Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Utrecht huurt Sneijder van Ajax met optie tot koop

Laatste update:

Rodney Sneijder maakt het seizoen af bij FC Utrecht. Vrijdag werd al bekend dat de Domstedelingen de jongere broer van Inter-sterspeler Wesley Sneijder graag wilden huren van Ajax en een dag later is de deal afgerond. Utrecht heeft een optie tot koop bedongen, terwijl eerder op de dag werd beweerd dat Ajax daar niet aan wilde denken.

/

Het is niet bekend hoeveel Utrecht aan het einde van het seizoen moet betalen wanneer het de twintigjarige Sneijder definitief wil overnemen van Ajax. De geboren Utrechter sluit na het weekend aan bij de selectie van Erwin Koeman en is zaterdagavond dus nog niet inzetbaar tijdens de uitwedstrijd van Utrecht tegen Vitesse.

Sneijder meldde zich in 2000 in de jeugdopleiding van Ajax en werd vorig jaar voor het eerst bij de selectie gehaald. Dit seizoen voegde Frank de Boer hem definitief toe aan het vlaggenschap, maar de middenvelder maakte nog niet zijn debuut in de Eredivisie. Wel speelde Sneijder, wiens contract in Amsterdam tot 2013 doorloopt, enkele oefenwedstrijden mee bij Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik weet niet of dit slim is van Ajax, hopelijk ook een optie tot terugkoop a la Barca of Real.

20 augustus 2011 om 17:12

ik verbaasde me ook over die optie tot koop, maar we hebben met aisatti gezien dat dergelijke opties niet bindend hoeven te zijn. Als rodney het goed doet zal bij gewoon terugkeren bij ajax. Zijn keuze voor utrecht vind ik een erg goede keuze. hij kan strootman wel doen vergeten in utrecht...

Tsja.. neem aan dat die optie tot koop vrij hoog ligt.

20 augustus 2011 om 14:37

Ik denk dat Frank de Boer niet volledig in hem geloofd.
Want als Janssen of De Jong last krijgt van blessures of schorsing had hij een goede vervanger kunnen zijn.
En over 2 jaar als Janssen wat minder wordt dan had hij makkelijk basispeler kunnen worden.
Maar FdB zal zijn twijfels hebben en hij zal wel denken dat dit het beste voor hem is.

20 augustus 2011 om 15:00

Ik denk dat Serrero sowieso voorkeur krijgt boven Sneijder. Daarom is dit opzich ook niet zo'n verkeerde keuze, al had hij misschien beter naar een team kunnen dat wat beter draait op het moment zoals bijvoorbeeld Nec.

20 augustus 2011 om 15:03

@larzieman12 Waarom Janssen betrekken in dit verhaal?
Sneijder speelt helemaal niet controlerend op het middenveld zoals Janssen speelt bij Ajax?

20 augustus 2011 om 15:06

Hetgeen wat in mijn ogen verkeerd is aan deze keuze is de optie tot koop.
Prima dat hij verhuurd word alleen had hem graag terug zien keren naar Ajax

20 augustus 2011 om 15:11

Er staat niks over de optie op de site van ajax.

20 augustus 2011 om 15:15

Jacxor

Omdat Ajax 4-3-3 wil spelen met Eriksen- De jong en Janssen.
Dan heb je geen controlerende middenvelder.
Nu laat Janssen zich steeds zakken om aanspeelbaar te worden, maar dat neemt niet weg dat FdB 4-3-3 wil spelen en dan zou Rodney goed op het middenveld kunnen spelen..
En omdat Janssen de oudste van de 3 middenvelders is en dus het eerst aan vervanging toe is.
Maar nu Sneijder naar Utrecht gaat wordt duidelijk dat FdB meer in Serero ziet dan in Sneijder en dat hij dus zijn twijfels heeft over Sneijder en in hem geen toekomstige basisspeler van Ajax ziet

20 augustus 2011 om 15:17

omdat de boer heeft gezegd dat als eriksen geblesseerd raakt hij eerder jansen naar voren zou schuiven dan dat hij sneijder opsteld, vandaar.

20 augustus 2011 om 15:21

Ajax speelt eigenlijk meer 4-1-2-3 met Janssen in een iets meer controlerende rol en Eriksen en de Jong beide iets naar voren geschoven ipv de standaard 4-3-3 met drie middenvelders op 1 lijn.

Persoonlijk zou ik ze liever dit systeem zien spelen met Anita in de rol van Jansen en Jansen ipv de Jong. Of de optie zoals gezegd een standaard 4-3-3 maar helaas Frank kiest voor de 4-1-2-3 met Jansen controlerend. Dessalniettemin is de optie waarvoor Frank kiest ook een zeer sterke.

20 augustus 2011 om 15:52

Ik denk dat er in het contract staat dat als Utrecht hem koopt dat Ajax hem kan terugkopen voor een bepaald bedrag.

Dit heeft Ajax ook o.a. gedaan met John Goossens ik meen dat Ajax hem kan terug kopen voor 1 miljoen.

Als Ajax een optie tot terugkoop heeft is het natuurlijk gunstig als hij zich goed kan ontwikkelen bij Utrecht.

Zonde dat er een optie tot koop bij zit. Ik vond hem in de voorbereiding best aardig spelen en kan uitgroeien tot een nuttige speler voor Ajax.

Mooie club voor Sneijder! Weer een echte Utrechter in het elftal van FC Utrecht!

20 augustus 2011 om 15:22

Ik hoop dat er nu meer respect komt voor Ajax bij Utrecht en zijn fans.

20 augustus 2011 om 15:51

Ijdele hoop. Overigens geldt dan beide kanten op.

20 augustus 2011 om 15:57

De Ajax fans hebben meer tegen Feyenoord fans dan Utrecht fans.

Mooie deal voor Rodney, zo komt hij (waarschijnlijk) aan het spelen toe, en kan hij misschien ooit net zo goed worden als z'n broer.

Tja, vind het moeilijk om te zeggen of ie echt goed is, maar jammer dat ze een optie tot koop geven aan Utrecht. Ben benieuwd hoe hij speelt dit seizoen.

Goed van Utrecht gehandeld met al die blessures is deze jongen welkom, maar ik weet niet of hij gelijk een basisklant wordt

Lijkt me prima. Vraag me af of Ajax ook geen terugkoopregeling heeft bedongen, maar kan me voorstellen dat ze Sneijder laten gaan. Sneijder is een aardige speler met veel talent, maar het middenveld bij Ajax is zo overvol dat hij veel te weinig aan spelen toekomt. Het zou doodzonde zijn als deze jongen daardoor stil komt te staan in zijn ontwikkeling en dan kan hij beter naar Utrecht gaan. Lijkt me een win situatie voor alle betrokken partijen, mits Ajax er een marktconform bedrag voor vangt.

ik denk dat utrecht de eerste club is met wie ze gaan praten zou ajax hem kwijt willen.ik neem aan dat ajax uiteindelijk de beslissing neemt of hij verkocht wordt.

20 augustus 2011 om 14:38

Een optie tot koop wil zeggen dat de transferprijs al vastligt en dat Ajax hier geen rol meer in heeft. FCU kan simpelweg ja of nee zeggen na een jaar en daar heeft Ajax zich aan te houden.

20 augustus 2011 om 14:43

ik kan mij niet voorstellen dat ajax dat zo doet.zou onbegrijpelijk zijn,dat hij bij de 1e 16 zit wil zeggen dat hij een top talent is ,dus geloof ik er niks van.als de dag vordert zal er wel meer duidelijk worden.

20 augustus 2011 om 14:52

Zie www.fcutrecht.nl en je weet genoeg.

20 augustus 2011 om 14:57

Daniels, maar op de site van Ajax wordt er niks over gemeld dus ik zou het ook vreemd vinden als er wel een optie tot koop bij zou zitten

20 augustus 2011 om 15:13

Dave

Ja, dat weet ik niet. Maar FCU heeft een officieel perbericht de wereld ingestuurd waar het wel in staat vermeld. Dan is het gewoon waar, want anders ben je (juridisch) behoorlijk de sjaak als je hierin liegt. Dan geloof ik niet.

20 augustus 2011 om 15:38

@odaniels

Maar er is nog een partij belangrijker dan Ajax, namelijk Sneijder zelf. Als hij niet wilt, dan hebben zowel Ajax als Utrecht niets te zeggen. Kijk maar naar de optie tot koop die Vitesse had bij Aissati (waar speelt die nu). Als Sneijder het zo goed doet dat Ajax hem liever terug wilt, dan zullen ze hem stiekem vragen om niet akkoord te gaan... Utrecht buitenspel.

20 augustus 2011 om 15:53

@tubes

Ja oke, maar daar ben ik persoonlijk niet zo bang voor. Bij Ajax staat het middenveld goed en zal er volgend jaar geen basisplek voor hem zijn. Bij FCU is de kans groter dus Rodney zal wel willen.

20 augustus 2011 om 16:40

onzin natuurlijk. er zijn voorbeelden te over van spelers die onzekerheid met betrekking tot speeltijd bij een topclub verkiezen boven zekere speeltijd bij een subtopper. en maak je niet druk over ajax, die regelen heus wel een gelimiteerde transfersom om sneijder eventueel terug te halen, zonder die voorwaarde uiteraard geen optie tot koop voor utrecht; zo deden ze dat ook met onder meer lindgren en goossens. er is totaal geen rede om aan te nemen dat ajax utrecht ermee laat lopen. aangezien sneijder met serero gewoon dé sensatie van de voorbereiding was. nadenken.

22 augustus 2011 om 08:04

@odaniels
Heb je het laatste nieuws omtrent de 'optie' gelezen? Het was dus niet waar:

''normaal wordt er inderdaad een vast bedrag vastgesteld waarvoor de hurende club een speler na dat ene jaar kan kopen'', beaamt technisch directeur Foeke Booy.
''dat was nu door de tijdsdruk niet mogelijk. Wij hebben het recht na dit seizoen als eerste met Ajax te onderhandelen.''

Tenzij ze dit met de 'optie' tot koop bedoelen..

Laten we hopen voor Ajax dat de optie tot koop een tamelijk extreem bedrag bevat. Of er moet een goede mogelijkheid in het contract zijn opgenomen om Sneijder voor een redelijke prijs terug te kunnen kopen van Utrecht.

Op zich begrijpelijk om Rodney elders ervaring te laten opdoen, zeker met het sterke middenveld waar Ajax momenteel beschikking over heeft. Om er nog maar een cliche in te gooien: ''zonde om zo'n goede voetballer te laten verpietteren op de bank.''

huh??? met optie tot koop???
hoeveel moet dat dan zijn, minimaal 5 miljoen ofzo? ik vind het echt dom als sneijder straks voor een schijntje mag vertrekken naar utrecht hoor.
wel goed dat hij nu ervaring op kan doen maar ik vind dit heel erg tegenstrijdig met het eerdere bericht, dat is het ook natuurlijk...
ik weet niet wat ik hier nu van moet vinden...

Edit: op elke belachelijke reactie die serieus denkt dat ik sneijder 5 miljoen waard vind: zie mijn reacties hieronder, please lees eerst eens alle reacties van me en denk eens na voordat je misplaatst bijdehand gaat doen...

20 augustus 2011 om 14:36

Ik hoop dat Ajax zo slim is geweest om zowiezo 5 miljoen af te spreken in zijn Optie tot Koop want anders zou het zonde zijn als utrecht hem aan het eind van het zeizoen goedkoop ophaalt!!

20 augustus 2011 om 14:40

Rodney zit net pas bij de selectie en moet zijn debuut nog maken, Het is nog een jeugdspeler. Laten we even realistisch blijven met zijn allen, zijn bedrag zal eerder tonnen dan miljoenen bedragen natuurlijk. Ik schat op max 500.000, meer is zijn marktwaarde simpelweg (nog) niet.

20 augustus 2011 om 14:46

ja duh, dat snap ik ook nog dat hij het niet waard is maar ik bedoel dan ook dat het dom is om zo'n talent voor weinig weg te doen terwijl frank de boer aan heeft gegeven vertrouwen te hebben in die jongen.
daarom snap ik die clausule niet, dat is gewoon dom als er een reëel bedrag staat van ongeveer 5 ton of 1 miljoen, stel hij speelt dit seizoen briljant, dan is zijn marktwaarde ineens zomaar 2/3 miljoen en vertrekt hij voor 1 miljoen.
daarom vind ik dat je een absurde clausule erin moet zetten om te voorkomen dat hij vertrekt.

kom op zeg, dat heb ik toch vrij duidelijk neergezet volgens mij, zelfs mijn moeder snapt nog dat sneijder niet 5 miljoen waard is...

of dacht je echt dat ik serieus denk dat hij dat waard is? o kom op zeg en zelfs als ik het niet duidelijk genoeg zou hebben neergezet kun je zelf ook wel bedenken wat ik ermee bedoel volgens mij.... (ik begin trouwens steeds meer een hekel te krijgen aan het systeem met de groene randjes, vz waarom wordt dat niet gewoon afgeschaft?)

20 augustus 2011 om 14:52

Lijkt mij behoorlijke onzin om minimaal 5 mln te vragen voor iemand die tot op heden 0 eredivisiewedstrijden heeft gespeeld en al 20 jaar is.
Bovendien loopt zijn contract tot 2013, bij het lichten vd optie (aan het eind vh seizoen) loopt zijn contract dus nog een jaar. Vlg mij is het geen Wijnaldum en heeft PSV zich nog niet gemeld.

Verder een goede zaak dat die gaat spelen bij een behoorlijke club in de Eredivisie. Bijkomende voordeel voor hem dat hij niet hoeft te verhuizen en zelfs minder gaat reizen.

Je kunt niet alle spelers vastleggen/contracteren waarvan je verwacht dat ze ''ooit'' misschien eens doorbrekend, zitten ze bij Ajax zo weer aan 70 contractspelers. Dat alles in de hoop dat je bij de verkoop er aan kunt verdienen, in de tussentijd ben je aan salarissen misschien wel hetzelfde bedrag kwijt (als het niet veel meer is).

20 augustus 2011 om 15:22

zie mijn reactie op Odaniels, die ik ook al eerder heb geplaatst en als je gewoon wat verder had gekeken dan je neus lang was en verder dacht dan had je deze reactie niet eens hoeven te plaatsen...
kortom alinea 1 van jou heb ik al voordat je hem hebt geplaatst op gereageerd, dat hoef ik dus niet meer te doen.

naja alinea 2 zei ik ook min of meer...

alinea 3, nee je kunt niet iedereen vastleggen idd, sneijder is echter wel een groot talent, ik heb de laatste tijd dingen van hem gezien die toch wel goed zijn hoor voor iemand van 20, waarom zou je iemand al meteen weg doen terwijl hij veel talent heeft en nog maar 20 is?

kijk bij spelers als donald en van der heijden kun je gewoon zien dat ze te kort komen, bij sneijder kun je dat nog niet zeggen en zou het dan ook zonde zijn om hem nu al te laten gaan...

Goede zet van Utrecht!

Een redelijke speler met veel potentie die ze nu binnen halen. Te klein voor ajax ( op dit moment) maar Utrecht lijkt me een mooie club voor hem.

Hele leuke speler maar daar hebben we bij ajax er wel heel veel van! En bij Ajax heeft al een goed middenveld en het zou juis jammer zijn als Rodney niet aan spelen toekomt dit zeizoen en nou maakt hij toch nog zijn eredivisie debuut! En als Utrecht hem volgend jaar wil kopen verdienen we er ook ene leuk bedrag aan, want ik neem aan dat dat best aardig zal zijn!!

Rodney gaat niet bij Utrecht blijven. Dat is slechts iets wat Utrecht graag wilde als voorwaarde voor de overname. Ajax en Rodney gaan die optie echt niet lichten hoor.

20 augustus 2011 om 14:38

ajax heeft niks te willen he, als utrecht gewoon het bedrag betaalt wat is afgesproken dan heeft ajax helemaal niks te zeggen en ligt het puur en alleen aan sneijder of hij definitief vertrekt of niet...

20 augustus 2011 om 14:40

Frank de Boer heeft zijn vertrouwen uitgesproken in Rodney, komt allemaal goed.

20 augustus 2011 om 14:43

ja allemaal leuk en aardig maar als sneijder bijvoorbeeld voor 3 miljoen overgenomen kan worden en utrecht doet dat dan is frank de boer wel gewoon sneijder kwijt als sneijder ook voor utrecht kiest...
het ligt nu alleen aan utrecht en sneijder en ik vind dat altijd maar beangstigend dat je het als club niet in eigen hand hebt...

20 augustus 2011 om 14:45

Als Sneijder inderdaad voor Utrecht kiest wel, maar daar zal intern wel over gesproken zijn. Overigens zie ik deze Sneijder nooit doorbreken in Ajax 1. Daar komt hij stomweg te kort voor.

20 augustus 2011 om 14:39

Ajax heeft daar niks meer in te zeggen hoor. Als Utrecht hem wil en de optie licht is het aan Sneijder.

20 augustus 2011 om 14:41

Met optie tot koop betekend dat Ajax er niets meer over te zeggen heeft aangezien het contractueel is vastgelegd.

20 augustus 2011 om 15:12

Vanaf vandaag bepaald Utrecht de toekomst van Sneijder en niet Ajax. De optie tot koop betekent dat Utrecht en Ajax al een bedrag zijn overeengekomen voor de eventuele transfer en Utrecht hoeft volgend jaar alleen de optie te lichten om hem te behouden. Dat besluit ligt bij Utrecht en niet bij Ajax. Dus Utrecht bepaald waar de voetbaltoekomst van R. Sneijder ligt.

20 augustus 2011 om 15:41

Onzin, dat riep iedereen ook van Aissati en Vitesse. Sneijder bepaald waar zijn toekomst ligt. Als ze er in de contractonderhandelingen niet uitkomen speelt Sneijder niet in Utrecht, Net als met Aissati en Vitesse.

20 augustus 2011 om 23:12

Ajax kan de optie niet lichten, alleen Utrecht, dus als Utrecht hem wil kopen tegen de vastgestelde som dan hebben ze hem volgend seizoen

goed dat hij verhuurt is zodat hij ervaring op kan doen.
minpuntje is dus die optie tot koop. maar ik denk dat ajax hem niet snel van de hand zal doen.

20 augustus 2011 om 14:52

Zo'n optie houdt in dat als Utrecht het afgesproken bedrag biedt, Ajax niks meer te zeggen heft. Je spreekt vooraf af dat de optie tot koop er is voor zeg 1 miljoen. Als Utrecht 1 miljoen biedt móet Ajax het accepteren, dat mogen ze dan niet meer weigeren.

Hieruit kan alleen maar blijken dat Ajax niet echt in hem gelooft, anders doe je geen optie tot koop lijkt me. Dat werd bv ook gedaan bij Aissati.....en daar wilden ze vanaf. Ik weet verder niet veel over deze Rodney, vind het alleen wel opvallend dat hij 20 is en nog niet meespeelt met het 1e. Veel talenten zijn dan toch wel doorgebroken of maken in elk geval al een tijdje minuten in het 1e.

20 augustus 2011 om 15:43

je vergeet 1 ding, Rodney moet ook nog wel tot een akkoord komen met Utrecht.
Als die er niet samen uitkomen volgend seizoen dan gaat het feestje gewoon niet door. Remember Aissati?

20 augustus 2011 om 16:41

Zeker, daar heb je gelijk in. Maar van Ajax kant vind ik het toch moeilijk te begrijpen. Aissati mocht gewoon weg van Ajax, maar nu loop je een risico dat een speler weggaat waarvan je het niet wil. Als hij dadelijk een jaar in de basis staat bij Utrecht en bij Ajax nogsteeds de Jong, Eriksen en Lodeiro voor hem staan..tsja. Je neemt toch wel een risico.

Hier baal ik echt van, niet van de verhuur maar van de optie tot koop. Deze jongen heeft gewoon een grote potentie, niet net zoals Wesley maar voetballen kan hij zeker en ik had dan ook verwacht dat hij over 2 jaar een belangrijke schakel had kunnen worden.

Bij Utrecht gaat hij zich wel in de basis spelen denk ik, al zal dat wel enkele weken duren. Ik ben wel erg benieuwd hoeveel hij waard zou moeten zijn volgens Ajax na dit seizoen, iemand die hier iets meer over weet via Twiter of andere Media?

20 augustus 2011 om 14:37

Betekent zo'n optie tot koop eigenlijk dat wanneer Utrecht het juiste bedrag voor Sneijder betaalt, Ajax hem moet laten gaan of kan Ajax hem ten aller tijde gewoon terugroepen?

20 augustus 2011 om 14:39

Je hoeft je echt niet druk te maken om de optie tot koop. Als Ajax en Rodney niet wilt, gaat het niet door. FC Utrecht wilde dit gewoon graag en Ajax wilde hem graag huren dus zette ze het er maar in om Utrecht tevreden te stellen. Slimme zet. Rodney zal zeker terugkeren aangezien Frank alle vertrouwen heeft in hem, dat weet Rodney ook.

20 augustus 2011 om 14:39

Volgens mij kan je hem gewoon terugroepen, al zal je dan denk ik zelf een bedrag over moeten maken aan Utrecht.

20 augustus 2011 om 14:40

Nee, normaal is het zo dat Utrecht hem voor een vast bedrag kan overnemen, en daar heeft Ajax dan verder helemaal niks in te zeggen.

20 augustus 2011 om 14:41

als utrecht gewoon het bedrag betaalt wat in die clausule staat heeft ajax niks te willen...
misschien zit er wel terugkoop clausule maar dat was het dan ook, ik neem aan dat het bedrag of absurd hoog is of dat die terugkoop clausule er ook in zit...
(utrecht kan die optie op elk moment lichten, ook buiten de transferperiode en dan is sneijder volgend seizoen definitief voor utrecht als hij zelf ook wil want sneijder mag wel kiezen natuurlijk...)

20 augustus 2011 om 14:43

Leuk dat jullie het over dat bedrag hebben, maar Rodney zelf weet ook wel dat Ajax de weg naar Europese (sub)top is. Zo niet weet zijn broer het wel he.

20 augustus 2011 om 14:43

Haha, grappig. Je weet dat bij een optie tot koop alles al vastligt? Zowel de transfersom als de contractuele voorwaarde van Rodney? Dat is namelijk juridisch zo geregeld.

Alc FCU hem wil overnemen staat dat al helemaal vast, daar heeft Ajax geen enkele rol in. Rodney zelf niet eens trouwens, hij heeft er nu al voor getekend.

20 augustus 2011 om 14:43

Volgens mij heeft Ajax dan niks te zeggen maar alleen Rodney.

20 augustus 2011 om 14:44

Maar Aisatti wou Vitesse ook overnemen maar Aisatti wou terug naar Ajax en voor zijn kans gaan en toen ging het dus niet door.

20 augustus 2011 om 14:54

@ Bjorn

Nou Rodney is 20 en speelt nog niet regelmatig in het 1e van Ajax, die denkt voorlopig niet aan de Europese (sub)top hoor. Die moet maar eens zien te denken aan minuten maken in een 1e elftal van de Eredivisie. De bank van Ajax of het 2e van Ajax brengt hem nergens.

20 augustus 2011 om 14:59

Vitesse had dan ook geen optie tot koop, of ze wilden Aisatti voor minder halen dan het bedrag van de optie, volgens mij was dat het. In ieder geval heeft ajax niks te willen als Utrecht de optie licht. Sneijder zelf moet het wel willen.

20 augustus 2011 om 14:59

@bearsc

Precies, Utrecht is daarom ook in alle opzichten een ideale club voor Rodney:
1. Rodney woont in Utrecht, voor hem lekker makkelijk en voor de club eindelijk weer (tijdelijk) een jongen van de stad.
2. Utrecht zit al dun in de spelers, de kans op speeltijd voor Sneijder is hierdoor zeer aanzienlijk.
3. Utrecht is een subtopper/middenmoot, zo leer tegen sterkere, maar ook zwakkere clubs te spelen.

Als Sneijder een jaartje goed speelt bij Utrecht, schat ik z'n kansen het jaar hierna op speeltijd bij Ajax veel hoger in. Dan kan hij bij Ajax binnen een paar jaar de stap naar Europese (sub)top maken.

20 augustus 2011 om 15:04

Je snapt het niet he ajax heeft Niets te zeggen als utrecht het bedrag betaald wat contractueel vaststaat alleen rodney en utrecht kunnen het afketsen als ze het niet zouden willen

20 augustus 2011 om 15:12

Vitesse had in ieder geval wel een optie tot koop maar ze wouden een gelimiteerde transfersom in zijn contract zetten van ik geloof boven de 10 miljoen en daar wou Aisatti niet aan meewerken. Dus de speler heeft zelf ook nog wat te zeggen.

20 augustus 2011 om 23:13

dus niet want als Utrecht de optie tot koop licht, is Rodney vanaf volgend seizoen eigendom van FC Utrecht daar kunnen Ajax en Rodney niets aan doen

21 augustus 2011 om 00:13

Blijft toch grappig dat sommige mensen nu nog niet doorhebben dat een optie tot koop alleen tussen de clubs geregeld is. De speler kan zelf nog altijd beslissen waar hij heen wil, waardoor Rodney dus zijn eigen toekomst in handen heeft.

Stel Utrecht meld zich bij Ajax met het benodigde geld, dan kan Ajax niks dan het bod accepteren en krijgt Utrecht de mogelijkheid om een contract aan te bieden aan Rodney. Echter is het dan aan Rodney om wel of niet voor Utrecht te kiezen. Doet hij dit niet, om wat voor reden dan ook, dan zal hij terugkeren naar Ajax (waar hij nog een contract heeft).

Jammer dat hij z'n officiële debuut nog niet heeft mogen maken bij Ajax. Had hem dat wel gegund voordat hij verhuurd zou worden.

Leuk voor hem dat hij bij Utrecht kan voetballen, en Utrecht kan dat ook wel gebruiken.

Ik denk dat Ajax hier zichzelf in de vingers sneijdt... Maar even zonder dollen, hoezo met optie tot koop? Die jongen zou ik zelfs graag op de bank zien bij PSV met zo'n schot en overzicht in zijn spel. Ik ben benieuwd!

20 augustus 2011 om 14:56

Tsja ik ben wel benieuwd hoe goed hij echt is. Want met dat geweldige schot en dat overzicht wacht hij volgens mij nog altijd op zijn debuut in de Eredivisie, hij is 20 maar speelt nooit voor Ajax 1. Dat is best oud al.

20 augustus 2011 om 17:07

Klopt, maarja bij Ajax is de concurrentie moordend en helemaal op het middenveld. Ik heb hem in de voorbereiding een beetje in de gaten gehouden omdat Wesley zo goed is maar ik dacht nondetju ze hebben e rnog zo eentje lopen. Bij Ajax denken ze er blijkbaar anders over haha we zullen zien, wel tof voor Utrecht dat ze nu weer een speler erbij hebben.

Mooie club voor Sneijder om ervaring op te doen. Ik hoop alleen wel dat de optie tot koop niet een al te laag bedrag is.

Ik mag toch hopen dat een optie tot koop is met een optie tot terugkoop..niet dat hij straks uitgroeit tot een geweldige voetballer en we er 10 miljoen voor moeten neerleggen.

Prima voor zijn ontwikkeling.
Goede speler, maar er is simpelweg gewoon te veel concurrentie op het middenveld bij Ajax.

Zonder optie tot terugkoop heb je hier dus helemaal niks aan. Stel Sneijder ontwikkelt zich stormachtig, dan wil je zo'n speler terugkrijgen want daar heb je hem tenslotte voor verhuurd. Maar dan kan Utrecht hem dus gewoon voor een vastgesteld bedrag kopen. Als hij volledig flopt heb je hem over een jaar weer terug, maar dan wint Ajax er helemaal niks mee. Wat een oerdomme actie en dat bij een aardige speler met een hoop potentie. Dom dom dom.

20 augustus 2011 om 14:53

Ik zie het probleem niet. Als Ajax hem terug wilt dan is de keus aan Rodney zelf of hij terug gaat naar Ajax of niet. Die keuze is dan snel gemaakt voor hem. Utrecht heeft dan helemaal niets aan de optie tot koop want zij willen natuurlijk geen speler hebben die aangeeft het liefst weg te willen.

20 augustus 2011 om 14:56

Leuk verhaal allemaal, maar je ziet hier een belangrijke partij over het hoofd: Sneijder zelf. Als hij nu een geweldig seizoen speelt waardoor Ajax hem maar wat graag ziet terugkomen en hij zelf denkt dat hij dat ook aankan, kan Utrecht die optie wel lichten voor het vastgestelde bedrag, maar dan moet Sneijder zelf ook nog maar willen.

Deze jongen komt toch ook te kort voor Ajax!!

Rodney is een leuke voetballer, maar op dit moment niet goed genoeg. Een beetje hetzelfde verhaal als met Jan-arie. Het liefst verhuur je dat soort spelers in de hoop dat ze beter terugkeren. Echter willen clubs vaak een optie tot koop en soms moet je dan ook meedenken met zo'n speler. Ik ben benieuwd of Rodney in Utrecht potten kan gaan breken.

Prima dit, goede voetballer maar komt gewoon tekort voor Ajax. Zeker als je ziet hoe overvol het middenveld nu al is... en wat er dan nog aan zit te komen met o.a. Klaassen, De kamps, Fischer. dan wordt het gewoon vrijwel onmogelijk voot Rodney om door te breken in Ajax 1. Het beste voor alle partijen dit!

Jammer van die optie tot koop.
Ene kant goed van Ajax om afscheid te nemen van spelers die momenteel gewoonweg weinig kans maken op een plaats in Ajax 1 maar het gaat nu wel hard met de linksbenige middenvelders. Eerst Van der Heijden en nu dus ook Rodney Sneijder.
Overigens vraag ik me af of Rodney Sneijder uiteindelijk ook niet eerst tot een akkoord moet zien te komen met FC Utrecht dus zo'n optie tot koop is leuk maar zegt weinig. Denk maar aan Aissati en Vitesse.

Mooie speler, maar nog niet goed genoeg, zijn inzicht en schot zijn top maar de rest moet hij nog wel aan werken. En mensen maak je niet zo druk, optie tot koop? Dus? Als Rodney volgend jaar het gevoel heeft dat ook maar enige kans maakt om in aanmerking te komen voor een basisplaats bij ajax, dan kan er van alles zijn afgesproken maar komt hij gewoon terug.. Subtop clubs zullen niet zo snel meer huren zonder optie tot koop, dan moet je clubs als Rkc pakken.. Aangezien ze wel subtop willen zullen ze toch water bij de wijn moeten doen, en dat lijkt heel wat, maar Frank en Rodney zijn vrij close

20 augustus 2011 om 15:08

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, dat de Boer tegen Sneijder kan zeggen dat als hij terugkomt hij een goede kans krijgt enzo. Dan gaat hij inderdaad gewoon terug en heeft Utrecht niks te willen, op die manier is het wel handig gedaan van ajax. Zo krijgt hij een seizoen lang ervaring en zonder die optie was dat niet mogelijk geweest, goed gehandeld dus.

Op zich maakt die optie tot koop toch helemaal niks uit. Als hij zich nu een jaar lang goed laat zien en Utrecht wil hem kopen,wil dat niet zeggen dat hij niet gewoon liever bij Ajax blijft als hij daar dan de kans krijgt.

20 augustus 2011 om 23:13

jawel want Utrecht heeft dan de rechten

op de site van ajax staat niets over een optie tot koop,lijkt mij dus onzin.

20 augustus 2011 om 15:24

Als er geen optie tot koop bij zou zitten, zou Ajax dit juist wel op de site zetten lijkt mij, om de supporters gerust te stellen, of klinkt dit vreemd?

Had hem graag bij NEC gezien. Goede actie van Utrecht..

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Utrecht een optie tot koop heeft afgedwongen. Ajax wou juist alleen dit soort spelers alleen van de hand doen als er een terug koop clausule in de contracten werd opgenomen.

Laten we maar afwachten wat er aanstaande maandag bekend gemaakt word door Ajax. Goed mocht dit kloppen dan mag ik toch hopen dat het een pittig bedrag is wat is opgenomen in de optie, of dat er hoog door verkoop percentage is opgenomen als Utrecht hem weer door verkoopt.

ik geloof dat Rodney zelf het liefst naar Utrecht ging, omdat hij van origine een Utrechter is. Leuke deal voor Rodney, komt ie aan spelen toe, en misschien stapt hij later in de voeten van Wesley!

Een optie tot koop kan ook nog op alle manieren worden overeengekomen. Na dit seizoen heeft hij nog een jaar contract. Misschien is de deal dat als ajax hem niet terug wil, hij voor een x-bedrag naar Utrecht mag.

Ik kon me nog herrineren dat hij met de selectie van een oranje jeugdelftal in het utrecht stadion zat, tijdens de wedstrijd utrecht - ajax, paar jaar terug.

Ze zongen, snejider je moeder is een hoer. Dus wat dat betreft was ik niet naar utrecht gegaan, als ik hem was.

Ik vind het wel een talentvolle jongen, maar op vermaelen en vertonghen na, zijn er weinig verhuurperiodes van ajax jongelingen goed uitgelopen.

zie donald, v.d.heijden, zeegelaar enz.

maargoed, suc6 rodney, maak je achternaam waar.

Lijkt me niet echt verstandig, die optie tot koop. Er zijn mensen die geloven dat hij net zo goed, wellicht beter, als zijn broer kan worden op termijn. Welke mensen? O.a. 1 van de meest gerenommeerde jeugdtrainers in het land, Cor Adriaanse (feyenoord B-jeugd), denkt er zo over. Die man heeft het bij Feyenoord ook meestal bij het rechte eind als he gaat om het op waarde schatten van talenten en over Rodney is hij ronduit lyrisch...

20 augustus 2011 om 17:19

Hoe oud is Rodney....als hij beter zou kunnen worden dan was ie nu al een ontzettend groot talent waar Ajax niet meer omheen zou kunnen.geloo fmij maar deze jongen gaat niet zo groot worden als zn broer.

Optie tot koop of niet, Utrecht bepaald net zo veel als ajax, als rodney zegt, ik ga terug naar ajax en voor mijn kans na dit seizoen heeft utrecht ook weinig te willen. Ja dan mogen ze hem kopen voor dat bedrag, maar als speler zelf niet wil heb je er weinig aan he.

Laten we hopen dat de optie tot koop er nooit komt, Rodney is een goede speler met een veel belovende toekomst als hij goed door ontwikkelt..

soccernews,ajax site en telegraaf zeggen niets over een optie tot koop,onzin bericht dus,hij wordt alleen verhuurd.

20 augustus 2011 om 15:54

Zie website FC Utrecht. Daar staat het wel vermeld.

20 augustus 2011 om 15:58

dat is dan de enige,telegraaf,ajax.nl,update,en soccernews vermelden er niks over.de telegraaf is de betrouwbaarste,zij zitten er het dichst bovenop.er wordt gezegd dat hij verhuurd wordt om ervaring op te doen.

20 augustus 2011 om 16:08

Ja, want de eigen website van FC Utrecht gaat er voor de grap onwaarheden over vertellen. Rare redeneringen heb je.

20 augustus 2011 om 16:16

Ze zeggen er niets over, als er geen optie tot koop bij zat, hadden ze dat wel gezegd, om deze onduidelijkheden uit de weg te gaan. Op fcutrecht.nl staat het wel, dus dat is nogal officieel vind je niet?

20 augustus 2011 om 16:41

ze maken toch echt een fout,de boer gaat toch geen speler verkopen in wie hij het ziet zitten?als meer sites niks zeggen over een optie tot koop is mijn redenering heel erg goed zelfs en heb ik mijn bronnen wel goed nagelopen.

20 augustus 2011 om 16:42

op de site van ajax staat er niks over,dat is dus ook officieel

20 augustus 2011 om 17:04

Precies er staat niets over. Was er geen optie tot koop(wat dus goed nieuws voor Ajax zou zijn), dan zouden ze dat toch wel op de site vermelden voor de duidelijkheid. Nu zit die optie tot koop er wel op(wat dus minder goed nieuws voor Ajax is) en dus wordt het niet vermeld/in het midden gelaten. Dit is toch wel duidelijk of voor jou niet?

20 augustus 2011 om 17:13

Ach, Dennis wil het gewoon niet begrijpen. Laat hem lekker geloven in zijn eigen theorie.
Waarschijnlij gelooft ie ook in Sinterklaas, want er is nooit een officieel statement in de Telegraaf geweest, dat ie niet bestaat.

20 augustus 2011 om 19:47

utrecht is de eerste gegadigde om hem te kopen,het is ajax bedoeling om hem beter terug te krijgen,dus ajax bepaald.

20 augustus 2011 om 19:49

de telegraaf zegt verhuur voor 1 jaar,dus geen optie tot koop anders hadden ze dat er wel bij vermeld.off:even normaal blijven doen he uitnistelrooy ,verder ga ik met jou niet in discussie jouw manier van doen is raar en belachelijk om zo je gelijk te moeten halen.

20 augustus 2011 om 20:54

Prima, als je het niet wil geloven dan niet.
(wel leuk dat je blind vaart op de grootste roddelkrant van NL)

20 augustus 2011 om 16:37

Ik zie die optie tot koop ook nergens, op de officiele kanalen.. Volgend jaar speelt hij gewoon weer bij ajax,

20 augustus 2011 om 17:05

Dat hij volgend jaar weer bij Ajax speelt is mogelijk, maar op de officiële site van FC Utrecht wordt vermeld dat er wel een optie tot koop bij zit. Zie voor de rest mijn reactie hierboven, is toch wel duidelijk, vind je niet?

20 augustus 2011 om 23:14

nee hoor dan lees je niet goed, staat overal, teletekst, Anp, sites Ajax , Utrecht, Vi.nl

Ik ken deze jongen van de A1 en het tweede. Leuke speler, maar echt geen materiaal voor Ajax 1. Hij tikte leuk mee, maar was nooit één van de belangrijkste spelers. Als je ziet dat een speler als Overtoom naar Sparta is gegaan mag Sneijder heel blij zijn met Utrecht. Overtoom was namelijk in niets minder dan Sneijder.

Sneijder had sowieso namelijk nog een grote concurrent in het tweede lopen in de persoon van Bouy. In bijna alle opzichten de betere t.o.v. Sneijder.

Goeie zet van FC Utreg. Jammer dat hij vanavond tegen Vitesse nog niet mee kan doen.
Nu snel nog enkele versterkingen erbij: Toornstra van ADO Den Haag bijvoorbeeld en ook Daan Bovenberg en een kei voor centraal achterin. Daar worden veel fouten gemaakt.

Hoeft nog niet eens zo erg te zijn, die optie tot koop. Stel dat hij zich dusdanig ontwikkeld dat Ajax hem graag terugwil voor een basisplek, zal hij dat waarschijnlijk verkiezen boven bij Utrecht blijven. Mocht hij zijn naam als talent niet waarmaken, komt hij ook terug naar Ajax.

Optie tot koop dat zou ik als Ajax zijnde nooit doen want dat bedrag zal niet zo hoog zijn. Ik schat tussen de 2 á 3 miljoen. Terwijl als ie het slecht doet wordt ie toch niet overgenomen en als ie het goed doet kan je em beter houden of voor een hoger bedrag verkopen.

20 augustus 2011 om 16:03

Ik denk nog niet de helft van dat bedrag.
Je gaat toch geen miljoenen neerleggen voor een speler die nog geen minuut eredivisie-ervaring heeft.

Hij moet vooral niet vergeleken worden met ze broer Wesley.

Deze jongen heeft tijd nodig en moet elke week spelen.

Onder een trainer die het talent eruit kan halen.

Bij Ajax is die concurrentie nu te groot.

Sneijder zal wel balen van alle gedane aankopen van afgelopen zomer.

Dan moet je als speler ook verder kijken.

Wel ben ik bij dergelijke overgangen ervoor dat de speler dan niet mag spelen
tegen de club waar die vandaan komt.
Zul je altijd zien. Utrecht - Ajax en dan is het Rodney Sneijder die beslissend is
Een gentlemens agreement zou hier mooi zijn zoals in engeland

Ajax.nl rept met geen woord over een optie tot koop, maar zo wel, dan begrijp ik dat wel. Eriksen, Lodeiro en dan ook nog talenten als Fisscher. Serero, Bouy en Klaassen, er is gewoon teveel concurrentie!

Ik vind het niet handig van Ajax. Ik had liever gezien dat hij een seizoen verhuurd zou worden en daarna weer terug naar Ajax zou zijn gegaan. Ik denk ook niet dat hij een hoge transferwaarde voor Ajax zal hebben dus waarom uberhaupt de optie tot koop laten opnemen. Dan snap ik nog dat FCU geen interesse zou kunnen hebben voor een huurperiode, dan maar naar een andere club.

Als hij nu voor Utrecht een paar ton moet kosten, dan had ik liever afgewacht hoe hij zou presteren bij (bijvoorbeeld) Utrecht.

Hoop niet dat dit in de toekomst een soort van Lindgrim verhaal gaat worden...(dus laten gaan en dan bij een andere club terughalen voor een ''groot'' bedrag).

Ik zie dat niemand het er over heeft, dus dan begin ik maar. Eindelijk eens een lichtpuntje voor Erwin Koeman! Hij mist zo veel speler door blessures. Een speler als Rodney Sneijder kan hij prima gebruiken!

Wat die mensen overdreven over hem. Heb het gevoel dat mensen Wesley voor zich zien als er Sneijder staat. Deze jongen kan echt wel voetballen maar mensen moeten niet net doen alsof hij het grootste talent van Ajax is. Dan was ie wel eerder doorgebroken . En dan die bedragen... 5 miljoen???? Voor iemand die nog niks heeft laten zien??? Durf te wedden dat de meesten hier hem nog niet eens hebben zien spelen en zomaar wat roepen. maakt mij niet uit hoe hoog dat bedrag is. Wij hebben de komende jaren geweldig talenten op het middenveld staan die in mijn ogen beter zijn dan deze jongen.

Omdat hij Snijder heet, vindt iedereen het jammer dat Utrecht koopoptie heeft. Als die optie een miljoen is, lijkt dat me een aardig bedrag voor een jongen die op zijn 20ste nog vrijwel geen eredivisiewedstrijden heeft gespeeld. Hij is goed maar geen toptalent.

20 augustus 2011 om 17:27

Amen!mensen overdrijven altijd zo. Hij kan best voetballen maar als ie echt zo goed was dan had zelfs een Lodeiro niet boven hem gestaan.

Een aardige voetballer die waarsch nooit zo goed als zijn broer zal worden.
Met de blessure golf in Utreg kunnen we elke speler gebruiken op dit moment..

20 augustus 2011 om 16:53

Haal dat waarsch(ijnlijk) maar weg, hij zal zeker nooit in de buurt komen van het niveau van zijn broer.

Goede aankoop. Zeer getalenteerde speler naar Utrecht. Kan hij lekker rijpen.

Op voetbalcentraal staat dat er géén optie tot koop bij zit.

20 augustus 2011 om 15:58

Denk je niet dat de officiele site van Fc Utrecht betrouwbaarder is dan voetbalcentraal?

20 augustus 2011 om 16:12

Ja sorry, ik zag het net pas inderdaad. dan zal dat wel zo zijn

20 augustus 2011 om 16:41

Waarom staat het alleen op site van utrecht..en niet op de betrouwbare sportsites, en op site van ajax?? Ik geloof er dus niks van dat er een optie tot koop op zit

20 augustus 2011 om 17:10

Vi.nl staat het ook!

Prima zet van Ajax en Utrecht. Bij het leeggeplukte Utrecht kunnen ze zo'n talent goed gebruiken en vooral door de vele blessures bij Utrecht kan hij rekenen op veel speeltijd (zonder blessures ook wel overigens) mak ik toch aannemen. @nufc_56 Klopt inderdaad, dat ze zongen je moeder is............(daar moest ik toevallig ook aan denken) Het zal dan ook wellicht een beetje vreem/bizar zijn om zijn moeder op de tribune te zien zitten.

Goed bericht, ken de speler niet erg goed maar ik hoor positieve reacties.
Kan iemand mij wat meer over hem vertellen?

En laten we niet vergeten dat veel spelers Rodney gaan vergelijken met Wesley.
Hoop dat deze speler zich goed kan ontwikkelen en daarna weer terug bij ajax komt

Goed voor hem dat hij naar utrecht gaat, kent de stad al en zal zich daar goed kunnen ontwikkelen. Hopelijk heeft ajax wel een voorwaarde in het contract gezet dat Sneijder niet tegen Ajax mag voetballen.

Omg haha, ik zei dit 3weken terug nog dat FCU hem moest huren zodat hij ervaring zou opdoen en dan gebeurd het ook. Maarja, hopelijk maakt hij er wat van en kan hij een belangrijke speler daar worden bij Fcu.

Kan iemand mij vertellen of utrecht dan ook het salaris betaald en een premie betaald?
alvast bedankt

Mensen kunnen ook zo hysterisch doen he. Jullie maken die optie tot koop veel groter dan dat het is.

Als Ajax volgend seizoen met Rodney verder wil en Rodney wil dat zelf ook dan heeft Utrecht niks te willen. Wil Ajax niet met hem verder en Rodney wil wel bij Utrecht blijven dan heeft Utrecht er een speler bij voor een mooi prijsje. Niks aan de hand!

Als Rodney een fantastisch jaar tegemoet gaat, heeft hij zelf toch ook een stem in zijn toekomst. Als hij echt zo goed is als verwacht, dan kan hij toch gewoon volgens seizoen voor Ajax spelen.

Hysterie om niks zeg!

idd maar rodney is helemaal niet zo goed zal waarschijnlijk ook nooit zo heel goed worden maar is zeker een aanwinst voor utrecht en als hij bewijst dat hij echt heel goed is zal hij zelf ook wel terug naar ajax willen om daar in basis te spelen

Tja, ik vind het beter dat hij naar Utrecht gaat dan naar ADO om op jodenjacht te gaan. Daar zou ik dus als Ajax-speler ook niet meer heen gaan, ongeacht de excuses etc. Zit gewoon kwaad bloed tussen deze twee ploegen. Alleen wel raar van de optie tot koop, gezien een paar uur geleden nog werd gezegd dat dat onbespreekbaar was.

Ik vind het logisch dat R.sneijder is verhuurd.
Zo kan hij mooi wat ervaring opdoen bij utrecht.
We hebben al een hele hoop middevelders dus dat is ook niet het probleem.....
eriksen de jong
lodeiro serero
janssen
anita

Denk dat het voor Rodney beter is om op deze leeftijd te verkassen en aan spelen toe te komen. Hij is gewoon niet goed genoeg om in Ajax 1 met deze moordende concurrentie in de basis te komen. Voor Utrecht kan het een zeer belangrijke speler worden. Vind het alleen wel gek dat Utrecht altijd schreeuwd zo'n hekel aan Ajax te hebben maar ondertussen door de jaren heen wel ontzetten veel Ajax spelers hebben gehaald.

Utrecht is voor Rodney dit seizoen de beste keuze, vind ik.
Koeman als trainer, een kritisch maar ook uiterst meelevend publiek.
Een nieuw elftal dat opgebouwd moet worden.... aan dat alles kan hij een grote bijdrage leveren.
Z'n eigen woonplaats, niet onbelangrijk.

We zullen hem wekelijks kunnen volgen, waar ik erg naar uitzie trouwens.
Hij heeft veel van z'n oudere broer, Wesley, en wil wel eens zien hoe hij dat op het veld gaat doorvertalen. Niet dat hij Wesley imiteert, hun genen liggen dichtbij elkaar zogezegd, zijn ook dierbare broers samen.

Veel succes Rodney, speel je zo naar Ajax terug.
Natuurlijk gaan ze je terughalen, jij moet gewoon een fikse en versnelde ontwikkeling doormaken nu.
Houdt de eer van Utrecht maar hoog, zo makkelijk hebben ze het niet deze weken.....

Hopelijk zien mijn Mede-ajacieden dat hun blinde vlek mbt mini-sneijder niet terecht is. Sneijder is gewoon 2 jr geleden al te licht bevonden, klaar. Jongens als Bouy zijn beter, dan wel heb je meer aan. Basta.

fc utrecht wil hem alleen maar omdat hij ook uit utrecht komt, maar hij kan beter naar een betere club, zoals az of psv, maar het is wel beter voor sneijder want als hij bij ajax was gebleven speelde hij misschien bijna nooit, en dat is niet goed voor hem, dat zag je ook bij huntelaar bij real

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren