Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Weet Ajax' beweegredenen om iemand als Cillessen te halen niet'

Laatste update:

Maarten Stekelenburg heeft even de tijd om verder te acclimatiseren bij AS Roma. De 28-jarige doelman debuteerde vorig weekend officieus tegen Valencia en incasseerde toen één tegendoelpunt. Donderdagavond kwam daar een 1-0 verlies in de Europa League tegen Slovan Bratislava bij. Het tijdperk-Ajax ligt nu achter de keeper, die er nog even aan moet wennen. “Afgelopen weekeinde zat ik bijvoorbeeld op mijn hotelkamer in Rome naar Ajax te kijken. Dat zie ik dan via een live-stream op mijn laptop, wel apart.”

/

Aan Voetbal International vertelt Stekelenburg dat hij achter de keus van Frank de Boer staat, om Kenneth Vermeer tot eerste doelman te benoemen. “Terecht. Ik denk dat-ie dat wel genoeg heeft laten zien. Met name de laatste wedstrijden van vorig seizoen heeft-ie echt fantastisch gekeept. Mede door sterk keeperswerk van Kenneth is Ajax kampioen geworden.” De verhalen rondom Jasper Cillessen kent Stekelenburg ook. “Ik weet niet wat de beweegredenen zijn om iemand als Cillessen aan te trekken. Willen ze druk houden op Kenneth of iets dergelijks? Dat weet ik niet.”

Stekelenburgt zegt niet te snappen, wat Ajax wil bereiken met het transferspel versus NEC. De Nijmegenaren zijn niet happig op een vertrek van hun nummer één, maar willen hem laten gaan indien Ajax met het juiste geldbedrag over de brug komt: zes miljoen euro. Zo ver wenst men in Amsterdam echter niet te gaan: het hoogste bod tot nu toe is nog steeds 2,5 miljoen euro. “Ze zouden er ook voor kunnen kiezen een ervaren man achter hem te zetten”, adviseert Stekelenburg.

Ik begrijp de beweegredenen van Ajax om Jasper Cillessen aan te willen trekken wel/niet

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb zelfs ook liever een 2e oude ervaren keeper. Je bespaart je geld en kan het later voor een talent weer uitgeven.

20 augustus 2011 om 10:48

Ik ook. Ben ook benieuwd naar de ontwikkeling van Bizot.

20 augustus 2011 om 10:57

Bizot speelde gisteren fantastisch met Cambuur tegen Den Bosch.

Die moet ook gewoon nog wat ervaring opdoen zodat hij eventueel over een jaar of 2 klaar is om eventueel 2e keeper te worden van ajax

20 augustus 2011 om 12:11

ik niet. ajax moet streven naar het hoogste niveau en spelers halen die daaraan bijdragen. cilessen is nu beduidend beter dan bizot of gentenaar. en gezien het blessureverleden van vermeer is het denkbaar dat de tweede keeper belangrijk wordt, dus moet je voor de beste optie gaan.

Zelf had ik liever gezien dat ze voor Babos gingen en dat ze die Verhoeven wegdeden. Als je Cillessen haalt en hij verliest de concurrentiestrijd met Vermeer, dan heb je toch een paar miljoen op de bank zitten met de grote kans op kapitaalvernietiging.

20 augustus 2011 om 10:28

Verhoeven moet je houden als 3e man. Alleen je moet wel een goede 2e stand in hebben. Hij hoeft het niveau van Vermeer niet te evenaren. Maar hij moet wel direct kunnen invallen. En laten zien waarom hij 2e keeper is.

ik zou voor een ervaren keeper gaan. Die Cillessen moet gewoon speelminuten maken, dat is veel beter voor hem.

Ik vind het heel duidelijk wat Ajax wil met Cillisen. Ze hebben er geen vertrouwen in dat Vermeer een topkeeper wordt. En hoewel ik het een degelijke eredivisie keeper vind denk ik ook dat Vermeer geen topkeeper wordt.

Hij is te klein, ik vind hem te onrustig en hoewel hij aardig kan meevoetballen overdrijft hij dit te vaak waardoor er kansen ontstaan voor de tegenpartij.

Wat dat betreft zie ik meer in Cillesen. Dit is ook nog geen topkeeper maar ik vind hem al beter dan Vermeer. Daarnaast zie ik in hem ook meer potentie om zich te ontwikkelen tot een topper...

20 augustus 2011 om 10:50

Dat weet ik nog niet zo zeker Burdy, alhoewel je ook wel weer gelijk kan hebben. Ik geloof echt dat het twee redenen heeft:
1. Door sterke concurrentie elkaar scherp houden. Zelfs Stekelenburg heeft eens gezegd dat de periode dat hij tijdens MvB door Vermeer werd vervangen achteraf misschien hem juist wel sterker heeft gemaakt. Misschien is dat ook de bedoeling met Cellissen tav Vermeer.
2. Cellissen is een jonge jongen en door een paar jaar reserve bij Ajax te staan zou hij zo de vacature kunnen opvullen mocht Kenneth het heel knap doen en dan net zoals Maarten voor een mooi bedrag weg kan.

Er zullen wel weer reakties komen dat Vermeer nooit een topkeeper wordt, en misschien hebben die lui gelijk, maar het is pas eerlijk als dat blijkt nadat hij een echte kans heeft gehad om zich te bewijzen op topniveau. Daarvoor vindt ik dat iedereen gewoon moet afwachten en hem het respekt te geven dat hij verdient want hij heeft zich keurig gedragen door zich tweede achter Maarten op te stellen terwijl hij makkelijk als eerste keeper bij menige club had kunnen verpatsen.

20 augustus 2011 om 11:47

Hier moet ik jouw gelijk in geven, Cilessen heeft gewoon veel meer potentie dan Vermeer.

Als je bedenkt dat AS Roma 6 miljoen betaalde voor Stekelenburg , dan is 6 miljoen voor Cillessen natuurlijk buiten proporties en een onnodige dure uitgave. Als je nou geen keeper zou hebben is het een ander verhaal en misschien een overweging waard. Ik zou ook zeggen 100 vertrouwen in Vermeer , en dan een oudere ervaren man erachter dan creeër je rust en duidelijkheid.

20 augustus 2011 om 10:33

Ik mag hopen dat Ajax dat niet doet en eigenlijk ben ik daar ook wel zeker van. NEC weet dit ook wel, daarom zeggen ze dat ze hem pas bij 6 miljoen laten gaan. Ze willen hem niet kwijt en weten dat Ajax nooit 6 miljoen zal neertellen voor deze jongen.

On: ik ben het met Steek eens. Waarom een jongen als Cillessen halen? Vermeer verdient wel wat meer vertrouwen in mijn ogen. Als ik hem was zou ik dit ook wel laten merken, intern. Vermeer is een hele goede keeper die het absoluut in zich heeft uit te groeien tot een topper.

Cillessen zal de nodige miljoenen kosten, denk ik. Hij is jong en getalenteerd. Nec zal hem niet voor €5 en een snicker laten gaan!
In alle waarschijnlijkheid zal Jasper de concurrentiestrijd met Vermeer verliezen. Dat is dan toch zonde van het geld wat je aan die jongen uitgeeft en -misschien nog wel belangrijker- de jongen zelf! hij ontwikkelt zichzelf in een razend tempo. Als 2e doelman (weliswaar bij een topclub) groei je toch minder. Het is gewoon zonde.

Als de Boer hem alleen haalt om een concurrentiestrijd te creëren met Vermeer om hem zo op een hoger niveau te krijgen, is het wel een ontzettend dure concurrentiestrijd...

Ik snap het in ieder geval niet!

Ik zou het wel goed vinden een talent achter Vermeer te zetten. Het houd Vermeer namelijk scherp. Hij heeft nog af en toe teveel schoonheids foutjes maar is af en toe bijna onpaseerbaar met onmogelijke reddingen. Maar hij moet wel scherp blijven. Hij is soms nog te speels en te nonchalant als hij mee voetbalt. Maar de jeugd heeft de toekomst en zo hoort het ook!

Zit die Stekelenburg nou gewoon illegaal streams te kijken? Wat een schavuit!

20 augustus 2011 om 12:20

Via eredivisielive.nl kan je voor een bepaald bedrag ook een wedstrijd kijken hoor.

Ik geef Stekelenburg ook wel gelijk. Het is geen goed signaal om nu een vergelijkbare keepers als Vermeer te halen. Vermeer verdient het om nu de onomstreden nummer 1 te zijn, dan moet je hem niet onder druk zetten met een ander jong talent dat speelminuten nodig heeft.

@burdym cilessen is miss 4 cm groter dan vermeer dus wat dat betreft :s
Cilessen is ook best gehypt hij keept nu 6 maanden in het eerste? En is bij oranje gevraagd als 3e doelman voor een oef interland.. Nou nou dan ben je in mijn ogen nog laaang niet beter dan vermeer..

Ja, dat is leuk voor Vermeer en makkelijk voor Stekelenburg om dat nu te zeggen.
Maar hoe vanzelfsprekend Steekie als 1e doelman ook gold, er zat wel een bijna gelijkwaardige vervanger op de bank.

De Boer zei het prachtig laatst:
'vermeer het vertrouwen geven betekent niet dat hij geen concurrentie mag hebben''

En zo ligt het precies !
Want Vermeer heeft nog heel duidelijke leermomenten, die iedereen kent en dus niet voortdurend uitgesproken hoeven te worden.
We zien ook wekelijks nog 'foutjes' of ongelukkige momenten in andere opzichten.

Het kan niet zo zijn dat Vermeer nu ineens onaantastbaar in het doel staat.
Nee, pittige concurrentie heeft hij juist nodig. Hij oogt wel rustig, zo spreekt hij ook, is prima...... maar als keeper werkt dat nog net iets te vaak door als overmoedig, slordig en besluiteloos.

Laat Cillissen maar komen, dat moet ook gewoon !
Een jonge ambitieuze tiener die als een tijger hem heet in de nek zal hijgen.
Juist ook om hem zelf in opperste concentratie te houden.
Een win-win situatie dus.

En dat is Stekelenburg in z'n tijd onder Van Basten zelf ook overkomen.
Dat kan hij niet vergeten zijn, het heeft hem juist geholpen door te pakken en te worden wat hij nu is.

Noodzakelijke processen doormaken, er sterker en beter door worden.
Kan alleen als je druk voelt maar totale focus houdt.

Ik zou gaan proberen voor dit seizoen Boschker te halen van Fc Twente als tweede keeper en keeper voor de Knvb beker. En mocht Vermeer toch niet voldoen voor Ajax zou ik pas na dit seizoen gaan proberen om Cillissen te halen. Achteraf hadden ze veel beter Vorm aan kunnen trekken. Al weet ik niet of Vorm dat zou hebben gewild.

20 augustus 2011 om 12:23

Ga weg met je Boscker jongen, die hebben we al een keer gehad en is niet bepaalt bevallen. Nee hoor, nog liever Verhoeven als tweede keeper dan tukker Sander miljonair te maken.

nu gewoon een ervaren keeper erbij halen, verhoeven 3e kieper en volgend jaar 4e of weg doen en dan bizot 2e keeper wat was die gister goed tegen den bosch!

Ik vind het ook tweeledig eigenlijk, zoals al vaker gemeld, je hebt als je Cilissen ophaalt altijd een keeper die ontevreden is, concurrentiestrijd of niet, in het geval dat Kenneth er naast komt te staan, is het verhaal Ajax voor hem , denk ik zo wel klaar.hij heeft lang genoeg op een kans gewacht lijkt me zo.als Ajax voldoet aan de vraagprijs van Nec, dan zal Jasper ook gaan spelen. Hoe het ook zal gaan uiteindelijk, de gang van zaken spreekt niet echt veel vertrouwen uit in Vermeer. Wat mij betreft halen ze ook een andere keeper met ervaring zodat iedereen tevreden is. Wat mij betreft is Gentenaar dan ook ideaal, weet zijn rol en kent de club al.

Overigens zou ik zowiezo geen veelbelovende keeper aan trekken want als Bizot zo blijf keepen als dat hij gisteravond deed, heeft Kenneth een hele grote concurrent, die je al in huis hebt.vanaf volgend jaar

Ik snap Ajax ook wel, die willen deze talentvolle doelman vast binden voordat ie naar een andere club in Nl of het buitenland gaat. Denk persoonlijk dat het voor Cillessen niet best zal zijn maar voor Ajax wel denk dat Ajax hoopt op en top seizoen van Kenneth, want die is inmiddels ook al rond de 27/28 denk ik.
en dan Kenneth verkopen, hebben ze een topkeeper (in potentie) in huis, die al een jaar heeft kunnen wennen aan de situatie.

Verhoeven was een foute aankoop van Ajax, ga scouten in Denemarken enzo, dan krijg je nog wel talentjes

Ik ben het volkomen met Steek eens. Vermeer is een topkeeper, een keeper die nog zo'n 10 jaar te gaan heeft als prof. Hij moet nog veel leren, maar dat moest Stekelenburg ook nog toen hij de leeftijd had van Vermeer. Koop je Cillessen, dan haal je een talentvolle keeper, maar ik denk dat iedereen al van tevoren weet dat Cillessen op de bank zal verschijnen als tweede keeper. Dat zou ook betekenen dat de ontwikkeling van die jongen stil staat. Zo'n keeper als Cillessen heeft speelminuten nodig en die kan hij niet bij Ajax maken op korte termijn. Een tweede ervaren doelman is veel handiger, ook voor de Cl.

ik kan 1 ding zeggen.
ga voor bogdan lobont. afgeserveerd bij as roma.
hij kent het ajax spelletje en is een goeie 2e keeper denk ik.

x
x
x

''zo ver wenst men in Amsterdam echter niet te gaan: het hoogste bod tot nu toe is nog steeds 2,5 miljoen euro''

Oh my God VZ, hoevaak is het wel niet gezegd? Het tweede en hoogste bod was 2,1 miljoen, geen 2,5 miljoen!!!!

Maar ik zou ook een ervaren man als 2e doelman halen. Die Bizot lijkt mij ook een hele goeie keeper voor de toekomst. Nou, haal dan een ervaren man voor 2.3 jaar, laat Bizot tot die tijd rijpen en laat hem daarna de concurrentie met Vermeer aangaan. Lijkt me ideaal.

20 augustus 2011 om 15:44

2,1 miljoen direct plus 4 ton aan bonussen, dan spreekt men van 2,5 miljoen. Hoe de bonussen precies in elkaar zitten, dat weet ik niet.

20 augustus 2011 om 17:12

Nee, het was gewoon 2,1. Dat hebben Aalbers en Swart zelf aangegeven. Die 2,5 is een verzinseltje van het AD, dat wel meer foutieve dingen loopt te roepen.

20 augustus 2011 om 17:25

Ik heb dat inderdaad in het AD gelezen, als die het fout hebben, tja, dan weet ik het verder ook niet.

Er schijnt overigens nog een laatste bod aan te komen, wellicht wordt dan duidelijk wat Ajax maximaal wil betalen of dat ze een andere oplossing gaan kiezen.

20 augustus 2011 om 17:34

Ja dat heb ik ook gelezen. Alleen doordat het van AD kwam, vroeg ik me gelijk af wat het waarheidsgehalte was. Ze zaten er in de Cillessen-soap al een paar keer falikant naast. Ik denk ook wel dat Ajax met een laatte bod komt. Echter denk ik ook dat ze niet veel verder gaan dan 3 miljoen(wat terecht is voor een reservekeeper) en dat het zonder succes zal zijn...

Maar we zullen zien. Ik denk dat ik niet de enige ben die het wel eens tijd vind worden dat hier een einde aankomt.

Huh? Nu heeft Cillessen opeens meer potentie dan Vermeer?
En toen Vermeer, Steekie liet bankieren was Vermeer volgens aardig wat bezoekers hier beter dan Steekie en had Kenneth meer potentie dan hij. Ik ben benieuwd achter de beweegredenen van Ajax om Cillessen te halen, want Vermeer is mijns inziens een meer dan waardige opvolger van Steekie.
Om de boel scherp te houden? Cool. Anders begrijp ik het niet, maar dan weet ik ook niet altijd wat er achter de schermen gebeurd.

20 augustus 2011 om 17:48

Ajax heeft gewoon een goede tweede keeper nodig en wil het liefst een keeper die de concurrentie aan gaat met Vermeer. Net zoals Vermeer het Stekelburg weleens moeilijk gemaakt heeft onder de periode van Basten. Maar Vermeer zal ook na eventuele de komst van Cillessen voorlopig gewoon eerste keeper zijn. Blijft hij het goed doen, dan zie ik hem niet snel uit de basis verdwijnen.

Tot slot, Vermeer is ook populair bij de supporters, die steun heeft hij in ieder geval.

waarom zou je een keeper (cillissen) die talent heeft niet in het elftal toevoegen?
Edwin van der sar is ook zo begonnen en kijk tot waar hij is gekomen ajax heeft behoeften aan talenten die zich ontwikkelen hij viel ook in en keepte toen de vaste keeper uit de basis.

Hoho, dit artikel is in strijd met de huisregels. Het woord livestream is gevallen en we weten allemaal dat elke verwijzing/vraag/benoeming naar streams weggebonjourd worden.

Maar goed, back to the topic
Hoe je het ook went of keert, er zullen maar weinig mensen zijn die in Vermeer een topkeeper zien. Vermeer is geen puntenpakker(zoals bijv. Tython). Het kampioenschap van Ajax heeft verder niets te maken met goed keeperswerk van Vermeer, amar meer met het verval van Psv.
Dat is ook de reden van het getouwtrek om Cilissen. Verder is de stap voor Cilissen van Middenmoot naar Top gewoon een stap welke Nec hem moet toestaan. 2.5 miljoen is een mooi bedrag voor deze jonge en onervaren doelman.

20 augustus 2011 om 13:09

Ban jij voetbalzone of ik?

20 augustus 2011 om 14:16

Dus wanneer Cillessen een stap naar de top wil maken moet NEC dat maar toestaan? Ook als het bod(niet 2,5 maar 2,1, wordt er gek van) ver onder de vraagprijs zit? Nee natuurlijk niet. Ajax moet gewoon betalen wat NEC vraagt, of anders wegwezen. Zo simpel is het.

20 augustus 2011 om 15:30

Onzin, Ajax hoeft niet te betalen wat Nec verlangt. We hebben het hier over een mens van vlees en bloed die zich sportief kan verbeteren. De slavenhandel is al 150 jaar afgehandeld; anders moet Nec maar in Noord Soedan of Saoedie Arabie gaan voetballen. Daar is mensenhandel nog de orde van de dag.
Een doelman(en doelmannen hebben meestal minder kans op een toptransfer) kan zich sportief en financieel goed verbeteren. Nec mag dit gewoon niet in de weg staan door een niet markt conform bedrag te eisen.
Nec, laat die jongen toch gewoon gaan. 2 miljoen is een leuk en markt conform bedrag. Cilissen heeft 0 interlands achter zijn naam, geen 40 eredivisieduels en 0 europese wedstrijden op zijn conto staan. Hij is dus nog onervaren en absoluut geen directe puntenpakker voor Ajax.

20 augustus 2011 om 17:16

Wat marktcomform is kan NEC heel goed zelf bepalen, daar hebben ze jou niet voor nodig. Wanneer Ajax in hun ogen onvoldoende geld biedt, hoeven ze hem echt niet te laten gaan omdat hij zich sportief kan verbeteren. Als Ajax Cillessen wil, laat ze maar betalen. Zoniet, wegwezen.

Helemaal mee eens niks aan toe te voegen.. Ajax moet gewoon Babos halen!!

Als de ene keeper een nog niet gevestigde naam is, dient de tweede meer ervaren te zijn. Menzo - Van der Sar, Van der Sar - Grim, Grim - Lobont, Lobont - Didulica - Stekelenburg ( Timmer), Stekelenburg - Vonk, Stekelenburg - Boschker, Stekelenburg - Vermeer ( Verhoeven ). Zo is het altijd gegaan bij Ajax. Maar de vraag is nu welke keeper tussen de talentvolle Vermeer en de ervaren stand-in Verhoeven komt te staan. Als ik voor een ervaren keeper zou gaan, dan wel iemand die je kunt inzetten in bijvoorbeeld de Champions League. Waarom huurt Ajax Gomes niet van de Spurs voor een jaar ipv. Psv? Maikel Aerts bij Hertha is gepasseerd. Bogdan Lobont is ervaren. Genoeg opties.

20 augustus 2011 om 13:11

Maikel Aerts??? Dat is de grootste malloot die onder de lat staat. Ik kan me zijn tijd bij Feyenoord als seizoenkaarthouder nog heel erg goed herinneren. Kon totaal niet met de druk van een topclub omgaan. Kreeg de ene houdbare goal na de andere te verwerken en iedere keer als hij een fout maakte schold hij de verdediging verrot.

20 augustus 2011 om 14:08

Het gaat om het gehele verhaal, niet alleen om de naam Aerts. Ajax houdt altijd de combinatie ervaring-talent aan. Aangenomen dat Vermeer zich nog steeds dient te bewijzen als vaste, eerste keeper, ergo talent, dient Ajax te zoeken naar een ervaren iemand: Aerts diende ik alleen als voorbeeld aan.

Ik snap echt niet waaom zo veel sjax sup vermeer zo geweldig vinden.
Vermeer is als je naar alle verzetten van het keepen kijkt een hele beperkte keeper.
Daarbij heeft Maarten wel gelijk dat Vermeer vorig seizoen punten heeft gepakt voor ajax.
Maar geloof mij Vermeer zit aan zijn top en Jasper kan uitgroeien tot een keeper van het niveau stekelenburg of zelfs v/d sar.

Cillessen is in potentie een betere keeper dan Vermeer en zelfs Stekelenburg. Een Cillessen die bij Ajax doorbreekt zal in een gevaar vormen voor de positie van Stekel in NL elftal. Door Cil bij Nec te houden, stelt Stekel zijn positie bij NL elftal (voorlopig) veilig.
Vraagprijs ligt echter (te) hoog, waardoor dit megatalent komend jaar onvoldoende ervaring op zal doen.

20 augustus 2011 om 13:32

Om even te reageren op je reactie waarin je zegt dat cillessen in potentie een betere keeper is dan zelfs stekelenburg, ben erg benieuwd waarop je dit basseerd. Stekelenburg heeft al bewezen een keeper van grote klasse te zijn.

Denk aan wedstrijden die ergens om gingen in de eredivisie, EL, CL, tegen real waar hij tientallen ballen redt. Cillessen heeft potentie, maar of hij een betere dan stekelenburg kan worden..

Vind dat een beetje makkelijk beredineerd.

21 augustus 2011 om 00:33

Jou reactie geeft aan dat je er weinig van begrepen hebt. Stekelenburg ziet liever niet dat Cillessen naar Ajax gaat omdat hij Vermeer voorbij zal streven. Dan heeft hij ook de kans zich te bewijzen op hoogste niveau en vormt hij een gevaar voor Stekelenburg in NL elftal. Vermeer is een goede keeper maar zal NL elftal niet halen, zal dus geen bedreiging vormen.

ik snap er ook geen **** van waarom Ajax hem wilt halen.
Is Romero niks?
Hij wilt weg en Ajax zoekt een keeper..
1+1 is toch 2 ?
Cillessen is een goede keeper, maar laat hem ergens anders uitgroeien tot de keeper die hij wordt...

Opvallend dat Stekelenburg nu al laat horen dat hij weinig snapt van het beleid bij ajax.

Ik snap niet waarom niemand het snapt?! Stekelenburg heeft zelf onder andere zo'n hoog niveau gehaald doordat Vermeer achter hem stond te popelen en ook een goed niveau had. Nogal logisch dat er een vervanger wordt gehaald die erg goed en misschien zelfs wel beter is, zo schroeven ze elkaars niveau op, houden elkaar scherp en staat er gewoon binnenkort weer een erg goede stabiele keeper! Nogal logisch dus...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren