Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

ADO Den Haag wacht verre trip naar Litouwse subtopper

Laatste update:

ADO Den Haag neemt het volgende maand op 14 en 21 juli op tegen FK Tauras uit Litouwen, in de tweede voorronde van de Europa League. De Haagse club won afgelopen seizoen de play-offs in de Eredivisie en stroomt daardoor in de tweede voorronde in. Mocht het team van John van den Brom erin slagen FK Tauras over twee duels te kloppen, dan gaat het verder naar voorronde drie. De loting voor die fase wordt pas halverwege volgende maand verricht door de UEFA.

/

De Europese voetbalbond verrichtte maandag de loting voor de voorronde van de Champions League en de Europa League. Bij eerstgenoemd toernooi was geen Nederlandse deelnemer, bij de Europa League-voorronden wel. Behalve ADO was ook Fulham een team om in de gaten te houden. De nieuwe club van trainer Martin Jol kreeg met NSÍ, afkomstig van de Farøer Eilanden, een vrij eenvoudige tegenstander toebedeeld.

De 25 winnaars van de eerste voorronde melden zich bij de 55 teams die instromen in de tweede voorronde van de Europa League. Er zijn dan tachtig deelnemende clubs: de veertig winnaars stromen door naar ronde drie. Bij de veertig geplaatste teams komen nog eens dertig nieuwe clubs, waaronder AZ, Club Brugge en Atlético Madrid. Uiteindelijk doen 35 winnaars uit ronde drie, vijftien verliezende clubs uit de laatste Champions League-voorronde en 26 andere clubs, waaronder PSV, mee aan de play-offronde.

Eerste voorronde Europa League, 30 juni/7 juli:

01. KR (IJsl) - ÍF (Far)
02. Daugava (Let) - Tromsø (Noo)
03. Elfsborg (Zwe) - Fola (Lux)
04. TNS (Wal) - Cliftonville (N-Ier)
05. Honka (Fin) - Kalju (Est)
06. Fulham (Eng) - NSÍ (Far)
07. ÍBV (IJsl) - St. Patrick's (Ier)
08. Häcken (Zwe) - Käerjéng (Lux)
09. Aalesund (Noo) - Neath (Wal)
10. Renova (Mac) - Glentoran (N-Ier)
11. Koper (Slv) - Karagandy (Kaz)
12. Banga (Lit) - FK Qarabaq (Aze)

13. Paks (Hon) - UE Santa Coloma (And)
14. Rabotnicki (Mac) - Trans (Est)
15. FK Rad (Ser) - Tre Penne (SMa)
16. Buducnost Podgorica (Mne) - Flamurtari (Alb)
17. Ulisses (Arm) - Ferencvaros (Hon)
18. Jagiellonia Bialystok (Pol) - Irtysh (Kaz)
19. Dinamo Minsk (WRu) - Olimpik (Aze)
20. Dinamo Tbilisi (Geo) - Milsami (Mol)
21. Varazdin (Kro) – Lusitans (Mol)
22. Banants (Arm) – Rustavi Metallurgist (Geo)
23. Birkirkara (Mal) – Vllaznia (Alb)
24. Siroki Brijeg (BeH) – Olimpija Ljubljana (Slv)
25. Spartak Trnava (Slw) – Zeta (Mne)

Tweede voorronde Europa League, 14 juli/21 juli:

Winnaar wedstrijd 22 - Winnaar wedstrijd 18
Süduva (Lit) - Winnaar wedstrijd 3
Metalurg Skopje (Mac) - Lokomotiv Sofia (Bul)
Sant Julià (Mol) - Bnei Yehuda Tel Aviv (Isr)
Zeljeznicar (BeH) - Sheriff Tiraspol (Mol)
KuPS (Fin) - Gaz Metan (Roe)
Winnaar wedstrijd 19 - Gaziantepspor

Iskra-Stal (Mol) - Winnaar wedstrijd 21
Tauras FK (Lit) - ADO Den Haag (NED)
Winnaar wedstrijd 10 - Vorskla (Oek)
Juvenes/Dogana (SMa) - Winnaar wedstrijd 14
Örebro (Zwe) - Sarajevo (BeH)
Crusaders (N-Ier) - Winnaar wedstrijd 6
Llanelli (Wal) - Winnaar wedstrijd 20

Shakhtyor (WRu) - Ventspils (Lit)
Winnaar wedstrijd 16 - Jablonec (Tsj)
Winnaar wedstrijd 1 - MSK Zilina
Mika (Arm) - Vålerenga (Noo)
Winnaar wedstrijd 24 - Bohemians (Ier)
Domzale (Slv) - Hajduk Split (Kro)
Differdange (Lux) - Levadia Tallinn (Est)

KF Tirana (Alb) - Winnaar wedstrijd 25
Winnaar wedstrijd 17 - Winnaar wedstrijd 9
Liepajas Metalurgs (Let) - Red Bull Salzburg (Oos)
Winnaar wedstrijd 15 - Olympiakos Volou (Gri)
Winnaar wedstrijd 4 - FC Midtjylland (Den)
Kescskemet (Hon) - FK Aktobe (Kaz)
Winnaar wedstrijd 8 - Winnaar wedstrijd 5

Gagra (Geo) - Anorthosis Famagusta (Cyp)
FC Vaduz (Lie) - Vojvodina Novi Sad (Ser)
Rudar (Mne) - Austria Wien (Oos)
Slask (Pol) - Dundee United (Scho)
Winnaar wedstrijd 11 - Winnaar wedstrijd 7
EB/Streymur (Far) - Winnaar wedstrijd 12
FH (IJsl) - CD Nacional (Por)
Winnaar wedstrijd 13 - Winnaar wedstrijd 2

TPS (Fin) - Westerlo (Bel)
Xäzär Länkärän (Aze) - Maccabi Tel Aviv (Isr)
Winnaar wedstrijd 23 - FC Thun (Zwi)

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Fulham moet dit toch makkelijk doorwandelen de eerste twee rondes. Runavik en Crusaders… Nooit van gehoord.
Op naar Litouwen voor Ado. Niet onderschatten is het voor Ado. Dan kunnen ze vrijwel makkelijk naar de 3e ronde.

20 juni 2011 om 14:39

Fulman speelt tegen een team van de Farour eilanden (of een iets andere spelling) en een uit noord-ierland, zullen ze toch niet al te vervelend vinden, hoeven ze iig. niet al te ver te reizen.

20 juni 2011 om 14:43

Niet onderschatten, dan gaan ze makkelijk door:
Dat is onderschatten dus wat je nu doet!

Ik heb geeeeen idee wat voor club het is en wat ik ervan moet verwachten. Maar ga er even vanuit dat het niet al te moeilijk zal worden. Litouwse competitie staat er nite zo heel goed op denk ik

20 juni 2011 om 14:49

Het verschil tussen Fulham en NSI is veel te groot, zelfs als Fulham NSI gaat onderschatten zullen ze alsnog met 3/4-0 winnen.

20 juni 2011 om 14:51

Lol ...

Psv-bayern duidde op de reactie van Gristal dat ADO den haag niet moet onderschatten.

Je hebt wel gelijk met wat je zegt, maar de volgende keer wel wat beter lezen .

20 juni 2011 om 14:56

Haha dankje wel Gest00rd. Dit stuk gaat over ADO dus reageer ik op Ado. Tevens noemt Gristal ADO in de zin over onderschatten. Idd beetje beter lezen!

Over Fulham laat ik me niet uit, zie ik te weinig spelen!

20 juni 2011 om 16:00

ja net als sibir novosibirks - psv. op papier is het al 0-6 maarja... de bal is rond

20 juni 2011 om 16:09

ja iedereen dacht daar ook vorig jaar dat dat makkelijk ging lukken maar er werdt uit zelfs verloren. dus het was zelfs 5-1. zullen waarschijnlijk wel met zijn allen voor de goal gaan staan en hopen voor een dood spelmoment maar ja kan net verkeerd vallen.

wel grappig er speelt een nederlander bij: regilio seedorf, fammilie van dé seedorf.

Was te verwachten dat ze naar zon gaar land moesten tegen een of andere semi-amateur club, maarja wel leuke trip voor de fans. Kans is ook wel groot dat ze hier gewoon doorkomen en dat ze tegen een leukere tegenstander komen

subtopper in litouwen, ik ken niet eens een topclub uit litouwen laat staan deze club.
Dit moet te doen zijn en anders is het bar slecht

20 juni 2011 om 14:41

uit litouwen ken k alleen litex lovech? als het goed is. Als ado op bulykin en kubik na iedereen weet te houden zie ik ze volgend seizoen ookk gewoon prima presteren in eredivisie en tegen dit team kunnen ze net zo goed de e1 erheen sturen

20 juni 2011 om 14:43

Litex speelt in Bulgarije.

20 juni 2011 om 14:43

Litex Lovech komt volgens mij uit Bulgarije, maar ik kan me vergissen. Hopelijk overleefd ADO deze ronde en krijgen ze in de volgende ronde een aansprekende tegenstander. (Of nog beter, nog twee keer een gunstige loting en dan een mooie poulefase zoals Utrecht vorig jaar had).

20 juni 2011 om 14:45

Litex is Bulgarije.volgens mij is er weinig aansprekends qua teams. Kaunas heb ik wel eens van gehoord en de hoofdstad heeft vast ook nog wel een club die in Europa speelt.

20 juni 2011 om 14:48

FBK Kaunas en Ekranas Panevezys maken de dienst uit in Litouwen. Serghei Pogreban is de bekendste speler van Ekranas, de man heeft 13 caps voor Moldavië achter zijn naam staan. Tevens leveren zij middenvelder kauslaskis en rechtsback viosloskin regelmatig af aan het nationale elftal.

FBK Kaunas heeft met 2 Litouwse internationals (riabinslis verdediger en Kevleskis spits) en 1 ex- international van Mali (dodo Karouné 2 caps) de betere selectie.

Dit zijn de topclubs, deze subtopper zal nog wel wat minder zijn. Het is echter altijd lastig voetballen tegen dit soort handbalteams, met 10 man in de 16, ga er maar aan staan.

20 juni 2011 om 15:52

en dat in een competitie met 8 teams.. Die jongens krijgen zelden een beetje weerstand..

Lijkt me een avontuur voor Ado maar daar is ook alles mee gezegd. Vlieg je eruit sta je voor paal, en win je moet je dat hele eind weer terug.

20 juni 2011 om 17:37

@ Afcfokke

Of je nu wint of verliest... speel je in Litouwen... terug moet je sowieso.

Klinkt haalbaar! Nu hopen dat ze nog wat sterkhouders vast kunnen houden of iig lang genoeg vast kunnen houden dat ze ado nog door de voorronde heen kunnen lootsen.. en met een paar goede aankopen hopen op de poulfase..maar meer zal er toch wel niet inzitten voor Ado..

20 juni 2011 om 14:42

poulefase is een droom voor ado, als ze dat halen zijn ze helden

20 juni 2011 om 14:50

Volgens mij heeft Ado een beetje mazzel dat Fer en Wijnaldum zo erg in trek zijn. Waardoor bijvoorbeeld verhoek en Toornsta op een plan B terecht zijn gekomen voor psv of twente.

Ik ken deze club niet. Vorig jaar hebben ze Llanelli AFC uitgeschakeld in de eerste voorronde en zijn ze daarna uitgeschakeld door Apoel Nicosia. Ik denk wel dat ADO deze club aan moet kunnen. Ze spelen in een stadion waar maar 1600 man in kan, dat zal een lekkere sfeer op gaan leveren..

20 juni 2011 om 14:40

Dat uitvak zal dan wel aardig vol zitten, vraag me af of ze niet in een ander stadion gaan spelen

Seedorf speelt toch bij Tauras?

20 juni 2011 om 14:41

Regillie Seedorf afkomstig van Oss

20 juni 2011 om 14:41

Inderdaad, Regelio Seedorf is daar naartoe gegaan.

20 juni 2011 om 14:43

Inderdaad, Regilio Seedorf speelt er. Is samen met spits Nikolay Misiuk ook de beste speler van Tauras, dus het stelt inderdaad niet veel voor. Ik ga af op statistieken hoor, want ik volg het Litouwse voetbal ook niet. Gemiddeld komen er zo'n achthonderd tot 1000 supporters naar de wedstrijden van Tauras, maar tegen ADO Den Haag verwacht ik wel dat het vol zit. Gediminas Jarmalavicius is overigens de trainer; hij zit al vrij lang aan het roer. Maar ik heb hun historie er even op nagetrokken, maar hier moet ADO gewoon van winnen.

Litouwen valt nog alles mee had slechter gekund, hoef ik geen paspoort aan te vragen. Speelt Seedorf daar niet?

Speelt er niet een neefje van Clarence Seedorf bij FK Thauras. Vervelende uitwedstrijd trouwens. Je weet natuurlijk dat je een onbekende club gaat treffen, maar het was praktischer geweest als deze dichterbij zou zijn, bijvoorbeeld uit Luxemburg, Wales of Noord Ierland.

20 juni 2011 om 14:42

klopt: Regillio, dacht dat het zijn broertje was? of misschien het broertje van Stefano?

Deze club staat op dit moment 8e na 13 wedstrijden gespeeld te hebben in de Litouwse competitie. Verwacht dat Den Haag deze ronde makkelijk doorkomt!

Dat zal Immers wel leuk vinden, haha.

Prachtig om te zien hoe ADO een uitstekend seizoen bekroont met een Europees toernooi. Ik denk wel dat ADO wint van FK Tauras, maar ik onderschat ze aangezien ik nooit van ze gehoord heb. Hopelijk blijven de spelers allemaal intact, al is dat bij Kubic en Bulykin zo goed als onmogelijk, helaas. Dan maar voor zorgen dat de andere jongens (zoals Verhoek, Immers en Toornstra) wel in de Hofstad blijven.

Leuk reisje voor Ado. Je maakt zelden mee dat je tegen een club uit Litouwen speelt. Het is een zaak van niet onderschatten en uit gaan van eigen kracht. Ik heb verder geen idee wat het niveau in Litouwen is en hoe goed deze subtopper is maar het lijkt me dat Ado aan haar stand verplicht is om door te gaan naar de volgende ronde.

20 juni 2011 om 14:42

Lijk mij idd best vet om een keer in Litouwen geweest te zijn!

Ik ga er vanuit dat ADO dit gewoon gaat uitspelen. Uiteraard wel waken voor onderschatting.

Ook Fulham heeft het niet heel moeilijk.

moet te doen zijn, is een erg zwakke ploeg die alleen vorig jaar zich plaatste voor europees voetbal en in de 2 ronde strandde tegen een club uit cyprus.
ben blij dat ze redbull salzburg, cd nacional en austria wien ontlopen hebben,
denk dat ze deze ronde wel doorkomen, en dan zien we wel weer wie er dan geloot wordt

redelijk geloot denk ik.
moet toch wel te doen zijn.
uit gelijkspel en thuis eroverheen en winnen.

Mooie uitdaging voor Ado! Ik hoop dat de selectie bij elkaar blijft dan moet dit zeker wel haalbaar zijn voor Ado en V/d Brom Ado heeft een sterk team dat hier toch echt wel de winst moet pakken.

Zou zelfs nog met de auto kunnen moeten we alleen wel door Polen en daar zijn de wegen niet al te best.

20 juni 2011 om 14:46

Valt wel mee hoor, volgens mij kun je gewoon met de auto door Polen rijden. Het is alleen wel een aardig eind rijden vanuit Den Haag. Je bent denk ik zeker wel 24 uur kwijt.

20 juni 2011 om 14:49

Ik ben naar Krakow geweest voor 2 jaar terug, en dat was nou niet bepaald een pretje, maar toen waren ze al wel op heel veel plekken bezig om de wegen te renoveren. Maar toen 2 jaar terug was het hobbel de hobbel.

20 juni 2011 om 14:53

Oh, ik ben een paar jaar terug ook door Polen gereden, maar kan me niet echt herinneren hoe de staat van de wegen was. Als die superslecht was, had ik het wel onthouden dacht ik. Maar zou best kunnen dat het allemaal niet best is daar.

20 juni 2011 om 14:54

Polen is nog steeds een drama ben er in Februari nog doorheen gereden je stuitert gewoon van je stoel zo slecht is het.

20 juni 2011 om 15:12

Voor wie het plan heeft te rijden. Volgens google maps is het 20/21 uur (dat is zonder pauze) rijden, en zo rond de 1700 km. Dat is indd. nog net te doen, zeker als je om het flupje Rusland daar heengaat, zodat je geen echte douane zooi hebt. Moet je wel met zijn 3en rijden en niet al te veel waarde aan comfort hechten.

20 juni 2011 om 15:48

@ Haguhneess

Met het oog op het EK in 2012 zullen de wegen nu vele malen beter zijn dan toen. Infrastructuur is normaal gewoon slecht en het lijkt eerder op hobbel en de geit. Met de auto wordt het in ieder geval een lang ritje terwijl als je met de vliegtuig gaat er meestal wel een combi wordt aangeboden. Voor Ado is dit een hartstikke mooie ervaring. Onderschatten moet Ado zeker niet doen en als men uit gaat van eigen kracht en kwaliteit dan verwacht ik wel dat Ado zich plaatst voor de 3e ronde.

FK Tauras, nooit van gehoord, maar klinkt ongevaarlijk. Weet wel dat Regilio Seedorf daar speelt, dus dat is wel leuk. Ik verwacht dat Den Haag zonder al te veel moeite naar de 3e ronde gaat. Maar je weet het nooit. Die verre tripjes zijn altijd riskant. Het uitvak zal bomvol zitten, dat geloof ik wel. Wordt een leuke sfeer in dat stadion, waar maar 1600 man in kunnen volgens mij. Ik heb er vertrouwen in.

20 juni 2011 om 14:54

Als je weet dat die Seedorf daar speelt, dan had je ook van die club gehoord...

Dit moet te doen zijn voor Ado. De volgende ronde zal wel lastiger worden.

20 juni 2011 om 15:04

Nee, onzin. Ik heb nooit van deze club gehoord, maar ik weet dat Seedorf naar Tauras is gegaan voor het avontuur, nadat hij bij Oss niet uit de verf kwam. Dat wil nog niet zeggen dat ik die club ken. Ik volg de Litouwse competitie niet, ik volg die club niet, ken hun clubcultuur niet.

Loze woorden van iemand die graag bijdehand wil doen,voor dat ene complimentje. Beetje jammer.

20 juni 2011 om 15:16

Een compliment zal me worst wezen. Wel ben ik graag bijdehand. En ik heb nog gelijk ook. Je zegt er nooit van gehoord te hebben, maar weet dat hij er voetbalt. Dan heb je er dus ook van gehoord.

Ik geloof meteen dat je de club niet kent qua ins en outs. Dat geldt denk ik voor 99,9% van de bezoekers hier.

gezellig naar litouwen.
Moet te doen zijn lijkt me.

Als je hier niet van kan winnen heb je ook gewoon domweg niets te zoeken in de Europa League, maar ik ga er van uit dat het geen enkel probleem voor ADO is.

Ik weet toevallig wel het een en ander van de Litouwse competitie. Stelt inderdaad zoals de meesten al opmerkten barweinig voor. Ado moet gewoon met twee vingers in de neus kunnen winnen. Het niveau is echt om te huilen hoor, maar de sport leeft daar ook totaal niet. Verwacht ook niet dat er veel volk op de tribune zal zitten. Geluk is voor ADO nog dat het vliegveld niet heel erg ver weg is, maar 2 uurtjes rijden ofzo.

Dit moet te doen zijn voor Ado. Hoop dat ze de groepsfase bereiken, al is die weg nog lang.
Wel een leuk reisje, naar Litouwen!

Kicke zeg hier moet ik echt bij zijn dit maak je misschien maar een keer mee !
Geen onmogelijke loting lijkt me eerst uit is ook wel gunstig denk ik

Dit team moet Ado toch wel kunnen verslaan, een club dat denk ik wel te vergelijken is met een club bij ons uit de Top klasse. Hier een link van dit team, ze spelen in een 'stadion' met 1600 plaatsen.

http://www.youtube.com/watch?v=ol9iew70ofu

Zit al te kijken kwa prijzen. Zal me baas maar is om een loonsverhoging mogen vragen 3 euro per uur dan moet ik ruim 200 uur werken voor een retour kaartje en dan nog kaartje wedstrijd.
Te ver om met de bus te gaan. Beter kunnen we dus Carpoulen ofzo.

Leuke loting. Goede kans om door te gaan.

20 juni 2011 om 15:09

Ben ook ff aan het kijken wat handig is vliegen kan wel voor 300 euro heb je een retour maar dan moet je nog wel een kilometer of 200 naar Taurage. Met de auto is het 20 uur aan 1 stuk door rijden.

Voorlopig is mijn grootste vraag of er uberhaupt kaarten worden verkocht voor de uitwedstrijd aangezien het een stadion is met maar 1600 zitplekken en geen uitvak.

20 juni 2011 om 15:13

Zeker. Maar je hebt als het goed is binnenkort ook een actie van Ado. Dat ze bv een vliegtuig huren voor de supporters en dan de prijs over zoveel mensen verdelen. +20 euro.
+kaartje.
Maar ik denk dat ik deze oversla en dan hopen op een mooie tegenstander zoals Club Brugge in de 3e ronde.

20 juni 2011 om 15:17

Volgende voorronde zullen we ook nog geen grote namen loten, daarna wel.

20 juni 2011 om 15:54

Dit is toch de 2e voorronde.
Citaat:''de 25 winnaars van de eerste voorronde melden zich bij de 55 teams die instromen in de tweede voorronde van de Europa League. Er zijn dan tachtig deelnemende clubs: de veertig winnaars stromen door naar ronde drie. Bij de veertig geplaatste teams komen nog eens dertig nieuwe clubs, waaronder AZ, Club Brugge en Atlético Madrid.''

20 juni 2011 om 16:08

Ik denk niet dat Taurus in hun eigen stadion speelt, ik vond een stukje op internet over vorig jaar, toen moesten ze tegen een team uit wales en toen werd de wedstrijd in Kaunas gespeeld, in het Darius Ir Gireno Stadium waar 9000 mensen in kunnen, dus ik denk dat dat dit jaar ook zal zijn.

Haha, uit de eerste 25 wedstrijden ken ik alleen Fulham!

20 juni 2011 om 15:08

Ga mij niet vertellen dat je Ferencvaros en Tromso gaat missen??? hahaha
Belachelijke boel, op 14 juli spelen. Zo is de europa league eerder een kwelling dan een zege om erin te spelen!! Wel een leuk tripje voor de hagenezen naar Litouwen

Waarom mogen teams uit Kazachstan meedoen? Dat is toch een 100% Aziatisch land?

20 juni 2011 om 16:06

idd als een team uit het westen van kazachtstan zich plaatst tja dan heb je zowat een uitwedstrijd in china

20 juni 2011 om 16:26

Kazachstan heeft een totale oppervlakte van 2.724.900 km² het op acht na grootste land ter wereld. De regio ten westen van de Oeral wordt tot Europa gerekend. Deze regio is Europees Kazachstan. Er zijn landgrenzen met China (1533 km), Kirgizië (1051 km), Rusland (6846 km), Turkmenistan (379 km) en Oezbekistan ((2203 km).

Van Wikipedia. Dus niet 100 Aziatisch, maar het ligt in beide continenten. Niet bijdehand bedoeld, gewoon als antwoord op je vraag.

20 juni 2011 om 18:52

Is de Oeral de grens.. Maar komen al die clubs dan uit het Westen van Kazachstan? Anders is het echt niet te doen!

20 juni 2011 om 19:16

Voor wat ik kan vinden is Kazachstan vanaf 1994 lid van de Aziatische voetbalbond, maar stapten zij in 2000 over naar de Uefa, het betreft hier het hele land. Omdat het land zowel in Azie als in Europa ligt konden ze deze keuze maken. Ik neem dus aan dat ook clubs uit het Oosten van Kazachstan mee doen.

Van de clubs die in dit artikel staan:
Irtysh komt ver uit het noord-oosten
Karagandy ligt in redelijk richting Noord-oosten.
Aqtöbe komt uit het Noord-westen

Dus inderdaad bijna niet te doen, enorme reistijden. Maarja, zo is ook Israel lid van de Uefa (opzich niet heel gek, want ze zijn niet heel erg geliefd in hun eigen regio) en Australie van de Aziatische Voetbalbond.

worden de punten die NL halen in een seizoen nou alleen gedeeld door de teams die het hoofdtoernooi halen of ookal de voorrondes?

20 juni 2011 om 15:14

Ookal de voorrondes. Gelukkig zijn de andere teams van Nederland wel geplaatst totaan de poulefase van de Europa League.

Nou, lekker naar Litouwen toe, maar goed. Het is niet een al te sterke tegenstander denk ik en ADO zou door moeten gaan, althans, dat hoop ik toch.

''uiteindelijk doen 35 winnaars uit ronde drie, vijftien verliezende clubs uit de laatste Champions League-voorronde en 26 andere clubs, waaronder Psv, mee aan de play-offronde.''

Er zijn dus uiteindelijk (35+15+26)/2 = 38 teams die doorstromen naar de El.

Er doen toch 48 teams mee aan de El, waar zijn die andere 10 dan?

20 juni 2011 om 15:14

Het zouden er 48 moeten zijn.

20 juni 2011 om 15:15

10 afvallers van de 4e ronde van de voorronde CL worden in de poulefase van EL geplaatst.
Dus dan 38 10=48 is indd. het aantal team dat meedoet aan de EL.

20 juni 2011 om 15:17

@hiddek

Er staat toch duidelijk 15 verliezende clubs uit de ''laatste'' champions league voorronde.

20 juni 2011 om 15:27

Dat komt omdat ze de 3e ronde een voorronde noemen en de 4e ronde (wat in mijn ogen de laatste is) net iets anders noemen (play-off round uit mijn hoofd). Echter komen uit die ronde/play-offs nog 10 teams naar de poulefase. Precies de tien die voor 48 zorgen.

Ik denk dat dit nog wel te doen is voor Ado. Hopelijk loten ze ook gunstig in de volgende rondes.

Lekker naar Litouwen!! Nee gekheid, dit moet te doen zijn voor Ado, vooral thuis, gewoon hup, 5-0 eroverheen. Hopen op de groepsfase, maar dan moeten ze gunstig loten of een tegenstander hebben die een beetje uit vorm is... Maar daar heb ik een hard hoofd in...

Trouwens, ik heb bij dat FK Qarabaq (wedstrijd 12) eens in het hotel gezeten. Was toen op vakantie in Dortmund, vorig jaar, zaten zij daar ook. Dat was de laatste voorronde voor de groepsfase volgens mij, gelijk met Celtic-utrecht. Ze waren wel aardig, maar spraken gebrekkig Engels, wel grappig...

Als Ado ze niet onderschat dan zijn ze zo een ronde verder

Dit moet te doen zijn voor Den Haag, afwachten welke tegenstander ze voor de volgende ronde loten. Hopelijk overleven ze de voorronde alleen er komt een moment dat er clubs uit de grotere competities kunnen loten, hopelijk hebben ze dan een beetje geluk.

Zoals Joop Munsterman al zei, de Europa League kost (tenzij bovengemiddelde resultaten worden behaald) alleen maar geld. Wat zullen er veel clubs balen van de reizen naar pakweg landen als Kazachstan of de Faeröer Eilanden!

lekker hoeren douwen in litouwen... Dit zijn de leukste trips... spot goedkoop en je komt in een land waar je anders nooit zou komen en iedereen je aanbidt, zeker de vrouwen... En je gaat normaliter nog een ronde verder ook.

Jaloers op die hagenezen.

Belachelijk eigenlijk ook hoeveel teams zich plaatsen voor de eerste voorronde. Er zitten zo veel teams bij die ik niet ken. Ik snap dat de Eufa ze een kans wil geven om in de Europa League te spelen. Maar ik vind het wel overdreven. Niemand hier kan denk ik zo zonder te zoeken vijf teams uit Litouwe noemen. Ik wist niet eens dat ze daar wisten wat voetbal was.

Belachelijk gewoon. ADO heeft het al niet breed, en moet nu dus ook nog een trip naar Litouwen betalen. En als ze door gaan ook nog naar een ander bananen republiekje zoals als Azerbijan.

20 juni 2011 om 17:22

belachelijke reactie dit. De gemiddelde spanjaard of Engelsman, zou hetzelfde zeggen over Nederlandse clubs..

20 juni 2011 om 17:44

Ohw jah, vergeten.
Wat zijn clubs als Feyenoord en Ajax nou? Die hebben niks gepresteerd in Europa. Er hebben nooit goede spelers gespeeld. Kijk, als Cruijf nou daar had gespeeld en de Europa League 1/2 of CL gewonnen? Dan was het een ander verhaal. Nederlands clubs hebben inderdaad nog nooit wat gepresteerd, en een Spanjaard kent Ajax of Feyenoord natuurlijk niet. En ze zullen vast ook geen Nederlandse spelers kennen van het Nederlands elftal, waarvan er in de Wk-finale 3 in de Eredivisie spelen die basis stonden. Hoe kom je erbij?

20 juni 2011 om 18:15

ja ajax feyenoord en psv... Maar verder? Denk je dat ze in spanje ooit van Ado gehoord hebben of van fc Utrecht?

20 juni 2011 om 22:08

Ben het gedeeltelijk met je eens. Echter is er een groot verschil als er naar een stadion 800 man komen of 20.000 man. Zegt wel genoeg over de grootte.

20 juni 2011 om 22:22

Het komt vast door die misleidende kop, want Litouwen ver? Hoezo ver? Als ze Sevilla of Porto hadden geloot, was het dan ook ver geweest? Want dat is verder vliegen dan Tauras. (edit typo)

Ik ken echt ontzettend veel clubs niet . Lol.

Goede loting voor Ado Den Haag, maar ze moeten dit soort teams absoluut niet gaan onderschatten. Ze zullen daar in Litouwen vast ook denken: Wie is Ado Den Haag? Dus zeker niet onderschatten, want dat is echt slecht. Maar daar zal Van den Brom wel op hameren .

20 juni 2011 om 19:23

De club zullen ze wellicht niet echt kennen, de stad denk ik des te meer, hoewel, als ze daar uberhaupt TV hebben. gnah, gnah. Als het goed is komen die twee de komende jaren meer in balans en wordt ADO net zo bekend als de stad.

Ze hebben een geplaatsde status en dat is gunstig. Ze kunnen alleen in de 4de ronde een topteam loten omdat ze dan niet meer geplaatst zijn. Ze moeten de tegenstander niet onderschatten maar normaal gesproken gaan ze wel door.

Leuke loting voor Ado, een totaal onbekende ploeg maar dat is vaak zo in deze fase van het toernooi. Litouwen stelt natuurlijk geen drol voor in Europa en als je dan ook nog een subtopper treft zal het niveau niet hoog zijn. Echter, ook die Litouwers willen zich graag in Europa laten zien. Over twee wedstrijden moet dit echter geen problemen opleveren. Overigens, ik neem aan dat deze wedstrijd in Vilnius of Kaunas wordt gespeeld?

Mooie loting voor Fulham en voor Ado. Voor beide teams moet een ronde verder mogelijk zijn. Hoewel de bal rond is en alles kan!

Vind het echt zo'n onzin dat Fulham Europa league speelt door haar fairplay plek. Slaat toch helemaal nergens op. Fairplay moet gewoon een prijs als geld ofzo aangeboden worden. Niet een sportieve prestatie aan verbinden.

20 juni 2011 om 21:16

Konden ze inderdaad die plekje aan Liverpool kunnen geven, staan 6de maar gaan Europa niet in....

ADO kon het ook moeilijker treffen, denk dat we het gewoon halen. Maar wat er daarna gaat gebeuren?

Gaziantepspor heeft het een stuk moeilijker, moet volgende ronde waarschijnlijk tegen Dinamo!

20 juni 2011 om 22:09

Het had niet veel gescheeld of Blackpool had hem. Klopt gewoon helemaal niets van.

Leuk dat Ado Europees speelt en 1 ronde verder lijkt me best mogelijk. Met wat geluk in die loting kunnen ze dat ook overleven maar daarna wordt het lastig. Vooral als ze Verhoek en/of Toornstra kwijtraken.
Voor de rest kan het me weinig schelen welke clubs doorgaan.

Dit moet te doen zijn voor Ado, uit gelijk en thuis een overwinning (3-1).

Merkwaardig dat Fullham in de eerste ronde zit, en Juvenes Dogana uit San Marino in de tweede ronde.

20 juni 2011 om 22:20

Fulham kwalificeerde zich namelijk via de fairplay lijst.

Mooie loting voor Ado. Dit is een tegenstander die te doen is, en voor de reislustigen ook nog eens een leuke bestemming. Kun je zelfs met de auto doen, al is het wel een eindje.

Ik heb het nog niet gezien, dus laat ik de eerste zijn: Ado, heel veel succes!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren