Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronald de Boer ook naar Ajax: 'Zelf ondergaan hoe het is trainer te zijn'

Laatste update:

Na Frank de Boer komt ook diens tweelingbroer Ronald bij Ajax te werken. De 41-jarige oud-middenvelder speelde in zijn actieve loopbaan van 1987 tot 1991 en van 1993 tot 1998 bij de Amsterdamse club. Nu gaat hij daar aan het werk als jeugdtrainer. Wel benadrukte hij vrijdagmorgen in het Radio 538-programma Evers staat op dat hij dat niet louter te danken heeft aan de aanwezigheid van broer Frank.

/

“Ik wil niet op die manier gelinkt worden naar Frank Ik moet vanuit mijn kwaliteiten een positie creëren. Frank moet zich lekker concentreren op het eerste, natuurlijk kijkt hij wel met een schuin oog mee, maar het is nu aan Dennis Bergkamp en aan Wim Jonk en nog een paar mensen die daar over beslissen”, aldus De Boer. “Het lijkt me heel leuk en iedereen heeft veel ervaring. Natuurlijk het zegt niet dat als je een goede voetballer bent geweest, je ook een goede trainer wordt, maar het helpt wel. Ik denk dat de mensen die ze nu gevraagd hebben veel potentie hebben.”

De Boer gaat Fred Grim assisteren bij de A1. “Dat moet ik ook doen vanwege mijn cursus tot trainer, dan moet je een stageplek hebben. Daar leer je pas echt het vak. De jongere jongens ga ik ook trainen. Ik wil het zelf ondergaan hoe het is om trainer te zijn. Misschien volg ik de weg die Frank heeft gevolgd en eindig als hoofdtrainer, maar ik wil eerst kijken of ik het wel leuk vind.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze krijgen weer een flinke loonlijst daar in Amsterdam...

1 juli 2011 om 11:00

Ik wist niet dat stagelopen zo duur kan zijn.

1 juli 2011 om 11:01

Ik heb liever meerdere goede mensen op de jeugdopleiding, dan spelers met een te hoog salaris.
Ben altijd van mening dat veel geld investeren in je jeugd goed is.
En hoezo krijgen ze een flinke loonlijst, tenminste.. flinker dan die ze al hebben?
ze vullen alle posities opnieuw alleen met andere mensen. Er komen 2 mensen op hoofd jeugd opleidingen, en een aantal trainers. Verder heb je een paar specialisten erbij die bijvoorbeeld techniek training doen, of individueel met spelers gaan werken.

Dus zoveel meer of duurdere mensen komen er niet.
Daarbij kan de boer volgens mij nog niet echt een functie invullen omdat hij daar niet de papieren voor heeft, vandaar ook eerst die stage.
En het zijn daarbij ook geen van alle jongens die het om het geld doen, maar puur omdat ze het willen doen en omdat het ajax is.
vandaar dat ik ook niet verwacht dat zij belachelijk hoge bedragen zullen opstrijken.

1 juli 2011 om 11:10

Onzin, sterker nog als Ajax niet nog een paar trainers aantrekt hebben ze komend seizoen te weinig jeugdtrainers.

1 juli 2011 om 11:15

Er zijn 22 contracspelers weg, spelers als olequer wielaert de zeeuw die veel salaris kosten

Theo Janssen (FC Twente)
Derk Boerrigter (rkc Waalwijk)
Jan-arie van der Heijden (was verhuurd aan Willem ll)
Thulani Serero (ajax Cape Town)
Mats Rits (germinal Beerschot)
Viktor Fischer (FC Midtjylland)
Nick de Bondt (vitesse)
Stefan Marinkovic (FC Luzern)
Branco van den Boomen (willem ll)

Dit is wat er is teruggekomen + nog 9 jeugdspelers hebben contract gekregen. Kom je uit op 4 contractspelers minder + meer salaris vrij

1 juli 2011 om 11:24

gemiddelde stage in NL heeft een vergoeding van zn 300 euro dus ik denk dat het wel meevalt

1 juli 2011 om 11:26

@jntjes. Je weet ook dat er al velen weg zijn waardoor de vacature voor jeugtrainer weer vrij komt. hierdoor heb je nooit een extra salarispost. Bovendien is het een stagiar.

1 juli 2011 om 16:23

Euh jah tuurlijk want bij elke andere club bestaat er geen positie als assistent trainer bij de a1...

Goeie zaak, en niet omdat het weer een oud voetballer is die terugkeert bij Ajax, maar omdat ik denk dat hij zeker iets kan toevoegen aan de jeugd.

Zou hij dat zelf gezegd hebben of is het evers die het imiteerde?

1 juli 2011 om 11:13

wat zeg je?

Ik heb het stuk niet gehoord, maar zou het een nette stap vinden. De Boertjes zijn echte ajacieden.. Dus die moeten ook daar aan de slag!

Het het zou wel leuk zijn als Ronald Frank over een paar jaar opvolgt als hoofdtrainer en dan hetzelfde resultaat neerzet als zijn broer. Of dat hij in een later stadium toetreed tot de technische staf. Mijn god wat zitten daar dan een namen op de bank/in de staf

Het is echt onvoorstelbaar wat een bak aan ervaring ze daar in Amsterdam in een half jaartje binnenhalen, en wat zal van den Boog met argusogen daar naar kijken. Als Twente supporter ben ik er niet blij mee natuurlijk, zoveel ervaring achter het eerste, het eerste elftal versterken met Janssen en Boerrigter, een Frank de Boer aan het roer die de eigen jeugd van de Toekomst volop laat ruiken aan het eerste waarbij de eerste talenten (ozbilliz , Ebecillio en anderen) er wellicht aankomen.... Daar kunnen andere clubs in Nederland alleen maar jaloers op zijn!!

Voor het nederlands voetbal en voor de nederlandse inbreng in de Cl/el is het natuurlijk prachtig. Want de Eredivisie mag dan wel een mickey mouse competitie zijn, maar waarom zouden wij niet hetzelfde kunnen als bijvoorbeeld Portugal? Dat land heeft 10 miljoen inwoners en staat op de rand van failliesement... Ik denk, verwacht en hoop misschien zelfs wel dat ajax deze groep jaren weet vast te houden en daardoor over enkele jaren weer hoge ogen kan gooien in europa. Dat die hoop komt vanuit een hart voor het nederlandse voetbal en niet vanuit een Twente hart, moge duidelijk zijn.

Wordt dit het bewijs dat je met goed beleid en een sterke jeugd(opleiding) kunt scoren in europa? Afwachten... 1 ding is zeker, in amsterdam zijn ze goed op weg!!

1 juli 2011 om 11:08

Even over Portugal. Dat komt vooral door andere regels in de 2 landen (vandaar dat nederland ook niet op faillisement afgaat). In Portugal hoeven bijvoorbeeld Brazlianen gaat minimum bedrag aan salaris te verdienen. Als een nederlandse club een dergelijke speler neemt moeten ze wel zeker zijn want hij moet een heel mooi contract krijgen en in portugal hoeft dit niet. Zo zullen er wel meer regeltjes zijn. het is namelijk niet zo dat het Portugese nationale elftal zoveel beter is dan het Nederlandse. Het moet dus wel in de voorwaarden en (economische) klimaat zitten dat goede spelers wel naar de topclubs in Portugal willen en niet naar Nederland.

1 juli 2011 om 11:13

Of ze op de goede weg zijn, kun je vooraf nog niet zeggen.
Dat kun je pas over 2 jaar of zo beoordelen..
Het is een weg die ze hebben ingeslagen, frisse wind, of het goed uitpakt is de vraag.
Plus dat de concurentie ook bezig is om zich te versterken, op het veld moeten ze het laten zien, of er nu 100 jaar ervaring of 10 jaar langs de kant staat.
Plus als Ajax nog wat spelers kwijt raakt, kan het zomaar weer 7 jaar duren..

1 juli 2011 om 16:28

Vriendjespolitiek is het!
Het doet me gewoon pijn dat Kluivert amper 1x is voorgekomen in de hele nieuwe Ajax opzet.
Ik ben een echte Ajacied, hart en nieren. Ronald Koeman mag de veters van Kluivert nog niet eens strikken. Nu doet hij onze concurrent helpen. Hij had gewoon bij ons Ajax moeten zijn.

mm ik denk dat in tegenstelling tot Frank, Ronald de Boer geen goede trainer gaat worden. Waar je bij Frank altijd wel het idee had dat hij heel serieus is lijkt Ronald me meer een vrijbuiter, denk dan ook niet dat hij het ver zal schoppen als trainer.

1 juli 2011 om 11:30

Ben ik het niet helemaal met je eens. Als je Ronald op tv hoort klinkt toch wel verstandig, denk alleen dat Frank meer een leider figuur is en manager dan Ronald. Dus misschien dat Ronald wel een goede trainer word maar geen hoofdtrainer.

1 juli 2011 om 12:05

Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk, geen goede hoofdtrainer, als jeugdtrainer kan hij zeker een toegevoegde waarde zijn.

@coragelo

Respect voor je reactie.

On: Stam, Ronald de Boer, Bergkamp, Overmars, Davids en Jonk, mooie ontwikkelingen wat mij betreft. Kijk Rik, zo kan het ook!

Altijd sympathieke mensen, de De Boers.
Hopelijk heeft hij de zelfde coachkwaliteiten als zijn broer, dat zou mooi zijn.
Wat hij zegt, hij moet het wel leuk vinden, dan kan hij later misschien aan de slag bij een Eredivisie subtopper. Het zou wel een droom zijn voor Ronald en Frank om na bij elkaar in het Oranje en Ajax te hebben gespeeld, samen hoofdtrainer te worden bij Ajax. Gewoon, Frank hoofdtrainer, en Ronald assistent! Kan iemand mij overigens vertellen wat hun met hun ogen hebben? Een afwijking ofzo?

Dit is zo'n verhaal Martin en Cock Jol...
Wat is nou toch de toegevoegde waarde van Ronald de Boer ?
Ik denk dat alleen Edwin Evers hier blij mee is

1 juli 2011 om 11:21

Onzin, Ronald heeft op top niveau gevoeltbald en heeft enorm veel kwaliteit die hij hopelijk over kan brengen op jonge spelers. Cock Jol had geen enkele binding of meerwaarde aan Ajax, Ronald wel.

1 juli 2011 om 13:26

Ronald heeft iets met ajax, hij heeft een ajax hart.
Cock kwam alleenmaar naar ajax om daar martin 'bijtestaan', Cock zal het denk ik voor het geld doen en ronald heeft zijn zakken denk ik al gevuld.
Cock loopt gewoon achter martin aan en raapt wat centjes mee, en ronald daarin tegen wil echt wat bereiken en zien dat hij bijvoorbeeld een jeugdspeler van de B over 4 jaar aan het eerste elftal ziet proeven.
Dat is het grote verschil tussen die 2.

Dit zijn spelers die vrij wel heel europa kent, zo wordt de aantrekkingskracht ook groter voor talenten en eventueel wat grotere spelers.

1 juli 2011 om 11:29

Juist, jij snapt het. Deze mensen zijn meer dan alleen maar grote spelers:

- ze brengen uitstraling mee

- ze hebben op topniveau gespeeld

- ze weten wat de eisen zijn om aan de top te komen

- nog belangrijker, ze weten wat er nodig is om er te blijven

- ze hebben gezamenlijk een netwerk wat geen enkele club ter wereld heeft!

- in zekere zin zit er ook nog een lijn in. Mocht de Boer over 2 jaar weggaan en Ronald heeft alles goed doorlopen, kan die hem zo opvolgen.

- ze kennen elkaar wat bevordelijk is voor de samenwerking

- ze hebben allemaal hun eigen mondje waardoor er dus niet zo maar 'ja' geknikt zal worden. We kennen allemaal de prachtige passage waarbij Frank en Ronald de Boer tegen Cruijff ingaan, heerlijk.

Bovenstaande zal ertoe leiden tot Ajax binnen 3 jaar weer aan de Europese top staat. Neemt niet weg dat we komend jaar ook al mooie dingen kunnen verwachten.

1 juli 2011 om 11:36

Ik begin nu toch wel het vermoeden te krijgen dat er een leuke samenwerking met barcalona in zit. Ex-spelers (cruijff, de boertjes, davids, overmars) 1 talent per jaar zou wel mooi zijn toch? Die barca B ontgroeit zijn maar nog niet in aanmerking komen voor het eerste van Barca. Ik denk dat we dat in de toekomst wel gaan meemaken als het aan cruijff ligt.

1 juli 2011 om 11:37

Die passage die je gehoord hebt van de Boertjes tegen Cruyff: is het niet érg toevallig dat Edwin Evers deze alledrie in zijn imitatie-pakket heeft ? Wanneer heb je dat gehoord, 's morgens bij 538 ?
Ajax terug aan de europese top vergeet maar. Die illusie moet je niet hebben als Nederlandse club. Hebben wij ook niet - zelfs niet als rijkste club van Nederland

1 juli 2011 om 11:46

Je snapt het niet he? Het zijn slechte mededelingen die ik deed, geen discussie-punten.

Ik heb dat gelezen in een blad. In bladen staan meestal dingen die op het internet niet staan.

Het is geen illusie, slechts de uitkomt van een goed beleid, iets wat ergens anders ontbreekt gezien alle capriolen om een begroting sluitend te krijgen

1 juli 2011 om 12:12

Niets ten nadele van Ronald de Boer hoor, maar iedereen hier vergeet Fred Grim die naar mijn mening een Frank de Boer type is ipv een Ronald de Boer type. Hiermee bedoel ik qua gedrevenheid, enthousiasme.

Ik heb Fred Grim hoog zitten als trainer die ook overal bovenop zit.
Qua tactiek ken ik Grim niet zo goed, maar gezien het kampioensschap van de A1 zit dat wel goed, ja oke hij stond er al goed voor toen hij het overnam van de Boer maar hij had het ook totaal kunnen verne**en

1 juli 2011 om 12:16

Klopt helemaal. Gezien het hier over de Boer gaat heb ik daar mijn reactie op gericht. Grim behoort ook zeker tot de mensen die het fundament moeten gaan leggen voor de komende jaren.

Grim heb ik zelf niet echt gevolgd maar hoor er positieve geluiden over. Zijn drive weten we als speler allemaal nog wel.

1 juli 2011 om 12:50

ja maar Kluivert niet,en tog was Kluivert een van de beste spelers tijdens zn Barcelona periode.zoe zie je maar weer.

1 juli 2011 om 13:04

'' - ze hebben allemaal hun eigen mondje waardoor er dus niet zo maar 'ja' geknikt zal worden. We kennen allemaal de prachtige passage waarbij Frank en Ronald de Boer tegen Cruijff ingaan, heerlijk. ''

Nee eigenlijk niet! Heb je daar een filmpje ofzo van? Cruijf zien praten over voetbal is heerlijk maar als iemand het niet met hem eens is wil ik dat wel is zien/horen

1 juli 2011 om 14:22

Nee, ik heb dat een hele tijd terug gelezen in een Ajax-magazine. De Boertjes schijnen dat al van kleins af aan te hebben dat ze zich overal mee bemoeien. Iedereen keer ze ook raar aan toen ze in discussie gingen met Cruijff, echt mooi. Zoals ik ze ken kijk ik er niet raar van op.

1 juli 2011 om 22:53

@expert, het zijn inderdaad slechte mededelingen die je deed.
Op het internet staan meer-dan-meestal dingen die je niet in een blad ziet.
Goed beleid hebben we het afgelopen jaar kunnen zien, ze sloegen elkaar in Amsterdam de koppen in en wij konden van elk windje dat in de kleedkamer werd gelaten een Youtube filmpje zien

1 juli 2011 om 11:35

Jij snapt het, maar toch niet helemaal...
Wat is Ronald de Boer nou voor een grote naam ?
Dat Cruyff invloed kan hebben op spelers om te tekenen kan ik me indenken maar wie zit er nou op hem te wachten ?
Die trekt echt geen spelers over de streep.
Feit blijft dat ook ajax, net als Psv en Twente in de Mickey Mouse competitie spelen en dát remt al veel spelers af.
Zo blijkt ook uit het feit dat er geen oud-ajax voetballers terug komen (ook geen oud-psvers keren terug ik weet het). En jij denkt dat Ronald wel even ervoor zorgt dat Seedorf morgen tekent.

1 juli 2011 om 11:39

Misschien ronald dan niet maar als bergkamp je trainer is nou rekenmaar dat veel jeugdigde talenten die stap zullen maken.

En over Seedorf bedoel ik het niet zo, maar bedoel meer van grote ex-profvoetballers bij een club is aantrekkelijker voor talenten en spelers van 22 jaar die nog niet bij hun eigen club aan de gang komen (verhuurperiode bijv) zoals spelers van barcalona, arsenal. Al zou dat niet 1 2 3 gebeuren ben ik bang

1 juli 2011 om 11:40

Het feit dat jij Ronald de Boer niet als grote naam ziet zegt genoeg over de jaloezie richting Ajax, heerlijk om te lezen, bedankt.

Voor een middenvelder, zeker aan de rechterkant, is de Boer gewoon de creme de la creme om mee te werken. Dat jij dit wederom niet inziet slaat terug op mijn vorige punt. Hij is niet zo groot als Cruijff nee maar heeft wel degelijk een grote uitstraling.

Geen oud-voetballers terug komen? Je loopt achter. Ik zal je even zeggen welke spelers op termijn terugkomen, mits de posities het toelaten natuurlijk. Chivu, Maxwell, Heitinga, Sneijder, van der Vaart. Schrijf ze maar ergens op een briefje

1 juli 2011 om 22:57

@expert: Je bent er zeker van dat die spelers terugkomen, mits...
Dat is hetzelfde als dat weet ik honderd procent zeker denk ik.
Ik schrijf al je namen op een briefje, op datzelfde briefje stond dat jij voorspelde dat Ajax kampioen zou worden (''het Orakel Expert''), echter stond daar ook op dat je voorspelde dat Ajax dit zou worden in 2010, 2009, 2008, 2007, enz.
Als je maar lang genoeg hetzelfde voorspelt krijg je vanzelf een keer gelijk.
Dan moet je niet verwachten dat iedereen je gaat adoreren.
In Eindhoven en omgeving trapt men daar niet in.

@maauwert

Je doet je naam iig eer aan. Hij gaat niet voor niets stage lopen. Dan zal blijken of hij ook daadwerkelijk iets toevoegt (doel van een stage), lijkt mij van wel. Technisch kan hij die jongens zeer wat bijleren.

Net bij een training geweest, kwa sfeer zit het wel in orde in Amsterdam.
Wat een shot heeft die Jansen zeg, hij en Frank concurreren er rustig op los

Ik denk dat Ronald rustig aan moet beginnen, en dan in de luwte net als Dennis en Wim kan opgroeien tot 3 geweldige trainers.

Haha ik neem aan dat deze broer meer gaat toevoegen dan Cock Jol haha.

Goede zet weer van Ajax!

Ik snap niet dat ze bij ajax niet wat meer ervaring binnen halen....

Met Frank de Boer / Bergkamp / Ronald de Boer/ Jonk, heb je prima voetballers, maar erg weinig ervaring als trainer...

bergkamp was een rasvoetballer, maar vooral ook stylist die op gevoel speelde....ik zie die jongen als trainer weinig toevoegen....heeft ook absoluut geen uitstraling....

Met Frank de Boer is het ook nog afwachten....het gevalletje El Hamdaoui is hij in ieder geval gewoon uit de weg gegaan...en het is hem niet gelukt om deze toch wel goede (en duurgekochte) topspits aan de praat te krijgen. Verder zie ik nog wel problemen komen met Theo Janssen, en dan ben ik benieuwd of en hoe de boer hier mee om zal gaan....

Janssen moet natuurlijk eigenlijk als aanvallende middenvelder spelen...maar wat doe je dan met Erikssen? daar gaat iemand écht niet blij worden, let maar op...

1 juli 2011 om 12:57

betreft: el hamdaoui dat is gewoon een verwaande speler die denkt dat die alles kan maken. het is juist verstandig dat de boer hem uit de weg is gegaan, zodra die nog meer problemen zou maken over zo'n waardeloze voetballer had dat tenkoste gegaan van het team en dan waren ze ook geen kampioen geworden ben ik bang!
:

En janssen hoort als verdedigende middenvelder te spelen met zijn trap kan die weergaloze ballen achter de verdediging leggen, dus problemen tussen de boer en janssen komen er niet daar ben ik zeker van, zolang die maar niet in het zicht van de boer rookt!

ja he maar het waren deze zelfde de boertjes die een zaak hadden aangepassen tegen dit zelfde ajax om een transfer te forceren,dat is iedereen zeker vergeten he?

@joehoe

Want met uitstraling kom je er wel? Dat je dit uberhaupt over Bergkamp durft te zeggen.
En volgens mij liggen Theo en Frank elkaar prima, koffiedik kijken.

Wat een club dat ajax.
Destijds zijn de Boertjes via een arbitragezaak vertrokken bij ajax (in winterstop), ze werden uitgekotst.
Nu worden ze weer als helden binnen gehaald!!!

als je 10 jaar voor een club speelt kan ik vorstellen dat je een keer weg wilt. zeker nar barcelona. maar die arbitragezaak was zeker onnodig. we zijn niet allemaal sjaak swart en danny blind, die bijna hun hele carriere voor ajax hebben gespeeld.

Je neemt hierbij niet alleen een Jeudtrainer in dienst.
Maar ook iemand waar de jeugd tegenop kijkt, ze leren liever van ronald iets dan van iemand die zelf niet kan voetballen.
Ajax is naar mijn mening nu echt aan het bouwen en vooruit aan het kijken.
Wat een netwerk zal dat zijn hé, ronald, johan, dennis, wim, edgar. Die zullen namelijk ook overal we hun poppetjes hebben zitten die talenten op het oog hebben.

Ik heb er zo mijn vraagtekens bij of Ronald de Boer een goede trainer wordt. Dit dan in vergelijking met zijn broer Frank, want een redelijke jeugdtrainer zal Ronald vast wel in zich hebben. Ik vind het erg frappant om te zien hoe verschillend deze tweelingbroers blijkbaar toch nog zijn.

Waar ik bij Frank de Boer echt veel bewondering heb voor hoe hij het tot nu toe doet, heb ik bij Ronald de laatste maanden met verbzaing zitten kijken hoe matig hij zich in diverse TV programma's presenteerde. Waar Frank bijna altijd zinnige dingen over voetbal zegt, trapt Ronald elke open deur in die hij tegenkomt. Ik zeg niet dat hij er geen kijk op heeft, maar hij is niet in staat om dit fatsoenlijk over te brengen. Maar misschien leren ze hem dat nog op de cursus.

Dit is overigens niet bedoeld om als twentefan ff een Ajax trainer naar beneden te halen, want ik vind dat zijn broer Frank tot nu een fantastische trainer blijkt...

1 juli 2011 om 19:26

@ hannibal-fct

Op zich heb je daar ook wel een punt hoor, het zijn ook twee verschillende karakters. Met Ronald moeten we gewoon afwachten of het wat word, daar kan je nu nog geen zinnig word over zeggen. Mocht hij het niet redden is ook niet zo probleem ( al hoop ik natuurlijk van wel dat hij het uiteindelijk ook red ), omdat er toch veel oud Ajax spelers zich nu willen inspannen voor de club. Danny Blind is als trainer ook niet geslaagd, maar is wellicht beter als technisch manager. Ronald klinkt aardig realistisch over zijn eigen ( toekomstig ) functioneren waarin hij toch zijn eigen weg in zal slaan denk ik.

Nu vind ik het jammer dat Patje niet bij ons aan de slag is gegaan. Nu denk ik wel dat hij ets kan toevoegen bij Twente waar jullie jeugdspelers zeker wel de vruchten van zullen plukken. Bij NEC hoorde je toch ook veel positieve geluiden over hem en als speler van PSV min of meer als steun pilaar van Affelay.

Het is als Ajacied toch heerlijk om te zien dat zoveel oud spelers terug komen, en iets voor de club willen betekenen. Daar kunnen ( jeugd ) spelers echt niet slechter van worden. Nu nog zorgen dat er goede commerciele mensen binnen komen ( wat ook wel goed komt ), dan kan Ajax weer een mooie toekomst te gemoed zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren