Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘Graafschap was te laat, nu was er kapitaalvernietiging geweest’

Laatste update:

Waar diverse andere voetbalclubs de beschikking hebben of krijgen over nieuwe multifunctionele stadions, lukt het bij De Graafschap maar niet om knopen door te hakken. De Vijverberg voldoet niet meer en de Doetinchemmers zijn op zoek naar een locatie voor een nieuw onderkomen, maar echt vlotten wil het nog niet. Woensdag kreeg de club een nieuwe tegenslag te verwerken.

Het Vredesteinterrein, de beoogde nieuwe locatie, is geen optie meer. De grondeigenaar had het politiebureau al de plek toegewezen, waar het stadion moest gaan komen, zo meldt Omroep Gelderland. Ex-voorzitter Sietze Veen, die namens De Graafschap het proces richting een nieuw stadion leidt, liet onlangs nog weten dat hij weinig problemen verwachtte met een vrijwillige verhuizing van het reeds geplande bureau.

Een fikse tegenvaller voor de Achterhoekers, die al jaren bezig zijn met het zoeken van een geschikte plek. De Graafschap zegt zich nu te concentreren op de huidige Vijverberg. Mogelijk kan het stadion gerenoveerd en uitgebreid worden. Dat is volgens de club nodig om verder te groeien. Het huidige onderkomen biedt plaats aan 12.600 toeschouwers.

Update 17 februari 9:30 uur - ‘Graafschap was te laat, nu was er kapitaalvernietiging geweest’
De Graafschap krijgt definitief geen nieuw stadion op het Vredesteinterrein bij het treinstation in Doetinchem; daar komt nu een politiebureau, dat reeds gepland was en waarvoor de grond al was gekocht. Projectleider Jan Nieuwenhuizen zegt namens grondeigenaar Van Wijnen dat de Eredivisionist zich eerder had moeten melden. “De Graafschap had een jaar eerder moeten komen. Nu zou verhuizing van de politie kapitaalvernietiging zijn geweest. Je moet dan weer vele procedures ingaan. En het voetbalstadion kon echt niet op een andere plek”, vertelt Nieuwenhuizen aan Omroep Gelderland.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jezus, wat kan je hier nou mee, nou willen ze de Vijverberg uitbreiden?
Benieuwd hoe ze dat willen gaan doen, nog een ring erbovenop?
Gaat het niet worden dus, nee op deze manier wordt het nooit wat, jammer genoeg.

Het gaat toch om die traktorband? Er is toch ruimte zat in de Achterhoek?

Verder denk ik dat ze heus wel het nieuwe stadion een beetje kunnen renoveren?

16 februari 2012 om 21:14

Doetinchem is misschien wel een van de meest vervelende plekken om te zoeken naar een stadiom. Een leek zou denken dat er ruimte zat is, maar overal liggen natuurgebieden of zijn plannen. Veel braakliggende stukken grond zijn er niet, niet groot genoeg voor een stadio in ieder geval. Met deze locatie is men gewoonweg te laat gekomen; de politie heeft er al een nieuw kantoor gepland.

Die tractorband was een 1 april grap een paar jaar terug, overigens dermate geslaagd dat er ongetwijfeld is overwegen om dat ontwerp echt te gebruiken.

17 februari 2012 om 07:13

Dat nieuwe stadion moet toch gewoon aan de A18 komen joh, dan heb je de beste ontsluiting. Als de Graafschap wil groeien, moet dat stadion er snel komen ook, anders mis je straks weer de slag. De gemeente Doetinchem is hier toch ook bij gebaat? De Graafschap heeft toch een positief imago, ook voor de stad en regio?
Daarop voortbordurend: gauw die A18 doortrekken richting Enschede, zodat je een goede verbinding Arnhem - Enschede krijgt. Dat is voor de hele regio een verbetering qua mobiliteit en daar heeft ook De Graafschap baat bij.

17 februari 2012 om 10:18

Industrieterrein Wijnbergen ligt nog voor een groot deel open. Tussen Dichteren en Stroombroek is nog genoeg ruimte. Ik denk dat de ruimte an sich het probleem niet is. Alleen zijn heel veel van die plekken te duur waarschijnlijk. Bij een aantal moet het bestemmingsplan gewijzigd worden. Gaat veel tijd en veel geld in zitten. Als de Graafschap wil doorgroeien moet er een nieuw stadion op een andere plek komen. Als je nog een ring op de huidige vijverberg wil bouwen kost dat eerst een strijd van jaren met de omwonenden. Want op dit moment mag dat niet. Toen ze het nieuwe stadion voor het laatst renoveerden is dit zo afgesproken. Ook word de bereikbaarheid dan een nog groter dram dan het al is. Ik vrees alleen dat het nog wel een flink poosje gaat duren voordat er knopen worden doorgehakt.

We kunnen beter zeggen dat we om het jaar kampioen willen worden. Hoe moeilijk kan 't zijn om ff een plek te vinden om je stadion te bouwen.

Dan maar in Wehl. Als we maar verder komen.

Erg jammer dat dit de heletijd plaats vindt en er geen vooruitgang komt, De Graafschap kan hierdoor niet over een groter geld bedrag beschikken en zo mogelijk zich beter vestigen in de Eredivisie

Stilstand is achteruitgang.

Kunnen we die Juten niet op een andere plek neerzetten?

16 februari 2012 om 19:33

Of de petten een plek in het stadion. Het wordt moet toch multifunctioneel worden?

16 februari 2012 om 19:36

Ja, maar niet met ons belastinggeld!

17 februari 2012 om 07:15

Slogan: De 'nieuwe Vijverberg' kweekvijver voor Jan Blauw. hahaha... en dan niet meer in blauw wit spelen, maar uitsluitend in het blauw? Nee dank je.

zielig
dit is weer echt doetinchem

Er staan hier en daar in de omgeving Doetinchem politiebureau's leeg en verlaten bij, zijn nauwelijks mensen in die panden aanwezig, maar dan toch een nieuw gebouw erbij doen? Wat is er mis met het huidige onderkomen van de politie in Doetinchem?

Overigens kunnen deze niet samen op de plek?

16 februari 2012 om 19:54

Ja, goede optie!

Zat ik ook al aan te denken om dat samen te doen..

16 februari 2012 om 20:49

Het best beveiligde stadion van Nederland ^^

16 februari 2012 om 20:51

Haha inderdaad, zwaar beveiligd door al die cops haha.

Maar zonder gekheid, ik sluit niet uit dat dat het word

16 februari 2012 om 21:17

Dat was sowieso al de bedoeling. op het vredestein terrein is genoeg plek om 2 stadions en 2 politiebureau's te bouwen. Het ging met name om de plek op dat terrein. Het stadion kon maar op 1 plek komen i.vm met de bereikbaarheid, ligging etc. Aan de voorkant van die plek vlakbij het spoor zou het politiebureau komen , dit was al toegezegd. Toen de grondeigenaar en BAM die het stadion zouden gaan bouwen het eens waren over de prijs moest alleen nog het te komen politiebureau verplaatst worden verder naar het oosten van het terrein. Hier was een akkoord voor nodig voordat de bouw van het stadion door zou gaan. Leek geen probleem te worden. Is het nu dus kennelijk wel,

stelletje amateurs, je weet toch van tevoren of de beoogde locatie een bestemming heeft.

16 februari 2012 om 21:22

Dat wisten ze ook. Lijkt me ook vrij logisch. Het terrein is groot genoeg voor allebei makkelijk zelfs. Ze moesten alleen wel bereid zijn om het Politiebureau ( ik weet niet wie daar over gaat, Politie, staat, gemeente ?) op een andere plek op dat terrein te bouwen dan was afgesproken. Dat werd nou besproken en ze hadden verwacht daar wel uit te komen. Verkeerd gedacht dus. Ammateurisme zou zijn om die optie helemaal niet te onderzoeken. Dit is het tegenovergestelde dus proffesioneel.

17 februari 2012 om 10:03

Ja en nee, destijds is BAM in onderhandeling geweest met de projectleider over de grondprijs, maar omdat die twee maar niet dicht genoeg naar elkaar toe konden komen zijn die onderhandelingen stopgezet. De politie hoeft niet op elke cent te letten en heeft in de tussentijd een stuk grond gekocht voor een nieuw politiebureau. Een tijdje terug zijn de onderhandelingen tussen BAM en de projectleider weer gestart en toen konden ze er in grote lijnen wel uitkomen. Alleen heeft de politie nu precies een stuk in het midden van het terrein gekozen waardoor er voor De Graafschap geen ruimte meer is om een stadion neer te zetten

Enerzijds ben ik blij dat we in ons prachtige stadion blijven, maar zonder uitbreiding zie ik de toekomst somber in. De club zit nu al aan zijn max door te weinig plaatsen en vooral het gebrek aan skyboxen. Ik vrees dat door de ligging (tussen natuur en een villawijk, nauwelijks parkeerplaatsen en slechte ontsluiting) er weinig mogelijk is en velen dwars gaan liggen met plannen. Zonder ingrijpende maatregelen is een lang verblijf in de Eredivisie een utopie, men kan nu al niet al het potentieel uit het achterland halen, laat staan als we nog jaren stilstaan qua accommodatie.

Aan de ene kant misschien vervelend aangezien de Graafschap al lang bezig is met dit project.br Aan de andere kant, de Vijverberg is een prachtig karakterestiek stadion. Het zou mooi zijn als dat stafion geroveerd en uitgebreid kan worden. Hopelijk komt er snel duidelijk.

Heel erg zonde voor een club als de Graafschap. Je ziet andere clubs langszaam wel doorgroeien naar een nieuw stadion met meer mogelijkheden, maar de Graafschap zal voorlopig niet verder gaan komen. Heracles en VVV krijgen straks nieuwe stadions en daar zal de begroting fors omhoog gaan. De Vijferberg is natuurlijk een heel knus en gezellig stadion maar ik zie niet in hoe ze dit stadion willen renoveren of uitbouwen zonder dat ze dan een hele tijd in een ander stadion de wedstrijden moeten gaan spelen. Ik ben bang dat de Graafschap over een paar seizoenen(mischien wel al volgend seizoen) niet meer in de eredivisie zal voetballen maar een treedje lager. En dat zou toch zonde zijn voor een club als de Graafschap.

De Graafschap moet op de vijverberg blijven! Mooi stadion en er is ruimte zat. Alleen hebben die dat nog niet gezien, namelijk onder de grond! Bij Heracles en bij NES redden ze het ook makkelijk in de eredivisie mit minder zitplaatsen. Daarom denk ik dat ze gewoon een ring erbovenop moeten bouwen een winkelcentrum en parkeerplaatsen eronder. Mischien wel 2 verdiepingen onder de grond. Het is toch zo mooi op de Vijverberg, waarom weg willen?

Ik hoop dat die projectonwikkelaar met de rest van het terrein in zijn maag blijft zitten. Eerst wil hij veel te veel geld hebben voor de grond en kapt ie de onderhandelingen met het bouwbedrijf af, daarna worden de onderhandelingen weer opgestart terwijl hij eigenlijk al weet dat er door de komst van het politiebureau geen ruimte meer is voor een stadion.

De huidige lokatie is natuurlijk erg mooi om te blijven zitten, maar omdat het oude stadion al een keer gerenoveerd is en de huidige constructie geen 2e ring kan dragen zal het stadion grotendeels opnieuw opgebouwd moeten worden als we willen uitbreiden.

Guinesh, ben jij al eens op de Vijverberg geweest? Een parkeergarage zou nog kunnen, maar waar wilde je dat winkelcentrum neerzetten? De aanvoerwegen naar het stadion zijn daarvoor veel te klein en te smal om een grote stroom mensen aan te kunnen.

Het gaat ook vooral om geld. Een groter stadion betekend meer sponsoren, betekend meer seizoenskaarten en betekend meer inkomsten. Met meer inkomsten kun je betere spelers halen.

waarom overwegen ze de lokatie bij de woonboulevaard niet aan de kant van dichteren plek zat daar staat 1 of 2 boederijen. je zit tegen de ring van doetinchem aan tegen de a18 en je zit in doetinchem nog je hebt alleen geen station maar dat is met een directe bus verbinding te verhelpen

Waarom vestigen ze het nieuwe politie bureau niet in een nieuw stadion dan !! Cellencomplex onder het veld ruimte zat daar ! En mocht er wat gebeuren dat staat de ploitie gelijk paraat ik zie alleen maar winaars hier en dan kan de overheid het stadion meefinancieren zodat de kosten voor de graafschap mee gaan vallen !! Win- Win situatie hier !!

Waarom moet de graafschap een nieuw stadion, ze vliegen of dit jaar anders komende jaren eens toch weer uit de eredivisie, en zo'n clubs als de graafschap, vvv, excelsior die hebben geen multifunctioneel stadion nodig, voor de paar jaar dat ze eredivisie spelen.

Ze kunnen de vijverberg beter renoveren dan een compleet nieuw stadion bouwen, als men degradeerd zitten met een veel te duur stadion in hun maag en komen ze eerder in de financiele problemen, zie Nac, Roda JC, Utrecht, enz.

Laat ze lekker op de vijverberg ballen, dat stadion is groot genoeg voor een clubje als de graafschap.

Ik citeer: "het zoveelste brevet van onvermogen voor de bestuurders van De Graafschap. Jarenlang is men bezig geweest met de plannen voor een nieuw stadion. Zonder nieuw stadion zou er geen toekomst zijn voor De Graafschap zo werd ons voorgespiegeld door de bestuurders. Er werd zelfs een voorzitster aangesteld die via haar ( politieke ) netwerk het een en ander kon bewerkstelligen. Een groen en duurzaam stadion moest het worden. De subsidie potjes lagen voor het oprapen. Het zou een uniek project worden. Guus Hiddink zou de geldstroom uit Korea op gang brengen.
Het is om te lachen ( of huilen ). Er is helemaal niets van terecht gekomen. Net als bij het technische beleid hebben vele supporters het gevoel opnieuw voor de gek te worden gehouden. Maar een keer houdt het op. Volgend jaar in de eerste divisie zit het stadion nog niet half vol. Dit als gevolg van gevoerde wanbeleid.
Kan Henk Bloemers vol trots Agovv en Almere City ontvangen op De Vijverberg. Alleen jammer dat het dan alleen gezellig is in de bestuurskamer.
PS wie wordt de nieuwe voorzitter ? Op de expertise van mevrouw Ross wordt geen beroep meer gedaan."

Zo is het maar net!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren