Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Robin wil het waarmaken, maar dat begint er zielig uit te zien'

Laatste update:

Willem van Hanegem heeft zich geërgerd aan het Nederlands elftal. De voormalig middenvelder hoopte vrijdagavond opnieuw een galavoorstelling van Oranje te zien, maar Moldavië werd in De Kuip met slechts één 1-0 opzij gezet. Van Hanegem miste de beleving bij de thuisploeg en vond vooral Robin van Persie opvallend slecht spelen.

/

“Aan Robin van Persie heb ik me geërgerd”, schrijft de Kromme in zijn column in het Algemeen Dagblad. “Hij raakte geïrriteerd en dan heeft die jongen het in zich om zo maar een rode kaart te krijgen zelfs tegen een slechte tegenstander. Dat overkwam hem al eens eerder. Robin is een stilist, dat wil hij waarmaken bij Oranje, zeker als Wesley Sneijder er niet bij is. Maar dat begint er zielig uit te zien.”

Volgens Van Hanegem blinkt Van Persie bij Arsenal uit, omdat hij daar meer ruimte heeft. “Daar komen de spelers op de flanken, bij het Nederlands elftal staan ze er al”, doceert Van Hanegem. “In Oranje kan hij geen kanten op, maar hij wil toch in de spits spelen. Daar loopt hij als het ware tegen de anderen omhoog. Dan gaat hij rare dingen doen, gekke hakjes enzo, verschrikkelijk is dat. Anderzijds had Huntelaar ook totaal geen oog voor hem. Maar eerlijk gezegd, heb je op de centrale spitspositie bij Oranje, in de manier zoals wij spelen, meer aan een type als Huntelaar of Van Nistelrooij.”

Willem van Hanegem heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik erger me zelf ook vaak aan van Persie in het Nederlands elftal maar ik erger me nog meer aan die Willem van Hanegem...sjees wat een zeiksnor is dat zeg...die heb ik nog nooit iets positiefs horen zeggen...

10 oktober 2011 om 10:47

Het is juist mooi dat van Hanegem de enige is die ze mening geeft en geen blad voor de mond neemt zoals veel oud voetballers dat wel doen. Hij zegt gewoon wat ie vindt.

Ik ben het met van Hanegem eens dat ze nu meer hebben aan een Huntelaar
ook al is ie voetballend minder dan v Persie. v Marwijk kan het alleen niet maken
en heeft er de ballen niet voor lijkt het om v Persie er naast te zetten ipv Huntelaar.
Aan de andere kant heeft Huntelaar ook ze beperkingen een v Persie kan zichzelf beter vrijspelen Huntelaar is meer de afmaker.

We zijn nu 2 jaar verder en v Persie speelt nog steeds niet goed in het Nederlands elftal.
En dat gaat waarschijnlijk niet meer komen ook. Dan moet je als Nederland ervoor
zorgen dat v Persie toch van waarde blijft anders speel je tegen de grote landen met 10 man
omdat van persie niet meedoet en alsmaar inzakt.
v Persie heeft geen geduld wat dat betreft en moet constant meedoen met het spel. huntelaar kan wat dat betreft goed op ze kans wachten met diepte in de punt.

10 oktober 2011 om 13:59

Onzin dat v. Persie na 2 jaar nog steeds niet goed speelt in NL. Hij was de man in de voorbereiding naar het WK en daarvoor ook. Maar hij speelt een minder WK en och wat zijn wij Nederlanders meteen weer negatief en praten we mekaar weer na.

10 oktober 2011 om 16:09

Deja vu:
van Persie is een beetje de Seedorf van de 10 jaar geleden. Een verschrikkelijk goede speler maar fungeert om de een of andere redenen niet optimaal in Oranje.
En afgelopen wedstrijd had hij v d Vaart achter zich, alhoewel hij wel vleugelaanvaller was, en noch liep het niet zoals iedereen beweert. Waarom zou het wel beter lopen met van Persie op 9 en v d Vaart op 10. Nee hoor, geef mij maar Sneijder - The Hunter. KJH zorgt tenminste dat hij zo een situatie creeert door slim te lopen dat Wesley alleen maar een van zijn intelligente steekballen hoeft te geven en boem.
Ik zie van Persie wel graag op de vleugel. Niet zeker links of rechts. Voor de totale kwaliteit denk ik dat je beter Robben op links kunt hebben en van Persie op rechts. Maar Robben is oprechts ook gevaarlijker dan op links. Als Robben echter in vorm is en je laat hem op zijn beste positie spelen, dan is hij echter wel zo gevaarlijk, dat je dat gewoon niet kan negeren.

10 oktober 2011 om 16:17

klopt en die mensen heb je ook nodig in de voetballerij mannen zoals cruijff en van hanegem maar zo afentoe iets positiefs of lovends kan ook geen kwaad toch??
zelfs toen nederland met 10-0 van san marino won kwam er weinigs goeds uit zn mond

10 oktober 2011 om 16:29

van Persie is gewoon een zwakke voetballer. Vind je het gek dat hij niets op het WK heeft laten zien. Hij komt kwaliteiten te kort. Er is een reden waarom hij nog steeds bij Arsenal voetbalt. Alle goede spelers zijn al lang weggekaapt bij die club.

11 oktober 2011 om 08:08

Ook al winnen ze met 10-0 van San Marino dergelijke oud spelers kijken altijd naar aanknopingspunten wat beter kan en hoe bepaalde situaties zullen gaan tegen de grotere landen. Tegen San Marino valt geen eer te behalen. Duitsland won met nog grotere cijfers dus de uitslag op zich zegt niet veel. Finland won met 8-0 geloof ik maar gaan niet naar het ek. het gaat altijd om de uitvoering.

11 oktober 2011 om 08:15

Ik vindt dat je best kritisch mag zijn op een speler als v persie
de aanvoerder en ster van Arsenal dat is wel zo eerlijk
De situatie Arsenal Nederlands elftal is gewoon een verschil
en van hanegem is de eerste die het toejuicht als v persie
weer goed gaat spelen in Oranje en ook de eerste die het dan weer toegeeft
hoe geweldig die zich heeft ontwikkeld heeft of gereageerd heeft

11 oktober 2011 om 08:22

Seedorf was op zich toch nog wel een iets ander verhaal
volgens mij hadden veel trainers en wellicht ook spelers
moeite met de persoon seedorf en ging het niet eens echt om ze
voetballende kwaliteiten. Wel moet voorkomen worden dat v persie
een nieuwe seedorf wordt maar dat geloof ik niet. Zolang v persie
individueel beter is als huntelaar zal v marwijk altijd voor v persie
blijven kiezen in de spits. Voor het elftal is echter huntelaar beter.
en v marwijk is nog altijd zwaar fan van dirk kuyt die hard werkt
maar 2 vleugels met robben en v persie is toch ook wel mooi.

11 oktober 2011 om 08:26

V persie is nog steeds een goede voetballer
en de rede dat bij arsenal spelers weggaan is omdat arsenal
geen prijzen wint en manchester city spelers een week
salaris geeft van 200.00 euro of meer.

11 oktober 2011 om 08:30

Ik denk dat v marwijk huntelaar nog steeds minder vindt tegen de grotere
tegenstanders huntelaar is heerlijk voor de voorbereiding
tegen de kleinere landen scoort ie er op los en haalt ie waarschijnlijk ook nog
het record van Patrick Kluivert op termijn maar wat zegt dat uiteindelijk
als je straks moervast staat op de helft van de tegenstander?
Dan heb je beweging nodig en iemand die uit het niets een beweging kan maken waardoor een speler langs een verdediger glipt. Dat zijn die specifieke
kwaliteiten waar een trainer op hoopt dat het er dan uitkomt en daarvoor en daarom staat v persie in de spits en niet huntelaar.
Het lullige is nog dat als iedereen fit is huntelaar op de bank plaats moet nemen terwijl die wel het meest gescoord heeft tegen de kleinere landen.

11 oktober 2011 om 08:43

is het niet een beetje overdreven om 5 posts achter elkaar te zetten op de vroege morgen?

on:
Tsjah ik vind Huntelaar ook beter in de spits, maar ik heb een blauw brilletje op.

11 oktober 2011 om 09:32

Is het niet een beetje overdreven om 's ochtends vroeg met een blauwe bril
op te gaan zitten?

On:
Ik krijg gewoon reacties en daar reageer ik gewoon inhoudelijk op.

10 oktober 2011 om 10:50

Positieve columns zijn dan ook slechte columns, over het algemeen.

Van Persie vind ik een waardeloze speler in het Nederlands elftal, 100 keer liever Huntelaar. De laatste bal die Van Persie goed heeft geraatk in het Nederlands elftal kan ik mij niet herrineren.

10 oktober 2011 om 11:36

Helemaal mee eens, ik erger me ook aanvan Hanegem zeker nadat ie vorige week bij Pauw en Witteman zo zuur was ook of beter gezegd...alweer!

10 oktober 2011 om 13:59

@mike_3-5-2
Dat komt omdat jij alleen zijn columns leest als er negatieve dingen in staan. Want hij schrijft ook positieve columns.

Je kunt het zeiken noemen, maar hij heeft toch gewoon volkomen gelijk? Of vind jij van Persie zo'n wereldster in het Nederlands elftal?

Ik ben het niet vaak met hem eens, maar hier heeft Van Hanegem zeker een punt... Van Persie maakt het momenteel gewoon niet waar in oranje. Hij heeft ook pech dat er een aantal spelers op zijn posities excelleert en dat hem dat maar niet lukt.

10 oktober 2011 om 10:24

De vorige wedstrijden heeft hij niet in de spits gespeeld. Wel heeft hij 3x gescoord en nog 2x tegen lat de vorige wedstrijd. Ik zie het probleem niet zo.

Wat een onzin. Van Persie was de beste man van het veld. Hij was helemaal niet geïrriteerd. De Oranje international weten heel goed dat je niet altijd een galavoorstelling kunt geven, zeker niet tegen een ploeg die goed met 11 man op eigen helft verdedigt. Beetje overdreven reactie.

10 oktober 2011 om 11:08

Precies, ik vond van Persie juist goed spelen. Een van de weinige lichtpuntjes van de avond samen met Huntelaar. Ik begrijp geen snars van deze sneer van van Hanegem naar van Persie toe...

10 oktober 2011 om 15:29

Zure man, die Van Hanegem. Ik zag m bij Pauwenwitteman afgelopen week. Vroeger was alles beter en sneller en intelligenter dan nu. Ook bij Sport1 zie ik hem vaak en mannen als Van Basten Kieft Van Hintum en de presentatoren zitten soms met open mond en opgetrokken wenkbrauwen naar hem te luisteren.
Van Hanegem, de man die zijn assistenten liet ontslaan en enige tijd later zelf de wijk nam. De man die zelf als trainer bij Feyenoord kampioen werd en er daarna geen pepernoot meer van bakte. De man die als speler jarenlang met slechte ogen speelde, omdat ie blijkbaar geen zin had om contactlenzen/bril aan te schaffen. Dat was een intelligente beslissing...
Wat zou Willem er nu van zeggen in zijn column, wanneer er een speler van Feyenoord of Oranje dat zou flikken?

Robin is inderdaad gerirriteerd, iets wat je de laatste jaren zelden ziet. Jammer, omdat het bij een mooie voetballer als hem helemaal niet hoeft.

Hij is een liefhebber met verstand en ik denk dat hij zich vooral irriteerd aan de manier waarop het elftal samengesteld wordt. Ik heb een gevoel, dat overigens niet op feiten maar wel op interviews gebaseerd is, dat hij liever met jongens als van der Vaart en Affelay speelt dan met de jongens die om hem heen staan, jongens als Kuyt en Huntelaar maar ook Sneijder en Robben die of te individualistisch zijn, of niet genoeg mee komen met het positiespelletje. Sneijder begint overigens steeds beter te worden en ook meer voor het team te doen (zich meer beschikbaar te zetten).

Laat van Marwijk 1 wedstrijd, net als voor het WK in de oefenduels (de enige goede duels van oranje met Zweden), met dit elftal spelen. Dan zal heel Nederland zien dat Nederland veel beter kan dan hoe het nu speelt

Steek
vd Wiel
Heitinga
Matthijsen
Pieters
Sneijder
de Jong
Robben
vd Vaart
Affelay
van Persie
10 oktober 2011 om 10:15

Met die opstelling ben ik het zo ongeveer helemaal eens vind het alleen triest voor Huntelaar die doet het geweldig tot nu toe maar dan zal hij op een eindronde weer niet in de basis staan..

Het klopt dat Van Persie met lopende mensen veel beter speelt, Affelay en hij voelen elkaar goed aan net zoals Van der Vaart en Van Persie. Robben is een beetje individualistisch maar die hoort gewoon te spelen als hij fit is.

10 oktober 2011 om 10:48

Niet leuk voor Huntelaar nee maar het is wel totaal logisch. Van Persie is gewoon zoveel beter dan Huntelaar is, als Huntelaar dat zelf niet inziet snapt die gewoon heel weinig van voetbal. RvP is een van de beste spitsen ter wereld, het is echt geen schande om onder hem in de rangorde te staan. Zeker als je zelf bent mislukt bij de echte top van Europa waar Robin wel is geslaagd kan ik me moeilijk voorstellen dat Huntelaar heel erg verbaasd zou zijn.

En kom niet aan dat RvP niet goed is het Nederlands elftal en Huntelaar wel want dat is onzin. Huntelaar scoort alleen veel goals maar voegt verder heel weinig toe aan het spel, RvP scoort iets minder maar laat het team wel veel beter voetballen, iets waar wij Nederlanders toch zo van houden??

10 oktober 2011 om 10:54

Tuurlijk is Van Persie in alles beter dan Huntelaar alleen afmaken zouden ze gelijk staan. Huntelaar zou zich ook wel schikken in een rol achter Van Persie die jongen klaagt bijna nooit is die veel te nuchter voor. Maar ik ben erg gecharmeerd van Huntelaar. In de 16 1 van de beste spitsen die er bestaat. Kan geweldig koppen en heeft weinig kansen nodig.

Ik zeg ook niet dat Robin nooit presteert in het Nederlands elftal heb ik nog nooit gezegd. Ben heel erg fan van Robin maar ik vind dat Huntelaar de kans verdiend en Van Persie op links kan ook gewoon.

10 oktober 2011 om 11:13

@tristanajax Wat een onzin. Huntelaar presteert uitstekend bij het nl´s elftal. Ook een stuk beter dan Van Persie. Huntelaar voetgt weinig toe?? Nou volgens mij heeft hij in het laatste jaar alleen al een stuk of 10 goals toegevoegd aan het nl's elftal. En jij vindt Arsenal dus de echte top van Europa? Waar baseer je dat op? Op al die titels van de afgelopen 10 jaar? Arsenal is geen echte top en zal dat ook nooit worden.

10 oktober 2011 om 12:25

Hahaha jezus Zlatan wat een gefrustreerde reactie zeg. Totaal niet serieus te nemen.

10 oktober 2011 om 13:14

V. Persie is in alles beter dan Huntelaar, behalve afmaken. En dat is nou precies wat dit Nederlands elftal nodig heeft. 3 stilisten erachter, maar een echte afmaker in de punt. Huntelaar is een echte killer, iets dat v. Persie niet is, die zie je de mooiste goals maken, maar niet de echte spitsengoaltjes.

Ik vind het dan ook lang niet zo'n uitgemaakte zaak als iedereen hier. Het is een echte luxe positie, die momenteel opgelost kan worden doordat er steeds blessures zijn. Maar als iedereen fit is zou ik nog steeds voor Huntelaar in de spits kiezen, simpelweg omdat je dan zekerheid op goals hebt.

10 oktober 2011 om 10:17

Ik had het eerlijk gezegd eerder met van der Vaart toen met die actie in het begin die scrimmage waar van der Vaart de bal krijgt en Kuyt over het hoofd ziet en voor eigen succes gaat. Bij van Persie vind ik het wel meevallen. Als Sneijder er niet is dan wil vander Vaart zich ongelofelijk bewijzen en daar is niks mis mee, maar je moet ook niet te gedreven zijn dat je anderen over het hoofd ziet en dat heb ik bij van der Vaart meer dan bij van Persie eerlijk gezegd. Vind dat van Hanegem hier een beetje overdrijft en wat is er mis met hakjes of scharen. Dat hoort toch bij het voetbal? Valt me op dat bij de oudere generatie van Hangem Derksen en nog een paar die trucjes die Ronaldinho erg goed is was nooit leuk vinden.

10 oktober 2011 om 16:17

Leuk voor de aanval maar ben bang dat tegen betere landen wij verdedigend op onze bek zullen gaan. Dit lukt alleen als wij geen balverlies zouden lijden. Maar door die technische vernuftige pasjes die zo'n team steeds zouden geven krijg je de oehs en aahs steeds en dan af en toe zo'n mislukte pas waar de tegenstander met snelle overschakeling gaat aanvallen. En omdat het verdedigend dan niet denderend is (relatief is de verdediging toch de minste linie in Oranje) loop je wel erg veel risico om een counter goal te incasseren.
Dus het ziet er heel mooi uit en zal en genot zijn om naar te kijken maar we zouden wel de deksel op onze neus krijgen na 90 minuten tegen een goede tegenstander.

Tja dat Van Persie hoort te spelen snapt iedereen. Maar het zelfde geld voor Sneijder, Robben, Huntelaar, Van der Vaart, De Jong, Van Bommel etc...
Misschien Van Persie op links dan valt Kuyt buiten de basis lijkt me niet zo'n groot probleem. Een aanval met Sneijder, Van Persie, Robben, Huntelaar is werelds.

10 oktober 2011 om 11:16

Nee hoor. Ik snap dat niet. Ik vind namelijk dat Van Perse helemaal niet moet spelen in het nl's elftal (dwz als iedereen fit is). Hij heeft in Oranje nog geen enkele keer laten zien wat hij bij Arsenal wekelijks wel laat zien. En of dat dan aan de viool of de strijkstok ligt, maakt niet uit. Hij presteert niet en verdient dus geen basisplaats. Snap ook niet waar al dat krediet van Van Marwijk voor Van Persie vandaan komt. Als er 1 speler is, die in de wedstrijden het vertrouwen van Van Marwijk beschaamt is het Van Persie wel...

10 oktober 2011 om 12:29

Ach schei toch uit. Toen Bert bondscoach werd was Robin de enige Nederlander die bij een grote club in de spits stond. En hij heeft genoeg goede wedstrijden gespeeld bij Nederland, alleen viel dat het afgelopen WK nogal tegen, maar dat kwam alleen omdat meneer Sneijder iedere keer dat hij de bal kreeg niet om zich heen keek, maar alleen maar het ene nutteloze schot na het andere loste zonder ook maar 1 keer te proberen Van Persie vrij voor het doel te zetten. Dat hij vertrouwen krijgt is logisch.

Als iedereen Fit is zie ik van persie liever uit de basis. Huntelaar is een veel beter spits die schiet ze er tenminste in.

10 oktober 2011 om 10:19

Je laat je op 1 na beste speler (na Sneijder) niet uit de basis of in de spits of vanaf links maar nooit! op de bank.

10 oktober 2011 om 10:49

Zeg maar gerust beste speler. Ik vind RvP nog beter dan Sneijder is. Die gast is zo compleet, echt een wereldspits. Het zou gekkenwerk zijn om RvP op de bank te zetten, echt gekkenwerk..

10 oktober 2011 om 10:55

Vind Sneijder toch nog beter de laatste tijd lijkt hij ook meer voor het elftal te doen en beter te combineren waar hij eerder alles op goal schoot. Maar ook hij heeft geleerd. Robin zit er kort achter dat zeker.

10 oktober 2011 om 10:57

Als hij zo blijft spelen laat je hem zeker uit de basis. Als hij in vorm is is v Persie een goede speler zoals hij nu speelt bakt hij er niets van. Sneijder, vd vaart, Robben zijn beter.

Van persie in vorm zet je op de linkerkant, anders zet je Kuyt of Elia daar neer. Maar nu met alle geblesseerde zal hij er ongetwijfeld in staan.

10 oktober 2011 om 10:58

Ik ben het wel met je eens dat Sneijder vooralsnog beter presteert bij Nederland ja. Maar Van Persie kan een veel hoger niveau halen dan Sneijder kan, daar ben ik van overtuigd.

10 oktober 2011 om 10:58

Sneijder is belangrijkste speler voor Oranje, omdat hij ook alles opeist. Het is een egoist, die veel te vaak voor de moeilijke pass gaat. Hij heeft een geweldige seizoen gedraaid onder Mourinho, maar wie niet? Want waar is Maicon nu of Cesar? Allemaal spelers die minder zijn.

Robben en Van Persie zijn de beste spelers van Nederland. Als Sneijder meer in dienst van het team zou spelen, kan Van Persie in de spits. Anders moet Huntelaar er staan, dan kan Sneijder lekker zijn gang blijven gaan.

10 oktober 2011 om 11:02

Waarom niet? Als dat beter is voor het team? Mounir El Hamdaoui is ook de beste speler van Ajax, maar hij komt totaal niet uit de verf, moet je hem dan blijven opstellen omdat hij goed is?
Het zelfde maar in mindere mate geld voor Van Persie, hij rendeert niet goed in dit systeem, dan kan je hem er of buiten laten, of het systeem aanpassen voor hem, of hem laten spelen en er genoegen mee nemen dat hij niet top speelt...
Het systeem aanpassen voor hem is ook niet echt een optie, omdat je simpelweg te veel klasse hebt om dat te doen, dan zal dat namelijk automatisch ten koste gaan van andere toppers. En ik heb ook liever een goede Huntelaar of Elia dan een matige Van Persie, terwijl ik Van Persie een betere voetballer vind...

Ik zou zo spelen. Hopelijk ontwikkelt Van Aanholt zich goed en kan hij op linksback, en misschien soms De Jong voor Van der Vaart.

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Pieters
Van Bommel
Van der Vaar
Kuijt
Sneijder
Robben
Huntelaar
10 oktober 2011 om 11:04

@ Superjooden

Van Persie laat je altijd spelen zo niet ben je gek. In vorm is hij absolute wereld top uit vorm is hij geweldig. Ik weet niet of jij ooit wedstrijden van hem kijkt maar kennelijk niet.

@ tristanajax

Van Persie was in potentie beter en als hij 100% fit is en lange tijd fit blijft dan is die natuurlijk beter dan Sneijder maar op dit moment staat Sneijder bij mij hoger.

@mcjeroen12

En nu aub even niet iedereen na praten en zelf een mening krijgen..
Sneijder speelt bij Oranje de laatste tijd altijd voor de ploeg en offert zich ook op. Zijn taak is ook om de bal op te eisen omdat hij aan de bal geweldig is. Sneijder, Robben en Van Persie zijn de beste spelers van Nederland.

10 oktober 2011 om 11:09

Wat napraten? Hoevaak heeft Sneijder op dat seizoen na/voor Inter geschitterd? Het is gewoon zo dat hij te egoistisch is. Hij moet het vaker simpeler houden. Bij elke loopactie van een speler moet hij de pass versturen.

Bij Barca zie je(zo wil men immer spelen) dat veel loopacties worden gebruikt om ruimte te creeeren en dat redelijk vaak de lopende speler wordt overgeslagen. Terwijl bij ons ieder lopende speler wordt geprobeerd te bereiken. Ik wil het op het EK nog wel even zien of hij hetzelfde kan opbrengen als nu door meer over te spelen.

10 oktober 2011 om 11:12

Je praat alleen de mening van het grote publiek na dat bedoel ik met napraten.

Als je op Sneijder let de laatste wedstrijden zie je dat hij steeds meer in dienst van de ploeg gaat spelen en dat doet hij bijna tot in perfectie.

10 oktober 2011 om 11:17

@tristanajax #47: En waar baseer je dat op? Op al die geweldige interlands van hem?

10 oktober 2011 om 11:27

@zlatan65

Op het feit dat Van Persie vorig seizoen samen met Rooney de beste spits uit de beste competitie ter wereld was en ook dit seizoen weer geweldig van start is gegaan. Jij ziet het misschien niet maar ik wel, Van Persie is echt een onvoorstelbaar goede voetballer die duidelijk de beste Nederlandse speler op de Europese velden is. De enige die qua talent aan hem kan tippen is misschien Robben maar die is zo egoistisch in zijn spel (iets wat Van Persie helemaal niet is) dat hij nooit zo zal excelleren als RvP dat doet.

10 oktober 2011 om 11:29

Het enige waar ik mij aan erger bij Sneijder is dat hij alle vrije trappen, van welke positie ook schiet. Nagenoeg altijd naast, over of gewoon scheef.

10 oktober 2011 om 11:53

@tristanajax: Dat hij bij Arsenal geweldige dingen laat zien ben ik met jee eens. Maar als hij echt zo'n topspeler is, zou hij dat niveau ook in het nl's elftal halen en dat lukt hem niet.

10 oktober 2011 om 12:02

Heb je een punt. Maar die 3 zijn op clubniveau dan wel weer een (heel) stuk beter dan Van Persie. En wat voor fantastische voetballer bv Messi ook is, hij zal nooit de status van Maradona bereiken omdat hij in het Argentijnse elftal gewoon niet goed/te weinig presteert.

10 oktober 2011 om 12:05

Van Persie loopt 1 op 1 bij een dramatisch elftal in de sterkste competitie ter wereld hij hoort gewoon bij de absolute wereld top.

Messi is mijn inziens al de beste ooit.

10 oktober 2011 om 12:16

Mag je uiteraard vinden. Is ook zeker een van de besten allertijden. Maar voor de status 'beste ooit' zal hij gewoon ook zijn land van prijzen moeten voorzien, anders zal hij die status (bij de rest vd wereld!) nooit bereiken...

10 oktober 2011 om 12:19

Waarom zou hij dan bij zijn land ook wat moeten winnen? Dat slaat nergens op dan zouden spelers uit Wales, Ierland, Bulgarije etc etc.. nooit de beste ooit kunnen worden.

10 oktober 2011 om 12:27

Dat klopt. De spelers die alom als 'de beste' worden beschouwd hebben hun land ook wereldkampioen gemaakt. Dat is ook waarom veel Nederlanders Cruyff de beste voetballer ooit vinden, maar buiten NL om zullen de meeste toch voorkeur hebben voor Pele of Maradona. Die laatste heeft zo'n beetje in z'n eentje Argentinie wereldkampioen gemaakt. Dat is Messi (nog?) niet gelukt. Ben er ook van overyuigd dat als bv Giggs een Engelsman zou zijn, hij ook veel meer waardering had gekregen. Nu speelt hij voor Wales en met dat land is er internationaal nou eenmaal weinig eer te behalen.

10 oktober 2011 om 12:55

Man wat een drogreden. Je zegt eerst dat Messi meer heeft bereikt en vervolgens zeg je als hij nog langer doorgaat.

Pele had op zijn leeftijd al een WK gewonnen. Op 17/18 jarige leeftijd loodste hij Brazilie naar de halve finale, scoorde hij een hattrick in de halve finale en twee goals in de finale.

Ik kan nu nog meer spelers opnoemen als Ronaldo(9) en Zidane, maar heeft geen zin. Messi is de beste speler van de afgelopen 5 jaar, niet meer en niet minder.

Allemaal heel leuk en aardig dat je de beste ooit noemt. Waarop is dat in godsnaam gebaseerd? Qua statistieken neem ik aan van niet. Qua prijzen ook niet. Heb je ooit het fenomeen Ronaldo zien spelen of spelers als Van Basten?

Waar hij was dan in halve finale CL 08/09/10? Waarom presteerde hij toen niks? Of op de Copa of op het WK? Het is trouwens niet alsof Messi koekebakkers naast hem heeft staan, he? Zilveren- en Bronzenbal in je team is niet verkeerd.

Het kan zomaar zijn dat hij het volgende WK iedereen compleet wegspeeld, maar tot dan moet je kappen met die drogredenering.

Je kan Messi ook te ver de lucht in schrijven he. Dat je Messi nu al de beste ooit noemt op basis van die argumenten doet me twijfelen aan je verstand..

10 oktober 2011 om 12:59

Messi heeft nu al meer bereikt en ik bedoelde dat jij dat ook over een paar jaar zult inzien.
Pele had al een WK gewonnen klopt maar het voetbal was toen 10x zo slecht en het hele Braziliaanse elftal was wereldtop.

Qua statistieken en prijzen hoor je juist voor Messi te kiezen.. Ronaldo heb ik zien spelen ja die was echt erg goed maar Messi is beter. Van Basten heb ik nooit zien spelen.

Beste van de afgelopen 5 jaar? Jonge je maakt jezelf compleet belachelijk.

10 oktober 2011 om 13:14

Wat een onzin dat Messi meer heeft bereikt zeg. Pele had al twee wk's gewonnen op zijn leeftijd. Als ik Messi de beste van de afgelopen 5 jaar noem dan doe ik dat. Dat jij alleen maar op lucht zit te beredeneren, moet jij weten.

Voetbal was niet 10 keer slechter. Toen lagen de verhouding nog bij elkaar. Had je niet clubs die idiote bedragen op tafel legde en zo de concurrentie verzwakte. Toen werden er spelers regelmatig de wedstrijd uit geschopt, zonder dat er kaarten vielen. Vroeger werd er hard in gegaan en schakelde je gewoon iemand grof uit. Tegenwoordig kan je je man niet meer aanpakken, het zijn allemaal ballerina's en de tolerantiegrens ligt veel lager. Pele is twee keer uit een WK geschopt.

Jij komt met geen enkele reden dat hij de beste ooit is. Je zegt alleen maar "messi heeft meer bereikt" of "qua prijzen en statistieken moet je voor Messi kiezen."

Kom is met een onderbouwt argument en we praten verder.

10 oktober 2011 om 13:35

Dus omdat Sneijder bijna de meeste assists heeft en hem wekelijks met de fraaiste passes ziet strooien is het een egoïst? Natuurlijk...

10 oktober 2011 om 16:23

Ik blijf ook altijd zeggen: van Persie moet spelen. Maar waarom blijft iedereen gewoon doordrammen over Robin of Klaas op 9? waarom niet gewoon zoals de laatste wedstrijden allebei. Ook als Arjen straks beter is. Gewoon Arjen op links of nog mooier; laat Arjen en Robin gewoon steeds wisselen van vleugel. Worden de verdedigers helemaal gek.
Als Bert zo weg is van Kuyt, moet hij hem maar naast van Bommel opstellen.
Let: ik zeg niet dat dit mijn keuze is, maar enkel omdat Bert niet om Dirk heen wil, die echt ook wel zijn waarde in Oranje heeft.

van persie is geen spits maar schaduwspits ook bij arsenal speelt hij spits wat niet goed is terwijl ze een echte spits hebben met chamakh.. deze blunder heeft arsenal en wenger dure punten laten liggen en vernederingen. ik verwacht het zelfde bij holland.. dus vpersie moet op de bank en een echte spits huntelaar er in

10 oktober 2011 om 10:23

Dan vraag ik me af welk Arsenal jij vorig seizoen heb gezien? Hij liep vorig seizoen bij Arsenal haast 1 op 1!

Van persie is wellicht niet de man voor oranje. Je moet een spits opstellen die ze er makkelijk in schiet. Laten wij nu ne huntelaar hebben die dat goed kan. Laat het technische voetbal maar aan wes, raf of arjen over.

Nederland heeft twee wereldspelers te weten: Sneijder en Robben.
Deze twee hebben in het verleden regelmatig laten zien Oranje met hun kwaliteiten er door heen te kunnen trekkken iets wat van Persie nooit heeft kunnen doen.
Van Hanegem heeft dan ook zeker een punt om te stellen dat als deze twee giganten er niet bij zijn spelers als van Persie maar ook van der Vaart de rol van steunpilaren niet over kunnen nemen.
Het is dan ook logisch als Oranje echt over een compleet volledige fitte selectie kan beschikken dat deze twee grote namen zich zullen moeten schikken in een rol als bankzitter.

10 oktober 2011 om 10:20

Nederland heeft 7 wereldspelers te weten: Sneijder, Robben, Van Persie, Van der Vaart, De Jong, Van Bommel en Stekelenburg. Waarom onderschatten veel Nederlanders Van Persie toch zo? Kijken jullie nou echt niet verder dan je neus lang is?

10 oktober 2011 om 10:24

van Persie loopt bij een niet lopend team in de sterkste competitie van de wereld bijna 1 op 1, terwijl hij ook belangrijk is voor het team door zijn meevoetballende kwaliteiten. Waarom is hij geen topspeler?

Zijn Ronaldo, Messi en Rooney ook geen wereldspelers omdat ze niet functioneren bij de nationale ploeg?

10 oktober 2011 om 10:31

@2801gunner
Het lijkt wel of er in Nederland een rage is dat iedereen Van Persie moet gaan afzeiken. Niemand van hun ziet ooit een wedstrijd van Arsenal en alsnog een mening over hebben. Van Persie loopt ook wel in Oranje vorige wedstrijd nog 3 gemaakt.

Maarja we moeten in Nederland iemand afzeiken eerst was het de verdediging toen Huntelaar toen Kuyt of Van der Vaart nu is Van Persie aan de beurt.

10 oktober 2011 om 11:21

Ik heb het vermoeden dat dat iets met zijn belabberde prestaties in het nl's elftal te maken heeft.....

10 oktober 2011 om 16:34

Je hebt wel een punt met dat afzeiken. Het heeft geloof ik deels met onze cultuur te maken, door sommige door hun club voorkeur die ze doortrekken in Oranje, terwijl we dan gewoon als een moeten denken. Net zoals we met elkaar, met de arm om de schouder, staan te springen voor oranje in de tribunes.
Wij moeten trots zijn dat wij, in zo'n klein landje, zoveel goede spelers hebben dat er uberhaubt zulke discussies kunnen ontstaan over spelers van wereld niveau.
Discussies en opinies zijn gezond. Zolang wij in ons commentaar elkaar en de ter discussie staande spelers maar in waarde laten.
Het is toch te gek dat er mensen zijn die over spelers als bv. van Persie, Sneijder, Huntelaar commentaar leveren zoals: ik vindt ....... maar een waardeloze speler.

Hij schiet wel twee keer tegen de lat. Als die twee ballen erin gaan dan hoor je niemand klagen. Het Nederlands elftal speelde best goed, alleen het scoreverloop zat niet mee.

Verder vraag ik mij af hoelang we van Hanegem nog serieus moeten nemen. Tuurlijk was het vroeger een goede voetballer, maar tegenwoordig loop hij eigenlijk alles alleen maar af te zeiken.

10 oktober 2011 om 10:42

iemand wel of niet serieus nemen beslis je nog altijd zelf over volgens mij... is het niet?

10 oktober 2011 om 11:18

Ja, maar WE "moeten" elke keer de analyse van van Hanegem aanhoren bij sport1. Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten. En ik denk meer mensen met mij. Verder maakt hij zichzelf ook nog belachelijk door in die reclames van Beterhoren en Megapool(ofzo) te gaan spelen.

Robin staat eigenlijk al een aantal jaar stil in zijn ontwikkeling en dat heeft voornamelijk met zijn mentale weerbaarheid te maken. Het is een prachtige stijlvolle voetballer en wanneer het loopt is het een genot om naar te kijken. Maar hij geeft bijna nooit thuis op de momenten dat het er echt om gaat zowel bij het Nederlands elftal niet als bij Arsenal niet en dat heeft niet te maken met zijn voetbalkwaliteiten maar wel met zijn instelling.

10 oktober 2011 om 10:34

Van Persie staat totaal niet stil in zijn ontwikkeling en zoveel zal die zich niet meer ontwikkelen aangezien hij rond de 26 is en spelers dan op hun top zijn.. Echter als je kijkt naar de feiten is dat van Persie ijzersterk speelt bij Arsenal al 3 seizoenen lang ( jammer van een aantal blessures). Hij neemt Arsenal altijd op sleeptouw en is op dit moment zelfs aanvoerder. Het is dus echt niet dat hij niet thuis geeft want van Persie staat op wanneer het nodig is, kijk maar naar het huidige Arsenal. Dit Arsenal heeft het moeilijk en voor hun is elke wedstrijd een finale en toch scoort van Persie gewoon bijna 1 op 1.. dus er niet staan als het moet is onzin

10 oktober 2011 om 10:57

Daarmee bedoel ik eigenlijk tegen de andere grote ploegen , Man U , Chelsea, Liverpool nu ook Manchester City , in die wedstrijden maakt hij never nooit het verschil ! En ook in het Nederlands elftal heb ik hem tegen een echt goede ploeg nooit op een topwedstrijd kunnen betrapen ! en dat is zonde voor een jongen met zijn kwaliteiten.

10 oktober 2011 om 11:39

Wat een onzin. Slechtste puntje was de gemiste penalty tegen Man United in de catastrofe op Old Trafford. Wie maakte met een prachtige volley gelijk tegen het beste team ter wereld? Wie hielt Arsenal in de titelrace met een extreem late strafschop tegen Liverpool. Wie maakte met zijn chocolade been openingsdoelpunten tegen zowel Chelsea als Liverpool.

Huntelaar is juist degene die nog niks heeft laten zien. Gefaald in Madrid en Milaan, moest vorig jaar zijn basisplaats afstaan aan een kwalitatief betere nummer 9. Geweldig dat hij tegen degradatieploegjes en San Marino zijn doelpuntjes meepikt.

10 oktober 2011 om 12:18

@ Baradona

Hij heeft persoonlijk een 1-0 achterstand tegen Chelsea omgebogen in een 1-2 winst. Hij had vorig seizoen nog de winnende assist tegen Man Utd. Hij scoorde de gelijkmaker tegen Barca. Hij scoorde een buitengewoon doelpunt tegen Liverpool. Dankzij zijn goal speelt Arsenal nu CL en niet Udinese. Hij was de enige die zich staande hield tegen Tottenham. Dankzij zijn goal behield Arsenal de unbeaten run. Hij speelt bijna altijd goed tegen City.

Het is juist een big game player maar goed.

10 oktober 2011 om 18:18

Eigenlijk is dit wat je nu zegt al het probleem Persiangooner. Robin van Persie is goed bij Arsenal. Bij het nederlands elftal zie ik liever Kjh. Verder natuurlijk wel mee voor op de bank. Daar moet hij dan maar genoegen mee nemen.

de enige die echt opvallend slecht speelde was vd vaart...die raakte echt geen pepernoot. van persie daarentegen deed t nog best aardig vond ik.

10 oktober 2011 om 10:40

veel te simpele opmerking maak je hier wat mij betreft. oorzaak en gevolg bepalen.. Kuijt en van Persie liepen constant in t midden. ook voor de bal er al uberhaupt kwam. Daardoor had vdvaart geen ruimte en doordat van Bommel en Strootman ook nog ver doorgeschoven stonden/tegenstander met 10 man op eigen helft speelde werd het al helemaal druk..

10 oktober 2011 om 11:10

ja en nee...misschien kreeg ie inderdaad minder ruimte doordat men de bal ging halen. alleen als ie al de bal had deed ie er gewoon niks goeds mee. heb hem niet 1 goeie pass zien geven...wat misschien ook weer de reden was dat men (kuyt en van persie) de bal maar ging halen

11 oktober 2011 om 09:31

Dat is dan helaas niet objectief gekeken of je hebt niet opgelet. Even statistieken erop naslaan en je weet dat van Persie en Kuijt veel meer balverlies hadden en vooral ook erg beroerd voorzetten. (zal ook komen doordat ze op slechte been uitkomen en van Persie te zwak voorzet met links en Kuijt dan weer draait en rare bal ertussenin probeerde te geven)
Beweer overigens ook zeker niet dat vdvaart goede wedstrijd speelde, want dat was geenszins het geval, maar zoals ik verderop aangaf, ook de rol van de coach mag in deze niet worden onderschat, want hoorde van Persie al eens praten over de rol die hij kreeg (vrije rol om als diepe spits of tussen de linies op te duiken).

10 oktober 2011 om 10:50

Vdv was echt vreselijk ja. Voegde niets toe aan het spel, zijn passes waren matig en hij kon totaal niets forceren. Hij viel me heel erg tegen. Het klopt overigens ook wle wat ricketz zegt, Van Persie en Kuyt liepen constant naar het midden toe. Met echte buitenspelers krijgt VDV ook veel meer ruimte dan die nu kreeg. Was duidelijk een voorbeeld van tactisch falen van Van Marwijk.

10 oktober 2011 om 11:15

Verschil is wel dat VDV op zijn positie bleef spelen, waardoor we dieper speelden en spelers als Strootman en Van Bommel meer ruimte voor initiatief kregen. Sneijder zou zich laten zakken net zolang tot hij de ruimte heeft gevonden, waardoor de aanval geïsoleerd staat maar hij wel passes kan geven vanaf de positie waar vrijdag Van Bommel en Strootman konden spelen. Als je nou VdV laat staan, en op de positie van of Strootman of Van Bommel een betere voetballer (sneijder) neer zet... dan ga je er toch zeker op vooruit.

De trage opbouw is de voornaamste reden dat het niet liep, niet de spelers die naar binnen kwamen (het is natuurlijk een combinatie van beiden, maar als je er voor kiest om met deze 2 flankspelers te spelen dan moet je iig de opdracht geven om sneller op te bouwen... tis maar f*cking moldavie).

10 oktober 2011 om 11:18

Sneijder naast De Jong en Van der Vaart ervoor. Dat is het ultieme middenveld.

10 oktober 2011 om 15:51

Mwa, van der Vaart deed het op de plek naast Van Bommel ook verdedigend goed werk. Tussen de linies lopen, kan hij normaal gesproken vrij goed, maar met het huidige systeem is Sneijder eerder de geschikte persoon in mijn ogen.

10 oktober 2011 om 16:45

Schiet toch op met je blinde haat jegens Sneijder. Ja, dat durf ik inmiddels wel te stellen want dat laat je overduidelijk blijken.
Sneijder heeft zich inmiddels genoeg bewezen in Oranje en van Persie niet.
Misschien moet van Persie wat minder proberen zich te bewijzen en het wat simpeler te spelen. Dan doet hij het wellicht beter in de spits.
Jouw theorie dat van de Vaart op 10 moet spelen en dat van Persie beter wordt is ook niet groots uitgepakt. En dan meteen weer excuses zoeken. Een team wordt berekend op resultaat en niet op wat als resultaat.
Voorlopig liegen de statistieken voor Oranje niet.
En vooruit, morgen krijg je weer een kans om te zien hoe goed dit gaat. Ik hoop van harte dat dit perfekt loopt want dan hebben we gewoon weer een extra alternatief. Maar al dat domme gekwakkel van jouw over Sneijder begint mij, en vele andere hier, echt de strot uit te hangen.
En nee, ik haat van Persie niet. Integendeel. Ik vindt van Persie een must in Oranje, maar wel op de flank.

Ben het in dit geval absoluut met van Hanegem eens. Hij zegt veel al wordt dat ook altijd weer netjes uitvergroot opgetekend en als zijn mening gevraagd wordt, waarom zou hij m dan niet geven, zeker als er in het geval van Columns ook nog geld tegenover staat... onthoud: je hoeft het niet te lezen he...
maargoed..
Ingaande op van Persie heb ik een dubbel gevoel, want denk dat je het ook niet los kan zien van zijn opdracht in het veld. Kuijt is over z'n top, speelt drama vanaf links en kan prima als sub gebruikt worden op t moment dat er gebikkeld moet worden maar je toch druk naar voren wilt houden.
Van Persie is naar mijn mening ook de dupe van de opdracht die hij van vmarwijk meekrijgt. Klopt naar mijn inzicht niet dat hij op rechts gezet wordt met de opdracht veel naar binnen te komen. Hij doet dit namelijk niet vanaf de lijn met enorme acceleratie zoals Robben dat kan, maar staat er steeds al op moment dat bal nog moet komen en ook als bal door het midden gaat.
Spitspositie is wat mij betreft voor de afmaker Huntelaar en nummer 10 zal niemand over twisten neem ik aan. Ik zou vervolgens graag eens van Persie aan linkerkant als aanvallende lnkermiddenvelder/ linksbuiten zien spelen in dienst van t elftal. Denk dat hij op die positie in dit team de optimale bijdrage kan leveren. Als hij zich daartoe kan zetten kan hij ook zeker wat extraas betekenen voor het elftal, aangezien de opponent nog meer moeite zal moeten doen en van alle kanten gevaar dreigt. zo nu en dan switchen naar rechts en dan Robben als pure links laten spelen maakt het nog moeilijker te verdedigen.

Laten we het dan eens zo stellen dat van Persie lang niet zoveel inbreng heeft als Robben of Sneijder. Die twee maken echt het verschil om ons te meten met landen als Duitsland en Spanje.

Van Hanegem moet eens ophouden met altijd kritiek te spuien. Wie is hij nu helemaal?. Zelden heb ik iemand gezien, die zoveel onzin uitkraamt als hij. Dus Willem, als voetballer prima, als ??????? waardeloos.

Ik wordt af en toe zo ontzettend moe van die man. Als voetballer was hij een grootheid maar als trainer was hij zelf ook een grote flop.

Dat hij maar 's eerst naar zichzelf kijkt, zielig figuur...

Ik blijf erbij dat Van Persie een flankspeler is en Van Marwijk daar ook gebruik van moet maken.
Robben op rechts, Robin op links, Sneijder op 10 en Huntelaar in de punt.
Het is leuk dat hij bij Arsenal probeert om à la Henry te spelen, maar ook daar vond ik hem beter als flankspeler/schaduwspits. Als een speler meer kan dan alleen scoren (zoals medespelers ruimte geven en perfecte voorzetten presenteren) dan moet je daar ook gebruik van maken

10 oktober 2011 om 10:52

Van Persie speelt naar mijn beste weten praktisch nooit als flankspeler bij Arsenal. Hoogstens als schaduwspits maar voor de rest speelt hij eigenlijk altijd gewoon als enige spits bij Arsenal hoor. Vind Robin juist helemaal geen flankspeler, je moet gebruik maken van zijn vermogen om met de rug naar de goal te spelen en daar heb je niets aan op de flanken.

10 oktober 2011 om 12:30

Bij Arsenal niet nee, maar ik ben het met Horwl eens dat hij in het Nederlands elftal beter tot zijn recht komt als flankspeler. Hij heeft bewezen dit goed in te kunnen vullen in zijn periode bij Feyenoord.

Verder is het onzin dat RVP zijn kwaliteit is dat hij met zijn rug naar de goal kan spelen.
Hij moet juist met zijn gezicht richting het doel spelen dan is hij veel gevaarlijker!
Zoals jij het zegt is RVP meer een targetman, wat hij absoluut niet is. Hij is niet sterk, niet groot en ook niet echt balvast.

11 oktober 2011 om 22:28

Momenteel is hij dat ook niet, correct.
Maar bij Feyenoord en in zijn beginjaren bij Arsenal speelde Robin veelvuldig op de flanken. Ook in het Nederlands elftal vond ik hem daar goed spelen.
Nogmaals: snelheid, mooie en nuttige acties en perfecte voorzetten... dat hoort op de flanken thuis.

Van Marwijk moet gewoon wakker worden en de grote Robin van Persie in de spits positioneren. Huntelaar is een aardige speler, maar als je moet kiezen tusen een spits die scoort tegen FC koln, Mainz, JHK Helsinki en keihard door de mand valt in wedstrijden tegen Bayern, Dortmund en Levrkussen of een spits die scoort tegen Manu, Udinese en Dortmund dan zou ik het wel weten. Als ik vpersie was zou ik ook gek worden....elke x weer op een andere positie en dan zie je zo'n broer konijn jouw plekkie innemen. Laat jan-klaas huntelaar voortaan lekker rechtsbuiten spelen.......

De enige die ik zielig vind is die van hanegem. over iedereen mag hij kritisch zijn. maar als iemand anders kritisch is op van hanegem. Dan is meneertje hanegem weer boos. En hier verdient hij dan ook nog eens aardig wat geld mee. öm 4 keer in de maand onzin te verkondigen. Waar mensen van 9 tot 17: 00 elk maand hard voor moeten werken. krijgt vanhanegem dat gewoon voor onzin te verkondigen. Want dit heeft helemaal niks meer met voetbal of trainer zijn te maken.

De Kromme heeft zelden een zinnig woord te melden op de maandag morgen in de voetballerij. Het is altijd negatief en het is nooit goed.
Robin wil het waarmaken, maar het begint er zielig uit te zien? Robin is een kerel, een van de beste bij Nederland. Hij hoort gewoon op 10 of rechtsbuiten te spelen, een spits is het gewoon niet. Hij mist daar iets voor. Aan de flanken kan hij acties maken, voorzetten geven en de bal in de verre hoek krullen. Robin in Engeland bij Arsenal is een van de meest doelgerichte spelers tot nu toe in de Premier League, het is een geweldenaar om naar te kijken. Een speler met klasse, een speler met inzicht, met een fantastische techniek en ook nog eens een goed schot in z'n linker.

10 oktober 2011 om 11:52

Goed dat je het opneemt voor van Persie. En als die dingen die je zegt heb je helemaal gelijk in.
Maar soms past of klikt het niet zo goed. Ik wil je niet aanvallen, maar ik vind dat van Persie al een hele poos niet goed speelt. Miss die 11-0 maar ja, die wedstrijd kun je niet echt mee tellen. Hij heeft eigenlijk als enige Nederlander een slecht WK gespeeld. (zegt die zelf ook). Heb toch het gevoel dat hem dat wat krenkt helemaal omdat die vooraf zei dat hij een van de grote spelers is.

Wat ik wil zeggen soms werkt het niet, wat niet te verklaren is.

Iedereen is het er ook over eens dat Seedorf een geweldige speler is. Die misschien de laatste jaren iets minder is, maar over zijn kwaliteiten valt niet te twijfelen. Zelfs toen hij op zijn allerbest was, zat hij er niet bij. Ik vind Kuyt, Afellay, Robben en Elia let wle in het Nederlands elftal veel meer brengen dan Robin.

10 oktober 2011 om 13:38

@ arnino Ik ben het wel met je eens met wat je zegt, maar we moeten niet vergeten dat juist hij één van de spelers binnen het nederlands elftal is die zijn speelstijl 360 graden moet draaien.. Een Strootman, Kuyt, Huntelaar, noem het maar op, allemaal spelen zij hetzelfde in het Nederlands elftal als bij hun club. Ze hebben precies dezelfde rol. Bij Van Persie ligt dit anders. Van Persie kan bij arsenal lekker zijn gang gaan als diepe spits en krijg genoeg aanvoer en heeft een veel vrijere rol. Bij het Nederlands elftal wordt er nu eenmaal anders gespeeld. Daarom zie je hem zoveel minder..

Haha, zag toevallig vannacht nog een interview met hem in een gezapig programma dat ik niet kende. Ik was aan het zappen, maar besloot even te wachten tot het moment dat deze verbitterde man in de clinch kwam te liggen met de interviewer. Tien seconden.

Ik neem zijn uitspraken dan ook nooit serieus. Ik vond Van Persie trouwens zeker niet de minste op het veld tegen Moldavie. Dat ie over hakjes begint vind ik helemaal zwak, want zelfs Kuyt laat zich daartoe verleiden terwijl het niet hoeft. En een speler als Kuyt hoort er gewoon niet in als je over een raspaard als Van Persie beschikt. Ik kan Robin zijn irritaties, mochten die er echt zijn, zeker niet kwalijk nemen.

10 oktober 2011 om 10:55

Wedstrijden tegen de mindere tegenstander neem ik niet serieus. Oranje heeft zoveel kwaliteiten dat je tegen Moldavie het niet kan testen. De doelpunten komen van zelf, die bal rolt er van zelf wel in.

Va hanegem heeft gelijk.
Al is van persie als voetballer beter in de spits maakt hi het gewoon niet waar in het nederlands elftal en hij heeft de pech dat sneijder gewoon beter is achter de spits.
De enigste reden dat hij in de spits staat is omdat van marwijk een rel heeft binnen oranje als niet word voldaan aan de wensen van van persie en hij er met een gigasik bijloopt en de boel gaat verzieken.
En nu niet aan komen zetten over arsenal want ook bij arsenal kan hij de boel niet op sleeptouw nemen.
Gewoon huntelaar erin zetten en van persie met sneijder maar laten vechten voor een plek achter de spits en als hi er niet mee kan leven,dan lekker hem niet meer opstellen.

10 oktober 2011 om 10:58

Weetje dat Arsenal de laatste pakweg 20 wedstrijden maar een paar gewonnen heeft, maar Van Persie toch echt 1 op 1 loopt. Dus hoezo niet op sleeptouw nemen? En dat terwijl je als spits het meest afhankelijk bent van alle spelers op het veld.

Ik word moe van mensen die ongepast dergelijke clichés toepassen op een wereldspeler als Van Persie.

In het seizoen 2010/2011 had Van Persie in 94,7 procent van de wedstrijden in de Premier League, waar hij aan de basis begon, minstens een goal of een assist. Verdeeld over de wedstrijden dus, niet een statistiek die opgeleukt wordt door een uitschieter als een hattrick.

10 oktober 2011 om 11:25

@persiangooner: Ik geloof je gelijk. Ik zou alleen willen dat hij die prima prestaties ook eens in het nl's elftal liet zien. Daar zien we zó weinig van de klasse van Van Persie terug... Ook een beetje mijn verhaal bij Bergkamp. Die was bij Arsenal ook stukken beter dan in het Oranje..

10 oktober 2011 om 11:41

Ja ik ook. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat we diezelfde Van Persie bij Oranje kunnen zien, maar dan moet VdV op 10 en Sneijder naast De Jong. Dan spelen we lekker diep op de helft van de tegenstander en is er veel voetbal, beweging en aansluiting.

Het is nu ook niet zo dat Huntelaar zich bewezen heeft ten opzichte van Rvp. Van Persie scoorde toch ook tegen Hongarije in de kwalificatiecyclus? En tegen San Marino scoorde Huntelaar pas de 4e? goal of zo.

10 oktober 2011 om 11:56

Ik heb eerlijk gezegd die hoop opgegeven. Als diepste spits gaat het hem iig niet worden en ook in eerdere interlands op andere posities lukte het hem niet (of onvoldoende) om zijn stempel op de wedstrijd te drukken.

10 oktober 2011 om 12:07

Maar in de finale speelde hij gewoon goed, hij was de reden dat we nog over de middenlijn kwamen. Echter wordt dit niet gezien door het gros omdat iedereen nog met die 1e groepswedstrijden zit. Het enige wat echt miste in de finale was aansluiting, en laten we daar nou juist wel de spelers voor hebben.

Tegen Hongarije speelde hij toch verdienstelijk als diepe spits, had een goal, nog een kans en lanceerde 2x Kuyt. Dat kan hij best doorzetten. Op het WK was eigenlijk van alles is en dat lag zeker niet allemaal aan Van Persie.

10 oktober 2011 om 12:20

Nadeel van Van Persie is ook dat bij hem, juist omdat iedereen weet dat hij zo geweldig kan voetballen, het verwachtingspatroon een stuk hoger ligt. Als bv Kuyt een mindere wedstrijd speelt, valt dat lang niet zo op. Daar verwachten 'de mensen' ook veel minder van. Van Persie schittert wekelijks bij Arsenal en dan is de teleurstelling over een slechte of matige interland een stuk groter..

10 oktober 2011 om 12:29

Klopt, plus men heeft geen geduld meer met hem. Als hij 3 wedstrijden goed speelt en 1 mindere, dan krijg je reacties als ''zie je wel'' e.d Daar komt bij dat je bij het VZ publiek sowieso een streepje voor hebt als je ex-ajacied bent.

Ik vind de discussie Huntelaar-van Persie echt een belediging voor Van Persie. Ik bedoel we praten niet over Van Nistelrooij of zo. En hoewel Van Nistelrooij natuurlijk ook een mindere voetballer is dan Rvp, is het tenminste een topspits. Huntelaar is geen topspits noch een topvoetballer.

Beste Willem, het is je misschien niet opgevallen maar Van Persie was vrijdag niet de spits. Bovendien heeft ruimte hier niet zoveel mee te maken, meer de beweging van medespelers.

Het probleem van Oranje was voornamelijk de bijzonder trage opbouw, waardoor iedereen te weinig ruimte kreeg. En de gene die hakjes deed vrijdag luistert naar de naam Dirk Kuyt.

Als je niet op balbezit wil spelen heb je inderdaad meer aan Huntelaar. Wil je echter als land naar het volgende niveau dan zou ik als een gek hieraan werken. Ik snap ook niet dat Van Marwijk afgelopen vrijdag niet heeft gezegd dat iedereen fouten mag maken, zolang ze maar opbouwen met one touch voetbal. Alleen zo word je beter.

10 oktober 2011 om 22:02

als je het volgens mijn filosofie doet.wel je laatste zin afmaken he... Niet je eigen waarheid als dé waarheid betitelen.

Van Persie speelt in het Nederlands elftal eigenlijk alleen maar matige tot slechte wedstrijden. Die pot van afgelopen vrijdag was daarom ook weer geen uitzondering. Van Persie is een hele goede voetballer, maar bij het Nederlands elftal komt het er gewoon niet uit.

Willem van Hanegem is toch wel een beetje een zeiksnor hoor. Hoezo moet je hem nu weer gaan verbeteren als hij het juist nu zo geweldig doet? Laat die jongen lekker voetballen nu. Wij 'supporters' vinden het geweldig als hij hoogstandjes doet samen met Wesley Sneijder en met andere. Zo wordt het spel alleen maar nog aantrekkelijker. Lukt het een keer niet? jammer, helaas volgende keer beter. Robin weet dit ook wel donders goed.

ik vind het grappig dat het bij de meeste mensen hier gaat om de betere voetballer dan een spits die kan scoren.... huntelaar heeft in de paar wedstrijden dat hij speelde 29 goals gemaakt dat is 11 minder dan kluivert en van persie staat daaronder.
Ik vind van perise goed maar als het niet loopt in het nederlands elftal dan loopt het niet dat hebben we gezien op het wk. Maar ik snap ook dat de arsenal lovers voor van perise opkomen omdat ze voor dat team zijn en dus huntelaar afkraken wat best wel zielig is..
Enige wat ik eigenlijk echt irritant vindt aan van persie is dat als hij in een kansrijke positie zit dat hij probeert naar zijn linkerbeen te gaan en dan weer terug als het niet lukt waardoor hij vastkomt te zitten tussen de tegenstander.

En ook zeggen de van persie lovers(zo mag je het nu wel noemen) dat hij moet worden aangespeeld en dergelijke terwijl ik bij de wedstrijden vn arsenal zie dat hij het vaak alleen doet inplaats van een geniale pass te krijgen ofze. maarja ik vind dat van persie in de basis hoort maar huntelaar hoort daar ook bij.

zoals iedere speler, heeft robin nu een mindere periode, maar daar komt hij vast en zeker overheen, en dan is hij weer goed voor 20 goals per seizoen!

10 oktober 2011 om 11:42

Hij zit helemaal niet in een mindere periode. Hij loopt ook dit seizoen weer 1 op 1 bij Arsenal in een matig team die in de moeilijkste competitie ter wereld speelt. Ook bij het NL elftal heeft hij nu genoeg goals erin liggen. Wat wil je nog meer?

van Marwijk zou gewoon met zijn voorwaartsen bij Oranje moeten afspreken dat ze allemaal 45 minuten spelen, maar dat ze in die 45 minuten wel elke opbouw moeten afjagen. Dan maak je de tegenstander helemaal gek, is je selectie tevreden en ziet het publiek aanvallend voetbal.

Willem je wordt te oud kerel. Begrijp dat je elke morgen voor de spiegel staat en dan schrikt maar ga dat nou niet afgeven op de spelers van t Ned.elftal en dan ook nog zeggen dat die zielig zijn. Als voetballer was je een kei, als trainer al een stuk minder en als columnist een, zal het met je eigen woorden beantwoorden, zielig persoon.

Off.: Je hebt t ook altijd over eerlijk zijn uit eigen ervaring weet ik dat jij helemaal niet eerlijk bent nee je bent zelfs een rat.

10 oktober 2011 om 11:55

Even los van wat hij bij Arsenal presteert. Vind jij hem goed voetballen? Ik dnek dat je dan niet realistisch kijkt. Willem heeft in dit geval gelijk.

10 oktober 2011 om 21:56

Arnino Willem heeft helemaal geen gelijk want v.persie speelt helemaal niet in de spits. De man is gewoon seniel aan t worden met zn achterlijke uitspraken. v. Persie speelde achter de spitsen en in de spits stond Huntelaar. Morgen tegen Zweden zal het niet anders zijn. Dat Sneijder onze beste speler op dit moment is en ook dat hij het alleenrecht heeft om op de plek achter de spitsen te spelen staat buitenkijf. Het is voor de coach een luxeprobleem als iedereen fit is en wordt de keuze voor hem alleen maar moeilijker met een v.d.vaart en v.persie die ook graag in die zone willen spelen. Nu nog even over Arsenal daar is v.persie ook niet de spits maar de komende man die in de spits opduikt dus ook daar slaat Willem de plank helemaal mis. Niet voor de eerste keer overigens. Willem is als columnist gewoon een flop en tegen kritiek kan hij al helemaal niet.

robin is een goede voetballer dat weet iedereen
maar doet het op dit moment niet geweldig
ik zou hem niet in de spits zetten vindt hem daar niet geschikt voor

stekelenburg
vd wiel
bruma
mathijsen
anita
van bommel
strootman
robben
sneijder
vd vaart
huntelaar
10 oktober 2011 om 13:10

Ik en het redelijk met jou optelling eens alleen zou ik Van der Vaart echt niet op links zetten. Hij komt tekens naar binnen waardoor op inks een gat kotm te staan. En de snelheid ontbreekt ook waardoor een actie buitenom nooit zal gebeuren en achter z´n man rennen doet hij ook niet graag. Kijk maar bij Totenham.. V.d.vaart moet zich concentreren op de positie waar Strootman nu speelt. op 10 komt hij ook tot z´n recht aeen is Sneijder gewoon de man voor die positie.

Ik zou daarom IBI op links zetten. Hij heeft snelheid,kan zowel met rechts als met inks een aardig voorzet geven waardoor Huntelaar ook tot z´n recht komt.. Hij iser conditioneel ook veel op vooruit gegaan waardoor hij ook makkeijk met zijn man mee kan lopen mocht het op verdedigen uitkomen. In een counter kan hij samen met Robben ook voor gevaar zorgen omdat ze dan op snelheid zijn. Sneijder speelt daar natuurlijk dan ook een groot rol in omdat de diepe ballen meestal van hem komen..

Als hij fit wordt voor het EK kan het wel eens heel goed uitpakken. We moeten niet vergeten dat hij bij de beste cub ter wereld speelt.

PS wat ik vergeten was te zeggen is dat Anita daar natuurlijk niets te zoeken heeft op de LB positie bij het grote oranje. Geef mij dan maar Pieters..

Ik vond hem dit keer juist 1 van de betere, alleen leefde de wedstrijd gewoon simpelweg niet bij de spelers en was het flets.

Ik ben wel eens met hem dat Van Persie meer ruimte moet hebben, ik zou hem daarom het liefst op de vleugels zien. Volgens mij loopt dat als een tiet.

Robin is een goeie voetballer zeker bij Arsenal komt dat eruit , bij het nederlandselftal komt hij niet tot zijn recht. Misschien staat hij wel op de verkeerde positie.

Robin is op z'n best wanneer hij over het veld mag zwerven. Bij Oranje in de spits kan dat echter niet, omdat je dan snel de gaten dichtloopt van de creatieve mensen achter hem, daar moet hij meer als kaatsend aanspeelpunt spelen. Op de flank heeft hij het probleem dat hij vaak tegen één of twee spelers staat en zijn kracht ligt niet zoals bij Robben bij het uitspelen van de tegenstander. Het beste zou hij denk ik nog renderen in een vrije rol op links, met een sterke linksbenige back die de ruimtes voorin voor hem opentrekt aan de flank en een linksbenige verdedigende middenvelder achter hem. Dan kan hij zwerven over het veld en de gaten induiken, zonder dat het team daar qua veldbezetting erg van achteruit gaat. Strootman zou prima in dat systeem passen, maar Pieters vind ik nog te matig om ook in topwedstrijden als aanvallende back te laten spelen. Op het moment hebben we echter weinig keuzes, zoals bekend...

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Pieters
Van Bommel
Strootman
Robben
Sneijder
Van Persie
Huntelaar

Ik vind het echt raar dat veel mensen nu Van Hanegem afkraken maar zelf wel dood leuk een mening hebben. Een beetje meer respect voor een van de grootste voetballers alle tijden is wel op zijn plaats dacht ik zo. Overigens ben ik het gewoon met hem eens en aan de poll te zien wel meerderen.

Willem van Hanegem is altijd negatief in het nieuws, ook zegt hij veel over vroeger, dat vroeger het gras beter te bespelen was.. man ga is wat iets gezelligs doen met je vrouw of zo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren