Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Villa wacht op Jordi Alba: 'Iedere club wil hem wel in het team hebben'

Laatste update:

Twee jaar geleden maakte David Villa de overstap van Valencia naar Barcelona en de aanvaller hoopt dat Jordi Alba zijn voorbeeld zal volgen. De linksback van los Che, die tot zijn vijftiende in de jeugdopleiding van Barcelona speelde, is een belangrijk transferdoelwit van de afgetreden landskampioen. Villa zegt dat hij de vleugelverdediger met open armen zal ontvangen.

/

Barcelona en Valencia zijn naar verluidt in gesprek over een transfersom voor de 23-jarige Jordi Alba, wiens contract nog een jaar doorloopt. "Hij is een speler met wie ik heel goed overweg kan", zegt Villa, die een jaar samenspeelde met Jordi Alba bij Valencia, maar de back ook kent van de Spaanse ploeg. "Hij ontwikkelt zich spectaculair en ik weet zeker dat iedere club hem in zijn elftal wil hebben. Jordi is erg veelzijdig en verkeert in een uitstekende conditie."

De Spaanse pers probeert haast dagelijks om Jordi Alba te verleiden om iets te zeggen over zijn mogelijke terugkeer naar Barcelona, maar de back houdt de lippen op elkaar. "Ik richt me volledig op het aankomende EK, pas daarna gaan we kijken naar volgend seizoen", zei de verdediger, die met Spanje Europees kampioen hoopt te worden.

Jordi Alba zou een goede versterking zijn voor Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alba is de perfecte linksback voor Barcelona! Kan goed aanvallen, heeft een goede voorzet, is snel, en staat ook verdedigend zen mannetje bij het Spaans elftal. En niet te vergeten, hij komt uit de jeugd van Barcelona.

Zal goed kunnen samenspelen met Villa op links. Villa is een speler die naar binnen trekt, en zo ruimte kan creeren voor Alba. Volgens Emery had hij al een nieuwe team....denk Barcelona.

6 juni 2012 om 23:04

Een goeie voorzet zegt me niks aangezien de gemmidelde lengthe van Barcelona 54 cm is

6 juni 2012 om 23:39

Ja want een voorzet kan je alleen maar inkoppen

7 juni 2012 om 17:38

Gast je kan toch ook een lage voorzet geven??? Snap jij het wel

Zou een goede aanwinst zijn voor barcelona, als vervanger van abidal

Ze hebben op die positie inderdaad zeer rap iemand nodig. Anidal en Maxwell moeten vervangen worden. Zal wel weer een enorme zak geld gaan kosten, maar dat maakt voor Barca en zijn enorme omzet niets uit. Goede keuze als ze hem halen. En lekker cashen voor Valencia.

6 juni 2012 om 22:30

Anidal bestaat niet en Maxwell is al een half jaar weg.

6 juni 2012 om 22:56

Dus moet ie vervangen worden. Er is een linksback nu. En special voor jou: ik bedoelde Abidal.

En het opgeilen van een speler begint weer bij Barcelona.

6 juni 2012 om 21:35

En de standaardreacties door alleen de titel te lezen is begonnen. Het is toch echt jij die hier op klikt en reageert, toch?

6 juni 2012 om 21:37

Ik geef hem hier gelijk dat ge geil van Barcelona komt me de keel uit. Hij bedoeld ook dat het zo met Fabregas is gegaan, toen gaf Xavi hem een hersenspoeling. Van dat hij niet bij Arsenal hoort maar bij Barcelona ligt zijn hard bla bla.

6 juni 2012 om 21:50

Neen hoor, hij werd helemaal niet gehersenspoeld door Xavi of wie dan ook. Hij wou zelf graag terug en heeft dat ook echt aangegeven. De media zocht de Barca spelers erg vaak op om hun mening daarover te vragen en die moesten ze dan beantwoorden , anders waren ze 'weer' arrogant... Dat het allemaal niet netjes is verlopen klopt, maar daar was de media voor 80 verantwoordelijk voor... Zo was het Barca-shirtje dat ze hem aangedaan bij de huldiging na het WK niet netjes richting Arsenal en haar supporters toe. Ik vond het een leuke en ludieke actie, maar kan begrijpen dat The Gooners hier terecht boos om kunnen zijn. Volgens mij was ook Reina toen verantwoordelijk...wil wel zeggen hoe serieus het eigenlijk bedoeld was...

Wat had jij geantwoord in plaats van Villa als de journalist(e) vroeg wat je van Alba en zijn mogelijke komst vindt?

6 juni 2012 om 21:50

Probleem is dat Villa een deel nog erbij vertelde en dat zet VZ niet op deze site. Villa zei namelijk dat hij er verder niet op in wilde gaan, aangezien Alba nog steeds een speler van Valencia is en Villa dat respecteert. Dan is hij ook niet aan het hersenspoelen. Bovendien is al algemeen bekend dat Valencia gewoon wil meewerken aan een transfer, terwijl Arsenal dat niet wilde. Er kan dus geen sprake zijn van hersenspoeling. Tenslotte worden er vragen gesteld aan de spelers en de spelers dienen deze gewoon te beantwoorden.

6 juni 2012 om 22:09

Inderdaad, mensen moeten echt leren alle bronnen te lezen en niet de sensationele, uit verband gerukte of verkeerde vertaalde toppics op VZ. Na El Mundo Deportivo en Sport.es heeft ook Marca een Engelse versie wat gewoon echt goed is.

Het laatste stuk in verband met Messi en zijn toekomstig kind vond ik trouwens geniaal

6 juni 2012 om 22:13

Haha precies, mensen geloven alles wat hier staat. Maar dit stuk zit vol sensatie en er missen stukken van Villa zijn tekst. Villa sprak bijvoorbeeld ook over de uitspraak van Xavi richting Real Madrid (dat Real Barca nooit feliciteert). Daarbij gaf hij ook aan dat Villa er niks van gelooft dat Xavi dit echt zo heeft gezegd en dat Villa verder niks wil zeggen over Real. Hij wil zich namelijk alleen maar concentreren op Barca. Dit lijkt me ook een nette en respectvolle reactie.

Dat was inderdaad geniaal. Hij zegt ook nog dat hij Messi wel wil helpen, maar dat Messi beter de hulp kan vragen aan zijn vrouw. Dit zei hij met een knipoog. Geniaal.

6 juni 2012 om 22:47

Ik heb vertrouwen in VZ, ik heb niet voor niets een account aan gemaakt omdat vZ waarheid de spreekt...

6 juni 2012 om 22:51

Tja men zegt altijd dat je niet moet geloven in één bron, maar meerdere bronnen moet lezen voordat je iets gelooft. Hier is het bewijs, aangezien VZ niet de gehele uitspraak van Villa heeft overgenomen. Dat noemen we een sensatiebericht.

6 juni 2012 om 22:55

Ik zet niet al mijn vertrouwen in op 1 bron , want geen enkele bron is perfect betrouwbaar en alles is in dienst van ' het financiële'... Wat brengt ons het meeste op. Elke krant heeft zijn eigen belangen want Bild zal het opnemen voor Bayern Munchen en niet FC OSS en Marca zal het opnemen voor Real en niet Barca...

Daarom denk ik dus dat VZ deels waarheid de spreekt...

6 juni 2012 om 23:10

Het zijn gewoon de spelers die de woorden gebruiken klaar, dit zijn nieuws feiten, waarom moet hij Alba opgeilen.

6 juni 2012 om 23:28

Stuur dat volledige interview want ik heb zo een flauw vermoeden dat je gewoon onzin aant praten ben. Villa zei volgens jou dat hij er verder niet op in wilde gaan maar daa rvoor zij hij wel dat hij hem graag ziet komen?

7 juni 2012 om 00:17

afca_1995

Zegt Villa ergens in de tekst hierboven dat hij Alba graag naar Barca(!!) ziet komen? Nee eh? oke mooi, dan klopt gewoon niet wat jij denk en heeft King_osgood gewoon gelijk namelijk, Villa wilde er verder niet op ingaan.

7 juni 2012 om 01:21

@ afca_1995, ik lieg niet hoor, ik heb het interview zelf online bekeken. Het was namelijk bij een bekendmaking van nieuw ijsproduct. Hij zei nergens dat hij graag wil dat Alba naar Barca komt. Het enige dat hij zei is dat Alba een geweldige voetballer is, een vriend en dat Alba zich geweldig ontwikkeld. Daarna zei hij dat hij er niet op in wilde gaan aangezien dit niet netjes is naar Valencia.

Delen van het interview staan op marca, as, sport.es en el mundo deportivo. Ook op de site van Barcelona staat dit. Deze site heeft dit niet overgenomen. Het maakt mij vrij weinig uit of je me gelooft, ik zie alleen niet in waarom ik over zoiets zou gaan liegen. Ik ben namelijk geen eens een fan van Barca.

6 juni 2012 om 22:31

@ Johnguidetti

Maar denk je nou echt dat Villa zelf over Alba begon te praten tegen de journaliste?

Nee, natuurlijk niet. Ten eerste dat is niet zijn zaak, en ten tweede: de journaliste vroeg hem wat vind je van de eventuele komst van Jordi Alba.

Doe niet zo achterlijk! Geen 1 speler begint zelf de intervieuw. Ze krijgen vragen gesteld, en daar antwoorden ze dan op !

Na Pique en Fabregas verwelkomen we nu een ander 'verloren kind' hopelijk Valencia wil 15 miljoen , Barca biedt 12. Vraag en aanbod liggen dus echt niet zover van elkaar. Persoonlijk denk ik dat ze beter kunnen wachten tot na het EK met alles. Zou niet goed zijn voor Alba in kwestie die wedstrijden moet spelen en die zich daar op moet focussen.

Lijkt me ook niet netjes van de media om geforceerd naar een antwoord te zoeken bij he terwijl er zo''n groot toernooi voor de boeg staat...

6 juni 2012 om 23:20

Vind 15 miljoen erg weinig voor een jongen als Alba. Is gewoon 1 van de beste linksbacks ter wereld..

6 juni 2012 om 23:59

Klopt, als je niet in acht neemt dat zijn contract volgend jaar afloopt. Dus het is nu verkopen of volgend jaar gratis de deur uit.

7 juni 2012 om 04:49

Oh vandaar.. ik dacht dat hij pas geleden zijn contract had verlengt. Excuses. Lijkt wel zeker dat hij terug gaat naar Barcelona. Daar was hij toch niet genoeg bevonden als linksbuiten meen ik?

Alba en Barca horen samen. Een moderne, uitstekende verdediger met een goede voorzet. Ik vind hem vergelijkbaar met Dani Alves, maar verdedigend nog een tikkeltje degelijker. Hij kan samen met Iniesta op de linkerkant Messi van werkelijk alle ballen voorzien.

Nog een spijkerharde CV en Barca is wat mij betreft klaar op de markt.

Weet iemand of hij een van de 11 basisspelers is?
Als dat zo is, moet hij zich in de kijkers laten spelen.
Spanje en Duitsland lijken mij een geschikte competitie voor hem, omdat ze daar veel attractief voetbal spelen.

Barca moet of Alba of Baines kopen

6 juni 2012 om 21:47

Baines hoort in de EPL thuis, net als Bale. Die hebben te veel power. Jordi Alba is fijn gebouwd, past perfect bij Barça.

6 juni 2012 om 23:40

Alba komt uit de jeugd van barca en kent de speelstijl dus hoeft zich niet of nauwelijks aan te passen. Hij kent het spaanse voetbal en Bale en Baines zijn engelse types en horen daar thuis dus goede keuze!

Het is inderdaad een geweldige linksback en de perfecte voor het voetbal van barca. Ik denk dat hij het beter dan abidal (die het natuurlijk wel uitstekend deed) zal doen, omdat hij aanvallend beter is.

Ik hoop dat het bij een comment van villa omdat hij dezelfde stap maakte, en niet zoals bij fabregas toen iedere selectiespeler wat te zeggen had. Want dat was echt irritant!

Alba vind ik echt een matige back, verdedigend zeer zwak is eigenlijk een offensieve middenvelder. Barca begaat een grote blunder als Barca hem aantrekt, nou hebben ze al een matige back genaamd Alves. Met Abial was het een verdedigende sterke back....

Hopelijk gaat J. Alba naar barca! Juiste speler voor de juiste club. Nu T. Silva en Neymar en Barca is compleet;d

6 juni 2012 om 21:38

Aub Alba is echt een overschatte back absoluut geen top speler.

6 juni 2012 om 21:51

Ik vind Alba niet echt een LB maar eerder een middenvelder of een buitenspeler, hij komt verdedigend wat te kort. al zou dat bij Barca niet zo opvallen omdat ze toch alleen maar aanvallen....

Waarschijnlijk staat Alba gewoon in het Spaanse elftal als linksback. De andere cerdedigers zijn dan Sergio Ramos, Gerard Pique en Alvaro Arbeloa

6 juni 2012 om 21:57

Niet Juanfran op rechtsback? Vind ik persoonlijk een betere optie dan Arbeloa...

David Villa kent die jongen waarschijnlijk nog van hun gemeenschappelijke periode bij Valencia, al was Alba toen nog zeker geen vaste waarde in het eerste team. Voor 15 miljoen euro heb je de toekomstig linksback van Barcelona en het Spaanse elftal, ik zeg dat Rosell dat meteen moet doen. Maar oké, hij wil maar 12 miljoen betalen. Zolang Jordi Alba maar komt, dan ben ik tevreden. Hopelijk gaat nu niet weer de hele selectie een knieval maken om een speler binnen te halen á la Fabregas. Waarschijnlijk stelde een journalist gewoon een vraag, en geeft Villa normaal antwoord.

Waarschijnlijk zal elke Culér het met me oneens zijn maar ik vind hem niet eens zo denderend.

Verdedigend vind ik hem persoonlijk minder, aanvallend goed..
Maar als het een Engelsman was geweest weet ik zeker dat ze hem niet hadden gehaald.

Hopelijk verrast hij mij positief.

Ik heb gehoord dat Barca interesse heeft in Bale maar ik zou als ik hun was proberen David Alaba te halen die goedkoper is dan Bale en beter dan Jordi Alba. Barca moet ook een rechtsback uit de jeugd halen en dan zijn ze er klaar voor.

6 juni 2012 om 21:48

David Alaba is onhaalbaar. Ben het zo beu dat de media sinds die 2 wedstrijden tegen Real Madrid een vertrek van Alaba insinueert.... hij is LB bij Bayern München, en gaat er net als Neuer, Schweini, Lahm & Gomez enz. niet weg.

6 juni 2012 om 21:51

Ik vind ook dat Alaba enigzins overhyped word na 2 wedstrijden die mensen hebben gezien en verder geen een.

6 juni 2012 om 21:54

Groot gelijk hij heeft in de bundesliga een aantal vreselijk slechte wedstrijden gespeeld, maar daar hoor je ook nooit iemand over.

zelfde met die Gustavo die speelde ook goed in madrid, maar die komt eigenlijk ook te kort hoor ....

6 juni 2012 om 22:06

Laten we even eerlijk zijn, Alaba werd dit seizoen nog afgeschilderd als een waardeloze middenvelder en er werd niet begrepen dat hij steeds maar bleef spelen. Maar na twee goede wedstrijden op de linksbackpositie is hij ineens een wereldtalent? Dikke onzin dus. Daarnaast zal hij niet vertrekken. Jordi Alba is de perfecte man voor Barça.

Alba is de perfecte linksback voor Barca. Hij heeft de jeugd doorlopen bij Barca, waardoor hij de tactiek door en door kent. Bovendien is hij snel, kan hij goed en strak passen en aanvallend is hij levensgevaarlijk. Villa zal voor hem staan en die kent hem ook heel goed. Doordat Villa naar binnen trekt, zal Alba veel ruimte krijgen en voor gevaar zorgen. Dit lijkt me een geweldige aankoop.

6 juni 2012 om 22:19

Je doet net of je een linksbuiten aanprijst. Barca heeft een linksback nodig. Dus de ideale omschrijving zou minstens moeten omvatten: is sterk, kan ook goed verdedigen... Kun jij wel bedenken dat dat niet geldt voor onze kleine Jordi

6 juni 2012 om 22:21

Je hoeft als linksback helemaal niet sterk te zijn. Absolute onzin. Ashley Cole is ook niet groot en sterk, maar was jarenlang de beste linksback van de wereld. Ook Evra is niet bepaald groot. Een linksback hoeft tegenwoordig niet alleen goed te verdedigen, ook moet een linksback tegenwoordig mee opkomen. Daarom is het van belang dat hij aanvallend zo sterk is. Bovendien is hij snel om mee te verdedigen. Het probleem van Alba is dat hij soms ongeconcentreerd is, waardoor hij fouten maakt. Maar vooral bij Spanje maakt hij een ijzersterke indruk.

6 juni 2012 om 22:26

ik weet dat je geen meesterlijke verdediger hoeft te zijn, dat klopt. Maar alba is erg matig en maakt inderdaad veel fouten. Een opkomende back is inderdaad iets van de laatste tijd, maar je ziet dan wel vaak dat de back aan de andere kant iets minder aanvallend ingesteld is, zodat bij omschakeling er niet slechts 2 man staat te verdedigen. En als er een back is op deze aardkloot die (te) aanvallend speelt, staat hij wel op de RB bij barca. Hoe ga je counters dan nog tegenhouden? Barca is in de omschakeling het meest kwetsbaar, hebben we het afgelopen seizoen gezien... jij vooral zou het moeten weten, als Chelsea supporter.

6 juni 2012 om 22:29

Haha ik als Chelsea fan vind het niet erg dat Barca in de omschakeling kwetsbaar is

Maar je hebt een punt. Echter, ik geloof wel dat de linksback en rechtsback dat op elkaar kunnen afstemmen. Dat betekent dus dat op het ene moment Alves naar voren zal gaan en op het andere moment Alba naar voren zal gaan. Abidal kwam namelijk (vooral toen Villa nog speelde) ook vaker op. Op dat soort momenten bleef Alves achterin staan om een counter te voorkomen.

6 juni 2012 om 22:54

Vind hem geen wereldtop die Alba. Is wel ongelofelijk snel en aanvallend sterk, maar verdedigend te zwak. Je moet ook bedenken dat Barca aan de andere kant al een Alves heeft rond lopen. Vind hem niet veel beter dan Maxwell.

Alba zou een goede aanwinst zijn, combineert prima, zorgt vaak voor offensief gevaar, kan tevens als linskbuiten fungeren mochten er echt veel geblesseerde vallen.

Alleen gaan we wel lengte missen, met Abidal had je nog al veel kracht en lengte voor standaard situaties.

Barca geen koopclub he..
Zou wel goed in hun systeem passen ipv Abidal.

6 juni 2012 om 22:57

Mja, langs de andere kant ... Jordi Alba komt wel van Barcelona. Fabregas ook. Ze halen hun verloren kinderen gewoon terug.

6 juni 2012 om 23:16

Heeft iemand dan al ooit beweerd dat Barcelona nooit een speler koopt ? Neen toch ?

Het grote verschil zit er hem in dat Barcelona altijd eerst zal zien of er in de eigen jeugd niemand rondloopt die voldoende kwaliteiten biedt voor het eerste elftal en als zo een jongen in de eigen cantera zit, dan zal er nooit een transfer gebeuren.

Als men echter oordeelt dat er op dit ogenblik niemand in de jeugd zit, dan komt er een transfer en ja, dan is Barcelona bereid om best veel geld te betalen, net als elke andere topclub.

Het grote verschil tussen Barcelona en ongeveer elke andere topclub is de volgorde : eerst de eigen jeugd, pas dan een transfer terwijl het bij ongeveer elke andere topclub net andersom is : eerst een dure transfer en als het met die dure aankoop niet lukt, pas dan een eigen product kansen geven (als er niet nog eerst een tweede transfer zal gebeuren).

6 juni 2012 om 23:22

Barcelona is anders wel een koop club dat miljoenen aan transfers doet..

6 juni 2012 om 23:21

@ Callejon21

Zet hier een reactie wat over de inhoud van de tekst gaat of hoepel op. Real Madrid koopt onnodige spelers zoals Altintop en Nuri ( ook Callejon ). Barcelona heeft een linksback nodig, en aangezien Alba een Barcelona verleden heeft zou het gewoon een normale zaak zijn om hem terug te halen naar Barcelona.

7 juni 2012 om 01:01

Real koopt Altintop?
Volgens mij was hij gewoon transfervrij verkast naar Bayern en Sahin is gehaald nadat hij een meesterlijk seizoen heeft gedraaid bij Dortmund, maar heeft gewoon de pech gehad dat hij zich direct blesseerde nadat hij naar Madrid kwam.

Callejon is trouwens een supersub en 'maar' gehaald voor 5.5 miljoen, daarnaast was het vanaf het begin (en wist hij dus ook) duidelijk dat hij geen vaste basisspeler zou zijn.

7 juni 2012 om 09:17

Ach komop zeg. ze kopen tenminste niet om het kopen en voor de shirtverkoop enz maar omdat ze iemand nodig hebben voor een positie. Met 8 jeugdspelers meestal in het eerste is het de club die zelfopgeleide spelers een kans geeft.

Ik vind hem een beetje overhyped. Het is een goede linksback ja, maar geen superster, zoals hij hier soms omschreven wordt. Verdedigend is hij helemaal niet zo sterk. Abidal pastte vooral zo goed in Barca omdat hij ook redelijk sterk was in verdedigend opzicht. Daarnaast haal je weer een kleine, waardoor, als Puyol steeds minder speelt, helemaal geen kopkracht meer hebt buiten Pique en Busquets een beetje. Tevens, als je beide backs veel opkomen en niet de beste verdedigers zijn, word je nog kwetsbaarder tegen counterende ploegen.
Volgens mij zijn er betere opties, maar goed, het feit dat hij uit la masia komt zal wel een rol spelen.

7 juni 2012 om 01:07

Het vreemde vind ik dat Barcelona een speler voor op de Lb-positie haalt terwijl Alba bij Valencia meestal als linkshalf speelt (matthieu speelt daar als LB) en verder ben ik het met je eens dat hij verdedigend niet eens zo sterk is, maar aanvallend wel zijn steentje bijdraagt.

Waarom is iedereen zo positief over deze transfer? Voordelen zijn dat hij aanvallend sterk is en het spelletje kent omdat hij in de jeugd speelt. Maar er zitten zoveel nadelen aan.

Ten eerste is hij maar 1 meter 72. Dus Barcelona krijgt er weer een speler bij die onder de 1 meter 80 is. Nu hebben ze in hun basis elf maar 3 spelers die boven de 1.80 zijn (valdés, Pique en Busquets). Nu is Barcelona straks nog kwetsbaarder bij standaard situaties. Zijn dit seizoen ook veel tegen doelpunten door standaard situaties gevallen.

Ten tweede is er ook een keerzijde dat hij graag mee opkomt. Met Alves heeft Barcelona al iemand die bijna altijd rechtsvoor staat als back. Als je twee van deze aanvallende backs hebt ben je te kwetsbaar. Dan kan Barcelona nog zo goed zijn maar één counter en het is een 3/4 man situatie tegen twee. Dat wordt door de meeste teams gewoon afgestraft.
Nu kan je zeggen, hier maak je afspraken over. Maar ik denk dat het niet positief gaat uitpakken.

Daarbij is Alba ook een heethoofd en pakt ongelofelijk gele kaarten. Alba heeft meer kaarten dan Sergio Ramos die als velen al als een verschrikkelijk heethoofd word gezien. Daarbij heeft Ramos ook nog z'n 500 minuten meer gespeeld.

Sergio Ramos, 3055 minuten in La Liga en 11 gele kaarten.
Jordi Alba, 2543 minuten in La Liga en 13 gele kaarten.

Ook is hij verdedigend matig. Hierdoor heeft hij ook het hoge aantal gele kaarten. Hij moet vaak een overtreding begaan om zijn man te stoppen. Dus waarom iedereen zo positief over deze transfer is,is mij een raadsel.

6 juni 2012 om 22:10

Je hebt helemaal gelijk. Buiten dat gele kaarten gebeuren heb je praktisch hetzelfde betoog als ik. Alba is inderdaad een beetje een heethoofd. Al denk ik dat dat wel iets minder wordt mocht hij bij barca komen te spelen, omdat daar in de meeste wedstrijden veel minder druk op de verdediging ligt. Maar goed... overhyped dus.

Hier moeten Barca spelers mee ophouden, telkens in de media maar roepen welke speler ze willen. Vind ik flauw en overigens niet netjes naar Valencia toe helemaal van de kant van Villa die zelf bij Valencia heeft gebald.

6 juni 2012 om 22:19

Je moet niet altijd geloven dat VZ hier alles neerzet. Ik heb het bovenaan al uitgelegd en zal het hier opnieuw uitleggen. Villa kreeg een vraag over Alba. Hij moest uitleggen wat hij van Alba vond en of het een geschikte aankoop was voor Barca. Een voetballer moet altijd antwoord geven op vragen, aangezien de mensen in Spanje hier recht op hebben. Villa gaf aan dat hij Alba een geweldige speler vindt, maar dat hij hier verder niet op in wil gaan aangezien Alba nog steeds een speler van Valencia is. Villa vond het niet netjes om hier verder op in te gaan.

VZ haalt hier gewoon een belangrijk onderdeel van het interview weg en daardoor lijkt het alsof Villa uitgebreid heeft verteld over Alba. Maar in werkelijkheid wilde hij helemaal niet over Alba praten, uit respect voor Valencia.

Fabregas all over again..

Jordi Alba is wel een goede back, heeft Barcelona ook wel nodig, de verdediging is toch vrij matig voor een club van zon niveau.

6 juni 2012 om 22:16

Mja, maar als ze de verdediging willen versterken, zijn ze niet goed bezig als ze Alba halen. Aanvallend leuke speler maar verdedigend... niet.

6 juni 2012 om 22:23

Maar dat is Alves ook niet en dat schijnt ook te werken.

6 juni 2012 om 22:27

Ja inderdaad.. maar in de omschakeling heb je dan totaal geen mankracht. Een aanvallende back is genoeg.

Is dit zo'n verstandige zet van Barca, zo leveren ze nog meer fysieke kracht in. Met Abidal had je tenminste nog een grote sterke kerel achterin rennen, dat is met Alba natuurlijk niet het geval. Het is een goede speler, maar in mijn inzicht niet de speler waarnaar Barca nu zou moeten zoeken. Ze moeten een speler hebben die wat kan beuken. Je zag het tegen Chelsea, door het gebrek aan fysieke kracht konden ze wel meer balbezit hebben, maar in de voorhoede werd elk duel verloren. Ik weet dat Abidal geen voorhoede speler is, maar als hij bijvoorbeeld mee opkomt kan hij beter zijn duels winnen, plus dat er meer gevaar van komt bij dode spelmomenten.

jordi alba toch heerlijk zeg wat een heerlijke speler, ik geniet van hem lekker op sport 1 kijken naar de opkomende alba barcawaardig? ik dacht het wel!!!

Ik vind Alba beter dan Bale als LB bij Barca, het lijkjt me dan ook sterk als de transfer niet na het EK beklonken wordt.

Jordi Alba is een super groot talent versterking voor elke club

Alba is echt geweldig. Afgelopen weekend tegen China weer kunnen genieten van hem. Hij is ongelooflijk snel, speelt goed mee voetballend, heeft een geweldige pass in de voet; en hij is zo snel dat niemand hem voorbij kan komen. Zeker een aanwinst voor Barcelona.

En er is weer bij Barca intern aangegeven dat ze de speler moeten vertellen dat hij het beste bij Barca kan spelen. Krijgen we dat weer. Gaan we weer heel de zomer horen van iedereen dat Alba naar Barca moet komen.

Dat Alba vooral offensief sterk is en dat het defensieve minder is, dat kan ik alleen maar onderschrijven.

Echter, in hoeveel wedstrijden moet Barcelona echt verdedigen ? Bijna nooit, veruit de meeste tegendoelpunten komen uit een snelle tegenstoot (counter)van de tegenstander of bij een spelhervatting.

Dat is dus absoluut wel nog een werkpunt en het wordt hierboven terecht aangehaald : Barcelona heeft naast Pique en Busquets nog minstens één andere speler van 1m90 nodig om de angel er te kunnen uithalen op stilliggende ballen.

Alba zal dat probleem niet oplossen maar offensief zal hij zeker zijn steentje bijdragen en met zijn snelheid moet hij ook in staat zijn om een snelle uitbraak van de tegenstander in de kiem te smoren.

Maar nu dus ook nog graag een kopbalsterke CV van ongeveer 1m90 (javi Martinez, Thiago Silva, Kompany, Hummels,...) al wil ik me niet vastpinnen op één van deze genoemde spelers.

ik denk inderdaad dat het een goeie zou zijn voor barca.. dat niveau kan hij zeker aan maar is hij wel echt nodig.. bij barca spelen er al zoveel die eigenlijk overbodig zijn.. punt 1 omdat ze al de beste spelers in het veld hebben staan, punt 2 omdat de op 1 na beste spelers nog te wisselen zijn want die zitten op de bank dus zou alba een goeie 3e man zijn.. is dat echt nodig? denk het niet. dan is het bijna hetzelfde als met een 3e keeper.. die is nooit aan de beurt..

Toch mooi als zelf opgeleide spelers, op wat voor manier en via welke weg dan ook, in het 1e elftal komen te spelen. Ik vertrouw erop dat deze deal wel rond gaat komen, en vind Alba ook echt een versterking voor Barcelona.

Valdes
Alves
Piqué
Puyol
Alba
Xavi
Busquets
Fabregas
Messi
Villa
Iniesta

Lijkt me een mooie en tevens de enige nodige aankoop. Defensief prima al kan het nog wat beter, aanvallend erg positief. Bovendien een Catalaan met een verleden in onze jeugd. Men kan wel reppen over de aanvallende Alves aan de andere kant maar misschien moeten degenen die daar een probleem in zien eens een lange termijn denken ontwikkelen. Alves is er nog hooguit twee jaar, Alba misschien nog wel tien. Montoya is verdedigend meer solide dan Alves en brengt heus het nodige evenwicht. Denk eens vooruit! Bovendien kan Alba het defensieve ook nog beter ontwikkelen, hij is piepjong. Ik denk overigens ook dat er weinig goede alternatieven zijn. De sterren van de PL doen veel op snelheid en fysiek maar komen techniek tekort om zich in de kleine ruimtes van de PD te redden en Alaba is onhaalbaar. Het enige waar ik voor vrees is zijn temperament. Ach, goede backs lijken toch schaars tegenwoordig.

heb liever gareth bale. maar jordi alba is ook wel goed en goedkooper.

Tsja vind het een moeilijke kwestie. Alba beheerst het type spel en is aanvallend sterk, maar juist omdat alves dit al doet aan de rechterkant is het juist belangrijk dat de linksback blijft zodat men zeker 3 man achter houd zoals abidal doet. Daarnaast is hij klein en is dit jaar gebleken dat barca kwetsbaar is bij standaard situaties. Voordeel is dat hij relatief goedkoop is.
Wat zouden andere opties kunnen zijn, wellicht kolarov van city ookal moet die wel wat aan zijn techniek doen. Hij is ook goedkoop, aanvallend en bijna 1.90. Verder zijn goede linksbacks schaars.

Barca moet zich meer focussen op het scouten van sterke verdedigers daar ze genoeg talent voorin hebben, ook in de jeugd. Spelers als vertonghen en Hummels zouden hele goede versterkingen zijn voor barca. Hummels heeft niet alleen verlengt tot 2017, maar was een goede aankoop geweest, veel beter dan thiago da silva.

Met vertonghen + alba + Llorente kan men voor minder dan 50 mln 3 hele goede spelers halen voor posities die versterkingen nodig hebben. Allemaal brengen ze ook iets wat tot op heden ontbreekt. Keita mag verkocht worden, zelfde als adriano. Wellicht tello en/ of cuenca verhuren.

krijgen we nu weer dat elke speler v barcelona zn zegje gaat doen over alba net als ze deden over fabregas?
Alba zou een goede versterking zijn of mss kyle walker ofzo

Alba lijkt mij gewoon een echte aanvulling voor Barca. De linkerflank bij Barca moet langzaam maar zeker verjongd worden, en dan is Alba gewoon een prima aanwinst. Nu is Alba nog relatief goedkoop door zijn eenjarige contract. Barca moet hem gewoon halen en op de linksback zetten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren