Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Davids een van vijf voorgedragen kandidaten voor RvC van Ajax

Laatste update:

Edgar Davids is één van de vijf voorgedragen kandidaten voor de Raad van Commissarissen van Ajax. De oud-middenvelder van de Amsterdammers is samen met Johan Cruijff, Steven ten Have (beoogd voorzitter), Marjan Olfers en Paul Römer voorgedragen. De oude RvC onder leiding van voorzitter Uri Coronel stelde, nadat Cruijff zijn technische advies had uitgebracht, zijn functie ter beschikking.

/

Op 6 juni worden de namen officieel voorgedragen tijdens de ledenraadsvergadering. Davids speelde voor Ajax, AC Milan, Barcelona, Juventus, Internazionale, Tottenham Hotspur en Crystal Palace. Ook speelde hij 74 interlands voor het Nederlands elftal, waarin hij zes keer scoorde. In november 2010 beëindigde hij zijn voetbalcarrière.

Indien de zittende RvC van Ajax besluit de aanbevolen kandidaten voor te dragen, zal zo spoedig mogelijk daarna worden opgeroepen tot een buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders. De aandeelhoudersvergadering is bevoegd tot benoeming van commissarissen te besluiten op voordracht van de RvC.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Apart nieuws, had Davids niet niet verwacht op deze positie.
Maar als hij geselecteerd is neem ik aan dat hij kwaliteiten heeft die de RVC ten goede komen.

1 juni 2011 om 23:18

Wat is zo verkeerd aan deze reactie?
ik zie gelijk thumbs down.

2 juni 2011 om 13:19

Ik zie het meer als een afleidingsmanoeuvre van Cruijff. Iedereen zal zich nu op Davids gaan focussen waardoor de overige kandidaten gekozen zullen worden. Ik verwacht dat Cruijff allang iemand achter de hand heeft. Edgar Davids kan ik in ieder geval niet serieus nemen. Het wachten lijkt mij op Marc Overmars, ideaal voor een bepalende en ook financiële functie bij Ajax.

Lachwekkend dit. De man met de losse handjes, in het verleden verdacht van het gebruik van stimulerende middelen die journalisten te woord staat zonder ze aan te kijken en die geen 3 woorden achter elkaar kan zeggen....zo zie je maar weer; een voetbalbedrijf is geen ''normaal'' bedrijf.

1 juni 2011 om 23:12

Hij is er in zijn functie bij de RVC voor Ajax. Niet voor de pers of wat dan ook. Anders kan je er wel een pr-gozer neerzetten. Davids heeft zowel de voetbalkennis als de bedrijfsmatige kennis om een meer dan redelijke bijdrage te leveren in deze.

1 juni 2011 om 23:14

een man met een universitaire opleiding, zakelijk inzicht en veel verstand van voetbal. Dat is Davids

1 juni 2011 om 23:47

Klasse reactie. Ben groot fan van Davids. Niemand die nog meer voor op in de strijd ging.

2 juni 2011 om 16:36

@voetbal87
Je bent op z'n CV vergeten te zetten dat hij een gek is die regelmatig met team genoten op de vuist ging.

1 juni 2011 om 23:21

verdacht, nooit bewezen.. stop is met zeuren.

misschien is de man de idiale die ajax zoekt... ken je davids persoonlijk? ben je uberhaupt in zijn relaties geweest?

jou reactie is juist lachwekkend. ik vind het knap dat Cruijff na al die jaren toch een ongelooflijke kracht heeft om de oude jongens bij elkaar te krijgen!

1 juni 2011 om 23:24

Davids zal echt wel zijn kwaliteiten hebben.
En hij heeft echt wel zijn redenen waarom hij niet meer dan 3 woorden zegt.
en over die middelen hoef je helemaal niet te beginnen.
Kijk maar eens naar de trainer van ajax.

On:
ik las ook dat overmars bij ajax was.
Hopelijk gaat hij ook iets bij ajax doen.
Ik zou het geweldig vinden.

2 juni 2011 om 10:09

Gast kom eens onder die steen vandaan en ga eens opzoeken wat Davids allemaal de afgelopen jaren heeft gedaan en nog doet.
Mensen als jou zoeken altijd wat om anderen zwart te maken vanwege jaloezie en haat. Bij deze Christelijke dagen past Judas precies bij jou.

Davids kom ik vaak tegen bij projecten over voetbal. Draagt z'n steun en steentje altijd bij.

Wat een geweldig nieuws.
Een echte Ajacied. Een legend.
En zowel op voetbalgebied als bedrijfsmatig van het hoogste niveau.
Helemaal terecht dus.

Meer voetbalknowhow was een doel.. maar Davids in de Rvc??

1 juni 2011 om 23:29

Hij voldoet juist aan de eisen. Want naast voetbalknowhow heeft hij ook een universitaire opleiding gedaan. Die kant zie je minder vaak in de media, maar hij heeft meer in zijn mars dan een goede tackle of een goede trap.

2 juni 2011 om 03:01

Plus dat hij zich al heel lang inzet voor goede zaken en voetbal. Hieruit blijkt dus dat hij goed kan organiseren. Zo organiseert hij, samen met o.a. Humberto Tan, al jaren straatvoetbal toernooitjes op 5 mei. Achterliggende gedachte daarvan is de buurt meer bij elkaar te brengen (er is dan ook een buurt bqq enzo).

2 juni 2011 om 17:00

Precies. Ik vind het daarom jammer dat dit soort dingen soms in een klein berichtje op een website zijn te vinden, terwijl roddels over zijn privéleven op elke zender worden uitvergroot. Ik denk dat hij goed werk zal verrichten bij Ajax. Verder zou Seedorf na zijn carriére ook een prima aanvulling zijn. Wat hij al tijdens zijn loopbaan heeft betekent en bereikt is indrukwekkend. Davids en Seedorf kunnen met projecten ook zorgen dat de droom om bij 'het grote Ajax' te spelen, weer leeft op de Amsterdamse pleintjes en veldjes. Je ziet nu toch dat veel voor Az ofzo kiest

ik zou niet weten waarom hij in een RvC plaats zou moeten nemen... oké, hij heeft een verdienstelijk CV opgebouwd als voetballer, maar verder? Ja, een kledinglijn, maar dat kan iedere hansworst... Nee, ik zie het gewoon niet voor me. Edgar Davids en vergaderen... Lukt me niet.

1 juni 2011 om 23:18

Bij dat rijtje wat je opnoemt kan je ook een universitaire titel aan Oxford bijschrijven.

1 juni 2011 om 23:54

Serieus Oxford?
Dat had ik echt nooit van Davids gedacht, geeft me al wel weer een wat positiever gevoel bij dit nieuws. Dat Davids een geweldige voetballer was wist ik natuurlijk. Maar dat hij kennelijk dus ook een universitaire titel van Oxford heeft wist ik niet.

Ik heb geen idee of Davids de kwaliteiten heeft die nodig zijn voor de raad van commissarissen, maar een titel van Oxford geeft me al wel een stuk positiever gevoel. Had de naam Davids eerlijk gezegd niet verwacht als mogelijke kandidaat, hoop dat hij me positief verrast

2 juni 2011 om 00:14

Ja serieus. Geen grappen.

Nee toen ik het voor het eerst hoorde was ik ook lichtelijk verbaasd, maar je ziet maar zo dat je niet het imago van een brainiac hoeft te hebben om er ook één te kunnen zijn. Ik vind dat Davids met die kwaliteiten voor iedere club een aanwinst is.

2 juni 2011 om 00:32

Een universitaire titel aan Oxford.. Kan je iets specefieker zijn? In wat vooral en wanneer heeft hij die dan gehaald. Toen hij bij Tottenham zat?

Valt verder wel op dat iedereen Davids afschrijft op basis, ja op basis van wat eigenlijk? Ik denk dat dit een geweldige man is voor de RvC van Ajax. Een echte Ajaxied uit de glorie jaren met voetbal know-how maar ook met initiatief. Zoals met dat street-soccer programma.

De rest van de lijst lijkt mij prima zo op het eerste gezicht maar ken de kwaliteiten niet van iedereen.

2 juni 2011 om 00:51

Als jij mij een overtuigende bron kunt geven dan zal ik de neiging krijgen je te geloven. Hij speelde van '05 tot en met '07 voor Spurs en daarna een blauwe maandag voor Palace... het behalen van een universitaire titel aan Oxford University duurt langer dan dat, dat kan ik je op een briefje geven. Ik geloof er geen snars van, tot je me het tegendeel bewijst.

edit: lees hieronder een aantal zaken waardoor ik terug moet komen op wat ik eerder zei. Als hij een mba heeft behaald op Oxford dan ben je geen domme jongen.

Toch denk ik niet dat je er klaar voor bent als je net dat papiertje hebt en een paar jaar werkervaring. In mijn optiek moet je gepokd en gemazeld zijn voor een plaats in een Rvc. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.

Ik snap niet veel van de organisatiestructuur bij Ajax (eigenlijk helemaal niks), maar hoe hoog ik de voetballer Davids ook heb staan, ik zie in hem helemaal geen persoon om zulk een functie te bekleden. Het lijkt niet alleen vaak alsof hij moeite heeft om zijn gedachten helder uiteen te zetten, maar het lijkt zelfs vaak alsof hij zelf geen idee heeft wat hij denkt.
Ik had al twijfels over de organisatorische kwaliteiten van Bergkamp en Jonk, maar Davids is de overtreffende stap. Als dat maar goed gaat.

1 juni 2011 om 23:40

belachelijk dat deze reactie een groen randje krijgt. Hoe weet jij nou wat de persoonlijke kwaliteiten van Davids zijn en wat hij niet kan? Pure vooroordelen dit.

2 juni 2011 om 09:22

Waarom heb jij in godesnaam een groen randje gehad??
Edgar is organisatorisch verschrikkelijk goed. Kijk eens naar de 4x4 straatvoetbaltoernooien die hij organiseert, daar helpt hij ontzettend veel kinderen mee. Het is uiteraard totaal iets anders dan een bestuursfunctie maar het zegt een boel

2 juni 2011 om 12:43

Ik vraag niet om een groen randje, die krijg ik ook maar voor het geven van mijn mening. Ik ken hem inderdaad niet en mijn mening is dus inderdaad op vooroordelen gebasseerd. Net zoals 99 procent van de rest hier, ook van diegene die positief zijn.
Verder heb ik niks over zijn persoonlijke kwaliteiten gezegd, maar over zijn persoonlijke presentatie gecombineert met de commissarisfunctie.
Dit alles gebasseerd op de Davids die het grote publiek kent. Niet welbespraakt en ik herinner mij ook nog een niet zo florisant akefietje met Hiddink in 1996 en wat gedoe recentelijker in Milaan.
Inmiddels is mij gebleken dat hij een MBA studie volgt, een modezaak runt en straatvoetbaltoernooitjes organiseert. Dit kan mijn twijfels nog niet geheel weg nemen, maar mijn mening was gebasseerd op de voetballer Davids en het is iig mooi om te weten dat Davids aan persoonlijke en inhoudelijke groei werkt.
Ik blijf behoudend met Davids, Jonk en Bergkamp. Het verleden heeft talrijke malen aangetoont dat verstand van voetbal niet automatisch verstand van bestuurlijke zaken impliceert (en omgekeerd). Ik hoop dat deze mannen de uitzonderingen zullen zijn die die regel bevestigen.

@setto ik neem aan dat dat over het bedrijfsmatigeldeel sarcastisch was

1 juni 2011 om 23:19

Hij heeft een eigen bedrijf en een universitaire titel mbt economie gehaald aan Oxford.
Dus nee geen sarcasme. Ik vind dat je hem onderschat. Maar je bent niet alleen, dus geen stress.

Dit zou echt heel slecht zijn. Naar mijn weten heeft Edgar Davids geen enkele vorm van bestuurlijke kwaliteiten, iets dat je toch wel enigszins mag verwachten van iemand in de ledenraad bij Ajax.
Verder lijkt hij mij geen stabiele factor. Als er een club komt waar hij hulp assistent trainer kan worden of zijn lincentie voor coach kan halen is hij zo weer weg.

1 juni 2011 om 23:30

Inderdaad, geen enkele vorm.. alleen maar een Economische studie op Oxford afgerond

2 juni 2011 om 15:12

Bovendien heeft hij een eigen kledinglijn en heeft hij de Nederlandse straatvoetbalbond opgericht.
In een RVC heb je verschillende mensen nodig die elkaar aanvullen. Ze hebben nu een jurist (met specialisatie in sport), een man met veel ervaring in de media, een expert in veranderingsmanagement en verder twee mensen met voetbalverstand, hart voor de club en ook de nodige organisatieve en bestuurlijke kwaliteiten in Cruijff en Davids.

Veel bedrijfsmatige namen, valt me zeer tegen om eerlijk te zijn. Maar goed, Cruijff zit natuurlijk in de Rvc, dat is genoeg voetbal verstand voor de andere 3 die het niet hebben buiten Davids.

2 juni 2011 om 00:16

Enig idee wat de funktie is van de Rvc?

Dat is het orgaan dat controle moet uitoefenen op de directie , op elk facet van de bedrijfsvoering.
Dat houdt ook in een stuk financien, marketing ed , dus is het niet erg als een deel van rvc geen voetbal achtergrond heeft maar bijvoorbeeld wel een bedrijfseconomische.
Het wordt pas zorgelijk als geen van de commisarissen een voetbal achtergrond heeft , maar dat deel wordt door Cruijff en eventueel Davids meer dan voldoende ingevuld.
Maar eerlijk is eerlijk ik had ook liever een naam als Overmars gezien.

Cruijff is wel bezig geweest. Hij heeft in ieder geval niet stil gezeten. Nog even, en dan is heel het Ajax van 1995 terug

Grapje hopelijk. Davids mag de deur bewaken als de volwassenen aan het vergaderen zijn, niet meer dan dat. De rest lijken me allemaal capabele mensen met ervaring op het gebied van bedrijf & beleid (ten Have), Marketing & entertainment (romer) en de juristerij (olfers). Haal er een financiele man (of vrouw) bij zou ik zeggen!

1 juni 2011 om 23:31

Ja, haal er lekker een financiele man bij die ook nog voetbalknowhow heeft.. laat me denken, wie heeft er ook al weer een Universitaire opleiding economie gehad en bij de grootste clubs ter wereld gespeeld.. O jah dat is davids

2 juni 2011 om 08:04

Cruyff kan die voetbalknowhow wel in zijn eentje aan, dat vindt hij zelfs fijn lijkt me.

En als financiele man bedoel ik iemand met jarenlange ervaring aan de top van het bedrijfsleven. Niet iemand die pas is afgestudeerd. Want, dat kunnen anderen beamen, dan Begint het leertraject pas.

Hmmm . . . apart. Davids kent Ajax natuurlijk door en door en heeft zelf een verleden als topvoetballer. Verder heeft Davids een afgeronde opleiding in bussinesmanagement of iets dergelijks, maar enige ervaring ontbreekt. Als eerste baan gelijk in de RvC bij Ajax lijkt mij een beetje te hoog gegrepen. Maar ja, alle vorige RvC leden / bedrijfsbobo's hebben met hun ervaring ook jammerlijk gefaald.

P.s. Als Cruijff Hiddink graag ziet in één of andere rol bij Ajax lijkt het me niet echt bevorderlijk als Davids een dergelijke functie bekleed. Volgens mij liggen Davids en Hiddink elkaar niet echt.

1 juni 2011 om 23:32

*kuch* eigen bedrijf *kuch*

1 juni 2011 om 23:52

Dat Davids een eigen bedrijf heeft was mij niet bekend. Ik heb het net even opgezocht en inderdaad. Blijkbaar heeft hij met wat anderen een straatvoetbal-kledingmerk opgericht. Toch lijkt dat me heel wat anders dan in een commissie te zitten. Bij Ajax zijn er de afgelopen 10 jaar continu onverantwoorde financiële risico's genomen. Als het blijkbaar niet om hun eigen geld gaat worden er plotseling wel onverantwoorde risico's genomen. Ik hoop niet dat dit bestuur in dezelfde fouten vervalt.

2 juni 2011 om 00:30

Je moet niet vergeten dat Davids wordt geassisteerd door enkele van de groot gewichten uit de Nederlandse economisch/wetenschappelijke wereld.
Steven ten Have en Marjan Olfers zijn beide uitzonderlijk gerenommeerde mensen en Paul Römer heeft zijn sporen verdiend in zijn leven.

RvC is daarbij ook niet zó'n intensieve positie.
Je hebt alleen kennis van zaken nodig waarbij bovenstaande personen mijns inziens erg complementair aan elkaar zijn en dus moet dit kunnen werken.

2 juni 2011 om 00:52

@ gazhims3lv: De bakker op de hoek heeft ook een eigen bedrijf. Wil je die ook in de RvC van Bolletje hebben?

2 juni 2011 om 12:00

En wie hebben al die onverantwoordelijke beslissingen afgelopen jaren genomen? Juist, gerenomeerde namen uit het bedrijfsleven zonder voetbal verstand...

....

Dit is werkelijk bizar, bizar nieuws!
De voetballer Davids en hoe hij zich als mens geprofileerd heeft in het verleden dragen natuurlijk bij aan dit gevoel.

Tis gewoon onwerkelijk...

Ben benieuwd of dit waar is.

2 juni 2011 om 00:00

Als ajax het op hun eigen site plaatst is het waar.

Mensen ik heb het nog allemaal even nagelezen en ben te voorbarig geweest, op ajax.nl is te lezen dat davids bezig is zijn studi mba af te ronden dat houdt in dat hij zijn master gaat halen voot bussines administration, dan slaat ajax toch twee vliegen in 1 klap, en iemand mey voetbalkennis en iemans die dus wel netjes afgestuurldeerd in een opleiding die hiervoor nodig is

1 juni 2011 om 23:31

Goed dat je bent geupdate en jezelf corrigeert.
Dat kunnen niet veel zeggen, dus waardering daarvoor.
Hij heeft z'n imago natuurlijk niet mee maar als je naar de feiten kijken is het echt een hele goede kandidaat.

1 juni 2011 om 23:57

Davids mag dan wellicht theoretisch onderbouwd zijn en zijn eigen bedrijfje hebben, dat zijn allemaal dingen die hij alleen gedaan heeft. Ik wil wel eens zien hoe hij in teamverband operereert, want dat is voorheen zeker niet zijn sterkste punt geweest, integendeel.

2 juni 2011 om 00:06

Ik zou je willen verwijzen naar de comment van Pasqualo. #23
Geloof me, dat soort dingen doe je echt niet alleen.
Ook een eigen bedrijf runnen lukt je niet zonder goed met anderen te kunnen werken en tot beslissingen te komen.

Een hele goed zet van Ajax. Edgar is nog jong, vreselijk intelligent (zo komt hij in ieder geval wel over) en heeft veel contacten in de voetbalwereld. En het is natuurlijk een echte Ajacied. Heel positief voor Ajax dat er een ex-voetballer in de RvC komt te zitten

Ik zou zeggen, verdiep je eerst eens in de persoon voordat je reageert:

''in 2008 richtte Davids de Straatvoetbalbond Nederland op om de integratie in wijken te bevorderen. Dit is uitgegroeid tot een evenement waaraan 230 wijken in Nederland meedoen. Daarnaast is hij oprichter en creatief directeur van het sportkledingmerk Monta, is hij ambassadeur van een aantal projecten van het Ministerie van Onderwijs en is hij bestuurslid van de Suriname Conservation Foundation Netherlands. Davids rondt momenteel zijn Mba-studie af.''

Heeft dus zeker ervaring op bestuurlijk niveau, kan tevens met zijn connectie in het straatvoetbalwereldje veel betekenen voor toekomstige talenten.

Een hele tijd geleden stond er een groot interview met Davids in de VI. Man, wat heb ik genoten van zijn uitspraken, hij heeft zo'n goede kijk op het voetbal, de organisatie, de jeugd, enz, enz. Ik ben hiervan echt onder de indruk geraakt, je zou het niet zeggen als je hem zo ziet en hoort, maar het is echt een aanwinst voor de Rvc, ben ik absoluut van overtuigd!

Het ios officieel blijkbaar. Volgens andere Ajaxbronnen. Samen met Cruiff

Als er nu Litmanen had gestaan hadden velen ook gereageerd dit is een goede.

De meeste kijken hier naar de naam Davids. Ajacied in hart en nieren dus geschikt. Buiten welke kwaliteit of capaciteit Davids al dan wel niet heeft kan verder niemand oordelen. Hij zal denk ik niet voor niets voorgedragen zijn. Of het goed uitpakt mocht hij in de RVC komen kun je hem uiteindelijk pas beoordelen wanneer Davids daadwerkelijk werkzaam heden uitgevoerd zou hebben.

Dit is echt belachelijk! Een duidelijk voorbeeld van een land der blinden waarin een oog koning is. Een universitaire studie.. Verdiep je er in aub, de studie van de heer Davids is niet echt van een hoog niveau. Alles heet tegenwoordig Universiteit of MBA (zie Webster University te Leiden, is gewoon MBO niveau). Daarbij, een studie Business Administration maakt je niet direct geschikt voor de functie van financiele man in een RvC zoals sommige voetbalzoners denken. Echt idioot om te denken dat een voetbalverleden en een universitaire studie al genoeg is om in de RvC plaats te kunnen nemen op een niet-technische stoel (want technisch zal JC wel voor zijn rekening nemen). Ervaring in het 'grote mensen' bedrijfsleven lijkt me ook onmisbaar. Een kledinglijntje en straatvoetbalprojectje vallen daar helaas niet onder. Davids ongeschikt! Misschien over een jaar of 25 als hij zich in wat grote ondernemingen heeft bewezen! Al denk ik dat de kans dat hij daarvoor ooit in aanmerking zal komen zero procent is..

2 juni 2011 om 00:22

Jou reactie vind ik echt belachelijk.
Ja want als je aan Oxford hebt gestudeerd stelt je papiertje echt niks voor.
En alleen iemand die 25 jaar in een grote onderneming heeft gewerkt komt volgens jou in aanmerking? Ja dat hebben we gezien met al die pluche-hunters en psychopatische zogenaamd geslaagde zakenmannen.
Ook ben je uiterst denigrerend over een eigen bedrijf en een eigen bond opstarten.
Bovendien is hij ook ambassadeur en bestuurslid.
Buiten dat kan hij met zowel Johan als de puur bedrijfsmatige mensen meepraten.

2 juni 2011 om 00:44

@setto
1) Het is ''jouw reactie''.. Een fout die trouwens vaker wordt gemaakt op voetbalzone.
2) We hebben het over de RvC van een beursgenoteerd bedrijf. Dat is echt wat anders dan een straatvoetbalbond. Zonder denigrerend over te komen..
3) Denk je dat de drie anderen die voor de RvC worden voorgedragen Davids en Johan heel serieus gaan nemen als het gaat over juridische, financiele of organisatorische zaken?
Geloof me, Davids zit er gewoon bij omdat Johan een grote mond had over oud-voetballers in bestuurlijke functies. Hij kan het blijkbaar niet waarmaken om daar een oud-voetballer voor te strikken die wel het een en ander heeft bewezen, zoals Leo van Wijk bij KLM bijvoorbeeld. Die willen er allemaal hun vingers niet aan branden. Om toch woord te houden is de 'hoogopgeleide' Davids nu de polderoplossing. Nogmaals, dat vind ik lachwekkend. Of beter gezegd: om te huilen want ik ben Ajacied.

2 juni 2011 om 01:17

Jouw reactie is lachwekkend. In een RvC moeten juist verschillende soorten commissarissen zitten aangezien ze toezicht moeten houden op het gehele beleid. Nu weet ik niet of jij denkt dat het complete beleid alleen maar uit juridische of financiele zaken bestaat maar maar Ajax dus niet.

Ajax heeft bijna alleen maar outsiders in de RvC gehad zonder enige voetbal know how. Het is normaal dat er verschillende commissarissen worden voorgedragen die een bepaalde expertise hebben die aansluit bij het bedrijf. 3 maal raden waar Davids zijn expertise zit.

Ik denk dat de meeste mensen Davids enorm onderschatten. Of hij de juiste commissaris zou zijn weet ik ook niet maar hier zit zeker een gedachte achter en is zeker niet lachwekkend.

2 juni 2011 om 01:27

1) Dude, who cares? Als iedereen het zegt staat het volgend jaar in het groene boekje.
2) De RVC kijkt of alles goed gaat en heeft meer een observerende rol dan een actieve. Het zijn toezichthouders. Met alle know-how van de rest van de groep erbij kan Davids makkelijk mee. En het is niet alsof Davids alleen een straatvoetbalbond heeft. Kortom, weet wat de functie inhoudt en besef dat het, zeker gezien de rest van de groep, geen maker of breker gaat zijn.
3) Dat lijkt me van wel ja. Sowieso kan Johan overal op z'n eigen manier over mee praten en ik weet niet wie jij denkt dat Davids is dat hij niet serieus genomen word. Maar goed, ik zal er niet om malen dat jij Davids geen geschikte kandidaat, vindt dat vooral en wacht rustig af tot het tegendeel bewezen wordt.

Davids is helemaal niet het type om in een RvC te gaan zitten. Arrogant, wispelturig en geen teamplayer. Dus dat lijkt nu bij voorbaat al te mislukken !

Jammer dat Edgar hier mede op zijn uiterlijk en op wat incidentjes uit het verleden bij voorbaat al wordt afgeschreven door velen. Erg jammer, want hoeveel mensen hier kennen nou de echte Davids?

Ik zou Davids graag zien bij Ajax in de RvC lijkt me dat hij er wel goed past, heeft ook een echt Ajax hart en kan sowieso bij Ajax wel ene functie bekleden.
Mijn voorgevoel is goed.

Ik vind het wel een mooie samenstelling,
Maar waar men hier voor moet oppassen is dat meteen beoordelen, alsof de rvc zo enorm belangrijk is:nee ze kijken een beetje of alles goed gaat, hebben wat gesprekjes en niet veel meer, behalve dan het benoemen van de bestuurders, dat is wel belangrijk, en als de bestuurders hun werk top doen dan heeft de rvc het niet druk,

Lijkt me een vrije willekeurige samenstelling. Heb er weinig zicht op, maar hebben deze mensen een Ajax-verleden, op Davids (verrassend) en Cruijff na? Een ander gevoel dat me besluipt is dat ik hoop dat Cruijff met deze mensen overweg kan. Heb alle vertrouwen in Johan, maar het is aangetoond dat als mensen niet uit zijn school komen, hij moeilijk kan samenwerken. Weet overigens ook niet hoeveel contact deze commissarissen met elkaar onderhouden.

Davids wordt er alleen als een soort van stroman bijgehaald, een lokkertje. een held van vroeger die op het veld de man was maar zakelijk niet echt veel voorstelt

2 juni 2011 om 01:31

Okay. Als ik een MBA had, zowel oprichter was van een eigen bedrijf als van de straatvoetbalbond, en ook nog ambassadeur en bestuurslid was van respectabele organisaties zou ik mezelf zakelijk ook niet echt veel vinden voorstellen.

2 juni 2011 om 08:02

Ik begin een vermoeden te krijgen dat Setto eigenlijk gewoon Edgar is die een beetje boos en met een halflege fles whiskey achter de pc is gekropen .

2 juni 2011 om 09:44

Haha die is best komisch. Nee gewoon een fan die toevallig op de hoogte is en een beetje verontwaardigd over het slechte imago van een voetballer die ik hoog heb zitten.

eigen bedrijf kan echt iedereen beginnen, ambassadeur is hij vanwege zijn voetbalcarriëre en een bestuurslid kan iedereen met veel tijd woren, kom eens met inhoudelijke zaken over bedrijven of organisaties die hij goed op poten heeft gezet of wat noemenswaardig is wat buiten zijn voetbalkwaliteiten valt. dan praten we verder !!

2 juni 2011 om 01:54

Het is eigenlijk niet echt vreemd. Het komt vaak genoeg voor dat personen die net een universitaire studie hebben afgerond meteen in de top (strategische gedeelte etc.) van een organisatie terechtkomen. Of dat zo hoort daar zijn de meningen verdeeld over...

Anyway ik denk dat je Edgar ietwat onderschat als je denkt dat hij zakelijk niet echt veel voorstelt.

2 juni 2011 om 01:57

Natuurlijk kan iedereen een eigen bedrijf beginnen.
Het staande houden is een tweede. Succesvol daarmee zijn is een derde.
Dat ambassadeur-ding is op zichzelf staand geen reden om gekozen te worden maar het draagt wel bij en betekent dat je betrokken bent en over de daarmee samenhangende onderwerpen meedenkt. Bestuurslid van de Suriname Conservation Foundation Netherlands wordt niet iedereen met veel tijd en toont meer aan dat hij bekend is met de aspecten van de functie, dezelfde functie waarop hij toezicht zal gaan houden. Het is niet zozeer de losse activiteiten maar de combinatie van die hem tot een uiterst geschikte kandidaat maken. Om het even simpel te beschouwen kan je stellen dat de RVC toezicht gaat houden op dingen die je kan opdelen in technisch, organisatorisch en financieel. Zowel met het eerst als het laatste heeft Davids meer dan genoeg ervaring. Bovendien hoeft hij het niet zelf uit te voeren, hij moet de info kunnen duiden om vervolgens aan te geven of het wel of niet goed gaat. Oftewel, je hoeft geen accountant te zijn maar je moet hem wel kunnen begrijpen als hij het je uitlegt. Als je dit, plus een master, niet toereikend vind dan zou ik graag horen wat jij verstaat onder een geschikte kandidaat voor een dergelijke positie. Zoals jij zou zeggen, dan praten we verder.

het zou kunnen hoor. Maar naar buiten toe, met intervieuws en items over hem komt hij niet echt over als een slimme en gehaaide zakenman maar natuurlijk kan ik het mis hebben. ik denk persoonlijk dat hij daar zijn mannetjes voor heeft. Ik heb hem alleen als voetballer erg hoog zitten verder heeft hij naar mijn inziens nog niks bewezen.

Het beeld wat veel mensen hebben van een commissaris is vaak een kundig en zeer ervaren persoon op bestuurlijk niveau is. Maar zoals eerder genoemd de RvC houdt alleen toezicht en kan het dagelijks bestuur van adviezen voorzien. Davids hoeft dus niet Ajax te besturen. Verder biedt een commissaris zijn netwerk en uitstraling. En aangezien Davids als enige Nederlandse voetballer in in alle drie de grote competities heeft en ook nog eens bij de topclubs, denk ik dat hij groot internationaal netwerk heeft en is hij een mooi uithangbord voor het lobbyen voor transfers

Ik ken Edgar niet goed en niet persoonlijk, maar dit had ik eigenlijk niet verwacht.
Voor Edgar zag ik eigenlijk meer een soort zij rol als goede jeugd vinden op straat o.i.d.
Je moet niet vergeten dat deze man overhoop lag met velen en daardoor ook relatief vaak van club wisselde.
Van Basten had hij niets mee, voor Ajax vond hij zich eigenlijk te goed, is vrij vaak slecht in het nieuws geweest (straatgevechtjes), heeft vele vriendinnetjes gehad en noem maar op.
De zonnebril gaat voor geen moment van zijn hoofd af, zelfs tijdens wedstrijden presteert hij het om hem op te houden.
Edgar lijkt mij gewoon niet echt het toonbeeld van waar Ajax allemaal voor staat.

Anyway, ik hoor dat de andere kandidaten vrouwen en TV presentatoren zijn.
Wat dat aangaat hadden we net zo goed een paar jaar terug in de tijd gekund en Peter R de Vries de baas laten spelen.
Tja, ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.
Ik zag liever Ronald, Edwin, Jaap en dat soort types, natuurlijk weet ook ik dat deze hier zelf niet allemaal zin in hebben, maar Edgar? Als er iemand geen club mens is...

2 juni 2011 om 08:08

Waarom hij die bril tijdens wedstrijden op heeft moet je maar eens na gaan zoeken...is niet voor de lol

2 juni 2011 om 09:23

Oh... Nou ik heb het opgezocht en moet eerlijk zijn, dit wist ik niet en past mijn mening wel een beetje aan.
Hoe dan ook, ik hoop op het beste voor Ajax en ik hoop ook dat Edgar Ajax wel trouw blijft en op positieve manier kan beïnvloeden.

Davids vind ik persoonlijk geen slechte keuze gezien zijn Ajax en algemene voetbal verleden. Overigens wist ik niet dat hij zo actief is. Hij heeft zijn eigen foundation om de integratie te bevorderen waaraan 230 wijken meedoen. Hij is oprichter van zijn kledinglijn en creatief directeur. Voor het ministerie van onderwijs werkt hij mee aan verschillende projecten. Daarnaast is hij ook nog bestuurslid van de Suriname Conservation Foundation Netherlands. Op het moment rond hij ook nog zijn MBA studie af. Dit is dus zeker geen domme voetballer zoals sommigen mensen over voetballers denken. Voor het voetbal verstand samen met Cruijff lijkt mij dit geen slechte combinatie.

Dan zijn er nog twee namen die de ronde doen, die ook vermeld werden in het volledige artikel. Paul Römer ken ik eigenlijk meer van naam, maar als ik naar zijn CV kijk lijkt mij dat ook wel een capabele man. Het feit dat hij algemeen directeur is geweest van Endemol Nederland betekend dat hij in ieder geval bestuurlijke ervaring heeft op hoog ( internationaal ) niveau.

De derde naam Marjan Olfers ken ik helemaal niet, maar zij schijnt een succesvol advocate te zijn die ook een universitair docent is op de Vrije Universiteit te Amsterdam. Zij heeft veel kennis van sport, mededingingsrecht en de juridische kanten van evenementen.

De kwaliteiten van Cruijff zijn natuurlijk al bekend dus die hoef ik hier niet te beschrijven. Al met al lijkt mij dit een goede balans voor de raad van commissarissen. Je hebt voetbal, juridische,zakelijke, bestuurlijke en Ajax kennis in een en dat is nou juist wat we zochten. Hopelijk gaat de nieuwe directie ook uit dit soort mensen bestaan.

Davids lijkt me een hele goede keuze. Hij is geestelijk onafhankelijk, eigenzinnig, standvastig en intelligent. Natuurlijk is hij wel eens betrokken geweest bij wat akkefietjes, maar wellicht wordt dat ook wat opgeblazen. Hij is qua uitstaling natuurlijk wel alles waar Ajax zo'n beetje voor staat. Denk dat Cruyff ook een zwak voor hem heeft, ondanks dat hij hem als speler vaak bekritiseerde. Hoewel, vaak bekritiseren trainers spelers waar ze een zwak voor hebben om ze aan te sporen er meer uit te halen. Bij mindere spelers heeft dat geen zin. En daarnaast wil Ajax denk ik geen kabel-gezeur meer. Davids hoort gewoon bij het clubje De Boer, Bergkamp, Jonk. Klaar.

In één woord: verrassend. Verrassend dat hij is voorgedragen voor de RvC van een grote voetbalclub en verrassend ook dat hij een universitaire studie heeft gedaan aan Oxford, zoals ik hier lees. Ik vind hem in zijn contacten met de pers en andere mensen niet werkelijk goed, hij is niet altijd even slim in zijn uitingen (ik kan me dat schandaaltje op het EK waar hij weggestuurd werd nog herinneren). Maar goed, misschien is hij de afgelopen jaren wel een communicatief pareltje geworden.

bij het noemen van een speler uit die tijd zou ik eerder denken aan Seedorf als hij gestopt is met voetballen dan aan Davids, maar blijkbaar heeft hij er ook de kwaliteiten voor. Ben benieuwd, in ieder geval succes!!
Nu Kluivert nog als spitsentrainer aub.....

Dit is wel een verrassing te noemen. Uiteraard had ik wel een mogelijke lijst in me hoofd maar daar zat deze naam totaal niet bij. Of het goed is? We zullen het afwachten. Ik denk dat Davids zeker wel iets kan toevoegen bij Ajax. Kunnen ze hem gelijk een paar uur op het veld zetten om de spelers eens de nodige agressie bij te brengen.

ik verbaas me echt over veel van de reacties hierboven.. er worden redenen aangevoerd waarom Davids niet geschikt zou zijn die over het algemeen gebaseerd lijken te zijn op zijn uiterlijk (niet blank) en op berichtgeving in de roddelbladen...

Er wordt door velen voorbij gegaan aan de activiteiten die worden genoemd waar hij als initiatiefnemer, directeur of ambassadeur bij betrokken is.. Deze activiteiten kan Davids niet zomaar doen zonder dat hij een bepaald denk niveau bezit.. laat staan dat hij dan een studie zou kunnen volgen en afronden...

Als je zijn CV bekijkt zonder dat je de naam Davids er bij zou zien staan zouden vele onder de indruk zijn en vinden dat het een aanwinst zou zijn voor welke organisatie dan ook.. Maar omdat Davids geen 'pleaser' is en gewoon zijn eigen mening geeft, zonder dat het hem uitmaakt of mensen hem welk 'leuk' vinden, hebben veel mensen meteen een negatief oordeel over hem..

Het feit dat Davids in de rvc plaats WIL nemen is juist een heel mooi gegeven.. Ik ben er van overtuigd dat hij weet waar hij aan begint en ook volledig begrijpt wat de functie inhoud.. Davids is juist niet het type dat daar voor zijn eigen glorie gaat zitten maar het doet voor Ajax.. Davids is juist wel een teamplayer.. dat heeft hij toch al die jaren bewezen? En lees er de interviews van zijn (ex)teamgenoten maar op na.. Davids was altijd bezig met het team en zijn medespelers.. Dat hij met 1 of 2 trainers in botsing is gekomen kan liggen aan zijn rechtvaardigheidsgevoel of zijn eigen sterke mening.. niet altijd goed of erg handig natuurlijk.. maar kom op mensen, geef iemand ook de kans om te groeien als mens!

en dan nog ff tegen 2 mensen hier boven..

@none .. Als jij niet weet waarom hij een (zonne)bril draagt, ook tijdens de wedstrijden dan ben je of niet ouder dan 12 of je weet zo weinig van voetbal en de mensen die het spelen dat je opmerkingen gewoonweg niet serieus te nemen zijn.. Edgar voelde zich helemaal niet te goed voor Ajax.. Ajax vond hem te oud..

@beckhams.. wat ben jij een trieste gozer zeg..

Hahaha Edgar Davids als commissaris! Wie had dat ooit kunnen denken? Wat een vreemde kandidaat.

2 juni 2011 om 15:25

Is dat weer een vooroordeel?

3 juni 2011 om 01:08

ach het is een psv fan
hij kan het ook niet helpen dat hij bijna altijd negatief over ajax is... (naja kan hij wel maar hij wil het niet )

wat wordt davids onderschat zeg...ik was en ben fan van hem hoor laat ik dat eerst zeggen maar veel mensen hier weten blijkbaar niet wat hij kan... hij is namelijk tegenwoordig oprichter van de Svbn, de straatvoetbalbond Nederland, hij heeft een universitaire opleiding economie gedaan in oxford en is momenteel bezig met zijn master business administration... (en zie ook de reactie van Am*dammer hierboven)
er wordt wat lacherig over hem gedaan wat ik vrij onbenullig vind...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren