Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Geel: 'Voor Feyenoord-begrippen zoeken we de grens op'

Laatste update:

Feyenoord gaat Leroy Fer binnen 24 uur de beste aanbieding doen die de club zich financieel kan permitteren. "Voor Feyenoord-begrippen zoeken we de grens op", zegt technisch directeur Martin van Geel donderdag in De Telegraaf. In De Kuip gaat men ervan uit dat Georginio Wijnaldum naar PSV vertrekt en wil men voorkomen dat een tweede kopstuk uit de selectie verdwijnt.

/

"We kunnen niet tegen elk bod nee zeggen, maar één speler weg is voldoende", benadrukt de sportbestuurder in het dagblad. "We doen Leroy Fer een ultieme aanbieding en dan kijken we hoe hij daarop reageert. We wilden sowieso een van de twee spelers houden. Als een groot talent hier vertrekt, hebben we liever dat hij bij een buitenlandse club tekent dan bij een concurrent."

FC Twente is een serieuze gegadigde voor Fer. "De situatie van Feyenoord is niet de sterkste. Dat moet dus snel veranderen. Maar als mensen denken dat onze toptalenten zomaar bij Feyenoord kunnen vertrekken, hebben ze het mis."

Feyenoord eindigt komend seizoen lager dan afgelopen seizoen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Weet jij de laatste? ????
Reacties

Zou het raar vinden als hij besluit weg te gaan. Wijnaldum heeft tenminste al een goed seizoen gedraaid en is lange tijd beslissend geweest. Fer heeft dit, op een paar series na, nog niet bereikt en heeft dus nog genoeg te bewijzen bij Feyenoord.

30 juni 2011 om 08:47

Tja, zo hopen we vaak dat spelers kijken, maar de realiteit is toch vaak dat men voor financiele of sportieve verbetering kiest. Wat dat aangaat is Twente voor Fer een mooie stap en daar zou hij zich ook prima kunnen doorontwikkelen.

30 juni 2011 om 08:47

Wijnaldum begon pas ergens in februari te presteren. Hij heeft echter wel alles gespeeld, Fer is maandenlang eruit geweest met een blessure. Door die laatste maanden had Wijnaldum het gevoel dat hij zich goed had ontwikkeld dit seizoen (zal ook wel kloppen), Fer was ontevreden over zijn ontwikkeling dus die zie ik inderdaad ook gewoon bijtekenen.

30 juni 2011 om 08:56

Wijnaldum een goed seizoen gedraaid? Haha! Wijnaldum heeft nog geen 3 wedstrijden achter elkaar goed gevoetbalt. Op het eind van het seizoen werd hij gered omdat hij een aantal keer scoorde, had hij dat niet gedaan dan had hij echt veel kritiek kunnen verwachten. Zijn spel was namelijk drama. Hij dribbelt teveel, keek niet naar mede spelers, leed vaak balverlies ect.

30 juni 2011 om 09:04

Een individu in het veld is vaak net zo sterk als de mensen om hem heen.... Ik denk dat dit tekenend is geweest voor Feyenoord de laatste tijd/jaren.
Ik denk dat Wijnaldum een leuke tijd kan hebben bij PSV en daar flink kan groeien. Je moet ook niet vergeten dat hij slechts 20 jaar is en dus ups en downs zal kennen in zijn ontwikkeling. Eeen beter team om hem heen is dus zeer gunstig.

30 juni 2011 om 09:46

14 goals maken als middenvelder..en met je ploeg als 10des eindigen..is niet slecht als je het mij vraagt.
En dat voor een speler van 20.
Had hem ook graag bij Twente gezien..maar absurde bedragen moeten wij ook niet gaan betalen.
Laat PSV dat maar doen. Ieder zn eigen beleid.

30 juni 2011 om 10:01

@ Psvchamps

Een beter team om hem heen idd wel, daarom snap ik ook niet zo goed dat hij voor PSV heeft gekozen. Zonder Afellay en Dzsudszak is PSV ook gewoon grijze middelmaat. Van de huidige selectie van PSV zou ik alleen de nieuwe spelers Strootman en Mertens en misschien Lens en Toivonen bij Feyenoord willen zien. De rest is ook niet bijster goed.

Wel is het zo dat Wijnaldum van Been weinig kan leren, maar ik betwijfel of Rutten spelers beter maakt.

30 juni 2011 om 10:33

Wat is dat nou weer voor scorebordjournalistiek. Dat scoren is pas van de laatste 10 wedstrijden, dat heeft hij inderdaad goed verbeterd, maar het is te vragen of hij dat vasthoudt, want Wijnaldum wisselt heel veel goede en slechte periodes af.
Voorheen was het namelijk altijd weinig assists en weinig goals.

Maar ik denk echt niet dat Wijnaldum het zo geweldig gaat doen hoor. Hij komt gewoon inzicht te kort, is veel te ongecontroleerd: dat hij echt veel te veel onnodig balverlies lijdt, passes komen vaak niet aan. Heeft ook niet echt een goede voorzet ofzo.

30 juni 2011 om 10:37

Tja, Wijnaldum heeft ook echt een half jaar op de verkeerde positie gespeeld, daarna ging het echter wel draaien.

30 juni 2011 om 12:31

ja 11 doelpunten in 3 wedstrijden... gaat altijd voor eigen succes. En geeft zelden een assist. Hij zal vast beter presteren als dat hij deed bij Feyenoord. Maar Wijnaldumpie heeft gewoon nog alles te bewijzen. En Marv, Wijnaldum is absoluut geen 10. Een 10 geeft assists en maakt af en toe een doelpuntje, dat zijn geen solo artiesten zoals wijnaldum

30 juni 2011 om 13:00

@trotsvanzuid

idd hij was niet zo geweldig ook niet als team speler ,veel balverlies ,zocht niet de bombinatie,hij wilde constant zich bewijzen ,met het proberen een mannetje uit te spelen
wat heel vaak mislukte,het is jammer dat Bruins op 10 moest wijken voor wijnaldum
terwijl Bruins nog wel een assist in huis heeft ,wat bij wijnaldum totaal ontbreekt

weet niet welke waarde hij voor een team heeft.

30 juni 2011 om 13:11

Precies, dat is het grote probleem geweest. Hij heeft altijd geroepen dat ie op 10 wilde spelen, maar Been heeft er nooit naar geluisterd. Had ie dat eerder gedaan dan hadden Wijnaldum en Feyenoord beter gepresteerd en had ie nu waarschijnlijk gewoon gebleven.

30 juni 2011 om 13:21

Wijnaldum heeft in de tweede seizoenshelft 12 keer gescoord als middenvelder. Nu hij weg is kan je wel gaan doen alsof Wijnaldum heel slecht was, maar het is gewoon een goede voetballer.

Maar het is nog maar de vraag of dat er volgend seizoen uitkomt. Hij is al vanaf het begin heel wisselvallig.

30 juni 2011 om 15:07

@fctenschede
Goals zijn niet echt een argument om te zeggen dat Wijnaldum constant presteerde. Dat hij geen slecht seizoen heeft gespeeld klopt, maar dat komt voornamelijk doordat hij goed heeft gepresteerd in de tweede helft van het seizoen.

Komop Fer niet tekenen, wacht gewoon een jaartje en kom dan transfervrij naar Twente!

het is een goede fysieke speler die heel belangrijk kan zijn in europese wedstrijden!

30 juni 2011 om 07:56

ALS die dat al doet...
Kan die zeker wel naar een betere club en mooiere club in het buitenland.

30 juni 2011 om 08:31

vinden jullie Fer dan zo geweldig dat ie al Twente onwaardig is? Beetje overdreven lijkt me

30 juni 2011 om 08:55

Dat zeg ik niet, maar als een speler als Fer transfervrij is krijgt die echt wel een mooie aanbieding uit het buitenland.

30 juni 2011 om 09:49

Maar misschien wil hij zich door ontwikkelen..en denkt hij dat bij Twente beter te kunnen dan bij Birmingham City op de bank.
Geld kan die nog genoeg verdienen...zelfs nu krijgt hij een topaanbieding terwijl hij geeneens vaste keus was afgelopen jaar.
Persoonlijk vind ik Fer ook niet echt nodig als je al Brama en Janssen hebt.
Maar ik sta zeker positief tegen zijn komst omdat hij hier wel zou passen.
Een speler die de strijd altijd aangaat.

30 juni 2011 om 10:03

Twente is inmiddels ook wel een interessante club voor spelers hoor, als je CL speelt (indien ze er door komen) wordt het allemaal net iets makkelijker qua aankoopbeleid.

30 juni 2011 om 11:51

Brama zal als hij een aanbieding krijgt uit het buitenland ook een keer weg gaan. Fer is kan zicht er wel prima ontwikkelen zelfs al speelt hij niet alles het is een perfecte omgeving voor jonge spelers. Ik zie hem zo veel eerder het Nederlands elftal dan met Feyenoord iedere week proberen een wedstrijd te overleven want hij staat echt stil in zn groei.

30 juni 2011 om 08:00

Blijf lekker dromen van een topspeler als Fer, die gaat echt niet naar Twente, als hij transfervrij is al zeker niet, dan kiest hij natuurlijk voor het buitenland.

Munsterman heeft het wel goed voor mekaar, de supporters van Twente laten denken dat ze een topper als Fer naar Twente kunnen halen, maar blijf lekker dromen zolang je kan, natuurlijk kiest hij niet voor Twente.

30 juni 2011 om 09:31

Dacht ik ook bij Wijnaldum..

30 juni 2011 om 09:35

@dekaaar maar psv geeft veel geld uit doet twente niet

30 juni 2011 om 09:38

PSV is toch een grotere naam als Twente en niet alleen qua naam, ook qua prestaties verwacht ik meer van Psv.

30 juni 2011 om 09:38

True, en ik weet zeker dat als van Geel nu niet als td zou functioneren, Munsterman het nog voor elkaar zou krijgen Fer voor een habbekrats bij ons weg te halen..

30 juni 2011 om 09:52

En wij verwachten niks..maar presteren wel beter. Dan maar een mindere naam hahaha..
En Fer heeft zelf aangegeven wel naar Twente te willen,dus het is gewoon bullshit wat je zegt.
Dat hij hier nog niet is,komt vooral doordat Feyenoord hem niet wil laten gaan..en Fer ook een echte Feyenoorder is.
Geen makkelijke keus dus.
Maar Twente kan echt wel een speler als Fer aantrekken. Inmiddels lopen er al betere spelers rond hier..dus echt dromen doen we niet meer.
De droom beleven we al

30 juni 2011 om 10:08

Waarom zou Fer, die bij middenmotor speelt in de Eredivisie, geen overstap willen maken / kunnen maken naar Twente, dat als top in de eredivisie kan worden aanschouwd? Lijkt me logisch dat de stap van een middenmotor, waar je het knap doet, naar een buitenlandse subtopper toch nét iets te groot is. Beter probeer je dan de stap te maken door bij de Nl'se top te slagen en dan alsnog een transfer af te dwingen.
Geef me één goede reden waarom hij niet naar Twente zou gaan? Je komt niet met een argument waaruit blijkt dat hij voor het buitenland gaat kiezen en je onderbouwt ook niet waarom die niet naar Twente gaat, erg jammer.

30 juni 2011 om 10:36

Omdat Feyenoord een slecht seizoen doormaakt zijn ze ineens een middenmotor? Wat is daarop jou argument? vorig seizoen werden ze nog 4e, toen waren ze nog een topper in spe?

Twente maakt even een goede periode door en je doet geloven dat Twente een grotere en betere club is voor iedere speler.

Fer maakt bij Twente echt geen grote stappen dan dat hji dat bij Feyenoord doet, wat zou zoal die stap moeten zijn? 6 CL duels waarbij je niets te zeggen hebt en verder?

Diepte punten mee maken bij een club heeft ook zo zijn positieve kanten in een leerproces van een speler.

30 juni 2011 om 11:10

Feyenoord is idd een middenmoter. Of wil jij zeggen dat ze met deze selectie mee kunnen doen met groningen/heerenveen/utrecht/az? Er kan van alles gebeuren uiteindelijk, maar als je naar de selecties kijkt dan kun je maar 1 conclusie trekken. Kijk naar Fer, de beste speler bij jullie op het moment. Bij Twente, Ajax of PSV zou hij er niet uitspringen, misschien in de toekomst.

30 juni 2011 om 13:03

Fctenschede

Vind toch dat er twente fans zijn die wat hoog van de toren blazen
het kan zomaar ineens gedaan zijn ,zie heereveen ,zie Az

denk toch dat het niet lang meer duurt dat de gevestigde orde weer 1 ,2,en 3 staat
Ajax Feijenoord en psv.

en twente weer een gewone subtopper is ,gelijk groningen utrecht ect

Een overstap van Feijenoord ,naar Twente is lang geen verbetering ,om beter van te worden.

30 juni 2011 om 14:11

@bassie wat een klinkklare onzin, Fer is een goede speler maar is echt niet onze beste speler, hij heeft zelfs na zijn blessure op de bank gezeten omdat de voorkeur uit ging naar Leerdam die het op dat moment hartstikke goed deed.

Fer is een groot talent begrijp me niet verkeerd, maar zeker niet onze sterspeler.

Bij elke club in Nederland zal Fer bij de betere horen, waarom zou Twente hem halen als hij geen meerwaarde heeft volgens jou?

Met deze selectie kunnen wij zeker mee doen met de bovenstaande ploegen, na de winterstop hebben we het helemaal niet slecht gedaan en mits er geen blessures komen beschouw ik ons echt wel bij de 1e 7.

30 juni 2011 om 08:23

Met alle respect voor Twente, maar een topper als Fer zal geen seconde een provincieclub als Twente overwegen als ie transfervrij is en de aanbiedingen voor het uitzoeken heeft.

Twente is qua fans, history en uitstraling natuurlijk nog lang geen nationale topclub, laat staan internationaal.

30 juni 2011 om 08:38

Natuurlijk zal Fer een buitenlands avontuur leuk vinden, dat is de droom van de meeste spelers uit onze Nederlandse competitie.

Toch denk ik dat Twente een prachtige club is voor Fer, net als dat Feyenoord dat is. Fer is een talent, niet meer niet minder. Door de reacties die hierboven geplaatst zijn lijkt het erop alsof deze meneer het al helemaal gemaakt heeft. In mijn optiek is hij pas net bezig om zich te ontwikkelen. Feyenoord is in een moeilijke situatie en daar maakt deze meneer mooi gebruik van door te wachten met het verlengen van zijn contract. Persoonlijk vind ik dat belachelijk en zelfs een beetje egoïstisch. Fer is een leuke voetballer maar (nog) geen topper. Feyenoord moet hem wel een goede aanbieding doen omdat ze niet willen dat er nóg een sterkhouder vertrekt en Twente kan deze jongen ook goed gebruiken maar Fer wordt in mijn optiek zwaar overschat, zowel qua contract als qua 'aandacht' krijgt hij veel meer dan hij verdiend, in mijn optiek..

30 juni 2011 om 08:57

Heeft toevallig, heel misschien, ook iemand het interview met Fer gelezen dat hij niet naar het buitenland wil (tenzij er een droomclub komt), maar zich verder wil ontwikkelen in Nederland ? Is misschien maar bijzaak hoor, ik weet het niet.

30 juni 2011 om 09:00

is feyenoord momenteel dan een 'topclub' die boven in meedraait?

30 juni 2011 om 09:56

En welke clubs hebben nog meer interesse in Fer buiten FC Twente?
Fer wordt volgens mij een beetje overschat. Uitstekende speler om in het team te hebben..maar echt geen speler om miljoenen voor uit te gaan geven.
Met Willem Janssen en Wout Brama is het ook geen echte must..al is een brede selectie belangrijk.
Dat heeft ons de titel gekost het afgelopen seizoen. Een jaar ervoor was de selectie een stuk breder.

30 juni 2011 om 08:33

Komop zeg,

Ik als FCT supporter weet genoeg dat als Fer transfervrij is hij nooit naar Twente zal komen. Dan krijgt hij genoeg aanbiedingen. Als Feyenoord hem nu wil verkopen zou Twente een mooie club voor hem zijn waarbij hij kan groeien.

30 juni 2011 om 09:50

Mooie reactie +1!

Ik vind het apart dat Van Geel zegt dat hij zijn super talenten niet wil verkopen aan ''concurrenten. Zowel PSV als Twente is geen concurrent van Feyenoord. Op dit moment moet Feyenoord namelijk hun beste spelers verkopen voor 5 miljoen. Bij Ajax gaan de beste spelers eruit voor 20 miljoen +. Bij Psv is dit iets minder maar dat zit niet ver weg van elkaar. Twente zit ook in de positie om een bod van 10 miljoen op Ruiz af te slaan. Dus naast het sportieve gedeelte waar Feyenoord 10de word dus absoluut geen concurrent is van de top3, zijn ze dat al helemaal niet op financieel gebied..

Feyenoord moet gewoon rustig afwachten en Fer verkopen als hij niet wil bijtekenen. In de jeugd-opleiding lopen meer dan genoeg goede spelers....

30 juni 2011 om 10:11

Van Geel heeft niet gezegd dat hij zijn ''super'' talenten wilt verkopen aan concurrenten maar als hij ze moet verkopen, dan doet hij dat liever aan een buitenlandse club dan aan een Nederlandse club. Het voorbeeld dat je er bij haalt van Ajax is appels met peren vergelijken. Feyenoord kan geen hoge bedragen vragen omdat deze jongens maar een contract voor een jaar hebben. Daarnaast weet iedereen hoe het zit met de financiële en sportieve status van Feyenoord. Maar dat hoeft niet te betekenen dat we iedereen voor een appel en een ei moeten verkopen. Maar dit gebeurt echter wel.

30 juni 2011 om 10:50

Volgens mij is elk team in de Eredivisie een concurrent van Feyenoord want je moet toch 2x in een seizoen tegen elkaar spelen. Dat ze niet voor dezelfde plaatsen lijken te gaan spelen neemt niets af aan het feit dat het hoe dan ook concurrenten blijven.

30 juni 2011 om 09:37

Haha nee joh! Fer komt echt niet meer hij is veel te duur nu. Na wijnaldum gaat Fey echt niet nog een cultuurdrager verkopen.

Trouwens Fer is echt niet vervanging voor Janssen! Transfervrij zou wel echt te gek zijn Dan doet Joop het 2x bij Van Geel haha

Ik denk dat we buitenland een talent gaan kopen of vanuit Man. Ut. jeugdopleiding.

Voor Feyeoord hoop ik dat hij blijft maar voor Twente zou het mooi zijn als ze hem kopen
dan krijg je een middenveld met brama, janssen en fer, dan doet twente gewoon weer mee voor de titel

Ik denk dat Feyenoord hopeloos is afgezakt, en dat alle toptalenten, netzoals bij alle clubs die laag op de ranglijst staan, gezien worden als kweekvijver voor de topclubs! Dit kun je niet tegenhouden. Spelers als Wijnaldum en Fer willen niet rond de 12e plaats spelen.. die willen meedoen in de Top, en dat kunnen ze ook handig.

30 juni 2011 om 08:13

Wat doe je nou lomp uitlokken jongen, Feyenoord is en zal altijd veel groter blijven als een kweekvijver voor de (lol) topclubs... wat zie je eigenlijk als topclubs? Twente omdat ze 1x kampioen gworden zijn? Of psv die nu via staatssteun en competitievervalsing aansluiting probeerd te houden? (zonder steun geen 20miljoen aan nieuwe spelers, nu wel dus is vervalsing)
Enige topclubs in Nederland qua potentie en status zijn Ajax en Feyenoord, ook al zit de laaste op het moment in een dipje
edit: typo

30 juni 2011 om 08:21

Dus jij wil zeggen dat wij als PSV zijnde al die jaren tegen competitie vervalsing hebben lopen voetballen? Want wij waren immers de enige zonder steun van de gemeente (en zelfs aan deze overeenkomst verdiend de gemeente aan PSV en niet andersom). Of wou jij zeggen dat de clubs die geen eigen stadion hebben en deze huren voor een schijntje per jaar het geld wat ze hiermee besparen niet in spelers steekt?

Man hou toch alsjeblieft op met de clown zijn.

30 juni 2011 om 08:25

Dat kan dat jij het als uitlokken ziet.. ik zie het niet zo.

Hoe lang doet feyenoord ookalweer niet mee met de landstitel? al een hele tijd. het gaat met het jaar slechter, dus ik betwijfel het gewoon ten zeerste of feyenoord er ooit nog bovenop komt.

PSV is een van de enige clubs die het stadion in eigen beheer heeft.. gaat ook geld inzitten :')
Laat je eerste even goed informeren voordat je oordeelt.

Spelers als Wijnaldum en Fer willen gewoon niet rond de 12e plaats voetballen. logisch toch?

30 juni 2011 om 08:30

Er is een verschil tussen het geld krijgen om overeind te blijven (niet failliet gaan), en geld krijgen om extra spelers te halen. Het is niet dat psv zonder de staatssteun niet had overleefd, het had alleen geen extra spelers kunnen halen en hun boekhouding eerst goed moeten krijgen.. . geen 1 club heeft in de geschiedenis van het nl voetbal even 50miljoen toegeschoven van de gemeente omdat ze nieuwe spelers willen halen om kampioen te worden

30 juni 2011 om 08:55

Mag PSV de grond in eigenbeheer hebben gehad. De gemeente moet deze investering doen. Terwijl in veel gemeentes de grond juist wordt verkocht aan woningcorporaties. Eindhoven had ipv het aankopen van de grond ook in iets anders kunnen investereren. VDL groep en Asml de 2 geldschieters zijn ook de bedrijven die werktijd verkortiging kreeg in de tijd van de crisis. Dat PSV zich in deze situatie heeft gemanoeuvreerd heeft puur te maken met een veel te optimistisch en onwerkelijke forecast dus boekhouden.. Ik zie dit ook puur als waarschuwing voor Psv, om de toekomst bij te stellen en je boekhouding op orde maken ...maar weer talentjes opkopen voor best hoge waarderingen lijkt mij toch niet de oplossing..is voor PSV te hopen dat ze hun doelstellingen gaan halen CL (wat mij onmogelijk lijkt)en dat de talentjes nog meer gaan opleveren dan de bedragen die nu worden neer gelegd anders .... vul zelf maar in

30 juni 2011 om 09:40

Dat is niet uitlokken. Dat is gewoon realiteit. Opbouwen vanuit 12de plek gaat heel lang duren voor Feyenoord. Of je gaat eens investeerders aantrekken. Hoe kan Feyenoord uit zoooo grote handelsstad zo weinig geld hebben?

Daar kun je toch veel en veel meer sponsors uithalen. Als feyenoord doorgaat zakt het steeds verder. Ondanks het mooie legioen.... ik vind het ook jammer hehe, liever Fey. en Twente en Psv in de top!

30 juni 2011 om 10:10

Was Feyenoord nog maar een Topclub dat meen ik maar jij zegt dipje zeg maar rustig
DIP met een sausje haha succes walliep.

30 juni 2011 om 10:13

@walliep

Snap jij er nou echt geen ene zak van? Of probeer je hier gewoon te provoceren?
Heel jou post, woordje voor woordje... bullshit!!! Het is gewoon grappig om te zien hoe de Feyenoordertjes en ajaciedjes met elkaar optrekken dat ZIJ de enige 2 topclubs zijn en PSV niet, omdat PSV steun heeft gehad. Echt zo triest.

Kerel nogmaals:

PSV was de enige eredivisieclub in heel de koninkrijk der nederlanden die never nooit ooit een rooie cent van een gemeente of overheidsorgaan heeft gehad!!! Sterker nog erbij PSV is de enige club met het stadion als eigen vermogen dus ze kunnen doen wat ze willen ermee! Gek he.. dat ze dan creatief willen zijn om de club uit de schulden te helpen.
Dus stop aub met dat gezever en huilie huilie doen over deze steun, want iedere andere club zou er ook dolblij mee geweest zijn. Echter die hebben die steun allang gehad. PSV nooit!!! Dus wees een vent en accepteer het nou maar.

30 juni 2011 om 11:38

Praatmaker, doe eens gewoon lezen
Er is een groot verschil tussen steun om een club levend te houden en te zorgen dat ze niet failliet gaan, en steun geven om spelers te kunnen kopen. Noem nou eens een situatie dan dat een club x miljoen gehad heeft, en daar de helft gelijk van uit geeft aan nieuwe spelers?!
Zonder de steun waren mertens/strooman en wijnaldum (als het doorgaat) niet gekomen heeft jullie directie zelf gezegt...
En het is ook een beetje rare denkwijze , dat omdat jullie nooit centen gehad hebben, je er nu wel recht op zou hebben?? lol...

Verder zijn het alleen psv(ers) die deze staatssteun goed praten, de rest van Nederland vind het gewoon raar dat met belastinggeld nieuwe spelers gehaalt worden.

En als laatste, Ajax en Feyenoord zijn nou eenmaal de grootste clubs van Nederland qua potentie en aanhang, zelf na bijna 10 jaar op rij kampioen worden komt psv nog niet in de buurt, dat zou toch genoeg moeten zijn om te snappen dat jullie gewoon niet genoeg potentie hebben om bij de grote twee te horen.

edit:typo

30 juni 2011 om 11:48

Dat Feyenoord er nooit bovenop komt is echt klinklare onzin. In elke competitie komt het voor dat clubs met een grote histore en achterban een sportieve dip hebben. Borussia Dortmund een paar jaar geleden speelde ook rond de 12e postie (dit jaar opeens weer kampioen) Manchester United is zelfs nog gedegradeerd. Dit zijn wel extreme voorbeelden maar omdat Feyenoord ook een grote historie en achterban heeft zijn er altijd mensen die opkomen voor de club en ze bovenop helpen. Dat zie je nu al met Pim Blokland en Martin van Geel.

Verder hoop ik dat Fer nog kan blijven dit seizoen, voor het middenveld is hij zeer belangrijk en ik denk dat na het vertrek van Wijnaldum, Schone een zeer mooie aanwinst zal zijn voor Feyenoord, want over El Ahmadi ben ik al het hele seizoen niet over te spreken, hij mag van mij vertrekken.

30 juni 2011 om 13:53

@walliep

Onzin, het is een constructie om PSV te steunen. PSV heeft een stadion wat eigendom van PSV is als enige van Nederland! De grond is dus ook van Psv, die verkoopt PSV nu dus aan de gemeente die PSV terugbetaald. Al het geld van dde gemeente word herfinancierd, dus terugbetaald! Ja als dit er niet was van gekomen dan was het geld van de transfers Balazs, Afellay etc. naar de club gegaan en niet naar transfers.

Doe gewoon niet moeilijk en accepteer het maar... niks dat jij eraan kan doen! Het is gewoon te gek voor woorden dat er maar mensen blijven zeveren over de steun. Wed maar dat jij een gat in de lucht springt als Rotterdam Feyenoord steunt of als er een of andere oliesheikh jou clubje komt steunen. Beetje hypocriet vind ik het allemaal...

Wijnaldum had ook moeten blijven, net als Castaignos. Misschien is het naïef, maar het zou toch te mooi zijn als ze gewoon met z'n allen nog een paar jaartjes bij Feyenoord waren gebleven en de club er weer bovenop hadden geholpen! Dan was dat hogere salaris heus wel gekomen hoor. Ik ben geen Feyenoord fan, maar het was altijd één van de grootste clubs, en nu zo diep gezonken.. Hopelijk redden ze het dit seizoen en komt die Jappanner terug ofzo.

Denk je nu echt dat hij blijft, Wijnaldum, Castagnos weg, niets ervoor terug, die jongen wil hogerop! Die speelt in Enschede, wacht maar af. Daarbij is Feyenoord gewoon de poen nodig.

Niet hem die aanbieding doen! Waarom zouden we hem een miljoen per jaar geven als we nog schulden hebben! Die jongen is goed maar heeft gewoon geen houding.
Dit is ook nadelig voor die jongen zelf. Als hij straks veel geld krijgt en niet presteert krijgt hij alle hoon op zich!

Gewoon verkopen voor 5 miljoen. Mooi bedrag en zijn we van die lastpakken af. Wie niet voor Feyenoord wilt spelen moet opdonderen, jeugd of geen jeugd. Wij komen terug en sterker dan ooit. En dat zonder onze zogenaamde toptalenten die ieder al 2 dipjes in 2 jaar hebben gehad!

30 juni 2011 om 21:32

Ben het deels met je eens, een speler moet graag voor Feyenoord willen spelen. Als hij niet wil moet hij gewoon zeggen dat hij niet wil bijtekenen, per direct. Dan is het aan de leiding bij Feyenoord of ze hem nu verkopen of volgend jaar transfervrij laat vertrekken. Als het echt zo'n topper is verdient Feyenoord bij eventuele doorverkopen altijd nog wel iets aan hem. Als het aan mij lag verkocht ik hem gewoon aan FC Twente voor een acceptabel bedrag, want nogmaals als een speler niet graag voor Feyenoord wil voetballen, dan maar niet voor Feyenoord voetballen.
Ik zie liever een team met Feyenoorders die er trots op zijn om voor feyenoord te spelen voor de plaatsen 5 t/m 10 spelen, dan een team met egos voor plaats 2 t/m 4 spelen.
Het is wat mij betreft graag of helemaal niet !

Ik zeg lekker verkopen. De grens opzoeken voor een speler die halverwege het seizoen een bankzitter was? Kom op zeg. Als dat nodig is krijg je hetzelfde als Biseswar. Die verdient volgend seizoen 9 ton. Das toch veels te veel voor middelmatige speler. En Fer is uitstekend te vervangen denk ik. En aangezien hij ook geen echte leider is zeg ik dat de grens opzoeken voor feyenoordbegrippen onnodig is en dat hij dan maar moet vertrekken. Desnoods naar Twente.

30 juni 2011 om 08:30

Inderdaad ook Biseswar verkopen, had Celtic niet interesse? Zijn allemaal vriendjes van De Guzman, die ze even aanspoort om Feyenoord te verlaten. Worden ze zogenaamd beter. Hoe goed ze ook worden, het Nederlands elftal gaan ze allemaal niet halen! Misschien als reserve!

Spelers zonder hart hebben we niet nodig in Oranje!

Als er 1 speler prima te vervangen is is het Fer wel. Hij is geblesseerd geweest, maar daarna ook lang uit de basis gehouden door Leerdam. Fer weet dat Feyenoord het financieel moeilijk heeft, maar wil dat de club en supporters zich voor hem in allerlei bochten wringen en voor hem kruipen. Zo lang wachten met een beslissing nemen vind ik gewoon chantage, beschamend hoe zo'n blaag (vrij naar Derksen) met club waar ie is groot geworden omgaat.

30 juni 2011 om 08:45

Helemaal mee eens, en Mokotjo kan er ook spelen. Die vind ik beter als Leerdam en Fer bij elkaar. Maar Mario is volgens mij geen fan van Mokotjo op het middenveld. Feyenoord, pak die knaken gewoon.

30 juni 2011 om 08:47

Ja, maar dat is bij Wijnaldum ook zo. Groot geworden door de club en juist op het moment dat ze aan de kar moeten trekken en hun club echt kunnen helpen rotten ze op... Achja clubliefde heerst, maar bij wie nog dan? Bij Feyenoord eigenlijk alleen de supporters.

Als het dan alleen om het financiële plaatje gaat, zoek dan maar een andere club. Ik denk dat Feyenoord een paar spelers nodig heeft die echt de kar kunnen trekken en daadwerkelijk betrokken zijn bij de club.

30 juni 2011 om 08:53

@ Villaboas

Wat een emotioneel manipulatief stukje reactie ;

1. Waarom moet Fer zich schikken? hij voetbalt voor zijn eigen boteham, niet voor Fey
2. Hoe dik die boterham ook is, dit is zaken doen - live with it !
3. Fer heeft zich in 2009/2010 en 2008/2009 wel degelijk bewezen
4. de overweging 'spelen voor de titel' vs 'met Fey nog groeien naar de aansluiting' is een legitieme reden om te wachten met de keuze, je kan ook zeggen dat Fey te langdradig heeft gehandeld. En als het geld er niet is, prima toch? Even goede vrienden.

30 juni 2011 om 09:10

@ Villaboas:
Haha, in reactie #13 noem je Fer een topper, en nu zeg je dat hij makkelijk te vervangen is. Volgens mij rijmt dat niet helemaal.

Je kunt Fer wel verwijten dat hij te lang wacht maar waarom doet Feyenoord hem nu dan pas de ultieme aanbieding? Dat hadden ze ook eerder kunnen doen. Ik lees nu trouwens al bijna een week dat die ultieme aanbieding er komt. Ik ben benieuwd.

30 juni 2011 om 09:36

Moet je nagaan wat voor toppers er nog meer rondlopen dat hij zelfs een topper als Fer makkelijk te vervangen vindt..

Ze doen hem een ultieme aanbieding omdat het ondertussen lang genoeg geduurd heeft, zo'n aanbieding doe je niet gelijk de eerste keer dat je het woord contractverlenging in de mond neemt..

30 juni 2011 om 11:24

Dat snap ik natuurlijk wel. Daarom zullen Feyenoord en haar fans ook wel begrijpen dat Fer zo lang ''twijfelt''. Precies dezelfde onderhandelingstechniek, denk ik dan.

30 juni 2011 om 11:43

Klopt . Moet zijn potentiele topper. Wat iedereen kan zien dat ie potentie heeft. Daar doelde ik op. Maar goed ga niet mn reactie aanpassen na replys.

Waarom zal je voor deze speler een grens opzoeken in salarispost. Zo goed is hij niet. In mijn ogen mag Fer weg. Juist hij is zo op te vangen binnen dit elftal. Waarom moet hij dan zoveel verdienen. Hij slaapt vaak in het veld. (genk 90 min.) Heeft een draaivermogen van een bus. Hij vertraagd het spel altijd met tikkie terug. ( vaak te zacht zo in de voeten van de tegenstander!) En laat altijd zijn man lopen. Waardoor we veel doelpunten tegen krijgen. Martin zet daar van Haaren neer geef hem 5 wedstrijden de kans. En als hij niet wil bijtekenen moet je hem laten gaan. Al krijg je er maae 1 miljoen voor. Beter dat dan niets. Loopt die over een jaar gratis de deur uit. Maak gelijk schoon schip Jacobs weg en een aantal spelers die in mentaliteit vaak te kort kwamen. Luc, Wijnaldum en Fer, waren vaak de eerste spelers die het af lieten weten als je achter stond.
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit jaar een mooi jaar gaat worden.
Ik proef onder de Feyenoord fans een beetje een vermoeide indruk.
Maar Feyenoord is Feyenoord. Feyenoord presteert altijd het best als je niks verwacht van hun!
Je wint van Psv en speelt gelijk tegen Vvv. Of in 2002 je verliest van Twente en wint van Inter Mian uit! Feyenoord speelde in 2001-2002 niet zo goed in de competitie maar wint wel de Eufacup! Of 2 jaar geleden in de beker tegen Psv ook uit! Feyenoord verast altijd zijn legioen wanneer je het niet verwacht. En op het moment dat je denk vandaag winnen we dan verliezen ze. Kijk Feyenoorder ben je niet voor je lol. Maar toch blijft het de mooiste club van Nederland!

30 juni 2011 om 09:15

Je doet Fer wel wat te kort maar in sommige wedstrijden is het dramatisch.

Feyenoord zegt al jaren: onze talenten krijg je niet zomaar, maar toch elke keer gaan ze. Het zal me dus niet verbazen dat nu Fer ook vertrekt en dat Miyaichi komt (wat ik niet wil, wel verbetering maar Cabral kun je aan verdienen en ik zie er potentie in) en dan wordt het wel heel moeilijk volgend seizoen.
Maarja zonde van de talenten.

ben benieuwd.. hoop dat ie blijft en als die weg wil dan moet je hem ook laten gaan en proberen er zoveel mogelijk centjes voor te vangen. En dan maakt het geen reet uit of dit het buitenland is of twente.
Zou zijn vertrek wel meer betreuren dan het vertrek van Wijnaldum.

Ik hoop wel dat die blijft voor Feyenoord, anders is de klassieker dit jaar al helemaal een walk-over. Pfff ik wil gewoon weer een keer die echte spanning terug krijgen voor zo´n wedstrijd, begrijp me niet verkeerd hij is nog steeds speciaal, alleen het spannende is er af.

Fer moet gewoon verlengen, hij heeft een minder seizoen gehad, en kan zich prima in de kijker spelen aankomend jaar, dan komen de clubs van zelf wel.

Er kan gewoon niet nog een sterkhouder vertrekken bij Feyenoord. Wijnaldum gaat 5 miljoen opleveren, maar omdat ze in categorie 1 zitten kunnen ze geen vervanging halen, ditzelfde geldt voor Fer. Fer hoeft maar 1 seizoen bij te tekenen, dan kan hij volgend jaar verkocht worden, zodat Feyenoord er nog geld voor krijgt. 2 spelers hebben bijgetekend en ik hoop Fer ook. Het is niet het einde van de wereld, maar het zal wel een gemis zijn, omdat hij niet vervangen kan worden. We zullen morgen wel zien waarschijnlijk, ik denk dat hij zal bij gaan tekenen.

Laten we het hopen dat hij blijft. Mensen die roepen dat Fer wel vervangbaar is dat is onzin. Hij is onze enigste lange middenvelder, gooi die jongen in het krachthonk en het wordt echt een beer. Verder hebben we alleen maar midgets zoals Clasie, Mokotjo. Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat hij blijft.

30 juni 2011 om 09:56

ben ik niet met je eens. vorig jaar hebben we gezien dat t zonder fer beter ging, dus lekker laten gaan voor 4 mil. en lengte op t middenveld maakt geen bal uit...zie t beste team van de wereld..barca..

30 juni 2011 om 09:59

Klopt maar vergeet niet dat we toen ook Meeuwis hadden, een ervaren kracht die een jongen als Leerdam prima kon sturen. Als je met Leerdam en Mokotjo / Mokotjo of Clasie of Leerdam en Clasie speelt dat zijn toch allemaal jonge gasten. Ik denk dat Meeuwis toch wel toevoegde aan Feyenoord. Maar wat je zegt klopt verder wel.

30 juni 2011 om 10:10

das ook weer zo. maar probeer t dan desnoods met el ahmadi. nu fer een grootverdiener maken, terwijl die zich nog niet echt bewezen heeft vind ik wat overdreven. bovendien heb je dan fer die als jonkie de rol van ervaren kracht moet vervullen.

30 juni 2011 om 10:19

Ik vind het ook belachelijk dat ze hem nu met geld over de streep willen halen. Allereerst is het graag of niet. Je speelt bij Feyenoord de mooiste club van Nederland en deze 20 jarige snotneus twijfelt over zijn toekomst. Hij mag god op zijn blote knieën bedanken dat hij hier wekelijks in een volle kuip mag spelen en er nog vorstelijk voor betaald wordt ook. En je hebt zeker een punt, Fer heeft zich zelf nog niet echt bewezen en dan zou je hem inderdaad een grootverdiener maken dat is echt overdreven. El Ahmadi ben ik persoonlijk niet kapot van, maar het is het proberen waard.

30 juni 2011 om 10:26

weet je..vind t allemaal een beetje dubbel. zo zou ik t liefst fer en wijnaldum zien blijven, alleen heb ik bij hen niet t idee dat ze graag voor feyenoord willen spelen...in tegenstelling tot een vlaar en de vrij. en zoals je zegt is t graag of niet...en bij twijfel moet je als feyenoord zijnde dan gewoon de knoop doorhakken en afscheid nemen van snotneuzen die denken te groot te zijn voor de club (net als cabral overigens...die gewoon gaat dreigen met een vertrek als er misschien wat concurrentie komt....hoe verzin je t na 1 jaar in t eerste)

30 juni 2011 om 10:42

Cabral snap ik eigenlijk volkomen. Als je als club de mond vol hebt van eigen jeugd en daarop wil voortborduren, snap ik inderdaad dat jeugdspelers het niet fijn vinden als de club spelers gaat huren voor hun positie. En dan kan er begonnen worden over de inzet van Cabral, maar volgens mij schort het daar niet aan bij die jongen.

Ik zou Ryo gewoon in Engeland laten en Cabral daar laten spelen. Niet alleen al omdat we nu een huursom moeten overmaken naar Londen voor zijn diensten.

30 juni 2011 om 11:07

dat zou ik ook doen en lekker met cisse of cabral op de flank gaan spelen. vind t alleen een beetje wanzin om met een vertrek te dreigen. die jongen zat vorig jaar voor t eerst bij de selectie en had als doelstelling om 10 wedstrijden te spelen/mee te doen. dat zijn er 23 geworden (ondanks de aanwezigheid van ryo) en dan nu een soort van eisen gaan stellen?? van ryo zou ie juist wat kunnen leren en van concurrentie zou ie alleen maar sterker worden.

30 juni 2011 om 11:19

Is zeker waar, maar het is ook gewoon waar dat het niet echt klopt dat er (jonge) jongens gehuurd worden die de ontwikkeling van onze eigen jongens in de weg staan. Ryo is een geweldenaar, maar mocht hij ooit verkocht worden, ziet Feyenoord er geen stuiver van. Vandaar dat ik liever Cabral zie, kunnen we die over een paar jaar gewoon voor een mooi bedrag in het buitenland afleveren.

30 juni 2011 om 11:27

Je moet niet alleen naar het financiële plaatje kijken. Er moet ook sportief succes geboekt worden en met een speler als Miyaichi kan dat. Miyaichi heeft er er mede voor gezorgd dat Feyenoord weer ging draaien, dat de spelvreugde terug was en dat er weer lekker aanvallend voetbal werd gespeeld. Daarnaast vind ik Ryo beter dan Cabral. Ryo heeft in 14 wedstrijden meer indruk gemaakt dan Cabral in 23. Ik ben het met Zoefff eens als je al jonge gast die dit jaar voor het eerst bij de selectie kwam eisen gaat stellen dan kan je net zo goed gelijk weggaan. Kan je niet tegen concurrentie dan hoor je niet thuis bij Feyenoord. Het is bij veel spelers puur eigen belang, maar denk ook aan Feyenoord. We hebben een klote seizoen gehad en moeten er weer boven op komen en het enigste waar Cabral zich druk om maakt is dat hij niet wilt dat Ryo komt, waar gaat het over?!

Met Mokotjo heeft Feyenoord een supertalent in huis die meer potentie heeft dan Fer. Leroy heeft heus wel veel potentie, maar verder dan een subtopper in de Bundesliga zie ik hem niet komen (niets mis mee natuurlijk, zou het zelf prachtig vinden). Mokotjo gaat binnen 5 jaar naar een club die ieder jaar CL speelt, let maar op Mits hij eindelijk eens een keer de kans krijgt natuurlijk.
Daarnaast is Leerdam een prima stand in die hard werkt en zijn taken gewoon prima uitvoert in het veld. Speelt ook echt in dienst van het elftal. Ik ben dan ook van mening dat als er een vergelijkbare deal als rondom Wijnaldum gemaakt kan worden(4 a 5 mljn percentage bij doorverkoop) Fer het best verkocht kan worden.

30 juni 2011 om 11:56

Klopt, ik vind Mokotjo de beste middenvelder die we hebben. Was vorig jaar ook de beste man van de voorbereiding en snap daarom ook niet dat hij vorig jaar niet of nauwelijks kans had op een basisplaats.

Op Stefan de Vrij na, zie ik in Fer wel hel grootste talent van Feyenoord.

Natuurlijk heeft hij geen sterk seizoen gedraaid, mede door zijn blessure.
maar bekijk hem eens objectief?

Groot, sterk, kopsterk, laat zich niet van de bal zetten, vecht voor elke bal, een goede trap en inzicht.
technisch moet hij wel nog groeien.

Het klopt wat Jerome010 hierboven schrijft, Mokotjo is ook een super talent, maar Kamo moet toch in Fer nog zijn meerdere erkennen...

Hoop dat ie blijft...

Fer naar het buitenland......ik zit me steeds maar af te vragen wanneer ik Fer een aantal wedstrijden heb zien opvallen....leroy Fer heeft nog helemaal niet veel laten zien........blijven bij Feyenoord....als Leroy dan maar eens een keer zal vlammen.....

Mijn mening: Fer & Wijnaldum zijn maar matige spelers. Wordt nooit wat. Deze jongens hebben het gewoon niet.

Fer een Superaanbieding doen waarom hij is een goede voetballer maar verkoop hem voor een goed bedrag.en koop 2 sterke spelers terug uit de jupiler League.want Fer is geen Wijnaldum.
en Feyenoord heeft talent zat geef die jongens maar een kans.
Feyenoord Moet Terug BIJ DE Eerste Acht DIT Jaar Liever MET Jeugd.
zodat je er volgend seizoen nog meer van proffiteerd.

Jammer dat het zo moet voor Feyenoord. Ik denk dat die jongen dan misschien naar Twente gaat. Het beste is naar het buitenland daar doen ze niet moeilijk voor een miljoen meer.

Fer moet minimaal nog 2 jaar bij Feyenoord blijven. Net als ze maatje Wijnaldum die is niet eens uitgeleerd bij Feyenoord. Zal hij het dan wel even bij PSV ineens moeten maken?

Trek die aanbieding voor Fer toch in zeg ik als Feyenoord supporter. Haal Schöne voor Wijnaldum, Vormer voor Fer en Feyenoord gaat er niet of nauwelijks op achteruit en het levert ook nog eens geld op waarmee een stukje van de schuld kan worden afgelost. Contracteer desnoods ook Hadouir nog transfervrij en Feyenoord heeft opties genoeg.

Als hij kiest voor zijn ontwikkeling prima maar dan had hij allang kunnen kiezen voor Feyenoord of een transfer, het lange wachten is alleen om het onderste uit de kan te kunnen halen. Ik heb het wel een beetje gehad met Fer en Wijnaldum, maak een keuze!

ik denk niet dat fer naar twente gaat als ik adriaanse zijn woorden geloof kijkt die eerst wat die heeft. daarbij hoop ik voor feyenoord dat die gewoon bijtekend dat er tochnog beetje stabiel en ingespeelt elftal blijft staan, als voetbal liefhebber is niet leuk om te zien dat feyenoord zo moeilijk heeft

Ik vermoed dat Fer bijtekent bij Feyenoord. Ik kan niet precies zeggen waarom, maar dat gevoel heb ik een beetje. Fer laat ons niet in de steek.

Als die nu bijtekent doet die dat alleen maar voor het geld. Nee ik ben wel een beetje klaar met Fer, zijn vertrek is gemakkelijk op te vangen met leerdam en mokotjo.

Fer verkopen voor 5 mijoen of meer lijkt mij de beste optie. Wat wil je nou met een speler die niet wilt voetballen bij de club die hem gemaakt heeft totwat hij nu is? Met het geld je financieel verbeteren en een andere jeugdspeler de kans geven. Met of zonder Fer wordt het aankomende seizoen toch niet veel met Feyenoord, dan maar toch cashen!

ik zou echt geen verbeterde ultieme aanbieding doen....waarom zou je je in allerlei bochten vringen voor een speler die eigenlijk liever ergens anders wil spelen. Nu geef je hem extra geld en zegt hij straks als hij verlengd ik heb nooit getwijfeld om te blijven bij de mooiste club van nederland....leerdam heeft het in de maanden dat fer geblesseerd was gewoon goed gedaan en anders haal vormer die in mijn ogen weinig onderdoet voor fer.
Feyenoord heeft nog steeds financiele problemen en dan moet je juist geen ultieme aanbieding doen. Ik snap dat de supporters balen dat hun spelers voor relatief weinig geld worden verkocht maar feyenoord heeft geen keuze anders krijg je weer de guzman tafferelen. Als ze grotere bedragen willen ontvangen moeten ze de spelers eerder verkopen, nadeel is dat je dan eigenlijk nooit aan een fatsoenlijk team kan bouwen.
Mocht fer vertrekken verwacht ik wel dat feyenoord wederom een zwaar seizoen tegemoet gaat na het verkopen van castagnios en waarschijnlijk wijnaldum.
Zijn er naast vlaar uberhaubt nog spelers van boven de 23 in de selectie? Hoop voor feyenoord dat ze nog enkele versterkingen mogen halen (schone, dost, myaichi) anders zie ik het somber in.

mulder
fernandez
de vrij
vlaar
indy
leerdam
schone
mokotjo
biseswar
dost
myaichi

Dis is gewoon het bekende spelletje van Van Geel. Hij denkt dat Twente nu zenuwachtig word maa Joop wacht gewoon tot de laatste week en dan slaan ze toe. Van Geel speelde dit spelletje ook met Joop over Willem Janssen vorig jaar en die kwam transfervrij. Van Geel bedenkt zich wel 2 keer voordat hij zich weer stoot tegen die bekende steen.

30 juni 2011 om 10:34

dit heeft niks te maken met een zo hoog mogelijke transfersom eruit slepen van geel wil de finaciele malaisewegwerken samen met de vvf en tegelijkertijd ook nog sportieve vooruitgang boeken, een contract verlenging van fer kan aan beide dingen meewerken

die overvallers van brinks zochten ook de grens op. Misschhien kan feyenoord bij hun wat geld lenen ?
nee maar zonder gekheid feyenoord is er alles aan gelegen fer binnenboord te houden. Hij kan net als vlaar 1 van de sterkhouders van feyenoord worden en het niveau omhoog tillen. Wat me echter wel zorgen baard en dat gaf fer zelf ook aan. Dat is dat hij geen spelers om zich heen heeft waaraan hij zich kan optrekken. Ik keek gisteren in de VI en zag daar een foto van de spelersgroep van feyenoord (warming up). Ik schrok hier eigenlijk best wel een beetje van. Je kan er uit opmaken dat vlaar nu de man bij feyenoord is maar wat er allemaal omheen loopt eigenlijk allemaal talentjes en jonge knulletjes zijn. dus feyenoord hou fer in rotterdam en haal aub schöne en dost erbij. (vrienden van feyenoord sta op) mocht fer wegvallen dan krijgt mario het wel heel erg moeilijk dit seizoen.

Hmm een ultieme aanbieding voor Fer. Goed talent maar maakt altijd een cruciale fout waar een goal uit voort vloeit en is ook nog lang niet constant. Ik snap niet dat die jongen Feyenoord zo aan het uitzuigen is. Spelen is het credo in deze fase van je carrière en wat hij doet is zijn eigen club een poot uitdraaien. Ik word daar een beetje onpasselijk van.

Verkopen, hij heeft al 2 jaar niets gepresteerd, enorm overschat, mokotjo en clasie zijn veel beter met betere mentaliteit!!!!!!!

ik lees sommige reacties over dat feyenoord maximaal 5 mil per speler krijgt.
1.schulden dus we kunnen geen nee zeggen ( ivm een de guzman scenario)
2. wijnaldum en Fer hebben/hadden nog maar 1jarig contract

een heel goed voorbeeld voor een lage transfersom is affelay had een halfjaar contract nog.
Barcelona neemt deze geweldige speler voor 3miljoen euro over.

Denk trouwens dat Fer bijtekent.

off: iemand al meer nieuws over Ryo miyachi

30 juni 2011 om 12:07

Nope, het laatste nieuws over Miyaichi is dat er een huursom betaald moet worden. Van Geel twijfelt hierover, omdat we toch Cabral en Cissé nog hebben. Als Miyaichi komt gaat Cabral weg. Dus ik weet niet wat ik liever heb. Ik zie Cabral liever een jaartje verhuurd worden aan Excelsior, maar dat ziet hij zelf denk niet zitten.

On: Fer teken bij! Je kan dan net zo'n held worden als De Vrij en Vlaar!

Van mij mag Fer ook wel verkocht worden eigenlijk. Als je kijkt hoe Leerdam heeft gespeeld toen Fer geblesseerd was, dan is Leerdam zeker niet minder dan Fer.
Mocht Twente zo gek zijn om voor Fer 4 miljoen te betalen zeg ik gelijk doen en een strik er omheen.
Dat Wijnaldum weg is gegaan is jammer zeker voor de toekomst. Op dit moment mist hij nog overzicht en verliest vaak de bal in duels. Als er wellicht een Schone voor in de plaats kan komen denk ik dat we er zelfs op vooruit gaan. Echter heeft Wijnaldum nog een toekomst (potentiele topper) en Schone een stuk minder. Ik zeg ook Fer verkopen en Dost en Schone halen dan zijn we er nu nog sterker op geworden ook. Talenten hebben we al weer klaar staan dus ook daar zullen we in de toekomst nog wel de vruchten van plukken. Geen schuld, sportieve vooruitgang en over 2 jaar weer aanhaken bij Ajax en PSV en spelen om het kampioenschap.

Ik hoop echt dat Fer bijtekent, hij kan de motor op het middenveld zijn. Mocht Fer ook vertrekken moet je wel nieuwe spelers aantrekken anders wordt je dit seizoen weer 9e-13e.
Ik zit te denken aan Meeuwis of Vormer voor Fer. En aan Schone, Vejinovic of Roorda voor Wijnaldum.
Er zijn weinig financiële mogelijkheden maar toch denk ik dat ze iets moeten proberen.

meeuwis is momenteel toch aan het praten met Vvv?

en daarnaast, mocht Fer vertrekken bij Feyenoord en er worden geen spelers aangetrokken...

waarom dan geen middenveld met Mokotjo en Leerdam? en je hebt Clasie en Karim ook nog..

mijn opstelling zonder nieuwe aankopen en met een vertrekkende Fer heb ik bijgevoegd.

in het doel verkies ik K. Lamprou boven Mulder,vind ik een geweldig talent.
denk dat mijn verdediging wel voor zich spreekt.
Mokotjo en Leerdam krijgen dan de voorkeur als controleurs met Ricky van Haaren op de nummer 10. Hij heeft een geweldige trap en enorm veel inzicht.. laat hem zich maar bewijzen als spelmaker, dit kan zijn kans zijn nu Gini weg is.. ik weet dat hij het in zich heeft om een topper te worden.
dan in de aanval Biseswar op rechts met Cisse of Cabral ernaast, Fernandez als diepe spits. lijkt me een prima counter aanval, goeie lange pass van v.haaren of Mokotjo en daar de snelheid van de aanvallers gebruiken.

reacties?

Lamprou
Dani
d Vrij
Vlaar
Matens Indi
Mokotjo
Leerdam
Biseswar
v Haaren
Cisse/Cabral
Fernandez
30 juni 2011 om 15:02

Mokotjo & Leerdam zijn absoluut niet goed genoeg voor Feyenoord. (mokotjo kan het wel worden)
Mulder moet gewoon op doel blijven, deed het steeds beter de laatste seizoenshelft. Van Haaren wil jij op 10? Die heb ik een aantal keer zien invallen dit seizoen dra-ma-tisch. Die kunnen ze beter verhuren aan Excelsior.
De aanval die jij schets is op dit moment de juiste, simpel weg omdat er niets anders is.

30 juni 2011 om 16:19

nou... ik vind van haaren zeker wel goed genoeg op de nummer 10.

klopt hij heeft een aantal slechte invalbeurten gehad dit jaar.. helemaal waar..
maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat wanneer Ricky het volle vertrouwen krijgt van de trainer hij mijn woorden waar gaat maken..

en leerdam.. ik vind hem wel goed genoeg, maar goed, wat dat betreft kijk ik misschien door mijn eigen feyenoord bril.. ik ben gewoon erg gecharmeerd van leerdam.. van zijn vechters mentaliteit en zijn inzet.. mijn menig.. ieder zijn ding...

Zou als ik Feyenoord was me zeker niet in alle bochten wringen om Fer te behouden. Ze hebben zijn vervanger al in huis (leerdam) en ze kunnen het transfergeld prima gebruiken. Vond hem van de 4 belangrijke spelers van Feyenoord die moesten bijtekenen (vlaar, De Vrij, Wijnaldum, Fer) veruit de minst belangrijke. Waarom hem dan het maximale aanbieden? Wordt hij waarschijnlijk meteen de best verdienende speler van Feyenoord, terwijl hij dat wat mij betreft niet verdiend.

Lekker transfergeld pakken en dan iemand als Schone halen. Al moet je dan wel hopen op de clementie van de knvb ivm de laagste categorie waarin ze staan...

30 juni 2011 om 12:37

Ja, Feyenoords uiterlijke bod: ''jongen het gaat niet zo goed maar we willen het uiterlijke aan je geven: Je krijgt na de training inplaats van een waterijsje een Magnum, wat vindt je daarvan.''
Aldus van Geel.
Munsterman: ”kom maar bij ons krijg je een ijsjes automaat.”

Ik zou het wel weten.

30 juni 2011 om 12:53

nou sorry maar ik vindt leerdam stukken slechter als fer vindt hem niet goed en volgens mij ziet been hem meer voor de rechtsback positie. ik vindt van haaren even goed soms zelfs beter als leerdam

30 juni 2011 om 12:59

leerdam heeft vorig seizoen een gesprek gehad met Been, hierin gaf hij aan dat hij voor een plaats wou vechten op het middenveld (wat toen nog de drukst bezette posities waren.

Been heeft Leerdam hiervoor de kans gegeven.
alleen met alle blessures op de rechtsback positie (swerts, Dani, Schenkeveld) werd Leerdam weer verplicht om op de backpositie te gaan spelen.

fer moeten ze contract verlengen of weg doen voor 3 miljoen ofzo..

30 juni 2011 om 13:01

ja... daar praten we toch al een hele tijd over....

Ik reageer niet zoveel hier, maar voel me nu toch wel geroepen. Wat mij opvalt is hoe wij als Feyenoorders met dit soort situaties omgaan. Let wel: ik oordeel nu niet alleen over mijn eigen club, het kan best zo zijn dat het een algemeen terugkerend iets is.

Wat is het geval? Eigenlijk al sinds het begin van 2011 is er gezeik over die contractverlengingen. Iedere week, soms bijna iedere dag, stond er wel iets over minimaal 1 van de 4 Feyenoord-talenten op deze site. De bottomline in de reacties: ze moeten allemaal bijtekenen, want dat is voor Feyenoord enorm belangrijk. Vlaar en De Vrij deden dit, Wijnaldum doet het niet en ook Fer zal hoogstwaarschijnlijk niet bij gaan tekenen.

Wat schetst nu mijn verbazing? Ik lees hier allemaal reacties als: 'waarom moeten we tot het uiterste gaan voor een beperkte speler als Fer?' en 'het is graag of niet!'. Dan vraag ik me oprecht af wat er verandert is aan onze situatie. We hebben nog steeds financieel weinig tot geen ruimte voor versterkingen. We hebben nog steeds een kwalitatief niet al te sterke selectie. We hebben nog steeds een trainer die voor 58.000 euro per maand ondermaats traint, communiceert en presteert. Waarom stellen we ons dan toch ineens zo groot op? Feyenoord is groot, groter dan menigeen zich hier durft voor te stellen, maar in onze situatie is het niet gepast om dergelijke teksten uit te spreken.

Fer en Wijnaldum zijn prima talenten. Als dat niet zo zou zijn, waar zit dan de frustratie over het vertrek van laatstgenoemde naar Psv? Als het de uiterst beperkte Bahia zou zijn, had er geen haan naar gekraaid. Wij Feyenoorders willen graag een band met spelers opbouwen en Wijnaldum heeft onherstelbare schade daarin aangebracht. Tel daarbij op dat we het allemaal een goede speler vinden en dat hij 14 doelpunten heeft gemaakt voor ons en het wordt ineens heel begrijpelijk dat een overstap naar de club die ons afgelopen seizoen vernederde als zeer emotioneel ervaren wordt.

Voor Fer geldt eigenlijk hetzelfde. Natuurlijk, we hebben aardige vervangers met Clasie en Leerdam, maar die hebben niet de potentie van Fer. Mokotjo en Van Haaren zijn andere type spelers. Getuige de ophef die er geweest is over de contractverlenging van Leroy, denk ik dat vrijwel iedereen het daar wel mee eens is. Ik zeg niet dat ze onmisbaar zijn, maar belangrijk zijn ze zeker. Ook daar zit een deel van de frustratie: we gaan er dus wéér op achteruit, terwijl we het afgelopen seizoen al op de toppen van onze tenen gelopen hebben.

Als ik al mijn emoties opzij zet, kan ik de overstap van Wijnaldum best begrijpen: Waarom zou je de nummer 10 niet voor de nummer 3 verruilen? Waarom zou je niet naar een club gaan die Europees voetbal speelt? Waarom zou je niet naar een club gaan die de laatste 25 jaar 14 x kampioen is geworden terwijl je huidige club dat slechts 3 x deed in dezelfde periode? Waarom zou je niet naar een club gaan die je meer salaris kan bieden?

Maar, bij supporter zijn hoort emotie en dan kom ik weer terug bij die band die supporters graag hebben met de spelers. Zij hebben bepaalde verwachtingen van hen. Als je ook maar 1% van je hart verpand hebt aan Feyenoord, dan ga je niet naar PSV toe, zeker niet na 24 oktober 2010. Ik ben oprecht kwaad, ik ben oprecht boos, teleurgesteld, pissed en voel me verraden. Een Feyenoord-shirt met Castaignos achterop; kan makkelijk. Van Persie, Salomon Kalou, Dirk Kuyt; no problem om te dragen. Maar duizenden kindertjes en volwassen kinderen kunnen niets meer met hun Wijnaldum-shirt. Daar zit geen trots meer bij, geen hoop, geen geloof. Dat is alleen nog maar teleurstelling, verdriet en walging.

Alleen daarom hoop ik al dat Leroy gewoon bijtekent en de aanbiedingen uit Twente wegwuift. Kom op Leroy, Feyenoord heeft je nodig. Wij hebben je nodig.

30 juni 2011 om 14:21

Mooi uitgelegd, maar zoals je zelf al aangeeft spreken jij en al die andere fans vanuit hun gevoel en clubliefde voor Feyenoord. Als speler wil je gewoon het hoogst haalbare halen in de relatief korte carriere die je voor je hebt liggen. Voor hen telt deze clubliefde niet. En geef ze eens ongelijk.

Voor jouw gevoel is Feyenoord nog steeds een topclub in Nederland. Dat is het ook nog steeds, maar niet meer sportief. Voordat Feyenoord sportief weer een topclub is ben je minimaal 5 jaar verder. Een voetballer kan daar niet op wachten, want dan zijn zijn beste jaren voorbij.

30 juni 2011 om 16:52

Daar heb je zeker een punt Swompie. Alleen laat al die Feyenoord fans dan niet zo lang in onzekerheid. Als je niet voor Feyenoord wilt spelen of weg wilt gaan zeg het dan gewoon, we begrijpen echt wel dat er sportief weinig te halen valt maar dat weten hun ook. En ze weten ook dat als in dit geval alleen nog Fer bijtekent dat ze daar Feyenoord echt wel mee helpen, want als nu alle talenten Feyenoord in de steek laten komt er volgend seizoen ook weinig van terecht. We worden aan het lijntje gehouden!

Ik hoop echt dat Fer voor een goed bedrag weggaat. Op die manier kan Feyenoord er langzaam weer bovenop komen. Zeker omdat je weet dat v. Geel voor minder geld spelers kan halen die het minstens zo goed doen. Natuurlijk hebben Fer en Wijnaldum ongelooflijk veel potentie en zijn ze meer dan 5 miljoen waard.

Toch een mentaliteitskwestie van spelers. Laten wel wel wezen, Feyenoord is toch een instituut in Nederland, Jonge jongens zoals Fer, Wijnaldum, Castaignos etc.. moeten zielsgelukkig zijn en het een grote eer moeten vinden om te kunnen voetballen voor een club met zo'n historie. Het zou die jongens toch moeten strelen om Feyenoord weer naar de top te brengen, die gassies kunnen historie schrijven, voor eeuwen blijven hun namen ronddwalen in en rond de kuip .. Wat doen ze nu, ze komen net uit de luiers en ze verkassen zonder iets noemenswaardigs gepresteerd te hebben naar een concurrent, ik kan daar met mijn pet niet bij.

Die zaakwaarnemers lachen zich de ballen uit de broek, die verdienen kapitalen aan deze handel ..

Toch vind ik het aan de ene kant te begrijpen van Fer omdat het zo werkt, maar aan de andere kant vind ik het vrij respectloos naar Feyenoord toe om zo lang te twijfelen.

In tegenstelling tot Wijnaldum is Fer veel gebleseerd geweest en heeft nog lang niet zoveel moois laten zien als Wijnaldum(en dat vond ik zelfs wel meevallen).

Ik vind Fer nog een modale voetballer die erg goed kan worden, maar het nog lang niet is. Hij kan Feyenoord nog lang niet dragen en is zeker de uitblinker nog niet. Hij mag blij zijn dat Feyenoord zo diep voor hem wil gaan en hem de kans wil geven om te groeien.

Niet moeilijk doen en tekenen, anders hoop ik dat Feyenoord veel geld voor hem krijgt en misschien bijvoorbeeld Lasse Shone kan kopen, iig een speler die er al staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren