Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De actie van Ooijer had ernstige gevolgen kunnen hebben voor Sneijder’

Laatste update:

André Ooijer ging in het hectische duel tussen FC Utrecht en Ajax over de schreef. De verdediger kwam met gestrekt been in op opponent Rodney Sneijder, die er goed vanaf kwam zonder zware blessure. Scheidsrechter Ruud Bossen concludeerde achteraf dat hij de routinier van het veld had moeten sturen.

/

“Mijn visie is nu dat het rood had moeten zijn. De wijze waarop Ooijer zijn voet erop zet, heb ik in de wedstrijd niet gezien. Doordat Ooijer naar binnen sneed, stond ik erachter”, zei de arbiter voor de camera van de NOS. “Door de snelheid van het gebeuren mis ik het. Dat is balen want het had ernstige gevolgen kunnen hebben voor Sneijder.”

“Het zit opgesloten in het fluiten van deze scherpe wedstrijden”, aldus Bossen, die vond dat hij Miralem Sulejmani terecht geen penalty gaf. “Dave Bulthuis zet zijn voet op de bal en daarna valt Sulejmani er overheen. Absoluut geen strafschop.”

André Ooijer moet alsnog geschorst worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Inderdaad een walgelijke overtreding, en dat tegen een huurling van je eigen club. Tijd dat dit mannetje met pensioen gaat.

kijk de beelden nog maar is terug scheids want je fluiten een belabberde wedstrijd, utrecht had zo ie zo 4 gele kaarten moeten hebben!

6 november 2011 om 17:37

en ooijer en vertonghen direct rood. Om het nog maar niet te hebben over de keren dat hij geel op zak hield bij ajax waar hij utrecht voor gelijke overtredingen wel geel gaf.

6 november 2011 om 17:52

Kennelijk zie jij meer dan anderen want alleen al in de openingsfase heeft Utrecht een aantal maal geen gele kaart gehad waar dit wel op zijn plaats zou zijn. Beide ploegen zijn er mild vanaf gekomen wat kaarten betreft want buiten de vele doelpunten hadden er ook zomaar vele kaarten kunnen vallen waaronder meerdere rode kaarten. Het was een mooie en harde pot die Bossen niet helemaal aan leek te kunnen. Ajax had zeker een penalty moeten krijgen want hier word gesproken over 1 situatie terwijl er 2 discutabele momenten waren. De 1e vlak voor rust vond ik niet zo maar de 2 in de loop van de 2e helft bij een 5-4 stand vond ik er zeker een. Conclusie beide ploegen hebben geprofiteerd van het zeer milde optreden van Bossen en beide hebben daar voordeel uit gehad.

6 november 2011 om 18:52

Ga de beelden van ooier eens terug kijken en kijk waar hij zijn voet neerzet is wel richting bal, denk niet dat hier opzet bij was!

7 november 2011 om 00:40

Kijk ook naar de manier hoe Ooijer zijn been sterkt, raakt hij hem goed is het doei doei Sneijder voor paar maanden

6 november 2011 om 17:43

Bizarre reactie, utrecht kreeg de (weliswaar terechte) kaarten veel makkelijker. Ajax werd gespaard hoor

6 november 2011 om 17:52

Utrecht ook, er werd tot 2 keer toe niet gefloten voor een penalty.

6 november 2011 om 18:02

Grapjas, alleen in de eerste 10 min had utrecht 3x geel moeten krijgen. en hoeveel kregen ze er? juist, geen.
En waarom eriksen wel geel als utrecht dat in de eerste helft niet kreeg?
En bossen lult die pingel wel weer recht.
Dus niks te klagen

6 november 2011 om 18:11

De scheids maakte minder fouten als de verdeging en de keeper van Ajax.
Denk dat Ajax dit helemaal aan zichzelf te danken heeft!

Je kan een wedstrijd verliezen op kwaliteit. Kijk naar Real Madrid uit. Maar op passie en inzet een wedstrijd verliezen mag nooit gebeuren. Denk dat een gemiddeld amateur team dat moet betalen om 90 minuten op slechte velden te voetballen meer passie en strijd geeft dan de verdeging van Ajax. Het over mijn lijk principe was niet te vinden bij de meeste spelers van Ajax.

6 november 2011 om 18:14

Laten wij het er maar op houden dat de scheidsrechter gewoonweg gefaald
heeft om een topwedstrijd te fluiten, want als hij wel consistent was geweest
hadden beide partijen met 10 geeindigd. Sulejmani had zeer zeker een penalty
verdiend, maar dat is allemaal wat als. Feit hier is gewoon dat Ajax het veel te
simpel heeft weggegeven. Toen wij de rust ingingen met een 3-2 voorsprong
had ik nog hoop in een goed einde, maar wat mij boos maakt is dat Ajax, met
amateuristisch voetbal zichzelf een nederlaag heeft aangenaaid.
Ik ben altijd een voorstander van Vermeer geweest, maar hij valt constant door
de mand. Ajax heeft een stabiele keeper nodig, niet iemand die de ene week
het niveau van wereldklasse houd en de andere week nog geeneens in de
Jupiler League onder de lat mag staan.

6 november 2011 om 18:27

@ajax4live95
geef nou niet altijd de scheids de schuld, hij floot belabberd maar het was eerder Utrecht als ajax dat genaait werd! Overduidelijke rode kaart voor Ooijer, vanuit het stadion leek het ook nog rood voor Vertrongen maar weet niet zeker.... Dan Sulejmani die er werkelijk niks van bakte, word keurig van de bal gezet door een erg sterk spelende Bulthuis, niks aan de hand. Ik weet niet welke jullie bedoelen met Bulykin dus daar oordeel ik niet over. Nog 1 tip: wees is een waardige verliezer want zo krijgt een club als Ajax veel meer haters.

Als ajacied moet ik toegeven dat deze actie zeker een rode kaart waard was!
Het domste vind ik ook nog dat je min of meer je eigen speler kapot kan trappen.
Natuurlijk moet je je niet inhouden bij een speler die verhuurd wordt aan een andere club, maar je kunt nu zomaar zijn been breken

6 november 2011 om 17:42

Maar het maakt niet zoveel uit als het niet een verhuurde ajax speler is?

Dus als hij bijna het been had gebroken van... zeg Asare, dan was het ok?!

6 november 2011 om 19:42

Natuurlijk wel, het is sowieso altijd erg als je tijdens het voetbal iemand geblesseerd trapt.
Maar ik vind het dommer als je zoiets doet/overkomt als die speler ook nog bij je eigen club onder contract staat.

Ooijer wordt hoe langer hij speelt, hoe smeriger. Omdat hij het voetballend niet meer kan bijbenen compenseert hij dat met dit soort dwaze acties.

De scheids heeft hem geel gegeven dus hij zal wel niet geschorst worden. Maar dit soort idiote overtredingen moet gewoon 4 wedstrijden schorsing opleveren.

Volgens zijn vrouw denkt Ooijer aan stoppen. Dat lijkt me het beste voor iedereen...

6 november 2011 om 18:29

klopt,maar akax kan ook het fatsoen tonen om die vent zelf een maand te schorsen,voor hetzelfde geld trapt die een groeibriljante uit je eigen opleiding doormidden.

6 november 2011 om 20:27

Strandjutter een prima reactie. Hij trekt het niveau niet meer, maakt domme overtredingen en loopt maar te mekkeren bij de de scheids. Wint zich om alles op waardoor hij zijn eigen spel ook negatief beïnvloed.

6 november 2011 om 20:46

denk dat het frustratie is...hij wordt te oud en ook te langzaam....

Echt een smerige overtreding. Gelukkig dat Sneijder geen ernstige blessure heeft overgehouden

Wat liep Ooijer er toch houterig bij, dat kom niet goed gaan. En dan maakt hij zo'n overtreding, echt schandalig. Wat heeft Sneijder een geluk dat hij gewoon door kon voetballen. Is ook erg knap dat de scheids niet zag dat het geen rood was.

Ooijer kan het niveau niet meer aan en is een lachertje. Schandalige overtreding, ik vind dat dit soort acties ook na een gele kaart extra schorsing op moeten kunnen leveren.

6 november 2011 om 18:56

Ik weet het niet zeker, maar nu Bossen heeft gezegd dat hij het "niet heeft gezien" zou het misschien nog kunnen toch? Voor overtredingen die de scheidsrechter niet heeft gezien kan alsnog geschorst worden in ieder geval, maar ik weet niet of dat in dit geval opgaat, omdat hij het "niet helemaal" heeft gezien.

6 november 2011 om 19:10

Nee dat kan niet meer, want de scheids heeft het voorval al beoordeeld door hem geel te geven. Dat is dus zijn straf. En met nieuw bewijsmateriaal kan je hem niet schorsen.

6 november 2011 om 19:17

Erg zuur, want deze smerige overtreding verdient wel een aantal wedstrijden.

Schandalige overtreding van Ooijer en met de gedachte dat die twee eigenlijk nog gewoon ploeggenoten zijn vind ik hem nog veel smeriger.

Bossen floot echter ook een dramatische wedstrijd. Ooijer had gewoon rood moeten hebben, Sulejmani een penalty, hij liet doorspelen toen Mulenga al lange tijd geblesseerd in de 16 lag en Ajax geen idee had of het nou door moest gaan of niet. Floot ook erg inconsequent en liet vooral in het begin te veel toe.

6 november 2011 om 17:43

Tja soms zit de arbitrage mee, en soms ook tegen. Over 34 speelronden is het wel eerlijk verdeeld.

6 november 2011 om 17:46

Is dat wat je wil dan?

Sneijder had zijn enkel kapot kunnen hebben en dan had Ooijer daar slechts geel voor gehad. Of maakt je dat dan niks uit, want de volgende keer breekt Eriksen zijn been wel en is het weer eerlijk verdeeld?

6 november 2011 om 17:52

Ik zeg alleen wat gister bij Feyenoord de hoofdlijn was van de reacties van Ajacieden op dat 2 meter buitenspeldoelpunt.

Kortom niet zeuren, volgende keer heb jij de arbitrage weer mee.

6 november 2011 om 17:52

Volgens mij bedoelt kamelebult dat t een slechte wedsteijd van bossen was. Ik vond t door latrn spelen bij mulenga echt debiel, het spel lag nl al stil vanwege een doeltrap.
vond m verder niet zo heel slecht. Geen enkele goal ging een foute beslussing aan vooraf. Vanuit mijn gezichtspunt absoluut geen penalty voor sulejmani, was vol op dd bal

6 november 2011 om 17:58

Bah, wat een kortzichtige one-liners van jou zeg. Heel vervelend dat je niet je eigen mening kunt vormen, maar daar je frustratie richting andere supporters voor nodig hebt.

En nogmaals, ik doel niet op het feit welk team vandaag nou profijt had van zijn (foute) beslissingen, maar op het feit dat hij gewoon bedroevend floot. Ik heb liever dat scheidsrechters juist en consequent fluiten, dan dat ze per wedstrijd, per ploeg, tien foute beslissingen maken, ookal is het dan aan het eind van het seizoen eerlijk verdeeld.

6 november 2011 om 18:24

Ach laat die chopchopchop, gewoon een provocerend ventje.

On.
Was natuurlijk gewoon rood, Bossen floot sowieso om te janken. Gewoon erg slecht naar beide kanten.

6 november 2011 om 18:45

Tja soms zit de arbitrage mee, en soms ook tegen. Over 34 speelronden is het wel eerlijk verdeeld.

Hele erge provocerende reactie inderdaad.

6 november 2011 om 17:52

Tegenwoordig hoeft de scheids daar niet voor te fluiten als de blessure niet ernstig is van Mulenga... ze spelen om hem heen dus is onzin dat ze het niet wisten gewoon knullig dat ze toen de bal verspeelde kan je beter zeggen.

Vond de scheids niet eens heel slecht...

6 november 2011 om 17:55

Het werd nog bijna een utrecht goal. Tekenend voor het zwakke ajax

Het zal echt niet zijn bedoeling zijn geweest om Sneijder te blesseren (wat ook niet gebeurt is) zo is Ooijer gewoon niet. Ooijer is een bikkelaar die overtredingen maakt als het nodig is maar hij zal nooit met opzet iemand blesseren.
In mijn opinie

6 november 2011 om 17:44

Dat geloof ik ook best, ik denk dat bijna geen enkele voetballer bewust zware overtredingen maakt, maar wat je wel aan de beelden kunt aflezen is dat Ooijer bewust zijn actie veranderd en doorzet toen hij besefte dat hij het duel zou verliezen.

Ik denk dat niemand die overtreding van Ooijer op de contracspeler van Ajax kon waarderen.

Was een gewoon een domme overtreding.. echt een idiooot.. geen idee waar hij mij bezig was...

Maar toch wel lachwekkend dat Bossen zijn niet gegeven Penalty wil goed praten.. maakt er weer zijn eigen versie van. Was gewoon een zuivere penalty voor Micky. Bovendien was Bossen wel erg inconsequent hoor, Ajax makkelijk gele kaarten geven maar voor dezelfde overtreding Utrecht weg laten komen.

Het ergste vond ik trouwens nog dat hij voor deze bewuste tackle opeens ging dribbelen. Waar dacht hij in godsnaam mee bezig te zijn? Dacht ie dat ie even 6 man voorbij kon lopen? Dat ie Vertonghen was? Vent, je kan zonder bal al amper lopen, laat staan mét bal.

sneijder mag van geluk spreken dat zn been niet gebroken is want dat had makkelijk gekund met zo'n overtreding. Maar ja ooijer heeft geel gekregen dus is er niks meer aan te doen helaas.

dat was precies wat ik ook dacht, Ooier moet gewoon de bal inleveren en niet zich gaan gedragen als het mannetje waar alles begint. Wat een prutser..

Heeft werkelijk alles fout gedaan wat hij kon doen. De eerste 10 minuten al 2 Utrecht spelers geen geel geven, Ooijer geen rood geven, die RB van Utrecht geen rood geven. Sulliejmani geen penalty geven. Dan wel geel voor Eriksen terwijl in een soortgelijke situatie Utrecht in de eerte helft geen kaart krijgt.

Maar eigenlijk verdient deze wedstrijd nieteens een winnaar en behoort daar niet over gesproken te worden. Het is werkelijk ongelooflijk dat deze wedstrijd uitgespeeld is. Wat een schandalig maar dan ook werkelijk schandalig publiek in Utrecht. Vanaf minuut 1 hoorde ik keer op keer het K woord en 90 minuten lang waren er de bekende spreekkoren en vuurwerk. Vanaf minuut 1 meerdere malen redenen om de wedstrijd stil te leggen maar die laffe Bosse durfde het niet. Ik hoop dat Utrecht hier een forse straf zal gaan krijgen en wedstrijden lang zonder publiek moet gaan spelen want deze voorstelling van die ‘supporters’ (zou graag een ander woord gebruiken maar dan word ik geband) was het laagste uit zijn soort.

6 november 2011 om 17:57

Gelukkig waren het de Ajax supporters die vuurwerk gooide naar supporters van Utrecht, dus volgende keer zonder Ajax publiek?

6 november 2011 om 18:24

Dan hoop ik dat enkele scouts van de Amerikaanse honkbalclubs in het stadion hebben gezeten want die jongens die vanuit het Ajaxvak een rotje 100meter verderop krijgen hebben een gouden toekomst in de honkbalwereld.

6 november 2011 om 20:49

hahaha leuke reactie.....vuurwerk kwam voornamelijk uit Ajax vak. Dat staat ook op youtube. Wat voor straf wil je hen geven frank?

Je zal wel niet in het stadion hebben gezeten....dan had je het wel geweten. Beetje jammer om zo je frustratie af te reageren maar beter zo dan op je vrouw of kinderen dus chappeau

6 november 2011 om 18:10

Waar heb jij het allemaal over joh, dat hoor je elke wedstrijd, ook van de ajax supporters met bommen op Rotterdam etc. En het gedrag van Ajax 'supporters' die vuurwerk gooiden in het Utrecht vak praat jij niet over, ik was erbij en hoorde dat een jongetje hoorschade heeft opgelopen, dus hou alsjeblieft op met je achterlijke redenatie, je weet totaal niet waar je het over hebt.

6 november 2011 om 18:17

@afcafrank7

Ik heb deze ''pulp'' van jou al in diverse topics over dit duel aangetroffen.

Dat die spreekkoren met het ''k'' woord ''over the hill'' zijn, klopt natuurlijk maar is niet Utrecht specifiek. Je hoort dit in zowat elk stadion.

Het lijkt erop dat je vanaf minuut 1 al besefte dat jouw zwakke clubje niet opgewassen zou zijn tegen dit Utrecht en dus goedkoop uit bent op een re-match...
En dat is nu echt schandalig als je niet meer op eigen, voetballende kracht kan....

6 november 2011 om 18:23

@ Goiania

Moet jij niet in het stadion zitten? O nee even vergeten tegen wie ik het heb lol. Tjah niet iedereen krijgt een onterechte penal en 2 buitenspeldoelpunten mee van de scheids he als het op eigen kracht even niet lukt.

Dus omdat het in elk stadion gebeurt moeten we het maar goedkeuren? Oh wist niet dat het zo werkte pfffff. Juist deze wedstrijd was er uitstekend voor want het was hier 90minuten lang en erger dan deze wedstrijd kon bijna niet. Dus perfect voor de Knvb om hier duidelijk te zijn en dat deden ze niet....zeeeeer zwak optreden dus.

6 november 2011 om 18:44

In het stadion?
Jazeker, maar zal moeilijk gaan met een beenbreuk... dus heb ik me vanmiddag voor de TV erg vermaakt met dat amateuristisch gedoetje om half een, vervolgens vermaakt met een uiterst efficiente concurrentie van dat gedoetje om half drie en als toetje de winst van een club die kwalitatief wel heel erg ver uitsteekt boven dat gedoetje...

Enne, die spreekkoren heb ik al veroordeeld maar het feit dat jij hier even met droge ogen komt beweren dat de vuurwerkgooiers Utrecht supporters waren in plaats van een stelletje ajaxiedjes, maakt jou niet alleen goedkoop, maar ook nog eens leugenachtig hypocriet.
Over zwak gesproken.... je blijft tenminste in stijl met jouw clubje...

6 november 2011 om 19:01

@goiania

Gelukkig werd het vuurwerk wat werd afgestoken niet gegooit richting supporters van Utrecht maar was het puur afsteken om het afsteken van vuurwerk. Helaas als we het over doelgericht schade toebrengen aan de ander hebben kunnen we de Utrecht aanhang niet vrij pleiten. Een deel vond het schijnbaar nodig om na de wedstrijd de overwining te vieren door Ajacieden te bekogelen met stenen toen die in de bus stapte.

Als het zo door gaat kan de politie beter engerie en moeite besparen met het beschermen van Ajacieden. Tijdens de dubele confrontatie tussen Roda en Ajax ging het ook 2x mis. De politie doet er geen zak tegen , staat erbij en kijkt erna. Sowieso is het niet de eerste keer dat Utrecht aanhang bussen met Ajacieden aanvalt , het is bijna een jaarlijks ritueel. Als het zo doorgaat dan kan je erop wachten dat het heft in eigen hand word genomen.

6 november 2011 om 19:24

@adzevedo

Van het bekogelen met stenen door Utrecht supporters wist ik niets af.
En dat is natuurlijk absoluut te veroordelen.

Overigens schijnt dat vuurwerk wel een slachtoffertje gemaakt te hebben en dat is er natuurlijk een teveel.

Je hebt natuurlijk wel gelijk met jouw constatereing dat de politie gewelddaden tussen supportersgroepen vaak op z'n beloop laat.
Maar de kosten om supportersgeweld afdoende te beteugelen zijn praktisch niet op te brengen.
De clubs kunnen het niet en de overheid wil het niet.
Ik denk dat de tijd niet meer veraf is dat straks geen uit-supporters meer in de stadions worden toegelaten,
Waarschijnlijk is daar eerst weer een ''beverwijk'' situatie binnen een stadion voor nodig om tot dit soort maatregelen over te gaan.

Wie een oplossing weet om geweld in en rondom de stadions te bannen voordat er weer eens een dodelijk slachtoffer te betreuren valt, mag het zeggen....

6 november 2011 om 19:44

@goiania

Dat word weer angstvallig stilgehouden , net als de bekogeling door Roda supporters van afgelopen weken.

Ik heb nog niets gehoord over slachtoffers en als die er zijn ben ik benieuwd hoe dat gekomen is. De verslaggever van Eredivisie live melde inderdaad tot 2x toe dat er vuurwerk werd afgestoken bij het Ajax vak , maar dat ging af voor het uitvak , dus niet in een naast gelegen vak. Ik geloof overgens dat er ook vanuit Utrecht kant vuurwerk is afgestoken.

Meer dan dat er vuurwerk is afgestoken weet ik ook niet , hopelijk zijn er geen slachtoffers gevallen , wanneer wel het geval hoop ik dat het niet ernstig is.

6 november 2011 om 20:39

Ik kan je exact uit de doeken doen hoe het is gegaan met dat vuurwerk, zeg maar gerust die bommen. Ik zat in het stadion naast het uitvak achter de goal. Tot 2 keer toe is er vuurwerk naar het Utrecht vak op de lange zijde gegooid, in de hoek, het gerucht gaat dat er iemand gewond is geraakt. Door deze vuurwerkbom zijn er een aantal stoeltjes gesneuveld, moet je nagaan wat voor kracht er vrij is gekomen

6 november 2011 om 21:13

Hopelijk is geen kind er het slachtoffer van geworden, want die geruchten gaan wel.

En dat maakt die post van afcafrank natuurlijk zo belachelijk als maar zijn kan...

7 november 2011 om 00:12

weet 1 wedstrijd die erger was, daar waren bezoekende supporters minutenlang aan het roepen en zingen : laat maar liggen die is dood". daar had de Knvb een statement moeten maken.
Vorige week werd de moeder van rutten ook voor ban alles uitgemaakt en zo zullen er in andere wedstrijden wel meer voorbeelden zijn.
Ben geen michael Jackson fan maar al die supporters zouden man in the mirror moeten luisteren

7 november 2011 om 01:20

Laat me raden , je wilt revereren naar PSV - Ajax ? Dat was geen minuten lang , dit duurde een halve minuut , en toen men doorhad wat er met Tyton aan de hand was werden er alleen maar gewone liederen gezongen. De hele media heeft overgens niet gemeld dat er ook door het uitvak werd geklapt toen tyton van het veld ging. Het wil overgens niets goed praten , de periode die gezongen is die is verwijtbaar.

7 november 2011 om 01:32

@ Adzevedo

Gebeurt is gebeurt,, ik denk dat geen enkele persoon die dat gezongen heeft trots is nu hij weet wat er werkelijk aan de hand was. Ik snap ook niet wat dat met deze discussie te maken heeft.

Tegen zijn eigen ploeggenoot nota bene.. Dit is donker maar dan ook donkerrood. 5 wedstrijden schorsing minimaal. Hij stapt vol over de bal heen en plant zijn noppen gewoon goed op het been vna Sneijder. Echt wonder boven wonder dat er niks is gebroken.

Die Ooijer kwam in als een randdebiel, had zeker rood moeten zijn. Overigens vind ik dat Bosse slecht floot, floot regelmatig af wanneer voordeel veel beter was geweest.

Veel te licht gestraft inderdaad en Sneijder mag heel blij zijn dat z'n blessure meevalt. Aan de andere kant had Ajax met 10 man waarschijnlijk wel gewoon 1 of 3 punten gepakt.

Maar het niveau van de scheidsrechters ligt gewoon erg laag en er worden zonder hulpmiddelen simpelweg teveel fouten gemaakt. Elke week zie je het weer helaas.

Ooijer is gewoon een randdebiel. In elke wedstrijd heeft hij mot met een tegenstander, vieze Psv-boer. Als ik een Ajax-fan was, zou ik me doodschamen dat zo'n figuur in het elftal liep. Kotsmisselijke vent.

Ik praat de actie van Ooyer niet goed, maar dat arrogant kwalletje, misbaksel van een Sneyder die dit mag ondergaan heeft er wellicht zelf om gevraagd! Altijd maar afgeven op Ajax, terwijl hij dit shirt absoluut niet waardig is en nu ergens anders voetbalt.. Oke, Utrecht wint voor de zoveelste keer thuis van Ajax, maar de volgende weken laten ze de punten wel weer liggen en blijven ze een middelmatige ploeg: een ploeg waartegen Ajax 6 doelpunten tegen krijgt en zich behoorlijk mag gaan schamen! Mijn conclusies na vanmiddag:

1: Cillissen in de goal voor Vermeer: hij heeft vanmiddag wel genoeg fouten gemaakt voor de komende maanden!!
2: De Boer is als trainer overschat! De wedstrijd van vanmiddag bewijst dat maar weer eens!
3: Sneyder nooit, maar dan ook nooit meer een Ajax-shirt laten aantrekken! Heel veel liever kwijt dan rijk!! Denkt dat ie kan ballen, maar gelukkig denkt en ziet niet iedereen dat! Bah.....

Zullen dan maar de CL winnen......??? .......................is een grapje voor degenen die dit seriues nemen!!

6 november 2011 om 18:18

Dat Rodney een mannetje is dat wisten we al wel, zit ook een beetje in de familie zien we maar weer. Maar waarom zoveel haat op die jongen? Prima speler die nu even uitkomt voor de club waarvan hij fan is, uit de stad waar hij vandaan komt. Het is een beetje dubbel dat hij nu het logo kust terwijl hij er niet onder contract staat, maar toch.

6 november 2011 om 18:25

Prima speler?? Laat me niet lachen! Hoe oud is hij? Als je een prima speler bent sta je er bij Ajax in op die leeftijd en wordt je niet uitgeleend! Haat? Nee, maar ik erger me behoorlijk aan zijn gedrag in en rond de wedstrijd! Maar dat heeft waarschijnlijk met z'n niveau te maken, en dan bedoel ik niet zijn voetbalniveau, als we daar al over kunnen praten.....

6 november 2011 om 18:35

Als jeugdspeler kom je onmogelijk op een middenveld waar Eriksen, Janssen, Lodeiro en Siem de Jong staan. Logisch dus dat hij wordt uitgeleend. En hoeveel kansen heeft hij gehad in het eerste van Ajax? Hij heeft alleen gespeeld in de jeugd van Ajax en ik vind zeker niet dat hij het slecht doet bij Utrecht.

Als hij rood hadden gekregen had Ajax miss wel gewonnen.. Ajax haalt daar toch de motivatie vandaan!?!?

Ooijer is een aanfluiting geworden voor het voetbal, hij zou net als Stam zijn conclusies moeten trekken. Loopt zwaar gefrustreerd rond omdat hij het niet meer kan belopen, gaat als een idioot de duels in en bemoeit zich met elk opstootje. Wegwezen!

Ik kon de wedstrijd helaas niet zien.andere verplichtingen.
Ik wist wel de opstelling.
Ik schrok.
4444444444444-3333333333-333333333333333 opstelling.
Dat wordt verliezen dacht ik plus een rode kaart voor enoh.
Ps: ik ben geen waarzegger,maar bijna altijd heb ik gelijk.mijn jongens weten dat.

Frankie,frankie wat vergeet jij gauw het recente verleden.
Met 10 man spelen we beter dan 4-3-3.
Dus van middag had hij de kans om eens af te rekenen met de voorgaande jaren dat Ajax verloor.
Eriksen een vrijee rol op het middenveld (3-4-3).wat wil je nog meer.
Maar wat doet die pannekoek,weer 4-3-3.,waarschijnlijk omdat we wonnen van Zagreb.rommel voetbal vond ik het,behalve dan de tv journalisten en een dot supporters toen. Ik niet.
Ik zag toen de bui al hangen dat hij tegen Utrecht weer 4-3-3- zou spelen.
Zonde het had zo mooi kunnen zijn.wouters gefeliciteerd.
En dan komen we op dit onderwerp.
Ooijen had rood moeten krijgn.blind inzetten achterin,en dat kleine manneke Anita naar het middenveld.
Ja dan hadden de kansen weer groter geworden met 10man,dan had Ajax met winst het veld verlaten Het mocht niet zo zijn.

Frank je laat een steek vallen.had niet gehoeven,denk na Ajax is opgeleid om de tegenstander vast te zetten en dat doet je niet me een verdedigende opstelling.
DIt was mijn recessie.
fijn weekend.

6 november 2011 om 18:35

Je verslag leest wat onhandig maar ik debk dat je gelijk hebt dat frank het tactisch slecht heeft gedaan. Utrecht speelde meer vooruit, daardoor was het achterin open huis maar de zwakke ajax verdediging kon niet tegen de pressie.

6 november 2011 om 18:36

Dank u wel Opperheerser..... Jezus wat ben jij vol van jezelf, dat laat je ongeveer in elke zin doorschemeren die je schrijft... En het erge is, dat je vooral open deuren achteraf inschopt...

En dit is jou 'recessie''??? Ai,, als je een moeilijk woord gebruikt, gebruik dan wel het goede..

on topic: Ajax heeft door persoonlijke fouten de wedstrijd compleet uit handen gegeven, niets meer en niets minder.. Dat is de reden dat ze hebben verloren,,, tja zo simpel is het eigelijk

Van mij zou hij alsnog geschorst mogen worden (ik weet dat het niet mogelijk is omdat hij geel kreeg), wat een misselijke actie. Zeker van een ervaren voetballer als Ooijer mag je toch wat meer verstand verwachten. Leuk dat hij vandaag scoorde, maar verder was het helemaal niks met die gast. van mij had hij direct weer gewisseld mogen worden.

Ooijer...wat moeten we daar nog over zeggen. Hij weet zelf ook dat hij het met normaal verdedigen niet meer redt. Daarom probeert hij heel stoer over te komen, om zo zijn tegenstander uit te schakelen. Misschien eens nadenken om in de winterstop te stoppen met dit non-voetbal?

de scheidsrechters zijn gwn een aanfluiting niet alleen in deze wedstrijden worden fouten gemaakt,
lijkt wel of ze omgekocht worden of iets
ook bij az-ado of psv-heracles (2x buitenspeldoelpunt....)

van mij mogen die hulpmiddelen ook komen zoals bij tennis bijvoorbeeld.

actie van ooijer, mij lijkt t dat ie sneijder niet gezien heeft en gwn ongelukkig terecht komt niet eens een gele kaart in mijn ogen.

vermeer speelde kut met de terugspeel ballen maar ook de rest van de verdediging.
utrecht had gwn moeten verliezen ajax had gwn veel meer balbezit en was ook veel sterker. als bossen veel beter had gefloten was het al een totaal andere wedstrijd geweest en was er miss ook gwn veel beter gespeeld...

Een beetje een Webb-wedstrijd. Net zolang niet fluiten en geen geel geven voor overtredingen totdat het uit de hand loopt. En dat had maar zo gekund als het scoreverloop iets anders was geweest. Utrecht had al ee paar keer geel moeten hebben en daarna Ooijer rood, maar Bossen liet alles gewoon toe. Vasthouden alleen maar om een counter eruit te halen, spelers onderuit halen, alleen maar om de aanval te onderbreken horen geel op te leveren. Als je dat niet doet, dan vraag je als arbiter om moeilijkheden. Mannelijk spel mag, maar het werd gemeen en dat mag je natuurlijk niet tolereren.

Ooijer was altijd een smerig mannetje, maar kon destijds nog voetballen. Nu is het alleen maar schoppen en zijn tegenstander belagen. Wat deze speler nog bij Ajax doet weet ik niet, maar niet voor niets riep ik vandaag tegen de tv dat hij misschien een 'psv spion' is...de meeste rode kaarten van Ajax waren tot nu lachwekkend, maar dit was donkerrood. Dan maakt mijn mening over Rodney Sneijder niet eens meer uit...die jongen heeft bewezen dat hij geen Ajacied is, maar daar hebben we het nu niet over.

Laat Bossen lekker praten, in beide gevallen heeft hij het mis.

De actie van Ooijer was niet bewust op de enkel van Sneijder gericht, het was een poging de bal nog te spelen waarbij hij zijn enkel schampte.
Als hij er echt op had willen trappen, had Sneijder nooit door kunnen spelen. De gele kaart was een juiste beslissing.

Sulejmani had heel zeker een penalty moeten krijgen.
“dave Bulthuis zet zijn voet op de bal en daarna valt Sulejmani er overheen, absoluut geen strafschop', zegt Bossen.
Belachelijke uitspraak, meneer Bossen, Bulthuis heeft de bal absoluut nooit geraakt, alleen maar de enkels van Sulejmani.

Heel zeker een strafschop !!

Onbegrijpelijk, wat hij niet ziet, doe hij onbewust juist.
Waar hij bovenop staat, ziet hij blijkbaar niet en beslist hij fout.

Heel typerend voor het arbitrale korps deze maanden.....

Evengoed, verwijt Bossen verder niets, hij floot verder heel behoorlijk.

Ajax heeft het aan persoonlijke fouten te danken dat deze uitslag op het scorebord kwam.....

7 november 2011 om 00:25

volgens mij ben jij de enigste die de wanstaltige actie van non-voetballer annex houthakker ooijer hier recht probeert te praten.
Ajax moet ballen tonen en hem drie wedstrijden naar het tweede verbannen.
Alhoewel ook daar kan hij nog jeugdige voetballers opknappen.
Nee zet hem dan maar voor drie weken op de tribune.

7 november 2011 om 09:01

Jij spoort dus echt niet , je ziet Ooijer bewust het doen . en dat praat jij goed ???????? clubliefde prima maar van deze actie moet iedereen walgen en dat notabene nog tegen een collega Ajaxied . Maar meneer Ooijer probeert al tijden zijn frustratie van hem af te trappen doordat hij te langzaam is .... voor mij een flutvoetballer die nog nooit iets gepresteerd heeft.

Schandalige overtreding van Ooijer natuurlijk, maar hij koos wel het goede slachtoffer uit. Hoef Sneijder noooooooit meer bij Ajax te zien! Walgelijk naar mannetje bah

6 november 2011 om 19:52

Wat is er mis aan Sneijder? Hij gedraagt zich echt niet anders dan overige ajacieden (of andere voetballers in NL)

6 november 2011 om 20:02

Inderdaad. Walgelijk mannetje, roepen dat hij het niet begrijpt waarom hij verhuurd wordt omdat hij niet onder doet voor de middenvelders van Ajax. Wat een vertekenend zelfbeeld. Maar dat zal die wel van zn broer hebben, die hem aanraad bij Inter. Wat een grap.

Arrogantie druipt er vanaf, terwijl hij nog niks gepresteerd heeft.

Andre, stop er aub mee. Je kan het tempo niet aan en ook al zulke belachelijke overtredingen maken. Als Sneijder pech heeft breekt ie zn enkel. Frustraties bij Ooijer omdat zn carriere gewoon over is .

6 november 2011 om 20:54

ja dat denk ik dus ook....ooijer moet gewoon stoppen. Is het beste voor hem en nog beter voor Ajax. hoewel hij niet de slechtste man van het veld was....

terechte overwinning van Utrecht. Als je 6 keer scoort dan ben je de beste....

Zoals ze vroeger thuis bij mij zeiden: achteraf kijk je een koe in de kont.

Dat Bossen makkelijker gele kaarten aan Ajax geeft dan aan Utrecht was wel duidelijk. Sneijder zelf kwam ook best weg(1e overtreding op Boerigter, minstens net zo smerig en geen kaart),

Wat ik echter totaal niet begrijp waar die blessuretijd in de 1e helft vandaan kwam, een minuutje de Jong en een halve voor de wissel van Alderweireld, maar 4 minuten vond ik erg veel, en de tweede helft telt die er maar 3 minuten bij terwijl dat het dubbele had kunnen zijn, waar die helemaal niet optrad tegen het tijdrekken van Utrecht.

En niet alleen Vermeer had een slechte dag, toch te veel de voetballend oplossing zoeken(foutje in de opleiding) Anita is vandaag helemaal door de mand gevallen.
De Boer brand wel Blind af, als die op snelheid geklopt wordt, maar ik heb hem nog geen ene keer over Anita gehoord, als die zijn man laat lopen, of staat af te wachten.
Ajax leert erg weinig van gemaakt fouten, met zijn allen achter uit lopen en niemand zet druk naar voren, als je een man achter je heb kan je toch druk zetten is mijn mening!

Helaas twee ergerniswekkende wedstrijden gezien dit weekend

Sja deze overtreding was gewoon weer buiten proporties. Voor mij mij persoonlijk was het optreden van de scheidsrechter erg zuur (ik had een tientje op een rode kaart voor Ooijer ingezet toen hij erin kwam, aangezien hij zijn emoties niet in bedwang heeft en dat wel het laatste is wat je in de Galgenwaard kan gebruiken) maar Bossen heeft afgezien daarvan gewoon een erg zware wedstrijd gefloten. Het gros van de mensen wist vantevoren dat hij veel door zou laten gaan en dat is volledig in het voordeel van Utrecht uitgepakt. Desalniettemin ben ik van mening dat zelfs zonder scheidsrechtersperikelen Utrecht gewonnen zou hebben, zoiets werkt 2 kanten op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren