Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Goede contacten' moeten weer leiden tot compleet publiek bij Klassieker

Laatste update:

Al enkele jaren nemen Feyenoord en Ajax geen supporters meer mee naar uitwedstrijden in Amsterdam en Rotterdam. In 2009 bepaalde de KNVB dat het een zogeheten 'vijfjarenregeling' invoerde bij de Klassieker, naar aanleiding van hevige rellen bij een duel tussen Jong Ajax en Jong Feyenoord en beledigende spreekkoren tijdens de duels tussen de eerste elftallen.

/

Tot 2014 mogen er geen fans mee naar uitwedstrijden en dus zit De Kuip zondag vol met louter Feyenoord-publiek. Daniel Dekker, voorzitter van de supportersvereniging van Ajax, hoopt dat het nog vóór 2014 lukt om wel weer eens supporters mee te kunnen nemen naar de beruchte uitwedstrijd. Hij stelt donderdag dat de KNVB het weer eens zou moeten 'proberen'. “Ik vind het een nederlaag voor het voetbal. Het begin van het einde als supporters niet meer welkom zijn bij wedstrijden”, zegt Dekker in een interview met BNR Nieuwsradio.

“Ik zou pleiten voor een soort proef met een gering aantal supporters die afreizen naar Rotterdam en andersom.” Hoe groot een gering aantal fans dan is, weet Dekker ook niet; hem lijkt het goed te beginnen met een groep van achthonderd tot duizend man. “Ik weet niet wat te behappen is, dat moet je in goed overleg doen.” Volgens Dekker staat de supportersvereniging van Feyenoord ook open voor een dergelijke proef. “Wij hebben hele goede contacten met de supportersvereniging van Feyenoord. En ook in de ArenA zijn ze van harte welkom.”

Ghana speelt zaterdag haar tweede duel op de Afrika Cup; de internationals bereiden zich zo voor op een wedstrijd. Dat zien we Oranje nog niet doen.

Klassiekers zonder publiek van beide clubs zijn een stuk minder sfeervol

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal voor, zonder uit supporters is de Klassieker de helft zo leuk!!

Veeeeel meer sfeer met uit en thuis supporters

Ik hoop het echt. Ondanks het gezeik dat rondom deze wedstrijd is geweest, is een klassieker met zowel thuis als uit publiek, toch veel leuker om mee te maken.

Maarja als Aboutaleb weer gaat huilen, wanneer er weer wat scheldwoorden vallen, richting hem of de scheids. Dan gebeurt het nog vrij vaak dat de klassieker zonder publiek wordt gespeeld, aangezien je soms je emoties laat lopen wanneer je club achter staat.

26 januari 2012 om 20:26

Misschien is het wel gewoon terecht dat er geen uitpubliek mee mag? Het is gewoon gebleken dat het niet kan en na een aantal waarschuwingen hebben ze gestraft, nu niet omdraaien meer maar gewoon de straf handhaven. Genoeg is genoeg, moet er eerst weer een dode vallen voordat ze zien dat die 2 clubs niet samen gaan?

27 januari 2012 om 03:03

Je hebt misschien wel gelijk, maar leuk is het toch niet. De bestr sfeer in een stadion word toch meestal gecreeerd door 2 supportersgroepen.

Wel ben ik van mening dat er wel een selectie gemaakt kan worden welke supporters er wel en welke niks te zoeken hebben in een stadion, en al helemaal bij een uitwedstrijd . Je kunt na mijn mening toch selecteren op mensen wie wel van onbesproken gedragen, en gasten wie zich asociaal gedragen. Denk hierbij aan mensen wie ooit een tijdelijk stadionverbod hebben gehad, of een strafblad hebben. Die hebben ooit is bewezen zich niet te kunnen gedragen, dus van mij part zijn dit soort gasten dan nooit, maar dan ook nooit meer welkom bij een uitwedstrijd.
Zo kun je ook selecteren dat een toeschouwer minimaal 5 jaar een seizoenkaart moet hebben voor zijn eigen club, voordat hij recht heeft op uitkaarten, en zo kun je wel meer van dat soort regels creeren om de orde makkelijker te kunnen handhaven. Het gaat er alleen om dat je mensen in stadions krijgt wie zich kunnen gedragen, dan krijgt de klassieker,(er zijn wel meer van dat soort risicowedstrijden) zijn glans weer terug, en dat lijkt me toch voor iedereen het beste.

ja goedzo gewoon een keer proberen maar er komen toch weer rellen door een klein groepje die het voor de rest verpest.( ajax en feyenoord supporters hoor) meestal verpesten ajax supporters het, maar valt te proberen. (als wesley.w maar niet meegaat);

Een eerste stap zou zijn het niet meer scanderen van vreselijke dingen over Joden door feyenoorders en niet meer zingen over bombardementen door onze kernen.

26 januari 2012 om 20:18

het probleem is dat jullie ook de hele wedstrijd lang Joden scanderen..
Dan vraag je erom.

26 januari 2012 om 22:12

Mee eens. Ban al die Jodenleuzen maar. Zorgt alleen maar voor problemen.

26 januari 2012 om 20:21

Ga toch weg man. Die Ajacieden hoor je vaak niets ander zingen. Jullie vragen er zelf om.

26 januari 2012 om 20:28

Waarom vraag je er dan om? Ken je feiten. Wij noemen onszelf Joden, en dat is ons goed recht gezien de geschiedenis van Amsterdam en Ajax. Dat nou iedere club in Nederland er beledigende liedjes over zingen is niet ons probleem. Wij (amsterdam) worden nou eenmaal gehaat door ons succes, en wij zijn dan niet het publiek om bescheiden te blijven. Maar om niet van het onderwerp af te raken, zingen wij nooit beledigende liedjes over de Joden of de holocaust in tegenstelling tot al die andere Nederlandse club(jes).

26 januari 2012 om 20:39

En net als heel veel andere Ajacieden leef jij ook nog in de droomwereld dat jullie nog de beste zijn, beetje raar maar goed.

Lekker naief om supporters van andere clubs de schuld te geven. Als je zelf iedere week zingt dat jullie 'joden' zijn, wat helemaal nergens op slaat, dan vraag je er inderdaad om dat anderen dat in negatieve zin overnemen.

26 januari 2012 om 21:52

Superjoden is ook een vorm van racisme, zeker gezien het gedrag van deze bevolking in de staat Israel. Ieder gebruik van een bevolkingsgroep, positief of negatief, hoort mijn inziens niet in een stadion. Voetbal is geen politiek en die twee moeten ver gescheidden blijven.

26 januari 2012 om 20:28

Als de ene partij wel alles mag roepen over de geuzenaam en de ander niet wakker je het conflict alleen maar aan. In heel Nederland.
Als er gezongen wordt: "boeren gaan er aan" is er niets aan de hand. De geuzenaam van verschillende provincie clubs. Maar wordt ipv boeren de geuzenaam van Ajax ingevuld is het foute boel. En voor joodse mensen gaat dit dan ook door merg en been.

Dat er ook kwetsender spreekkoren worden gebruikt is natuurlijk zeer verwerpelijk.
Weet je dat een Feyenoordspeler ooit geschorst is om dat hij zong: En wie niet springt die is een ...."!!! (uli van Gobbel)

Inderdaad, Ik hoop dat de Knvb dat inziet dat een Klassieker met uit en thuis publiek hoort te zijn. Niet meer teveel terugkijken op het verleden maar richtten op de toekomst. De Klassieker is de mooiste wedstrijd van het seizoen normaal gesproken, waar de sfeer altijd geweldig is. Alleen de laatste jaren mis je toch dat gejengel van Feyenoord in de Arena bijvoorbeeld. De kwaliteit van de Klassieker is al wel ingezakt. Dat komt mede doordat Feyenoord de laatste 7 jaar geen topclub meer is.

Komende zondag speelt Ajax lang er na niet met haar sterkte opstelling en Feyenoord zal ook Guidetti moeten missen dus het zal wel niet 1 van de beste wedstrijden worden maar het kan wel leuk worden natuurlijk.

Het is altijd afwachten wat de reactie van het Feyenoord publiek zal zijn op de Ajacieden. Het is toch de wedstrijd van het jaar voor beide clubs. Alleen is er een club die nou eenmaal meer succesvol is geweest de afgelopen jaren. Die slechte resultaten van Feyenoord tegen Ajax zorgen voor een gespannen sfeer rondom die wedstrijden, met als gevolg knokpartijen.
Bij Feyenoord is het toch een beetje zij zijn groot wij zijn klein. Dat zorgt dus weer voor een extra gespannen sfeer plus een extra dosis frustatie. Al die frustatie komt vaak tot uiting tegen Ajax, daar gaan alle remmen dan los. Hierdoor kan er nou eenmaal geen Ajax publiek in de Kuip plaatsnemen.

26 januari 2012 om 20:25

Ja, het is allemaal de schuld van de Feyenoord supporters!, Alle ajacieden zijn schatjes.

Oke nu serieus:
Het zou absoluut wat extra hebben in de kuip als we de ajacieden weer eens welkom kunnen heten in onze voetbaltempel.
Helaas ben ik bang dat het toch weer fout gaan, een kleine groep zal het verpesten voor de rest, aan de ME om die kleine groep tegen te houden. In Engeland kan het ook.

26 januari 2012 om 20:32

Hoe kan je nou Ajacieden uitnodigen in de 'voetbaltempel' als je maar moet afwachten hoe je eruit komt? Tot een consensus zal het nooit komen tussen beide clubs, we liggen elkaar gewoon niet echt, met name de supporters.
Daarnaast heeft Feyenoord zich de afgelopen jaren meer misdragen dan de supporters van Ajax. Het is dus logisch dat ik naar de heren uit Rotterdam wijs.

26 januari 2012 om 20:41

Jij kent de feiten niet, Feyenoord speelt al een tijdje geen Europees, dus misdragen? Oke, in Nancy en 2005 Rotterdam.

Maar de ajax hoolies dan?
Toen de BBB van Dynamo kwam?
Tegen Lyon in Frankrijk
Tegen Marseille in Frankrijk.
Stenen op de bus van Feyenoorders.
En vorig jaar nog, bij de huldiging op museum plein.
ik kan er zo nog 5 opnoemen van de laatste jaren.
Ken je feiten!

26 januari 2012 om 20:48

Het is inderdaad moeilijk om je internationaal te misdragen als je er sporadisch bij bent. Maar ik wil je nog wel even benadrukken dat in jullie 'succesjaren' de Feyenoord hooligans gevreesd werden in heel Europa. Iedere stad werd verbouwd, en jullie (hooligans) schuwde de gevechten niet. Ik denk dat de Uefa heel blij is dat jullie even wat minder presteren, scheelt weer een hoop frustatie.
Daarnaast zijn er ook wel wat gevechtjes tegen Ajax geweest hoor, soms met veel gewonden, poging tot moord. Ook de actie tegen Ajax in '95 was heel laag van het gehele Feyenoord publiek: de vrouw van Louis van Gaal was gestorven aan die vreselijke ziekte, en iedereen zong massaal: ''van Gaal die heeft een (je kent het woord) vrouw.''
Maar goed de Ajacieden hebben zich ook niet altijd van hun beste kant laten zien, is het allemaal minder erg dan wat Feyenoord heeft gepresteerd.

26 januari 2012 om 21:09

nee, bij Ajax valt het wat minder op, omdat ze het allemaal stiekem doen, cafeetje mollen in Volendam, stenen op Feyenoord supportersbus, Feyenoord opwachten in wegrestaurant, vechten in en met Lyon. vechten tegen Marseille. Vechten met Bbb. 100den eieren gooien in het NAC vak. Vechten in Hamburg. En Vooral zo ontzettend veel bluffen, zeggen dat ze kaarten hebben voor AA Gent - Feyenoord. Voor de beker finale Feyenoord - Ajax shirtjes maken met Heel Rotterdam gaat weer plat.

Nou probeer ik absoluut niet jullie de schuld te geven, Feyenoord heeft zelf helaas ook genoeg gerelt. Kuiprellen Nancy of Basel bijv.

Maar deze regel komt door Ajax en Feyenoord, door allebij precies evenveel

26 januari 2012 om 21:56

Nee, zingen over bombardementen met duizenden doden, diverse binnensteden compleet vernielen, spelersbussen bekogelen en proberen jeugdspelers neer te steken en half dood te slaan is 'allemaal minder erg'. Kom onder je steen vandaan en ga inzien dat jullie lieverdjes hier minstens even erg aan hebben bijgedragen.

26 januari 2012 om 23:21

en dan hebben we het nog niet eens gehad over wat er bij het ADO supportershome is gebeurd.

27 januari 2012 om 00:52

Ja zo gaat de lijst nog eindeloos door. Bijna door iedere supportersgroep uitgekotst worden en in de helft van de Nederlandse steden niet meer welkom zijn en dan vervolgens zielig gaan zitten doen ''dat het allemaal aan die anderen ligt.'' Deze man moet nodig onder zijn steen vandaan komen en in de spiegel kijken.

27 januari 2012 om 01:04

Ghandiaans, de andere partij de volledige schuld geven omdat wat zij hebben gedaan 'erger' is geeft al aan hoe subjectief je de zaak bekijkt. Je praat over gebeurtenissen uit het verleden toen het hooliganisme in zijn algemeenheid een hoogtepunt kende, maar vergeet dan weer het zingen van de Ajax-aanhang naar Tyton en de telkens terugkerende spreekkoren over het bombardement op Rotterdam.
En alle vermeende frustraties waar je het over hebt zijn denk ik toch een stuk kleiner dan jij je inbeeldt: op het moment draait ons 'kleine' clubje gewoon een goed seizoen en staan we op een nette 6e plaats op 3 punten van de almachtige godenzonen. Maar goed, wie ben ik om de uitstekende realiteitszin van sommige Ajacieden in twijfel te trekken.

26 januari 2012 om 21:53

Nee het zijn niet de resultaten die van Ajax beter zijn geweest. Er zijn jaren geweest dat Ajax alles en overal won. Toen was deze haat er nog niet. PSV eindigt ook al jaren boven Feyenoord, daar is die haat niet.
Het is het altijd en eeuwige voortrekken door de media. Alles wat Ajax deed was fantastisch.

Een waanzinnig schot op doel van een Ajaxspeler was goed geprobeerd. Zo'n schot van de tegenpartij was heel slecht. De Nos die Ajax uitstraalde.
Feyenoord staat met 2 - 0 voor. Verslaggever: ''de tegenpartij heeft nog 20 minuten om hier wat aan te doen''.
Ajax staat met 2 - 0 voor. Verslaggever: Äjax heeft nog 20 min. om de stand uit te bouwen''.
Samenvattingen die duidelijk gekleurd waren.
Van Gelder die zegt niet voor Ajax te zijn, maar je kan aan z'n ogen het resultaat van een wedstrijd van Ajax aflezen.
Nu is er duidelijk een kentering. Van Gelder komt steeds meer alleen te staan.
Maar dit heeft zeer veel bijgedragen aan de afkeer.
Waanzinnig natuurlijk dat dit met geweld beantwoord wordt.

26 januari 2012 om 23:32

Nee die haat komt écht niet door het voortrekken van Ajax hoor. Dit komt door de steden, Rotterdam en Amsterdam. de 2 grootste van Nederland. Maar vooral de totaal verschillende leefstyle, Rotterdam is de stad van keihard werken en Amsterdam is de rijke stad met zakenmannen.
Door die reden is er haat ontstaan, dit is steeds erger opgelopen door verschillende incidenten. De in het Ajax vak gegooide spijkerbom is een van die aanleidingen, de Ajax supporters die Feyenoord supporters opwachten, de jeugd van Feyenoord word aangevallen door Ajax hooligans is een reden. Met als absoluut dieptepunt natuurlijk Beverwijk. Door vooral deze redenen zit de haat zo diep in zowel de achterban van Ajax als van Feyenoord. Na het verlies van Feyenoord in 2005 is het helaas losgegaan in Rotterdam.. Zo zie je maar hoe diep die haat zit.

Het is inderdaad zonder uitpubliek een kale bedoening. Ik denk dat het echter niet mogelijk is. Natuurlijk zal het tussen de meeste supporters goed gaan. Zal er goede wil zijn bij de supportersverenigingen, maar er lopen er ook anderen rond.
Van de week weer even een stukje op tv gezien. Dit komt nooit 100% goed.

En zo'n 100 kwaadwillenden kunnen de heleboel laten escaleren.

26 januari 2012 om 20:34

Helemaal mee eens, aan de politie en ME om deze groep optijd te stoppen.
Het is een schande voor Nederland dat Feyenoord - Ajax niet met uitsupporters kan maar wedstrijden als
Milwall - West Ham
Liverpool - Man u
of SS Lazio - As Roma
wel gewoon met uitpubliek kan.
over

ze willen niet eens naar rotterdam komen, toen met die bekerfinale hebben ze er alles aan gedaan om niet te hoeven komen

Ajax supporters zijn gewoon de meest gevreesde supporters van Europa. Dragen wapens bij zich, niet iedereen maar heel veel supporters hebben geen respect voor de tegenstander en zijn gewoon respectloos. Zelfs de Ajax kinderen worden zo met de paplepel opgegroeid. Dan vind ik het niet gek dat je wordt gehaat door de andere clubs. Helaas kun je dit niet zo een twee drie verhelpen want dat zit zo ingebakken. Als Ajax supporters naar Rotterdam dan kun je wel verwachten dat de hel losbreekt.

26 januari 2012 om 20:25

wil jij die gasten geen eer geven voor iets wat ze niet verdienen. de meest gevreesde supporters komen uit polen, dat zul je komend ek wel merken

26 januari 2012 om 20:27

Wat zit jij te stom te ouwehoeren.

26 januari 2012 om 20:31

Naar mijn mening zijn de Feyenoord hooligans nog een tikkeltje erger dan de Ajax hooligans!

26 januari 2012 om 20:36

idd er zijn 2 doden gevallen bij supportersrellen in ons land, een ajacied en een twente fan, beide vermoord door een feyenoorder, en wel met wapens

26 januari 2012 om 20:43

Die twijfelachtige reputatie hebben nogal altijd de Feyenoord hooligans hoor.

26 januari 2012 om 21:37

In de jaren '90 wel ja, tegenwoordig komen de gevaarlijkste hooligans uit de Balkan en Polen. In Nederland zijn wij nog steeds (veruit) de gevaarlijkste harde kern, wat natuurlijk inderdaad een zeer twijfelachtige reputatie is.

26 januari 2012 om 22:35

Het gaat alleen nog maar erger worden.
Er gaat een nieuwe ''lichting'' fanatieke Ajax en Feyenoord supporters aankomen de jeugd word steeds agressiever en asosialer dus vermoed dat er steeds meer rellen gaan komen.

26 januari 2012 om 21:40

Het stuk dat Ajaxhooligans zeer weinig respect voor de tegenstander kan ik inkomen na 3 grote incidenten in de laatste 20 jaar (staafincident, Wesley van W. en het massaal aanvallen en proberen neer te steken van Feyenoordspelers en trainers op de toekomst), maar de meest gevreesde hooligans in Europa? De tijd dat Nederland (en dan nog vooral de Scf) de gevaarlijkste hooligans had is al een jaar of 10 over. Ajax heeft nooit de meest gevreesde hooligans gehad, Feyenoord (in de jaren '90) wel. Tegenwoordig is Oost-europa gevreesd en in het Nederland het hooliganprobleem verminderd.

26 januari 2012 om 21:47

Nederland heeft al jaren niet zulke gevreesde hooligans meer. En daarbij is toch Feyenoord dan de meest gevreesde. Niet dat ik daar trots op ben.tegenwoordig komt het allemaal uit de Balkan en Polen. Oftewel het Oostblok. Daar lopen alle gekkie's rond. Sommige clubs hebben ook banden met die landen. Ado met Legia Warschau dacht ik. en Feyenoord als ik me niet vergis met Torcida Split.

Het zou mooi zijn als het lukt, maar ik ben bang van niet.

Overal merk je nog die haatgevoelens jegens elkaar. Het is al weken bezig op de sociale netwerken en ook hier in de buurt (gelderland(!!!)) gaat het er al hard aan toe. zondag word een beladen wedstrijd. De supportersgroepen maken elkaar via twitter bijv. ook helemaal belachelijk, dat hoort bij een klassieker, maar of het helpt? Ik weet het niet

Kunnen ze niet gewoon 1000 kinderen uitnodigen die er ook bij waren tegen AZ? Dat zal waarschijnlijk voor meer geluid zorgen dan de laatste 30 klassiekers vanuit het uit-vak. Er komen altijd veel supporters mee vanuit A'dam maar zelden zo'n stil uitpubliek meegemaakt in de Kuip!

26 januari 2012 om 20:48

Alsjeblieft niet, zeg! Al die kinderen tijdens Ajax-az, dat moet het meest angstaanjagende geluid zijn dat ik ooit heb gehoord. En dat 90 minuten lang!

En dat Ajax-supporters stil zijn in de Kuip valt wel mee hoor. Ik keek laatst nog de samenvatting waarin Ajax in de laatste paar minuten de winst pakte door goals van Grygera en Maduro. Toen hoorde ik ze aardig goed! De Feyenoord-supporters daarentegen...

26 januari 2012 om 21:29

Ja wat wil je als je in die wedstrijd het moeiljk hebt maar alsnog door 2 doelpunten in 5 minuten tegend e verhouding in wint... ;
Nee ik begrijp heel die problemen niet. Beide uitvakken zijn enkel bereikbaar via een slurf, contact met andere supporters is vrijwel onmogelijk. Je moet nog anderhalf uur wachten tot na de westrijd voordat je wegmag waardoor er geen supporter meer aanwezig is van de tegenpartij....wat moet er dan gebeuren?

26 januari 2012 om 21:39

Was dat niet de wedstrijd in 2005? Dat Feyenoord 10 minuten voor tijd nog met 2-1 voor stond en het alsnog 2-3 werd? Als het die wedstrijd was(correct me if i'm wrong) dan kan het niet zo zijn dat daar een uitvak met Ajax supporters bij was want die sloopten toen op de heenweg de trein naar Rotterdam meen ik me te herrinneren en moesten toen terug naar Amsterdam en toen waren ze niet op tijd weg en ontstonden er ook rellen

het word toch niks.
De burgemeesters willen het niet.

Er is een keer wat gebeurt en dat was nog de schuld van de politie die de ajax supporters niet op tijd weg kregen.

27 januari 2012 om 03:35

wve
Dus omdat de politie de supporters niet op tijd weg kreeg, zijn ongeregeldheden toelaatbaar.

Ik hoop voor je dat je er menselijkerwijs iets anders over denkt, Het is toch belachelijk dat je niet op een normale manier een wedstrijd kunt bekijken zonder dat je veiligheid in gevaar komt. en dat geld gewoon voor beide supportersgroepen. Eigenlijk is het te krom voor woorden dat het zo moet, om maar is met een drogreden te komen, het is maar een spelletje.

Ja leuk bedacht zo'n proef maar er hoeft maar een leeghoofd bij te zitten die het weer voor de rest verpest. Natuurlijk hoop ik dat het goed komt want een klassieker zonder uit publiek is gewoon vele malen minder, maar wat mij betreft schiet je hier niks mee op. Ik ben trouwens ook bang dat het nog jaren gaat duren...

Uitsupporters bij dit soort wedstrijden geeft net dat beetje extra, zou wel weer mooi zijn....

En als we dan toch bezig zijn, laat ze (ajacieden) ook weer welkom zijn in Den Haag en andersom uiteraard ook!!

Als ik hierboven het gros van de reacties lees, van beide kanten, dan weet ik alweer genoeg en laat het maar zo zonder uitpubliek

De spanning tussen de supportersgroepen hoort bij een voetbalwedstrijd. Het is alleen zaak om je grenzen te kennen. Een beetje zwaaien en provoceren(achter 500me, tralies, plastic wanden etc) kan en mag best, heeft niemand last van. Maar als het overgaat tot vandalisme, bevolkingsgroepen of geloofsovertuigingen worden beledigd en relschoppers het verpesten dan gaat het te ver.

Want het stilzitten en zwijgen beleid wat de knvb en andere voetbalbonden proberen te bereiken gaat natuurlijk ook nergens over. Voetbal=emotie. Maar leer je grenzen kennen.

Bij een klassieker hoort natuurlijk publiek van beide kanten. Alleen het blijft toch een moeilijk probleem. De fans haten elkaar en vooral de hooligans hebben zoveel haat tegen de ander dat het niet echt mogelijk is om fatsoenlijk de supportersgroepen naast elkaar in een stadion te zetten. Tenzij je het net zoals in Polen doet. Per supporter twee politiemannen die ook nog eens zwaar bepakt zijn.

Overigens ik las hier boven al een reactie met dat ze alleen kinderen zouden moeten toelaten. Hier dacht ik ook al aan. Maar zal het geen oplossing zijn om gewoon niet de harde kern er heen te sturen, maar de wat meer neutrale supporters? Die zullen niet zo snel alles afbreken en rellen veroorzaken als de echte harde kern.

Pfff sinds 2009 pas? Het voelt alsof de klassieker al veel langer zonder uitpubliek wordt gespeeld. In beide stadions merk je gewoon dat de sfeer veel minder is zonder uitvak. Al wordt het 8-8 met 16 legendarische goals, er is geen hol aan zo.

Spanning hoort erbij maar om te rellen enzo dat verpest het letterlijk voor heel Rotterdam en Amsterdam. Ik denk dat er best wel uitsupporters bij kunnen komen zonder hooligans

Waarom beginnen deze gesprekken altijd als Ajax uit moet spelen en is het vanaf de kant van Ajax. Kijk ik bedoel maar, als je als Knvb nu de wedstrijd ook voor uitsupporters gaat vrijgeven dan maak je jezelf ongeloofwaardig en dan heeft Feyenoord een nadeel gehad vanwege de vorige wedstrijd.

Het zelfde met die bekerfinale tussen Ajax en Feyenoord, die moest en zou 2 keer gespeeld moeten worden omdat het anders niet eerlijk zou zijn voor Ajax. Maar het is een traditie die sinds mensheugenis al zo is, maar omdat Ajax tegen Feyenoord moet spelen moet het anders. Ik vind het een beetje slap en ze moeten de regels houden zoals ze zijn. Dat zal de hooligans eens leren, want dat is echt niet normaal meer.

Ik had die documentaire gezien op RTL 7 en ik schrok er echt van man. Die gekken hebben gewoon TNT en willen alleen maar vechten. Ik wist dat het erg was maar dat er bommen van pas kwamen wist ik niet. Die gekken moeten levenslang de gevangenis in om het voetbal weer normaal te laten worden. Zodat iedere supporter gewoon gezellig naar een wedstrijdje toe kan, en dat Ajax supporters ook weer toegelaten kunnen worden. En dat ze na de wedstrijd elkaar normaal de hand kunnen schudden en kunnen zeggen: "jammer, volgende keer beter".

Het zou geweldig zijn als er weer uit supporters mee zouden mogen komt de sfeer wel ten goede.
ben alleen bang dat er weer een aantal ''supporters'''' de boel verpest voor de rest.

Wat haat en nijd dat hoort er nou eenmaal bij alleen rellen, stenen gooien, hamas scanderen, 2e wereld oorlog vliegtuigen nadoen enzo dat moet echt voor altijd achterwege worden gelaten. De hooligans die hun hele leven inrichten op zo veel mogelijk rotzooi trappen die moet je gewoon gevangenisstraffen geven. Begin maar met een maand, wil je het daarna nog niet leren 4 maanden dan een jaar, 2 jaar enz.

Respectloos dom kutvolk die hooligans.

Goed bedacht door die dekker hopelijk gaat het door en is de klassieker als vanouds.

Ik ben voor! Probeer het dan bijvoorbeeld eerst met 500-800 man.gaat dat goed gewoon uitbreiden gaat het fout gewoon ingrijpen en de regel verscherpen het woord is aan de Knvb. Het zou toch prachtig zijn als deze wedstrijden weer met uit-supporters gespeeld kan worden, geeft net dat beetje extra aan de klassieker

Goed idee, en mocht het ooit weer fout gaan, gewoon de relschoppers straffen. Met camerabeelden precies nagaan wie zich niet gedraagt en die een levenslang stadionverbod geven.

Een wedstrijd hoort altijd van 2 kanten publiek te hebben, jammer dat het zo moet , hopelijk dat het in de toekomst wel weer mogelijk is.

We gaan knallen zondag 48.011 tegen 11 ,

We gaan de boefjes nu pakken ! Nu kan en Moet het

Come on Feyenoord

Ik heb er ziiiiiiiiiiiiiiiiin in Teteretete

Je vergeet de scheidsrechters, die zijn dit seizoen ook vaak tegen ajax dus 48014 tegen 11 niet dat ik voor ajax ben maar 't valt wel op

Je mag toch wel stellen dat als wedstrijden zonder publiek worden gespeeld dat een zware tekortkoming van de knvb en politie is. Als je de supporters in Nederland met die van het oostblok vergelijkt en met Engeland hebben wij echt lieverdjesin de stadions zitten. In Engeland hebben ze de problemen in stadions voor het grootste gedeelte weten uit te bannen. In Nederland is het probleem met hooligans op het moment echt heel erg klein. Bijna te verwaarlozen zo klein. De media en knvb maakt het veel groter dan het in werkelijkheid is. Iedereen kan makkelijk zonder angst naar een voetbalwedstrijd. Je ziet het met de economie ook. Veel mensen geven niets meer uit omdat ze bang zijn die angst word voor een groot deel gecreeerd door de media want ze verdienen zelf nog steeds hetzelfde en hebben nog steeds een vaste baan. Tegenwoordig doet iedereen allemaal net of de problemen alsmaar groter worden terwijl het tegenovergestelde waar is. Het aantal incidenten is met zeker 90% afgenomen. Wedstrijden zonder publiek mag in geen enkel geval een optie zijn. Dat is gewoon te triest voor woorden. De knvb , clubs en politie moeten ten alle tijden gewoon supporters van de tegenpartij toe laten. Als dat iets meer politie inzet kost dan is dat zo. Heb genoeg onderzoeken gelezen waaruit blijkt dat de politieinzit in Nederland sowieso al vele malen kleiner is dan in bijvoorbeeld Engeland , Duitsland en Belgie dus daar zit nog genoeg speling in wat mij betreft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren