Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax verlegt interesse voor flankaanvaller van Narsingh richting Elia'

Laatste update:

Ajax wil zich graag met Luciano Narsingh versterken, maar de club weigert de absolute hoofdprijs te betalen voor de aanvaller. Op de slotdag van de winterse transfermarkt meldden de Amsterdammers zich bij sc Heerenveen voor Narsingh, maar die zette toen zelf een streep door een overgang; hij wilde er rustig over nadenken. Ajax kwam voor hem terug, maar een eerste bod werd afgeslagen. Heerenveen wil Narsingh niet voor een appel en een ei laten gaan.

/

De man met de meeste assists van de Eredivisie (twintig stuks) staat ook in de belangstelling van PSV en heeft dus niet te klagen. Ajax op haar beurt ziet Narsingh niet als de enige optie voor de aanval en denkt volgens het Algemeen Dagblad ook aan het halen van Eljero Elia. Elia kwijnt op dit moment weg bij Juventus, waar hij de bank en tribune warmhoudt en amper mee mag doen in Serie A-wedstrijden.

In de competitie kwam de 25-jarige Elia dit seizoen slechts 95 minuten in actie; afgelopen zondag deed hij voor het eerst sinds zes weken weer eens mee en mocht hij bij een 4-0 voorsprong nog ruim twintig minuten meedoen van trainer Antonio Conte. Elia is pas aan zijn eerste jaar bezig in Turijn, nadat men hem weghaalde hij Hamburger SV. De 26-voudig Oranje-international werd opgeleid bij Ajax, maar weggestuurd vanwege mentaliteitsproblemen. Via ADO Den Haag en FC Twente bereikte hij alsnog de Europese (sub)top.

Moet Ajax zich versterken met Luciano Narsingh of Eljero Elia?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Elia zou ook een mooie aanwinst zijn, want voetballen kan die echt wel, maar ik denk niet dat Elia terug wil keren naar Nederland aangezien er interesse is vanuit Engeland.

2 mei 2012 om 07:48

zou ik er zeker graag bijzien maar is dat geen linkspoot? dus zie niet hoe hij alternatief voor narsingh zou zijn. linkspoten op rechts werkt niet als je breed wil houden en voorzetten wil laten inknikken.

2 mei 2012 om 07:55

@manodedios, volgens mij is hij rechtspoot maar speelt hij liever op links dan op rechts.

2 mei 2012 om 08:05

Manodedios.....links of rechts dat maakt bij de Boer niks uit. Rechtsbuiten Ebecilio staat namelijk ook altijd op links en linksbuiten Ozbiliz op rechts.

2 mei 2012 om 08:29

Nou dat zal ik eens uitleggen.

PSV zal waarschijnlijk Toivonen, Pieters verkopen. daarnaast hopen ze nog wat voor labydad te vangen (salaris terug, afkoopsom). tevens staan op de nominatie om van club te wisselen manolev en engelaar (of die laatste moet zijn aangepast omdat hij de laatste tijd weer goed speelt)

dus ik neem aan dat je met de verkoop van toivonen al 2 narsinghs kan halen en met pieters 1.

2 mei 2012 om 08:38

maar moeten ze wel een flinke huur betalen. Dus niets gratis. Of je nou huurt of koopt met hypoteek uiteindelijk moet je toch betalen. Adam heeft het stadion toch niet gebouwd en laat Ajax daar gratis in spelen?ot: Elia zou top zijn voor Ajax, kan links en rechts spelen. Absoluut mee eens dat ze niet de hoofdprijs gaan betalen aan Hveen.

2 mei 2012 om 10:17

@kromkamp, Welke club heeft dan interesse in Toivonen? Kan me niet voorstellen dat een club 10 miljoen voor hem gaat betalen. Pieters vind ik zelf ook maar een matige verdediger, ben benieuwd of Newcastle hem nog wil hebben. Het contract van Manolev is onlangs nog verlengt, en een club met een goed beleid zal zo'n speler nooit overkopen.

2 mei 2012 om 13:09

@Kromkamp

Geloof je het zelf, toivonen gaan jullie echt geen groot bedrag voor krijgen zodat je 2x narsingh kan halen haha grappig! En pieters ook niet.. Het stijgt te ver bij jullie boven in jullie bol wordt eerst als club maar is gezond zonder geld te moeten gaan lenen en meteen al het geld weer uit te geven en nog niks te presteren blijkbaar valt dat kwartje in eindhoven niet, volgend seizoen weer 20 miljoen uit gaan geven en nog geen prijzen pakken..

2 mei 2012 om 14:14

@kromkamp

toivonen is bijna niks waard man. als er al een club voor hem komt moeten jullie nog blij zijn als ze 2 miljoen geven, als ik al niet overdrijf. PSV fans overdrijven alleen maar over toivonen, maar hij kan alleen maar koppen en irritant zeuren. geen club die hem als toegevoegde waarde ziet.

2 mei 2012 om 08:35

Dat is waar, maar ik denk ziezo dat dit niks meer is dan een gerucht. Als Ajax de hoofdprijs al niet wil betalen voor Narsingh hoe gaat dat dan met Elia, die duurder is en ook nog eens een hoger salaris heeft.

2 mei 2012 om 09:49

Het zou een complete afgang zijn. Zoveelste keer in de afgelopen jaren dat Ajax een weggestuurde speler voor miljoenen moet terugkopen. Ze leren het daar ook nooit.

2 mei 2012 om 13:06

Zeur niet zo.
Van tevoren weet je niet of een speler goed wordt of niet.
Achteraf is altijd makkelijk praten.

2 mei 2012 om 15:03

Interesse vanuit Engeland? Ja in de wandelgangen misschien... Denk je nou dat er een club is van het niveau Everton, Newcastle nog aan Elia gaat beginnen? Die hebben toch gezien hoe bij HSV en Juventus op de tribune heeft gezeten al die jaren? Dat is toch niet voor niks? Ik denk dat Ajax een mooie club voor hem is, ook gelijk zijn top. Al zie ik persoonlijk liever Narsingh, maar goed als hij net zo lief voor PSV speelt als voor Ajax geef mij dan Elia maar.

En Elia is zeker goedkoper dan Narshing......????

2 mei 2012 om 07:46

Dat willen ze denk ik dus aftasten. Ze zijn al eerder voor elia gegaan. Straks wil die conte wel van hem af. Maar je hoort wel vaker dat clubs de aandacht verleggen. Als Heerenveen inderdaad te veel vraagt moet je ook wel. Heel goed van Ajax dat ze niet gelijk overstag gaan zoals ze dat vroeger wel deden. Al zijn er wel spelers waarvan ik zeg doe maar maar dat weet je niet van te voren. Dat hadden ze toen met sulejmani ook. Doe maar voor 16 miljoen...

2 mei 2012 om 07:46

ja echt he ?

en in Narshing zit financieel meer potentie dan in Elia al zouden het beide sportief natuurlijk zeker aanwinsten zijn. Denk dat Ajax gewoon weigert om met PSV op te bieden tegen Narsingh en dat doen e wel goed natuurlijk.

2 mei 2012 om 07:46

dat was ook mijn eerste reactie.. daarnaast is Elia toch een linksbuiten? en Narsingh een rechtsbuiten.... maar goed om te zien dat ajax heeft geleerd van het verleden en niet ten koste van alles een speler wil halen

2 mei 2012 om 07:47

Goed onderbouwd Fctenschede, denk dat Elia degelijk wel goedkoper is. Die heeft 2 jaar lang niet eens vollop een seizoen gespeeld. Maar Ajax gaat zich niet meer als een Oom elke club in Nederland spekken. Narsingh is een echte goede speler, maar we gaan echt geen 6 miljoen voor Narsingh betalen. Een bedrag rond de 4.5 miljoen is voldoende en dat is nog een de hoge kant.

2 mei 2012 om 11:31

Wat betreft aantrekken mogelijk goedkoper, maar ik denk dat de salariseisen nog wel eens tegen zouden kunnen vallen bij Elia... Eenmaal in het buitenland, dan is terug naar NL per definitie ook een stap terug in salaris,
Verder is 4,5 mln voor Narsingh niet realistisch, 6 mln vind ik al meevallen! Wil niet zeggen dat Ajax dat dan ook maar moet betalen natuurlijk, maar om 4,5 mln voor momenteel een van de beste vleugelaanvallers aan de hoge kant te noemen, dat ben ik echt niet met je eens...

2 mei 2012 om 17:21

Ajax heeft in de winterstop een bedrag van 6 miljoen geboden en dat is toen geaccepteerd door Heereveen. Dus een vraagprijs van 6 miljoen zou belachelijk zijn van Heereveen aangezien zijn contractduur weer een half jaar korter is. Tenslotte koop je met een transfersom het lopende contract af.

Een bod van 3 miljoen was ook niet toereikend en dat is wel logisch. Als beide partij-en tot een transfersom van 4,5 miljoen komen hebben ze allebei goede zaken gedaan. Tenslotte is 4,5 miljoen een mooi bedrag voor een contract voor één jaar en ook niet de hoofdprijs.

Daar buiten gelaten dat ik Narsingh liever niet zie komen. Wanneer ze moeten kiezen tussen Elia en Narsingh zou ik voor Elia gaan. Vooral omdat de Boer al veel ervaring heeft met Elia (NL elftal), Elia vertrouwen van hem krijgt en weet wat zijn potentie is.

Daarnaast zou ik ook gelijk voor 1,5 miljoen Wildschut ophalen bij VVV en dan vervolgens een jaar verhuren aan een Heereveen of iets dergelijks. Mocht er dan volgend jaar een speler als Sulejmani of Boerrigter vertrekken heb je de opvolger al in huis.

Dit is niets meer en niets minder dan de opties aftasten. koop je Narsingh terwijl juve van elia afwil voor 5 miljoen. Ik noem maar wat. Elia is natuurlijk al wat verder in ze ontwikkeling. De boer kent hem van het nl elftal. Al is het wel een gearriveerde jongen die ook moet presteren. Narsingh is nog wat meer te kneden en te vormen wat dat betreft. Als je het mij vraagt is Elia de betere optie maar die is meer voor de linksbuiten terwijl ze iemand zoeken voor de rechtsbuiten. Of misschien zijn ze boerrigter nu al zat met zijn rugblessures en pakken ze het groot aan met de flanken elia en narsingh. Elia op links narsingh op rechts. Elia is in goede doen een technisch betere voetballer dan Boerrigter

2 mei 2012 om 11:45

In dat laatste geval zullen er nog wat mensen vertrekken. Maar dat denk ik niet, Boeriggther heeft een enorm rendement voor zijn minuten en speelt ook gewoon goed. (bulykin heeft ook rendement maar..). Als Elia komt heb je een speler die meer gebrand dan ooit moet zijn om te slagen en bovendien voor zijn beste jaren, de Boer zal hem uitwringen denk ik.

Narsingh is wel een betere optie op rechtsbuiten, dat is zeker.

2 mei 2012 om 11:56

Als je als ploeg daardoor beter wordt prima. Als Sulejmani te hoge eisen stelt en Narsingh niet dan mag Sulejmani weg. Ik zelf denk ook niet dat het gaat gebeuren maar een mooie voorhoede is het wel. Al kun je dan ook bij Elia je twijfels zetten die gaat voor de actie boerrigter is ook de man van de assist net als narsingh. het lijkt erop dat ajax meer die kant op wilt dan rennende buitenspelers zonder te weten wat ze gaan doen.

Moet hij wel salaris inleveren. Dan zie ik hem graag komen. Narsingh zie ik niet meer komen, dat worden weer vreselijk langslepende onderhandelingen waar de hoofdprijs moet worden betaald.

2 mei 2012 om 07:48

Heerenveen he die kent Ajax nog van Bas Dost. En marco van basten zal hem ook wel willen houden. Narsingh heeft al wel de hoop uitgesproken dat de clubs er uitkomen. Hoe eerder hoe beter. En wie weet komt er wel onverwacht nieuws. Zo ging dat ook met Schone.
Opeens was die binnen. Zou wel een keer lekker zijn. Geen lange meeslepende soaps en geruchten op internet nee geen hoppa hier is ie dan. Gelijk de presentatie shirtje erbij etc.
Tekenfoto's.

2 mei 2012 om 09:12

Tektek weet je wat het rare is (is niet alleen bij jou clubje maar bij de top 3/4)bij alle transfers waar een behoorlijk transferbedrag moet worden betaald word het gelekt maar gaat het over transfervrij dan kan het zomaar ineens op internet staan dat ie naar die en die club verkast.

2 mei 2012 om 13:20

@040vaart:
Bij transfervrije spelers zijn de onderhandelingen veel minder gecompliceerd, waardoor veel sneller een deal kan worden gesloten.

ON: Ik hoop toch nog steeds op Narsingh. Ik ben benieuwd naar wat Heerenveen voor 'm vraagt. Kan me niet voorstellen dat dat rond de 6 miljoen ligt. Z'n contract loopt volgend jaar af..

Wat moet je nu met Elia als je Boerrigter al hebt ?. Narsingh speelt op rechts en dat kan ik dus begrijpen maar Elia snap ik niet. Overigens denk ik niet dat Elia interesse heeft want hij zal financieel flink moeten inleveren en er zullen best nog de nodige buitenlandse clubs interesse in hem hebben. Ik denk gewoon een staaltje blufpoker van Ajax om Heerenveen onder druk te zetten. Maar ik denk dat ze daar in Heerenveen niet wakker van liggen want er is genoeg interesse in Narsingh.

2 mei 2012 om 07:50

Als Narsingh slim is zegt hij dat hij alleen maar naar Ajax wilt in Nederland. Dan heeft heerenveen geen poot meer om op te staan. Dan is het of nu verkopen of volgend jaar gratis de deur uit. Dat spelletje blufpoker moet nog gespeeld worden.

2 mei 2012 om 07:56

Ja dat spelletje kennen we bij Twente ook nog wel van Ajax. Zowel Braafheid als Elia kregen deze instructie vanuit Amsterdam mee. Dit hebben deze beide spelers zelf toegegeven. Ajax zal het natuurlijk altijd ontkennen. Past in dezelfde strategie van Ajax als dat ze aan het eind van het seizoen interesse beginnen te krijgen in spelers van de concurrentie om onrust te zaaien. Overigens in het geval van Narsingh gaat het spelletje niet meer op omdat hij al heeft aangegeven PSV ook een mooie club te vinden. En Heerenveen, die wachten rustig af want er is ook genoeg interesse voor hem vanuit het buitenland.

2 mei 2012 om 08:00

Gelukkig is Narsingh een nuchtere jongen die geen spelletjes speelt. Elia past totaal niet in de salarishuishouding van Ajax, dus zie hem toch niet komen. Beetje doorzichtig spelletje, neem aan dat ze bij de bestuurskamer van H'veen zitten te lachen whaha

2 mei 2012 om 08:06

Ajax wacht ook rustig af kan ik je vertellen. Dan maar geen buitenspeler erbij.
Die gaan echt niet mee in de bedragen. Ja ze spelen nu 3 maal op rij in de CL maar dat hoeft niet te betekenen dat je alles maar in de Nlse competitie pompt aan transfers. De kleinere clubs moeten het uiteindelijk weer hebben van Ajax maar dat gaan ze over een paar jaar wel merken. helemaal nu ook Marcel Brands ze vingers niet meer mag branden aan dure aankopen a 5 miljoen per stuk. Die had vorig jaar echt een gat in ze hand en dan nog geen kampioen worden. om er maar mee te zeggen je wordt geen kampioen door de beste aankopen. Daarom moeten ze ook niet met die hoge bedragen meegaan.
Types als boerrigter zijn ideaal wat dat betreft alleen zijn die er niet elk jaar. Prima dan staat ozbiliz er. Dat is beleid.

2 mei 2012 om 08:06

Heerenveen is geen concurrentie Korenaar.....

Als je zo graagajax wil afzeiken en Ajax slecht willaten lijken. Kom dan met iuets beters aanzetten dan dat Ajax instructies gaf. Want dat hebben beide spelers helemaal N I E T toegegeven! Lullg dat je dingen moet verzinnen om je haat richting Ajax duidelijk te maken.

2 mei 2012 om 08:12

Wij zijn Ajax, Wij zijn de beste! Korenaar is hier overal alles wat over Ajax gaat aan het afzeiken. Die ziet als het kan ajax alsnog geen kampioen worden.
Dat gaat lastig worden.....

2 mei 2012 om 08:14

Heerenveen zal ook lachen als Narsingh volgend jaar transfervrij vertrekt.
Op een gegeven moment moet je als Ajax zijnde er klaar mee zijn.
Dan laat je narsingh een contract tekenen dat pas op 2013 in gaat op hetmoment dat zijn contract bij heerenveen afloopt.

2 mei 2012 om 09:58

Dat Ajax dit jaar kampioen komt komt niet door het beleid dat ze gevoerd hebben. Ze worden terecht kampioen laat ik dat voorop stellen maar ze hebben al het geluk van de wereld dat de andere top teams het na de winterstop hebben laten liggen. Niemand anders dan Ajax heeft recht op de titel dit jaar omdat ze met zoveel 2de en misschien wel 3de keus uit hun eigen selectie boven aan staat. Dit heeft meer met geluk te maken dan met beleid. Niemand had verwacht dat bijvoorbeeld Ebicillio en blind ineens konden voetballen

2 mei 2012 om 10:04

@tektek: En jij denkt dat er geen andere clubs interesse in Narsingh hebben? Als Ajax hem graag wil hebben moeten ze ook een serieus bod doen en anders is er echt wel een andere club geïnteresseerd.

En alvast een contract tekenen voor in 2013? Misschien moet je je eens wat verdiepen in contracten, want dat mag dus helemaal niet.

2 mei 2012 om 10:43

@ Tektek,

Kap eens met je onzin en arrogante gedrag. Hoezo moet Narsingh dat zeggen? Omdat hij dan naar ajax kan? Wie is ajax? Ajax is god?

Volgens jullie moesten we ook al blij zijn met het bod van ajax voor Dost want hij zou anders zo ongelukkig zijn? Trieste dat je zo moet onderhandelen. Ajax moet eerst maar eens met een fatsoenlijk bod komen ipv een kleine 3 mil.

Als ajax niet meer wil bieden prima, maar dan niet met die vieze spelletjes aankomen, lees al die abritrage zaken.
Er zijn genoeg andere clubs waar hij naar toe kan gaan en die wel meer dan ajax willen betalen.

2 mei 2012 om 11:01

@korenaar

Elia heeft zelf gezegd dat Twente heb helemaal kapot maakt. Vindt je die woorden van Elia ook zo geloofwaardig of kies je alleen uit zijn uitspraken waarin hij afgeeft op Ajax?

En wat je bedoelt met onrust zaaien? De competitie is voorbij, wij zijn kampioen. Narsingh heeft al aangegeven niet bij te willen tekenen en Ajax heeft al een bod uitgebracht. Het is juist fijn om snel duidelijkheid te hebben i.p.v. al die last-minute transfers.

2 mei 2012 om 12:05

Nou om je iets beter te informeren Ajax was een griekse held maar dat geheel terzijde. Narsingh moet dat zeggen als ie zelf alleen maar naar Ajax wilt. OF ie dat moet ie lekker zelf weten. Zijn voorkeur heeft hij al uitgesproken voor Ajax.
Wie is Ajax? Ajax is de meeste succesvolle club die vandaag weer een landstitel erbij gaat schrijven aan zijn rijke historie. Dat is geen arrogantie. Dat zijn gewoon de feiten van vandaag de dag.

Er zijn genoeg andere clubs waar hij naar toe kan gaan ja en die wel meer dan ajax willen betalen maar dat doet er niet als narsingh lekker in ze eigen Mokum wil blijven. Wij zijn Ajax, Wij zijn de Beste.

2 mei 2012 om 14:38

@tektek

Om jou iets beter te informeren, Ajax was een griekse held, geen god!

Ach, ik zie Narsingh gewoon naar Ajax vertrekken, wat moet die jongen bij Psv?
Bij Ajax opgeleid, een echte buitespeler (goh, welke club heeft dat nou als basis...)
en bij PSV moet je nog maar zien of het wat wordt, vind ze nou niet echt overtuigen met het huidige spelersmateriaal en zullen ongetwijfeld nog wat spelers verkopen. Dan meot je nog maar zien wat daar voor terug komt!

2 mei 2012 om 14:54

Daar heb je helemaal gelijk in. Ajax was een held en dat is het vandaag de dag nog steeds. Van goden hebben we er overigens maar 1.

Narsingh zal inderdaad wel naar Ajax gaan.

2 mei 2012 om 17:26

We hebben maar één god en die luistert altijd naar zijn afkorting: Jc
De legendarische nummer 14!

;

2 mei 2012 om 08:16

Je klinkt erg gefrustreerd Korenaar t.a.v. Ajax, ook in je post nr 19. Maar dat past ook in het plaatje van veel aanhangers van FC Twente die hun club sinds Mclaren aan het roer staat ver hebben af zien glijden. Ajax mag namelijk in hun ogen geen interesse tonen in spelers, maar andere clubs wel. FC Twente mag wel interesse tonen in Schilder, en spelers van AZ. Ajax niet. Feyenoord mag interesse tonen in Immers (van Gaal op de tribune), maar Ajax mag niet aangeven dat men Narshing en Moisander er graag bij zou willen hebben. Feyenoord mag diverse transfervrije spelers halen (vormer, enz), maar als Ajax het doen (schone) wordt er onrust gezaaid bij Nec. Schone zou namelijk slechter gaan spelen, maar Vormer niet.

Maar goed, dat kromme denken t.a.v. Ajax is niet nieuw. En dan komt men vast met 'ja dat is anders' verhalen, maar we weten allemaal dat dit in de kern niet anders is.

ON: Ajax moet Narshing absoluut niet halen als men die zogenaamde hoofdprijs vraagt. Die tijd is over gelukkig. En dat is niet zuur voor Narshing, aangezien hij genoeg andere opties heeft. Ajax heeft afgelopen twee jaar laten zien dat je ook met op het eerste oog tweede keus spelers ver kunt komen. Zal volgend jaar niet anders zijn,

2 mei 2012 om 08:29

precies, mee eens maar 1 ding, het was van Geel en niet van Gaal ;

2 mei 2012 om 08:31

Je reactie verwoordt precies hoe ik erover denk. Als Ajax iets doet wordt het altijd in het negatieve getrokken, bij andere clubs is het slim, verantwoord en alom geaccepteerd. Nou begrijp ik wel waarom dat zo werkt, Ajax is de grootste en beste club van Nederland dus dat doet zeer als er goede spelers richting Amsterdam gaan. Maar toch zou ik als fan van een kleinere club, in dit geval bijvoorbeeld Korenaar, niet steeds de calimero uit willen hangen want daarmee geef je in feite je gigantische afgunst toe. Als Real Madrid, Arsenal, Liverpool of AC Milan voor een speler van Ajax komt hoor je mij ook niet piepen, interesse zal er namelijk altijd zijn in het voetbal en zolang je niet één van de grootste clubs bent zullen spelers steevast bij je weggekocht worden, zo werkt het nou eenmaal. Dus open die ogen en kijk eens op een realistische manier naar de (voetbal)wereld.

ON: De meesten zullen me voor gek verklaren maar ik zie veel liever Elia naar Amsterdam komen. Narsingh kan vooral heel hard rennen en heeft een goede voorzet, maar Elia heeft veel meer techniek en dat zie ik liever op het veld. Narsingh is zeker welkom hoor, maar als Elia evenveel zou kosten moeten ze hem direct halen, superversterking. Alleen denk ik niet dat ze in Turijn Elia voor een appel en een ei laten vertrekken. Maar een poging wagen kan altijd en wie weet wil de beste man zelf wel graag terug naar NL na al die mislukte avonturen in het buitenland. Gelukkig krijgen we in dat geval geen gehuil want dan is er geen klein clubje of haar supporters die denken dat ze tekort worden gedaan godzijdank.

2 mei 2012 om 08:51

Blijf maar goed door jou Ajax bril kijken korenaar heeft hier een punt , Ajax handelde vaker zo en ook jij moet dat weten suysiem .
Het is niet vreemd dat clubs niet graag meer onderhandelen met Ajax .
Wie is Ajax een kleine speler in de wereld en alleen nog groot in eigen land en wil Ajax groot worden weer in het buitenland heeft het de kleine clubs nodig want die lijden hun talenten op die ze zelf overboord zetten

2 mei 2012 om 11:52

@ Huppel:

Zie je niet dat dat het grappige is; Ajax voert gewoon onderhandelingen en doet dat sterk. Zowel in het buitenland als in het binnenland. Als een speler een arbitragezaak overheeft en dat scheelt Ajax 2 a 3 miljoen; graag. Zo zou jij dat ook zien als jij de beste onderhandelingspositie had.
Dat jij graag over Ajax heen kijkt en denkt dat de provincieclubs direct aan Man Utd kunnen verkopen; gaat je hoogst waarschijnlijk opbreken, want in het verleden zijn er maar weinig transfer zo gelukt.
Ajax speelt haar eigen spelletje; jullie spelen je eigen spelletje. Maar het is in principe overal hetzelfde.

2 mei 2012 om 14:41

@afcfokke

die spelletjes worden overal gespeeld, dus ben het met je eens dat het apart is dat het bij Ajax een probleem zou zijn.
Natuurlijk worden de spelletjes niet altijd netjes gespeeld, maar kom het is en blijft een zakelijk iets, in de "echte" wereld is het niet anders. daar worden zelfs nog veel viezere spelletjes gespeeld, maar daar hoor je niemand over.

2 mei 2012 om 10:26

Ik ben het zeker met je eens dat het een strategische zet van Ajax is mbt de prijs drukken voor Narsingh. Echter moet een Elia zich wel gaan afvragen wat hij met zijn carriere wilt en of hij terug in het Nl-elftal wilt komen. Wat weegt zwaarder de centen of een sportief succesvolle carriere...

Elia zal een mooie aanwinst zijn, het is bekend als spelers bij een andere club niet aan spelen toe komen en ergens anders wel minuten kan maken. Dat ze gretig en vol de strijd in gaan.

Qua salaris zal Narsingh vast minder kosten en bovendien zal hij gezien zijn leeftijd meer restwaarde hebben. Ik hoop dat dit een rookgordijn is tegenover Heerenveen, want zowel sportief als financieel zou dit een mindere deal zijn.

Klinkt ook vreemd men is bij Ajax op zoek naar een rechtsbuiten en Elia een linksbuiten Narsingh rechtsbuiten , of het moet zijn dat Boerichter verhuist naar rechts .
Elia kan naar Duitsland en Engeland en Ajax is niet een stap voor uit denk ik dan , en voor hem betalen ze zeker de hoofdprijs .

Wildschut is na vanavond denk ik ook een interessante optie voor Ajax (ben ik bang)

2 mei 2012 om 08:02

Wildschut heeft nog veel langer contract en toch niet de cijfers die Narsingh heeft behaald afgelopen jaar. Wildschut heeft deels nog op de bank gezeten dit jaar bij Vvv, lijkt me ook erg talentvol, maar een Narsingh is toch assistkoning van eredivisie bij een subtopper geworden. Dan kom je toch anders binnen

2 mei 2012 om 09:20

daar is de prijs ook na, ik kan me voorstellen dat het investeren van 10 miljoen voorkomen toch beter is, daarbij vind ik dat ajax ook breedte versterkingen nodig heeft met het oog op de CL. Al met al hoop ik dat Wildschut nog gewoon een jaar blijft.

2 mei 2012 om 17:28

Wildschut heeft een langer contract maar volgens Hai van Berden moet Wildschut rond de 1,3 miljoen opleveren. Dat heeft hij wel eens gezegd in een interview.

Elia is een rechtspoot die op links staat... dat is ook het probleem. De trend van jaren om mensen met hun verkeerde been op een buitenpositie te zetten, zodat ze lekker naar binnen kunnen komen is nu wel uitgewerkt. Daarom rendeerde Elia nooit, ook niet in Ned. team. Gelukkig ziet de Boer dat dit seizoen in... Volgens mij heeft Narsingh meer ambitie om er wat van de maken dan de laconieke Elia...

Heerenveen heeft de troefkaart in handen, jullie kunnen niks anders dan akkoord gaan of wegwezen. Kunnen jullie hier wel allemaal hoog opgeven maar als Bayern Munchen op zon manier een speler van Ajax wil hebben is de wereld te klein. Of Narsingh nu graag wil of niet jullie moeten gewoon B E T A L E N!!

2 mei 2012 om 08:13

Nee hoor. We wachten wel een jaartje dan is ie gratis...haha. Hij heeft zelf al aangegeven naar Ajax te willen en te hopen dat ze eruit komen dus als Heerenveen geld wil hebben zullen ze nu moeten happen. Zo niet...jammer dan....voor Heerenveen!! Dan loopt iegewoon lekker gratis de deur uit. Wie lacht er dan het laatst.

2 mei 2012 om 08:19

Dan lacht Narsingh het laatst want dan gaat hij naar het buitenland en niet naar Ajax. In theorie is het natuurlijk leuk bedacht dat 'als hij niet komt wachten wel een jaartje dan is ie gratis' maar dat geldt dan voor meer clubs. En als Narsingh nog zo'n seizoen draait zijn er zeker meer kapers op de kust dan alleen Ajax. Overigens heeft Narsingh nooit gezegd dat Ajax zijn enige optie is dus ik zou me maar niet te rijk rekenen.

2 mei 2012 om 08:39

Geloof me als hij transfervrij is loopt hij niet naar Ajax toe, dan zijn er vele betere clubs in eens die interesse hebben in hem.

En wil hij naar Ajax? Volgens mij heeft hij alleen gezegd dat het een mogelijkheid is, net als PSV trouwens

2 mei 2012 om 09:42

Zo te zien is Narsingh ook niet de enige optie voor Ajax, dus dat maakt dan niet uit he.. Goede speler, maar de club Ajax is nog altijd groter dan hem.

2 mei 2012 om 10:46

Tjah, de arrogantie is weer duidelijk aanwezig bij vele ajacieden.

Voor Narsingh is ajax ook maar gewoon een clubje. In de winterstop zei die al nee en dat doet hij nu gewoon weer als het moet. Het is betalen of wegwezen.

2 mei 2012 om 11:36

is prima Keeper ( arrogant scoort altijd makkelijk he? ) Toob! Dat clubje droogt jouw club nu alweer 2 jaar af en dat clubje is nog altijd groter dan welke speler danook: dus laten we het omdraaien, of graag naar Ajax of Ajax zoekt wel iemand anders.

2 mei 2012 om 12:23

Narsingh heeft al paar keer aangegeven dat hij het liefst naar Ajax wil (maar inderdaad Psv ook een mooie club vind). En dat Ajax eens moet betalen.. Wij betalen altijd al veel voor spelers (suarez, Silva, Sulejmani, Bakircioglu, Sno) dus hou er eens over op. Psv, Feyenoord en Twente betalen stukken minder en daar hoor je nooit gezeik over.

Wij worden gewoon weer kampioen, hoe meer mensen jaloers hoe meer ik geniet!

2 mei 2012 om 18:28

zon seizoen maakt hij niet meer ,want assaidi en dost gaan weg,niemand die ze der zo inknikt.

2 mei 2012 om 08:14

Jullie hebben gelijk, maar wij gaan geen monster bedragen betalen voor een speler met een 1-jarig bedrag. Dan we gaan ook gewoon verder kijken voor alternatieven.

2 mei 2012 om 08:16

Leuk, die flinke taal vanuit Heerenveen, 3 weken geleden voor de wedstrijd ook al, en wat kwam er toen van terecht? Ajax wacht gewoon een jaar, dan pikken ze Narsingh gratis op. Of PSV betaalt de hoofdprijs, ook prima.

Wereld vergaat niet wanneer Narsingh te duur mocht zijn, daarbij bepalen ze in Heerenveen eo niet wat Ajax moet.

2 mei 2012 om 08:23

Inderdaad je hebt gelijk, we doen net of we volgend seizoen niet verder kunnen zonder Narsingh. Helaas scout Ajax wel verder dan de provincies in Nederland.

2 mei 2012 om 08:35

Andersom geldt alleen net zo hard; in Amsterdam e.o. bepalen ze ook niet wat er in Heerenveen moet gebeuren. Heerenveen zal hem echt niet voor een prikkie naar Amsterdam laten gaan. En nog een jaartje wachten? Zou ik niet dan want dan zou Ajax best wel eens achter het net kunnen vissen aangezien een gratis Narsingh voor nog veel meer clubs interessant is!

2 mei 2012 om 08:46

Onzin natuurlijk, Ajax heeft de keus uit meer spelers dan Heerenveen uit clubs die de prijs voor Narsingh willen en kunnen betalen. En verkoopt Heerenveen hem dit jaar niet zijn ze hem kwijt, loopt die gratis de deur uit. En of dat naar Ajax is, of naar een club in het buitenland zien we tegen die tijd wel weer. Narsingh is welkom bij Ajax, maar zonder redden we het ook best. En Heerenveen kan het zich niet permiteren om de transfersom mis te lopen. Kortom, Heerenveen zit hier in de zwakke positie, niet Ajax of Psv.

2 mei 2012 om 09:54

@sjaakc
Dit is echt een gevalletje van preken voor eigen parochie. Het is namelijk niet zo dat Heerenveen de speler wil verkopen; andere clubs willen hem juist hebben! En als je iets/iemand wil overnemen dan zul je daar een bedrag voor moeten betalen dat beide clubs zint. En natuurlijk is er vanuit Ajax de intentie om zo min mogelijk te betalen terwijl Heerenveen juist een zo hoog mogelijke prijs wenst te ontvangen. En als de clubs er niet uitkomen en er ook met geen enkele andere club overeenstemming wordt bereikt, blijft Narsingh nog een jaartje in Heerenveen en zal de club sportief veel plezier aan hem beleven.

Je opmerking dat Heerenveen het zich niet kan permitteren om Narsingh volgend jaar gratis te laten gaan is overigens uit de lucht gegrepen want volgens mij heeft de club geen liquiditeitsproblemen en hoeft men hem niet persé te verkopen. Bovendien als ze Dost verkopen, komt er weer voldoende geld in het laatje.

Ps. ik vind het erg grappig dat er in het geval Narsingh erg hard geroepen wordt dat Ajax niet te veel moet betalen en dat Heerenveen hem moet verkopen, maar dat er in andere topics nog harder geroepen wordt dat Vertonghen en Van der Wiel zeker 10 miljoen waard zijn en dat Ajax hen niet hoeft te verkopen.

2 mei 2012 om 10:13

@dammie #68
Begin je nu ook hier weer te zeiken over de transfersom die Ajax wil hebben voor Vertonghen?
Je ziet nog steeds geen verschil tussen de potentiele kopers van Van der Wiel en Vertonghen en de potentiele kopers van Narsingh? Nogmaals in het buitenland zitten er kapitaalkrachtigere clubs dan Ajax die makkelijk grotere bedragen kunnen neertellen. Kan Heerenveen Narsingh in het buitenland kwijt en wil Narsingh zelf ook daarheen dan kan Heerenveen ook realistischer 10 miljoen euro vragen voor Narsingh. Maar als de markt alleen de Nederlandse clubs is dan zal dat bedrag niet snel op tafel komen. Zo simpel is het.

Daarbij ga jij Narsingh vergelijken met Van der Wiel die zelfs al een WK heeft meegemaakt en Champions League heeft gespeeld?

2 mei 2012 om 10:14

@ Sjaakc

Je hebt het over de hoofdprijs, maar zoveel eist Heerenveen nou ook weer niet lijkt me. Als het om een 5 miljoen gaat (wat ik denk, aangezien het bod van Ajax 3 miljoen was), dan lijkt het me niet meer dan een redelijke prijs voor een jong talent dat later weer doorverkocht kan worden. Heerenveen moet gewoon aan de prijs vasthouden, want uiteindelijk is er wel een club die het wil betalen. Het seizoen is namelijk nog niet eens afgelopen. Als Ajax 3,7 miljoen voor Cillissen, een bankspeler betaalt, dan zou Heerenveen gek zijn om Narsingh voor 3 miljoen te laten gaan. Je zegt dat Heerenveen niet bepaalt wat Ajax moet doen, maar dat slaat nergens op aangezien Heerenveen zich gewoon aan de prijs vasthoudt en dat recht hebben ze.

2 mei 2012 om 10:15

Lijkt me geen verwijt aangezien jezelf hetzelfde doet. Tuurlijk wil Heerenveen Narsingh wel verkopen, die zitten er helemaal niet op te wachten dat hij gratis de deur uitloopt.maar ik verwacht dat ze er gewoon uit gaan komen, Ajax wil Narsingh, Heerenveen wil verkopen, komt goed. En anders betaalt PSV het geld wel.

Uit de lucht gegrepen? Hoe naief. Alsof een club alleen maar verkoopt wanneer het liquiditeitsproblemen heeft, het heeft met niks meer of minder te maken met een gezonde bedrijfsvoering, een speler met een contract van nog een jaar die niet wil verlengen kan beter verkocht worden. Ajax en PSV willen hem hebben, dus Heerenveen kan dat mooi uitspelen.

PS. Die Ajacieden die dat zeggen doen hetzelfde als jij, dus je vindt jezelf wel grappig. En er wordt niet harder geroepen, maar goed, je raakt door je argumenten heen dus je moet wat. Beetje een zwaktebod.

2 mei 2012 om 10:20

@q_asd1975

Vriend, je moet wel even goed lezen wat ik schrijf; ik heb het niet over de kwaliteiten en ervaringen van de spelers maar over de manier van handelen en de reactie van mensen hier. Niemand heeft het verder over 10 miljoen betalen voor Narsingh; waar het om gaat is dat De Boer heeft geroepen dat Ajax niet de hoofdprijs voor hem gaat betalen maar dat is een logische insteek voor de kopende partij. Wat ik niet begrijp is dat er vervolgens hier bedacht wordt dat Narsingh voor een schijntje gehaald moet kunnen worden omdat Heerenveen niets te eisen heeft???

Nogmaals, het gaat om het principe en niet over de 10 miljoen an sich! En voor de duidelijkheid; het principe hier is dat de kopende partij niet bepaalt wat de verkopende partij voor een speler mag/moet vragen. De ene club heeft een verkoopprijs in gedachte en de andere club een koopprijs en je vindt elkaar of niet. Maar om dan hier te gaan lopen blaten dat Heerenveen hem moet laten gaan en niets te willen heeft?? Nee, dan snap je het in mijn ogen niet!

@sjaakc
Er is wel een verschilletje tussen gezonde bedrijfsvoering en het je niet kunnen permitteren om een speler aan het einde van zijn contract gratis te laten vertrekken.

Ps. is het bij je opgekomen dat ik het misschien roep om een tegenbeeld te geven?

2 mei 2012 om 10:24

Heerenveen bepaalt inderdaad niet wat Ajax moet doen Jelle, dat heb je goed gezegd. Dat je het vervolgens weer nergens op vindt slaan, tja....

Niemand zegt wat Heerenveen moet, maar Heerenveen mag wel bepalen wat Ajax moet, lachwekkend, overschatting ook.

Cillissen wat op het moment dat Ajax hem kocht gewoon 1e doelman bij Nec, en het was nog helemaal niet bekend dat Vermeer de strijd zou winnen. Kortom, dikke onzin.

2 mei 2012 om 11:25

Heerenveen bepaalt niet wat Ajax doet. Heerenveen zegt gewoon het bedrag en als Ajax dat bedrag wil betalen, dan komen ze maar. Ajax hoeft het niet neer te leggen. Ik denk dat Heerenveen liever Narsingh nog een jaartje houdt dan dat het Narsingh voor een schijntje naar Ajax laat gaan. Ik denk dat Heerenveen er wel uit komt met een club.

2 mei 2012 om 08:17

wij hoeven helemaal nikt te betalen. Dat zie je wel, er zijn zat andere spelers die gekocht kunnen worden.

Elia zal een fantastische aanwinst zijn, maar ik ga er niet van uit dat hij terug Nederland wil komen. Ik heb geen idee of een huuroptie iets is waar Ajax en de speler geïnteresseerd kunnen zijn. Ik vind het overigens goed dat Ajax ook opties bekijkt. Heerenveen mag vragen willen, maar Ajax hoeft niet hopeloos over te komen...

Als ze volgend jaar echt willen knallen, dan kopen ze gewoon Narsingh voor rechts en Elia voor links. Dan hoeft Sigthorsson ze er alleen maar in te tikken.

2 mei 2012 om 08:24

@ feyrus

Zou echt heel slim zijn als je inderdaad ook nog Boerrigter, Sulejmani en de aankomende Fischer voor op links hebt. Pure geldverspilling. Dat geld hebben we hard genoeg nodig voor wat verdedigers.

Ik ben nooit echt fan van Elia geweest.

Daarbij is Elia een speler die op links wil spelen en daarvoor hebben we Boerrigter, Sulejmani en de aankomende Fischer al. We hebben veel meer baat bij een echte rechtsbuiten als Narsingh.

Dit lijkt me dus weer geen goede zet van Ajax. Een speler die dit seizoen amper een wedstrijd gespeeld heeft. Nee Ajax, ik zou zeggen niet doen!

Alsjeblieft geen Elia! Op links hebben we onze vriend Boerrigter al. Op rechts is Elia niet eens zo sterk. Gewoon Narsingh halen, die haalt de achterlijn en geeft de ballen perfect voor.

goede keuze, zowel voor alax als voor elia. Elia kan zich op deze manier weer in de schijnwerpers spelen en ajax profiteert ervan.

Elia is denk ik een speler die het best gedijt in een voor hem vertrouwde omgeving. Daarom zou hij bij Ajax wel eens kunnen opbloeien, want voetballen kan hij wel degelijk.

Een verrassend bericht !

Een vertrek van Elia lijkt logisch, maar wat moet Ajax met hem ? Op links lijtk Boerrigter eerste keus of twijfelen ze aan zijn fitheid ? Op rechts lijtk Elia mijn geen optie, dan krijg je weer te maken met een continu naar binnen komende vleugelspeler. Dat zagen we al vaak genoeg met Sulejmani en dat was toen niet het beste voetbal wat we van Ajax zagen.

Het lijkt meer op een schijnbeweging richting Heerenveen. Alhoewel ik Elia graag weer terug zie in de Eredivisie (misschien wil Jordania de helpende bieden om Elia weer richting de top te stuwen...) !

Elia die voor Juventus was in de Champions League finale ipv Ajax? Hmm doe mij toch maar Narsingh. Het liefst wil ik Assaidi eigenlijk. Past denk ik beter bij Ajax. Narsingh moet het toch meer van de counter hebben.

Ajax wil op deze manier Heereveen misleiden om zo te zorgen dat het transfer bedrag lager wordt. Ajax heeft dat vaker gedaan en zal dat nu weer doen!

2 mei 2012 om 12:07

Kan ook gewoon zijn dat er zoveel belangstelling voor Narsingh is dat Heerenveen gewoon het bedrag hoog legt. Zodra er buitenlandse club in de strijd mengen kan Ajax het wel schudden.
Heerenveen zal maar 1 ding willen en dat is een zo hoog mogelijk bedrag vangen.
En dit soort dingen horen er altijd bij. Heerenveen zou wel gek zijn om in de begin fase direct op de biedingen te happen.

Als Luciano Narsingh niet komt, dan hoop ik eerlijk gezegd dat Eljero Elia niet komt. Want de tijd dat je veel kon verdienen is al geweest denk ik met Elia, aangezien z'n 25 jaar. Want ik zie grote, Europese topclubs geen 15 miljoen euro betalen voor Elia, als hij teruggaat naar Ajax en z'n oude vorm terugkrijgt.

Dan zie ik liever Viktor Fischer in het eerste spelen, of dat ze Yanic Wildschut halen. Want deze 2 spelers zijn nog jong, en als ze het goed doen, dan kunnen ze in de toekomst voor veel geld verkocht worden.

Als Eljero Elia terugkeert bij Ajax, en z'n oude vorm terugvind, dan is hij denk ik niet meer zo interessant voor topploegen.

En ik denk ook dat Elia z'n salaris en vraagprijs te hoog is voor Ajax, kan iemand mij vertellen hoeveel Elia verdient bij Juventus?

Alvast bedankt!!

Boerrigter is een efficientere, goedkopere en op dit moment betere speler dan Elia.
Elia speelt sinds zijn overgang van Twente naar HSV gewoon slecht, een paar invalbeurten in interlands uitgezonderd.

Met een jongen als Elia haal je nodeloos je salarishuis overhoop en het risico dat hij je niets/weinig teruggeeft is veel te groot. Daarbij kan hij zich denk ik niet meer opladen voor wedstrijden tegen teams onder de Nederlandse top 6.

De Elia van 3 jaar geleden had ik graag in de Eredivisie zich zien ontplooien. Maar sinds hij naar HSV ging is hij op zijn minst stil blijven staan in zijn ontwikkeling (ik denk zelfs achteruit gegaan). Alleen zijn salaris is gegroeit en daardoor is de prijs/kwaliteit verhouding te slecht voor een Nederlandse club geworden. In de eredivisie groeien de bomen niet meer tot de hemel en een gok als Elia past niet meer in de toekomstvisie van een eredivisie topclub.

Elia haal je natuurlijk niet omdat hij dan zijn carriere een nieuwe impuls kan geven. Hij moet er direct staan. Gezien zijn speeltijd de afgelopen 3 jaar, heb je geen enkele garantie dat hij dat doet. Ajax leidt haar jeugd op om door te stromen naar de top. Ze halen geen veel te dure pseudo-vedettes die al jaren niets meer laten zien, gokkend dat veel vertrouwen ze weer laat renderen.

Zonde van Elia, leek een enorm talent. Zijn enige hoop zou wel een club als Ajax zijn. Een stapje terug om er daarna twee vooruit te zetten. Maar aangezien dat qua salaris dus onmogelijk is, zie ik de rest van Elia's carriere somber in. Of hij moet keihard gaan trainen en iedere dag bewijzen dat hij in de basis van Juve hoort, maarja die mentaliteit had hij in zijn Hsv-tijd (nog) niet.

Als Frank ervoor kan zorgen dat Elia een beetje opbloeit is het by far de beste rechtsbuiten van de Eredivisie. Hij is nog een stukje sneller dan Narsingh heeft veel meer techniek alleen z'n voorzet is misschien iets minder en het andere nadeel is is dat hij niet zo makkelijk is als Narsingh qua karakter. Als Heereveen echt 6 miljoen wil voor een speler die een 1 jarig contract die nog maar 1 jaar op het niveau voetbalt moet PSV hem lekker kopen. Zij willen altijd wel de hoofdprijs betalen.

Opvallend in de poll dat de helft voor Elia kiest, en de andere helft voor Narsingh. Ik zou persoonlijk voor Elia gaan, die zal ten eerste goedkoper zijn in de aankoop, heeft ervaring op een hoger niveau, en laat het al langer zien. Nadeel is dat hij meer salaris zal verwachten en het best vanaf links rendeert, waar we Boerrigter al hebben.

2 mei 2012 om 10:17

Probleem is natuurlijk ook dat Elia nu een seizoen zo goed als niet gespeeld heeft. Altijd de vraag hoe je daar van terugkomt.

2 mei 2012 om 10:20

Veel goedkoper in de aankoop zal hij denk ik niet zijn als er interesse is uit andere landen. Hij zal meer salaris eisen ja en hij is 5 jaar ouder. Bovendien is het nog maar de vraag of hij bereid is terug te gaan naar de eredivisie. Met Elia erbij heb je dan Boerrighter, Elia en Suljemani die het beste op links renderen. Dan kan je toch echt beter voor iemand op rechts gaan lijkt me.

2 mei 2012 om 11:09

Ik denk dat Elia 2x zo duur als Narsingh qua aankoop en salarissfeer. Daarbij hebben we al 2 linksbuitens waarvan er 1 ongemakkelijk als rechtsbuiten speelt (sulejmani)

Ik zou heel graag Elia zien komen. Hij is ondanks dat hij niet speelt een erg goede speler zeker voor de Eredivisie.
Het probleem van Narsingh is dat hij totaal geen goede techniek heeft in de kleine ruimte. Dat heeft Elia wel. En bij Ajax heb je daar gewoon meer van nodig want heel veel teams staan met 10 man te verdedigen en dan heb je niet zo heel veel aan je snelheid.

Ik weet alleen niet in hoeverre hij haalbaar is. Wat juve nog verlangt voor Elia. En wat verwacht hij voor salaris?

Als de topclubs wat verder zouden kijken dan de subtop van de eredivisie dan haalden ze die Kilic van Den Bosch ! Jongen met een enorme potentie !

Lijkt me een onzin verhaal dit. Ajax weet namelijk al precies wat Heerenveen wil hebben en van de winter was Ajax bereid dat te betalen. Een half jaar later is Narsingh, gezien zijn korte contract, eerder minder waard geworden dan meer. Ik kan me daarom nauwelijks voorstellen dat het stuk gaat lopen op de prijs.

Daarnaast zal Elia ongeveer 6x tot 8x het salaris van Narsingh verdienen bij Juventus. Restwaarde heeft Elia ook niet, en hij presteert natuurlijk al zeker 2 jaar niks. Dat is een risico.

Elia wilt graag vanaf links spelen met zijn rechterbeen, nou dat lijkt helemaal niets als je Boerrigter hebt. Dan heb je ook nog die slome Sulejmani op rechts met het linkerbeen, daar kan Elia mooi spelen, Sulejmani verkopen.

Jullie doen egt alsof ajax de club is die heel de eredivisie staande houdt met hun voetbal en hun geld nou ik zal jullie een ding zeggen wakker worden. De coefficentlijst word nog altyd door psv het beste bijgespekt zelfs in de mindere periodes. En dat ajax geen hoofdprijs wil betalen voor narsingh maar 3 miljoen i.p.v 5 miljoen moeten ze lekker zelf weten maar denk maar niet dat heerenveen zegt ooooohhhh ajax jullie wille 3 miljoen geven voor 1 van onze uitblinkers a joh pak mee. Dat gebeurt natuurlijk niet he plus juventus heeft al lang gezegd hun investering van elia terug te willen 10 miljoen is de vraagprijs dus waar is dat slimme beleid opeens dat niet teveel geld uitgeeft?dat weet ajax natuurlijk ook he dat er 10 miljoen gedokt moet worden dan.

@ timb078 psv betaalt graag hoofdprijzen? Ajax niet gelukkig he denkende aan sulejmani sighthorson el hamdaoui aissatti allemaal 5 miljoen of meer en wie van hun is eigelijk dat geld echt waard? Dat psv vorig jaar zoveel geinvesteerd heeft komt trouwens ook door de transferinkomsten niet door grond te verkope

2 mei 2012 om 11:41

Nee, dat is jouw (gefrustreerde) interpretatie. Leuk dat PSV het zo fijn doet op de lijst daar in de EL, maar daar koopt de club steeds minder brood voor.

En niemand denkt dat Heerenveen dat zomaar doet, kwestie van vraag en aanbod, onderhandelen heet dat. Wat voor Ajax opgaat geldt ook voor Psv, onderhandelen met Heerenveen over Narsingh.

Doe je even een bron waarin Juventus dat heeft gezegd. Jij hoopt dat Juventus dat zegt, dat is wat anders. De rest komt uit je dikke duim, want Elia wordt eventueel in verband gebracht met Ajax, nou dan weet je het wel bij sommige Psv'ers.

Slecht op de hoogte van je eigen club, PSV heeft wel degelijk 'grondgeld' gebruikt voor de aankopen, niet het volle pond, maar er is wel degelijk geld gebruikt. Beweren dat PSV al zijn transfers heeft bekostigd uit verkochte spelers in gelul van de bovenste plank.

Tsja Elia heeft gewoon enorm weinig vertrouwen en weinig wedstrijdritme. Tegen Novara mocht hij invallen en was hij qua inzet goed. Echter was hij in de combinatie en afwerking echt ondermaats. Twee tot drie keer een goede mogelijkheid om te scoren en vervolgens één keer dramatisch afwerken en één keer naast de bal koppen. Daarna haalt hij het na de wedstrijd in het hoofd om het juve logo te kussen, alsof hij gelukkig is met zijn rol.

Als Ajax Elia wil hebben zullen ze moeten onderhandelen met Juventus. Juve kocht hem voor 9 miljoen en ik denk niet dat ze hem voor minder dan 7 miljoen gaan laten gaan. Of Juventus moet Vertongen aantrekken en geeft Elia + 2-3 miljoen.

Als Ajax Elia wilt dan moeten ze daar minstens 10 miljoen voor betalen. Ik geloof er ook helemaal niks van. Daarbij is het iemand die het liefst op links speelt en daar hebben we Boerrigter al. Sulejmani is eigenlijk ook al een linksbuiten dus dan houden we 3 linksbuitens over en geen 1 propere rechtsbuiten.

PSV heeft veels teveel geld uitgegeven vorige zomer en moet echt eerst gaan denken aan nieuwe verdedigers. Een nieuwe linker centrale verdediger en een nieuwe rechtsback. Lijkt me stug dat PSV Narsingh gaat halen als ze daar al Lens en Wijnaldum voor hebben.

Ik ben nog niemand tegengekomen die als optie gaf om een arbitragezaak aan te spannen, mag dat niet meer ofzo? Hoezo doet Ajax (of Narsingh zelf) dat niet als Heerenveen het bedrag te laag vindt? Ajax is sportief en financieel zeker een stap vooruit ten opzichte van Heerenveen, dus dat zou dan toch wel goed moeten komen als Ajax weigert de hoofdprijs te betalen? Of zie ik iets over het hoofd?

2 mei 2012 om 12:16

Oja die optie denken ze bij Ajax vaak te hebben. Probleem is dat er vele andere clubs interesse in Narshing tonen en de transfer periode nog niet is geopend. Kortom alles is nog mogelijk, of denk je werkelijk dat een speler enige kans maakt als hij in het begin van de transfer periode een zaak aanspant? Arbitrage is een uiterste middel, niet een standaard middel om op elk moment een transfer af te dwingen.
Tevens als voor Ajax de hoofdprijs is betekent nog niet dat het geen reële vraagprijs is.

Elia is een goede 2e optie naar mijn mening.
Alleen dan moet hij niet duur zijn qua transfer en salaris en moet hij zich wel willen bewijzen etc.
Mijn voorkeur gaat uit naar Narsingh, omdat hij nog genoeg potentie heeft en een kort contract en nu al bewijst een goede speler te zijn in de eredivisie.

Elia is zelfs beter dan narsingh dus laat komen laat maar komen, maar denk dat hij dan toch voor engeland kiest aangezien daar ook intresse is.

Volgens Thijs Slegers ( Psv-watcher VI) is de kansenverhouding voor Narsingh, 80% voor PSV en 20% Ajax. De kans is groter dat Narsingh naar PSV gaat. Ik sta er ook van te kijken maar zo ziet het er op het het moment uit volgens VI.

2 mei 2012 om 12:15

Hmm zou zomaar kunnen maar heb je daar een bron van?

Wel zou ik er niks van begrijpen:
Qua salaris en tekensom zal er niet veel verschillen, misschien zelfs wat in het voordeel van Ajax...
Ook speelt hij bij Ajax CL en heeft hij gegarandeerd een basisplaats.
Die laatste twee factoren zijn PSV nog maar de vraag.

Zou het dus merkwaardig vinden als hij voor PSV koos.

2 mei 2012 om 12:20

Psv watcher Thijs Slegers heeft hier gewoon absoluut nog geen enkele informatie over complete bullshit. Narshing zat 2 weken geleden gewoon in de Arena naar een wedstrijd van zijn nieuwe club te kijken let maar op. Psv heeft absoluut nog gee positie om Narshing binnen te halen er zal toch echt eerst verkocht moeten worden.

3 mei 2012 om 02:30

eens, psv maakt ook naar mijn mening geen enkele kans,, deze jonge is afkomstig van ajax en zat idd niet voor niks in de arena, waarom naar psv gaan als je naar een club kan die prijzen pakt en een vele grotere naam en club is? en niet te vergeten 100% zeker Cl.
en psv gaat geen CL spelen want geloof me feyenoord wordt 2e en gaat winnen van heerenveen feyenoord wint zo goed als alle grote wedstrijden.
en ja, heerenveen hoeft niet, 50% geven is genoeg en niet zo raar als ze weten dat het dan zelfs gunstiger uitvalt.

@ sjaakc

Wat wil je weten lees de vi doorgaans het best geinformeerd in dit soort zaken daar instaat juve wil 80 miljoen uitgeven aan spelers 1 van de spelers die mag vertrekken is elia maar ze willen hun investering van 10 miljoen terug.

Slegt gelul grondgeld is geen cent van gebruikt dat staat contractueel opgesteld psv verkocht dzudsak voor 14 miljoen maza voor 5 miljoen en affelay voor 3.5 miljoen is opgeteld 22.5 miljoen er werd 26 miljoen uitgegevn dit omdat de sportieve dingen niet behaald zijn waardoor matavz geen 7 maar 5 miljoen koste. Dan heeft phillips 8 miljoen extra gegeven aan psv en freo een deal afgesloten van 5 miljoen perjaar simpele rekensom wijst uit dat dat grondgeld veilig de bank op gaat en gebruikt werd voor de tekorten de rest ging uit naar transfers en wat overbleef in een pot gedaan. Welke info wou je ook al weer nog hebben doe jij je huiswerk maar goed en elia mag je hebben hoor 25 en presteert nergens in het buitenland gaat niet egt veel meer opleveren dan he

Zou leuk zijn als Elia naar Ajax komt maar hij is denk ik te duur. Narsigh zou een mooi versterking zijn voor Ajax. Als Ajax tussen 5-6 miljoen biedt zou er een akkord moeten zijn.want een bedrag tussen de 5-6 miljoen is goed en mooi bedrag voor SC Heerenveen.

Willen ze 'm niet gewoon huren van Juventus? Als er in de krant 'halen' staat kan dat ook betekenen dat ze hem een voor een jaar halen d.m.v. huur. Ik denk dat Ajax prima de huur van Elia kan betalen. Mocht Elia (weer) goed spelen bij Ajax dan heeft Ajax er volgend jaar profijt van en heeft Juve een jaar later een speler in vorm terug.

Ik hoor van heel veel mensen dat ajax nare spelletjes speelt... Maar dat is in mijn ogen puur vanuit ajax-haat bekeken! In de jaren van van Basten bij ajax is ajax zo gek geweest 16 miljoen voor een speler te betalen! Dat zullen ze zeker niet meer weer doen... en nu denken alle clubs dat ze de macht in handen hebben als ajax komt, maar dat zijn de clubs die nare spelletjes spelen... (al moet ik wel zeggen dat ik Az heel sociaal en netjes vind handelen als het altijd om transfers gaat) Maar daar kunnen Heerenveen en Twente een voorbeeld aan nemen!

Allereerst Bas Dost was op het moment dat ajax belangstelling toonde nota bene bankzitter!!! Daar moest de hoofdprijs voor worden betaald... (een bankzitter die duurder is dan El Hamdaoui destijds ??) Dat zijn smerige spelletjes..

En nu weer met Narsingh.. die heeft een eenjarig contract, en weer de hoofdprijs, dat is niet correct!

In vergelijking.. Afellay ging met een half jaar te gaan nog voor 3 miljoen naar Barcelona en dan moet ajax ruim 5 miljoen betalen voor iemand die een stuk minder is en slechts een half jaar langer contract heeft... ??

Een blikje cola uit de automaat kost een euro... als er iemand met een zak met geld komt worden de prijzen van een blikje cola ook niet verhoogd... Ajax heeft geld, dus prijs omhoog ??

Communisten!

En over Elia, die hoeven we niet, en die komt ook niet, want Boerigter is beter! Elia is een overschatte voetballer waar 50.000 man in een stadion op de banken staat als die de plaatselijke postbode van Malta of Cyprus koekkoekt... maar in de Bundesliga en in de Serie A is die volledig mislukt!

het zou natuurlijk een grote aanwinst zijn voor op de linksvoor positie maar ze zoeken iemand voor op de rechtsvoor positie, en bij ADO , Twente, Nederland en HSV heeft hij toch alleen vanaf rechtsgespeeld, is een vleugelspeler die vooral naar binnen wil trekken en met zijn rechterbeen wil scoren

Snap niet dat geen topclub Elia wil hebben en ook niet dat hij bij Juventus een beetje de bank warm moet houden, in mijn ogen een ontzettend goede flankspeler die zichzelf al meer dan eens bewezen heeft. Daarnaast denk ik dat hij niet terug wil naar de Eredivisie.

Welke Engelse clubs hadden interesse in hem?

2 mei 2012 om 14:27

Ik begrijp dat maar al te goed en ik zal je uitleggen waarom:

Allereerst kijken Elia-fans heel veel naar zijn trucjes en is het rendement 0,0! Waarschijnlijk ben jij net zoals veel andere een die met grote ogen kijken naar de Elia die 5x per helft de pizzabakker van San Marino of de Postbode van Moldavie door de benen speelt met een geweldige truc en vervolgens groot Elia-fan wordt!

Elia viel tegen Denemarken op het wk aardig in, en tegen Hongarije was die onhoudbaar... maar daar ga je al ... Hongarije ... Tegen een beetje tegenstander van formaat heeft Elia geen mooie/goede/leuke dingen laten zien in het nederlands elftal..

Daarnaast is Elia behalve bij Juventus ook al mislukt bij Hsv... Dan praat je over Duitse middenmoot/subtop..

Elia heeft 1 goed seizoen gespeeld voor Twente, en verder nooit constant gepresteerd.. sterker nog eigenlijk overal mislukt! Dat is de reden dat geen Europese topclub hem wil hebben!

In mijn ogen is Elia een van de grootst overschatte voetballers op deze wereldbol... (snelheid en een groot arsenaal aan trucks... maar het belangrijkste, overspelen en een goede voorzet is te moeilijk voor hem!)

Ajax moet echt niet voor Elia gaan:

- Elia is waarschijnlijk duurder dan Narsingh
- Elia is ouder dan Narsingh
- Elia speelt liever op linksbuiten gaat naar binnen en doet iets in plaats van dat hij op de rechter vlank voorbij z'n man gaat en de bal perfect neerlegt voor de spits.

En Elia is bij Ajax weggestuurd vanwege mentaliteitsproblemen, die Narsingh denk ik niet heeft.
Elia zit nu in 't buitenland en ik weet niet of hij trek heeft in een terugkeer naar NL op deze leeftijd.

Als ik Ajax was had ik helemaal geen buitenspelers gekocht. Ik zou dan Boerrigter op links en Sulejmani op rechts laten spelen. Als volgend seizoen Boilesen achter Boerrigter speelt en Van Rhijn achter Sulejmani dan heb je ook 2 goed opkomende backs.

Ik zou dan ook wat buitenspelers verhuren/verkopen want momenteel heeft Ajax er gewoon teveel zoals: Aissati, De Sa, Ebecilio, Lukoki, Özbilliz als wissel.

Het is gewoon een spel, wat het ieder jaar weer opnieuw is. Het transfercircus.

Ik begrijp, dat Heerenveen, ook gezien het nog 1-jaar lopende contract van Narsingh, alsnog voor die 1-jaar het hoogst mogelijke bedrag eruit wil peuren. Niets mis mee.
Wanneer Ajax een maximaal bedrag in haar hoofd heeft (dat is dus niet het oepningsbod) is dat ook heel begrijpelijk. Niets mis mee.
Wanneer Heerenveen een dergelijk bedrag vraagt, wat absoluut teveel is in de ogen van Ajax....is dat ook begrijpelijk. Zelfs als dat betekent, dat men dan niet voor Narsingh meer kan gaan.

Dat er dan ook andere namen spelen....dat is normaal. Ja ook als de naam van Eljero Elia weer eens valt. Maar ook staan er nog andere namen op het lijstje van Ajax.... waar men achter de schermen, in tegenstelling tot voorgaande jaren niet meer wed op één paard, maar op meerdere en dus ook met meerdere in gesprek zijn.

En laten we met zn allen gewoon eerlijk zijn. In Nederland hebben de spelers veelal een dubbel-prijskaartje. Op het ene kaartje staat de normale transferwaarde en op het andere staat de ajax-transferwaarde.
Het zou bijvoorbeeld toch heel opmerkelijk zijn, dat bijvoorbeeld een PSV dat transferbedrag niet te hoog vindt..... tenzij misschien Heerenveen wel zakt met de prijs als inmiddels Ajax haar interesse verschoven heeft...

Maar goed.... het is iig goed, dat men niet meer ten koste van alles gaat voor 1 speler (zoals met Sulejmani). Want dat was gewoon ronduit belachelijk. Wat ook goed is, is dat men dus niet meer vol gaat voor 1 speler, maar tegelijkertijd met meerdere optie's bezig is.

Verder, zo viel al eerder te lezen, kan je wbt Narsingh toch niets verwachten in de media totdat de laatste wedstrijd gespeeld is. Eerder doet men toch geen zaken en eerder komt men ook nergens mee naar buiten. En dat laatste zou dan weer kunnen betekenen, dat er wellicht toch allang overeenstemming is, maar dat men de rust (vooral in Heerenveen) wil bewaren richting slot van de competitie.

En ja, als dat zo is dan zijn alle speculatie's hier vandaag toch al overbodig......

Dan heb ik toch liever Narsingh, alleen moet hij niet zeggen dat ie ook voor Psv wilt voetballen, want dat is een wereld van verschil. De ene club ( die straks kampioen gaat worden) speelt altijd voor de aanval en de andere ploeg speelt vaak om niet te verliezen, dus maak je keus maar Narsingh. Elia vind ik niks voor Ajax, waarom weet ik niet..

Ja hoor, hier gaan we weer. Ajax wil weer voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Nou, zo werkt het niet. Het lijkt er toch weer werkelijk op dat de arrogantie hen naar het hoofd is gestegen. Dat je vereerd moet zijn dat ''het grote Ajax'' bij je aan komt kloppen voor een speler! Hou toch op zeg. Ajax... Alsjeblieft, mag ik een teiltje? Betalen wat een speler waard is, en anders mooi wegwezen.
Ik denk ook echt dat Elia wel voor 3 miljoen te halen is. Not! Het is echt bizar daar in Amsterdam. Ik heb altijd veel waardering en respect voor Ajax gehad, maar dat is toch wel naar een absoluut dieptepunt gezakt over de laatste jaren.

2 mei 2012 om 16:14

Ik snap je punt wel, maar je moet niet vergeten dat eigenlijk alle topclubs van nederland dit doen. Elia moet je niet eens willen terughalen. Ze hebben hem toen niet voor niks weggestuurd. Elia werd in zijn Twente tijd ook al eens in verband met ze gebracht. Hij is gewoon een vervelend mannetje en dat soort spelers wilt Frank de Boer niet in zijn selectie zoals we weten.

2 mei 2012 om 17:45

@ superbowl..leg een uit! arrogantie? waarop is dat gebaseerd? voor een dubbeltje op de eerste rij? volgens mij heeft Ajax altijd veel voor zijn tranfers betaald.... Ook logisch dat ze niet teveel meer willen betalen voor spelers. Heeft niets met arrogantie of wat dan ook te maken maar met beleid.
En betalen en anders wegwezen ? Dat doet Ajax nu toch ook, dus wat doe je nou moeilijk: Houd je lekker met American football bezig zou ik zeggen.

2 mei 2012 om 18:35

Wie ben jij om mij te vertellen waar ik me mee bezig moet houden. Dat bepaal ik zelf wel, dank je. Ik heb het recht om mijn mening te geven, net zoals ieder ander. Dat mijn ming jou niet aanstaat, daar kan ik niets aan doen. Ik geef gewoon mijn mening en sta daar 100 % achter. Ajax is gewoon smerige spelletjes aan het spelen. Eerst al om vlak voor de wedstrijd tegen Heerenveen naar buiten te brengen dat Ajax interesse in Narsingh heeft, wat gewoon een smerige streek was. Dan vreselijk gaan onderbieden op Narsingh terwijl ze weten dat Narsing meer waard is. Narsingh staat in de belangstelling van meerdere clubs. Ik snap dan ook niet dat Ajax zo'n beledigend bod doet op Narsingh. Alsof de hele wereld op Ajax zit te wachten, kom nou toch. Daar zit nu de arrogantie waar ik het over had. Dat jij daar je ogen voor wilt sluiten is prima. Daar hoor je mij niet over.

3 mei 2012 om 02:46

@superbowl

draait om de eredivisie, als je het een beetje gevolgd hebt weet je (blijkbaar niet) dat narsingh eerst nog een paar jaar in nederland wil blijven, noem dan maar is een club op die meer te bieden heeft als ajax? geen!
prima dat jij jou mening geeft maar hou op over die arogantie want dat straalt elke topclub in nederland uit. daar is ajax geen uitblinker meer van.
en wat jij smerige spelletjes vind, vind ik meer een smoes, ajax was heer en meester in friesland met of zonder rode kaart had niks uit gemaakt, plus die intresse was er al in de winterstop dat weet iedere ''voetbal'' supporter in nederland.

@claro2

ben het totaal met je eens, maar sommige mensen houden zich alleen maar bezig met wat ze lezen en niet terug kijken naar de vorige seizoenen toen ajax idd de volle bedragen betaalde, dat ajax dat nu niet meer doet lijkt me niet meer dan logisch, alle clubs denken als ajax aankomt dat ze de hoofdprijs kunnen vragen omdat ajax die ook altijd betaalde, dat dat nu verleden tijd is, is alleen maar positief. laat psv hem dan maar ophalen voor de hoofdprijs er zijn nog spelers genoeg die zelfs nog beter zijn en dan zelfs voor minder.
heb maar 1 woord voor die clubs ''gierig''

3 mei 2012 om 16:48

superbowl, je mag je eigen mening hebben en ik mag van mening zijn dat jouw mening belachelijk is.
je hebt gewoon een Ajaxafkeer. Of wil jij mij vertellen dat alleen Ajax interesse naar buitenbrengt voor andere spelers.
je moet de post van Suysiem boven maar eens lezen, die legt het goed uit! als je tenminste lezen kunt

Ik geef Ajax gelijk dat ze verder kijken. Het is een feit dat een speler 'ineens' duurder wordt als Ajax zich meldt... Maar of ik nou blij moet worden van Elia? Ik weet het niet... Goeie speler voor NL dat wel, maar of hij het nu nog weer waar gaat maken dat is dan nog maar de vraag.

Reactie #132 is overigens doorspekt met Bs.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren