Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax legt aanvaller Bulykin voor rest van lopend seizoen vast

Laatste update:
/

Ajax en Anderlecht hebben woensdag overeenstemming bereikt over de overgang van Dmitri Bulykin naar Amsterdam, zo meldt de Belgische club woensdagmiddag via de officiële kanalen. De 31-jarige Rus tekent een contract voor één seizoen. Bulykin maakte vorig seizoen furore bij ADO Den Haag door 21 keer te scoren.

Eerder was de komst van Bulykin alleen bespreekbaar bij Ajax bij een vertrek van Mounir El Hamdaoui, maar omdat de aanvaller transfervrij uit Brussel kon vertrekken is de overgang woensdag alsnog rond gekomen. Hij zal vermoedelijk de stand-in worden van eerste keus Kolbeinn Sigthórsson.

Ajax wilde Bulykin slechts voor een jaar aantrekken, omdat men de ontwikkeling van Geoffrey Castillion, die is verhuurd aan RKC waalwijk, in de gaten wil houden. Bulykin was bij PSV eveneens in beeld, maar de Eindhovense club rondde woensdagmorgen de komst van Tim Matavz van FC Groningen af.

Het halen van Dmitry Bulykin is een goede zet van Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede aankoop lijkt me.
Ajax wil met vleugelspelers spelen die veel voorzetten geven; we zagen allemaal wat dat vorig jaar opleverde bij ADO ( Combi Verhoek - Bulykin).
Daarnaast transfervrij en een eenjarig contract, dus geen lange contracten meer!

31 augustus 2011 om 17:27

Ja maardan zal Sulejmani toch echt eens wat aan zn spel moeten veranderen.dat constante naar binnen komen moet eens gebeurd zijn.

31 augustus 2011 om 17:33

Boerrigter - Bulykin kan dezelfde uitwerking krijgen als Verhoek - Bulykin denk ik!

31 augustus 2011 om 17:35

Gelukkig heb je van der Wiel die voor de voorzetten zorgt vanaf rechts. Dan links Boerrigter en rechts van der Wiel + dat je dreiging binnendoor hebt van Sulejmani.

Van der Wiel had bijv in de kampioenswedstrijd 2 assist (incl. die van landzaat dan wel) en afgelopen wedstrijd ook weer op maat tegen Vitesse.

Over voorzetten en steekpasses hoeft Sigi niet te klagen, bij Bulykin zul je minder op steekpasses moeten spelen, die man is enorm traag.

Maargoed voorzetten komen er genoeg

31 augustus 2011 om 17:35

Ja daar maak ik me ook niet druk om maar als Ebecilio er inmiddels al instaat als Bulykin invalt heb je aan beide kanten ego's die niks van voorzetten moeten weten.

31 augustus 2011 om 17:49

Hoef je niet druk om te maken, ik neem aan dat frankie dat zelf ook wel snapt

31 augustus 2011 om 17:56

Nou hij snapt niet eens dat Janssen een linie naar voren moet,dat Blind te kort komt voor Ajax en dat Ebecilio al helemaal niks toevoegt aan Ajax...

Ik hou mn hart vast.

31 augustus 2011 om 18:03

Mbt Sulejmani ben ik t gedeeltelijk met je eens, maar mocht Sulejmani naar binnen trekken, kan vd Wiel ook wel een redelijke voorzet afgeven...

Type 2de spits die precies past bij dit nieuwe Ajax

31 augustus 2011 om 18:08

Ebecilio is 19, die kan nog groeien. Ik vind het ook niks, maar hij heeft best wel talent.

Janssen een linie naar voren zou ik ook voor tekenen, maar met Janssen vind ik dat het ook niet echt slecht gaat. Ik vind dat hij erg rustig opbouwt, en dat komt het spel wel ten goede. Helemaal nu beide centrumverdedigers en de controleur met 1 trap een wedstrijd kunnen openbreken. Is het niet met een schot dan kan het met een assist of een opening zijn.

Blind vind ik geen back. In het centrum met rugdekking vind ik hem vooral positioneel goed. Hij staat, mits hij in het centrum staat, vaak precies op de juiste plaats. Als back vind ik hem wel te kort schieten, maar stand-in voor Vertonghen vind ik hem een prima optie.

Over Bulykin was ik zelf niet echt te spreken. Maar nu ze hem transfervrij voor 1 jaar hebben, met de rede ten aanzien van Castellion, vind ik het een mega goeie aankoop. Voetballend vind ik hem te min voor Ajax, maar als invaller, extra spits, breker en stand-in vind ik het geen verkeerde keus als hij gratis is en als hij maar 1 seizoen blijft om zo een groot talent niet in de weg te lopen.

Slimme zetten van Ajax, er wordt goed nagedacht over wat ze willen.

31 augustus 2011 om 18:17

@ ajaxdude

Ik denk dat jij het niet helemaal snapt pannekoek.
Frank wil zijn beste speler in de as hebben lopen en als controleur laten spelen en persoonlijk denk ik ook dat Janssen beter speelt een linie vooruit maar ik snap de beweegredenen voor Frank om Janssen daar neer te zetten weldegelijk.
Blind komt helemaal niet te kort voor Ajax, hij heeft het centraal de eerste wedstrijd uitstekend gedaan en is nog jong dus kan nog groeien.
Alleen tegen de wat snellere Musa schoot die wat te kort, maar dat is een les voor Frank dat die Blind niet op de flank kan zetten als die tegen een rappe buitenspeler speelt.
En Ebecelio heeft het vorig seizoen prima gedaan voor een jonkie die net komt kijken, is nog jong dus heeft alle tijd zich te ontwikkelen.

31 augustus 2011 om 18:44

Mikkie is en blijft een zwakke schakel in de selectie van Ajax, er is niks beters voorhanden als rechtsbuiten voorlopig. Andere vraagtekens voor mij zijn Ebecilio, Enoh en Blind als linksback, niet als centrale man.
Ik moet zeggen dat ik Ajax als titelkandidaat numero uno zag maar met de huidige 9 !!!! aankopen van psv zie ik dat nu toch wat anders. Ook Twente zie ik meedoen maar psv zie ik als favoriet.

31 augustus 2011 om 18:49

Zoiets heb ik nou ook helemaal gelijk heb je,allen denk ik dat ook siem moet gaan vrezen voor zijn plek.

31 augustus 2011 om 19:14

Hey Mikeyarsenal:
Ik ben het ook niet met ajaxdude eens hoor, maar kun je het niet een beetje normaal houden? wat schiet je ermee op om iemand pannekoek te noemen? Daardoor verlies je echt respekt die je anders wel zou krijgen want je onderbouwt je opinies anders goed.

31 augustus 2011 om 19:17

@ Lannister

Zal ik jou vertellen waarom Messi Xavi en Iniesta wekelijks bij Barca spelen ?

omdat ''er is niks beters voorhanden voorlopig'' Elke speler speelt bij gebrek aan beter, was er beter geweest, dan had diegene er wel gespeeld.

Sulejmani is sinds de komst van de Boer met sprongen vooruit gegaan. Ik vind het een dreigende speler die veel potentie heeft. De man heeft een actie, kan steekpasses en assist geven, kan scoren en hij speelt goed samen met van der Wiel.

Sulejmani maakt stappen onder de Boer, en hij is zeker een prima rechtsbuiten voor Ajax. Vooral omdat ook vanaf rechts genoeg voorzetten komen van de voet van van der Wiel.

31 augustus 2011 om 17:56

Goede aankoop???

Nieuw Ajax beleid werd dus mee bedoeld: bankzitter van 31 jaar halen die minimaal 6 ton salaris krijgt... Ik vind het een verschrtikkelijke aankoop die haaks staat op de visie die Ajax voor ogen heeft (nu dus 'had')

31 augustus 2011 om 18:08

Ik denk dat het type spits belangrijker is dan wat hij verdient of hoe oud hij is. Hij is balvast, scoort en is sterk in de lucht. Dat is volgens mij het profiel van een ajax spits.

Ik denk dat hij al snel wordt beoordeeld op uiterlijk en voorkomen. Daar gaat het niet om. Hij legde er vorig jaar bij ado ook 21 in een seizoen in.

31 augustus 2011 om 18:14

Is het glas halfvol, of half leeg ?

Je kan het zo zien ja, maar je kan het ook anders zien.

Laten we er even van uitgaan dat hij 6 ton verdient.

Dan koopt Ajax een afmaker, die groot en sterk is. Geen voetballende ster, maar wel een breker of als extra spits als je beter bent maar je staat gelijk (vvv uit, dan was een extra spits erbij misschien wel beslissend geweest)

Als wissel voor Sigi vind ik hem ook goed, hij kan 15 min ballen als Sigthorsson de week erna interlands heeft of als ze CL spelen.

Daarbij komt dat je een speler haalt, waardoor je meer mogelijkheden hebt. Het is als het ware ''een zekerheidje'' voor 1 jaar dat 6 ton kost.

Voor beide stellingen valt iets te zeggen.

31 augustus 2011 om 18:38

Toen Ajax Pantelic had was het nieuwe beleid anders geen langdurige contracten meer voor spelers boven de 30. Volgens mij doen ze het dan prima. Een ervaren tweede spits hadden we nog niet, en Castillion kan een jaartje rijpen bij Rkc. Geen transfersom + hij heeft zijn salariseisen wat bijgesteld. Nu blijft natuurlijk alleen de vraag hoe hij het gaat doen. Maar we zullen zien..

31 augustus 2011 om 18:46

Denk je dat je dat je met alleen maar jonge gasten het seizoen doorkomt? Bulykin heeft het goed gedaan vorig jaar. Het aantrekken van een directe concurrent voor Sigthorsson werkt alleen maar onrust in de hand. De Rus is een prima aankoop voor Ajax. Niks mis mee.

31 augustus 2011 om 21:03

Goede aankoop? Waarom zou je nog een spits aantrekken als je El Ham op de bank hebt zitten, en vooral met zo'n topsalaris.. Bovendien heeft Bulykin ook een hoog salaris, terwijl het maar een 'ouwe' bankzittertje is.
Geen goede aankoop lijkt me.

1 september 2011 om 08:50

Zoals velen inmiddels al gereageerd hebben zal ik bij jou reageren:
El Hamdoui speelt niet! Waarom niet? Geloof dat dit al keer of wat hier op VZ gemeld is: Het klikt niet met FdB en hij past niet in het huidige team.
Mounir laat de rest niet beter voetballen en dat moet wel bij Ajax.
Het is nu geen 'mounir en Ajax' meer, maar alleen 'ajax.
Ajax is niet meer afhankelijk van oplevingen van 1 of 2 spelers, maar van het hele team!
Daarom wordt voetbal ook een 'team' sport genoemd.

On:
Vindt Bulykin een goede stormram om erin te brengen als je aan het eind de wedstrijd wilt openbreken. Daarnaast zit hij niet in de weg voor de ontwikkelingen van de jeugd. En hij is ook nog is transfervrij overgekomen....
Volgend jaar Castillion terughalen en proberen de selectie bij elkaar te houden, dan is Ajax weer in opkomst in Europa!

Mooi nu hoeft Siem niet in de spits als Sigi geblesseerd is en Bulykin is natuurlijk een prima Stand-in die makkelijk de voorzetten van Boerrigter en Sulejmani erin kan koppen schieten etc.

Ben blij met deze transfer ook omdat hij transfervrij is

31 augustus 2011 om 17:10

Jammer dat Janssen niet vaak in de positie komt om een voorzet te geven, wat zou dat een feest zijn voor bulykin! Natuurlijk met corners en vrijetrappen kan dit nog wel

31 augustus 2011 om 17:18

Haha ja inderdaad geweldige koppers nu ( had je eigenlijk al ) Jan Toby Sigi Siem en nu ook nog Bulykin

31 augustus 2011 om 17:19

Geloof me, Frank de Boer zal na een tijdje heus wel inzien dat een middenveld Eriksen-anita-janssen beter is dan met S. de Jong.. En dan zal iedereen op zijn wenken worden bediend door Theo en Chris..

Voor de rest denk ik dat Bulykin wel een goede backup is voor Kolbeinn.

31 augustus 2011 om 17:25

Inderdaad lijkt me persoonlijk ook veel fijner een echte verdedigende middenvelder en Janssen naar voren schuiven is stukken beter.

Als Bulykin faalt dan heb je alleen maar verlies op zijn salaris gemaakt dus perfecte aankoop

31 augustus 2011 om 17:37

Fchillegom

Ben het volkomen met jou idee over die opstelling eens maar ik begin daar inmiddels aan te twijfelen of die dat in gaat zien! Hij moet dat op korter termijn nu wel in gaan zien voordat er meer achterstand opgelopen gaat worden...

Sterker nog ik denk dat in de Champions League ook Anita te kort komt, en dat er met grover geschut gekomen moet worden in de vorm van Enoh! Met het niveau van de eredivisie is Anita prima op die plek!

Nou bedoel ik niet dat Enoh beter is dan Anita... maar er is wel een breker nodig in topwedstrijden! Enoh-seedorf was een geweldig duel vorig jaar!

31 augustus 2011 om 17:43

@headlines: Wat een feest dat wanneer Bulykin dan speelt dat een corner eindelijk weer normaal genomen gaat worden want dat kort tikken is totaal nutteloos en Ajax moet echt gaan oefenen om meer uit corners te halen. Dan is een type spits Bulykin die wel wat lengte en body heeft goed meegenomen.

Ik denk als pinchitter een goede optie voor dit seizoen. Ook mooi dat het maar alleen eerst dit seizoen is zodat je volgend seizoen kan kijken of Castillion al zover is om met hem verder te gaan.

31 augustus 2011 om 17:39

Bulykin is denk ik toch vooral gehaald als stormram denk ik hoor. Mocht Sigthorsson voor langere tijd uitgeschakeld zijn, verwacht ik dat De Boer 'gewoon' Siem de Jong in de spits zet.

hiermee is de selectie dus rond. ik sta eigenlijk maar deels achter deze transfer maargoed, een bonkige speler van 31 jaar die de snelheid en technische vaardigheid mist om toegevoegde waarde te zijn voor ons als het gaat om het veldspel..maargoed een echt breekijzer is het wel natuurlijk, maar om daar nou zo'n dure jongen (want hij zou ongetwijfeld wel een behoorlijk salaris willen) voor te halen vind ik niet slim. dan had ik velen malen liever een zohore gezien die de zelfde kwalititeiten in zich heeft en nog enorm jong en getalenteerd is.

wel erg positief dat het verhuur van mounir aan espanyol met optie tot koop rond is gekomen!

31 augustus 2011 om 17:11

Ach ja, Zei men dat ook niet een paar jaar terug over Pantelic? en moet je kijken wat voor waarde hij heeft gehad voor Ajax..
Ajax doet in mijn ogen een goede zet met deze speler, geen transfersom, alleen een ietwat hoog salaris vermoed ik. Maar denk dat deze speler dat risico wel waard zal zijn

31 augustus 2011 om 17:28

Idd Pantelic was ook een enorme miskoop volgens velen. Wat was ie uiteindelijk belangrijk voor Ajax.ajax had ook weinig keus. En ik zie trouwens liever een echte spits in de spits dan de Jong die Europees finaal door de mand valt op die positie.

31 augustus 2011 om 17:36

ze spelen ook Champions League he, dan hebben ze volgens mij liever iemand die er al kan staan dan iemand die zich nog moet bewijzen.

ON: ik vind het een uitstekende aankoop. Zeer gevaarlijke aanval hebben ze nu. Ik krijg ook steeds meer het idee dat de Nederlandse competite beter word. ten opzichte van de andere grote competitie's.

31 augustus 2011 om 18:03

Ik denk dat Bulyikin vorig seizoen bij ADO wel bewezen heeft dat hij voetballend heel goed mee kan doen in een aanvallend elftal. Ik kan me nog een goal herinneren die over een paar schijven ging, met Bulyikin als uiteindelijke assist-gever (door het midden).

Ik ben hier heel blij mee. Hij heeft zich in Nederland al bewezen, dus ik denk dat je nog minder kans op een mislukking loppt dan toentertijd met Pantelic. En transfervrij is natuurlijk erg prettig!

welkom bij ajax, denk echt dat hij de perfecte pinchhitter is!

Leuk voor Ajax. Dit is wat ze wilden...

Toch had ik liever EH zien spelen. Jammer dat het zo is mis gegaan. Ik genoot altijd van zijn spel en prachtige goals. Jammer dat hij zo lastig deed want ik mis hem op de Nederlandse velden!

Ik heb hier mijn vraagtekens bij. Maar als dit betekend dat Siem de Jong zo langerzamerhand uit het elftal gewerkt wordt kan ik dit alleen maar toejuichen, komt toch werkelijk op iedere positie zwaar te kort.

31 augustus 2011 om 17:17

Zeg haal jij dat Ajax-logo eens weg.
Op zijn jonge leeftijd is De Jong al een belangrijke pion geweest in tal van wedstrijden , dat mensen zo onrespectvol reageren verdient hij gewoon niet.
Vergeet niet dat hij met Pantalic als nummer 9 prima heeft gerendeerd en vergeet helemaal niet de laatste wedstrijd van het afgelopen seizoen.
Het afgelopen seizoen mag je ook niet echt als graadmeter voor zijn kwaliteiten gebruiken, wegens twee verschillende systemen en andere spelers die er nu staan.
Ik denk dat we deze jongen nog hard nodig gaan hebben dit jaar.

31 augustus 2011 om 17:21

Ik weet het niet met de Jong.. Hij is het op alle posities net niet.. Net niet dé creatieve middenvelder, omdat hij te sloom is.. En ook net niet 'de spits. Hij kan wel kaatsen, maar vind hem van afstand nooit zo sterk en Sightorsson is wel 3 klasses beter.. Bulykin is een goede standin voor de spitspositie, denk dat Siem een standin voor het middenveld wordt (hoop ik).

31 augustus 2011 om 17:30

Fraayax...............zohe de laatste wedstrijd van het seizoen........das 1 wedstrijd!!!!hou nou eens op met kijken naar die ene wedstrijd.hij speelt nu op een positie waarin hij tekort komt.ik heb hem vanaf speelronde 1 niet gezien op het veld. Totaal onzichtbaar en als je hem eens zag was ie de bal meteen weer kwijt. de Jong is geen topper en zal dat ook niet worden. Veel te traag ook.

31 augustus 2011 om 18:08

Probeer jij me nu serieus te vertellen wat ik moet doen?
De Jong is bij lange na niet goed genoeg om in het eerste elftal van Ajax te spelen. Is dit seizoen iedere wedstrijd compleet onzichtbaar en was vorig jaar als spits 1 hele wedstrijd rendabel.. nou wauw zeg.
De Jong was inderdaad goed met Pantelic bij zich, verwonderlijk is daar nu niks van te zien en zijn er betere alternatieven.

31 augustus 2011 om 23:47

Ja dat probeert hij en ik sta hem bij!

Die ene wedstrijd, spoelde wel even 7 jaar Amsterdamse depressie van zich af, of ben je dat ook alweer vergeten? De Jong mag dan niet de meest uitblinkende, technische superster zijn, maar zeker belangrijk geweest voor Ajax.

Hoe kunnen mensen nou zoveel commentaar hebben op de speler, die 7 jaren van ellende weg schoot met 2 prachtige goals?? De Jong was vorig seizoen meer dan belangrijk en deed het helemaal niet slecht in de spits, het jaar daarvoor zegt zijn aantal doelpunten volgens mij al genoeg!

Hou nou eens op met het bekritiseren van eigen spelers, belachelijk voor woorden eigenlijk dat mensen dat doen. Er wordt nog flink 'gebouwd' aan dit Ajax. Over een aantal maanden mag je oordelen, als alle automatisme is geworden, als het een machine (zoals Theo dat mooi verwoorde) is geworden.

Maar hou nu ajb je commentaar nog even voor je en wacht rustig af wat voor invloed de hand van FdB allemaal gaat hebben. En hou ajb je commentaar voor je voor onze reddende engel (Ja ik heb het over Siem de Jong!)

31 augustus 2011 om 17:29

Slappe, hoe durf je zo respectloos over een van je belangrijkste spelers van vorig jaar te ouwehoeren. Je zou je eens diep moeten schamen.
Gelukkig zie ik nog het verschil tussen de kinder en volwassen reacties, maar hier moest ik even op reageren.

Ik schat De jong ook veel hoger in dan Bulykin. Bulykin heeft vorig jaar alleen gerendeerd vanwege Verhoek. Nu heb je buitenspelers die zo vaak naar binnen trekken, dat je echt helemaal niks aan hem hebt.
Het is dat Kolbeinn nog mee kan voetballen maar anders was hij ook helemaal verzopen.
Als Kolbeinn zou uitvallen heb je aan de jong dus veel meer. Zal het niet allemaal gaan uitleggen, want dat zal je toch niet snappen.

31 augustus 2011 om 17:33

de Jong komt Europees flink tekort in de spits! Hij is geen spits en hoort daar ook niet te staan! En Frank is daar ook heel duidelijk over geweest! En vorig seizoen wordt constant gebasseerd op die ene wedstrijd tegen Twente. Nou ik kijk verder dan dat. Sinds Pantelic weg is is de Jong een stuk minder. Veel te wisselvallig, dan weer goed,dan weer bagger. En dit seizoen is het tot nu toe alleen maar bagger geweest. Leuke voetballer maar op deze positie....nee

31 augustus 2011 om 18:10

Belangrijkste spelers omdat hij enkel de laatste wedstrijd van het seizoen ook daadwerkelijk eens goed gespeeld heeft?
Hou toch op man, de Jong is nu al wedstrijden op rij compleet onzichtbaar. De zeldzame momenten dat hij wel aan de bal is, levert hij ze in bij zijn directe tegenstander of hij tikt terug.. nou poeh daar moeten we het wel van hebben he als rechter aanvallende middenvelder.
Zijn veel betere spelers voor zijn positie.

Hoe durf jij me trouwens met zo'n toon aan te spreken? Wie denk je dat je bent joh.

31 augustus 2011 om 18:52

@likdat,

Nou doe je net of de jong geen pepernoot kan raken, maar vorig jaar, en het jaar ervoor toch wel degelijk belangrijk geweest voor ajax, toen ze eigenljk nog met 1 diepe middenvelder speelden... sinds de boer komt zijn het 2 aanvallende middenvelders geworden. Als dat een nieuwe positie is voor een jongen, maar ertussendoor ook nog in de spits word gezet, kan ik mij voorstellen dat het zoeken is voor die jongen.

De jong is aardig balvast, zoekt de combinatie in de spits, iets wat bijv. MEH nog nooit heeft gedaan, kan aardig koppen, redelijk schot. Dus mijn vraag aan jou is... Hoezo??? loop jij de jong hierzo af te branden. Let wel, ik ben ook geen fan van em, maar vind wel dat hij meer krediet verdient.

Frapant is overigens nog wel, dat sinds de jong volgens jou niet meer rendeert, onze Eriksen excelleert..... Maar goed dat zal wel geen verband hebben..??

31 augustus 2011 om 19:15

Het is simpel.
Janssen en Eriksen zijn op hun posities beter dan de Jong. Ik neem aan dat iedereen het daar wel mee eens is en Siem hoeft zich hiervoor ook helemaal niet te schamen.
Eriksen speelt op 10, daar komt de Jong dus tekort. Siem zou wel goed als 9.5 kunnen spelen, zoals hij met Pantelic deed. Hij is dan erg doelgericht en kiest uitstekend positie. Maar in dit geval staat Eriksen dus in de weg, die ook veel beter is dus AM valt af.
Janssen hoort naar mijn mening op CM te spelen (frank heeft het voor elkaar gekregen Theo VM te zetten, waar ik niks van snap), daar zou Siem dus ook de mindere zijn. Bovendien heeft hij dit seizoen elke wedstrijd op die positie gestaan en niemand werd er vrolijk van (een middenveld Theo-siem-eriksen gaat naar mijn mening sowieso niet werken, té aanvallend, je hebt een echte VM nodig).

Conclusie: AM en CM vallen in principe af. Je zou een uitzondering kunnen maken als je tegen sterkere ploegen speelt of een voorsprong moet verdedigen. Dan is Eriksen wellicht te licht en met Siem's duelkracht, kopkracht en loopvermogen kan hij van waarde zijn. Maar in de Eredivisie waar je voor het merendeel speelt tegen ploegen die je domineert komt hij tekort. Niet snel genoeg en technisch niet vaardig genoeg.

Dan naar de spits positie. Daar is Sigthorsson duidelijk de betere, ik neem aan dat daarover geen discussie bestaat. Maar als tweede spits kan hij heel handig zijn. Ik ben het met je eens dat hij Europees dan wel tekort komt, dan is Bulykin van meer waarde. Natuurlijk is Bulyking ook sterker als echt breekijzer, en daarvoor hebben ze hem uiteraard ook gehaald. Maar over het algemeen zie ik liever de Jong in de spits lopen dan Bulykin, omdat de Jong over het algemeen beter is, completer.

31 augustus 2011 om 23:51

Nog maar weer eens voor jullie allemaal... Die ene wedstrijd, maakt 7 jaar goed. Misschien vergeten jullie dat even?? Die 2 goals, zijn misschien wel de belangrijkste goals uit de Ajax geschiedenis die ik me kan heugen. Op de goal van Kluivert na in de finale van de CL. Deze twee goals sleepte wel de landstitel in de wacht, die al 7 jaar!!!!!!!!! niet meer werd gewonnen. Kap nou eens over Siem de Jong, hij is ook een Ajacied, net als jij en ik en vele meer hier... Natuurlijk zijn er betere spelers, maar ook hij doet zijn stinkende best, om ons, als supporters, trots te maken en een beetje waardering en respect (helemaal voor die 2 goals) zou toch wel op zijn plaats zijn en de echte fans hebben dat ook zeker... Kijk eerst eens naar jezelf, voor dat je de held van vorig seizoen de grond in boort!

Nou ja op zich een prima deal. Geen transferkosten en als hij toch tegenvalt ben je er na 1 jaar alweer vanaf. Prima spits om in t laatste kwartier erbij te knikkeren.

Prima voor één jaartje.. na dit seizoen kijken hoe het met de ontwikkeling van Castillion gaat en als hij overtuigt zit je iig niet voor nog een langere periode vast aan Bulykin

goede stand-in, die er ook wel een paar in kan leggen. maar ik hoop dat zijn salaris niet te bizar is..

Prima deal. Goeie spits voor een Haags kwartiertje op 't eind, als je wat moet forceren. Hij heeft vorig jaar laten zien erg scherp te zijn in de zestien. Bulyikin heeft natuurlijk zo z'n tekortkomingen, maar als we van het positieve uitgaan zie ik een goedkope versterking met ervaring die zijn rol als tweede man zal respecteren en die variatie aan kan brengen in het spel van Ajax omdat 't een heel ander type is dan wat Ajax al heeft. Hij is misschien wat afhankelijk qua voorzetten van andere spelers, maar met de voorzetten van Boerrigter en de steekpassjes van Eriksen zal hij vast wel raad weten. Kortom, goed gehandeld van Ajax!

Een hele verstandige aankoop, gezien de veranderde omstandigheden: transfervrij, Bulykin zelf was ook bereid om water bij de wijn te doen dus waarschijnlijk is Ajax voor een jaar niet veel aan hem kwijt.

Prima transfer, Bulykin weet wat oorlogmaken in het strafschopgebied is, is transfervrij en Siem hoeft nu dus niet meer in de spits te gaan spelen bij een eventuele afwezigheid van Sigthorsson. Nu Mounir nog even ergens in Spanje, Italië of Engeland lozen en dan hebben we een uitgebalanceerde selectie die niet onderdoet voor die van Psv.

goeie zet van ajax en hij is bij ajax beter dan bij ado denk ik ook qua medespelers daar heb je meer aan ben benieuwd wie 1e keuze word bij ajax word moeilijk voor frank de boer denk ik om die keuze te maken

Nou ja, het is niet anders. Het is maar voor de positie van 2e/3e spits moet je maar denken. Wel benieuwd wat ie gaat verdienen.

Interessant, zo'n laatste dag.

Prima geregeld Ajax ,deze russische stormram is zeker welkom. Kwart finale van de Champion Lague komt nu wel heel erg dichtbij. Succes bij ons aller ajax

wat word zijn salaris?

31 augustus 2011 om 17:16

Bij Anderlecht verdiende die volgens mij een miljoen, maar bij Ajax zal het minder worden. Ik denk zo'n 7 ton.

31 augustus 2011 om 17:20

1.2 miljoen

is wat hij bij anderslecht verdiende

31 augustus 2011 om 17:22

Hij gaat echt geen 1.2 miljoen verdienen. Denk inderdaad rond de 7 ton. Wat nog veel is, maar er zijn geen transferkosten, behalve tekengeld.

31 augustus 2011 om 18:53

@ afca0bcs hihi anderslecht, hoe oud ben je? :/

Goeie aankoop. Wel overwogen,goed dat Ajax haar eigen jeugd niet laat vallen en Castillion volgend jaar waarschijnlijk nog een kans krijgt.

Wat een heerlijke selectie hebben we dit jaar,bijna alle posities goed en dubbelbezet en met het huidige systeem en onze topcoach zijn wij kampioenskandidaat nummer 1!

Op naar nummer 31!

31 augustus 2011 om 17:12

Een topcoach zeker, en dat is ook een belangrijk voordeel t.o.v. de grootste concurrent Psv. Want die hebben nu ook een ijzersterke selectie, maar geen coach die daar het maximale uithaalt.

31 augustus 2011 om 17:58

Helemaal geen verkeerde keuze van Ajax zeker niet nu hij transfervrij is Ajax en Twente hebben een Prima beleid met aankoop/verkoop in vergelijking tot Psv.

Weet iemand misschien wat hij ongeveer gaat verdienen? Ik neem aan wel onder de 1 miljoen?

31 augustus 2011 om 23:54

Er wordt gesproken over ongeveer 700.000 op jaarbasis... Excl premies. Maar goed geen transferkosten dus uiteindelijk kost het Ajax ongeveer een miljoen! Hopelijk verdient hij dat terug! ;-)

1 september 2011 om 09:31

Gelukkig is het maar voor één jaar, want het is wel een overbetaalde speler. En zoals je zegt is het maar goed dat er geen transferkosten zijn.

Ben ik de enige die denkt dat dit voor Bulykin een stapje te hoog is. Lijkt mij dat het tempo bij Ajax een stuk hoger ligt dan bij ADO en dat er bij Ajax ook andere dingen gevraagd worden van een spits dan bij Ado.

Of ben ik gewoon teleurgesteld dat ie niet nog een jaartje weer bij ADO gaat spelen, daar kunnen we em goed gebruiken namelijk :-)

En het nu van deze transfer is?? Het is me een raadsel.. Een dure speler op de bank laten zitten? in ieder geval één van de meest onnodige aankopen ooit.

31 augustus 2011 om 17:13

Het is geen aankoop zoals je weet, hij komt transfervrij over. Daarnaast had Ajax geen tweede spits achter Sighthorsson. Nu wel.

31 augustus 2011 om 17:22

Snap de intentie van Feyenoord223 zijn post wel. Vraag mij wel af hoe hoog zijn salaris is of dat hij een Payp-contract krijgt. Wordt anders namelijk een dure bankzitter, aangezien een normaliter dominerend Ajax minder vaak een pinchhitter nodig heeft.

31 augustus 2011 om 17:24

Je ziet vaak dat Ajax het de laatste minuutjes , wanneer het gelijk staat of achter, het altijd moeiijk heeft.. Een extra spits is dan wel handig. Nu is het zo, dat als Kolbeinn uitvalt F. de Boer geen mogelijkheden meer achter de hand heeft, behalve de Jong in de spits, maar dat is nou niet wat je zegt top.

31 augustus 2011 om 21:52

Jezus dat haal je toch gewoon een jeugdspeler erbij? Toch niet één of andere rus die in 400 wedstrijden 30x heeft gescoord waarvan 20 vorig jaar?

31 augustus 2011 om 23:56

Zo duur is het anders niet, kost Ajax 1 enkel jaarsalaris, daarna ben je hem weer kwijt. En een jeugdspeler?? Die moeten nog groeien, daarom is Castillion ook verhuurd. Bulykin staat er gelijk, is een echte breker. Maar duur is het zeker niet, prima deal!

Zo.... wie had dat nog verwacht . Wel een goede stand-in voor sigthórsson natuurlijk!

goede aanwinst! sterke stand-in voor sigthórsson, hij heeft het vermogen om te scoren. Een echte nummer 9, dat zie ik persoonlijk ook liever dan siem in de spits. Ook heeft hij een uitstraling die bij ajax past, hij is voor niemand bang!

In de jeugd heehft Ajax een identieke spits rondlopen in vorm van Schoop. Hij is ook kopsterk, een aanspeelpunt en scoort vrij gemakkelijk. Plus het feit dat hij veel goedkoper is dan deze gelukzoeker uit Rusland. Rare transfer van Ajax. Ik ben in ieder geval heel erg sceptisch over deze transfer. De Ajax filosofie is en blijft, ''jonge talenten de Kans geven''. En daarnaast werd afgesproken om oudere spelers aan de selectie toe te voegen als ze echt iets toevoegen. Bulykin is overal mislukt behalve bij Ado, geen verhaal waar je duizenden boeken wereldwijd mee verkoopt.

31 augustus 2011 om 17:15

Jonge al die talentjes zijn daar nog niet klaar voor en Castillion komt eind van seizoen terug en dan hebben we een prime 2e spits en dan gaat Bulykin ergens anders heen.

las op andere site dat hij 1.1 miljoen gaat verdienen per jaar

31 augustus 2011 om 17:18

Lijkt me erg sterk!

31 augustus 2011 om 17:19

Dat was zijn loon bij Anderlecht, wat hij nu krijgt zou ik niet weten.

31 augustus 2011 om 23:56

Ongeveer 700.000 excl premies

topaankoop jammer dat hij wat oud is maar echt een topaankoop,
je zag het bij ADO die verhoek kan wel voorzetten geven maar als niemand die erin kopt dan houdt het op. Bij ajax hebben ze natuurlijk Sulejmani en Boeriggter, als je zag hoe vaak boeriggter voorzetten gaf tegen vitesse; als bulykin daar gestaan had was het misschien wel 8 - 1 geworden ofzo.
ik ben benieuwd

Buly the Butcher!!

Het lijkt me een geweldige kerel die meteen goed ligt in de groep. Hij is enorm sterk aan de bal en speelt in dienst van het team. Daarbij is hij ook kopsterk. Een prima pinchitter dus. Hij mist natuurlijk techniek, snelheid, inzicht en wendbaarheid. We praten hier dan ook niet over een 1ste spits, maar over een 2de spits die transfervrij was. Het is natuurlijk wel een beetje een paniekaankoop, aangezien ook Ajax liever een talentvollere 2de spits had aangetrokken. Bulykin bleef als goedkoop alternatief over en heeft als we verschillende media mogen geloven water bij de wijn gedaan. Hij kan mij en vrijwel iedereen alleen maar gaan verrassen. Er komt in ieder geval wel wat het veld in als Buly gaat invallen. Het is voor veel verdedigers in de Eredivisie toch een spits waar je maar heel moeilijk grip op kunt krijgen...

31 augustus 2011 om 17:21

Ik vind het niet zozeer een paniekaankoop. Ajax kan nu rustig kijken of Castillion goed genoeg is om die positie in te vullen wanneer Buly weer vertrekt. Hij heeft niet voor niks maar een eenjarig contract. Ook kunnen ze in die tijd rustig kijken of er niet ergens anders nog een spits is met de juiste kwaliteiten. Voor dit moment is dit een prima aankoop. Sig kan nooit zoveel wedstrijden in een heel jaar gaan spelen. En Siem is gewoonweg geen spits. Ook is het beter voor Siem als hij zich gewoon kan richten op de positie waar hij het liefst speelt.

31 augustus 2011 om 17:29

@ davidss

Nou, we weten toch allemaal wel dat Ajax liever een jongere en talentvollere 2de spits had willen aantrekken. Om onduidelijke redenen is dat niet gelukt. Bulykin was transfervrij en bleef over als goedkoop alternatief. Ik vind het dus begrijpelijk, aangezien het op dit moment een keuze is tussen Bulykin of helemaal niemand.

31 augustus 2011 om 23:59

Het is juist helemaal geen paniek aankoop. Luister het interview met Danny Blind op VI radio nog maar eens terug. Ajax heeft een 'smerig' spelletje met Anderlecht gespeeld. Ajax heeft net zo lang gewacht, tot Anderlecht zo hopeloos was en hem gratis liet gaan. Ze wilden er eerder een half miljoen voor hebben. Ajax heeft Bulykin echter nooit uit het oog verloren en net zo lang gewacht tot Anderlecht hem hoe dan ook wilde laten gaan. Nu hebben ze hem dus gratis opgehaald. Niks geen paniek, nee prima uitgespeeld van Meneer Blind. Zouden andere clubs in Nederland nog wat van kunnen leren!

31 augustus 2011 om 17:32

Mist snelheid en inzicht????, wendbaarheid, techniek?????????? Dan heb je zeker een jaartje liggen pitten ofzo, dan moet je z'n goals van vorig jaar ff terugkijken. En vandaar dat de Boer m ook wilde hebben, omdat ie dat allemaal niet kan. Nou hij gaat jou dan iig nog flink verbazen dit jaar, denk ik. Ik denk juist dat ie heel veel inzicht heeft zoiezo.

Succes met Buly

31 augustus 2011 om 17:38

'@ ado69

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik denk van niet. Bulykin is een wat bonkige speler. Hij draait moeilijk weg bij een tegenstander en heeft geen actie in huis. Hij is ook geen speler voor de korte combinaties of voor de briljante steekpassjes. Het is speler die iedere bal vasthoudt en sterk is voor de goal. Hij kan goed koppen en scoorde afgelopen seizoen relatief gemakkelijk. Ik denk dat het een prima 2de spits voor Ajax kan zijn, maar naar mijn mening kan hij net zo goed mislukken. Dat kan ook veroorzaakt zijn doordaat hij me een beetje doet denken aan Urzaiz...

31 augustus 2011 om 17:47

@ado69 En heeft Huntelaar dat? Nee! en Huntelaar is ook een geweldige spits.

31 augustus 2011 om 18:33

Exact.
Toen ik las over deze transfer kon ik maar aan 1 iemand denken: Urzaiz. Wat een succes was dat.

Over Bulykin. Sterk in de lucht maar verder een beperkte speler. Met zijn techniek doet zelfs Dirk Kuyt lijken op een sambavoetballer. Gelukkig pakte hij bij ADO zn doelpunten mee. Hoop voor Ajax dat hij het hier ook doet.

31 augustus 2011 om 19:24

@hen_nie

Gedeeltelijk met je eens, kan zeker een bal vasthouden, en als er iemand tegen m aanloopt ligt diegene ook gelijk haha, hij is idd bonkig, en ja gezien zijn verleden kan hij ook zeker mislukken. Maar hij kan best een aardig steekpaasje geven of combinatietje aangaan.

Het is ook nog wel ff afwachten ja, we gaan het zien!

Succes

31 augustus 2011 om 19:25

@ voetbal4ever
Daar heb je gelijk in, maar toch is dat weer een heeeele andere speler, want als die een grasspriet raakt ligt ie al. Tenminste, dat is mijn mening.
Gr

Ik ben benieuwd hoe die het gaat doen bij Ajax, ik vind het geen speler die als het even tegen zit er wel 1 in komt rammen. Maar als stand-in voor Sig is die meer dan prima. Hij heeft bij Ado bewezen een neusje voor de goal te hebben, en bij Ajax komt die alleen maar meer in scoringspositie. Daarbij zijn het gewoon teveel wedstrijden om Sig altijd maar op te stellen, ook kan die blessures oplopen en of schorsingen. Ook mooi dat Siem zich nu gewoon op het middenveld kan richten en niet elke keer naar voren geschoven hoeft te worden als Sig eruit gaat. Het liefst zou ik nog een jonge aanvaller voor de rechtsbuitenpositie zien komen, eentje die lekker kan dollen maar ook kan scoren. Tuurlijk vind je die niet 123 maar dat zou ik graag zien. Ik vind Sulejmani over het algemeen gewoon tegenvallen. In de counter een geweldige speler maar ik vind hem niet in het Ajaxspelletje passen. Verder ziet het eltal er wel goed uit, alle posities kunnen over het algemeen goed worden ingevuld door de mensen op de bank, al vervang je Verthongen of Alderweireld niet zomaar. Theo en Erikksen kunnen elkaar ook makkelijk vervangen. Frank heeft goede spelers ingekocht waar niet eerst gekeken is of die goed is maar puur of ze passen in het plaatje hoe hij wil gaan voetballen. Ben benieuwd waar dit elftal over een halfjaar staat.

31 augustus 2011 om 17:23

Ben het helemaal met je eens, en vergeet ook niet dat ze voor weinig geld toch een paar behoorlijke spelers hebben aangetrokken!
Alleen sigi was misschien 'duur', maar zoals een boerigther en nu bulykin doet Ajax toch behoorlijk goede zaken op de transfermarkt dit seizoen!

31 augustus 2011 om 17:23

die rechterspits hebben ze al, jody Lukoki

Lijkt met sterk dat deze jongen rond de 1 miljoen gaat verdiennen, hij zal iets van rond de 6 ton gaan verdiennen omdat hij een speler is van buiten de EU. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen bij Ajax en of hij nu nog zo geliefd is in Den Haag.

Geen goedkope 2e kracht maar wel een totaal andere type als Sigthórsson dus zeer bruikbaar als de wedstrijd daar om vraagt. moet zeggen dat ik als Twente supporter de aankopen an Ajax erg logisch vind dit seizoen. Ook geen buitensporige bedragen.

1 september 2011 om 00:01

Juist wel goedkoop. Mensen denken gelijk o jee duur salaris maar... Hij kostte verder geen transferkosten en heeft een contract van 1 jaar. Het kost Ajax dus enkel eenmalig een jaarsalaris....

Gelukkig hebben ze Bulykin kunnen aantrekken zeg!
Blijf het jammer dat El-ham niet meer aan spelen toekomt, maar goed dat verhaal is al lang en breed gesloten.

Buly is toch wel een waardige vervanger voor Sigi mocht hij geblesseerd zijn of wat dan ook, zie iig liever Buly dan De Jong als 2de spits bij Ajax.

Prima aanwinst, groot,kopsterk, bal vasthouden en kan er een paar inschieten ideaal als 2e man.. Het is een ''noodoplosing'' tot volgend jaar dan kijken ze
wel verder..

Koopclub koopt nog een spits, waarom niet deze titel erboven VZ ?

31 augustus 2011 om 17:24

Nee dat doen ze alleen als Matavz naar PSV gaat

OT goede aankoop dodelijk in combi met de voorzet die boerrigter in de benen heeft.

31 augustus 2011 om 17:39

Daarom kunnen ze ook beter de naam veranderen

OT misschien Verhoek erbij kopen, die voorzetten kent ie

31 augustus 2011 om 17:24

omdat hij transfervrij is?

31 augustus 2011 om 17:23

Ajax heeft hem niet gekocht.

31 augustus 2011 om 17:24

Er is maar één koopclub in Nederland en dat is Psv.
Waar doel je nu eigenlijk op?
Ajax heeft vrij weinig uitgegeven op de transfermarkt hoor, vooral als je kijkt wat voor een spelers ze hebben gehaald.
Prima beleid bij Ajax!

31 augustus 2011 om 17:24

@dieles

Ja dat past er wel beter boven. Al die joden hebben het over dat psv een koopclub is maar ajax heeft netzo veel spelers als psv gekocht. Maar psv heeft beter geinversteerd in de jeugd. Ajax koopt ouwe zakken. Dus psv kampioen niks aan te doen!

31 augustus 2011 om 17:48

Ja precies evenveel spelers gekocht, ga jij nog maar even oefenen met je telraam klein kind....

Psv 9e aankoop net officieel gemaakt.
Ajax: 1. Serero 2. Janssen 3. Boerrigter 4. Sigthorsson 5. Bulykin 6. Cillesen

De enige die hiervan 'oud' zijn zijn bulykin en janssen, beide met een kort contract. Mss moet je die lamp maar eens in je lege hoofd aandraaien, sneue successupporter.

31 augustus 2011 om 18:47

Mats Rits mis ik nog..

31 augustus 2011 om 19:23

Dat is het toch ook? Zet het aantal jeugdspelers een tegenover elkaar en je zult tot dezelfde conclusie komen. Natuurlijk koopt ajax, dit seizoen overigens erg sterk. Maar eerst wordt er bij ons naar de jeugd gekeken, als wij een spelers als zoet hadden, was die 2de keeper en hadden we geen tyton gehaald. Bij psv niet.

1 september 2011 om 00:04

PSV geinversteerd in de jeugd? Hahahahahahaha PSV vernietigd haar jeugd! Helemaal door de aankopen die ze hebben gedaan...

Keeper hadden ze in de vorm van Zoet, maar Tyton werd gehaald. AMC hadden ze in de vorm van Labyad, maar Wijnaldum werd gehaald.

PSV heeft kapitaal en jeugd vernietigd deze transfer periode

31 augustus 2011 om 17:34

Ik vind het wel mooi er staat een verkeerde titel boven en iedereen is 1x tegen Psv

Meestal is dat altijd tegen ons. Zolang Ajax maar niet wint dan is alles prima of als alles maar tegen Ajax is.
Nu staat er iets wat tegen PSV is en (bijna) iedere fan van PSV is meteen op zijn pik getrapt. Zo laten ze maar weer zien wat voor een fans het zijn ''succes supporters''

On:

Natuurlijk lekker die 2e spits erbij. Hopelijk met een niet wat altijd te hoog salaris. Maar iig een lekkere beuker erbij. Met natuurlijk een geweldig trap van Janssen op het hoofd van Bulykin. Heeft Ajax weer een goed team staan.

31 augustus 2011 om 17:45

Toch moeilijk als opleidingsclub om een ervaren pinchhitter uit je jeugdopleiding te halen :s

31 augustus 2011 om 19:20

Kun je tellen? Tel dan eens de jeugdspelers in ons basiselftal, verder een fijne avond nog.

1 september 2011 om 02:00

dat zijn er anders best weinig nu? ja er zitten veel jeugdspelers tegen de basis aan maar als je de opstelling ziet van de laatste tijd valt dat anders reuze mee.

1 september 2011 om 09:54

Tel ze dan, ik zal je helpen. 1. vermeer 2. van der wiel 3. alderweirld 4. verthongen 5. boilesen 6. de jong 7. Eriksen 8. Boerrigther.

Anita zit dicht tegen de basis aan, ebecilio en blind idemdito.

En ja, ook eriksen, boilesen, ebecilio, verthongen,boerrigter en alderweirld zijn jeugdspelers, zo moeilijk is het niet die zijn allen door ons opgeleid en verbeterd .

Beroerde aankoop..

Ik hoorde bijna alle ajax supporters hier schreeuwen voordat ie vast lag dat we echt verder moesten zoeken naar een andere spits.

Dit word echt geen speler die ons een ronde verder gaat schoppen in de CL hoor? Vind het een goede spits voor een middenmoter hier in Nederland, maar als wij als Ajax een spits moeten halen die bij Anderlecht op een zijspoor is beland.....

31 augustus 2011 om 17:25

Ben het met je eens maar je moet ook inzien dat Ajax niet als topclubs 2 volwaardige spitsen kan betalen.

31 augustus 2011 om 17:26

Dit is toch ook geen vaste basiskracht? Dit is een routinier, die de jonkies echt wel wat ervaring kan overbrengen en bovendien een neusje voor de goal heeft. Misschien tegen de mindere goden Sightorsson sparen en Bulykin opstellen? Niet zo snel je conclusies trekken!

31 augustus 2011 om 17:27

Bulykin hoeft ons ook geen ronde verder te schoppen, daar is Sig voor gehaald. Je kan niet in de CL aankomen zonder spits, wanneer Sig geblesseerd is of iets dergelijks. Siem komt daarvoor veelste kort. En een gelijkwaardige spits aan Sig haal je niet want dan is er 1 ontevreden wanneer die op de bank moet gaan zitten. Bulykin is een prima stand-in voor Sig. Wees maar niet bang, komt echt wel goed!

Prima aankoop! Transfervrij dus kost slechts salaris en tekengeld. Slim ook om slechts een eenjarig contract aan te bieden! Zo geef je de jeugd ook kans door te breken! Ajax heeft met deze Bulykin een prima jongen in de gelederen die kopsterk is en als een soort pantelic de bal kan vasthouden én kan scoren.

Geen verkeerde aankoop. Natuurlijk omdat ie geen transfersom hoeft te kosten was hij zeer aantrekkelijk geworden voor Ajax. Bulykin is in de lucht sterker dan Sigthorsson, dus dan kun je het ook eens over een andere boeg gooien als het voetballend niet lukt.

31 augustus 2011 om 17:26

hij is back-up geen basisklant

Goede zet dat je hem voor 1 jaar contractteerd. ze kijken goed naar de jeugd die er tegen aan zit.
zoals Geoffrey Castillion.
Bulykin zou een goede pinschitter bij Ajax zijn. die Sigthorsson kan aflossen als hij moe is of geblesserd. of gespaard moet worden.
vooral in de CL duels zou hij van grote waarde kunnen zijn.
als Sigthorsson 60 minuten lang bikkeld op het hoge niveau is hij niet meer zo fris in de laatste minuten, en dan kan Bulykin hem goed vervangen.
hij is ook een goede sterkte kop spits voor standaard situaties.
als je bijvoorbeeld in de laatste minuten een vrije trap of een corner tegen krijgt kan hij ook goed de bal wegkoppen.
voor een transfervrije aankoop is dit een goede aankoop.
maar als ze er iets voorbetaald hadden was het wel zonde geweest.
1ding is zeker. nu blijft een El Hamdaoui helemaal in het 2e spelen. want de Boer zou Bulykin ook wel de voorkeur geven boven Mounir.

Gewoon hartstikke slim gedaan van Ajax! Ze hebben geen transfersom hoeven te betalen alleen zijn salaris. Bulykin kan heel belangrijk gaan worden voor Ajax, je kan hem altijd inbrengen als het nodig is en we weten hoe gevaarlijk hij kan zijn in de 16 dus waarom zouden ze hem niet gehaald moeten hebben?! Chapeua Ajax

Erg jammer dat Anderlecht eerst 2 maanden lang 1 miljoen voor m wil hebben en nu opeen mag ie gratis weg, maaja t zal wel. Ajax heeft er een goede spits bij, al moet ie dat dit jaar wel bewijzen na dit topjaar voor hem. Dacht eerst toch echt dat de Ajaxsupporters niets van m moesten hebben, van het was toch maar 1 jaartje en verder had ie toch niks gepresteerd en van dat soort termen, en is het opeens Buly oh en Buly a, maar dat zal wel ergens mee te maken hebben, denk ik.

Ik wens onze Buly toch heeel veel succes bij Ajax.

Persoonlijk snap ik deze aankoop niet. Hij zal geen eerste spits worden en ik vind hem te duur voor Ajax om op de bank te zetten.

31 augustus 2011 om 17:42

Ja en een middenvelder als de Jong in de spits pleuren snap je wel zeker

Ajax moet toch wat??

31 augustus 2011 om 17:47

Weet jij wat hij gaat verdienen?
Misschien hebben ze hem wel een laag basissalaris aangeboden met een verhoging per gespeelde wedstrijd ofzoiets.
Ik denk dat een Ajax zijnde geen 'El Hamdaoui' salarissen meer gaat betalen aan pinchhitters. Dus of hij te duur is voor Ajax kan je moeilijk inschatten als je niet wat wat hij financieel gaat verdienen.

Maar op het oog een prima backup spits voor Ajax heeft bij Ado laten zien prima mee te kunnen.

superaankoop schiet er wel een paar in hoop ik

Ik geloof dat ik hier wel blij mee ben. Siem de Jong is geen ideaal alternatief in de spits en Bulykin is in ieder geval gewend om in een 4-3-3 systeem te spelen. Met Boerrigter op links en op rechts wellicht de voorzetten van van der Wiel moet er wel wat te halen zijn als de nood aan de man komt. Daarbij kan een beetje fysiek nooit kwaad.
En een bank met Bulykin, Anita, Cilessen, Blind, Serero, Ozbiliz/ebicilio en Lodeiro is niet zo beroerd.

Door de deal en het nijpend tekort aan spitsen wordt het een verstandige aankoop. Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van Bulykin als speler, maar Ajax had gewoon een tweede spits nodig. Leuk inderdaad als pinchhitter.

Ajax is de club waar je als jeugdspits geen kansen krijgt. En Ajax is ook de club waar je als topspits naar de jeugd verbannen wordt...
Waarom hoor ik nou niemand over dat Ajax allemaal eigen jeugd heeft staan etc. Check de (sterkste) basiself maar... best weinig eigen kweek voor een club dat daar prat op gaat.

31 augustus 2011 om 17:32

@ Lmarino

Dom, domme jongen. Ik zal het uitleggen. Ajax heeft Castilion in de voorbereiding de kans gegeven om zich te bewijzen. Daaruit is overduidelijk gebleken dat hij te kort schoot voor het gewenste niveau. Moet je dan toch zo'n jongen erbij houden? Nee, dan moet je hem verhuren en kiezen voor een goedkoop alternatief. Dat heeft Ajax gedaan.

'En Ajax is ook de club waar je als topspits naar de jeugd verbannen wordt...'. Het is maar hoe je het wilt bekijken. Je zou ook kunnen zeggen: 'El Hamdaoui is de speler die het voor elkaar heeft gekregen om ondanks toenadering van de topclub Ajax zijn poot stijf te houden...'

31 augustus 2011 om 17:40

Lmarino, Boerrigter, van der Wiel, Vermeer, de Jong. Op latere leeftijd naar Ajax gekomen (maar zeker door Ajax gevormd) zijn Verthongen, Alderweireld, Eriksen, Boilesen. De plek op de linksback positie gaat verder nog tussen Anita en Blind (die verder back up zijn op de andere posities)
Zijn toch aardig wat spelers die op jeugdige leeftijd de kans hebben gekregen.
Verder vind ik het ongelofelijk goed van Ajax dat ze EH niet terughalen. HIj heeft zijn kansen gehad, niet benut. Omdat hij veel kost mag hij toch niet opeens alles maken? Prima zet van Ajax, groep gaat nu eenmaal boven de persoon!

31 augustus 2011 om 19:26

een ding tel eens! Vermeer, van der wiel, alderweirld, verthongen, boilesen, de jong, eriksen, boerrighter (allemaal in de jeugdopleiding van ajax gezeten). Kortom dat zijn er 8 van de 11.

Zoals ik eerder al zei, ben ik blij met deze transfer. Dit is Bulykins (theoretische) kans om zich aan Dick Advocaat te laten zien dat hij bij ons nationale team hoort te spelen. Dick zal sneller een Ajax-speler erbij halen dan een Ado-speler. Hopelijk kopt hij de voorzetten van Boerrigter erin!

Дима, я с тобой!

31 augustus 2011 om 17:33

En wat betekend dat laatste als ik vragen mag?

Ontopic: mooie deal, een jaar met een optie.

31 augustus 2011 om 17:44

Dat betekend dat hij mijn steun zal krijgen.

Heerlijke speler achter Sightorsson. Een echter oorlog maker in de 16. Met de voorzetten van Boerrigter gaat Bulykin er zeker nog wat maken en misschien ook nog hele belangrijke.
Ik denk zelfs dat dit 1 van de sterkste selectie is wat Ajax na een tijdje weer heeft gehad.
Met Frank de Boer aan het roer wordt Ajax volgend jaar weer lekker Kampioen !

Ik zie dat die jongen de oordopjes alvast bij de hand heeft voor de striemende fluitconcerten in de Arena straks :-). Sjonge jonge mensen, een speler als Boukhari en Urzaiz zijn in de Arena al tot in diepe dalen gefloten, het Amsterdamsche publiek heeft het niet op robuuste werkers! Dit kan toch niet. Frankie de Boer maakt zichzelf weer volkomenbelachlijk met z'n paniek voetbal. Geef de El Hamdioui toch gewoon een hand en het is klaar.

Wo die had ik niet zien aankomen! Ik wist helemaal niet dat hij in beeld was! Vind het een goede aankoop, hij is een goede spits om achter de hand te hebben als de jong of sightorsson geblesseerd raken. En lijkt me ook een sterke speler om in te zetten als wissel in een wedstrijd die maar niet opgang komt!

31 augustus 2011 om 17:54

Fdb heeft vaak genoeg aangegeven dat hij een type bulyking (of bulykin zelf) zocht. Niet goed opgelet in ieder geval, voor de rest wel met je post eens.

Zie mijn mooie opstelling.
Ook al gaat het om veel eigen jeugd bij Ajax, het is toch een mooi vreemdelingenlegioen met twee echte Nederlandse Ajacieden en een verdwaalde Arnhemmer.
Is een beetje het gevaar voor het Nederlandse voetbal, waar vooral de Engelsen al problemen mee hebben.
Hopelijk weet de Knvb dit scenario te voorkomen.

Vermeer
vd Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Enoh
Eriksen
Janssen
Sulejmani
Buliykin
Sigtorsson
31 augustus 2011 om 17:42

mooie opstelling? nee vind ik niet...
ik zie liever anita in plaats van enoh, anita is verdedigend echt niet veel minder en opbouwend veel beter.
bovendien haal je nu ineens boerrigter uit de basis terwijl hij juist uitstekend speelt, keer op keer 1 van de beste bij ajax, om dan vervolgens ook nog eens sigthorsson naar de vleugel te halen vind ik te ver gaan...
het is maar wat je mooi vindt...

31 augustus 2011 om 17:47

Het doel van de opstelling is natuurlijk om aan te geven hoe hoog het nederlandse gehalte tegenwoordig is in een team (en echt niet alleen Ajax)
Dan is Sigthorsson ipv Boerrigter idd geen mooie oplossing, maar het verduidelijkt wel wat ik bedoel dacht ik zo.

31 augustus 2011 om 17:55

Als je maar selectief en creatief genoeg bent kom ik bij elke club uit nederland wel met een basiself die uit 11 spelers bestaat uit het buitenland...

31 augustus 2011 om 17:57

Anita, De Jong en Boerrigter zet je niet in je opstelling. Veeg je zo al 3/11 van tafel. Lul verhaal dus.

31 augustus 2011 om 17:59

ach, even voor jou: nederlanders: vermeer, verhoeven, cillessen, van der wiel, anita, janssen, de jong, boerrigter, ebeclio, ooijer, blind, ozbilliz plus haast elke jeugdspeler die nog erbij komt

Belgen (die dus nederlands beheersen): alderweireld, vertonghen, rits

overige spelers die nederlands beheersen: boilesen, eriksen, sigthorsson.

overige spelers die het niet beheersen of matig: sulejmani, silva (al kunnen de 1e 2 die ik hier noem volgens mij wel redelijk nederlands, misschien silva zelfs goed nederlands maar ja die zie je de laatste tijd amper ), enoh, loderio, serero, bulykin (maar 1 basisspeler)

kortom, jouw verhaal slaat nergens op

Goeie pinchitter raakt niet snel in de war door zijn ervaring en is een totaal ander type speler als Sigthorsson goeie aankoop van Ajax had hem ook graag als 2e spits achter matavz bij mijn clubje gezien

Toch wel opmerkelijk dat hij toch nog gekomen is. Derksen gaf maandagavond in VI aan dat hij met Blind gesproken had, die in alle toonaarden ontkende dat er ook maar enige interesse voor Bulykin was. Dat hij twee dagen later dan alsnog wordt aangetrokken, is toch wel opmerkelijk te noemen.

Los van dat, lijkt dit me een prima pinchhitter voor Ajax. Hij is een prima aanspeelpunt, die sterk is, en goed kan koppen. Lijkt me een degelijke vervanger voor Sightorson, mocht die ooit uitvallen in de loop van het seizoen.

31 augustus 2011 om 17:43

naja ik denk dat anderlecht eerst nog een transfersom wilde voor hem en dat dat in de afgelopen 1/2 dagen veranderd is...

31 augustus 2011 om 17:48

Het kwam op mij over alsof Blind geen interesse had in de speler Bulykin, zonder dat er dan aan een mogelijke financiele vergoeding werd gedacht.

Maarja, het blijft de voetballerij, waarin dingen erg snel kunnen veranderen.

als hij niet meer dan 6 ton aan salaris kost dan vind ik het goed...
hij is puur en alleen voor dit seizoen gehaald, voor de lange termijn rekent ajax denk ik op castillion of gaan ze scouten..
ben erg benieuwd...

31 augustus 2011 om 17:55

6 ton voor een bankzitter van 31 jaar die oko niet eens bij de top 10 speitsen van de Eredivisie hoort... Is dit nou het beleid wat Ajax heilig ging verklaren nadat Jol weg was????

31 augustus 2011 om 18:01

vorig jaar was hij spits 1 dus ik weet niet waar jij het over hebt.?

31 augustus 2011 om 18:09

ajax heeft niet beter, castillion zit bij rkc en in de jeugd loopt nu niet een speler die het veel beter zal gaan doen dan bulykin als stand in....
bovendien is het voor een jaar en op zich is 6 ton als salaris niet veel voor een spits die er vorig jaar 21 maakte...

Alle mensen die tegen deze transfer zijn hebben duidelijk Geen verstand van voetbal.

Deze speler kan wel degelijk heel belangrijk zijn voor dit Ajax, zowel binnen als buiten het veld.

Alle jonge spelers van ADO liepen vorig jaar weg met deze man. Omdat hij binnen en buiten het veld de juiste snaar wist te raken. Ook lees ik dat hij traag zou zijn. Kijk even een aantal acties van hem terug, dan zie je dat zijn basissnelheid meer dan oke is. Het is een balvaste, kopsterke spits. Die je er makkelijk in kan zetten wanneer er iets geforceerd moet worden, of wanneer Sigthorsson niet goed draait. Heeft een prima techniek en scoort makkelijk koppend als met de voeten.

Buiten alle dure opties is dit een perfecte keuze, volgens mij hebben Blind en de Boer al heel goed bewezen dat alle aanwinsten met beleid gezocht worden. Er is dit jaar nog geen enkele nieuw aangetrokken speler tegen gevallen. En weet 100% zeker dat deze man er minimaal 10/15 inlegt dit jaar.

Bulykin.... een dikke dertiger en dan ook nog niet eens voor de basis aangetrokken...... en een verwachte restwaarde van 0,0...

Het gaat goed met de zo befaamde(?) jeugdopleiding van ajax......
Lijkt wel op een actie van een koopclub met al die dure nog niet verkochte jongens in Jong Ajax... nou ja, jong......

31 augustus 2011 om 17:56

haha jou reactie is belachelijk want je weet heel goed, dat het gewoon goed gaat met de jeugdopleiding van Ajax, en dat er verschillende Ajacieden verhuurt zijn aan eredivisie clubs om ervaring op te doen. Je kunt niet alleen jeugdspelers op de bank zetten, je moet ook ervaren spelers op de bank hebben.
Je woont in Eindhoven, maar ik weet niet of je voor PSV bent, maar als dat zo is is deze reactie rond uit lachwekkend.

31 augustus 2011 om 18:10

restwaarde 0,0, mja, de aanschafwaarde is ook 0,0 is hahaha.
wat wil je nou?
jouw reacties zijn echt keer op keer om te lachen en alleen maar hatelijk richting ajax terwijl je zelf donders goed weet dat ajax eigenlijk de enige club is waar jeugdspelers doorstromen...

31 augustus 2011 om 18:21

Jou reacties hebben een toevoeging van 0,0..

Ik vraag me soms echt af, wat heeft Ajax jou misdaan? je reactie's zijn allemaal hetzelfde, allemaal haterlijk richting Ajax, zelfs bij wijze van spreken in een live meepraten topic over een wedstrijd van Slovenie - Wales zie ik jou nog wel iets posten wat met Ajax te maken heeft..

on : Prima versterking, niks mis mee om een speler als Bulykin in de selectie te hebben en aangezien het transfervrij is, is het in mijn ogen goed gedaan door Ajax, de man heeft vorig jaar bewezen een neusje voor de goal te hebben.

Hier snap ik dus helemaal niks van! Meest overschatte speler op de Nederlandse velden en Ajax heeft een goede spit lopen met als backup de Jong.

Lekker beleid Ajax. Wat is nou de Ajax visie breed uitgesproken door het mnanagement. Er zouden geen dure spelers meer komen die weinig toevoegen en jeugd de kans geven. Bujlikin zal misschien een heel klein beetje salaris inleveren maar echt niet heel veel. oftewel je hebt weer een bankzitter (die nog beperkt is ook). die tonnen verdiend...

Graag Ajaxieden hun mening: Dit staat toch haaks op de visie die is uitgesproken nadat Jol is weggegaan???

31 augustus 2011 om 17:55

Ja maar als je geen andere spits kunt krijgen ja Bas dost maar dan ben je ook een vermogen kwijt zo ben je het minst wkijt en kun je de jeugd volgend jaar een kans geven.
Zulke spelers maken andere spelers ook beter want deze meneer is al op leeftijd en heeft genoeg meegemaakt in de voetballerij.

31 augustus 2011 om 17:59

Je zegt het goed...(als je geen andere spits kan krijgen).

Dan haal je Geen spits. En roei je met de riemen die je hebt en Siem de Jong kan er ook prima staan als de nood hoog is...nu is het weer geld uitgeven om het gelduitgeven.

Maar dan moet je dus gewoon maar weer geld gaan uitgeven (aan salaris)

31 augustus 2011 om 17:58

Als je geen feiten verteld zeg dan niks. Het salaris van de rus is nog niet bekend daarom kan jij er ook geen oordeel over geven. Wss ben je te dom om te snappen dat dit juist gedaan is om de jeugd een kans te geven. Als ze een jonge 2e spits zouden aantrekken dan zouden ze castillion voor het hoofd stoten. Nu functioneerd Bulykin voor 1 of 2 jaar als 2e spits ligt aan de ontwikkeling van castillion zodat die het dadelijk kan overnemen en uiteindelijk 1e spits worden als kolbein voor veel geld is gekocht.

31 augustus 2011 om 18:01

Salaris is 6 ton... Is al bekend geworden door die Ajax-wacher...

Leuk verghaal hoor over de jeugd met spelers lang vastleggen (ajaxieden zijn vaak niet zo objectief) maar haal gewoon dan Geen extra spits. Als de nood hoog is kan De Jong daar ook prima spelen..

31 augustus 2011 om 18:22

@lord #144
''als de nood hoog is kan De Jong daar ook prima spelen..''
En wat als De Jong geblesseerd is?
En leuk De Jong dan als breekijzer maar wie komt er dan op het middenveld te staan? Nee, zoals duidelijk is gemaakt wil Frank de Boer De Jong niet misbruiken door hem telkens maar in de spits te zetten. De Jong hoort in de visie van Frank de Boer op het middenveld.
Met Bulykin erbij behoudt Ajax in ieder geval De Jong op het middenveld want anders krijg je een middenveld: Anita - Janssen - Eriksen of Janssen - Serero - Eriksen. Ik neem dat je zelf dan inziet dat De Jong in vergelijking met Anita en Serero wel meer fysieke kracht met zich meebrengt of niet?

Btw staat dit helemaal niet haaks op de visie van Ajax na het vertrek van Jol. Wat is de rol van Bulykin? Breekijzer.
Kan Ajax dat opvangen middels eigen jeugd? Nee, dus wordt er gekeken naar externe mogelijkheden.

Daarbij is Bulykin helemaal geen dure oplossing: geen transfersom en een salaris van zes ton.

En Ajax heeft ook alleen een contract voor 1 seizoen gegeven omdat zij de ontwikkelingen omtrent Castillion wil afwachten ergo gewoon goed gehandeld door Ajax.

31 augustus 2011 om 18:23

Wie moet Ajax dan halen voor in de spits?
Ik denk denk dat De Boer er ook wel een klein beetje op vertrouwe dat Castillion er volgend seizoen heel wat ervaring bij heeft en dus beter is geworden. daarom heeft deze speler maar een 1 jarig contract gekregen.
Ajax heeft geen andere spits, ja EH en ik vind het ook zonde dat hij er niet bij zit bij het 1e van Ajax, maar het zij zo.

31 augustus 2011 om 19:29

Nee, 1 er wordt gekeken naar de jeugd (castillion), die werd nog niet goed genoeg bevonden en dan kijk je verder, tom boere wordt 3e spits die is 18/19 en is er nog niet klaar voor. Kortom je moet een 2de spits halen, bulykin 1 jarig contract en kijk je weer naar de jeugd.

Zeer goed van ajax
Als Sigthorsson gebleseert raakt dan heb je wat.het maakt niet uit wat de huur prijs van Bulykin is
Ajax speelt CL dan heb je ook een goeie afmaker nodig en geen de jong.de jong kun je beter gebruiken om eriksen op te vangen want achter de spits is hij gevaarlijke.
Zo word ajax appeltje eitje kampioen haha

Prima stormram voor de wedstrijden die niet gaan lopen, ajax verliest de laatste jaren veelal punten in het na-winterse programma, misschien dat Bulykin dit kan voorkomen om met inzet en kracht toch nog die wedstrijden te winnen en zodoende wellicht (makelijker) kampioen te worden.
Al met al goede zet.

Beetje raar dit , ze hebben el Hamdoui nog zitten met een jaarsalaris van 1,7 miljoen (?) nu geven ze dus in principe 1,7 miljoen te veel uit met de komst van Bulykin want ik verwacht dat el Hamdoui gewoon op de bank zit een een heel erg laag aantal spel minuten gaat krijgen.

Nogmaals een rare zet ze hadden beter gewoon of El Hamdoui verkopen (proberen) of gewoon een kans geven in de basis waar hij als hij in zijn vel zit gewoon een hele hoop doelpunten gaat maken.

31 augustus 2011 om 18:07

hou nou toch is op over el hamdoui.. is het nou niet duidelijk dat hij het gewoon verpest heeft? van buiten af is het makkelijk praten maar mounier is gewoon niet te behandelen binnen dit ajax.. als hij tegen frank de boer zegt je moet mij niet zovaak wisselen... dat is het zelfde als je tegen je baas zegt gvd moet ik dit nu alweer doen? de baas bepaald wat er gebeurd en niet mounier.. bulikyn is gewoon een perfecte aankoop als stand in voor kolbein

31 augustus 2011 om 18:11

ik zeg ook niet dat het geen slechte aankoop is maar ze gooien in feite wel 1,7 miljoen weg door zijn jaarsalaris ze hadden er gewoon alles aan moeten doen om hem te verkopen

31 augustus 2011 om 18:15

ja er zijn genoeg clubs waar hij heen kon maar die jongen vraagt gewoon te veel salaris.. hij kon geloof ik naar een turkse club maar daar wou die al meer verdienen dan beste betaalde speler die ze hadden.. dat mag je niet verlangen maarja hier kan je frank de boer en de huidige mensen die bij ajax zitten niet de schuld van geven mounier is nog van het JOL tijdperk.. en frank had sowieso nog een spits nodig in dit zware seizoen..

31 augustus 2011 om 18:29

Ja klopt wat dat betreft is het een rare en een veel te veel vragende speler , hij komt inderdaad nog uit de tijd van jol die 2 konden elkaar ook echt voor geen meter vinden.
Nu met Frank moet ik zeggen dat het ook veel lekkerder draait bij Ajax , wat ik ook altijd raar vond bij Martin Jol dat hij altijd in zijn trainingspak liep op wedstrijden terwijl iedereen in pak liep haha maar daar gaat het nu niet over :P

31 augustus 2011 om 18:18

@nick202 #139
''...want ik verwacht dat el Hamdoui gewoon op de bank zit een een heel erg laag aantal spel minuten gaat krijgen.

Nogmaals een rare zet ze hadden beter gewoon of El Hamdoui verkopen (proberen) of gewoon een kans geven in de basis waar hij als hij in zijn vel zit gewoon een hele hoop doelpunten gaat maken.''

Even een paar opmerkingen:
- El Hamdaoui heeft waarschijnlijk wel een bank thuis waar hij op gaat zitten. De kans dat hij op de bank naast Frank de Boer plaats gaat nemen tijdens een wedstrijd van Ajax 1 is zeer klein aangezien El Hamdaoui al niet meer is opgenomen in de selectie van Ajax 1. El Hamdaoui is een speler van Jong Ajax.
- El Hamdaoui gaat genoeg speelminuten maken maar dan wel bij Jong Ajax en niet bij Ajax 1.

Ajax is bereid om El Hamdaoui van de hand te doen maar als er geen geïnteresseerde clubs zijn en/of niemand wordt concreet dan kan Ajax daar ook weinig aan doen.
En El Hamdaoui is een gepasseerd station die al genoeg kansen heeft gehad en er is gewoonweg geen plek voor El Hamdaoui in Ajax 1.

31 augustus 2011 om 18:30

Dat wist ik dan weer net niet zo erg volg ik ajax niet zo

Hmm ik weet het niet, Siem de Jong deed het ook prima in de spits. Als De Jong gewoon tweede spits werd kon je Anita lekker op CVM zetten en dan hebben Janssen en Eriksen vrij spel. Maar misschien kan Bulykin zorgen dat Kolbeinn niet oververmoeid raakt in de drukke periode die ons te wachten staat met de CL.

Wat een oerdomme reacties van sommige mensen.
Bulykin is gewoon gehaald voor de bank, als Sightorsson geblesseert raakt, of als stormram, niet voor de basis. Ajax heeft(had) gewoon een tekort aan spitsen.

geweldig aankoop! echt top

Goede keus als pinchhitter! Sterk, ervaren en een bewezen plaag voor eredivisie defensies. En laten we hopen dat we als hij er in staat ein-de-lijk van die korte corners af zijn!

Ajax draait een zwaar programma met de CL en later wellicht de El. Een goede backup is dus belangrijk om de blessures,schorsingen en overige pijntjes op te vangen. Ajax moet in de eredivisie zorgen dat ze kampioen worden om CL opnieuw veilig te stellen. Beloofd een mooie competitie strijd te worden tussen PSV en Ajax.
Bulykin is een goede aankoop.

Super gedaan ajax een topspits die zeker bij ajax past dit ajax loopt over van kwaliteit

Goede aankoop, geen basiskracht, maar wel wat gewicht voor in de championsleague, om iets te forceren.
Hij is misschien oud, maar erg kopsterk en kan de bal goed vasthouden.

Ik vind overigens dat de boer anders moet spelen in de champ league, vooral tegen een ploeg als Real Madrid. Dit zal in de champ league ten koste gaan van Sulejmani.

Zie opstelling:

Met als opmerking dat De Jong hangend vanaf recht speelt en anita als verd mid speelt

vermeer
vd wiel
toby
vertonghen
Boilesen
Anita
Eriksen
Jannsen
De Jong
Siggi
Boerrigter

hy doet me denken aan Kiprich

Zo fit als dat hij op de foto staat is hij niet meer, desalniettemin een uitstekende breedte aankoop van de Boer en Co. Ik verwacht dat deze spits in een moeizaam duel iets kan forceren voorin, en dat komt elk seizoen wel een paar keer voor, chapeau!

Van ado naar ajax , dat moet je wel durven he!

Ik vind het een prima aankoop.
Hij heeft me vorig jaar posifief verrast, en ik denk dat hij een perfecte stormram kan zijn voor Ajax. Een basisplaats zal hij niet krijgen in de competitie en Champions League, maar wie weet in de bekercompetitie.

De Nederlandse topclubs hebben zich goed versterkt op de laatste slotdag!

Ik zie nog steeds geen bevestiging op de officiele website van Ajax (www.ajax.nl) terwijl het overal staat.. wie weet gelijk minuten pakke tegen Heracles uit

Off: Iemand enig idee wel rugnummer Bulykin krijgt? Toch leuk om een shirtje te halen met zijn naam achterop ;p

Voor alle PSV die denken dat nu al kan worden besloten wie er kampioen wordt stel jezelf deze vraag. Heeft PSV bewezen dat ze een topwedstrijd overtuigend kunnen winnen? Nee, dat hebben ze niet. Daarom zou ik eerst even PSV - Ajax afwachten. Dan kan je zien waar PSV staat

31 augustus 2011 om 19:23

@timb078,

Ajax wel dan? Of jij moet de Graafschap of n compleet uit-vorm zijnde Heerenveen een toptegenstander? Ajax weet dus ook nog niet waar ze staan.

31 augustus 2011 om 19:30

ja ajax - twente

31 augustus 2011 om 21:52

Jij zou is wat vaker voetbal moeten kijken jochie. In Nederland is zo'n leuke beker die je kan winnen aan het begin van het seizoen. Daar spelen twee clubs tegen elkaar en zoiets is een redelijke krachtmeting

Iemand enig idee hoe het met onderstaand bericht zit? Berust dit een beetje op werkelijkheid, of niet?
Heb het gevonden op een Belgische nieuwssite.

Op de sociale netwerken gonst het van de geruchten rond een overvang overgang van El Hamdaoui naar RC Genk, waar Mario Been hem graag mee naar toe zou nemen. Er lijken echter veel kapers op de kust met onder andere Blackburn en Barcelona. Bij die laatste gaat het wel om Espanyol en niet om het roemrijke Fc.

Ik denk wel een aardige aankoop hoor, transfervrij!

off: Hopen dat Mounir nog vertrekt!
En dat Ruiz en Chadli nog vertrekken.

31 augustus 2011 om 18:59

Ik zie Chadli en Ruiz niet beide vertrekken bij Twente... denk niet dat ome Joop daar akkoord mee gaat!

Dit is een hele goeie aankoop van Ajax. Vond hem vorig seizoen bij ADO Den Haag ook heel sterk spelen. Hij wist zich al snel publiekslieveling te maken en hij scoorde ook om de regelmaat.

Sightorsson of Bulykin? Ik zeg Bulykin. Vind hem bal vaster en hij is een echt aanspeelpunt. En ik denk dat Frank de Boer en Ajax daar ook op de doelt. Bulykin kan je altijd aanspelen. Laat Boerrigter weer is een actie naar de achterlijn halen en een voorzet geven, Bulykin tikt ze d'r in.

Door Bulykin kan een speler zoals Eriksen ook vrijer voetballen denk ik. Want Sightorsson die zwerft ook af en toe nog wat rond op 't veld. Niet dat 't slecht is, maar ik denk dat Bulykin dan een betere optie is.

Veel succes Dmitri!

Hopen dat hij nu ook veel doelpunten gaat maken voor Ajax net zoals hij deed voor ADO Den Haag vorig seizoen

Ik ben een voorstander van de komst van Bulykin naar Ajax. Zeker nu ik lees dat hij transfervrij is. Als hij ook nog eens niet zo'n groot salaris krijgt, wij El Hamdaoui kunnen slijten, ben ik erg tevreden met de uitkomsten van vandaag. Bulykin is geen superspits maar hij kan in mijn ogen uitstekend als stormram dienen, mocht je een keer in het laatste kwartier een doelpunt willen forceren.

Ik lach me echt helemaal rot! El Hamdaoui bij de beloften en dan een ene of andere trage boot voor in de spits gaan zetten met de snelheid van een harde drol die vers uit een anus wordt geperst.

Welk beleid? Niet Mounir moet veranderen in zijn houding maar dat mag Ajax lekker doen. Mido had het zelfde temperament volle karakter als Mounir alleen toen zaten er tenminste mensen die dat begrepen en er op een andere manier mee om gingen waardoor die jonge lekker kon ballen en ook kampioenschappen binnen kon halen voor de club met zijn goals.

Een Nederlandse gezegde luidt de pot verwijt de ketel en waar twee schuld hebben....... Frank de Boer was in zijn omgang en uitspraken over Mounir op het begin ook echt een amateur wat dat betreft! Maar wie goed doet, doet goed toekomen de Boer wordt over een paar maanden net zoals andere oud Ajacieden die trainers werden bij Ajax uitgekotst ( wouters rot op wouters rot op ole ole ) om maar 1 van de velen te noemen.

Of zijn de aspiraties van Ajax naar beneden bijgesteld naar handhaving eredivisie?

31 augustus 2011 om 19:32

Beleid 1 jarig contract, dat is het beleid, dus je moet eerst even kijken wat het beleid is voordat je met een domme opmerking komt. Dit is dus geheel in lijn met het beleid. En nogmaals, mounir past niet in het systeem, bulykin wel, die kan wel wat met voorzetten.

31 augustus 2011 om 20:21

Ik lach me rot om jou en je achterban! Welk systeem whaahhaahhaahhah? Systeem echt je bent echt grappig.

1 september 2011 om 10:01

Het systeem waar barcelona nu ook ongeveer mee voetbalt (een variant op de ajax tactiek). Als je niet ziet dat ajax een bepaald systeem speelt ben je echt blind, zal je even een paar aspecten m.b.t. tot de spits aangeven van ons systeem:

- Moet goed met voorzetten om kunnen gaan, naar de eerste paal. Voorzetten komen van de zijkanten door het 4-3-3 systeem, in dat systeem spelen we met opkomende backs, waardoor het een zeer belangrijke eigenschap van een spits is (mounir kan niet koppen en kan weinig met voorzetten).

- Moet goed meekunnen voetballen, om de welbekende driehoekjes in ons systeem goed te bespelen. Overal op het veld hebben we driehoekjes waardoor je minstens 2 afspeel mogelijkheden hebt.

- In het huidige ajax spelen we met een dynamisch middenveld met de punt naar achteren, kortom een VM en twee Am's (toevallig een driehoek vorm?) en wat heb je met je linksbuiten spits en een van de Am's? Juist een driehoek vorm. En daar hebben we exact te spelers voor.

Zo kan ik nog wel eeuwig doorgaan, maar ajax speelt absoluut met een bepaald systeem en filosofie, helderder kan het bijna niet.

Goede aankoop omdat ik de laatste weken echt zag dat wanneer 'sigi' op de bank zat dat Ajax voorin eigenlijk niks te bieden had. Siem de Jong zal nu zichzelf echt moeten bewijzen want zou de Boer denken dat zijn experiment met Theo Janssen niet echt lukt dan zal de Jong zijn plek in de basis verliezen.

Ik hoop dat we nu rustig tot de winterstop kunnen werken en dat men in Januari misschien nog een verdediger erbij koopt. Ajax is goed bezig en ik hoop dat het werk van Cruijff en zijn mannen ook langzaam zichtbaar zal worden. Ik geef eerlijk toe dat PSV in mijn mening net zoveel recht heeft op de titel, maar ik hoop dat ze weer buiten het CL voetbal blijven zo dat ze weer fors verlies gaan lijden...

Ajax, ajax toch, hoe kun je nou een 31-jarige spits kopen die z'n hele carriére niks heeft gepresteerd heeft halen.
Zie het nou eens in: De vorm van bulykin kwam vanwege verhoek!
Die man is 3x zo sloom als Sigthorsson, nee, hier kunnen we echt niet mee aankomen in de CL, hoop dat Sigthorsson blessurevrij blijft.
Hoef ik die man niet te zien.

31 augustus 2011 om 19:12

Kan me vinden in je reactie, maar wie wil je anders? Bulykin heeft inderdaad weinig gepresteerd, maar vorig seizoen heeft hij laten zien dat hij wel degelijk iets kan. Bovendien is hij transfervrij én bereid salaris in te leveren. Ik zeg niet dat het een goede aankoop is, maar als breekijzer misschien wel nuttig.

31 augustus 2011 om 19:30

Ik heb liever een zekerheidje als 2e spits, stel je voor; superbelangrijke wedstrijd tegen lyon, kom je met bulykin aan.
Dan heb ik liever de Jong.
En wie anders, vraag je.
Als je toch voor ervaring gaat, neem Amoah, of Papadopulos, of Koevermans als 2e spits, maar die vind ik alle 3 beter dan Bulykin, want hier kun je toch niet mee aankomen in de CL, nooit iets gepresteerd.
Liever zekerheid.

Goeie aankoop, maar gelukkig wel transfervrij

Off:
Ajax1 twittert dat Oleguer bij het Belgische Westerlo heeft getekent.
Weetniet om het al bekend was gemaakt vandaag op vz

Ajax, een hele goede keuze. Ik verwacht dat jullie hier absoluut geen spijt van zullen krijgen.

Toch klinkt het mij prima in de oren. Een spits die vorig jaar in 30 wedstrijden 21 keer doel wist te treffen transfervrij ophalen is helemaal niet verkeerd! Ben blij dat ook die positie nu dubbel bezet is door twee prima spitsen. De selectie is op orde, ik ben dik tevreden. Nu El Hamdaoui nog vertrekken dan is het helemaal prima!

Bulykin krijgt nummer 19. Dat terwijl El Hamdaoui dit seizoen 19 zou krijgen. Betekent dit dat El Hamdaoui nu officieel weg is?

Dus toch transfervrij? Ik zou me flink genaaid voelen als Ado-supporter, denk trouwens dat hij in de Rol van Bankzitter/breekijzer komt en zodoende weinig directe invloed op het spel gaat hebben

31 augustus 2011 om 19:32

Ja, zo voel ik het wel een beetje, tot aan gister vroegen ze een bedrag van 1mijl of meer, daarom zit ie niet in Den Haag. Die konden dat niet opbrengen in combi met z'n hoge salaris, dus ja beetje raar gevoel in de onderbuik haha

Maargoed dit is natuurlijk we ff een paar treden hoger en gun het hem van harte.

Hoop wel dat ie dan volgend jaar naar ons komt.lol

Na Mido, Atouba, Tainio enz enz weer een transfervrije topper! veel succes daar in Amsterdam wij gaan genieten van onze toppertjes Matavz, Mertens, Wijnaldum en Strootman!

31 augustus 2011 om 19:34

En vergeet pantelic en natuurlijk Ooijer (jullie clubman) niet ! Zo gaan wij ook genieten (dat doen we al) van onze toppertjes van der wiel, alderweirld, verthongen, boilesen, eriksen, janssen, de jong, sulejmani, sigi en boerrighter.

31 augustus 2011 om 19:43

Als ik het zo opgesomd zie hebben jullie toch ook potentie.. ik denk dat het een heel spannend jaar wordt. PSV heeft nu als echte smaakmakers Mertens en Matavz terwijl jullie Erikssen en die Ijslander hebben.. we zullen zien 18 september.

31 augustus 2011 om 19:48

Ja ik kijk er naar uit, PSV is wel sterker geworden, het zal een spannende strijdt worden. Natuurlijk hebben we potentie, er komen vooral nog een hoop goeie jeugdspelers aan, de a1 van vorig jaar is echt een gouden lichting.

31 augustus 2011 om 20:15

Bulykin is gehaald als 2e spits, als invaller voor Kolbeinn en stormram als het even nodig is... Ga je je bovenstaande aankopen vergelijken met Jansen, Sigthorson, Serero en Boerrigter, dan kunnen we praten...

Matige voetballer. Als Jol dit had gedaan was hij weggehoond. Is dit het beleid van Cruyff? tsja...

@lunny .. Ik zat er ook al aan te denken .. Zie net op Ajax.nl staan dat Bulykin inderdaad rugnummer 19 gaat dragen, terwijl dit het nummer van el Hamdaoui was/is.. Maar ik denk dat Mounir geen rugnummer heeft omdat ie bij Jong Ajax zit. Maar ik neem aan dat hij nog weg gaat vanavond, zal het beste zijn voor beide partijen!!

Goede actie van Ajax. Een type tweede spits als deze man voor nop op halen bij Anderlecht. Gelet op de vele wedstrijden die Ajax ook dit seizoen weer zal moeten spelen is dit geweldig nieuws.

Wel weer veel flauwe reacties. vergeet niet dat Pantelic ook werd verguisd. Uiteindelijk bleek hij ook zeer waardevol voor Ajax. Ik verwacht dat Bulyikin ook zijn waarde voor Ajax zal hebben. Maar dat weten we pas aan het eind van het seizoen.

Bulykin Goeie spits om achter Sigthurson te zetten ik vind het ook heel jammer dat El Hamdoui en De Boer niet door een deur kunnen hopelijk vind hij snel een andere club want het zo jammer zijn om hem bij Jong Ajax te zien spelen . Ik heb toch mijn twijfels bij Dmitri want kan hij ook zonder de voorzetten A la Verhoek toch zijn goals maken ? Sulejmani gaat bijna altijd voor de actie en Boerrigter heeft ook een goeie voorzet maar die gaat ook meer voor de actie moet het nog maar zien .

welkom Bulykin
Een hele goede breekijzer ,70 ste min ilaten in vallen als extra spits als het niet loopt
Ik weet niet of jullie het weten hoeveel doelpunten hij heeft gemaakt voor ado
Ik denk dat hij het ook bij ajax kan doen
Succes Dmitr

Denk dat het een prima aankoop is voor de breedte, je kunt fysiek wat brengen als de wedstrijd er om vraagt. Deze jongen heeft bakken ervaring, hij wordt echt niet meer nerveus, mentaal gezien is dat ook fijn om in te kunnen brengen.

De statistieken van een speler zeggen me niet zo veel, afgelopen seizoen heeft hij gepresteerd en deze transfer afgedwongen. De kritiek dat hij traag zou zijn kan ik weerleggen, zijn snelheid is voor zijn postuur zelfs verrassend te noemen.

De kritiek dat hij alleen maar wat voorzetjes van verhoek binnen gelopen heeft klopt ook niet. Ik heb de moeite genomen zijn doelpunten na te kijken. Van de 21 goals:

- 5x een voorzet van Verhoek binnengekopt/geschoten
- 4x corner binnengekopt
- 4x penalties

Overigen waren 1 op 1 met keepers en slim posities gekozen.

De voorzetten van Boerrigter zijn minstens net zo gevaarlijk. Ik zie deze gast wel slagen.
Een potentiele cultheld van de arena!

Gelukkig dat het toch rond is gekomen met Bulykin. Al had ik liever Dost of Matavz gezien. En nu maar hopen dat Elham nog voor 12 uur deur uit gaat. Tijdens het 6 uur journaal werd er nog gezegd dat Espanyol interesse in hem had. En in het VI staat dat er nog 3 clubs in onderhandeling zijn over Elham.

1 september 2011 om 00:12

Deadline is gepasseerd,meh blijft bij ajax?
Maar goed dat ajax cl speelt,kunnen ze hem incl.premies lekker doorbetalen.

1 september 2011 om 00:24

@mass,

De transfermarkt is nu overal gesloten op 2 landen na. Dat zijn Turkije en Rusland. Bij die 2 landen staan de deur nog 5 dagen open. Zie telesport.nl

Maar hij kan dan beter naar Rusland gaan. Daar heb je clubseigenaren met oliebedrijven. Hij wil alleen naar een andere club waar hij meer verdiend.

sowieso een goede stand in voor kolbeinn die als invaller in de sltfase zijn goals meepikt en misschien de winnend scoort zeker geen slegte aankoop en nu hij transfervrij is.. ikzelf had liever toch Stoch gezien waar ze wel een bod hadden gedaan

Volgens bronnen heeft John van den Brom er voor gezorgd dat Dmitri Bulykin de club kleuren van Ajax mag gaan dragen. Als de bronnen echt kloppen dan vind ik echt dat John de aanval van Ajax hebt opgelost.. want Ajax zocht achter Kolbein naar een tweede spits en dat is nu Dmitri Bulykin geworden. Het is een speler die veel ervaring heeft en kan ook jonge jongens helpen naar de top zoals Kolbein en ga maar zo door..

Wat ik ook wil zeggen is dat Dmitri Bulykin meer volwassener is dan Mounir El Hamdaoui...

1 september 2011 om 10:02

Dat is een understatement, dat bulykin volwassener is dan mounir.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren