Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Zo goed als hij nu is, had ik hem tijdens zijn stage niet gezien'

Laatste update:

Aras Özbiliz maakte zondag in de oefenwedstrijd van Ajax tegen Independiente uit Argentinië (5-1 winst) drie doelpunten in zeven minuten tijd, maar Theo Janssen, Rodney Sneijder en Lorenzo Ebecilio maakten eveneens een prima indruk. Man van de wedstrijd werd echter terecht Thulani Serero.

/

De vervanger van Christian Eriksen stond met schitterende steekpasses aan de basis van de drie doelpunten van Özbiliz. "Zo goed als hij nu is, had ik hem tijdens zijn stageperiode niet gezien", vertelt Ajax-coach Frank de Boer maandag aan De Telegraaf. "Misschien was hij te gespannen. Maar nu is hij los."

"Hennie Spijkerman had me al gezegd dat het een fantastische voetballer is. Ik hoop dat Thulani het me moeilijk gaat maken." Foppe de Haan werkte eerder bij Ajax Cape Town met Serero samen en oordeelde dat de Amsterdammers 'de beste speler van Zuid-Afrika' naar Nederland hadden gehaald.

Thulani Serero hoort in de basis van Ajax thuis

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Thulani Serero heeft mij tot op heden behoorlijk positief verrast.
Het draaide wel goed toen hij erbij kwam, hij gaf echt geweldige eindpasses zodat Ozbiliz in scoringspositie kwam.
Eriksen had ik wel in de basis verwacht, maar hij heeft er behoorlijke concurentie bij gekregen

25 juli 2011 om 17:38

Eriksen heeft geen concurentie, en de Jong ook niet en Serero ook niet. Roulatiesysteem .... !!! Dat betekend dat Serero ook genoeg gaat spelen.

Alleen vraag ik me af waarom Ebecilio in de tekst goed werd genoemd. Drama met een hoofdletter D, zijn goal camoufleerde zijn waardeloze spel. Slechte voorzetten, weinig goede gelukte acties en veel overtredingen. Vond hem de miste bij Ajax ...

Aras Özbiliz maakte zondag in de oefenwedstrijd van Ajax tegen Independiente uit Argentinië (5-1 winst) drie doelpunten in zeven minuten tijd, maar Theo Janssen, Rodney Sneijder en Lorenzo Ebecilio maakten eveneens een prima indruk.

Serieus? Ebecilio? Wat een drama was dat gisteren zeg. Hoop dat hij snel wat beter gaat spelen anders wordt het toch echt boerigter op links. Serero liet trouwens gisteren ook zien dat hij verdedigend zijn mannetje kan staan.

25 juli 2011 om 07:30

Ik heb de wedstrijd gisteren neit gezien, maar ik vind het ook raar dat Ebicilio op die plek bij Ajax blijft staan. Heeft nog totaal niet het niveau dat verwacht wordt. Ik zou hem lekker uitlenen aan een Vitesse ofzo, zodat hij echt door kan groeien. Hij maakt Ajax op dit moment niet sterker naar mijn idee.

25 juli 2011 om 07:34

Inderdaad, die vond ik ook ronduit slecht spelen, hield het vled niet breed, trok naar binnen zodat hij Erikssen voor de voeten liep etc. Ik ben bang voor hem dat wanneer Boerrigter fit is hij het nakijken heeft, zeker ook met Ozbiliz in vorm...

Over Serero: Ik vind hem zeker een basisklant, alleen de vraag is voor wie? De Jong?? Dat zou heel vervelend zijn voor Siem. Ik zie echter Erikssen en Janssen niet uit de basis verdwijnen...

Heerlijk deze luxe problemen

25 juli 2011 om 07:43

Toch vind ik dat Ebecilio een keer op rechts moet beginnen, daar lijkt hij mij stukken gevaarlijker.

Eriksen blijft sowieso staan onder de Boer, als je janssen eruit haalt voor serero krijgt je een middenveld met: eriksen de jong serero dat lijkt me toch iets te aanvallend. Maar idd wel lekker dat luxe probleem

25 juli 2011 om 08:20

ik denk dat ebicili zo veel speelt omdat hij bijna altijd wel scoort of bij een doelpunt betrokken is.
ik vind hem zeker niet constant spelen etc maar aan het eind van de wedstrijd vind je zn naam wel vaak op het scorebord....

25 juli 2011 om 08:29

Dat kan ik toch niet herleiden naar vorig seizoen. Ik vond, met name tegen het eind van het seizoen, Ozbiliz stukke beter spelen dan Ebicilio. Aras staat ook te boek als groter talent, dus geheel verassend is dat niet...

25 juli 2011 om 09:49

Bekkerz

Of Ebecilio eruit halen en dan Eriksen hangend op links zetten. En Serero weer op de plaats van Eriksen.

25 juli 2011 om 10:09

Das ook nog een optie, alleen is Erikssen wel een hele sterke 10 aan het worden... Moeilijke zaak hoe dan ook

25 juli 2011 om 11:13

Nee, op links moet er gewoon een linkeraanvaller staan. Geen consessies doen aan je systeem om een speler in de basis te krijgen die je leuk vind.

Ik hoop dat Boerighter snel fit is, want ik denk dat dat onze vaste linksbuiten moet worden.

25 juli 2011 om 11:20

wat een luxe probleem zeg.
serero laat nu wel zien dat hij een fantastische speler is, maar hij speelt nog maar een paar wedstrijden zo goed.

Steek
vd Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
de Jong
Janssen
Eriksen
Sulejmani
Sightorsson
Boerrigter
25 juli 2011 om 11:23

Eens, alleen denk ik wel dat we helaas Siem de Jong eruit moeten halen. Eriksen wordt dan de linker aanvallende middenvelder en Serero de rechter of andersom. Jansen erachter. De Jong, Anita en Lodeiro als stand in. Sneijder, Rits en Enoh/van der Heijden als reserve. Ik ben van mening dat we Enoh of Van der Heijden beter kunnen verkopen. Anders heb je 4 verdedigende middenvelders in je selectie. Naar mijn mening mag het Enoh zijn, omdat ik Van der Heijden voetballende hoger inschat. Sneijder en Rits mogen nog een jaartje rijpen in het tweede en anders mag Sneijder wel verhuurd worden. Rits is namelijk toch nog erg jong en is dus geen schande die in de A1 of tweede laten spelen.

Vermeer
VD Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Serero
Janssen
Eriksen
Sulejmani
Sigthorsson
Boerrigter
25 juli 2011 om 11:55

Precies de opstelling die ik ook in gedachten had.
Mooi om te zien dat Ajax weer een overschot heeft aan goede middenvelders, dat is de laatste jaren wel anders geweest.

25 juli 2011 om 12:22

De Jong is geen basisklant voor het middenveld. Een middenveld met Janssen, Eriksen en de Jong is gewoon vragen om problemen. Anita en Enoh hebben een probleem. Aangezien Eriksen en Jansen sowieso basis staan.

25 juli 2011 om 13:45

Kan Serero niet links buiten.en Serero moet nu even genieten van Ajax is een goede speler.maar iedereen weet dat Eriksen volgend seizoen niet meer bij Ajax is.als Eriksen zo door gaat pakt AC hem volgend seizoen.als Feyenoorder zeg ik Ajax gaat knallen.
Mooi Team maar dan Aras op links.ebecillio word altijd in jeugd elftallen gepasseerd door Cabral.en Cabral haalt de basis bij feynoord niet.ik ben een Feyenoorder maar zonder Ajax haat. Beetje raar zkr.maar Ajax gaat mooi voetbal spelen.en Feynoord ook.
Feyenoord en Ajax hebben allebei verstegingen in Afrika er word daar geweldige spelers gehaald.als ik aan een Zuid Afrikaanse speler denk ik gelijk.dansende voetballers mooie manier.op een goed en mooi seizoen.

25 juli 2011 om 21:23

Helemaal mee eens. Ebicillio is Ajax onwaardig en Serero moet spelen. Hij zou prima als linksbuiten kunnen spelen, ik heb hem in filmpjes op youtube ook van die positie zien komen en scoren. Frank kan ook kiezen om Serero op rechts te zetten en Sulejmani op links, dan zou Sigthorsson wat meer rendement kunnen halen. Nu speelt een linkspoot op rechts en een rechtspoot op links om beter te kunnen schieten.

26 juli 2011 om 21:25

100% mee eens... Daarnaast zul je veel spelers nodig gaan hebben, Ajax is actief op 3 podia...

25 juli 2011 om 08:20

inderdaad dat dacht ik ook meteen toen ik het stuk las!
Ebecilio speelt echt slecht, zwak schot richting goal, slechte voorzetten, egoistisch en houd het veld niet vaak breed genoeg waardoor die in de weg loopt op sommige momenten.
En dan nog niet eens te spreken over die vieze overtredingen die hij maakte.. bahbah

Ala dit vol kan houden geef ik hem een gouden toekomst.
Dan kan hij zo naar barcelona real of manchester.
Echt een hele goede en goedkope aankoop.
Ik denk de jong het zwaar gaat krijgen met al deze concurentie.

maar Theo Janssen, Rodney Sneijder en Lorenzo Ebecilio maakten eveneens een prima indruk
Met die eerste 2 ben ik het eens maar Ebecilio maakte totaal geen goede indruk op mij...

Serero is echt een fantastische speler, hiervoor komt men naar het stadion!

25 juli 2011 om 08:03

Theo Janssen?? heb je die penalty nie gezien ofzo..slechter kan nie..

Serero speelde idd goed maar mag ook wel tegen zo n team...

En prima indruk ja tegen het B team van Independiente..daar wint een Topklasser ook nog wel van

Het a team van Independiente is al niks dus laat staan het b team...

25 juli 2011 om 08:07

Hij was niet goed ingeschoten, maar op één actie kan je toch niet zeggen of iemand slecht speelde? Hij gaf veel goede passen waaronder ook mooie steekpassen.

Vond jij Serero, Rodney Sneijder en Janssen dan erg slecht spelen!? Ze maakten allen een prima indruk en Serero stak er met z'n passjes bovenuit. Tuurlijk is dit niet tegen Twente of Psv.

25 juli 2011 om 08:10

vond ze goed spelen ja maar da mag ook wel toch? tegen het b team van independiente

maar de titel zo goed vindt ik een beetje overdreven..laat hem da maar eerst bewijzen dat hij da ook kan in de nederlandse competitie..of in de champions league maar dan vallen zo n spelers vaak erg tegen..als hij het dan laat zien..dan vindt ik die titel wel gepast..maar nie na 1 wedstrijdje tegen zo n b elftal......

25 juli 2011 om 08:14

idd vindt het ook een beetje overdreven dat Janssen nu alles moet opeisen.
Je zag het al aan hem hij wilde zo graag voor het ajax publiek in de eerste thuiswedstrijd scoren en de bal opeisen. Vorig jaar nam Sulejmani alle penaltys deed ie perfect dus waarom nu niet. Theo Janssen hoeft ook niet alle vrije trappen te nemen op de meest gekke plekken. Soms is het ook wel eens goed om theo janssen juist vrij te hebben want dan kan die ook gevaarlijk zijn. Niet elke vrije trap of corner is ook goed van theo vindt ze af en toe iets te hoog weten die kleine ajacieden geen raad mee

25 juli 2011 om 11:15

Hij is duidelijk de man met de beste trap, die moet je gewoon achter elke spelhervatting hebben staan, klaar. De eerste trap is het belangrijkste en erop speculeren dat als je hem er niet achter zet dat hij hem via via eventueel krijgt en eventueel kan schieten is te ver gezocht.

Hoor alleen maar goede verhalen over serero, ben heel benieuwd naar hem aangezien ik nog niet de tijd heb gehad om hem te zien spelen..

Vond ebicillio vorig jaar al matig eindigen en als ik alles zo een beetje lees is het nu echt drama, zo word het voor boerichter wel makkelijk gemaakt..

Tegen Brondy was Serero ook opvallend aanwezig.
Maar begrijp de reactie van De Boer, gisteren stak hij met kop en schouders boven iedereen uit. Qua snelheid van handelen en hoogstandjes in dat aanspelen.
Het ziet er allemaal zo vanzelfsprekend uit bij hem, moeiteloos en op het nonchalante af. Wat een groot talent kenmerkt.
Wel rustig aan gaan brengen. We weten nu wat hij teweeg kan brengen.

En zeker, Janssen was magistraal in z'n crosspasses, telde er zeker 10 die perfect aankwamen.
Dus, een leider én spelverdeler, waarvoor hij ook is aangetrokken !!

Ben zó benieuwd naar komende weekend tegen Twente. Een eerste echte vuurdoop !!

Met Janssen, Serero en Eriksen heb je een geweldig(aanvallend) middenveld. Helaas zal De Jong dan plaats moeten maken en als stand-in moeten fungeren voor een plek op het middenveld of in de spits.
En dan heeft Ajax ook nog spelers als Enoh en Anita die misschien in een meer defensieve strategie nog wel hun minuten gaan pakken wanneer nodig.

25 juli 2011 om 08:36

Idd De Jong moet wellicht als backup of als concurrentie voor Sigthorsson gelden. Dan hoef je geen reserve nr 9 meer te kopen. Dan kun je beter geld investeren in een fysiek sterke defensieve rechtermiddenvelder. Waarbij Enoh dan ook het veld kan ruimen !

25 juli 2011 om 12:27

Een fysiek sterke defensieve rechtermiddenvelder? Hoezo een rechtermiddenvelder als je enige defensieve schakel centraal staat?

25 juli 2011 om 16:28

Heb je het niet gehoord ?? Het voetbal krijgt een nieuwe regel. Van omschakeling aanval naar verdediging mogen nieuwe spelers het veld in rennen, (net als bij Ijshockey) waarbij de vleugelspelers worden vervangen door fysieke defensieve rechter en linkermiddenvelders.

Wel opletten he!!

ON: Psv versterkt, Ajax versterkt, Twente versterkt..... Ik ben benieuwd wie er kampioen gaat worden. Twente maakte op mij een heel sterke indruk tijdens de oefenwedstrijden, maar toch hoop ik dat mijn cluppie Ajax er met de schaal mee vandoor gaat

Ok het waren twee oefenwedstrijden tegen zwakke tegenstanders, maar als dit het begin van meer is dan zie ik het nog somber in voor Eriksen. Als de Boer Serero een kans gaat geven en hij speelt zoals die de laatste wedstrijden speelt dan kan hij niet om hem heen. Iedereen kent de kwaliteiten van Eriksen, vind hem zelf ook een geweldige speler maar de wedstrijden waarin hij uitblinkt kan ik op 1 hand tellen. Tevens heeft hij met het jeugdelfal van Denemarken deze zomer gespeeld. Dus misschien wordt het voor hem wel zo'n seizoen zoals van der Wiel afgelopen jaargang heeft gespeeld.
Het is een beetje doemdenken, maar zoals het er nu naar uitziet gaat 1 van de 2 sneuvelen door het succes van de ander en dat is zonde want het zijn uitstekende jonge voetballers met veel potentie. Gevalletje van der Vaart en Snijder?

25 juli 2011 om 09:58

Somber inzien voor Eriksen?? Nou vriend, eriksen gaat er echt niet uit hoor uit het elftal van de boer, hij werkt met hem samen sinds de A1 en het is het pareltje van De Boer die er echt niet uit gaat, 1 vd grootste, misschien wel grootste talent van Ajax op dit moment. Creatief, snel, lichtvoetig, overzicht, steekpasses, deze jongen heeft bijna alles al om een wereldtopper te worden, alleen moet die wat meer scoren nog en iets dwingender aanwezig zijn. Maar ik zie dan eerder het licht uit gaan voor Siem dan voor Eriksen, alleen Siem zal er ook niet uit gaan want dat is ook belangrijke speler voor Frank de Boer, (zie de contractverlenging). Ook ik vind Serero geweldig hoor en graag in de basis maar de vraag is dan voor wie, want middenveld zal denk ik echt bestaan uit Janssen - De Jong - Eriksen

Idd Serero is de verrassing van de voorbereiding. Een erg aangename eigenlijk !

Als Eriksen al op 10 speelt, zal De Boer Serero wellicht rechts voorin een plaatsje voor hem inruimen. Want Sulejmani blijft een momentenvoetballer, die sporadisch schittert.

25 juli 2011 om 16:32

Sulejmani gaat er echt niet uit hoor, die begint net weer in zijn oude vorm te geraken. Eriksen blijft bij de Boer normaliter op 10. Ik hoop op de volgende opstelling.

Vermeer
van der WIel
Alderweireld
Vertongen
Boilesen
Lodeiro
Janssen
Eriksen
Sulejmani
de Jong
Serero

Serero is op dit moment nog geen basisklant. Heel ajax is nog hardstikke jong
Heel ajax is nog niet constant genoeg het zijn individueel leuke spelers
maar het is bij ajax de eerste tien minuten goed dan tien minuten slecht en dan weer vijf minuten goed en dan weer tien minuten slecht en dan weer tien minuten goed tot aan de rust

Heel frustrerend voor de boer. Maar met een vaste basisgroep met wat meer ervaring bereikt ie toch meer. Eriksen is toch verder dan Serero. Het is mooi voor wanneer Eriksen dan toch weg wil en ajax kan Cashen dan staat er iemand klaar. Serero moet vooral lekker doorgaan met zo spelen en daarnaast de facetten van het nederlandse voetbal zich eigen gaan maken. Aanvallend is het leuk maar er komt natuurlijk meer bij kijken dan die ene leuke actie...

Voetbal international is nog niet begonnen maar ik denk dat in dat programma bij van der gijp wel weer naar boven zal komen dat bij Ajax ze allemaal 1,50 zijn en niet langer met eriksen,serero, anita, lodeiro dat is bij elkaar 5 meter Ha! Hoor het Gijp al zeggen.

wel fantastisch om te zien serero deze jongen moeten ze rustig gaan brengen vindt sowieso dat ze op het middenveld veel creatieve jongens nu hebben met sneijder, lodeiro, serero en het heeft er alle schijn van dat eyong enoh nu echt gaat afvallen die vindt ik er ook totaal niet tussen passen en die vertraagt het spel vreselijk om naar te kijken.

Sorry hoor voetbalzone, ik zat live in het stadion, maar Ebecilio maakte echt n matige indruk, degene die ik goed vond waren Janssen, Erikssen, Serero en Ozbiliz, ook Sneijder deed het niet verkeerd.

Ebecilio moet echter zo snel mogelijk worden vervangen door Boerrigter, hopelijk doet die het beter.

Als die Serero echt zo goed is, dan moet ie gaan spelen. Maar op welke positie komt ie het best tot zijn recht en is Erikssen niet gewoon een klasse beter vraag ik me af.

Als Ajax echt veel doelpunten wil maken met die Ijslander voorin moeten ze Boerrighter aan de linkerkant zetten met zijn goede voorzetten. Ebicilio moet hij aan de rechterkant zetten. Ebecilio is gevaarlijker dan Sulimani. Het ziet er misschien nog wel een beetje wild uit bij Ebicilio, maar er komt altijd dreiging bij hem vandaan en kan met zijn rechtervoet de bal in de 16 meter gooien.
Kan het middenveld de af vallende bal weer oppakken.
Denk dat Ajax met groot gemak kampioen gaat worden, omdat ze gewoon beste en breedste selectie hebben.

Persoonlijk zie ik liefst een middenveld met Siem de Jong, Eriksson, Theo Janssen. Met een voorhoede van Sulimani, Sightersson en Boerrighter. Als ze zo starten, kan in de loop van de competitie nog altijd wel veranderingen optreden. Sulimani naar links en Serero erin bijvoorbeeld. Ook ik vind Ebicilio niet goed genoeg.

Ebecilio maakte een prima indruk? In het live meepraten topic was iedereen het er anders toch wel aardig over eens dat ie geen knikker raakte...

Serero heeft me wel blij verrast. Je hoort wel vaker over van die spelers die 'het écht gaan maken,' maar die op een niveau hoger vaak tegenvallen, maar dat is afgaande op de 45 minuten die ik nu van hem heb gezien totaal niet het geval.

''aras Özbiliz maakte zondag in de oefenwedstrijd van Ajax tegen Independiente uit Argentinië (5-1 winst) drie doelpunten in zeven minuten tijd, maar Theo Janssen, Rodney Sneijder en Lorenzo Ebecilio maakten eveneens een prima indruk.''

Ozbilliz maakte inderdaad wel indruk maar nu was de tegenstander natuurlijk van een dusdanig niveau dat het ook niet heel moeilijk was.

Ik snap alleen niet dat hij Ebecilio een prima indruk vond maken, want met alle respect ik vond Ebecilio echt een slechte indruk maken. Die jongen blijft maar van een grote afstand schieten terwijl hij daarmee moet stoppen omdat het toch geen zin hebt en het rendement van die jongen is echt dramatisch ik hoop toch echt dat Boerrigter beter is want Ebecilio is absoluut de zwakste schakel in dit team.

Met Janssen en Serero ben ik het eens, Janssen legt echt ballen op je stropdas gewoon geweldig om te zien wat een gave traptechniek hij heeft. En Serero gaat publiekslieveling worden zoals hij speelt, wil het wel altijd via de mooie manier doen maar zolang het lukt mag hij dat blijven doen.
Sneijder heb je niet echt gezien maar je zag wel de tegenstander zo naar Sneijder kijken alsof het Wesley was

AL met al een beetje een nutteloze oefenduel omdat de tegenstander niet je van het was maar denk dat Ajax wel al redelijk klaar is voor komende zaterdag.

Ebecilio moet er gewoon zo snel mogelijk uit, krijg het gevoel dat die zelf ook denkt nu dat die er niet meer uit gaat en heel belangrijk gaat worden maar dat wordt die echt niet, deze jongen is nog veel te onrustig en af en toe echt blind voor het doel. Geef mij dan maar Boerrigter op die plek en anders eventueel nog Serero maar die zie ik weer liever centraal spelen

Ebecilio is te vroeg gebracht en misschien is het beter als hij een jaartje bij een andere club rijpt...hij heeft qua snelheid en drive wel toekomst alleen is vaak onzuiver in z'n passing en overziet het spel niet altijd evengoed waardoor hij egocentrische capriolen uithaald die nergens toe leiden terwijl een mede-speler er veel beter voorstaat.

Aras is rustiger aan de bal, veel minder nerveus en behoud overzicht...daarmee compenseerd hij gemakkelijk de snelheid van Ebecilio...immers hij laat de bal het werk doen en komt hem niet continu brengen..

Ik zie ook dat sommige mede-ajacieden Enoh afschrijven maar ik denk bij zwaardere wedstrijden hij heel belangrijk kan zijn...z'n passes zijn soms onder de maat maar er is niemand zo effectief in de selectie als het gaat om het veroveren van de bal...hij is fysiek ontzettend sterk en kan over een periode van 90 minuten en langer zonder snelheid verlies blijven rennen...ik hoop met intesieve training op passen hij een zeer grote toevoeging is aan dit elftal.

Serero slaomde door de verdediging of ze er niet waren. Ik hoop hem eens samen met Jansen en Eriksen op het middenveld te zien spelen. Vond de jong zwaar tegen vallen.

En sorry hoor, maar ebicillio blinkte uit? Die gozer kan alleen maar achter een bal aanrennen. Er kwam niks bruikbaars vanaf zijn flank. Je kan net zo goed een hond neer zetten, die achter een bal aan sprint.

25 juli 2011 om 12:26

Dan had je de wedstrijd tegen Brondby moeten kijken
De Jong speelde voor het eerst weer na zijn blessure, mist ritme en wordt nog wel beter. Ik denk dat je de Jong wel moet laten staan, hij is de box to box speler die we nodig hebben naast Eriksen/serero en Janssen. De Jong beschikt over een ontzettend goed loopvermogen en zal altijd hard werken voor het team.

25 juli 2011 om 12:31

Ik wist niet dat hij geblesseerd was.

25 juli 2011 om 12:32

Dat was de reden dat hij een deel van de voorbereiding gemist heeft, niets ernstigs geloof ik maar het haalt wel het ritme uit je spel.

Heerlijk weer zo'n frivole speler. Hopelijk gaat hij dit seizoen al meteen furore maken in de Eredivisie. Natuurlijk moeten we niet teveel verwachten van hem, maar wat we zien is al veelbelovend.

Ik zie hier mensen willen spelen met een middenveld:
Serero-janssen-erikssen,

en daarvoor Sulejmani-sightorssen-boerigter...

Dus er hoeft helemaal niet meer verdedigd te worden?? haha...wat een grap. Janssen is een fantastische voetballer, maar zeker geen verdedigende middenvelder...

Ik denk dat Janssen dit seizoen gewoon weinig speelt, let maar op...ajax gaat erikssen echt niet op de bank zetten (of wordt hij toch nog verkocht??)

En de aanval lijkt me niet erg sterk...en het is zeker afwachten hoe deze jongens het gaan doen, aangezien ze nog niet eerder een heel seizoen of nog niet eerder hebben geschitterd....

25 juli 2011 om 12:34

De Boer heeft al meermaals aangegeven Janssen te gebruiken als verdedigende middenvelder, hier heeft hij bij Twente ook een tijd gespeeld en daarvoor wordt hij ook geselecteerd bij Oranje.

Verder zal Serero niet spelen, maar Siem de Jong, zeker in het begin. Met zijn loopvermogen brengt hij ook verdedigend meer dan genoeg.

Nog even over die Janssen als CVM kwestie, daar is hij in mijn ogen zelfs veel beter. Van daaruit heeft hij veel meer ruimte om zijn uitstekende pass te benutten, en dat is toch wel zijn grootste kwaliteit.

25 juli 2011 om 12:45

Verdedigend is Janssen erg matig...waarom denk je dat bij twente Brama langs hem stond?? Omdat die elke wedstrijd liep te beulen, gaten dichtliep en mensen op hun huid zat, kreeg Janssen ruimte...

Bij t nederlands elftal speel je met een blok van Van Bommel-de Jong....janssen zou je dan eerder als v Bommel moeten zien (hoewel hij dit verdedigend ook niet zo goed kan invullen)...aanvallend komt Janssen t.o.v. vd vaart/sneijder helemaal tekort en daarom richt hij zich op een 'verdedigende positie' bij het nederlands elftal...

Nu zet je langs Janssen, serrero (of siem de jong, prima voetballer, maar die ook verdedigend geen geweldenaar is)...en erikssen....en dan zou Janssen dus écht als verdedigende middenvelder moeten spelen, en dit kan hij simpelweg niet....maargoed, we zullen het zien...

25 juli 2011 om 13:03

Ik ben het niet zovaak met Joehoe eens maar ik ben het wel eens met zijn strekking; of er nog verdedigd moet worden? We moeten eerst maar eens afwachten hoe Theo deze taak kan invullen bij Ajax, bij oranje staan er toch veel betere spelers om hem heen waar er nu denk ik teveel van Theo af gaat hangen als de aanval stuk loopt (afhankelijk van de tegenstander). Anita zou ik persoonlijk graag als slot op de deur willen hebben maar ook ik kan tuurlijk smullen van Erikksen, Theo en Serero op 1 middenveld. Maar zoals je zelf al zegt kan Siem ook goed die gaten dicht lopen en is voorin maar ook achterin aanwezig. Ik denk toch dat we afhankelijk van de tegenstanders elke keer een ander middenveld zullen zien. Ook zie ik de Boer niet elke wedstrijd weer Theo in de basis zetten, puur vanwege zijn knie dat die niet teveel overbelast wordt. In het begin zal er heel veel van iedereen verwacht worden en je strijdt toch op 3 fronten mee.

25 juli 2011 om 13:46

Ik ben het ook met Joehoe eens, het is mn in grote wedstrijden veel te gevaarlijk om Janssen als enige verdedigende middenvelder te gebruiken.

Natuurlijk heeft bijv. het Barcelona middenveld ook geen echte breker, maar dan praat je over zo'n hoog nivo ...

De Ajax selectie heeft het nivo niet om zonder 'bikkelende' verdedigende middenvelder te spelen. Dus als je Janssen gebruikt dan moet je hem puur als linkermiddenvelder gebruiken, met de punt naar achteren laat je een type Anita (itt Joehoe denk ik dat Siem de Jong die rol wel aankan overigens) spelen en daarnaast zet je Eriksen.

Je zou Theo alleen in de kleinere wedstrijden als verdedigende midden kunnen gebruiken, maar ik zie ons al tegen PSV uit met Theo in de punt naar achteren. Dat is vragen om moeilijkheden.



25 juli 2011 om 17:52

Dat ben ik dan weer wel met je eens, maar in de topwedstrijden kan je dan anders spelen, met Anita in een verdedigende rol, die sterk genoeg is voor deze taak. Verder is De Jong verdedigend gewoon redelijk, geen topper, maar voor eredivisie begrippen is dat goed genoeg. Verder kan Janssen zijn passing veel beter benutten als hij wat meer naar achteren geschoven staat, dan heeft hij simpelweg meer ruimte.

Hoooooo wacht even: Ebecilio maakte een goede indruk? Nu is de rest van het artikel al niet serieus meer te nemen.. Ik snap niet wat de Boer in deze jongen ziet. Hij neemt wel is waar initiatief, dat op zich is bewonderenswaardig, maar hij heeft serieus 0,0 rendement...

Thulani Serero verbaast ons allemaal waarschijnlijk. Die jongen is zo razendsnel in de kleine ruimtes.. Gisteren zag ik hem in onbalans gebracht worden, 2 stappen struikelen en toch op 1 of andere manier z'n been 'uitschuiven' tegen de bal zodat deze perfect in de voeten van een medespeler belandt. Misschien niet het meest opvallende moment uit de wedstrijd maar zulke acties zeggen mij veel: de jongen is gedreven om voor elke bal te gaan, de jongen heeft ondanks dat hij in de problemen wordt gebracht een ontzettend goed overzicht en hij heeft de techniek om zijn wil uit te voeren.

Eriksen in zijn vorm van gisteren gaat het nog moeilijk krijgen om z'n basisplek te behouden. Ik denk, hoop echter van niet, dat Eriksen een soort vd Wiel seizoen gaat beleven. Gisteren miste hij de echte precisie. Veel actie te ver doorgevoerd, veel passes kwamen niet aan en veel van zijn steekballen werden makkelijk geblokt. Maar wie weet heeft hij even een weekje nodig en is straks alles in orde!

Ook ben ik blij om te zien dat vd Wiel weer teruggaat richting zijn oude niveau, hij kwam gisteren weer goed en vaak mee op en had paar leuke voorzetten. Aan de linkerkant deed Boilesen het ook erg goed! Vertonghen en de Jong misten in mijn ogen ritme en moeten nog wel beter kunnen. Janssen heeft echt een heerlijke trap en dat bewees hij eens ter meer. Legt de bal perfect op de flanken voor Sulejmani, Ebecilio en de opkomende backs, echt heerlijk! Met een speler als deze voor de verdediging heb je geen crosspasses nodig van Alderweireld en Vertonghen.

Ondanks de zeer matige tegenstander kan ik dus nog wel wat positieve punten uit deze wedstrijd halen. De echte test komt volgend weekend wanneer Twente ons te wachten staat. Ik zou Ebecilio eruit laten en Serero op de rechterflank zetten (boerrigter komt net iets te laat in mijn ogen).

Vermeer
vd Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
de Jong
Janssen
Eriksen
Serero
Sigi
Sulejmani
25 juli 2011 om 12:37

Zoals je terecht aangeeft is Janssen meesterlijk als hij een wat aanvallendere rol krijgt en mensen weg kan sturen...janssen moet je echter geen gaten laten dichtlopen, mensen op het middenveld op hun huid zitten, of ballen afjagen. (hier lag al niet zijn kracht, en dit wordt steeds minder gezien zijn leeftijd en levensstijl)...

Met serero-erikssen-janssen mis je een dergelijke speler....tegen de betere clubs in de eredivisie gaat dit je al opbreken, maar europees al helemaal!

Bij ajax zou alleen vertonghen achter erikssen/janssen kunnen...ook anita/enoh komen hiervoor tekort....

25 juli 2011 om 12:40

Daarom ben ik er ook voor om de Jong gewoon te laten spelen, een echte box-to-box speler met inzet en ontzettend veel loopvermogen. Voor eredivisie niveau is dat denk ik wel voldoende, in de CL zal dat je zeker opbreken, maar ik denk dat elke mogelijke opstelling van Ajax uiteindelijk niet zal leiden tot de knockoutfase CL.

Edit:
We missen Demy nu al...

25 juli 2011 om 12:50

Of ooijer centraal achterin, en vertonghen op het middenveld

Ooijer heeft toch niet voor niets een nieuw contract?

25 juli 2011 om 13:00

Alsof Ooijer nog elke wedstrijd het tempo bij kan benen, zeker in de CL niet. Nee als we echt effectief gebruik willen maken van een cv dan zal er een nieuwe moeten komen. Maar ik acht dat onnodig zolang deze groep intact blijft.

Een luxeprobleem dus voor Frank de Boer. In het begin was iedereen er vrij zeker van dat of Anita of Siem de Jong op de bank zou moeten starten omdat Theo Janssen en Eriksen wel vast stonden. Het zou nu zomaar kunnen dat Anita én Siem de Jong op de bank starten. Ik weet niet wat de gedachtegang van Frank de Boer over Anita linksback is? Dat wilde hij niet omdat hij een linksbenige speler daar wilt toch?

25 juli 2011 om 12:28

Anita is nu backup voor vd Wiel, inderdaad met de reden die jij zegt dat hij een linksbenige als linksback wil. Hij heeft nu ook alle posities wel dubbel bezet. Eventueel kan Anita ook op de plek van Janssen uit de voeten. Met Boilesen als linksback en Blind als backup voor linksback en centraal.

Ik zag hem gisteren voor het eerst spelen en op basis daarvan maakte hij een goede indruk, en dat Foppe zegt dat het de beste speler van Zuid Afrika is dan ga er maar vanuit dat hij zeker van toegevoegde waarde voor Ajax kan zijn en gaat zijn. Sterker nog ik denk dat Ajax hier een gigantisch geldbedrag aan kan overhouden wanneer hij over 1 of 2 jaar word verkocht. Maar laten we nou niet meteen te hard van stapel gaan lopen en eerst eens de balans op gaan maken na 1 seizoen.
Maar tot heden doet hij het bijzonder goed.

Ajax moet in mijn ogen een sterke verdediger halen, en dan vertonghen op het middenveld voor de verdediging zetten...alleen dan kun je met aanvallende spelers als erikssen/janssen spelen...doe je dat niet, dan wordt je middenveld overlopen! Waarom niet gewoon een fors bedrag neerleggen voor Douglas?? of een andere sterke verdediger...

Veel van bovengenoemde opstellingen zijn leuk tegen de kleintjes in de eredivisie, maar tegen veel andere clubs kun je zomaar tegen flink wat doelpunten aanlopen aangezien je middenveld echt verdedigend tekort komt...en anita of enoh op deze plaats is ook niet genoeg...laat staan europees!

Aanvallend zou ajax een échte geweldenaar moeten halen....ik zie boerigter/sighthorssen/sulejmani komend jeaar niet de beste speler van de eredivisie worden, laat staan schitteren in europa...natuurlijk kan het meevallen, maar als het tegevalt heb je gewoon een probleem.

25 juli 2011 om 12:39

Dus je wilt gewoon 25 miljoen uitgeven aan 2 spelers Slim is dat. Janssen als CVM is goed genoeg en anders zetten we Anita er wel neer, dat is geen probleem. De verdediging staat, misschien nog een back-up voor de CV positie. In de voorhoede hebben we met Boerrigter een uitstekende vleugelspeler, echt iemand met het krijt aan zijn schoenen. Sulejmani heeft dit niet, maar kan naar binnen komen en zo voor gevaar zorgen, hierbij laat hij dan ruimte over voor Van der Wiel. Sigthorsson is inderdaad afwachten, maar hij kan goed koppen en redelijk meevoetballen, meer moet een Ajax spits niet hebben. Hij heeft al bewezen makkelijk te scoren en hopelijk laat hij dat bij Ajax ook zien.

Gewoon een back-up voor de spitspositie en voor de Cv-positie halen en Ajax is er klaar voor. Dat kan voor enkele miljoenen, in plaats van geld over de balk te smijten voor spelers als Douglas.

25 juli 2011 om 12:46

Inderdaad Anita kan genoeg ballen afjagen om de verdediging enigszins te ontlasten, hij viel me vorig jaar in positieve zin op als cvm. Overigens ben ik wel van mening dat een extra cv niet overbodig zou zijn. Enoh kunnen we zo langzamerhand maar beter verkopen, hij wordt overbodig. Misschien dat van der Heijden nog doorbreekt dit seizoen...

25 juli 2011 om 12:49

Janssen is in mijn ogen gewoon niet goeg genoeg als controlerende middenvelder...en Anita?? kom op zeg...dat meen je toch niet serieus...??

Ajax verkoopt spelers altijd erg duur...koop je Douglas nu voor 10 miljoen, dan is hij over 2 jaar eerder 25 miljoen waard....dat is minder risico dan 5 miljoen te betalen voor Sigthorssen die net een paar eredivisiewedstrijden heeft gespeeld??

25 juli 2011 om 16:43

Het verdedigen begint voorin, het klinkt mischien raar, maar als iedereen zijn taken goed uitvoert hoef je helemaal geen anti-voetballer ala Enoh/anita op te stellen. Barcelona, het beste team van de wereld, speelt toch ook niet/nauwelijks met antivoetballers op de CVM positie?? Speelt je team met een verdediging die achteruit loopt heb je natuurijk een beul nodig op het middenveld, maar als je pressie speelt toch niet.... De verdediging van Ajax staat als een huis.

Vermeer
van der WIel
Alderweireld
Vertongen
Boilesen
Lodeiro
Janssen
Eriksen
Sulejmani
de Jong
Serero
25 juli 2011 om 18:15

@de Wit...

Ooit gehoord van Busquets??? Dat is gewoon dé verdedigende middenvelder die net voor de verdediging van barca speelt en compleet in dienst van het elftal!!!

volgens mij vergeet je verder dat Barca wel even het beste middenveld ter wereld heeft met Xavi en Iniesta en dat zij al jaren gezamenlijk spelen bij barca.. ! Xavi is bovendien wellicht de beste controlerende middenvelder ter wereld heeft...uiteraard heeft niet alles te maken met beulwerk, maar vergeet ff niet dat Xavi al 15 jaar als controlerende middenvelder speelt en al 10 jaar in de top!!

Bovendien leggen de middenvelders van barca enorm veel kilomters af, hebben ervaring en zijn t enorm slimme voetballers...janssen gaat bijv. echt geen kilomters vreten, en dan werkt deze 'barca tactiek' al niet....

25 juli 2011 om 13:54

@joehoe, het probleem is wel dat het duo Vertonghen-alderweireld goed is ingespeeld op elkaar. Ik zie het niet zitten (De Boer ook niet) om dat uit elkaar te halen. Ik weet ook niet of het goed is om met Vertonghen te zeulen. Hij begon linksback, daarna af en toe verdediging, af en toe middenveld, maar de laatste twee jaar speelt hij vast centraal achterin. Moet je dat nu weer veranderen ? Ik twijfel, hoewel hij wel uitermate geschikt is voor de positie op het middenveld punt naar achteren. Maar Ajax heeft geen geschikt alternatief achter de hand. Boilesen is er nog niet klaar voor.

Met je opmerking over de linksbuiten plek ben ik het wel helemaal eens. Ik vind het zeer matig wat Ajax daar heeft lopen. Ebicilio is het niet, Boerrigter een vraagteken, mss Ozbiliz, maar die kan tot dusverre alleen imponeren als hij invalt, als hij begint is het pover. En die drie goals tegen dat camping team van gisteren zeggen me helemaal niks.

Als die Serero idd zo goed is (en ik heb de wedstrijd van gisteren niet gezien, maar hij is mij al eerder positief opgevallen) dan kun je hem mss op rechtsbuiten zetten en Sulejmani naar links.

Serero is imo een sensatie. De tegenstander maakt niets uit. Het gaat om iemands techniek en handelingssnelheid. Dus hoe ligt de bal als hij hem aanneemt. Zoals cruijf altijd zei in 1 beweging moet hij goed liggen voor de volgende aktie. Dat doet serero constant. Vooral tegen brondby. Extreem goede techniek en hoge handelingssnelheid. Ik vind zijn steekballetjes minder interessant want als je tegen zwakke tegenstanders speelt dan krijg je meer dan tijd genoeg.

Wel is het zo dat die jongen prima vanaf de bank kan beginnen. Gewoon lekker laten wennen. Ik wil toch de jong wel op het middenveld. Anders heb je helemaal geen fysieke kracht. Verder lijkt enoh wel ui tde gratie. Ik zie ook liever anita als defensieve middenvelder. Deed ie vorig seizoen heel aardig

Een middenveld met Janssen - Erikssen - Serero kan tegen mindere tegenstanders prima, maar tegen sterkere tegenstanders zou ik Anita erin willen zien i.p.v. Serero. Vond Anita zeer sterk spelen de laatste tijd.

Ik denk dat de Boer zal gaan kiezen tussen de Jong of Serero. De Jong voor de wat fysiekere teams, en Serero tegen teams waar je echt tegen kan voetballen. Word een mooi seizoen als je kijkt naar dit Ajax. Ten opzichte van vorig jaar zijn we er alleen maar op vooruit gegaan. Ben benieuwd wie de strijd wint, de Jong of Serero. Ben ook wel benieuwd wat de Boer doet als Boerigter weer fit is. Of hij Ebecilio laat staan, of dat hij met Boerigter gaat spelen.

serero zou erg goed passen in het spelletje van ajax 4-3-3 met de punt naar achter - gruwelijk hoe deze man in de kleine ruimte zijn tegenstanders te kijk zet. Zou wel eens uit kunnen groeien tot de sensatie van de eredivisie dit jaar - de toekomst ziet er voor ajax zonnig uit!

Damn, zoals ik Ajax gister zag combineren voorin.....zag er erg goed uit allemaal. Voor mij toch wel kampioenskandidaat nummer 1...helaas. Deze jongen zag er erg goed uit in dat geheel....

Geweldige speler! Voor Frank wordt het denk moeilijk dit seizoen om te gaan kiezen tussen de spelers. Ik denk alleen wel dat Serero en Eriksen veel op elkaar lijken kwa stijl en waardoor de Boer toch voor de jong gaat kiezen voor de CL bijv. waarbij je wat voorzichter moet spelen. Tegen mindere teams zou ik zeker serero laten spelen. Ook zou anita op de plek van Janssen kunnen en dan Janssen in plaats van de jong/serero. Ozbiliz maakt trouwens ook een geweldige indruk, vaak laten invallen die jongen. Ebecilio vind ik eigelijk niks en ik hoop toch dat Boerigter het beter zal doen op die positie. Ben erg benieuwd hoe Frank de posities allemaal gaat invullen bij de JC schaal.

Stekelenburg
Vd Wiel
Anderweirld
Vertonghen
Boilessen
Serero
Janssen
Eriksen
Sulejmani
Sigthorson
Boerigter

Ik heb gistermiddag echt genoten van Serero. Wat een nuttige speler is dat, met zijn acties, loopbewegingen en mooie passes. Deze speler verdient zeker een basisplaats en kan een grote voetballer worden, al moet hij eerst nog bewijzen dat hij elke wedstrijd goed gaat spelen. Dus ik denk dat Ajax het weer netjes heeft gedaan om gratis deze speler van Ajax Capetown te halen.

Het is vrij simpel, lijkt me.

Op dit moment vind ik Serero beter dan Eriksen.
De '10'- positie is de positie van beide en Serero maakt een aanmerkelijk betere indruk dan Eriksen, dat zijn na alles wat we gezien hebben toch wel haast feiten!?

Het betekent daarentegen niet dat Serero opeens in de basis moet staan...
Serero is nog maar net voor een langere periode in Nederland en op het nationale hoogste niveau. Eriksen heeft nu al meer ervaring.
Serero zal nog wisselvallig zijn (is het risico) t.o.v. Eriksen.

Het is aan De Boer om dit te testen.

Als Serero werkt aan zijn zwakke plekken zal hij echter onhoudbaar zijn en Eriksen aan de kant blazen. WAT een fenóménale speler...
Zo'n revelatie heb ik al in jaren niet meer gezien.

Serero is weer eens een spele waarvoor ik speciaal naar het stadion kom. Zo'n speler moet je koesteren.

Wat is het voor iets belachlijks dat de Boer totdusver niks van de kwaliteiten van Serero afweet? Hoorde hem zondag ook al zo iets zeggen over Mats Rits. Die clown kende beide spelers nauwelijks toen ze een contract tekenende.
Ik heb er een enorm hard hoofd in, heb zo'n gevoel dat Frank de Boer niet de juiste man op de juiste plek is. Kunnen we hem niet nog jaartje laten rijpen als assistent? Aad de Mos hoofdcoach maken (overgangsjaartje).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren