Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hooijdonk verwacht breuk Van Marwijk-KNVB: 'Het rommelt'

Laatste update:
/

Pierre van Hooijdonk verwacht dat Bert van Marwijk na het EK in Polen en Oekraïne vertrekt bij het Nederlands elftal, wanneer hij er niet in slaagt de Europese titel te veroveren. Dat zei de oud-aanvaller in Studio Sportzomer.

In de optie van Van Hooijdonk rest Van Marwijk geen andere keus dan opstappen wanneer hij Oranje niet naar een tweede Europese titel leidt. "Als je geen Europees kampioen wordt zullen de wegen gaan scheiden tussen Bert en de KNVB, omdat het rommelt", citeerde RTV Rijnmond Van Hooijdonk maandagavond.

Van Hooijdonk en Van Marwijk zijn geen onbekenden van elkaar. De bondscoach leidde Feyenoord in 2002 naar de winst van de UEFA Cup, de voorloper van de Europa League. Ook toen stak Van Hooijdonk zijn mening over Van Marwijk nooit onder stoelen of banken.

Bert van Marwijk moet als het EK níét wordt gewonnen ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat wordt tijd ook, ongeacht de uitkomst van dit EK, oranje is toe aan vernieuwing, iemand die anders durft te spelen op het middenveld en die jeugd wat meer kansen gaat geven..

12 juni 2012 om 08:08

Wat 1 potje tegen Denemarken al niet kan doen met een land en met het vertrouwen in een spelersgroep...

Iedereen die nu niet door 1 deur kon met van Marwijk die valt hem in de pers aan en af.
Degene die wel onder hem spelen die steunen hem uiteraard zoals Sneijder gisteren en ze schoonzoon van Bommel.

Van Bommel kon wel gefundeerde kritiek hebben. Iedereen die studio voetbal kijkt heeft de analyse gezien van Jan van Halst waarin ie duidelijk aan het "verzaken" was.
Zelfs Afellay, die juist van ze barca team heel goed positioneel kan spelen werd weggetikt tegen de denen. Wat dat betreft heeft Low gelijk, Nederland werd op dat moment bij vlagen positioneel weggespeeld. Des te merkwaardiger voor Ibi die dat bij Barca zo heeft moeten leren. Dit zie je bij Spanje niet gebeuren. Die blijven de driehoekjes vormen, zelfs met de rivalen van Madrid Alonso etc.

Dit kan alleen nog maar fout gaan, niemand gelooft er meer in
het is te hopen dat de spelers dat wel doen en winnen van duitsland.

12 juni 2012 om 08:40

Dat vertrouwen in de spelersgroep en bij de trainer is vakkundig voor dat het EK begon al kapot gemaakt. Wekenlang discussies over de spits, de linksback en wie er op 10 moet want de één vond Sneijder dramatisch uit vorm en de ander weer niet.

Bij Spanje en Duitsland is het al wekenlang rustig rondom de selecties en keuzes van de coaches daar. Alleen in Spanje een klein incident met Barca vs. Real dat vuurtje was echter snel vanzelf uit. De keuze om zonder spits te spelen vonden velen opmerkelijk en sommigen zelfs dom van Spanje. Toch hoor je daar verder niks over en wordt het vanzelf stil. Hoe kan het dat bij ons de kleine dingen zo ongelofelijk uitvergroot worden?

Wij Nederlanders zijn goed in azijnzeiken, mensen tot de grond afzagen en kapot maken. Kijk eens hoe we met misschien wel de beste middenvelder aller tijden van Nederland, Seedorf zijn omgegaan...

12 juni 2012 om 09:19

Seedorf ja heb ik ook altijd jammer gevonden. Die is by far de grootste nederlandse voetballer die op dit moment nog actief is. Vanuit de nederlandse mentaliteit hebben ze gewoon nooit met hem om kunnen gaan. Seedorf is een grotere meneer dan wie dan ook bij het huidige Nl'se elftal groter dan Sneijder en v Persie. Laat staan van Bommel.

Maar al dat gezeik en gebrek aan vertrouwen op de huidige selectie draagt er wel aan bij dat de spelers zich minder goed kunnen voorbereiden. Het enige wat je dan kan hopen is dat ze zo goed reageren en duitsland verslaan. Morgen wordt de interland van de eeuw tegen de aartsrivaal.

Als je verliest lig je eruit. Dat mogen ze niet van hun kant laten gaan en daar zijn ze te goed voor. Het maakt ook niet uit wie er speelt. Als er maar gevochten wordt voor elkaar. Voetbal is oorlog. Rinus Michels zei het al en dat is het morgen. Morgen val Nederland Duitsland binnen zoals Duitsland dat toen deed op 10 mei 1940

Ongetwijfeld en ik denk met hoe het nu in Nederland gaat qua kritiek dat geen hond voor die baan te vinden is. Ik begrijp inmiddels steeds meer waarom Advocaat, Co en van Gaal hebben geroepen die baan nooit (meer) te willen.

12 juni 2012 om 07:59

Het gaat altijd zo als de resultaten slecht zijn, en niet alleen in Nederland. Ze zijn niet gewend te verliezen en kritiek te krijgen en denken misschien meer krediet te hebben. De opmerkingen worden al langer dan het EK gemaakt en werd het weg gewuifd. Aangezien er niks verandert neemt de kritiek toe, dat heb je met 16 miljoen betweters

12 juni 2012 om 08:22

Van Marwijk had er eerder ook voor kunnen kiezen om zijn beslissingen duidelijk uit te leggen aan het publiek. Maar hij vindt dat hij dat niet hoeft. Ja dan gaan mensen zelf theorien verzinnen en hun mening spuien.
Waarom kiest ie bv voor Van Persie? Technisch beter, tactisch beter?
Waar ben je bang voor Bert? Vertel t ons gewoon!

12 juni 2012 om 08:45

Dat heeft hij meermaals te kennen gegeven net als de keuze voor van Bommel. Of moet hij zich bij elke interland openlijk verantwoorden qua keuzes en selectiebeleid? Als dat de nieuwe criteria wordt voor een nieuwe trainer dan wens ik je veel succes je zult er geen vinden.

12 juni 2012 om 08:52

@ Fresj Ik zou ook de hele opstelling en tactiek al openbaar maken, mail het naar de Denen, stuur het naar Bild, daarna via sms nog even naar Cristiano Ronaldo, dan kan Bert met hem gaan Tweeten over hoe Ronaldo het best kan schieten dan....

Wat een belachelijk iets, waarom zou Bert zijn gehele tactiek plus aanval bekend moeten maken? Denk je nu echt dat die Duitsers alles al bekend hadden? Die hadden voor de wedstrijd nog geen flauw idee of Klose of Gomez speelde, en daar hoor je helemaal niemand over?

Misschien klinkt het heel raar wat ik nu zeg maar als je een tactiek zo maar open op straat gooit weet iedereen hoe je speelt en kunnen zij zich daarop anticiperen. De opstelling van Nederland stond grotendeels vast en op een paar posities niet, en daar zeikt heel Nederland nu over, over die spitspositie die bij de Duitsers en dergelijke ook nog onbekend was. Wat zijn wij als Nederlanders toch een aanstellerig en azijnzijkerig volk!

12 juni 2012 om 15:28

Van Gaal wil anders niets liever dan bondscoach worden...

ze zouden hem nu moeten ontslaan voor de belangerijke wedstrijd tegen duitsland, meestal gaat een ploeg met een nieuwe coach de eerste wedstrijd ook winnen. ik zie nederland niet winnen duitsland zoals het er nu uitziet

12 juni 2012 om 07:57

Dat ligt eraan alleen als die weer met zezelfde ... opstelling begint!

12 juni 2012 om 08:52

Wie wil je er neer zetten? Cocu?

12 juni 2012 om 10:07

Nee dan krijgen we straks nog meer Psv'ers in Oranje.

12 juni 2012 om 15:29

Midden in een toernooi, waarin je bovendien om de 4 dagen een wedstrijd hebt, wil jij een coach ontslaan?

Fijn he, als het rommelt. Volgens mij willen pers en columnisten te graag dat er spanning en sensatie komt.

Er klopt een stukje niet in de tekst. Pierre van Hooijdonk leidde Feyenoord namelijk naar de Uefa-cup winst, Bert mocht op de bank zitten en kijken!

Ik denk dat het sowieso over is tussen van Marwijk en de Knvb en ben daar zeker niet rouwig om!
Als hij al, door een Godswonder, het EK wint zou die helemaal dom zijn om aan te blijven. Maar ik denk niet dat dat een scenario is waar we ons druk over hoeven te maken, ik zeg: dag Bert!

12 juni 2012 om 08:54

Als het goed gaan zijn het de spelers die het doen, als het slecht gaat is het de trainer? Zucht...
Volgens mij stelde Bert juist Van Hooijdonk op en niet andersom?

12 juni 2012 om 09:28

Ik heb nooit een hoge pet op gehad van van Marwijk hoor, in mijn ogen zijn het altijd al de spelers geweest die ondanks de rare opstellingen en beslissingen van van Marwijk toch zo af en toe nog wat hebben bereikt..
Met deze selectie hoor je veel aantrekkelijker voetbal te spelen en de meeste wedstrijden gewoon glansrijk met goed voetbal te winnen! In mijn ogen werkt van Marwijk deze groep spelers eerder tegen( niet bewust), dan dat hij ze wat goeds brengt.

Tja, wat had van Marwijk dan moeten doen? Van Hooijdonk niet opstellen? Dan was hij er heel snel uitgevlogen. Er was maar 1 leider bij dat Feyenoord en dat was echt geen Bert van Marwijk hoor..

12 juni 2012 om 10:27

Ik snap best dat je geen hoge pet op hebt van de heer Van Marwijk, maar hij heeft Van Hooijdonk wel het vertrouwen toen gegeven ondanks dat hij soms niet lekker in de groep lag. Maar ik respecteer je mening over Van Marwijk, ben het er alleen niet geheel mee eens.

ongelooflijk hoe heel nederland zich tegen de bondscoach keert.. ik begrijp dat gewoon echt niet. nog geen 2 jaar geleden stond oranje in de finale van het WK en was van marwijk de held en nu nederland 1 belangrijke wedstrijd verloren heeft is ie slecht, niet vernieuwend, en noem maar op.
kijk eens naar die afgekeurde spelers van een verdediging?, kijk eens naar een voorhoede?, kijk eens naar een keeper die het niet meer heeft?.. ofterwijl kijk eens naar heel het nederlands elftal.. dat is pas toe aan vervanging..
als oranje straks van duitsland wint dan is bert opeens wel weer goed.. wat een gezeur!
ik sta achter bert en zijn keuzes puur omdat hij de bondscoach is en ik er vertrouwen in heb. of ik het anders zou doen is een tweede.
dat gezeur over bert moet maar eens klaar zijn.. het ligt niet aan hem (vind ik)

12 juni 2012 om 08:12

Het ligt niet aan hem dat hij in twee jaar geen systeem heeft bedacht waardoor onze twee topspitsen samen kunnen spelen? Het ligt niet aan bert dat zijn selectiebeleid riekt naar vriendjespolitiek? Het ligt niet aan Bert dat ,ookal ziet heel Nederland dat het anders moet, hij steeds maar vast blijft houden aan hetzelfde systeem en dezelfde (nu te oude) speler( wat overigens al 4 jaar voor dramavoetbal zorgt) ? Het ligt niet aan Bert dat hij nooit heeft proberen te verjongen al die jaren en daarom nu zelfs Bouma meeneemt?

Bert is gewoon een hele degelijke maar bange coach, eentje die niet bij het Nederlandse voetbal hoort waar we in al die jaren van zijn gaan houden. Nu het betonvoetbal ook nog eens gepaard gaat met verliezen, is het snel over.

12 juni 2012 om 08:30

Vriendjespolitiek? Natuurlijk heeft BvM een persoonlijke voorkeur en natuurlijk laat hij die boven alles gelden. Hij is immers coach geworden om zijn visie te realiseren, met die visie is de WK finale bereikt (of dat mooi voetbal was of niet is een andere discussie). Mensen praten alsof de bondscoach de selectie en de basiself moet samenstellen op basis van een opiniepeiling.

Dat hij een fout heeft gemaakt met door selecteren en verjongen was mij ruim voor het EK al duidelijk. En dat heeft niets met vriendjespolitiek te maken maar meer met domme pech (pieters zou op tijd fit zijn net als Matthijsen) en een inschattingsfout. Verder kan je Bouma als voorbeeld aanhalen maar Vlaar deed het verdienstelijk. Dus dat was dan wel een goede keuze.

12 juni 2012 om 08:56

En waarom speelt van Bommel dan nog steeds? Waarom zijn Strootman, Willems en Bouma opgeroepen? In eerste instantie zijn al die keuze totaal niet logisch. Ik vind het overigens nog veel erger dat er geen normaal systeem is gemaakt zodat de topscoorder van de voorbereiding niet weer onterecht op de bank zit.

Ook heeft de verjonging nauwelijks met pech te maken, alsof we geen goede jonge centrumverdedigers hebben die mee hadden kunnen gaan in de voorbereiding, idemdito voor de aanvallers. Voor mij was de wedstrijd tegen Engeland de druppel, zoveel technisch en tactisch gefaal heb ik zelden gezien.

12 juni 2012 om 08:21

2 jaar geleden was hij inderdaad een held.dit kwam mede door de goede resultaten want ook toen was het veldspel op het WK niet best. echter gebruikt hij de spelers verkeerd in dit systeem!zo zet hij bijv een linkspoot op rechts en een rechtspoot op links waardoor de spitsen geen 1 bruikabare bal krijgen. zo zet hij zijn schoonzoon in de basis die intussen het niveau van het NL elftal niet meer kan bijbenen. zo laat hij de topscorer. van Duitsland en Engeland niet samen spelen waardoor we onze beste spelers niet optimaal benutten./om maar een paar voorbeelden te noemen/

jij zegt dat het NL toe is aan verandering. dat is waar! maar wie is daar verantwoordelijk voor? dat is toch echt Bert Van Marwijk.

Bert heeft het goed gedaan met het NL elftal maar je voelt dat dit NL elftal een nieuw trainer nodig heeft.

12 juni 2012 om 08:23

Hij was toen de held ja omdat hij koos voor de juiste spelers en ook wat geluk had. Alleen weet ik niet of je het door hebt maar eigenlijk kraak jij hem ook volledig af hierboven. Een coach heeft niet heel veel invloed behalve dan het selecteren, opstellen en oppeppen van de spelers. Vervolgens zeg je "kijk eens naar die afgekeurde spelers van een verdediging?, kijk eens naar een voorhoede?, kijk eens naar een keeper die het niet meer heeft?.. ofterwijl kijk eens naar heel het nederlands elftal.. dat is pas toe aan vervanging.." Nou dat lijkt mij nou net een van de weinige zaken waar een bondcoach invloed op heeft. Dan moet hij dus andere spelers opstellen.

13 juni 2012 om 20:12

ik denk dat als bert dat alles van tevoren had geweten dat ie punt 1 niet in de voetbal wereld zat om daar zijn geld te gaan verdienen maar ergens anders.. en punt 2 dat ie dan vast wel andere spelers had meegenomen.. hij had zo'n drama toch ook niet kunnen voorzien?

Bij een slecht resultaat verwacht ik inderdaad ook dat hij vertrekt, maar ik heb wel het idee dat er dan een ploeg zich voor hem moet melden zodat hij onder zijn contract uit kan. Ik zie de Knvb niet het contract termineren, terwijl deze vlak voor het toernooi nog verlengd is.

Van Marwijk is een coach die ik zeer hoog heb zitten, maar hij is niet ideaal voor de fase waarin het Nederlands Elftal inmiddels aanbeland is. Het wordt tijd om het een en ander door te selecteren, af te stappen van de principes en met name om de tactiek aan het materiaal aan te passen. Daarvoor is hij simpelweg te standvastig. Jammer, maar het zij zo. Laat hem in dat geval vertrekken met opgeheven hoofd en een prijs!

12 juni 2012 om 08:02

Verlengt maar de Knvb heb er wel een doelstelling in verwerkt
Mocht het van 2 kanten tegenvallen is zijn contract gratis te ontbinden

12 juni 2012 om 08:42

En hoe weet jij dat als ik vragen mag?

12 juni 2012 om 09:03

Omdat ik oplet bij persconferenties!
Er is duidelijk gecommuniceerd dat bij tegenvallende resultaten het contract vanuit beide partijen opgezegd kan worden..

Ach laten we nou allemaal onze mond houden en zien wat er tegen Duitsland gebeurt het is er op of er onder Marwijk zal z'n mannen moeten motiveren tot op het bot. Als Van Persie speelt zal hij een weergaloze wedstrijd moeten spelen en 2 keer scoren anders is het het einde.

Adios Bertje! Koffertjes pakken schoonzoon meenemen en laat jullie nooit meer zien!

Dit is dus exact de reden waarom we niet winnen van Duitsland.
Iedereen die iets van voetbal weet geeft nu zijn mening. De Telegraaf zoekt problemen die er niet zijn en nu gooit van Hooydonck nog even olie op het vuur.
Als er geen problemen zijn, maar iedereen roept maar zo hard mogelijk dat die er zij, ga je deze ook vanzelf zien.
De media brand alles af, nooit positief, alleen maar negatief. De 'kenners' moeten nu eens kappen met problemen creëren. Dit zorgt alleen voor onrust en daar wordt het Nederlands elftal niet beter van.

12 juni 2012 om 08:09

Met alle respect, maar het lijkt mij echt sterk dat dit de reden zal zijn waarom Oranje niet van Duitsland zal winnen, mocht dat idd zo zijn..

12 juni 2012 om 08:41

De media brand alles af, nooit positief, alleen maar negatief. De 'kenners' moeten nu eens kappen met problemen creëren

de kenners analyseren de problemen! als Bert van Duitsland wil winnen moet hij Huntelaar en Van Persie samen laten spelen dan moet hij zijn schoonzoon vervangen voor Van Der Vaart/of Sneijder een linie terug/ echter zal koppige Bert dit niet doen omdat hij oogkleppen op heeft en zijn gelij wilt halen.

als Bert de juiste keuze,s had maakt dan had je niemand gehoord.

Je moet gewoon Affelay en Robben omwisselen, want Robben doet het alleen maar voor zichzelf.
En dan Huntelaar in de spits. Dat ze hem gewoon Ballen gaan voeren. En dan knalt hij er echt wel 1/2 in.

En iedereen die zegt dat Vdv voor Van Bommel moet komen, als je een wedstrijd op Van Bommel let zie je dat het een speler is die nooit de bal kwijt raakt. Altijd goede ballen geeft. Zo iemand moet je in het team hebben.

12 juni 2012 om 08:16

Ik heb van Bommel aardig veel ballen zien verliezen woensdag. Bommel is gewoon te oud, hij kan het niet meer belopen, heeft veel overtredingen nodig en het ergste; er vallen enorme gaten omdat hij het niet meer kan belopen waardoor er geen aansluiting meer is. Twee voetballend niets toevoegende controleurs is gewoon teveel van het goede.

Het inderdaad jammer dat al het negatieve nieuws eruit gepikt wordt. Ik ben daar absoluut geen voorstander van. Niettemin horen de spelers en de bondscoach toch professioneel genoeg te zijn om daar mee om te gaan. Ik vind het jammer dat Van Marwijk in de Ek-voorbereidingen zo negatief reageerde op vragen van de pers en eigenlijk nauwelijks uitleg geeft aan de media over zijn beslissingen. In mijn ogen is dat toch ook een van de taken van de bondscoach. Negatieve kritiek moet je gewoon weglachen en met goede argumenten terugkaatsen. Echter Van Marwijk reageert negatief terug, waardoor het nog verder uitgelicht wordt. Hij had daar beter mee om moeten te gaan dan was er minder druk op de spelers (met name Van Persie) geweest.
Daarnaast ogen een aantal spelers in het Nederlands Elftal ongemotiveerd en klopt de tactiek in mijn ogen niet helemaal. Ik zie veel te weinig positiewisselingen in het veld, met name op het middenveld. Robben, Van Persie en Afellay wisselen alleen vaak van positie. Ook dekt de verdediging niet door. Beide beslissingen lijken te komen van de bondscoach, aangezien dit structureel gebeurd (ook in de oefenwedstrijden bedoel ik). Persoonlijk vind ik dat vreemde beslissingen, aangezien het spel daardoor statisch wordt en linies tussen de verdediging en aanval erg groot worden.

12 juni 2012 om 08:27

Ik denk dat ze nu een beetje het deksel op de neus krijgen omwille van hun commentaar eerder in het seizoen. Na de 2-3 tegen Zweden was het excuus dat ze toch al gekwalificeerd waren en de Zweden nog rechtstreeks doorkonde. Na de 0-3 tegen Duitsland was het excuus dat ze veel spelers mistten en het maar vriendschappelijk was. Na de 2-3 tegen Engeland was iedereen weer geweldig blij. Na de voorbereiding tegen Bayern, Bulgarije zou alles dan wel in orde komen tegen Denemarken. Maar dat was dus niet.
Na Denemarken zaten ze weer met die flauwe excuses.
Duitsland heeft hard gewerkt voor de overwinning tegen Portugal en die zijn al sinds zondagochtend bezig met de wedstrijd tegen Nederland.
Maar waar is Nederland mee bezig. Ik heb nog niet echt kunnen merken hoe ze tegen Duitsland het tij gaan keren.

De kritiek is niet alleen van nu, in 2010 op het WK was er ook zat kritiek op het spel van het Nederlands elftal. Dit vind/vond ik toendertijd al terecht. Het spel is tevens niet beter geworden en ik ben bang dat we nu de volgende ronde niet halen.

Na dit EK móet er sowieso een hele revolutie plaatsvinden. Bert eruit en iemand die wel wil voetballen op zijn plaats. Van Bommel, Mathijsen uit de basis. Maher en Viergever erin. Neer voetbal van achteruit en op het middenveld. Narsingh op rechts zetten ten koste van Afellay. Dan gaan we er stukken op vooruit. Nu nog een goede bondscoach zoeken.

Ik zal hem niet missen, ik wil aanvallend voetbal zien en er moet wat risico worden genomen. Bert van marwijk heeft er twee jaar geleden de finale mee gehaald maar ik zie toch liever voetbal zoals onder van basten op het ek.

Misschien wat voor danny blind, vele mogen hem niet maar volgens mij heeft hij zijn verantwoordelijkheid genomen bij ajax door op te stappen. Denk dat hij wel aanvallender voetbal wil spelen en ook jonge spelers de kans durft te geven (niet alleen gedwongen).

Nederlanders.... 1x verliezen en hij moet weg. Jullie wilde toch mooi voetbal.........

12 juni 2012 om 08:26

klopt! echter kunnen we nou niet bepaald zeggen dat Bert Van Marwijk dat brengt., wat overigens wel kan mits hij de juiste 11 laat spelen!

Stekelenburg
Van Der Wiel
Heitinga
Matthijsen
Willem
De Jong
Van Der Vaar
Robben
Van Persie
Sneijder
Huntelaar
12 juni 2012 om 09:08

Als je het zo goed denkt te weten; waarom laat je dan in godsnaam Van der Wiel staan? Die was by far de slechtste afgelopen zaterdag!

12 juni 2012 om 09:10

omdat boulahrouz nog slechter is. zelfs Olic wist hem al een paar keer door te draaien! je moet alleen een speler vervangen als je een beter alternatief hebt.

12 juni 2012 om 09:14

Tja, Van der Wiel wordt momenteel nog dolgedraaid door Bouma dus ik denk niet dat Boulahrouz op dit moment slechter is....

12 juni 2012 om 09:17

het zal inderdaad niet veel uitmaken! Van Der Wiel was ook barslecht tegen Denemarken. maar ik betwijfel of Boualhrouz het beter zou doen.

12 juni 2012 om 09:32

Aangezien Boulahrouz het prima heeft gedaan in de BL afgelopen jaar, zou ik toch voor hem kiezen!

13 juni 2012 om 19:17

Bert kijk geen bundesliga...t

12 juni 2012 om 10:14

Kijk jij pas naar het Nederlands elftal sinds het EK begonnen is? Nederland speelt al jaren dramatisch. En de gevolgen zijn steeds beter zichtbaar. De nederlaag tegen Denemarken was niet de eerste dit jaar. En dat is gewoon wonder met het schijtvoetbal van Van Marwijk. Er zit totaal geen idee achter.

Ik hoop dat het inderdaad rommelt. En dat we een bondscoach krijgen die doorselecteert, die de bal vaker wil hebben op de helft van de tegenstander dan op de eigen helft. En iemand die tactisch gewoon heel sterk is.

Oranje verdient een coach die durft te voetballen, iemand die deze spelersgroep 100% laat renderen... Niet een coach die de beste mensen op de bank laat om maar op zeker te spelen met 2 controleurs, waarvan er 1jte al bejaard is (en toevallig familie) Ik hoop op een bondscoach met ballen en iemand die het aanvalsspel ambieert...

Hij moet vandaag nog vervangen worden door “rambo Verbeek”, die is toch al in Polen. Rambo haalt ff flink de zweep erover.

Misschien vervangen door van gaal?

Zou een mooi klusje zijn voor Gert-jan Verbeek om het stokje van laffe Bertje over te nemen.
Verbeek zou ook gelijk de bezem door de selectie halen.

12 juni 2012 om 09:41

Als het gaat over voetbalvisie zou Gert-jan Verbeek een ideale bondscoach zijn, maar de knvb verwacht ook dat een trainer goed met de media kan omgaan. Op dit punt komt Verbeek te kort.

12 juni 2012 om 10:15

Klopt. Maar Verbeek heeft in studio Sportzomer helaas aangegeven dat ie op dit moment niet de ambitie heeft om bondscoach te worden. Hij wil nu gewoon iedere dag op het veld staan.

Ik zien juist in frank de boer een ideale bondscoach,een goede tussenpaus om de voorrondes te doen en dan neemt frank het tijdens de wk over.

12 juni 2012 om 09:09

Graptoeter een tussenpoos voor de voorrondes? Welke status heeft De Boer in hemelsnaam dat hij het vuile werk aan iemand anders kan overlaten en zelf het toetje krijgt?

Van Marwijk moet sowieso de eer aan zichzelf houden, en na dit WK ermee stoppen bij Nederland. Heeft goede prestatie's neergezet met Nederland, maar het eeuwige gezeik neemt zo erg toe dat hij er beter aan is er zelf mee te stoppen.

Tevens is er vanaf volgend seizoen een coach 'vrij' genaamd Guardiola.. Die zou ik heel graag bondscoach zien worden..

Op dit soort dagen merk je een beetje dat wij als Nederlanders zijnde kritiek hebben op de gehele wereld, maar dat we zelf eigenlijk best wel triest zijn. In 2010 liepen we allemaal de polonaise, en hadden we Van Marwijk allemaal een contract voor het leven willen geven. Nu we van Denemarken hebben verloren, komen de critici uit alle hoeken, kieren en gaten, om even hun plasje te doen. Bah....wat triest zeg.

Ik ben het niet altijd eens met Van Marwijk, maar dit verdient hij niet. Ik heb ex-voetballers voorbij zien komen die ik al in geen 10 jaar meer heb gezien of gehoord. Hou dan nu ook gewoon je mond dicht.

...en dan zie ik iedereen zich al indekken en een nieuwe bondscoach noemen....we moeten nog eerst morgen tegen de Duitsers........oh nee...op deze manier kunnen deze betweters allemaal morgenavond als we misschien hebben verloren roepen: "ik heb het altijd al gezegd".....

Morgenavond moet het gewoon gebeuren....en nee, het zag er niet goed uit zaterdag....maar laten we ze nog een kans geven lijkt me.... en mochten we winnen, dan ga ik donderdag kijken, en de namen van hierboven vergelijken met de jubelaars van donderdag....denk dat het dezelfde zijn die dan Bert weer op de schouders dragen....

12 juni 2012 om 09:07

Inderdaad; wij zijn een kei in zeiken voordat de bal een meter heeft gerold maar als de bal dan goed rolt dan is het allemaal weer hosanna en zijn we de beste van de wereld. Neem de discussie over Willems; oh oh oh wat een foute en belachelijke keuze was dat en nu komen we erachter dat Van Marwijk het eigenlijk niet zo slecht gezien had. Kortom tijd om eens te stoppen met azijn pissen en gewoon als één man achter Oranje en de bondscoach gaan staan ook als hij keuzes maakt die je niet (helemaal) zinnen!

12 juni 2012 om 10:30

niemand heeft ooit gezegd dat Willems een belachelijke keuze was. Geen optimale keuze, maar er was nou eenmaal niets beter, daar heb ik nauwelijks discussies over gezien.

De kritiek op Van Marwij<... is 100 terecht, het is toch allemaal niet zo moeilijk? Je hoofdtaak als bondscoach is gewoon je 11 beste spelers opstellen en die goed laten samen spelen, en hier faalt hij compleet in.
Van Marwijk zou Messi nog op de bank houden, omdat Markie van Bommel per se moet spelen, dat is toch gewoon van de zotte.

12 juni 2012 om 10:46

Nou dan heb jij even onder een steen gelegen denk ik want er is niet een beetje kritiek op die jongen geweest toen hij niet afviel!

De taak van een bondscoach is niet om de beste spelers op te stellen maar het beste team het veld in te sturen. En hoe kun je nu stellen dat hij compleet faalt als je moet constateren dat hij het van zijn aanstelling tot het einde van de kwalificatie meer dan goed heeft gedaan? Gaan we nu vallen over zijn keuzes, wat resultaten in niets zeggende wedstrijd en 1ongelukkige wedstrijd tegen Denemarken? Dat is wel erg makkelijk hoor.....

12 juni 2012 om 09:13

van mij mag je best terugkijken wie zich opeens bedenkt. ik zal me echter niet bedenken! zelfs niet na een overwinning. Van Marwijk heeft het goed gedaan maar nu is de tijd aangebroken dat iemand anders het stokje overneemt. iemand die de beste spelers wel optimaal laat rendeneren en die durft door te selecteren.

kom op Nederland!

Echt schandalig hoe pessimistisch Nederlanders zijn t.o.v. het nationale elftal en de bondscoach. Het is sport en nog wel een sport waarin één moment bepaald of je wint of verliest. Tuurlijk zal de coach keuzes maken waar de gemiddelde Nederlander het niet mee eens is. Maar met alle respect de gemiddelde Nederlander heeft geen coachopleiding gedaan, heeft niet de Uefa Cup gewonnen, is niet in de finale van het WK gekomen en heeft bij Feyenoord niet als laatst een prijs gewonnen.

Deze selectie en deze coach verdienen zoveel meer krediet, onder andere coaches was het voetbal wellicht (bij vlagen) beter, maar deze coach heeft dit team wel leren winnen. Of dat nu weer gebeurt is een tweede, maar laten we a.u.b. geen napraters van de tv zeuren zijn en het team steunen i.p.v. de grond inboren.

Het doel was halve finale. Als die gehaald word, dan zijn de doelstellingen toch behaald dus is er geen reden voor de Knvb om hem te ontslaan? V Marwijk is gewoon een goede coach, maar hij moet dat "ik beslis lekker toch" mentaliteit eens opzij doen !

Naar mijn idee mist hij sterke karakters als F. de Boer en P. Cocu naast/tegenover zich. Ik wil hierbij niet afdoen aan Schreuder en Faber, maar die eerste twee spelers hebben op top niveau gespeeld en weten wat het met zich mee draagt.

Een mening van F. de Boer laat beter op je inwerken dan een mening van A. Schreuder. Tijdens het hele WK zag je duidelijk dat er twee bondscoaches zaten (B. van Marwijk en F. de Boer) met als dragende kracht erachter P. Cocu. Op dat moment was van Marwijk de eindverantwoordelijke. Die sterkte is weggevallen, er zijn nu veel minder ervaren/goed gebekte mensen naast gekomen.

Ik bedoel niet te zeggen dat Faber en Schreuder slechte trainers zijn, maar ik denk dat ze te kort komen om Direct op dit hoge podium (ook) als ondersteunende coaches te dienen.

12 juni 2012 om 09:48

Leuke theorie, maar Cocu zit deze eindronde volgens mij nog gewoon bij Oranje?

Misschien een hele verrassende kanidaat om Bertje van Marwijk op te volgen na het EK:
Huub Stevens? Gertjan Verbeek is ook wel aardige optie maar laat die nog maar een jaar zitten bij AZ en vervolgens club in Duitsland laten bewijzen of hij met echte sterren kan werken...

De geschiedenis herhaalt zich:
WK 74 top
EK 76 flop tegenvallend
EK 88 top
WK 90 flop een drama
WK 10 top
EK 12 drama

Laat al die voetbalkenners even hun mond houden en de wedstrijd tegen Duitsland afwachten... Sjongejonge wat is Nederland toch een opportunistisch voetballand. Stel dat Nederland, hoe lelijk ook, presteert tegen Duitsland, dan hoor je van dit soort kreten helemaal niks meer van die voetbal-analytici.

Wat mij betreft wordt het systeem ook omgegooid, maar goed, Van Marwijk beslist. Als de media de druk zo hoog maakt, krijgen we alleen maar Engeland-taferelen. Praten en analyseren kan achteraf toch ook nog?
Nee, liever legt men zoveel druk op Van Persie én Huntelaar dat ze straks al helemaal geen bal meer raken. Hopelijk worden ze dus beide opgesteld, dan zal dit minder zijn.

Ik denk ook dat na het Ek Bert zal opstappen. Hij heeft dan 4 jaar deze functie gedaan en 2 grote toernooien meegemaakt. De eerste 3 jaar waren fantastisch in rusultaat opzicht gezien. Hij is statistisch de beste bondscoach die we ooit hebben gehad. Deze is gewoon cijfermatig aan te tonen. Maar het laatste jaar zit er zand in de machine. Maar dat ligt niet aan Bert alleen. Je moet gewoon eerlijk toegeven dat op dit ek wel minstens 4 teams beteren selectie hebben. Plus veel spelers hebben het gewoon niet na het WK. Sneijder was goed de eerste wedstrijd maar sukkelt ook al 2 jaar bij inter door pijntjes. Die v/d Vaart prachtige speler maar vaak geblesseerd en speelt bijna nooit 90 min. Die vpersie heeft nog nooit aangetoond in oranje waarom hij de spits moet zijn. Onze keeper heeft een verkeerde keuze gemaakt met Roma. Wiel is de laatste 2 jaar gewoon stil blijven staan. Mathijssen is nou ook geen super speler. Heitiga gaat nog maar bij lange na geen wereld top. Robben dat kunstje kent iedereen nu wel in Europa. Plus die zit met zijn hoofd nog bij strafschoppen. ja dan is de spoeling dun. Maar ook Bert heeft fouten gemaakt. Waarom moet Bouma mee. Waarom met 2 mans blok spelen op het middenveld. Waarom Klaas en robin niet samen. Maar ja ik weet ook dat de beste stuurlui aan de wal staan. Maar ik weet wel zeker dat ik morgen mijn oranje vlaggen naar binnen kan halen. Wat van Duitseland en Portugal winnen we niet. Waarom? Omdat die een beter elftal hebben zo simpel is het.

Die van Hooijdonk...pff een en al negativiteit!
Blij dat hij gestopt is en gelukkig Amper op tv komt.

Verder valt het me vooral op dat de meeste Ajacieden hier roepen om van Marwijk eruit te mieteren.
En dan nog te lopen zeuren dat er teveel Psv'ers zijn geselecteerd?
Steun gewoon Nederland ipv blijven zeuren!

En als er alleen maar gezeurd wordt, moet je vooral Niet kijken. En nog eens te lopen stressen om dit soort zaken?

Daarnaast denk ik dat van Marwijk uiteindelijk na dit EK ermee stopt. Al helemaal vanwege al het kritiek. Destijds ook met Advocaat. En groot gelijk geef ik deze heren!

Pierre laat zich door deze uitspraak wel kennen. Er zit nog wat oud zeer en dit is voor hem natuurlijk een mooie gelegenheid om even een stoot onder de gordel te geven. Ben benieuwd wanneer hij RvP nog even schoffeerd. Pierre was een goede voetballer maar weet heel goed zijn ellebogen te gebruiken. Niet te vertrouwen die man.

Fantastisch hoe voetbal en de media en de mensen uit de voetballerij zo geweldig de mening van de dag kunnen vormen. of gladiatoren met kunstwerk op een groene mat met een bal. of een stelletje prutsers die veels te veel geld krijgen maar dit bij lange na niet verdienen en zich zouden moeten schamen

hahaha :D

Bert van marwijk heeft het goed gedaan met het halen van de wk finale. Echter hij heeft het Nederlandse elftat niet verder kunnen ontwikkelen. Na dit EK dient er een nieuwe bondscoach te komen. Een coach met nieuwe ideen en aanpak. De nederlandse coachen zijn geen top meer en je hebt een top coach nodig. Ik denk een buitenlandse coach met een andere visie dan al die nederlandse trainers zou wel eens goed en verfrissend kunnen werken. Waarom niet een marcel lippi, of een bielsa?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren