Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax laat hoofd jeugdopleidingen voortijdig vertrekken uit Amsterdam

Laatste update:

Ajax en hoofd jeugdopleidingen Jan Olde Riekerink hebben in gezamenlijk overleg besloten om de lopende arbeidsovereenkomst met ingang van 1 juli 2011 te beëindigen. Dat melden de Amsterdammers woensdag via de officiële kanalen. Olde Riekerink vervulde zijn huidige functie sinds 1 juli 2007; na vier jaar komt er dus een einde aan zijn verblijf.

/

De 48-jarige Hengeloër was door de jaren heen in verschillende functies werkzaam bij Ajax. Na enkele jeugdteams getraind te hebben was hij in het seizoen 1999/00 werkzaam als assistent-trainer van Jan Wouters bij het eerste elftal. Vervolgens nam hij Jong Ajax onder zijn hoede. In zijn eerste jaar als coach van de beloften kroonde Olde Riekerink zich tot kampioen.

Negen jaar geleden ging Olde Riekerink zijn eigen weg en was hij coach bij AA Gent, hoofdtrainer van FC Emmen en assistent van Co Adriaanse bij FC Porto en Metallurg Donetsk. Onbekend is waarom Ajax en Olde Riekerink besloten hebben de samenwerking voortijdig te beëindigen. Zijn oude collega Adriaanse wordt nadrukkelijk genoemd als mogelijk nieuwe trainer bij FC Twente.

Dat Jan Olde Riekerink niet bij Ajax blijft, is

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
15 juni 2011 om 15:55

Dus niet. Twente gaat Alfred Schreuder + Youri Mulder (pas sinds komend seizoen bij Twente) niet vervangen.

15 juni 2011 om 16:08

Youri Mulder zou niet assistent worden bij Twente zei hij bij Studio voetbal, dus is het niet zo'n rare gedachte.

15 juni 2011 om 16:52

Volgens mij zei hij dat ie wel assistent wordt, maar dat ze niet met zn 3en op de bank plaatsnemen naast de trainer omdat dat teveel zou worden.

15 juni 2011 om 17:25

Hij zou toegevoegd worden aan de technische staf van Twente. Kan dus ook zo zijn dat hij alleen maar pionnen mag neerzetten op het trainingsveld. Maar Adriaanse naar Twente??... Die man heeft daar niks te winnen, kan (bijna) alleen maar minder goed dan dit jaar en daarnaast is al meerdere male uitgesproken in de media dat hij voor een miljoen zijn bed niet uitkomt. Gaat Twente dat echt betalen voor Adriaanse mocht het zo ver komen?

15 juni 2011 om 17:48

Ik vind Co Adriaanse ook niet egt bij Twente passen, die man heeft nog wel eens de neiging om als voorzitter te gaan spelen, en dan moet opeens iedereen ontslagen worden van hem. Daarnaast denk ik dat geld niet egt een probleem is en hij ook wel voor minder dan 1 miljoen wil coachen, hij heeft tenslotte een aantal jaren zijn zakken kunnen vullen in de zandbak. Maarja, ik vind hem wel beter dan Koeman of Van Basten, dat is het enige pluspunt.

15 juni 2011 om 19:31

Adriaanse wil zelfs twee miljoen euries om een club te coachen, weet even zo snel mijn bron niet meer, vermoed dat ik het in de VI heb zien staan..

On: Deze zag ik wel aankomen natuurlijk, nu kunnen Jonk en Bergkamp het over gaan nemen en bouwen aan de toekomst!

Dit komt hem en Ajax waarschijnlijk niet verkeerd uit , Adriaanse wil hem misschien meenemen als assistent als hij bij Twente aan de slag gaat en Cruijff zag het niet in hem zitten en wilde hem graag vervangen.

Onbekend is waarom Ajax en Olde Riekerink besloten hebben de samenwerking voortijdig te beëindigen.

Het Johan Derksen effect? Het valt me op dat het voetbalprogramma VI veel invloed heeft binnen de Nederlandse voetbalwereld.

15 juni 2011 om 15:58

Denk eigenlijk niet dat Ajax z'n oren laat hangen naar een discussieprogramma. Denk eerder dat de nieuwe RvC gewoon schoon schip wil maken, en een frisse wind door de jeugdopleiding wil laten waaien. Zou best een mooie functie zijn voor bijvoorbeeld Marc Overmars.

15 juni 2011 om 16:01

Ik denk dat alles in de voetballerij al bijna vaststaat. Derksen het als een van de eerste te horen krijgt en het dan zo snel mogelijk als zijn idee op tv verkondigd. Zo kan hij uiteindelijk zeggen: Ik zei het toch..

Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat alle beleidsbepalers op maandag en vrijdagavond voor de tv zitten om te kijken wat ze nu het beste zouden kunnen doen.

15 juni 2011 om 16:03

Denk je nou echt dat de leiding van een voetbalclub naar VI kijkt om te kijken wat ze zeggen over hun club? Als je een professionele club bent trek je niets van dit soort programma's aan (hoewel ik het wel een leuk programma vind). En het is nu nog onbekend ja, later horen we wel wat de reden is.

On:
In zijn tijd zijn er niet veel talenten uit de jeugd doorgebroken van het niveau Sneijder, Van der Vaar e.d. Dus ik kan wel begrijpen dat ze uit elkaar gaan.

15 juni 2011 om 16:04

VI heeft invloed ??? lul niet zo dom man , VI is gewoon redelijk tot goed geinformeerd geweest en wist dus wie men er uit wilde hebben ! Denk jij dat JC naar dat programma kijkt ? Nee dus ! en hij zal zeker zijn beslissingen niet van hen laten afhangen hoor! sab is een beetje simpel!

15 juni 2011 om 16:14

Het Johan Cruijff effect lijkt me eerder.......

15 juni 2011 om 16:14

LoL toevallig weet ik dat de leiding van Ajax juist een afkeer heeft bij VI, de helft bekijkt het zelfs nooit. Dit is gewoon weer een gevolg van Cruijf zijn mengeling in de club.

15 juni 2011 om 16:54

Dan vind ik het juist vreemd aangezien Johan Derksen helemaal pro-cruijff is.

Ik weet wel zeker dat media een hele grote invloed op beslissingen heeft. Het is zelfs onderzocht dat 6 van de transfers voortkomen uit in de wereld geholpen geruchten door fans of derden.

Stel dat wij met zijn allen gaan roepen dat Arnautovic gesprekken met Ajax heeft om de spitsposisite. Alle sites gaan het overnemen en opeens staan er journalisten voor de neus bij Frank de Boer en Danny Blind of het waar is en wat ze van de speler vinden etc. etc. etc.. Voor je het weet gaan de club werkelijk denken dat het een goede optie kan zijn en daarmee de gesprekken beginnen met de speler.

Dus ondenkelijk is het niet.

15 juni 2011 om 17:47

ja Frank de Boer gaat inderdaad een speler kopen omdat wij dat allemaal zouden zeggen...natuurlijk niet. Het enigste wat in dat geval misschien kan gebeuren is dat ze naar de speler gaan kijken en er misschien een keer een scout naar toe sturen

15 juni 2011 om 18:14

De Invloed van VI is zeker groot, Maar niet zo groot dat Bestuurder hun beslissingen laten afhangen van Vi(johan).

Het heeft meer te maken met de druk die VI kan leggen op bepaalde dingen. Meestal als er ergens onrust binnen een club is, of er speelt ergens iets dan brengt VI het naarbuiten. Ze zijn vaak goed geinformeerd.

Johan geeft bijna altijd ook zijn eigen mening over het onderwerp, en de invloed die hij heeft onderschat hij enorm. Was mooi om te zien dat Van Basten hem daar toen een keer over aansprak. Die zei dat zijn invloed veel groter is dan hij denkt( daar ben ik het roerend mee eens). Johan kan zijn mening op een bepaalde manier brengen dat veel mensen het meteen als de waarheid zien.

Veel mensen nemen het over, praten hem na enz enz. zo heeft hij weldegelijk enorme inlvoed op de publieke opinie.

Zo dat is nummer 1 die weg is door de aankomende reorganisatie.

15 juni 2011 om 15:59

Als het echt zo gaat vertrekt Blind ook..

15 juni 2011 om 16:04

Ik ben bijna helemaal eens met die reorganisatie alleen vind ik dat Danny moet blijven. Ik denk ook niet dat de supporters het accepteren als hij zomaar de laan wordt uitgestuurd...

15 juni 2011 om 16:09

Ik vindt het ook jammer. Maar als er zoveel mensen met het krediet van de Ajacieden op hoge functies bij Ajax zitten is het ook wel logisch dat er een keer een afvalt. We hebben met ze allen Cruijff gesteund en moeten nu niet tegen Cruijff worden als hij Blind wegstuurt. Dan komen we nooit op het niveau dat we willen.

15 juni 2011 om 16:12

Dat is waar.. Maar heeft Cruijff nou helemaal uitgelegd waarom hij weg moet want dat heb ik misschien even gemist. Want als dat het geval is dan vind ik het jammer maarja, wat moet dat moet.

15 juni 2011 om 16:15

Cruijff is niet iemand die dingen goed uit kan leggen volgens mij. Hij heeft in zijn hoofd hoe hij het wil en daar moet iedereen dan naar luisteren. Als iedereen luistert komt het helemaal goed met Ajax.

15 juni 2011 om 16:18

Blind hoeft helemaal niet weg! Blind moet alleen een andere functie krijgen maar weg hoeft die niet. Cruijff heeft dat ook nooit op die manier gezegd.

15 juni 2011 om 16:24

Ja, maar de functies die hij noemde waren nou niet echt de belangrijkste. Almere City, Ajax Cape Town...

15 juni 2011 om 16:28

Blind zal inderdaad blijven, Cruijff heeft zijn mening over Danny bijgesteld, waarschijnlijk mede omdat Cruijff nagenoeg alleen stond in zijn mening dat Danny er uit moest. Men moet niet vergeten dat Blind een van de grootste Ajax-iconen aller tijden is, in de ogen van de supporters hoort Blind in het rijtje Cruijff, Michels, Haarms en Wolfs, oftewel de grootsten van de grootsten.

Het lijkt er wel op dat Blind's takenpakket anders ingevuld zal moeten worden, maar er is voor mij geen enkele twijfel dat hij altijd waardevol kan zijn voor de club, zeker als bewaker van de clubcultuur.

15 juni 2011 om 16:34

@ gewoondaan

Ja dat snap ik. Maar waarom zou Blind instemmen met een takenpakket wat hem stukken minder belangrijk maakt?

15 juni 2011 om 17:38

Ho ho martin jol, we daar hoor ik niet bij. Ik steun het nog altijd deels en vind het nog altijd slecht dat van den boog en een bepaalde continuiteit moest sneuvelen. Het is niet de manier in mijn ogen, maargoed het hek is nu toch al van de dam. Ik bekijk het objectief en ben het niet bij voorbaat met Cruijff eens.

Nee alleen maar naar Cruijff luisteren is niet goed, hij heeft niet overal verstand van. Daarnaast wordt hij een dagje ouder, wat als hij wegvalt? Daar sta je dan met je ja-knikkende ajax. Geen eigen mening, geen flauw idee hoe verder te gaan dus een aantal mensen met een eigen mening binnen de club is niet verkeerd. Cruijff moet meer tegengewicht krijgen in de vorm van beenhakker of hiddink en daarnaast moet iemand het stokje overnemen.

Wat ik aan deze situatie slecht vind is dat er niet meteen een nieuwe wordt gepresenteerd, eigenlijk is het beter even een maand of twee mee te lopen met bv. een jan olde riekerink. Je kunt zijn goeie dingen oppikken maar ook verbeterpunten. Nu laat je iemand zo maar gaan zonder het over te dragen, heb je dat zelf nog nooit meegemaakt.

Het kost je maanden om de huidige situatie in kaart te brengen, dat werkt gewoon niet. Loop je even twee maanden mee heb je een veel beter kijk op het huidige reilen en zeilen.

16 juni 2011 om 17:07

Bergkamp, de Boer, Jonk, Davids, Overmars enz. zijn geen ja- knikkers. Het zijn geen mensen zonder mening. Het zijn mensen met precies dezelfde doel en kijk op het spelletje. Als Cruijff wegvalt komt er geen gat. (dit heet op een lijn zitten)

Waarom zou je een type Beenhakker/hiddink erbij moeten hebben? Als die het niet met Cruijff eens is krijgt Cruijff toch zijn zin. Het enige nadeel is dat je dan het risico op een rel hebt, zoals ook met van der Boog en Coronel het geval was.

Er is al met Jan Olde Riekerink meegelopen en gekeken naar zijn functioneren toen de groep Cruijff zijn rapport aan het maken was. En toen is Olde Riekerink niet goed genoeg bevonden/niet de juiste man voor die functie op dit moment kan ook.

Zoals je zelf zegt: Het hek is nu van de dam. We kunnen niet meer terug. Dan zeg ik: Geef Cruijff nu al het vertrouwen, de grootste (nederlandse) voetballer aller tijden, en kijk wat er gebeurd.

Tja veel is er nu niet doorgekomen onder zijn leiding ? Er lopen wel wat aardige spelers rond maar echte toppers hebben we al tijden niet meer gezien vanuit de jeugd ! Met uitzondering van Eriksen en Bolliesen die beide aangekocht zijn en niet zo heel lang in de jeugd hebben gelopen .
Daarom kan ik me wel vinden in het be-eindigen van zijn functie bij Ajax eerlijk gezegd.

Lijkt me een win-win-win situatie. Olde Riekerink kan assistent van Adriaanse worden, Twente hoeft er niets voor te betalen en bij Ajax is de weg vrij voor Jonk.

Goede trainer altijd geweest hoor ik van mensen die hem bij de amateurs mee hebben gemaakt (rvvh in Ridderkerk dacht ik). Kan een jonge kerel iets leren, maar schijnt als hoofdtrainer geen harde beslissingen durven te nemen vanwege zijn beleefde karakter. Als ik Feyenoord of PSV was zou ik hem er wel bij halen in de jeugd of bij Twente met Adriaanse.

Mooi! Hij staat bekend als een koppig type. Bovendien heeft hij ervoor gezorgd dat er geen techniektrainer meer in dienst is. De spelertjes uit de onderbouw lopen derhalve achterstand op in hun technische ontwikkeling. Daarnaast heeft hij de trainingsuren opgeschroefd, maar wordt er niet effectief getraind. Voorts willen de trainingswijzen van jeugdtrainers op de Toekomst van elkaar verschillen. Waar de een meer waarde hecht aan tactiek en systeem, is de trainer van een ander elftal (ik noem de A1) puur bezig op het verfijnen van het positiespel en automatismen.

en terecht, mijn broertje speelt op de toekomst en kom m daar wel eens tegen en hoor wat ie te zeggen heeft, wat een arrogante vervelende man is dit zeg. Heeft totaaal geeen idee wat er speelt in de jeugdopleiding. zou me niks verbazen als hij de (soms waardeloze maar ook hele goede) trainers niet eens van naam weet. Pas toen de druk van de ''cruyff-groep'' toenam ging hij zich er meer mee bemoeien en werd hij ineens vriendelijk. opgeruimd staat netjes, deze man missen wij als kiespijn.

Mooi zo. Ik heb niets tegen deze man, maar dit betekend dat de weg vrij word gemaakt voor de groep Cruijff, wat ik alleen maar toe kan juichen

''zijn oude collega Adriaanse....'' Zo oud is die Adriaanse toch nog niet? .

Ik ken Jan Olde Riekerink onvoldoende om zijn prestaties te kunnen beoordelen. Wat wel een feit is dat hij een Tukker is, derhalve zou je kunnen verwachten dat hij kwa mentaliteit goed in de Fc twente organisatie zal passen. We zullen zien, het is anders wel erg veel toeval dat hij juist nu opstapt.

Dat zag je al aankomen natuurlijk, zah laatst een interview met hem, en hij komt op mij over alsof hij denkt dat de jeugdopleiding van hem alleen is, Dat past niet bij de Ajax visie, Hoeveel talenten heeft deze man voortgebracht,de laatste jaren, toch erg weinig!

Laatste opstakel is weg voor de cruyff revolutione.
Toch had er naar mijn mening nog wel een functie bestaan voor Jan.

15 juni 2011 om 16:12

Wat had je in gedachten dan??? Materiaalman?! Nee, deze vent heeft lang genoeg op zijn plek gezeten. Wordt tijd voor de frisse wind dus ik zou zeggen....johan kom maar op!!!

15 juni 2011 om 16:18

Mischien wel materiaalman (lol),je hebt wel gelijk alleen vind ik het zelf aso om mensen aan de kant te doen die toch hun stinkende best doen,mits ze zelf willen uiteraard.(heb zelf ook mensen voor me werken)
Er is altijd wel een funtie te bekleden zeker bij zo'n bedrijf.

15 juni 2011 om 16:20

Ze zijn in gezamenlijk overleg uit elkaar gegaan, dus neem maar aan dat ze er beide achter stonden. Olde Riekerink heeft een boel ervaring die komt wel weer ergens aan de slag, daar hoef je je niet druk over te maken.

15 juni 2011 om 16:22

Dat het lullig is ontken ik niet maar ik garandeer je dat hij er niet met een habbekrats vanaf komt hoor
Denk niet dat hij op een houtje bijt. Bovendien is het in het voetbalwereldje een beetje '' ons kent ons'' dus het zal niet lang duren voordat hij weer ergens opduikt

Ik hecht veel waarde aan de mening van Bergkamp en Jonk. Zij schreven samen met Johan Cruijff een rapport over de Ajax-jeugdopleiding. Dat leidde tot het aangekondigde vertrek van het bestuur van de club.

Kamp Cruijff kan in alle rust de revolutie doorzetten omdat op dit moment alle aandacht in de media uitgaat aan het infuus liggende psv. De revolutie zit vol in de realisatiefase en krijgt duidelijk gestalten.

Ik hoop echt heeeeeel hard dat ze er nu Ten Cate neerzetten. Ik weet dat Cruyff Bergkamp er wil hebben, maar een meer ervaren man erboven van het kaliber Ten Cate zou mijns inziens goud zijn.

De Johan Cruijff revolutie draait op vollen toeren en is momenteel niet te stoppen.

Afca en marreke denk het het ook.
Misschien wou hijzelf inderdaad nog het liefst weg,denk ook wel dat hij een leuk centje meekrijgt.

Iedereen die op het lijstje stond van Cruijf vliegen er nu langzaam allemaal uit. Blind is als enige van die lijst geschrapt.

Bedankt voor je inzet en bewezen diensten bij de jeugdopleiding , en veel succes gewenst bij je volgende club.

15 juni 2011 om 16:42

En nu maar hopen dat hij ook af en toe op Voetbalzone kijkt.

15 juni 2011 om 19:28

Ik zit in de functie hem persoonlijk te bedanken , evenals het vertrek van spelers kan ik ze slechts bedanken voor hun bijdrage aan Ajax. Hoe slecht hij het volgens Cruijff ook gedaan kan hebben , ik geloof dat iedereen die in dienst bij Ajax zich inzet voor de club. En daarvoor dien ik als supporter , ieder die vertrekt te bedanken voor wat hij of zij gedaan heeft.

Van El Hamdoui tot en met Zeegelaar , van Silooy tot van der Boog , allen bedank ik hen voor hun bijdrage , groot of klein. Als ik een functie in het bestuur van Ajax zou hebben zou dat ook het beleid worden , dat spelers , zelfs als ze maar 4 duels voor Ajax hebben gespeeld , bij de naam Ajax direct een warm gevoel krijgen. Dat iedereen met een goed gevoel afscheid neemt en met een goed gevoel kan terug denken aan Ajax.

Twente gaat op de Ajax toer????

Dit zat er dus echt aan te komen. Is/ was geen echte Ajacied, wat eigenlijk wel hoort bij zo'n functie. En met Ajax op je visitekaartje zal hij best ergens onderdak krijgen !

Ik hoop, dat Gery Vink nog wel een functie wordt aangeboden voor de jeugd (a-2, B-1 of B-2), want dat is een geweldige trainer, die het achter de schermen goed doet !

Dat is hem... vanmiddag fietste ik, zoals ik dat dagelijks doe, langs de parkeerplaats bij de Veste. Uren heb ik lopen denken wie die kerel was want wat had ie een bekend gezicht, ergens van. (maar waar van??) Eerst leek het Victor Renier maar het was Olde Riekerink dus.... maar Joop is op vakantie dus met wie heeft hij gesproken of wat deed hij daar? Word er allemaal niet duidelijker op maar voor mij is het duidelijk dat er een link met Twente is... en dan is de link direct gemaakt met Co Adriaanse.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren