Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Toornstra volgt voorbeeld Derijck en breekt gesprekken met Utrecht af'

Laatste update:

Een transfer van Jens Toornstra naar FC Utrecht is zeer onwaarschijnlijk geworden. Nadat eerder al Timothy Derijck 'nee' verkocht aan de Domstedelingen, meldt Voetbal International dat ook zijn teamgenoot Toornstra de onderhandelingen met de club heeft afgekapt. Na de eerste ontmoeting was men nog positief over de kansen op Toornstra's komst.

/

Dat is pech voor ADO Den Haag, dat reeds akkoord was met FC Utrecht over een transfersom. Toornstra (22) werd in het seizoen 2009/10 door ADO bij de selectie gehaald en viel al snel op met zijn goede spel. In twee jaar tijd speelde de vleugelspeler 52 wedstrijden voor de Hofstedelingen. ADO heeft hem nog tot medio 2013 onder contract staan, maar stond niet onwelwillend tegenover zijn vertrek naar FC Utrecht.

Utrecht op haar beurt greep al naast Derijck en Steve De Ridder en moet nu hopen dat Wesley Verhoek en Geert-Arend Roorda nog wél komen. De leiding van ADO heeft erop aangedrongen bij Verhoek op korte termijn de knoop door te hakken. Ook in dit geval is een overeenkomst tussen beide clubs niet het obstakel, weet het weekblad.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In dit geval ligt het misschien toch aan de salarissen die Utrecht bied?

Ik verwacht dat Toornstra gewoon nog een jaartje in Den Haag blijft voetballen. Feyenoord zou ook een mooie optie zijn voor volgend seizoen want dan loopt zijn contract nog maar een jaar door. Jens was vroeger ook een groot fan van Feyenoord.

6 juli 2011 om 12:26

Ik weet het niet, ze hebben natuurlijk niet een al te hoog salarisplafond, maar ik kan me niet voorstellen dat Toornstra een grootverdiener is bij Ado aangezien ze hem van de amateurs hebben overgenomen. Denk gewoon dat het voetballers nog steeds naar de bol stijgt zodra ze 1 seizoen lekker hebben gedraaid en ze nog steeds niet doorhebben dat the sky allang the limit niet meer is.

6 juli 2011 om 12:28

Misschien heeft Toornstra wel meer aanbiedingen? Daar weleens over nagedacht. Misschien zijn ze er wel over de duur van het contract niet uitgekomen over bepaalde clausule. Ik neem niet aan dat Toornstra en Derijck beide zomaar Nee zeggen. En ik ga ervan uit dat ook Verhoek nu niet zal vertrekken naar Utrecht

6 juli 2011 om 12:35

Ja dat blijft inderdaad gissen. Gelukkig blijven er tenminste sommige dingen wel nog binnenskamers Maar welke andere aanbiedingen zal hij hebben dan? Ik bedoel Ajax, Psv, Twente zullen hem niet willen. Hoewel Twente misschien inderdaad wel voor als Fer niet komt dat zou wel kunnen. Nouja we zullen het vanzelf wel gaan zien..

6 juli 2011 om 12:40

Waarschijnlijk blijven ze gewoon lekker bij ADO ballen. Hier hebben ze immers Europees voetbal afgedwongen.

6 juli 2011 om 12:41

Naar de bol gestegen. Het is heel simpel Ado heeft gewoon de betere papieren. Bij Ado mag je europa in, dat is niet het geval bij utrecht. Ook is het maar afwachten of het utrecht dit seizoen wel lukt, want er zijn flink wat spelers vertrokken, maar er is nog niks noemenswaardig voor terug gekomen.

6 juli 2011 om 12:50

Ach de kans dat ze in het hoofdtoernooi eindigen is bijzonder klein. Ik weet nog wel dat Nac mee mocht doen in de voorrondes. Die lootten vervolgens Villareal en kregen met 6-1 op de broek. Ado zal ook geen beschermde status hebben dus met een beetje pech loten die ook een topper en is het dus heel snel over. Ik bedoel voorrondes is natuurlijk geen garantie op EL en die weten die spelers ook dondersgoed!

6 juli 2011 om 12:52

Ja maar voor hoelang? Ik denk niet dat ze door de voorrondes het hoofdtoernooi gaan bereiken en voor een paar play-off wedstrijd hoef je natuurlijk niet te blijven. Daarbij was dit gewoon een seizoen van Ado waarbij alles mee zat. Iets wat ze waarschijnlijk voorlopig niet meer halen. En speelt Utrecht toch wel structureel mee om de play-offs over het algemeen. Ook financieel zal er daar mee mogelijk zijn dus het is zeker wel een stap vooruit..

6 juli 2011 om 12:58

NAC had toen al twee ploegen, Polonia Warschau en Gandzasar Kapan verslagen. Om dan Villarreal te treffen, dat zijn tegenstanders waarvoor clubs als ADO en NAC Europa in willen. Zou voor den Haag toch geweldig zijn, Litouwen, Bulgarije en bijvoorbeeld tegen Juventus er uit vliegen. Drie thuiswedstrijden gehad en fantastische ervaring. Snap dat de ADO jongens er wel echt op vooruit willen gaan voordat ze hun maatjes achterlaten. Toornstra en Verhoek zie ik liever bij Twente.

6 juli 2011 om 12:26

Waarom wordt iedere voetballer in verband gebracht met Feyenoord. Feyenoord heeft totaal geen geld zelfs niet voor spelers die transfer vrij zijn. En met alle respect Feyenoord heeft de komende jaren ook geen sportieve toekomst qua prijzen. Vind Toornstra op dit moment te goed voor een subtopper als Feyenoord. Zou wel iets zijn voor AZ of Twente, of wellicht zelfs Ajax

6 juli 2011 om 12:28

AZ is geen subtopper wil je zeggen? Bij Feyenoord gaan we waarschijnlijk niet voor de prijzen meedoen maar je weet het natuurlijk nooit. Wie had verwacht dat ADO dit jaar 6e zou worden en de play-offs zou winnen.

6 juli 2011 om 12:31

Iedere speler word zonder argumenten gelinkt aan Ajax en niet aan Feyenoord. Jij linkt hem nu ook aan AZ, Twente en Ajax. Ik heb als argument dat Toornstra fan is van Feyenoord en daarom zomaar eens zou willen komen. dat geld leg ik ook uit, want ik heb het pas over volgend jaar wanneer zijn contract nog maar een jaar doorloopt. dan kan Feyenoord hem misschien wel betalen.

Eerst mijn reactie goed lezen voordat je reageert.

6 juli 2011 om 13:22

Beste Fabia, heb zeker je tekst goed gelezen, maar vind het onzin van je. Ik schat AZ zeker hoger in dan Feyenoord plek 4 tot 8. En spijtig genoeg voor jouw club Feyenoord niet. De selectie is gewoon heel erg matig als je er objectief naar kijkt. Hier en daar best talentvol maar nog niet tot volle was dom. Denk dat Toornstra hoger op kan, en dat Feyenoord hem daar de eerst komende jaren niet bij kan helpen.

6 juli 2011 om 12:26

@fabia

Ik denk dat het enigszins klopt (betreft de spelers van Ado), maar ik denk dat de situatie met v/d Brom ook wel meespeelt. Aangezien het vermoeden bestaat dat v/d Brom een aantal spelers wilt meenemen.

6 juli 2011 om 12:33

Ja, ik denk alleen niet dat Toornstra zin heeft in Vitesse omdat hij dan gewoon degradatie/middenmoot voetbal speelt (tot nu toe). Er zijn twee grote aankopen gedaan en dat was het wel. Het is verder niet echt een kampioens elftal.

6 juli 2011 om 13:16

Zelf heb ik ook het vermoeden dat Derijck en Toornstra naar Vitesse zullen gaan. Dit omdat Rajkovic mogelijk niet meer terugkeert en het ook maar de vraag is of die Petrovic en Ibarra daadwerkelijk naar Vitesse gaan. Er schijnen namelijk weer wat details in de weg te zitten. Nu gaat AS Roma er mogelijk met Petrovic vandoor.

6 juli 2011 om 15:08

nee het ligt hieraan:

Toornstra wil bij ADO DH blijven
Jens Toornstra heeft na een goed gesprek met de technische staf van ADO Den Haag, over zijn rol in het elftal, besloten bij ADO Den Haag te blijven. ADO Den Haag en Toornstra zijn in gesprek over het openbreken van het nog 3 jaar lopende contract.

ADO Den Haag wil verder benadrukken dat de club niet genoodzaakt is tot verkoop van spelers. Wel zal zij in geval van serieuze interesse met clubs in gesprek gaan. Zoals bekend heeft FC Utrecht zich gemeld voor Wesley Verhoek. Verder is er geen concrete belangstelling voor spelers bekend. ADO Den Haag gaat het gesprek met FC Utrecht aan om te bekijken of het bod op Verhoek goed genoeg zal zijn om te overwegen.

Snap sowieso niet waarom hij naar Utrecht zal verhuizen. Ga dan voor een club als Heerenveen of Groningen of Az. Utrecht is helemaal leeggelopen en het is maar de vraag of er nog wel iemand terug komt die het niveau van strootman, mertens of wolfswinkel kan evenaren.

6 juli 2011 om 12:28

Ach als je Toornsta, Derijck, de Ridder en een nog te zoeken spits binnen haalt, denk ik niet dat ze er zoveel op achteruit gaan. Utrecht speelt tenminste structureel mee om de play-offs itt Ado dat nu natuurlijk een topseizoen gedraaid heeft maar waarschijnlijk volgend jaar hoogstwaarschijnlijk gewoon hooguit boven aan het rechterrijtje zal eindigen.

6 juli 2011 om 12:30

Als ja, Derijck heeft al nee gezegd, Toornstra nu ook. Blijft toch wel weinig over voor Utrecht nu. Als ado dit team behoudt en ze hebben ook nog eens wat nieuwe aanwinsten erbij dan kunnen ook zij weer gewoon meespelen voor de playoff plaatsen. Utrecht had het dit jaar al niet makkelijk met een goede selectie, ben benieuwd hoe het dan dit jaar zal gaan.

6 juli 2011 om 12:39

Bulykin en Kubic zijn sowieso al weg. Van de Brom de grote man achter het succes is weg. De spelers waar interesse voor is zullen ook wel een paar van vertrekken. Nee, ik zie Ado komend jaar als een kaartenhuis in elkaar donderen..

6 juli 2011 om 15:12

kubik is niet boeiend, vicento is beter en heeft de 2e seizoenshelft zichzelf in de basis gespeeld!

steyn is een vergelijkbare trainer als vd brom, alleen is hij ook nog eens haags en heeft dus een binding met de stad en het publiek!

niks kaartenhuis. ajax mag weer met knikkende knietjes langskomen in den haag!!!!

Toch veelal teleurstellingen die Utrecht momenteel moeten verwerken. Toornstra zou natuurlijk de idiaale vervanger zijn voor Strootman. Jammer ook dat er niet gemeld wordt waarom de onderhandelingen afgebroken zijn. Nu maar hopen voor Utrecht dat er alsnog wat aardige spelers aangetrokken kunnen worden.

Dat hebben we dus ook weer gehad. Lekker het seizoen beginnen en er weer wat moois van maken, ondertussen hier en daar een contractje verlengen. Goh, zo komen we toch nog met redelijk hetzelfde elftal als vorig jaar op de proppen

Heel goed. Men denkt zeker bij Utrecht dikke € te verdienen. Het is graag of helemaal niet. Geen buitensporige salarissen meer. Puik beleid!

Al vind ik het wel jammer. Had hem samen met Verhoek en Roorda graag zien spelen bij ons.

6 juli 2011 om 12:29

Dan is het een simpele helemaal niet inderdaad; sportief is het geen grote stap, je levert er zelfs Europees voetbal voor in, en financieel maakt het kennelijk ook niets of niet genoeg uit. Dan heeft Utrecht gewoon niks meer te bieden dan Ado dus. Puik beleid? Ik vind het naïef beleid, als ze dachten spelers te halen van een club die boven ze eindigt, Europa ingaat, en dan zonder iets te bieden te hebben...

6 juli 2011 om 14:41

geweldige reactie. bearsc..
in een kort stukje raak je meteen de kern van het verhaal.

clubs buiten de top 4 moeten niet denken dat ze zomaar spelers van dit gouden elftal over kunnen nemen. dan moet er wel heeeel erg veel tegenover staan.

en zelfs de top 4 moet gewoon vele miljoenen neerleggen om deze spelers over te kunnen nemen. anders blijft het gouden elftal gewoon bij elkaar. + 3 hele goede versterkingen uit de jupiler die al gedaan zijn icm de talentvolle jeugd en evt de transfervrije haagse boussaboun aantrekken als backup voor immers als nr 9, en dan kunnen we in mijn ogen zelfs een gooi naar het kampioenschap doen!!

daarna kun je je spelers direct naar het buitenland verkopen voor minimaal 10 miljoen.

wanneer vd kallen dit niet doorheeft en een speler als toornstra voor 3 a 4 miljoen wil verkopen vind ik dit echt wanbeleid. verhoek kun je voor deze prijs verkopen maar toornstra tussen de 6 en 8 miljoen.

zie hieronder de opstelling voor aankomend seizoen als vd kallen verstandig is en niemand laat gaan (of het moet er 1 of 2 zijn voor een aantal miljoen)

Coutinho
Ammi
DERIJCK
Kum
Luksik
Leeuwin
Radosavjevic
TOORNSTRA
VERHOEK
IMMERS
Vicento

dit is echt flink balen ik had goede hoop dat toornstra zou komen echt een goeie speler voor utrecht

Dit bericht zingt inderdaad rond en wordt overal officieel geplaatst. Ik zie echter nergens een quote of iets dergelijks staan. Een paar minuten daarvoor kwam nog het gerucht dat er een akkoord was voor 5.5. mil voor zowel Verhoek als Toornstra, en dat alleen Verhoek nog moest toezeggen.

Ik heb Toornstra en Verhoek al een tijd gezien als spelers die eigenlijk onhaalbaar zijn voor Utrecht, deze jongens gaan er sportief niet veel vooruit, waardoor ze contractuele toezeggingen willen.. Booy doet daar echt geen water bij de wijn voor. Vrolijk de blik op het buitenland richten stel ik voor..

6 juli 2011 om 13:01

Ik hoop dat je gelijk hebt dat het misschien nog goed komt maar eigenlijk reken ik er niet meer op. Ik verwacht dat ook Verhoek zal afhaken en dan blijft Utrecht voorlopig zonder nieuwelingen achter.

Waar ligt het aan? Het salaris of het gebrek aan vertrouwen bij de aankopen dat Utrecht een goed team op de been kan brengen komend seizoen?

Inmiddels maak ik mij wel wat zorgen na alle afzeggingen...voorlopig dus geen Derijck, de Ridder, Toornstra en Roorda.

Dat wordt dus richting het buitenland zoeken en daar ben ik nooit zo'n hele fan van.

Oeppssiiee fc utrecht, en wat te doen met al doe miljoenen. Nee ik denk dat utrecht daar wel uitkomt alleen stom van Toornstra zelf persoonlijk denk ik toch echt dat utrecht een stap hoger is dan ado.

Of vraagt een speler die pas 1 jaar komt kijken in de prof ook al meer dan 450 duizend p/j ? pfff verwende nesten zijn het :D

6 juli 2011 om 12:50

Het is Toornstra's 2e jaar geweest. Komend jaar wordt dus zijn derde jaar. Bovendien is hij van 1989 dus hij is nu 22 jaar. Als je dan je derde jaar van de eredivisie ingaat is nog niet zo vreemd. Er is veel interesse in hem, dus hij zou gek zijn dat hij het niet zo uit onderhandelen zodat hij een mooi salaris krijgt.

6 juli 2011 om 17:40

@vedet

Ja maar dit jaar speelt hij flink wat wedstrijden en hij moet zich zelf ook nog laten zien, zelfde geval als strootman alleen heeft strootman al laten zien in zuid america dat die ook op dat niveau mee kan en toonstra helemaal nog niet.

Daarom ook mijn reactie dat die toch echt niet meer dan 450 p/j wilt hebben ? als je van de amateur komt, hij mag blij zijn.

Toch denk ik dat fc utrecht een stap hoger is dan ado, alleen al aan (met alle respect voor ado) aan de uitstraling van de club.

6 juli 2011 om 14:46

Ik denk dat utrecht met deze selectie tegen degradatie gaat spelen. vorig jaar met al die 'goede' spelers was het al niet heel overtuigend....

of er moeten 4 a 5 hele goede versterkingen komen, of utrecht speelt volgend jaar misschien wel jupiler!

Zou ADO dan zoveel meer bieden financieel dan Utrecht? Kan ik me toch niet voorstellen. Maar goed, sportief maakt het niet veel verschil behalve dat ADO nu Europees speelt.

6 juli 2011 om 14:47

ado biedt niet meer... je moet het omdraaien. utrecht biedt niet heel veeel meer dan ado hem biedt. de overgang is daarom dan niet interessant genoeg!

zo utrecht, al je goeie spelers maar verkopen en denken dat je iedereen er voor terug kunt halen valt toch een beetje tegen!
Denk dat ze dit jaar niet zo'n sterke selectie als vorig jaar bij elkaar gaan krijgen!

Gaat goed zo met mijn FC. Misschien moeten ze zich maar eens stil houden ipv al die namen te blijven roepen.

Creëren ze alleen maar een verwachtingspatroon mee...zucht...

6 juli 2011 om 13:18

Dat doen ze bij Vitesse ook en daar worden de supporters ook moe van. Maak eerst eens iets rond voordat je de supporters blij maakt.

Als dat zo doorgaat in Utrecht worden ze volgend jaar de grijze muis van de eredivisie. Moet eerlijk zeggen dat ik altijd met samengeknepen billen naar de wedstrijd in Utrecht heen ging ( met FC Twente ), maar nu Wolfswinkel Strootman Mertens Cornelisse én Silberbauer zijn vertrokken en zelfs jongens als Derijck en Toornstra niet haalbaar blijken, moet ik zeggen dat ze niet echt een bijster sterk team krijgen.

6 juli 2011 om 12:28

Nou inderdaad :s

Want in Nederland lopen de enige voetballers rond die een team sterker kunnen maken....

6 juli 2011 om 12:38

Maar spelers als Derijck en Toornstra brengen een bepaalde kwaliteit mee. Het zijn jongens die totaal gewend zijn aan het Nederlandse voetbal en dat biedt meer zekerheid voor het slagen van deze jongens in Utrecht, dan wanneer je zoals Vitesse allemaal 'talenten' uit het buitenland haalt.

6 juli 2011 om 12:48

Dat ben ik met je eens, maar dat is een andere discussie dan geen bijster sterk team op de been krijgen

6 juli 2011 om 13:04

Beetje voorbarig want je weet niet waar men het seizoen mee gaat beginnen he. Er zingen nog vele namen rond zoals Horvath, Roorda en Aissati. We zullen het wel zien maar dat er minimaal 4 basisspelers bij moeten komen is duidelijk.

Met alle respect voor Utrecht, maar zo'n geweldige stap omhoog is dat toch ook niet? Ga liever genieten van Europees voetbal met Ado, en daar speel je jezelf wellicht in de kijker van een veel interessantere club dan Utrecht is, wanneer je al bij Ado speelt.

als je momenteel speler bent van Ado. Dan speel je in een team dat goed op elkaar in is gespeeld. en je gaat gewoon Europa in. dus waarom zouden spelers als, Toornstra, Derijck of Verhoek naar een club als utrecht gaan.
Verder hoop ik ook echt dat Roorda zijn verstand gebruikt en mooi bij Heerenveen zal blijven. Roorda heeft het een halfjaar top gedaan bij Excelsior maar dat is natuurlijk geen garantie dat hij dat trucje kan herhalen. en om nu aar utrecht te gaan lijkt mij voor hem ook niet echt de juiste stap.

6 juli 2011 om 12:42

Je vergeet dat de trainer weg is, Kubic en Bulykin ook al weg zijn. LEt maar op dat er nog meer spelers gaan vertrekken. Utrecht is gewoon een stap hogerop, het zal mij niks verbazen als Ado weer gewoon spellt om de plekken 12 tot en met 16. Zoals ze dat voorheen ook deden.

6 juli 2011 om 14:57

als ado zijn gouden elftal bij elkaar houdt, maken ze tegelijkertijd de concurrentie niet sterker (utrecht, vitesse enz), en daarnaast zijn ze automatisch komend seizoen een stuk sterker als vitesse en utrecht. kubik is geen gemis. vicento heeft de 2e seizoenshelft op linksbuiten gespeeld. dat is het grootste talent uit de jeugdopleiding momenteel. met bulykin zijn ze nog bezig en anders vervult immers die rol ook perfect. immers kan zelfs nog veel beter koppen als bulykin.. wanneer immers zich volledig kan richten op doelpunten maken als nr 9 ben ik er van overtuigd dat hij zelfs meer kan scoren als bulykin en tussen de 25-30 kan maken. daarna kun jij (immers) een echte stap maken naar een middenmoter zoals fulham in engeland maken.

hou de selectie bij elkaar en ik geloof er 100% zeker in dat we een gooi naar het kampioenschap kunnen doen. daarna kunnen jullie (uitblinkers van ado) alsnog een echte stap zetten!

Ik hoop dat de spelers onderling weten dat ze in een gouden elftal spelen!!!!!!!!

daarnaast is de klik met haagse steijn, de spelers en het publiek zelfs beter als onder vd brom.

mark my words, als ado deze groep bij elkaar houden gaan we echt geschiedenis schrijven!!!

Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom ADO juist de spelers die aan de wieg stonden van het succes van afgelopen seizoen bij wijze van spreken nog net niet zelf naar geinteresseerde clubs brengt. Derijck, Verhoek en Toornstra worden allemaal vrolijk de weg gewezen naar de A12, er wordt gezegd welke afslag ze bij Utrecht moeten hebben en ze moeten er liefst vandaag nog uitkomen met die club. Waarom? Dat zijn spelers die ervoor kunnen zorgen dat je volgend jaar ook weer meer dan een degradatiekandidaat bent.

6 juli 2011 om 12:44

Zo moeilijk is het niet hoor, Derijck met zn clausule van 750k, dan hou je het niet tegen dat ze gaan praten. En toornstra en Verhoek zijn de spelers die voldoende geld op kunnen brengen zodat wanneer er 1 verkocht wordt dit de enige zal zijn omdat er dan genoeg geld is gekomen.

6 juli 2011 om 12:47

Niet tegen houden is iets anders dan ze er naartoe brengen. Ze zijn voor alle 3 de spelers er al uit wat betreft het transferbedrag, stel nou dat ze er alle 3 uitkomen met Utrecht wat hou je dan over? Dan wordt het gewoon weer knokken tegen degradatie met het vertrek van Kubik, Bulykin, Derijck, Verhoek en Toornstra.

6 juli 2011 om 15:16


ik denk niet dat toornstra akkoord zal gaan met utrecht. hij ziet in dat blijven bij ado verstandiger is..

Toornstra wil bij ADO DH blijven
Jens Toornstra heeft na een goed gesprek met de technische staf van ADO Den Haag, over zijn rol in het elftal, besloten bij ADO Den Haag te blijven. ADO Den Haag en Toornstra zijn in gesprek over het openbreken van het nog 3 jaar lopende contract.

ADO Den Haag wil verder benadrukken dat de club niet genoodzaakt is tot verkoop van spelers. Wel zal zij in geval van serieuze interesse met clubs in gesprek gaan. Zoals bekend heeft FC Utrecht zich gemeld voor Wesley Verhoek. Verder is er geen concrete belangstelling voor spelers bekend. ADO Den Haag gaat het gesprek met FC Utrecht aan om te bekijken of het bod op Verhoek goed genoeg zal zijn om te overwegen.

haha dat is zuur, utrecht bracht naar buiten welke spelers ze wilden halen en nu willen er al 2 niet meer komen.
ben beneiuwd hoe het word als verhoek en de ridder niet komen wie ze dan gaan halen.
want je komt niet echt geloofwaardig over als je een andere speler gaat halen en dan met het verhaal aan te komen JIJ bent de man die we nodig hebben bij utrecht.

succes utrecht

Ja Utrecht speelt volgend jaar niet eens Europees, dus waarom zou je gaan?! Je kan altijd nog een jaar later gaan!

wat lopen we te kutten zeg... gooien allemaal namen de wereld in, zetten het zelfs op fcutrecht.nl.... maar uiteindelijk krijgen we met geen enkele speler een akkoord...

6 juli 2011 om 12:35

Op de clubwebsite staat ook dat ze zich melden voor de spelers, niet dat ze een akkoord hebben. Desondanks vind ik het ook wel een beetje frappant dat ze dat op de clubwebsite vermelden. Op de clubwebsite van Dortmund (gewoon als voorbeeld) worden enkel afgeronde transfers gemeld, waardoor er ook geen verwarring ontstaat.

6 juli 2011 om 13:05

Men heeft dus WEl een akkoord met de club (voor wat betreft de Rijck, Verhoek en Toornstra) alleen vragen die verwende nesten te veel geld.

6 juli 2011 om 13:08

Dat hebben ze gedaan om de supporters gerust te stellen want er vertrokken ineens 3 talentvolle spelers die je niet zomaar kunt opvangen. Maar dit is zeker jammer maar ADO heeft nog wel een tekort van 2M euro dus die willen eigenlijk wel dat een een speler als Toornstra of Verhoek vertrekt.en we weten allemaal dat die voorrondes van EU alleen maar geld kost als je de poule fase niet haalt. Kijk maar naar Feyenoord

6 juli 2011 om 15:18

ze hebben Geen akkoord met utrecht.

zie het officieele statement mbt verhoek en toornstra op de ado site:

Toornstra wil bij ADO DH blijven
Jens Toornstra heeft na een goed gesprek met de technische staf van ADO Den Haag, over zijn rol in het elftal, besloten bij ADO Den Haag te blijven. ADO Den Haag en Toornstra zijn in gesprek over het openbreken van het nog 3 jaar lopende contract.

ADO Den Haag wil verder benadrukken dat de club niet genoodzaakt is tot verkoop van spelers. Wel zal zij in geval van serieuze interesse met clubs in gesprek gaan. Zoals bekend heeft FC Utrecht zich gemeld voor Wesley Verhoek. Verder is er geen concrete belangstelling voor spelers bekend. ADO Den Haag gaat het gesprek met FC Utrecht aan om te bekijken of het bod op Verhoek goed genoeg zal zijn om te overwegen.

Iedereen heeft 't over dat Ado europees voetbal speelt, maar ze moeten eerst nog die voorrondes door komen, dan praten we verder!

6 juli 2011 om 12:43

Precies, Utrecht is gewoon een flinke stap hogerop. Laten we nou niet doen alsof Ado beter is dan Utrecht. Ado heeft een geweldig jaar gehad maar er zijn al spelers vertrokken, zo ook de trainer.

6 juli 2011 om 15:23

momenteel sloopt ado utrecht!!

de selectie van ado is momenteel een 9!!
de selectie van utrecht een magere 5!!

ado is van de 2e seizoenshelft maar 1 beslissende speler kwijtgeraakt: bulykin (en daar zijn ze nog mee bezig...) als verhoek voor 4miljoen vertrekt kunnen ze dat aanwenden voor het kleine tekort en om bulykin aan te trekken.

kubik was in de 2e seizoenshelft al geen linksbuiten nr1, hij was namelijk al voorbijgestreefd door vicento.

zie opstelling met verhoek en zonder buly of met buly en zonder verhoek

met verhoek......
------------------coutinho--------------------- Ammi------derijck-----kum------luksik

Leeuwin----radosavljevic----toornstra

Verhoek-------immers----------vicento

Zonder verhoek.... (maar met 4 miljoen)

------------------coutinho--------------------- Ammi------derijck-----kum------leeuwin

Immers----radosavljevic----toornstra

Hocher-------bulykin----------vicento

6 juli 2011 om 15:52

Hahaa, jammer alleen dat er geen competitie is...sloop dus maar eerst wat amateurclubs, zien wij elkaar in het nieuwe seizoen weer ; praten we dan verder ;-)

6 juli 2011 om 16:09

Ik blijf erbij dat Utrecht zeker een stap hogerop is.

6 juli 2011 om 16:24

zijn we al mee bezig 0-10 en 0-15

daarna hebben we geen amateurclubjes meer omdat we europa ingaan!

de competitie is al over een aantal weken, vergis je niet!

6 juli 2011 om 16:28

en ik blijf erbij dat als je de huidige selecties van utrecht en ado nu naast elkaar legt, ado een veel sterkere selectie heeft en normaal gesproken komend seizoen voor de 2e maal op rij boven utrecht zal eindigen.

dus neeee! geen stap vooruit!!

prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. zeker als de clubs sowieso wat begroting en stadion elkaar nauwelijks ontlopen.

de komende jaren zijn voor den haag en ado

6 juli 2011 om 18:03

Ik denk niet dat de komende jaren voor Ado zijn. Overdrijven is ook een vak. Utrecht is gewoon beter dan Ado, let maar op mijn woorden.

Het zal waarschijnlijk aan de salarissen liggen en i.v.m de duur van het contract. Jammer voor Utrecht, denk dat ze nu beter in het buitenland kunnen gaan kijken zoals b.v. in Scandinavië. Hopelijk wachten ze niet te lang want het zou zonde zijn als je zoveel geld hebt maar je er niks meedoet waardoor je een kut jaar tegemoed gaat.

Alweer een teleurstelling. Utrecht moet wel alle zeilen bijzetten. Mertens en strootman zijn weg en er moeten wel goede vervangers komen anders zioet het er niet goed uit voor Koeman.

Goed nieuws voor ons uit den haag!
De transfermarkt is nog lang open dus er kan nog van alles gebeuren, maar ik hoop dat ie blijft.

Utrecht zal nog hard opzoek moeten naar de vervangers van strootman, wolfswinkel en mertens.
Maar zoals ik al zei de transsfermarkt is nog lang open

6 juli 2011 om 12:46

Joh die spelers zien Utrecht toch niet echt als een stap vooruit. Qua elftal (nog) niet en dus ook qua salaris niet. Dan blijft ie toch. Iedereen wil toch liever el spelen. Of je betaalt een riant salaris of je blijft bij dh. En trouwens, heel media Nederland schrijft en doet net alsof dh leegloopt. Maar wie is er nou echt weg? Alleen kubic. Maar daar speelde vicento de laatste tijden al dus het valt wel mee. En ja bulykin. Maar las weer dat dh daar weer mee aan het onderhandelen is.
Tevens hebben wij al de nodige spelers binnengehaald. Wij hebben een Slowaakse internationak, hocher die niet onderdoet voor verhoek en cherry (grootste talent van de jupelerleague). Dus van een leegloop na een geweldig seizoen? Nee hoor.

6 juli 2011 om 13:42

qua salaris gaan ze er wel vooruit maar dat was niet de reden dat Toornstra had afgezegd hij wou gewoon EU spelen dat kan ik begrijpen. Verhoek zit eigenlijk te wachten op een Engelse club maar ADO zelf hoop dat hij vertrekt want ze hebben nog een verlies van 2M euro gemaakt. En denk ook dat de supporters er dicht op zitten want een stap van ADO naar Utrecht is ook niet heel groot maar we zullen zien hoe ADO het volgend jaar gaat doen, want de kans is klein dat dit seizoen wordt herhaald.

6 juli 2011 om 15:35


als de huidige selectie die nu op trainingskamp is intact blijft is er geen reden waarom ado niet weer in het linkerrijtje kan eindigen!

zelfs als er eentje vertrekt kunnen ze dat opvangen omdat ze als 6 goede/talentvolle versterkingen hebben gedaan

Met alle respect voor Utrecht, wat een prima club is. Maar toornstra kan in mijn ogen een niveau hoger. Toornstra is toe aan een subtopper/topper, en neemt met utrecht een club die gelijk danwel iets hoger is dan ado. Ik denk een verstandige keus van Toornstra. Zijn tijd komt wel, is niet in deze zomer danwel de wintertransferperiode.

Dat is toch een domper voor Utrecht. Had Utrecht zeker wel goed gedaan als Toornstra was gekomen, nu moeten ze inderdaad hopen op Roorda. Alleen verwacht ik niet dat hij wel naar Utrecht komt, dan heeft Utrecht wel een probleem. Dan hebben ze niemand om de vertrokken spelers op te vangen.

6 juli 2011 om 13:45

Ja je mag toch alleen maar spelers kopen in de Eredivisie?

Utrecht heeft al lang een plan b klaar staan als dit niet gaat lukken Martensson word dan gehaald + verdediger Nilsson en dan gaan ze nog op zoek naar een linksbuiten. Vinden ze die niet laten ze Oar het invullen tot de winterstop, Een spits zitten ze ook te bekijken maar daar gaan ze niet concreet voor .

6 juli 2011 om 14:16

Ja, maar spelers als Verhoek,roorda en Toornstra zijn niet zomaar te vervangen. Met die drie spelers kan Utrecht hoge ogen gooien in de competitie.

ik denk dat t salarissysteem van Ado, laag basissalaris met premiestelsel helemaal niet zo gek nog is. Utrecht heeft nu wel geld verdient met transfers maar de salarissen staan in verhouding met ADO echt niet zoveel hoger. En daarbij speelt ADO Europees en nog 1 seizoen ADO kan voor Jens helemaal geen kwaad. Hij kan alleen nog maar beter worden.

6 juli 2011 om 13:47

Utrecht heeft een salarisplafond van 4.5 ton ADO heeft er een rond de 2.5 ton,maar ik weet zelf niet of ADO er ook echt aan houd

6 juli 2011 om 14:06

Als je daar dan het premiestelsel van ADO bij optelt zal het plafond van ADO denk ik minder ver van die 4,5 ton van Utrecht vandaan liggen. En daarnaast ligt het er natuurlijk aan wat de club een speler zelf als salaris waard vind.
Het verschil zal waarschijnlijk niet zo groot geweest zijn want Jens zou een echte grote verbetering natuurlijk nooit uit de weg gaan, ik denk toch dat dat Europese avontuur wel meespeelt.
Als ADO er vrij snel alweer uit ligt en Jens de 1e seizoenshelft weer de sterren van de hemel speelt dan is een vertrek in de winterstop natuurlijk altijd weer t aankijken waard.

We kunnen allemaal wel gissen maar ik hoop en heb het idee dat Toornstra toch meer hart voor zijn club ADO heeft en dat hij het nog 1 jaartje wil aankijken, hij heeft natuurlijk wel zijn succes aan ADO te danken, die hem de kans gegeven hebben vanuit de Alphense Boys, Toornstra lijkt mij in ieder geval een integere jongen, die nuchter is en zich niet zo snel laat gek maken voor een paar extra centen, die jongen komt er toch wel is het niet nu, dan is het volgend jaar, en Wesley zou jammer zijn maar is goed op te vangen, al hoop ik ook dat hij zijn verstand gebruikt, en bij ADO blijft.

Nieuws is maakbaar, dit is wat Jens zelf zegt in een interview met haaglandenvoetbal:

FC Utrecht liet weten, dat het eerste onderhoud prettig was verlopen. Toornstra daarover: ,,het was een globaal gesprek, wat Utrecht in mij ziet, maar verder zijn wij niet gekomen. Het is nu ook aan de clubs. Ik ben er eerlijk gezegd zelf niet zo mee bezig.”

6 juli 2011 om 13:07

Mooie quote, zo zie je maar dat het veelal geruchten zijn en vaak weinig nieuwswaarde heeft. Toornstra doet er ook verstandig aan nog een seizoen bij ADO te knallen en volgend seizoen naar een nederlandse topclub te gaan, hoe jammer ik dat ook vind voor mijn eigen clubje FC Utrecht.

Heel eerlijk gezegd had ik er ook niet op gerekend dat een van de jongens van Ado zouden komen, laat ze lekker een paar rondes voorronde EL ballen en dan hopelijk voor hun weer een leuk seizoen meedraaien.

Ik denk dat FC Utrecht nu eens moet gaan praten met serieuze kandidaten, want het duurt wel lang op deze manier...ze zijn toch ook bezig met die Zweedse jongens, maak daar maar werk van Foeke! Aangezien ik ook niet denk dat Roorda of de Ridder komen.

Ik heb er alle vertrouwen in dat we volgend seizoen een sterk elftal hebben staan, waarmee we top 8, misschien wel top 6, kunnen gaan spelen!

Gaat hard hoor met de leegloop bij Ado....

Wat is de media toch altijd uit op sensatie.. voorlopig zijn alleen Bulykin en Kubik weg... nou nou wat een leegloop..

Er is maar bij één club een grote leegloop geweest en dat is biuj FC Utrecht.. en daar lees je bijna niks over.. ja alleen dat Utrecht die en die wil kopen.. maar daar zie je voorlopig nog niks van terug..

Ik ben in iedergeval erg benieuwd naar de opstelling van ADO op de 14e tegen Taurus... denkd at dat team best weleens heel veel op het team van vorig seizoen kan lijken!

6 juli 2011 om 13:49

Ik denk dat dat nog wel eens tegen kan vallen! Dat deze gasten niet naar Utrecht gaan zegt niet dat ze bij Ado blijven....ze vertrekken heus wel, aangezien Ado het geld meer dan nodig heeft en ze zelf ook graag hogerop willen...

Er wordt trouwens genoeg geschreven over de vertrokken spelers bij Utrecht hoor, maar waarschijnlijk ben je wat subjectief en ageer je wat sterker op wat er geschreven wordt over je eigen club

6 juli 2011 om 14:03

Oh is dat het... gelukkig heb jij je Loi-cursus psychologie dus weet je precies waarom ik zo reageer..

Met hogerop bedoelen ze over het algemeen clubs die hoger eindigen op de ranglijst of een betere selectie hebben.. bij Utrecht is geen van meide het geval dus dit is niet echt hogerop..

Toornstra moet gewoon op PSV of Twente wachten.. die komen echt wel.. is het niet deze zomer dan wel in de winterstop of volgende zomer..

Verhoek wil gewoon graag iets anders.. dus voor hem zou Utrecht perfect zijn.. een veel hoger niveau dan ADO en Utrecht kan hij namelijk niet aan..
Voor Derijck geld hetzelfde... maar die heeft een beetje verkeerd beeld van wat ie kan verdienen..

6 juli 2011 om 14:16

In je verhaal over de 3 spelers kan ik mij volledig vinden!

Toornstra kan de stap Utrecht eventueel overslaan. Verhoek komt niet verwacht ik maar die wil graag eens wat anders en dan kan Utrecht een oplossing zijn.

Voor wat betreft Derijck...die spoort niet wat mij betreft. Zijn eerste goede seizoen en meneer wil 6 ton gaan verdienen terwijl Utrecht een plafond heeft van 4,5....wat een mafkees, sorry hoor!

6 juli 2011 om 15:45

derijck is helemaal geen mafkees.,

hij is 1 van de beste/meest talentvolle verdedigers van nederland. zie hem direct in de basis bij psv centraal achterin!!! jammer dat psv dit niet ziet.

het is namelijk echt een topverdediger.

maar bovenal hoop ik dat ie blijft en voor een paar jaar bijtekent!! hij is echt van onschatbare waarder... veel belangrijker dan spelers als verhoek of kubik

Goed beleid van Utrecht tot zover. Eerst in eigen land op zoek naar jonge talentvolle spelers om de selctie mee aan te vullen. De namen die genoemd worden lijken mij bijna allemaal prima opties. Maar als clubs of spelers nu opeens hoofdprijzen gaan vragen omdat er toevallig een paar miljoen is binnengehaald met transfers, gewoon weglopen. Anderhalf miljoen voor De Ridder?! Laat me niet lachen. Derijck meer dan een half miljoen per jaar?! Alle realiteit verloren.

Ik denk dat Utrecht weldegelijk een stap omhoog is voor de betreffende spelers van Ado. Natuurlijk hebben ze een topseizoen gedraaid, maar dat Europees Voetbal moet je natuurlijk wel in perspectief zien: de voorrondes doorkomen zal al een lastige opgave worden. Met een beetje pech speel je één wedstrijd in Armenie, één thuis en dat was het dan. De trainer is al weg, evenals Kubik en Bulykin. Daarmee is al een groot deel van het succes van afgelopen jaar vertrokken. Geld voor adequate vervangers is er niet, want ondanks een sportief geweldig jaar staat er wel weer een flink tekort in de boeken. De kans dat ADO de komende seizoenen structureel mee zal doen om de prijzen acht ik niet zo groot.
Utrecht daarentegen speelt eigenlijk altijd wel voor minimaal de play-offs, heeft in het verleden al laten zien een prima springplank te zijn voor jonge talentvolle voetballers en staat er financieel gezond voor. Dit laatste is mede een gevolg van gezond beleid de laatse jaren, waar ze gelukkig ook nu gewoon mee verder gaan. Niet met miljoenen smijten voor spelers die toevallig een jaartje leuk presteren en geen uitzonderingen in het salarisplafond. Desnoods toch maar in het buitenland talenten oppikken die het nog niet te hoog in de bol hebben en graag naar Utrecht komen om zich onder sportief en financieel prima omstandigheden verder te ontwikkelen.

6 juli 2011 om 13:47

Gled voor vervangers is er niet? ADO heeft Höcher, Cherry, De Vogel, Luksik al gekocht... dus waar heb je het over?

6 juli 2011 om 14:10

Geld voor Adequate vervangers is er niet...

Of schat jij de spelers die je noemt van hetzelfde niveau als Bulykin, Kubik, Toornstra, Derijck en Verhoek?

6 juli 2011 om 14:16

Cherry is talent van het jaar in de Jupiler League..

Hocher speler van het jaar

Luksik Slowaaks International

Ik denk zeker dat deze spelers naar hetzelfde niveau kunnen groeien..
En denk zelfs dat onze voorhoede met Vicento - Immers - Höcher echt niet minder is dan vorig seizoen... Vicento gaat echt vlammen dit jaar, let maar op!

6 juli 2011 om 15:09

Het zijn inderdaad zeker spelers met potentie, stuk voor stuk prima aanwinsten voor Ado, maar ik denk niet dat ze allemaal (meteen) hetzelfde niveau zullen halen. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet erg te zijn, op de wat langere termijn zal ADO er nog veel plezier aan beleven, alleen zul je moeten uitkijken dat het verwachtingspatroon voor komend seizoen niet te hoog ligt.

Als die voorhoede van jullie inderdaad echt gaat vlammen zou dat wel mooi meegenomen zijn, als je vaak scoort voetbalt een heel elftal natuurlijk wat makkelijker. Als liefhebber zou ik het ook leuk vinden om te zien dat Ado het frisse, aanvallende voetbal van afgelopen seizoen een vervolg weet te geven.
Ik zal opletten ;-)

6 juli 2011 om 13:56

Als Derijck en Toornstra Utrecht echt zo'n stap vooruit zouden vinden dan hadden ze nu allebei al getekend. Den Haag staat er nu goed voor, speelt Europees, veel wedstrijden in een uitverkocht huis, de merchandising loopt waanzinnig en zo ook de verkoop van seizoenkaarten.
Oftewel ADO zit in de lift, en die wedstrijd........ maak daar maar Litouwen van, het moge duidelijk zijn dat je niet alle ins en outs van ADO weet want er zijn al 6 spelers aangetrokken.
Utrecht zal nog spijt krijgen als ze Jens nu niet aantrekken want geloof me, dat wordt een hele grote!! Beter en completer dan Strootman, en daar mag je volgens mij toch best wel wat centjes voor uittrekken. Maar goed, zoals jij de ins en outs van ADO niet weet ken ik die niet van Utrecht dus weet ik ook niet waar deze deal op gestrand is.
Wat ik wel weet is dat Utrecht een hele goeie speler zo misloopt en dat ik als ADO supporter erg blij ben als Jens nog minimaal 1 seizoen bij ADO blijft want daar gaan we nog een hoop plezier aan beleven.

6 juli 2011 om 14:14

ik denk niet dat utrecht spijt krijgt dat ze hem niet halen.
het is een leuke speler maar als hij meer wilt verdienen dan de afgesproken salarisplafond bij utrecht is de keuze snel gemaakt,

over 2 jaar moet je als je europees wilt spelen schuldenvrij zijn en de begroting rond hebben, anders heeft een club een groot probleem.
Dus als ze hem voor een hele hoge salaris aantrekken hebben ze een leuke speler maar zal je misschien wel geen europees mogen spelen van de Uefa.
Dan hebben ze pas spijt.

6 juli 2011 om 14:25

Geen enkele speler is belangrijker dan je salaris plafond. Dat plafond is er niet voor niets en 450k is meer dan prima. Jens wil zelf niet en dan houdt het op.

Derijck vind dat hij meer hoort te verdienen dan 450.000 dus die is wat mij betreft niet eens meer welkom. Het is een nuttige centrale verdediger maar dan ben je nog echt geen 6 ton waard qua salaris hoor.

Als nu eventueel alleen nog maar Verhoek weg gaat dan kunnen ze met die miljoenen Bulykin naar binnen trekken en een eventueel begrotingstekort aanzuiveren.
En inderdaad, iedereen heeft het maar over de grote leegloop bij ADO maar vooralsnog zijn er bij bijvoorbeeld Utrecht, Groningen en NEC meer spelers weggegaan en bij ADO eigenlijk alleen Kubik want met Anderlecht wordt nog steeds gesproken dus het hoofdstuk Bulykin is nog steeds niet helemaal afgesloten.

waarom is dat pech voor ADO den Haag? ze zijn al hun topspelers aan het verliezen, Toornstra, Verhoek en Derijck zijn nog over. Derijck blijft, maar van Verhoek is dat nog maar de vraag. Hoe kun je het dan pech noemen dat Toornstra toch blijft? als hij dit seizoen weer een jaar fantastisch speelt, kan hij volgend jaar voor meer dan 5 mln de deur uit. Hoezo pech?

Dus Utrecht is geen stap vooruit willen jullie zeggen?

ADO Den Haag
Plaats: Den Haag
Stadion: ADO Den Haag Stadion
Positie 2009/2010: 15
Capaciteit: 15.000
Begroting: 9.200.000

FC Utrecht
Plaats: Utrecht
Stadion: Stadion Galgenwaard
Positie 2009/2010: 7
Capaciteit: 24.426
Begroting: 17.000.000

Laatste 10 jaar FC Utrecht

2001 5e
2002 7e
2003 8e
2004 10e
2005 11e
2006 6e
2007 7e
2008 10e
2009 9e
2010 6e
2011 9e

Laatse 10 jaar Ado

2001 16e Jupiler League
2002 4e Jupiler League
2003 1e Jupiler League Promotie naar Eredivisie
2004 15e
2005 14e
2006 15e
2007 18e Degradatie naar Jupiler League
2008 6e Jupiler League wel Promotie naar Eredivisie
2009 14e
2010 15e
2011 5e

Europees voetbal laatste 10 jaar Utrecht -

2001 3e Ronde
2002 1e Ronde
2003 2e Ronde
2004 Groep
2007 Intertoto Cup
2010 2011 Groep

Europees voetbal laatste 10 jaar ADO -

2010 2011 1e ronde - heden

Tjah het lijkt me toch wel heel erg duidelijk dat FC Utrecht zeker weten een stap hogerop is

6 juli 2011 om 14:26

Grappig dat mensen nu vinden dat ADO net zo goed is als Utrecht qua club na 1 goed seizoen. Utrecht is simpelweg verder dan ADO maar ik begrijp best dat spelers niet snel van ADO naar Utrecht gaan omdat het geen reuze stap is...maar wel een klein stapje.

6 juli 2011 om 15:45

Toch blijft het een stapje, aangezien Utrecht nu ook echt aan z'n plafon zit en ook niet eeecht willen investeren in goede voetballers. En ja Utrecht is een leuke club, maar zal ook nooit niet beter als dit worden

De meeste spelers kijken alleen naar het heden, wat is er nu mogelijk bij een club.
Hoe zit de technische staf in elkaar, wie is er trainer, allemaal van dat soort dingen.
Het verleden erbij halen heeft helemaal geen zin, misschien alleen 1 of 2 jaar ervoor maar zoals jij nu doet meer dan 5 jaar geleden erbij halen........ daar kijkt niet 1 speler naar, een speler wil vooruit en kijkt vooruit.

Ajax, Psv, Twente en AZ zijn in mijn ogen clubs die nu op dit moment een grote stap vooruit zouden zijn. De rest gelijkwaardig of maar ietsje hoger. Utrecht en Feijenoord ten spijt.

Hoe komt iedereen toch aan dat tekort bij Den Haag? De begroting wordt elk jaar door de Gemeente Den Haag gekeurd en is voor dit seizoen gewoon goedgekeurd en ook door de Knvb. En als het door iemand streng wordt bekeken is het de gemeente wel. Die willen de problemen uit het verleden echt niet meer en hechten een groot belang aan een goede Eredivisieclub die past bij de derde stad van NL. Ik heb ook het idee dat veel reacties hier die Den Haag naar beneden schrijven meer is ''de wens is de vader van de gedachte'' dan realiteit.

@ Biedeman. Ten eerste is het verleden geen garantie voor het heden of toekomst. Ten tweede is de begroting van Den Haag dit jaar 14 miljoen. Ten derde is Den Haag duidelijk in ontwikkeling en is de weg omhoog ingeslagen. Maar het is voor sommige blijkbaar moeilijk te accepteren dat Den Haag eraan gaat komen. En als Den Haag dadelijk structureel mee gaat spelen in de middenmoot/subtop kan het stadion worden uitgebreid naar 30.000

6 juli 2011 om 15:54

Maar daarom is het ook zo belangrijk dat dit team bij elkaar blijft.
Want als de bepalende spelers vertrekken dan zou het toch zo maar kunnen dat ADO volgend seizoen weer met de ploegen onderin mee speelt. Vorig seizoen was geweldig ja, maar één zwaluw maakt nog geen zomer
En dat Maurice Steijn een man van den Haag is en een goeie binding heeft met het publiek maakt hem nog niet gelijk een goede trainer.
van den Brom bleek een gouden zet, maar dat was Mario Been bij NEC ook en toen die wegging ging het niet veel beter.

Het begrotingstekort waar iedereen het over heeft is alleen het feit dat de premies die de club dit seizoen aan de spelers heeft uitbetaald hoger zijn uitgevallen dan berekend/begroot en dat is al reeds aangevuld voor v.d. Kallen zelf. De club is op 0 geëindigd vorig seizoen en er is geen tekort en er hoeft geen geld van de Gemeente bij en de begroting voor volgend seizoen is goedgekeurd.
Maar ik denk precies hetzelfde als jou Dave, het is denk ik meer de wens die de vader van de gedachte is zoals wel met meerdere berichten over ADO terwijl men eigenlijk niet eens weet waar men het over heeft en klakkeloos berichten zoals die nu in de Telegraaf voor zoete koek neemt.

Wel jammer maar het zal altijd wel zo blijven we zijn tenslotte niet allemaal voor dezelfde club, dat is trouwens ook vaak waarom ik niet zo vaak in topics over andere clubs reageer omdat ik daar de ins en outs niet van weet en dan heeft het ook geen zin om daar iets te gaan roepen.

Op de officiële site van ADO staat nu ook dat Jens blijft en men spreekt zelfs over het verder openbreken van zijn contract.!!!

6 juli 2011 om 15:08

thnx voor de info over toornstra, ga gelijk op de site kijken.
Ik ben de heletijd aan het schakelen tussen de site's
Ik wordt een beetje gek van al die berichten en de onzin natuurlijk.

Wat een gezeik van al die anti ado gasten hier.

Ado heeft een te kort.
Ado loopt leeg.
Ado dit ado dat.

Ik zou zeggen kom met bronnen, want ik geloof er niets van.
Voorlopig is er bij 1 club een leegloop en dat is de club uit utrecht.

Ik bedoel maar. Op de officiële ADO Den Haag site:

Toornstra wil bij ADO DH blijven
Jens Toornstra heeft na een goed gesprek met de technische staf van ADO Den Haag, over zijn rol in het elftal, besloten bij ADO Den Haag te blijven. ADO Den Haag en Toornstra zijn in gesprek over het openbreken van het nog 3 jaar lopende contract.

ADO Den Haag wil verder benadrukken dat de club niet genoodzaakt is tot verkoop van spelers. Wel zal zij in geval van serieuze interesse met clubs in gesprek gaan. Zoals bekend heeft FC Utrecht zich gemeld voor Wesley Verhoek. Verder is er geen concrete belangstelling voor spelers bekend. ADO Den Haag gaat het gesprek met FC Utrecht aan om te bekijken of het bod op Verhoek goed genoeg zal zijn om te overwegen.

http://www.adodenhaag.nl/adodenhaag/nl/html/algeme...

goed nieuws bodde!

het zou echt geweldig zijn als ze zijn contract kunnen verlengen en dat toornstra en evt anderen komende zomer echt een stap kunnen maken naar psv of anders het buitenland maar je tenminste echte miljoenen ( 8 a 10 ) kunt ontvangen

lekker bezig dave!

Kan echt niet begrijpen dat sommige mensen hier zeggen dat Utrecht geen stap hogerop is dan Den Haag....... Echt lachwekkend dit soort reacties,de kans dat Utrecht Europees haalt is groter dan dat ADO dat doet.

6 juli 2011 om 15:30

Dat hebben we gezien afgelopen seizoen. Wie speelt er dit seizoen nu ook alweer EL? Dus voorlopig lijkt me jouw reactie lachwekkend.

6 juli 2011 om 15:30

Afgelopen seizoen even buiten beschouwing gelaten zeker?
Nogmaals, als Utrecht echt een stap vooruit geweest zou zijn waarom haken nu al die spelers dan af??? Geef daar nou is een zinnige reden voor dan?

Voorlopig zijn bij ADO alleen nog maar Kubik en Bulykin weg waarbij de kans dat de laatste terugkomt reel aanwezig is, maar bij Utrecht Strootman, Silberbauer, Mertens weg en Nesu voorlopig uit beeld.
Volgens mij zijn die spelers afgelopen seizoen toch echt wel de drijvende krachten achter Utrecht geweest en ADO heeft afgelopen seizoen bewezen ook zware wedstrijden te kunnen winnen zonder Kubik of Bulykin.
Dus wie gaat er nu voorlopig op vooruit of achteruit?
Dat nu bijvoorbeeld een Toornstra wil blijven en zelfs wil praten over verlenging laat ook wel duidelijk zien dat deze groep ook het volste vertrouwen heeft in Maurice Steijn en dat hebben wij als supporters ook.

6 juli 2011 om 15:50

Uuhhh, omdat het maar een Stapje is, en Utrecht wil niet betalen.

6 juli 2011 om 15:48

met de huidige selecties van beide teams speelt ado zeker voor het linkkerrijtje en vecht utrecht tegen degradatie

Nou misschien trekt 1 of 2 intertoto wedstrijden die speler wel..... ik kan ook niet in hun koppen kijken.

Maar wat hierboven regelmatig wordt aangegeven ADO heeft 1 seizoen goed gespeeld was een geoliede machine maar dat is meer een eendagsvlieg in mijn ogen.

ADO speelt aankomende seizoen weer voor het rechter rijtje!

Grappig als je dan weer op de telegraaf kijkt, niet dat ik m betrouwbaar vind, maar vele hier wel.
Dus ff een berichtje uit utrecht.
Misschien dat ze ophouden over de financiele situatie bij ado den haag en eerste naar de eigen club kijken.

Stadion Galgenwaard deels failliet Utrecht -
Het voetbalgedeelte van stadion Galgenwaard in Utrecht (de tribunes, grasmat en het trainingscomplex) is op papier failliet. Dat voetbaldeel van het stadion is eigendom van een besloten vennootschap (bv) die is omgevallen. Dat blijkt uit het register van de rechtbank.

De rest van het stadion heeft de omgevallen eigenaar, bouwbedrijf Midreth, geparkeerd in een bv die in surseance van betaling verkeert. Dat heeft de gemeente Utrecht woensdag bekendgemaakt.

De gemeente heeft nog 21 miljoen euro tegoed van de failliete bouwer. Utrecht onderhandelt met curatoren en bewindvoerders om haar financiële belangen veilig te stellen, vertelde een woordvoerster van de gemeente. Verkoop van het stadion, de thuisbasis van FC Utrecht, is een manier voor de gemeente om die miljoenen terug te krijgen. Want als zekerheid voor de oorspronkelijke gemeentelijke geldlening aan Midreth van 25 miljoen euro zijn twee hypotheken op het stadion gevestigd. Of de lening veilig is, hangt af van het bedrag dat voor het stadion wordt betaald, aldus de woordvoerster
ar loopt het ook niet allemaal op rolletjes.

6 juli 2011 om 15:57

Renoldi, je weet dat dit financieel niets met de club te maken heeft? FC Utrecht huurt het stadion alleen maar...

Nu snap ik het, Utrecht KAN gewoon geen geld uitgeven, teveel financiele onzekerheid

He Bloempot,

Toch wel pijnlijk dit stukkie in de krant. Dalijk hoef je geeneens meer huur te betalen.

Euh... Waarom pijnlijk?

6 juli 2011 om 17:40

Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat er zoveel door utrecht volgers wordt geroepen over de financieen van ado, dat zonder bronnen.
Ik dacht, gooi er wat financieel nieuws uit utrecht even op met wel een bron.
Hoe het precies zit daar weet ik niet, maar ik roep niets wat nergens op slaat.

No hard feelings

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren