Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Wat nu aan de hand is bij Ajax, zag ik drie jaar geleden al aankomen’

Laatste update:

Na zijn periode bij The Dutch Lions, vorig jaar, staat Sonny Silooy aan de vooravond van een nieuw avontuur in de Verenigde Staten. De voormalig verdediger van onder meer Ajax gaat aan de slag als hoofd jeugdopleiding van DC United. Van zijn vaderland heeft de Nederlander even genoeg, nadat hij in 2008 weg moest bij ‘zijn’ club Ajax. De onrust in Amsterdam komt voor Silooy niet onverwacht.

“Wat er nu allemaal aan de hand is bij Ajax, zag ik drie jaar geleden al aankomen”, vertelt de trainer aan OnsOranje. Silooy is nog altijd verbolgen over zijn gedwongen vertrek bij de Amsterdamse club. “Dan hoor ik op tv voorzitter Uri Coronel zeggen dat ze er niet zomaar trainers uitgooien en dan denk ik: wat gebeurde er twee jaar geleden dan? Misschien, nu Cruijff zich ermee bemoeit, komt het goed met de club.”

“Ik heb veel vertrouwen in hem”, vervolgt Silooy. “Toen ik er als trainer in de jeugdopleiding werkte, vond ik niet dat er goed met mensen werd omgegaan. De ziel van Ajax was weg.” De geboren Rotterdammer komt voorlopig niet terug bij zijn ex-werkgever. “Ik ben een superajacied, maar ik voel nog steeds pijn over de manier waarop ik toen ben weggegaan. En er zitten daar nog steeds mensen waarmee ik niet door een deur kan.”

Komt het goed met Ajax nu Johan Cruijff zich ermee bemoeit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
10 juni 2011 om 11:39

Cruijff gaat voor veel verandering zorgen en dat is maar goed ook. dit is precies wat er bij Ajax nodig was. dat hij het al zag aankomen vind ik vreemd. niet het feit dat hij het zag aankomen maar dat hij er niks over heeft gezegd. dit soort reacties komen altijd pas later.

10 juni 2011 om 13:45

Ach we zullen eerst maar eens afwachtten he wat e rnu daadwerkelijk allemaal gaat veranderen. De niieuwe RVC zit er nu zo goed als dat is mooi, maar wat nu. Voorlopg kan men nog niets doen. En al die meningen, ach dat hoort er allemaal bij he, iedereen wilt zo nu en dan in de picture komen. Feit dat we er met z'n alle weer zoveel aandacht geven zegt al weer meer dan genoeg.

Zo langzaamaan is Wamberto de enige (ex)-ajacied van de afgelopen 40 jaar die nog niet zijn mening heeft gegeven. Heel vervelend Sonny dat je 3 jaar geleden weg moest en leuk dat je meer vertrouwen hebt in Cruijff, next...

10 juni 2011 om 11:34

Ik ben anders best benieuwd naar de mening van Wamberto.
Silooy geeft zijn mening. Ik denk inderdaad niet dat iemand daar echt op zit te wachten, maar hij heeft recht op zijn mening. Bovendien kunnen wij moeilijk oordelen hoe ajax met zijn mensen omgaat. Wij zijn afhankelijk van berichten die in de media verschijnen. En hoewel dat bij Ajax altijd een aanzienlijk percentage is, denk ik niet dat wij een goed oordeel daarover kunnen vellen.

10 juni 2011 om 12:43

sterke comment..wamberto hahaha

on topic. Sonny was goed, althans heeft hij mijn broertje vlak voor dat hij moest vertrekken gescout
dus subjectief gezien vind ik het wel jammer dat hij weg moest.

Bovendien een rasechte ajacied!

10 juni 2011 om 13:26

Heb Tom Soetears er ook nog niet over gehoort .

on word er langzaamenhand ook moe van al die ex ajacieden die hun mening geven, silooy zal wel een slechte trainer zijn geweest je word niet zomaar weggestuurt.

Silooy, kom terug man! Echte ras ajacied, kan goed overweg met Cruijff.

10 juni 2011 om 11:52

Ben ook een ras ajacied en zou denk ik ook heel goed met Cruijff overweg kunnen.....maar mij wil je (ook) niet bij Ajax in een trainers functie.......er komt meer bij kijken dan alleen maar een goed voetballer zijn geweest en goed overweg kunnen met El Salvador...

Toen ik de titel las dacht ik eigenlijk dat expert4life een Club Expert had geschreven

On: Ik snap enigzins wel dat Silooy verbolgen is jammer dat hij het niet kan vinden met de beleidmakers. Wellicht keert hij in de toekomst nog eens terug.

10 juni 2011 om 11:33

hahaha ja dat had hij ook kunnen zijn. Hij ziet alles inderdaad ook aankomen en Ajax s nog een van de 3 beste clubs van de wereld

10 juni 2011 om 11:33

Hij had het zo kunnen zeggen...

ON: allebei de kampen willen hun eigen mensen neerzetten en daarvoor moesten andere mensen aan de kant... Inherent aan machtsspelletjes...

10 juni 2011 om 12:42

Haha klopt. Ik vind zijn reacties altijd wel vermakelijk en hij heeft regelmatig toch gelijk gekregen (o.a. dat Ajax absoluut voordeel ging halen van het feit dat ze thuis speelden tegen Twente).
Natuurlijk zijn zijn reacties soms ietwat overdreven, maar ik kan daar altijd wel om lachen. Zeker om de hoeveelheid mensen die er vervolgens serieus op in gaan.
Hij doet me in dat opzicht denken aan een vriend van me die ook zulke uitspraken doet om te provoceren, puur omdat ie de reacties erop schitterend vind. Soms heb ik het idee dat Expert4life hetzelfde heeft.

10 juni 2011 om 14:04

Off: Ik kan je vertellen, dat heeft hij ook, net als ik. Provoceren van mensen is zo makkelijk en als je dan ziet hoe mensen als gekken te keer gaan. Had zelfs een keer een gast hier op VZ die me elke dag ff een PM moest sturen met dat ik een ''kl**tz*k'' ben en dien te sterven... Ha-ha-ha! We geven onze mening and don't care about the rest...

On: Sonny, opgerot staat netjes. Je bent een ras ajacied maar een waardeloze trainer. Je team bijna laten degraderen kan gewoon niet als je met een Ajax jeugdelftal bezig bent..

10 juni 2011 om 16:50

Iedereen weet toch wat thuisvoordeel betekend? Clubexpert ging meer de stats erbij halen om dat als feiten bij te dragen dat Ajax de beker en kampioen zou worden. Hij had ook een uitspraak, ''wie de beker wint word kampioen''.

Dus tjah..

Ik vind dit altijd achteraf zo slecht van dit soort mensen.
Ik heb het altijd zien aankomen???
Wat hebben we daar nu nog aan en als hij het zo zeker wist , waarom heeft hij er niks aan gedaan?

10 juni 2011 om 11:33

Waarom zou hij zich geroepen voelen om hier wat aan te doen? Denk je dat Sonny Silooy, zonder hem in diskrediet te brengen, nou echt een revolutie tot staande had kunnen brengen als hij dat had willen doen?

10 juni 2011 om 11:50

Ja, idd, achteraf is makkelijk praten.
Misschien kan Sonny ook vast vertellen wat er de komende tien jaar te wachten staat. Zijn we daar vast van op de hoogte.

zoals Silooy nu praat kan ik achteraf ook wel, beetje open deuren en Cruijff pleasen.

Achteraf ziet iedereen natuurlijk van alles aankomen. Beetje makkelijk van Silooy dit nu te gaan roepen. Wel mooi dat hij Coronel even op z'n plek zet.

Maar goed, Sonny.. jij herhaalt ook dingen.
Deze dingen zijn al zo vaak geroepen.
Moeten we weten dat jij een nieuw avontuur begint?
Dan is dat goed, maar breng dat niet met een verhaal waar je Ajax bij betrekt.

Als feyenoordsupporter ben ik jaloers op wat er nu bij Ajax gebeurt.
Spelers als Olequer, Atouba, Bruno Sliva, Sno, Wielaert, Aissati, Lindgren en El Hamdaoui mogen vertrekken. Zij voegen niks toe.
Janssen, Boerrigter en welllicht Mathijssen, Sigthorssen of Matavz komen erbij. Daarbij worden jonge talenten vastgelegd en wordt er gebouwd aan een staf die op topniveau, weliswaar als speler, heeft geacteerd.
Bergkamp, De Boer, Blind, Jonk en wellicht Stam en VD Sar, kan het beter??

Ik adviseer Ajax sowieso nog een spits en een linksback te halen. Als vertonghen vertrekt een CV (granqvist), bij VD Wiel een rechtsback (steinsson) en bij Stekelenburg een keeper (vorm).
Dan moet ik met pijn in het hart bekennen dat ik mijn geld voor het kampioenschap dit jaar weer op Ajax zou zetten.

10 juni 2011 om 12:01

Keeper word Vermeer en nieuwe rechtsback komt uit de eigen jeugd. Ik heb het liefst Mathijssen denk ik als Vertonghen vertrekt ipv Granqvist. Aantal Nlers in de basis wil ik wel groog overheersend hebben.

10 juni 2011 om 12:14

Wat betreft Mathijssen zit wel wat in. Alleen is Vertomhen opbouwend zeer sterk, en dat is Mathijssen totaal niet. Aangezien Alderweireld ook niet echt voetballend sterk is, zou ik Granqvist halen, die dit wel beheerst.
Daarbij, wilde jij Padt, Bizot of Verhoeven 2e keeper maken dan?? Ik denk niet dat die daar goed genoeg voor zijn...

10 juni 2011 om 12:22

Ja daar heb je wel een punt maar toch. Daarnaast heeft Alderweireld een goeie pass in huis hoor. Vergis je niet. Vertonghen steekt vaak het hele veld over en dat zie je Granqvist ook vaak doen.

Ja als 2e keeper gewoon jeugdkeepers. Verhoeven mag van mij weg. Padt en Bizot als 2e en 3e keeper.

Een goeie keeper rond de 30 wegplukken ergens voor op de bank vind ik altijd zo sneu.

10 juni 2011 om 12:42

Mooi dat je het objectief kan bekijken als feyenoord supporter. Ik denk ook dat de rechtsback uit de jeugd moet komen (ligeon, van Rhijn of Toivomaki) en de nieuwe keeper moet vermeer worden alhoewel er nog geen kandidaten zijn om stekelenburg over te nemen. Verthongen moet eigenlijk een jaar blijven, dan kan van der heijden kijken of hij zijn rol over kan nemen over een jaar, vind ik namelijk twee dezelfde typen voetballers die je bij ajax prima centraal achterin kan zetten aan de linkerkant. Zoals je zegt, je moet een opbouwende verdediger hebben en dat kan van der heijden aangezien het eigenlijk een middenvelder is. Echter bij ajax schuif je vaak in en ben je ook vaak een middenvelder.

Voor de spits positie heb je natuurlijk de jong en castillion al, maar er moet er nog eentje bij, een aanspeelpunt die kan scoren.

10 juni 2011 om 13:55

ja objectief kijken is tegenwoordig vaak erg moeilijk. Maar goed dat het toch nog gebeurd. Wat betreft de verdediging: als RB dient men zeker voor de jeugd te gaan, als eventuele vervanger voor Verthongen, zou ik het zo net niet weten, Matthijssen is een zeer goede verdediger, maar geen opbouwer en Alderwereld is daarin ook nog niet heel zo ver als jan, maarja vraag is of er beter is dan mathijssen? Van der Heijden vind ik toch iets te zwak. Ik denk dat hij het niet gaat redden bij Ajax. Spits, lekker Matavz halen, dan hebben we wat aan de voorzetten van Boerigter.

Volgens mij zag bijna iedereen dit al aankomen. Ik denk dat er de komende jaren een fris bewind gaat waaien bij Ajax met Cruijff en zijn kornuiten.

ik vind het wel een beetje goedkoop om er acheraf over te beginnen.. Maar een mooi avontuur lijkt me voor Silooy in de VS

Silooy presteerde niet als trainer van de A1. Spelers vonden zijn trainingen niet boeiend en taktisch was hij ook niet sterk. Silooy is gewoon geen goede trainer alleen zien ze dat zelf vaak niet.

Verder vind ik de 1e reacte ongelofelijk triest en zou ik een aangifte toejuichen.

10 juni 2011 om 11:41

Cruijff gaat voor veel verandering zorgen en dat is maar goed ook. dit is precies wat er bij Ajax nodig was. dat hij het al zag aankomen vind ik vreemd. niet het feit dat hij het zag aankomen maar dat hij er niks over heeft gezegd. dit soort reacties komen altijd pas later.

Tsja, achteraf gaat iedereen z'n verhaal doen met deuren intrappen. Iedereen heeft z'n eigen verhaal, maar wie moet je nu geloven? Ik kijk niet meer naar het verleden, maar hoop dat Cruijff het allemaal weer netjes op de rails krijgt. Dat is op dit moment het belangrijkste!

Off: Wat Parma-dx er hier allemaal uitgooit, kan je voor vervolgd worden. Kijk maar naar die tieners die al eerder door twitter en facebook berichten werden opgepakt. Ik zeg achterhalen op oppakken dit mannetje/ 'klein jongetje'

Dit is niet de eerste keer dat Silooy zijn mond hierover open doet. Toen hij op de schopstoel zat heeft hij ook al interviews gehouden over de situatie bij Ajax dus ja hij heeft wel recht van spreken...

Er zijn inmiddels meerdere mensen die dit achteraf roepen, waarom hebben deze mensen destijds niet gezamenlijk de beerput opengetrokken? Dat had vd Boog wellicht aardig wat pijn bespaart.

Nee, ik stond niet achter vd Boog, maar zo behandeld worden door 'supporters' gun ik niemand dat kan je als mens behoorlijk aantasten.

Ook had Ajax eerder de reeds ingeslagen weg kunnen inslaan. wat me alleen maar beter lijkt.

Ook is hij nu al de zoveelste die zegt dat bepaalde mensen binnen de club er eigenlijk niet thuishoren, ik ben benieuwd waarom en wie. en waarom deze mensen er nog rondlopen, ik hoop dat het personeelsbeleid goed wordt aangepakt, want alle neuzen moeten dezelfde kant op staan, en niet allemaal machtspelletjes. wellicht een andere organisatiestructuur met bijv. een president die er in een termijn van bijv. 4 jaar zit? Dit kan mijns inziens de machtsspelletjes in de kiem smoren, doordat iemand gekozen moet worden door een 'breed' publiek.

10 juni 2011 om 12:52

Ik mis bij velen toch iets wat ik heel erg belangrijk vind. Continuiteit van de organisatie, wat een onderdeel is van het personeelbeleid. Op dit moment wisselen we om de haverklap van trainers, bestuurders etc. Je moet zorgen dat je fouten mag maken en daar ook van leert, want iedereen die begint maakt fouten. Van den Boog, Coronel, de Boer zelfs Cruijff (ook als bestuurder onervaren) maken allemaal fouten, alleen de vraag is hoe ga je daar mee om?

Ontslaan en telkens opnieuw beginnen is echt om hopeloos van te worden, het kost je een aantal jaar om ervaring op te doen (kost ook geld en mindere resultaten). Krijg je daarvoor de kans bouw je ervaring op en heb je (na een paar jaar) er iemand zitten die een club goed kan besturen, jeugdspelers goed kan trainen. Dan moet je hem dus niet gaan ontslaan!

Edgar Davids lijkt me iemand met te veel ambities, ik mag hopen van niet, maar ik denk dat hij niet 20-30 jaar bestuurder blijft bij ajax. Cruijff heeft niet het eeuwige leven en zal deze functie hoogstens een aantal jaar doen. Kortom op lange termijn zie alleen maar weer een gebrek aan continuiteit. De boer heeft al aangegeven dat hij ambities heeft barca te trainen, ik had gehoopt dat zijn ambitie was om ajax aan de top te brengen en daar ook te blijven (pas dan kun je bij ajax blijven) en dat we eindelijk een trainer/beleidsbepaler wat langer konden behouden.

10 juni 2011 om 13:05

Ik snap best je punt, alleen Davids en Cruijff zitten in de Rvc.
Dat betekent slechts controleren en toezicht houden, niet zelf alles bedenken en uitvoeren. Hierdoor houdt Davids genoeg tijd over voor zijn ambities en kan Cruijff dit niet op een superhoog pitje doen terwijl hij ongetwijfeld ook aan diverse mensen adviezen zal blijven geven. De Boer heeft inderdaad zelf aangegeven dat hij zichzelf als passant ziet, en dat is zijn goed recht. Mocht hij weggaan kan je altijd weer iemand doorschuiven, zoals een Bergkamp of misschien wel een Kluivert.
Degene die echt voor continuïteit moet zorgen zoals jij aangeeft is de positie die wrs wordt ingevuld door Overmars of La Ling. Daarvan wordt verwacht dat deze lang zal blijven om er echt vorm aan te kunnen geven.

10 juni 2011 om 14:41

Klopt, maar ik vind dat je overal ervaren mensen nodig hebt. Davids moet het stokje van johan overnemen, maar ik zie dat niet gebeuren, de ambities liggen hoger. Natuurlijk is de continuiteit bij een AD, Technische commisie, commercieel directeur (dus de uitvoerders) nog belangrijker. Vandaar dat ik liever overmars zie komen dan La Ling , die is simpelweg jonger. Maar ook daar zie ik op de lange termijn geen continuiteit, puur omdat de ambities van deze heren hoger ligt dan ajax, de boer is niet geschikt voor de technische commissie als zijn ambities hoger zijn. Jammer maar waar, het moet een voorwaarde zijn dat je ambitie en toekomst niet bij barca ligt als beleidsbepaler. Bergkamp idemdito, die wil straks ook hogerop, ook daar kunnen we weer opnieuw beginnen. Wim jonk daarintegen zie ik wel 20-30 jaar binnen de club ajax werken.

De trainer is nog daar aan toe, die zie ik liever ook langer blijven maar in het beleidbepalen is dit belangrijker, echter de boer bepaald ook beleid omdat hij in de technische commissie zit. Overigens met de kennis van nu, dat de boer zich als passant ziet wil ik voorstellen van der sar trainer in de jeugd te maken, dan mag hij het stokje overnemen. Lijkt mij qua persoonlijkheid de beste man om de boer op te volgen, bergkamp is te introvert lijkt me.

moet vaak lachen om die polls 9 proc.is negatief over johan Cruiff als medebestuurslid van ajax
je kunt vaak nagaan waar ze vandaan komen,ma ik ben wel positief nu johan de baas is
succes wens ik johan en ajax in de komende jaren

Silooy is kwalitatief gewoon geen goede trainer. Dat is gewoon het punt waar Sonny geen vrede mee heeft. Snap ook geen moer van dat hij nu in de US aan de gang kan. Cker niet gebaseerd op zijn resultaten uit het verleden.

Ik zag al drie jaar van te voren dat hij die penalty ging missen in '96 Juventus.

Had ons dan gewaarschuwd!

Jullie kunnen wel zeggen had die eerder moeten zeggen maar op zoon moment als je daar word weggestuurd denk je daar niet aan na een lange periode wil je pas alles kwijt.

En zo is het. Stadionverbod voor Coronel. Deze zelfingenomen schandknaap heeft Simon Tahamata ook de deur uitgejaagd en met hem nog tal van anderen. Het probleem van Silooy en Tahamata was natuurlijk dat ze niet de bagage hadden van Olde Riekerink. Die heeft namelijk een hoop geleerd bij Dordrecht en telstar en de eerder genoemde twee hebben slechts bij Ajax gevoetbald.

Ik word zo moe van die mensen die zeggen dat ze niet terug gaan omdat er nog een aantal mensen werken waar ze niet mee door 1 deur kunnen. Blijkbaar is hun Ajax hart niet zo groot dat ze daar over heen kunnen stappen.

Debarbaar: Dus jij wilt iemand die meer dan 20 jaar werk heeft verzet voor Ajax, onder andere in de glorie tijd onder van Gaal een stadionverbod geven? Knap hoor.

10 juni 2011 om 19:50

@drukwerk, snap dat nou.... Veel mensen horen die snor op TV iets populistisch roepen en nemen dat dan klakkeloos over. Coronel heeft net zoveel voor Ajax betekent als Cruijff waarschijnlijk ook gaat doen. Alleen had Coronel nog met anderen te maken en externe factoren. Ik vind dat hij nog aardig wat heeft weg weten te poetsen. Dat Cruijff vervolgens de media gaat opzoeken om een oorlog te beginnen en hij niet opkan tegen iemand die zoveel invloed heeft op de media en de supporters dat is zij pech geweest. Daardoor heeft hij foute dingen gedaan. Maar dat heeft wel deze oorzaak gehad. Laten we nu Cruijff niet als heilige verklaren met zijn allen, maar hopen dat hij iets voor jullie club kan betekenen.

nu johan cruijf zich er mee bemoeit moet alles wel goed komen bij ajax want ze zitten in financiele schulden en ze geven meer uit dan dat er binnen komt , ajax heeft nu wel geluk dat ze landskampioen zijn geworden maar ze hebben nog steeds schulden. ajax moet eerst wat gaan sparen om duren spelers te kopen, en als ze de schulden niet kunnen betalen moeten ze een rijke beleger vragen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren