Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax geeft zeker lijkende winstpartij uit handen tegen NAC

Laatste update:

De commotie rondom Ajax blijft niet beperkt tot in de bovenste regionen van de club: ook op het veld gaat het verre van goed met de club. De Amsterdammers leken af te stevenen naar een overwinning in eigen huis tegen NAC Breda, toen er in de 83ste minuut 2-0 op het scorebord stond dankzij doelpunten van Miralem Sulejmani en Derk Boerrigter. Een krankzinnige slotfase zorgde er echter voor dat de bezoekers uiteindelijk op gelijke hoogte kwamen (2-2).

/

De supporters in de Amsterdam ArenA lieten in de beginfase even blijken niet al te blij te zijn met de rel rondom Johan Cruijff, die aanwezig was bij de wedstrijd. De clublegende werd vanaf het eerste fluitsignaal luid toegezongen; collega-commissaris Steven ten Have kreeg daarbij duidelijk te horen dat hij 'op mag rotten' uit Amsterdam. De spelers trokken zich er echter niet al te veel van aan en probeerden elkaar op het veld te bestrijden. Zo kreeg Ajax de eerste aardige kans van de wedstrijd toen Theo Janssen vanaf een meter of achttien een schot mocht lossen, maar zijn poging ging recht op Jelle ten Rouwelaar af. Toch is het nog ietwat stroef aan de kant van de Amsterdammers, waar Christian Eriksen in het eerste half uur misschien nog wel het meest opvalt met zijn creativiteit.

Na een half uur spelen waren er zorgelijke blikken op de bank bij Ajax. Dmitri Bulykin raakte geblesseerd raakte. De tweede spits van de Amsterdammers kon niet verder, waardoor Frank de Boer moest improviseren, waardoor Nicolas Lodeiro werd gebracht. De Uruguayaan kwam voortvarend binnen; zijn eerste balcontact werd uiteindelijk een grote kans, maar hij werd nog net afgestopt. Het was wel tekenend voor de eerste helft. NAC Breda kon geen vuist maken, terwijl Ajax nog niet kon zorgen voor de uitgespeelde mogelijkheden. Miralem Sulejmani en Lodeiro probeerden arbiter Pol van Boekel om de tuin te leiden met schwalbes, maar ook daar werd geen gehoord aan gegeven. De twee fopduikelaars waren even later echter wel verantwoordelijk voor de 1-0. Lodeiro gaf een knappe steekpass aan Sulejmani, die versnelde en de bal achter Ten Rouwelaar legde.

/

Kort na rust had Lorenzo Ebecilio de score moeten verdubbelen. De linksbuiten, die voor de uit voorzorg buiten de basis gehouden Derk Boerrigter speelde, kreeg een immens grote kans. Hij kapte zijn directe tegenstander knap uit en zette Ten Rouwelaar ook nog eens verkeerd op het been. Het vizier stond echter niet op scherp; hij krulde de bal over het doel. Jan Vertonghen stoomde op en kreeg een grote kans maar scoorde niet, terwijl ook Ebecilio een slordig omging met opnieuw een kans. Het bleef daardoor oppassen voor de Amsterdammers; één goede counter en drie punten zouden weer ver weg zijn.

Ondanks het feit dat Ajax bleef aandringen en de grootste kansen kreeg, kwam NAC Breda er soms nog wel even uit. Het was duidelijk dat NAC Breda opportunistischer werd en dat Ajax dus alle zeilen bij moest zetten om in elk geval de voorsprong te verdedigen. Toen invaller Boerrigter uit een vrijwel onmogelijke hoek voor 2-0 zorgde, leek Ajax de drie punten in de tas te hebben. Een minuut later liet Vermeer echter een afstandsschot van Kolk door zijn vingers glippen en stond het dus plotseling 2-1. Ajax schrok, deinsde terug en NAC Breda kreeg vertrouwen. Robbert Schilder had uiteindelijk het laatste woord. De middenvelder, afkomstig uit de Ajax-school, schoof door en schoot van verre afstand een minuut voor tijd zeer verrassend de 2-2 op het scorebord. Ajax bleef verbouwereerd achter.

Ajax heeft in de winterstop versterkingen nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja 2-2 en tja onverdiend of niet, als je zoveel kansen crieert en je scoort er maar 2, lakse manier van aanvallen dan kun je dit verwachten ( Eriksen die het bv niet simpel kan houden!)... Een zeer onnodige nederlaag! Natuurlijk was de 1e goal voor NAC weer een grote blunder van Vermeer... Met nadruk op weer! Maar de 2e goal zag je bijna gewoon aankomen en ajax heeft dit geheel aan zichzelf te danken! Kampioensschap lijkt steeds verder weg te gaan! De ramp weken gaan gewoon verder! Zal wat moeten veranderen daar!

19 november 2011 om 23:06

Lol , Ajax kampioen ik ben ook een ajax fan maar geloof er niet meer in

19 november 2011 om 22:47

De blunders van de 2 tegen goals van Ajax, zijn inderdaad van Kenneth Vermeer. Ik moet er ook bij zeggen, dat er ook matig word verdedigd bij Ajax.

Frank de Boer moet zijn systeem veranderen, niet met 4-3-3 maar met 3-4-3. Nac Breda hebben we helemaal niet gezien in de wedstrijd, ja oke, de laatste 10min, toen dachten ze ''als Ajax de 2e maar niet maakt, dan doen wij het wel'' en ja, het gebeurde toch nog.. en ja, het was ook wel te verwachten als Ajax ze maar niet maakt om de 2e in te tikken.

19 november 2011 om 22:49

Dit Ajax is gewoon zwaar overhypt. Iedereen komt hier telkens met woorden dat als Ajax op 100% speelt dat ze iedereen weg blazen. Nou ik zal ze dan even een reality check geven, Ajax geeft ook 100%, ze kunnen niet beter. Zo was het ook vorig seizoen, alleen tegen Twente stegen ze boven zichzelf uit.

De verdediging is gewoon matig, een AZ en Twente heeft een vele malen betere verdediging.

Het middenveld heeft maar 1 ster en dat is Erikssen, die ook alleen maar presteert als zijn team goed speelt. Als je dan naar Psv, AZ en Twente kijkt dan hebben die een beter middenveld, vooral AZ en Psv.

Tenslotte de aanval hierin verliezen ze ook de strijd van Twente en Psv. De aanval van AZ is iets minder dan die van PSV en Twente, maar als Altidore 100% is gaan ze daar ook progressie in boeken.

Dus nee Ajax hoort niet hoger te staan. Waar Ajax nu staat daar horen ze ook. Ploegen zoals AZ, PSV en Twente zijn op dit moment gewoon veel verder. Ajax gaat dit seizoen hooguit 4e eindigen en als ze uiteindelijk 3e weten te worden, dan zou dat een geweldige prestatie zijn.

20 november 2011 om 00:20

Achteraf gezien, stegen ze wel verdacht veel boven zich zelf uit die kampioenswedstrijd.

20 november 2011 om 02:07

culesgooner,

ik denk dat jij je eigen even moet laten nakijken

3e zou een geweldige prestatie zijn, hahaha ja en voor arsenal zou het een geweldige prestatie zijn om 8e te worden.. ik ga verder niet in op je reactie want ik zie duidelijk een haat.

19 november 2011 om 22:50

Ik irriteer me inderdaad dood aan de lakse manier van spelen van Eriksen. Soms fenomenaal, maar regelmatig veel te nonchalant. Op momenten dat het gewoon zakelijk moet gebeuren wil hij weer een trucje doen.

20 november 2011 om 09:48

Het seizoen is voorbij. Alle winstpremies inhouden en vanaf nu starten met het bouwen van een nieuw team met een beetje vertrouwen. Vermeer eruit, de verdediging vervangen voor jeugdspelers en leren een bal weg te rammen in de laatste paar minuten.

Direct cillesen erin, die vermeer is een drama...

19 november 2011 om 22:43

Oei oei oei, waar gaat dit heen met Ajax zoveelste puntenverlies, als AZ morgen ziet te winnen 13 punten achterstand.
Vermeer wat een clown, volgende x met Cillessen beginnen dan ?

19 november 2011 om 22:46

Weer een blunder inderdaad en dit gaf ook de inleiding voor eigelijk een soort van nederlaag voor de Ajacieden. Als Vermeer deze bal had, had ajax denk ik gewoon gewonnen, want het was bijna tijd en het stond 2-0... Tja hoe verder in de tijd hoe sneller de koppies van NAC gaan hangen...

19 november 2011 om 22:53

Ik vond die 2de eigenlijk erger. Je zag van een kilometer afstand dat hij gaat schieten...wat doet Vermeer? Op de ****** 5 meterlijn gaan staan!!! Hoe dom ben je als keeper? Dat leer je in de F-jes...1-op-1 kom je uit je doel om het doel te verkleinen, afstandschoten werkt dat alleen maar averechts!!

20 november 2011 om 10:49

Die 2e was ook erg ja, hij staat een kilometer voor zijn goal zonder enige reden. Ik ben wel klaar met Vermeer...teveel cruciale fouten al dit seizoen, en regelmatig zelfs meer dan 1 per wedstrijd. Tegen Utrecht waren het er ook minstens 2, nu weer, het houdt een keer op. Cillessen is niet voor niets gekomen, dat is nu duidelijk. Met een normale keeper op de goal had je gisteren moeiteloos 2-0 gewonnen.

20 november 2011 om 11:49

Zeker gezien het feit dat hij ook nog eens een dwerg is.

Weergaloos.

Ik zei 7-0, mijn excuses voor de mensen die nu op hun p*k getrapt zijn, omdat deze voorspelling niet goed voorspelt was.iniedergeval, Ajax speelde met hun Amsterdamse flair, ook het iets wat ik voorspelt heb. Misschien maakt Bulykin nu de weg open voor Ajax die op zoek is naar de landstitel.waarom? Omdat Nicolás Lodeiro inviel, wat een meesterlijk wereldtalent is dit. Natuurlijk was het al bekend dat dit in potentie een grote speler is (anders haalt een geweldige club als Ajax hem niet op en selecteert Uruguay hem ook niet voor het Wk)

Nicolas Lodeiro bracht een enorme elan aan Ajax, ik vond ze Barcelona achtig spelen en het is serieus hartstikke geweldig dat Lodeiro in dat systeem past. Een handige speler die van mij een basisplaats mag krijgen tot Siggi of Siem weer terug zijn. Als nummer 10, die dan dicht tegen het doel aanspeelt. Verder vond ik Serero weer is goed invallen, ook een speler die Ajax naar een niveau kan helpen, natuurlijk moet gezegd worden dat hij nog redelijk licht is, maar het zal niet lang duren voordat hij makkelijk met het niveau aan kan. Boerrigter een Bergkamp-achtige goal.
Schitterend om te zien, jammer van het foutje van Vermeer, ik zie beslist geen reden om hem te wisselen met Jasper Cillesen, gewoon vertrouwen houden in deze jongen, komt er wel!

Het puntverlies is zonde, heel jammer, maar het is niet anders, van het spel word ik iniedergeval vrolijk. Mooi dat Heracles haar plicht doet en Twente punten afhandig maakt.

Ajax kampioen olé olé.

19 november 2011 om 22:44

Haha jij probeert ook alles recht te lullen wat krom is....

"anders haalt een geweldige club als Ajax hem niet op en selecteert Uruguay hem ook niet voor het Wk" --- hoeveel minuten heeft die gemaakt op het WK ?

19 november 2011 om 22:44

Zo, jij staat in ieder geval positief in het leven zie ik. Als iedereen nou zo zou zijn zag de wereld er een stuk beter uit

On: Waar ik vroeger nog altijd juichend opsprong als Ajax punten verspeelde begin ik het nu haast zielig te vinden. Ik heb alleen het slot van de wedstrijd gezien, maar het lijkt me duidelijk dat je een 2-0 nooit meer weg mag geven. Dat is nog net ietsje erger als van ons in Almelo. Wel een schitterende goal van Schilder, die echt een geweldige trap in de benen heeft.

19 november 2011 om 23:10

Wil je heel de wereld aan de drugs helpen dan? Boven jou staat een reactie van iemand die niet helder meer kan nadenken.

19 november 2011 om 22:45

@_elsalvador_,
sorry maar ben jij een synoniem van een zeker Expert4life?? ken je die? jullie zouden de beste vrienden zijn.

on: Ajax hoe kan dit nu? waarom speel je hier gelijk ipv 4-0 te winnen. je verzuimt het af te maken....*kuch* vertonghen ebecilio *kuch*. probs aan het publiek en de duidelijke matchwinner: Lodeiro, volgende week mag hij weer veel spelen, zag er leuk uit

19 november 2011 om 22:51

elsalvador en expert4life zijn twee verschillende mensen, in één lichaam .

19 november 2011 om 23:08

of andersom één gedachte, in twee verschillende lichamen.

19 november 2011 om 22:45

Lodeiro deed het aardig, Serrero heeft niks goed gedaan. Kijk ik ben ook een ajacied, maar ik weet niet wat jij vanavond gerookt/gebruikt hebt, ik wou dat ik het had, dan had ik me waarschijnlijk ook een stuk beter gevoeld...

19 november 2011 om 22:47

Haha El Salvador wat maak jij je belachelijk nu zeg. Ajacieden als jij geven ons mede Ajacieden een slechte naam. De titel kunnen we vergeten!

On: Eigenlijk een schande dat dit nog gelijk is geworden. Enig pluspuntje: Nicolas Lodeiro.

19 november 2011 om 23:06

Respect voor jou. Een ajacied die zegt waar het op staat. Sportief!

19 november 2011 om 22:49

Welke wedstrijd heb jij zitten kijken..??? Het seizoen voor Ajax is al klaar voordat het december is!!!! Heel snel inleveren die 3de ster!!!

19 november 2011 om 22:54

Waarom zou die derde ster dan moeten worden ingeleverd? Natuurlijk dit is een verloren seizoen en dat in november, maar wat dat nu met de 30 voorgaande kampioenschappen te maken heeft...

19 november 2011 om 23:19

Als je op deze manier je titel verdedigd dan ben je het gewoon niet waard!!.. En dit elftal mag nog geeneens de veters strikken van de helden die de 29 eerdere kampioenschappen behaald heeft!!

19 november 2011 om 23:24

Zelden zo'n flauwekul gelezen...hulde!

Oh je hebt je reactie aangepast...nou ja, het blijft een flauwekul reden.

19 november 2011 om 22:52

Meesterlijk wereldtalent..ga eens buitenlandse competities bekijken, daar zie je echte meesterlijke wereldtalenten.

19 november 2011 om 22:54

Jij hebt te veeel vertrouwen in je team, lijkt er bijna op..
2-2 lijkt heel erg veel op 7-0

20 november 2011 om 02:16

niet zo bijdehand doen, niemand had gek opgekeken als er 7-0 op het bord had gestaan na 90minuten, Nac was helemaal nergens ze werden compleet overlopen door Ajax, alleen benutte ze de kansen niet, ze springen overal veel te makkelijk mee om, maar het spel was vandaag wel weer beter (of het aan ons lag of aan nac weet ik niet) maar jongens...., hoe kun je inhemelsnaam 80minuten heer en meester zijn, en binnen enkele minuten een 2-0 voorsprong uit handen geven???? onbegrijpelijk... en zeer frustrerend!!

20 november 2011 om 08:33

Elsalva spoort gewoon niet helemaal...prima..jij hebt ze ook allemaal op een rijtje als je nu nog volhoudt dat ajax eigenlijk het bestei is en dat het eigenlijk 7 _ 0 had moeten worden :-(

19 november 2011 om 23:01

Ach Elsalvador, jou kunnen we allang niet meer serieus nemen. Het toppunt was je zogenaamde inside informatie dat Hiddink directeur zou worden. Jij bent al net zo in de war als Ten Have en consorten....

19 november 2011 om 23:03

Bruno Silva was ook opgehaald door Ajax en was ook basisspeler bij Uruguay. Dat was me tocwereldtalent! Daarvoor geniet iedereen zo van het gelijkspel tegen Nac. Omdat de meeste Ajacieden net zo arrogant zijn als jou. Bluffen over de landstitel als je 13 punten achter staat op de koploper Kom op man wees realiatisch en niet zo onnozel. Je zet jezelf alleen maar voor schut.

19 november 2011 om 23:12

Lekker generaliseren...er is een ajacied die hier verkondigt dat Ajax nog kampioen wordt en meteen zijn volgens jou de meeste ajacieden net zo arrogant...ach ja, het is maar wat je wil zien natuurlijk, ik zou zeggen lees nog wat meer reacties...

19 november 2011 om 23:21

Haha, de meeste mensen weten wel beter. Niet voor niets was iedereen in de laatste wedstrijd van ajax vorig seizoen voor twente.

19 november 2011 om 23:29

Je had het over dat de meeste ajacieden hier nog steeds over de landstitel spreken terwijl ze een straatlengte achterstaan...ik zie maar verdomd weinig van dat soort reacties staan, maar ja ajacieden zijn arrogant en dat is een feit...tsja, dat zal dan wel een reden hebben...

19 november 2011 om 23:37

@EL Salvador

We moeten nu onderhand echt eens gaan praten. Je onvoorwaardelijke steun, vrolijkheid en optunisme deel ik van harte , maar als je na vanavond roept dat het goed ging dan word het tijd voor een ander stukje , realisme. Want als je het beste met Ajax voor hebt moet je zulk knullig en Ajax onwaardige punten verlies gewoon keihard zijn. Natuurlijk zit het niet mee , maar de prestaties vallen al een aantal weken best wel tegen. Teletekst pagina 819 is momenteel no-go-area voor mij , omdat de stand pijn doet aan de ogen van iedere Ajacied.

De rug weer rechten , dat is zeker ... Maar iets meer kritische tonen mogen wel , we zijn verdomme geen NEC ofzo iets dergelijks , we hebben de grootste begroting , zijn regerend landskampioen en de selectie verplicht ons minstens bij de eerste 3 te eindigen (maar als ik jouw visie toepas minstens 1ste). De steun blijft voor Ajax , maar de kritische noten mogen nu ook wel vallen na de zoveelste niet gewonnen wedstrijd. Even ter vergelijking , Ajax won vorig jaar 12 wedstrijden niet , nu zitten we nog voor de helft al op 8 wedstrijden niet gewonnen, terwijl we nog de 2de seizoenshelft veel lastige uitwedstrijden hebben. Het positivisme houd op wanneer het voor het belang van de club is dat in bepaalde mate kritiek komt om duidelijk te maken dat dit niet meer kan.

20 november 2011 om 02:43

Dat jij die vent serieus neemt. Hij is ofwel volkomen geschift ofwel hij provoceert in elk bericht. Elke club heeft van die kansloze meelopers, vooral niet op reageren.

19 november 2011 om 23:51

De grootste grapjas op vz. Je sloot 9-0 niet uit toch? Kijk eens naar teketekst pagina 818, staat iets heel anders hoor.

20 november 2011 om 00:13

"ajax speelde met hun Amsterdamse flair, ook het iets wat ik voorspelt heb"

Geniaal, 7-0 voorspellen bij een wedstrijd die 2-2 eindigt en dan nog gaan opscheppen over je 'voorspellende gave'

En oja:

"ik zei 7-0, mijn excuses voor de mensen die nu op hun p*k getrapt zijn, omdat deze voorspelling niet goed voorspelt was."

Niemand is op hun p*k getrapt, dat zou betekenen dat ze zich aangevallen voelen. Wij moeten alleen maar om je lachen.

Ga zo door.

20 november 2011 om 08:27

Heerlijk om te zien dat je langzaam aan niet meer weet hoe je nog moet reageren. TIP maak je mavo af en vergeet ajax voor een tijdje. Werk allebei aan je persoonlijke ontwikkeling! :-)

Dit maakt de 1-1 toch weer een klein beetje goed...

19 november 2011 om 22:59

Jullie moeten toch na boven kijken?

19 november 2011 om 23:07

Een gelijkspel in de Oosterse derby kan gebeuren... Zolang de anderen dan ook maar morsen

19 november 2011 om 23:54

Toch vind ik uit bij Heracles, op ku(ns)tgras in een derby minder slecht, dan het' grote ajax' thuis tegen nac. Ajax mag van geluk spreken als ze bij de eerste 4 eindigen met dit team. twente moet zich gewoon mengen met PSV en AZ voor de titel.

20 november 2011 om 04:09

'het grote Ajax' is niet meer dat is 20 jaar geleden dit Ajax is gewoon 1 van de 3 clubs die als het mee zit kampioen kan worden.
Maar met speler als Anita en Enoh word je in nog geen 20 jaar kampioen.

Als het niks wordt in Lyon dinsdag is het gewoon half november einde seizoen. EL en beker kunnen mij echt gestolen worden. Hoe krijg je het voor elkaar echt, zoveel beter en dan niet winnen.

En weer 2x Vermeer. Volgende week Cillissen. Dit is onacceptabel.

Ebecilio en Enoh. Nooit meer Ajax 1

19 november 2011 om 22:42

Vermeer en Ebecilio ben ik 100% met je eens. Enoh vond ik daarintegen wel redelijk spelen

19 november 2011 om 22:43

Hoort gewoon niet in Ajax 1. Die jongen geeft geen bal vooruit. Heb je helemaal niets aan. Het is een schande dat die jongen met die voetballende kwaliteiten het shirt draagt,. Wat een wanbeleid.

19 november 2011 om 22:57

Weet niet of wanbeleid het goede woord is maar Enoh is eigenlijk gewoon niet goed genoeg voor de basis. Mist teveel basiskwaliteiten.

19 november 2011 om 22:58

1 echte verdediger erbij en Vertonghen op de plek van Enoh.

19 november 2011 om 23:01

Cool, hebben we een echte verdediger op de bank?

Het is de rit uitzitten tot Boilesen er weer is, helaas.

19 november 2011 om 22:50

1x vermeer klopt, 2e had hij ook wel kunnen hebben als hij niet zo ver voor zijn goal zou staan. Cillissen ben ik ook niet echt gecharmeerd van. Enoh moet een basisplek krijgen, die doet aardig veel vuil werk opknappen, mogen blij zijn dat hij erin staat. En ebecilio tja klopt wat moet je ermee...

19 november 2011 om 22:52

Frank de Boer moet zijn systeem gaan veranderen, om 4-3-3 naar 3-4-3 te zetten. De 2 wedstrijden tegen Roda JC speelden we ook met 3-4-3 en we wonnen ze allebij met grote cijfers. Als Frank de Boer dat nou vandaag ook deed, was het in de eerste helft al gedaan met het Nac Breda.

19 november 2011 om 23:50

Onzin! Enoh speelde een goede wedstrijd! Heb hem weinig tot niets fout zien doen.

20 november 2011 om 01:38

Komt ook omdat je hem bijna niet zag in de wedstrijd, ten minste dat is mijn optiek...

20 november 2011 om 10:51

Moet je beter kijken. Hij is heel veel aan de bal geweest en deed er bijna altijd iets goeds mee. Heb hem heel mooie passes zien geven.

Meer dan terechte uitslag. Het kwaliteitsverschil op het einde was dat Nac een langere adem had. Ze hebben met hun spel Ajax kapotgespeeld, en hebben de laatste minuten toegeslagen.
Voor de concurrentie natuurlijk alleen maar mooi dit, en nu uitlopen.

19 november 2011 om 22:43

haha echt scorebord statistiek

19 november 2011 om 22:45

Ajax heeft NAC juist kapot gespeeld wat heel veel kracht heeft gekost. Op het eind was het middenveld niet meer in evenwicht en Vermeer blundert. NAC verdiende.... niets.

19 november 2011 om 22:46

Hahahahahahaha wat een domme reactie. 'ze hebben met hun spel Ajax kapotgespeeld'? Kom op man, Ajax heeft zichzelf kapot gespeeld. Zoals je zonet op EL kon zien ligt de schuld bij die opperkneuzen voorin die het zichzelf veel te lastig maken. Knal die bal er gewoon in, in plaats van lobjes, hakjes en balletjes in de kruising proberen te krullen. Boerrigter komt erin en laat binnen 5 minuten zien hoe het wél moet. En als je de kansen niet afmaakt krijg je de deksel op de neus. Dit heeft Ajax voor 465 procent aan zichzelf te danken, dit lag echt niet aan NAC want die konden er vandaag helemaal niks van.

19 november 2011 om 22:49

De kwaliteiten van Nac, het is niet de eerste keer dat ze het zo uitspelen. Leer je tegenstander altijd goed kennen.

19 november 2011 om 22:54

Kwaliteit van Nac? Die heb ik vanavond niet gezien, echt niet. Helemaal nergens. NAC geloofde er niet eens meer in en als je dan alsnog 2-2 maakt is het gewoon je eigen schuld. Geef het gewoon toe, dit heeft niks, maar dan ook helemaal níks met NAC te maken. Het had in de rust al 4-0 moeten zijn. Ben benieuwd of die zogenaamde kwaliteiten van NAC dan ook boven kwamen drijven.

19 november 2011 om 23:06

Volgens mij denkt Ruud omdat ze bovenaan staan dat we nu al zijn reacties serieus moeten gaan nemen? Want echt wat je uitkraamt is pure onzin, zelf de NAC spelers geven aan dat ze nergens recht op hadden, dat heeft iedereen toch ook gezien. Vermeer liet Ajax in de steek bij de 2-1 en met een zondagschot die houdbaar is pakken ze nog de 2-2 ook. Dat heeft echt niets met Nac te maken, die kwamen drie keer over de middenlijn en scoorde er twee.

19 november 2011 om 23:15

Daar gaan we weer, het gaat er niet om wat je verdiend. Zeker Az vergeten die Ajax zwaar te kijk zeten in de Arena, maar het werd toch 2-2. Dus het gaat om doelpunten, en Nac verdiende de laatste 15 minuten de doelpunten, ze waren sterker, feller en geloofde in de 2-2.

20 november 2011 om 00:19

goh, zou jij voor az en tegen ajax kunnen zijn,

natuurlijk, het is einde seizoen, en dat is allemaal leuk en aardig voor de ajax-haters, maar ik wil toch even reageren op jouw. Want eerst zeg je dat Nac het verdiende om te winnen omdat ze het op "tactiek" geniaal uitgespeeld hebben, dan zeg je dat het niet gaat om wat je verdient, oftewel: ajax was 80 minuten beter en "verdienden" het om te winnen. En dan gaat het er opeens weer wel over wat je verdient want nac was beter de laatste 15 van de 90 minuten?

eh..., als je gewoon zegt dat je het zelf niet weet vind ik het ook goed hoor ;

20 november 2011 om 01:00

@ Ruud

Vergeten dat Ajax toen in de 2e helft AZ weggespeelde en een gelijkspel dus terecht was? Nac is de gehele wedstrijd 10x over de middenlijn gekomen met de bal en een speler in de buurt.

20 november 2011 om 02:48

Hij provoceert lichtelijk op een cynische manier, moet kunnen. Ajax haten is niet zo moeilijk hoor. Niks presteren en toch altijd volop in de media, dan komt dat vanzelf.

20 november 2011 om 12:43

de laatste 15 minuten ? Man wat lul je nou ?? Nac kwam in de 84e minuut op 2-0 achter , je hebt heel Nac niet gezien tot die tijd ? Totdat onze kleine Menzo weer eens in de fout ging en Nac weer op hoop gaf met zijn gestuntel ? Jij kijkt wel door een hele grote Anti-ajax bril he ?
ik denk dat de basis plaats van Cillesen niet Ver-meer is om maar eens een woordespeling te gebruiken ?

19 november 2011 om 22:47

Hoe durf jij hier te zeggen dat het een terechte uitslag is? Ajax domineerde de hele wedstrijd en krijgt ik weet niet hoeveel kansen om de 2-0 en de 3-0 te maken maar ze verzuimen het. Ajax heeft zeker 20% meer balbezit gehad dan NAC en zoveel meer schoten. Respect voor NAC dat ze zich terug geknokt hebben en dat ze lef hebben getoond. Maar het woord terecht is hier totaal niet van toepassing.

Vermeer leidt weer hoop van NAC in door een blunder. En daarna word je gewoon afgetroefd. Denk dat Ajax moet gaan kijken of ze een verdediger die ook daadwerkelijk echt kan verdedigen kunnen gaan halen want zo schiet het niet op. Frustratie is hoog op dit moment bij mij...

19 november 2011 om 22:52

Kapot gespeeld? Ik kan me voorstellen dat je in hogere sferen verkeert dit seizoen als AZ supporter maar je kunt ook doorslaan met onzin lopen te verkondigen. Ajax heeft het puur en alleen aan zichzelf te wijten, de eerst goal mag er natuurlijk nooit in en bij de tweede, tsja het zou wel handig zijn als iemand probeert te verdedigen ipv hem zo gemakkelijk die schietkans te geven.

19 november 2011 om 22:59

Is dit provocerend bedoeld of heb je echt geen greintje verstand van voetbal?

19 november 2011 om 23:01

Ik denk beide

20 november 2011 om 01:40

Als ie het provocerend bedoelde, dan is ie goed bezig, kijk maar hoe de ajacieden reageren...

19 november 2011 om 23:01

Ja doei met je terechte uitslag. Ajax had dit met 5-0 moeten winnen man. Alleen staan er een paar te dromen voorin (eriksen) want ze hadden dit zo makkelijk af kunnen maken. De laatste 5 minuten geeft Ajax het gewoon weg. Laten ze gewoon schieten. Blunder van Vermeer. De Boer maakte een grote fout om Janssen te wisselen voor Serero want die haalde heel het elftal door de war. Maar terecht was dit verreweg niet. Ajax heeft dit wel aan zichzelf te danken.

19 november 2011 om 23:21

Het niveau van VZ loopt echt hard achteruit als mensen waarvan je voetbal inzicht van verwacht ineens aan dit soort lachwekende teksten komen. Kom op Ruud_az , stop met trollen en stap weer in de werkelijkheid, je vernedert jezelf alleen maar.

20 november 2011 om 08:49

Hij heeft toch gewoon gelijk? Het zal best pijnlijk zijn maar ajax staat waar het momenteel hoort te staan (misschien nog iets te hoog).

Vermeer direct wisselen!!!
Kost ons nu 5 punten in 2 wedstrijden

19 november 2011 om 22:52

zijn helaas wel meer spelers die ons punten kosten..

Buiten alle rumoer toch goed voetbal, maar het middenveld van gemiddeld 1.60 lang kon echt niet. Vermeer blundert weer, tijd voor Cillessen.

Arena massaal achter Cruijff en tegen Ten Have, schitterend en kippenvel.

Overigens had het voorin wel wat beter gemogen hoor i.p.v die hakjes en onzin. Uithalen!

Typisch, alleen Ajax kan het zichzelf zo erg moeilijk maken en het voor de zoveelste keer uit handen geven, we zijn nu al klaar voor de competitie en voor de cl dinsdag ook, wat een troosteloos kutseizoen om Ajacied te zijn.

Ajax ajax ajax toch..ze maakten redelijk veel indruk vandaag, ik was al gestopt met kijken, en dan gebeurd dit. Zal dan toch de commotie door de week de concentratie weggehaald hebben? Een titel wordt nu haast onmogelijk voor jullie, en het is half november. Totaal onverwacht.

Wel een prachtige goal van Schilder trouwens, pff grote klasse.

Ongelooflijk wat zuur voor Ajax deze uitslag, ze waren veel en veel beter dan Nac. Maakt het wel een erg fijn weekend voor mij als Bredase Psv'er

Overigens heb ik Solero helemaal niets goeds zien doen

19 november 2011 om 23:02

Het is Serero en hij speelde maar een minuut of 15. Vind je het gek.

gaat goed met Vermeer.lijkt wel op onze zweedse grabbelaar.

Dit is toch wel heel erg met 2-0 voorstaan in een volle arena en dan in 7 min tijd 2 tegen goals krijgen.
En dan had nac nog bijna de 2-3 gemaakt die verre bal. Voor psv is dit een goede weekend.

19 november 2011 om 23:17

Oh dat betekent dus dat we een hele week verstoken blijven van gemekker vanuit Eindhoven op de scheids en Knvb? Hoera! Feest!

20 november 2011 om 08:51

Oei pijnlijk?

Ongelofelijk. Mijn laatste beetje hoop in Ajax is weg. Ben der helemaal klaar mee. Ik ben een Ajacied en zal altijd achter Ajax blijven staan, maar dit seizoen hebben ze me alleen nog maar teleurgesteld. Ik schaam me kapot. Frankie de supporters maar blijven vragen om steun, maar zelf met zijn team helemaal niets presteren.

En Vermeer.. Zucht. Had zoveel moois van deze man verwacht, maar heb er werkelijk waar geen woorden voor.

19 november 2011 om 23:01

Het probleem van Ajax ligt hem in de arrogantie van één van de verdedigers, Vertonghen. Nu heb ik deze wedstrijd niet gezien, ik had de drie puntjes al opgetekend voor Ajax. Maar zoals dit dan weer in de slotfase wordt afgegeven, ongelofelijk slecht.

Als je zo veel beter bent (zoals ik hierboven lees) waarom laat je NAC dan nog in de buurt van het doel komen in de slotfase. Sowieso wordt hier nu de schuld volledig op Vermeer geschoven, maar (ik ga dadelijk de doelpunten eens bekijken) er zal ongetwijfeld wel weer een enorm laks moment vooraf zijn gegaan in de verdediging van Ajax.

19 november 2011 om 23:03

OK doelpunten bekeken, slap gekeept door Vermeer, maar nog veel slapper verdedigd.

19 november 2011 om 23:06

Je hebt de wedstrijd niet gezien en toch weet je te vertellen dat het door de arrogantie van Vertonghen komt??? Knap hoor!

19 november 2011 om 23:09

Dat is iets wat ik in de afgelopen wedstrijden heb gezien, dus het is iets waar ik het op voorhand al verwacht dat het aan ligt. Volgens mij heeft het er deze wedstrijd niet zo veel mee te maken.

Maar Hank, do niet zo zuur, ik snap dat het vervelend is. Maar het centrale duo van Ajax vind zichzelf beter dan dat het is en daar moet je me gelijk mee geven!

Ajax had het in de 1e helft al af moeten maken. Die eerste 30-35 minuten echt 10 klasses beter. Als je dan (volledig verdiend) op 2-0 komt, mag het natuurlijk helemaal niet meer fout gaan....

dat ajax dit weg geeft ongelovelijk , ajax word geen kampioen meer de kans is 5% dat ze het rede ze heben az voor zich en psv 7 punten achter op psv , en als az wint 13 op az never dat ze dat inhalen

Jaaaa wat een top weekend tot nu voor Psv, hopen dat AZ morgen ook een steekje laat vallen.. Dom van ajax om dit uit handen te geven in de 85st minuut 2-0 voor staan en nog niet winnen!

Dit is weer geweldig, laten we onze hoop vestigen op morgen en hopen dat Johan blijft.
Vermeer en Vertonghen hebben weer een mooi aandeel aan 2 tegendoelpunten, boys bedankt.

Europees voetbal is gewoon nog mogelijk, niks om je druk om te maken...
Behalve dan de verdediging, al de verloren punten en de commotie rond de club.

Lodeiro liet vandaag zien, dat er een reden is waarom hij altijd bij Uruguay speelt, maar niet bij Ajax. Gestoord zeg. Meest gevaarlijke man. Ebicillio speelde goed maar moet scoren.
Vermeer keepte weer slecht en Cillissen staat wat mij betreft op doel. Eerste goal laat hij door z'n handen glippen tweede goal staat hij veel te ver van z'n goal af.
We speelden goed en domineerden, maar het was te nonchalant vaak.
Ik schaam me echt dood dat dit gebeurt.
Wel mooie goal van nota bene Schilder, maar dit slaat echt alles ik heb nog nooit mee gemaakt dat Ajax een 2-0 voorsprong 5 minuten voor tijd weg geeft in de Arena, ik ga maar es hard naar god bidden deze week anders worden we doodgespeeld deze dinsdag.

Zo bizar...2 schoten van NAC in heel de wedstrijd....2 schoten van buiten de 16 en 2 goals....ik zou Cillesen maar eens de kans geven....ik vond overigens dat Ajax verder echt Heel goed speelde, alleen het in de afronding niet lukte.

Deze gelijk spelletje, mogen we toch wel aan rekennen.. aan Frank de Boer. Ik bedoel, als je de gehele wedstrijd bekijkt.. heeft Ajax alleen maar op de helft van Nac Breda gevoetbald, en dan moet Frank de Boer gewoon met dit systeem spelen.. 3-4-3.. en hij had 4-3-3 tegen dit matige Nac.

Ik zie dit als een gestolen punt en we mogen toch wel aanrekennen, dat dit kampioenschap nog verder weg is.

We moeten verder, Dinsdag wacht ons Olympique Lyon, de wedstrijd in de Champions League.. en dat is de mooie gelegenheid om te laten zien, dat we toch een wedstrijd kunnen winnen.

19 november 2011 om 23:23

Staat Frank de Boer te blunderen in de goal? Vergeet Frank de Boer te verdedigen bij de tweede goal van Nac? Ik kan begrijpen dat niet iedereen het met zijn tactiek eens is, maar of je nu 4-3-3 of 3-4-3 of wat voor systeem dan ook tegen NAC speelt, als je 5 minuten voor tijd met 2-0 voorstaat dan mag je het nooit en dan ook echt nooit meer zo uit handen geven.

19 november 2011 om 23:28

Wil jij met die poepers achterin 1 op 1 spelen? Zelfs tegen nac is dit gevaarlijk(op dit moment zeker).

Ik heb over deze wedstrijd maar weinig te zeggen, Ajax was 10x beter dan haar tegenstander, net zoals tegen Utrecht. Dus ik mag hopen dat dit exit Kenneth Vermeer is. Wat een koekenbakker is dat zeg, kom je eindelijk op 2-0 na het missen van vele kansen en dat gaat die prutser weer in de fout. Bedankt Kenneth, dat zijn 5 dure punten.

19 november 2011 om 23:05

Hij heeft voor deze wedstrijden erg goed gekeept. Iets meer krediet, twee keer op rij slecht is niet erger dan als er goede wedstrijden tussen zitten.

19 november 2011 om 23:18

Ja, maar dat is nou juist het probleem er zitten geen goede wedstrijden meer tussen. Tegen Utrecht was het een groot drama, okay dan snap ik dat je vertrouwen blijft geven aan je keeper maar als je dan in de eerstvolgende wedstrijd weer zo opzichtig blundert, dan wordt het toch wel lastig om vertrouwen te blijven houden.

19 november 2011 om 23:20

Het zijn twee wedstrijden. Als hij nu nog een paar keer blundert vind ik het best, maar vooralsnog draait hij eigenlijk een prima seizoen. Jammer genoeg reikt het geheugen van enkelen hier niet veel verder dan van die van goudvissen.

19 november 2011 om 23:32

Een aardig seizoen, niet overdrijven. Inmiddels heeft hij Ajax wel 5 punten gekost in de laatste 2 wedstrijden...hij heeft er echt niet 5 gepakt tot nu toe.

Dat hij zo af en toe een goede redding heeft en een bal pakt, dat vind ik geen verdienste dat is toch wel het minste wat je mag verwachten van een keeper. Hij pakt alleen geen punten maar kost punten en dan kun je hem wel vertrouwen blijven geven maar op een gegeven moment moet je toch kiezen, gok je erop dat het beter wordt of geef je Cillessen de kans. Laten we eerlijk zijn dat Cillessen is gekocht is al een teken aan de wand dat Ajax het niet echt in Vermeer ziet zitten.

19 november 2011 om 23:40

Ik heb niet geteld, maar ik weet wel dat dit zijn eerste twee slechte wedstrijden zijn. Bovendien pak je soms geen punten terwijl je wel fantastisch keept.

Nee nee, hij heeft een aantal wedstrijden op Steek's niveau gekeept. Hij bleef als enige consistent overeind in de reeks zware wedstrijden. Inderdaad, na een tijdje kan je niet anders dan Cillessen erin zetten. Maar teruggaan is erg moeilijk. Ik denk dat Cillessen gewoon is gehaald om weer twee goede keepers te hebben waardoor weer de oude situatie van Steek-vermeer ontstaat. Dat is ook wat er is verteld.

20 november 2011 om 03:34

Heb je het aantal tegendoelpunten gezien? Er zijn maar vijf (!!!) ploegen met een hoger aantal dit seizoen. Dat ligt natuurlijk niet alleen aan Vermeer maar om nu te zeggen dat hij een prima seizoen keept...

20 november 2011 om 11:59

Dat doet hij zeker, buiten twee wedstrijden. Bovendien hakken die 6 bij Utrecht er ook flink in hè, en Ajax is verdedigend gewoon matig dit jaar.

Ongelooflijk dit.. Zelden zo zekere overwinning uit handen gegeven zien worden.. En uiteindelijk nog eigen schuld ook.. Slecht gekeept en slecht verdedigt en veeelste veel ruimte weggegeven. Ze speelde de hele wedstrijd fantastisch positiespel alleen rendement was al veel en veel en veelste laag en dan word het eindelijk 2-0, 5 minuten voor tijd... En dan ga je het zo weggeven.. dit is echt Ongelooflijk

Dinsdag dan toch maar El Hamdoui in de spits tegen Lyon???

19 november 2011 om 22:53

De Boer zegt net bij Eredivisie Live dat hij het overweegt. Dus wie weet. Ik zou het nu toejuichen in ieder geval.

19 november 2011 om 22:55

Nu moet de Boer ook consequent zijn en zeggen nu ook niet EL hamdaoui!

19 november 2011 om 23:02

Als de Boer hem nu nog gaat gebruiken komt die net zo geloofwaardig over als de rest van het bestuur bij Ajax

Ajax volledig de baas en dan toch nog gelijk spelen. Geen idee hoe dat mogelijk is.
Vermeer kost de ploeg weer punten. Het is gewoon een matige keeper helaas. Ajax zal nooit een titel winnen als hij een heel seizoen op doel blijft staan. Ajax speelde helemaal niet slecht, vrij goed zelf zelfs. Daarom is dit vrij frustrerend om te zien. Ik kan de ploeg al geheel weinig verwijten.

19 november 2011 om 23:00

Vermeer matige keeper, dat is wel een beetje kort door de bocht hè. Heeft op twee wedstrijden na praktisch foutloos gekeept.

20 november 2011 om 12:46

Nee da's zeker niet waar. Hij is vaak onzeker en maakt veel meer fouten dan alleen vandaag. Alleen hebben ze niet altijd fatale gevolgen.

20 november 2011 om 14:30

In de reeks zware wedstrijden was hij degene die goed bleef presteren. Van mij mag hij nog wel even blijven staan, al zit hij nu wel op het randje.

Je kon het aan Frank de boer wel een beetje zien..laks en arrogant hoe ze aanvallen, Veel te makkelijk gewoon 100% kansen verneuken en met een houding weglopen alsof ze 6-0 voor stonden.
Het ultieme voorbeeld was voor mij Eriksson die vrij kon schieten rand 16 maar die ging wachten en uiteindelijk een lobje in niemands land..
(schitterend schot van Schilder!) Een groot deel zal het wel op de keeper gooien (die niet fris was) maar deze wedstrijd had je al lang moeten beslissen!

Als Ajax de finale van de Knvb beker haalt kunnen ze nog Europees halen, wordt wel lastig zo.

19 november 2011 om 23:03

Moet ik nu lachen of ben je achterlijk? Vijfde is genoeg.

19 november 2011 om 23:37

Sommige mensen slaan meteen door, zelfs hoe slecht het nu gaat de vijfde plek moet er aan het eind van het seizoen toch echt wel inzitten, je kunt ook overdrijven.

Nu is zeker kampioenschap weg voor Ajax zeker weten.erg jammer

Tsja wat kan je zeggen.
Al vroeg Buly eruit, maar dat kwam met Lodeiro niet eens zoveel slechter uit.
Mooie eerste goal ook, heerlijke steekpass van van Lodeiro en lekker ingeschoten door Sulej.
Dan krijg je wel wat kansjes maar niet hele grote maar wel een paar.
Lodeiro had een goede kans, jammer genoeg in het zijnet.

In de tweede helft gaat het verder zoals in de eerste.
Ajax beter, meer kansen maar niemand die het afmaakt.
Langzaam zie je NAC iets sterker worden en dan schiet Derk toch heerlijk de 2-0 binnen.
Ik zat net rustig en dan weer Vermeer, het is toch ongelooflijk.
Na de blunders in Utrecht, gebeurt het opnieuw.
En bij de 2-2 vond ik hem er ook niet sterk er uitzien.

Velen malen beter maar als je de kansen niet afmaakt hoor je niet te winnen.
Klopt, maar zolang Vermeer op het doel staat ook niet.
En kom nou niet aan met dat hij ook vaak goede reddingen heeft, klopt... Heeft hij ook.
Maar net zoveel blunders en je word er misselijk van.

Ebecillio, pffff ik ga niet eens beginnen maar ik mag hopen dat hij nooit maar dan ook Nooit meer in Ajax 1 speelt want die gast is al helemaal een drama.

Weer 2 punten verloren, hopelijk word het nog wat in Lyon want dan redden we nog iets.

De Boer, grijp in en zet op ze minst Cillissen erin want met Vermeer verspeel je gewoon punten.

Ik kijk Real Madrid, maar wat is er ineens bij ajax gebeurd? Ze waren heer en meester?

19 november 2011 om 22:48

2x afstandsschoten, 2 blunders Vermeer. Lurling schoot in de 91ste minuut vanaf de middenlijn nog bijna 2-3 erin.

Echt hoor! wat een stelletje lamlenddige verwende nesten op het veld 2-0 tegen dit nac mag je gewoon niet meer weggeven! dit Ajax is toch wel het slechtste ajax in heel de club geschiedenis! En we gaan gewoon met 5-0 eraf tegen lyon!

Vermeer kan toch niet de druk aan als eerste keeper en tegen Lyon lekker met Cilissen op goal! En Anita mag er ook uit samen met Ebicilio!

Alle spelers zouden in de spiegel moeten kijken en hun salaris van vorige maand doneren aan een goed doel dat is denk ik een betere bestemming voor dat geld!

19 november 2011 om 22:48

Anita speelde goed overigens hoor....ebicilio is Ajax onwaardig en ze waren zeker niet lamlendig vandaag!

Overigens bizar dat die scheids vaak niet ingreep, en al helemaal bij die 2e goal met die overtreding op Eriksen.

19 november 2011 om 23:04

Vond het vandaag eerlijk gezegd meevallen. Normaal heb ik vrijwel altijd het gevoel dat Ajax de scheids tegen heeft maar vandaag niet echt... Nee, het was pure pech.

19 november 2011 om 23:07

Welke overtreding bedoel je? Die actie misschien waar Eriksen als een jonge juffrouw naar de bal ging en hij gewoon mannelijk werd weg gezet?

19 november 2011 om 23:20

Nee die actie waar onbehoorlijk werd ingekomen,en waar toch op zijn minst voor gefloten had moeten worden.

19 november 2011 om 23:42

Tja, dan zijn we het toch oneens. Eriksen is een geweldige voetballer en een groot talent. Maar hier liet hij zich toch echt te kinderlijk wegzetten. Het was een stevige tackle, maar volledig op de bal gericht en in mijn ogen geen overtreding. Vond sowieso de scheids niet slecht en zeker niet bepalend in de wedstrijd....

19 november 2011 om 23:43

Achachach, is het weer zover? Bayram ging gewoon voor de bal, hij was simpelweg veel feller dan Eriksen!

20 november 2011 om 02:13

Ow, bedoel je toen josefszoon werd terug gefloten voor een vrije trap terwijl hij al langs van der wiel was? Of toch echt een keer het krachthonk in ipv alleen positiespel oefenen, worden het misschien mannen...

Dit is geen goede generale voor Lyon uit, de bestuurlijke crisis is nu volledig ook door verwerkt in de ploeg.

19 november 2011 om 23:07

Wat een onzin zeg. Ajax speelde prima.

19 november 2011 om 23:15

Een prima spelend Ajax verspeelt geen 2-0 voorsprong tegen Nac thuis.

19 november 2011 om 23:19

En daar ga je de mist in. Maar goed, had ook niet anders van je verwacht. Scorebordjournalistiek viert weer hoogtij.

20 november 2011 om 00:33

Normaal gesproken houdt elke keeper deze ballen eruit en win je met 2-0. Dus wat F.de_boer al zegt: scorebordjournalistiek. Ajax speelde prima, die twee doelpunten van Nac waren puur geluk en zwakheid van Vermeer.

On ge lo fe lijk!!! gewoon binnen 7 minuten een 2-0 voorsprong weggeven. Waar gaat dit toch heen met dit ajax.

Veld breed houden.

Dat moet De Boer die jongens eens leren, al is het natuurlijk moeilijk als je Sulejmani al op rechts zet. Bij Ajax loopt iedereen maar naar binnen en willen ze met 8 man op 5 vierkante meter een kans creeren. Tja, dat gaat fout.

Overigens weer 2 blunders van Vermeer. De eerste behoeft geen uitleg, maar bij de tweede stond hij ruim 7 meter buiten zijn goal. Ga op je lijn staan en je ziet dat het een eenvoudige vangbal blijkt te zijn.

Laten we wel wezen dat alle commotie los staat van het slappe spel van Ajax. Ajax speelt met veel te weinig power naar voren. Zoals gezegd, alles moet door het centrum waar het al zo druk is. Gevolg: veel te weinig kansen creeren. Als je dan in de laatste fase jezelf ook nog eens zo laat afbluffen (ja, Eriksen dat mag ook wel eens gezegd worden. Speelt namelijk al weken als een slappe hap) dan roep je het over jezelf af. De afgelopen 2 maanden heeft Ajax de titel verspeelt en zelfs het uitzicht op een 2de plaats. Het enige wat het seizoen dragelijk kan maken is een overwintering in de CL, maar met dit slappe voetbal word je er in Lyon compleet afgespeeld. Dan zouden we na dinsdag alleen nog maar hoeven letten op bestuursnieuws. Juist na vorig seizoen dacht je uit een dal te kunnen klimmen, maar ik denk niet dat Ajax toen zo diep is gezonken als op dit moment.

PS: Trainen onze jongens niet of juist te hard? De ene na de andere in de ziekenboeg.

19 november 2011 om 23:05

Ze zijn te lief tegen elkaar op het veld. Ik zie niemand een andere compleet de grond in schelden. Dat mis ik ook heel erg.

1e plaats moet je vergeten, 2e plaats moet je vergeten, 3e plaats moet je vergeten, probeer eerst maar eens een week 4e te staan.
als je thuis niet wint van nac zal dat nog lastig genoeg worden namelijk.
met 5-0 kunnen winnen en dan 2-2 gelijk spelen.
alleen ajax krijgt dat voor elkaar... (overigens vond ik dat de scheids wel bizar veel door liet gaan in het voordeel van nac maar dit bedoel ik niet als excuus of zo hoor voordat ik weer van die lompe reacties krijg hier maar meer als mededeling)

tja, 2-0 voor met nog 6 minuten te gaan en wat doet ajax (en vooral enoh)? wel ja joh, lekker aanvallen met die hap.
dat je niet terug moet is duidelijk maar een verdedigende middenvelder moet altijd achter blijven, altijd!
er is gewoon erg dom gespeeld door ajax, goed gespeeld hoor 86 minuten lang maar het laatste kwartier (ook bij 1-0) erg dom gespeeld...

19 november 2011 om 22:55

Je kan 1e voor dit seizoen zeker vergeten want kampioen worden we toch niet meer

Wanneer wordt Vertonghen verkocht? Tijd dat er een Echte verdediger komt te staan, het liefst een Duitser of een Italiaan die niet denkt dat de wedstrijd twee keer 35 minuten duurt... Schandalig verdedigd en dan heb ik het nog niet eens over de keeper.

Tijd drastische maatregelen en tijd om de Suarez miljoenen te gaan besteden!

20 november 2011 om 00:07

Waarom geld er tegenaan gooien? Dat is juist wat Ajax al die jaren verkeerd gedaan heeft, sowieso krijg je altijd 2e graads spelers omdat de echte top niet te betalen is. Ajax zit op een goede weg alleen moeten die pannenkoeken in de rvc ophoepelen en moeten de fans gewoon geduld hebben, het is niet anders.

vermeer is echt om te huilen, wat een dramakeeper zeg...

Ach ja heb wel genoten van een aantal leuke momenten van Ajax.
Vooral Lodeiro liet zien wat hij in zijn mars heeft.
Ook Enoh was voor zijn doen goed bezig vandaag.
Af en toe werd er goed en snel gecombineerd.
Doelpunten van Sulejmani en vooral van Boerrigter vond ik gewoon mooi.
Chapeau voor NAC dan ze alsnog in zo'n korte tijd twee doelpunten achterstand goed hebben kunnen maken.
Hopelijk (!) gaat het dinsdag beter met doelpunten voorkomen.. nieuwe wedstrijd nieuwe kansen.

Mijn ajaxhart huilt!

Wat was het weer vreselijk slecht verdedigend dan, je speelt opzich best aardig met voldoende kansen. En dan word het weer weggegeven, de achter linie en Vermeer was helaas weer niet sterk. Mensen zullen nu schreeuwen om Cilessen, maar het vreselijke is dat hij geen haar beter is. Cilessen is echt nog een jongen, te onervaren en de wedstrijden wat hij speelde liet hij ook geen zekere indruk achter. We hebben geen topkeeper meer na het vertrek van Stekelenburg kunnen we constateren.

Ik hoop dat die torpedo van onrust snel voorbij is, en er een passende oplossing komt betreft v Gaal en Cruijjff zijn beide topajacieden! Was ook leuk te zien dat Ludovuit gtst ook in de Arena was, om beide kampen te adviseren hoe om te gaan met de langdurige ajax soap..

Pannekoek de Boer.

Ik roep nu al 2 maanden
33333333333333-------------------44444444444444444... 333333333333333
en hij blijft maar spelen met 444444444444444444444444 verdedigers tegen een amateurclub NAC genaamd.

Ik had al van tevoren gezegd dit wort 80 procent balbezit ,met een scorend NAC bij een uitval.
Dus Vak410 met zijn allen roepen:
33333333333-------------444444444444------------33...
Als hij mijn opstelling had gedaan hadden we gewonnen met 5-1.
Ligt niet aan de Ajax spelers vanavond.
Enkel met een vrije man op het middenveld hadden we ruim kunnen winnen,nu fungeerde Vertonghen af en toe als vrije man.
Nu krijgt Vermeer de schuld,en ga zo maar door.
Ik baal met u mee,de competitie is verloren.

19 november 2011 om 22:53

Als je de goals zo makkelijk weg geeft dan kun je het beste met 11 man in de goal gaan liggen!

19 november 2011 om 23:09

Als iedereen die bal er gewoon inschiet als de kans zich voordient win je ook wel met 5-1. Overigens lijkt me Verthongen op CDM zolang Boilesen er nog niet is nog geeneens zo'n slecht idee, dan ben je in ieder geval van Enoh af.

19 november 2011 om 23:12

Wat een onzin. Je kunt niet altijd 3-4-3 spelen. Zeker niet als NAC met drie spelers voorin speelt. Dan speel je gewoon één op één en worden twee verdedigers van jou constant naar buiten 'gezogen'.

Als er vandaag zakelijker wordt gespeeld, met name voorin, win je met dikke cijfers.

19 november 2011 om 23:13

Hoor jij ook bij het bestuur? Wat een kansloos gezeik zet je hier nu.
NAC afschilderen als een amateurclubje getuigt niet echt van respect.
Als ik jou was zou ik de Boer bellen of je tussen hem en Spijkerman in mag zitten tijdens de wedstrijden, kun je zeggen hoe het allemaal werkt.
EN maak ons volgend jaar gelijk maar europees kampioen door assistent te worden bij Bert.

19 november 2011 om 23:24

@coopers, ondanks dat we een schuld hebben van een aantal miljoen, worden de spelers nog steeds betaald, dus zijn we geen amateurclub.
NAC verdiende niets maar zijn er op het laatst toch in gaan geloven, met als gevolg de 2-2, Toch wel knap van het kleine NAC Breda

20 november 2011 om 10:29

Dat gaat vak 410 niet zingen, want dat staat niet op you tube. En iets zelf verzinnen kunnen ze niet, dus dan houd het op.
Jij mag NAC dan een amateurclub noemen, maar als het gaat om orgineel supporteren van je eigen team, staan we mijlenver boven jullie.

''achteraf is voor klojo's...'' is mij altijd geleerd, maar heb in de voorbereiding drie weken lang zo hard mogelijk geroepen en gemotiveerd waarom Vermeer niet dat is wat een topclub zoekt.

Ik heb gelijk gekregen, hij heeft ons nu sowieso al 5 punten gekost de afgelopen maand. Ik wil niet eens beginnen over enkele wedstrijden in de beginfase van het seizoen. Het is een teamsport, ik know, maar dit waren na Utrecht uit wéér twee duidelijke persoonlijke fouten. En zeg nu niet dat die tweede van Schilder onhoudbaar was hoor....

Ik had graag Vorm zien komen, voor de duidelijkheid, ik denk niet dat Cillessen nu de oplossing is.

Vermeer schat weer twee ballen van afstand volkomen verkeerd in. Naast zijn dramatische trappen vanuit 'een lopende bal' is dat echt een zwak punt. Zijn hoge ballen van de zijkant zijn ook niet al te sterk vanwege zijn gebrek aan daadkracht en fysiek overwicht in luchtduels.

Enkel zijn reflexen op de lijn zijn bovengemiddeld.

Dit is te weinig voor een keeper van Ajax 1.

Onnodig puntverlies voor Nac. Vanaf het moment dat ze de schroom van zich afzetten waren ze gewoon veruit de betere ploeg.

Verdomme zeg, wat is dit frustrerend. Weer tien keer zo goed als de tegenstander waarbij je gewoon 5-0 moet winnen en weer heb je dertigduizend kansen nodig en weer zijn de tegengoals te achterlijk voor woorden.

Sulejmani goed, Ebecilio zoals altijd Ajax onwaardig, Lodeiro goed genoeg om komende tijd in de basis te starten zolang Sigthorsson en De Jong er niet zijn en Eriksen maar weer eens onzichtbaar. Enoh zoals altijd weer te veel overtredingen en te slecht in balbezit. Verdediging was redelijk op Anita na. Vermeer weer fouten, nog een paar van dit soort wedstrijden en het wordt kiezen geblazen.

Wat een wonder zeg, NAC had helemaal niets te zeggen en dan toch nog in 5 minuten tijd 2-2.

En Vermeer.............ja,wat zal ik er van zeggen!

19 november 2011 om 22:57

Dat hij buiten twee wedstrijden dit seizoen uitstekend heeft gekeept.

Ze moeten gewoon die kansen afmaken zonder poespas! Inrammen die bal!! Dan was er niks aan de hand geweest!

Ik vond Lodeiro zeer verfrissend, hoewel hij een terugval kende in de eerste helft. Eriksen heb ik me echt aan geërgerd; continue moeilijkste en mooste oplossingen zoekend... Ebecilio weer drama. Hoeveel kansen krijgt die jongen? Heeft me nog nóóit overtuigd...
Over kenneth, drama wedstrijd, maar ik zou hem laten staan. Cilessen speelt bij Jong Ajax ook niet fantastisch.

Nou goed ik zal mijn betoog in 2en delen. Minuut 1 t/m 80 en 81 t/m 90.

Nou Ajax begon getergd en goed aan de wedstrijd. Ze hadden met 5-0 voor moeten staan. Helaas had Eriksen niet door dat het nog maar 1-0 stond en speelde niet als een prof de wedstrijd. Leuk hoor al die dingetjes als je 3-0 voorstaat maar zolang de stand nog maar 1-0 is moet die bal er zo simpel en zo snel mogelijk in. Verder snapte ik ook niet dat Lukoki begon op rechts en Sulejmani op links. Lukoki vind ik een veel betere en dreigendere voetballer dan Ebicilio die ook weer bijna niks goed deed. De Boer maakte een gigantische fout om Janssen te wisselen voor Serero die echt geen idee had waar ie moest lopen in het veld en heel de speelwijze door de war stuurde. Een goed spelende Lodeiro. Ook weer eens leuk om te zien. Nac had verder niks in te brengen. Gelukkig werd Boerrigter erin gebracht voor de niks aan Ajax toevoegende Ebicilio en hij scoorde ook knap de 2-0.

En ja toen maakte Vermeer weer een blunder en merkten we weer dat we 2 Belgen achterin hebben staan en van der Wiel niet in durft te gebruiken. En geven we het weer weg door niet in te durven grijpen. Ik hoop wel dat we nu doorhebben dat Belgen en Ajax gewoon niet passen.

19 november 2011 om 23:00

Ik ben het met je eens dat de wissel van Janssen een grove fout was van de Boer. Als het argument van de Boer was om Janssen te sparen voor de komende wedstrijden dan is dit een harde les dat dat niet altijd kan. Het leek met de wissel van Janssen wel alsof hij het voetbalspel van Ajax meenam van het veld! Al het initiatief was opeens verdwenen en er kwamen gigantische gaten op het middenveld... Zonde

19 november 2011 om 23:03

Nou Janssen wisselen vond ik niet zo'n probleem maar niet voor Serero. Die had gewisseld moeten worden voor Koppers zodat Anita naar het middenveld kon of Vertonghen.

19 november 2011 om 23:12

Het belgische duo uit elkaar halen was eerder ook al geen succes en een debutant in zo'n wedstrijd inbrengen lijkt me ook niet zo verstandig. Ik vond de wissel niet verkeerd aangezien Serero erg veel talent heeft maar jammer genoeg maakte de verdediging en de keeper een paar blunders.

19 november 2011 om 23:27

Ja bedoel het ook niet nu meteen Belgen eruit maar gewoon er eens bij stil staan als Ajax Belgen scout dat je dan een soort cultuurclash krijgt qua mentaliteit. Lukoki is geen debutant hoor. Die speelde vorig seizoen ook wel eens. Serero is een aanvallende middenvelder/rechtsbuiten en hij kwam erin voor controlerend/linkshalf Janssen die het ook fysiek aankan. Ik vind Serero ook een goede speler maar je gaat Bulykin ook niet ineens linksback zetten bijvoorbeeld. Hele middenveld werd overlopen toen Serero erin kwam. Blind had voor Janssen moeten komen en Vertonghen had meer op het middenveld moeten gaan spelen.

Onvoorstelbaar dit, het is zo onvoorstelbaar dat het lachwekkend wordt. En het gekke is, en verklaar me maar voor gek, maar ik vond Ajax gewoon een goede wedstrijd spelen ! Maar het is net als tegen Utrecht, als je achterin cadeautjes weggeeft dan is het vechten tegen de bierkaai. Dan valt er niet te winnen.

Wat betreft Vermeer; het is 1 voor 12, nog 1 zo'n fout op korte termijn en het is einde oefening, lijkt me. Dit kan echt niet.

19 november 2011 om 22:53

Ajax speelde gewoon goed, ik heb gewoon genoten van Ajax totdat.......

19 november 2011 om 23:09

Tja het word dan kijken of Cilissen toch niet beter is en een echte verdediger erbij achterin. Verdedigers die ingrijpen en die niet alleen maar een beetje achteruitlopen. Daar word ik zo schijtziek van.

Maar ik vond Ajax ook best goed spelen. Alleen snap ik echt niet waarom je Sulejmani op rechts houd ten faveure van Ebicilio.

Geweldig Nieuws !!!

En nu Johan, "ja. das duidelijk'

Dinosaurus je gaat maar niet ten onder

IK had weg gezapt en ik dacht dat Ajax gaat wel winnen ,maar stiekem hoopte ik dat Nac gelijk ging maken.ik ben er echt blij mee,mij dank gaat uit naar NAC .Ik heb diep respect voor Nac

19 november 2011 om 22:55

Idem, na de 1-0 van ajax had ik er al geen zin meer in, dit wint ajax met gemak, ben maar gaan kijken naar RKC om die een punt te zien pakken bij Heerenveen.

Vervolgens Real Madrid opgezet en zie ik op Facebook tot mijn verbazing ajacieden vloeken... wat heerlijk!! Dit.

Vermeer mist elk zelfvertrouwen en moet er echt uit. Wanneer gaat De Boer eens wat inzicht tonen. Het is gewoon puur die blunder van 2-1 van Vermeer die Nac weer in de wedstrijd helpt. Je ziet enkele Ajax verdedigers ook van woede op de grond slaan over zo'n buttkeeper.

19 november 2011 om 22:57

diezelfde verdedigers kunnen zichzelf beter voor de kop slaan en weer gaan voetballen. de verdediging van ajax is alles behalve stabiel. laten ze zichzelf maar wakker maken, anders als het zo van ja kom ik er vandaag niet dan morgen maar mentaliteit blijft, bank warm houden. vertonghen in de Eredivisie voor 90% om te huilen hoe die speelt, In de CL 90% super hoe hij speelt.

dit heb ik al vorige week aangegeven..zij kunnen Luis van Gaal beter laten coachen..
ik heb de wedstrijd niet gezien..maar de uitslag zegt alles..wat een drama zeg!!

19 november 2011 om 23:11

Haha, nou niet dus. Scorebordjournalistiek van de bovenste plank, waarschijnlijk heb je geeneens de moeite genomen om even te lezen hoe de wedstrijd verliep. Simpele.

20 november 2011 om 00:29

ik heb wel..maar heeft niets temaken met scorebordjournalistiek..
want is niet de eerste keer dat Ajax dure punten laat liggen..ze spelen sinds de 1e speldag wisselvallig...
ik zei niet dat ze dramatisch waren..ik zei wat een drama..
ze hebben niet de juisteinstelling/mentaliteit etc.. en wat vermeer betreft pff..geen woorden voor..

20 november 2011 om 11:52

Oké, dan ben je alleen ontzettend kortzichtig. We hadden hier normaal 5-0 gesproken en dat heeft alleen met kansen afmaken te maken en niet met mentaliteit.

Nu ben ik helemaal klaar met vermeer. Op de bank ermee en geef Cillessen maar een kans. Ongeloofelijk, ik ben er gewoon ziek van. Wat een kutweek

Bij die eerste goal van Nac liep niemand hem in de weg, en een blunder van vermeer natuurlijk, en die 2e goal precies zelfde verhaal maar dat vond ik geen blunder van Vermeer. Gewoon defensief geklungel van ajax en ongeconcentreerd heid

Er zijn in ieder geval twee Ajacieden die een topseizoen kennen in Amsterdam en dat zijn Aissati en El Hamdaoui. Wat zullen die zich geweldig voelen na deze zoveelste puntverlies. Met El Hamdaoui won Ajax dit soort potjes vorig seizoen gemakkelijk, terwijl ze nu naar adem happen tegen ploegen als NAC en Groningen.

Best wel triest eigenlijk...........misschien is Ajax dan toch niet groter dan ene meneer El Hamdaoui?

Wat was Erikssen slapjes bezig bij die tweede goal van Nac, laat zich gemakkelijk wegzetten. Ik begrijp niet hoe dit kan bij Ajax. PSV en AZ zijn de winnaars van dit weekend.

19 november 2011 om 22:56

El Hamdaoui heeft weinig te maken met hoe Ajax verdedigd.

19 november 2011 om 22:57

El hamdaoui had ze naar de eerst plek kunnen trappen .Ja Frank wilt zijn ego niet opzij zetten.hij had al die kansen wel in geknald

19 november 2011 om 23:07

@psv-10- #135
Doelpunten maken is volgens mij niet het probleem maar eerder doelpunten voorkomen.

19 november 2011 om 23:07

Engelaar had psv nu op de eerste plek kunnen spelen maar die ego's van die psv supporters worden maar niet opzij geschoven

19 november 2011 om 23:12

Engelaar voegt niks toe komt overal te laat .zijn tempo is zo laag dat je in slaapt valt.

19 november 2011 om 23:21

je kunt in jou reactie el hamdoaui in plaats van engelaar invullen klopt precies:el Hamdaoui voegt niks toe komt overal te laat .zijn tempo is zo laag dat je in slaapt valt.

19 november 2011 om 22:59

Ja met el hamlap het tempo veel te laag want als hij de bal krijgt gat hij eerst met de bal een kilometertje of wat lopen dan eens de bal passen

Ebecilio wederom zo bagger, snap echt niet waarom de Boer hem steeds een kans geeft, weet zeker dat er ergens in de jeugd een veel betere (reserve) links buiten rond loopt...

Enoh is al een tijdje klaar, hij speelt 9 v/d 10 keer de bal naar achter en haalt dus elke x de snelheid uit de aanval...

En Vermeer... Tjah, 2 wedstrijden.. 4 cruciale blunders... Niet te geloven allemaal

Huh wat is dit dan? Na de 2-0 ging ik maar een film kijken, dit zou ajax toch niet meer weggeven.
Mooi weekend voor PSV en wss ook voor AZ morgen

Wat is Vermeer in godsnaam aan het doen? Uittrappen die overal naar toe vliegen, megablunders.
Vertonghen kan trouwens niet afmaken.

Echt walgelijk hoe je zo een voorsprong weggeeft. Laatste kwartier werd het veld als maar groter door verdediging.

tja, het kampioenschap is nu over en sluiten lijkt me. gewoon de rest van het seizoen gebruiken om door te selecteren want er zijn een aantal spelers die duidelijk het benodigde niveau niet hebben.

Echt spijtig dat dit weer wordt weggeven, denk dat het tijd wordt dat Vermeer even gaat banken want alweer blunderend en verdediging die nou niet bepaald sterk verdedigt verliezen we 3 belangrijke punten .

Vermeer kon misschien allleen iets aan de 1e goal wat doen. Ajax heeft gewoon een matig team. Dat zag je al in het laatste kwartier toen NAC ging voetballen; met een beetje geluk scoren ze er 3 in een kwartier. Wat een zelfingenomen speler die eriksen met zijn hakjes pffff. Ik ben geen fan van NAC maar zie veel liever dit soort teams dat de mouwen opstroopt.

Voetbal is een teamsport. Wat begin ik ziek te worden van al die Ajax-aanvallen die ineens in stapvoets tempo gaan als ze bij de 16 van de tegenstander komen. Ja en dan 100x overtikken en weer de bal verliezen in een fysiek duel. Er zit geen enkel venijn in, geen gogme, zoals El Hamdaoui dat zou kunnen brengen samen met Sulejmani en Eriksen. Nee, met De Jong of Sigthorsson of Bulykin lukt dat niet echt, nee. Bedankt de Boer!

Dus Vermeer is dit gelijkspel helemaal niet aan te rekenen. Ten eerste had Ajax veel meer doelpunten moeten maken dan twee, en ten tweede is het een wonder dat NAC nog twee keer scoort. Die onzekerheid van Vermeer was er sowieso nooit geweest als Frank de Boer niet ineens Cillessen gekocht had en daarmee dus eigenlijk aangaf niet 100 procent op Vermeer te vertrouwen. Bedankt de Boer!

Vermeer: aah er komt een bal aan (1ste schot van de wedstrijd zo'n beetje) laat ik er overheen springen, dat is vast grappig...

Dit doet natuurlijk pijn, maar ergens heb ik toch het gevoel dat de hel week mee heeft gespeeld al was dat niet te zien eerste zeventig minuten, en die sfeer hing ook in het stadion. Dit paste perfect bij afgelopen week. Vooral de blunders van Vermeer passen wel aardig bij die van de RvC he.

Morgen is de échte wedstrijd voor Ajax, de toekomst van de club staat op het spel.

Ledenraad, doe je ding, hou Cruijff bij ons Ajax.

was een leuke wedstrijd met een onverwachte wending, toch heb ik genoten ondanks het slaaptekort, en uiteraard ook weer genoten van de keeper van ajax... vermeer, wat ben je een talent

Goh weer roepen dat een kampioenschap ver ligt? Schei toch uit!
PSV staat ook achter op AZ. Weliswaar 3 punten maar AZ kan dit morgen weer 6 van maken.
Dan hoor je ons Psv'ers toch ook niet roepen dat het voorbij is? En we zijn de 18 nog niet over?!
Laatste 5/6 wedstrijden mag je dit pas roepen.


Edit:
Alleen maar duimpjes omlaag? Geeft wel meer aan dat jullie slechte verliezers zijn!
Mijn reactie was gewoon positief bedoeld.

19 november 2011 om 23:15

6 of 13 punten, dat is toch een groot verschil. Psv heeft maar 1 concurrent voor zich, Ajax 3 .. dat is nog een groot verschil. Realistisch gezien is Ajax gewoon kansloos voor de titel, daarom snap ik de mensen wel die duimpjes naar beneden bij jou hebben gezet.

19 november 2011 om 23:21

Ik wilde gewoon hiermee zeggen dat alles open ligt tot de 34ste wedstrijd.
Het is wel een groot verschil maar je hoort niet op te geven als topclub zijnde!

19 november 2011 om 23:31

Je moet nooit opgeven, ook niet als je geen topclub bent. Maar dan kan je nog wel realistisch zijn.

19 november 2011 om 23:21

@amrish #151
Misschien dat je die duimpjes omlaag gekregen hebt van medesupporters of andere niet-ajacieden?
Want zoals jij redeneert, is nog steeds de houding van de meeste Ajacieden.
Zolang de achterstand overbrugbaar is, is de titel nog niet verloren. Het wordt nu wel zeer moeilijk maar het is nog niet onmogelijk.
Kijk maar naar de houding van de verscheidene Ajacieden afgelopen seizoen toen Ajax ook achterliep op FC Twente en PSV maar Vertonghen, Anita en Van der Wiel riepen toen ook nog dat het nog kon.
Denk eerder dat niet Ajacieden nu al de hoop uitspreken dat Ajax niet kampioen wordt.

19 november 2011 om 23:22

Ja precies, gewoon zo door blijven gaan hoor. "az gaat nog wel punten verspelen." hopen voor jullie dat dat snel gaat gebeuren dan, want voorlopig staan jullie virtueel al 13 punten achter.

19 november 2011 om 23:31

Ik ben een Psv'er ;

Ik geef hier gewoon een neutrale mening. Of het nou een Psv;twente of Ajax thread is, AZ gaat Niet alles winnen. Ze gaan sowieso punten laten liggen alleen wanneer?

Die eerste hoeft geen uitleg, die 2e staat vermeer ook 5 mtr voor zijn doel ipv op de lijn. Al moet een middenvelder ook zorgen dat schilder niet zo vrij kan uithalen

Pfff zet Vermeer er alsjeblieft niet meer in Frank. Wat een matige keeper is dat. Vorige week 2 blunders, nu 1 blunder en 1x de verkeerde positie gekozen. Echt zeer zwak, net als de verdediging van Ajax.
En Erikssen stoor ik me ook aan. Hij denkt overal te makkelijk over, en daardoor verliest hij vaak te bal en onderschept de tegenstander vaak te makkelijk.

Maar dit Ajax is echt zeer zwak, en ondanks dat ze veel meer de bal hadden ging alles te traag en is het niet heel raar dat Nac scoorde. Ze vinden zichzelf misschien heel erg goed, maar ze mogen blij zijn als ze 3 of 4e eindigen.

En sinds 10 april al geen wedstrijd zonder tegengoals in de Arena, dat zegt genoeg.
Wat spelen ze toch matig.

Frank eruit, of versterkingen halen, want dit gaat echt niet meer zo.
Nu al zo'n achterstand op Twente, Psv, en AZ.

Dramatisch!

Komt allemaal door de onrust in het bestuur,bedankt Rvc,daar profiteren clubs van.verbeek en Lurling zeiden het al de 1 is blij ermee en de andere vindt Ajax een soap.hoe kan je als grote club zo de strijd in gaan en telkens de deksel op de neus krijgt.2-0 voor staan en het weggeven door een keeper die zegt te verbeteren,maar na een paar goede wedstrijden hopeloos terug valt en een trainer die na 1 seizoen,het kampioenschap haalde nu tactisch het niet meer weet.op dit moment zijn de supporters de enige verlossers die hun club blijven steunen,ook al is het een soap met spelers die niet meer willen en een bestuur en trainers die dwarsliggen.iedere oud speler of trainer met een Ajax verleden trekt zich het lot aan en kan niks doen,straks heb je geen talent meer geen speler in Oranje omdat ze in Europa willen spelen.je zou verlangen naar 95.

Frank de Boer moet zijn systeem veranderen en zo snel mogelijk als hij nog in de top 3 wilt beeindigen.
Het is toch te triest voor woorden, op wat voor manier Ajax van het veld af gaat.. nou met een gelijk spelletje en terwijl we nog Nac nauwelijks hebben gezien, ja oke, de laatste 10min of nog niet eens.

Dit is sowieso een gestolen punt, maar daar moeten helemaal niet over zeuren.. als we de gehele wedstrijd hebben bekeken als ajacieden of andere supporters club, had dit Ajax gewoon de wedstrijd op slot moeten gooien en richten naar aanstaande woensdag, dan staat Lyon op ons te wachten. Ik denk dat Frank de Boer met dit Ajax er nog niet er is. Het punt ook is, hij speelt met 4-3-3 systeem, terwijl hij gewoon met 3-4-3 kan gaan spelen.. en zo wedstrijdje als vandaag kan je dat makelijk doen, tegen dit matige Nac Breda.

Het kampioenschap kunnen we beter uit ons hoofd halen en beter richten met de komende wedstrijden en daarna kunnen we bekijken hoever we staan als team.

Ik word hier zo moe van...

Ajax speelt zichzelf allemaal complexen aan en laat de tegenstanders geloven dat ze van Ajax kunnen winnen. Immers, je kan moeilijk zeggen dat Ajax dit niet aan zichzelf te danken heeft.
Ongelofelijk hoe moeilijk die aanvallers het zichzelf maakte, vooral Eriksen. Die had verdorie van onze 'leider' Theo Janssen een klap voor zijn bek moeten krijgen eventjes opletten jochie!

Bah, wat een klote avond!
(hopelijk komt er morgen goed nieuws dat maakt het weekend nog een beetje goed. Je moet soms ook aan de langer termijn denken).

Het zal allemaal wel met die hersenhelften te maken hebben. Je hebt links en rechtspoten in zo'n team en dan moet de balans goed zijn. Maar ook linker en rechter hersens natuurlijk. En dat maakt het zo ingewikkeld vermoedelijk. Als de hersenbalans niet in orde is, dan heb je ook een probleem. Dan zit het mentalig niet goed. En dat verklaart de problemen bij Ajax. Op meerder vlakken lopen verkeerde hersenhelften tegen elkaar te botsen. Dus, dat is de sleutel tot de oplossing.

19 november 2011 om 23:10

Haha, trek jij het verstand van Cruijff over hersenactiviteit in twijfel stoute jongen!

Jij kan moeilijk bewijzen dat Cruijff fout zit en hij kan makkelijk bewijzen dat hij goed zit.

19 november 2011 om 23:25

De pest is dat bij dementerende mensen beide hersenhelften niet meer zo optimaal werken al denken ze zelf nog van wel...

19 november 2011 om 23:46

Kijk die vind ik wel leuk
Je kan beter grappen maken dan serieus ouwehoeren vriend!

Dit was een wedstrijd die met 6-0 had moeten eindigen maar door een blunder van jewelste van Vermeer en een zondagsschot wordt het weer 2-2. Dit seizoen is echt niet meer te redden, en het enige waar dit Ajax naar kan streven is het record gelijkspelen, want dat zien we bijna elke wedstrijd. Er zal echt iets moeten veranderen in vechtlust en teamwerk om tenminste Europees voetbal te halen. Zeer frustrerend en ik ben bang dat de gifbeker maar helemaal leeg moet.

19 november 2011 om 23:21

Eigenlijk is dit een steeds terugkerend fenomeen geworden bij Ajax. Een heel seizoen constant spelen zit er helaas niet meer in bij de nederlandse top. Waar ze vroeger in een seizoen 10 verliespunten leden doen ze dat nu al in 4 wedstrijden. Meer zal er niet in zitten als wat je nu krijgt. Afgelopen seizoen mag je in de handjes wrijven dat je kampioen bent geworden, maar ik zie dat niet meer snel gebeuren in Amsterdam. Als je heel realistisch kijkt zie je dat het spelersmateriaal gewoon te kort komt. Er zijn te veel net-niet-spelers. Vroeger had je echte toppers bij Ajax, wereldspelers die op het hoogste niveau van zich konden doen spreken. Die tijd is helaas voorbij.

Ik geef toe, Ajax was 75 minuten veel beter, aar echt heel veel kansen heeft Ajax niet gehad. Het waren voornamelijk afstandschoten. De grootste kans was voor Vertonghen, die was eigenlijk niet te missen, maar aan de andere kant kreeg Lurling ook een mega kans nadat Anita over de bal maaide. De 2-1 had Jelle moeten hebben, maar dat geldt ook voor beide goals die NAC maakte, die had Vermeer ook moeten hebben. Maar ohhh wat als die laatste bal van Lurling erin was gegaan??? Was wereld nieuws geworden denk ik.

Wat Ajax liet zien was weer grote delen van de wedstrijd niet veel bijzonders. Tegen dit NAC thuis punten verspelen is gewoon ronduit slecht. Zelfs met niet al te best spel zou Ajax dit hebben moeten winnen. Ik denk dat dit nog wel een tijd zo doorgaat bij de club want het spelersmateriaal is gewoon een stuk matiger als wat men bij Ajax gewend was. Daarnaast al die commotie in het bestuur dat maakt het er niet mooier op in Amsterdam. Ik vind het spel op het veld eigenlijk nog veel zorgelijker, maar goed daar wordt te weinig over gesproken. Want een wedstrijd goed spelen tegen Zagreb was blijkbaar toch maar een oplevinkje. Arme ajax-fans op dit moment!

Ik word ook weer kotsmisselijk van dat opportunisme aangaande Vermeer. Die man heeft echt uitstekend gekeept buiten Utrecht-uit en vandaag. Maar hij wel meteen weer naar de bank... Laat die man gewoon staan, alsof Cillessen zoveel beter is.

Wat ik me ook afvraag: hoe zit het met de conditie van die Ajacieden? Na 75 minuten zakte het als een kaartenhuis in en zag je diverse spelers naar adem happen. En dat tegen een ploeg als Nac; wat moet dat worden volgende week tegen Lyon.

19 november 2011 om 23:23

Ik heb niks gezien qua adem happen o.i.d., maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Feit blijft dat dit bij Ajax volgens mij uitvoerig wordt gemeten, kan me dus moeilijk voorstellen dat wat je zegt waar is.

Waar is de verlosser? Ik heb al vaker gezegd, het binnenhalen van een groot ego als J.c. neemt problemen met zich mee. Het zijn stuk voor stuk ego-trippers die als gieren azen op dat ene stukje prestige/status. Ipv. dat beide kampen samenwerken en denken aan al die trouwe supporters, havenarbeiders en kinderen liggen ze elkaar de ''zwarte piet'' toe te spelen. Bah..en dat noemt zich top-managers of top-voetballers.....en dan heb ik het woord ''proleten'', ''judassen'' en ''kwakzalvers'' nog niet eens in de mond genomen.

19 november 2011 om 23:24

Ik ben ook niet zo'n Cruijff-adept maar je kan hem dit toch moeilijk verwijten dunkt me.

19 november 2011 om 23:37

Gadverdamme doe niet zo walgelijk moralistisch als je niet eens weet waar je het over hebt. Cruijff wilt alleen dat Ajax weer een florerende voetbalclub word meer niet. Het zijn juist degene die hem tegenwerken die niks toe te voegen hebben en bang zijn voor hun plek binnen Ajax want Cruijff weet donders goed wie er wel wat toevoegd en wie niet.

De kern is dit. Cruijff vond dat de jeugdopleiding alleen maar teams opleidde ipv goede individuele spelers. De oude opleiding was nog een overblijfsel onder van Gaal die door is geslagen in zijn eigen ideeen maar wat dus niets opleverde. Van Gaal is een goede trainer voor het 1e elftal maar moet met zijn klauwen van de opleiding afblijven. Toen Ajax compleet werd weggespeeld vorig jaar was iedereen het eens dat het anders moet en werd Cruijff binnengehaald om voor een ommekeer te zorgen. De hervormde ledenraad heeft een RvC samengesteld die Cruijff zou begeleiden om een technische staf samen te stellen. Technisch hebben die totaal geen verstand ervan en sloegen de aanbevelingen van Cruijff in de wind. Omdat ze dachten dat zij er meer verstand van hadden dan Cruijff hebben zij achter zijn rug om van Gaal aangesteld als Algemeen Directeur degene die hoofd verantwoordelijke is voor de verloedering van de jeugdopleiding.

Zo nu weer helemaal bijgepraat en ik wil die geitewollensokken praat van je nu niet meer horen anders is het voor Sesamstraat naar bed!

Laten we duidelijk zijn: Ajax had vanavond met 5 a 6-0 moeten winnen. Wat gaat er dan verkeerd? De wil om door te zetten en het gebrek aan het afmaken van kansen. De grootste kansen kwamen van de voeten van Verthonghen en Ebecilio. Bij Verthonghen merk je dan dat hij absoluut geen spits is en bij Ebecilio heb ik wel weer gemerkt dat hij Ajax-onwaardig is. Lodeiro was de grote uitblinker aan de kant van Ajax. Complimenten!

Ik zie trouwens ook geen reden om Ajax af te branden. Ze speelden redelijk tot goed voetbal maar Vermeer geeft NAC een punt. De Boer mag van mij twee veranderingen aanbrengen voor de volgende wedstrijd: Cillessen in plaats van Vermeer en Lodeiro op het middenveld voor Eriksen, die opschuift naar de spitspositie in een vrije rol. Vermeer heeft naar mijn mening zijn kans gehad. Hij is vaker dit seizoen geen zekere keeper en liet tegen FC Utrecht al zien dat hij niet in vorm is. Geeft niet, want blijkbaar moet hij geprikkeld worden. Oftewel: zet Cillessen erin.

Die concurrentie van de huidige basisspelers moet een kans krijgen. Dat kan namelijk alleen maar goed aflopen. V.d. Wiel, die opzij werd gezet tegen Roda JC in de beker en in de competitie, mocht tegen Dinamo toch weer starten en speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen. Spelers als Eriksen, Janssen, Alderweireld, Sulejmani, Verthonghen en v.d. Wiel denken zeker te zijn van een basisplek. Met concurrentie spelen zij ook beter..

19 november 2011 om 23:40

Laten we duidelijk zijn: Ajax was beter dan Nac, veel beter zelfs, maar 5 of 6-0 vind ik een beetje overdreven. Ajax moest het voornamelijk hebben van Afstandschoten. De grootste kans was voor Jan Vertonghen en daarbij moet ik toegeven dat het moeilijker was om die bal te missen dan af te maken. Voor NAC kreeg Lurling een enorme kans door een fout van Anita. Dat Ajax meer verdiende is ook geen discussie, maar doe niet alsof Ajax een legio aan kansen heeft gehad. Wel veel doelpogingen van afstand.

Hopelijk krijgt Eriksen een keer een paar tikken voor zn kanis. Hoe nonchalant en laconiek kan je zijn?? Met die achterlijke hakjes en lobjes. Hou het nou eens simpel! Als Eriksen vandaag normaal had gedaan had je gewoon 5-0 voor gestaan. En uiteraard uberprutser Ebecilio.....speelde ook weer geweldig :S Ongelooflijk hoe je dit weggeeft.......

We begonnen met weinig idee, en veelste slordig aan de wedstrijd. Aanvallend te weinig diepgang en beweging. Dit verranderde toen Lodeiro erin kwam, naar mijn mening de man van de wedstrijd. We creeerden genoeg mogelijkheden, maar vaak werdt de verkeerde beslissing genomen. Tekenend vind ik hiervoor Ebecilio. Geen verkeerde speler, brengt ook gevaar en snelheid, maar mist gewoon net die precisie in alles wat hij doet. Dat zag je deze wedstrijd aan de bal die hij over schoot en vooral die bal die hij veelste scherp gaf aan Sulejmani. Daarom was ik blij dat Boerrigter erin kwam, met een mooie 2-0. Toen was het wel gespeeld dacht ik, want dat was in een periode dat NAC probeerde iets te forceren. Ik baal er ontzettend van, maar je moet het ook in perspectief plaatsen. Blunder van Vermeer en 1 zondagsschot. En ook bij die 2e goal wil ik niet zeggen dat het een fout is, maar wel verkeerd opgesteld. Deze wedstrijd vergeten, even niet focussen op de titel, op naar dinsdag!

ps. Ik stoor me wel en dat blijf ik zeggen aan een groot deel van het publiek. Je hoort veelste vaak bij aanvallen die niet helemaal lekker loop even zon fluitconcertje ofzo. No offence aan 410 want hun blijven zingen!

We kunnen nu wel dingen goed praten maar we zitten weer met lege handen.. Weer loopt de concurentie 2 punten uit. Dat is onacceptabel. En de problemen lopen maar op want waar zijn onze spitsen gebleven?

Tijd voor wat nieuws dit systeem werkt voor geen meter. gewoon 2 controleurs en een ouderwetse 10. Niet 2 aanvallende spelers en 1 controlerende.

Verdorie, als AZ wint dan staan we alweer 13!! punten achter.

Gaat niet goed bij Ajax.. Punten verliezen tegen Twente, PSV en AZ kan, maar tegen achtereenvolgens Groningen, Feyenoord, Utrecht en Nac is toch wel dramatisch. Deze wedstrijd had Ajax moeten winnen alleen hebben ze geen afmaker. Ik vind die Ebecilio echt 3x niks en Vermeer had ik een stuk hoger zitten, ik denk dat hij aardig in de buurt komt van onze Zweedse grabbelaar. Het zou een blijk van zwakte zijn van Frank de Boer om nu Mounir el Hamdoui er weer bij te halen, maar veel andere oplossingen zullen er niet zijn. Lodeiro speelde leuk, voor het eerst ongeveer, maar die kan echt niet iedere week in de spits gaan staan. Al met al een geweldig weekend voor Psv.

Jammer ..

wel een mooie goal van Schilder

De slechte resultaten van Ajax staan natuurlijk in direct verband met de bestuurlijke chaos. Maar dat interesseert die idioten niet. De meesten zijn bezig met hun ego en eigen belang.

Je voelde het enizins aankomen het laatste kwartier, maar toen de 2-0 viel dacht ik dan zal het toch wel gebeurd zijn. En dan toch nog zeer onverwachts datgene wat voor de 2-0 van Ajax door Nac al in gang was gezet. Nac werd brutaler, gooide de schroom van zich af en won meer duels. Kwam er steeds gevaarlijker uit. Maar wat dramatisch weer gekeept van Vermeer, lijkt Isaksson wel!

Ook verdedigend zag zeker die 2e goal er niet best uit natuurlijk. Lijkt mij dat de titel wel weg is nu voor Ajax en dat alweer in november...

And the soap continue´s....

Dit maakt het allemaal niet minder.
Ben het onderhand wel zat het nieuws dat alleen maar over Ajax gaat, net of er geen andere club bestaat. Dit gaat niet eens meer over waar het zou over moeten gaan ´voetbal´

Wat betreft dat laatste, ik vond Ajax niet slecht spelen vandaag.
Maar die doelpunten op het laatst dat mag niet kunnen.

Wel weer positief voor mijn club (psv).
Alhoewel ik het eigenlijk ook wel wat nadelig vind voor het Nederlandse voetbal.

dag kampioenschap dahaag dahaag luister naar ons afscheidslied
ajax speelt te slecht in de competitie om nog kans te maken op de titel
afgelopen jaren heeft het al het complete seizoen achter de feiten aan moeten lopen
en ondanks dat ze telkens een mooie overwinningsreeks hebben neer kunnen zetten in de tweede seizoenshelft vermoed ik dat ze dit jaar niet weer (of: weer niet) kampioen zullen worden

slap spel van ajax laatste tijd door gebrek aan intelligent voetbal. Wanvertoning voor nederlands kampioen. Het ajax van nu stelt geen fluit meer voor met waar het vroeger internationaal nog meedeed en de lakens uitdeelde.
vermeer: ga wat dichter bij je goal staan en kom niet zo roekeloos uit bij een voorzet of corner, maar dat was vandaag niet de oorzaak.

Ik hoop op betere tijden...nu is de cl het belangrijkst en voor het seizoen kijk ik alvast uit naar volgend jaar. Voetballen voor je geld!

Inderrdaad wat een kloteavond voor een Ajaccied. Al dat gezeik op directieniveau. Of je er nou verstand van hebt of niet. Op het veld moet het gebeuren. En ze kunnen goed voetballen maar deze selectie is er niet een die bij voorbaat al mag denken dat ze wel even kampioen worden. Daarvoor hebben ze te weinig kwaliteit en te weinig evenwicht. In de afgelopen seizoenen konden ze bogen op een "topaanval"met een Suarez, Pantelic... en een middelveld met een type Gabri of De Zeeuw. Dat gaf een weging die eerder naar de aanval als verdediging leidde. Vandaar dat het dan ook erop leek dat de verdediging van Ajax zo goed was. Nu is zowel in de aanval als op het middenveld ingeleverd. Sulejmani, Erikssen, De Jong, Janssen... hebben geen van allen verdedigende kwaliteiten. Daardoor moet de verdediging van Ajax veel meer aan de bak dan in voorgaande seizoenen. En komt nu dus aan het licht dat de verdediging niet zo sterk is als aanvankelijk vaak werd aangenomen. Weet je in deze selectie zit misschien wel rek maar als dat zo is, kun je per definitie stellen dat je niet om prijzen kunt gaan als je stelt dat er nog véél rek in zit. Want dan ben je maar net aan het begin van de rek. In ieder geval moeten er onderhand machthebbers aan het roer komen die weten dat je zoals de situatie nu is, snel deze selectie een kwaliteitsinjectie moet toedienen. Je kunt wel roepen dat vanuit de jeugd alles kan worden opgelost als je daar een bepaalde strategie mee bewandel maar dan zul je nooit verder komen dan plek 2, 3, 4, etc.... Midden jaren 90 was een uitzondering dat redelijk veel spelers opgeleid in de eigen jeugd bepalend waren voor de sucessen. Maar nu zijn we inmiddels 15 jaar verder en de clubs met veel geld zullen nu al vaak in een veel vroeger stadium dan toen, dat soort spelers wegkapen. Dus die vlieger gaat ook niet meer op meneer Cruyff. Wil je echt om de prijzen spelen en niet alleen met woorden, zal er echt een kwaliteitsinjectie moeten komen. De eigen jeugd kan een kans krijgen maar je moet het ook incalculeren dat ze niet meer zo lang zijn te houden totdat je zelf prijzen pakt met hun. Kijk maar naar Erikssen. Als je het mag geloven zit heel Europa achter hem aan... Die ga je dus echt niet houden totdat je de championslegeau wint,,, Dit Ajax mist souplesse in het centrum. Jan is meer een controlerende middenvelder of linksback. Hij is veel te statisch als centrumverdediger. Tegen een behendige bewegelijke spits komt hij handen en voeten te kort. Toby is vergelijkbaar met Jan. Dus.... nu ze dit seizoen veel meer dan in vorige seizoenen moeten opknappen, vallen deze handicaps veel meer op. Helaas.... Eerlijk is eerlijk, vandaag speelden ze zeker niet slecht. Lodeiro vond ik voor de eerste keer echt goed. Maar het rare was dat het gevoel mij bekroop dat het weer mis zou gaan, gaandeweg de 2e helft vorderde. Elke week weer geloof ik de kentering maar even zovele keren is er teleurstelling. En er wordt, denk ik met de beste intentie van iedereen, gevochten door de "hoge" heren om Ajax uit de dip te krijgen. Het gekke is dat ik nog niemand heb horen zeggen dat deze selectie gewoon te laag van niveau is. Spelers die Ajax graag wilde hebben zijn naar de concurent gegaan. Suarez, De Zeeuw, Pantelic en niet te vergeten Stekelenburg zijn vertrokken. Het enigste échte lichtpuntje is Boerrigter. Sigthorsson wordt denk ik ook een goede maar die zit aan het begin van de rek, Maar goed. Het zal mij benieuwen of ze het evenwicht weer willen herstellen. Dat zal uiteindelijk alleen maar door een kwaliteitsinjectie kunnen komen. En of dat nou door Cruyff of Van Gaal is... het zal me wat. Geef mij maar een trainer die pedagogisch ook vaardig is. Die weten tenminste wel om te gaan met "moeilijke" enfant terribles... zoals het ook hoort. Wanneer je kind geregeld over de schreef gaat zeg je ook niet dat hij er niet meer inkomt maar blijf je zoeken naar een goede oplossing. Al met al heb ik dit seizoen nog maar bar weinig kunnen genieten van Ajax......

Ongelooflijk, Ajax was eigenlijk weergaloos, kwam helemaal niet in gevaar en met Lodeiro was Ajax een stuk dynamischer dan met Bulykin . Ik zei al in het begin van de tweede helft dat Ajax alleen wel al dik voor had moeten staan om te voorkomen dat NAC in het laatste kwartier met diens opgebouwde krachten niet gelijk kon maken.

Na de geweldige 2-0 van Boerrigter (waarom stond die er niet meteen in?!?) dacht ik dat het eindelijk over was. Dat het dan alsnog fout gaat... ongelooflijk.

Om nu te zeggen dat dit komt door de consternatie... ik zag toch duidelijk Vermeer twee keer stuntelen en NAC geluk hebben. Erg jammer dit.

19 november 2011 om 23:55

Ajax weergaloos? Zijn jullie dan helemaal niks gewend meer in de Arena? Kom op man....tuurlijk veel beter dan Nac, maar nog steeds van een top 5 onwaardig niveau. Ga het niet verdedigen, pak het eens aan!!

20 november 2011 om 00:13

Ik heb mooie dingen gezien die helaas niet in een doelpunt resulteerden. NAC deed helemaal niet mee de hele wedstrijd, totdat ze niets meer te verliezen hadden en Ajax diens krachten verspeeld had. Als je keeper dan stuntelt dan kan het spoken en vaak komt het dan toch nog wel goed maar lucky Ajax is het momenteel niet meer.

Ik vind dat Ajax had moeten winnen. 80 minuten beter en dus moet je dat over de streep trekken. Toch was ik wel verbaasd. Ajax heeft een niet heel veeel betere selectie dan Nac, dus eigenlijk had ik veel meer van NAC verwacht dat nogal angstig acteerde. Dit Ajax eindigd op plek 7 of 8 in Nederland, en dat is conform deze selectie die vorig jaar met bedroevend voetbal met een bedroevend aantal punten. Met Vertonghen en Sigthorsson hebben ze wel 2 spelers die boven het gemiddelde uitsteken, daar moeten echt 3minstens 3 goede voetballer sbij willen ze top 3 gaan spelen. Die Erikssen word al maanden door de pers omhoog geschreven bijvoorbeeld maar die komt zo veel te kort dat het lachwekkend is dat zo'n speler bij een club als Ajax mag spelen. Ajax moet eens gaan luisteren naar Cruijff of van Gaal (wie is mij om het even) maar er is daar een wereldwonder nodig. Dit Ajax is het slechste Ajax in de geschiedenis!

20 november 2011 om 00:43

Waar heb jij het over? Wat een gebazel. Ajax heeft een prima selectie. We hebben dit seizoen punten verspeeld dankzij de slappe instelling en dankzij geklungel. Met spelers als Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Janssen, Eriksen, Sulejmani, Sigtorsson en Boerrigter heb je spelers die allemaal een kampioenselftal waardig zijn. Ik spreek jou wel weer over een paar jaar als Eriksen de sterren van de hemel speelt bij een of andere Europese topclub, want dat dat gaat gebeuren is duidelijk. Hij heeft absoluut tekortkomingen, maar dat mag geen probleem zijn in de Eredivisie.

Dat we vandaag verliezen komt door Vermeer, en door niemand anders.

20 november 2011 om 11:11

Jij noemt Alderweireld, Eriksen, Sulejmani en Boerigter kampioenswaardig maar waar baseer je dat op? Alderweireld loopt alleen maar achteruit, heeft een leuke pass maar kon 0,0 verdedigen, das best elementair als verdediger. Eriksen staat er alleen tegen Rkc, in grote wedstrijden heb je helemaal niks aan hem. Ik snap dat je veel van hem wil verwachten maar op dit moment is hij niet in staat eeen wedstrijd naar zijn hand te zetten, en dus te licht. Wellicht komt dat nog, maar wil je verder heb je iemand nodig die nu al verder is.boerrigter is snel maar staat er ook vaak reddeloos bij. Ik denk dat hij wel goed kan worden, geef hem inderdaad de voordeel van de twijfel. Van de Wiel....hou maar op...dat is niveau Veendam ofzo. Ooit 1 jaar goed gedaan...waarschijnlijk gewoon geen mentaliteit en dan nog Sulejmani, die is beter dan andere jaren maar nog steeds te veel afwezig. er zit wel een stijgende lijn in....dus wellicht. Ik help het je allemaal hopen, maar Ajax heeft meer slechte spelers dan jij doet vermoeden. Het is vorig jaar kampioen geworden omdat AZ, Twente en vooral PSV dramatisch presteerde en met record diepte punt aantal punten het seizoen eindigde. Betekend dat het iets heeft verbloemd...dat komt er nu uit!

Zucht. Wat een dubbel gevoel dit. Ik heb een heel leuke en goede wedstrijd van Ajax gezien. En bij de 2-0 denk je dat het gespeeld is. En dan door twee afstandsschoten, zo'n beetje de enige kansen die NAC gecreëerd heeft..

Ik voel me echt klote..

En ik maar denken dat onze verdediging zwak is, maar als ik zie wat de Ajax verdediging dit seizoen laat zien dan springen de tranen ook in je broek. Vermeer heeft het niet op het moment en de verdediging geeft zoveel ruimte weg, te slap in de duels en dekken op een paar meter. Zeker die 2e goal was verdedigend zeer zwak, wat een ruimte voor die Schilder om eens rustig aan te leggen.

Na 13 wedstrijden staat NAC nog maar 4 punten achter op Ajax.
Is NAC nou zou goed, of Ajax zo slecht?

Zozo, da's knap. Tien minuten voor tijd 2-0 voor staan en dan toch nog gelijk spelen. Zeker met zoveel balbezit en zo'n onthutsend zwak NAC Breda.
Nouja, dinsdag weer een nieuwe wedstrijd. Wie weet wat er in de CL mogelijk is. Eén goeie wedstrijd spelen en je staat in de achtste finales! Dan staan de zaken er misschien ineens weer heel anders voor.
Hopelijk wint AZ morgen. Dan is het verschil 13 punten! Dan is Ajax definitief gezien.
Ik zou Vermeer trouwens wel laten vervangen door Cillesen hoor. Vermeer kost je veel punten. Dit waren 2 keepersfouten. Ze zijn misschien niet zo opzichtig als die van Isaksson voorheen, maar het zijn wel zijn fouten waar doelpunten uit komen. En dat kan Ajax dinsdag niet gebruiken lijkt me. Of was 't nou woensdag? Hoe dan ook.. elk doelpunt is in de champions league vanaf nu ongeveer een miljoen waard, dus De Boer moet wel weten wat ie doet.

Vooraf teken je natuurlijk voor 1 punt in de Arena. Ajax was niet best, maar had zeker het betere van het spel. Resultaat telt, en eigenlijk ben ik best trots op mijn cluppie als een hond met 7 lullen. Ook NAC zit in een bijhoorlijke crisis met een mega schuld van 11 miljoen en onrust binnen de club.
Dit resultaat geeft wat licht in de tunnel.

Laat ik als Nac-supporter eerst even aangeven ontzettend blij te zijn met dit punt, behaalt in Amsterdam. Mijn club blijft, na de vervelende start in deze competitie toch aardig wat punten pakken.
\natuurlijk was het niet verdiend, maar daar til ik niet zwaar aan, want wij hebben thuis zowel tegen Twente alsmede Groningen de verdiende punten laten liggen en nu is het eens andersom.

Wat ik mij herhaaldelijk afvraag is: waarom staat iedere wedstrijd weer, Anita op die linksachter plaats? Hij komt snelheid tekort en is veel te klein voor die positie. Maar ja, ik ben geen trainer van Ajax. Voorts lijkt het mij tijd worden om Cillissen eens een kans te geven, want Vermeer maakt toch hele dure fouten de laatste tijd. Lodeiro speelde een prima wedstrijd.
Ajax wat nu? Dinsdag wordt een zeer belangrijke wedstrijd en ik hoop van harte dat jullie je herpakken. Succes toegewenst.

20 november 2011 om 01:53

Mee eens... Erg blij met dit punt maar verdiend was het niet vraag me elke keer af waar die angst vandaan komt als nac naar de kuip of de arena moet... Vandaag vooral gezien dat de jongens voorin Schalk en Bayram toch nog een beetje tekort komen voor dit soort wedstrijden en ik begin me elke wedstrijd meer en meer aan Gorter te ergeren die nutteloze ballen naar voren weinig rendement...

Dit is toch mooi meegenomen. Ik had van te voren en zeker toen ik zag dat het 2-0 stond niet op puntverlies gerekend en toen zag ik bij Studio Sport dat het ineens 2-2 werd.

Ik dacht trouwens dat ze altijd op volgorde van ranglijst uit zouden zenden dus had het Twente, Psv, Ajax moeten zijn maar ik zag tot mijn verbazing dat ze met hun vriendjes uit Amsterdam begonnen.

De achterstand op AZ wordt nu wel heel groot(er vanuit gaande dat AZ bij Excelsior wint)

20 november 2011 om 02:53

Ik verbaas me daar niet meer over. Elke zender die je bekijkt op tv is doordrenkt van dat Ajax geleuter. Clubs met een goede organisatie die leuk voetbal spelen zijn niet interessant in de zogenaamde sportjournalistiek, 'ons aller' Ajax is het belangrijkste!

20 november 2011 om 10:41

Weet je waar ik mij altijd over verbaas? Dat er mensen zijn die wel kritiek op bepaalde clubs uitoefenen, maar zelf niet in hun gegevens hebben aangegeven wat hun club(s) is resp.zijn. In mijn gegevens kan je exact zien dat NAC mijn club is, maar je zal vaak genoeg ook in mijn reacties zien dat ik ook richting Mijn club kritiek kan hebben.

oft Het grandelletje is voorbij het word nu een vermeertje.

on hoop wel dat de rest in de top4 ook wat punten gaat morssen zodat het wel weer een spanend competitie einde word .

Als je de selectie van Ajax doorneemt blijft er weinig over:

Slechte spelers: Enoh, Ooijer, Anita, Lodeiro, Ebecilio, Alderweirld.
Middelmatig: Een hele rits.
Beste spelers: Vertonghen, Jansen, Eriksen.

Ik zeg niet dat wij betere spelers hebben of weet ik veel wat er achter zou kunnen zitten. Nee ,ik zeg dat de Ajaxfans eerst eens bij hun zelf te rade moeten gaan, naar de aanwezige kwaliteit van de spelers. Vorig jaar hadden ze heel veel geluk na de winterstop, dat is nu duidelijk omgedraaid. Maar het algemene nivo is niet verbeterd, ook niet door Frank. En ook vreemd genoeg niet met Janssen erbij.

Tja.... als je thuis in volle Arena een 2 - 0 voorsprong klunzig weggeeft.... dan hoor je ook niet kampioen te worden, zo simpel is dat. daarbij lijkt het mij ook wijs om eens kritisch naar Vermeer te kijken... want deze man laat zien toch niet zo'n betrouwbare sluitpost te zijn. Ook Vertonghen laat zien dat hij erg ongelukkig is, want het straalt van zijn pokerface af. Ik vrees het ergste komende weken met al die poppenkast om Ajax heen. jammer....

Jah verdiend of onverdiend doet er niet meer toe. Ajax had de hele wedstrijd complete dominantie, en dan gaan ze liggen slapen in de laatste 5min. Hoe krijg je het voor elkaar om een 2-0 voorsprong in 5min omzeep te helpen? Sorry Ajax, maar zo wordt je niet alleen dit jaar geen kampioen, maar nooit meer. Het team is verre van slecht, maar ze spelen ver onder hun niveau.

Volgende wedstrijd Cillessen er maar in, kijken wat hij doet. In de winterstop kunnen we gaan wachten op de terugkeer van Sightorsson, en met Boilesen terug, zal Anita weer op ze plaats staan. Maar wat meer opties centrum achterin en gewoon een nieuwe Basis-keeper, zou geen slecht idee zijn. Tenzij Cillessen gewoon gaat presteren natuurlijk.

Technisch gezien hebben we goede voetballers. Tactisch is het al wat minder.
Maar wat me het meest tegen de borst stuit is het voetbalverstand, het gogme. Het begint er aardig op te lijken dat we kwa verstand de domste ploeg van de Eredivisie hebben.

Altijd maar en keer op keer zoeken naar de moeilijkste oplossingen, terwijl het simpel houden veel meer oplevert.

Wanneer je 6-7 minuten voor het eind 2-0 voor staat kan en mag je Nooit meer die marge weggeven. Dan gaat de boel achterin op slot. Dan hoort het onmogelijk te zijn op cruciale plekken op het middenveld je duels te verliezen, dan hoort er achterin niet veel speelruimte te zijn (schilder merkte terecht op dat de ruimtes om te manoeuvreren groot waren). Dan is het onbestaanbaar, dat bij de 2-1 eerst Vertonghen een ouwe-wijven sliding inzet, waar hij niet eens mee in de buurt van e tegenstander komt, waarna vervolgens de keeper letterlijk over de bal duikt (!), want de bal stuiterde niet voor hem, maar achter hem (toen hij er dus al overheen gedoken was). Maar dan nog. Dan ben je gewaarschuwd en verlies je voor de 2de keer in die laatste 6-7 minuten weer een cruciaal duel op het middenveld en kan NAC in de persoon van Schilder, omdat zoals al eerder aangegeven er volop ruimte was, op zijn dooie gemakkie aanleggen om uit te halen voor de 2-2.

We hebben leuke technische spelers, maar meer en meer beginnen het een stelletje dombo's te lijken, die schijnbaar niet meer leren van hun fouten.

Ajax heeft gewoon pech gehad, zoals wel vaker maargoed....
NAC was helemaal niks in de Arena. Ze toonden 80 minuten lang geen enkele keer er meer in te geloven en dat ze dan nog op 2-2 komen is Ajax wel te verwijten.

Ook vondt ik het goed om te horen dat veel mensen achter Cruiff staan!!
Hopen dat Ten Have en zijn kornuiten snel oprotten en plaats maken voor Cruiff!!

Ajax heeft de eerste 70 minuten redelijk gespeeld tegen Nac maar heeft verzuimd om het eerder af te maken. Ze gingen steeds slordiger en slapper spelen en uiteindelijk is Nac terug in de wedstrijd gekomen.

Ik wist niet wat ik zag in de laatste 5 minuten maar ik heb me kostelijk vermaakt haha.

Alsof de commotie van de rvc enzo er oo maar ietsmee te maken heeft. Als Vermeer oplette was dit ook niet gebeurd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren