Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pasveer geeft toe: 'Iedereen speelde tegen Ajax met de rem erop'

Laatste update:

Heracles Almelo hoopt zondag geschiedenis te schrijven in de eerste bekerfinale die de club ooit speelt, maar kende een slechte generale repetitie voor het treffen met PSV. De Tukkers verloren afgelopen zondag kansloos met 6-0 van Ajax, maar volgens Remko Pasveer is die afstraffing alweer verwerkt: "We waren vooral bezig om niet tegen een kaart of een blessure aan te lopen."

/

Pasveer bevestigt wat al vermoedt werd: Heracles speelde met de handrem. "Mijn rode kaart tegen Vitesse speelde daarin ook een rol", zegt de keeper tegen Sport-Promotion. "Die kostte me toch de halve finale tegen AZ. Dat speelde absoluut door de gedachten, iedereen speelde met de rem erop. Zo'n kaart is snel en soms té snel gegeven. Je moet er niet aan denken dat je daardoor de finale zou mislopen. We hebben in de nabespreking met z'n allen geconstateerd dat het niet goed was tegen Ajax. Maar daar hebben we het ook verder bij gelaten.''

Er wordt dus niet meer gedacht aan Ajax: enkel nog aan PSV. "Natuurlijk gaan wij als underdog de wedstrijd in", weet Pasveer. "Leg de begrotingen van de clubs naast elkaar, vergelijk de namen van de spelers en PSV is in alle opzichten de grote macht waartegen je moet opboksen. Maar juist daarin ligt onze uitdaging. Wij stralen iets speciaals uit als team en zijn in staat om in het collectief door te knokken. Dat wordt ook opgepikt en gewaardeerd in Nederland. PSV is favoriet. Wij hebben de gun-factor. Dus laten we er op die basis maar gewoon aan beginnen.''

Een bekerfinale middenin het seizoen is competitievervalsing

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou ik ook zeggen als je even lomp met 6-0 wordt afgedroogd Pasveer. Daarnaast speelde jij zelf als keeper niet met de rem erop, maar je werd gewoon een aantal keer keihard gepasseerd. Vooral bij die stift van De Jong had je niets, maar dan ook niets te vertellen. Goed, Heracles speelde niet voor de volle 100%, maar om te zeggen dat iedereen met de rem er op is gewoon bagatelliseren van een dikke nederlaag.

6 april 2012 om 11:28

Als je in plaats van 100%, 90 % speelt dan speel je al met de rem erop. Je spreek je zelf in feite tegen. Ajax was ook favoriet als ze wel 100% gingen maar geef ze eens ongelijk als ze voor het eerste in de bekerfinale staan.

6 april 2012 om 12:12

Ajax speelde ook met de rem erop en het werd slechts 6-0. ;

Het is te makkelijk om bij een dikke nederlaag te zeggen dat je met de rem erop speelde vanwege de bekerfinale.

De coach en sommige spelers van Heracles, waren na de wedstrijd teleurgesteld. Je bent prof of niet, je bent een winner of een loser. Ik ga er vanuit dat het bij sommige van hen wel speelde, dat ze een bekerfinale moeten spelen, maar de geschiedenis zegt alles. Dit Heracles kon Ajax ongeacht de bekerfinale in hun hoofd, wel wat meer tegenstand bieden, maar winnen in de Arena...nee dat denk ik niet. Misschien een ander x.

Ik ben voor Heracles in de finale, maar gun het ze beide. Ik houd gewoon van goed voetbal en daar kunnen bij PSV Mertens en Toivonen voor zorgen, jammer dat die jongens niet zo constant zijn in een heel seizoen.

Moge de beste winnen morgen.

6 april 2012 om 13:45

Ooooh, net als 3 februari 2009? Of ben je die wedstrijd vergeten? 2-2 toen hadden ze ook nog wel mogen winnen.
http://www.youtube.com/watch?v=xqzb2nipnxu

OT: Tuurlijk speelden ze wel met de rem erop, je kon het zien hoe ze sommige duels in gingen. Niemand wil een rode kaart riskeren netzo als Pasveer die niet tegen AZ mee mocht doen. Niemand wil pijntjes oplopen, want iedereen wil die wedstrijd aanstaande zondag winnen!!
Come on zwart-witte leeuwtjes!

6 april 2012 om 11:31

Dus je punt is uiteindelijk dat Ajax de credits verdient voor het op de mat gelegde spel?
Het lijkt me toch ontzettend logisch dat dergelijke omstandigheden meespelen bij een club waarvan dit de mooiste dag uit hun clubcarrière kan zijn? Of sterker, van doorslaggevend belang zijn voor de instelling in een wedstrijd van ondergeschikt belang?
Dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door de opvattingen van de Knvb, door een wedstrijd als de bekerfinale niet na het seizoen te plannen en de beide competities niet onafhankelijk van elkaar te presenteren, wat betreft schorsingen.
Uiteindelijk heeft Ajax daar gewoon een ontzettend goede prestatie tegenover gezet. Vat het op als een compliment, tegen dit Ajax is het buitengewoon onhandig met de rem erop aan treden.

6 april 2012 om 11:34

Je moet denk ik ook niet onderschatten wat zo'n bekerfinale doet met spelers van een relatief kleine club.natuurlijk speelde Ajax een sterke wedstrijd, maar het krachtsverschil had veel kleiner kunnen zijn bij 100% inzet van Heracles kant.

6 april 2012 om 12:17

Jongens, het is niet de schuld van Heracles, en Ajax, maak je niet druk... zolang de Knvb zichzelf volstrekt belachelijk maakt door kaarten uit de competitie mee te laten tellen voor een bekertoernooi, ligt het niet aan jullie.

Het is werkelijk absurd dat kaarten in de competitie meetellen voor het bekertoernooi, het zijn volslagen onafhankelijke competities. Waarbij het ene team ook nog eens meer wedstrijden (dus meer kans op kaarten) speelt dan een ander, uitgeschakeld, team.

Wat een onzin Knvb

6 april 2012 om 12:17

lachen als ze nu weer met 6-0 verliezen.
´´ we speelden weer met de handrem erop´´

6 april 2012 om 21:24

Hadden ze wel hun best gedaan waren ze waarschijnlijk met 2-0 de boot in gegaan.

Gelukje voor Ajax, Logisch wat betreft Heracles

Lekker foto'tje van Pasveer.

Niet chic, maar evenzeer de schuld van de Knvb: bekerfinale na het seizoen organiseren

Overigens begrijp ik ook niet dat, als je vreest voor schorsingen en alles op de bekerfinale wilt zetten (vanuit het oogpunt van Heracles heel begrijpelijk), dat je uberhaupt spelers opstelt die al op scherp staan

6 april 2012 om 11:24

Wat ik niet snap is dat die schorsingen doorlopen van de Beker in de Competitie en vice versa.
Gewoon rood in de beker, geschorst voor de volgende bekerwedstrijd. Al is dit met een andere club in het volgende jaar. Schorsing in de competitie is schorsing in de competitie al is het het seizoen daarna.

Schorsingen gewoon altijd open laten staan, lijkt me het meest logische en het eerlijkste. Zelfs als je tussentijds in het buitenland speelt en terugkeert.

6 april 2012 om 11:32

Op scherp staan maakt niet uit toch? Ik heb begrepen dat alleen direct rood in de competitie doortelt voor de beker.

6 april 2012 om 11:37

oke, ik dacht de volgende gele ook

Desondanks had ik sowieso de tweede garnituur het veld in gestuurd. Geen risicos

6 april 2012 om 13:02

Ik denk dat je dat ook niet kon maken tegenover de andere kampioenskandidaten dat je een tweede garnituur het veld in zou sturen. Dan had Ajax een nog vele groter score kunnen neerzetten en dan kan aan het einde van het seizoen doorslaggevend zijn voor het kampioenschap.

6 april 2012 om 14:18

Die waren er iig nog voor gegaan. Iedereen wil spelen in die bekerfinale

Ik verwacht of een stuntje van Heracles of dat PSV met ruime cijfers wint. Zo'n finale heeft veel impact op Heracles waardoor ze of totaal verkrampen of boven zichzelf uitstijgen. Een middenweg, bijv. 2-1 voor PSV zou mij nogal verbazen.

6 april 2012 om 11:58

Ik verwacht dat ze een soort van thuiswedstrijd in de Kuip gaan spelen. Sowieso zullen de Heracles supporters meer herrie maken dan die van PSV omdat het voor hun vele malen specialer is. Daarom wordt het een boeiende wedstrijd. De eenheid en passie van Heracles tegen de betere individualisten van Psv.

6 april 2012 om 13:59

Het is sowieso ook niet zo moeilijk om meer herrie te maken dan de Psv supporters ;

6 april 2012 om 14:39

Dat ook inderdaad. Al brengt de Kuip natuurlijk wel het beste in mensen naar boven ;

dat heracles met de rem erop speelde zag iedereen.
jongee focus je nou maar lekker op die beker finale

Maar goed dat Remko dit nog even toegeeft. Wanneer hij het ontkent zou hebben, zou heel Nederland vast weer denken dat ze er vol voor gingen in De Arena.

Goh je meent het. Het is gewoon een schande als jij je als club zijnde naar de slachtbank laat vallen en dat je blij mag zijn dat Ajax niet het vizier niet op scherp heeft staan dat het geen dubbele cijfers worden. Dit is een beetje smerig natrappen na een club die denkt een goede prestatie te hebben neer gezet.

ook een manier om de 6-0 goed te praten , want het had ook wel 10-0 kunnen zijn .
het is dat pasveer nog een aantal goeie reddingen had maar leg dan eens uit wat het verschil is tussen niet 100% geven en met de rem erop, in mijn ogen 2 keer een verkeerde instelling.

6 april 2012 om 11:46

Ach, iedereen kon zien dat Heracles niet wou voetballen. Ajax speelde nog niet eens zo geweldig. Tegen een gemotiveerd Heracles zou Ajax niet zo makkelijk winnen. Hij probeert niets goed te praten, hij zegt gewoon wat eigenlijk iedereen al wist, behalve een paar Ajax-fans die alleen naar de uitslag kijken en denken dat Ajax super speelde.

Ja, dat hebben wij ook wel gezien. Ze hebben die punten gewoon cadeau gedaan.

6 april 2012 om 11:26

Anders hadden ze vast gewonnen. :s

6 april 2012 om 11:38

Dat zeg ik niet. Maar ze hebben de punten nu wel cadeau gekregen.

6 april 2012 om 11:31

Inderdaad, zal ook eens niet dat Ajax geluk heeft.

6 april 2012 om 12:09

Zelfs met een Heracles op 100 procent , dan wint Ajax waarschijnlijk nog. Een stuk minder makkelijk en ruim , maar die zege was gezien het spel van Ajax er anders toch wel gekomen.

Ja, dit is weer een makkelijk excuus voor die marteling afgelopen weekend. Je kan wel met de rem erop spelen, maar dan heb je alsnog kans een kaart te pakken. Heel veel zin heeft het niet. Dit geeft maar weer eens goed weer dat zulke ´profs´ bij Heracls spelen en niet bij een topclub. Het zijn gewoon amateurs.

6 april 2012 om 11:33

Professioneler dan die rommel bij jou club dacht ik zo en volgens mij staan wij toch echt in de finale of niet! Als er ergens amateuristisch gekeuvel is is het wel bij Ajax. Ik ben de baas nee ik ben de baas echt niet hij is de baas.......

En dat noemt ons amateurs!!!!

Amateur!!!!

6 april 2012 om 11:38

Ja, een geëmotioneerde reactie van een Heraclied. Het siert je wel dat je het zo voor jouw club opneemt. Maar hoe serieus moet ik dit nemen? Die bestuurlijke rommel, wat jij overigens terecht aankaart, is al een tijdje verdwenen. Zo zijn ten Have en consorten eindelijk tot inkeer gekomen en er dus achter gekomen dat ze ongeschikt zijn om Ajax te leiden. We zullen alleen nog moeten afwachten hoe hun opvolgers het doen. Daar kan ik dus nog geen ordeel over vellen.

6 april 2012 om 11:50

Dit is geen excuus maar een constatering van Pasveer. Ajax zou tegen een gemotiveerd Heracles waarschijnlijk ook wel winnen, maar zou het dan een stuk lastiger krijgen. Heracles speelde overduidelijk met de rem erop, dat kon iedereen zien. Heracles speelt de bekerfinale en dit is voor veel spelers en voor de club iets unieks. Dan ga je het niet voor je zelf verpesten door per se een wedstrijd van te voren iets te fanatiek doorgaan om een tegendoelpunt te voorkomen met het risico op een blessure of een rode kaart. En zoals Pasveer zegt, die worden soms makkelijk gegeven, hij miste de halve finale al door een makkelijk gegeven kaart. Dus dan begrijp ik wel dat hij geen risico's neemt.

Normaal zou bij de 6-0 Janssen of Sigthorsson al lang getorpedeerd zijn.

6 april 2012 om 12:28

"normaal zou bij de 6-0 Janssen of Sigthorsson al lang getorpedeerd zijn."

Zou nog al stom zijn vindt je niet? Als je met 5-0 achterstaat door middel van een rode kaart een 6-0 voorkomen? dan mis je in een andere situatie misschien geen finale maar wel een competitieduel.

6 april 2012 om 13:26

Ik bedoel als zo'n situatie zich bij een andere score voor zou doen. Als Heracles er vol voor ging had het niet 6-0 gestaan denk ik. En de manier waarop de 6-0 valt zou ook niet zo makkelijk gaan. Trouwens, wel meerdere goals van Ajax zijn makkelijk weggeven door Heracles. Ik dacht dat Blind zelfs nog een keer meedeed aan een succesvolle aanval...

mooi excuus blijft het natuurlijk, waren gewoon niet bij machte om tegenstand te bieden.

Zou ik ook zeggen nadat ik met 6-0 verloren had. Dat ze weggetikt werden door Ajax zou ik natuurlijk nooit toegeven.

6 april 2012 om 12:06

Zijn ze ook niet...

6 april 2012 om 12:17

Hoe noem jij het dan?

6 april 2012 om 12:18

Maar weggetikt vond ik ze niet. In de 25e minuut viel pas de 1-0 nadat de spelers van Heracles geen zin hadden om in te grijpen (bang voor een rode kaart denk ik). De 2-0 viel pas na rust, daarna vond Heracles het al helemaal best en kon Ajax uitlopen naar 6-0. Kansloos? Ach, Heracles had nooit de intentie gehad om er een wedstrijd van te maken. Maar weggetikt? Nee, zo heel superieur was Ajax nu ook weer niet.

6 april 2012 om 12:20

Een Heracles dat in staat is AZ in eigen huis te verslaan moet zeer zeker in staat geacht worden van Ajax te winnen. Zie de resultaten tussen AZ en Ajax dit seizoen.

Door niet vol gas te geven is er sprake van competitievervalsing, Ajax kreeg nu 3 punten cadeau waar het er ook 1 of zelfs 0 hadden kunnen zijn

echt nee was echt niet te zien, lekker voor alle andere clubs die bovenin mee doen nog voor de landstitel.
en voor iemand denk dat ik met een rode bril op dingen bekijk nee dus want ik geloof helaas nog steeds dat az kampioen word, al hoop ik natuurlijk mijn eigen club

Ajax mag als tegenprestatie wel een wedstrijdje met "heracles" op het shirt gaan spelen, want die hebben de amsterdammers toch maar even 3 punten gesponsord.
Namens de fans van de andere titelkandidaten, .......bedankt.;

6 april 2012 om 12:14

De drie punten lijken mij wat overdreven. Ze hebben ons misschien 3 doelpunten 'geschonken'. Dan was het 3-0 geworden ofzo. Of 6-2 als ze wat meer op de aanval gingen spelen.

Het was inderdaad een schandelige vertoning. Begrijpelijke vertoning als je ziet dat de schorsingen ook doorlopen in de competitie / beker. Het woordje competitie vervalsing is natuurlijk een groot woord maar dit is natuurlijk wel een cadeautje en maakt de motivatie aanzienlijk groter voor Ajax. Buiten dat had Ajax natuurlijk gewonnen maar met meer tegenstand. Nu kan de uitslag misschien op het einde van het seizoen doorslaggevend zijn.

Heracles zet hem op tegen PSV en laat zien dat je inderdaad hierop heb gewacht. Voor PSV hoop ik dat ze het winnen en de gewonnen ervaring meebrengen naar die laatste 6 competitie wedstrijden.

Normaal scoort ajax 3x tegen heracles, doet ajax zijn werk wel en heracles op 90% krijg je zulke wedstrijden, je bent te laat, je gaat en duel niet aan, laat een man lopen en wordt het 6-0.
Hebben we al vaker gezien, dus niks nieuws.

6 april 2012 om 11:55

Eindelijk een Ajacied die het objectief bekijkt. De meesten zien het als excuses terwijl iedereen kan zien dat Heracles heel weinig zin had om te voetballen. In Almelo praten ze alleen nog maar over de finale, ik heb niemand gehoord over de wedstrijd tegen Ajax.

Tja, dit blijf je toch wel houden zolang de Knvb zich vasthoudt aan het huidige schema en regels. Is misschien niet even eerlijk, maar ik begrijp het wel vanuit Heracles. Want je zou maar eens tegen een schorsing op lopen tegen een onbelangrijk potje met Ajax, waardoor je de bekerfinale mist. Vergeef je jezelf nooit meer als dat de eerste en laatste finale uit je carrière is (wat voor de jongens van Heracles best wel eens het geval kan zijn).

Zolang schorsingen en kaarten vanuit de competitie meetellen in het nationale bekertoernooi en de finale niet aan het einde van het seizoen gespeeld word (dus nadat de competitie afgelopen is), zal hierin niet veel verandering optreden bij de, met alle respect, wat kleinere clubs.

met deze instelling een wedstrijd ingaan moet genadeloos afgestraft worden. Als PSV supporter zeg ik: 'goed gedaan Ajax'. Hopelijk doen wij het zondag nog eens dunnetjes over. Baggermentaliteit. Je wilt als sporter toch iedere wedstrijd winnen en ga je er vol voor. Als je als middenmoter tegen een topclub moet, ben je toch tot op het bot gemotiveerd. Maar goed, het is gebeurd.

Wat ik niet begrijp is dat die bekerfinale niet na het seizoen word gespeeld, nu krijg je dit soort taferelen wat ik overigens wel begrijp van Heracles..
Het nadeel is, aan het eind van het seizoen kan het nog wel eens om doelsaldo gaan spannen en dan is dit natuurlijk niet netjes.
Ik zeg niet dat Heracles anders had gewonnen, maar ik geloof wel dat wanneer Heracles er volle bak voor ging dat ze niet met 6-0 zouden zijn weggespeeld.

En nu ga je de finale in met een 6-0 nederlaag in je achterhoofd. Nee, das lekker...

Beker finale neem ik zo onderhand helemaal niet meer serieus. Het was wel een leuk toernooi maar al deze gekkigheden de laatste tijd maakt het er niet beter op.
Ze kunnen niet eens een fatsoelijke finale organiseren. Is niet dat een fanclubje ergens het hele land in rep en roer zet met enkele leugens met alle gevolgen van dien. Moet nu de competitie ruimte maken voor de Knvb Beker. Dit is weldegelijk competitie vervalsing.
Psv, Twente, Feyenoord en Heerenveen willen graag weten hoe deze finale verloopt. zodat ze in de rest van de competitie duidelijk hebben welke plaatsen rechten geven op europees voetbal, normaal zouden deze clubs dit pas na het seizoen definitief weten dus is dit competitie vervalsing.
De topclubs laten de Knvb beker al schieten om beter in de competitie te kunnen verschijnen. Hiermee is de winnaar van de de Knvb beker dus altijd kamipoen geworden omdat de overige top ploegen het al niet meer serieus nemen.

Tja je kunt moeilijk gaan zeggen van euh ja we hebben alles gegeven en zijn blij dat het maar 6-0 werd.

Beetje makkelijk want ze werden ook wel bij vlagen weggespeeld. Ik denk niet dat ze heel erg hebben ingehouden, ok in het achterhoofd speeld wel de wedstrijd mee tegen PSV maar dat moet geen belemmering geven. Alleen een soort van afwezigheid met concentratie, maar das niet bewust de rem erop.

Ajax speeld al gewoon de laatste wedstrijden enorm goed en vol met passie.

hoop dat ze zondag wel iets beter voor de dag komen, en ze treffen ook een psv dat niet overloopt van zelfvertrouwen dus het is nu of nooit zeg maar. Al zullen ze er bij PSV ook over denken, dit is misschien de enige prijs die we kunnen pakken dus alles of niets. Denk dat het wel een mooie wedstrijd zal worden met veel strijd en passie.

Ik wil, als amateur, in geen enkele wedstrijd tegen een rode kaart oplopen. Speel ik er daarom met de rem op? Wat een gelul natuurlijk. Je kan heus wel eens een overtreding begaan.. Mocht je tegen geel aanlopen en tegen rood aanzitten haalt je trainer je er wel af. Belachelijk!

En al die Ajacieden maar pochen op het prachtige spel van Ajax en dat dit gewoon excuses zijn. Nou, iedereen kon zien dat Heracles niet op de volle 100% speelde. Normaal wint Ajax met 3 doelpunten, en afgelopen zondag 6. Heracles speelt voor het eerst de bekerfinale en ook voor de meeste spelers is dit uniek. Die hebben dan geen zin om deze te missen omdat ze zich per se tegen Ajax willen bewijzen. Ik denk dat de meeste spelers het liefst meteen die finale gingen spelen, die wedstrijd tegen Ajax komt er irritant door heen fietsen. Ik denk dat dit gewoon meer als training werd beschouwd dan als een echte wedstrijd.

En terecht dat ze met de handrem erop speelden. De bekerfinale is de wedstrijd van deze eeuw voor Heracles. Daar zet je alles voor opzei om erbij te zijn. Maakt niet uit dat ajax met 6-0 won. Ze gaan gewoon alles geven tegen Psv. Het word een mooie wedstrijd.

Ach, tis wel logisch dat zo'n club als Heracles al denkt aan de finale. Voor het eerste in de geschiedenis van de club in die finale en ook nog een op twee na kleinste begroting in de Eredivisie. Het is een knappe en unieke prestatie, die je als speler niet zou willen missen. En Ajax heeft er goed gebruik van gemaakt.

Om meerdere redenen kan hij het niet maken wat hij zegt. Hij voedt op deze manier op ongefundeerde wijze allerlei onzinnige complot theorieën. De Knvb zou nu vol de aandacht moeten richten op deze wedstrijd omdat aan het eind van de rit het aantal gescoorde doelpunten doorslaggevend zou kunnen zijn. Dat zou kunnen betekenen dat Heracles Ajax bewust geholpen heeft door met de rem er op te spelen. Dat vinden de andere clubs die meestrijden om te titel vast niet grappig. Verder heeft Heracles, Beker finale of niet, zijn sportieve plicht te vervullen in elke wedstrijd. Ik breng even de wedstrijd tussen Twente en Feyenoord in herinnering die ook heeft geleid tot wilde speculaties. Pasveer is een ontzettende knuppel dat hij deze uitspraken doet omdat hij zichzelf in een pastig pakket brengt (of de journalist heeft iets anders gehoord dan wat Pasveer heeft gemeld). Ook Ajax zal niet blij zijn met deze mededeling omdat het de prestatie van Ajax in een ander daglicht stelt. Hoe dom kan je zijn om zoiets te zeggen te meer omdat ik denk dat het niet waar is, elke voetballer wil winnen en zich niet naar de slachtbank leiden. Als het echt het doel zou zijn van Heracles dan hadden ze namelijk de spelers die op scherp stonden niet opgesteld en laten vervangen door reserves. Dom Dommer Domst.

6 april 2012 om 12:35

Iedereen kon overduidelijk zien dat Heracles niet 100% inzet toonde. Heracles spaarde zich voor de finale en die is ook een stuk belangrijker. Ajax wint normaal altijd van Heracles dus waarom zouden ze zich dan onnodig moe maken met kans op blessures en schorsingen? En er stonden geen spelers op scherp voor de bekerfinale, schorsingen door een aantal gele kaarten tellen niet door voor de beker dus dat is onzin. Pasveer zegt gewoon waar het op staat, als ze tegen psv hadden gespeeld had psv makkelijk gewonnen. Ik vind dat je een beetje overdrijft met die complottheorien.

6 april 2012 om 12:46

Je gaat voorbij aan de sportieve plicht die elke voetballer heeft als hij meedoet aan de competitie en welke consequenties het scoren van veel doelpunten kan hebben, dat leidt tot speculaties en complottheorieën. Hij zegt dus niet waar het op staat dat lijkt me sterk want hij zegt eigenlijk, kijk eens hoe dom de keeper Pasveer eigenlijk is.
Stel Twente komt 1 doelpunt te kort (het is vaker gebeurd) denk je dat die zich niet ineens deze wedstrijd zullen herinneren? Een complot is zo geboren want ik denk nog steeds dat Pasveer uit zijn nek kletst om de nederlaag te vergoelijken om PSV aan het denken te zetten.

6 april 2012 om 12:49

Lees ook de vele reacties over competitie vervalsing,...dat zijn simpele complottheorieën.

6 april 2012 om 13:15

Ja je hebt helemaal gelijk. Heracles wil dat Ajax kampioen gaat worden, stiekem slapen ze allemaal in een Ajax-pyjama en Ajax heeft ze ook betaald om met ruime cijfers te verliezen...

De knvb onderzoekt maar mooi, hoewel ik denk dat ze dit niet doen, maar Heracles is nergens toe verplicht. Ze moeten tegen Ajax maar in hun achterhoofd zit de bekerfinale dan is het logisch dat dit doorwerkt. De knvb moet zelf maar onderzoeken waarom de finale zo apart is gepland.

6 april 2012 om 13:20

Kerel breng eens een bezoek aan je huisarts en laat je eens goed onderzoeken met je "complottheorie:" Gebruik je verstand. maar ik wil wel een poging wagen om het bij jouw tussen de oren te krijgen.

Heracles staat zondag voor een historisch moment. De club wordt volgend jaar Mei 110 jaar! Nog nooit heeft de club in haar bestaan binnen het Betaalde voetbal zo dicht bij de mogelijkheid gezeten om een prijs te winnen dan nu! Verder is het voor onze talenten DE mogelijkheid om zich in de kijker te spelen en voor de senior Van der Linden om zijn loopbaan met een prijs af te sluiten. Verder weten ze ook dat je hier in dit land maar "een scheet"hoeft te laten om rood te krijgen met al die zwakke broeders in het veld die zich scheidsrechter mogen noemen. Met andere woorden, ik heb spelers van ons gezien die helemaal niet met hun gedachten bij Ajax waren.

Dat is heel menselijk en logisch. We kunnen wel brallen dat het niet mag, dat het profs zijn, dat er sprake is van competitie vervalsing etc! Maar ook de Heraclesspelers zijn niet anders en gaan geen gekke dingen doen met het risico de mooiste wedstrijd van je loopbaan te moeten missen. Als de Knvb echt wil dat er elke wedstrijd op het scherps van de snede gestreden wordt, dan moeten ze de kaarten voor de competitie niet laten meetellen voor het bekerprogramma. Verder weten ook onze spelers dat Ajax uit voor hen weinig eer valt te behalen. Zoals René v d Gijp zo treffend zei gisteren na de AZ wedstrijd,: "je ziet als speler tijdens de wedstrijd drommels goed dat je overlopen wordt"

6 april 2012 om 14:34

@wieookweer..!!

Inderdaad....laat je nakijken, Want je doet nu alsof dit wereld nieuws is, maar iedereen die een beetje verstand van voetbal heeft.... had dit al gezien tijdens de wedstrijd.... en hoe bedoel je ''complottheorie'' ... elke club mag doen...sterker nog... Moet doen wat voor hun het beste is...het beste voor Heracles is om de Knvbbeker te winnen..en als ze daarvoor rustiger moeten aandoen om krachten te sparen of kaarten te ontlopen.... is dat hun goedrecht!!!

Sorry.... mijn excuus.... maar jou reactie is pas Dom!! nogmaals het spijt me!

Niet zo handig van heracles, je zou toch denken dat ze beseffen dat ze er heel veel baat bij hebben dat psv bij de eerste 2 eindigt. Als je dan een directe concurrent van psv pijn kunt doen zou dat erg veel voordeel kunnen opleveren.

6 april 2012 om 12:28

Ook een heel goed argument waaruit blijkt hoe dom de opmerking is van Pasveer.

Dankzij die " rem" is Utrecht ze ook op de ranglijst gepasseerd op doelsaldo.

Pure competitievervalsing van Heracles, minimaal 10 strafpunten zou ik zeggen.

6 april 2012 om 13:29

Sorry maar voetbal is een rekenspelletje geworden. Clubs kijken naar ranglijsten en er zijn echt wel meer spelers die er op deze manier over denken (of gedwongen worden door regels om zo te denken). Schweinsteiger pakt ook nog even geel, om blanco de halve finales in te gaan. Moeten zie die ook gaan straffen dan?

Die stelling slaat nergens op. Dan zou het ook competitievervalsing zijn om Europese wedstrijden te spelen door het jaar heen, want hierdoor spelen sommige teams beduidend meer wedstrijden. Ook zou een club die verder komt in de beker in het nadeel zijn met schorsingen en kaarten.

Ze kunnen beter de kaarten voor de beker, jc-schaal en competitie gescheiden houden wat betreft schorsingen.

Al dat geneuzel van " wij stralen als team iets speciaals uit" is zo een onzin. Uiteraard een uitstekende prestatie van heracles om de finale te bereiken maar ik ben toch bang van ze dat ze er gewoon 3-0 afgaan tegen psv.

gelul al zat de handrem er op en dat bij ajax thuis win je niet zomaar dat hebben ze nooit gedaan
dus gelul droom maar lekker competitievervalsing dat doen ze altijd tegen ajax

Vitesse spaart zich in de laatste pot voor de play offs..........het komt Ajax allemaal wel weer erg goed uit.

En daarom moet PSV maar de beker winnen

En eigenlijk ook vervolgens niet bij de eerste twee in de competitie eindigen, al heb ik liever dat ze dat wel doen natuurlijk.

6 april 2012 om 13:23

Dat maakt niks uit voor Vitesse toch? Dan speelt alleen de nummer 5 ook automatisch EL.

6 april 2012 om 13:32

Ik reageerde niet op jou.

Ik had het over dat Heracles niet Europa in moet gaan ;

helemaal begrijpelijk dat ze met de rem erop speelden, alleen hoe dom kan iemand zijn om zoiets toe te geven? kweek je alleen kwaad bloed bij psv en vervolgens krijg je 7 doelpunten om de oren ...

Extra motivatie voor PSV zondag! Had op stunt van Heracles gehoopt in Arena, vond de uitslag al hoog. Dit verklaart een hoop. Schande dat de finale nu al gespeeld wordt, geeft PSV een extra wedstrijd en weinig rust richting RKC uit.

Hoop op een ruime overwinning voor Psv, wat extra vertrouwen geeft richting de laatste wedstrijden. Op naar de dubbel!

De eerste 7 waren door het makkelijke programma. PSV had geen inzet en Heracles had zijn hoofd er niet bij. Allemaal exuses die afdoen aan de overwinnigen van Ajax die niemand verwacht had. Wat zeggen ze er als woensdag gewonnen word in Heerenveen. Het veld was slecht. Allemaal exuses waar je niks aan hebt. Je moet er staan, anders heeft de tegenpartij verdiend gewonnen.

6 april 2012 om 13:41

Als Ajax woensdag wint zetten ze een belangrijke stap richting de titel. Ik ben benieuwd of ze met de druk om kunnen gaan. We zullen het zien.

Het is niet mijn club,maar van mij mag PSV met 10-0 winnen hoor, (hey bekende uitslag),maar goed, het spel van Ajax word hier dan wel opgehemeld,maar de reden staat dus in de topic,laat dat duidelijk zijn !

6 april 2012 om 14:02

Een oliebol kan alleen deze opmerking maken! Het zou heerlijk zijn als Heracles de cup wint. Moeten Feyenoord, Vitesse, Heerenveen en mogelijk NEC maar uimaken wie ook in Europa mogen meedoen. Het is ook voor deze clubs ''meedoen''

Ach als die Ajacieden een concurrent voor de titel hadden die.....tegen een ploeg moest die paar dagen later bekerfinale zou spelen....dan zou de wereld hier te klein zijn (competitie vervalsing).....en dan tegen Vitesse dat zich gaat sparen voor de playoffs......oh oh oh dat kan toch niet....maar nu ze zelf dit programma hebben......gaat het er alleen maar over hoe geweldig ze zijn.

nee hoor Ajax supporters die het niet kunnen verkroppen dat de glans van hun glorieuze overwinning er nu enigzins word afgehaald, jullie team maakte ze vleugellam en het was een echte wedstrijd.

Zo en nu voor de toeschouwers die zich wel bekocht voelde voor het kaartje wat ze kochten, ik leefde al met jullie mee toen ik het schouwspel in de samenvatting tot me nam.

Altijd makkelijk achteraf praten.
Zeker pasveer speelde niet met een rem erop, vond hem goed keepen.
Na de wedstrijd ontkennen en een trainer die niet yevreden was..ja ja

Bedankt Heracles voor de geweldige inzet afgelopen zondag, behalve die paar ploegen die nog meedoen om het kampioenschap ging het verder nergens meer om, dus maakt niet uit. Lijkt me grappig als Heracles de finale verliest en play-offs misloopt. Met zo'n waardeloze instelling verdienen ze niet beter. Daarbij zit er een week tussen en zelfs als je voluit gaat pak je niet zomaar een rode kaart.

6 april 2012 om 16:39

Pak je niet zomaar een rode kaart ? Vergeten waarom Pasveer er niet bij was in de 1/2 Finale ? daar gaat 't nou juist om : voor je 't weet heb je er juist wel eentje te pakken. De rest van de selectie heeft op die manier een uitermate lullig voorbeeld meegemaakt hoe makkelijk je de voor jou op dat moment mooiste wedstrijd uit je carriere kan missen. Die zijn meervoudig gewaarschuwd dankzij die belachelijke kaart in Arnhem.

Overigens denk niet dat Heracles erg wakker zal liggen als ze de playoffs mislopen. Die playoffs zijn we elk jaar toe in staat , en is al vaker gehaald inmiddels. Die bekerfinale is voor verreweg de meeste spelers binnen een club met 9M begroting een "once in a lifetime" ervaring.

Wat heeft Heracles met al die andere ploegen te maken. Zo'n finale zit in je hoofd en zo'n wedstrijd speel je zoals het loopt. Logisch met de rem er op. Mazzel als je toevallig zo'n ploeg treft, maar niks geen competitievervalsing. Elke ploeg kan een slechte dag hebben en wat dan? Overspelen?
Wat ik wel nog steeds onzin vind, is dat Feyenoord uit het verwijt kreeg tegen Twente (hun kampioensjaar) niet te winnen. Dit terwijl Feyenoord een dramatisch seizoen draaide, werd even verwacht in een uit wedstrijd de a.s. kampioen te verslaan.

Dan hoop ik voor Heracles dat ze tegen een joekel van een zeperd aanlopen.
Wat een oplichters!! Ben wel blij dat de reden nu bekend is, dat Ajax gelukkig niet zo goed was maar dat Heracles zijn sportieve plicht verzaakte. Foei Peter Bos!!!

het is toch ook te gek voor woorden nu, ja je zag dat hercales met de rem erop speelde, zeker niet gek, om zo geen rode of te veel gele kaarten te krijgen voor de beker. maar ajax had zeker gewonnen gehad, misschien niet met 6-0, maar ajax heeft gewoon beter gespeeld als al die wedstrijden daar voor. Maar dat willen de meeste niet zien.

6 april 2012 om 14:59

Bijna alle ploegen spelen in de competitie 100 tegen Ajax, in ieder geval thuis.
Iedereen kon zien dat Ajax nog nooit in dit seizoen zo zijn spel mocht spelen als op die dag.
Jou conclusie dat de meeste mensen niet willen zien dat daardoor Ajax beter speelde dan in al die wedstrijden ervoor is niet geheel onjuist. Niemand wil een papieren wedstrijd zien, maar je zit ernaast als je zegt dat bijna niemand het kon zien.

Ik denk dat Ajax ook wel de punten zou hebben gepakt, alleen zou het geen 6-0 geworden zijn, maar 2/3-0.

Maar wat ik pas belachelijk vind, is dat de Knvb de finale in het seizoen plant. Heracles houd zich in tegen Ajax, dat lekker aan het doelsaldo kan. Stel dat PSV de finale wint, dan zouden ze minsters 2e moeten worden en dan heeft Heracles El.

En tegen wie moet Heracles nog spelen? Feyenoord en Heerenveen van de kampioens/cl kandidaten. En als die dreigen dat ze 2e kunnen worden ipv PSV dan zal Heracles niet als makke lammetjes naar de slachtbank gevoerd worden, maar zullen ze vechten als leeuwen. Heet dat niet een beetje competitievervalsing, heren bestuurders van de Knvb? Als Heracles niet verder dan de 10e plek zou komen strijden ze er ook minder voor. Trouwens, Feyenoord en Heerenveen moeten gewoon zelf zorgen voor een overwinning tegen Heracles, en die club dan maar straffen door boven PSV te eindigen, zodat er helemaal niks in Almelo is in dat geval.

6 april 2012 om 18:21

En weer heb je helemaal gelijk... en ik bedoel het niet sarcastisch....je hebt echt gelijk!
Maar.... daar heeft Heracles toch geen boodschap aan. Lullig voor Feyenoord, maar het is toch begrijplijk.
sommige spelers zullen nooit meer een finale spelen. ik heb echt alle begrip voor Pasveer & Co.

Wel goed dat hij het ff vermeld, want dat hadden we nog niet door. OP VZ zeiden ze dat dit de makkelijkste wedstjd van Ajax was dit seizoen, Voor Ajax dus voordelig dat ze Heracles uitgerekend die week troffen. Ajax heeft tegen Heracles flink aan het vertrouwen kunnen werken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren