Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: 'Stekelenburg dreigde overgang naar Roma af te blazen'

Laatste update:

Volgens Corriere dello Sport zal de transfer van Maarten Stekelenburg naar AS Roma spoedig worden afgerond. De Italiaanse sportkrant meldt donderdagavond dat de doelman van Ajax, samen met zaakwaarnemer Rob Jansen, vrijdag in Rome zal arriveren. De Oranje-international zal naar verluidt medisch worden gekeurd, terwijl Jansen de laatste details van de miljoenenovergang afrondt.

/

Mocht het bericht van de Italiaanse krant op waarheid berusten, dan zou dat betekenen dat Ajax en AS Roma overeenstemming over de transfersom hebben bereikt. Ajax had een bedrag van minimaal acht miljoen euro voor de Oranje-international in gedachten, terwijl AS Roma met een bod van twee miljoen euro onder de vraagprijs startte. De Amsterdammers eisten bovendien harde bankgaranties. Stekelenburg zelf tekent een contract voor vier jaar met een jaarsalaris van anderhalf miljoen euro.

Jansen dacht vorige week vrijdag al dat de transfer zou rondkomen. ''Die uitspraken doe ik nu niet meer'', zei de belangenbehartiger afgelopen maandag. ''Er is nog geen akkoord. Het is een vermoeiende klus.'' Frank de Boer rekent erop dat zijn doelman snel vertrekt. ''De clubs moeten er uitkomen, maar ik kan niet anders dan er rekening mee houden dat Maarten nog deze week afscheid neemt."

Update 29 juli 06:30 uur - 'Stekelenburg dreigde overgang naar AS Roma af te blazen'
Maarten Stekelenburg heeft, ondanks de vermeende positieve berichten donderdag uit Italië, gedreigd om zijn aanstaande transfer naar AS Roma af te blazen. Dat meldt De Telegraaf vrijdag. Alle betrokkenen zijn akkoord, maar de Serie A-club slaagt er maar niet in om een bankgarantie te overleggen. Donderdagavond laat dreigde de transfer af te ketsen, omdat Stekelenburg het gedraal zat is. Hoewel het een gebed zonder end werd, wilde Ajax AS Roma geen deadline stellen. "We gunnen Maarten de transfer", aldus technisch manager Danny Blind.

Van Ajax naar AS Roma is een sportieve verbetering

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Deze transfer zou dik en dik verdiend zijn. Ik hoop dat hij een flink wat salaris krijgt en het goede werk daar voortzet. Helaas geen Manchester United, maar daar is het nog niet te laat voor.

28 juli 2011 om 22:35

Als je leest, zie je staan dat hij 1,5 miljoen op jaarbasis verdient

OT: Hij verdient deze transfer, vind het alleen zo jammer dat hij niet naar AC Milan of Arsenal gaat.

29 juli 2011 om 12:03

Idd, hij verdient die transfer zeker, maar hij verdient eigenlijk ook nog wel een betere club dan Roma. Hij is een zeer degelijke keeper die nauwelijks nog gekke dingen doet. Bovendien heeft hij al ontzettend veel ervaring opgedaan bij Ajax.

29 juli 2011 om 12:04

Oh ja, want Roma is geen topper in Italië en AC Milan wel.
Kijk eens naar de eindklassementen in de Serie A van de laatste 10 jaar ...

''volgens Corriere dello Sport''

Jaja dat zal wel, ik vertrouw die bron niet meer.

28 juli 2011 om 22:34

Heb precies hetzelfde! Ik geloof het pas als er getekend is! We hebben volgens mij al 5x een bericht van ''corriere dello Sport'' gehad met een soortgelijke mededeling...

28 juli 2011 om 22:37

Inderdaad. Ik wacht liever op bericht van iemand bij Ajax.

28 juli 2011 om 22:50

Zit het artikel te lezen op de site van Corriere. Mijn Italiaans is niet super, maar begrijp wel de strekking. Lijkt wel serieus... Maar zoals we al zeiden.. Het is niet de meest betrouwbare bron... Als Telegraaf morgenochtend hier iets over meldt, zonder de citeren uit de Corriere, zal het wel waar kunnen zijn...

Slecht nieuws voor mijn club
Met Vermeer staat er geen waardige opvolger ook al zegt de meerderheid van wel.
Dat zal dit seizoen wel blijken

28 juli 2011 om 22:26

jullie hebben altijd jeroen verhoeven nog

28 juli 2011 om 22:31

Is dit sarcasme? Ik hoop namelijk niet dat je de beste man onderschat.

Nee maar jammer voor de carrière van Stekelenburg, hij had beter naar een club van het niveau Barcelona Manchester United kunnen gaan, die stap gaat hij denk ik nu niet meer maken. Niveau van de Italiaanse competitie ligt natuurlijk wel hoger, maar als hij gewoon zijn carrière bij Ajax was gebleven had hij een mooier afscheid gehad.

Goede zaken van Ajax, voor grof geld Stekelenburg verkopen, en daarna Vermeer als eerste doelman opstellen, ook echt een klasbak. Zo maken ze veel winst.

28 juli 2011 om 22:31

Kopen? Oh wacht, dat mogen jullie niet!

ON: Tuurlijk ga je achteruit als je eerst Stekelenburg in de goal hebt en vervolgens Vermeer, maar ben van mening dat Vermeer bij de beste 3 doelmannen in de Eredivisie hoort. En dat gaat ie komend jaar hopelijk ook bewijzen.

28 juli 2011 om 22:31

Jeroen Verhoeven is altijd nog wel beter dan 80 % van heel Feyenoord.

28 juli 2011 om 22:35

ken de feiten: kopen mag wel, maar het mag de schuld sanering niet in de weg zitten.

28 juli 2011 om 22:39

heb je mij horen zeggen dat hij slecht is? ik vind hem niet goed maar dat wil niet zeggen dat hij slecht is. ik vind vermeer een stuk beter, en buiten dat, met de verdediging van ajax zal bijna elke keeper vrij relax onder de lat staan

28 juli 2011 om 23:13

Jongen je maakt Stekelenburg ten schande, Hij is beter dan Vermeer, met alle respect voor Kenneth. En ja, Ajax heeft een goede verdediging, maar Maarten is een geweldige keeper. En hij is onze nummer 1, bij Oranje doet hij ook altijd zijn ding. Hij staat sowieso in de top 10 van beste keepers van de wereld. Alleen jij voelt je aangevallen door mijn reactie, en het grappige is dat jij weet dat ik nog gelijk heb ook.

Richie vriend, kijk dit filmpje maar eens en denk even na. Tel tot 10, en bedenk dan of je nog een reactie gaat geven op mijn antwoord.

http://www.youtube.com/watch?v=mkxre_kiucw

29 juli 2011 om 00:43

@teferio!

Hij heeft het over Verhoeven he?

29 juli 2011 om 01:25

@ richie010

Gelukkig hebben jullie wel een overtal aan topkeepers.

Ot:
Jammer dat dit zal gebeuren.. AS Roma is geen sportieve verbetering in mijn opzicht, en z'n salaris is nou ook niet echt denderent, in verhouding met het salaris dat hij kreeg bij Ajax. Laten we maar hopen dat het niet doorgaat.

29 juli 2011 om 02:03

Salaris niet een verbetering?'' Hij krijgt zelfs minder. Bij ajax verdiende hij 1,8 mil

29 juli 2011 om 07:21

@teferio
het is maar hoe je het opvat, over de kwaliteiten van stekelenburg is geen twijfel mogelijk. hij is veruit de beste keeper van nederland. wat ik met mijn reactie bedoelde is dat als stekelenburg weggaat een andere keeper niet veel problemen zal hebben om een redelijk tot goed seizioen te draaien aangezien er een prima verdediging voor hem staat. dat is toch ook niet onbelangrijk voor eeen keeper.

@stormage
ik had het inderdaad over verhoeven

@ajaxnummer1
ik heb de reacties nog eens nagelezen maar ik zie nergens een stukje waarin iemand beweert dat feyenoord topkeepers heeft. jij wel?

29 juli 2011 om 10:33

Volgens mij verdiende hij 1,8 miljoen bruto bij Ajax en wordt het 1,5 netto bij Roma.

29 juli 2011 om 12:08

Wat zit iedereen hier richie010 met feyenoord af te kraken? Ik heb al zijn reacties gelezen en hij is echt objectief over deze topic en totaal niet door een feyenoord bril gekeken.

Beetje teveel ajax fans waarbij de feyenoord haat te diep zit en gefrustreerd zijn ofzo? Ben zelf ook ajacied maar vind jullie vergelijkingen met richie en feyenoord echt belachelijk.
btw: jeroen verhoeven is een slechte keeper en niet ajax waardig!

29 juli 2011 om 14:15

@saimen
ben blij dat er meer mensen zijn die dingen objectief bekijken en niet elke reactie van een feyenoorder zien als anti-ajax want dat is absoluut niet zo

31 juli 2011 om 04:56

Nederland heeft geen topkeepers meer,

misschien een paar degelijke maar niemand kan voorlopig
van der sar vervangen. dat is namelijk wel een topkeeper

28 juli 2011 om 22:28

Geen waardige opvolger, maar wel voor de Eredivisie,
Ik vind Isaksson of Michajlov niet vele stukke beter dan Vermeer.
Misschien Vorm maar die klasse verschil is niet eens zo heel groot.

28 juli 2011 om 22:45

Als Vermeer wat meer ritme opdoet en het vertrouwen gaat voelen, (afgelopen seizoen stond ie er natuurlijk ook noodgedwongen) zie ik Vermeer verder komen dan Vorm en zie ik Vermeer nog weleens tweede doelman van Oranje worden

28 juli 2011 om 22:28

geef eens argumenten.
er zijn echter wel argumenten genoeg te vinden om juist wel te zeggen dat het een waardige opvolger is:
1. fantastische lijnkeeper
2. goede reflexen
3. hij pakt punten

enige minpuntjes van hem zijn de onstuimigheid, nog niet heel erg sterk bij voorzetten en zijn lengte.
echter, die onstuimigheid kan hij afleren, lengte kan hij compenseren door zich goed te positioneren en dat geldt ook bij het pakken van voorzetten...

hij is ook nog vrij jong en elke eredivisieclub mag zich gelukkig prijzen met een keeper als vermeer!

28 juli 2011 om 22:35

Vermeer is een zeer goede keeper, maar hij heeft ook een risico factor.

Toch moeten we niet vergeten dat onder Van Basten destijd Stekelenburg ten behoeve van Vermeer een stapje terug moest doen waardoor Vermeer eerste keeper werd. Niet geheel onterecht. Stekelenburg is pas sinds vorig seizoen en sinds het WK een uitstekende keeper, misschien zelfs wereldkeeper geworden.

Een jaar daarvoor oogde hij echter sloom, chagarijnig en weinig motiverend voor zijn team, een slechte lijnkeeper en ook een risico geval. Altijd dezelfde chagarijnige kop na een doelpuntje, een beetje vloeken en naar de grond kijken.

Na het aantrekken van Carlo l'ami en het opkomen van Vermeeris hij echt stukken vooruit gegaan en heeft hij zich bewezen, waar zijn ontwikkeling waarschijnlijk al een aantal jaren was gestagneerd door het gebrek aan concurrentie.

Vermeer is een waardige opvolger voor Maarten en heeft hij dit seizoen, en een aantal seizoenen hiervoor, Europees en in de competitie echt meer dan uitstekend gedaan. HIj verdient het 100 om eerste doelman te worden.

28 juli 2011 om 22:36

Jongens Vermeer is gewoon een hele goeie keeper. Ik zou hem niet willen ruilen tegen Vorm of Moreno. En over zijn lengte ach, Castillas is net zo lang. Dino Zoff en Sepp Maier waren slechts 1 cm langer. Gomes is lang maar maakt blunders die niets met lengte te maken hebben. Vermeer is pas 25 en staat als een kat in het doel. Ik zeg, geld op de bank en over tot de orde van de dag.

29 juli 2011 om 01:14

Dus eigenlijk zeg je dat de wisseling die van Basten met hem heeft gedaan een goede prikkel is geweest. Hmm heeft van Basten er toch geen verkeerde kijk op gehad.

Oftewel Stekelenburg is toen sterker uit een dip gekomen, dat toont dus zijn kwaliteiten, hij zal even moeten wennen daar, maar kan er dus ook weer sterker uit komen.

Maarten succes!

29 juli 2011 om 01:33

Vermeer heeft juist geen flauw benul waar hij moet staan, getuige het tegendoelpunt tegen Heerenveen. Verder loopt het vaak met een sisser af, maar ook in de wedstrijd tegen Heracles komt hij ergens waar hij nooit had mogen komen. Tel daarbij op dat hij zijn eigen verdediging in de weg loopt en dus niet betrouwbaar is.
Het is niet fijn om te weten als verdediger dat je keeper veelal rare capriolen uithaalt waardoor de verdediging zelf ook onzeker wordt.
Iedereen staart zich blindt op zijn uitstekende reflexen, maar de rest is gewoon onder de maat.
Zijn chaotische karakter is niet af te leren en de juiste positie kiezen had er allang in moeten zitten.
Ik hoop dat ik het fout heb en hij verdient een eerlijke kans, maar zoals hij zich momenteel op het veld gedraagt zullen mensen als jij snel bij draaien wanneer zijn fouten wel afgestraft worden.

29 juli 2011 om 02:07

Ik kan niks anders als me hietbij aansluiten en duimpje omhoog

29 juli 2011 om 07:37

Zijn ze misschien niet allemaal jaloers? Menig club mag blij zijn met een keeper als Vermeer. Kijk naar Heerenveen, die kloot al jaren met keepers. Psv is niet tevreden met Isaksson. Az rommelt met Romero, Groningen heeft een wisselvallige keeper. En ga zo nog maar even door

29 juli 2011 om 09:57

michailov is ook niet groot en toch een geweldige keeper.

29 juli 2011 om 10:43

Wat een grap die Vermeer. Totaal geen bijzondere keeper, daar lopen er 10 van in de eredivisie. Maargoed hij heeft een Ajax shirt aan. Dan ben je natuurlijk verheven boven de rest van de keepers. Daarbij is die niet zo groot. Aardige keeper, niks bijzonders. Duimpjes doen me niks hoor. Het is gewoon zo.

29 juli 2011 om 11:44

Ik vind je derde voorbeeld een beetje nutteloos. Dat is gewoon een opsomming van die eerste twee. Verder heb je wel gelijk. toch moet ik nog even melden dat ik verhoeven nog steeds niet Ajax-waardig vind. Ik snap dat mensen graag de spelers van hun eigen club verdedigen maar wees eens realistisch..

29 juli 2011 om 11:48

Ben het grotendeels met je eens echter het ontstuimige niet, dat moet een keeper in mijn ogen juist hebben. Als je een beetje een harde keeper bent (niet zo'n lievertje als vermeer) kegel je in 16 alle tegenstanders om bij een corner of hoge bal, ongeacht lengte. Dan gaan tegenstanders maar een keer per wedstrijd echt een duel met je aan zal ik je vertellen, anders heb je weer een keeper in je nek hangen.

Vermeer is in mijn ogen te bang om wat harder op te treden indien nodig.

28 juli 2011 om 22:36

Geen gelijkwaardige keeper, want die hebben we niet of kunnen we niet halen, omdat je dan een wereldtopper moet aantrekken...

We hebben met Vermeer een keeper die in potentie het niveau van Stekelenburg zou kunnen halen. Laten we hem al het vertrouwen geven en doe niet zo negatief! Vermeer heeft al meerder malen laten zien gewoon een erg goede keeper te zijn!

29 juli 2011 om 09:55

Ik denk dat Ajax met Vermeer juist een waardig opvolger in huis heeft. Vermeer behoort tot de top 5 keepers uit de Nederlandse competitie.

29 juli 2011 om 12:06

Tuurlijk is het slecht nieuws voor je club! Er is namelijk geen waardige opvolger voor Stekelenburg. In ieder geval niet een waardige opvolger die in de eredivisie wil keepen! Stekelenburg is een klasse apart. Maar met Vermeer heb je voor de compititie in ieder geval een goede vervanger, Europees gezien wil ik nog wel eens zie hoe hij zich staande houdt. Ik vind hem vaak nog iets te onrustig in de goal. Maar ik zie Vermeer, mits hij het vertrouwen krijgt, ook uitgroeien tot een degelijke keeper voor Ajax.

Toch blijft het merkwaardig dat er geen betere club is die hem wilt hebben. Ik blijf het vreemd vinden. Stekelenburg is een geweldige keeper, in mijn ogen de beste speler van Ajax. Jammer dat hij naar de serie A gaat. Denk dat niemand het hem kwalijk neemt dat hij weg gaat maar denkw el dat ze het jammer vinden dat hij naar Roma gaat. Denk wel dat hij een mooi afscheid gaat krijgen in de Arena, dwat hij ook dubbel en dwars verdiendt.

Ben wel blij voor mijn club dat hij weg gaat. Als je tegen ajax speelde kon je hem echt wel vervloeken, steeds zat hij er aan en steeds stuitte je gewoon op hem. Frustrerend was het. haha!

28 juli 2011 om 22:32

Ik denk dat Roma komend jaar wel eens kan gaan verrassen!
Met een nieuwe coach en verschillende, goede aanwinsten (ik hoop ook Steek) kunnen ze Inter, Milan en Juve het vuur aan de schenen leggen...
Alleen jammer dat Maarten geen CL gaat spelen dit jaar (mocht hij naar Roma gaan).

28 juli 2011 om 23:43

Dit is niet persoonlijk tegen Roma alleen had ik hem liever bij een Man.u gezien. Ik vind de seria- gewoon zo saai en de competitie gaat er steeds meer op achteruit.

28 juli 2011 om 22:37

Komend seizoen ga jij je net zo ergeren aan Vermeer!

er staat dat hij 1,5 miljoen gaat verdienen. vind ik niet veel voor een keeper van zijn niveau.

28 juli 2011 om 22:29

als dat netto is en zonder premies, kan het nog aardig oplopen.

28 juli 2011 om 22:34

Hij schijnt bij Ajax meer te verdienen!

28 juli 2011 om 22:35

Nee dus. Circa 1,2 mln bruto!

28 juli 2011 om 22:35

Klopt. Zeker als je het vergelijkt met wat bv een De Cler heeft verdiend bij Feijenoord. Dan staat dat in geen verhouding. Vind sowieso dat keepers onderbetaald worden tov voetballers

28 juli 2011 om 22:40

maar je weet niet welke overige afspraken er gemaakt worden. Wedstrijdpremie? Clean sheet premie? overwinteren europees een bedragje. resultaat in de competitie wat flappen. Nationale beker levert misschien nog wat op.

Als al die variabele bedragen een stuk hoger zijn dan in Nederland (waar ik vanuit ga), kan het een behoorlijk grote vooruitgang worden financieel

28 juli 2011 om 22:53

Vaak worden in het buitenland nettolonen gecommuniceerd, terwijl wij het hier in Nederland vaak over brutolonen hebben. Als hij 1,5 mio netto per jaar gaat verdienen is dat niet mis, en zal exclusief bonussen etc. zijn. Als dit dus waar is, heeft hij een zeer riant salaris wat in Nederland gewoon niet mogelijk is...

29 juli 2011 om 07:25

helemaal mee eens.
in vergelijking me de cler zou stekelenburg veel meer moeten verdienen. hij word in mijn ogen met dit salaris tekort gedaan.

jammer voor ajax,, maargoed, zat erin.. alleen had hem wel een iets leukere club gegund.. in engeland of spanje ofzo.. maargoed AS Roma is ook niet verkeerd! het zou trouwens wel goed zijn voor Vermeer want een keeper als vermeer hoort niet op de bank thuis! maargoed het is natuurlijk allemaal nog niet rond.. we wachten af..

Hopelijk word deze transfer snel afgerond, het is maarten gegund en ik ben benieuwd of hij zijn niveau kan houden in de italiaanse competitie.
Heb alle vertrouwen in kenneth vermeer, die man heeft vorig jaar al laten zien dat hij het aan kan.

kenneth gaat het maken bij ajax

29 juli 2011 om 11:46

Kenneth perez? Die is al lang gestopt en takelt af bij een amateur clubje als het goed is.

Dat hij weggaat is al wel duidelijk, ik hoop vooral dat het geen slepende zaak wordt en dat Ajax nog wat tijd over houdt om een goede tweede doelman te vinden. Dit bericht zegt mij niet zoveel, Corriere Dello Sport meldt al een hele tijd dat het haast rond is.

Mooi!
Van 'mijn club' in Nederland naar 'mijn club' in Italië.
Maarten heeft 'm zeker verdient.
En met Vermeer onder de lat zie ik het ook wel goed komen, hij is natuurlijk nog lang niet waar Maarten nu is maar hij komt er , denk ik, ook wel!

Volgens die krant was het al eerder rond, toen was het ook niet waar. Totaal niet te vertrouwen dit roddelblad. 1,5 miljoen salaris blijft een lachertje en is totaal niet waar.

28 juli 2011 om 22:54

Hoogstwaarschijnlijk netto zonder verder bonussen. Dat is meer dan riant... (en veel beter dan een voetballer ooit in Nederland kan verdienen).

Maar over Corriere heb je gelijk, die heeft dit bericht al 5x gepubliceerd...

Ik blijf het een vervelende transfer vinden. Een topspeler van Ajax zou geen genoegen moeten nemen met een subtopper uit Europa. Ook Ajax zelf zou dat niet moeten doen omdat je nu laat zien dat je beste speler gaat schitteren bij een subtopper dus bij de absolute top nog steeds niet echt zich heeft bewezen.

Het heeft natuurlijk ook met het aanbod te maken van clubs maar ik denk dat het zeker geen kwaad had gekund om nog een jaartje bij Ajax te blijven, wederom Champions League te spelen, en dan te vertrekken naar een club waar hij kan schitteren en die zijn kwaliteiten eer aan doet.

28 juli 2011 om 22:34

geld, hij loopt anders gratis weg, ik had graag 10 miljoen minimaal voor hem gezien maar het is niet anders.
met vermeer hebben we een keeper in huis die over 2/3 jaar echt niet veel onder zal doen voor stekelenburg zoals hij op dit moment is...
bovendien denk ik nu al dat vermeer niet echt veel minder is hoor, natuurlijk is stekelenburg wel beter en heeft vermeer nog zijn minpuntjes maar veel ballen doorlaten die steek wel zou hebben gepakt gaat hij niet doen...

29 juli 2011 om 11:52

Inderdaad, vermeer stond er trouwen gewoon het einde van vorig seizoen na een zware blessure. Hij heeft ondertussen al behoorlijk wat ervaring, uitgeleend aan willem 11 en toch al wat wedstrijden onder de lat gestaan.

Topkeeper! deze transfer is hem gegund! als twente fan ben ik wel blij dat hij straks niet meer bij ajax onder de lat staat

Hopelijk kan AS Roma dan weer mee gaan strijden om de titel, dat konden ze de afgelopen jaren al niet meer omdat ze telkens al vroeg af haakten maar met Stekelenburg op doel zie ik de toekomst van Roma weer rooskleurig aan en die van Ajax ( gelukkig voor mij als PSV supporter ) minder. Je levert in kijk maar naar PSV toen die Gomes verkochten is er ook geen gelijkwaardige keeper voor terug gekomen, maar veel succes. Misschien spelen ze zaterdag om de Johan fruitschaal al met Vermeer op doel....

Maarten Bedankt voor al die fantastiese jaren je Verdient EEN Super Afscheid

EN Kenneth met jouw hebben we zeker een goede keeper voor nu en de toekomst.

Voor het weer en de cultuur kun je daar gerust naar toe, op het sportieve vlak wellicht een kleine achteruit gang maar goed.
die details kunnen ze denk ik binnen 3 minuten wel afronden als ik die voorzitter vandaag zo hoorde

28 juli 2011 om 22:55

Ik denk niet dat het sportief een achtergang is. Tuurlijk speel je geen CL, maar ik schat de Serie A toch een aantal klassen hoger in dan de Eredivisie. Daarnaast denk ik ook dat Roma over meer kwaliteit beschikt dan Ajax. Zeker nu ze het grote geld hebben, kunnen ze misschien nog verder groeien.

29 juli 2011 om 08:43

Nee zeker niet, je moet vooral kijken naar de spelers in de Comp.
Waar Stekelenburg in Nederland een spits als Janko of Tadic of Lens voor het doel krijgt,
krijg je daar Borrielo, Pato, Ibrahimovic ,eto'o en nou vergeet ik er nog wel wat voor het doel. Dus het niveau is daar wel degelijk beter

Hoewel ik het erg jammer vind dat Maarten vertrekt, is het zowel het beste voor Ajax als voor Maarten zelf. Ajax kan op deze manier nog wat aan hem verdienen aangezien zijn contract volgend jaar zomer afloopt. Met Vermeer staat er gewoon een hele goede keeper die de leegte die Maarten achterlaat goed in kan vullen.

Verder is Roma gewoon een ploeg die 2 van de 3 seizoenen in de Champions Leauge speelt en daarin zo nu en dan toch leuk mee kan draaien. Hij zal daar ook wel een aardig zakcentje gaan verdienen. Verder is de Serie A toch een competitie waar je hele leuke tegenstanders kan treffen.

Damn zwarte dag in de geschiedenis van Ajax. Ongelovelijk dat die Ajax verlaat voor Roma. Met hem erbij waren we gewoon de topkandidaat voor de Champions League samen met Real Madrid. Desondanks maakt iedereen zijn eigen keuze en moeten we dit respecteren. Maarten bedankt voor alles en veel geluk in het verloop van je carriere.

28 juli 2011 om 22:42

Dat is een goeie, Ajax mede topkandidaat in de CL. Ik vind Ajax echt een hele goede selectie hebben maar zo goed.. Nog 1 of 2 goeoe verdedigers en een spits en we zijn dr klaar veur.

28 juli 2011 om 22:43

Serieus?

28 juli 2011 om 22:46

Jij leeft echt in een droomwereld mijn vriend.... dat wil ik sowieso kwijt!!
Wat is er verkeerd aan van ajax naar roma te gaan?
Roma - serie a +
Ajax - eredivisie -
Roma - 1.5 mil +
ajax - 1,2 mil -
Roma - Europa leuague -
Ajax - CL +(maar dat gaat niet elk jaar gebeuren!)

Daarin trek ik de conclusie dat er met roma meer kans is op een europese prijs, zeker met het geld van die amerikaan dan bij ajax..... Ook heeft hij een nieuwe ervaring, wat weer hartstikke goed is voor het nederlands elftal!

het gaat je goed maarten, hoop je weer snel terug te zien bij het NL elftal, wanneer dit daadwerkelijk doorgaat

28 juli 2011 om 22:55

ajax topkandidaat voor de Cl?? wie stopt messi af? of christiano Ronaldo? en chelsea? of manchester united? volgens mij hebben zulke ploegen toch echt meer kans.. en er is maar 1 top kandidaat en dat is Barcelona.. ze zijn nou eenmaal de beste... als je dat nu nog niet inziet..

28 juli 2011 om 22:58

Messi vind ik niet echt een probleem. Messi schakel je uit door Xavi uit te schakelen en die begint oud te worden. C. Ronaldo is heel erg moeilijk daarom denk ik ook dat de finale tussen Ajax en Real Madrid gaat.

28 juli 2011 om 23:09

jij bent hier nu een grapje aan het maken of kijk je nou echt door zo'n rood witte bril? de beste van nederland vind ik ajax op het moment wel ja maar van europa,, dat gaat een beetje ver! nouja.. ik denk dat ik hier maar beter niet meer op in kan gaan! haha!

29 juli 2011 om 09:41

En Rooney dan? Of Hernandez, of chelsea, of van Persie.. Er doen meer topteams mee dan real en barca

29 juli 2011 om 12:26

hoewel ik het zo graag mag hopen Ajax top kandidaat voor Cl,
zal dat helaas niet gebeuren, tot de laatste 16 zou al fantastisch zijn als dat gebeurd.

Jammer Stekelenburg dat je gaat waarschijnlijk, maar als jij blij bent met die club is het je gegund.
Vermeer kom op gappie, je kan het , hij zal nog wel dingen moeten leren, maar dat moest stekelenburg ook, dus dat gaat wel goed komen.

verhoeven iedereen kan er wel over zeuren etc, maar is een goede lijnkeeper... en dat als 3de keeper bij Ajax, hij zou waarschijnlijk bij bepaalde clubs gewoon 1ste keeper zijn...

29 juli 2011 om 09:27

Dus jij denkt serieus dat Ajax clubs als Manchester United, Chelsea, Bayern of Barcelona kan verslaan. Ik denk dat Ajax (mits op volle oorlogssterkte) het deze teams lastig kan maken, maar alleen in een geluksdag kan verslaan. Kijkend naar hoe Ajax vorig jaar AC Milan van de mat speelde, help ik je hopen.

29 juli 2011 om 11:57

Hallo, stekelenburg heeft jarenlang bij ajax gevoetbald, ik wou dat we meer van deze spelers hadden die wat jaartjes meer bij de club bleven. Nu kun je nog mooi geld aan hem verdienen en moet je het deze jongen gunnen. Vermeer is een waardig opvolger als heeft hij een goeie concurrent nodig.

Prachtige stad, sterke competitie en mooie club die met grote regelmaat in de Champions League uitkomt. In alle opzichten een verbetering dus. Als Maarten er blij mee is, dan ik ook.

En over een paar jaar komt er dan vast een nog betere club.

Jammer dat die weg gaat, ik hoopte dat die nog 1 jaar zou blijven en dan volgend jaar naar een grotere club zal gaan dan AS Roma. Ik hoop wel dat we meer dan 8 miljoen voor hem vangen, ik zit zelf meer te denken aan het dubbele. In de buurt van de 15 miljoen. Hij krijgt trouwens wel een mooi salaris, 125.000 in de maand. Ik wens je veel succes Maarten in Rome.

Zal het dan toch zijn dat hij naar AS Roma gaat maar alsnog vind ik dat hij het verdiend heeft een paar prachtige jaren gekend bij Ajax maar gelukkig hebben ze ook een goede vervanger voor hem dus voor Ajax lijkt het me wel een positiefe transfer.

Eerlijk gezegd verbaast de contractduur me een beetje,4 jaar dat betekend dat als hij het contract uit zou dienen dat hij dan zó oud is dat hij niet meer naar een echte top club gaat, toch wel jammer voor hem. Als ik hem was had ik voor 3 jaar getekend, óf niet getekend voor Roma en dan maar na aan het einde van dit seizoen gratis naar een echte top club.

Roma heeft nieuwe eigenaar. Zijn met een ambitieus project bezig. Ik begrijp maarten wel. Met alle respect voor de geschiedenis van ajax, maar als ik iedere week met voetballers als de rossi, totti, bojan op het veld zou kunnen staan en ook nog een aardig zakcentje kon verdienen wist ik het wel.

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden aangezien alles bij Ajax bijna beter is, behalve het weer misschien. Bovendien verdiend hij ongelofelijk veel bij Ajax.

Onbegrijpelijk het gebrek aan realisme bij sommige mensen. Wat is er bij ajax allemaal beter dan bij roma?

Jammer dat hij gaat.. En financieel gaat hij er toch ook niet echt op vooruit? ik dacht dat hij een grootverdiener was bij Ajax (en terecht)? Ik had liever Romero zien gaan maar helaas. Natuurlijk hebben we Vermeer die ook ontzettend goed is maar Stekelenburg is ondertussen een beetje een begrip geworden op doel. uiteraard gun ik het hem van harte en hij heeft het absoluut verdient maar ik zie hem liever tot zn 40ste (bijvoorbeeld) bij Ajax voetballen.. Jammer voor Ajax en heel goed voor Roma en Maarten!

28 juli 2011 om 23:20

Op eventuele bonussen na (wat we immers niet weten en waarschijnlijk ook niet zullen weten) zal zn salaris weinig verschillen met nu.
Sportief gezien; tja.

Roma heeft zn geschiedenis, Ajax heeft die ook. Ajax is wat stabieler in het meedraaien in de top hier in NL denk ik al heeft Roma misschien een wat grotere naam binnen Europa?

Blijf het meer een stap op zij vinden ipv een stap voor of achter uit, misschien dat hij zich over 2 jaar nog mag melden bij een echte topclub.

29 juli 2011 om 11:59

roma een grotere naam binnen europa? Nou hebben ze best naam, maar groter dan ajax? Dat waag ik toch te betwijfelen. Als je het groter wilt noemen, of wat dan ook wilt beschrijven, kun je beter argumenteren op basis van bv. supporters aantal, op gebied van jeugdopleiding, prijzen, aantal behaalde punten. Nu kun je er niks zinnigs over zeggen.

Steeklenburg je hebt het verdiend om naar een club als AS Roma te gaan.met vermeer heb je een goede keeper. Misschien Vorm of Tyton halen 2 uitstekende keepers in mijn ogen.

Mooie stap natuurlijk voor stekelenburg en een slechte zaak voor Afc. Dit maakt Ajax kansloos in de cl. en voor het kampioenschap. Verkoop Elh. nog even aan PSV en maak ze met 2 vingers in de neus kampioen. Rare jongens die amsterdammertjes.

Ik kan maar niet begrijpen waarom hij voor Roma gaat. Ik gun Steekie het beste maar Roma kom op man. Je gaat toch niet als een van de betere keepers naar Roma. Salaris is ooknog is nauwelijks meer dan bij Ajax, terwijl er nog een verbeterd contract voor hem klaar ligt.
Prijzen pakken doe je daar ook niet, eerder een stap terug dat As Roma.

Dit is weer eens uit de zelfde krant, geloof er weinig in alleen als Ajax het zelf bevestigd dat hij naar Roma gaat voor Keuring. Ik vindt het wel een gek verhaal hoor. Geen cl, 6 ton minder en daar naar toe gaat. Denk dat hij wel gaat maar wel meer gaat verdienen enzo en Ajax meer gaat krijgen. Hopelijk komt Arsenal snel over de brug en halen ze hem.

Ik gun het Stekelenburg van harte bij As Roma maar ik begrijp het niet zo. Hij kan bij ajax bijna even veel verdienen en As Roma heeft Kameni al gehaald

Succes Maarten

28 juli 2011 om 23:47

Kameni speelt nogsteeds voor Espanyol.

28 juli 2011 om 23:50

Oh sorry ik dacht dat ie bij As Roma speelt. Kan je me de situatie even uitleggen want ik las ergens dat Kameni getekend had.

28 juli 2011 om 23:52

Over Kameni praten, dat kunnen jullie wel in je vrije tijd doen. In dit topic mag alleen over Stekelenburg worden gepraat!

En nu weer ontopic, heren!

foei

29 juli 2011 om 00:10

#kosova!!

Roma had een tijdje interesse in Kameni zoals je al wist maar dat is uiteindelijk niet door gegaan omdat ze Stekelenburg het liefst wilde. Beetje verwarrend was dat.

#mooxar

Besef jij dat je nu ook off-topic bezig bent.

29 juli 2011 om 13:16

Nee wat Mooxar zegt, je mag er niet over praten! überhaupt een woord met de letters k, m, n en i erin want dat zal te veel lijken op Kameni en dan gaan we weer hopeloos Off-topic beste mensen.

Dit gaan ze nog zwaar voelen in het noord hollandse.en dat voor een spotprijs.
Stekelenburg behooert gewoon tot de top 5 van Europa.
United betaald voor de gea 25 milj.
Bij Arsenal is ieder jaar een keepersprobleem ,mischien was het toch beter geweest om even wat meer geduld op te brengen.zowel van de vereniging als van stekelenburg.er had zeker een veel mooiere club (met cl voetbal ) ingezeten voor hem en dus ook meer knaken.
Erg kortzichtig in mijn ogen of zou het dan toch ''de Droomclub'' zijn van de goalie?? Ik kan het me nauwelijks voorstellen gezien het behoorlijk racistisch klimaat aldaar.

28 juli 2011 om 23:53

Cech
Casillas
Valdes
Reina
Buffon
Julio Cesar
Neuer

Opbokken met je top 5.

29 juli 2011 om 01:33

Valdes.. Cesar... Reina... ? Ik weet niet waar jou verstand ligt, maar deze heren zijn een stuk minder als Steek. In elk opzicht, en daarnaast is het leuke dat in dit geval het competitie-niveau geen klote uitmaakt, Steek heeft zich bewezen op het WK en in de Cl.

Dus opbokken met jou lijstje, klopt niks van vriend.

29 juli 2011 om 06:57

Ik wil Mooxar's lijst wel aanvullen:

Absolute top:

Akinfeev
De Gea
Lloris
Mandanda
Hart

Net daar onder:

Muslera
Adler
Handanovic
Given
Marchetti
Diego Lopez
Gomes

Allemaal keepers die niet onder doen voor Stekelenburg.

29 juli 2011 om 08:10

wat of wie is Steek ??

29 juli 2011 om 08:40

@mooxer

Valdez haha jij hebt echt geen verstand van voetbal!!!

29 juli 2011 om 09:46

@boesz
Stekelenburg haha jij hebt echt geen verstand van voetbal!
Alleen omdat hij een top wk heeft gekeept, bij Ajax heeft hij niet veel te doen, en als hij top zou zijn, waarom staat hij dan niet in de top 10 keepers ?
http://worldsoccer.about.com/od/internationals/tp/...

29 juli 2011 om 12:01

En andersom doet stekelenburg niet onder voor hun, die past gewoon wel in het lijstje 'absolute top' die jij hier aanvoert.

Opvallend, hij gaat 'niet veel' verdienen indien dit klopt, voor zo'n fantastische (inmiddels ervaren) keeper. Ik gun het Vermeer wel van harte, die zit al jaren trouw te trappelen om zijn belofte in te lossen. Ook een keeper met ontzettend veel potentie, ik denk dat hij binnen een half jaar al de tweede keeper van oranje zal zijn wanneer Stekelenburg naar Rome vertrekt!

29 juli 2011 om 03:19

Misschien is Steek binnen een half jaar wel de 2de keeper van Oranje als Vermeer doorbreekt

veel geluk steek in Rome steek! Break a leg.

29 juli 2011 om 04:01

Break a leg! Leuke gezegde in Engeland idd! is officieel ontstaan voor mensen die optreden op een podium omdat geluk wensen pech zou brengen.

Mooi voor Steek.
Had hem graag naar een top club zien gaan maar vanuit Rome kan hij zich sowieso meer in de kijker spelen voor de grote clubs. Als hij zo presteert als bij Ajax en Oranje is hij daar binnen 2 jaar ook weer weg.
Steek is echt goed en snap ook niet waarom de echte toppers niet durven toe te happen. Bij Ajax presteert hij al jaren uitstekend en heeft ook op het WK goed staan keepen.
Goede aankoop voor Roma, gaan ze zeker geld op verdienen, echt een koopje voor de bedragen die rond circuleerden.

als hij gaat weet ik wel een mooi afscheid tijdens het afscheid van van edwin van der sar

van der sar en steek toch wel de beste keepers die ajax gehad heeft de afgelopen 15 jaar

Kijk, dat is optreden ! Zo moet je dat doen !!
Als ze maar blijven talmen, zelf aangeven dat je het zat bent en dat het afgelopen moet zijn of het gaat niet door.
Uitstekende actie Stekelenburg !!!

Nu zie je waarom 'mama's' zo belangrijk zijn in Italie, meer nog dan in andere landen.
Italianen zijn net kinderen hoor, die maar blijven zeuren, dreinen, moeilijk doen, naar excuses zoeken, erom heen blijven draaien. Zo is hun cultuur, echte mannetjes hormonen die overdreven met veel poeha een eigen leven blijven leiden. Moeilijk blijven doen terwijl iets een koopje is.
Een macho-cultuur, zo doorzichtig dat je erom moet lachen en ze steeds weer in de armen sluit.
Gelijk een moeder die het zat is en met een plotse 'nu is het afgelopen' die theatrale doldwaasheid doet verstommen en in de realiteit terug zet !!

Weet wel dat je dit gedrag heel vaak gaat tegenkomen daar, maak ook in die zin je borst maar nat !!

Wat een onzin steeds die top zoveel van de beste keepers. Gaat hier om Stekelenburg. Gewoon 1 van de betere keepers die de wereld heeft. Kun je niet omheen, wie er dan net iets beter is interesseert me niet. Maar goed dit hele goede van Roma wordt je wel een beetje flauw van. Blaas gewoon maar af en richt je op Ajax. Roma heeft toch geen geld. Dat is het allemaal, ze kunnen die bankgarantie niet rond krijgen. En terecht dat Ajax dan zegt dat ze niet akkoord gaan.

29 juli 2011 om 08:18

Zou het als Feyenoord fan toch jammer vinden als hij weggaat al gun ik het Stekelenburg wel.
Hij heeft zich altijd positief opgesteld, zelfs toen hij onder Van Basten ten koste van Vermeer een tijdje tweede keus was. Het tekent dan ook z'n karakter dat hij zich toen uit die situatie heeft teruggeknokt tot wat hij nu is geworden, een topkeeper. Mocht hij evenwel blijven, heeft Ajax wel een dilemma.
1- Hij heeft een aflopend contract en zal dus over een jaar gratis de deur uitlopen.
2- hij staat de ontwikkeling van Vermeer in de weg, deze zal niet nog een jaar bankzitter willen zijn.

Ajax heeft met Vermeer een waardige opvolger al in huis, en zal de transfer dan ook verwelkomen vanwege de financiën.
Ik kan me voorstellen dat de Ajaxfans liever de beste doelman in de goal zien staan dan een hoger banksaldo van hun club, maar ik denk dus dat het Ajax bestuur toch voor het geld kiest .
Ik hoop alleen dat Maarten zaterdag voor de Jcschaal nog onder de lat staat, ik ben erbij met m'n zoontje, en nog één keer z'n klasse etaleert en zo een waardig afscheid krijgt bij Ajax.
Ik zal in ieder geval hard voor hem applaudiseren en wens hem het beste.
En wat Ajax betreft, ik denk dat ze zich geen zorgen hoeven te maken want ook Vermeer is(kan het worden) een hele goede doelman en kan nog verder groeien.
Maarten bedankt!

29 juli 2011 om 09:30

Sja, Ajax en Stekelenburg kunnen wel met elkaar afspreken dat hij voor 1 of 2 jaar bijtekent puur zodat Ajax een transfersom voor hem kan ontvangen maar dat ze wel hun best gaan doen om een mooie club te vinden. Stekelenburg hoort dit Ajax te gunnen omdat hij alles aan ze te danken heeft, en Ajax heeft veel te danken aan Stekelenburg om hem te laten gaan naar de clubs waar hij heen wil.

29 juli 2011 om 09:45

Dit zou voor beide partijen ideaal zijn, maar dan schep je het volgende probleem.
Wil Vermeer nog een seizoen tweede doelman zijn?
Zo niet, dan heb je dit seizoen een geweldige doelman onder de lat maar heb je volgend seizoen misschien geen waardige opvolger meer in huis omdat Vermeer dan misschien wel een transfer forceert.
Dit bedoel ik dus met het dilemma voor Ajax.
Als voetbal supporter hoop ik dat Maarten blijft, maar ik gun zeker Maarten een mooie transfer alhoewel ik hem het liefst als opvolger voor Van der Sar bij Man U had gezien, maar helaas.
Wat is wijsheid?

Toch hoop ik dat hij wel verkocht wordt. Anders dikke kans dat hij over een jaar gratis de deur uitloopt.
En in de winterstop krijg je echt geen 6 mil meer voor je keeper.

29 juli 2011 om 08:27

Hij heeft aangegeven dat wanneer de transfer niet rond komt hij bij zal tekenen in amsterdam :P

29 juli 2011 om 08:38

Wens van de gedachte.....

als dat zo was, zou ajax er niet alles aan doen om hem te laten gaan...waar het nu wel gewoon op lijkt

29 juli 2011 om 08:44

Ten eerste Ajax gunt Steek zijn transfer
Ten tweede ?is het wel zo gunstig als steek blijft ? en vermeer vertrekt ?
ten derder Steek tekend natuurlijk niet bij als Ajax hem dwars zit bij zijn transfer

Van mij mag Stekelenburg vertrekken hoor en als hij toch vertrekt wat maakt het dan uit naar welke club hij gaat. Spelen voor Ajax doet hij toch niet meer dus dan maar proberen om een zo hoog mogelijk bod te krijgen toch?!

'omdat we hem de transfer gunnen' ....

yeah right....ajax wilde hem juist behouden,maar hij wil niet verlengen en anders wandelt hij volgend jaar gratis de deur uit...

voor ajax is het financieel goed, voor stekelenburg goed omdat hij een nieuwe uitdaging heeft en voor de concurrentie is het goed omdat ajax gewoon een erg goede doelman verliest....

29 juli 2011 om 08:39

ajax heeft geen deadline gesteld omdat ze hem een transfer gunnen. En mocht steek niet weg gaan is de kans heel groot dat hij alsnog ingaat op de aanbieding die ajax heeft gedaan. Dus geen idee waar jij dat vandaan haalt dat hij niet wil bijtekenen........(of hoop je dat alleen)

29 juli 2011 om 08:44

Denk eens na....ajax en Stekelenburg zijn het 'gedraai' eigenlijk meer dan zat...as Roma kan vooralsnog geen bankgarantie overleggen, maar ajax 'gunt' hem nog steeds de transfer....dit geloof je zelf toch ook niet?

ajax zou er toch enorm bij gebaat zijn wanneer stekelenburg nog seizoenen lang blijft! Dan hadden ze het zelf al lang (in overleg) kunnen afblazen....

29 juli 2011 om 09:38

Ik denk niet dat Ajax Maarten graag ziet blijven. Ook al verlengt hij z'n contract en vertrekt volgend seizoen met een transfersom, dan zitten ze met Vermeer in de maag. Deze jongen wil vast niet nog een seizoen tweede keus willen zijn.
Om problemen te voorkomen denk ik dat Ajax Stekelenburg wel zal moeten verkopen omdat ze zoals ik al eerder heb gezegd een waardige opvolger in huis hebben. Sportief gezien is Vermeer nog niet zover als Stekelenburg, maar hij heeft wel de potentie om een zeer goede doelman te worden. Ik denk verder dat het ''gunnen''van de transfer deels op waarheid berust, maar het speelt ook mee dat er anders problemen kunnen ( zullen ) ontstaan rond Vermeer.
Dit is dus het grote dilemma voor Ajax.

29 juli 2011 om 09:58

@joehoe #108
Jammer voor jou dat Stekelenburg zelf heeft aangegeven dat hij geen probleem had om bij te tekenen als hij dit jaar niet verkocht zou worden.
Daarbij wil Ajax hem juist enorm graag verkopen omdat Vermeer inmiddels al klaar staat hierdoor krijgt Ajax nu nog een aardig bedrag voor Stekelenburg, bespaart salaris en hoeft niet bang te zijn dat Vermeer vertrekt.
Nogmaals Stekelenburg heeft zelf aangegeven dat hij volgend jaar niet gratis bij Ajax weg zou gaan en dat hij dan zou bijtekenen.

Stekelenburg word gewoon hier echt misleid,wel jammer dat het juist gebeurt bij zijn eerste grote transfer.dan voel je je ook niet echt gewild door de club en dat werkt op iemands geduld natuurlijk.
Ik had al zo'n voorgevoel omdat de interesse uit Roma nooit echt zo duidelijk was voor Stekelenburg.
Echt vaag want ze krijgen hem voor een goed prijsje en alsnog doen ze moeilijk.

29 juli 2011 om 09:15

Heeft niks met de interesse van Roma te maken. Kijk in Italie is het doodnormaal dat je iemand koopt en dan in je eigen tempo een beetje gaat afbetalen. Zo werken ze daar nu eenmaal. Ajax heeft daar al eens mee te maken gehad en wil dat niet nog een keer meemaken. Probleem is dat ze bij Roma nooit met bankgaranties werken omdat de meeste Europese topclubs die nu eenmaal niet krijgen aangezien de meeste dikke schulden hebben. Dus Roma is nu bezig met een constructie die temoet komt aan de wensen van Ajax. Maar wees niet bang, voor dinsdag is alles rond.

Geen sportieve verbetering...

We hebben gisteren gezien dat onze subtop nog niet eens in staat is om van een middenmoter uit Cyprus te winnen...

Clubliefde maakt blind,als je echt denkt dat spelen in de Serie A geen sportieve verbetering is tov de Eredivisie,dan ben je gewoon clubliefde blind...
Die 6 wedstrijdjes in de CL maken daar ook geen verschil in...

29 juli 2011 om 09:32

ADO is geen subtop maar een eendagsvlieg. (niks ten nadele van ADO hoor, maar is gewoon een constatering. Aan ADO om mijn ongelijk te bewijzen en dit jaar weer hoog te eindigen).

29 juli 2011 om 10:51

Subtop???? 1 seizoen een uitschieter en meteen subtop? Ado iseenclub die onderin meedraait en 1 goed seizoen heeft gehad. Met alle respectmaar dacht je nou werkelijk dat Ado ook maar iest kon uithalen in Europa?

29 juli 2011 om 11:04

Ado had net zoveel kans in de EL als Ajax in de Cl...
Ado is in de subtop geeindigd,spelen met bijna dezelfde selectie als vorig seizoen,waarin ze 2x van de landskampioen wonnen.
Dus op het moment zijn ze een subtopper...

Jullie worden weer een keertje kampioen,vraag niet hoe,en zien de Serie A gelijk als een stapje terug in sportief opzicht.met alle respect,maar dacht je nu werkelijk dat Ajax dit jaar weer kampioen gaat worden of dat ze de groepsfase van de CL overleven...

29 juli 2011 om 11:45

Hoe triest kan je zijn om ineens weer over het kampioenschap te beginnen en over de kansen van Ajax in de CL. Hadden we het daarover? Nee! Daar ging het niet over dus laat dat ook even achterwege wil je! Probeer niet zo uit te lokken hier!

29 juli 2011 om 12:01

Afgelopen seizoen zijn er meerdere confrontaties geweest met italiaanse clubs tegen nederlandse. Ajax speelde tegen milan gelijk en klopte ze in hun eigen san siro, utrecht heeft gelijk gespeeld tegen jou club, had 2x horen te winnen (wat verdiend was geweest), twente heeft thuis gelijk gespeeld tegen Inter, de Cl-houder op dat moment en in Italie onterecht met 1-0 verloren. Psv heeft 1-1 gespeeld tegen sampdoria en 2-1 gewonnen. Conclusie, de Seria A is op zijn retour ondanks het grote verschil in financiele slagkracht.

29 juli 2011 om 12:29

Sterke reactie wel! Wie wordt er in jou ogen dan kampioen vriend..? Zal toch echt tussen Ajax en PSV gaan dit jaar. En wat betreft de kansen van ADO in de EL en Ajax in de CL. Help je even herinneren dat Ajax zich vorig jaar tenminste wel wist te kwalificeren. Dat daarna Madrid een maat te groot is lijkt me niet zo gek hè. Ook mist ADO zijn topscoorder en zijn coach dus zal het dit jaar nog knap lastig krijgen om zich weer te plaatsen voor Europees voetbal. Iets dat een subtopper toch moet nastreven. En ja ik denk dat Ajax weer kampioen wordt, mits er niet nog rare dingen gaan gebeuren met de selectie. Ook CL overleving acht ik tot de mogelijkheden alhoewel dat van de loting afhangt uiteraard. Mocht Ajax weer in de groep des doods komen dan wordt het uiteraard vrij moeilijk.

Toch vraag ik mij af of het zo'n verbetering is voor Stekelenburg. De enige verbetering die ik zie is dat hij gaat acteren in een sterkere competitie.
Verder zal hij 'slechts' Europa League gaan spelen, waar hij bij Ajax CL kan spelen.
Daarnaast doe je bij Ajax mee om de prijzen, bij Roma is dit nog maar afwachten. En financieel gaat hij er ook niet op vooruit aangezien hij niet meer gaat verdienen dan hij in Amsterdam doet.

Maar goed misschien is hij wel gewoon toe aan een nieuwe uitdaging en een nieuwe omgeving.
Mocht hij vertrekken dan hoop ik dat Vermeer er zal staan voor Ajax!

'Il Romanista' rapporteert dat het vandaag D-day is voor Stekelenburg. Hij wordt vandaag verwacht in Rome voor medische testen en ondertekening contract. Als het vandaag niet doorgaat denk ik dat het niets gaat worden

29 juli 2011 om 09:38

Deze bronnen die in het artikel genoemd zitten er wel vaker naast! Dus het zou mij niks verbazen als het ook daadwerkelijk niets wordt en Stekelenburg nog een jaartje in Amsterdam blijft!

Tja als Roma ajax geen bank garantie kan geven wordt het moeilijk.

29 juli 2011 om 10:50

Nee hoor, helemaal niet moeilijk want Ajax gaat uiteindelijk toch wel weer akkoord zoals gewoonlijk.

Wat een armoedzaaiers daar in Rome. Dacht dat het zogenaamd een grote club was met een nieuwe rijke eigenaar. Ze zijn niet eens in staat om een bankgarantie te overleggen. Walgelijk. Eerst een speler het hoofd op hol maken en gouden bergen beloven maar financieel niks kunnen. Dat riekt gewoon naar oplichting.

''alle betrokkenen zijn akkoord, maar de Serie A-club slaagt er maar niet in om een bankgarantie te overleggen.''

Hier zou je toch als Fifa/uefa zijnde meteen wat aan moeten doen aan dit soort clubs. Ze willen wel kopen maar geen bankgarantie afgeven. Wat denken ze een speler te kopen en uiteindelijk niet te betalen?

Het zou sneu zijn voor Maarten maar Ajax zou gewoon niet meer moeten verkopen aan Roma ging een aantal jaar ook al moeizaam met de verkoop van Chivu. Dit soort clubs moet je gewoon vermijden, levert alleen maar problemen op.

Heel goed dat Ajax dit hard speelt. Ze hadden slechte ervaringen met een eerdere transfer (ik meen van Chivu) en zeker in een tijd van crisis, in een land in crisis en een club in een competitie in crisis in een sector in crisis mag je geen enkel risico nemen. Boter bij de vis en anders blijft hij lekker nog een jaartje extra bij ons. Het geld is welkom, maar niet noodzakelijk. Ajax staat er financieel goed voor.

Mensen die het geen verbetering vinden voor Stekelenburg zouden eens moeten na gaan of zij graag hun hele leven tegen matige spitsen in Venlo, Arnhem of waar dan ook in de Eredivisie zouden willen spelen.
Of zou het na zoveel jaar trouwe dienst toch niet ook eens fijn zijn om tegen topspitsen te spelen in een nieuwe competitie..?

29 juli 2011 om 10:48

Ach kom op man! Het is een boutcompetitie, en hoeveel topspitsen lopen daar nou rond! Als hij tegen topspitsen wil spelen dan moet ie naar Engeland gaan of Spanje. Italiaanse competitie is Milan, Inter en wie weet Juventus er nog bij maar verder is het niks nada noppes! Hij gaat spijt krijgen van deze beslissing.maar daar komt ie vanzelf achter. Als keeper moetje niet naar Italie gaan.hij verdiend beter! Hij zal met Roma echt niet om de prijzen spelen.

29 juli 2011 om 14:53

Bij Napoli, Fiorentina, Lazio en Udinese (en Palermo) is het echt niet ''niks nada noppes'', met zulke spitsen krijgt Steek het zeker lastig hoor.

Dit is zeker een sportieve verbetering van Steek, betere compitie, betere spelers om zich heen. Maarten is nog relatief jong voor een keeper, volgens mij was Van der Sar ook rond de 30 toen hij naar Fulham ging, maar Maarten had eerder weg moeten gaan, maarja, succes daar

Het geeft maar weer eens de staat van het Italiaanse voetbal aan... De bankgarantie is een probleem blijkbaar. Niet gek met de huidige schulden last van het Italiaanse voetbal in het algemeen.

Er worden daar hoge slarissen gegeven maar de stadions zijn oude beton bakken waar geen geld voor renovatie of nieuwbouw voor lijkt te zijn... de toeschouwer & fan worden niet verwend in comfort (of voetbal spektakel)

29 juli 2011 om 10:46

Dat is weer zo'n typisch antwoord als er even iets negatief komt te staan over een Italiaanse club. Dan scheren we maar in één keer heel de competitie en alles ploegen over één kam, niet waar? En waarom hebben andere clubs zoals Inter, Juventus en Napoli dan geen probleem met de bankgaranties? Bovendien gaat het maar over een miljoen of 6-8 en dat zijn pindanootjes voor die voorzitter die dat met zijn eigen vermogen makkelijk kan betalen.

En over de stadions, veel stadions zijn eigendom van de lokale gemeente of van een lokale groep daar. Ten eerste moet je als ploeg een deel van je inkomsten afgeven aan die partijen en dan moet je ook nog eens zelfs gaan renoveren terwijl je je eigen inkomsten niet mag houden? Dat zou pas dom zijn van die clubs. Ze moeten eerst de grond en het stadion kopen en dan nog eens renoveren.. Overigens zijn er nu genoeg ploegen die hun stadion willen renoveren of een nieuw willen bouwen. Ze volgen dus het voorbeeld van Juventus, eindelijk.

Daarnaast snap ik het standpunt wel van Ajax en is het logisch dat ze hard spel spelen. Maar ik denk dat wanneer het puntje bij het paaltje komt dat ze gewoon tot een overeenkomst komen en Roma die bankgaranties geeft.

29 juli 2011 om 11:16

Mij lijkt het wel duidelijk geworden dat ondanks het grote kapitaal van die Amerikaan Roma gewoon niet ruim in de financiele middelen zit.
Verklaar mij anders dit gedoe met die bankgarantie.
Verklaar mij die hele vreemde aankoopconstructie van Bojan.
Verklaar mij dat hele matige salaris dat Gabriel Heinze als transfervrije speler kreeg aangeboden.
Verklaar mij het hele matige salaris (voor Italiaanse begrippen) voor De Steek.
Mijn verklaring is als je nuchter nadenkt dat er helemaal geen geld is , maar misschien kan jij mij vertellen waarom ik dat helemaal mis heb.

29 juli 2011 om 12:34

Roma heeft niet zoveel ruimte in kapitaal als Juventus, Milan of Inter nee maar die Amerikaan heeft ook duidelijk gemaakt dat hij met andere dingen bezig is. Zo gaat hij investeren in een gloednieuw eigen stadion dat ook al veel geld in beslag neemt. Dat verhaal met die bankgaranties opzich is al vreemd aangezien dit normaal altijd standaard vaststaat.

Die vreemde aankoopconstructie rond Bojan komt door Barca en niet door As Roma. Barca wou min of meer deze constructie, stond toch een week geleden oa uitgebreid in La Gazzetta. En het matige salaris van Heinze is simpel te verklaren. Hij kon nergens echt aan de bak en Roma wou hem als derde of vierde keus. Je kan beter denken waarom gaat Heinze in op dit loon (is overigens een netto loon, net zoals bij Stekelenburg).

En geen geld is natuurlijk onzin, ze hebben wel voldoende geld daar. Alleen proberen ze hun salariskosten op jaarbasis zo laag mogelijk te houden. Waarom? Wel de financial fairplay komt in zicht en dan wil je ook in orde zijn. De omzet van Roma is jaarlijks boven de honderd miljoen en hun begroting in totaal is ook aardig, geld zullen ze wel hebben.

29 juli 2011 om 14:59

Ajax wil gewoon voorkomen dat ze opnieuw genaaid worden door Roma. Toen Chivu van Ajax naar roma ging moest ajax ook jaren op haar geld wachten.

Ajax heeft dus niet zulke goede herinneringen aan het zaken doen met AS Roma. Dus zo raar is het niet dat Ajax een bankgarantie van Roma wil. Eigenlijk mag Roma blij zijn dat ajax uberhaupt nog zaken wil doen met ze.
Maar dan vraagt Ajax dus volkomen terecht een bankgarantie en dan gaat roma moeilijk lopen doen...... Moet niet gekker worden allemaal!
Als ik Ajax was zou ik gewoon tegen Roma zeggen: dikke vinger. Het hoeft al niet meer. Wij hebben ook principes en op zon manier ga je niet met ons en met Steekelenburg om.

AS Roma: een club met weinig fatsoen!

ik denk zeker dat van Ajax naar AS Roma een sportieve verbetering is al is het alleen maar omdat het gewoon een betere competitie is. Maar ik denk ook zeker dat Stekelenburg bij een veel betere club mee kan en in een betere competitie, zoals bijvoorbeeld Arsenal of Athletico Madrid. Zonde dat ze hem daar niet willen.

29 juli 2011 om 12:27

Zoveel beter is het niet meer. Italie is flink op zijn retour. De onderlinge duels de laatste 3 jaar: Ajax - Juventus, Ajax - Milan, Ajax - Fiorentina, PSV - Sampdoria, Twente - Inter, Utrecht - Napoli Nec - Udinese daar wonnen de NL clubs meer punten dan de Italiaanse.
OOk qua beleving en sfeer is Italie zeer matig. Gemiddeld komen er in Nederland inmiddels bijna meer mensen per wedstrijd naar het stadion dan in Italie (geloof 19:000 om 21.000) en speel je in Italie wekelijkse voor half volle zwaar verouderde stadions.

29 juli 2011 om 12:38

In Italie zaten afgelopen seizoen 24.897 toeschouwers per duel, je kan natuurlijk een paar duizend eraf trekken om het verschil wat kleiner te maken. Italie was flink op de retour ja maar momenteel is er een lichte stijging qua spelerskwaliteiten en niveau van de clubs. En zulke matchen erbij halen is altijd makkelijk. Is Schalke dan ook beter dan Bayern aangezien zij de halve finales haalde en Inter uitschakelde (dat inter dat bayern eruit gooide)?

Als Ajax, Psv, Twente, Utrecht en Nec in de Serie A zouden spelen dan zouden ze toch te kort schieten. Ajax, Psv en Twente zouden in de top tien spelen maar die andere twee zouden vechten tegen degradatie. En qua niveau en dergelijke is het voor Stekelenburg zeker beter, zeker als je naar de aanvallers kijkt die hij tegenkomt.

29 juli 2011 om 13:19

Ajax - Juventus juventus op het moment middenmoter
Ajax - Milan allebei kampioen dus vergelijkbaar
Ajax - Fiorentina ook middemoter dacht ik
PSV - Sampdoria Sampdoria ook middemoter
Twente - Inter vergelijkbaar
Utrecht - Napoli ook vergelijkbaar
NEC - Udinese Udinese denk ik beter

ajax en psv halen dus als topploeg uit NL meer punten dan middemoters uit Italie, Ajax PSV en Twente komen dus ook in de middemoot van italie terecht, dus die comp is denk ik toch echt beter.

Beleving kan ik niks over zeggen

Enzogaat Ajax straks toch akkoord hoor zonder een bankgarantie. Wedden?? Zo gaat het namelijkaltijd met Ajax. Wees toch eens standvastig. Dit is niet de eerste keer dat Roma loopt te klooien!

Even er vanuitgaande dat Stekelenburg vertrekt:

-stekelenburg weg
-padt weg
-graafland weg
-bizot verhuurd

Ik vind Vermeer ruim voldoen als nieuwe 1ste keeper (laat de details er even buiten), maar dan heb je alleen Verhoeven en onbekenden jeugd keepers (jong Ajax: Hahn, Kramer en A1: van der Hart, Leeuwenburgh) over als 2de en 3de keepers.

Die keepers van Jong Ajax en de A1 ken ik niet goed, maar het lijkt me lastig voor hun nu al de plek van 3de keeper in te nemen. Ook Verhoeven vind ik geen ideale 2de keeper. Babos werd door Ajax zelf zwaar ontkracht, dus ik vraag me ten zeerste af wie of welke keepers er dan gaan komen.

Iemand suggesties of gedachten hier over?

Ik zie de transfer uiteindelijk wel afketsen. Als ze Stekelenburg zo graag wouden hebben hadden ze al lang en breed de gevraagde bankgarantie overlegd aan Ajax. Standvastig blijven Ajax, En hoe zuur het ook voor de Steek mag zijn, AS Roma gewoon een deadline stellen! Daarnaast moet Steek het zichzelf ook niet aan doen om in een modale competitie als de Seria A te gaan spelen waar de toeschouwers massaal wegblijven en de boel er op achteruit vliegt. Steek moet nog een jaar blijven bij Ajax, opnieuw kampioen worden met Ajax, verrassen in de Champions League, dan de volgende zomer naar een mooie club in Engeland of Spanje.

Het feit dat de verkoop van de club er ook nog Steeds niet er definitief doorheen is helpt ook niet. Vandaag zou de dag zijn, we wachten maar weer gespannen af.

Wel vreemd dat er klaarblijkelijk 40miljoen aan transfers te besteden was, je Menez net voor 8miljoen verkocht hebt (waarvan je 4miljoen direct hebt ontvangen) en je dan NOG niet 6 a 8 miljoen garanties kan overleggen.

Ik dacht echt dat we hier vanaf waren nu Rosella en Prade eindelijk de deur uit zijn, maar het is een gebed zonder einde...

Dibenedetto wil Roma een naam in het buitenland geven, dat lukt zowel ja.... Het is alleen jammer genoeg een erg slecht naam.....

29 juli 2011 om 11:50

Er werd eerder deze week gezegd dat woensdag de dag zou zijn.
Vind het vervelend voor Stekelenburg, maar begin zo langzamerhand er een hard hoofd in te krijgen. heb het idee dat Roma nog steeds met een alternatief bezig is en niet 100% voor hem gaat.

29 juli 2011 om 14:19

@ Dajearturo

Helemaal met je eens, dacht dat we tijd van de laatste jaren Sensi achter ons hadden gelaten, helaas hebben we het beide mis!!

Hoe moeilijk kan het zijn om een simpele bankgarantie te overleggen aan Ajax? Nou als je niet kredietwaardig bent heel moeilijk kan ik je vertellen!!

Eigenlijk schandalig dat Roma zou moeilijk doet, ze willen graag een keeper en dan ga je zo onderhandelen. Overigens denk ik dat dit alleen maar in het nadeel van Roma werkt, welke club wil er straks nog onderhandelen met deze stugge Italianen die niet eens willen doen aan bank garanties.

Heel goed Steek laat die club lekker verder zoeken als t allemaal zo moeilijk is en ze het te duur vinden. En Ajax heel verstandig dat ze niet gaan verkopen zonder bankgaranties. Altid hetzelfde met die Italiaanse clubs maja dat krijg je met die miljoenenschulden waardoor je lastig een bankgarantie kunt krijgen. Met Chivu was t toen ook al heel wat gezeur om die bankgaranties rond te krijgen.

Haha, die poll!! 60% vindt dat Ajax -> Roma geen verbetering is. Natuurlijk wel. mooiere competitie, AS Roma speelt vaker CL, doet half en half mee om het kampioenschap, je speelt tegen betere spelers.
Het verschil tussen respectievelijk Overtoom en Hamsik is namelijk best groot
en zo kun je nog wel meer voorbeelden noemen. ook zitten er betere spelers bij AS Roma dan bij Ajax. waarom zou het geen verbetering zijn?

29 juli 2011 om 12:34

komt vooral door het feit dat ajax dit seizoen cl speelt en roma niet.
bovendien zullen de meeste mensen roma ook niet kampioen zien worden aangezien ac milan toch wel erg goed is geworden.
de competitie is natuurlijk wel wat mooier al is het voetbal echt niet aan te gluren.
daarnaast gunnen de meeste mensen hem een transfer naar een grotere club, laten we eerlijk zijn, steek hoort bij de wereldtop en op zijn leeftijd zou het nu onderhand toch wel lekker zijn als hij bij een topclub kan spelen en ook nog lekker veel kan verdienen (wat bij roma nu ook nog wel meevalt)
op lange termijn is het natuurlijk wel een verbetering maar de meeste mensen kijken gewoon op de korte termijn...

bankgaranties, tja dat krijg je als je zomaar schulden mag hebben van 200 miljoen etc.
maar kom op zeg, als ze dan nog niet eens een transfer van ruim 6 miljoen kunnen garanderen, naja logisch want geen enkele club met schulden kan eigenlijk iets garanderen maar ja, zolang het maar niet aangepakt wordt....

Ik geloof eigenlijk nog niet zoveel over de exacte inhoud van dit bericht watn het is bekend dat Stekelenburg bij Ajax 2,1 miljoen euro verdiend. In Nederland betaal je al veel salaris daar over maar in Italie betaal je 50% belasting.. Misschien dat het 1,5 miljoen euro netto is? Bruto 3 miljoen vind ik een passend salaris voor hem als daar groei mogelijkheden bij zitten!

Het lijkt een beetje de wereld op zijn kop: nu gunt Ajax de transfer, maar lijkt het alsof Stekelenburg zelf niet meer wil.... heel benieuwd hoe dit verhaal eindigt.

.. Mooi, dan hoef ik me tenminste niet emer aan Stekelenburg te ergeren als hij er weer een onmogelijke bal uithaalt. Dan mag ik nu( voor de televisie) gaan schelden op Vermeer om hetzelfde.

Sorry hoor maar wat een grappige Ajax supporters hebben wij.. Ajax beter dan Roma , Eredivisie hoger niveau dan Serie A? Ajax word met moeite 7/8e in Italie en daar durf ik 100 euro om te wedden , Roma word in Nederland met 2 vingers in de neus kampioen als jullie het verschil echt niet zien kunnen jullie maar beter stoppen met voetbal kijken want dan is je verstand echt nog lager dan dat van een aap.

Als Ajax Stekelenburg verkoopt hebben ze nog altijd de beste keeper van de Eredivisie in huis, namelijk Vermeer. Natuurlijk is Stekelenburg van een heel hoog niveau en behoort hij naar mijn inziens tot de top 5 keepers van de wereld, ook Vermeer is een hele goede en heeft ook de potentie om zo goed te worden als Steek. Geen probleem dus als Steek wordt verkocht, brengt weer wat geld in het laatje.
Daarbij komt nog dat als Steek niet verkocht wordt dan zit je met een probleem, Maarten die volgend jaar gratis de deur uitwandeld mits hij niet bijtekent, en Vermeer die niet nog een jaar als 2e keeper wil fungeren.

Waar ik al bang voor was wordt helaas weer de harde realiteit, Roma is helemaal niets opgeschoten met de nieuwe eigenaar!! Kom op zeg een simpele bankgarantie, oftewel jij als club staat garant voor een bedrag welke je overmaakt naar een andere club meestal binnen een gestelde afgesproken termijn!! De laatste jaren van het tijdperk Sensi had ik nu niets anders verwacht, maar met di Benedetto aan het roer van mijn club had ik toch meer mogen verwachten, op zijn minst dat hij kredietwaardig is !!

On: Kan me voorstellen dat Maarten niet meer graag naar Roma komt, voor hem moet dit alles voorkomen als een slechte maffia film met hem als middelpunt !! Sabatini kan hier ook niets aan doen het zijn de hoge heren ( di Benedetto, Pallotta etc. ) die aan de hooggespannen verwachtingen van deze ooit zo roemrijke club niet kunnen voldoen vooralsnog!!

29 juli 2011 om 21:35

http://www.facebook.com/asromastreaming

Geduld, my friend....

On: Dibenedetto kan hier weinig aan doen, de verkoop is nog niet rond daar Unicredit gewoon niet betrouwbaar is, de Amerikanen hebben al een 'gat' van 15mil gevonden dat Lasensi nog even als kadootje tussen de financien had verstopt, die wiillen alles 100% uitpluizen voordat de deal rond is.

Als Dibenedetto Echt eigenaar is (volgende week) valt er echt een last van ons af, trust me.

ps: met Gijon, River Plate, Barcelona hebben we geen problemen gehad, het zegt toch ook wel wat over het muggeziftigere ajax dat dit maar duurt?

pps: als mensen denken dat wij de enigen zijn, we wachten ook al 2 jaar op de afbetaling Aquilani van Liverpool, dat wordt alleen niet zo breed uit afgemeten in de Nederlandse pers als n deal tussen Roma & Ajax

30 juli 2011 om 13:32

@ Dajearturo

Ja je hebt gelijk, maar we hebben al zolang geduld moeten hebben ( de laatste jaren Sensi was qua transfers niente ) dat ik ff dacht .....

Ja las net dat de definitieve verkoop van Roma aan di Bendetto medio augustus helemaal rond zou moeten zijn!!

On: Tuurlijk zal het ook een beetje aan Ajax hebben gelegen maar ik kan ook wel voorstellen na het Chivu verhaal dat Ajax wat voorzichtiger dan normaal was met Roma als onderhandelingspartner, maar ik ben zeer blij dat deze transfer van Maarten naar La Magica zo goed als helemaal afgerond is !!

Eerste Nederlandse speler ooit bij Roma en dan zo'n geweldenaar als de Steek, geweldig !!

Jammer, ik gun het hem zeker. Hij is voor mij de beste keeper uit de eredivisie en ik gun hem ook meer dan AS Roma, Ik vind het raar dat Arsenal niks van zich laat horen. Met Almunia in huis ben je ook niet echt blij denk ik.

Hij is nu 29 en moet dus wel een keer vertrekken. Hij is nu denk ik op zijn top

31 juli 2011 om 04:59

van de sar was met zijn 41ste nog top.

maar dat red stekel niet denk ik

31 juli 2011 om 04:59

van de sar was met zijn 41ste nog top.

maar dat red stekel niet denk ik

http://www.facebook.com/asromastreaming

Hij komt net Fiumicino airport uit, licht aan het eind van de tunnel....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren