Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'We hopen de transfer van Bojan binnen een paar dagen af te ronden'

Laatste update:

Walter Sabatini heeft goede hoop dat Bojan Krkic de eerste noemenswaardige versterking van AS Roma zal gaan worden. De technisch directeur van de ambitieuze Italianen zei vrijdag al dat hij de aanvaller van Barcelona als een goede kandidaat zag en bevestigt een dag later dat hij hoopt de komst van Bojan volgende week te kunnen afronden.

/

De twintigjarige aanvaller heeft bij Barcelona geen basisplaats kunnen veroveren en wil naar een club waar hij wél wekelijks aan spelen toekomt. “We hopen hem in de komende dagen binnen te kunnen halen”, zei Sabatini tegen Rete Sport. “Ik bevestig dat dit realistisch is, maar het is nog niet in kannen en kruiken. Hopelijk komt daar snel verandering in.”

Spaanse kranten suggereren dat Roma tien miljoen euro moet betalen voor Bojan, maar dat Barcelona een clausule wil zien waarin staat dat de Champions League-winnaar de aanvaller voor twaalf miljoen weer kan terugkopen. Daar staat Roma niet om te springen. Bojan kent de coach van AS Roma, Luis Enrique, die onlangs de overstap maakte van de beloften van Barcelona.

Barcelona moet Bojan Krkic niet weg doen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha dat moet As Roma dus echt niet gaan doen. Dat ze die terugkoopclausules maar mooi in Spanje laten en niet ook elders proberen toe te passen. Betaal dan als Roma zijnde liever vijftien miljoen want anders bestaat de kans dat je hem binnen twee jaar kwijt bent voor een bepaald bedrag. Denk dat de overstap naar Roma een goede zou zijn voor Bojan, zeker speelminuten en Luis Enrique kent hem maar al te goed.

18 juni 2011 om 15:10

Zonder clausule zullen ze hem niet kunnen kopen vrees ik, Barca heeft laten weten geen enkel jeugdproduct (thiago, Jeffren, Bojan, ...) te willen verkopen, enkel uitlenen of verkopen met optie op terugkoop.
Uiteindelijk zie ik ook niet wat er mis is met deze optie, Roma kan op die manier een paar jaar beschikken over Bojan, waar hij zich beter kan ontwikkelen door meer te spelen en vervolgens krijgen ze meer geld zodat Bojan weer naar Barca kan. Alle partijen zijn blij en je vermijdt moeilijke situaties zoals momenteel het geval met Fabregas.

18 juni 2011 om 15:17

Het zal Roma niet gaan om die terugkoopclausule, maar meer om de hoogte ervan. Ze investeren in hem, betalen zijn (vast behoorlijke) salaris en nemen een risico dat hij niet presteert dan wel geblesseerd raakt. En dan zouden ze daar uiteindelijk mogelijk maar 2 miljoen mee verdienen. Als hij het geweldig doet en er staan clubs als Chelsea en Man City te springen met 40 miljoen, dan kan Barca hem nog voor 12 miljoen terug kopen. Dat lijkt me geen goede deal voor Roma. Met een terugkoopclausule van 20 miljoen zullen ze denk ik wel tevreden zijn en lijkt me ook vele malen realistischer.

18 juni 2011 om 15:19

Ja maar Fabregas is niet gekocht maar meer weggehaald.

Das iets totaal anders. Barca kon niet zeggen, haal hem maar, maar alssie goed is willen we hem voor 5 mil terug kopen. Andere situatie.

Ik hoop dat Barca terugkoop clausule omhoog gooit, kleine 20 mil ofzo. Dan is het voor Roma aantrekkelijk, voor Bojan bevorderlijk en voor Barca nog goed te betalen ook.

Net als Lukaku moet hij gewoon lekker in de sup-tob 30 40 wedstrijden voetballen, ze komen er allebei wel.

18 juni 2011 om 15:23

Barcelona kan zoveel willen, maar Bojan wilt spelen. Desnoods verlengd hij zijn contract niet meer en gaat hij voor niets weg. Deze jongen is een pure spits, scoort nog makkelijker dan Eto'o. Heeft alleen zijn fysiek tegen.

18 juni 2011 om 15:23

Nou levski1, ik denk niet dat dat de bedoeling is van Roma. Hoogstwaarschijnlijk willen ze hem kopen voor 10 miljoen, hem zijn talent laten ontwikkelen en hem dan als topspits te verkopen voor een dikke 30 miljoen (waarschijnlijk over paar jaar aan 50 miljoen aangezien de prijzen de laatste jaren zo stijgen). Als ze Bojan kopen voor tien miljoen en hij een belangrijke speler wordt, kan je er zeker van zijn dat Barca hem terug koopt al is het maar om hem die zelfde transferperiode nog voor het drie dubbele gewoon door te verkopen. Roma heeft dan wel veel plezier gehad aan Bojan voor die paar jaar, maar ze zijn wel een dragende speler kwijt voor maar twee miljoen.

18 juni 2011 om 15:31

@ kx22

Laten we ff rustig aandoen met een vergelijking Eto'o - Bojan.

Scoort makkelijker dan Eto'o, Bojan heeft in de jeugd de reputatie mee ja, maar Eto'o heeft zich al bewezen bij een aantal ploegen.

Misschien wordt Bojan beter, maar op dit moment is Eto'o een paar klasses beter, nu noem je ook 1 van de betere spitsen hoor, Eto'o is een beest!

Hoop dat ze iets kunnen regelen waar 3 partijen blij mee zijn.

18 juni 2011 om 15:39

Het is in feite gewoon een verhuur, maar in plaats van dat de huurder een optie tot koop heeft, krijgt de verhuurder de optie tot terugkoop. Barca kent het potentieel van Bojan goed genoeg en gaan hem echt niet zomaar kwijt willen, dus gaan ze ervoor zorgen dat die keuze bij hen ligt (en niet bij Roma).
En waarom zou die terugkoopclausule veel hoger moeten zijn? In feite huurt Roma dan een speler en krijgen ze er nog eens geld bovenop, vrij absurd toch? Als ze Bojan nu al definitief willen kopen, zullen ze een pak meer geld moeten betalen vrees ik (en bovendien weet ik niet of Bojan Barca definitief wil verlaten).

18 juni 2011 om 15:53

hij heeft er niks aan als hij zijn contract niet verlengt want zijn contract duurt tot 2015 nog 4 jaar dus, ik denk dat hij tegen die tijd wel speelt

18 juni 2011 om 17:40

@kx22 Bojan wilt blijven, dit zei die vorig week nog hij wil strijden voor zijn plek als hij niet verhuurt wordt. En Barcelona kan inderdaad veel willen maar zei mogen nog altijd besluiten wat er gebeurt, Bojan hoeft niet persé naar Roma (al is dat wel het beste voor alle partijen)

Bojan scoort makkelijker dan Eto'o? Ik geloof best dat Bojan aardig kan scoren en als hij een hele seizoen speelt er wel 20 intrapt, maar makkelijker dan eto'o scoren? Echt niet! (nog niet)

18 juni 2011 om 20:08

Ik vind die terugkoopclausules ook vreemd. Real heeft al een aantal keren een speler weer teruggekocht, maar niet met de intentie om hem zelf te gebruiken, maar om duurder door te verkopen. Autohandelaren doen dit ook veel, maar dit vind ik gewoon een vorm van mensenhandel.

Een koop met optie tot terugkoop vind ik niet een goede optie voor de kopende club. Als je een speler koopt hoop je dat het van toegevoegde waarde kan zijn, maar als hij dat dus is wordt hij doodleuk teruggekocht door Barca. Natuurlijk zal Roma dit genoeg opleveren, maar ik blijf het apart vinden en zelf zou ik niet snel met zoiets akkoord gaan.

19 juni 2011 om 12:07

@levski1. Roma huurt helemaal niks. Roma neemt een risico met een speler dat ze maximaal twee miljoen kan opleveren (niet eens overigens want er gaan bij beide transfers belastingsommen vanaf en ze betalen ook nog eens salaris) en waarbij het potentiele verlies meer dan twaalf miljoen is (bojan's been breekt door het midden). Daarbij geven ze ook nog eens een aanvallerspositie op die gebruikt zou kunnen worden om een andere speler waardevoller te maken, speeltijd heeft ook marktwaarde.

Snap dat Roma daar niet om staat te springen. Een speler die de potentie heeft veel meer op te leveren. Maar de kans is natuurlijk groot dat Barca dan een andere club zoekt die daar wel mee akkoord gaat. En Roma is, op dit moment, niet een dusdanig grote clubs dan er qua sportief succes genoeg concurrentie is.

Logisch dat Roma het niks vindt, die terugkoopclausule. Het zou eerlijker zijn als het zou zijn dat Roma 10 miljoen voor Bojan neerlegt en dat Barcelona daarna de eerste optie heeft en hem voor rond de 20 miljoen zou mogen halen. 12 miljoen zou echt te weinig zijn. Overigens wel een topaankoop voor AS Roma mocht deze transfer doorgang vinden.

Van mij mag hij daar heen gaan, maar dan moet Barcelona wel inderdaad zo'n terug koop optie doen. Hij is een speler met ongelooflijk veel talent en als Barça hem terug haalt, dat hij dan de opvolger van Villa word.

Dan zou ik er ook een clausule in laten zetten dat wanneer hij mislukt,barcelona hem weer terugkoopt voor 8 miljoen.

18 juni 2011 om 15:13

Daar zou ik als AS Roma zijnde niet op gokken want met het uitzonderlijke talent wat Bojan heeft lijkt me erg sterk dat hij gaat mislukken.
In de Italiaanse competitie lopen misschien wat meer harde,grote en sterke verdedigers dan in de Spaanse en het voetbal is wat defensiever maar de kans dat hij niet slaagt bij deze club acht ik heel klein. Je kan hem wel vergelijken met Alexandre Pato van AC Milan.

18 juni 2011 om 16:34

Dat is toch geen gok of risico...alleen een verzekering voor jezelf..helemaal wanneer het akkoord zou gaan met die eis van Barcelona.

18 juni 2011 om 15:33

Precies, anders loopt roma al het risico en mocht hij echt slagen dan hebben ze er geen voordeel van...

Roma zou een goede club zijn voor Bojan, de coach kent hem en het is een club die aanvallend voetbal willen spelen. Het soort spel dat hem ligt. Vraag me alleen af wat Roma dan met Borriello van plan is, die moeten ze nog definitief over gaan nemen van Milan. Als Krkic komt, dan zal hij minder gaan spelen, aangezien Krkic door de niewe trainer zelf gehaald is.

Het zou voor Luis Enrique natuurlijk fantastisch zijn als hij deze speler tot zijn beschikking krijgt. Denk dat AS Roma een hele metamorfose ondergaat met hem als nieuwe coach.
Hij is natuurlijk club-icoon van Barcelona en streeft waarschijnlijk naar goed verzorgd combinatievoetbal, daarom ben ik benieuwd welke nieuwe spelers hij allemaal binnen gaat halen.

Bojan zou natuurlijk een fantastische versterking zijn en 10 miljoen is een prima bedrag voor dit supertalent. Maar ik snap dat AS Roma niet staat te springen om die terugkoopclausule van 12 miljoen. Mocht hij nou echt daadwerkelijk doorbreken bij AS Roma dan zijn ze hem direct weer kwijt omdat Barcelona hem terug haalt.

18 juni 2011 om 15:07

AS Roma is altijd al een mooie club geweest, maar ik hoop inderdaad dat ze ook met Luis Enrique het voetbal naar een hoger niveau kunnen tillen. Dus ik deel de hoop en nieuwsgierigheid naar het transferbeleid van de club deze transferperiode.

18 juni 2011 om 15:09

Maar ik denk niet dat barca hem laat gaan zonder terugkoopoptie

Het heeft helemaal geen zin voor Bojan als hij ook dit seizoen blijft, mocht er een nieuwe aanvaller komen dan raakt een basisplaats nog verder uit het zicht voor hem. Haha, zou wel geniaal zijn als hij 25 goals in de Serie A weet te maken en je hem voor 12 miljoen weer op kan halen.

18 juni 2011 om 15:10

En dan? Weer een seizoen op de bank rotten? Wat wil Barcelona nou eigenlijk. Ze willen hem niet verkopen, maar geven hem ook geen basisplaats. En ondertussen achter Rossi zitten terwijl je met Bojan ook Villa kan vervangen..

18 juni 2011 om 15:17

Als hij bij Barcelona blijft dan ontwikkelt hij zich natuurlijk niet, in Italië zou dat wel kunnen. Op dit moment komt hij gewoon te kort voor een basisplaats hij heeft de potentie maar dat bereik je niet door alleen op de bank te zitten. Laat staan Villa vervangen, ze zijn geïnteresseerd in Rossi/sanchez omdat Barcelona iets wat kwetsbaar is in de breedte van de aanval. Dan heb ik het over aanvallers die daadwerkelijk wat toevoegen. Als hij zich zelf daar 2 jaar goed kan ontwikkelen dan komt dat mooi uit, dan is Villa 31 en heeft zijn plafond dus dan inmiddels bereikt.

Barcelona is heus wel bereid om Bojan (tijdelijk) van de hand te doen. Maar zonder terugkoop optie laten ze hem denk ik niet gaan.

18 juni 2011 om 15:48

Omdat bojan elke week moet spelen omdat hij nog maar 20is en realistisch gezien kan je hem nu niet elke week laten spelen, Zeker niet nu villa er eindelijk is en dat was toch onze droomspits.

18 juni 2011 om 15:47

Als hij lekker op dreef is, bijna alles speelt. Zou 25 goals makkelijk kunnen bij die jongen.

18 juni 2011 om 19:11

Zou zeker kunnen met zijn potentieel. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij op zn 18e 20/25 keer had kunnen scoren als Pep hem gewoon die basisplaats gaf. Jammer voor Bojan dat Eto'o niet weg ging anders was hij wss al doorgebroken in 08/09.

18 juni 2011 om 19:29

Toens was hij 17, hij had helemaal nog niet in het 1ste moeten zitten

18 juni 2011 om 19:53

Hij was een exceptioneel talent, bovendien kon hij er niks aan doen dat hij zo vreselijk goed was op zn 17e. Het is eigelijk Rijkaard's schuld als hij niet doorbreekt, maar dat is makkelijk achteraf zeggen. Bij de een pakt het fantastisch uit om zo jong voor de leeuwen gegooid te worden (messi) en de ander heeft iets minder geluk.

19 juni 2011 om 01:54

Ik zeg ook niet dat het zijn schuld is, alleen pedro is doorgebroken en uiteindelijk villa gehaald, en die krijgt natuurlijk de voorkeur. Als villa weg is hoop ik hem in het shirt van barca terug te zien

Nogmaals, ik vind hem niet beter dan menez en vucinic. Ik betwijfel het of hij gaat imponeren in de Serie A.
Roma moet oppassen dat Barca hun niet een oor aan naait met die rare clausules.

18 juni 2011 om 15:11

Vucinic gaat weg. Die blijft geen jaar langer in Roma. Staat overal te lezen. Juve, City en dergelijke willen hem contracteren. En Bojan is zeker een groter talent dan Menez. Menez is een leuke voetballer en is intussen 23. Bojan is altijd een lieveling geweest van de Barça fans en is een ongelooflijk talent. Dat hij niet speelt is logisch met Messi, Villa en Pedro in de ploeg.

Bojan moet spelen om beter te worden en niet op bank zitten bij Barca.

10miljoen lijkt een mooi bedrag, Nog redelijk laag aangezien de prijzen tegenwoordig. Maar ik denk dat barcelona hem zowiezo niet laat gaan zonder terugkoopoptie. Want deze jongen kan villa opvolgen en anderes krijgen we weer zo een gedoe net als met Cesc.
Roma heeft denk ik wel geluk dat Luis volgend jaar coach is want er waren denk ik nog veel clubs die hem wel zouden willen.

In potentie een wereldtopper. Ik zou het anders aanpakken met Bojan, aangezien hij één van de grootste talenten ter wereld is zou ik hem gewoon verhuren aan een Valencia ofzo. En als Villa dan wat ouder word hem gewoon terughalen. Logisch dat ze die terug koop clausule in dat contract willen. dan zou het bijna op hetzelfde als een uitleenbeurt uitkomen alleen krijg je er nu al geld voor. Geld dat ze dan kunnen gebruiken voor Sanchez en/of Rossi.

18 juni 2011 om 15:11

Helemaal mee eens, op 1 ding na. Ik denk dat hij beter bij Roma kan spelen dan Valencia. Luis Enrique zal Bojan wel helpen, en ik zie Bojan om de 1 of andere reden wel slagen daar.

18 juni 2011 om 15:16

Idd, excuseer ik was even vergeten mee te rekenen dat Luis Enrique Roma nu traint. Dat betekent voor Bojan bijna gegarandeerd een basisplaats bij Roma. Maar niet dat hij dat zonder Enrique ook niet zou afdwingen hoor.

Zou voor Barca ideaal zijn zo een terugkoop clausule, maar ik denk dat weinig clubs werkelijk zó dom zijn hiermee akkoord te gaan. Ik zie Bojan bij Roma overigens wel slagen, zegt mijn gevoel.

ik snap niet dat barca dit doet. deze jongen is een kind van de club, heeft aangegeven (in tegenstelling tot wat hierboven staat) dat hij wil blijven. Daarnaast heeft hij voor een 20 jarige veel ervaring en kent hij het system dat barca speelt. Met villa die 30 wordt en barca dat 60+ wedstrijden gaat spelen dit jaar krijgt hij wel speeltijd, helemaal nu hij fit is. Ipv weer 30 mln te spenderen aan een andere aanvaller die dus niet nodig is, gebruik je geld voor de verdediging. Begin me zorgen te maken om het beleid onder sandro

18 juni 2011 om 15:25

@chivas_mx

En jij mijn beste vriend begrijpt hoe het zit. Overigens zijn de genoemde eventuele aankopen zoals Sanchez en Rossi helemaal overbodig. Bojan moet gewoon zijn kans krijgen bij Barça, Villa word idd een dagje ouder. Messi kan ook niet elke wedstrijd van het seizoen spelen, en Pedro is echt een goede speler maar volgens mij moet Bojan die het vuur aan de schenen kunnen leggen.

18 juni 2011 om 16:07

Weet je wat het is, een topclub moet topspelers hebben. Bojan zit er niet ver vanaf, hij moet veel spelen en volwassener worden. Rossi en Sanchéz presteren beide. Stel dat Bojan een jaar of 2 bij Roma zou spelen dan scoort hij er denk ik wel 20 per seizoen, dan ongeveer zou hij klaar zijn voor Barca. Nu heeft Barca gewoon spelers nodig die er al staan, Bojan komt er wel maar is er nog niet.

18 juni 2011 om 17:38

ik vind het te kort door de bocht dat bojan er niet is en dat rossi of sanchez dat wel zijn. Met name sanchez draait ruim een jaar lekker maar heeft geen CL ervaring volgens mij dus het is maar afwachten hoe hij een heel seizoen gespeeld op hoog niveau. Daarnaast moet met name sanchez misschien wennen aan de competitie en speelwijze. Dit allemaal heeft bojan niet, heeft met zijn bijna 21 al meer dan 100 wedstrijden gespeeld voor barcelona A. En veel zilverwerk gewonnen. Nu 2 jaar naar een andere competitie, in een ander systeem, andere coach komt zijn spel niet te goede denk ik. Daarnaast blijf ik erbij dat die 30 mln geinvesteerd moet worden in de verdediging daar abidal en puyol oud worden. Met fontas en montoya is er mooi talent aankomend, maar moet nog 1 verdediger van boven de 23 bij.

18 juni 2011 om 17:48

Ik vind het te kort door de bocht dat Bojan 100 wedstrijden gespeeld heeft (misschien zijn er 70 wel invalbeurten) Ook is het niet reëel het gewonnen zilverwerk achter Bojan zijn naam te zetten. Tuurlijk heeft hij in de Copa Del Rey 2009 zijn aandeel gehad, maar niet in de Champions League zowel in 09 als 2011. Dus wat jij laat zien zijn meer statistieken, ziet er wel geweldig uit maar jij en ik weten dat het in feite anders ligt. Sanchéz was op het Wk de absolute baas in het team van Chili, en bij Udinese was hij een sterkhouder. Bojan straalt geen kracht uit, soms laat hij wel zien waartoe hij in staat is.

Verder zou er inderdaad een vervanger voor Puyol moeten komen, de held begint ouder te raken en minder te spelen. Sakho misschien? Voor Abidal is er nog een Adriano, is hij goed genoeg? In de wedstrijden dat hij linksback speelde deed hij het wel voortreffelijk. Abidal vervangen is een moeilijke taak.

Zie hem heel graag bij Liverpool of Arsenal spelen.

Heb niet zo heel veel met de Italiaanse competitie. Vind het jammer dat veel grote spelers het nog steeds een aantrekkelijke competitie vinden.

18 juni 2011 om 15:54

In Engeland zou hij denk ik gigantisch onderuit gaan. Hij zou ontzettend veel van zijn fysieke beperkingen moeten compenseren met techniek en intelligentie, en dat vermogen heeft hij niet. Roma is een prima club voor hem.

18 juni 2011 om 16:10

Hoe verklaar je ene Walcott en Arshavin dan als ik vragen mag?

On: Bojan zou er goed aan doen om gewoon een paar seizoenen onder leiding van Luis Enrique te schitteren. Roma is een leuke aanvallende ploeg waar die zeker wel van waarde kan zijn. Wanneer het tijd is om terug te komen dan merkt hij dat natuurlijk vanzelf wel.

18 juni 2011 om 17:28

Iedereen onderschat bojan denk ik qua fysieke krachten. Dat je klein bent maakt niet veel uit. Hij is echt wel sterk, En inteligent helemaal. En zijn techniek is gewoon super dus al zou hij het daarmee moeten compenseren dan zou het nog goed komen denk ik.

18 juni 2011 om 17:39

Ga je nou echt Walcott en Arshavin met Bojan vergelijken? Dat zijn toch buitenspelers, Bojan is een spits.

18 juni 2011 om 17:54

Bojan heeft dit seizoen misschien 1 wedstrijd in de spits gespeeld, de rest veelal vanaf links en zo nu en dan rechts.

18 juni 2011 om 17:55

Hij bakt er ook bar weinig van als hij vanaf de flanken komt.

18 juni 2011 om 19:33

Volgens mij heb je het nergens over eventuele posities gehad in je post. Jij noemt namelijk dat het fysiek van Bojan wel eens zijn tekortkomingen of beperkingen kunnen zijn in de PL. Je zegt niet dat Bojan het in de spits wel eens lastig zou kunnen krijgen vanwege zijn fysiek. Vandaar mijn vergelijkingen. Die redden het namelijk ook zonder al teveel problemen...

18 juni 2011 om 20:13

Je snapt denk ik niet helemaal wat ik bedoel.

In de spits is het een prima speler, maar past hij simpelweg niet in de PL. In Spanje of Italië zou hij veel beter passen.

Als je hem als buitenspeler ziet is hij simpelweg niet goed genoeg, in welke competitie dan ook. Misschien bij de top van het rechterrijtje, maar echt niet als buitenspeler van Arsenal of Liverpool (als we de ambities van Liverpool serieus nemen).

Leuk voor Roma, en natuurlijk leuk voor Barca kunnen ze hem over 3 jaar voor het 5-voudige bedrag terugkopen net zoals met fabregas gebeurt.

18 juni 2011 om 16:11

De vergelijking is totale nonsense, Fabregas was 16 en had nimmer in het eerste bij Barca gespeeld, Bojan was 16 toen hij zijn eerste wedstrijd in het eerste speelde voor Barca. Dwz dat hij al 4 jaar bij het eerste zit.

En als je de artikel had gelezen, zou je niet zo dom lijken als je nu doet. Barca wilt namelijk een terugkoopclausule voor 12 miljoen, terwijl ze hem voor 10 willen ''verkopen''. Dus Bojan krijgt meer ervaring, wordt volwassener etc. voor de prijs van 2 miljoen, als Roma akkoord gaat wat ze waarschijnlijk niet doen.

Ik zou deze jongen nooit verkopen, misschien verhuren. Je kan toch perfect roteren bij Barca? Ze spelen in totaal misschien 60 wedstrijden per jaar, dan moeten er toch wel een stuk of twintig mindere wedstrijden zijn die je bv zonder Villa maar met Bojan kan winnen. Als je hem dan nog regelmatig laat invallen als je 4-0 voor staat kan hij zich goed ontwikkelen.

Villa gaat nog misschien drie jaar mee. Als je in die tijd Bojan telkens wat meer speeltijd geeft zal hij de logische opvolger worden van Villa. Hoogstwaarschijnlijk zal het niet zo gebeuren en zal Barca, met hun wanbeleid, Bojan voor een veel te lage prijs verkopen en over twee jaar nog maar eens 40 miljoen neerleggen voor een spits. Hopen dat ze hem het jaar er op niet moeten verkopen omdat hij eigenlijk totaal het verkeerde type is

18 juni 2011 om 19:46

Als je het artikel had gelezen had je begrepen dat het hier om een soort verhuur gaat, wat de kans dat Barça Bojan moet terugkopen voor 40miljoen heel klein maakt.

Bojan blijft dat weet ik zeker ik denk dat Pep na deze geruchten Bojan laat rouleren met Pedro en dat ze Rossi en Sanchez niet halen ik denk wel dat ze Cesc halen

Ik zou hem niet verkopen, verhuur deze jongen aan een middenmotor in Spanje zodat die zich ontwikkeld en neem deze topper dan terug! Het is nog steeds een toptalent!

Dat zou een aanwinst voor AS Roma zijn. Dit kan de type spits zijn die zij nodig hebben, aangezien ik hier las dat de toekomst van Vucinic bij AS onzeker is. Hij is nog relatief gezien jong met veel ervaring, hij zal echter stoppen in zijn ontwikkelingen als hij niet weggaat bij Barcelona. Die zal daar namelijk weinig aan spelen toekomen.

bojan is een geweldige speler die zelf al vaak gezegt heeft niet bij barca weg te willen. wat ik het liefst zou zien is dat ze villa verkopen en van dat geld fabregas halen heb je een geweldige opstelling met bijna allemaal jeugdspelers waarvan er veel elkaar al kennen van wat bij ons de caddette A negen jaar geleden.
koop van ander geld sanchez en gebruik de rest om schulden af te lossen en je hebt een geweldig team dat zo'n beetje in zijn geheel nog 4/5 jaar onder contract staat

valdes
dani alves
pique
puyol
abidal
fabregas
xavi
inesta
messi
boj/ped/san
boj/ped/san
18 juni 2011 om 16:13

Ja dag! Villa verkopen en Fabregas halen? We zitten krap in de aanvallers en dan wil je dat Barca een aanvaller verkoopt om een middenvelder te halen? Gewoon Villa behouden, Bojan verhuren of met terugkoopclausule verkopen aan een club als Roma. En dan over 2 jaar, als Bojan beter is geworden (kan me niet voorstellen dat dat niet 't geval is) terugkopen.

19 juni 2011 om 14:11

ja maar ik zeg toch ook sanches ook halen, dan heb je net zo veel aanvallers en voor villa krijg je geen 45 miljoen meer, en hij is ook al bijna 30 jaar dus gaat ook nog maar een a twee jaar mee

Ben overigens benieuwd welke jongens Luis Enrique nog meer gaat meenemen?

Hoop dat Bojan voor zichzelf de juiste keuze zal gaan maken. Hij wil altijd spelen dus hoop dat hij die kans ook gaat krijgen bij Roma.

Zonde, ik ben persoonlijk een groot fan van Bojan en zie hem als de ideale spits voor Barcelona over een paar jaar. Laten we hopen dat deze transfer niet doorgaat en dat hij gewoon bij Barca zal blijven

Goed voor Bojan zelf. Hij zou het moeten doen, hij komt in ervaring met bekende mensen. Dat kan makkelijk zijn met inpassen in het team denk ik. Hij zal meer spelen maar ja ik zag hem laatst ook spelen en toen moest meneer perse alles zelf doen terwijl ploeggenootjes er 10 x beter voor stonden. Ik ben niet echt fan van hem moet ik zeggen. Hij heeft nog niet echt veel laten zien maar dan toch wel 100 wedstrijden spelen voor Barca. Toch knap maar nu moet hij toch ook denken wat hij verder wil. Ik zou zeggen grijp zo'n kans met twee handen aan. Hij kan er meer gaan spelen.

AS Roma moet echt niet akkoord gaan met die terugkoopclausule. Dan mag Barcelona hem terugnemen als dat hun goed uitkomt. Dan kan AS Roma beter een hoger bedrag betalen zonder clausule. Bojan past goed bij AS Roma en kan goed samenwerken met Enrique. Een elftal met Totti op 10, Bojan in de spits, Menez op rechts en Vucinic op links zou geweldig zijn. Maar de kans dat deze aanval er komt is klein.

Zou nooit akkoord gaan met zo'n regeling, dan kan je hem net zo goed huren. 2 miljoen winst is wel heel weinig, als je daar zijn salaris bij afstreept en er vanuit gaat dat hij dan een paar seizoenen blijft, dan maak je dus altijd verlies.

18 juni 2011 om 17:30

Maar wie weet hoevel hij er in schiet, je koopt een speler tog om prijzen te winnen niet om over 3 jaar dikke winst op hem te draaien.

18 juni 2011 om 17:36

Ja, maar ook dat heb je dus niet meer in de hand. Als hij een geweldig seizoen draait dan ben je hem volgend jaar huurt en dan heb je hem in feite een jaartje voor niks gehuurd.

18 juni 2011 om 17:56

ik denk dat luisenrique bedoelt dat hij op korte termijn toch voordeel gaat opleveren in de vorm van doelpunten.

18 juni 2011 om 18:43

Dat begrijp ik en dat is een voordeel natuurlijk, maar dat voordeel is voor een club als Roma toch wel redelijk klein als hij het bijvoorbeeld heel erg goed doet en ze hem binnen een jaar weer terugkopen voor 2 miljoentjes extra.

18 juni 2011 om 18:45

Dan moeten ze hem niet kopen, en zowiezo 10mil is ook maar 1 sschijnjte

Ik vind dit echt een goede speler, hij is pas 20 en kan nog zoveel groeien. Als ik AS Roma was zou ik het met die terugkoopclausule niet doen, dan maar een paar miljoen meer betalen. Mocht Bojan naar Roma gaan dan lijkt het me dat Vucinic vertrekt.

Deze jongen zie ik over een aantal jaar D.villa vervangen bij zowel Barça als het Spaanse elftal. Fantastische speler.

Dit lijkt mij gewoon een prima deal voor zowel Bojan als Barca, maar kan inderdaad de aarzeling bij Roma wel begrijpen. Ze wagen toch een gok met hem en als hij goed presteert zijn ze hem zo weer kwijt. Van de andere kant denk ik dat ze er een top spits met veel potentie bijkrijgen voor een zacht prijsje (zeker in deze tijden). Als Barca en Roma allebei een beetje water bij de wijn doen worden alle partijen er beter van lijkt mij zo!

Bojan zou natuurlijk een fantastische versterking zijn en 10 miljoen is een prima bedrag voor dit supertalent. Het zal Roma niet gaan om die terugkoopclausule, maar meer om de hoogte ervan. Ze investeren in hem, betalen zijn (vast behoorlijke) salaris en nemen een risico dat hij niet presteert dan wel geblesseerd raakt

Jammer als ie weggaat bij Barça, vond het altijd wel een leuke speler, maar komt te weinig aan spelen toe.
Gelukkig kan Barça hem terug kopen.

Hier word Roma niet echt sterker van hoor, Bojan kon het bij Barca niet aan en ik snap deze transfer niet.

18 juni 2011 om 18:56

Vandaar dat hij Ibra uit de basis hield vorig seizoen...

18 juni 2011 om 19:18

Ibra had niks te maken met Bojan hoor, dit is een vergelijking die niet voldoet aan realiteitsbesef.

18 juni 2011 om 19:29

Als je had opgelet dan had je namelijk kunnen weten dat Ibra in het 2de seizoenshelft geen pepernoot raakte. Daar waar Bojan als vaste invaller voor Ibra in de geringe speelminuten die hij kreeg wel wist te scoren. Dat was de reden dat Bojan op een gegeven moment de voorkeur kreeg boven Ibra, tot ongenoegen van Pep die er op gebrandt was om Ibra te laten slagen! Dit had ten slotte niets te maken met het onenigheid wat er zogenaamd speelde.

19 juni 2011 om 01:56

Bojan kan het makkelijk aan, hij had het alleen moeilijk door zijn blesure en de komst van villa, plus de doorbreek van pedro. Dat hij nu minder speelt betekent zeker niet dat hij het niet aan kan

jammer dat bojan weggaat, goeie voetballer...

mooi.dan hebben we weer wat geld voor fabregas!

Sinds die geldschieter er is bij AS Roma willen ze ook iedereen hebben. Als dat zo doorgaat is er over 10 jaar in 1 van de 2 clubs een geldschieter bij betrokken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren