Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'De vraag is of Messi wel zo sterk zou zijn zonder Xavi en Iniesta'

Laatste update:

Volgens Sonny Anderson lijdt het geen twijfel dat Lionel Messi maandagavond de Gouden Bal voor het derde jaar op rij in de wacht sleept. De 41-jarige oud-spits, die twee jaar voor Barcelona uitkwam, ziet momenteel geen betere speler op aarde rondlopen dan de Argentijnse aanvaller. Maar hoewel Anderson de tweevoudig Wereldvoetballer van het Jaar fenomenaal vindt, vraagt hij zich ook af hoe goed Messi zou zijn zonder de mensen achter hem.

/

Volgens Anderson maakt Messi telkens weer het verschil bij Barcelona. “De artiest Messi verdient gewoon de Ballon d'Or”, merkt de Braziliaan op in gesprek met France Football. “Ongeacht de tegenstander en de gelegenheid maakt hij het verschil. Hij is superieur aan Cristiano Ronaldo en iedere andere speler ter wereld. Spelers als Messi zijn echt uniek.”

“Toch is de vraag wel of Messi zo sterk zou zijn geworden, zonder Xavi en Andrés Iniesta achter zich. Xavi is het brein van Barcelona”, weet Anderson. “Hij dirigeert het spel vanaf het middenveld en maakt anderen om zich heen beter. Xavi zorgt ervoor dat er dingen gebeuren op het veld.”

Zonder Xavi en Andrés Iniesta zou Lionel Messi stukken minder productief zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Agh dat is toch al jaren de vraag. En bij Argentinie laat hij zien dat hij dat niet is. Maar goed, het is natuurlijk bij Barcelona de beste speler ter wereld en daarom verdient hij de prijs toch ook. Maar ik zou hem toch graag eens bij een ander clubteam zien, in een andere rol.

9 januari 2012 om 12:48

andere rol? voorstopper ofzo

9 januari 2012 om 12:53

haha ja bijvoorbeeld. Nee hij speelt nu natuurlijk als "valse 9" waar het hele spel om hem heen gebouwd is. Maar als je hem, ik noem maar iets, op z'n Robbens als rechtsbuiten neerzet dan zal hij anders moeten gaan spelen omdat Xavi en Iniesta niet alles voor 'm voorkauwen.

9 januari 2012 om 12:55

Messi speelde zo groottendeels tijdens het seizoen 2008/2009 en ook het seizoen erna toen Ibrahimovic nog in de basis stond. Pas toen Ibrahimovic eruit werd gehaald voor Bojan begon Mess vasti als valse 9 te spelen.

9 januari 2012 om 13:05

Volgens mij vlamt hij op elke plek in de voorhoede bij Barca.

Ben alleen benieuwd of Messi zou slagen in Engeland. En met Argenitinie krijgt hij heus nog wel de kans om de WK te winnen. Die hebben misschien wel de beste selectie, maar geen goede coach.

9 januari 2012 om 13:09

pfffffffffffff als robben alsjeblieft stop geen veer in die gozer zijn bil
peper is wat die nodig heeft
een goeie mermeta of een flinke porsie rotti met madam janet
kijken of die gaat liggen en blijf liggen

9 januari 2012 om 15:23

Wanneer ben je nou werkelijk eens de beste speler ter wereld? De individuele kwaliteiten van Messi staan toch inmiddels wel al buiten kijf? Zo goed, zo snel, zo zweergaloos en zo geniaal.

Makkelijk om altijd te beginnen over zijn prestaties bij Argentinie. Ook heel makkelijk om de vraag te stellen of hij minder zou zijn zonder Xavi en Iniesta. Messi speelt bij een topclub, dan weet je dat je ploeggenoten ook toppers zijn. Messi heeft het zelf afgedwongen om bij Barcelona te spelen en ik ben ervan overtuigd dat hij in elke andere competitie ook top zou zijn. Ook zonder Xavi en Iniesta. Die zijn ook maar wat blij dat ze een speler voor zich hebben waar ze de bal bij kwijt kunnen. Wisselwerking dus.

9 januari 2012 om 20:19

@ Officer
Dat is niet helemaal waar.
Ik ben een groot fan van Messi hoor, maar als het waar is wat ik gehoord is hij eigenlijk de rede dat Ibrahimovic een "miskoop" was.

Volgens sommige was het namelijk zo dat Messi in de spits wilden spelen en dat ook vroeg aan Guardiola. Guardiola kan geen nee zeggen tegen Messi en Zlatan kan niet spelen op de flanken. Vandaar dat Bojan er opeens instond.
Als Messi van te voren al in de spits wilde spelen, dan had hij dat aan het begin van het seizoen moeten zeggen voordat Zlatan aangekocht werd, want dan zou er geen spits maar een vleugelspeler aangetrokken zijn.

9 januari 2012 om 12:54

Bij Argentinië is het juist Messi die andere spelers in staat stelt om te scoren. Vrijwel elke goal komt voort uit een pass van Messi op een Aguero of een Higuain. Messi scoort alleen weinig voor het nationale team, en dat is precies waar je als aanvaller op wordt afgerekend. Neemt niet weg dat hij bij Argentinië minder goed presteert dan dat hij bij Barcelona doet.

9 januari 2012 om 13:12

maar je moet er wel bij zeggen dat hij niet de ballen krijgt om een keer aan te raken en te scoren andersom doet hij dat wel zoals je zegt

dus met andere woorden een xavi en een iniesta in argentinië
zorgt voor meer scoringskansen
hij kan het niet in zijn eentje
het is een teamsport

9 januari 2012 om 12:57

Hij speelt in een totaal andere rol voor Argentinië. Wat lullen mensen hier op Voetbalzone toch altijd ongegeneerd uit hun nek...

9 januari 2012 om 12:58

Dan klopt het toch dat hij daar minder rendeert?

9 januari 2012 om 13:38

Messi verdeelt daar het spel, en zet vaak genoeg spelers alleen voor doel..
Als de aanvallers van Barca niet scoren, dan gaat tog niemand roepen dat Xavi het moet doen..
Je moet zien wat zyn rol is, en by Argentinie speelt hy als spelverdeler...

9 januari 2012 om 13:42

Klopt omdat hij verkeerde spelers achter zich heeft staan.. Uiteindelijk blijft een voorhoede speler afhankelijk van de ballen die die krijgt.

9 januari 2012 om 20:21

@stretfordend
Nee.
Als je op een andere positie speelt en een andere rol meekrijgt dan worden er andere dingen van je verwacht. Als jij die dingen goed uitvoert dan rendeer je optimaal. Of vind jij dat Xavi niet optimaal rendeert omdat hij er geen 50 doelpunten per seizoen maakt ?

9 januari 2012 om 13:56

Xavi en Iniesta spelen de laatste 2 jaar toch niet elke wedstrijd meer bij Barcelona. Messi zo mogelijk wel en ik zie weinig verschil als Messi zonder deze 2 speelt. Wellicht dat zijn klasse dan nog iets meer opvalt.

Overigens speelt Messi dit en vorig seizoen in een andere rol dan de seizoenen ervoor.

9 januari 2012 om 16:56

Ik reageer op jou maar ik denk dat ik wil reageren op de mensen die vinden dat Messi zo goed presteert door Xavi en Iniesta. Je hebt een team om je heen nodig om zo goed te presteren. En hun zijn unieke spelers. Maar gister vertelde Sierd de Vos een opvallend feitje over het jaar 2011. Dat Xavi maar 1x de aangever was bij een doelpunt van Messi en dat bijvoorbeeld een Dani Alves vele malen vaker de aangever was voor een doelpunt van Messi. Ik denk dat Messi de beste klik heeft met Alves en daarna pas met Xavi en Iniesta ook met Busquets heeft die een buitengewone klik. Feit blijft natuurlijk dat die 2 enorm belangrijk zijn voor het team. Maar nee Messi is niet alleen afhankelijk van hun hij heeft zijn kwaliteiten die hij laat zien altijd en overal. En gister had Xavi en Messi gewoon een mindere dag en dan zie je meteen wat dat doet met het team. En dat is het verschil tussen Barcelona en Real Madrid bij Real Madrid zijn er nogheel veel andere die het verschil kunnen maken bij Barcelona is het Messi??? en wi nog meer?

9 januari 2012 om 14:50

Ik zal de vraag maar heel simpel antwoorden:
Messi is de perfecte speler in het perfecte team.

9 januari 2012 om 15:01

Bij Argentinië speelt hij niet slecht hoor. Kijk maar is een wedstrijd van hem met Argentinië. Maar voetbal is een teamsport.

9 januari 2012 om 15:12

Hij speelde in zijn jeugd altijd rechtsvoor.

Dat blijkt wel in het argentijnse elftal waar messi geen xavi of iniesta om zich heen heeft.

9 januari 2012 om 12:58

Dat blijkt omdat Argentinië ook niet zulke geweldige verdedigers heeft, inclusief backs, en ook niet omdat ze een geweldige keeper hebben en inderdaad een middenveld.. Dat ligt niet aan Messi maar gewoon aan een Klote middenveld en een klote verdediging.. Zet Messi bij Ajax, dan is hij even goed, maar tegen clubs als Madrid en United ga je het dan niet waar kunnen maken..

9 januari 2012 om 13:00

Je weet dat voetbal met meer dan met een speler gespeeld wordt?

Messi is juist de enige bij Argie die altijd een ruime voldoende haalt en met tal van briljante steekpassjes komt. Dat de rest het dan niet afmaakt kan Messi ook niet veel aan doen.

9 januari 2012 om 13:10

ja lekker makkelijk gezegd maar ik vind dat niet kloppen argentinie beschikt over spelers:
aguero, di maria, higuain, banega, otamendi, lisandro lopez, tevez, lucho gonzalez en ga zo maar door. Een enorm talentvolle lichting. Als je bijvoorbeeld kijkt dat Nederland in de finale komt op het wk. Nederland heeft in principe lang niet op elke positie een betere speler dan argentinië. Met andere woorden je moet messi niet als heilig beschouwen en smoesjes verzinnen dat het aan alle anderen ligt bij Argentinië. Het is niet zo dat hij met zo een enorm slechte ploeg speelt.

9 januari 2012 om 13:15

Maar jij beweert nu min of meer dat Messi er niks van bakt bij Argentinie, terwijl dat gewoon onzin is. Heb je weleens een pot van Argentinie gezien eigenlijk?

9 januari 2012 om 13:26

Heb je het wk gezien? Daar was messi echt niet zo best. dat is nou niet alleen aan zijn team te verwijten. Als het team verliest verliest alle spelers die die wedstrijd spelen. maar zelfs al zou bij argentinie een elftal om messi gebouwd worden. bij argentinie hebt je spelers die allemaal voor eigen succes gaan. messi is de beste speler ter wereld. maar bij een andere club als barcelona zie ik hem dat niet zijn, puur omdat hij perfect in dat systeem past

9 januari 2012 om 13:39

Messi zou er in de Premier League ook gewoon minimaal 25 a 30 inknallen hoor. Iedereen doet nu net alsof ze in Engeland zo hard spelen enzo, maar dat doen ze in Spanje ook gewoon.

En ja, heb het WK gezien. Eerste 3 wedstrijden speelde hij erg sterk, daarna werd het minder idd.

9 januari 2012 om 13:42

@coentje,hij voetbalt miss wel goed bij argentinie maar lang niet zo goed als bij barca omdat ie daar iniesta en xavi gewoon voor nodig heeft

9 januari 2012 om 14:00

Ik word een beetje simpel van dat steeds maar Xavi en Iniesta erbij halen als Messi eens wat minder speeld. Ik denk dat het eerder andersom is. Xavi was de eerste jaren bij Barca nog lang niet zo dwingend dan hij nu is. Dat begon pas toen Messi in de ploeg kwam. Dus denk dat xavi eerder afhankelijk is van Messi dan andersom.

9 januari 2012 om 14:10

Met (qua naam) betere spelers ben je nog steeds niet een beter team, zoals iedereen hier hoort te winnen. En ja, natuurlijk speel je beter met Xavi en Iniesta achter je, maar dat geldt denk ik voor iedere voetballer.

9 januari 2012 om 14:24

Xavi en Iniesta zijn ook zo goed omdat Messi 2 a 3 spelers naar zich toetrekt en er zo ruimte ontstaat om hun steekpassjes kwijt te kunnen. Dat wordt heel vaak vergeten. Zonder Messi zijn Xavi en Iniesta ook een pak minder hoor.

9 januari 2012 om 16:00

Je weet toch ook wel dat Argentinië over wereldtoppers beschikt hé. Di Maria, Tevez, Aguero, Higuain voor de voorhoede, Pastore, Banega en Cambiasso daarachter, Zabaleta en Zanetti als RB en LB, en centraal achterin Samual en Mascherano, en als keeper Romero. Romero is wel slechter dan valdez, Zabaleta is ook slechter dan Dani Alves, maar Cambiasso is beter dan Busquets en Zanetti is ook beter dan Abidal vind ik. Dus zoveel verschilt het niet.

9 januari 2012 om 16:31

Cambiasso beter dan Busquets? Haha, nee dus, die man is echt zo belangrijk voor het korte spel van Barca. Cambiasso op zijn hoogtepunt kon zich aan Busquets meten, nu niet meer. Maar mensen verwachten hier dat Messi bij Argentinie de voorzetten geeft en ze ook gelijk zelf afmaakt. Mensen denken al snel, Messi scoort niet bij Argentinie, dus dan zal hij wel slecht spelen. Onzin, hij speelt de laatste tijd bijna net zo goed als bij Barca.

En volgens mij was de discussie nog niet afgesloten hoor, maar goed, ben dan niet zo''n genie als jij natuurlijk.

9 januari 2012 om 17:33

Sorry hoor maar ik hoor dat mensen zeggen dat Messi goed speelt bij Argentinië?!?! Heeft iemand de Copa Amerika wedstrijden van vorig jaar gezien?! Messi was echt waar-de-loos.. Argentinië was nogniet zo slecht maar Messi blameerde zich echt, vooral met die vrije trap in de laatste minuut van de eerste wedstrijd, heel de wereld vindt hem geweldig, behalve de Argentijnen.. In argentinië zijn spelers als tevez en aguero de echte helden

9 januari 2012 om 14:57

Laat jij even een discussie oplaaien die boven je net is afgesloten, genie.

Met 9 man zou Messi inderdaad een stuk minder productief zijn. Maar laten we niet overdrijven. Xavi heeft het afgelopen jaar 1 assist op Messi gegeven. Dani Alves 17. En laten we niet gaan doen als Messi de enige topspeler is die in een team speelt met andere topspelers. Wordt een beetje vermoeiend.

9 januari 2012 om 12:55

Inderdaad, iedereen wordt beter met een Xavi en Iniesta, maar dat staat toch los van de individuele kwaliteiten die hij heeft? Persoonlijk vind ik hem gewoon de beste en ook met Argentinie laat hij het gewoon zien, hij heeft een redelijk WK gespeeld, bovendien speelde hij laatst Spanje persoonlijk dol. Dat hij geen prijzen wint, heeft ook te maken met de belachelijke coaches die de bond opstelt.

9 januari 2012 om 12:56

Sonny Anderson wil hier dan ook helemaal geen afbreuk doen op de verdiensten van Messi, hij wil eerder Xavi en Iniesta in de kijker stellen. Hij zegt duidelijk dat er geen betere speler is dan Messi, maar dat je vooral niet mag vergeten dat hij door zijn team ongelooflijk goed geholpen wordt.
Messi kan ik elke ploeg het verschil maken, hij is dan ook een fenomeen. Zet hem bij Man U en hij zal nog altijd zijn stempel drukken en ook bij Milan, Inter, Chelsea, Bayern en noem maar op. Dit staat niet in de weg dat Messi het bij Barcelona nog meer zal kunnen doen. Xavi en Iniesta zorgen ervoor dat Messi boven zichzelf uit kan stijgen. Ze zorgen ervoor dat hij kan opvallen door hem goed aan te spelen.

Messi speelt niet zoveel slechter bij Argentinië zoals velen zeggen. Hij is ook altijd een constante dreiging en heel vaak de beste op het veld. Maar als hij nu nog spelers zou hebben als Xavi of Iniesta in zijn ploeg, dan zou hij niet alles alleen moeten doen en zouden zijn kwaliteiten meer tot uiting komen.

En nu kan iedereen zeggen dat Di Maria, Aguëro en Higuain ook geen koekenbakkers zijn, maar ze kunnen niet wat Iniesta en Xavi wel kunnen. Waar Messi bij Barça zijn kansen zelf creërt én aangeboden krijgt, moet hij bij Argentinië meer zelf doen. Dat is het grote verschil.

Conclusie: Messi speelt niet beter met Xavi of Iniesta, het maakt het hem alleen iets makkelijker.

9 januari 2012 om 12:57

En wie geeft 90% vd keren die voorassist op Alves?

9 januari 2012 om 13:47

@artys

Messi is inderdaad mede dankzij zijn teamgenoten een van de beste spelers ooit. Echter vergeet men de individuele klasse die vaak vooraf gaat bij een van zijn doelpunten. Verder moet men wel kwalitatief goed genoeg zijn om met dit soort middenvelders te spelen en op een dergelijke wijze. Zie een Zlatan Ibrahimovic.

Men doet alsof Messi alleen intikkers maakt. Ik krijg er de slappe lach van.

9 januari 2012 om 14:22

Messi is wereldklasse, volledig met je eens dat hij één vd beste spelers ooit is.

Ibra kon in zijn korte periode toch aardige statistieken overleggen (wel wat pingels, vrije trappen etc maar die tellen bij Messi ook), dus om hem neer te zetten als iemand die de kwaliteiten mist om met die spelers samen te spelen is vrij kort door de bocht. Had Ibra zich beter gedragen en wat meer tijd gekregen had hij ook een prima aanspeelpunt richting aanval kunnen worden, maar dat is als als....

Ik reageerde hierop omdat er adhv assists bepaald werd dat Alves belangrijker (voor Messi) is dan Xavi.

Bij Messi lijken het soms intikkers, maar dat komt doordat het er bij hem allemaal zo gemakkelijk uit ziet. Als er dan zoals gisteren even wat minder dingen lukken, wordt er meteen gezegd dat hij slecht speelde...daar krijg je de slappe lach van.

Messi naar Man United zou ik wel willen zien. dan daar uitblinken en daarnaast een WK pakken met Argentinië. Dan vind ik hem bij de beste speler ooit passen. ( Maradona Messi)

9 januari 2012 om 12:55

Wat is dit voor een onzin mensen? Waarom moet Messi eerst een WK pakken en bij een andere club bewijzen dat die de beste speler is? Hij bewijst het bijna wekelijks bij Barcelona, en dat die het geluk heeft om met Iniesta en Xavi te mogen spelen ligt aan zijn zijde. Hou toch op met dat soort gepraat over Messi. Hij is gewoon de beste voetballer ter wereld momenteel. En hij kan het na vanavond alleen maar nog een jaar langer zijn.

9 januari 2012 om 13:05

Hij is op dit moment zeker de beste. Maar de beste ooit vraag ik me af.
Zoals al zo vaak is aangegeven speelt hij wel in een zeer goed geoliede machine bij Barca. Bij Argentinië niet en daar speelt hij stukken minder. Feit.
Daarnaast zou ik hem ook nog wel eens in de PL willen zien spelen, vraag me af of hij het daar ook volhoudt. Voetbal is namelijk zoveel meer dan mooie dribbels en en prachtige techniek. Soms is het ook gewoon fysiek spelen, de beuk erin. Dit gebeurt in Spanje nauwelijks maar in de PL wel. En daarom zou ik hem daar graag in zien spelen.
Daarnaast vind ik de titel beste speler ooit ook zo'n onzinnige. In de tijd van bv Pele was het voetbal zo veel anders dan nu dus eigenlijk kan je niet vergelijken.
Voorbeeld, ik kan de geneticatheoriën van Mendel nu zelf afleiden en testen, maar maakt me dat een evengoede of betere bioloog dan Mendel. Dat lijkt me sterk..
Daarnaast heb ik spelers als Cruijff. Maradonna etc. niet meegemaakt en kan ik er dus niets zinnigs over zeggen.

Daarom moet het maar eens klaar zijn met de beste van de Wereld etc. Messi speelt nu fantastisch, maar ik vind dat hij zich ook elders moet kunnen bewijzen.

9 januari 2012 om 13:55

Maar het is ook een feit dat Messi momenteel nog steeds de titel heeft van beste voetballer ter wereld op dit moment, dan kijk je natuurlijk niet naar het verleden. En vanavond kan hij die titel weer pakken en mag hij zich weer een jaar lang de beste noemen.
En over dat je Messi in de PL wilt zien spelen omdat het daar niet alleen maar gaat om mooie dribbels etc wil ik ook nog iets over kwijt. Als je de wedstrijden van Barca volgt, dan bedoel ik elke wedstrijd (zoals ik) dan kan je gerust zeggen dat hij fysiek sterk is, ook al is hij klein. Je wil niet weten hoeveel schoppen hij krijgt en hoevaak de tegenstanders er echt heel hard in gaan maar hij houdt zich staande en gaat gewoon door. Fysiek is Messi sterk genoeg om in de PL te spelen. Hij en Aguerro zijn ongeveer het zelfde kwa fysiek snelheid etc. En bij Aguerro zie je ook dat hij makkelijk mee kan in de Pl.

En of Messi de beste aller tijden is heb ik niks over gezegt, maar als je het mij vraagt zeg ik: Ja! Alleen maar omdat het voetbal nu zoveel verder is dan toen. Fysiek, conditioneel, tactisch, technisch en ga zo maar door. Ja Cruijff, Maradona, Pele waren grootheden in het voetbal, zullen ze altijd blijven maar Messi ligt op een totaal andere niveau dan die 3 grootheden. Niet alleen Messi als je het mij vraagt maar meer spelers. Zidane, braziliaanse Ronaldo, C.ronaldo etc etc.

Nou laat de discussie maar weer losbarsten. Ik blijf het zeggen Messi is gewoon de beste op de wereld en zal dat ook blijven mits hij niet geblesseerd raakt. Kijken naar het team vind ik Barcelona enorm sterk en zijn het 11 superieure spelers die er staan. Abidal krijgt niet de voorkeur boven Evra in het nationale elftal en toch is hij zeer sterk. Zelfde geld voor Dani Alves bij Brazilie. Breekt geen potten en toch had hij iets van 17 assist op 20 goals van Messi dan kan je wel wat. Houd Ronaldo altijd uit de wedstrijd. Dit team is zo goed op elkaar ingespeeld dat is de verdienste van La Masia, maar meer de verdienste van Guardiola.

Een beetje vreemd wat hij zegt: “De artiest Messi verdient gewoon de Ballon d'or” maar ondertussen twijfelt hij wel of Messi wel zo goed zou zijn zonder Xavi en Iniesta achter hem?

Maar goed OT: Messi verdient hem ook dit jaar gewoon weer...

Wat maakt het uit, Iniesta en Xavi bestaan nu eenmaal en voetballen achter Messi.. Of dat hem zo goed maakt of beter boeit mij toaal niets.

Hier gaan we weer. Ik ga me er niet meer in mengen. Ik ga gewoon genieten van het feit dat er zo''n getalenteerde groep momenteel samenspeelt. (hoewel het gisteren wel een klein beetje tegenviel). Voor mij verdient hij die bal dit jaar weer, hoewel ik hem Xavi ook had gegund. Maar er kan er maar 1 winnen he.

Leuk dat mensen altijd Argentinië erbij halen. Messi scoort daar wellicht niet zo vaak als bij Barcelona, maar hij speelt ook juist meer naar achter geschoven dan bij Barcelona. De laatste Copa America was hij elke wedstrijd de beste speler van Argentinië. Het is tevens niet alleen Messi die het nalaat bij Argentinië, maar ook zeker zijn ploeggenoten. Neem bijvoorbeeld Higuain, hij verprutst zoveel (vaak door Messi gegeven) kansen, welke hij bij Real Madrid wel zou maken. Dit is met vrijwel alle aanvallers van Argentinië. Maar goed mensen kijken niets van Argentinië en springen allemaal op de 'bandwagon' en zeggen vervolgens dat Messi niets presteert.

9 januari 2012 om 12:56

Helemaal mee eens, er zijn hier, ik gok zo'n 75 procent van de kritici, die nog nooit een wedstrijd van Argentinië hebben gezien. Dan ook maar roepen: Messi bakt er niets van! Ongelovelijk, en dan wel Higuaín prijzen... Messi doet het minstens even goed bij Argentinië als Ronaldo bij Portugal.

9 januari 2012 om 12:58

@officer

Dit doen Messi fans wel vaker. Vind het een beetje zwak om andere
spelers de schuld te gaan geven en je eigen speler niet. Messi rendeert gewoon niet bij Argentinie zoals hij bij Barcelona doet. De Copa heb ik gezien en moet zeggen dat hij steeds beter word, maar liet het wel liggen tegen Urugauy die met 10 man speelde de gehele tweede helft. Tegen Bolivia Man of the Match, maar wat koop je ervoor. Ronaldo was ook Man of the Match tegen Spanje in de achtste finale van het WK 2010 en speelde als een natte krant.

@joost

Hier ben ik het dus niet een keertje met je eens.
Ik heb bijna alle wedstrijden van Argentinie gezien en wat ik net zei hij word steeds beter, maar zowel Ronaldo als Messi kunnen en moeten veel beter voor hun land.

9 januari 2012 om 13:06

Excuses, was een woord vergeten in mijn originele tekst.
Ik probeer alleen te zeggen dat alle ogen gericht zijn op Messi bij Argentinië, maar dat er ook nog 10 andere mensen op het veld staan. En Messi speelt gewoon bij Barcelona anders dan bij Argentinië, ik verwacht dat als ze hem echt in de spits zetten dat hij dan beter kan gaan renderen, maar dat is toch moeilijk met andere topspitsen als Higuain, Tévez en Aguero.

9 januari 2012 om 13:10

Hier ben ik het dan wel weer met je eens.
Het lijkt oneerlijk dat alle ogen op hem gericht en begrijp me niet verkeerd er zitten ook wedstrijden bij dat hij gewoon goed speelt. Hij is nu eenmaal sterspeler en 3 keer wereldvoetballer van het jaar plus aanvoeder ja dan zijn alle ogen op je gericht. Winnen doe je met zen 11en en verliezen ook.

9 januari 2012 om 13:51

@crazylegs

Het probleem is dat bij Messi alles onder een vergrootglas wordt gelegd. Als er wordt gewonnen komt het door Messi. Als er wordt verloren komt het door Messi.

Mensen vergeten dat het nog altijd een teamsport is. Nog nooit is er iemand geweest die een team in zijn eentje kampioen maakte.

Bij Argentinië maakt hij exact dezelfde acties als bij Barca. Zijn techniek, passeervermogen en passing is echt niet minder. Dat zou volstrekt onlogisch zijn ook. Het probleem is alleen dat het als team zwaar zuigt. Zoveel wereldsterren en niemand benut zijn potentie optimaal. Is geen toeval.

9 januari 2012 om 14:16

@crazylegs

Ik weet niet wat jij bedoelt maar op het WK was David Villa de man of the match tegen Portugal. Ronaldo speelde inderdaad als een natte krant en was totaal onzichtbaar. Lijkt me niet dat je dan man of the match bent.

9 januari 2012 om 14:21

@lionelbarca

Ik geef je wel gelijk hoor. Bij Messi word alles onder een vergroot glas gezet. Hij is nu eenmaal de sterspeler. Ik heb zelf het idee dat hij het spelletje van Barcelona wil spelen alleen dat de andere spelers anders willen spelen of andere ideeen hebben en dat werkt niet.

@toni9
kan me toch echt heugen dat Ronaldo hem had gekregen ik zoek het nog even op

9 januari 2012 om 14:34

@toni9

Ik moet me excuses aanbieden je hebt helemaal gelijk het was David Villa.

Ronaldo was tegen Ivoorkust man of the match waar hij niks heeft klaargemaakt. Nogmaals duizend excuses.

9 januari 2012 om 17:22

@crazylegs

Geen probleem haha. Iedereen zit er wel eens naast. Maar het leek me sterk omdat Spanje veel beter was en Villa de winnende maakte dacht ik dat het sowieso een Spanjaard moest zijn. En heb ik het ook even opgezocht.

Tuurlijk is Messi minder goed zonder Xavi en Iniesta. Elke speler wordt beter met die twee achter zich. Messi verdiend weer de Gouden Bal, hij was namelijk gewoon weer de beste het afgelopen jaar. Iniesta zou hem ook nog eens kunnen krijgen, helaas is dat nu niet meer mogelijk.

Messi is een uitzonderlijke speler en de lof die hij krijgt verdient hij ook. Iniesta en Xavi daarentegen worden imo wat ondergewaardeerd, één van hen mag van mij ook wel eens de Gouden Bal winnen.

Zijn individuele kwaliteiten zullen niet veranderen zonder xavi en iniesta, want als je vaak ziet hoe hijzijn eigenkwaliteiten gebruikt dan heeft dat niks te maken met xavi en iniesta. Als Xavi en iniesta weg zijn is barca zelf wel minder maar dat komt niet zo zeer door messi, maar door het gemis aan xavi en iniesta op het middenveld.

Een speler die meerdere malen een solo maakt per seizoen, die er prachtige ballen inschiet in Finales overal ter wereld en zoveel assists op zijn naam heeft is niet afhankelijk van andere spelers. Ze zijn een team, dat is een ander verhaal. Zonder goede verdedigers en een keeper zou hij ook niet de beste ter wereld worden, omdat ze er dan heel veel in zouden krijgen en veel zouden verliezen, dus niet veel zouden gaan winnen, het is een teamsport, iedereen heeft elkaar nodig, de gene die het meeste de verandering in een spel brengt is speciaal en de sterspeler.. en dat is nu zonder twijfels Lionell Messi

Eindelijk iemand die het ziet. Als Messi naar Italië of Engeland zou gaan dan zou hij niet het aantal doelpunten scoren die hij nu maakt. Tenzij Messi naar een andere competitie vertrekt zal ik hem nooit beschouwen als de beste speler ter wereld. Een ander alternatief is : blijven bij Barca maar dan moet hij meerdere bekers winnen met zijn land Argentinië.

Eigenlijk is de grote vraag: zou een andere speler ook zo goed zijn met Xavi en Iniesta in zijn ploeg? Villa, Torres, Zlatan, Eto'o, Henry, Pedro en nog vele anderen, hebben al bewezen dat zij het alleszins niet zijn.

9 januari 2012 om 13:01

Messi heeft al 20 maanden geen assist van xavi gekregen...

9 januari 2012 om 13:16

Gast als je met statistieken wil komen doe het dan goed. Vorige week heeft Xavi Messi nog 2x laten scoren voor de Copa del Rey...

9 januari 2012 om 13:21

Van wie was dan de assist van de 4-0 laatst tegen Osasuna?

9 januari 2012 om 14:12

@forzae

20 maanden geen assist in de nationale competitie. Graag gedaan.

9 januari 2012 om 13:10

Jawel, eentje.

Ennuuh, volgens mij heet Eto''o wel laten zien dat hij briljant met Xavi en Iniesta kon samenspelen.

9 januari 2012 om 14:07

Ja natuurlijk, maar Messi bewijst toch nog net iets meer dan Eto'o. Eto'o heeft niet voor niets de gouden bal nooit gewonnen.

9 januari 2012 om 15:47

Het gaat toch ook niet alleen om de assists. Dat Barca bijna iedere wedstrijd zo'n 70 balbezit heeft, komt grotendeels door Xavi en Iniesta. Xavi en Iniesta maken ook ruimte voor Messi. En Xavi en Iniesta zijn wel heel veel betrokken bij doelpunten. Ze bezorgen bijna iedere pass, maar omdat ze het laatste tikje opzij niet geven krijgen ze geen assist op hun naam. En dat die andere spitsen het iets minder goed afgaat ligt aan hun speelstijl. Messi past perfect bij Xavi en Iniesta en zij passen perfect bij Messi, waardoor ze alledrie beter lijken dan dat ze zijn. En Xavi bezorgt de nationale ploeg ook een grote prijs en Messi niet. Waarom? Geen Xavi en Iniesta! Als iemand die gouden bal verdient is het Xavi, maar liede maakt blind en iedereen is verliefd op Messi, want bij iedere simpele actie doet iedereen of het een wereldactie is, terwijl ze lopen te zeuren over het juichen van Ronaldo als hij een werelddoelpunt maakt. Messi zal het een keer moeten gaan bewijzen dat hij het in een andere competitie kan zonder Xavi en Iniesta.

9 januari 2012 om 16:34

Ik ben helemaal niet verliefd op Messi, mijn favoriete speler is namelijk Iniesta. Ik zou ook het liefste hebben dat hij de gouden bal wint, maar Messi is gewoon te goed.

Trouwens, nu ik het toch over Iniesta heb, dat is de minst naar waarde geschatte speler bij Barcelona, samen met Busquets. Kaka werd opgehemeld in 2005, maar wat Iniesta nu laat zien is minstens even goed. Enige probleem bij Iniesta is Messi, die alle schijnwerpers op hem richt.

Kaka was de ster in Milan, Messi is de ster bij Barcelona. Er kan in elke ploeg maar 1 ster zijn natuurlijk.

Grappig, had het hier gister nog over. Ik vind dat Messi hem dit jaar verdiend, maar in het jaar van het WK verdiende Messi hem niet. Toen had Sneijder of Xavi hem moeten winnen. Mannen die hun clubteam als wel hun nationale team naar grote hoogtes stuwden. Jammer dat zoiets niet meespeelt en er alleen naar de afmaker gekeken wordt. Ik vind de bedenker minstens zo belangrijk.

Ben benieuwd of ze zich dit jaar ook belachelijk gaan maken met die gouden bal. Vorig seizoen had Messi hem natuurlijk nooit mogen winnen. Hij draaide een goed seizoen, maar Xavi was gewoon beter over het gehele jaar (inclusief WK) genomen. Dit jaar mag die prijs eigenlijk alleen naar Messi gaan, omdat hij echt een geweldig jaar heeft gehad, op de Copa America na dan.

Nee, natuurlijk niet.

Het staat echter buiten kijf dat Messi de grootste speler is. Hij is degene die telkens het verschil weet te maken. Niet alleen tegen de kleintjes, maar ook in de grote wedstrijden zorgt hij vaak voor de bevrijding. Anderson geeft dat zelf ook al aan. Mensen die daaraan twijfelen zijn in mijn ogen voetbalblind.

Vind het een beetje raar ik bedoel, zou Maradonna ook wel zo goed geweest zijn als hij met 10 anderen in het veld stond of Cruijf zonder zijn vaste teammaten. Ik denk dat als je een team hebt met Koolwijk en Strootman bijvoorbeeld dat als je daar Messi zou bijzetten dat hij alsnog superieur is, hij heeft die talenten nou eenmaal dus als hij bij Excelsior of RKC zou spelen zou hij in principe net zo goed zijn!

Het antwoord: Messi is niet zo sterk zonder Xavi en Iniesta, maar wanneer hij zonder Xavi en Iniesta speelt moet hij zelf die rol vervullen en de goal maken en kun je bijna net zo goed 1 tegen 11 gaan spelen, wat helaas bij Argentinië te vaak het geval is.

Geef Xavi deze prijs maar eens; hij neemt Barca en Spanje op sleeptouw!

haha wat een gedoe altijd, die 2 zijn er nou eemaal wel, dus waarom afvragen of hij wel zo goed is zonder hun..

Is toch logisch dat hij dan minder zou presteren. Net zoals dat Iniesta of Xavi hoogstwaarschijnlijk minder zouden presteren als Messi niet mee zou doen! Hoe meer goede voetballers in je team hebt hoe makkelijker het is om goed te presteren lijkt me!

Veel mensen vergeten hoer dat het middenveld niet alleen by Barca maar over heel belangrijk is..
Het middenveld laat de ploeg draaien, en elke aanvaller is afhankelijk van zyn middenvelders, want als hy geen bal krijgt dan kan hu ook niet scoren..
Maar als voetballer is Messi gewoon de beste...

Pfff logisch zet ronaldo in een subtopper zie je hetzelfde en hij presteert ook matig bij portugal.

Jammer van deze discussie messi loopt soms 3 verdedigers voorbij heb je daar een xavi voor nodig dan lijkt me niet. plus de passes van messi zijn ook dodelijk.

9 januari 2012 om 14:05

die passes zijn zeker afgekeken van Xavi :P

is de logica zelve. wie zou er beter spelen zonder deze spelers dan met?

Tja of het is de vraag zijn alle andere toppers wel toppers zonder hun medespelers? Ik vind het maar onzin. Voetbal speel je 11 tegen 11 en iedereen heeft elkaar nodig. Zo heeft Xavi vrijlopende spelers nodig om af te spelen en zo heeft Messi mensen nodig die hem de bal toespelen. Het gaat er net om of je je kunt onderscheiden. En dat kan Messi als geen ander. Messi kan zelfs van de middenlijn een dribbel inzetten en nog tot een kans of zelfs to scoren te komen. Dus in welk opzicht heeft hij dan Xavi of Iniesta nodig. Zeker meer dan de helft van zijn goals maakt hij uit zijn eigen dribbel.

Xavi en Iniesta zijn zeer belangrijk voor Barcelona vooral bij het uit zetten van de ljnen maar ze zijn niet verantwoordelijk voor de rechstreekse toevoer van Messi zijn goals.
Messi kan meestal uit het niets een actie opzetten en 3 tot soms 5 spelers om hem heen aantrekken waardoor ook spelers als Iniesta , Fabregas etc hiervan profiteren.
Dat is toch zeer belangrijk dat je zo'n een magneet hebt in de ploeg + hij maakt soms ook die acties zelf af.

Diegene die ook beweren dat Messi zonder Xavi niets zou zijn moeten toch eens vaker Barça zien spelen en trouwens Xavi heeft al in 20 Maanden geen assist gegeven op Messi ter vergelijking Alves zit al aan 12 assists op Messi.

Barça zonder Xavi is alsof je de motor uit een auto haalt, een Barça zonder Iniesta is als je de Traxion Controle van een auto weghaalt en een Barça zonder Messi is alsof je al de Pk's van die auto wegneemt en al de versnellingen.

Zouden Iniesta en Xavi even veel Assists geven zonder Messi ? Het is niet voor niets een teamsport, je hebt elkaar nodig.

ach laat messi gewoon met rust als met of zonder hun doet messi het gewoon goed en geeft hij assists
zelfde geldt ook voor ronaldo

zouden we messi nog kennen als rijkaard hem niet liet debuteren
of SAF ronaldo niet overnam van sporting

kijk alleen naar records van ze en nog zo jong de meeste voetballers mogen dromen...

nog wil ik kwijt dat messi en ronaldo niet goed presteren bij hun land heeft te maken met het volgende een land kan geen spelers kopen maar moeten het doen met de spelers die ze hebben..
behalve spanje van de helft bestaat uit barca spelers en dus logisch dat xavi en iniesta daar goed presteren

Zo graag zou ik Messi willen zien spelen bij een andere topclub in Engeland. Dat hij een fantastische speler is staat buiten kijf. Maar ik vraag mij echt af hoe hij het zou doen bij United of Chelsea. Spelen toch in een ander systeem.

De titel beste ooit mag je van mij alleen krijgen als je ook overal hebt laten zien de beste ooit te zijn. Dat is mijn mening, ik vergelijk hem niet met Ronaldo. Twee verschillende spelers maar de beste ooit zijn voor mij toch spelers die op zijn minst bij 2 verschillende clubs het Allerhoogste niveau hebben gehaald en een beslissende rol hebben gespeeld in de winst van een EK of WK.

Liefst 3 maar ik ken maar weinig spelers die dat hebben gedaan.

Uiteraard voetbalt hij door Xavi nog beter. Dat is ook de bedoeling: voetbal is een teamsport,

Ben het hier zo mee oneens en elke x word argentinie weer bijbetrokken mensen ga eens kijken na argentinie en zie wat messi daar laat zien elke doelpunt die pipo of die dombo van real maken komt na een voorbereidende actie van messi hij kan moeilijk heel dat zooitje in z'n eentje leiden en op het wk was ie ook gewoon goed en dat me alle respect voor xavi maar was het niet xavi die totdat messi in het spel kwam maar 1 prijs gewonnen had en nu op 19 staat op bijna 32 jarige leeftijd terwijl messi er 18 heeft op 24 jarige leeftijd waar zou dat toch doorkomen geef de man gewoon respect die hij verdient er zal er maar 1 ooit zijn genaamd Lionel Messi

9 januari 2012 om 14:37

Groen randje voor deze meneer graag

Of Messi zo sterk zou zijn geworden? Jazeker!
Had hij dan zoveel gescoord en zoveel lof geoogst? Nee.

Messi heeft goede passjes nodig. Als hij deze goede passes krijgt, blinkt hij uit in ieder team.

Ik denk dat Messi genoeg kwaliteiten heeft om niet afhangkelijk te zijn van een Xavi.
Als is het wel lekker dat een Xavi en Iensta en Fabregaz achter je hebt spelen.
Gister tijdens Espanyol - Barca viel me iets op wat de commentator zei.
Ik weet niet in wat voor periode het ging, maar daar in kwam naar voren dat Xavi slecht 1 keer een assists leverde op Messi, terwijl een Alves dat al 17 keer deed.

Nee dat zie je toch bij Argentinië? Messi is een goede voetballer, maar het is gewoon een feit dat hij beter speelt met goede voetballers om zich heen zoals Xavi en Iniesta. Ik ben eigenlijik wel benieuwd hoe Messi het zou doen bij een andere club.

9 januari 2012 om 15:03

Er is inderdaad geen twijfel mogelijk over de kwaliteiten van Messi. Maar ook ik vraag me af hoe hij zou presteren in bijvoorbeeld Engeland waar de verdedigers bikkelhard zijn.

Tuurlijk zou hij niet net zo goed zijn, of iig ziijn resultaten niet, iedereen is afhankelijk van medespelers. Maar ik geloof toch dat hij ook in een ander team de beste speler ter wereld zou zijn. Laten we nou niet doen alsof ronaldo en rooney en dat soort gasten met een paar amateurs samen spelen.

Ach jongens wees toch blij dat wij later kunnen zeggen dat we Messi hebben zien voetballen.
Al dat gezeur of hij beter is dan C.R of niet of dat hij zonder Xavi niks kan vind ik zo nutteloos. Hij presteert nu gewoon werelds en ga daar lekker van genieten.

je hebt gelijk Gryga22 !!

In dat Argentijnse elftal heeft ie geen enkele fatsoenlijke wedstrijd achter de rug

Als je in twijfel trekt of hij minder is als Xavi en Iniesta er niet bij zijn heb je echt totaal geen verstand van voetbal of je gunt het een Barca speler (messi) niet.

- Als je kijkt hoe hij loopt op het veld,
- Zijn bal aannames,
- Zijn rushes langs 3/4 spelers,
- Je weet altijd wat je kan verwachten maar toch komt hij langs je,
- Zijn wendbaarheid,
- Scorend vermogen,
- Bal controle.

Als je kijkt naar individu is hij 100 % de beste speler die er rondloopt op dit moment. Niet goed bij Argentinië?? Dan heb je nog nooit een wedstrijd gezien van Argentinië met hem. Alles komt door een voorbereidende actie van hem. Natuurlijk heb je ook hele goede mensen om je heen nodig om de prijzen te pakken maar dat is algemeen bekend.

Iedereen wijst hier op het Argentijns elftal, maar daar wordt het ook niet afgemaakt, en Messi is niet bepaald de gene die dan 'even' een hoop solo's eruit gooit en dan die bal erin schiet.. waarom moet Messi zich op Argentinie aanpassen, en waarom niet andersom?
Zet Messi gewoon in de spits, en gebruik hem als valse spits.. als je Thiago en Cesc op het middenveld zet speelt Messi nog gewoon fantastisch, wedden?

Wat een bullshit zeg. Mensen die dit in de media zeggen proberen Messi gewoon te overtuigen te vertrekken bij Barca zodat Real het makkelijker krijgt.

Vorig seizoen maar 7 assists van Xavi/iniesta van zijn 53 doelpunten. Hoezo zou hij minder productief zijn zonder die 2? Het is ook 20 maanden geleden dat Xavi nog eens een assist gaf op Messi in de Spaanse competitie.

9 januari 2012 om 15:25

Ja dat weet ik, maar wie geeft de pass naar de man die de voorzet kan geven? Of bij wie begint het gevaarlijke stuk van de aanval?

Antwoord: Xavi of Iniesta

9 januari 2012 om 15:39

Het goede antwoord is Xavi, Iniesta of Messi. Messi zelf zet heel wat aanvallen op.

9 januari 2012 om 15:42

Haha, daar had ik nog niet aan gedacht!

Maar klopt, Xavi, Iniesta en Messi.

9 januari 2012 om 15:44

Wat een domme redenering zeg. Natuurlijk krijgt de assistgever de bal van iemand anders dat is overal zo in het voetbal. Ronaldo kreeg een assist van Di Maria maar Di Maria kreeg de bal van Pepe. Moeten we dan zeggen dat Ronaldo niet zonder Pepe kan spelen? Pure onzin.

9 januari 2012 om 15:47

Nee maar anders kwam er dat gezeik dat Xavi al 20 maanden geen assist heeft gegeven op Messi in de Primera Division.

Ik bedoel te zeggen dat Xavi en Iniesta zo'n gaatje vinden of zo'n goeie pass geven dat de voorzet makkelijker gegeven kan worden op Messi of dat er na al dat getik een mooie opening word gezorgd door Xavi en Iniesta waardoor Messi makkelijk kan scoren.

Messi kan altijd scoren, misschien meer met Xavi, Iniesta en niet te vergeten Daniel Alves. Messi kan scoren van bijna alle posities, dat hebben we de afgelopen jaren wel gezien.

Xavi is de dirigent van het middenveld. Hij presteert nooit onder de maat en geeft passen die alleen een genie kan geven, zoals hij. Xavi is een genot om naar te kijken als je van voetbal houdt en als je weet wat het spel letterlijk betekent, als je het wel leuk vindt om te kijken, raadt ik je aan om te kijken naar Messi of Ronaldinho in zijn tijden bij FC Barcelona.

Over Messi gesproken, hij komt ook van een andere planeet. Zijn acties, zijn balcontrole en het scorend vermogen wat de speler draagt is buitengewoon. Als hij eenmaal rent, is hij niet te stoppen. Alleen een Pepe of Marcelo kan hem stoppen, door hem een flinke trap te geven, maar dan zoals Messi nog zo technisch zijn om te trappen te ontwijken, zelfs als ze van alle kanten komen is Messi niet bang en ontwijkt ze.

Je kan hem op maar 1 manier stoppen en dat is door hem te trappen, dat is al bewezen bij bijvoorbeeld Van Basten, hoeveel trappen hij heeft gekregen is niet te tellen.

Messi kan het zonder Xavi en Iniesta maar zou dan wel iets minder scoren, maar ik blijf erbij dat Messi een geniale voetballer is, waar iedereen alleen maar kan van genieten, behalve een paar zolen, voornamelijk ex-voetballers van Real Madrid, die alleen zien, Messi speelt bij Barcelona dus ik haat hem. Natuurlijk wil ik hier niet mee zeggen dat alle Real supporters zo zijn, want sommige supporters beseffen dat hij goed is, net zoals Barca supporters, zoals ik, best wel mogen toegeven dat Ronaldo niet 'wel aardig' kan voetballen, nee, hij is ook een geniale speler waar ik van houd. Misschien -- was (!) hij arrogant, maar dit is veel meer verbetert, in positieve ingang.

Messi is een voetballer waar heel de wereld van wil genieten, en ik hoop dat we nog lang van hem kunnen genieten.

In Argentinie willen ze altijd een nieuwe Maradona, en ik durf met iedereen hier te wedden, dat Messi, als hij geen ernstige blessure krijgt, een betere voetballer kan worden dan Maradona.

ik vind dat stretfordend wel een punt heeft bij argentinie is messi veel minder productief dan bij barcelona en een groot deel van de goals van messi zijn voorbereid door xavi en iniesta.

-xavi is zonder twijfel de beste middenvelder van de wereld maar niet de beste voetballer.
-messi is de beste voetballer en moet de gouden bal winnen
-ronaldo is volgens mij overschat hij maakt eens in de zoveel tijd een hattrick ofzo en dan drammen mensen steeds door op die ene wedstrijd soms merk ik dat hij er is aan heet einde van de wedstrijd als de camera op zijn kop inzoomt
-messi laat dat wekelijks zien dat hij geweldig is.

9 januari 2012 om 15:48

Oké, dus Ronaldo is dus helemaal geen goede voetballer? Sorry hoor maar de meeste wedstrijden speelt hij gewoon goed... Messi daarin tegen is natuurlijk een geweldige voetballer maar zonder Xavi en Iniesta stelt hij weinig voor...

Dat is wat iedereen de afgelopen 3 jaar hier zich ook al af vroeg. Xavi en Iniesta zijn volgens mij het hart van Barcelona en wanneer deze 2 met pensioen zullen gaan, Xavi kan niet jaren meer mee. Al hebben we natuurlijk wel de perfecte vervanger in huis namelijk Cesc. Gisteren zei Siert de Vos dat in de afgelopen 9 maanden ofzo Messi maar 1 bepalende pass van Xavi had gehad en iets van 19 van Dani Alves.

Ik ben dit echt zo zat geworden. Waarom stemmen de Real, Man Utd fans en Messi haters expres op eens terwijl het gewoon oneens moet zijn?
Ze weten toch dat Messi het ook kan laten zien en heeft bewezen zonder Xavi en Iniesta?
Dat Messi het slecht laat zien bij Argentinië komt niet door Messi zelf maar door het hele team. C.ronaldo die laat het pas slecht zien bij Portugal. En dat C.ronaldo veel goals scoort bij Real Madrid heeft ie wel veel te danken aan Ozil, Alonso en Di Maria.

Messi is gewoon de beste voetballer die het ook kan zonder Xavi en Iniesta.

pff ik word dit zo zat, dat de kwaliteiten van deze jonge man constant onder gewaardeerd worden. Simpel wk on 20 heeft hij vrijwel in zijn 1tje beslist. Hij debuteerde op zijn 17de in het eerste van barca. Speelde zowat giuly uit de basis als hij niet bij chelsea geblesseerd raakte. Tuurlijk is hij afhankelijk van iniesta en xavi maar om te zeggen dat zij hem maken. Maar laat ik verder gaan met mijn tirade. 2007/2008 waar ronaldo de gouden bal won dankzij zijn fenomenale productie dat jaar. In mijn ogen speelde messi toen weergaloos,tactisch wat minder maar speelde hij gruwelijk. OP zijn 19de of 20ste solo tegen getafe ook al is het getafe toch 6 a 7 man voorbij spelen. En het verschil nog met de solo van maradonna was dat hij in constante versnelling zat en dat is zelfs moeilijker.(hierbij bedoel ik niet te zeggen dat die solo beter was als die van maradonna tegen Engeland). En om nog maar recentelijk aan te strepen zijn solo begin dit jaar tegen madrid en zijn assist onlangs nog op alexis. Dit zijn allemaal pure individuele kwaliteiten. Als iedereen zo gaat beredeneren kan je hetzelfde voor c.ronaldo zeggen bij man u en madrid. Maar dat hoor ik mensen nooit zeggen. (niet dat ik het bij hem wel vind en messi niet. Hoewel ronaldo ozil vorig jaar wel een bloemetje mocht geven). Maar we zullen het zien als deze jongeman die al 7 a 8 jaar in de top speelt en presteert gaat stoppen wat voor verlies dat voor het voetbal zal zijn. cronaldo idem

De beste speler van de wereld heeft wel de beste bedieners van de wereld nodig anders kunnen zijn kwaliteiten niet naar boven komen

En de bedienders hebben wel de beste speler ooit nodig anders blijft de cv van mijnheer xavi op een landstitel staan in jaren tijd. En voor de twijfelaars van messi bij argentinie heb ik een mooi filmpje waar hij in ze eentje heel spanje wegspeeld youtube lionel messi vs spain. Messi tot zondag zit ik lekker in het stadion tegen real betis hoop dan op een mooie ereronde met je welverdiende goudenbal en een magistraal wedstrijd Visca Barca

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren