Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax zet streep door komst van transfervrije Poulsen'

Laatste update:

Simon Poulsen lijkt niet naar Ajax te komen. De vleugelverdediger van AZ beschikt over een aflopend contract in Alkmaar en werd daarom in verband gebracht met de landskampioen, die volgens Frank de Boer nog wel een extra linksback kan gebruiken. Volgens het Algemeen Dagblad is de kans echter klein dat de transfer van Poulsen zal worden doorgezet.

/

Ajax wil de doorstroming van talent op die positie niet belemmeren en daardoor zou intern toch grote twijfel zijn ontstaan over de komst van de Deens international. In het afgelopen seizoen speelden Daley Blind en Dico Koppers veel aan de linkerkant van de Ajax-defensie. Nicolai Boilesen is, indien fit, de eerste keus op de linksbackpositie van de Amsterdammers.

Boilesen kan ook in het centrum uit de voeten en mogelijk belandt de landgenoot van Poulsen daar wel, wanneer Jan Vertonghen vertrekt. Ajax wil vijftien miljoen euro voor haar aanvoerder hebben en praat maandag verder met het geïnteresseerde Tottenham Hotspur. Wanneer Vertonghen vertrekt, wil De Boer graag een vervanger halen. Niklas Moisander (AZ), Bram Nuytinck (NEC) en Cristian Chivu (Internazionale) worden genoemd als kandidaten.

Ajax heeft geen nieuwe linksback nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De ideale vervanger voor Vertonghen is in mijn ogen Nuytinck. Een sterke verdediger die nog heel wat jaartjes mee kan. Chivu is een superverdediger, maar zijn salariseisen zullen een stuk hoger zijn en je zult er niks meer aan verdienen.

on. Lekker Boilesen een kans geven. Vind dat je met Koppers en blind nog twee prima backs achter de hand hebt. Misschien niet voor hoog Europees niveau, maar zeker wel voor de eredivisie.

18 mei 2012 om 08:30

Dit is nu net het probleem.
Ze strijden op drie fronten. Dan is het raadzaam om er een ervaren extra kracht bij te hebben.
Bovendien kan Boilesem ook links in het centrum spelen. Daar heeft hij zijn hele jeugd gespeeld.
Hij heeft een uitstekend inzicht, is een goede verdediger en beschikt ook nog eens over een uitstekende pass.

18 mei 2012 om 08:32

Chivu heeft toch de voorkeur. Het gaat om het volgende seizoen en dan moet je gewoon kampioen worden. Je kan niet altijd blijven plakken in de cyclus van investeren, soms moet je oogsten. Met Chivu haal je gewoon meer punten en hij is een betrouwbaardere factor in de begeleiding van talenten. En het is fijner om Boilissen achter de hand te hebben als Lcv, zijn echte positie.

18 mei 2012 om 12:41

Boilesen blijft denk ik gewoon LB, want Daley is namelijk ook een van oorspring een Lcv.
Beide hebben het prima gedaan op de LB positie.
Vooral Blind, hij heeft enorme stappen gezet en zijn spel is duidelijk verbeterd.
Ik zie daarom Blind en boilesen met elkaar concurreren.
En Chivu en Toby gewoon centraal achter.
Daar achter gewoon wat jeugdspelers.
(denswil, Veltman)

18 mei 2012 om 08:40

Ik zou eerder voor Chivu kiezen. Is een goede ervaren spelen en gezien het overvolle programma die Ajax gaat krijgen volgend seizoen heb je daar veel meer aan.
Daarnaast kent hij de Ajax cultuur en manier van voetballen ook al.

Ajax zal zich in de breedte goed moeten versterken willen ze op drie fronten lang mee strijden.

18 mei 2012 om 12:03

Maar het probleem is dan nog of Chivu dat zelf wilt hé, ik denk dat heel veel supporters Chivu willen zien komen en ook wel de bestuurders/trainers binnen Ajax. Maar als hij vier keer zoveel kan verdienen bij een club in een competitie dan bij Ajax zal het lastig worden.

18 mei 2012 om 12:45

Chivu verdient niet zo enorm veel...
Hij heeft ooit gezegd (recentelijk) wel terug te willen keren naar Ajax.
Dan weet je dat je moet inleveren.
Hij kan nog prima mee in de Eredivisie, en als je er bijvoorbeeld CL mee haalt, haal je de kosten qua salaris er zo weer uit.
Volgens mij heeft Ajax weer een ruime omzet gemaakt... 12 miljoen en dat is exclusief TV recettes etc, die krijgen ze pas als het seizoen (cl/ EL) voorbei is.
Volgend jaar weer Cl...dus 3 jaar achter elkaar CL brengt toch het nodige geld in het kastje,

18 mei 2012 om 08:52

Nuytinck vind ik maar een beetje trage voetballer. Omdat het in de media wordt gespeculeerd denkt men het is een goede. Moisander zal een goede optie wezen en Chivu is een droom scenario.

18 mei 2012 om 13:06

@ Ahjacied,

Je hebt volkomen gelijk, Nuytinck word een mislukkeling bij Ajax die alleen sterk is en kan verdedigen.

18 mei 2012 om 13:18

Je maakt jezelf belachelijk. Nuytinck is een speler die alleen maar sterk is en kan verdedigen? Gast,het is een centrale verdediger. Dat zijn juist goede eigenschappen voor een centrale verdediger.

Daarbij is het geen Verthonghen in balbezit,maar hij kan voor een centrale verdediger gewoon goed voetballen. Hij moet alleen rustiger worden in balbezit,maar dat komt wel. Nuytinck is samen met Koolwijk, Vadocz, Schone en Zeefuik de reden dat NEC goed voetbalt dit seizoen.

En dat ie traag is valt ook hartstikke mee. Daley Blind rent ie er achterstevoren uit. Hij is niet verschrikkelijk snel,maar voor een centrale verdediger is het prima.

Maar jullie Ajacieden volgen hem waarschijnlijk pas echt nadat De Boer de interesse in Bram bekendmaakte.

18 mei 2012 om 09:12

Ik zeg 100% Chivu.
Ooijer vertrekt en daarmee lever je toch een flinke hoeveelheid ervaring in.
Dan moet je als alternatieve een Moisander of een Nuytink halen?
Met alle respect, maar die komen niet in de buurt van wat Chivu al heeft gepresteerd.
Een Chivu heeft alles al een keer mee gemaakt, is al aanvoerder van Ajax geweest en is een echt leidersfiguur en een enorm goede voetballer.
Ik hoop echt dat als Ajax de kans krijgt hem terug te halen, ze die kans ook echt met beide handen aanpakken.
Een verdediger als Chivu is gewoon van wereldklasse, daarbij past hij perfect in het plaatje wat Ajax wil: Linksbenige CV + leidersfiguur.
Met zijn 31-32 jaar (?) kan hij nog makkelijk 3 jaar mee als het moet.
Voor mij is er geen twijfel over, als je Chivu kan halen moet dat verreweg de eerste keuze zijn!

18 mei 2012 om 10:56

Het kamp Chivu geeft al weken aan dat een terugkeer niet reeël is, dan lijkt het mij niet echt zinvol daarin te blijven hangen.
Als Vertonghen gaat zou ik Poulsen er graag bij zien hij is immers verder dan Blind en helemaal verder dan Koppers. Boilesen moet eerst maar eens zien dat hij van die akelige blessure afkomt.

18 mei 2012 om 11:41

Ik vind chivu helemaal geen goede voetballer, verdedigend aardig maar voetballend helemaal niet goed. Ik denk dat een voetballer als viergever nu voetballend al beter is dan chivu. Ik snap ook niet hoe je erbij komt dat chivu van wereldklasse is, hij speelt nauwelijks in de basis bij inter, dat niet bepaald van wereldniveau is dit jaar.

18 mei 2012 om 11:04

Ben ik zeker met je eens nuytinck is een linkspoot sterk groot. in dat opzicht zeker de beste optie. aan de andere kant heeft moisander wel in de ajax opleiding gespeeld.

18 mei 2012 om 11:05

@ Rickie

Je hoeft ook niet aan elke speler wat te verdienen qua direct transferinkomsten. Want een jonge speler met ervaring is vrijwel niet te vinden en toch heb je eigenlijk in elke linie wel zo'n speler nodig. Vooral op het middenveld en in de verdediging. Deze stuurt de jonkies achterin aan en maakt zo zo beter (waardoor die spelers meer geld waard worden) en je haalt daardoor ook betere resultaten. Op die manier verdient zo'n speler zijn geld terug. Zoals Rijkaard de jonkies Davids/seedorf aanstuurde en Blind dat deed bij De Boer/reiziger etc.

18 mei 2012 om 11:06

Als je met Chivu weer kampioen word en de CL haalt dan verdien je ook aan hem.
Nuytinck is een heel ander type en nog geen leider.
Poulsen is zeker wenselijk want om te zeggen dat hij de ontwikkeling van Blind belemmert.....

18 mei 2012 om 11:17

Ik zeg Poulsen en Chivu halen. beide transfervrij toch?
die voegen veel meer toe met hun ervaring die jij net opnoemde.
Ajax speelt op 3 fronten en wil ook wel een keer ver komen in de Groepfase van de CL. vorig jaar net niet gelukt door die bizarre (valse) ontknoping.
maar dit jaar moeten ze het wel kunnen redden met Poulsen als linksback die veel omkomt. hij is aanvallend de beste back van de Eredivisie. en Ajax speelt ook aanvallend voetbal.
Chivu is dan een leider achterin die de jonge talenten stuurt. net als Ooijer.
in de CL wedstrijden heb je zulke krachten achterin nodig. tegen VVV of de Graafschap lukt het wel met Koppers enzo. maar tegen AC Milan of Barcelona gaat dat niet lukken.
als je twee spelers voor niets kan aantrekken die veel toevoegen waarom zou je ze dan niet nemen. Ajax haalt Schöne, die ligt toch dan ook de ontwikkeling van Klaassen, Serero en Fischer in de weg ? wat een onzin allemaal !!

18 mei 2012 om 12:35

Dat ze Poulsen niet halen vind ik heel verstandig. Met Boilesen en Koppers (en Blind erachter als back-up) heb je al twee jongens die het kunnen invullen en qua potentie echt niet minder zijn dan Poulsen. Poulsen is toch heel erg gehypt vind ik. Verdedigend is hij niet super en aanvallend is zijn rendement ontzettend laag. Je moet voor de grap eens kijken naar zijn voorzet, die worden altijd blind en wild voorgegeven en vaak eindigen ze al direct over de achterlijn. Manolev wordt erop veroordeeld maar Poulsen wordt erom geroemd. Enige voordeel is dat een aanvaller heel vaak achter Poulsen aan moet lopen en zo dus minder aan aanvallen toekomt.

ik denk niet dat ze chivu moeten halen.. die heeft zijn tijd wel gehad.. moisander is beter denk ik.. nou weet ik niet hoe ze met een linksback zitten maar volgens mij hebben ze ziezo voor vertonghen al geen vervanger nodig..

18 mei 2012 om 10:53

Vind je trouwens niet dat Feyenoord Poulsen moet halen? Ze kunnen zo'n speler wel gebruiken. Gewoon 2 miljoen netto bieden en dan komt 'ie zeker. Met Kalou en Kuyt erbij kan je dan elk jaar kampioen worden.

18 mei 2012 om 11:32

Met deze spelers worden ze kampioen. Dan los je alle financiële problemen op in één klap. Het is zó simpel.

18 mei 2012 om 11:45

Ja dachten ze 4 jaar terug ook

18 mei 2012 om 11:55

Ja dat zat jij laatst ook al te zeggen, weet je nog een aantal jaar geleden toen er een hoop ervaren topspelers gehaald waren en op welke plaatsen ze die seizoenen gestaan hebben?

18 mei 2012 om 12:19

Aupaatleti,

Feyenoord heeft in het verleden al een keer dure spelers gehaald met de hoop dat ze dan wel kampioen zouden gaan worden. We weten nu wel waar Feyenoord toen geëindigd was.

Heel verstandig, hoewel ik Poulsen erg goed vind snapte ik deze zet toch niet. Je hebt drie talentvolle spelers voor die positie achter de hand waarbij ik mn Boilesen erg goed vind, waarom dan je geld steken in Poulsen ?

18 mei 2012 om 08:39

Boilesen zou bij de komst van Poulsen doorschuiven naar de positie van onze Jan. Alleen hoe fit is Boilesen na de zomer ???
En Blind kan prima linksback spelen. Als het hele team goed draait, dan draait Blind hierin uitstekend mee. Als dat niet het geval is, verzuipt Blind. Verdedigend geeft hij veel te veel ruimte weg.
Koppers is een leuke back, maar uiteindelijk toch te licht voor Ajax.
Dus dan heb je de huidige 3 back-kandidaten al te pakken.

Mitchel Dijks is de uiteindelijke linksback voor de toekomst van Ajax. Alleen is volgend seizoen wellicht te vroeg.

Nu moet Ajax zich maar concentreren op de Lcv. En Chivu lijkt me niet haalbaar. De andere 2 zijn te matig. Daarom hoop ik echt op de komst van Viergever of liever nog Douglas !!

18 mei 2012 om 08:42

Cyprioot,

Snap je het nou niet of is dit weer een pure zelf overschatting ten top. Boilesen is nog steeds geblesseerd en de comeback is nog steeds niet bekend. Hij moet echt rustig aan gaan doen anders wordt het een chronische blessure.

We hebben met ze allen Koppers gezien. Een leuke back maar meer dan dat ook niet. Die jongen kan sowieso niet Champions League, Beker, Competitie spelen in 1 seizoen. Bovendien wordt er ook Dijks genoemd. Die jongen speelt nu in de A1, voor hem is het beter als hij eerst wat minuten maakt. Voordat hij een stap maakt om 50 wedstrijden in een jaar te spelen.

Blind is een goede invaller, maar het blijft net niet. Ajax wilt naar een hoger niveau dan moet er ook afscheid worden genomen in de basis. Op halve krachten en net niet voetballers.

18 mei 2012 om 09:39

@ahjacied, ik snap het wel degelijk, denk/hoop ik. Ik denk dat je het met me eens bent dat Boilesen kwalitatief een prima speler is en mits fit de nummer 1 linksback. Hoe het fysiek met hem zit weet ik niet, jij ook niet, maar laten we hem het voordeel van de twijfel geven. Ik denk dat de beslissing rond Poulsen ook te maken heeft met het oordeel van de medici. Ik bedoel, als de medici hadden gezegd dat Boilesen gezien zijn bouw een chronisch blessuregeval zou worden was de kans groter geweest dat ze de komst van Poulsen hadden doorgezet. Maar, en dat denk ik, als ze hebben gezegd dat deze blessure een gevalletje pure pech is dan is hij in principe nummer 1 kandidaat voor de linksback plek. En bedenk ook dat hij twee a drie maanden (!) heeft om weer fit te worden.

Wat betreft Koppers ben ik het met je eens, wat betreft Blind ook.

Beiden geen basisspelers, maar, zeker gezien de ontwikkeling die ze hebben doorgemaakt (mn Blind, maar ook Koppers vond ik in latere wedstrijden beter acteren dan zijn debuut tegen F'noord dat ik slecht vond) en, in het geval Blind, het feit dat hij ook centraal en zelfs op rechtsback kan spelen, zijn het geen verkeerde spelers om in je selectie achter de hand te hebben. Het is een illusie te denken dat je als Ajax 2 volstrekt gelijkwaardige spelers op zelfs maar 1 positie kunt hebben, we zijn Man City niet.

En kijk ook eens hoeveel problemen het NL elftal heeft op de linksbackpositie, linksbacks van acceptabel nivo zijn sowieso dun gezaaid (hoewel dat ook weer zou kunnen pleiten voor de komst van Poulsen, maar goed).


18 mei 2012 om 09:05

Ik vind dit heel erg moedig van Ajax. Geloven in je eigen jeugd en die dan ook een kans geven. Simon Poulsen is namelijk wel enorm een top verdediger ik kan niet anders zeggen. Chapeaau voor het beleid van Ajax. Laten ze maar naar wat andere versterkingen kijken.

18 mei 2012 om 11:07

3 talentvol??? Denk dat Blind toch echt te kort komt voor die positie. Koppers zou het misschien kunnen redden maar is ook nog niet klaar voor een basis en bij Boiles is het maar de vraag hoe fit hij terugkomt en hoe fit hij blijft aangezien hij al zijn 2e terugval heeft. Dan is het toch wel fijn om een ervaren kracht achter de hand te hebben die er direct staat. Sowieso omda je Boiles ook naar het centrum door kunt schuiven (waar ik m eerlijk gezegd beter vind dan op de back).

18 mei 2012 om 12:40

Poulsen is beter dan alle linksbacks die Ajax nu heeft en het is afwachten hoe Boilesen terug komt van zijn blessure en hoe goed die eigenlijk is. Vind Poulsen echt een prima back en ik vind dit een domme beslissing van Ajax.

Wanneer Boilesen fit is, is hij veruit de beste links back bij Ajax.
Er moet dit seizoen op drie fronten gestreden worden dus ik had Poulsen er graag bij gehad.
Boilesen kan namelijk ook links in het centrum spelen. Sterker nog, daar speelde hij uitstekend in de jeugd. Ik weet niet of dit echt verstandig is van Ajax.

18 mei 2012 om 08:37

Ik ben het met je eens dat Boilessen flink wat potentie heeft, maar hoeveel heeft hij nu daadwerkelijk al gespeeld om hem veruit de beste linksback te noemen? Ben ik dan blind geweest dat ik Daley Blind, nadat hij het vertrouwen kreeg, toch echt prima opereerde als linksback? Heel wat meer gespeeld heeft en zeker de laatste 10 wedstrijden een behoorlijk niveau haalde?

18 mei 2012 om 08:42

Daley blind heeft het inderdaad de laatste wedstrijden veel beter gedaan dan voorheen.
Toch vind ik Boilesen in potentie beter. Blind en Boilesen kunnen ook nog links in het centrum spelen dus vind ik Poulsen zeker geen overbodige aankoop.

18 mei 2012 om 10:35

@harmjan1983

Je constatering is juist, sinds het vertrek van zijn vader heeft Blind het een stuk beter gedaan. Echter de verbetering is met name in aanvallend opzicht. Verdedigend blijft zijn gebrek aan snelheid een probleem, daarin is hij zeer kwetsbaar.

Persoonlijk zie ik Blind liever als verdedigende middenvelder met nog iemand in zijn rug, dan als pure linksback.

Zou toch heel jammer zijn als ze Poulsen niet halen.. als er een zwakke schakel is in de verdediging (en opbouw) van Ajax is het wel de LB positie. Boilessen is prima maar gevalletje blessureleed. Daley vind ik gewoon niet goed genoeg en Koppers kan nog niet mee. Zeker met het aankomende CL seizoen moet je op alle posities een topper hebben.

18 mei 2012 om 08:42

Koppers en Blind hebben allebei laten zien dat ze Boilessen goed op kunnen vangen, dus dan is dit de juiste keuze. Als hij weg mocht vallen zou ik eerder voor de jeugd kiezen dan Poulsen op de bank zetten en hem als vervanger laten fungeren.

18 mei 2012 om 08:49

Koppers en Blind hebben allebei laten zien dat ze Boilesen goed op kunnen vangen. Boilesen heeft nog nooit een vol seizoen gedraaid op de linksback positie. Koppers is uit pure nood naar voren gehaald en Blind blijft een matige slome voetballer. Hij kan zeker van waarde zijn in de Eredivisie. Maar Ajax wilt op een hoger niveau voetballen en dan moet er ook maar is afscheid worden genomen. Ajax is geen vrienden elftal dat Blind er in mag omdat, er een andere goede kandidaat niet wilt komen.

18 mei 2012 om 09:20

Er staat toch echt in de tekst dat Boilessen de eerste keuze is bij Ajax. Dus denk niet dat ze dan een Poulsen daar neer gaan zetten als ze doorstroming van de eigen jeugd belangrijk vinden.
Daarnaast heeft Koppers wel laten zien een waardig vervanger te zijn voor die positie, ook al was het uit noodzaak. Verder heeft Blind in het begin niet goed gespeeld, maar vind hem wel gegroeid en steeds beter gaan spelen. Of je dan een aankoop moet doen weet ik niet, hij kan ook nog groeien.

18 mei 2012 om 09:37

@braampie

Alsjeblieft zeg, die Boilesen heeft om de haverklap een blessure. Het begint een beetje chronisch te worden. Dat betekent dat het vaak en regelmatig terug kan komen. Lekker goed voor een speler die net 20 jaar is. Snap je het nou niet of je leef jij in je eigen wereld?

Ajax zal een voetballende verdediger moeten halen. Vertonghen gaat 100% weg
Is Douglas geen optie ?

Eventueel ryan Donk die ook in belangstelling stond en nu in Belgie aan het voetballen is .

18 mei 2012 om 08:30

Ik vind Douglas na dit seizoen zeker geen optie. En Ryan Donk is een rechter centrale verdediger die is niet links. En Frank de Boer wil een linkspoot op die plaats.

18 mei 2012 om 08:43

Douglas komt met zijn voetballende vermogen bij lange na niet in de buurt van Verthongen. Willen ze een beetje een waardig vervanger zullen ze geld moeten investeren.

Douglas was een tijdje een hype, maar sinds het verhaal rondom het Nederlands Elftal laat hij niks meer zien.

In de A1 loopt ook een hele goede Mitchel Dijks die zal er ook wel bijkomen volgend seizoen. Ik vind dat Ajax wel gelijk heeft je kan je beter focussen op de Linker centrale verdedigers plek en dat zal erg moeilijk worden want Jan Vertonghen is niet zomaar te vervangen.

Zal Mitchell Dijks wel worden aangezien De Boer al had aangegeven dat die bij het 1e zou aansluiten.

Wat een onzin bericht, Poulsen zal juist een 2 jarig contract krijgen. Om deze situatie met de jeugd te vermijden.

18 mei 2012 om 12:17

Ik denk ook dat dit onzin is aangezien Poulsen iemand op leeftijd is die voor de korte terijn gehaald wordt. Maarja, Algemeen Dagblad he, alles om Ajax een voet dwars te zetten.

Ik ben blij om dit te horen, Ik vind poulsen een goede back maar Ajax heeft drie alternatieven achter de hand. Voor Europa wellicht te licht, maar de back positie is niet prioriteit nummer 1. Eerst opzoek naar een goede centraal versterking achterin.

18 mei 2012 om 08:34

Je zegt hetzelf: " Voor Europa te licht".
Een ervaren links back is zeker niet overbodig, zeker in Europa!

18 mei 2012 om 10:29

Dat klopt, ik zeg alleen dat er meer prioriteit ligt bij een centraal verdediger.

Ik ben blij dat Poulsen niet voor Ajax kiest. Poulsen heeft eerder aangegeven dat hij uitgekeken is op Nederland en wat van de wereld wil zien. Daarnaast is hij op een leeftijd om te gaan cashen en hogerop te gaan. In Nederland maakt het tegenwoordig niet uit waar je speelt. Het zit dicht op elkaar.

18 mei 2012 om 08:36

In Nederland zit het dicht op elkaar. Ik denk dat de klassieke top 3 zich het komende seizoen gaat herstellen. En daarom is het extra belangrijk je te versterken met directe aanwinsten, zoals Poulsen zeker is. Zowel Daley Blind als Boilissen zijn eigenlijk linker centrale verdedigers en denk dat ze alletwee beter uit de verf komen op deze positie.

18 mei 2012 om 08:38

Volgens dit bericht ziet juist Ajax ervan af.
Ik twijfel of dit verhaal echt is of een roddel van het AD.
De boer heeft ook meerdere malen aangegeven een extra ervaren kracht op de links back positie te willen hebben.
Ze hebben hem ook al een aanbieding gedaan.
Gaan ze die nu weer intrekken?
Ik denk dat dit bericht in het AD roddel is.

niks kopen we hebben toch zat goede jeugd in huis door hun inval beurten zijn we toch ook kampioen geworden als ze er zijn moet je ze gebruiken
we hebben me hun ook van een grote engelse ploeg gewonnen de jeugd van barcalona en liverpool dat zegd genoeg

Uit dat oogpunt is dat ook logisch.
Alleen hoe fit is Boilesen na de zomer ? En Blind en Koppers zijn prima alternatieven voor de linksbackpositie, maar niet voor een heel seizoen als nr. 5.

Wat betreft de opvolging van onze Jan. Chivu klinkt leuk, maar uiteindelijk zal hij niet voor de Eredivsie kiezen. Nuytinck en Moisander zijn te matig, te lief. En Moisander is redelijk duur, als je kijkt naar prijs/kwaliteit.

Ik snap niet waarom Ajax geen poging waagt bij Viergever of anders toch proberen het beest Douglas te verleiden !!

18 mei 2012 om 08:39

Snap niet dat mensen Nuytinck goed vinden. Ik heb laatst puur wedstrijden gevolgd van hem. Omdat iedereen het over heeft hoe goed ie wel niet is. Ik moet zeggen hij is echt zoveel trager in alles Jan. De enigste die er een beetje in de buurt komt is Moisander. Maar zelf hij is een niet een denderende verdediger.

De kranten hebben op dit moment ook niet veel te schrijven. Maar Ajax is degelijk bezig met Poulsen. Frank had laatst nog toegegeven. Dat hij het niet zitten om nog een seizoen vol blessures te spelen. Frank had van te voren een selectie bedacht en opeens moest ie met een mix van jeugd en bankzitters spelen. Frank wilt een stabiel seizoen en dat kan enkel met indirecte versterkingen.

Dit bericht klopt zeker niet helemaal. Frank de Boer wil juist dat Poulsen komt, omdat hij gewoon niet verwacht dat Boilesen weer start en dat Koppers, Blind, Dijks het nog niet vol kunnen houden. Boilesen is bovendien nog steeds geblesseerd. Als hij nu weer een op donder krijgt, kan het wel chronisch worden en vaker terug komen.

Ajax wilt Poulsen een contract geven voor 2 jaar. Zodat hij daarna nog kan cashen in het buitenland en Ajax de jeugd kan doorstromen over 2 jaar.

Poulsen wacht sowieso tot na het EK want tegen Portugal en Duitsland kan hij zichzelf mooi in de kijker spelen. Ik hoop dat hij uiteindelijk voor het buitenland kiest want ik zie spelers van AZ niet graag in dienst van de concurrent. Voor Ajax zou het ter overbrugging een perfecte optie zijn.

18 mei 2012 om 09:39

Nee Poulsen wil voor het EK al een nieuwe club hebben.

'ik wil voor het EK een nieuwe club hebben', vertelde de Deens international aan Nusport. 'je moet maar afwachten hoe zo'n EK verloopt. Je kunt in het eerste duel je benen breken. En we zitten niet in de meest comfortabele poule. Van het laatste WK herinner ik me nog een eigen goal. Ik weet alleen niet meer tegen wie, haha', aldus Poulsen.

18 mei 2012 om 09:44

AZ concurrent van Ajax???
Denk dat je redelijk vergist

18 mei 2012 om 09:54

Volgens mij heeft Cristobal helemaal gelijk. Nederlandse competitie zal komende jaar weer een top 5 te zien zijn die dicht bij elkaar zit. Ik denk dat Heerenveen gaat afvallen. Daar gaat te veel kwaliteit weg.

Nou Psv...sla je slag. Poulsen erbij. Die kan best naast Willems spelen. Met Zanka erbij. staat er weer een verdediging!!

18 mei 2012 om 09:24

En waarom zou die naar PSV gaan? Omdat die in meerdere competities mee zullen stjiden dan AZ? Nee, dit zie ik niet gebeuren. Dan zal hij eerder nog naar Aston Villa gaan.

18 mei 2012 om 09:48

Inderdaad. Ajax heeft het voordeel tov AZ en PSV dat ze CL spelen. Dit kan voor Poulsen een reden zijn de overstap te maken. Buiten een wat hoger salaris heeft PSV Poulsen niet veel meer te bieden dan AZ.

18 mei 2012 om 09:59

Zou juist jammer voor Willems zijn, Willems moet natuurlijk de eerste linksback worden en zich door blijven ontwikkelen, dus niet in de weg gelopen worden door Poulsen. Willems centraal zetten zou dan ook zonde zijn, dan ontwikkelt hij zich niet tot een linksback maar een centrale verdediger, waar hij minder kans zou hebben in Oranje.

Simme keuze dit. Zelf zou ik wel een vervanger voor vertonhen halen. Boilesen twee jaar laten rijpen op de linksback positie en hem daarna naar het centrum zetten. Vind hem nog niet sterk genoeg voor in het centrum en je moet niet vergeten dat hij pas 8 wedstrijden heeft gespeeld.

Als boilesen dan naar het centrum gaat zou ik denswil als back-up doen. En dijks zou ik linksback positie laten overnemen. Koppers en blind zijn aardige reserves maar meer ook niet.

Jammer dat Poulsen niet gehaald wordt. Blind zal toch echt beter moeten worden om een goede linksback van Ajax te zijn. Als Blind wat sterker, sneller, feller wordt en beter leert koppen is het best een degelijke voetballer, maar Barca zal hij nooit halen. Frank de Boer zal het misschien wel lukken Blind beter te maken. Ik vind het verder jammer dat Viergever niet genoemd wordt. Hij is jonger dan Moisander en kan ook uitstekend doorschuiven naar het middenveld (hij was vroeger verdedigende middenvelder). AZ watchers zijn echt enthousiast over hem.

18 mei 2012 om 10:02

Ik vind het sowieso jammer dat Moisander genoemd wordt. In mijn ogen de slechtste keuze voor Ajax. Kwalitatief/potentieel minder dan de huidige spelers, ervaring op hoog niveau nul en geen restwaarde. Poulsen had ik nog kunnen begrijpen. Die is gratis en zou gebruikt worden als tijdelijke aanvulling (1 a 2 jaar) om de jeugd wat verder te laten rijpen. Voor Moisander moet zelfs een behoorlijke transfersom betaald worden. Absoluut onverstandig dus.
Ajax moet gaan voor iemand die of echte ervaring op topniveau heeft (bv Chivu) of iemand met potentie (viergever/nuytinck/eigen jeugd).

Chivu zal niet komen en Ajax zal niet voldoen aan zijn salaris. Vertonghen gaat wel vertrekken maar niet voor 15 miljoen. Hetzelfde geldt voor Van der Wiel, hij vertrekt maar niet voor 8 miljoen. Clubs die interesse hebben hebben wel meer spelers op hun shortlist staan. Valencia heeft recent al haar bod teruggetrokken. Als puntje bij paaltje komt zal Ajax water bij de wijn doen want ze laten beide heren echt niet transfervrij de deur uit lopen. Geinteresseerde clubs wachten wel tot na het EK, hoeveel transfers worden wel niet op de laatste transferdag afgesloten....uiteindelijk komt vraag en aanbod wel tot overeenstemming.

18 mei 2012 om 11:42

@anti-ajax supporter, voor Vertonghen is al 12 geboden en Ajax vraagt 15/16. Spurs zijn niet de enige die hem willen hebben en de transferperiode is nog geen eens begonnen. De spurs willen hem snel binnen halen voordat er betere clubs komen. Ajax ziet dat gewoon een speelt het hard. Er valt echt wel 13,5 miljoen uit te halen 1,5 miljoen aan prestatiebonussen.

V/D Wiel wordt ook gewoon verkocht voor 8/10 miljoen. Zeker als hij een goed EK speelt, dus ik snap al die negativiteit niet. Kan je het niet hebben dat Ajax haar huid wel duur kan verkopen?

De kans dat Chivu komt is inderdaad niet bijster groot, maar wie niet waagt wint nooit.

Past wel in de strategie van Ajax, hoewel ik vind dat Boilesen uiteindelijk in het centrum terecht zal komen en Blind en Koppers te licht zijn voor het zware werk waaronder Cl.

Poulsen voor een jaartje of 2 - 3 had ik wel gedaan, geef je de anderen ook de tijd om op niveau te komen, Koppers eventueel jaartje verhuren.

Snap niet dat Ajax zo veel durft te vragen voor Jan Verthongen. In mijn ogen een beetje overschat deze jongen. Vaak laat hij nog zien dat hij nog heel veel kan leren bij Ajax. Zijn laatste 15 wedstrijden waren goed. Maar de eerste helft van dit jaar was het niet veel soeps met hem. Hij is toch niet van het niveau wat Ajax nastreeft. (de Boer, Silooy, Chivi, Rijkaard, Wouters, Jonk enz.)

18 mei 2012 om 10:12

@ raza

Sorry hoor maar mag ik even lachen?
Natuurlijk is Jan Vertonghen juist wel het niveau wat Ajax nastreeft!
Of ben jij als Feyenoorder soms jaloers dat Ajax 12-15 miljoen euro gaat vangen voor Vertonghen?
Vertonghen is de beste verdediger in de Eredivisie, ook beter dan Vlaar, De Vrij en ja ook als Douglas.
Of ben je jaloers dat Ajax wederom kampioen is geworden? Ik vind jou reactie echt heel vreemd want Ajax had Vertonghen graag behouden maar jij maakt jezelf nu echt belachelijk.

18 mei 2012 om 12:01

Nou belachelijk valt wel mee. Ik heb gewoon een andere mening. Dat mag toch. En als ik eerlijk bent. Is Vertonghen niks meer of minder dan Vlaar, De Vrij of Douglas, Moisander enz. Wat zijn top wedstrijden. Ja dat hij 10x opkomt tegen de Graafschap ziet er leuk uit. Had die moeten doen tegen Real. Toen zag je hem niet.

18 mei 2012 om 12:36

hahahah wat een grap, niks meer of minder als vlaar de vrij douglas en moisander, wil je even je anti-ajax bril afzetten ?? vertonghen is verreweg de beste verdediger uit de eredivisie, derest komt niet eens in de buurt man, je zegt eerst over dat vertonghen het pas een tijdje laat zien, nee vlaar laat het al seizoenen lang zien toch? vertonghen heeft zich allang bewezen, ook op CL niveau.

18 mei 2012 om 11:25

Haha dan lach ik inderdaad mee. Vertonghen is verreweg de beste verdediger van de Eredivisie, verdedigend maar ook aanvallend. Heb je ooit wel een wedstrijd van Ajax gezien. Vertonghen is een leider, fysiek heel erg sterk, voetballend top, zelfs technisch, goede pass en kan goed koppen.

Dat hij aan begin van seizoen minder speelde was ook gemakzucht. Echt, Vertonghen gaat het helemaal maken in Engeland en dan hoor ik graag weer van je. Deze man is een ook al een stukje verder dan Vermaelen toen die wegging en die heeft het toch aardig gedaan bij Arsenal..

18 mei 2012 om 12:04

Nou ik zou hem niet graag willen ruilen met de Vrij. Die is jonger en gaat gewoon beter worden. Over het begin van het seizoen wordt altijd maar gezegd dat was gemakzucht van hem. Maar je bent het toch met me eens. Dat Ajax wel erg makkelijk door de laatste 12 wedstrijden is heen gekomen. Ze zijn terecht kampioen geworden hoor. Maar ze hebben weinig tot geen tegenstand gehad. De laatste wedstrijd dat Ajax tegenstand heeft gehad was Feyenoord uit. En die verloren ze.

18 mei 2012 om 12:23

''de laatste wedstrijd dat Ajax tegenstand heeft gehad was Feyenoord uit''

Vind je dat fijn, veren in je eigen reet steken? Wat dacht je van de thuiswedstrijd tegen Psv, en de uitwedstrijd tegen Twente? Daar kreeg Ajax geen tegenstand? Wat een waardeloos argument zeg.

Dat jij De Vrij niks minder vindt dan Vertonghen geeft aan dat jij wel een heel beperkte blik heb op het spelletje. Kijk eens de wedstrijd tegen Twente terug, hoe Vertonghen Luuk de Jong totaal in zn zak heeft zitten, toch niet de minste spits, en nog steeds een paar keer gevaarlijk doorkomt.

Maargoed, laat Ajax lekker 5 miljoen vragen voor een speler die verreweg de beste is in de Eredivisie, omdat hij volgens Raza niet van het niveau is wat Ajax nastreeft. Laat Ajax ook maar dat bod van 12 miljoen van de tafel vegen.

18 mei 2012 om 12:54

En het zou ook niets met elkaar te maken hebben dat Ajax minder tegenstand krijgt als Vertonghen in vorm is?
Kijk alleen al naar het lichaam van Vertonghen: Dat is een echte kerel, de Vrij is nog een opgroeiende puber. Vind de Vrij ook een hele andere voetballer, ik zal hem nooit met een dribbel vanaf eigen helft zien en dan een goal maken.

Ik vind dat al die supporters van Feyenoord het nu wel opeens hoog in de bol krigjen na 1 goed seizoen, echt erg veel respect maar wacht nu asjeblieft nog even af.

18 mei 2012 om 11:36

@raza

Ik snap nog steeds niet dat iedereen het hier heeft over een ''slechte'' 1e seizoenshelft. Iedereen praat dat volgens mij van elkaar na. In de topwedstrijden maakten hij meestal ook gewoon weer het verschil alleen speelden hij niet zo dominant in de kleine wedstrijdjes. Dan speelden hij op een 6.5, terwijl hij in de 2e seizoenshelft elke wedstrijd wel een 7.5 of hoger haalden. Van een slechte 1e seizoenshelft is dus geen sprake. Van zo'n speler verwacht je idd meer dan een 6.5, maar dat wil nog niet zeggen dat als hij een 6.5 haalt dat het slecht is.


Vertonghen kan naar redelijk wat clubs dus dat drijft de prijs op. Dat mensen die bij (sub)topclubs Jan wel willen hebben zegt toch wel wat over jouw voetbal verstand ?

18 mei 2012 om 19:58

Klopt, het is precies wat je zegt. In topwedstrijden stond hij er maar in 'kleinere' wedstrijden maakte hij gewoon domme foutjes. Kijk maar tegen Vitesse met dat hakje waar een goal uitkwam.
In de 2e seizoenshelft stond hij er iedere wedstrijd en haalde hij een constant niveau, nam hij echt leiding. Heel verschil met 2e seizoenshelft, alleen al hoe hij rondliep!

Als Poulsen niet naar Ajax zal gaan, dan hoop ik dat Fc Twente zijn slag zal gaan slaan. De linksachter positie was afgelopen seizoen wel het allergrootste probleem bij Fc Twente. De rechtsbenige Tiendalli werd daar neergezet omdat Nicky Kuiper wederom een ernstige blessure had, en Leugers en Buysse gewoon kwaliteit tekort kwamen. Nu zeg ik helemaal niet dat Poulsen wel naar Fc Twente zou willen komen omdat ze geen Champions Leaque speelt, maar ik zou zeker een kans gaan wagen.

18 mei 2012 om 10:18

@ Mljmlj

Toen ik deze topic zag was ik als FC Twente-fan wel even blij want Simon Poulsen had Ajax wel sterker gemaakt denk ik!
Maar net als jij dacht ik ook meteen het volgende, zou Poulsen niet wat zijn voor FC Twente?
Ik kwam als snel tot de conclusie dat Poulsen niet naar FC Twente gaat want qua niveau zijn beide clubs hetzelfde en qua salaris denk ik ook wel!

Aan de ene kant snap ik Ajax wel maar aan de andere kant ook weer niet, Blind en Koppers zijn in mijn ogen te licht voor de linksbackpositie en Boilesen zou eventueel ook nog links centraal in de verdediging kunnen spelen bij een vertrek van Vertonghen. Oké Ajax zoekt een linker centrale verdediger maar je snapt wel wat ik bedoel! Ik als FC Twente-fan ben dus wel blij dat Poulsen niet naar Ajax want hij zou sowieso wat toevoegen.

Nou Twente, sla je slag!

18 mei 2012 om 10:19

Dacht je nou daadwerkelijk dat hij naar Twente wilt. Hij kan wel een betere club krijgen als Twente. Ajax is vele malen beter als Twente. Ajax is 2x achter elkaar kampioen geworden en speelt weer Champions League. Of je moet blij worden van een voorrondes in een exotisch land met Twente. Maar goed dat is aan de speler de keus.

18 mei 2012 om 10:59

Als Tadic voor Twente heeft gekozen waarom Poulsen dan niet?

18 mei 2012 om 17:20

Omdat Tadic een stap hogerop gaat en bij Poulsen is het 1 opzij.
Poulsen gaat gewoon naar het buitenland.

voor de linksback poaitie hebben we ook nog mitchel dijks die eraan komt, ik zie in hem meer potentie dan in blind of koppers. Misschien heeft hij zelfs wel meer in zijn mars dan boilesen, die overigens de nieuwe messi kan zijn maar als hij zo blessuregevoelig is heeft ajax niet veel aan hem.

Zou ik ook prima vinden als we voor eigen jeugd kiezen, daar ben ik altijd voor. Ik zie het liefst alleen een vervanger voor Vertonghen komen, maar transfervrije spelers kun je altijd oppikken, al wordt het aantal backs wel groot.

Natuurlijk Chivu halen. Met het vertrek van Verthonghen, Ooijer en mogelijk van der Wiel lever je zo veel ervaring in. Zo heeft bijna geen enkele Ajax speler ooit op een EK of een WK gespeeld...

Darmee wil je de groepsfase van de CL overleven?

Gewoon Chivu en Nuytinck halen.

Let op en dan trekt joopie poulsen aan, ik zie niet in waarom die de jeugd zou blokkeren.
Al jaren hebben we geen goede linksback.

Het Algemeen Dagblad......

Tja, als die over Ajax schrijven dan moet je meestal je ogen sluiten en die krant heel snel wegleggen. Altijd opruiend, tegendraads en vaak dus ook niet waar.

Ik zou het ook erg vreemd vinden als De Boer eerst heel duidelijk aangeeft geinteresseerd te zijn, Poulsen een aanbieding doet en opeens krijg je te horen dat Ajax er vanaf wil zien. Volgens mij hebben ze al een heel jaar kunnen zien dat Blind een twijfelaar is en Koppers en Dijks zijn op dit moment niet goed genoeg voor achter de geblesseerde Boilesen. We zouden dus heel goed een extra linksback kunnen gebruiken, ook omdat we links in het centrum weinig mogelijkheden hebben. Met Poulsen erbij zou je Boilesen en Blind daar ook nog neer kunnen zetten. Koppers zou je moeten verhuren, die jongen moet gewoon iedere week spelen. Dijks is nog erg jong.

Niettemin hebben we voor de rechtsback positie nog minder mogelijkheden. Daar zal Van Rhijn komen te spelen en dan heb je eventueel nog Ligeon. Al is het voor die positie minder erg, omdat je daar ook altijd nog Enoh kan uit proberen.

Ik ben van mening dat Ajax (ervan uitgaande dat Vd Wiel en Vertonghen vertrekken) in ieder geval een vervanger voor Vertonghen moet aantrekken en een extra multifunctionele verdediger. Een speler die zowel in het centrum als op de backpositie kan spelen. Poulsen zou wat dat betreft prioriteit nummer 3 zijn wat betreft de verdediging.

Poulsen zou voor 2 jaar naar Ajax, dit bericht is op 10 mei de media ingeslingerd door de Telegraaf, direct hierna heeft Simon Poulsen al aangegeven helemaal niets van Ajax te hebben gehoord. We kunnen dus wel concluderen dat de Telegraaf graag geruchten publiceert die werkelijk nergens op zijn gebaseerd.

Zeer goede beslissing, we hebben volgend jaar Boilesen, Blind, Koppers en talent Dijks tot onze beschikking. Boilesen moet eerst fit worden maar is een groot talent, Blind en Koppers hebben het goed gedaan afgelopen jaar, Blind heeft zich ontwikkeld en Koppers hield zich tegen oa. Nani zeer goed staande.. Eventueel kunnen Boilesen en Blind ook nog centraal spelen, waardoor je met een aankoop Boilesen/blind en Denswil de LcV positie ook goed bezet hebt.

Chivu is het ideaal plaatje, maar anders zou ik voor viergever gaan.

Geloof hier weinig van. Naast de Telegraaf maakte ook VI melding van gesprekken en een gedane aanbieding. Die ga je dan niet enkele dagen later weer intrekken.

Hij is gewoon nodig. Als je kampioen wilt worden, en dan moet Ajax ieder jaar, dan moet je spelers hebben die er direct staan. Boilesen gaat geen 34 wedstrijden spelen, Blind is niet goed genoeg voor Ajax, Dijks speelt volgend jaar in Jong Ajax en Koppers is rijp voor verhuur, nog lang niet goed genoeg.

Poulsen is een buitenkansje

AD zeker. Poulsen zou juist ideaal zijn omdat boilesen er nog een tijdje uit ligt en zo de jeugd rustig er in kan groeien. Dus ik geloof hier helemaal niks van.

Waarom geen buttner van vitesse als linksback halen? Eventueel nog braafheid voor de nodige ervaring en dan kun je met Dijks in de toekomst, boilesen, van Rhijn en Alderweireld wel vooruit. Blind vind ik tekort komen.

Staat talent in de weg? Het talent dat alsmaar geblesseerd is en je terug moet vallen op Blind? Poulsen is een uitstekende voetballer die elk elftal in de eredevisie sterker maakt.

Nu gaan ze voor een linksbuiten, staat die het talent van Boerrigter dan niet in de weg?

18 mei 2012 om 11:20

@forzae #77
"nu gaan ze voor een linksbuiten, staat die het talent van Boerrigter dan niet in de weg?"

Linksbuiten? Heb ik iets gemist?
Volgens mij gaat Ajax helemaal niet voor een linksbuiten maar zijn ze op zoek naar een linker centrale verdediger bij vertrek van Vertonghen en naar een rechtsbuiten. Maar misschien heb ik iets gemist.

18 mei 2012 om 11:34

Verkeerd gelezen: ik dacht dat er stond dat Frank de Boer zich nu ging verleggen naar een linksbuiten.. zal wel te vroegte zijn op mijn vrije dag ;.

18 mei 2012 om 11:54

@forzae #105
Geen probleem.
Dacht dat ik even iets had gemist.
Geniet van je vrije dag.

Vreemd dat Ajax hem niet binnen haalt, Boilesen is een man van glas en Blind en Koppers vind ik lang niet goed genoeg.

Ik verbaas me er trouwens over dat ze Boilesen evt zien als een centrumverdediger.

18 mei 2012 om 11:34

Boilesen speelde bij zijn vorige club ook als centrumverdediger.

Ik vraag me dan toch af voor welk talent. Als Boilessen steeds geblesseerd is, Koppers er nog niet klaar voor is en je dan terug moet vallen op Blind dan weet ik neit welk talent. Poulsen is veel beter dan Blind. Misschien wel de beste die we in Nederland hebben.
En deze uitspraak slaat verder ook nergens op als je Schòne haalt die weer de ontwikkeling van Klaassen, Serero en Fischer in de weg staat!

18 mei 2012 om 11:09

Je hebt helemaal gelijk man. idiote beslissing van Ajax. waar zijn ze mee bezig.
Als Vertonghen vertrekt moet Biolesen in het centrum als hij niet geblesseerd is !!
dan zit je met Koppers die er nog niet aan toe is, vooral niet in de CL. Poulsen heeft veel ervaring is snel en is aanvallend de beste back van de Eredivisie.
Ajax speelt daar in tegen toch aanvallend voetbal dus dan past Poulsen goed in het plaatsje.
Poulsen heeft CL en veel Europees voetbal ervaring.
hij is notabene transfervrij. waarom zou je het niet doen. hij kan alleen maar bonus opleveren.
beetje ervaring achterin is toch ook handig. Poulsen wordt dit jaar al 28.
is in de ze bloei van zijn carriere.

Nou Poulsen is veel beter dan boilesen . dom als je hem niet transfervrij neemt.
Poulsen kan goed mee in de CL wedstrijden. Als Boilesen geblesseerd is kan je nooit Koppers tegenover een top speler uit de CL zetten. waarom zou je het niet doen. Koppers is er nog niet klaar voor. en de kans dat Vertonghen vertrekt is heel groot. dat zet je Boilesen in het centrum.
je kan beter Poulsen gratis halen dan Moissander die een prijs kaartje heeft.
Ajax is heel dom als ze Poulsen niet nemen.
Chivu zie ik niet naar Ajax gaan denk ik.

18 mei 2012 om 11:13

AD vind dat Ajax het intern kan oplossen, maar Frank heeft liever Poulsen.

Chivu zou echt een droomversterking zijn, Die kan Stefano Denswill mooi het vak leren, want die jongen staat daar over 2 jaar, geweldige voetballer, Poulsen is niet nodig, Je moet gewoon dijks achter boilesen zetten.

Ja zou ik ook zeggen ajax jammer genoeg zou je hem uberhaupt niet kunnen krijgen hij wil naar het buitenland je zou je handen moeten dicht knijpen met zo'n speler! jammer joden!!

Jaa een nieuwe linksback is niet nodig Boillesen Blind en Koppers zijn er en dan komt van Dijk er ook nog aan. Ik vind trouwens Koppers beter dan Blind hoe hij Nani in zn broekzak had denk dat BvM beter blind of Koppers mee kon nemen in plaats van een zwakke Willems.

Chivu komt gewoon niet, wees realistisch. Nuytinck en Moisander zullen ook tijd nodig hebben om zich aan te passen. Ik zeg gewoon doen met de jeugd die je hebt. Als je kijkt naar het verleden met de aankopen van Wielaert en Bruno Silva schoot dat ons ook niks op.

Ik heb alle vertrouwen in onze jeugd!

Ze kunnen beter Chivu op links zetten en dan Nuytinck in het centrum

ik vind dat met boilisen een geweldige speler heeft om de linksback positie te vullen maar deze jongen kan nooit verkeert zijn een een vervanger te hebben want ik vind dat Ajax door moet gaan met de jonge spelers en chivu er uit moet laten

Laten we het er maar op houden dat het bericht uit het AD komt want het is natuurlijk te zot om waar te zijn. De oplossing is zo simpel voor Ajax: Zodra Poulsen getekend heeft laat je Blind weten dat hij mag vertrekken of anders in het tweede moet wachten tot er blessures zijn.

Ajax heeft gewoon een reeks vervangers nodig voor spelers als Blind waar je niet de CL mee in kunt en de billen voor bij elkaar moet knijpen of je wel kampioen wordt. Ik lees tot mijn verbazing hier dat Blind het afgelopen half jaar veel beter is geworden. Nou Blind blinkt maar in 1 ding uit: Het blind naar voren hollen en de bal de tribune inschieten. Hij mag dolblij zijn dat vd. Gijp Manolev al had vanwege zijn domme acties, Blind is een ''verbeterde'' versie van Manolev met een nog veel lager rendement.

Als Ajax terug wil naar de Europese subtop dan is het simpel: De onderkant van de selectie moet vervangen worden door betere spelers. Simpel gezegd: Verhoeven, Blind, Silva, Ooijer, Enoh, Serero, Ebecilio, Lukoki en Ozbiliz moeten waar mogelijk ingeruild voor betere spelers. Een aantal kun je volgend jaar nog een laatste kans geven maar minstens de helft hiervan moet vervangen (deels is dat al gebeurd door aflopende contracten.)

Gezien de grote problemen achterin afgelopen jaar heb jenaast v Rhijn een talentvolle rechtsback nodig, minimaal 1 goede centrale verdediger extra en als Vertonghen vertrekt zelfs twee en minimaal 1 linksback, waar Poulsen een goede oplossing zou zijn.

Afgelopen seizoen tegen Utrecht waren vdwiel, Alderwereld, en Boilessen geblesseerd en was Vertonghen geschorst, Er werd met 2-0 verloren met een geimproviseerde verdediging waarin alleen voor vdwiel een goede standin was (vrhijn).

Ajax zal dus moeten kiezen: Nog een paar jaar wachten met de terugkeer naar de subtop van Europa totdat er betere spelers uit de jeugdopleiding komen of gewoon spelers als Poulsen halen omdat je anders met wel heel erg zwakke spelers op het veld staat.

Betekend dit dat Bütnner ook niet wordt aangetrokken of kan dat nog wel omdat hij jonger is?

Dit vind ik een grote fout! Ajax moet zich realiseren dat ze de CL in gaan en dat ze daar wel met een LB aan moeten komen zetten die meer dan een paar wedstrijdjes ervaring heeft. Als Ajax het goed doet dit seizoen spelen ze zo rond de 50 wedstrijden. Dan moet je juist er voor zorgen dat je meerdere spelers hebt. Poulsen kan er in het begin staan en tegen de zwaarste tegenstanders tegen de wat lichtere kan je de jeugd spelers er in doen. Boillesen is eigenlijk een centrale verdediger en Blind ook en de rest is er nog lang niet klaar voor! We moeten ruim in onze verdedigers zitten en Poulsen is een buitenkansje. Past ook helemaal in de Ajax filosofie van een opkomende back.

Ik snapte de interesse al niet eigenlijk. Poulsen is een prima back, maar met zijn komst haal je het perspectief weg voor Blind en Koppers. Als Boilesen fit is, hoor hij in de basis te staan. Maar zowel Koppers als Blind hebben het goed gedaan. Blind heeft met name het laatste half jaar echt stappen gemaakt, maar was daarvoor heel erg matig. Maar in de laatste paar wedstrijden behoorde hij zelfs geregeld tot de betere. En dan hebben we ook Mitchell Dijks nog. In mijn optiek samen met Boilesen de meest getalenteerde. Is fysiek als sterk, en heeft zowel verdedigend als aanvallend meerwaarde. Ajax moet zich concentreren op Chivu en Narsing, en eventueel nog een rechtsback. Hoewel Ligeon van mij ook de stand in van van Rhijn mag worden. Uitstekende voetballer, moet alleen fysiek nog wat sterker worden. En verder zou een stand in voor Sigthorsson handig zijn, hoewel de Jong daar ook redelijk goed uit de voeten kan.

als ik ajax was zou ik poulsen wel halen want dan kun je boilesen centraal zetten vond hem in de jeugd daar wel erg sterk spelen. en als boilesen geblesserd of moe word kan hij daar spelen en geef je Koppers een kans, het klopt dat Blind beter speelde dan ooit maar in Koppers zie ik een groter talent.

Gelukkig haalt ajax hem niet. Deze man kan niet verdedigen. Het is gewoon zijn doel zoveel mogelijk mee op te komen zonder eerst eens bij de basis te beginnen en dat is verdedigen van een buitenspeler. Dan kan ajax inderdaad beter eigen jeugd laten doorstromen die de basis van verdedigen wel kennen.

Ajax kan moeilijk gaan spelen met enkel jonge verdedigers, er moet gewoon minstens één ervaring kracht in. Zo zet je ook geen druk op Boilesen die dan alle rust krijgt om zich te herstellen en daarna zou je kunnen rouleren om Boilesen na twee jaar daadwerkelijk eerste keus te maken. Of wellicht om tegen die tijd Boilesen centraal te zetten.

laten we beginnen met vertellen dat het het ad is en als di wt zeggen over ajax is het meestal niet waar.
Stel dat het wel waar is ben ik teleurgesteld in het beleid van Ajax. We willen terug naar de Europese top en dan moeten we vertrouwen hebben in de matige linksbacks die we nu hebben? Boilesen is wel goed maar wanneer hij weer kan spelen weet niemand? als hij eenmaal beter is moet je hem rustig brengen want we willen natuurlijk niet dat het een chronische blessure wordt... Verder heb je blind die veeeeels te langzaam is voor het hoge niveau (zie Ajax-real) daarmee wil k echt niet in de CL worden gezien en heb je nog Koppers die zijn mannetje wel staat maar toch ook wel een beetje een sobere linksback is ookal deed hij het wel fantastisch tegen Manu (nani uitschakelen). een Poulsen met al redelijk veel Europese ervaring en een prima verdediger die heel vaak opkomt hebben we nog niet en is harstikke goed om erbij te hebben. 2jarig contract is perfect, jeugd kan leren en wij hebben op korte termijn een linksback van hoog niveau.. ik hoop zeer dat Ajax hem haalt!

Klinkt het misschien raar als ik zeg Poulsen halen en op de plaats van Cabral zetten? Aanvallende capaciteiten met een goede voorzet heeft hij zeker wel.

Ajax moet deze man nooit halen. Aangezien je al een linkspoot op links hebt voegen zijn aanvallende acties een stuk minder toe omdat ook Boerrigter buitenom gaat, en verdedigen kan Poulsen niet echt goed.

Ajax heeft ook nog Mitchell Dijks voor de linskbackpositie. Een erg groot talent van de A1. Ik begrijp wel waarom Ajax Poulsen niet haalt. Hij is ook al 27.

18 mei 2012 om 12:29

@d.luiz,
Maar we halen hem maar voor 2jaar dan is Dijks langzaam gebracht en speelt hij met Biolesen of Koppers op de lb, dat is toch logisch??

Het lijkt mij eerder dat het gat tussen vraag en aanbod qua salaris te groot bleek en dat ajax ervoor kiest met de huidige linksbacks verder te gaan omdat ze Poulsen niet teveel willen betalen (wat overigens meer dan terecht is).

Doodzonde dat ze Poulsen zomaar zouden weigeren want hij is echt goed. Maar ik kan het begrijpen, als hij komt krijgt Koppers helemaal geen speeltijd meer en moet supertalent Boilesen uitwijken naar het centrum. Maar Poulsen is tochj goedkoper dan gelijk welke CB die ze willen halen?

'''volgens het Algemeen Dagblad'' zegt al genoeg over dit bericht, wat een onzin zeg. Je gaat als Ajax zijnde niet de CL in met Blind die snelheid mist en eigenlijk als CB gezien wordt, Koppers die ervaring mist, Boilesen die vaak geblesseerd is en een Dijks die een A1 Junior is. Poulsen wordt gewoon gehaald voor de korte termijn, een 2-jarig contract want dat zouden ook de enige voorwaarden zijn die hij zou stellen wanneer hij later nog een avontuurtje aan zou willen gaan. In die 2 jaar tijd hebben de potentiele backs tijd om zich te ontwikkelen en klaar te stomen voor het echte werk. Echt typisch een onzin bericht van het AD om Ajax proberen dwars te zitten.

Begrijpelijke keuze van Ajax. Liever eigen jeugd een kans geven dan de dure Poulsen binnenhalen. Vergeet niet dat een transfervrije speler meestal een hogere salariseisen heeft.

Ik denk dat dit bericht onzin is. Ik kan het me niet voorstellen dat Ajax eerst een speler een aanbieding gaat doen en vervolgens gaat twijfelen of het nou wel de beste keuze is. Dat weten ze allang als ze een bod uitbrengen dus ik denk dat dit nergens op gebaseerd is.

Heel verstandig. Alleen als je echt van je geld af moet koop je een back. Ajax moet natuurlijk altijd een geschikte jongen in de jeugd moeten hebben voor deze positie. Ze hebben drie alternatieven rondlopen, dan ga je dus niet investeren.

Ajax kan volgens mij gewoon het beste deze opstelling doen volgend jaar:

Dan hoef je allen Buttner te kopen en dan heb je een prima opstelling, en dan heb je als wissel heb je nog:
- Vermeer
- Koppers
- Blind
- De jong
- Schone
- Ebecilio
- Aissati

En misschien nog wat jeugdsspelers erbij..
Ik ben alleen bang dat ze in de CL niet heel ver zullen komen, maar met Frank de Boer kan alles

(sorry voor de spelfouten)

Cillesen
Van Rhijn
Alderweireld
Boilesen
Buttner
Eriksen
Anita
Janssen
Narsingh
Sigthorsson
Boerrigter
18 mei 2012 om 12:36

narsingh hoef je niet te kopen?

18 mei 2012 om 12:45

Jaa en narsingh dan maar voor die 2 ben je niet meer dan 10 miljoen kwijt, en dat haal je sws wel op met de inkomsten die je krijgt van: Verthongen en Van de Wiel

Mooi zo er zijn al veels te veel buitenlanders in de selectie laten we het wel grotendeels nederlands houden. Ik ben dan ook meer voor de komst van Nuytinck dan Moisander of Chivu.

18 mei 2012 om 13:25

Op zich ben ik dat wel met je eens, maar voor Chivu wil ik best een uitzondering maken. Dat is misschien geen Nederlander, maar het is wel een Ajacied, die bovendien het niveau prima aankan. Dus Chivu is wat mij betreft wel welkom.

Kan Boilesen ook in het centrum uit de voeten? Dat is nieuw voor me. Hij lijkt me ook wat aan de iele kant voor het centrum. 3 potentiële Linksbacks, dan moet de lb die je koopt wel echt beduidend beter zijn. Goeie beslissing dus.

Als Vertonghen 15 miljoen euro moet kosten, mag Ajax zo'n 5 miljoen voor Nuytinck neertellen. Er zijn andere clubs met interesse, dus voor minder moet NEC hem niet laten gaan vind ik.

Dan zie ik toch liever, als er geen aankoop zou komen, wat me heel sterk lijkt, Boilesen op linksback en Blind links in het centrum... En dan ga ik er van uit dat Van der Wiel ook vertrekt. Helaas voor De Jong denk ik dat hij bij een compleet fitte selectie buiten de boot valt. Jammer, want hij is volgens mij de meest ondergewaardeerde Ajacied momenteel. Tenzij Janssen erg achteruit gaat. Misschien dat hij dan op die plaats kan.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Blind
Boilesen
Eriksen
Anita
Janssen
Sulejmani
Sigthorsson
Boerrigter

Een bijzonder goede beslissing. Nederlandse clubs moeten het hebben van hun eigen talenten. Ik juig dit zeker toe!

Ajax ziet het gewoon op dit moment heel simpel. Als de aankoop niet een enorme verbetering is op de speler uit de jeugd willen ze hem niet aantrekken.

Boilessen is gewoon mits geblesseerd een geweldig talent die gewoon jaren daar kan spelen. Blind vind ik gewoon de ideale 12de man. Niet goed genoeg voor de basis. Dus als je het zo bekijkt hebben ze poulsen niet nodig. Eventueel kan Anita ook nog LB uit nood dus posities genoeg bezet.

Kan iemand mij vertellen wie Ajax als reserve spits nu heeft als Bulykin weggaat en wat gebeurd er met Lodeiro ??

Haal Geen Nuytink , maar Chivu. Hij is zonder twijfel de beste verdediger als hij naar Nederland komt en hij lijkt me de enige van die 3 die Verthongens kwaliteit heeft. Verder vind ik het dom dat ze Poulsen niet halen , wat heb je aal Blind en Koppers. Ik vind hun niet de Ajaxkwailiteit hebben. Dit is mijn mening ik begrijp dat andere mensen vinden van wel , maar goed. Laten we hopen dat Chivu komt!

Vertonghen voor 15 miljoen?!
Zwaar overschatte voetballer, dan kunnen wij voor de Vrij zeker 30 miljoen vragen.

18 mei 2012 om 16:46

Natuurlijk kan dat, zolang een speler een contract heeft mag je vragen wat je wil.
Maar of het realistisch is...

_______________vermeer________________
Van Rhijn__alderweireld__nuytinck__boilesen
_________________anita_________________
_______de Jong___________eriksen________
Narsingh_______sigthorsson______boerrigter

Bank: Cillessen – Enoh – Blind – Janssen – Schone – Aissati – Sulejmani

Met deze 18 spelers zijn we volgend jaar niet te stoppen. Heerlijk team en veel kwaliteit op de bank.

Daar achter nog jongens als: Ligeon, Veltman, Koppers, Klaassen, Rits, Serero, Ebecilio, Lukoki, Fischer.

Allemaal goede jongens die doorkomen uit jong-ajax en de A1. Dat zit toch wel goed bij Ajax. Volgend jaar een prima breedte, veel kwaliteit en we hoeven maar weinig te investeren. VD Wiel en Vertonghen leveren samen weer minimaal 20 miljoen op, we spelen Cl..dit zijn mooie tijden.

Opvallend dat veel mensen bij een 100 fittse selectie de voorkeur geven aan Janssen boven de Jong. Op bais waarvan? Een aantal geniale passjes..

De Jong is zeker volgend jaar als Vertonghen weg is, het absolute boegbeeld van dit elftal.

Hij is door Ajax opgeleid, zit al 5 jaar bij het eerste, heeft 3 seizoenen op rij veel gescoord, heeft 2 kampioenschappen beslist. Staat er altijd als het moet, werkt keihard en je hoort hem nooit zeuren.

Siem de Jong is een Echte ajacied en die hoort als eerste op het formulier opgeschreven te worden. Theo Janssen zal het jaar wel weer beginnen met zoveel kilo overgewicht en al zn andere probleempjes. Theo Janssen is hier 2 jaar omdat hij bij Ajax kan verdienen wat hij bij andere clubs niet kan. Daarna gaat hij weer naar zn echte liefde in Arnhem.

Daarvoor zet je Siem toch niet op de bank.

Het Algemeen Dagblad. Ach ja..... ook die krant moet gevuld, moet je maar denken.

Lees het stuk maar eens. Eerst bevestigen ze dat Frank de Boer heeft toegegeven, maar nu zouden ze twijfelen intern?. Twijfelen, omdat men de jeugd voorrang wil geven en dus de doorstroming niet dwars wil zitten. Wat een flauwekul. Niet dat van de doorstroming, maar wel dat dat nu opeens een probleem zou zijn voor de komst van Poulsen.
Ik bedoel.....doorstroming heeft Ajax altijd wel hoog in het vaandel gehad, getuige alle namen die via de jeugd zijn doorgekomen over de decennia heen. Ook dat wisten ze allang voordat ze aan Poulsen gingen denken....en de komst van Poulsen zou dat ook niet zo nodig dwars hoeven te gaan zitten. Goede doorstroming wil namelijk niet zeggen, dat je ook daadwerkelijk op iedere positie altijd dat succesvol kan doen. Ajax wil minimaal op iedere positie een dubbele bezetting. In Boilesen zien ze het helemaal zitten bij de technische staf, maar de boys Blind en Koppers niet of nog niet. Ook komend seizoen gaat weer een druk seizoen worden, met CL, Competitie, Knvb beker....dan heb je echt wel 2 volwaardige backs nodig. Backs die het bij wijze van een heel seizoen moeten aankunnen. Blind heeft dus niet volledig vertrouwen en voor Koppers is het gewoon nog te vroeg....... nog los van of hij ook gaande komend en volgend seizoen de kans krijgt om het waar te maken en als het zo is òf ie het ook waar maakt.
Dan moet je gewoon je op die positie versterken, vooral ook met iemand die de nodige ervaring internationaal meebrengt. Poulsen zou dan een goede kandidaat zijn. Plus dat zijn komst ook weer een boost is voor het team kwa onderlinge concurrentie. En de jongeren kunnen weer leren van Poulsen. En je moet er ook wat ouderen in het team hebben, de goede mix..... met alleen jeugd ga je het niet reddden, vooral internationaal niet!.

Blij dat hij niet komt, zou toch weer een gevalletje Wielaert/bakircoglu worden kunnen leuk meekomen bij Twente maar niet goed genoeg voor de echte Top. Laat Nuytink aub in Nijmegen, is het beste voor hem en voor Ajax, die gozer kan echt niet voetballen. Viergever is de beste optie, snel/ kan verdedigen en opbouwend ook sterk. Word alleen maar beter.

Wel raar als je alleen maar eigen jeugd hebt volgens vele hier
En als een ander een keer gaat shoppen is VZ te klein.
? ? ?

Ik vindt dit een hele goede zaak. Zo geef je ook een signaal af naar de jeugd dat er genoeg kansen zijn om door te breken. Erg slimme beslissing van Ajax.
ik denk ook dat ze met de mensen die ze nu hebben (en zeker met een fitte Boilesen) genoeg kwaliteiten hebben om die plek in te vullen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren