Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer relativeert blunders Vermeer: 'Het was niet zijn dag'

Laatste update:
/

Het lijkt erop dat Kenneth Vermeer vannacht niet een al te goede nachtrust tegemoet zal zien. De doelman van Ajax speelde misschien wel de zwakste wedstrijd uit zijn carrière en was mede-verantwoordelijk voor de 6-4 verliespartij tegen FC Utrecht. Zo maakte hij twee kapitale blunders door de bal verkeerd uit te trappen, waar de thuisploeg gemakkelijk van wist te profiteren.

Ook Frank de Boer zag zijn eerste doelman flinke fouten maken, maar daar wil hij nog geen conclusies uit trekken. Het vooruit schuiven van tweede doelman Jasper Cillessen zit er vooralsnog niet in. “Het was niet de dag van Kenneth. Maar hij heeft het de laatste weken wel erg goed gedaan. Volgende keer speelt hij gewoon weer”, aldus de oefenmeester van Ajax in een interview met de Telegraaf na afloop van de wedstrijd.

Aanvoerder Jan Vertonghen was na afloop zeer duidelijk over zijn analyse. “We beginnen heel goed aan de wedstrijd. Maar we hebben heel slecht en slap verdedigd, waardoor we de goals heel makkelijk weggeven. We voelden ons zoveel sterker dan FC Utrecht, we liepen er voor rust zo doorheen. Daarna geven we alles weg. Dat zijn dingen die gewoon niet mogen gebeuren. Ik sta hier niet tevreden. Als je vier goals maakt, moet je de wedstrijd winnen.”

Frank de Boer moet Kenneth Vermeer passeren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Boer zou eens een stevig woordje met Verthongen moeten hebben. Loopt erbij net of ie stront in z'n broek heeft zitten. De verdediging laat Vermeer zwaar in de steek. Vermeer moet wat harder worden en ze de huid vol schelden. Neem les van de Italiaanse keepers, die hun medespelers zelfs aan de nek vast pakken als ze als stront verdedigen.

6 november 2011 om 17:14

Ik denk dat een van de problemen met de achterhoede is, dat er geen goede vervangers zijn voor de centrale verdedigers. Vertonghen en Alderweireld zijn in principe gewoon verzekerd van een basisplek.
Dit leidt er mede toe dat ze niet scherp zijn in de eredivisie wedstrijden. Het heeft er alle schijn van dat ze zich voor Cl-wedstrijden goed kunnen opladen, maar niet voor competitieduels.

Ajax zou er goed aan doen in de winterstop een goede centrale verdediger te halen om zo weer meer druk te leggen bij de twee Belgen. Op die manier worden ze veel meer gedwongen om goed te spelen.

6 november 2011 om 17:17

Mee eens, aan wie denk je?

6 november 2011 om 17:20

Virgil van Dijk. Wint bij Groningen bijna elk duel, is voetballend heel aardig en past goed in de filosofie van jonge spelers met zijn 20 jaar. Dat is zeker een jongen om in de gaten te houden.

6 november 2011 om 17:24

Heel goed gezien. Denk er nu aan wat je zegt dat ze geen concurrentie hebben Vertonghen en Alderweireld. Zo kunnen ze er makkelijk met de pet naar gooien.

Ze vergeten dat scouts niet alleen naar CL wedstrijden kijken, maar ook naar competitie wedstrijden hoe je het doet.

6 november 2011 om 17:32

Vermeer heeft eigenlijk niet 2 maar 3 blunders gemaakt. De 3-3 had ook nooit mogen vallen. Vermeer komt als een clown uit zijn doel en Bovenberg kan zo scoren. Alleen uitkomen als je ervan bent overtuigd dat je bij de bal kan, en dat kon Vermeer niet...

@ Vincfred

Ik denk dat iemand met ervaring meer bij Ajax past. Talenten heeft Ajax genoeg in de jeugd dus die van Dijk heeft Ajax ook niet nodig. Ik zou graag een type Chivu bij Ajax zien. Een speler die coached, alert is en geconcentreerd speelt en 't team op sleeptouw kan nemen. Ajax mag best eens wat miljoenen uitgeven voor zo'n speler want die zijn niet te koop voor 1 miljoen.

6 november 2011 om 17:32

ben het helemaal met je eens! Op enkele positie in de verdediging is er geen waardige vervanger. En in de zomer hoor je dan dat als er nog een spits bij komt dat de selectie dan rond is, en nu zie je dat als er eentje geblesseerd of geschorst is de kwaliteit ver achteruit gaat.

Verthongen loopt ook veels te nonchalant rond, en dan zegt die dat ze tijdens de wedstrijd het gevoel hadden dat ze veel sterker waren. Nou dat zegt alweer genoeg want dat was in de verdediging niet te zien, ze wonnen veels te weinig duels.

Vond van der wiel enigste in de verdediging die een redelijk niveau speelde.

6 november 2011 om 17:41

@thuntelaar
Daar heb je gelijk in, maar ik in Nederland kan echt geen speler bedenken die dat heeft en ook de eigenschappen van een cv voor Ajax heeft. Dan zul je echt heel goed moeten scouten, want de meesten zijn in het buitenland natuurlijk onbetaalbaar.

6 november 2011 om 17:44

Chivu?

6 november 2011 om 17:50

@efka ik ben het volkomen met jou eens. In de winterstop moet er echt een goede CV gehaald worden.

Weet je wat ik nou zo vreemd vind? Dat deze verdediging 2 seizoenen (onder Jol nog), volgens mij zelfs vorig seizoen ook, de minst gepasseerde verdediging was. Is bijna dezelfde verdediging: Alderweireld, Vertonghen, Van der Wiel en vandaag speelde Anita ook nog eens LB die onder Jol ook LB speelde. Alleen Vermeer is anders.

Maar nu krijgen ze goal na goal om de oren. Ze zijn toch niet opeens verleerd te verdedigen? Het zijn ook allemaal van die slappe hap momenten:
- Ajax in balbezit, tikkie terug, tikkie breed, keepertje, 'oh shit en nu? nou maar even dwars door het midden laag die bal wegschieten...'
- Of gewoon kijken naar wat de tegenstander aan het doen is (vertonghen): 'ohhh 1 op 1, kan wel even rustig aan doen. Ohnee shit, de aanvaller krijgt toch de bal.' - Doelpunt.

Ik word hier echt schijtziek van. Ajax middenveld en Aanval zijn echt geweldig in vorm en scoren echt makkelijk, maar ze krijgen er net zoveel om de oren.

6 november 2011 om 18:12

Stekelenburg heeft de verdediging ook vaak genoeg gered ook toen stonden ze regelmatig niet goed maar ze hadden een fenominale keeper.

6 november 2011 om 18:25

Stekelenburg heeft zeer zeker heel vaak Ajax gered,
maar je ziet dat Vertonghen en Alderwe. veel slapper aan
het verdedigen zijn. Vertonghen is ook veel meer bezig om
zijn weg naar voren te vinden. Daarnaast heb je natuurlijk
ook gelijk, Stekelenburg coachte en praatte meer met de
verdediging en Vermeer is gewoon simpelweg een lijnkeeper.
Ik denk dat Ajax nu echt moet gaan kijken of Cillessen geleidelijk
gebracht moet gaan worden, want Vermeer is zwak met altijd
zwak en kwetsbaar bij hoge ballen (al jaren zo geweest) en
vandaag dacht ik dat zelfs een ezel zich niet 2x tegen dezelfde
steen stoot, maar hij doet het wel.

6 november 2011 om 19:48

Gewoon Toivomaki en Van Rhijn voor de leeuwen gooien en die onnozels niet laten voetrballen alhoewel Adlerweireld het helemaal niet fout doet als je mij vraagt.

6 november 2011 om 21:02

Ik hoop eigenlijk op Jeffrey Gouweleeuw! Dat is echt een topverdediger in wording! Het is ook niet voor niets zo dat Heerenveen pas draait sinds hij weer voetbalt! Echt een sterke verdediger!

6 november 2011 om 21:04

Hoe kan je dat nou zeggen! Eigenlijk verbaasd dit mij niets en ik verwacht meer van zulke reacties. Hij keept namelijk al weken goed! En hij heeft 1 slechte dag en gelijk hebben mensen het over Cilissen!
Hoeveel wedstrijden heeft hij ons niet op de been gehouden. Het probleem is gewoon de laksheid van Vertonghen!
In de bekerwedstrijd tegen Roda keepte Cilissen ook niet geweldig!

6 november 2011 om 21:51

Je hebt helemaal gelijk, het mag duidelijk zijn dat er in de winter een verdedigende versterking nodig is. Ze moeten trouwens ook gewoon eens gaan verdedigen. Ajax speelt op dit moment met veelte veel risico vanuit de verdediging. Je moet ook gewoon eens op de nul kunnen spelen.

7 november 2011 om 12:23

Ik denk dat het probleem toch bij Vermeer ligt. Een keeper is niet alleen belangrijk voor de reddingen maar ook om de achterhoede goed neer te zetten en dat ging onder Stekelenburg gewoon beter. Al moet ik zeggen dat in het begin Stekelenburg ook veel fouten maakte.
Zodra er een beetje ingekluund wordt door de tegenstander vallen een aantal spelers door de mand waaronder op dit moment Vertonghen.
Alleen Enoh en vande Wiel vielen niet uit de toon. Met name Enoh vond ik sterk spelen. Die heeft geen duel verloren..

6 november 2011 om 17:22

kan die beter niet doen want dan kan die zelf 100 keer zon grote bek terug verwachten met zijn eigen uittrappen..

6 november 2011 om 17:50

In principe zou Chivu halen geen slecht idee zijn, momenteel is er eigenlijk veel te weinig concurrentie voor spelers in de verdediging, en als ze iets achter de hand hebben dan zijn het A junioren die vaak nog niet rijp genoeg zijn voor het echte werk.
Misschien kan Ajax eens een poging gaan wagen in de winter voor Chivu.

En ook niet die van Vertonghen, Ooijer, Janssen, Eriksen, De Jong, Alderweireld etc.. Alleen de dag van Bulykin. Ik ben de afgelopen weken echt boos geweest op Ajax, maar vandaag helemaal niet. Blijf er nog best rustig onder. Ik weet dat het momenteel vreselijk wisselvallig is en zie telkens wel wat ze ervan maken. Dit seizoen wordt het erg lastig om kampioen te worden, maar gezien vorig seizoen schrijf ik nog niets af. Hoop dat Frank ze even de huid vol scheld en ze bij zichzelf laten afvragen waarom ze zo makkelijk alles weggeven. Tijd voor structuur ..

6 november 2011 om 17:05

Van der Wiel was toch ook best goed en Sulejmani was ook niet onaardig. Verder helemaal met je eens, ook al die reacties overal weer dat Ajax geen topclub meer is e.d. Gewoon onzin, Utrecht - Ajax is historisch gezien altijd lastig geweest en deze keer weer. Alle goals waren individuele fouten, dat is er uit te halen, voetballen kunnen ze dus wel.

6 november 2011 om 17:07

Vandaar dat ik hun namen ook niet persoonlijk noem ; En haha die reacties over dat Ajax geen topclub meer is moet je niets van aantrekken. Vandaar dat Ajax 30 titels heeft en regerend landskampioen is plus nog eens misschien in de CL doorgaat als enigste Nederlandse club sinds jaren. Ajax kan dit seizoen ook gewoon geweldig spelen als ze willen, maar er wordt zo locaniek verdedigt achterin.. Dat is het grootste probleem. Dit jaar wordt het hem waarschijnlijk niet, maar des te beter kunnen ze nu opnieuw beginnen.

6 november 2011 om 18:55

jouw probleem is dat je ajax te hoog inschat en niet realistisch bent betreft het huidige...iedereen ziet dat het helemaal niks voorstelt behalve de supporters zelf. Ajax heeft de meeste supporters (lees meelopers) dus zal er globaal gedacht blijven worden dat ze nog steeds een topploeg zijn.

Neutrale mensen en supporters van andere clubs zien dat echter anders en lachen om de arrogante en onrealistische houding die ajax zich blijft aanmeten (6-4 maar we waren wel 10x beter).

Ik hoop dat die houding nooit verandert want dat is de enige reden waarom ajax niet beter zal worden. Bij ajax snapt niemand dat bescheidenheid en het opbouwen in de achtergrond het enige middel is om weer bij de top van nederland te behoren. Ik lach me ziek!

6 november 2011 om 19:09

Jammer dat je dan weer over meelopers en arrogantie moet gaan ouwehoeren, maar goed, laten we het even analyseren.

Wat Frank de Boer bedoelt met zijn 10x beter was het veldspel, in de eerste helft had Ajax totale controle en door 2 persoonlijke fouten van bijvoorbeeld Verthongen krijgen we er toch 2 om de oren. Tweede helft Idem Dito, met Anita, Verthongen en Vermeer die stonden te schutteren.

Als je 4 goals maakt doe je het aanvallend gewoon goed, alleen dat je het op concentratie (want daar ging het uiteindelijk om) laat afweten is zorgwekkend.

En Ajax hoort gewoon nog steeds tot de top van Nederland, tenzij jij PSV als enige topploeg in het land ziet, dat is namelijk de enige echt beter presterende club de afgelopen 10 jaar!

Ik vind het ook zwaar overdreven. Hij heeft Ajax meerdere keren de punten bezorgd en erg goed gekeept. Nu heeft hij 1 wedstrijd slecht gespeeld(hoewel het verlies zeker niet alleen aan hem te wijten is) en volgens velen moet hij nu ineens voor Cilissen paats maken.

Vermeers trappen zijn al het hele seizoen een punt van ergernis voor vele Ajacieden, maar elke keer liep het nog redelijk goed af. Vandaag zijn we met de neus op de feiten gedrukt en dan kraamt Frank deze onzin uit. Vermeer is een prima lijn keeper maar dit kan absoluut niet in het systeem dat Ajax nu speelt. Hij heeft meerdere keren punten gepakt voor Ajax maar toch zie ik liever Cillessen eens zn minuten pakken in het eerste want dit gaat nergens meer over.

6 november 2011 om 17:46

Dat Vermeer niet goed kan uittrappen is inderdaad al meerdere duidelijk geworden, voor mee te voetballen is hij niet dan wel minder geschikt voor als keeper, maar als lijnkeeper heeft hij al meerdere malen bewezen dat hij belangrijk kan zijn voor Ajax, maar goed Frank de Boer zal natuurlijk niet voor niks veel geld hebben besteed aan een keeper als Cillissen en verwacht dat hij dan vanaf volgend seizoen steeds meer de dienst zal uitmaken voor Ajax 1.

Ligt niet alleen aan de keeper.
Als de laatste linie ze werk had gedaan dan was de bal niet zo vaak in de 16 meter.
vindt dat de schuld daar heen moet.
Ze laten Vermeer in de steek.
Tuurlijk het was niet ze beste wedstrijd dat zie ik ook wel

6 november 2011 om 17:10

je kan het ook omdraaien , zo een onzekere keeper als Kenniet Vermeer achter je maakt je als verdediger er niet zekerder op. verder onbegrijpelijk dat spelers als anita ,ebicilio , vermeer waardig bevonden worden om het Ajax shirt te dragen

6 november 2011 om 17:13

Waarom deed dezelfde verdediging het met Stekelenburg erachter dan wel goed? Sinds Stekelenburg vorig seizoen geblesseerd raakte heeft Ajax in de competitie maar 1 wedstrijd de 0 kunnen houden. Dat zegt wel heel veel over de kwaliteiten van Vermeer/verhoeven.

6 november 2011 om 17:23

Omdat ze dit seizoen niet allemaal meer in vorm zijn.
van de wiel : zeker een paar wedstrijden wissel vallig .
ooier : wordt gewoon te langzaam en maakt veel fouten.
de andere spelen ook niet altijd top wedstrijden

6 november 2011 om 17:44

Dat Ooijer het niveau niet aankan is vorig seizoen allang duidelijk geworden, alleen op het kampioensfeest kan die misschien wat presteren en loopt die voorop. Maar verder heeft Ajax ook geen betere alternatieven als Ooijer.

Misschien stoppen met die achterlijke terugspeelballen. Vermeer is meer een lijnkeeper dan
een meevoetballende keeper. En hij heeft Ajax ook vaak genoeg gered dit seizoen.

6 november 2011 om 17:24

Maar bijna wekelijks, zelfs als hij goed speelt, brengt hij Ajax ook onnodig in gevaar. Veel te regelmatig zie je hem opeens ver uit koers, op een plek waar hij ver vandaan moet blijven, om een actie uit te voeren die vaak nog misgaat ook. Hij is zo onrustig en onstuimig, komt veel te ver uit, teveel clown acties..

ja, nu krijgt vermeer weer al die azijnzeikers over zich heen met al die onzin als "hij keept vaak slecht" "hij is ajax onwaardig" bla bla bla.
vermeer heeft ons de 3e ster gebracht, het kampioenschap en ons ook meerdere keren gered dit seizoen.
1 wedstrijd als dit en al die zeikers zien een mogelijkheid om te doen waar ze het beste in zijn namelijk, zeiken...

ik heb een tijdje geleden gezegd dat hij moet werken aan zijn trap, helaas kwam het nu echt pijnlijk aan het licht dat dat nog meer nodig is.
ik blijf echter wel overtuigd van de kwaliteiten van vermeer, namelijk een uitstekende lijnkeeper met geweldige reflexen.
in de lucht en bij het uittrappen is hij nog zwak maar ook vermeer is nog niet oud, heeft lang op de bank gezeten etc. en krijgt nu pas eigenlijk de kans om zich echt te ontwikkelen.
even flink met de keeperstrainer aan de slag wat betreft hoge ballen en uittrappen en we hebben dan gewoon een topper...

6 november 2011 om 17:10

PSV en Twente hebben ons de 3de ster gebracht!
Niet de kwaliteiten van Vermeer sorry maar Cillessen is een betere keeper! het einde is gekomen is nooit een stabiele keeper geweest als Stekelenburg

6 november 2011 om 17:41

Ik vind Cillissen inderdaad een beter meevoetballende keeper dan Vermeer, bovendien beschikt Cilessen over meer potentie dan Vermeer. Maar laat Cilissen eerst nog maar even wennen en vanaf volgend seizoen langzaam maar zeker meer laten spelen. uiteraard was Stekelenburg altijd stabiel in zijn prestaties maar is ook wat ouder en verder in zijn ontwikkeling.

6 november 2011 om 17:43

cillessen heeft een betere trap, ja dat denk ik ook al twijfel ik daar wel ineens aan nadat ik hem gezien heb in de beker tegen roda.
daar had hij ook een aantal keer een verschrikkelijk slechte trap en ook verdedigend gezien speelde hij daar niet sterk.

dus wat dat betreft zijn allebei de keepers wisselvallig en geen stabiele factor...

Het was gewoon een slechte dag voor Vermeer. Tegen Feyenoord keepte hij op de rode kaart na geweldig

Al dat populistische gedoe allemaal. Vermeer heeft het hele seizoen echt fantastisch gekeept, tot ieders verbazing. Hij heeft de meest katachtige reddingen verricht die hem veel lof opleverde.

Iedereen heeft wel eens een slechte dag... We zijn allemaal humaan.

6 november 2011 om 17:46

mmm, populistisch is het niet echt toch? meer opportunistisch (misschien bedoelde je dat ook wel hoor, dat weet ik verder niet)

ik vind vermeer ook gewoon een uitstekende keeper met een aantal zwakke punten helaas...
ik heb al een tijd geleden gezegd dat hij aan zijn trap moet werken want dat is gewoon trainbaar.
hoge ballen zal hij altijd moeite mee hebben door zijn lengte vrees ik maar ook dat is gewoon trainbaar...

die reflexen echter niet echt, die heb je nou eenmaal of die heb je niet en dat is juist wat vermeer zo goed maakt...

6 november 2011 om 20:44

Daar heb je wel gelijk in, maar de blunders die hij maakte komen wel voort uit een structureel probleem bij Vermeer. Hij kan absoluut niet meevoetballen en is bij spelhervattingen ontzettend zwak.

Het ligt zeker niet alleen aan de keeper. Maar als je zoals Vermeer uitschiet dan weet ik het ook niet meer. Alles voetballend proberen op te lossen kan leuk zijn maar dit seizoen is het de zoveelste keer dat de tactiek van de Boer niet werkt. Met dit materiaal kan je onmogelijk zoals Barcelona voetballen. Hoop dat de Boer dat nu ook inziet, als het zo doorgaat komen we niet eens in de top 3.

Ik vind het overdreven dat er supporters zijn dat hij niet meer moet keepen en dat hij vaker slecht keept. Hij had inderdaad zijn dag niet, maar de hele achterste lijn van Ajax zat niet goed in elkaar vandaag. Voor het gemak worden alle belangrijke reddingen die Ajax het kampioenschap hebben opgeleverd vorig seizoen en de reddingen dit seizoen ook vergeten.

6 november 2011 om 17:28

Dat vergeten ze niet, maar wat jij misschien vergeet is dat hij vorig jaar ook vaak genoeg slechte acties had. Veelal in 1 wedstrijd redt hij een keer een onmogelijke bal, om even later weer op de rand van de 16 uit te komen wanneer dat totaal niet nodig is. Dan gaat ie weer proberen daar een spits uit te spelen ofzo, en dat loopt weer gevaarlijk af.

Inderdaad, dit is niet zo opmerkelijk, want eigenlijk maakt hij elke wedstrijd wel een paar van deze fouten maar nu lopen ze slecht af. Vermeer kan gewoon absoluut niet voetballen, en dan wordt hij telkens betrokken bij het voetballend uitverdedigen. Ja dat is zelfmoord.

Vermeer gaat voor de meeste assist dit seizoen, wat heb ik me toch lopen ergeren vandaag, maar hij heeft ons vaak genoeg gered met ze katachtige reflexen.

Zo slecht is Vermeer niet. Ik vind Cillessen beter, maar één slechte wedstrijd geen reden om KV te passeren. Begin maar eens met het offeren van de aanvoerder.

6 november 2011 om 17:18

Het ligt niet aan Vertonghen. Het ligt 100 % aan Vermeer. Hij kan totaal niet uittrappen, kan niet meevoetballen, is te onrustig en kan geen verdediging organiseren. Maar zo heeft Ajax momenteel 3 vrij matige keepers. Verhoeven en Cillissen zijn niet veel beter dan Vermeer. Cillissen was in de bekerwedstrijd tegen Roda JC ook zeer zwak.

6 november 2011 om 17:38

Maar vergeet niet dat Jasper Cilessen over zeer veel potentie beschikt anders kom je ook niet zomaar bij het Nederlands elftal, tuurlijk heeft Nederland momenteel niet echt veel geweldige keepers op Stekelenburg na dan. Maar Cillessen heeft laten zien dat hij talent heeft. Kijk dat hij dan ook eens een fout maakt kan gebeuren gezien zijn leeftijd, hij speelt tenslotte ook nog niet lang voor Ajax. Natuurlijk heeft Vermeer vandaag slecht gepresteerd maar over het algemeen is hij tot nu toe een goede keeper voor Ajax geweest,

6 november 2011 om 17:58

Ik ben toch bang dat het in een teamsport *nooit* 100% aan één persoon ligt. En Verhoeven is niet beter dan Vermeer. Vermeer zou een aardige keeper voor de meeste Eredivisieclubs zijn. Heh, doe mij die jongen maar in de plaats van Van Loo bij mijn eigen cluppie.

6 november 2011 om 18:04

Vermeer zat in zijn Willem Ii-periode ook gewoon op de bank als 2de keeper.

Hij was 10 keer beter dan de vorige keer, hij kreeg alleen wat meer goals om zijn oren, so what?
Jullie hebben het goed gedaan hoor Frank. Ik zou zeggen, vooral zo door gaan!

6 november 2011 om 18:58

10x beter? haha ik zou die zinsnede even achterwege laten want 10x beter wil eigenlijk zeggen "gelijk aan" of "minder dan" of "maar zes goals tegen maar eigenlijk hadden die allemaal afgekeurd moeten worden"

Makkelijk om hem alleen de schuld te geven terwijl de gehele verdediging slecht was!

De terugspeelballen kunne ook niet want daar gaat ook veel fout!

6 november 2011 om 17:19

De verdediging hoort gecoacht te worden door de keeper. En laat dat nu een van de vele zwakke punten van Vermeer zijn?

6 november 2011 om 17:46

Nou volgens mij staat de aanvoerder op de achterste linie en die lijkt de laatste tijd wel van Jupiler league niveau!

Makkelijk om 1 man de schuld te geven maar daar zijn de ajaxieden zijn daar altijd goed in!

Ze hebben Utrecht weer onderschat,net als vorig seizoen.de excuses dat het aan het tijdstip van half 1 ligt zullen wel weer naar voren komen,zo als Frank en Mickey het al zeiden.of het nu aan De Boer zijn tactiek legt,dat hij naar 3-4-3 terug moet of aan Vermeer en zijn verdediging of aan het feit dat je na een kampioenschap het niet meer vol kan houden en Ajax terug bij af is,feit blijft dat De Boer zich als een schoolmeester moet gedragen en de spelers aan het verstand brengen waarvoor je speelt.

wat een slap gezeik van de Boer zeg,..
Zeg gewoon waar het op staat en dat ie gewoon heel kut stond te keepen en het zelf volledig verneukt heeft..
Verder mag ie zich wel weer aan zijn belofte houden om Anita nooit meer linksback te zetten, want die bakt er ook niks van. Ooijer moet ook oprotten, die zoekt alleen problemen en vertonghen er gewoon lekker een paar wedstrijdjes naast.. Zet dan de jeugd maar in, die zijn waarschijnlijk een stuk feller en zullen een stuk trotser zijn dat ze in Ajax 1 spelen dan dit slappe zooitje.

Dat zou een goede opstelling zijn voor ajax want vermeer laat het de laatste tijd wel vaker zitten maar ik vraag me nog steeds af waarom stekelenburg weg is gegaan bij ajax kon hij champions league keepen en nu niet eens met as roma Europa league

Cillesen
V.D. Wiel
Alderweireld
Verthongen
Boilesson
De Jong
Janssen
Eriksen
Sulejmani
Sigthorsson
Boerrigter
6 november 2011 om 17:35

Stekelenburg heeft laten weten dat hij een nieuwe uitdaging zocht en heeft gekozen voor AS Roma dat normaal gesproken wel uitkomt in de Champions-league dan wel niet Europa League toevallig dat het dit jaar net in een belangrijke wedstrijd niet draaide.

Tegen Feyenoord hield Vermeer Ajax nog op de been.
En nu lees ik reacties op VZ dat hij de slechtste keeper ooit is.

Voetbal is emotie, dat blijkt maar weer.

6 november 2011 om 17:24

je kan ook moeilijk positief zijn na zo'n wedstrijd

Minder achterin rondspelen. Vermeer is een erg goede keeper maar voetballend niet heel sterk. Miss daarom ook minder geschikt voor Ajax al was ik afgelopen tijd wel zeer gecharmeerd van hem.

Als die zakken stront achterin doen wat ze moeten doen zullen er een stuk minder ballen invliegen, Vermeer presteert normaliter goed.

6 november 2011 om 17:30

Dat is precies het probleem ja. En dat probleem wordt nog groter omdat Vermeer elke week opnieuw probeert te bewijzen dat hij voetballend WEL goed is. Hij maakt het zo gevaarlijk steeds door geforceerd te willen meevoetballen.

6 november 2011 om 17:40

Idd, het is bijna zover dat ik geen wedstrijden van Ajax meer kijk want elke keer wanneer ik ze naar achteren zie passen houd ik mn hart vast..

dit mag hem wat mij betreft 1x gebeuren zo'n wedstrijd,hij heeft wel enig krediet aangezien hij tot nu toe vlekkeloos keept dit seizoen.

Wanneer komt Chivu terug om de concurrentie met de centrale verdedigers van Ajax aan te gaan?

6 november 2011 om 18:07

Met zo'n keeper zal zelfs Chivu er niks van terechtbrengen. Het is aan Vermeer om zijn verdediging te coachen.

Vermeer heeft een waardeloze wedstrijd gekeept, niks meer en niks minder, maar om dit resultaat nou enkel bij hem neer te leggen vind ik veels te kort door de bocht. Deze wedstrijd heeft maar weer eens aangetoond dat Anita geen back is, Alderweireld nog altijd worstelt met zijn vorm en Vertonghen mentaal een groot probleem heeft dit seizoen.

Dààr zou ik me op richten als De Boer zijnde, de verdediging is dit seizoen een structurele ramp, Vermeer keept doorgaans prima en zou nu onvoorwaardelijk gesteund moeten worden. Prima dus dat De Boer er niet al te zwaar aan tilt.

Ajax heeft dit seizoen in de competitie al 20 goals tegen in 12 wedstrijden. Dat zegt toch alles?

6 november 2011 om 17:31

Vermeer keept doorgaans onzeker kijk al zijn wedstrijden maar eens terug, bijna wekelijks doet hij dingen waarvan je denkt: Doe even rustig, doe nou even gewoon, kom eens niet 15 meter uit je goal...

Die eerste uittrap is gewoon slecht en werd goed afgestraft, die tweede is gewoon een te korte bal waar ie nog net bij kon en de pech had dat die bij een Utrechter kwam.
Hij heeft het de laatste weken juist goed gedaan dus geen enkele reden om hem nu te wisselen.

Op de keeperspositie ligt het probleem bij Ajax niet, het ligt gewoon aan de verdedigers zelf, tuurlijk maakt Vermeer 2 fouten die uiteindelijk de uitslag en het wedstrijdverloop beinvloeden maar buiten deze wedstrijd heeft Vermeer bewezen een zeer verdienstelijke keeper te zijn voor Ajax. Zie dan ook geen reden om Vermeer te passeeren en eerder Vertonghen en Anita eens aan te spreken op hun waardeloze prestatie tegen Utrecht.

Aan de 6-4 kon Vermeer niet zoveel doen. Dat was een ziekenhuisbal van Van der Wiel die Vermeer alleen maar weg kon rammen. Het was dat moment gewoon pech dat-ie in de voeten van de tegenstander valt en die hem technisch wel heel goed in het doel schiet.

Die andere goal was een ander verhaal, dat was gewoon wèl een hele zwakke uittrap en dan vind ik het raar dat De Boer dat simpel af doet met 'hij had zijn dag niet'. Het is immers algemeen bekend dat Vermeer's uittrap om te huilen is. De nederlaag is Vermeer niet te verwijten, dat is vooral mede de schuld van zijn ploeggenoot die ook in dit bericht aan het woord komt, maar ga fouten die vaker voorkomen niet goedpraten met een 'hij had zijn dag niet'.

Het loopt voor geen meter bij Ajax, wat overigens zeer jammer is.

Maar goed, Kenneth kan ook wel eens zijn dagje hebben. Ajax zit in een enorme dip maar zal daar ook al doorheen komen, AZ komt daar ook wel in, let maar op.
Ik heb liever Jaspertje in de goal, wat een talent vind ik dat.

Vanavond zal ik de samenvatting gaan kijken, zeer droevige wedstrijd voor een Ajacied aan de uitslag te zien.

6 november 2011 om 17:47

@private

Je hebt de wedstrijd duidelijk niet gezien. Het was gewoon een leuke pot. Ajax was misschien wel beter dan FC Utrecht, maar als jij als Ajax zijnde zo vreselijk slecht verdedigd dan vraag je gewoon om zoveel tegentreffers. En dit is niet alleen deze wedstrijd. Het hele seizoen al heeft Ajax problemen met het houden van de nul. Alleen de linksbackpositie heeft concurrentie. V.d. Wiel, Verthonghen en Alderweireld zijn vanzelfsprekend al basisspelers, omdat er geen andere opties zijn. Met als gevolg gemakzucht en slecht verdedigen. Diep triest om te zien, zeker na zo'n goede wedstrijd tegen Dinamo Zagreb waar alles goed ging. De verdediging stond daar toen als een huis. Ik denk ook dat daar het verschil in zit. Spelers als Verthonghen en Alderweireld die vorig jaar met Ajax kampioen zijn geworden, die zijn makkelijker te motiveren voor een Champions League duel dan voor een wedstrijd in de competitie of beker. Gewoonweg omdat ze de titel al eens gepakt hebben. De verdediging bestaat uit gemakzucht.

Jongens kap eens met zeuren het ligt niet aan Vermeer?
Juist wel!
Vermeer moet de verdediging duidelijk maken wie wie moet dekken en wanneer.
Dat zal al een paar goalen moeten bespaard hebben zowiezo! mischien niet vandaag maar Vermeer moet zijn verdediging eens opstellen.
Want vermeer heeft veel meer inzicht vanaf zijn positie dan die 4 verdedigers bij elkaar.
Vermeer weet wat hij wilt als verdediging en iedere keeper is er iets anders in.
Maar alle topkeepers kunnen zowiezo een verdediging opstellen.
Kijk naar Van Der Sar mischien niet de 1e jaren gelijk de allerbeste keeper.
Maar naderhand werd hij toch een grootte jongen en kon uiteindelijk zijn verdediging erg goed plaatsen.
Het word tijd dat Celissen de kans krijgt.
Want Verthongen Alderweireld Van der Wiel zijn niet de slechtste verdedigers van de competitie.

Weg met die Verthongen uit de basis , dat het even duidelijk word dat hij niet moet verdedigen alsof die al in minuut 1 in zn broek heeft gepoept en niet maar kan rennen

Oké Vermeer kan zijn dag niet gehad hebben, maar vandaag was wel heel erg ver onder de ondergrens.

Als het op voetballen aan komt is hij één brok onrust. Dat zie je elke keer als Ajax tegen een club speelt die feller is en ook druk zet op de keeper.

Kenneth heeft teveel tijd nodig om een goede voetballende oplossing te vinden. Hij probeert die tijd te 'pakken' door de bal 4 meter voor zich uit te trappen. Zo kan hij in zijn aanloop een beetje om zich heen kijken. Als er dan een ploeg als Utrecht is die meteen doorrent achter de bal aan raak je het overzicht kwijt. Dan is de enige optie de bal blind wegtrappen zodat de man die druk op je zet hem in ieder geval niet heeft. Zo ging het in de uitwedstrijd tegen Dinamo ook (vooral in het begin), kijk maar na.

Je kan zeggen dat het vandaag aan de verdediging heeft gelegen, maar door wie horen die gecoacht te worden?

6 november 2011 om 18:16

Door Frank de Boer? Nee da's flauw, ik snap je punt. Ik kan het als buitenstaander lastig beeordelen, maar volgens mij is Vermeer een fantastische lijnkeeper met briljante reflexen, alleen op het vlak van coachen lijkt hij erg zwak. Als Vertonghen iets mist, dan moet Vermeer hem daarop wijzen, maar volgens mij durft hij dat niet, Stekel ging altijd helemaal los op de verdedigers als ze liepen te prutsen, Vermeer staat er bij te glimlachen. Maar goed, dat kan hij leren, het blijft een goede keeper vind ik.

6 november 2011 om 20:09

Ja het coachen moet hij beter leren, maar of Ajax daar op dit moment de juiste plek voor is? Ajax moet nu echt gaan presteren in de competitie en dan heb je een stabiele en betrouwbare keeper nodig. (ander puntje: Vertonghen mag zich ook wel aangesproken voelen. Hij zou ook veel beter en meer moeten coachen)

Cillessen heeft ons miljoenen gekost en het zou een eerlijke concurrentiestrijd worden. Ik zou hem nou wel eens onder de lat willen zien.

Mijn analyse: Vermeer en Vertonghen eruit. Zij hebben vandaag zeker 5 doelpunten weggegeven. Strik erom heen en er mee oprotten. Die Vertonghen loopt alleen maar te zeiken op iedereen terwijl hij staat de verdedigen als een bejaarde vrouw. Vermeer is gewoon een keeper die geen punten voor je pakt maar dat wisten we al. Voor de rest was Ajax gewoon beter dan Utrecht vandaag. Utrecht kreeg 3 kansen, schoot ze erin en 3x gaf Vermeer de bal zo weg en die leggen ze er ook even in. Ach ja moeten ze maar niet zo arrogant wezen!

6 november 2011 om 18:40

Over Jan kan vertrekken heb je groot gelijk die speeld al weken als of hij mister Ajax him zelf is wat een kwal zeg krijg echt een hekel aan die Belg! Maar Vermeer vind dat die een paar wedstrijden aan de kant moet om zijn scherpe weer te krijgen.

6 november 2011 om 20:29

Nee, van der Wiel die de bal dom terug speelt op Vermeer, waarop Vermeer enkel de bal kan weg rossen... Dat kun je Vermeer niet kwalijk nemen. En hoezo "oprotten"? Fijn je spelers zo toespreken! Komende wedstrijd maar weer je eigen spelers uitfluiten! Klasse zulke supporters!

De Boer relativeert alleen maar. Ik heb hem nog nooit horen zeggen dat er een kop gaat rollen. Het belabberede spel van Anita relativeert hij ook elke week

Frank, hoe kan je dat nou zeggen: "het was niet zijn dag."
Hij maakt tot 2 keer toe (!!!!!!) dezelfde fout, die een tegengoal tot gevolg heeft.
Het komt de laatste weken steeds vaker voor dat hij de bal in de voeten van de tegenstander uittrapt.
Daarnaast erger ik me met de week meer aan die terugspeelballetjes richting Vermeerm vooruit met die bal! en als Vermeer die bal dan krijgt in een benarde positiie, schiet hem dan het stadion uit, of over de zijlijn! Tot 2 keer toe presteerd hij het om de bal laag in de voeten van de tegenstander te spelen. Dan heb je niet zomaar niet je dag, dan ben je gewoon gigantisch aan het blunderen.

Tuurlijk moet je Vermeer niet gelijk passeren na 1 dramatische wedstrijd, maar er moeten wel flinke woorden over gesproken worden. Daarnaast wordt het tijd dat Frank kapt met de speelwijze dat alle ballen teruggaan naar Vermeer, veel te risicovol. Wat dat betreft goed dat het vandaag eens flink werd afgestraft, hopelijk leren ze er bij Ajax nu eens wat van.

als je de boer moet geloven met deze uitspraak dan heeft Vermeer het hele seizoen in de eredivisie zijn dag niet op 1 wedstrijd na. alleen uit bij Roda hield hij de 0, in alle andere wedstrijden kon de tegenpartij juichen.

de Boer kan lullen wat hij wil ma deze blunders van Vermeer onacceptabel tot 2x toe en Vertongen moet gewoon als een beest gaan verdedigen en eens wat vuur en killing in zijn verdedigen gaan leggen anders kan ie zijn droomtransfer wel vergeten, niet lullen maar poetsen. En wat Vermeer betreft ik vind hem een goeie lijnkeeper ma in de lucht en meevoetballend uitermate zwak op deze leeftijd wat hij heeft moet hij gewoon een beest zijn in de lucht en goed kunnen meevoetballen maar geen van beide is het geval, hij maakt een zenuwachtige indruk al ie een bal terugkrijgt, in mijn optiek straalt Cilissen meer rust uit aan de bal en Cilissen wordt de 2e doelman achter Stekelenburg in Oranje al is dat nog toekomst muziek.

En daar is onze 'verlosser' weer met zijn verbloemende woorden?

Wanneer komt de oplossing nou eens boven tafel Frank? Jij en je spelers laten de supporters week na week door de stront zakken.

Vermeer moet gewoon gestraft worden voor zijn dramatische optreden vandaag, en dit in de vorm van Cillessen maar gewoon de kans te geven een paar wedstrijden.

6 november 2011 om 20:15

Als Cillessen het met dezelfde verdediging moet doen, maakt het geen verschil. Je kunt Vermeer een foute uittrap kwalijk nemen, maar welke speler speelt in eerste instantie terug op de Keeper? Het is wel makkelijk, wat kreten uit de media overnemen.... en dan met iedereen mee roepen dat Vermeer eruit moet!

6 november 2011 om 21:05

Wat maakt die terugspeelbal nou uit? Vermeer kon er makkelijk bij, geen probleem. Hij maakte alleen twee keer de verkeerde keuze. Hij had hem toch makkelijk over de zijlijn kunnen schieten? Daar zit hem de fout. Een terugspeelbal is het probleem niet, het gaat om het vervolg!

6 november 2011 om 21:21

3 verdedigers, en van der wiel speelt de bal terug, terwijl er een speler van Utrecht in de buurt van Vermeer staat! Hij kon niet over de zijlijn want daar stond een Utrecht speler! Van der Wiel had nooit terug moeten spelen, er waren andere kansen. Je speelt nooit terug op de keeper in het geval zoals gedaan werd. Nooit terug verdedigen op die manier. Dat kan niet!! Dat Vermeer een paar fouten maakte, is duidelijk, maar de verdedigers hielpen hem totaal niet! Ook de goal dat van links een voorzet komt van Fc Utrecht, en die beland bij de 2e paal, waar notabene 3 verdedigers van Ajax een Utrecht speler vrij laten inkoppen? Dat kun je nu eenmaal Vermeer niet kwalijk nemen.

Als Keeper ben je afhankelijk van verdedigers, een Keeper kan het niet alleen, en Vermeer stond er bij een paar goals echt wel alleen voor.

Het gebeurt overigens niet alleen bij Ajax, je ziet de laatste tijd vaker keepers in de problemen, dat ligt niet elke keer aan de keeper.

Begrijp dat De Boer Vermeer de hand boven het hoofd houdt.......

Maar echt, het waren niet alleen die lange ballen die meteen een tegengoal betekenden.

Bij 3-3 kwam hij naar de bal toe maar deinde te laat terug, had er vol in moeten gaan en tegen Bovenbert op moeten springen.
Bij 3-4 kwam hij wel uit maar had beter wat meer afstand kunnen houden, Verthongen zette nog zijn sliding in.

Tja, dit kan je overkomen.
Heel erg zonde maar vind het ook geen reden hem nu ineens ernaast te zetten.
Het is voor hem vandaag wel een heel indringend leerproces geweest......

6 november 2011 om 20:40

Maar het vervelende met Vermeer is dat ik ook niet het idee heb dat zijn zwakke punten naar een acceptabel niveau kunnen worden gebracht. Het is op de lijn een topkeeper, maar op alle andere fronten is hij zeer zwak. Meevoetballen en uitkomen gaat bij die jongen niet echt veel beter meer worden ben ik bang.

Ik denk dat het beter is om al te investeren in Cillissen waar ik meer het idee heb dat hij kan uitgroeien tot een topper, dat gaat Vermeer namelijk nooit worden.

vermeer wisselen kijken of cillesen beter kan omgaan met de verdedigers

Waarom Vermeer slachtofferen? Hij maakte zeker een paar inschattings fouten, dat kan gebeuren. Wat triester is, is dat Vermeer compleet in de steek wordt gelaten door zijn verdediging. Je kunt hem verwijten dat hij de bal niet goed uittrapte, maar welke verdediger speelt zo'n bal terug op de doelverdediger. Vermeer kon totaal niet aan op de verdediging.

Fijne supporters.... De ene week van der Wiel uit zanniken, en dan een week later Vermeer op de korrel nemen. Triest! Ik heb genoten! Want voor een neutrale toeschouwer was het een mieterse pot voetbal!

6 november 2011 om 20:18

nouja is dit de eerste keer dat vermeer zo speelt?

6 november 2011 om 20:38

Nee, vast en zeker niet. Maar hij heeft geen verdedigers, en dan kun je nog zo goed keepen, maar je hebt nu eenmaal betrouwbare verdedigers nodig. Van der Wiel speelt de bal notabene terug op de Vermeer! Waar moet Vermeer in hemelsnaam naartoe. Alle verdedigers staan op een kluitje. Ik weet niet waarom, misschien bekijken ze elkaars tatoeages... Wamt verdedigd werd er totaal niet.

Trouwens, Carlo L'ami, Zou je het hem kunnen kwalijk nemen? Ik snap niet waarom die man keeperstrainer is!

6 november 2011 om 21:03

dan nog speel of schop je hem een einde weg

6 november 2011 om 21:24

Waar naartoe? Bij de zijlijn stond een Utrecht speler, en hij kreeg een ziekenhuisbal van van der Wiel.

6 november 2011 om 21:26

zijlijn? is iig geen doelpunt direct geworden

6 november 2011 om 21:35

Daar stond een Utrecht speler, en de Ajax spelers boden zich niet aan. De achterlijn was een optie.... Maar dat doe je ook niet. Dat hij hem ongelukkig raakt, komt omdat hij niet het duel aan wil gaan met die speler die naast hem stond.

6 november 2011 om 21:06

Zo hier ben ik het mee eens, op het neutrale gedeelte na. Als Ajax met 2-0 had verloren was er wat te zeuren geweest. Nu met 6-4 al helemaal!
De verdediging... zucht... van der Wiel lijkt weer zijn vorm te vinden, maar Vertonghen.. Wat een drama dit seizoen... Misschien Blind enkele wedstrijden erin zetten. Slechter dan Vertonghen nu kan hij het niet doen...

6 november 2011 om 21:31

Natuurlijk is 6-4 een aanfluiting, heel Nederland lacht nu en geint over korfbal. Maar ik vind het gewoon veel te kort door de bocht dat Vermeer de schuld krijgt. Terwijl de verdediging van Ajax gewoon bijzonder slecht speelde.

6 november 2011 om 21:36

Vermeer had gewoon een slechte dag! Nou dat kan, maar de verdediging maakte het ook niet makkelijk voor hem! En aangezien hij ons dit seizoen al ik weet niet hoe vaak heeft gered, had juist nu de verdediging hem moeten helpen en juist vandaag maakte die het hem extra moeilijk! Nee Vermeer blijft mijn nr 1!

6 november 2011 om 21:46

Mooier kan ik het niet zeggen. Het is te makkelijk om Vermeer de schuld te geven.

Ik lees hierboven dat er in Nederland geen centrale verdedigers te vinden met een cv die goed genoeg is voor Ajax. Laat me niet lachen: alsof Ajax voetbal speelt van een andere planeet. keep on dreaming.

6 november 2011 om 21:52

Het gaat niet om het nivo dat ze nu spelen het gaat om welk nivo ze willen spelen,en dan zijn er maar weinig goede verdedigers te vinden.

ze hadden Arie vd Heijden niet weg moeten doen. Die was wél scherp geweest en had Verthongen nu kunnen vervangen. Die is al weken aan een slechte reeks bezig en is elke wedstrijd betrokken bij tegendoelpunten. Grootste probleem is dat de selectie tov vorig seizoen niet écht versterkt is. Oké Sigthorson.. maar is ook niet een speler waarvan je mag verwachten dat ie zomaar even Ajax naar een hoger plan tilt. Janssen is een goede voetballer tussen spelers die zowat al het vuil werk voor hem opknappen maar zo steekt het middenveld niet in elkaar. Ajax is vorig jaar de kampioen van de minst slechte geworden en als je dan meent niets te hoeven te doen aan je selectie...? Dan is dat erg dom. De anderen (twente, AZ en Psv) hebben die status nu gewijzigd en hebben hun selectie stevig versterkt.. Vermeer maar ook andere spelers delen mee in de malaise van de zoete nasmaak van een kampioen die denkt wel even op de lauweren te kunnen rusten. Het voetbal vooruit gaat steeds beter maar owee als de tegenstander in balbezit komt en Ajax achteruit moet denken... dan beginnen de problemen elke keer. Jammer dat dan ook nog eens de beste voetballers bij Ajax gewoon niet eens meer in beeld zijn. Dan is het negatief cirkelje rond. Ik heb het idee dat de leiding zo rechtlijnig is, dat een milimeter naar rechst of links al betekent dat je de biezen kunt pakken. Alléén de echte toptrainers en/of pedagogisch goed onderlegde trainers kunnen ook met moeilijke individualisten (vaak de toppers binnen een team) goed werken. Maar goed, ik denk dat het dit jaar een rampseizoen gaat worden. Met Vermeer zonder Vermeer... maakt niets uit. De selectie is qua niveau gewoonweg te laag.

Tuurljk was het niet zijn dag Frankie de Boer,

en ook is de geest van ajax is allang vertrokken met 3 landstitels in 14 jaar,
het enorme financiele wanbeleidt, op alle niveaus bestaat ajax niet meer in zijn eigen
gelederen van Rvc, Dag Bestuur, technische staf. ach ik hou erover op.

Ajax bestaat niet meer als club, jammer dat de eigen fans dit nog niet doorhebben.
De geest is vertrokken en de naam blijft over.

en Frankie maar blijven roepen en relativeren,
Wij waren 10 keer beter en Keneth Vermeer had ze dag niet.

Man man man man wat was hij slecht zeg vandaag.
De komende 2 weken alleen maar op uittrappen trainen zou ik zeggen, en als hij niet verbeterd Cillissen erin zetten

Vermeer is een leuke lijnkeeper met een prima reflex. Alleen zijn voorzetting is dramatisch, hij is onzeker,bij voorzetten reageerd hij als een stanley menzo. Met andere woorden een leuke keeper voor de subtop eedivisie maar niet dee keeper die ajax richting top brengt.

De Boer moet gewoon zijn vriend en oudcollega, Edwin van der Sar vragen of hij Vermeer en Cillisen een tijdje wil mentoren en trainen, om die twee zowel mentaal als technish sterker te maken. Vertel die twee is over presteren onder druk terwijl je op het trainingsveld staat. Leg ze uit wat de beste opties zijn en de beste beslissingen. En laat hem eventueel rapporteren naar FdB over wie zijn eerste keeper zou zijn geweest. Maak gebruik van die kennis. Ik denk dat Edwin daar best welwillend tegenover zal staan, voor een x aantal uurtjes per week.

Ik ben het niet vaak eens met Jan Mulder bij studio voetbal maar gisteren had hij toch een punt.
Frank de Boer was in het verleden als speler nooit tevreden over zijn prestaties of de prestaties van het team, nu ajax slecht draait is de Boer een meester in het relativeren en staat hij na een nederlaag zoals tegen Utrecht de pers lachend te woord.
Dat zegt volgens mij voldoende als je gaat zoeken naar oorzaken van het falen van ajax.

Ik kan mij herinneren , Jan wouters slechte resultaten ,, ontslag , Danny Blind een paar slechte resultaten,, ontslag . Martin Jol en Marco v Basten,, ontslag .. Ik kijk al weken naar een dwalend Ajax , een Frank de Boer die Theo Jansen als verdedigende middenvelder laat spelen in het begin competitie . Het is dat Sigthorsson geblesseerd raakte dus had hij geluk dat de opstelling veranderde . Ondanks dat half Nederland hem er op attendeerde dat dat niet de plaats van Theo was maar dat luisterde Meneer de Boer niet naar . Over het punt motivatie en er moet eerst iets in het veld gebeuren dat ze beginnen te voetballen welnu Meneer de Boer . daar bent U voor , U bent trainer U moet de poppetjes neerzetten en de poppetjes motiveren en scherp houden . Meneer de Boer U bent niets beter dan Martin Jol of wie dan ook , nee die moest eruit , ik vraag me werkelijk af wie steeds de hand boven het hoofd van Frank de Boer houd . Het word steeds meer een lachertje .

Inderdaad hopeloos gekeept.
Ik was zelf bij de wedstrijd De Graafschap-ajax (de 1e wedstrijd), waar Ted v.d Pavert ook al ongestoord de 1-0 kon inkoppen.ook deze goal was binnen de 5 meter, Vermeer is gewoon te bang om de goal uit te komen bij hoge ballen.iedereen vergeet hoe belangrijk Stekelenburg vorig jaar was, die pakte gewoon veel punten voor Ajax.tuurlijk heeft Vermeer goede reflexen, maar hij heeft gewoon 3 minpunten:slecht in hoge ballen, kan niet goed coachen en bij terugspeelballen is het gewoon op geluk naar voren roeien.dit gaat niet goed zo!!!
Tevens liep Anita weer eens totaal te schutteren, waarom Sneijder en Castillion al zo snel in de verhuur gedaan.die mentaliteit die Sneijder heeft mag Anita nog niet van dromen en wat Bulykin kan (al deed hij het gisteren goed) kan Castillion ook.
Maar goed PSV staat finacieel in het rood, maar heeft gewoon supergoed ingekocht.wanneer trekken wij als Ajax onze knip eens, want als je je niet meer kunt opladen tegen tegenstanders die 200 % gemotiveerd zijn, ga dan a.u.b wat anders doen.met deze mentaliteit hoef je niet eens meer naar Den Haag en de Kakkerlakken af te reizen.anita, Enoh,van der Wiel,eriksen:kijk een s naar de beelden van Johan Neeskens, Strijd leveren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren