Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'In mijn ogen past Vertonghen het best bij Real Madrid of Barcelona'

Laatste update:
/

Volgens Ronald de Boer is Jan Vertonghen klaar voor een internationale topclub. De verdediger van Ajax heeft nog maar een contract tot medio 2013 en heeft al laten weten dat hij de samenwerking niet wil verlengen. "Vertonghen heeft het in zich om zo goed te worden als Jaap Stam ooit was."

"Kijk naar Thomas Vermaelen, iedereen vond hem in zijn Ajax-tijd een degelijke speler, nu wordt hij in Engeland als één van de beste verdedigers van de Premier League gezien",, vertelt De Boer aan NUsport. "En Vertonghen is beter dan Vermaelen." Vertonghen zelf heeft 'tien clubs' op zijn lijstje staan. "Er moet sprake zijn van sportieve verbetering, ik wil Europees voetbal spelen en het moet een stabiele club in een mooie competitie zijn", gaf de Belgische verdediger onlangs toe.

De naam van Vertonghen werd de afgelopen weken in verband gebracht met clubs uit Engeland en Italië. De Boer ziet de aanvoerder van Ajax liever in Spanje spelen. "In mijn ogen past hij het best bij Real Madrid of Barcelona, hij is rustig aan de bal, kan inschuiven", geeft de voormalig Azulgrana aan. "Hij zou zo bij die clubs mee kunnen, daar ben ik honderd procent van overtuigd."

'In mijn ogen past Vertonghen het best bij Real Madrid of Barcelona'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind hem het beste bij Arsenal passen! Ik was aflopen weekend in de Arena en ik heb hem goed in de gaten gehouden, wat speelt hij gemakkelijk zeg.. Hij speelt spelers voorbij alsof zij er niet eens stonden..

3 april 2012 om 08:23

Samen met Vermealen in de achterhoede zou ideaal zijn voor Arsenal.

3 april 2012 om 08:32

Koscielny eruit voor Vertonghen? Laat me niet lachen..

3 april 2012 om 08:37

Koscielny heb ik nooit een goede CV gevonden. Vertonghen is wel 10x zo goed.

3 april 2012 om 08:43

Het zegt wel weer genoeg dat mensen niet inzien dat Koscielny een monster van een verdediger is en de beste verdediger van Arsenal is.

Eigenlijk hoef ik alleen maar te noemen dat hij Messi in bedwang hield tijdens de eerste ontmoeting tussen Arsenal en Barca om zijn kwaliteiten te onderstrepen. De enigste verdediger op deze aardbol(nesta was zone-mandekking) die Messi op een faire manier kon bespelen is no way een mindere verdediger dan Jan Vertonghen.

Dat inschuifgedoe slaat ook helemaal nergens op aangezien bijna geen enkele topclub(volgens mij niemand) speelt met een inschuivende verdediger. .

3 april 2012 om 08:43

@hugo

hahaha, Koscielny is 1 van de beste cv's ter wereld, beter als Vermaelen en zeker beter als Verthongen.

3 april 2012 om 08:44

en daarom speelt koscielny bij arsenal en vertongen bij ajax!.

vertongen is een goede verdediger maar voor real madrid en barcelona? haha laat me niet lachen..

vertongen moet eerst maar eens bij een subtop gaan spelen in het buitenland dus bijvoorbeeld everton of liverpool.

3 april 2012 om 10:02

Alsjeblieft zeg, wat wordt die Vertonghen opgehyped. Hij is een goede verdediger maar zolang hij bij Belgie 5de keuze in het centrum (achter Kompany, Vermaelen, Van Buyten en Lombearts) heeft hij helemaal niks te zoeken bij Barcelona of Real Madrid. Die rushes tegen RKC en Heracles zijn leuk maar we hebben het dit seizoen ook vaak genoeg zeer slap zien verdedigen. Laat die nu net het punt zijn dat heel erg belangrijk is bij die grote clubs.

3 april 2012 om 10:28

Koschielny is dit seizoen en ook vorig seizoen in een beestachtige vorm, opbouwend goes, verdedigend ijzersterk en qua verdedigend inzicht 1 van de nesten zo niet de beste CV die er is. Vertonghen is te goed voor de Eredivisie maar Koschielny zou op 50% nog de beste zijn. Veruit de meest onderschatte verdediger ter wereld. Vertonghen zou naar mijn mening best bij Arsenal kunnen spelen maar dan met Vermealen strijden wie linksback en wie centraal komt te staan.

Dat opkomen hoeft hij in Engeland niet te doen daar gaat dat niet zo makkelijk als hier.

3 april 2012 om 10:41

@mcjeroentje

Ik mag niet schelden maar ik vind je echt een stomme aardappel dat je zegt dat Koscielny hem in bedwang heeft gehouden.. Hoe bedoel je in bedwang gehouden?? toen hij de bal net over de keeper heen wipte toen hij 1 op 1 werd gestuurd? of dat hij Villa alleen voor de keeper zet. Hoe hij met rechts nog een slap rollertje gaf in de handen van de keeper in de eerste helft. Of hoe hij die afgekeurde goal maakte.. Daar was Koscielny allemaal bij. Ook in de 2e helft kon die zo 2x scoren waar hij er 1 van op Villa had moeten leggen. Met een beetje geluk had hij toen zo 3x kunnen scoren als die iets scherper was geweest en het was echt niet door toe doen van Koscienly dat Messi werd afgestopt.. Ga de wedstrijd nog eens terug kijken.... Wat een voetbalfans zitten hier die zulke onzin maar blijven roepen.. Gisteren waren ze er ook al over bezig..

3 april 2012 om 10:49

@19messi33: kon ik je een groen randje geven had ik het gedaan. wat een kolder wordt hier vertolkt zeg.

on: Vertonghen is een goede verdediger die alleen nog maar kan groeien. Ik denk dat hij constant uitgedaagd en geprikkeld moet worden om het beste in zichzelf naar boven te halen... Daarom denk ik dat hij uiteindelijk ook wel bij de absolute top zal geraken, maar nog wel eerst een tussenstap nodig heeft. Ik denk dan aan een engelse subtopper: Liverpool misschien?
no offence naar liverpool hoor, maar als je 8e oid staat, dan ben je natuurlijk een subtopper.

3 april 2012 om 11:25

klopt ik bedoel waar ben je anders CV voor? dan had je beter vleugelverdediger kunnen zijn als je mee wilt inschuiven.. maargoed.
vertonghen is nog niet eens klaar voor zon grote stap man , eerst maar eens bewijzen bij een subtopper en dan verder kijken , tuurlijk speelt hij goede westrijden maar voor de winterstop speelde hij dus echt niet goed..
Haha koscielny uit de basis voor hem? laat me niet lachen man , eredivisie is wel anders niveau dan Premier league!

3 april 2012 om 11:58

@ mcjeroen12

Dit is toch wel lachwekkend dat je Koscielny (!) boven Vertonghen durft te zetten. Hoevaak moeten wij Nederlanders nog bewijzen dat ontgroeide spelers uit de Eredivisie meekunnen met de PL ?
Vertonghen is één beest, die zowel verdedigend als aanvallend goed is. Hij heeft een lichaam waar je u tegen zegt, is snel aan de bal waar je u tegen zegt, en heeft leiderschap waar je u tegen zegt. Kosciely is een overschatte voetballer die snel uit de basis moet bij Arsenal, hij is niet Arsenal waardig. Ik denk dat Vertonghen makkelijk met een Arsenal/tottenham meekan, met de gedachte erachter dat Vermaelen een net zo sensatie was als Vertonghen dat wordt.

3 april 2012 om 12:26

@ meteenvisie

Ja want Kalou, Kezman, Alfonso Alves, Gomes, Kuyt, Kromkamp en Ruiz zijn allen enorm succesvol? Zelfs Suarez zijn prestaties worden zwaar overschat bij een Engelse middenmotor.

Koscielny is minstens 3 klasse beter dan Vertonghen. Hij is de snelste centrale verdediger die ik ken, kan het spel goed lezen, is sterk in duels en kan goed mee voetballen. Het is echt niet moeilijk om met 2 centrale verdedigers 1(!) eredivisie spits uit te schakelen, toch moest Vertonghen in het eerste halfjaar de ene fout na de ander maken.

3 april 2012 om 12:34

5e keus in het centrum misschien, maar hij speelt wel vaak op de linksback positie, en daar doet hij het naar mijn mening niet slecht.
Verdedigers België:
- Daniel van Buyten : Bayern München
- Vincent Kompany : Manchester City
- Thomas Vermaelen : Arsenal
- Toby Alderweireld : Ajax
- Jan Vertonghen : Ajax
- Nicolas Lombaerts : FC Zenit
- Laurent Ciman : Standaard Luik

Ik zie liever een Vertonghen op CV staan dan van Buyten.
1e voorkeur: Kompany --- Vermaelen
2e voorkeur: Vertonghen -- Lombaerts

Overigens mogen wij Nederlanders jaloers zijn op zo'n achterhoede. Als je ziet wie wij achterin hebben lopen en wie België achterin heeft lopen:

Nederland - België
Erik Pieters - Jan Vertonghen = Vertonghen
Joris Mathijssen - Vincent Kompany = Kompany
John Heitinga - Thomas Vermaelen = Vermaelen
Gregory van der Wiel - Toby Alderweireld = van der Wiel

3 april 2012 om 12:50

Gelukkig gaan voetbalwedstrijden niet zo, maar spelen verdedigers tegen aanvallers middenvelders tegen middenvelders statisch gezien. Ik zie vaak vergelijkingen tussen Nederland en België maar totaal ongepast en irrelevant.

Deze jongen is klaar om Ajax te verlaten maar zou als ik hem was naar Duitsland of Engeland gaan, boer zegt dit natuurlijk om de prijs omhoog te krijgen, zodat hij een beter zakcentje krijgt om vervanging van deze speler te zoeken.

3 april 2012 om 12:56

Afcagunner; Koschielny is inderdaad een beest die uitstekend kan verdedigen.

Omdat Vertonghen veel opbouwende kwaliteiten heeft en graag opkomt denk ik dat Ronald de Boer juist daarom Spanje adviseert ipv Engeland of Italië waar dat niet zo makkelijk gaat als hier. In Spanje gebeurt het wel.

3 april 2012 om 13:20

@ Persiangooner,

Tsja, Kalou maakte een verkeerde stap op een verkeerd moment.
Alfonso Alves koos voor Middelsbrough, onbegrijpelijk.
Kezman is een spits pure klasse, werd wsl. gewoon verkeerd gebruikt.
Gomes is onwijs goede keeper, ongelofelijk dat die Friedel de voorkeur krijgt.
Kuyt heb ik nooit wat gevonden, is een stuk onbenul 1ste klas.
Krompkamp idem dito.
Ruiz is een voetballer pur sang die niet in de PL hoort, bij dat kick and rush.

Maar gelukkig zijn spelers zoals Bergkamp, Van Persie, Edwin van der Sar, Ruud van Nistelrooij, Nigel de Jong, Marc Overmars, Jaap Stam, Van der Vaart en Edgar Davids compleet mislukt.

Om er maar een paar te noemen.

3 april 2012 om 13:39

Kuyt zeker wel succesvol. Wint misschien amper prijzen maar is ontzettend populair in Liverpool en heeft al 200 wedstrijden achter zen naam staan en 50 doelpunten (meesten als rechtsbuiten), Natuurlijk is het geen van Persie, maar ik had nooit gedacht dat hij het daar zou kunnen redden. Ik vind Koscielny op dit moment ook erg sterk en na RVP zonder twijfel beste man bij Arsenal. Al ben ik wel van mening dat Vertonghen mee zou kunnen en op een dag ook beter kan worden dan Koscielny, maargoed jij als Arsenal supporter en ik als Ajax supporter hebben allebei natuurlijk een gekleurde bril op

3 april 2012 om 13:47

Ja zo kan je voor iedere mislukte speler wel een excuus bedenken. Het gaat om jouw bewering dat een voetballer die de Eredivisie is ontgroeid per definitie goed genoeg is voor Engeland. Daar komt bij dat de heren die jij noemt toch echt van een andere klasse waren dan Vertonghen nu is.

3 april 2012 om 13:57

Metgeenvisie... Zet je ajaxbrilletje af, hoe kan je een van de beste (naar mijn mening) de beste cv Koschielny vergelijken met die lompe Vertonghen.
Als Vertonghen zo goed was als jij beweerd had hij allang bij een topper in Spanje of Engeland gevoetbald. Nee er was alleen intresse van de middenmoot en degradatie teams uit die landen. Dit seizoen kon hij niet eens de spitsen aan van matige teams uit de eredivisie.
Ik raad je aan om een zatermiddag vrij te nemen een keer een volledige wedstrijd van Arsenal te bekijken.

3 april 2012 om 18:03

@greece hero
ik weet niet of je Barca de afgelopen 4 jaar wel eens hebt zien spelen, maar daar schuift dus nooit een CV in.. De backs zijn zeer aanvallend ingesteld(vooral alves) en de Cv's die verdedigen voornamelijk.. dit is ook het geval bij real. wel iets minder, maar wordt er ook maar weinig ingeschoven. Vertonghen moet nu lekker naar een hoge subtopper gaan, zoals AS roma, Schalke of Valencia. Mocht dan toch blijken dat hij het niveau wel aankan kan hij altijd nog een stap hogerop..

3 april 2012 om 08:25

Ik kreeg ook vooral het idee dat die Heracles-spelers ook liever wilden dat ze er niet stonden. Waardeloos spel zeg. Neemt niet weg dat Vertonghen een prima voetballer is trouwens.

Vertonghen is een speler die zowel op het middenveld als in de verdediging kan spelen.
Met deze dubbele mogelijkheid is hij een aanwinst voor iedere topclub. Toch zal hij wel eerst een jaartje moeten wennen aan het topniveau. Maar dat is met Thomas Vermaelen bijvoorbeeld ook goed gekomen.
Ik denk dat hij eerder naar de PL zal gaan omdat die competitie hem beter ligt.

Daar heeft hij gelijk in. Vertonghen is niet echt een 'verdedigende verdediger', iets wat Alderweireld wel is. Vertonghen schuift onwijs veel en goed in, bij een middenmoter heb je niks te zoeken met zijn manier van spelen. Of hij nu al het niveau van de top van Spanje aan kan betwijfel ik trouwens wel. Ik zie hem nog niet naast Puyol staan in ieder geval.

3 april 2012 om 09:54

Sorry hoor, maar jij kijkt dus echt geen hele wedstrijden van Ajax.

Natuurlijk valt het meer op als hij aanvallend bezig is, maar dat betekend niet dat hij daar alleen mee bezig is. Verdedigend is hij dit seizoen namelijk echt fantastisch. Zijn aanvallende kwaliteiten zijn een extra, hij is voornamelijk een ijzersterke verdediger.

3 april 2012 om 10:13

Hoef je geen sorry voor te zeggen, want daar heb je grotendeels gelijk in. Toevallig heb ik afgelopen weekend een hele wedstrijd van Ajax gezien, maar wanneer Feyenoord op zondag speelt zie ik Ajax inderdaad niet.
Maar wat ik ook meer bedoel is dat hij overal te vinden is, zeker tegen Heracles zag ik hem opeens in de 16 lopen, iets wat je Alderweireld niet snel zal zien doen. Dat is ook z'n kracht, heb ik het idee, en daar heb je geen moer aan wanneer je ergens in de middenmoot speelt en dus minder aanvallend kan spelen. Ik bedoel niet dat die niet kan verdedigen, maar dat hij de kwaliteiten heeft om in een goed draaiend, aanvallend elftal mee te spelen.
Hopelijk is het nu wat duidelijker.

Dat zou best kunnen, maar of hij bij real of barca aan het spelen komt, weet ik niet. Dus het logische is dat hij beter eerst naar engeland kan gaan en dan die stap naar spanje zetten.

3 april 2012 om 09:14

Logische is dat hij eerst naar een Duitse club gaat want daar past zijn stijl van voetballen perfect.
Niet voor niets dat bijna alle Duitse clubs hem willen hebben.

Als hij daar uitblinkt kan hij nog altijd naar Engeland verhuizen.

3 april 2012 om 09:21

ieder zijn eigen mening, ik vindt hem goed genoeg voor engeland.

3 april 2012 om 09:25

Ik zeg niet dat hij niet goed genoeg is voor Engeland maar bij welke topclub kan hij spelen als basisspeler??
De kans dat hij op de bank terechtkomt is gewoon veel groter dan in Duitsland.
Als hij daar een jaar of twee kan spelen zal hij goed genoeg zin om als basisspeler te spelen bij Engelse topclubs, nu niet.
De kans dat hij kan spelen bij clubs zoals Schalke, Dortmund of eventueel B Munich is toch veel beter dan ergens gaan spelen voor Man U of man C of weet ik veel.

Barca en Real is natuurlijk wel echt de top in de wereld. Maar vertongen is zeker heel erg goed. Met kop en schouders de beste in Nederland .

in mijn ogen ook, op de bank dan welteverstaan.. Verthongen is een goede speler en een verrijking voor de Eredivisie, hij is het niveau hier ook ontgroeit nu.. Maar Barcelona en Real Madrid, zijn voor deze jonge echt te hoog gegrepen, Hij is echt geen Puyol Pepe, Silva of Vidic.. Arsenal zou een mooie club voor hem zijn waar hij zeker in de basis zal starten

3 april 2012 om 09:29

Voor wie? Vermaelen? Koscielny? Wilshere? Song? Nah, basis zie ik niet snel gebeuren. Zal genoeg spelen door blessures, dat wel hoor.

Van mij mag hji best naar Real Madrid toe om de bank warm te houden ipv Carvalho. Verder zie ik hem niet komen bij Real Madrid.

Hij kan dan beter naar Barcelona gaan en de concurrentie aangaan met Pique al zie ik hem dat ook niet winnen.

Een plekje bij de middenmoot Engeland lijkt mij meer geschikt voor Vertonghen, fysiek is hij redelijk sterk al vraag ik me af of de balsnelheid in Engeland niet te hoog voor hem is. Afijn, laten we het afwachtten.

Waarom de Boer Vertonghen beter vind dan Vermaelen vraag ik me af, Vermaelen zijn handelingsnelheid ligt toch hoger?

3 april 2012 om 08:38

Kijk eens verder wat hij nu presenteerd, is een verdediger die ook nog aanvalt en de tegenstanders weten soms niet wat hun overkomt, dan alleen maar hen onderuit te stampen. Is momentueel de beste in de eredivisie en het is jammer dat ajax hem verliest. Maar wel begrijpelijk dat jan hogerop wilt komen.

3 april 2012 om 08:41

Waarom de Boer Vertonghen beter vind dan Vermaelen vraag ik me af, Vermaelen zijn handelingsnelheid ligt toch hoger?

Denk dat de Boer dit zegt zodat ze meer geld voor hem kunnen vragen.

Ik denk dat Tottenham wel een mooie club is voor hem, die King is tog om de wedstrijd geblesseerd dus daar heeft hij wel een grote kans.

Trouwens laat hem maar naar Barca gaan, dan spelen Ronaldo en Benzema hem helemaal zoek haha.

3 april 2012 om 14:43

@rdvd1

Ronaldo en Benzema spelen maar bij 1 club in de Pd... Denk dat Vertonghen het niveau van de Primera Division prima aan kan. Of hij kan concurreren met Pique en Puyol etc is een andere vraag.

3 april 2012 om 08:46

Jan is juist snel in reflex en heel besluitvaardig. Prima voor een (sub)topper in de PL. De CVs die daar soms rondlopen hebben er juist niets te zoeken. Denk dat een Tottenham of Arsenal wel zou passen bij Vertonghen.

3 april 2012 om 09:16

Duitsland past uitstekend voor hem.
Goeie competitie maar minder snel dan Spanje of Engeland.
Als hij daar uitblinkt kan hij nog altijd verhuizen naar een topblub in Engeland.
Real of Barca zie ik niet gebeuren.

3 april 2012 om 09:34

Balsnelheid te hoog in Engeland? Je ziet toch geen spoken hoop ik? Baltempo ligt in Engeland vaak veeel lager dan in bijvoorbeeld Spanje hoor. Ik denk Vertonghen perfect is voor de PL, hij is fysiek erg sterk, groot en heeft geweldige opbouwende kwaliteiten (iets waar het teveel verdedigers in de PL aan ontbreekt).

3 april 2012 om 10:06

Hij bedoelt wss tempo. In Engeland proberen clubs niet te domineren, daar zul je vaker moeten omschakelen van verdediging naar aanval en vice versa.

Na een paar jaar PL zou hij het niveau van Barca of Real vast wel aankunnen! maar op het moment komt hij denk ik beter uit de voeten bij een goede ploeg in de Primier League zoals arsenal of man utd.

Na het onophoudelijke zwakzinnige geleuter van de Boer in Studio Voetbal kan dit er ook nog wel bij. Eigenlijk is Vertonghen al te goed voor Madrid en Barcelona.

3 april 2012 om 09:10

Helemaal mee eens, wat een lachwekkend statement van De Boer. Real Madrid en Barcelona zijn de twee beste clubs ter wereld, wat De Boer hier dus zegt is dat we met een uitverkorene te maken hebben, Jan Vertonghen, de elite-verdediger. Hou nou toch op man, bij Vertonghen is alles aangeleerd soms bijna tot het geforceerde af, die red het écht niet bij deze clubs en dat weten jullie zelf ook.

Sorry hoor, maar ik vind dit een wat lachwekkende opmerking van Ronald. Vertonghen lijkt namelijk in het niets op een Zuid-europese voetballer en ik geloof dat er één van de Boer dat ook wel ziet. Dan kun je nog zoveel van Ajax en de speler Vertonghen houden, maar ik denk dat menig voetballiefhebber het met me eens is als ik zeg dat Vertonghen naar een Engelse topclub moet gaan. Vooral Arsenal vind ik erg goed bij hem passen.

3 april 2012 om 09:11

Zelfs bij Arsenal gaat hij geen vaste plaats afdwingen. Arsenal moet het nu niet gaan hebben van de Vertonghen's. Gewoon echte klasbakken halen, die het al hebben laten zien op dat niveau (..wil Arsenal zich nog een topclub noemen dan).

Vidic is 70 man heb je finale niet gezien vorige jaar tegen barca?
Hij en Ferdinand waren nergens ik vind hem beter dan Pepe want Pepe is
Is geen verdediger

Vertonghen vind ik echt een geweldige verdediger. Verdedigend sterk, opbouwend sterk en kan inschuiven als extra middenvelder. Eigenlijk alles wat je van een moderne centrale verdediger kan verwachten. Ik denk zeker dat hij bij een absolute topclub kan eindigen, al moet hij dan wel leren om in elke wedstrijd even geconcentreerd te zijn (dus ook tegen de 'kleintjes'.

3 april 2012 om 08:52

Moderne centrale verdedigers schuiven niet in.

3 april 2012 om 09:01

Waar baseer je dat op? Tegenwoordig draait veel om een man meer situatie te creëren, vandaar dat opkomende backs zo geliefd zijn. Ik denk dat clubs staan te springen om een centrale verdediger die op het middenveld bij tijd en wijle een man meer situatie kan creëren.

3 april 2012 om 09:05

Ik zou zeggen kijk naar de topclubs en je ziet dat niemand constant inschuift. Je ziet het ook amper bij de niet-topclubs. Het kan dat clubs staan te springen om een inschuivende verdediger, maar daar weten wij niks van en afgaande op de algemene centrale verdedigers die nu spelen, kun je niet concluderen dat de moderne centrale verdediger doorschuift.

Het zijn vooral de backs die tegenwoordig doorschuiven.

3 april 2012 om 09:13

Jij zegt het alsof Vertonghen de enige verdediger op deze aardbol is die kan inschuiven.. doe 's normaal, Vertonghen gaat niet naar deze clubs, 't is je naar je hoofd gestegen.

3 april 2012 om 12:09

Modern is juist dat de backs naar voren schuiven en de CV's juist achterin blijven..

3 april 2012 om 12:52

Zie jij Vertonghen wel constant inschuiven dan? Die doet het alleen als er de mogelijkheid voor is. Vooral tegen kleine clubs zie je dat vaak gebeuren. Maargoed, meningen over hoe de moderne verdediger eruit moet zien is natuurlijk erg subjectief, maar naar mijn mening hebben meevoetballende verdedigers bij topclubs de toekomst.

@ehv0416: Ik vraag mij af waar jij dat uit concludeert. Natuurlijk is Vertonghen niet de enige verdediger die wel eens inschuift. En mij hoor je ook niet zeggen dat een vertrek naar Real Madrid of Barca nu al verstandig zou zijn, maar ik geloof wel dat hij daar uiteindelijk zou kunnen eindigen. Dat is een behoorlijk verschil in nuance.

3 april 2012 om 11:52

Modern? Je bedoelt ouderwets denk ik.... Er is niks moderns aan een huppelende verdediger die de bal in 70% van de gevallen te ver voor zich uit speelt en er, althans in Nederland, mee weg komt.

Ik vind eerlijk gezegd Jan Vertonghen eerder bij een Engelse ploeg passen. Het moet dan natuurlijk wel een club zijn die lekker kan ballen. Dus Tottenham of Arsenal zou een goede stap zijn voor hem. Jammer dat United genoeg goede speler heeft voor in de verdediging. Anders had ik hem ook wel graag zien komen.

3 april 2012 om 09:22

Bij Arsenal beland hij op de bank.
Net wat Arsenal nu niet nodig heeft. Ze moeten juist een paar basisspelers halen.

En bij een middenmoter gaan spelen in Engeland?
Dan kan hij beter in Duitsland gaan spelen bij een van de topclubs daar. Hij zal daar basisspeler zijn, CL spelen en die competitie past beter bij hem.

Puyol, is nog een prima voetballer, maar denk dat hij na volgend seizoen ook wel eens gaat stoppen, dus kan Jantje mooi nog jaartje bij Barca wennen.
Manchester is natuurlijk ook heerlijke club voor Vertonghen, denk dat hij daar prima centrale verdediger kan zijn al Ferdinand vertrekt.
Real is geen club voor hem met al die eigenwijze zelfingenomen spelers.. past hij niet tussen.
Arsenal is leuk , maar lopen al met goeie en jonge centrale verdedigers.
AC Milan zou ik hem zelfs wel willen zien... daar beginnen de jaren ook te tellen...
Maar Manchester of Barca lijkt me het beste.

3 april 2012 om 09:16

Hahahah, Manchester of Barca lijkt me het beste... Ongelooflijk, de naïeviteit! Alsof dat soort clubs zitten te wachten op een verdediger die het leuk doet in Nederland. Hij mag blij zijn als clubs als Udinese en Fulham aankloppen bij hem.

3 april 2012 om 09:18

Nee... in eindhoven hebben ze topverdedigers lopen!! dus jij wil nu zeggen dat de verdedigers van psv alleen kwijt kan aan de topklasse??

3 april 2012 om 09:26

Twan, luister kerel, zullen we 't bij Jantje Vertonghen houden? De nieuwe Messias die Barcelona en/of Real Madrid uit hun eeuwigdurende lijden gaat verlossen en ze hoogstpersoonlijk naar de absolute top van het wereldvoetbal gaat brengen. De man die kleine Catalaanse jongetjes zal inspireren om zo te zijn zoals hem, en jonge Spaanse dames spontaan in staat van extase doet komen bij een simpele maar diep doordringende blik. Jan Vertonghen, de Messias die in het bijzijn van de tank Alex, hem doet verbleken als een schooljongetje dat zijn idioom niet kent en voor de klas overhoord wordt, met een eindcijfer als beoordeling voor zijn gehele trimester. Jan Vertonghen, de uitverkorene, de Ene, ja hij, de Verlosser van Barcelona en Real ''''hala'''' Madrid.


Kunnen we nu gewoon weer allemaal normaal doen over Jan Vertonghen... Das niet eens een vraag, maar meer een advies voor als je straks niet bedrogen uit wil komen.

3 april 2012 om 09:31

Vind wel dat je daar heel veel tijd voor hebt hebt genomen..... , mooi stuk hoor!!!
Maar net als de meeste spelers zal hij echt zijn draai niet vinden het eerste seizoen bij een andere club... maar we zullen zien wie er gelijk gaat krijgen....

3 april 2012 om 09:35

Precies, en om toch even terug te komen op mijn club; dat zijn inderdaad momenteel beroerde verdedigers, maar zoals je zelf al zegt is het misschien verstandig om ze een tweede, misschien derde seizoen een kansje te geven.

3 april 2012 om 09:39

Haha, mooi omschreven!
Ik vind persoonlijk ook dat Ronald het nu overdrijft, ik wou eerst een beetje overdrijft zeggen maar dat heb ik maar weggelaten.
Misschien dat hij goed genoeg is Arsenal maar dat weet ik ook niet zeker. Ik zou het wel mooi vinden als hij naar AC Milaan zou gaan, maar ik denk dat hij dat niveau nog niet aankan. Neemt niet weg dat er best wel een kans is dat AC Milaan intresse toont, die hadden ze bijvoorbeeld ook voor Manolev.

3 april 2012 om 16:55

@

Zo jij bent ook een drama queen zeg , nergens zegt Ronald de Boer dat hij de nieuwe Messias is en al die andere domme overdrijvingen van jouw, dat maak jij ervan. Maar uit een reactie van jouw iets verderop naar boven heb ik zo het idee dat jij het niet zo heb op Ronald de Boer en daarom lekker de overdrijf machine aanzet.

Of Vertonghen het wel of niet zou redden bij deze twee clubs zullen we pas weten als hij daar gaat spelen. Van te voren roepen dat hij het niveau niet aan kan is gewoon dom. Vele niet Ajacieden riepen ook in koor dat Vermaelen het niet zou redden bij Arsena ( waarvan jij ook al denkt dat Vertonghen daar niet zou kunnen slagen ), eigenlijk word dat standaard geroepen als een Ajacied naar een topclub in het buitenland verkast.

Laten we nu maar gewoon afwachten waar hij naar toe gaat en bij Madrid zie ikhem wel slagen, als een malloot als Pepe daar kan slagen zie ik niet waarom Vertonghen niet bij Madrid kan slagen.

Puyol en Pique hebben ook niet eeuwige voetballeven , en wellicht neemt hij wel genoegen met een voorlopige plaats op de bank en af en toe wat speel minuutjes net zoals Affelay. Je kan dan als speler in ieder geval zeggen dat je voor 1 van deze twee grootmachten hebt gespeeld en vanuit daaruit kan je altijd nog naar andere mooie clubs gaan.

4 april 2012 om 12:12

Gast? Meen JE DIT Serieus??

Ik ben na je eerste alinea uiteraard gestopt met lezen, hoe kan ik dit serieus nemen. Mijn bedoeling was om de situatie zo te schetsen dat alles extra overdreven uit de verf kwam, omdat de kwaliteiten van Vertonghen ook enigszins worden overdreven, tot aan het bijna lachwekkende.

Dat jij dit ''hyperbooltje'' niet doorhad (want ja, zo heet die overdreven manier van schrijven om op die manier bijv. te bekritiseren) vind ik bijna schokkend, en dan bedoel ik schokkend voor jou man, byzonder weinig taalgevoel blijkt wel.. De mensen boven jou snapten het duidelijk wél.

Laat Vertonghen het eerst maar eens bewijzen in de grote wedstrijden. Tegen een Heracles die al met de koppies bij de beker finale zijn zegt me niks. Toen Ajax in een moeilijke periode zat, zag je Vertongen ook nergens. Iemand die naar Real/ Barca kan/wil, zou toch eerst met kop en schouders boven de groep uit moeten steken, wat Suares destijds deed. Dat is nu niet het geval.

Maar ach, laten we eerlijk zijn. Ronald mag ook wel graag overdrijven..

Dit zegt de boer omdat hij namens Ajax flink wil cashen voor Vertonghen. Hij past goed in de Europese subtop, maar echt niet de top.

3 april 2012 om 11:37

Natuurlijk is dit tactisch geleuter van Ronald inderdaad om flink te cashen. Hoewel ik denk dat Vertonghen over aandacht sowieso niet te klagen heeft. Maar ik denk oprecht dat Vertonghen goed genoeg is voor een absolute topclub. Dat zeg ik overigens als Psv-supporter.

Vertonghen is zo belachelijk veel beter dan iedere andere speler in Nederland. Hij is eigenlijk al een jaar of twee het niveau van Ajax ontgroeid. Ik vind het niet de meest sympathieke man maar hij is wel ontzettend goed.

3 april 2012 om 12:30

Gedeeltelijk met je eens, maar hij is nu pas echt het niveau aan het ontstijgen. Als 'ie echt al twee jaar de sterren van de hemel speelt, had hij nu echt niet meer in Nederland gespeeld. De aandacht voor Vertonghen is ook een tikkeltje overdreven naar mijn mening.

3 april 2012 om 12:37

Ik vind hem al twee jaar verreweg de beste speler van Ajax. Naast het feit dat aanvallers het uiterst lastig tegen hem hebben, draagt hij ook aanvallend zijn steentje bij.

Ik weet niet of het overdreven is. Hij is momenteel denk de beste voetballer van Nederland. Dan is het logisch dat er veel topclubs naar hem kijken en dat er veel over geschreven wordt.

denk dat barca en real net te hoog is op dit moment lekker naar arsenal of the spurs zijn denk clubs waar die meer kan spelen

Ik denk dat het verstandig is voor Vertonghen om eerst even bij een subtopper in de PD of PL aan de slag te gaan. Zo kan hij rustig wennen aan het (andere) type voetbal wat ze daar spelen en zich in de kijker spelen van de topclubs.

Wat mij betreft is er slechts één Belg die onbetwist titularis zou zijn bij zowel Barcelona als Real Madrid en dat is Vincent Kompany.

Kompany is echt wereldklasse en Vertonghen, met alle respect, zit daar toch (minstens) één niveautje onder.

Jan mag natuurlijk altijd mijn ongelijk aantonen maar Real of Barca ? Lijkt me toch wel te hoog gegrepen voor hem.

ik roep dat al tijden en vind ook echt dat barca jan moet aantrekken. Er zijn weinig linksbenig ccentrale verdedigers zoals jan. Hij is kopsterk, goed schoot, goede pass, kan iemand uitschakelen en kan goed mee voetballen. Tegen oa manu zag je dat hij zich optrekt aan het hogere niveau en klaar is voor de volgende stap. Barca speelt 70 wedstrijden per jaar bijna dus als back up van puyol zou top zijn, hij zou uiteraard niet als basis speler komen, maar meer als de rol die ibi heeft. Barca kan de gok wagen daar hij nog maar 1 jaar contract heeft. Jan kan daar 2 jaar om de prijzen spelen en dan altijd alsnog vertrekken naar een stapje lager als hij basis speler wil zijn. Daar er ook talent bij barca aankomt is een speler van 24-26 jaar gewenst. Jan past het profiel perfect.

3 april 2012 om 09:40

Eindelijk iemand die het snapt. Want de spoeling in centrale verdedigers bij barca is niet zo heel breed vandaar dat ook vaak genoeg mascherano centraal heeft gestaan. Komt nog eens bij dat Puyol ook al 34 jaar is en zijn beste jaren toch wel gehad heeft en het vanaf nu minder zal worden. Puyol en Pique zijn voetballend goede spelers, om dan iemand voor de verdediging te halen die niet goed kan opbouwen zou totaal niet in de filosofie van barca passen.

Mocht hij niet naar barca gaan zie ik hem graag naar Bayern Munchen of de Spurs toe gaan.

3 april 2012 om 11:55

Kan iemand uitschakelen? Wie dan? Tegen de Europese top ging hij genadeloos onderuit. Ik hoef je toch niet te wijzen op die wedstrijd tegen Juventus in 2010? God, als er een verdediger Niet kan uitschakelen dan is het Vertonghen wel, het is een slapjanus man zonder mentaliteit.

3 april 2012 om 12:19

Je weet toch hopelijk wel dat Vertonghen echt absoluut drama is met ruimte in de rug? En de beelden van Amauri die hem molesteerde staan nog steeds op mijn netvlies.

Neemt niet weg dat Vertonghen wel potentie heeft, maar dat duurt nog wel even voordat dit er uit komt. Hij moet eigenlijk elk aspect sterk verbeteren.

3 april 2012 om 17:16

poeh he, in die 3 jaren tussen juventus en nu heb je natuurlijk ook geen kans om je te ontwikkelen...

3 april 2012 om 12:33

Ik zie veel liever dat Muniesa, Bartra en Fontàs met z'n drieën uitvechten wie er de komende jaren naast Pique mag staan. Daarnaast zijn ze alle drie ook nog eens inzetbaar op de back posities (muniesa en Fontàs op links en Bartra op rechts). Een centrum bestaande uit die vier heren met eventueel Mascherano er nog bij lijkt me ideaal. Op de flanken Alves, Montoya, Alba, Adriano en eventueel Kiko en de verdediging ziet er prima uit. Wel zullen de jonkies dan wat speeltijd moeten krijgen om zich te ontwikkelen. Neen, naast Alba hoef ik niemand te zien komen. Geen Vertonghen en ook geen T. Silva. Zeker in Muniesa zie ik een uitmuntende verdediger.

3 april 2012 om 12:37

Chivas_mx jij verwoord het inderdaad heel goed! Daarbij zatg ik te denken dat het ook een goede opvolger is voor Abidal.. In het belgisch elftal speelt hij ook vaak linksback, dat zou hij bij barcelona ook moeten kunnen

Nu kan iedereen wel zeggen dat dit onzin is, omdat Barça en Real de twee grootste clubs ter wereld zijn, maar als ik Vertonghen zie spelen denk ik echt niet dat hij minder is dan Pepe of Pique. Hij zal ze er nooit uitspelen vanwege het krediet dat deze spelers hebben, maar niet omdat hij tekort komt tegenover deze 2. Puyol en Ramos zijn wel nog een stapje hoger naar mijn mening

Onzinnigheid uitspreken zit waarschijnlijk in de familie. Ronald de Boer overdrijft wel heer erg.
Real Madrid of Barcelona is echt iets teveel van het goede.

Ik denk dat Ronald de Boer gelijk heeft. Mensen kijken veel te vaak naar het shirt dat iemand aan heeft. Enige reden waarom alleen Twente het aandurfde Chadli te kopen of wat dacht je van Mertens(en ja stap jupiler/top eredivisie is minimaal net zo groot als Ajax/real). Maar direct vanaf het begin behoorde ze bij de beste in hun team. Jan Vertonghen is voetballend één van de beste verdedigers in de wereld (kan me zo geen betere verzinnen). Zonder bal speelt hij in de belangrijke wedstrijden CL EL ook een belangrijke rol. Dus ik ben het met Ronald de Boer eens alleen denk ik dat hij beter past bij Arsenal of Barca dan bij Real. Maar dat kan ik mis hebben volg het Spaanse voetbal niet op de voet.

Ik las net reacties dat Vertonghen makkelijk in de basis kan komen in de bunsdesliga, bij clubs als: Borussia Dortmund....

Zeker een aanwinst, maar of hij een basisspeler word... , bvb heeft Subotic en Hummels al geweldige basis verdedigers en als back up heeft bvb Felipe Santana. Ik zie t niet snel gebeuren..

Mensen hebben echt niks te doen als je om 8 uur al gaat reageren op zinlose bericht.
HIj maakt wel stappen maar vertonghen zou nooit naar barca of real kunnen gaan, daar schiet hij verdedigend te kort, want dan is hij echt wel zwak. Dus england zou een goede stap zijn of italie, daar verdedigen ze met 10 man en dan valt het niet op dat je verdedigend wat minder bent.

3 april 2012 om 10:20

Mensen hebben dan juist wél wat te doen, als ze hun wekker gezet hebben voor 8 uur. Als ik niks te doen zou hebben (ik ben aan het werk, mocht het je interesseren) zou ik nu ongeveer wakker geworden zijn.

Het verbaast me echt heel erg om zoveel negateve reacties over Vertonghen te lezen. Volgens vele hier kan hij nergens een basisplaats veroveren bij een topclub etc etc. Hij heeft echt alle facetten in huis om bij een topclub te slagen. Ik vind hem bij Ajax zelfs 1 van de betere ''aanvallers'' en verdedigend heeft hij zich al ruimschoots bewezen. Ook maakte hij een zeer goede indruk tijdens de Champions League.

IK vind hem echt wel topclubwaardig!

Kan bijde clubs bij lange na niet aan probeer het eerst maar bij een club als FC Porto , Benfica , Tottenham , Schalke , Dortmunt etc... Verthongen is aanvallend een aardig goede centrale verdediger die vaak opkomt. Maar verdedigend is hij heel zwak , laat zich makkelijk opzei zetten door de kleinste spitsen van de eredevisie. Daar moet hij eens aan gaan werken. Want dat is toch het belangrijkste verdedigen.

Hmmm, ik denk dat Frank wel degelijk weet wat die zegt. Hij is zelf ook een verdediger geweest en heeft ook bij barca gespeeld.

Het zou niet verstandig zijn van Vertonghen om naar Barcelona of Real te gaan. Zlefs als hij de beste speler is: als je van een NL club komt mag je blij zijn als je het eerste jaar een paar keer een kwartiertje mag meedoen. Slecht voor zijn ontwikkeling.
Als hij naar een club als Arsenal of Tottenham gaat kan hij elke week spelen. Beter voor zijn ontwikkeling en beter voor zijn interland carrière. Ontwikkelt hij zich door (zoals ik wel verwacht), dan zou hij na die twee jaar verder hogerop kunnen, bijvoorbeeld naar bovengenoemde clubs, en direct aanschuiven bij de hoofdmacht. Of met Arsenal de CL League winnen terwijl de Spaanse clubs failliet verklaard zijn en een paar jaar niet mee mogen doen....

Vertonghen zou geweldig goed passen bij Barcelona.

Waarom? Hij is een voetballende verdediger. Er zijn weinig verdedigers op de wereld die zo goed kunnen opbouwen als Vertonghen. Daarbij is hij verdedigend ook enorm sterk geworden. Dat bleek ook wel in de Cl-wedstrijden van Ajax. Hij zou een fantastische duo kunnen gaan vormen met Pique bij Barcelona.

3 april 2012 om 12:37

We hebben Busquets voor de verbinding tussen defensie en middenveld, twee opkomende backs en opbouwend gezien een van de beste verdedigers ter wereld: Pique. We moeten vooral in defensief sterker worden en dat zal alleen nog maar meer worden als Puyol straks stopt.

3 april 2012 om 12:42

@ Estelada

Juist met Pique heb je toch ook een opbouwende speler. Ik vind Pique overigens minder goed opbouwend dan Vertonghen. Pique is daarbij stijf rechts, Vertonghen is links. Ik denk dat Vertonghen voor Barcelona echt een versterking kan zijn.

3 april 2012 om 13:43

Ik zeg toch ook dat Pique onze opbouwende verdediger is? Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal goed. Ik denk dat we ons moeten richten op defensieve kwaliteiten aangezien het opbouwen en opkomen met onze huidige spelers wel goed zit. Pique is opbouwend sterk en komt, soms wat te opportunistisch, mee op. Ik vind het altijd perfect wanneer Puyol daar naast staat, een echte klassieke verdediger. Opbouwend niets waard maar in defensief opzicht een meester. Als dat wegvalt en er een tweede Pique naast komt te staan vrees ik voor onze defensieve stabiliteit. Daarom denk ik dat de prioriteit ligt bij het defensieve aspect, het een moet het ander compenseren. Muniesa is mijn eerste keus. Extern zou T. Silva natuurlijk ideaal zijn maar ik zie het liever opgelost worden via de eigen jeugd.

Jan Vertonghen is veruit de beste speler van de Eredivisie. Ik lees hierboven door oa Psv-supporters dat Vertonghen het laat afweten in topwedstrijden, vind ik een beetje naïef om te zeggen aangezien Ajax-psv nog maar anderhalve week geleden is en we daar allemaal Vertonghen hebben zien voetballen. Ook tegen Manchester United maakte hij een ijzersterke indruk.
Manchester United zou een mooi team zijn voor Vertonghen in de toekomst, hopen dat Ferguson zich niet heeft blind gestaard op Eriksen die wedstrijd. Het centrum daar wordt een dagje ouder en Vertonghen zou daar de concurrentiestrijd prima aan kunnen gaan. Dat zou hem gelijk wat meer krediet opleveren in het Belgische elftal.

Verthongen kunnen ze mooi ipv. Pique of Puyol opstellen.....

Ik had het er laatst nog over, ik vind Jan echt geweldig spelen en hij kan volgens mij prima meegaan met het niveau van een topclub. Alleen denk ik wel dat Barcelona of Real Madrid nog iets te vroeg komt, daarnaast zou hij bij de laatstgenoemde ploegen niet garant staan voor een basisplek.

Jan Vertonghen doet er goed aan om eerst de Premier League op te zoeken. Daar kan hij zich veder ontwikkelen en daarna moet hij naar de Spaanse competitie. Ik ga er dan ook vanuit dat Vertonghen volgend jaar in het shirt van the Gunners speelt.

Ook denk ik dat zijn maatje Alderweireld een soorgelijke loopbaan voor zich heeft.

Ik denk dat Jan makkelijk mee kan bij een Real Madrid of een Barcelona. Omdat hij de voetballende kwaliteiten heeft, verdedigend moet hij nog iets sterker worden, Dat kan hij dan mooi leren van Puyol of Sergio Ramos.

Eigenlijk is Barcelona of Real Madrid nog te matig voor een speler als Vertonghen, maar er zijn geen betere clubs helaas. Vertonghen zal er met kop en schouders bovenuit steken.

Leuk, maar wie neemt Ronald de Boer nou serieus?
Als Verthongen beter is dan Vermaelen dan hadden grote clubs wel eerder een bod op hem gedaan.
Vermaelen zit al 3 jaar bij Arsenal, voor Verthongen heeft nog nooit een grote club zich gemeld.

3 april 2012 om 11:14

Nee klopt nog nooit,
want arsenal, tottenham, en liverpool zijn geen grote clubs.

???????

3 april 2012 om 13:04

Als die clubs echt geïnteresseerd waren geweest hadden ze hem wel gekocht.
Maar wel leuk dat deze jongen weer gehyped wordt, maar als hij beter is dan Vermaelen zou hij basis moeten staan bij België.

3 april 2012 om 15:00

hij staat ook vaak basis op linksback positie.
en je weet best dat Belgie een van de beste verdedigers van europa (wereld) heeft.

Vertonghen vind ik echt wel een klasse beter dan Pique of een Puyol. Vertonghen zal technisch zeker weten bij Barca passen, maar ik denk dat het Engeland voor Jan wordt.

3 april 2012 om 11:39

Niet een een fractie beter maar een klasse beter.........

Hahhahahhahahha...........ik hoop dat je dit zei nadat je een slokje had genomen van je jenever!!!

Laat mij niet lachen.....vertonghen heeft een mooie traptechniek en kan voetballen maar ik ga je vertellen........hij kan Niet verdedigen......

Dat is het probleem van hedendaagse verdedigers van ajax....allemaal goed aan de bal maar echt verdedigen.....nope!!!!

Hij had veel eerder naar buitenland gemoeten want vraag mij af of je hem op zo een leeftijd nog echt kan leren verdedigen!!

3 april 2012 om 11:47

Hij kan niet verdedigen?? Vertel jij me is waaraan je kan zien dat hij niet kan verdedigen??

Hij wint bijna alle kopduels van lange spitsen, staat altijd heel goed gepositioneerd om de bal te onderscheppen, gebruikt zijn lichaam goed, kan een goede tackle inzetten, wordt bijna nooit voorbij gespeeld en is snel om bij een aanvaller te komen.

Aanvallend is hij levensgevaarlijk bij corners met het hoofd, heeft een goede pass, een goed schot en kan spelers voorbij dribbelen met zijn lange passen.

Ik ben het absoluut met De Boer eens. Ik zeg het al een tijd; vertonghen heeft het in zich om bij Barcelona te komen. Nu laat hij eindelijk zien wat hij allemaal in z'n mars heeft. Alles lijkt zo gemakkelijk te gaan bij hem. Ik denk niet dat Barcelona hem zal halen, maar mochten ze dat doen, is hij de perfecte opvolger van puyol. Wat een centrum heb je dan: piqué en vertonghen.

op deze manier maken ze hem soortvan duurder,, Verthongen past niet in het spel van Real want wij gebruiken geen inschuivende verdedigers. Bij barcelona past hij niet omdat hij daar 5e verdediger word jeugd gaat altijd voor bij barca. onder pep.
Ga maar naar engeland Pepe heeft een contract tot 2015 en Ramos tot 2017 Varane tot 2016

Vertonghen is misschien wel de beste voetballende verdediger van dit moment. Maar of hij een paar niveau's hoger ook zo kan spelen is natuurlijk nog de vraag.

De enige topclub met inschuivende centrale verdedigers is zo'n beetje Barcelona. Vertonghen is zo'n inschuivende cv, dat is zijn grootste kracht zelfs. Maar of Barca hem nodig heeft? Ik denk het eerlijk gezegd niet.

3 april 2012 om 12:21

Barcelona bijna niet hoor. Arsenal doet het wel vaak trouwens.

Barca heeft wel verdedigers nodig, maar Vertonghen is gewoon niet goed genoeg. Beter Hummels of zo.

3 april 2012 om 12:29

Puyol niet, maar Mascherano en/of Pique wel. Niet helemaal tot aan de 16 zoals Vertonghen bij Ajax doet trouwens.

3 april 2012 om 12:39

Klopt, Pique wil dit nog regelmatig doen. Dat hij niet zo ver komt als Vertonghen heeft ook met het niveau van de tegenstander te maken. Dat Vertonghen in Nederland bijna net zo makkelijk een veld oversteekt als Messi in Spanje of de Champions League zegt haast genoeg.

Ach, De Boer moet weten dat Barcelona en Real Madrid wel crème de la crème zijn! Er zijn tientallen verdedigers van het kaliber Vertonghen die ook zomaar in aanmerking 'zouden komen' om bij Barça te gaan. Ik neem aan als je met zo'n club gelinkt wordt dat je dan ook voor de basis zal gaan, en met alle respect hoor maar Puyol,meneer Shakira, Pepe en Ramos krijg je er niet zomaar uit, dan moet je ook nog beter zijn dan hun! En denk niet dat dat het geval is, jullie wel?

3 april 2012 om 12:24

Klopt die verdedigers speel je op dit moment niet zomaar uit de basis. Puyol is alleen al wel redelijk oud en in mijn ogen zou Vertonghen de ideale opvolger zijn. Dat veel mensen Vertonghen niet zien slagen bij Barca of een andere topclub vind ik lachwekkend. Kijk naar Vermaelen.. die was nog lang niet zo ver als mijn grote held Jan nu is toen hij naar Arsenal vertrok en hij kon gelijk makkelijk mee met niveau van Arsenal. Sterker nog, hij was gelijk zo'n beetje de beste verdediger van Arsenal.

Waarom niet? Verthongen is een sterke verdediger, zoizo de beste van de eredivisie, maar als je het aan mij vraagt moet hij naar arsenal langs zn landgenoot vermaelen denk dat die daar het beste schitterd

Ik ben geen "spaansvoetbalkenner" maar naar mijn mening zijn Barcelona en Real Madrid twee hele verschillende clubs/teams met een hele verschillende speelstijl. Ongetwijfeld zal hij passen maar wie verteld mij waar hij het beste past?

Vertonghen wordt zoooo onderschat, erg raar. Na de wedstrijden tegen Real madrid wilde alle fans van Madrid vertonghen ongeveer contracteren. Dat zegt al aardig wat... Hij was een van de weinige die zonder enige moeite leek het met Real mee kon. Bovendien zeggen die wedstrijden tegen Manu ook genoeg. Vertonghen liep zelfs gewoon tegen Manu er doorheen alsof ze er niet stonden, en verdedigend heeft hij amper een steekje laten vallen. Die man is zoo goed, maar dat komt er pas echt goed uit als hij bij een topclub speelt. We zullen zien, maar ik denk dat hij net als Suarez bij liverpool veel mensen gaat verbazen.

Naar Barcelona?
Dat wordt gezellig met Afellay... die twee konden altijd al goed met elkaar opschieten.

En Siem de Jong past bij Manchester City.
En Anita past bij Bayern Munchen.
En Alderweireld past bij Manchester United.
etc etc.
Alle ajax-spelers worden omhoog geschreven door de pers.
Wat een onzin, als je de Boer hoort zijn het allemaal wereldtoppers, maar ajax ligt intussen al uit de champions en europa leguea. En doordat Twente PSV en AZ veel punten hebben verloren de laatste weken doen ze weer mee om de titel. Door geluk komt het dit seizoen wellicht toch nog goed.

Vertonghen moet gewoon naar Arsenal gaan en vervolgens kan hij nog altijd de stap maken naar de absolute top(barcelona of Real Madrid).

Beetje overdreven vind je niet?
Ga maar eerst laten zien dat je bij fullham of het niveau van valencia aan kan en daarna pas de absolute top berijken.

3 april 2012 om 15:24

waarom bij fulhem of valencia?
hij is aan een sterk seizoen bezig bij ajax en kan een stap naar veel betere clubs maken!
het zou ook zonde zijn van zijn talent bij die clubs net zoals wat stekelenburg heeft gedaan heeft die had best naar man united kune gaan en zoeen club lijkt mij ook mooi voor vertonghen maar ook arsenal of liverpool lijke mij mooie clubs voor hem

3 april 2012 om 15:24

waarom bij fulhem of valencia?
hij is aan een sterk seizoen bezig bij ajax en kan een stap naar veel betere clubs maken!
het zou ook zonde zijn van zijn talent bij die clubs net zoals wat stekelenburg heeft gedaan heeft die had best naar man united kune gaan en zoeen club lijkt mij ook mooi voor vertonghen maar ook arsenal of liverpool lijke mij mooie clubs voor hem

Goed opbouwende speler, zou goed bij Barcelona passen en op termijn Puyol opvolgen.

Vertonghen is een goede verdediger maar nog geen wereldtop. Laat hem zich inderdaad eerst maar eens bewijzen bij een club als Everton of zo.als die zich daar in de kijker speelt zou hij misschien de stap naar de echte wereldtop kunnen maken. Een tegenstander als een ongemotiveerd Heracles is wel iets anders dan b.v. een Messi aan banden leggen.
Natuurlijk geeft de Boer hoog op van Vertonghen . Hij moet namelijk zijn koopwaar ook aanprijzen.maar het is natuurlijk wel 1 van de beste verdedigers in Nederland.

jantje naar barca! dat zou barca echt wel goed doen. pique is zal niet meer zn niveau halen en jan word alleen maar beter. hij is sterk snel goed schot prima cross pass controle inzicht overzicht en heeft rust aan de bal en kiest altijd de juiste moment om mee naar voren te gaan als ze hem nu niet halen is die over 2 jaar 40 m waard minimaal

Vertonghen bij Bayern zou wel passen. Hij zou die Badstuber zo eruit spelen. Barcelona en Madrid zijn denk ik iets te hoog gegrepen... als je daar een foutje maakt ben je gelijk de zwakke schakel in het team.

Barcelona - real madrid - Man. United Etc. Te hoog gegrepen, hij mag wel een goeie verdediger zijn..
Maar om bij een topclub te spelen moet je veel meer in je mars hebben.

Ik begrijp dus ook niet hoe affelay gewoon een plek bij barcelona te pakken heeft gekregen.

Jan Vertonghen zou een goede opvolger van Puyol kunnen zijn.

jan is een goede verdediger en die kan uitgroeien tot een speler van barca of real.

Wat een lachertje, Carvalho jij bent niet goed genoeg jongen voor de basis, maar Vertonghen zal het wel eventjes doen bij Real. Kharika zegt, ga eens eerst naar Everton en zie daar te overtuigen, dat hij daar een sterkhouder wordt is ook een vraagteken voor mij

Vertonghen is een uitstekende verdediger maar weinig topclubs spelen met inschuivende verdedigers. Bij de topclubs moet je gewoon een bikkel van een verdediger zijn en daarom vind ik dat Vertonghen zich meer moet gaan verbeteren op het Verdedigen. Hij staat wel zijn mannetje maar ik zie nog geen killer in hem, dat wat Stam bijv. wel had en ook Alex, die echte Killer verdedigers!.... Jan scheer je hoofd kaal en word wat meedogenlozer !!! ....

Vertongher kan het wel maken dat zien we allemaal wel.

Mooie complimenten van De Boer. Vertonghen heeft een mooie toekomst voor zich en als een topper hem wilt zal daar wel een reden voor zijn. Volg de weg die Vermaelen gevolgd heeft, Jan. Van Ajax naar een echte topper en in het eerste jaar al direct in de ploeg van het jaar van die competitie!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren