Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Clichy gaat na 'acht fantastische seizoenen' naar Manchester City

Laatste update:

Gäël Clichy vervolgt zijn loopbaan bij Manchester City. De werkgever van Oranje-international Nigel de Jong maakt de komst van de 25-jarige linkerverdediger via de officiële kanalen bekend. Clichy, de eerste zomeraanwinst van the Citizens, komt over van Arsenal en heeft zeven miljoen euro gekost.

/

Clichy onderging maandagmorgen een medische keuring en rondde in de middaguren zijn transfer naar de Eastlands af. De verdediger maakte medio 2003 de overstap van Cannes naar Arsenal en speelde sindsdien 264 duels voor de Londenaren. Al snel groeide hij onder landgenoot Arsène Wenger uit tot basiskracht.

"Ik heb acht fantastische seizoenen meegemaakt", vertelt Clichy op de clubsite van Arsenal. "Ik heb mooie herinneringen aan Higbury en het Emirates Stadium. Ik wil iedereen bedanken voor de geweldige tijd." Mogelijk is Clichy niet de enige speler van Arsenal die deze zomer naar Manchester City vertrekt. Ook Samir Nasri wordt de laatste dagen met de Eastlands-club in verband gebracht.

Wenger lijkt deze zomer veel spelers kwijt te raken. Naast Nasri staan ook Denilson, cesc Fàbregas en Nicklas Bendtner open voor een andere club. De middenvelders willen elders om de prijzen gaan spelen, terwijl de aanvaller niet voldoende speeltijd krijgt van Wenger. Theo Walcott zou bij stadsgenoot Chelsea op de schaduwlijst staan.

Van Arsenal naar Manchester City is een sportieve vooruitgang

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
4 juli 2011 om 19:01

Clichy heeft Arsenal prijzen gekost! Maar er moet wel een vervanger worden gehaald.
Baines of Ansaldi zou welkom zijn.

4 juli 2011 om 19:07

Wat een onzin, nu Clichy weggaat roept elke Arsenal 'fan' ineens dat hij waardeloos was. Het was collectief falen, met name in verdedigend opzicht. Alle vier de verdedigers + keeper hebben zich schuldig gemaakt. Het is wel erg makkelijk om alleen Clichy de schuld te geven van alles. Kortzichtigheid ten top.

4 juli 2011 om 19:19

Het is altijd een collectief falen, daar heb je gelijk in. Maar Clichy heeft fouten gemaakt die je op dit niveau niet kunnen. Vandaar dat ik deze opmerking maak.

4 juli 2011 om 19:28

Ineens? ga ergens anders grappen lopen maken.
Het is algemeen bekend dat Clichy nou niet de betrouwbaarste is en zeker geen sterke schakel was in de verdediging.

Als ie persé weg wil heb ik daar weinig problemen mee, wou ie blijven dan vond ik dat ook prima, maar het is een feit dat deze man met gemak opgevangen kan worden met betere kwalteiten dan deze Clichy.

4 juli 2011 om 19:29

@ Ronnynasty: Dit klopt van geen kant. Clichy maakte het meeste fouten, gevolgd door Djourou indien hij speelde. Vermaelen en Sagna maakte nauwelijks falen. In het einde van het jaar was er sprake van collectief falen, dat klopt, maar zelfs in betere tijden de afgelopen twee jaar, maakte Clichy teveel fouten.

Kijk de reacties bij de eerste geruchten (zoals er altijd geruchten zijn) over het vertrek van hem er maar op na: bijna geen een gunner is er rauwig om.

4 juli 2011 om 19:31

@gunnerfan5

Huh? altijd een collectief falen? Als een verdediger bijvoorbeeld een foute terugspeelpas geeft waar een aanvaller op loopt en vervolgens al dan niet scoort is het ook een collectief falen of wat? Nee dat is onzin. Het is oftewel collectief falen oftewel individueel falen waardoor de ploeg benadeeld word.

4 juli 2011 om 19:31

Hij was ook waardeloos afgelopen twee seizoenen. Weet niet of je veel van Arsenal hebt gekeken, maar als je wedstrijden bekijkt tegen Tottenham(drieëntwintig keer uitglijden ongeveer), tegen Manchester United(gewoon alleen maar rennen ipv ook maar iets te doen...) en ga zo maar door, dan zie je gewoon dat als hij z'n hoofd er bij had gehouden of als er een andere back had gestaan er helemaal geen punten werden verspild.

Natuurlijk, Clichy heeft geweldige wedstrijden gespeeld, genoot van z'n intercepties op volle snelheid, maar de punten die hij heeft gekost is gewoon zonde.

Iedereen in een team heeft taken, verzaakt iemand moeten anderen het oplossen, wat weer ten koste gaat van hun taken. Dus collectief taken, nee. Het is misschien teamsport, maar als jij een hele wedstrijd uit je neus loopt te vreten of gewoon maar wat doet, dan kan jij niet de schuld aan de rest van het team geven omdat er weer punten zijn verspild.

4 juli 2011 om 19:42

Quaresma__7

Ik kan het wel vinden in de reactie van Ronny Nasty, wat hij bedoelt is dat alle prijzen die je verspeelt niet aan een speler kunnen liggen. Dit klopt ook voor een deel, echter is het wel zo dat Clichy voor een groot deel verantwoordelijk is voor de fouten die gemaakt zijn aan Arsenal kant. Ik had het anders moeten formuleren. Mijn fout dat klopt, maar je gaat me niet wijsmaken dat Arsenal het kampioenschap misloopt, door die paar terugspeelballen die te kort waren dit seizoen.

4 juli 2011 om 21:47

Clichy wordt al een lange tijd uitgesingled door Arsenal fans als een zwakke schakel. Hij gaf al een lange tijd waardeloze assits. Zolang wenger een vervanger haalt is dit een geweldige deal

Had eigenlijk verwacht dat hij wel naar Liverpool zou gaan maar dit is ook niet onlogisch, Man City kan wel eens hoge ogen gaan gooien dit seizoen.

Baines halen, dan heb je een prima vervanger binnen lijkt me. Bovendien ook nog eens een extra Engelsman wat ook niet zou misstaan bij Arsenal.

4 juli 2011 om 18:58

Gewoon Keiron Gibbs op de plaats zetten, ook Engels en doet niet onder van Clichy in mijn ogen.

Arsenal moet nu wel eens 'grote' namen gaan aantrekken, ik hoop op een nieuwe keeper, goede centrale verdediger, een goede middenvelder en Gervinho voor de aanval.

4 juli 2011 om 19:01

Ja Gibbs is een aardige speler maar vind hem altijd nog een beetje onzeker (is ook nog jong natuurlijk). Met Baines haal je ook iemand die aanvallend vrij gelijkwaardig is aan Clichy maar vooral sterker is.

Over de versterkingen ben ik het met je eens, dat roep ik ook al weken inderdaad.

4 juli 2011 om 19:04

Heb je gelijk in.
Maar als je zo'n jongen het vertrouwen geeft komt het wel goed denk ik.
Ook heeft Arsenal nog Armand Traore, die was uitgeleend aan Juventus.

Baines is wel een goede speler, alleen betaal je daar wel weer veel geld voor... Persoonlijk vind ik dat ze het geld beter aan andere posities uit kunnen geven.

4 juli 2011 om 19:05

Nou Arsenal zou gek zijn als ze dat nog niet doen als ze Baines halen. Gibbs zelf is nog niet klaar om elke wedstrijd te gaan spelen. Echt niet. Met Baines erbij kunnen ze inderdaad ook meer aanvallend brengen.

Wenger moet eerst is een goede centrale verdediger kopen naast Vermalen en een keeper. dan kunnen ze pas mee doen om het kampioenschap. ik hoorde dat Van Persie ook weg wou bij Arsenal klopt dit?

4 juli 2011 om 19:01

Ja als de betere vertrokken zoals Nasri en Fabregas. Ook moeten volgens hem nieuwe spelers komen want hij wil ook wel wat gaan winnen

4 juli 2011 om 19:03

Van Persie wil alleen Arsenal verlaten als het haar topspelers verkoopt. Met topspelers bedoelde Van Persie volgens mij: Nasri of Fabregas.

Zie nu dat Eindhoven 2 al je vraag beantwoordt heeft.

Valt te verwachten, je wilt toch altijd om de prijzen spelen en dit lukt Arsenal de laatste jaren gewoon niet meer, Mancity heeft laten zien dat ze hard op weg zijn 1 van de beste clubs te worden en waarschijnlijk gaat dat ze dit ook wel lukken met al die oliedollars

Nee waarom?!
Waarom weer een geval Ashley Cole? Ach dan maar Baines halen.

Wat ik hier wel over kan zeggen, het is gewoon geen verbetering met betrekking tot de kwaliteiten van het team. Maar goed het zij zo

4 juli 2011 om 18:58

Binnen de kortste keren zal dat wél het geval zijn. Bovendien is voetbal gewoon hun werk, als je ergens meer kunt verdienen met dezelfde job doe je het gewoon.

4 juli 2011 om 21:17

Geval A. Cole? Nou volgens mij niet hoor. Ashley Cole is namelijk een fantastische linksback waar Clichy vooral bekend staat als bijzonder matig. Als Arsenal deze vertrekkende speler al niet kan opvangen is het wel heel erg gesteld daar..

4 juli 2011 om 21:25

Omdat Ashley weg ging voor het geld, en dat doet Gael nu ook

Ben ik de enige die 7 miljoen erg weinig vind? Fer en Wijnaldum zijn 5 jaar jongen en zijn 5 miljoen waard. Deze jongen is toch een veel betere speler? Ik weet niet of dit appels met peren vergelijken is maar het is toch wel vreemd. Had toch meer aan 10-15 miljoen gedacht, zo oud is hij nog niet en toch een erg veelzijdige speler.

4 juli 2011 om 19:05

Volgens mij had Clichy nog maar een 1jarig contract.

4 juli 2011 om 19:12

fer en wijnaldum toch ook gewoon, als je het nieuws een beetje volgde.

on: ik lig er niet wakker van, vind baines als vervanger nog beter zelfs. Clichy heeft in die 8 seizoenen, 2 goede seizoenen gedraaid, waarvan afgelopen seizoen er niet bij hoort.

dus ik ben blij dat clichy weg is, en plaats kan maken voor baines.

4 juli 2011 om 19:36

Hij had nog maar een eenjarig contract, dus dan is 7 miljoen een prima bedrag voor een middelmatige speler.

Als Arsenal slim is halen ze een goede vervanger, Baines lijkt mij meer dan geschikt. Nog een goede centrale verdediger zoals Cahill, of Samba en de verdediging is in orde. Op het middenveld zou ik uitgaande van het vertrek van Cesc graag een creatieve middenvelder zien. Hazard lijkt mij een prima speler, past ook bij Arsenal, weet alleen niet of hij goed functioneert op 10. Anders kan je Nasri daar ook altijd nog neerzetten, als die vertrekt. Ramsey lijkt me nog niet in staat om bepalend te zijn op 10.

Szsenszny
Sagna
Cahill/Samba
Vermaelen
Baines
Song
Wilshere
Walcott
Nasri
Hazard
Van Persie

Nou kom maar op met Baines. Jammer dat ie vertrekt, maar als we Baines terughalen vind ik het prima. Dit was afgelopen jaar toch wel koning-buitenspelvalopheffen

4 juli 2011 om 19:09

Baines kost wel een stuk meer dan de 7 miljoen die ze hebben ontvangen, maar Arsenal zou zeker op vooruit gaan. Nu nog 2 aankopen op het middenveld, want deze is erg dun bezet met alle mensen die ''misschien'' weggaan. Liever 2 goede middenvelders te veel dan te weinig.

Het wordt tijd dat er flink wat ingekocht gaat worden. Ohja nog een centrale verdediger. Niet vertonghen maar een hele robuuste. Eentje met een over my dead body mentaliteit! Cahill misschien?

4 juli 2011 om 19:11

Geld is het probleem niet, we leggen er 8 miljoen bij en gaan er op vooruit: niet zo'n slechte investering.

Cahill en Lassana Diarra zouden uitstekend zijn, daar is het geld ook wel voor aanwezig

Ach. Een overschatte linksback die veelal te veel naar voren liep zodat er teveel ruimte in zijn rug lag. Daarnaast waren zijn voorzetten ook dramatisch. Wel jammer dat hij maar zeven miljoen heeft opgeleverd, daar had toch meer uitgehaald kunnen worden tegenover Manchester City. Daarnaast hebben we met Gibbs een Brit in huis die tijdelijk zijn afwezigheid kan opvangen. Veder wel hopen dat Baines wordt aangetrokken.

Kan arsenal dan nu eens gaan beginnen met aankopen doen? Met deze 7 mil kun je Baines halen!, en hopelijk was dit het startsein voor nog meer aankopen!

Ik vind het niet zo heel erg.
Al moet Arsenal nu wel investeren in de linksback positie!
Ook vind ik dat Arsenal veel meer had kunnen vangen. Bij een club als Man City kan je voor een speler van het kaliber als Clichy zeker 15 miljoen ofzo vragen, daar maakt het aantal contractjaren in principe niet uit.

Hier moet Arsenal niet rouwig om zijn, maar ze moeten wel bang krijgen dat dit een kettingreactie gaat teweegbrengen. Glichy zijn vertrek kan je niet enkel opvangen maar je kan makkelijk een betere halen. Maar Nasri, Fabregas en Wallcot dat word lastig.

4 juli 2011 om 19:02

En als die weg gaan, heeft Van Persie er ook geen zin meer in.

Arsenal moet dus gewoon geld neer gaan leggenom spelers te behouden, of nieuwe aanwinsten te kopen. Clichy is in mijn ogen een erg sterke verdediger, en City heeft hem voor een prijs opgehaald, waar je niet over mag klagen.

NOg een ondankbare afdankertje die naar Man City verkast. Toure, Adebayor en nu Clichy.
Veiera was een held en een legende maar mocht ook naar city om wat ervaring mee te brengen voor 1 seizoen.

Ik rouw helemaal niet om Clichy. Deze gast heeft zoveel blunders begaan in cruciale duels en was al een tijdje voorbijgestreven door Gibbs waren het niet dat Gibbs vaak geblesseerd eruit lag.

4 juli 2011 om 19:00

Vindt jij het niet te vroeg om al volledig op Gibbs te vertrouwen en hem een basisplaats te geven, vooral ivm blessures? Ik zie zelf liever Baines komen, vind dat een geweldige back

4 juli 2011 om 19:12

Er moet zeker nog een linksback als back-up komen. Als Baines komt dan moet Gibbs inderdaad genoegen nemen met invalbeurten, maar Clichy noem ik echt 'opgeruimd staat netjes!'

4 juli 2011 om 19:12

Klopt, maar als je dan toch een signaal af wil geven, als er dan toch genoeg geld aanwezig is en je wilt een team hebben met wat meer ervaring, haal dan Baines gewoon op

4 juli 2011 om 19:33

Gibbs is er echt nog niet klaar voor, ik eis dan ook Baines om er alsnog op vooruit te gaan. Je mag gewoon geen back-up accepteren met Gibbs als basisklant.

Clichy was ook niet betrouwbaar nee, maar zeker wel verder dan Gibbs, ook al kan Gibbs veel verder komen.

4 juli 2011 om 20:07

Ondankbaar afdankertje? Wat een domme opmerking zeg! Duidelijk een gevalltje: niet lezen. In het artikel staat zelfs dat hij Arsenal bedankt heeft voor die 8 prachtige jaren. Lezen, jonge, voordat je zulke opmerkingen doet. Ik vind dat je Kolo niet in dat lijstje mag plaatsen, die man was een beest in de verdediging van Arsenal, zeer ondergewaardeerd.

5 juli 2011 om 11:16

@boltonfan
Jij moet volgens mij leren begrijpend lezen. Als ik zeg ondankbaar dan heb ik het niet over zijn woorden die hij nou politiek en clichematig gebruikt maar over zijn daden en prestatie bij Arsenal. Clichy is de laatse twee en een halve seizoen bagger en toch bleef Wenger vertrouwen in hem hebben. Clichy was degene die zei dat spelers die op geld uit zijn voor City kiezen en nu kiest hij zelf voor city met als reden honger naar prijzen.

-ondankbaar omdat hij het vertouwen van Wenger niet terugbetaalt
-afdankertje omdat hij in de huidige vorm niet eens Arsenalwaardig is
en tot slot hypocriet omdat hij voor de door hem bekritiseerde City kiest

Heb je Kolo's laatste seizoen bij Arsenal gezien? Blunders in belangrijke wedstrijden, blessures en ruzie met Gallas. Hij had snelheid en gewichts problemen en is nu betrapt op illigale afslank pillen om het niveau bij te kunnen benen. Afdankertje dus.

ga jij je nou maar met Bolton bezighouden

5 juli 2011 om 01:27

gast hoe kun je Touré een afdankertje noemen, respectloos. Touré is een sterke verdediger en was erg belangrijk voor Arsenal, hij was ook eerst captain bij City en is nog steeds basisspeler. Hij was dat in ieder geval voordat hji geschorst werd. Hij ging weg vanwege een ruzie met Gallas maar als iets een centraal verdedigend goed duo was in de laatste tijd bij Arsenal was het wel Campbell - Toure dus die woorden moet je maar inslikken.

On: Jammer van Clichy, toch bedankt voor je inzet

Nou de opvolger hebben ze denk ik al in huis, gibs vind ik een erg goede linksback. maar Wenger moet eerst is een goede centrale verdediger kopen naast Vermalen en een keeper. dan kunnen ze pas mee doen om het kampioenschap. ik hoorde dat Van Persie ook weg wou bij Arsenal klopt dit? is

Ik denk dat Wenger deze speler nog wel kan vervangen. Nasri en Fabregas gaat een stuk moeilijker worden.

Het aankoopbeleid van City begrijp ik overigens nooit zo. In feite hebben ze maar twee echte toppers gehaald, namelijk Silva en Tevez. Verder halen ze enkel voetballers die het nog even moeten laten zien bij de absolute top, maar wel voor heel veel geld. Ik vraag me af of ze wel een goed technisch management hebben.

4 juli 2011 om 19:04

Nee Yaya , Kompany en De jong horen daar niet bij? Ga is eens wat meer wedstrijden van City kijken voordat je zulke onzin loopt te roepen zeg. Bij City is het zo dat de manager de spelers koo.t En met Hughes was het inkoop nogal chaotisch. Toen we al een aantal spitsen hadden kocht hij Tevez,adebayor en Santa Cruz er nog is boven op. Mancini koopt spelers die het team versterken. Als je meer naar City zou kijken dan wist je dat Bridge te kort komt voor het niveau en dat Kolarov nou ook niet bepaald de linksback van je dromen is. En Kolarov was geregeld geblesseerd. Ik denkt dat Clichy een prima versterking is voor City. Een rappe verdediger die aardig kan verdedigen en vaak mee opkomt.

4 juli 2011 om 19:19

Mancini koopt spelers die het team versterken, ja dat klopt misschien wel, maar hij gebruikt ze alleen niet...

4 juli 2011 om 19:26

Ik blijf erbij dat City chaotisch inkoopt. Ze hebben zoveel spelers, waar uiteraard ook wel een paar toppers bij zitten. Verder begrijp ik wel dat de linksback positie versterking nodig had, maar ik weet niet of Clichy de gedroomde versterking is. Het is in elk geval wel een normaal bedrag voor een normale speler.

We gaan dit jaar zien of er wel een bepaalde visie achter zit.

4 juli 2011 om 20:42

Over wie heb je het Ocanada?
Silva speelt, Balotelli speelt, Kolarov speelt, Toure speelt, Toure 2 speelde tot zijn schorsing, Johnson speelt.

Edit: even allemaal bovenhalen:
- Vieira: gratis. Goeie back-up voor De Jong. Speelt af en toe.
- Johnson: speelt, maar heeft soms blessures.
- Boateng: speelde eerst, maar was niet goed genoeg
- Y Toure speelt zowat altijd
- Kolarov speelde ook
- Balotelli speelt
- Milner speelt ook
- Dzeko speelt ook

Dit alle spelers die hij kocht volgens Youtube in de drie transferperiodes die hij meemaakte bij City. Deze die nu bezig is valt nog niet over te oordelen natuurlijk. Daar is Clichy de enige zekere aankoop. Boateng is weg en dat was ook zowat de enige back-up voor hem.

4 juli 2011 om 21:05

Johnson speelt? Die vent wordt echt genaaid. Geweldig talent, kan echt heel goed spelen, maar heeft tien wedstrijden gespeeld of zo(oké, hij was lang geblesseerd, maar toch). Zo'n speler moet elke wedstrijd spelen, want wat is hij goed.

Dzeko speelt niet elke wedstrijd, balotelli speelt niet elke wedstrijd, Kompany/al die andere verdedigers spelen niet elke wedstrijd, het is elke week weer iets anders. Maar altijd verdedigend.

En je hebt spelers als Barry en Milner die gewoon bij veel Engelse clubs zouden spelen, maar bij Man City amper spelen. Het is gewoon zonde. Ook dat De Jong niet elke wedstrijd speelt begrijp ik niet. Silva speelt niet elke wedstrijd, dat kan zo maar eens de beste speler van de PL worden, die is zo ongelofelijk goed... Maar in plaats daarvan laat Mancini soms Jô spelen. SWP speelt niet altijd, bij een Bolton of een Fulham zou hij echt niet misstaan, goede speler maar net niet goed genoeg gebleken.

Spelers worden gewoon misbruikt, het is zonde.

4 juli 2011 om 21:24

Mancini heeft dozijnen goeie spelers. Het is gewoon goed dat hij anderen ook speeltijd en basisplekjes gunt.
- Kompany speelt 41 matchen. Is de basisman, maar we gaan Mancini beschuldigen omdat talentje Boyata kansen gunt?
- Milner speelde inderdaad amper een match. Wacht! 35 in totaal
- Jammer wel voor Barry met 41 matchen
- Grootste pechvogel is nog De Jong met 32 matchen.
- We kunnen het Mancini kwalijk nemen dat hij een talent als Balotelli niet verbandt en geleidelijk brengt met 22 wedstrijden
- Silva, die jonge speelde maar 44 wedstrijden. Zou bij eender welke andere ploeg zeker 45 matchen gespeeld hebben. Dat hij vlug weggaat van die club!
- Wright-phillips is dan weer een aankoop van Hughes, die inderdaad minder speelt (17 matchen) om de reden die je aangeeft.
- Om te eindige Adam Johnson: 34 matchen, blessures inbegrepen

Zoals ik dus zei: je kan het Mancini kwalijk nemen met al die opeenvolgende matchen en met een grote kern niet elke match met dezelfde pionnen te spelen. Ik vind het positief dat hij iedereen kansen geeft, maar wie ben ik?

4 juli 2011 om 21:26

Wie gebruikt hij niet dan? Balotelli was veel gebleseerd en had het er zelf later na gemaakt dat ie wissel werd nadat ie de Europa league voor ons verknalde door die idiote actie van em. Dzeko moet nog erg wennen en daarom speelt hij nog niet zo heel veel. Boateng kende ook alleen maar blessures. Kolarov was er ook geregeld uit. En verder waren Yaya,silva gewoon basis spelers. En Milner tja dat was een miskoop in mijn ogen.

4 juli 2011 om 19:11

Clichy is zo'n snelle back, dat is echt geen slechte speler hoor.. Een aanwinst voor elk team, vind ik. Hij is ongelofelijk snel en kan aardig mee verdedigen, bovendien fungeert hij vaak als opkomende back.

4 juli 2011 om 19:20

Ja, serieus.
Heeft zoveel punten gekost, vind het jammer dat ie weggaat, maar er zijn zoveel betere backs.

Kan me zoveel fouten herinneren, zo zonde. Maar we hebben nog geen goede vervanger, daardoor is het rot dat ie nu al weg is.

Ik hoop voor Arsenal dat ze het een beetje op kunnen vangen allemaal.
Nu er ook wordt gesproken over een mogelijk vertrek van Nasri.
Clichy is gewoon een goeie beck en het zal gewoon moeilijk op te vangen zijn voor Arsenal.
Ik ben benieuwd wat Arsenal van plan is te halen. Zullen wel weer jonge talentjes uit Marseille of Lyon worden.

Als Arsenal Baines haalt als vervanger gaan ze hier alleen maar op vooruit! Ik snap deze aankoop van City niet helemaal, want Kolarov is echt een betere linksback en ik neem aan dat de eerste linksback van Arsenal niet vertrekt naar City om daar op de bank te gaan zitten..
Als dit het begin is van de leegloop van Arsenal zal het wel belangrijk zijn, want dat zou betekenen dat Arsenal geen CL zal gaan halen, want zonder Nasri, Fabregas en Clichy en op langere termijn Van Persie zal Arsenal haar niveau niet kunnen behouden.

4 juli 2011 om 19:02

Kolarov was helemaal een ramp dit jaar, is gewoon veel te traag voor de Engelse competitie.

4 juli 2011 om 19:17

Hij past(e) perfect in het spel van City; fysiek enorm sterk, verdedigend solide en bereid om hard te werken. Dat hij wat sloom is klopt wel, maar ik denk dat hij, zeker als City zich wat meer ontwikkelt in haar spel tot een aanvallende topploeg, een heel behoorlijke linksback kan zijn. Clichy daarentegen is al minimaal 2 jaar lang een onbetrouwbare, roekeloze back die weinig voetbalintelligentie laat zien..
Ik moet wel zeggen dat ik daarnet vergeten was dat Arsenal eigenlijk al een vervanger heeft, want die Gibbs is een zeer goede speler. Als hij een heel seizoen kan spelen, zijn er weinig problemen voor Arsenal. Anders kunnen ze misschien een LB lenen van Chelsea, wij hebben nu toch A. Cole, Bertrand en Van Aanholt. Mogen jullie best Bertrand lenen om ervaring op te doen.

4 juli 2011 om 19:21

Ik vind Kolarov anders ook niet veel voetbalintelligentie hebben hoor. Maakt vaak rare keuzes en oogt toch altijd wat druistig. Ik zou niet rustig zitten met hem als linksback.

4 juli 2011 om 19:26

Nou dat is lief van je.

Denk dat Gibbs niet minder is dan Bertrand, maar er moet gewoon een betrouwbare altijd fitte back bij.

4 juli 2011 om 21:26

Clichy is cruciaal voor de dubbele bezetting (boateng is weg). Uiteraard moet je als back-up niet per se een klassevolle speler als Clichy of Kolarov hebben, maar voor 7 miljoen best goed toch?

Speelde met name de afgelopen twee seizoenen matig. In veel gevallen hefde Clichy de buitenspelval op waardoor een (winnend) doelpunt uit volgde. Toch was hij in de jaren hiervoor een zeer goede verdediger. Succes bij Man City

Het is jammer dat Gibbs nooit langer dan 20 minuten fit is, anders hadden we al een betere speler voor Clichy.

Maar ik vind het allemaal best, Clichy wordt ieder jaar slechter dus dat we er nog geld uit halen is mooi meegenomen.

4 juli 2011 om 19:13

Wel grappig dat Mancity spelers bij ons haalt die uiteindelijk niks meer zijn. Toure moest zelfs pillen van zijn vrouw nemen om het niveau bij te houden

4 juli 2011 om 20:14

beetje onrespectvol richting Toure, hij was een trouwe speler en speelde ook nog in de '03-04 team.

4 juli 2011 om 19:37

Vind Clichy trouwens totaal geen speler voor dat verdedigende City, het team dat alles lekker dicht plamuurt en dan zet je iemand links-back, die het liefst links-mid staat.

Zal een mooie gatenkaas worden dacht ik zo, maar ach daar kunnen wij dan alleen maar toejuichen.

4 juli 2011 om 21:30

Ja, dichtplamuren elke match. Ik ga je geen wedstrijd aanraden tegen bijvoorbeeld West Ham ofzo, want dan heb je het excuus ''het is maar..., dan kunnen ze het wel''. Kijk eens Man City-liverpool als je daar aan geraakt.

City speelt gecontroleerd. Defensief moet het altijd in orde staan, het doel is niet om gelijk te spelen. Mancini wil en moet ook wel Europees voetballen en dat gaat niet met 38 gelijkspelen.

Btw: Gatenkaas met onder andere Kompany daar achterin? Tuurlijk. Het is niet dat daar plots een Arsenal-verdediging staat. (No offense voor de Arsenal-fans, want het is ook mijn tweede favo Engelse club op dit moment, maar dat kunnen we niet ontkennen)

4 juli 2011 om 21:38

Ho-ho, niet zo op de teentjes.. je hoort mij niks zeggen over de defensie van City, die is zeker degelijk, maar ik zie daar gewoon niet 1,2,3 een Clichy naast.. in tegenstelling tot die degelijke defensie is Clichy niet echt degelijk en ipv echte controle zoekt hij maar al te graag de aanval op en laat flinke ruimtes achter.

Dat bedoel ik er mee te zeggen, een gatenkaas op die linksback, hij is een heel andere speelstyle gewend en ook gewoon een anders type verdediger.
Praktijk zal dat wel uitwijzen.

Overigens wens ik hem succes, maar ik ben er bang voor dat Clichy niet de juiste man is voor City.

Niet erg voor arsenal, dit is de reden waarom arsenal al zo lang geen kampioen is geworden! Door deze net niet spelers, clichy is zo een speler, heeft af en toe zijn momenten, presteert wisselvallig, ...
Ze moeten topspelers kopen zo simpel is het. Coentrao? Of nog beter Vargas! Vargas die peruviaan van fiorentina, perfecte speler voor arsenal, kan heel de linkerkant alleen aan, snel, en beresterk.
En ze moeten ook nog een nieuwe keeper halen, stekelenburg? Topkeeper met ervaring, hij kan niet meer naar man utd dus naar arsenal dan maar. Wenger moet niet dom zijn en nogmaals investeren in franse spelers, hij moet kijken naar kwaliteit en deze 2 spelers kopen zie opstelling

stekelenburg
Sagna
koscielny
cahill?
vargas
song
Cesc
wislhere
walc/arsha
Persie
nasri
4 juli 2011 om 19:12

Johan elma,

Jij wilt Laurent Kos, Dus in de basis
Maar je zet vermaelen derbuiten, notabene je beste verdediger,
Vargas is meer een linksmidden, en verdedigend matig,
kies dan voor Baines, Engels en de beste op zijn positie, samen met a.cole,
En koopt dan gelijk een llhoris of en adler, Samen met een parker, en een gervinho. Zoiets eerder. Ligt eraan of cesc vertrekt, anders zou ik parker halen, die door velen mensen flink onderschat wordt.

Lhoris
Sagna
Cahill
Vermaelen
Baines
Cesc
Wils/Parker
Walcott
Nasri
Gervinho
Robin
4 juli 2011 om 19:17

Nee, Lloris is niet nodig. Onze jonge pool heeft bewezen al lang over het niveau te beschikken. Tevens zou ik op de flanken werken met een roulatiesysteem, waarbij je de beschikking hebt over Walcott, Gervinho en Nasri (de beste in mijn ogen, moet wel verlengen).

Een echt mooie aankoop zou Lass, zijn, die dan naast Wilshere komt te spelen; Cesc staat dan weer op zijn vertrouwde plek.

Parker kost maar 7 miljoen en zo ook een mooie aankoop zijn, engelse speler met een prachtige mentaliteit.

4 juli 2011 om 19:21

Maja,
Zal Cesc Blijven????

Parker zou een geweldige aanwinst zijn, was de absolute sterkhouder bij west ham, Scscsny???? kan het nivaeu wel aan, maar mist ervaring, en dat is meestal wel noodzakelijk bij een club als arsenal, Maar een parker zet je er niet naast, ik ben echt fan van hem, vind hem mischien zelfs beter als lass, ookal is lass veel jonger, en ook enorm goed, maar zie jij liever zoiets dan

Jonge Pool
Sagna
Cahill
Vermaelen
Baines
Lass/Parker
Wilshere
Gervi/Walcot
Cesc
Nasri
Robin
4 juli 2011 om 19:23

Ik zeg Fabianski in de basis hoor... Szczesny is geweldig, maar mist de ervaring. Ik zeg jaartje uitlenen op z'n minst aan een club in de PL en dan komt hij er wel. Fabianski is echt heel goed, Szceszny mist nog wat qua ervaring en daardoor positionering. Valt niet heel erg op, maar hij heeft een aantal ballen doorgelaten die ie gewoon moet hebben als ie op het niveau zou zitten waar ie wil zitten. Dat kwam niet door z'n reflex of z'n sprongkracht, maar gewoon dat ie toch net aan iets te onervaren over kwam.

En dan zie je zo'n Fabianski tegen een Man City keepen als een beest, verder heeft hij het hele seizoen schitterende, geweldige reddingen gemaakt, niet gezond.

4 juli 2011 om 19:29

Baines ken ik eerlijk gezegd niet zo goed maar vargas is toch een back die aanvallend ook wat kan. Alvas is verdedigend ook zwak. Als je iemand koopt die goed kan verdedigen dan kan je evengoed de back van bolivia kopen bij wijze van spreken, die hielt messi uit de wedstrijd. En loris is bijna onmogelijk, 1ste keeper van lyon. Stekelenburg is beter voor arsenal.

4 juli 2011 om 19:32

Szczesny is echt een klasse beter dan Fabianski. Dat zijn in potentie 2 topkeepers. Vergeet echter niet dat Fabianski al 27 (?) is.
Szczesny gewoon laten staan, topper.

4 juli 2011 om 19:35

Bij een keeper maakt ervaring wel uit, maar Szsesny keept alsof hij al jaren op doel staat: straalt zelfvertrouwen uit, communiceert goed. Maakt soms een foutje, maar welke keeper doet dit niet. Hij is juist de man waar we al jaren naar op zoek zijn.

Ik vind lass misschien wel de beste balafpakker van de wereld; zie hem graag komen. Als je dan ook nog eens Parker haalt, dan heb je gewoon een geweldig middenveld. Je opstelling klopt: ik denk dat je met dat team gewoon makkelijk in de top 4 komt en kan strijden om de prijzen. Zwakke puntjes zijn weggewerkt en de enige twee echt jonge spelers spelen al heel volwassen (wilshere/szsesny). Tevens zijn er dan een paar echte mannen bijgekomen. Ook grappig om te zien dat je dan opeens 3/4/5 engelsen in de basis hebt, met de britse Ramsey/clichy/jet/chamberlain(die waarschijnlijk komt) achter de hand. Toch ook wel leuk

@ Ocanada. Szsesny is vele malen beter en ook betrouwbaarder dan Fabianski, straalt dat ook meer uit

Een back moet beide kunnen bij Arsenal. Clichy maakte teveel fouten bij buitenspelval, dat hij ophefte. Vargas is geen echte back, Baines is dat wel. Ik ben zeer gecharmeerd van hem en zie hem graag komen

4 juli 2011 om 19:35

Lloris is ook helemaal geen keeper voor Arsenal. Ben hele grote fan van hem, maar op voorzetten is hij heel slecht. Precies datgene wat je nodig hebt in de Premier League.

Qua reflex(ook na een voorzet dat de bal wordt ingekopt, heerlijke reddingen, maar soms ook net niet=een doelpunt tegen, waar ie ook de bal had kunnen vangen) een van de beste keepers in de wereld, een op een ook heel goed, maar het is niet de keeper voor Arsenal. Was het maar zo'n feest.

Fabianski is beter voor Arsenal, als hij zich weer een beetje herpakt na zijn lange blessure.

Szczesny weet ik het nog niet van, ben z'n allergrootste fan zowat, maar je kan hem op die leeftijd nog niet zoveel vertrouwen geven. Precies wat Cech zei over De Gea, maar dan zonder dat hij een goede voorganger had, want dat heeft hij niet(almunia is soms geweldig, maar ook weer zo belabberd af en toe. Geniale keeper en wanneer hij wat meer in de schaduw zou zijn gebleven qua niet elke wedstrijd keepen dan zou hij echt geweldig zijn, want hij is echt goed alleen kan de druk niet aan).

@2801gunner, dat is dus echt niet zo. Szczesny is geweldig, wat ik al zei, maar Fabianski is op dit moment in z'n totaal beter. Maar Szczesny gaat daar over twee jaar en een jaartje verhuurd tien keer overheen. Neemt niet weg dat Fabianski dan nog alsnog een van de beste keepers in de wereld is. Zo zonde dat hij zich niet heeft kunnen bewijzen. Ik zeg het misschien wat snel, maar wat Fabianski afgelopen seizoen heeft laten zien is niet normaal... Kijk nog maar wat filmpjes om je geheugen op te frissen!

4 juli 2011 om 19:40

Ik vond Fabianski wel meevallen, was vooral in de lucht (het belangrijkste) heel erg onder de indruk van Szsesny, die in mijn ogen echt nu al gewoon wereldtop is. Soms zie je dat keepers dan te jong zijn, maar bij hem zit het tussen zijn oren wel goed: dat is het belangrijkste.

Vind Fabianski nog te wisselvallig en niet aanmerkelijk beter. Gewoon een goede tweede doelman.

We zijn het er in ieder geval over eens dat Arsenal geen nieuwe keeper hoeft te kopen

4 juli 2011 om 19:51

Szczesny is echt nog geen wereldtop hoor... Qua reflex en zelfvertrouwen enz. is ie er, maar hij mist nog zoveel. Vergelijk hem eens met een Van Der Sar, zou VDS zo'n penalty veroorzaken als tegen Tottenham? Zo ver van zijn doel af? Ik weet honderd procent zeker van niet.

En ook de andere doelpunten tegen Tottenham had ie kunnen hebben met meer ervaring. Ook dat doelpunt ergens aan het eind van Jermaine Pennant had hij gewoon moeten hebben, daar kan je het gewoon zien dat hij ervaring mist.

Ik blijf gewoon volhouden hoor, Fabianski is geweldig. Wereldniveau. Domme fouten zijn weg, alleen die tegen Caroll, tja, kon ie ook niet zoveel aan doen, hij had moet rennen springen en niet rennen wachten springen, dan kom je minder hoog, gewoon een dom foutje.

4 juli 2011 om 20:21

Dat is dan ook de enige wedstrijd dat hij echt een fout maakte, meen ik mij te herinneren. Tevens pakte hij in die wedstrijd een paar fantastische ballen.

Nee, ik ben nog niet overtuigd door Fabianski en denk dat Wenger zijn jongere collega de voorkeur geeft, maar we zullen het zien

Clichy zijn vertrek is niet zo belangrijk aangezien ze hem kunnen vervangen. Zolang de rest zoals Fabregas, Van Persie of Nasri vertrekt is er niets aan de hand, want zij zijn de belangrijkste factoren in het team die het elftal aan de kar trekken.

Gael Clichy in 2009: ''I really believe if you are a player who thinks only about money then you could end up at Manchester City,''

4 juli 2011 om 19:12

@wickedbark die uitspraak komt me bekend voor idd. Ach clichy is toch niet zo verlies liep constant achteruit heft vaak buitenspel op dus laat hem maar lekker naar city gaan. Ik denk dat hij het trouwens wel makkelijker krijgt bij city denk ik aangezien hun niet echt vrij aanvallend als arsenal spelen dus niet met ruimte in ze rug hoeft te verdedigen. ( zolang Mancini daar zit in ieder geval ). Ik hoop dat Wenger baines haalt maar wenger kennende zegt hij dat we met gibbs 1 exceptionele talent in huis en dan gooit hij daarachter jenkison die als linksback ook uit de voeten kan ( sorry frustraties sinds 2005 )

4 juli 2011 om 19:13

Nou dan weten we dus waar Clichy aan denkt. Als ik eerlijk ben, geef ik hem op zich wel gelijk.. Voetballen is z'n baan en hij kan gewoon ongelofelijk veel verdienen bij Manchester City. Als je eerlijk naar je zelf kijkt en je krijgt deze kans, dan pak je die toch gewoon? Bovendien is het niet zo dat City niet meedoet om de prijzen of geen potentie heeft.. Chelsea is ook ooit goed geworden met een dikke financiële injectie, City heeft nu alleen meer geld.

4 juli 2011 om 19:30

In 2009 zou ik dat ook geroepen hebben over Man City, echter nu 2 jaar later kun je ook beter bij City zitten als je ambities hebt. Bij Arsenal is er toch een leegloop begonnen, als Cesc dan ook nog eens weggaat zullen er misschien nog andere volgen.

4 juli 2011 om 21:35

Voila, ging net zeggen:

2008-09:
4e ->arsenal
10e -> Man City

2010-11:
3e -> Man City
4e -> Arsenal

Och, deze move is goed voor Arsenal. Hebben zeven miljoen pond en kunnen nu een goeie linksback halen en City heeft alleen maar een back-up voor Kolarov.

4 juli 2011 om 19:13

Denk dat Clichy eerder voor de basis is gehaald hoor, die Kolarov kon mij in ieder geval niet echt overtuigen.

Goede move voor City. Ze betalen maar 7 miljoen voor een prima linksback en Arsenal vangt máár 7 miljoen voor een basisspeler.

4 juli 2011 om 19:13

Hmm, Mancini kennende wordt Kolarov juist een back-up voor Clichy. Mancini is naar mijn weten niet zo gecharmeerd van Kolarov; hard schot, dat wel. Maar in verdedigend opzicht niet altijd even betrouwbaar. Laat zich echt te vaak te makkelijk uitspelen.

4 juli 2011 om 19:17

Hij is niet gecharmeerd van Kolarov omdat hij verdedigend niet betrouwbaar is en dan haalt hij Clichy? Hmm..

4 juli 2011 om 19:18

En Clichy is op verdedigend vlak wel sterk? Wat een lachertje is die gast toch. Ik heb Kolarov niet veel gezien dit seizoen maar bij Lazio was hij op verdedigend vlak zowiezo sterker dan wat Clichy de afgelopen twee seizoenen heeft laten zien. Ik snap vrij weinig van deze move. Met een beetje meer geld hadden ze Ansaldi kunnen weg halen bij Rubin Kazan, dat zou pas een aanwinst zijn.

4 juli 2011 om 20:21

Ik zeg niet dat Marcini vindt dat Kolarov verdedigend niet betrouwbaar is, dat zijn mijn woorden. Ik weet dat Mancini geen hoge pet op heeft van Kolarov. In Clichy ziet hij (en zijn ts) een waardige vervanger en een verbetering tov Kolarov.

Walcott kan niet eens een speler met een middelmatige snelheid voorbij spelen, en nu moet hij het opnemen tegen Clichy? Haha. Nasri? Die word op snelheid 9 van de 10x geklopt door Clichy.

Clichy heeft niet zijn beste periode achter de rug, maar ja als je verliest vallen fouten 10 keer harder op hè.

Hier laat Arsenal een topspeler vertrekken omdat ze het elk jaar verzaken. Goed zo Wenger, ga zo door.

Edit: ik zie mensen nog steeds 'glichy' typen, en dan ook nog beweren dat ze weten waar ze over praten. Zucht.

4 juli 2011 om 19:10

Nee, dit kan je Wenger niet aanrekenen. Clichy is ook verantwoordelijk voor het mislopen van de prijzen, hij is kwalitief gezien gewoon klote de afgelopen 2 jaar. Het is geen vormdipje, maar een gigantische vormdip waar hij maar niet uit komt.

Ik ben er niet rouwig om dat hij vertrekt, indien er nieuwe goede speler komt vind ik het zelfs mooi

4 juli 2011 om 19:18

Geef de beste man een groen randje voor z'n objectiviteit.

Je moet toch zelf ook inzien dat Clichy verdedigend steken laat vallen? Als Arsenal Baines haalt gaan ze er op vooruit. Maarja, als.

4 juli 2011 om 19:37

Hou op alsjeblieft. Walcott is zó veel sneller dan Clichy. Nasri laat Clichy alle kanten van het veld zien. Omdat je naam Clichy is, betekend het niet dat je ineens subjectief moet kijken en doen alsof het objectief is.

4 juli 2011 om 20:02

Ja, sneller... hij komt techniek tekort om een middelmatige back voorbij te spelen, laat staan Clichy die aan de bal technischer is dan Walcott.

Ik ben objectief, ik zeg toch dat hij niet zijn beste periode achter de rug heeft?

De hele verdediging van Arsenal is al jaren een ramp, beetje overdreven om het allemaal op Clichy af te schuiven.

Zoals ik al zei, als je verliest worden fouten onder een vergrootglas gelegd.

4 juli 2011 om 20:07

Je kan het ook overdrijven. Vermaelen is er het hele jaar uit geweest maar heeft bewezen een hele goede centrale verdediger te zijn, Sagna is verdedigend gezien misschien wel de beste rechtsback van de wereld en Koscielny, die moet gaan concurreren met een aankoop, heeft zich ook bewezen.

4 juli 2011 om 20:13

Al jaren, jij hebt het over vorig jaar? Lezen, lezen.

Clichy en Sagna moesten het telkens doen met drama centrale duo's. Vind je het gek dat je staat te wankelen op je benen als er 2 van die niksnutten naast je staan.

4 juli 2011 om 20:20

Vermaelen heeft vorig jaar het hele seizoen gespeeld en het centrale duo van dit jaar, Koscielny en Djourou, deden het op het einde na zeker niet onverdienstelijk.

En juist in deze twee jaren liet Clichy zien dat hij de absolute top niet aankan, omdat hij gewoon veel te veel fouten maakt.

Ik weet dat het misschien hard klinkt en als Clichyfan(gezien je naam) zal je hem natuurlijk blijven verdedigen, maar Clichy is gewoon geen top gebleken

4 juli 2011 om 21:22

Hij is 24 he.. 24. Ik herhaal, 24. Deze man kon nog jaren mee. Ging al 8 jaar mee bij Arsenal, is een oudgediende. 24 is toch geen leeftijd man? Alsjeblieft.

5 juli 2011 om 01:29

Hij is 25 vriend, he 25. Ik herhaal,25

Slechte aankoop van City, hij is niks beter dan Kolarov! Ik begrijp wel dat Arsenal hem verkoopt, met zo een kleine linksback stop je Messi niet, Ik denk dat dit de miskoop van het jaar is Gael Clichy!

4 juli 2011 om 19:25

Hadden we Koscielny al voor...

4 juli 2011 om 19:44

Moet je groot zijn om Messi af te stoppen dan? En zelfs dan, Clichy is echt niet klein voor een back.

Die zullen ze helemaal niet missen bij Arsenal. Clichy had een grote toekomst toen hij 19-20 was en op zijn 22ste leek het alsof hij het echt ging maken. Echter is hij helemaal niet meer vooruit gegaan maar vind ik hem juist een erg matige indruk maken, vooral het laatste seizoen. Op verdedigend vlak enorm vaak gaten laten vallen waardoor Arsenal toch in problemen kwam. Gibbs is een meer dan goede vervanger, iemand die het zelfs beter zal gaan doen op verdedigend vlak (of Baines moet komen). Ik snap deze move van Manchester City ook niet bepaald. Kolarov en Zabaleta zijn op verdedigend vlak minstens even goed, zelfs iets beter. Misschien dat ze hem dan halen voor de ervaring voor in de Champions League..

4 juli 2011 om 19:23

Gibbs toont ook Clichy momenten nu,en is vaak 70 van het seizoen gebleseerd en ook al begon hij ook heel sterk bij Arsenal ,mentaal kan een speler niet groeien als er vaak blessures voor komen.
Baines is een stap in de goede richting voor Arsenal en Coentrao is de perfecte aankoop vind ik.
Kijken wat er nu gaat gebeuren,want wenger heeft een Jenkinson gehaald(verdediger uit Charlton atletics) die op alle plekken achterin kan spelen.hij is heel goed maar wel een risico natuurlijk omdat hij nog jong is.

4 juli 2011 om 19:26

Gibbs is er nog niet, die moet nog sowieso een jaar wachten. Heeft echt heel erg stil gestaan qua ontwikkeling, ook afgelopen ek onder 21 weer... Weer geblesseerd, het is gewoon echt triest voor die jongen. Hij barst van het talent, het komt er ook aardig uit, maar telkens weer die blessures...

Ok dan,beter dat Clichy eindelijk zelf de koffers pakt en vertrekt uit Arsenal.want als het aan Wenger lag was Clichy een eeuwig arsenal speler gebleven.het enige waar ik moeite mee heb is dat ik Wenger helemaal niet vertrouw met het kopen van verdedigers.
Gibbs is nooit fit en de nieuwe Jenkinson gaat het dus waarschijnlijk worden om de plek van Clichy over te nemen.dus weer te grote risicos achterin waar Arsenal allang problemen heeft.

Nani gaat vanaf nu schitteren tegen Man city omdat Clichy nu daar zit..

De perfecte opvolger is Ansaldi! Al zie ik die liever naar Juventus komen, maar aangezien zij geen interesse hebben. Ansaldi of Baines, één van die twee moet komen. Dan verbeteren ze zich enkel maar. Clichy liet veel steken vallen en was een regelrechte ramp dit jaar.

Toch jammer, Arsene Wenger haalt deze spelers (clichy,walcott,fabregas,denilson,bendtner) voor relatief weinig geld, om te zorgen dat Arsenal een beter team krijgt, en meedoet om de prijzen, maar om een of andere reden wil dit niet, en verkassen die spelers weer, en vervolgens lijft Arsenal weer nieuwe talenten in en begint het hele verhaal weer opnieuw.
Denk toch wel dat er iets veranderd moet worden, en dat de club weer eens veel geld moet gaan investeren in spelers, vooral in een goede keeper en in een ervaren speler, een leider op het veld, want die mist arsenal toch echt.

4 juli 2011 om 19:27

Wie is de keeper van Arsenal op het moment? Beginnen we vast even met die vraag.

Als je Almunia antwoordt dan spoor je niet, als je Lehmann zegt dan lach ik je uit en als je szysnzsy zegt neem ik je ook niet serieus.

4 juli 2011 om 19:35

Dus jij wil zeggen dat Fabianski dat is?
Want dan neem je me wel serieus?
Ik weet echt niet wat je hiermee bedoelt te zeggen, szczesny is toch gewoon eerste keeper?

4 juli 2011 om 19:37

@ocanada..
Waar heb jij het over?
Wat heeft wie de keeper van Arsenal hiermee te maken,en je schrijft de nr1 keeper zelf en zegt dan dat je degene niet serieus neemt.

Het is Szczesny trouwens.

4 juli 2011 om 19:40

.... jullie snappen het echt niet he.

Ik zeg dat omdat ik gewoon al zie dat voetblhenk er niets van snapt. Zeggen dat Arsenal slechte keepers heeft. Pft ga weg joh. We hebben geen nieuwe keeper nodig.

En nummer een keeper is Szczesny niet trouwens, Fabianski is hele seizoen nog geblesseerd geweest en ik weet het nog zo net niet wie eerste keeper gaat worden.

Wil Mannone's ontwikkelingen ook nog wel zien.



Trouwens, om nog maar even aan te geven hoe belabberd Clichy was afgelopen twee seizoenen, zie hem spelen tegen Fulham onder ander en hoe makkelijk ie alles laat gaan:

http://www.youtube.com /watch?v=wqu4h1nwghg

(spatie na .com weghalen)

4 juli 2011 om 20:06

@ocanada..

Hallo?? Jij begint over de keepers van Arsenal alsof we toppers hebben.enige die zich heeft bewezen en helaas gebleseerd raakte tegen Barca is Szcesny.
De rest was/is gewoon 10X niks.
Manonne was er niet bij dit seizoen en toen hij dr was maakte hij ook fouten.
Ik heb liever manone ipv Fabianski en Alumini,dat wel.maar die 2 horen ergens in championship te spelen.

4 juli 2011 om 20:10

Fabianski
en Mannone weet ik nog niet.

Fabianski is briljant, je moet maar eens beter naar hem kijken. Je moet eens weten hoe ie zich verbeterd heeft dit seizoen, met een klein foutje tegen Caroll, wat gewoon een beetje dom was. Maar verder heeft ie zoveel goede dingen laten zien.

En Almunia, je moet eens kijken naar zijn reflex, het is gewoon fout gegaan nadat hij in de schijnwerpers kwam te staan. Een blunder hoort erbij, hij kreeg er een tegen en toen ging het bergafwaarts. En blijft het gaan. Maar als je soms reddingen van hem ziet, echt verschrikkelijke sprongkracht met een heerlijke reflex.

4 juli 2011 om 20:17

Ik heb Fabianski en Alumini live gezien in de Emirates en ik zeg je gewoon zodra het er toe doet staan ze dr gewoon niet en worden ze te nerveus en is het daarna niet meer te herstellen.aluminia heeft reflexen maar daar blijft het ook bij want zijn fouten over schaduwen alles wat hij wel kan.
Fabianski is net zoals Rosicky,begon goed en beloofde heel wat maar zakt alleen maar af en voegt bijna tot niks meer toe en is gewoon een keeper die je graag als 3e keeper wilt hebben en meer ook niet.

Zeer matige speler vond ik het..... ook op Fifa.
Blij dat die weg is, maar we hadden toch meer geld kunnen vangen voor een kaliber speler als Clichy zeker als het door een club als Mancity word gekocht.

4 juli 2011 om 20:12

Valt me steeds op dat steeds meer mensen Fifa of ander voetbal games erbij halen, hoop niet dat je daar op je mening baseert, want dan kan ik weer zeggen dat hij op Pes goed is.
Ik vind dat hij zwaar wordt overschat, want ik vond altijd wel een redelijke back.
Zoveel echte goede backs heb je tegenwoordig sowiezo niet op enkele daargelaten.

Dit laat maar weer eens zien hoe scheef de prijzen zijn die in het voetbal betaald worden.
Als spelers als Clichy (een volwaardig Frans international en een speler met veel ervaring bij een topclub namelijk Arsenal) voor 7 miljoen verkocht worden (met een éénjarig contract)
en spelers zoals Mertens en Strootman die in verhouding tot Clichy niets bewezen hebben voor ongeveer hetzelfde geld weggaan. Of Feyenoord dat 5 miljoen voor Wijnaldum en Fer vraagt (waarvan Wijnaldum inmiddels verkocht). Terwijl ook zij een 1-jarig contract hebben evenals Clichy.

4 juli 2011 om 19:47

Clichy heeft vijftien interlands of zo...

Edit: hij heeft er tien... Volwaardig is ie niet, Evra en Abidal staan voor hem. Hij speelde alleen toen Abidal geblesseerd was en Evra gedumpt werd. Of in nietszeggende oefenwedstrijdjes.

Jammer om te zien dat hij iedere jaar beetje bij beetje zwakker aan het presteren was. Wel moet er bij gezegd worden dat deze knul de laatste selectiespeler was die bij ''the Invincible's'' behoorde. Een jonge speler die toch wel het meest ervaring heeft.

Ja inderdaad mee eens.... Raar hoe dit voetbalwereldje loopt de laatste jaren. Toppunt van alles naar mijn mening is Neymar. Groot talent is het maar toch het is een naar mannetje en zeker 'nog' geen 50 miljoen waard naar mijn zin.

Gael Clichy in 2009: ''I really believe if you are a player who thinks only about money then you could end up at Manchester City,''

Gael Clichy in 2011: ''I I choose for my money in connection with the financial crisis''

ON: Dit is zeer zonde voor Arsenal, ik verwacht dat er meer mensen gaan vertrekken!

4 juli 2011 om 20:01

Clichy heeft niets te klagen hoor, Clichy heeft heel lang een Bentley Continental(hoeveel weet ik niet), dus die crisis, daar merkt hij niet zoveel aan.

En met die eerste zin, pfoe, ik kan echt boos worden, wat een mafketel is die Clichy toch.

City heeft gewoon een goed team. Echter, het is wat magertjes in de creativiteit. Zeker als je naar de back-ups van dat team kijkt. Milner, Johnson, Barry, Philips en Santa Cruz... Prima, maar geen exclusieve spelers zoals Messi, Sanchez, Robben, C. Ron... Nasri en Pastore acht ik de grootste kanshebbers voor de creatieve vacature op het (aanvallende) middenveld van city.

Bovendien zou een extra voetballende centrale verdediger (vertonghen, Sergio Ramos, Chivu) niet misstaan bij dit team.

Over Arsenal gesproken: een cruciale tijd breekt aan. Als ze geen adequate vervangers aantrekken is het gedaan met Arsenal als Cl-kandidaat voor de komende seizoenen. Zeker nu Tottenham, Liverpool en City steeds sterker worden achter Manu en Chelsea. Come on Wenger, investeer nou eens in 'namen'. En nee.. dan bedoel ik niet Gervinho..

Denk groot.

Hart
Zab/Richards
Touré
Kompany
Kola/Clichy
Balotelli
De Jong
Yaya Touré
Silva
Dzeko
Tevez
4 juli 2011 om 20:00

Tottenham? haha met Liverpool ben ik het met je eens, die kopen te veel, maar Tottenham, hahaha, doe normaal. Die zouden het helemaal gaan maken maar elke wedstrijd van ze was saai behalve drie wedstrijden, toen Bale leuk speelde, maar toch verloren ze er daar minimaal een van.

jammer dat ie de laatste 6 jaar geen prijzen heeft kunne pakke, het is een geweldige speler. hopelijk kan hij bij city wel wat winnen

Het is niet nodig de schuld aan een persoon te geven. Je staat er als een team, dus niet alleen Clichy.
Als iemand een fout maakt moet dat opgelost worden door het team. Met alle respect voor Arsenal FC, maar als je die fouten niet kunt oplossen dan kom je net kwaliteit te kort.

Ik weet dat ze aantal sterspelers hebben als v.persie, Fabrégas, Nasri, Vermealen, Walcott, maar ze komen toch wat te kort.

Jammer dat Clichy vertrekt. Als er één schaap over de dom is, volgen er meer.

Een geweldige back is deze man. helaas wel voor een spotprijsje verkocht Arsenal kon hier zeker meer voor krijgen als je kijkt wat Ajax al voor VDW vraagt..

volgens mij de eertse aankoop van city die onder de 10 miljoen is en geen aanvaller is.

Zo triest dat bijna iedereen tegenwoordig voor het geld kiest. Het voetbal wordt echt flink verpest op deze manier. Gelukkig is dit niet echt een aderlating voor Arsenal maar mocht ook Nasri dezelfde overstap gaan maken dan zien we allemaal welke (trieste) kant het voetbal opgaat.

Ik vind dit wel erg opmerkelijk, straks verkast Nasri ook nog.

Manchester City staat nu wel waar het wil staan volgens mij. Ze gaan Arsenal (op dit moment) toch voorbij, iets dat ik zo snel nog niet had verwacht.
Ze spelen volgend seizoen Champions League, met een hele sterke selectie. Ben benieuwd...

Jammer dat clichy weg gaat...
Hij was een grote back.

Clichy gaat na 'acht fantastische seizoenen' naar Manchester City.

Het is maar goed dat die acht fantastische seizoenen tussen haakjes staan ...
Misschien was het spel top maar zoveel heeft Arsenal niet gewonnen in de laatste 8 jaar ...

Verder snap ik wel waarom hij naar City gaat. Persoonlijk was ik gewoon bij Arsenal gebleven. Arsenal is ten eerste sowieso een mooiere club dan City. 2. Stadion is veel mooier. 3. Supporters zijn toch wel fanatieker dan die van City & 4. Het spel van Arsenal is veel beter dan dat van City.
Nu is het toch nog maar echt afwachten Samir gaat doen, ben benieuwd of Arsenal hem binnenboord kan houden ...

Jammer. Hoewel hij dit seizoen een zwakke indruk maakte, is het een speler die je er gewoon bij moet houden in deze verontrustende tijden. Hij was de langstdienende speler en in principe is hij gewoon een goede back. Met een solide centraal duo dat hem bij de les houdt, had hij misschien zijn draad weer op kunnen pakken. Nu moet er eigenlijk wel een aankoop volgen, want Gibbs is nog niet toe aan het grote werk. Ik hou echt mijn hart vast dat ook de huidige generatie weer in duigen valt

4 juli 2011 om 21:02

Lansbury, Wilshere en nog een paar spelen langer voor arsenal hoor

Maar je hebt gelijk, het zou beter zijn geweest als Clichy was gebleven, maar het is niet anders, jammer maar helaas. Komt helemaal goed met nieuwe spelers en Nasri en Fabregas die blijven.

5 juli 2011 om 00:12

Tja, als Nasri en Fabregas blijven en er nieuwe spelers komen, komt het inderdaad helemaal goed. Maar de voortekenen zeggen helaas iets heel anders. Zou op dit moment niet weten waar ik mijn goede hoop nog vandaan moet toveren.

Jammer voor Arsenal.
Spelers als Gibbs zijn er volgens mij nog niet klaar voor.
Ik ben eens benieuwd wie z'n opvolgeer word.

Gael Clichy in 2009: 'I really believe if you are a player who thinks only about money then you could end up at Manchester City

Bron: Twitter

Clishy was een van de zwakste schakels van Arsenal dit seizoen, ben blij dat hij weg gaat.
Ook moest hij natuurlijk ruimte maken voor Vurnon Anita

Komende jaren bankzitten... Jammer, ondanks zijn matige vorm afgelopen jaren vind ik het in potentie een zeer goede speler. Vrees alleen dat we er weinig meer van gaan horen.

7 miljoen wel mager voor deze verdediger. Clichy was heel rap, maar kwetsbaar in verdedigend opzicht. Baines als vervanger zou helemaal geen slecht nieuws voor Arsenal betekenen, juist een vooruitgang. Indien ze Nasri of Fabregas kwijtraken, lijkt me dat wel moeilijker op te vangen.

Die hele Clichy is een ziel, gaat ie in z'n interview zeggen dat ie uiteindelijk blij is dat City derde is geworden... Die vent spoort niet.

Zegt hij: het is stom dat er soms veel spelers langdurig afwezig waren bij Arsenal, daarom is dat een voordeel bij Manchester City omdat dat niet gebeurt. Dus ga je maar weg? Pfft kom op man, wat een redenen van niks...

En hij doet nog steeds alsof ie voor Arsenal speelt.

Een geruststelling hebben wij Gooners; Ik ga niet zo doen als Emmanuel deed tegen Arsenal!!

Zielige vertoning, sorry.

Jammer dat hij weg is, Baines en Ansaldi(de meest genoemde opvolgers) zijn wel goede opvolgers die het afgelopen seizoen beter presteerden dan Clichy deed.

''I believe if you are a player who thinks only about money you could end up at Man City'' - Gaël Clichy in 2009

Geld heeft natuurlijk een grote rol gespeeld bij het vertrek van Clichy, maar natuurlijk ook de mogelijkheden die Man City biedt. Zij pakken tenminste wel prijzen, bovendien spelen ze natuurlijk nu ook in de Champions League.

Voor Arsenal is het een goede deal geweest. Ze kunnen voor minder geld een net zo slechte speler kopen als Clichy.

Wenger heeft zeker een hoop te doen deze zomer, want voor je het weet zijn al Arsenal's beste spelers weg!

Ik weet niet of dit een goede keus is geweest van zowel Man City als Clichy. Man City heeft ook al Kolarov op de linksback positie en met Clichy erbij heb je een mooie aankoop voor de breedte van je selectie maar of het ook echt een directe versterking is betwijfel ik? Tenzij je Kolarov nu uit de basis haalt maar dan is die miljoenen investering aan hem weggegooid geld. Voor Clichy zou het een mooie overstap zijn geweest als hij een basis-plaats veroverd maar anders had hij misschien toch voor Liverpool (dacht ook dat AS Roma interesse had) kunnen kiezen, maarja het geld van City zou ook wel een grote rol gespeelt hebben.

En hoe Arsenal dit gaat oplossen: Geen Idee

Tja, het is jammer. Niet omdat hij vertrokken is maar Clichy was ZO een groot talent een paar jaar terug. Hij is razendsnel en kwam goed op, was alleen niet constant genoeg en verdedigend had hij wat fouten. Helaas heeft hij dit er gewoon niet uit weten te krijgen waardoor hij nooit echt de top haalde. Ik vond hem de laatste seizoenen zelfs minder worden. Ik ben echt niet zo iemand die gelijk gaat haten op een speler omdat hij vertrekt, ik wens hem het allerbeste maar ik vond hem wel minder worden en vind dat jammer aangezien hij niet de topspeler is geworden wie hij wel kon worden. Maarja wie weet komt het nog bij hem hij is nog jong met zijn 25.

Hoe dan ook, Clichy bedankt, ik wens je het beste.

Iedereen die hem nu uitscheld of boos op hem is, denk eens na over wat je zegt. Jongen heeft 8 jaar lang voor ons gespeeld en wees trots op hem

Jammer dat hij weggaat. Toch altijd een waardevolle spelers geweest.
Gelukkig gaat hij normaal weg met respect naar Arsenal toen en dat is een mooi gebaar.

Wat gaat er nu gebeuren met Kolarov?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren