Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: RBC kan doorstart in Hoofdklasse definitief vergeten

Laatste update:

De gemeente Roosendaal is van mening dat het stadion van RBC Roosendaal verkocht moet worden. Dit meldt het ANP dinsdag. De Brabantse Jupiler League ging begin juni failliet en hield helemaal op te bestaan, nadat ervoor gekozen werd om geen doorstart te maken in het amateurvoetbal.

/

Of de gemeente zelf eigenaar wil worden heeft men in Roosendaal nog niet besloten, maar de gemeenteraad is al wel gevraagd om een bedrag van vier miljoen euro te reserveren voor de mogelijke aanschaf van het onderkomen. Het stadion van RBC diende als onderpand voor leningen die RBC in het verleden is aangegaan. De gemeente staat daarvoor garant.

Met de opbrengst van de verkoop van de voormalig thuishaven van de Roosendaalse club moet aan de betalingsverplichtingen worden voldaan. RBC vroeg in juni van dit jaar een faillissement aan, nadat het investeerders niet gelukt was om een bedrag van 1,6 miljoen euro op tafel te leggen. Dit betekende het einde van de betaaldvoetbalclub uit Roosendaal.

Update 21 september 11:31 uur - ‘RBC tekent protest aan tegen doorstart als vijfdeklasser’
Het leek er begin juni op dat het helemaal gedaan was met RBC Roosendaal; de Jupiler League-club werd failliet verklaard en van een doorstart bij de amateurs was geen sprake. Inmiddels is echter besloten dat RBC toch doorgaat als amateurvereniging, meldt het ANP. Het verzoek dat de club uit Roosendaal bij de KNVB indiende, om een doorstart te maken in de Hoofdklasse, is evenwel afgewezen.

RBC heeft daarvoor te veel kwaliteit ingeleverd volgens de KNVB en dus moet de club net als iedere 'nieuwkomer' onderaan begonnen, in dit geval in de vijfde klasse. Overigens laat RBC het hier niet bij zitten. De Brabanders gaan naar verluidt juridische stappen ondernemen tegen de beslissing van de bond. “Ik begrijp niet helemaal waartegen ze in beroep willen gaan”, verklaart een woordvoerder van de KNVB echter. “Dit is een weloverwogen beslissing van de bond en de kans dat die zal worden teruggedraaid, acht ik nihil.”

Update 20 januari 11:22 uur - RBC kan doorstart in Hoofdklasse definitief vergeten
RBC Roosendaal moet helemaal opnieuw beginnen. De failliet verklaarde club gaat verder als amateurvereniging en hoopte in de Hoofdklasse te kunnen beginnen, maar daar zal definitief geen sprake van zijn. Volgens BN/De Stem legt RBC zich neer bij besluit van de KNVB om de Roosendaalse club bij de herstart van komend voetbalseizoen in te laten stromen op het allerlaagste niveau, de vijfde klasse van het zondagvoetbal of de vierde klasse van het zaterdagvoetbal. Volgens de krant wil RBC geen procedure aanspannen waarvan ze de proceskosten moet betalen als ze verliest.

Slaagt de gemeente Roosendaal erin het stadion van RBC te verkopen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

waarom zou je eigenaar willen worden van een stadion waarin niet wordt gevoetbalt

23 augustus 2011 om 14:48

Vanwege de grond waar het stadion op staat. Kunnen dan weer een hoop huizen opgebouwd worden.

23 augustus 2011 om 14:57

Haha daar huizen laten bouwen naast de Vliet, daar wordt op de moment ook al huizen op gebouwd waarom zou je op die plaats waar de stadion in godsnaam een huis willen lekker plek is dat om te wonen. Maar wel overal dicht bij

23 augustus 2011 om 15:50

Er zit gif in de grond, en er kan daarom geen huizen gebouwd worden. Zoals Kooistra zei, er moet olie in de grond zitten, anders heb ik geen idee waarom ze ons laten vallen.

Na Malabata, hebben ze ook RBC uit Roosendaal laten verdwijnen. Die wethouders zijn wel trots op hun topsport

24 augustus 2011 om 01:38

die wethouders weten niet eens hoe ze topsport moeten spellen, het gaat hun alleen maar om harde euro's te verdienen, ook ten koste van de rbc supporters. nu maar hopen dat onder het gemeentehuis ook veel gif zit

21 september 2011 om 14:37

Ik weet niet of je het weet maar een voetbalclub wordt gerund door een eigen bestuur en niet door de gemeente(raad). Clubs denken veel te makkelijk en vinden dat gemeenten maar moeten bijspringen als het slecht gaat met de club. Een lening voor een nieuw stadion voor een financieel gezonde club kan ik me in vinden maar de gemeente moet niet klaar staan voor financieel ongezonde clubs.
De gemeente Roosendaal valt niks te verwijten. Het bestuur van RBC heeft er blijkbaar een zooitje van gemaakt. Zij hebben meer uitgegeven dan dat er binnen is gekomen. Niet de gemeente!

Wat moet je met een voetbalstadion zonder voetbalclub?

23 augustus 2011 om 14:47

Evenementen organiseren, Concerten regelen, activiteiten bij een feest ofzo. Je kan daar flink wat geld mee maken hoor

23 augustus 2011 om 14:49

Wil je het een beetje rendabel maken, zal je toch meerdere weken een evenement moeten hebben. Zo groot is het stadion niet, dus dat zal niet meevallen.

23 augustus 2011 om 14:55

Er is 1 poging gedaan om eens een feest in dat stadion te organiseren, maar daarbij werden nog niet eens 500 kaarten afgenomen en dus ging het feest niet door.

23 augustus 2011 om 15:52

En de gemeente hield stelselmatig uitbreidingen in de Eredivisie tegen, en eventuele evenementenhallen, een supermarkt etc. Het is best triest te vernemen dat men het nu wel gaat onderzoeken voor evenementen terwijl het altijd is, op Brabant Party na, is afgewezen.

24 augustus 2011 om 01:41

@ afca_rsd er is 1 keer een brabant party gehouden maar werd afgeblazen door het noodweer, terwijl het feest in volle gang was. maar 1kwart van het stadion was met moeite gevuld. waar van de helft vrijkaarten had gehad

waarom zou je een stadion willen kopen?
Nieuwe club op richten?
Dan zou ik liever het grond willen kopen in plaats van het stadion(of zit dat erbij in)?

Wat dacht je van projectontwikkelaars? Stadion aan de grond, woonwijk erop. Gouden business. Echter wel heel zuur voor de supporters. Een soort van trap na.

23 augustus 2011 om 14:51

Het stadion ligt op een industrieterrein, dus woningen zal niet gaan gebeuren denk ik. De gemeente zal ook zijn verlies niet willen pakken, dus om er een bedrijf op te richten wordt een heel duur geintje. Dure grond wordt het dan.

23 augustus 2011 om 14:52

Woonwijk erop? Het stadion bevind zich midden op een industrieterrein naast een afvalolie verwerkingsbedrijf... Lijkt me geen optie!

De gemeente zocht echter nog wel naar een locatie voor het nieuwe stadskantoor. 1 en 1 is 2 zou je zeggen.

Neem aan dat als iemand het al koopt dat hij/zij het voor de grond koopt om dat vervolgens voor andere doeleinden te gebruiken ( appartementen of iets in die richting) Vind het jammer dat daar niets over vermeld word. Hoe het met het bestemmingsplan zit bijvoorbeeld. Er kunnen natuurlijk ook potentiele kopers tussen de lezers van voetbalzone zitten natuurlijk. Het is ook niet bepaald een stadion waar je nog eens leuke evenementen kunt organiseren natuurlijk. En concert word dan al snel vrij troosteloos.

Tsja... Als je RBC gewoon had geholpen had het waarschijnlijk nog minder geld gekost dan nu. Kooistra had een prima plan voor de toekomst klaarliggen waarbij de club binnen enkele jaren helemaal gezond zou zijn. Ga nu zelf maar lekker op de blaren zitten!

21 september 2011 om 11:46

Waarschijnlijk niet... Anders had men daar wel voor gekozen, maar ja er is gewoon geen bestaansrecht anders had de club nog bestaan. Hoe hard het ook is en vervelend voor de (weinige) supporters. Jamer dat zo'n club weg is, maar we kunnen als voetbal liefhebbers moeilijk verwachten dat de gemeenschap al die voetbalclubs maar laat aanmodderen en geld blijft gooien in die bodemloze putten... Maar ik vind dan wel dat alle gemeentes zo'n beleid moeten voeren en niet de een wel een de andere niet.

21 september 2011 om 11:51

Nee, de gemeente had geen zin om voor de zoveelste keer garant te staan. Echter lag er dit keer wel een goed plan van Jeffrey Kooistra die al veel goed werk had verricht. Hij zat met de erfenis van Pollemans die de hele club naar de klote heeft geholpen.

Huizen en Kantoren. Gaat de gemeente nog geld aan verdienen ook

En dit kan er dus bij PSV ook gebeuren. Zit de gemeente opgescheept met een lap grond waar ze niets aan hebben.

Maar waarschijnlijker is dat PSV over enkele jaren de lasten niet meer kan dragen en op de knietjes naar de gemeenteraad stappen om te vragen of de huur naar beneden kan.

23 augustus 2011 om 14:56

Verschil hier is dat het station van psv redelijk in een woonwijk staat en het RBC stadion gewoon vol in een industrie terrein.

23 augustus 2011 om 15:02

Het PSV stadion ligt ook nog eens op loopafstand van het station & centrum van Eindhoven. Zo'n grote lap grond op een A-locatie is miljoenen waard.

21 september 2011 om 12:12

Dat kan elke willig keurige club overkomen. Dus je vb is geheel overbodig en riekt naar jaloezie van een club die het financiel weer uitstekend doet.

20 januari 2012 om 12:51

@wwk4life: ik zou nooit iets posten als nergens geen verstand van hebt. De grond van PSV is extreem dure grond. Heel veel waard. Zoals al werd gezegd A lokatie. Daar betalen projectontwikkelaars grof geld voor

21 januari 2012 om 01:44

Geen project ontwikkelaar die zijn handen hier aan zou branden in deze tijden. Nog meer leegstaande kantoren of onverkoopbare luxe appartementen zeker?

21 januari 2012 om 14:32

kerel ik zou niet meer posten want je maakt je echt volkomen belachelijk met je laatste post. Dit is echt een schrijnend gebrek aan kennis

waarom kocht de gemeente niet eerder het grond van het stadion. dan had RBC nog kunnen bestaan. want met 4 miljoen kon je dan de schulden weg werken.
en wat moet je nu met zo'n stadion waar niemand in voetbalt?

Ik zou het gewoon kopen zodat ik zelf een mooi voetbaveldje heb

23 augustus 2011 om 14:57

hahahaha :P

23 augustus 2011 om 15:27

Dat zou inderdaad wel leuk zijn, ware het niet dat RBC de kunstgrasmat nooit heeft afbetaald en de eigenaar deze dus waarschijnlijk al heeft weggehaald

23 augustus 2011 om 18:50

Niet zo moeilijk doen, Afca_rsd beachvoetbal is ook erg leuk

21 september 2011 om 12:08

Nou, als je het stadion kan kopen, kan er vast ook wel een grasmat van af;

Ik snap eigenlijk de commotie niet echt, wat de knvb hier doet is conform de regels. Wanneer ze gewoon te ver zijn afgezakt moet je verder als vijfde klasser. Jammer maar helaas, hopelijk dat ze dan snel weer kunnen promoveren en dergelijke maja

21 september 2011 om 11:56

Haha inderdaad... en daarbij heb je een berg kantoren die om kan toveren in een woonkamer, slaapkamer en dergelijke kan je er wonen ;

Als je jarig bent flink feest geven... en de rest van de tijd beetje voetballen.... gewoon graszaad kopen en inzaaien dat spul ; komt vanzelf een nieuw veld!

Als de gemeente dat stadion nou eerder had gekocht, zou RBC toch een mooi bedrag hebben om de schulden af te lossen? Of was dat geen mogelijkheid.

23 augustus 2011 om 15:55

Ja, maar als de leider van de Roosendaalse Raad, een grote Anti-rbc'er, zegt we geven geen hulp dan stemt de hele raad tegen behalve de Vlp.

De VVD deed 2 jaar geleden een beroep op ons bij het stadion om vooral op hun te stemmen evenals het Cda, maar die lieten ons nu keihard vallen.

Ze willen stadsoevers, een nieuwe wijk, bouwen bij het stadion, alleen RBC speelde er nog. Dat was wel een probleempje, gelukkig was er een schuld, waardoor ze RBC buiten de deur konden werken. Ze hebben wel 60 miljoen euro over voor een nieuwe wijk, maar een garantstelling voor een nieuwe lening bij een bank is te veel gevraagd.

Tja je kan er leuke BBQ feesten geven. Ook zijn er voldoende badkamers aanwezig

Functioneert dat industrieterrein nog? Het is namelijk volgens mij mode in de ruimtelijke ordening van Nederland om industrieterreinen, die niet meer worden gebruikt her te gebruiken tot bijvoorbeeld woonwijken etc of eventueel andere bedrijven. ideale oplossing om niet buiten je gemeentegrenzen te bouwen en bijvoorbeeld natuur aan te tasten.

Ik zou er een discotheek en een hotel er van maken

Ok welke kapitaalrachtige wil een stadion hebben?

Altijd leuke en eigen privestadion

Las ergens dat er olie in de grond zat, nou Shell sla je slag...
Ontopic.. Je zal het toch moeten slopen, wil je er iets rendabels voor neerzetten...

23 augustus 2011 om 16:46

Of Heel drastisch verbouwen. Waarom geen groot zwemparadijs ervan maken? Dat kost misschien wat veel... Maar een discotheek, zoals ik hieoven al lees, moet toch wel te doen zijn? Dan is er misschien nog wel plek voor wat horecagelegenheid ook!

Maak er een mega house tempel van!

Leeuk, 5e klasse, moet je toch wel ongeslagen kampioen kunnen worden ?

21 september 2011 om 11:42

Alle spelers zijn natuurlijk weg, maar je hebt wel de faciliteiten en vast deels nog wel de jeugd.

Je hebt og alles om een prof club te worden. Over een paar jaar zitten ze vast al makkelijk in eerste klasse..

21 september 2011 om 11:55

Jaa dat is ook inderdaad wat ik bedoelde, en spelers met hart voor de club komen ook terug

Leuk man! Kan ik misschien zelf in de toekomst ook tegen RBC voetballen :D
Ben benieuwd waar ze hun wedstrijden dan af zullen werken, mocht dit doorgang vinden.

21 september 2011 om 11:43

Hebben ze geen jeugdcomplex ofso?

21 september 2011 om 11:50

Dat hadden ze wel ja, maar de selectie trainde de laatste jaren ook al in Bergen op Zoom. Weet niet of de jeugd nog op Vierhoeven speelde. Ik geloof dat die ook al in Bergen op Zoom trainden en speelden... (weet dat niet zeker).

21 september 2011 om 18:17

Nee hebben ze niet, ik zat bij Rbc maar jah moest natuurlijk weg omdat we failliet gingen. nu zit ik bij Nac b1 btw; maar de laatste 2 jaar trainde we in Bergen op Zoom bij Dosko. maar ik denk niet dat het de bedoeling is de het 1e en/of jeugd de wedstrijden dan weer in Roosendaal bij BSC sportpark Vierhoeven af gaan werken. of dat ze in Bergen op Zoom gaan.

20 januari 2012 om 12:55

@kaaiseboys; ben je er iig op vooruit gegaan

Als ze opnieuw moeten beginnen in de vijfde klasse, is er toch geen eer meer te behalen voor deze club. Soms snap ik het beleid van de Knvb niet helemaal. Op die manier heeft een doorstart volgens mij weinig nut.

21 september 2011 om 11:53

@dijotteke001

Als men in aug. direct had besloten tot een doorstart had men in de hoofdklasse mogen uitkomen.
Echter kan men natuurlijk niet na de start van de competitie nog instromen. Dus begint de ploeg onderaan de ladder net als elke andere club die begint of opnieuw begint.

Regels zijn regels.

21 september 2011 om 12:59

is de reden van een doorstart in de vijfde klasse niet gewoon dat ze zoals ook in het artikel staat teveel kwaliteit hebben ingeleverd

21 september 2011 om 13:21

@nikiej

Combi van beide. zoals boven geschreven. Men kan geen team meer toevoegen aan de competitie en bekerrondes.

Daarnaast dien je als hoofdklasser ook aan een aantal voorwaarden te voldoen.
Het ingeboet hebben aan kwaliteit is natuurlijk maar 1 van de vele punten.
Want van de contractspelers is niemand meer over. Immers failliet betekend ook einde van alle lopende contracten.

Je opwerken van de 5e klasse naar de hoofdklasse is ook een uitdaging toch!

Niet alleen het eerste elftal maar ook de jeugdspelers zijn veelal vertrokken naar opleidingen in de buurt. Ik begrijp de Knvb dus volkomen.

Zo af en toe rij ik Wageningen binnen, en dan heb je bovenop de berg De Wageingse berg liggen een gigamooie locatie, een stadion waar ook niet meer gevoetbald wordt, waar naar ik weet niks meer mee gedaan wordt, het onkruid tegen de muren opklimt. Ik denk echter niet dat dit bij RBC ook gaat gebeuren, hier zal het zijn dat het gebouw grijs en grauw gaat worden door alle gif en afvalstoffen die er in de grond zitten en om het stadion heen staan.
Laten we hopen dat er een koper komt en er wat mee gaat/kan doen, anders gaat er netzoals de Wageningse berg niet veel gebeuren.....

21 september 2011 om 12:14

http://www.stadiondewageningseberg.nl/

Hier staan (als je even wat naar beneden scrolt) een 6tal foto's van het stadion te Wageningen.
Ziet er uit, niet normaal...

Ik heb in de jeugd bij Rbc gespeeld. Misschien moet ik volgend jaar maar naar Rbc gaan. Nostalgie.

Leuk voor Rbc, en ook voor de weinige supporters mochten ze ooit weer in de Jupiler League komen (ik betwijfel het).

Een doorstart maken in de vijfde klasse, en dan promoveren naar in ieder geval de hoofdklasse is een mooie ambitie. Het wordt wel heel zwaar om vanuit niets daar te komen. Maar goed, de naam RBC heb je al, wellicht dat daar wat talentjes op af komen.

Ik ga me denk ik maar aanmelden bij Rbc, wie weet kan ik dan wel mijn debuut maken in de vijfde klasse. Hoog niveau zal het niet zijn

Wat is sinds het faillissement van de club eigenlijk de officiële benaming van het stadion?

De naam was Mariflex Stadion waarbij Mariflex een contract tot 2012 op de stadionnaam had wat met het faillissement vervallen is. Die hebben hun geld nu bij Sparta onder gebracht.

RBC moet vooral niet bij de pakken neer gaan zitten en er gewoon voor gaan. Ook als het beroep afgewezen wordt, dankzij de topklasse is er altijd een weg terug naar de profdivisies, hoe lang het ook is.

Ik woon in Engeland en mijn club AFC Wimbledon is een mooi voorbeeld voor Rbc. Begin 2002 werd Wimbledon FC kapot gemaakt na een vies spelletje van de toenmalige eigenaren en bestuurders die in 1991 is begonnen en dus 11 (!!!) jaar geduurd heeft. In 2002 werd de boel uiteindelijk verkocht aan Milton Keynes, een stad 100 km verderop. De naam, logo, clubkleuren, alles werd veranderd en alle banden met Wimbledon werden doorgesneden. Wij als supporters zijn overnieuw begonnen in een regionale amateurdivisie. Critici zeiden dat er geen eer aan te behalen was, dat we nooit terug zouden keren in de Football League (de professionele divisies) en dat de club gewoon dood was. Nou, wij hebben het tegendeel bewezen: afgelopen zomer, is in het 9e seizoen na de herstart al de 5e promotie binnengehaald en nu zitten we weer bij de "grote jongens" in de Football League!

RBC kan dat ook! Het was een lange weg voor ons, maar we hebben het gered. Wat wij kunnen, kan in Roosendaal ook. RBC moet dan ook niet opgeven en er volledig voor gaan!

21 september 2011 om 23:06

@ kralinger

toch leuk om te horen dat een club die kapot is gemaakt het toch flikt om terug te komen. Het niveau onder de hoofdklasse is zeer en zeer matig, dus vanuit de 5e klasse met jeugdig talent starten. En dromen van het senario wat jij net schetst.

dit is het beste nieuws sinds maanden liever amateurvoetbal dan geen voetbal, 5e klasse of hoofdklasse, ik ben er bij, hopelijk komt mijn cluppie gewoon in de hoofdklasse. en anders word het 5 jaar achter elkaar kampioen worden

20 januari 2012 om 11:27

Mooie woorden hoor. Dat is pas liefde voor het voetbal.

20 januari 2012 om 11:36

Dit vond ik ook leuk aan Haarlem Kennemerland. Ze zijn vorig jaar via de nacompetitie gedegradeerd uit de zaterdag 2e klasse A, desondanks zat er altijd een kleine harde kern om ze aan te moedigen

Spijtig, maar begrijpelijk. Meer kunnen we er niet over zeggen lijkt mij.

Inderdaad erg spijtig. Een club als RBC bijvoorbeeld in de 4e klasse. Echt zonde. Club zal never nooit meer terugkomen in het betaalde voetbal.

VZ: Waarom niet even een nieuw kort artikeltje hierover. Dat heeft de club RBC toch nog wel verdient? Vindt die updates altijd erg vervelend met al die stokoude reactie's(in dit geval).

20 januari 2012 om 11:41

Het is toch een update van juridische stappen die zijn genomen. Dus zo raar is het niet ondanks dat het eerste bericht inderdaad wel een lange tijd terug is.

20 januari 2012 om 12:24

Is wel waar maar als je de berichtgeving rond Ajax volgt dan zie je het ene naar het andere artikel volgen(bedoel die soap rondom Cruijf). Het kan dus wel.

Het verder ook niet erg echter het leest(de reacties) vervelend, that's all.

20 januari 2012 om 13:09

Ja dat komt omdat meer mensen intresse hebben in Ajax dan in met alle respect Rbc. En dat weet de media helaas ook...

Spijtig, ze hadden na dat failliesement ook maar 1 of 2 weken om een ploeg en organisatie op te richten die in de hoofdklasse zou kunnen spelen. De selectie had Eric Hellemons al snel aardig rond en de bereidheid van spelers was groot, die periode was echter te kort om een organsatie goed in te richten.

De Knvb had hier ook wel wat coulanter met die deadline om kunnen gaan . Als RBC een paar maanden eerder failliet gegaan was, dan had dat gevolgen voor het lopende seizoen in de Eerste Divisie. Maar dan hadden ze wel genoeg tijd gehad met het bouwen aan een doorstart en speelde RBC nu in de hoofdklasse.

Ik denk terecht. RBC heeft geen spelers meer, en zal de hoofdklasse gewoon vergeten. Bovendien oneerlijk naar een club toe die recht heeft op promotie naar de hoofdklasse en die plek moet afstaan aan RBC.

Het allerlaagste niveau op zondag is de 6e klasse regio Nijmegen althans. Maar wel jammer dat zo club vanaf anderaan moet beginnen. Ben bang dat er in de toekomst meer clubs gaan komen.

20 januari 2012 om 12:46

Ligt aan de regio zoals je al zegt, noord holland noord heb je ook 6e klasse namelijk.

Ik vind het eigenlijk terecht dat de club opnieuw moet beginnen, je gaat zelf failliet en daar zitten ook consequenties aan zoals deze. Als ik besluit om een clubje op te richten en ik ga zeggen dat ik te goed ben voor de 6e klasse en hoofdklasse makkelijk aan kan wordt ik ook afgewezen.

dat is een kansloze missie. niemand wilt in zo'n lage klasse spelen van prof niveau dus het wordt gewoon een plaatse amateurclub nu. waar de mensen zo wat voor de lol voetballen.

Dit wordt gewoon onderaan beginnen in de bier-competitie. Lekker op zondag ballen met een stel vrienden tegen het 9e team van de regionale amateur teams.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren