Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax reageert ontstemd op datum van kort geding Cruijff en jeugdtrainers

Laatste update:
/

Bij Ajax is ontstemd gereageerd op de datum van het kort geding van Johan Cruijff en tien jeugdtrainers tegen de Amsterdamse club, volgende week woensdag. Het is de dag dat het team van Frank de Boer in eigen huis de zesde en laatste groepswedstrijd van de Champions League tegen Real Madrid afwerkt.

Het geding dient op het tijdstip dat de gedaagde partij, de Raad van Commissarissen van Ajax, geacht wordt hun collega's van Real Madrid te ontvangen. Er werd gehoopt dat Cruijff en zijn medestanders juist die dag zouden ontzien. "Ons is verweten dat we het kantoorpersoneel hebben bijgepraat over het tumult, op een moment dat er trainers op het veld stonden. Daarmee zouden we hebben bewezen geen gevoel met voetbal te hebben", claimt president-commissaris Steven ten Have.

"In het verlengde daarvan vraag ik me af hoe je dit dan weer moet interpreteren", zegt Ten Have in het Algemeen Dagblad. "Tegen Real speel je een ongelooflijk belangrijke wedstrijd en dan moet je voor het hekje verschijnen op zo'n dag. De publiciteit en onrust zal van negatieve invloed kunnen zijn op de club en ons team." Cruijff en consorten zijn het oneens met de aanstelling van een nieuwe directie onder de beoogde leiding van Louis van Gaal. Die aanstelling zou indruisen tegen afspraken over de invulling van de leiding, eerder gemaakt met de jeugdtrainers.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar was jij in Lyon dan Steven?

2 december 2011 om 08:09

haha inderdaad, hij wil nu gewoon het mannetje zijn en het bestuur ontvangen heeft niks met ajax te maken maar alles met zijn ego

2 december 2011 om 08:23

Daarom die hele Steven ten Have is 1 grote grap en het zwart maken en het belachelijk maken is weer begonnen. Alsof Cruijff dit zo plant? Zo doet hij het nu voorkomen. Cruijff bepaalt echt niet wanneer Steven ten Have voor het hekje moet verschijnen zo ver rijkt ze invloed echt niet.

En dan nog de negatieve publiciteit van afgelopen weken wordt toch niet overtroffen mag ik hopen. Daarnaast zit het team er echt niet mee of Steven ten Have wel of niet in het stadion is.
Steven ten Have lijkt me ook wel zo'n type dat als Ajax zich plaatst voor de volgende ronde dat dat mede gebeurt is door de nieuwe Rvc. Zulke mensen willen altijd met de eer gaan strijken.
Steven ten Have hoort geen eens in het stadion thuis heel het stadion zegt dat je op moet rotten die man lijdt aan grootheidswaan. De klap zal hard zijn als ie straks geen RvC lid meer is want dan valt ie van heel ver en heel hoog op de grond weer terug in de realiteit en het bedrijfsleven. Weer lekker verzekeringen verkopen ofzo maar hij moet zich ver weg houden van het voetbal.

Johan Derkesen heeft wat dat betreft gelijk. Ze gaan zich nu steeds belachelijker maken om te overleven. Maar we weten allemaal hoe dat gegaan is met Rik van den Boog en Uri Coronel.

2 december 2011 om 09:17

Zou mij niets verbazen als hier een vuil spelletje word gespeeld waarbij een van die comissarisen juist de boel zo heeft geregeld, dat dit op het tijdstip van de Ajax - RM wedstrijd valt en dan helemaal onschuldig, meteen dit te gebruiken om Cruyff en Co de schuld ervan te geven zodat hij de zwarte piet is en zij Sinterklaas mogen representeren.

2 december 2011 om 09:27

De man maakt zich onmogelijk bij alles en iedereen alleen heeft ie het nog niet door met ze glimmende kale kop. Meneer is gewend dat iedereen naar zijn broekspijpen danst maar dat is ff anders als je met een icoon als Johan Cruijff moet "samenwerken" bij zijn club waar Cruijff alles bereikt heeft en de club Ajax zijn naam en historie heeft gegeven. Van dat samenwerken kwam toen al niks meer.

Ten Have kent alleen zijn eigen belang en zijn eigen ik en zijn eigen CV waarop moet komen te staan: heeft Ajax weer op de rails gezet. hij kan beter zijn handen terugtrekken hij maakt zich met de dag belachelijker en ongeloofwaardiger. heel het station zingt Ten Have rot op Ole Ole en hij blijft zitten. Hij had waarschijnlijk zijn ipod in ofzo onze theatertoeschouwer.

2 december 2011 om 10:52

Was ook mijn eerste gedachte. Als echte Ajacied lieten zij toch ook die wedstrijd schieten?
En de wedstrijd tegen Lyon was eigenlijk wel een stukje belangrijker dan de wedstrijd tegen Real.

uit niks blijkt dat ten Have met voetbal bezig is. Het is voor Ajax beter meneer ten Have als u nooit meer in de arena komt en dat u nu gefrustreerd bent dat er een feestje voor uw ego verkanlt wordt is echt je eigen probleem. Zielig man niemand wil je bij ajax vertrekt het liefst vandaag nog want beide rechtzaken ga je verliezen... wat een nare man die ten have

2 december 2011 om 09:19

.

2 december 2011 om 09:31

wat jij hier sugereerd is natuurlijk onzin en best raar ook. Volgens jou zijn dus de supporters nu meer betrokken bij ajax sinds ten have er zit??

Al sinds de verhuizing van vak 410 naar zuid is de sfeer is het stadion goed. Dit alles heeft niks met steven ten have te maken.

Deze man zit op een functie omdat het een belangrijke functie vindt niet omdat hij liefde voor ajax heeft. niet omdat hij het kan maar alleen omdat hij dan zelf belangrijk is.

Zo'n man is bezig ajax kapot te maken van binnen uit. Voor een man met zoveel titels is hij wel heel erg dom. Beide rechtzaken , Cruijff en Ling, zal hij gaan verliezen.

'' De publiciteit en onrust zal van negatieve invloed kunnen zijn op de club en ons team.''

Maak je geen zorgen Ten Have, daar heb jij al een tijdje geleden voor gezorgd. Dit is echt niet zo erg dat jij huilie huilie hoeft te doen. Bovendien is hij dus niet op de hoogte van de volledige situatie bij de club, want zoals iedereen weet maakt het o.a. Vertonghen en De Boer niet zoveel uit dat Ten Have de boel probeert te verneuken.

Een uitstekende dag voor een rechtszaak dus. Die gasten moeten Ajax helmaal niet meer vertegenwoordigen. De heren van Madrid zullen prima opgevangen kunnen worden door enkele mensen die wel hart voor de club hebbem.

2 december 2011 om 08:14

Inderdaad een uitstekende dag rechtszaak winnen plus een ronde verder kan niet beter. We moeten gewoon afscheid van deze mensen nemen en dat moet de RvC van zich zelf ook in zien.

2 december 2011 om 08:19

haha denk alleen de mevrouw die bij het toilet zit (met alle respect )dat die meer hart voor de club heb dan te have

2 december 2011 om 08:33

Er zit niemand bij het toilet Althans, niet bij mijn vak. Maar de materiaalman sowieso.

2 december 2011 om 10:15

Inderdaad, dat zou nou juist een taak van de AD moeten zijn, ik hoop dat van Gaal dat gaat doen in de toekomst (voor dit soort dingen meer dan uitstekend geschikt) en nu als interim Blind en Sturkeboom.

En ga nou niet zeggen dat Blind geen hart voor de club heeft.

Haha Steven alsjeblieft zeg, wat denk je wel niet. De spelers staan soms wel is stil wat Jan Vertonghen zei. Maar hun weten donders goed dat hun op het veld is. Steven denkt hierbij dat we bij de ING zitten dat het een bedrijf is.

Hahaha wat een idioten, hahaha
Alsof Cruijff en de zijnen bepalen wat de datum is! De rechtbank organiseert die dingen en die hebben wel meer te doen.

Hoe dom denken ze dat we zijn?

2 december 2011 om 08:19

Ten Have denkt ook daadwerkelijk dat de selectie er bij stilstaat. Als er een rechtszaak komt bij hun club. Die denken allemaal het zal wel, wij moeten punten halen tegen Real en een ronde verder komen.

Het enigste waar de selectie een beetje van kan wankelen is als de supporters Ajax1 niet boycotten.

2 december 2011 om 09:16

@ thehawk

Je kan bij de aanvraag van een datum verhinderdata doorgeven, maar ik zie het probleem ook niet zo eigenlijk.

Titel is verkeerd geformuleerd. De 4 rvc-er zijn ontstemd! En dat is te begrijpen, ze worden nu op hun zwakke punt gepakt.

Lekker de belangerijke heren en dame spelen en real madrid ontvangen wordt ze nu onmogelijk gemaakt en dat doet pijn!

Ze beseffen niet dat ze net als een koning zonder land eigenlijk maar zielige figuren zijn. De hofhouding doet nog net of ze er niets gebeurd is maar iedere burger weet wel beter.

Hoe kunnen mensen die de wacht aangezegd is zo hondsbrutaal zijn om gewoon net te doen of er niets aan de hand is, puur eigenbelang.

Daarnaast heeft Ten Have zijn lijfblad al gevonden. Als De Telegraaf het ene kamp kiest, gaat AD voor het andere kamp. Zo voorspelbaar

2 december 2011 om 18:01

Tja, ten Have zal sowieso van de Telegraaf niet hoeven verwachten dat hij daar spreektijd krijgt in de krant of op tv. Beide kranten hebben nu openlijk partij gekozen en tonen dus aan niet onafhankelijk te zijn.

dat sommige niet kunnen bedenken dat als ze langer blijven z\itten ze zelf nog meer schaden oplopen dan nu alvast de handoek in de ring te gooien jammer het had nooit zover hoeven komen

Prima juist die dag kan alleen maar mooier worden als jullie die dag wordt toe gezegd dat je club echt definitief kan verlaten en voorlopig niet meer in de buurt van de arena mag komen tot de uitspraak,en wat het belang van deze wedstrijd had daar over nagedacht toen jij voor Ajax beslissingen nam die juist deze wedstrijd naar de achtergrond schuiven, en inderdaad waar was jij lijon, hou de eer aan je zelf en ga in het belang van de club als commisie aftreden zodat het weer een echte voetbalclub wordt en deze soap eindelijk kan worden afgesloten

Actie van ter Have om de aandacht van de inhoud af te leiden. Volgens mij bepaald uiteindelijk de rechtbank wat de precieze datum wordt.

Lekker handig van die Cruyff, Waterreus heeft gelijk, overal waar die man zich mee bemoeit loopt het uit de hand. Geef Louis de kans want dat is toch een vakman? Of nu ineens weer niet? Is toch de enige die de CL naar amsterdam heeft gebracht!

2 december 2011 om 08:35

Inderdaad, overal waar hij zich mee bemoeit gaat het helemaal fout. Zie Barcelona.. die club is nu helemaal kapot en staat op het moment van degraderen terwijl ze voor Cruijff het beste van het universum waren. Die club is totaal kapot gemaakt door Cruijff .. -_-''

2 december 2011 om 08:52

Ach zoals je misschien wel weet heeft Cruijff ook daar ruzie gekregen met het huidige bestuur en bemoeit zich al jaren niet meer direct met de club. Laat dat nou net de jaren zijn waarin Barcelona fantastisch presteert. Volgens mij heeft hij in Barcelona ook geprobeerd om via manipulatie in de pers de club te ontregelen, maar dat sloeg daar natuurlijk nergens op, waarna de aandachtzieke Cruijff zijn pijlen maar op Ajax heeft gericht. Het is al jaren duidelijk dat overal waar Cruijff komt ruzie ontstaat. Zo'n figuur kun je echt niet het beleid van je club laten bepalen, het verbaast me zeer dat zovelen blind achter hem aanlopen.
Lees het artikel "'cruijffs apostelen zijn crimineel’" eens op de website van depers.nl, gaat over dominee Visser die in de ledenraad zit en een aardig beeld schetst van hoe deze situatie is ontstaan.

2 december 2011 om 09:10

De bekende roddels die Coronel en zijn vijfde colonne graag verspreiden.

Cruijff is wel degelijk betrokken bij Barcelona maar vanuit een informele adviesrol. Cruijff heeft een flinke stempel gedrukt op de succesvolle trainerskeuze van de laatste jaren. Dat is niet te ontkennen.

Er zullen zeker mensen in de periferie rond Cruijff meelopen waar wat op aan te merken is, maar dat leidt alleen de aandacht af van de hoofdzaak.

Aantoonbaar is dat Ten Have en Co achterbaks hebben gehandeld bij de aanstelling van de directie en de meest basale richtlijnen voor een RvC met voeten hebben getreden.

Daarnaast zijn er meedere aantoonbare leugens. Römer die bij Dwdd beweert dat hij Valentijn Driessen van De Telegraaf zondag voor de derde keer een hand gaf (en hem neer probeert te zetten als infantiel) terwijl Driessen bij Rkc-feijenoord was.

Nee, Cruijff is niet uit op erebaantjes.

Deze nep RVC hoort Real Madrid geeneens te ontvangen. Laat in dit geval oud-spelers als Piet Keijser, Sjaak Swart en andere grootheden dit maar eens doen. En geen RVC die al vriendelijk is verzocht op te stappen maar nogal hardhorend is.

2 december 2011 om 09:14

Goh wel apart dat de spelers die in het team zijn allemaal dankzij de filosofie van Cruijff zijn doorgebroken. Hij heeft de jeugdopleiding daar hervormd heeft altijd zijn mening gegeven over wie de trainer moet worden en dat pakte elke keer goed uit. Dus wat lul je stom met apostelen dat verhaal van Klaas Vos. Meneer Vos is een predikant maar vergeet dat Coronol aka Farizeer nr 1 het liefst de verlosser aan het kruis wil nagelen samen met zijn andere farizeers waaronder Van Os en ga zo maar door. Bij andere clubs zie je geen bobo's die zich met het technische beleid bemoeien maar bij ons zie je dat de hele tijd. Mensen die via de vriendenkring van Coronel bij ajax binnen wandelen en in verschillende raden kunnen/mogen zitten dus altijd in hun voordeel zullen zijn. De club ajax moet hervormd worden een nieuwe lichting mensen komen eraan met knowhow van voetbal en zakelijk ook goed bezig zijn. Die oude garde wil niet los laten net als Blatter.

2 december 2011 om 09:19

Cruyff steunde de vorige president (laporta) en laat die nou net de rivaal zijn geweest van de huidge president (rossell). Hij heeft geen ruzie gemaakt bij Barcelona. Hij stond aan de kant van Laporta en was daarmee (vooral voor het kamp van Rossell) automatisch tegen die Rossell.

2 december 2011 om 10:57

Tja en juist in de laatste jaren dat hij zich zogenaamd niet meer met de club bezighoud is de hand van Cruijff in het opzetten van de jeugd duidelijk te zien!! Of ga ben jij van mening dat het dit jaar opzetten en inrichten van de jeugdopleiding v, volgend jaar al resultaten opleverd.

2 december 2011 om 10:57

Rosell zat gewoon in het bestuur onder Laporta en was zijn belangrijkste adviseur en toeverlaat in 2003 toen de groep van Laporta de macht overnam. Later hebben de heren wat onenigheid gekregen maar beide komen uit het kamp van de Blauwe Olifant.

2 december 2011 om 11:01

De jeugdopleiding van Barcelona, La Masia, is ergens rond 1980 opgericht. Toen al is er een begin met het tiki-taka gemaakt. Cruijff heeft later invloed gehad op de traingsmethoden die onderwezen werden maar de specifieke opleidingsmethode waarbij spelers op hele jonge leeftijd (12 jaar) al in internaatvorm bestond al lang voordat Cruijf zijn adviseurschap begon. Laten we zeggen dat er verschillende factoren zijn waarom de jeugdopleiding van Barcelona zoveel talent oplevert en dat Cruijff er daar 1 van is.

2 december 2011 om 18:03

Financieel is Barcelona toch aardig kapot, blijkbaar leveren de voor Barcelona onbruikbare spelers uit de eigen jeugd toch niet zoveel op dat de schuld weggewerkt kan worden.

Toch maar weer eens bewijs dat de agenda van Cruyff een hele andere is dan die van Ajax. Daar is het Cruyff ook helemaal niet om te doen, hij wil persé zijn gelijk halen en heeft daarbij schijt aan de belangen van de club waar hij het voor zegt te doen. Cruyff zou die woensdag ook een roodwitte muts op kunnen zetten en de hele dag uitkijken naar Ajax. Nee, straatvechter Johan vind zijn eigen wedstrijdje belangrijker.

2 december 2011 om 10:40

En gelijk heeft ie wij riepen allemaal dat johan stappen moest ondernemen en dat doet hij nu !

2 december 2011 om 11:30

@marcore,

Wat een domme reactie. Denk je nou serieus dat Johan deze datum geprikt heeft? Luister vriend... hij heeft veel invloed maar data waarom rechtzaken plaatsvinden bepaalt hij niet. Dit is gewoon weer gemiemel (begint eentonig te worden) van Ten Have om de aandacht van de inhoud af te houden... maargoed, hou jij maar oogkleppen op!

2 december 2011 om 13:11

Luister vriend.....ga even wat meer uitzoeken voordat je zo'n domme, arrogante reactie geeft. Je mag als aanklager data bij de rechtbank opgeven met dagen dat het niet uitkomt. Ten Have heeft hier gewoon een punt. Afgezien van de laffe dingen die hij zelf heeft gedaan. Daar werd hij overigens (terecht) voor afgebrand. Typisch om te zien dat het andersom niet zo is. Uiteraard niet want Cruijff is voor sommigen heilig. Met 2 maten meten noemen ze dat.....

2 december 2011 om 13:40

Je mag inderdaad aangeven op welke data je Niet kunt, heel goed gezegd. Oftewel: het blijft nog steeds onzin dat Cruijff deze datum bepaald heeft.

2 december 2011 om 16:27

@poofd

Als de aanklagende partij aangeeft dat een datum niet uitkomt (omdat het leidend voorwerp van het kort geding, Ajax, die dag toevallig een cruciale wedstrijd moet spelen en alles in het teken moet staan van een goed resultaat) dan wordt daarnaar geluisterd door een rechtbank. Maar duidelijk is allang dat Cruyff daarmee helemaal geen rekening houdt, het zou me geeneens verbazen als Cruyff uberhaupt niet weet dat Ajax een wedstrijd speelt volgende week. Daarvoor is hij veel te druk met het voeren van zijn eigen prestigestrijd.

4 december 2011 om 13:38

Blijf nog steeds het feit bestaan dat Cruijff deze dag niet heeft uitgekozen.... kom dus eens met iets nieuws jongens! Je kunt Cruijff deze dag niet verwijten. Wat kan het Cruijff trouwens aan zijn reet roesten dat de RvC de Real mensen niet kunnen ontvangen?! Dan Ten Have daar met zijn gladde kop belangrijk wil zijn wil niet zeggen dat Cruijff daarom ook deze dag niet kan. Cruijff denkt enkel aan het voetbal zelf. En als er iemand hart voor Ajax heeft is het Cruijff wel dus hou ajb op met of hij uberhaupt weet dat Ajax voetbalt.

Ik vind het een zege dat het kortgeding op dit tijdstip is. Die koppen van die RvC hoef ik niet te zien in het stadion. Laat de échte ajacieden Real maar opvangen!

Wat een zeurpiet is die ten have zeg, wanneer begin je over je eigen stommiteiten te klagen steven?? je weet wel, al die zaken die hier aan vooraf gingen en waardoor jij het niet eens waard bent om nog in de arena te komen.

Wat een onzin is dit. Het laatste wat Ajax nodig heeft is deze vier gekken op de tribune, daar ga je niet beter van ballen.

Op basis van wat Vertonghen net zei, dat de onrust alleen maar positief is voor de spelersgroep is dit misschien nog wel een tactisch zetje om de druk weg te halen. Voordeel bij het nadeel, zeg maar! Zou zomaar een Cruyffiaanse zet kunnen zijn.

Is natuurlijk wel wat vergezocht!

Belangrijker is denk dat een vergadering altijd nog verplaats kan worden, iets wat de RvC dus weigerde te doen waardoor deze tijdens een wedstrijd viel, maar een rechtszaak nogal afhankelijk is van andere factoren. Je kan moeilijk om het schema van de rechter omwerken.. Zo iemand heb je namelijk nogal hard nodig.

Wat een onzin is dit inderdaad. Net of één van beide partijen het ook maar iets kan interesseren wat Ajax doet tegen Lyon. Dit hele spelletje draait alleen maar om hun eigen ego en gewin. Zowel het kamp Cruyff als het kamp Ten Have.
Beetje hypocriet om daar nu over te gaan lopen klagen.

Juist een uitstekende beslissing, door het op die datum te doen heb je een grote kans dat je voorkomt dat meneer Ten Have en co in het stadium aanwezig zullen zijn en daarmee voorkom je een hoop vernedering, schaamte en gemengde gevoelens.
Ook het publiek zal extra fanatiek zijn en dat is misschien ergens ook wel nodig op die dag.

Ajax reageert niet ontstemt, Ten Have en z'n gladde bende reageert ontstemt. Slecht gekozen titel dus. Die kerel laat zich echt van zijn meest lachwekkende kant zien zeg. Maakt er al maanden een slagveld van in de Arena en nu ineens, wanneer het hem uitkomt, gaat het om ''ons team''. Die man haalt toch het bloed onder je nagels vandaan?

Prachtig. Het maffia verhaal begint steeds sterker te worden. terwijl we Johan in de Arena zien lachen dat Ajax van Real wint worden op een andere locatie zijn tegenstanders definitief uitgeschakeld. Schitterend. Allemaal omdat die Romer zo nodig in Madrid nog een Real shirtje wilde kopen.

Voor zover ik weet heb je echt zelf niet de datum in de hand voor een kort geding. En dat zo'n rechtbank geen rekeing houdt dat er een Cl-wedstrijd ik lijkt me vrij logisch. En a) neem ik aan dat het kort geding niet 's avonds om 20.45 plaatsvind en b) kan ik me niet voorstellen dat Frank en zijn selectie zich er op dat moment mee bezig houden, joh die zijn enorm gefocust op die match.
In alle eerlijkheid..ik vind Ajax mooie en grote club. In begin had die hele affaire nog wel iets spannends, leverde mooi tv op en had ik idee dat er uiteindelijk wel iets positiefs en contructiefs uit zou komen.
Nu wordt elke scheet de media in gegooid, iedereen bemoeit zich ermee, heeft een mening en is er sprake van gemiereneuk optimaforma. En is helemaal niet leuk meer en dodelijk vermoeiend

Niet handig, maar ook niet onoverkomelijk. Het is een zaak tegen de RvC en die hebben niet de taak madrid te ontvangen, dat kan Blind en Sturkeboom nou juist mooi op zich nemen. Die hoeven niet bij de rechtzaak aanwezig te zijn, al kan het wel consequenties hebben voor hun posities.

Wel zaak dat dit zsm gebeurd want ajax is gebaat bij duidelijkheid, ik hoop dat ze ondanks een rechtzaak die ze in mijn ogen wel gaan winnen (groep Cruijff), van Gaal, Blind en Sturkeboom serieus blijven nemen. Dat zijn toch capabele mensen die je niet 1,2,3 aan de kant moet schuiven, overleg nou eerst eens met elkaar en probeer er uit te komen wat betreft de verantwoordelijkheden, taken en bevoegdheden. Dat de RvC moet vertrekken lijkt me wel logisch, ze hebben zich niet aan de afspraken gehouden, tegelijkertijd vind ik van Gaal wel de ideale kandidaat.

2 december 2011 om 10:42

Het lijtk me dat er eerst gesproken met worden tussen Bergkamp, Jonk, de Boer en van Gaal om te zien of ze allemaal op dezelfde lijn zitten. Pas wanneer je zeker weet dat ze er onderling uitkomen, kan je verder gaan met het benoemen van van Gaal. ALs er bij voorbaat al conflicten zijn, dan zal Ajax eerst moeten kiezen met wie ze verder willen. We hebben inmiddels wel genoeg conflicten gehad.

2 december 2011 om 10:48

Daar doel ik ook op, de mensen die jij noemt moeten kijken of ze er samen uit kunnen komen. Als dat niet lukt, dan zullen we wel verder kijken. We zoeken ook niet naar conflicten maar naar oplossingen. Tenminste dat moet het uitgangspunt zijn.

2 december 2011 om 11:01

Wanneer Van Gaal zich beperkt tot de "helikopter-leiding" om het maar even mooi te zeggen zou dat een perfecte oplossing zijn. Hij moet zich dus kunnen beheersen om zich niet met alles te bemoeien zoals de selectie en de jeugdopleiding.

Wanneer je er een "manager" voetbalzaken tussen hebt staan, die de voetbal gerelateerde aspecten met Louis bespreekt dan zou dit kunnen werken.

Die Ten Have, zet zichzelf weer te kijk hier. Onze club? Onze ja! Daar hoor jij dus niet bij. Hou jij je nou maar lekker bezig met je eigen ego, dan schreeuwen wij Ajax wel naar de overwinning toe op die dag.

Daarbij heeft in de Rvc alleen Cruijff een toegevoegde waar op de die dag. Die naam kent men in de hele wereld, die vertegenwoordigt Ajax. Bij de naam Ten Have denkt iedereen: Ten Have? Kun je dat eten?

Mr ten have wat ben jij finaal door de grond gezakt.
Vraag anders de speler even wat hun ervan vinden?

Die hebben hier nl geen last van!

Nee ten have jij hebt jezelf belachelijk gemaakt en vrees dat het je nu niet meer zo makkelijk zal verlopen......je carriere dan.

Wat een kolder is dit weer. Ajax heeft Ten Have verzocht om zijn biezen te pakken en nooit meer terug te komen in wat voor functie dan ook. Hoe duidelijk wil je het hebben.

En vervolgens doet meneer Ten have alsof er een probleem bij Ajax zou zijn wanneer hij moet voorkomen bij de rechter.

Net alsof het die gasten van Real wat uit maakt wie daar zit!
Je kan ze beter ontvangen met Johan Cruijf dan met 4 mensen die ze niet kennen!
Owh die is toch de soap van het jaar!

Maar dit word weer een lastige situatie! Ajax gaat naar de klote door dit gedoe! Wat een soap Gtst is er niks bij!

Hoewel de datum niet echt fijn is, een datum van een kort geding is nooit fijn is het raar om de reacties te lezen. Wanneer ten Have niet naar Lyon gaat wordt hem dat verweten, nu wil hij wel aanwezig zijn tegen Madrid en dan wordt hem dat weer verweten. De ene keer is het niet goed voor de rust rond het eerste elftal en is het knap dat de Boer ze daar van af kan sluiten en omdat Verthongen iets heeft geroepen hebben de spelers er totaal geen last van. Wanneer een Cruijff adept iets roept wordt het geloofd maar wanneer iemand tegen Cruijff ageert, Stuut, wordt hij met de grond gelijk gemaakt, Wanneer Vos een stukje prijsgeeft van de handelswijze is het een oude gelovige man die geen verstand van voetbal heeft. Zelfs de naam Keizer wordt nu genoemd als lid van RVC en dat terwijl hij het niet eens is met Cruijff. Swart loopt daar als voetbalmakelaar en dat wordt door de vingers gezien. Maar wat het belangrijkste is: een kort geding is hoe dan ook slecht voor de club. Welke uitkomst het ook zal hebben.daar wordt volledig aan voorbij gegaan en dat alles ter meerdere eer en glorie van Cruijff want hoe Ajax in het nieuws komt het wordt ten alle tijde aangegrepen om te laten zien hoe groot Cruijff is en ondertussen is men blind dat dit allemaal betekend voor de club. En de huidige situatie is voor een deel ook op het conto van Cruijff te schrijven. Ook hij maakte deel uit van de RVC die er een puinhoop van heeft gemaakt. Zelfs de ledenraad heeft dit uitgesproken. Dat Cruijff als erelid wel terug kan komen is niet een overwinning voor Cruijff zoals de meeste mensen denken. Maar goed, ik maak mij druk om de club terwijl de mensen hier blind achter Cruijff aanlopen en iedereen die tegen hem is met de grond gelijk maken. Nou, dan heb je liefde voor de club zeg. Niet dus.

2 december 2011 om 11:15

Ten Have wordt niet verweten dat hij er wel of niet bij is/was, hij is alleen dringend verzocht om op te stappen en nooit meer terug te komen. Dan moet Ten have niet doen alsof het een probleem is dat hij moet voorkomen op de dag van Ajax-real. Hij is helemaal niet gewenst in de Arena en werkt zelfs negatief. Let zaterdag maar op, dan hoor je het zelf.

Overigens wordt niet elke tegenstander van Cruyff met de grond gelijk gemaakt. Heel veel fans hebben geen enkel probleem moet van Gaal maar een groot probleem met de wijze waarop de (voorgenomen) benoeming tot stand is gekomen. Het lijkt me stuk handiger als eerst van Gaal, Jonk, Bergkamp en de Boer onderling gaan kijken of ze op één lijn zitten en er samen uit kunnen komen. Pas dan ga je kijken hoe je één en ander kan gaan invullen.

En van de benoeming van Blind als TD begrijp ik helemaal niets. Hij was net technisch manager gemaakt die zich bezig hield met contracten, aan/verkopen etcetera. Waarom ga je hem dan ineens benoemen tot TD zonder enig overleg met de huidige technisch leiding?

De aanwezigheid van de RvC bij thuiswedstrijden is toch wel anders dan bij uitwedstrijden?? Ik neem aan dat iemand van Ajax die Madrilenen moet ontvangen, mogelijke nieuwe relaties met zo'n topclub zijn voor Ajax nu, maar ook in de toekomst, vast belangrijk. Als de huidge RvC dit niet doet (wat gezien de omstandigheden niet onverstandig is) moet Ajax wel zorgen dat iemand anders deze mensen op een Ajax waardige manier ontvangt?

Drukwerk: Jij en liefde voor de club? Laat me niet lachen!

Jij loopt sinds het begin als een hond die trouw zijn baasje volgt, achter de reet van Ten Have aan. Bent u soms familie lid van 1 van de RvC leden?

Ik ga niet eens meer uitleggen hoe en waarom Cruijf gelijk heeft en de andere 4 RvC leden compleet gefaald hebben.

Trouwens de rechtbank bepaald wanneer het kort geding plaatsvind en niet Cruijf of 1 van de andere jeugd trainers. Opnieuw een smerige truc van Ten Have om Cruijf en consorten zwart te maken en goodwill te willen kweken bij de Ajax fans om net te doen alsof hij zoveel clubliefde heeft.

Blijf vooral de hielen likken van Ten Have. Benieuwd wat de rechtbank als oordeel zal vellen. Benieuwd of jij dan nog zo'n pro Ten Have figuur bent als het oordeel negatief zal uitpakken voor de Rvc.

De vijfde colonne is extreem schadelijk voor Ajax. Het clubje Coronel & Ten Have zijn klassieke bestuurders, die een politiek netwerk gebruiken om zaken gedaan te krijgen. In ruil voor de gedane zaken strijken ze volledig met de eer en willen ze Ajax gebruiken om de eigen status binnen de kring verder te verhogen. Succes willen ze op voorhand niet delen, vandaar dat ze niet met Cruiff willen samenwerken, en dat ze kiezen voor een conservatieve bedrijfsstructuur met een algemeen en technisch directeur, met allemaal Ja-knikkers in de gelederen.

Eerlijk gezegd, Maarten Fontein en Rik van der Boog, ondanks enkele opzichtelijke (opstart)fouten hebben deze mensen ook bewezen goede dingen te kunnen doen. In een ideale situatie zouden deze mensen gesteund worden en begeleiding vinden van een sterke organisatie waardoor de kans op herhaaldelijke fouten zou afnemen. Alleen de andere colonne wilde persé een voetballer, terwijl de vijfde colonne het vuile politieke spel hebben gespeeld. Daarmee hebben ze zich gediskwalificeerd voor enige vorm van sympatie.

Ik zie liever de voetballers de dienst uitmaken op de toekomst. Voetbal, van voetbal voor voetbal door voetbal. Als je Jaap Stam, Dennis Bergkamp, R. De Boer, Wim Jong en enkele andere ex-groot voetballers kan binden aan je jeugdopleiding, is dat iets dat moet worden omarmd, en niet dwarsgezeten moet worden door de bedrijfsbobo's onder aanvoering van Uri Coronel. Dat is de grote fout die Rik van der Boog heeft gemaakt, om partij te kiezen voor de mensen die overal de baas willen zijn en met de eer te willen strjken.

De rol van de bedrijfsbobo's zou slechts de verlengstuk met het bedrijfsleven moeten zijn. Het is correct dat ze ook invloed hebben op de rol van de algemeen directeur, mits gedaan met feiten en goede bedoelingen. Ik heb nooit gesnapt waarom die bedrijfsbobo's zich zoveel zorgen maakte over alle andere functies binnen Ajax. Naar mijn idee kunnen ze niet omgaan met persoonlijkheden, omdat die teveel krediet opstrijken voor het succes terwijl ze zelf met de eer willen strijken.

Daarom liever Cruiff en consorten aan de macht, waarbij de bedrijfsbobo's twee plaatsen achteruit zetten. De rol van algemeen directeur hoeft dan niet persé een voetballer te zijn, omdat de taak uit veel meer bestaat dan voetbal alleen.

Ach ja,.. ik zie het wel aan.

Wat een gehuil, Rvc oprotten met jullie klote praatjes, gehuil om niks jullie hebben gefaald en zijn niet goed bij jullie hoofd van Gaal te willen aanstellen, jullie moesten de Arena uitgekickt worden!!!! Allemaal dat gelul over vergaderingen, ledenvergaderingen, aandeelhoudersvergaderingen je wordt er kotsmisselijk van al die Raden bij Ajax. Ajax had nooit naar de beurs moeten gaan, hoe complex kun je een voetbalclub besturen?? de normale supporter snapt er niks meer van en echt een schande voor Ajax hoe het bestuurlijk al jaren gaat, alleen maar gezuig en gezeur en kampen, wanneer houd het eens op eerlijk waar..... ik kan me voorstellen dat goede bestuurders helemaal niet meer bij Ajax willen werken door al die rotzooi wat al jaren aan de gang is, zo erg is het al.....

Hoe kunnen ze dat nou doen op die datum. Dit is een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen en dan wordt zo'n wedstrijd weer overschaduwd door dit. Ik snap niet dat ze zogenaamd 'in het belang van de club' de zaak op die datum doen. Doe het dan een paar dagen later.

2 december 2011 om 12:14

Nogmaals,dat eslist cruijff niet maar word besloten van hogerhand.
Blijktbaar wil je het niet begrijpen of kun je dat gewoon niet,kan ook.

2 december 2011 om 12:32

'er werd gehoopt dat Cruijff en zijn medestanders juist die dag zouden ontzien'
Hieruit concludeer ik dat ze wel degelijk de mogelijkheid hebben gehad om een andere datum te prikken.
Verder is de hele rechtszaak natuurlijk logisch alleen de datum is niet handig.

2 december 2011 om 12:49

Nee je leest wat je wil lezen.
Hier gaat Cruijff niet over, maar blijkbaar snap je het gewoon niet dus houden we er maar over op.

2 december 2011 om 13:19

De rechtbank bepaalt bij een kort geding de zittingsdatum. In eerdere topics had je kunnen lezen dat een zittingsdatum is aangevraagd en ik neem aan dat die aanvraag niet bij Cruijff is ingediend. Die heeft daar dus geen stem in gehad. Je kan wel verhinderdata doorgeven bij de aanvraag, maar dan moet je ook nog rekening houden met de verhinderdata van je advocaat. Het kan ook niet te lang duren, want dan is het principe van het kort geding weg. Daar moet je een spoedeisend belang hebben en dan moet het dus op zo kort mogelijke termijn.

Ik ben wel benieuwd naar de eis van Cruijff en co aangezien je in een kort geding alleen een voorlopige voorziening kan eisen en dus moet je eis een voorlopig karakter hebben, namelijk in afwachting van de bodemprocedure. Ontbinding van de arbeidsovereenkomsten heeft naar mijn idee geen voorlopig karakter, maar is redelijk definitief.

Beetje aparte reactie van Ten Have.
Ten eerste lijkt het me stug dat Cruijff perse die dag uit heeft gekozen om het kort geding voor te laten komen en bepaalt de griffier gewoon datum en tijdstip.
Ten tweede vindt de wedstrijd tegen Real Madrid niet overdag maar 's avonds om kwart voor negen plaats en ik weet niet of het kort geding op zo'n laat tijdstip plaats gaat vinden.

Bovendien heeft Ten Have toch ruim de tijd om voorzieningen hiervoor te treffen. Bedoel als je van Cruijff verwacht dat hij binnen een dag notie neemt van een vergadering die diezelfde dag plaatsvindt dan neem ik aan dat je zelf vijf dagen ruim voldoende vindt.

Ook zijn excuus dat de RvC van Ajax geacht wordt om het bestuur van Real Madrid op te vangen slaat nergens op of klaarblijkelijk was het bestuur van Olympique Lyon niet goed genoeg om een bezoekje te brengen.

Tsja 16 november jl. een uurtje voor de vergadering het nieuws van Van Gaal wereldkundig maken zonder ook maar iemand anders van te voren in te lichten was ook ietwat ongelukkig, Ten Have. Jij bent wel de laatste die mag klagen over timing.

/sarcasme mode aan
Teleurstellend dat de rechtbank uitgerekend die datum heeft gekozen, die rechter moet wel partijdig zijn.
Als de raad van commisarisen straks gedisciplineerd tegenover een rechter zit, in plaats van achterover in een skybox, kan dat grote gevolgen hebben op het veldspel van Ajax1.
/sarcasme mode uit.

Zo kan je stennis blijven maken!
Cruijff heeft veel invloed en vindt dat hij overal verstand van heeft, maar dat hij kan bepalen wanneer een rechtzaak plaatsvindt lijkt me wel erg ver gaan.
Kan er weer een artikel in het AD en een verhaal op TV van Arno Vermeulen dat de RvC heeft ontdekt dat Cruijff de rechtbank heeft omgekocht.
Vor het spel van Ajax is alles wat zij met zijn allen naar buiten hebben gegooid misschien wel eel slechter.
Hij wordt een steeds grotere huichelaar!!!.....................en ik snap niet wat hij ermee denkt te winnen!!

Snap niet wat het probleem is hoor, alles word overschaduwd bij Ajax door deze chaos die Ten Have zelf heeft aangericht.

Lekker belangrijk of dit op de speeldag of welke dag dan ook gebeurd.

Wat een machtswellust is die Ten Have zeg, 'ajax is ontstemd' ...sinds wanneer is Ten Have Ajax?
Ajax wil hem niet meer zien en hij mag ook nooit meer terugkeren, maar ja dan gaat hij niet naar lyon want die club heeft weinig glamour maar het grote Madrid moet hij natuurlijk wel ontvangen .dat staat natuurlijk beter op je cv maar het is gewoon weer een zielige poging om Cruijff nu alvast de schuld te geven als ze uitgeschakeld worden want volgens Ten Have is dit slecht voor de spelersgroep......
Kunnen ze hem geen functie geven bij Ajax Capetown?

Ten Have zegt:
Cruijff en consorten zijn het oneens met de aanstelling van een nieuwe directie onder de beoogde leiding van Louis van Gaal. Die aanstelling zou indruisen tegen afspraken over de invulling van de leiding, eerder gemaakt met de jeugdtrainers.....

Hieruit blijkt dat Ten Have helemaal los staat van de werkelijkheid.

De reden van het kortgeding is niet eens zo zeer de aanstelling van de nieuwe directie olv Van Gaal, maar eerder de manier waarop dat gebeurde en nog meer omdat tot de dag van vandaag één van de commissarissen, Cruijff dus, die recht heeft vanuit zijn funktie als RvC lid op inzage in alle officiele documenten, gewoon die documenten onthouden wordt. Net als overigens de brief van de Telegraaf, waarbij de overige 4 leden van de RvC eisen stelden aan diezelfde Telegraaf en naar verluid zelfs geëist hadden dat de column van Cruijff gestopt moest worden, wordt Cruijff onthouden. Dit terwijl die brief, met als het ware de notulering van dat gesprek, gericht was aan alle, lees wel alle Rvc-leden van Ajax. Dus ook Cruijff.

Dus als Cruijff gewoon uit hoofde van zijn funktie inzage had gekregen in de stukken waarom hij vroeg, was er geen kortgeding geweest!.

En verder. Het is niet zo zeer dat Cruijff een zaak aanspant tegen Ajax, ookal wil Ten Have dat een ieder graag laten geloven, maar gewoon alleen tegen de overige 4 Rvc-leden, in byzonder Ten Have als voorzitter daarvan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren