Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als Greg wordt uitgefloten, voelt dat alsof wij worden uitgefloten'

Laatste update:

Gregory van der Wiel zit in een moeilijke periode. De vleugelverdediger van Ajax gaf na het Champions League-duel met Dinamo Zagreb al aan dat hij in een dip zit en zondagmiddag viel Van der Wiel opnieuw tegen in de Klassieker tegen Feyenoord. Toen Frank de Boer de vleugelverdediger naar de kant haalde, werd dat door de supporters begroet met luid gejuich.

Het was een pijnlijk moment, vond ook Jan Vertonghen. "Greg zit in een dip, maar ik heb hem keihard zien knokken om in de wedstrijd te komen. En zo slecht vond ik hem ook weer niet spelen", noteerde AjaxLife uit de mond van de aanvoerder van Ajax. “Greg is één van ons en als Greg wordt uitgefloten, voelt dat alsof wij worden uitgefloten. Dat raakt ons allemaal.”

Vertonghen betwijfelt of Van der Wiel nu echt beter zal gaan spelen door de fluitconcerten. “Het is moeilijk om zoiets van je af te zetten”, voorspelde de Belg. Van der Wiel werd naar de kant gehaald toen De Boer een veldspeler moest wisselen na de rode kaart van Kenneth Vermeer. Met Jasper Cillessen onder de lat deelden Ajax en Feyenoord de punten (1-1).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een van de belachelijke uitlatingen van het succes-publiek. Stelletje imbecielen die op de tribune zitten en alleen voor Ajax juichen als ze voor staan. Gregory v.d. Wiel was bijlange na niet de slechtste man op het veld. Het is diep triest. Ajax moet uiteraard meer motivatie tonen want het spel was niet om aan te zien. Maar dat kan niet zonder de steun van de supporters. Ik schaam me voor de rest.

23 oktober 2011 om 17:15

Het is ook niet mijn manier van supporten. Wij zongen hem dan ook even toe en klapten. Echter een deel van de supporters weet wat hij kan en dat heeft hij na het WK niet meer laten zien en bejegenen hem op die manier. Wie zijn wij om onze manier van supporteren beter te vinden dan die manier? Toon respect voor je medesupporters en anders ben je in mijn ogen alleen maar een slechtere supporter.

Ik support ook door 90 minuten te zingen en mijn club te steunen in voor en tegenspoed en met mij gelukkig velen in ons vak. Echter ik heb wel respect voor de mensen op (vaak de lange zijden) die toch sneller gaan fluiten en hun manier van supporten vooral af laten hangen van het wedstrijdbeeld. Gaat het goed dan zingen ze af en toe mee, gaat het minder dan gaan ze vloeken en fluiten. Want niet alleen wij zijn Ajax, zij zijn Ajax net zo goed en geven er net zoveel geld (of misschien wel meer) aan uit om onze club te volgen.

23 oktober 2011 om 17:24

Mooie reactie Ajacied777. Ik fluit ook niet, kan t ook niet dusja haha, maar ik snap het wel altijd. Helaas is t gewoon iets dat bij Ajax hoort en vaak is t niet onterrecht. Ja je maakt je eigen club er niet beter van en vaak worden de spelers nog onzekerder maar je mag verwachten dat je uitgerekend in de klassieker wat meer strijdt leverd. Feyenoord had gewoon moeten winne want ze waren beter dan Ajax. Het had zo 3, 4-0 kunnen staan. Over de mensen die klagen over de fluiters wil ik vragen gaan jullie ook naat stadion elke wedstrijd of wat? Zo niet, houd dan je mond want voor wat je betaald mag je ook wat strijd en inzet zien. Toon altijd 200% ook tegen VVV of zlefs een amateur in de beker

23 oktober 2011 om 17:26

Respect voor de mensen die V.d. Wiel belachelijk maken? Man, hoe kan je daar nu respect voor hebben? Het is een klein deel van de supporter die het voor de rest verpest.en ik vind 5.000 van de 52.000 een klein deel. Ik heb geen respect voor de mensen die v.d. Wiel zo torpederen door een cynisch klapgebaar te maken.

23 oktober 2011 om 17:30

En ik zit op de lange zijde en geeft er inderdaad zelfs nog meer geld aan uit. Mijn seizoenskaart kost bijna 450 euro, zit je tweede ring. CL kost meer dan 200. Daarnaast reis ik ook meer dan een uur en wil ik ook mijn ploeg bij de warmingup aanmoedigen dus vandaag dus vroeg op, vol verwachting naar het stadion om vervolgens zo'n eerste helft te zien. In het begin probeer ik ze nog met aanmoedigingen over het dode punt heen te helpen. Einde van eerste helft kolkte het stadion nog bij de corners en na de achterstand stond werkelijk het hele stadion achter de ploeg echter ergens houdt het op.

Vandaar dat ook ik erg blij was dat van der Wiel gewisseld werd en heb inderdaad daar een mooi applaus voor gegeven, was een prima wissel. Nu van der Wiel wekelijks niets laat zien, pleit ik echt om Ruben Ligeon op te gaan stellen. Kan van der Wiel zich in de luwte terugknokken en kan Ruben zich ontwikkelen. Mijn inziens een win-win

23 oktober 2011 om 17:32

Ach ach, als hij daar niet tegen kan, heeft hij niks in het prof voetbal te zoeken. Ik keur het niet 100% goed, maar het ik vind het wel degelijk te begrijpen. Als ik deze inzet toon op mijn werk, krijg ik een waarschuwing en gebeurd dit vaker dan lig ik er gewoon uit. Van der Wiel speelt al maanden belabberd en hij moet eens uit de basis gehaald worden. Zal hem alleen maar goed doen, want het lijkt alsof hij het idee heeft dat hij toch wel blijft staan.

23 oktober 2011 om 17:36

Helemaal eens met Speedyafc laat die vd Wiel lekker op de bank gearriveerde vedette spelen en andere spelers bekijken die wel het enthousiasme kunnen opbrengen om in het shirt van Ajax te mogen spelen. Liever 10 hongerige jonkies dan 10 volgevreten vedetten die niet tegen kritiek kunnen.

23 oktober 2011 om 17:43

helemaal mee eens jaspurtja!

wat ben je voor supporter als je je team niet support? je dupeert niet alleen van de wiel hiermee, maar het hele team.
in voor en tegenspoed, anders mag je jezelf amper supporter noemen...
door hem uit te fluiten gaat hij echt niet beter voetballen, steun hem juist op de dit soort momenten!

23 oktober 2011 om 21:36

Dan hoor jij dus bij die nep-ajaciaden! Ik betaal bijna 4.000 euro per seizoen per kaart,
X2 is is bijna 8.000 euro per seizoen!!! Maar ik ga geen jongen uitfluiten of cynisch lopen applaudiseren als er iemand gewisseld wordt die waarschijnlijk meer Ajacied is dan jij en ik bij elkaar!!
Hou toch op man! Geef je seizoenkaart op en blijf voortaan lekker weg!! Nep/ajacied!!!

23 oktober 2011 om 22:38

Waar stond jij dan vandaag? Op F werd hij behoorlijk massaal uitgezwaaid in elk geval.

24 oktober 2011 om 16:08

torpederen nog wel,aan jouw reacties te merken ben jij een leeftijd genoot van vd Wiel.
Een generatie van verwende ventjes!
Waarschijnlijk zit je ook in 410. Waarvan de meeste rechtstreeks uit de provincie komen en nu denken dat ze echte supporters zijn.
Ik weet zeker dat de supporters die floten en klapten zieker zijn van een nederlaag dan de schreeuwers uit 410.

24 oktober 2011 om 16:53

@ Henk Mokum

Ik weet niet op wie je doelt aangezien ik niemand het woord torpederen heb zien gebruiken. Ik heb 10 jaar op de F-side gezeten. Maar was daar wel een beetje klaar met de sfeer die ze creeren. Het is alleen maar negativiteit dat daar heerst, het alombekende gezeur naar de Meer en vroeger was alles beter. Ik had nog maar weinig het gevoel dat ik met echte supporters te maken had maar meer met oude klagers.

Ik zit sinds 2 seizoenen in 410 en dat zijn voor mij wel de echte supporters voor een club. Niet voor niks dat zij vaak de meeste waardering krijgen van de spelers omdat zij hun jongens 90 minuten aanmoedigen. Je generatie verwende ventjes vind ik ook een belachelijk argument. Want de gemiddelde leeftijd is daar denk ik 25-27 dus al die verwende ventejs volgens jou hebben de gouden tijden uit de jaren 95 nieteens meegemaakt maar velen zijn de laatste jaren supporter geworden toen het niet goed ging met de club. Daarbij weet ik ook niet hoe je aan je provincieargument komt want het overgrote deel van de jongens komt gewoon uit de regio Amsterdam (verder ben ik ook benieuwd waarom iemand een mindere supporter zou zijn wanneer hij uit de provincie komt). Veel jongens van 410 volgen hun club overal zowel in nationale uitwedstrijden als europese uitwedstrijden.

Dus als ik jou zo hoor en je leeftijd zie zou jij zo maar 1 van die klagers op de F-side kunnen zijn .....

23 oktober 2011 om 17:15

Hoe moet je iemand steunen die keer op keer zulke fouten maakt ?
tegen psv hebben we dankzij hem 2 goals tegen gekregen, en noem maar op!
Het is niet alleen vdw maar ook de Jong en Anita die er niks van bakken!

Ik ben er ook klaar mee met die Boer elke kaar dat tikkie terug om net niet die risico te nemen om wel vooruit te spelen!
Een inspiratieloze Ajax dit!

23 oktober 2011 om 17:23

Als je dat niet begrijpt zeg... Iemand steunen die het heel goed doet is niet nodig. Steun kun je gebruiken wanneer dit niet zo is. Nu trap je hem juist dieper de grond in.

23 oktober 2011 om 17:44

dus malaga steun je ook niet? want die spelen ook beroert de laatste tijd

23 oktober 2011 om 17:53

Beroerd ?
Als je ze zou volgen zou je met feiten komen.
Ik steun Malaga geheid al hebben we terecht verloren tegen Real.
Maar als er bij malaga een persoon loopt die het eigenlijk verziekt voor andere zoals VdW dat doet voor Ajax.
Elke x dat balletje terug of dat onnodige balverlies!

23 oktober 2011 om 17:57

elke ajax supporter baalt hiervan, maar dat betekent niet dat je je team niet meer moet aanmoedigen en spelers maar gaat uitfluiten. ga er zelf dan staan...

23 oktober 2011 om 18:40

Nee klopt, maar je moet de zwakke spelers er wel elke keer in laten staan ?
kom op man genoeg is genoeg.
Anders blijft ajax steeds punten verliezen!

23 oktober 2011 om 21:26

van der Wiel gebeurd het al week op week he. keer op keer. fluiten mag best. het is niet zo of het nu alleen deze wedstrijd gebeurd.

23 oktober 2011 om 17:28

net als bij elham keert hij trug werd hij uitgefloten door zijn eigen suporters

23 oktober 2011 om 17:31

Vd Wiel focust zich niet meer op voetbal en heeft de wil niet meer. Loopt gemakzuchtig met een rollator over veld net zoals die andere 9 spelers.

Van mij verdiend hij het. Bebgin bijna te hopen dat hij zijn voorste kruisband weer molt zodat hij zich een keer focust op het voetbal ipv twitter. Loopt echt rond als een gearriveerde vedette die het vuile werk aan ploeggenote kan overlaten.

Dit was de zoveelste keer sinds begin seizoen en eigenlijk ook vorig seizoen de gemakzuchtige vd Wiel voorgeschoteld krijgen. Publieks geduld en begrip is niet eindeloos.

23 oktober 2011 om 17:52

Wat een supporter ben jij zeg, een speler van je club een gemolde kruisband wensen?
Waarom krijgt Mikey wel onvoorwaardelijke steun? Waarom Greg uitfluiten, als Eriksen, Siem, Sulej Jan en nog een paar al weken niks presteren?

23 oktober 2011 om 17:55

inderdaad een zwaar kansloze reactie als je iemand zoiets toe wenst!

23 oktober 2011 om 18:01

Mickey helemaal geen onvoorwaardelijk steun gegeven. Zeg toch ook net zoals die andere 9 spelers. Je leest niet eens wat ik zeg.

Ik zeg begin bijna. Leer lezen, want dat was volgens vd wiel ook het breekpunt om succesvol te zijn en iets te bereiken met het voetbal. Hij is nu 180 graden andere richting uit aan het gaan. Gaat mij om motivatie die hij na revalidatie wel had. Heilig vuur en trots om voor Ajax te spelen.

Sjonge jonge zeg echt begrijpend lezen is soms ook moeilijk he!

Afca013 en nevwalkalone de twee meest kansloze reacties van vandaag is aan jullie toebedeeld. Reageren zonder te lezen.

23 oktober 2011 om 20:02

ja maar toen was ie 20 en had ie geen vaste bassisplaats, dan willen ze wel

23 oktober 2011 om 20:41

Los van het feit dat het fluiten inderdaad averechts zal werken, was van der Wiel wel degelijk de aller-allerslechtste man van het veld. Schaken, Bakkal en Cabral liepen hem keer op keer voorbij alsof hij er niet stond.

En wat de supporters het meest irriteert is die lakse, gelaten, nonchalante, ongeinteresseerde houding van Greg.

En zelfs in deze vormcrisis is van der Wiel nog steeds Nederlands beste rechtsback. Dat zegt ook qel wat...

24 oktober 2011 om 10:31

Naja je moet het niet overdrijven. Dat hoort nou eenmaal bij Amsterdammer zijn. Kritisch en veel eisend publiek dat is ook meteen de charme van het Amsterdamse publiek, naar mijn mening. Het zou mooi zijn als hij volgende week weer vol gesupport word maar hij speelde ook echt bagger dus dat mag dan best te kennen worden gegeven naar mijn mening.

@ Vertonghen: Het was ook tegen heel Ajax bedoeld tenminste van mij. Kon wel janken zo slecht was het.

Als het jullie raakt, komt de boodschap misschien een keertje aan, niet denken dat het wel goed komt en dat je je plekkie in de basis toch wel behoudt.

Mouwen opstropen als het voetballend niet lukt en werken voor je geld!

Goede reactie van Vertonghen voor zijn teamgenoot.

Misselijk dit zeg! Help een speler ipv uit te fluiten! Net of die het express doet. Knokt hard en heeft toch een goede persoonlijkheid.

Sympatiek van Vertonghen, had ook niet anders verwacht eigenlijk. Natuurlijk steun je elkaar als ploeggenoten zijnde. Toch zal het bij van der Wiel snel beter moeten. Men doet nou net of het publiek al na 1 slechte wedstrijd begint te fluiten. Van der Wiel is al maanden niet in vorm. Dan kun je zoiets na verloop van tijd wel verwachten. Toch denk ik dat hij er niet te veel aan moet tillen en het misschien beter is dat Ligeon de komende wedstrijden speelt. Van der Wiel is dan even in de schaduw en kan zo tot rust komen. In de Nederlandse competitie en beker hoeft dit geen enkel probleem te zijn en we hebben vorige week kunnen zien dat dit ook tegen Dynamo geen enkel probleem zal opleveren. Ajax is immers al min of meer geplaatst voor de volgende ronde Champions League

Als hij goed speelt fluit niemand hem uit.
Hij speelt al een tijdje zo slecht, als ik V. Marwijk was zou ik hem eigenlijk niet eens een basisplaats geven, zo slecht speelt hij de laatste jaren
Mja een betere optie heeft hij niet dus hopen dat die V/d Wiel beter wordt op het EK want anders ziet her er echt somber uit voor ons.

Ik was het er ook niet mee eens dat de mensen om me heen plots begonnen te klappen belachelijke actie natuurlijk daar help je die jongen niet mee maar er moet toch wat gebeuren in z´n kop en ik hoop dat hoe slecht de actie ook was hij zich nu nog 20% meer zal geven en terugkeert op niveau.

Fluit nooit een eigen speler uit, ajax publiek moet zich schamen!

23 oktober 2011 om 17:35

Hij werd niet uitgefloten, bij de wissel werd er een juist cynisch geapplaudiseerd, sommige gaven zelfs een staande ovatie voor de wissel. En het publiek hoeft zich vandaag helemaal niet te schamen, spelers die zo slap aan de klassieker beginnen moeten zich doodschamen. Je bent prof, je hoort er gewoon te staan. Tienduizenden voetballers zouden maar wat graag in Ajax spelen, daar mogen de spelers zich best bewust van zijn.

Het mag best een keertje tegenzitten, een speler mag best weleens een vormdipje hebben echter aan de inzet mag het nooit liggen en vandaag was het tot de rode kaart een slappe hap. Keer op keer terugspelen op Vermeer, werkelijk om je kapot te ergeren.

23 oktober 2011 om 17:42

Ik heb het zelf gezien, bedoel ook cynisch applaus maar ook de andere fluitconcerten die op n speler zijn gericht. Ik heb al in meerdere reacties laten merken dat het schandalig is dat hoe slap en arrogant ze waren vandaag. Maar dan nog ga je nooit dit bij een eigen speler doen klaar. En hij heeft dat niet verdiend want hij is geen slechte speler. En nog steeds, het gaat erom dat je clubbie gaat winnen. Jij mag mij vertellen hoe dit de spelers tot winnen zet?! Want het is goed en nodig dat er wat van het slechte spel word gezegd en wat gebeurd Maar in de wedstrijd zelf gaan ze niet beter spelen van zo een cynisch applaus of uitfluiten..

23 oktober 2011 om 18:34

Dus wel, na de wissel en de reactie van het publiek gingen ze wel degelijk beter spelen. Toen ging iedereen ook meteen weer achter de ploeg staan en werd het zelfs 1-1. Elke keer wanneer het publiek in de Arena boos wordt, zie je de inzet direct omhoog gaan.

vd wiel zal nu toch echt zelf maatregelen moeten gaan nemen en zich meer op voetbal moeten gaan richten, je kunt een keer minder spelen maar 1,5 jaar zwak spelen kan niet bij een club als Ajax.
de Ajaxieden hebben lang genoeg vd Wiel de handen boven zijn hoofd gehouden en het beste is dat vd Wiel eens dat gerap minder gaat maken en maar eens vaker weer gaat trainen.

tjah zoals Johan Derksen al zei ´´ bij de voetballers van tegenwoordig is zelfkennis zeldzaam´´

Schande! Ik zat in het stadion en dan zie je mensen om je heen opstaan en klappen. Als je een kaartje koopt voor ''de klassieker'' en je ploeg heeft het moeilijk, dan moet je alle spelers aanmoedigen. Juist de spelers die in een dip zitten. Geen wonder dat het niet loopt als je eigen supporters je zo de grond in werken!

52.000 Ajacieden die Feyenoord hadden kunnen ''intimideren'' en als de 12e man voor Ajax kunnen zijn, hebben Ajax niet geholpen deze wedstrijd. Behalve vak 410, complimenten!

23 oktober 2011 om 17:36

Tuurlijk uitfluiten van je ploeg is niet goed maar dit keer was het gewoon echt terecht!

Ik zag geen strijd, bloed, zweet, passie en vooral aan de inzet ontbrak het gewoon het zijn gewoon verwende nesten die eens moeten werken ze verdienen tonen en dan zie je deze instelling namelijk van 0 bij onze club tonen we meer inzet dat al deze ajacieden bij elkaar die vandaag op het veld stonden!

23 oktober 2011 om 18:15

Strijd, passie, enthousiasme, blijdschap etcetera.. komt niet automatisch bij supporters.. dat zijn geen dingen die je 'even' acteerd/opzet ofzo.. Nee dat zijn dingen die overkomen je.. En wanneer overkomt dat je?.. Als je op het veld veel strijd ziet, vechtlust ziet, inzet, goed voetbal, tempo in het spel enzovoort, dat wekt bovengenoemden dingne op bij supporters... En die dingen hebben we vandaag voor de zoveelste keer niet gezien.

En die dingen hebben helemaal niks te mkaen met kwaliteit van het team.. Dat is puur een fout, een instellingsfout, een gebrek aan beleving, mentaal slecht enzovoort..

Natuurlijk mag je dat de spelers aanrekenen.. Daar hoor je echter de spelers niet over praten.. amar wel gaan zeuren dat het publiek niet blij was..

Begrijp me niet verkeerd.. ik ben tegen het uitfluiten van eigen spelers.. Maar ga eerst eens kijken waar de oorzaak is.. En dan blijkt dat de spelers zich zelf moeten schamen.

24 oktober 2011 om 00:17

Schande??

Een kaartje voor 1 wedstrijd is al gauw 50 euries... Nou dan vind ik het geen schande dat je gaat fluiten als de veldspelers er zo met de pet naar gooien. Sorry hoor maar dan ben je het niet waard om een ajax shirt te dragen.

triest. cynisch klappen bij een wissel is dodelijk. gebeurde vorig seizoen ook bij ons met bruins.

23 oktober 2011 om 18:03

Ja maar wel na 3 slechte jaren en geen 3 slechte wedstrijden. Overigens kan ik mij de frustratie wel voorstellen bij de ajaxieden, die van der Wiel is met alles bezig behalve voetbal. Wat was die gast weer slecht vandaag!

24 oktober 2011 om 10:22

Van der Wiel speelt na het WK al dramatisch hoor!

Tsjaah Jantje, als je zelf ook zo slecht speelt, dan kan je dat niet van je eigen medespeler zeggen, dus das logisch!

Het hele elftal speelde slecht, maar je kan ook zeggen dat Feyenoord gewoon fantastisch speelde, Eriksen en Janssen konden niet de steekpasses geven die ze gewend zijn, fantastische prestatie en dan kan je wel zeggen dat spelers onder de maat speelden, maar Feyenoord legde daarentegen wel goed voetbal op de mat.

Als een speler al weken slecht speelt en het ziet er uit of het hem werkelijk geen reet doet dan vind ik het niet meer dan terecht. Vind dan ook dat je 1e gedachte is dat het publiek dat niet moet doen dat dat ook debiel is. Je 1e gedachte zou moeten zijn ik heb het publiek kennelijk zwaar teleurgesteld laat ik daar eens wat aan doen.

Sorry maar het is gewoon niet om aan te zien en ik erger me echt kapot aan van der Wiel. Zijn spel, zijn vorm, zijn houding. Het interesseert hem geen reet lijkt het wel. Of hij onaantastbaar is ofzo. Minste wat je kan doen is alles geven. Als je alles geeft maar toch niet goed speelt dan fluit niemand je uit hoor.

Daarnaast vind ik het ook wel de verantwoordelijkheid van de Boer om van der Wiel er een paar wedstrijden naast te zetten. Zet Anita of Ligeon daar maar eens neer. Want er zit gewoon iets niet goed in t hoofd van van der Wiel.

Ajax eerst janken dat vdw weg gaat bij Ajax en nu heel dapper uit fluiten heel Ajax speelt slecht alleen keeper niet

23 oktober 2011 om 17:30

Persoonlijk vind ik het nieuws dat City met 6-1!!! wint bij United toch wel wat verrassender en meer aandacht trekkend dan Ajax dat weer eens niet uit de verf komt. Ajax is het hele seizoen al wisselvallig en Feyenoord speelt niet verkeerd, dus dit zat er in.

On topic:
Het kan natuurlijk niet om een speler van je eigen ploeg uit te fluiten. Van der Wiel speelt al niet denderend en je moet hem juist steunen in deze tijden. Het is ook opmerkelijk dat Ajax deze weken weinig overwinningen kan boeken in belangrijke wedstrijden. Ik had het leuk voor ze gevonden als ze voetballend beter waren, maar helaas.

23 oktober 2011 om 18:41

Ja, dat klopt ook weer.

Het is alleen jammer dat het betreffende topic niet de reacties meer laat zien.

23 oktober 2011 om 18:48

Njah omdat 2x zoveel mensen live kijken omdat er meer mensen met Eredivise Live zijn dan mensen met Sport1 volgens mij.
Persoonlijk vind ik die 6-1 ook groter nieuws dan een 1-1 bij Ajax-fey.

ON: Niet netjes van de ajacieden maar de frustratie van weken lang slecht spel en matige resultaten komt er een keer uit. Maar bij ajax moet je presteren en als je dat niet doet moet je ook niet verwachten dat ze week in week uit je een schouderklopje geven

Als het jullie allemaal raakt, misschien komt de boodschap een keer over. Stop met dat ouwelul voetbal en ga eens meer inzet tonen en motiveer jezelf eens voor een wedstrijd. Niet denken dat het wel goed komt en dat je je basisplek toch wel behoudt. Van der wiel gewoon een paar wedstrijden op de bank laten zitten en laat Ligeon maar staan.

Mijnheer Vertonghen mogen wij u dan vragen wat jullie in hemelsnaam wel motiveert ?!!?!?! Wat er gebeurde rond de wissel van van der Wiel ging inderdaad tever, alleen die waardeloze '' slack off '' mentaliteit '' zien we helaas al jaren tevaak , '' Just a Little too Late ''.

Elke keer horen we achteraf weer dezelfde excuses maar ervan leren '' ho maar ''. Enige zefl reflectie vanuit de spelersgroep zou op zijn plaats zijn. Het is kwestie van geven en nemen en niet alleen maar van nemen, waar het helaas zo nu en dan wel de schijn van heeft dat jullie alleen maar willen nemen. Wij mogen ons wel rot betalen voor kaartjes, vlieg/bus reizen , merchandising en weet ik al wat niet. Is het serieus dan teveel gevraagd van ons dat jullie teminste inzet tonen ? Niet dat hij dit zal lezen, maar het lucht wel even op

24 oktober 2011 om 16:14

En zo is het maar net!

Goed dat veel spelers voor Van der Wiel opkomen. Zonde dat een deel van het publiek spelers uitfluit, ze gaan er echt niet beter op spelen.

23 oktober 2011 om 17:47

@ Rmandes

Gedeeltelijk ben ik het met je eens, wat er gebeurde rondom van der Wiel ging veels tever. Alleen wat helpt ze dan wel om gemotiveerd te zijn ? Het is niet de eerste keer dat we met zijn allen ( Ajacieden en niet Ajacieden ) kunnen constateren dat ze er gewoon met de pet er naar gooien.

Daar is altijd begrijpelijk veel leed vermaak over van andere supporters, maar het is natuurlijk van de gekke dat het Ajacieden kwalijk word genomen als men er eens een keer schoon genoeg van heeft. ( ik heb het dus niet over fluit concerten die te gemakkelijk zo nu en dan neer dalen )

Nu ben ik tegen fluitconcerten en heb daar dus ook niet aan mee gedaan, alleen dit keer heb ik er wel begrip voor. Je word er echt moedeloos van, dat ze het voor elkaar opnemen is mooi maar laat het verdomme ook eens over een langere periode op het veld zien. Want wij kunnen ons wel bont en blauw betalen en ze steunen in binnen en buitenland, maar een goede wedstrijd mentaliteit is schijbaar met enige regelmaat teveel gevraagd. Persoonlijk ben ik die wisselvalligheid nu echt spuugzat en zeker omdat het een probleem is wat onder meerdere trainers speelde en maar niet op te lossen lijkt.

23 oktober 2011 om 18:37

Tja, natuurlijk was het vertoonde spel verre van goed, en ik geef jullie groot gelijk dat jullie er ontevreden over zijn, maar ik denk echt dat je het niet beter maakt door te fluiten.

Ik begrijp overigens helemaal wat je bedoelt, dat je gewoon moedeloos wordt van de slechte mentaliteit die niet meer goed lijkt te komen. Vorig jaar Psv, tweede seizoenshelft was ook zo. Maar ik denk dat Ajax er nog wel komt, hoewel ik niet denk dat ze 1e worden. Natuurlijk zitten ze in een flinke dip, maar als ze eruit zijn en spelen zoals tegen Zagreb dan worden ze minstens 2e. Maar dan moeten ze wel snel uit hun dip komen.

23 oktober 2011 om 22:25

@ Rmandes

Ohh jawel het kwartje zal toch eens de juist kant op moeten vallen, alleen mogen de heren nu ook echt eens zelf in de spiegel gaan kijken. Het is een wisselwerking die van twee kanten moet komen. Een deel van de aanhang moet haar gedrag aanpassen, maar de spelers moeten op hun beurt hun wedstrijd instelling ook eens aanpassen.

En als ik door Frank de Boer wordt opgesteld om mee te spelen.
blijven jullie mij dan ook onvoorwaardelijke steunen en toejuichen?
Van der Wiel voldoet niet, de bank is zijn plek.
Enigste wat pijnlijk is is dat Frank hem iedere keer blijft opstellen.
zelfde geldt voor Siem de Jong overigens die heeft ook keer op keer bewezen dat hij niet hoort te spelen
zet een andere speler erin en creeer zo nieuwe kansen en mogelijkheden.


Dit is voor het eerst dat ik het eens was met het uitfluiten van onze spelers! want een arrogantjes heb ik het vooral over Veronghen en van der wiel die denken dat ze er al zijn tonen totaal geen inzet(de rest ook niet)

Wat een aanfluiting dit Ajax wordt dit jaar niet eens zesde denk ik! Ik zie geen Passie, strijd, bloed, zweet, inzet ze moeten allemaal een schop onder hun reet krijgen! en een harde ook! walgelijk!
En met deze inzet winnen we niks meer walgelijke verwende nesten daaro!

Misschien was het nog niet duidelijk, maar iedereen werd ook uitgefloten. Greg speelt als sinds het WK zwaar onder niveau, zelfs zijn wedstrijden bij NL zijn gewoon ronduit slecht. Eigenlijk heeft deze jongen maar één seizoen gepresteerd. Heel simpel; VDW is geen top rechtsback. Opbouwend en verdedigend is hij erg matig, een beetje druk op deze jongen en hij is gezien. Aanvallend komt hij aardig mee tegen zwakke tegenstanders. Vind een jongen als Janmaat veel leuker om naar te kijken, is verdedigend sterker en is nog een jaar jonger ook!

Op Eredivisie live verbaasde Theo Janssen zich ook al terecht over de reactie van het Ajax publiek na de eerste helft. Waar blijft de steun als de verwachte grote overwinning uitblijft?

zal alle maal heel slecht en vervelend zijn voor hem,maar we moeten nou niet overdrijven. Hij krijgt niet onredelijk betaald voor z'n hobby uit te voeren.hij krijgt voldoende tijd om zich zelf te verbeteren.mag ik dan iets van z'n jonge verwachten? Buiten het feit dat hij niet zo lang geleden heeft geroepen dat hij bij ajax is uitgeleerd en dat hij toe is aan een stapje hoger,daar zie ik anders weinig van!! hij is al genoeg de hand boven het hoofd gehouden,en er zijn lang genoeg smoesen verzonnen waarom hij niet optimaal presteerde. (we)ik ben er nu klaar mee

Ik heb de wedstrijd niet waar kunnen nemen. maar een speler uitfluiten is nooit goed, ik keur dit gedrag van de Ajax-supporters dan ook af. Wel moet ik de kanttekening maken dat Greg niet voluit speelt op dit moment. Een signaal afgeven kan ook goed uitwerken. Hij moet beseffen dat je bij Ajax altijd 100% moet geven, en dat een gelijkspel, met name thuis, niet wordt getolereerd.
Wel is het zuur dat Ajax weer niet kon winnen in de Eredivisie, het zal een mentale kwestie zijn, waar Frank nog niet de juiste formule op heeft gevonden. Ook in de Eredivisie moet Ajax altijd alles geven, dan zal je sporadisch punten verspelen.

23 oktober 2011 om 17:38

Wat zeur je nou we hebben applaus gegeven voor de fantastische wissel....

Overigens je spreekt jezelf volledig tegen.

23 oktober 2011 om 17:41

Eeen signaal afgeven zeg ik! Beter lezen de volgende keer knul, hoef ik ook geen tijd meer aan mannetjes zoals jou te besteden.
Je kan hem ook steunen, en zoals jij zegt: "toejuichen''. Maar dan wel gemeend.

23 oktober 2011 om 17:47

Deden we ook de Boer toejuigen voor fantastische wissel en gemeend ook.

Mijn excuus dat mindere goden zoals ik niet jouw goddelijke tijd verdiend. Jij hebt het vrolijk over signaal geven. Denk dat Gregg het signaal nu zeker begrijpt mocht daar enige twijfel over bestaan. Wat wil je dat supporters doen een brief schijven? Juigen voor dramatisch spel week na week. Dit is niet de eerste keer dat met slappe instelling gevoetbalt wordt. Elke speler en ook trainer op Vermeer na verdiende vandaag een cynisch applaus.

Jij zit hier dingen te eisen maar je boodschap zal nooit overkomen. Enige wijze om dit over te brengen mijn onvrede te laten horen. Hier heb je hem dan stik erin als je er niet tegen kan en je te hoog verheven voelt om erop te reageren.

23 oktober 2011 om 17:57

Ik begrijp jouw onvrede over de prestaties van Ajax in de afgelopen Eredivisie wedstrijden, maar dat hoef jij niet op mij af te reageren. Ik kan er helaas niks aan doen snap je?
Het technische team bij Ajax moeten de juiste formule vinden hoe je dit team kan prikkelen. Dat ze vanaf het eerste fluitsignaal tot het laatstefluitsignaal voor het rood-wit van Ajax Amsterdam willen vechten. Ik vertrouw er ook op dat Frank die formule weet te vinden, het is immers een beginnend coach (die maken helaas maar weer fouten). Ajax heeft een extreem getalenteerde selectie, met heel veel kwaliteit. Maar ze moeten wel beseffen dat ze wel de volle 100 moeten geven op hun talent tot werking te laten komen.
Het uitfluiten van je eigen spelers/trainers is niet gepast. Je kan bijvoorbeeld door steunacties, bij het trainingsveld of door middel van spandoeken, ook je onvrede laten zien. Spelers moeten het vertrouwen van de supporters genieten, alleen dan zullen ze voor je door het vuur gaan.

23 oktober 2011 om 18:16

Reageer het niet af op je. Misschien had ik geen zeur je nou moeten zeggen want het was als grap bedoelt dat we applaus gaven.

Het technische team voetbalt niet. Gaat hier puur om instelling die volledig afwezig is. Spelers willen er niet voor vechten en dat heeft niets met opstelling te maken. Spelers die op hun gemakje achter tegenstander aansloffen dan is gewoonweg schandalig en daar kan zelfs Frank niets aan doen dan behalve ze niet op te stellen.

Het uitfluiten van eigen spelers/trainers is enige middel om dit duidelijk te maken als het week na week waardeloos is en elke keer 0-1 achter moeten komen of met 10 man moeten spelen. Begin van seizoen ook toen het iets minder ging stonden we achter ze en maakten we spandoeken maar je ziet het resultaat.

Het is het recht van publiek om te mogen uitfluiten deze duur betaalde vedettes. Veel mensen zouden hun leven opgeven om te doen wat hun nu mogen doen.

Te erg voor woorden dat ze niet tegen kritiek of fluitconcert kunnen. Willen naar topclub en zijn uitgeleerd bij Ajax toch. Doe je dit bij een echte topclub zoals vd Wiel zit je voor de rest van seizoen met geluk op de tribune.

Ik vind overigens 53000 aanwezig op verschikkelijke tijdstip tegen aartsrivaal meer dan voldoende reden om zogenaamd door het vuur te gaan. Heb nog nooit zoveel baksinelichtjes op het veld gezien in 30 jaar.

Vergeet niet dat we het over vd wiel hebben die:
- Zegt vermoeid te zijn na WK (maar initieel ontkent)
- Zegt uitgeleerd te zijn bij Ajax
- Zegt mening van supporters hem een worst zou wezen op twitter
- Zegt dat zijn niveau bij Ajax niet kan halen vanwege medespelers i.v.m. Nederlands Elftal.

Ja die ene ja. DIe alles en iedereen schuld geeft behalve zichzelf.

23 oktober 2011 om 18:27

Ik weet het, Greg is soms bijzonder irritant en lijkt ongemotiveerd. Maar ik vind het geen reden om iemand uit te fluiten die hopeloos uit vorm is. Een bepaald signaal afgeven is geen probleem. Maar iemand letterlijk uitjoelen is ongepast. Hij heeft vertrouwen nodig, met deze 'steunbetuigingen' is dat niet echt bevorderlijk.

Het zegt genoeg dat Frank de Boer een debutant die al kramp heeft gehad laat staan en Van der Wiel wisselt. Ik lees hier overal dat hij knockt, en hard werkt, goede persoonlijkheid etc. Gelul, die jongen loopt er al een jaar ongeinspireerd bij, laat hem anders rapper worden als die daar gelukkig van wordt. Van voetballen wordt ie alleen maar depressief lijkt het en als reactie reageert het publiek negatief. Wat een attitude alsof het allemaal vanzelf wel ff gaat gebeuren.

23 oktober 2011 om 17:57

Inderdaad, men is veel te lief voor Greg! Iedereen mag een dip hebben een keer maar een dip die al 15 maanden duurt gaat wat ver, niet? En de fouten die hij maakt zijn 9 van de 10 keer te wijten aan een stuk laksheid. Ik ben niet voor het uitfluiten van eigen spelers maar na 15 maanden wanprestatie mag er best een keer iets van reactie op komen hoor. Er zit 50.000 man op de tribune die elk 40-50 euro voor een kaartje betalen of nog wel veel meer. Hij loopt erbij alsof het hem geen reet kan schelen allemaal. Na afloop van de wedstrijd rijdt ie naar huis in zijn Mercedes die de gemiddelde supporter van 2 of 3 jaarsalarissen nog niet kan betalen. Mag het dan, na 15 maanden, dat er eens iets over gezegd wordt..

Was dat diezelfde van die Wiel waarvan diezelfde zogenaamde supporters vonden dat hij wel 25 miljoen waard was in de zomer?en Erikssen was al over de 30 miljoen en Sulejmani ook 25 miljoen na 2 goed gespeelde wedstrijden.
Dus er is voor 80 miljoen gewisseld bij ajax.
En dan nu je eigen spelers uitfluiten....schaam je diep.

23 oktober 2011 om 17:59

In de zomer? 2 zomers geleden, misschien zelfs langer...

1,5 jaar lang wanpresteren... schaam je diep.

Verbaast me nog dat de Jong niet wordt uitgefloten

Het ajax publiek is nu eenmaal het meest kritische publiek van de eredivisie, en verwent worden ze momenteel absoluut niet. Ik vind het persoonlijk wel grappig dat zoveel mensen blijven zeggen dat het niet aan van der wiel ligt. terwijl hij een van de slechtst presterende speler bij ajax is. hij werd door schaken, bakkal en cabral gewoon voorbij gelopen, bruikbare voorzetten zijn er nauwelijks meer. Hij moet gewoon gaan oppassen voor zijn plek in oranje.

Nou gregory speelt niet zoveel minder dan normaal.

Je eigen mensen uitfluiten lijkt een trend te worden, Engelaar bij psv, van Loo bij groningen v.d. Wiel bij Ajax en Cabral bij Feyenoord. Maar het is natuurlijk gewoon ontzettend lomp. Deze supporters brengen hun club in descrediet!

23 oktober 2011 om 17:59

Cabral uitfluiten vind ik lomp en triest, die jongen doet het goed, speelt een keer minder en krijgt gelijk een fluitconcert. Vd Wiel laat al 1,5 jaar niks zien behalve een lakse houding. Dat hij een keer wat gefluit krijgt, vind ik dan wat anders.

23 oktober 2011 om 19:56

maar toch moet je als publiek altijd achter je eigen mensen blijven staan. Je maakt het ze ook niet makkelijker.. zoals Gertjan Verbeek zei "ik geloof niet in spelers die in vorm zijn, wel in zelfvertrouwen" een speler krijgt daar zeker geen vertrouwen van..

23 oktober 2011 om 20:14

Dat klopt wel wat je zegt, maar aan de andere kant kreeg hij een jaar lang, of langer, wel de steun van het publiek, en daar is hij ook niet van opgeknapt.

Een dip van 1,5 jaar is wel bijzonder lang hoor.

23 oktober 2011 om 21:45

Moet je er wel bij bedenken hoeveel mensen het er waren. Bij van der Wiel het hele stadion ongeveer en bij Cabral misschien honderd ofzo.. Neemt niet weg dat je je eigen spelers nooit moet uitfluiten.

Als ajacied schaam ik me ontzettend hard.
ik kreeg een harde shock toen er gejuichd werd toen van der wiel gewisseld werd.

Tja , hoewel ik absoluut nooit en te nimmer een eigen speler uit zal fluiten heeft v/d Wiel dit wel een beetje over zichzelf afgeroepen natuurlijk he ? Altijd maar negatief in het nieuws met zijn achterlijke twitter gezeik , op feestjes aanwezig zijn laat in de avond voor een wedstrijd , meer bezig met zijn kleding rap-gebeuren en hyves enz enz. Als je dan zo belabberd speelt en dat al voor een lange tijd kun je dat een keer verwachten ?
Maar goed er waren wel meerdere spelers die niet geprestreerd hebben in deze wedstrijd? Vertonghen moet nu maar eens beseffen dat ie gewoon elke bal bij Theo in moet leveren en vooral zelf niet met de opbouw moet bemoeien ! Kappen met dat gezeik en gedoe wie nu de leider is Jantje want jij kan de rol blijkbaar niet aan ? Elke bal inleveren bij de tegenstander schaam je !

Maar vooraf zeiden vele dat deze wedstrijd de maatstaaf zou zijn voor het huidige Feyenoord gezien de laatste jaren in de Arena ?
Nou daar heb ik in 2 zinnen een antwoord op .
Ajax zeer teleurstellend en zal het dit seizoen zwaar krijgen.
Feyenoord Welkom terug !!!!!!!

Allemaal leuk en aardig natuurlijk dat collegiaal gepraat, maar dit kan je natuurlijk ook van een andere kant zien. VD Wiel speelt al weken belabberd en neemt niet echt de moeite om met zijn man mee te lopen en hem in de weg te zitten (dat is het minste wat je kan doen) en zelfs dat gebeurd niet!

De Boer moet zo'n jongen gewoon in bescherming nemen en hem gewoonweg niet opstellen! Zelfs zonder VD Wiel spelen we beter! De beste speelt toch immers? Lijkt het niet op! Het publiek was al geïrriteerd, en met deze wissel wordt dat deels afgereageerd. Mentaal kan er ook een rol spelen. Het is aan de Boer om VD Wiel gewoon in bescherming te nemen en hem de aankomend(e) wedstrijden gewoon niet op te stellen.

23 oktober 2011 om 18:03

Lijkt me een uitstekend plan, neem hem in bescherming en stuur hem op vakantie. Dit los namelijk ook niks op, die vent gaat op deze manier echt niet opeens beter spelen.

Verder is het gewoon jammer dat Ajax op bepaalde posities wat spelers mist in de breedte. Eriksen mag op deze leeftijd best af en toe niet goed spelen, maar helaas bij Ajax hangt er al heel veel aan zíjn schouders. En een echt alternatief hebben we daar niet, de Jong vult dat toch op een heel andere manier in. Hoe lekker zou het zijn als je een écht alternatief hebt voor de jonge Eriksen? En idem voor Siggie...bulykin is ook maar een noodgreep, een echt alternatief voor Siggie is er niet, voor situaties waarin hij dus langdurig geblesseerd is. Idem voor de buitenspelers. Lukoki liet leuke dingen zien, maar ik hoop dat ze rap werk maken van die Duitse rechtsbuiten. Er moet bij Ajax eens gewisseld kunnen worden op een manier dat de ene goede speler de andere afwisselt, dat je wisselt en dat het echt gevaarlijk wordt!

23 oktober 2011 om 18:15

Hij moet in ieder geval niet op vakantie gaan want dan zijn we met zijn getwitter, feesten etc. nog verder van huis. Het kan zijn dat het iets mentaal is, en dat los je natuurlijk niet snel op. Als je elke week maar belabberd blijft spelen en het publiek tegen je keert lost dat natuurlijk niets op.

23 oktober 2011 om 18:08

Ik ben het in zekere zin wel met je eens maar wat doet het passeren van van der Wiel met zijn ego? De rechtsback van het Nederlands elftal die afgelopen zomer nog een waarde vertegenwoordigde van zeggen en spreken 15-20 miljoen euro.
Ajax heeft momenteel teveel spelers die volledig door de ondergrens heenzakken, is dat alleen van der Wiel dan zal het amper opvallen. De instelling van Vertonghen en Alderweireld was vandaag ook dramatisch, Eriksen werd compleet overlopen door el Ahmadi en Jordy Clasie.de beste aan ajax kant was misschien wel de debutant, dat zegt al voldoende!

23 oktober 2011 om 18:34

Ik denk dat je 2 zomers geleden bedoelde hoor. Degene die afgelopen zomer 20 miljoen dacht te ontvangen is wel een ras opportunist, zijn vorige seizoen was heel het jaar een grote dip te noemen.

Verder ben ik het geheel met je eens wat Vertonghen etc betreft. Vertonghen speelt zo arrogant, maar doet het zó slecht.

Ik heb zelf een seizoenskaart en vond de sfeer erg matig. Ik zit zelf niet in een sfeervak maar gewoon in een normaal vak. En de sfeer was echt heel erg slecht die dag. Ajax moet zelf ook beter voetballen maar de sfeer mag beter. Ik had het gevoel of iedereen had gezopen gister avond. Ik ieder geval wel, maar ik voetbal niet bij Ajax1.

23 oktober 2011 om 18:12

hahaha ik had helemaal hetzelfde idee. Alderweireld en Vertonghen hadden een complete offday of een flinke kater want die jongens waren na 5 minuten al rijp voor een wissel. De sfeer was niet best maar dat lag ook aan het spel van ajax, compleet zielloos. Ik heb als Feyenoorder zijnde nog nooit zo op mijn gemak voetbal gekeken in de Arena. In een eerder artikel heb ik al aangegeven het gevoel te hebben dat ajax dezelfde indruk maakte als het Feyenoord van een gedeelte van vorig seizoen onder Mario Been. Misschien wil deze selectie niet tot het uiterste gaan voor en onder deze trainer. Ik vond Eriksen dramatisch spelen maar als coach zou ik hem laten staan omdat het een vena de enige is bij ajax die uit het niets een goal kan maken of iemand vrij kan zetten voor de keeper. Tevens heeft hij een aardige vrije trap.

23 oktober 2011 om 20:15

@ahjacied

De sfeer was niet zoals het moest zijn , maar voordat er naar het sfeervak gekeken moet worden. Ik stond zelf op 410 en het was lang niet altijd even sterk vandaag. Maar laten we eens beginnen over de normale vakken. Want vanaf 410 zijn geen eigen spelers uitgefloten, daar zijn de mensen blijven staan tot de laatste minuut en daar heeft men wel inbreng gelevert voor de sfeer die er was. Essentiele punten die ontbraken op ''normale vakken''. Het is toch niet zo onredelijk om op z'n minst te verwachten dat je tot het einde blijft ? Dat je het uitfluiten van je eigen spelers laat en dat je op z'n minst een paar keer in de wedstrijd je club aanmoedigt.

In de top verliezen ze allemaal punten en naar mijn mening kan het publiek van Ajax, Twente, PSV of AZ een groot verschil maken dit jaar om de strijd in de landstitel.

Zoals het nu gaat zie je dat er rond PSV en Ajax altijd negativiteit heerst en dat kan ze dit jaar weleens de kop gaan kosten.

Ik snap dat niet zo goed. In Eindhoven hebben ze dit jaar veel reden tot positivisme en nog worden er spelers uitgefloten en geklaagd. Zorg er voor dat je achter de club gaat staan en in thuiswedstrijden altijd 3 punten binnen sleept.

Al dat negativisme kost aan het eind van het jaar teveel punten.

23 oktober 2011 om 18:16

In Nederland is men gewoon heel perfect. Alles moet gewoon helemaal perfect gaan. En er mag amper wat fout gaan. In zeiken zijn we super goed in en we weten het allemaal te vertellen. Maar de goede dingen van iemand zeggen is moeilijk.

Ajax heeft een geweldige selectie. Als je de selectie bekijkt zal je zeggen die worden kampioen. Maar op één der van der manier lukt het maar niet. Ik weet niet wat het is, maar het is al jaren zo.

Simpele wedstrijden winnen na een Europese week lukt niet.

23 oktober 2011 om 18:48

Ik wijt het ook vooral aan positivisme.
Hetzelfde geldt voor Psv.

Bewust of onbewust werkt de kritiek van buiten altijd mee.
En ik weet honderd procent zeker dat zoiets ook de landstitel kan kosten.

Twente heeft gewoon een geweldig positief publiek achter zich (toegegeven dat het ook erg goed gaat de laatste jaren) maar daar winnen ze gewoon punten mee in Enschede.

Als ze da in Amsterdam of Eindhoven weten te creeren gaat het misschien ook weer de goede kant uit.

Wat zeker is, is dat een speler die uitgeloten wordt echt niet beter van wordt, Gregoy is gewoon uit vorm en dat kan gebeuren, we weten allemaal dat die jongen kan voetballen maar op dit moment gaat het gewoon niet, kijk naar El Ahmadi bijvoorbeeld, vorig jaar nog moest die weg en dit seizoen speelt hij de sterren van de hemel, gewoon kwestie van tijd en het komt echt goed met V/D Wiel.

Wat een stel idioten zitten er hier ook. Van de wiel speelt bewust zo beroerd of niet? Hem een luilak noemen en zeggen dat ie arrogant en laks is, t is aan de trainer om hem te wisselen als hij t slecht doet. En waarom de spelers elke keer de schuld geven, ik begin toch zwaar te twijfelen aan Franks trainerskwaliteiten. Leuk zijn project waarmee die bezig met de oldskool filosofie, maar wordt tijd voor resultaten EN goed spel. Het is aan hem om een goed gemotiveerd team op t veld te sturen. De mensen die hier veilig met hun broodje shoarma achter hun lappie zitten ander spelers voor vanalles uitmaken. Kom zelf is naar de stadion en presteer zelf als supporter

Ligt het nou aan mij of was de sfeer vandaag echt zo kut in de Arena? Ik schreef het al eerder vandaag, het leek wel alsof de Arena in shock was doordat Feyenoord de betere ploeg was. Ook vak410 heb ik weinig gehoord, met als typisch voorbeeld dat Bob Marley nauwelijks werd meegezongen. Maar misschien dat mensen vanuit het vak zelf hier heel anders over denken?

We weten wel dat Van der wiel in een dip zit.. Maar ik zelf zat ook in het stadion vanmiddag en zat me te ergeren aan het gejuich toen hij naar de kant werd gehaald.. Ik vind het al triest als je je eigen speler uit loopt te fluiten van je favoriete club.. Die jongen heeft het momenteel heel moeilijk dus hoor je achter hem te staan en hem te steunen, als je club slecht gaat hoor je er ook achter te staan in goede en in slechte tijden. En dat is hetzelfde verhaal als een speler minder presteert dan hoor je hem ook te steunen door dik en dun. Persoonlijk hoop ik van harte dat hij snel weer op niveau gaat presteren want dan is hij een genot om naar te kijken..

Natuurlijk heeft van der Wiel steun nodig en niemand gaat beter spelen als hij wordt uitgefloten. Maar FdB kan ook die jongen even uit de luwte halen door hem op de bank te zetten. Hij gaf vandaag zelf aan dat vd Wiel de laatste 2 seizoen op 10 wedstrijden na, alles heeft gespeeld. Met Ligeon kan je gewoon spelen en Ajax heeft voorlopig op de CL wedstrijden na, de moeilijke race redelijk doorstaan. Dit zijn gelijke spelen die je op kan lopen.
Waar ik me ook over verbaas is hoe mensen Enoh ook afkraken. Die jongen heeft juist op zo een moment de steun van het publiek nodig. En als iedereen nu ipv zou gaan fluiten, zou gaan zingen, komt zo een jongen er veel sneller overheen.
En voor alle mensen die het fluiten normaal vinden, ik ben benieuwd hoe jullie reageren als je door je eigen supporters wordt uitgefloten (wat maximaal 2000 man zal zijn)! Laat staan als 52000 man dat doen...

23 oktober 2011 om 19:40

Op de tribune bij Ajax zou ook iedere wedstrijd de sfeer moeten heersen die er was tijdens de kampioenswedstrijd tegen FC Twente. Allemaal als een man achter het elftal en niet als makke lammetjes achterover zitten leunen op de stoelen.

eerst werd ontkent dat er gefloten is. Dat werd verzonnen door zgn. teletekst supporters.natuurlijk geen Ajacieden. En nu heeft Vertonghe het ook gehoord. Uitfluiten kan gebeuren, goed of niet, maar waarom moeten ze daar alles goed praten.

Met de instelling van van der Wiel is het toch logisch dat dit een keer gebeurd. En niet alleen hij maar nog een paar maten gooien er wekelijks met de pet naar? Als ik in de Arena zou zitten zou ik vooraf ook op de fluit leren blazen!;-))

Nu verdienden jullie ook allemaal een flink fluitconcert Jan. Het was een wanvertoning een grote schande wat jullie allemaal lieten zien vandaag.

23 oktober 2011 om 19:38

Is het je weleens opgevallen dat dit elftal van Ajax nog heel erg jong is? Je kunt niet verwachten van deze ploeg dat het iedere wedstrijd top is. Het is dus belangrijk dat de supporters achter het team blijven staan, dan zal het ook echt wel weer goed komen.

23 oktober 2011 om 20:20

Nee, dat kun je niet verwachten. Maar misschien mogen ze wat vaker fatsoenlijk spelen dan 1 keer in de laatste 8 wedstrijden. Doe nu niet alsof het publiek ontevreden is na 1 wedstrijd. 5 keer op rij in de eredivisie niet gewonnen. Nog geen een keer de 0 gehouden.

Ajax heeft op papier op elke positie betere spelers dan Feyenoord(linksback vandaag niet dan). Dan is het schandalig als je daar geen enkele kans tegen weet te creeren. Ook nog eens tegen de rivaal. Ze verdienden niks meer dan een fluitconcert.

23 oktober 2011 om 20:33

Op papier kun je wel betere spelers zijn, maar de realiteit is meestal anders. Ajax mist momenteel routiniers die de kar kunnen trekken, en dat kun je van veel spelers niet verwachten. En daarbij komt dat Janssen en Vertonghen ook geen leiders zijn. En is het je weleens opgevallen dat Ajax al niet meer de 0 houd sinds dat Vermeer afgelopen seizoen in het team is gekomen? Ajax heeft momenteel ook juist een keeper nodig die punten pakt voor het team, en dat is Vermeer zeker niet. Ik wil daarmee niet zeggen dat Kenneth een slechte keeper is, maar hij heeft niet de kwaliteiten om de verdediging van Ajax te leiden zoals Stekelenburg dat wel deed.

23 oktober 2011 om 19:56

Hoe het ook gaat je moet nooit je ploeg uitfluiten! Je moet je club in moeilijke tijden juist helpen en samen voor betere tijden gaan vechten! Je kan laten merken dat je niet blij ben met hoe Ajax speelt maar doe dat dan niet met uitfluiten!

23 oktober 2011 om 20:24

Als ik niet mag fluiten als ik ontevreden ben, maar het toch wil laten merken, hoe doe ik dat dan? Je kunt het wel over moeilijke tijden hebben, maar ten eerste zijn de spelers daar als eerste schuldig aan. Bijna elk puntverlies is tenminste aan een gebrekkige instelling te wijten. Vandaag hebben ze er ontzettend met de pet naar gegooit en Gregs in het bijzonder. Dan provoceren de spelers vandaag gewoon het publiek door als een stelletje pupillen te spelen. Dit hebben ze aan zichzelf te danken.

23 oktober 2011 om 20:29

Door een brief of dergelijke naar Ajax te sturen, naar de training gaan en je Mening geven. In plaats van dat je gaat uitfluiten. het ontbreekt inderdaad aan instelling, passie en inzet. Zeg dat dan tegen de Boer en als dat nog niet goed genoeg is. Wordt jij dan trainer van Ajax. Maak jij ons kampioen en laat zien hoe wij moeten spelen!

Je kan altijd beter steunen in plaats van dat je gaat uitfluiten, dan laat je je eigen club in de steek!

23 oktober 2011 om 20:35

De spelers weten zelf ook echt wel dat het slecht was. En als je ze uitfluit gaan ze echt niet beter spelen. Dus ga achter het team staan, want dat hebben de spelers juist nodig.

Het is ook gewoon belachelijk dat er uitgefloten wordt! Je moet juist je ploeg steunen als ze hulp nodig hebben! Als het publiek op positieve manier laten zien dat ze er zijn, wil je een goed resultaat neerzetten! als er uitgefloten wordt en cynisch geklapt heb je ook geen zin meer om een resultaat neer te zetten voor de ondankbare honden! Jem moet je ploeg steunen als het nodig is! Samen er voor vechten. Je mag laten weten dat we niet goed spelen maar doe dat op een gewone manier en niet met uitfluiten en dergelijke!

Je kon het zien aankomen, dat het publiek zich openlijk zou gaan uitlaten mbt Van der Wiel.
Mooi is het niet. Het hoort ook eigenlijk niet. Maar toch is het wel enigzins begrijpelijk. Immers hij staat al weken synoniem voor de neerwaardse spiraal.
Vandaag was hij niet eens de enige die ver, heel ver onder zijn kunnen presteerde.

Degene die we daarop moeten aanspreken is toch echt Frank de Boer. Die had dit ook allang kunnen zien aankomen en misschien moeten aanvoelen. Die had eindelijk eens Greg moeten passeren. Is het niet omdat de vorm er niet is en hij fout op fout stapelt en vaak de rest van de ploeg in gevaar brengt, dan is het wel om Greg tegen zichzelf in bescherming en juist de uitlatingen van het publiek te besparen.
Verder had Frank de mond vol van vooruit verdedigen en gelijk druk zetten bij balverlies.... beginnend bij de spitsen, die moeten voorkomen dat de verdedigers aan opbouwen moeten toekomen. Ik hoor hem er niet meer over, zie al zeker sinds aanvang van het seizoen het niet meer gebeuren. Met vandaag misschien wel als hoogtepunt, dat Feyenoord rustig geheel op het gemak kon en mocht opbouwen en minstens net zo belangrijk, de spelers ook wist te vinden en keer op keer Ajax in verlegenheid bracht in eigen huis!.
Dat men het niet zou kunnen opbrengen heeft misschien ook wel te maken met een totaal gebrek aan zelfvertrouwen en het ontbreken van vorm.

Verder opmerkelijk, dat nieuweling en debutant Dico Koppers niet eens tot de slechtsten behoorde en eigenlijk, ondanks dat ie de handen vol had aan Schaken, toch een voldoende scoorde.......

ik heb nog nooit gezien dat een speler door het uitfluiten beter is geworden, helaas is dit in amsterdam een gewoonte aan het worden

23 oktober 2011 om 20:41

Ik ben Ajacied, maar misschien moet men bij Ajax eens van het idee af dat men kampioen "moet" worden. Dat zou misschien een hoop druk bij de spelers weghalen, waardoor ze misschien ook beter gaan spelen. Een ploeg kan nu eenmaal niet jaar in jaar uit kampioen worden. En al helemaal niet nu ploegen als AZ en Twente (zonder enige druk van moeten presteren) makkelijk bovenin meedraaien. Er ligt gewoon veel teveel druk op de, grotendeels, veel te jonge ploeg van Ajax.

23 oktober 2011 om 21:14

@raymond1972

Ik ben ook ajacied. Maar tegelijk totaal oneens met wat je zegt.
Bij Ajax is altijd die druk geweest. En druk is niet en mag niet het excuus zijn van mindere prestatie's. Kan je namelijk niet tegen de druk dan hoor je niet thuis bij een topclub. Als je Ajax kwa druk niet aankan, kan je beter stoppen met dromen over welke buitenlandse club dan ook.
En zoals ik al zei.... die druk is er altijd geweest en desondanks hebben de voorgangers van de huidige lichting die nu in deze selectie zitten toch ook 29 kampioenschappen gehaald.

23 oktober 2011 om 21:50

natuurlijk zijn de ajax supporters successen gewend, echter in europa is het al jaren duidelijk en in nederland blijkt ajax ook niet meer onoverwinnelijk te zijn wellicht zijn de supporters te kritisch en onrealistisch?, de alleenheerschappij dat ajax bezat is niet meer en misschien ik zeg misschien beseffen ze dat in amsterdam kennelijk nog (steeds) niet..

23 oktober 2011 om 22:05

Van de huidige selectie kan en mag je niet verwachten dat ze zomaar even kampioen worden. Ik zeg ook vanaf de eerste wedstrijd al dat Ajax helemaal geen titelfavoriet is. Ajax is een van de kandidaten. En natuurlijk is Ajax, in Nederland, een topclub. Maar dat zijn Feyenoord en PSV ook, en de laatste jaren zijn daar diverse andere ploegen bijgekomen. De onderlinge verschillen zijn nu eenmaal kleiner geworden. En mede daardoor zou je dus de druk moeten weghalen bij de veelal veel te jonge selectiespelers. Van dit Ajax mag je eigenlijk pas over een jaar of 2 a 3 verwachten dat ze kampioen worden. Maar dan moet dit elftal wel bijelkaar blijven, en er zullen een aantal routiniers bij moeten komen.

Diep en diep triest... Je eigen spelers fluit je niet uit. Ach, in amsterdam begrijpen ze dat al jaren niet. Fluiten doen ze al na 5 minuten maar het is weer hosanna als ze toch weer net aan weten te winnen.

Als je onverantwoord veel geld verdiend en iedere gewone man in Nederland moet inleveren dan is het niet meer dan logisch dat je uitgefloten word als je slecht speelt,als je de salarissen ziet van profvoetballers dan is het eigenlijk niet meer dan normaal dat ze iedere wedstrijd de pannen van het dak spelen als je zoveel verdiend maar ook voetballers zijn mensen en hebben mindere periodes,de enigste manier om dit te veranderen is wat Cruijff 20 jaar geleden al riep,lagere bassissalarissen en goede premies bij goede prestaties want daar kan denk ik iedereen wel mee leven.

23 oktober 2011 om 22:11

In dat geval zullen de spelers nog sneller uit Nederland vertrekken dan nu al het geval is.

23 oktober 2011 om 22:17

Lekker laten gaan dan want het is een eer om bij Ajax te voetballen en Ajax is veel groter dan van de Wiel ooit zal zijn.

Wat ik nu niet begrijp, het lijkt alsof het van der wiel zn schuld alleen maar is,jeetje wat een achterlijke supporters zijn jullie ajax mafkezen zeg,echt waar ik heb geen woorden voor jullie
die jongen is ook maar een mens,hij zei tegen de boer dat hij in een dip zit dus de boer had hem dan niet op mogen stellen maar deed het tog,waarom fluiten jullie de boer dan niet uit??
Sulemani werd naar de kant gehaald hij speelde als een natte krant,waarom floten jullie hem dan niet uit??

jij hier boven
dus omdat je veel geld verdiend mag je niet eenslecht spelen ????
pffff ik geef jou geen eens antwoord hierop,lijkt mij het beste!!

Als Fc twente supporter vindt ik juiste dat het wel mee valt hoe negatief het Ajax publiek is. De term ''ajax publiek'' is voor mij dan ook al lang niet meer een belediging. Dehouding ten opzichte van hun eigen team is veel beter dan een aantal jaar terug.

Mogen we tegenwoordig niet meer fluiten? Ik vond het toejuichen van de wissel ook respectloos. Maar ik zie hier reacties dat deze fluitconcerten als belachelijk worden aangezien. Ja, ajaxpubliek is kritisch maar mag het als er weer weinig inzet is en er totaal geen lijn te vinden is in het spel en de spelers de bal over 3 meter nog niet naar elkaar toe kunnen spelen. Volgens mij staat het publiek er vaak genoeg achter, wellicht vandaag iets te weinig. Die fluitconcerten moet je zien als wake up call. Moeten we voortaan de mond dichthouden en juichen bij slecht spel dat lijkt me niet nogmaals amsterdams publiek is nou eenmaal kritisch. Maar het verwijt dat het publiek ajax niet steunt puur op een paar fluitconcerten raakt kant noch wal.

Dit zijn dezelfde supporters die vorig jaar feest vierde tijdens het kampioenschap. Toen was Ajax de beste club van de wereld, nu gaat het even wat minder en fluiten een van de toppers van vorig seizoen uit. Wat een misselijk volk....wegwezen van der wiel en nooit meer terug komen in de Arena.

Vorige week zo'n grote mond over de enkele tientallen supporters bij Feyenoord die Cabral uitfloten, nu het zelf met het hele stadion doen.. Lekker hypocriet weer van veel Ajacieden. Eigen spelers, zeker uit je jeugdopleiding, fluit je Nooit uit!

Slaat ook nergens op!
Waarom zou je je eigen speler gaan uitfluiten? (ik heb het over het algemeen en niet Ajax)
Als je hem gaat uitfluiten dan gaat hij toch niet opeens beter spelen!?
Misschien moet je hem een toejuichen en laten zien dat je ook in slechte tijden achter hem staat, dat zal hem vertrouwen geven en daardoor zal hij beter spelen!

24 oktober 2011 om 10:05

Nou, misschien wordt hij dan wel even wakker geschud, de supporters benadrukken in ieder geval dat het beter moet. Het ontbreekt bij ajax aan scherpte en motivatie, misschien geeft hem dit wel een juiste prikkel. Het zou dus kunnen dat hij dit positief omzet en extra hard gaat werken, kortom misschien gaat hij er wel beter van spelen.

Weer heel typerend dit.

Precies de reden waarom ik zo tegen Ajax ben.

'ja we gaan wel even een nulletje of 4-5 winnen, Godenzonen dit en dat, wij zijn de beste. Ons aller Ajax. Ja, we gaan die kakkerlakken wel weer even voetballes geven. '

Oh, en als het even tegen zit, dan is het de schuld van de spelers en willen ze ineens niet meer geassocieerd worden met de spelers. Ja, schande dat ze zulke lamballen zijn, etc. Ik ga geen seizoenskaart meer kopen...

Natuurlijk gaat dit niet op voor alle supporters, maar bij Ajax heb je wel bijzonder veel meer van dit soort volk dan bij andere clubs.

24 oktober 2011 om 10:03

Niet geassocieerd met, bla,bla,bla, de supporters pikken het slechte voetbal van de laatste weken gewoon niet. Over seizoenskaarten gesproken, ajax verkoopt elk jaar de meeste seizoenskaarten, dus wat lul je nou?

Ajax heeft gewoon heel veel supporters, dan zullen daar best een aantal zogenoemde 'lamballen' tussen zitten. Dat voorkom je gewoon niet.

"en zo slecht vond ik hem ook weer niet spelen"
dat komt omdat Vertonghen zelf de slechtste man was op het veld...

Laat Frank maar is gaan presteren en z'n ego/filosofie is aan de kant zetten. We hebben niet de barca-kwaliteit en zullen dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit meer krijgen. Wordt tijd voor resultaten, en dat ook voor Frank die net zo goed royaal betaalt krijgt maar momenteel ook zwaar onder de maat presteert. Vd wiel een echte ajacied, hele jeugd voor ons gespeeld en ook na diverse aanbiedingen bij ons gebleven, omdat die met trots voor onze club uitkomt en dat zelfs permanent op z'n lichaam heeft vastgelegd. En dan een stel idioten die veilig achter hun pc een speler helemaal afkraken. Rotop! Stel successupporters. En trouwens: sterker nog Jan: zelfs wij hebben die gevoel!

Ik vind dit belachelijk van de supporters

Hooguit vak410 en de f-side brengen sfeer, dat de rest niet meedoet is tot daar aan toe, maar ik vind je eigen team uitfluiten belachelijk.

Als je na de wedstrijd negatief bent oke, maar tijdens de wedstrijd moet je je club steunen. Als je ze uitfluit gaan ze niet beter spelen. Dan kun je beter stil zijn en de mensen die wel positief zijn de kans geven zich te laten horen. Het beste is als je er met een heel stadion vol achter gaat staan. Juist als het slecht gaat. Probeer de spelers te stimuleren om beter te spelen. En het is altijd zo geweest, positief zijn stimuleert beter dan negatief zijn.

Meest aantal supporters in een stadion, alleen maar thuis supporters en nog klonk het soms of het een uitwedstrijd voor ajax was. Ik vond het publiek misschien nog wel het slechtst deze wedstrijd.

Bij Ajax hebben ze inderdaad een handje van om hun eigen mensen uit te fluiten

Verder verkeerd V.d. Wiel al in een dipje sinds het WK in ZA. Hoop voor hem en Ajax dat hij weer op niveau komt zodat hij later nog wat centen opleverd.

Waarom speelt greg dan keer op keer geweldig in het NL elftal? Zal toch echt aan het team liggen. En dat gelul over twitter! Schei toch uit. Alsof hij tijdens de wedstrijd met zen telefoon bezig is. Nee hij is een mens en heeft ook een sociaal leven. Verder is zijn conditie etc in orde dus daar werkt hij echt wel aan en is 7 dagen per weerk met voetbal bezig. Het hele team loopt niet en dan heeft hij het inneens gedaan met twitter. Beetje vreemd. Hij was bij lange na niet de slechtste speler. Dat was siem met balverlies. Maar die blijft ook staan. Fluit je spelers niet uit. Als het goed gaat hebben ze geen steun nodig maar als het slechjt gaat juist!

Ik vind het een terechte actie, je mag best even op je flikker krijgen als je wat minder speelt. Misschien heeft die jongen dat wel nodig om wel de juiste motivatie en scherpte op te brengen, laat hem maar met zijn voeten antwoorden in de volgende wedstrijd, dan zal er een echt applaus voor hem klinken.

Het is natuurlijk niet zo dat de supporters Ajax in de steek laten.
De spelers en de trainer laten de supporters in de steek!
Als je slecht speelt word je echt niet uitgefloten,maar als je zonder enige inzet de bal 300 keer terug speelt op de keeper houdt het een keer op.
Als dan ook nog vertonghen uitroept tot man van de wedstrijd heb je er al helemaal niks van begrepen.
De man heeft één bal goed op zijn hoofd gekregen.
In dit soort wedstrijden moet je geen man van de wedstrijd kiezen.
Laat vd Wiel zich concentreren op voetbal ipv op twitter.
Vertonghen moet lekker een half jaar geen interviews geven want hij begint een jankertje te worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren