Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Dat Ajax zó snel was, liet zien hoe serieus het was'

Laatste update:

Maandag zette Theo Janssen zijn handtekening onder een tweejarige verbintenis bij Ajax. De 29-jarige middenvelder werd vorige week maandag benaderd door de club, die toen net één dag landskampioen was. “Toen dacht ik ‘het is een leuke en zeker grote club’. Ajax is landskampioen geworden en speelt volgend seizoen in de Champions League. Het was al snel duidelijk voor mij dat ik hier wilde komen. En de trainer (Frank de Boer, red.) wilde mij er graag hebben.”

/

De laatste week ging het snel; Janssen werd voor het weekend al medisch gekeurd en Ajax zag geen obstakel in de transfer, aangezien de international een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract had staan. Drie jaar lang diende hij FC Twente, waarmee hij drie trofeeën (landstitel, KNVB-beker en Johan Cruijff Schaal) pakte, nu gaat hij aan de slag bij de recordkampioen van Nederland.

“Dat Ajax er zó snel bij was, terwijl de transferperiode nog maanden duurt, liet al zien hoe serieus de club was”, aldus Janssen. Zijn laatste duel als FC Twente-speler was tégen Ajax, zijn eerste duel als Ajacied zal plaatsvinden tégen FC Twente (Johan Cruijff Schaal). “Het is heel bijzonder. Ajax en Twente hebben veel wedstrijden uitgevochten. Ik kijk uit naar de Johan Cruijff Schaal. Dan kan ik iedereen laten zien dat ik de juiste keuze heb gemaakt”, vindt ook Janssen.

Over FC Twente heeft hij niets kwaads in de zin. “Ik heb er drie jaar met veel plezier gevoetbald en ik heb altijd een goede band gehad van de supporters.” Nu moet hij een band zien te creëren met de achterban van Ajax. “Het voelt zeker heel goed en ik hoop dat ik kan laten zien wat ik kan”, kondigt Janssen aan. Hij tekende een contract tot en met het seizoen 2012/13.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 mei 2011 om 18:10

hij wilde inderdaad het liefst naar het buitenland daarom begrijp ik niet helemaal dat hij naar ajax gaat, maar ik denk dat ajax een goeie club voor hem is en ajax ook blij is met hem. Ik ben benieuwd hoe hij het bij ajax gaat doen. Ik hoop voor hem dat hij ook weer daar een goed seizoen gaat spelen.

23 mei 2011 om 18:12

Dat moet Joop ook de Twentesupporters op het hart drukken. Geen fluitconcert maar een ode aan Theo. Ik bedoel: Waarom Theo uitfluiten als hij je 3 seizoenen hard heeft geholpen? Als hij dit spel niet had kunnen laten zien bij Twente. Dan was het heel anders gegaan

23 mei 2011 om 18:29

Misschien was er wel geen concrete belangstelling van het buitenland of in iedergeval nog geen intresse van de topclubs waar janssen heen wilt. Waarschijnlijk heeft hij daarom voor ajax gekozen toen zij intresse toonde, met een 2 jarig contract kan hij nog 1 jaartje voor ajax spelen en dan kan ajax nog wat over houden aan een transfer. Bij ajax is de kans groter op een transfer naar een goede club dan bij Twente en bovendien heeft janssen al eerdeer aangegeven graag een keer bij ajax te kunnen spelen

23 mei 2011 om 18:34

Janssen wil niet te ver weg van Arnhem, zijn maten en bier. Ik zag hem echt niet naar het buitenland gaan..

23 mei 2011 om 18:40

2 jarig contract met een eenzijdige optie voor Ajax om het met nog 1 jaar te verlengen he.

23 mei 2011 om 19:01

@ Gristal
Dat ben ik met je eens. Echter, een transfer van Twente naar Ajax, dat ligt hier in Enschede erg gevoelig. Persoonlijk vind ik het ook schande dat Theo naar Ajax gaat. Overstappen naar een directe concurrent, daar scoor je in Enschede geen punten mee. Uitfluiten zal ik Theo niet doen.
Wat mij wel verbaasd is dat er heel weinig mensen in Twente er rouwig om zijn. De voetballer Theo was hier geliefd, maar de mens Theo is hier berucht.
Familieman uithangen tegenover de pers, maar wel iedere zaterdag jonge meiden het bed in praten...

23 mei 2011 om 19:18

@d_enschede

Neem het allemaal niet zo serieus joh... Je herinnert je natuurlijk ook wel de transfers Boschker, Bakircioglu en topvoetballer Wielaert toch nog wel... Allemaal dragende spelers voor het team, maar hopeloos gefaald bij Ajax. We zullen wel zien wat het wordt.
Oh en een ander pluspunt, des te meer jonge meiden er voor jou overblijven

23 mei 2011 om 19:24

Als hij naar duitsland was gegaan had je hem het allerbeste gegund en had je je laatste zin niet gezegd. dan waren het alleen maar complimentjes geweest. Je denkt wel dat de mensen niet rouwig zijn, maar twente raakt haar beste speler kwijt. en je kraakt hem af. een echte goede fan ben jij, als je kijkt wat hij allemaal gedaan heeft voor fc twente.

23 mei 2011 om 19:25

Een overgang van welke speler bij elke club dan ook naar Ajax, ligt gevoelig.
Wellicht om dat men in Nederland of voor Ajax is en anders tegen, kan me vorig jaar herinneren dat er in de stadions op de laatste speeldag werd gejuicht, tegen Ajax en de prestaties van de eigen teams op dat moment minder belangrijk waren
Wat hij doet op zaterdag ja, zo ken ik nog wel een aantal voetballers

23 mei 2011 om 20:13

@ D_enschede.

Tjah dat ligt meer aan jullie denkwijze en gedachte dat jullie de grootste club in NL zijn. Wanneer gaan jullie in Enschede nu eens doorhebben dat PSV en Ajax op elk gebied veel groter zijn dan Twente??

En dat er weinig mensen in Twente rouwig om zijn is gewoon hypocriet gedrag. Paar weken geleden was het nog de beste speler van Nederland en nu hij naar Ajax gaat is hij onbelangrijk en niet erg...de Twentesupporters laten zich de laatste week echt kennen.

23 mei 2011 om 20:35

Ach ja, een beetje teleurgesteld zijn mag toch best? Geen enkele supporter van welke club dan ook ziet (een van) de beste speler graag naar een concurrent/rivaal vertrekken. Als fan mag je daar best ontevreden mee zijn, vind ik. Bovendien trekt dit ook allemaal weer bij.

23 mei 2011 om 20:36

@ajacied 777
Dit is onzin natuurlijk...
Een grote club is een perceptie wat jij groot vind hoef ik niet groot te vinden. Dus dat raakt kant nog wal en als jij groter wilt wezen als Twente, so be it laat Twente maar Twente zijn.
Wat verwacht jij nu dat alle supporters fan worden van Ajax nu Theo naar amsterdam gaat...?
Want jou bewering klopt niet dat de Twente supporters niet rouwig zijn, in mijn beleving zijn ze dat wel. Waar anders denk jij waar die reacties vandaan komen. Ik had het ook graag anders gezien, desondanks hoop ik dat hij slaagt bij Ajax maar dat wij volgend jaar deze tijd wel boven Ajax eindigen en als dat niet geval is komt er vast wel een moment dat het zeker weer gaat lukken. Zo kent iedere club zijn ups en zijn downs.

23 mei 2011 om 21:10

Ik begrijp niet meer waarom ze bij VI Twente zon slimme club vinden. Je doet Janssen toch eerder gratis weg naar HSV ofzo dan naar Ajax. Ajax is op dit moment de grootste concurrent voor Twente om voor de titel tespelen en door Janssen te verkopen maak je het ajax wel een stuk makkelijker.

23 mei 2011 om 22:19

@fdennis ze moesten het bod wel accepteren, aangezien er een clausule van 3.2 mln in het contract van Theo stond.

23 mei 2011 om 18:11

Misschien sommigen.... maar ik gun Theo z'n transfer ook al is het naar Ajax. Ik hoop dattie er slaagt en daar ook mooie jaren gaat beleven.

Welkom Theo, hier ben je op je plek!

23 mei 2011 om 18:15

Waarom denk je dat? Waaruit blijkt dat? Wat een onnozele opmerking zeg...

23 mei 2011 om 18:16

Dit seizoen de beste speler van de Eredivisie. Nu de beste speler bij de beste club.
Lijkt me duidelijk.

23 mei 2011 om 18:18

Wat is dat voor kinderachtige onderbouwing. Dit zijn toch gewoon opmerkingen van het niveau 0. De arrogantie straalt er weer vanaf... Het zal de leeftijd zijn gok ik...

23 mei 2011 om 18:30

Het hoeft niet onderbouwd te worden, want het is een feit.

Janssen is speler van het jaar geworden en Ajax is kampioen.

23 mei 2011 om 18:33

Wat is hier raar aan? De beste club is degene die aan het eind van het seizoen bovenaan staat. En Theo wil ook wat in de CL laten zien voor eventueel EK 2012

23 mei 2011 om 18:35

@elmo1981

Om over de twentse arrogantie niet te spreken,.
Persoonlijk kom ik uit Twente en mensen hebben hier voldoende reden gehad tot arrogantie, maar die arrogantie is in tegenstelling tot de Ajax arrogantie nooit veroordeeld.

Persoonlijk heb ik niks tegen arrogantie, maar dan is het of beide arrogant of beide zelfverzekerd. Je ka niet de ene zelfverzekerd noemen en de andere arrogant.

Daarnaast is het op dit moment inderdaad een feit zoals hierboven gezegd is, de club die kampioen is is de beste. Om het dan op leeftijd te gaan spelen, dát is pas kinderachtig.

23 mei 2011 om 18:36

Kampioen van de armoede dan alsnog, je kan het nou wel leuk laten klinken maar het stelt natuurlijk ook niet veel voor kampioen worden in Nederland. Kijk maar hoe geweldig het in Europa gaat ieder jaar.

23 mei 2011 om 18:37

Dus daarom past hij automatisch bij Ajax?? Dit meen je toch niet serieus? Het niveau zakt hier heel snel... Het gaat om de opmerking: Hier ben je op je plek.
Was hij dit bij Twente niet dan?
Ik ben eigenlijk gek dat ik hier nog op in ga. Het zijn een paar overhypte kleuters die te blij zijn dat ze op 2 punten eindelijk na 7 jaar weer kampioen zijn en nu verwachten dat Ajax dit nu wel even jaar op jaar zal herhalen.
Kom van die wolk af, gedraag je normaal en help jezelf even herinneren dat je er ook 7 jaar naast gepist heb.
Doe die ongepaste arrogantie weg en onderbouw je zaken normaal ipv Ajax is de beste en bla bla bla.

23 mei 2011 om 18:39

@assyrian, noem je dat onderbouwen dan? Als je dat onderbouwen noemt is het of leeftijd of een intelligentiekloof.

23 mei 2011 om 18:45

Wel altijd leuk dat je zegt dat ze hun reacties niet onderbouwen, dat je het gelijk met leeftijd gaat associeren. Omdat jij misschien wat ouder bent, hoeft dit niet gelijk te betekenen dat jongere mensen gelijk minder zijn.

23 mei 2011 om 18:47

@elmo1981
in de 7 jaar dat we geen kampioen werden, vonden we ons nog steeds de beste club, wanneer wij dit moesten onderbouwen refereerde wij aan ons verleden...maar dat was dan niet zo want in dat jaar was twente of az of psv kampioen en dus was die de beste volgens mensen zoals jij...wij mochten dan ook niet kijken naar ons verleden...nu zijn we kampioen en kijken we niet naar het verleden (de afgelopen 7 jaar dan vooral) is het weer niet goed....

23 mei 2011 om 18:51

@ Elmo1981

Grappig dat jij het over leeftijden en onzinnige reacties hebt terwijl je zelf volgens mij nog 9 bent ( ondanks dat je bij je naam 1981 hebt staan is dat onmogelijk want een volwassen vent reageert niet zo ).

Als jij een mening niet mag hoef je er niet meteen op te reageren, dat is namelijk kindergedrag.

23 mei 2011 om 18:53

@elmo1981, ga er dan ook niet op in als je het allemaal zon onzin vindt. Als iemand vindt dat Theo bij Ajax op zn plek is dan kan dat om 1000 redenen zo zijn, ook 'gewoon' gevoelsmatig. Dat heb ik persoonlijk ook.

Ik denk dat Theo het wel met onze supporters kan vinden. Hij is iemand waar elke supporter zich mee kan identificeren en laat zich graag in het supportershome doen. Dan maak je bij Ajax als snel vrienden want de rest zie je bar weinig.
Overigens liggen de Ajax en Twente supporters elkaar enigszins, in tegenstelling tot bijna elke andere club. Dat maakt de overgang voor de (diehard) Twente fans wat makkelijker denk ik.

23 mei 2011 om 18:56

@yannickdiemen Gelukkig is jouw reactie nu erg volwassen, mij 9 noemen.... En dat voor iemand die zelf 25 is. Je snapt toch wel dat ik hier nu hard om moet lachen

23 mei 2011 om 19:07

kijk dit bedoel ik

23 mei 2011 om 19:11

De leeftijd? Wie komt er uit ´81 en loopt er rond met een Elmo-avatar??

23 mei 2011 om 19:35


@bytincident!

Hahahahaah, geniale opmerking.....ik heb er maar een groene van gemaakt

Elmo vergeet dat de beste clubs vaak opzoek gaan naar betere of de beste spelers van een team. Maar hij vind zoiets weer arrogant..., omdat het van Ajax komt!

Tja, de feiten liegen er niet om..., maar om zo een mening kan je toch niet boos worden....let it go Elmoo!

23 mei 2011 om 19:46

Allemaal heel leuk en aardig, maar hij is nou weer weg

23 mei 2011 om 19:54

@elmo1981

U is feyenoorder en uw minst favoriete club is Ajax volgens uw profiel. Vind u het dan erg dat ik bovenstaande beweering van Bytincident niet ga onderbouwen?

Uw post is gebaseerd op pure jaloezie. Beetje jammer. Ik snap uw frustratie dat een topspeler voor Ajax kiest en niet voor Rotterdam zuid waar hij ook meer dan zeker van waarde kon zijn. Maar mischien is het verstandig dat u dan niet reageerd in dit topic? Gun Theo zijn transfer, gun Ajax haar versterking. Volgens mij gunnen de meeste van ons Feyenoord ook eerherstel en een hogere positie dan waar zij nu staan, aangezien dat onder hun niveau is. U bent zeker ook het type dat alle Ajaccieden arrogant vind? Wat u nu doet is ook pure arrogantie; iemand zijn mening afkraken omdat u niet dezelfde is toebedeeld.

23 mei 2011 om 19:58

elmo1981

Tuurlijk is het niet onderbouwen, zijn hele reactie slaat nergens op.
Daarom vind ik het ten eerste ook zo dom dat je er op ingaat en ten tweede dat je dan in je reactie de fout in gaat. Daarnaast is leeftijd niet altijd de oorzaak van een slechte reactie, dit bewijst bijvoorbeeld LFC dag in dag uit, maar met hem veel andere. Ik zal niet beweren dat alles wat ik zeg klopt, maar ik vind toch wel dat mijn reacties meestal goed onderbouwd en geformuleerd zijn.

23 mei 2011 om 20:12

@elmo1981, kan je wel steeds gaan roepen dat mensen niks onderbouwen, maar naar mijn mening is het hier geen debatclub. Als iemand hier enthousiast will zeggen dat een voetballer 'op zijn plaats is' dient dit niet door een of andere overbejaarde zak te worden bekritiseerd als 'kinderachtig' of 'niet onderbouwd'. Ga je lectures over argumenteren en feitelijke onderbouwingen toch ergens anders spuien!

ON: Ik hoop dat Janssen het niveau weer kan halen wat hij bij Twente deed! Ik zie vooral de positieve invloed op het spelinzicht en handelingssnelheid van Eriksen als mogelijke positieve externaliteit van deze transfer, los van het spel van Janssen zelf.

23 mei 2011 om 20:16

Het zit je wel diep he!!?? Je spreekt iemand aan op zijn argumenten en onderbouwing maar je eigen post zit alleen voor frustratie en zonder een enkel argument.

23 mei 2011 om 20:20

volgens hoor ik hier een ''licht'' gefrustreerd iemand???

23 mei 2011 om 21:13

Elmo1981 Simpele onderbouwing Ajax speelt 100% zeker CL dus is het gewoon een stap hoger. Ook neem ik aan dat hij een financiële vooruitgang boekt.

En wat hier gezegd word klopt. Ajax was de beste dit seizoen en is de beste van Nederland. Ook hebben we de meeste prijzen in de kast staan.

24 mei 2011 om 00:29

Daarom zijn Twente en PSV nog ver gekomen in de EL, keken er meer dan 80(!) landen naar de ontknoping en worden elk jaar de beste spelers uit Nederland weggekocht... Kampioen van Nederland worden is heel moeilijk...

23 mei 2011 om 20:49

De hele discussie over leeftijden en al dat kinderachtige gedoe ga ik niet aan meedoen, maar net als elmo1981 vind ik Theo Janssen in eerste instantie niet bij Ajax passen. Niet gebasseerd op feiten, maar gewoon een gevoel, net als anderen het gevoel hebben dat hij wel bij Ajax past. Mijn gevoelens komen van het feit dat Martin Jol na zijn vertrek door enkele vooraanstaande Ajacieden werd bestempeld als iemand die totaal niet bij de Ajax cultuur paste. Niet alleen door het spel dat Ajax speelde, dat doet nu ook niet ter zake trouwens, maar door hoe hij zich presenteerde. Dat trainingsjack, zijn pet en wat lompe voorkomen, pastte niet bij de cultuur. En nu wordt Janssen gehaald, ook niet bepaald iemand die uitblinkt in goede manieren en er ook niet uitziet als iemand die duizenden euro's per maand verdient.

Dat vind ik raar, verder maakt het me niet zo heel veel uit dat hij naar Ajax gaat, ook al ben ik voor Feyenoord. Ik vind het belangrijker dat die volgend seizoen eindelijk eens gaan voetballen, dan me op te winden over Ajax-onderwerpen.

23 mei 2011 om 23:42

Jol liet Ajax spelen op een manier die niet bij de club paste, daarnaast haalde hij een aantal afdankertjes uit het buitenland. Dat hij een pet droeg en een trainingspak tijdens wedstrijden vond men totaal geen probleem. Theo Janssen is een aanvallend ingestelde middenvelder met een magistraal linkerbeen, zal mij dan ook een worst wezen wat ie buiten het veld doet en niet laten kan. Het enige dat telt zijn prestaties op het veld. Ik denk dat hij uistekend bij Ajax past, maar de tijd zal het leren.

Ben benieuwd hoe die band gaat worden..
Hij werd vorige week zondag nog aan alle kanten uitgefloten en zelfs bekogeld met golfballen.
Ook hebben ze hem proberen te kwetsen met een grote foto van Moeliker.
Maar nu zal het Ajax publiek wel met hangende pootjes z'n excuses aanbieden en hem gaan toejuichen.

23 mei 2011 om 18:17

ik denk dat dit niet persoonlijk was, maar puur om de beste speler van de eredivisie uit zijn spel te halen.
ik denk dat hij dat zelf ook wel weet, want waarom zou je hem haten? prima speler en heeft nog nooit iets over ajax ofzo gezegd. wij (ik ook) waren gewoon bang voor hem.

23 mei 2011 om 18:19

Die band wordt prima.
Theo kan hier wel tegen. Ajax spelers worden ook overal uitgefloten. Die foto's zijn smakeloos en met voorwerpen gooien valt ook niet goed te praten. Maar gelukkig zijn dat acties van enkele idioten waarmee ik mij als Ajax-supporter niet identificeer en ik weet zeker de grote meerderheid van de Ajax supporters met mij.

23 mei 2011 om 18:22

tja ik kan me nog herinneren dat jan van halst structureel werd uitgescholden toen hij voor twente speelde om later als een held in de armen gesloten te worden. zo gaat dat met de beste speler van je tegenstander.

23 mei 2011 om 18:26

Het is maar een klein deel van het publiek die daar verantwoordelijk voor is. 55.000 andere supporters in de arena kunnen daar natuurlijk niets aan doen. Ik denk dat het ajax-publiek theo zal accepteren zoals hij is.

Ajax krijgt zo wel een heel goed team voor de eredivisie.

Vermeer/stek
Van der Wiel
Vertonghen
Alderwiereld
Boilesen
Jansen
De Zeeuw
Ebecilio
Eriksen
Sulejmani
De jong
23 mei 2011 om 18:40

Zolang Frank de Boer bij Ajax blijft zal er altijd 4-3-3 gespeeld worden, dus die opstelling kan de prullenbak in,

Ik ben wel benieuwd wie er plaats gaat maken voor Theo.

23 mei 2011 om 18:45

Dan schuif je Ebicilio en Sulejmani iets door dan heb je ook 4-3-3......

23 mei 2011 om 18:31

ach ja...de paar sneue lui die in t stadion zitten met een foto van moeliker heb je overal.
Dat zijn geen supporters.

en verder is de voetbalwereld simpel..de ene dag speel je bij twente en fluiten ze je uit..de volgende dag speel je bij ajax en zijn ze je grootste fan.

23 mei 2011 om 18:47

Ach dan doen ze om hem uit de kast te lokken. All part of the game, alleen kozen ze wel degene die daar zich volgens mij weinig van aantrekt.

Komt helemaal goed met Janssen bij Ajax. Hij past gewoon in het plaatje, een fysieke speler op het middenveld.

Gefeliciteerd Theo! Welkom bij Ajax!!

Dit is de verkeerde keus die je hebt gemaakt.
Je zult er niet slagen en snel vergeten zijn, het is daar toch anders dan bij een provincieclub zoals zovelen dat noemen.

23 mei 2011 om 18:24

Daar ben ik het niet helemaal mee eens,
Ik denk dat Jansen het redelijk gaat doen.
Hij lijkt mij de perfecte speler voor ajax als club.
Maar als hoe 'ze te werk' gaan totaal niet.
Ajax is een club dat meer in de jeugd investeert en daarom denk ik dat hij het niet gaat halen net als El hamdoui. Die het dit seizoen volgens mij goed gaat doen.

23 mei 2011 om 19:01

@bokkies,

En dat zeg je omdat.....?
Hou Aub je Negatieve opmerkingen voor je. Hoe weet het nou weer? Heb je een glazen bol waar je in kan kijken en zien dat hij niet zal slagen?

Je bent welkom Theo, kunnen we tenminste gevaarlijk zijn met spelhervattingen. Ben blij dat je voor Ajax wilt spelen.

het enigste wat Theo kan doen om respect af te dwingen bij de supporters is om zijn voeten te laten spreken
Gogogo Theo
Echt een type speler die ajax nodig heeft, een 'schoffie'

23 mei 2011 om 18:23

nee hoor.
hij mag ook een biertje komen drinken in het supportershome.

Eindelijk!! Goed gedaan van Ajax. Eindelijk eens een goede transfer in de afgelopen jaren (op een aantal na dan).

wel slim, want anders ging hij misschien naar een andere club, want hij wou graag weg bij twente, ik denk dat ajax wel een goeie club voor hem is

Ik ben blij met deze aankoop. Een kracht die we juist nodig hebben. Tevens wou hij dit denk ik omdat hij zich nog wil laten zien aan Bert voor het EK 2012. Dat jij je thuis voelt Theo.

Ik ben nooit een groot liefhebber geweest van Janssen als persoon en heb tijdens de wedstrijden ook lekker gefloten naar hem en geschreeuwd naar hem, maar als voetballer heb ik hem wel hoog zitten. Kortom, het komende jaar zal ik hem als voetballer respecteren, maar ik zal niet gelijk hypocriet gaan zitten slijmen over wat voor geweldig persoon hij nu opeens kan zijn. Nee.

Ik gun het hem van harte.
maar weetje nou wat ik zo raar vind?
Nou zegt hij hier: “het is heel bijzonder. Ajax en Twente hebben veel wedstrijden uitgevochten. Ik kijk uit naar de Johan Cruijff Schaal. Dan kan ik iedereen laten zien dat ik de juiste keuze heb gemaakt”, vindt ook Janssen.

Wie heeft hem ooit verteld dat hij de verkeerde keuze gemaakt heeft?
Als Joop munsterman dat gedacht had dan had die hem nooit laten gaan?

Naja veel plezier daar in Amsterdan. We zullen je missen.

23 mei 2011 om 18:13

Joop had daar niet zoveel tegen in te brengen. Gelimiteerde Transfersom.

23 mei 2011 om 18:28

wat snap jij niet aan een gelimiteerde transfersom?! munsterman Moest hem laten gaan als hij wou en de club komt met het bedrag wat in het contract staat...

Ajax is altijd al slagvaardig geweest onder de Boer. Dat laten onder andere de vastgelegde talenten ook weer zien. Tevens verwacht ik nog wel wat van Ajax op de transfermarkt. Voor ik dat hier helemaal uiteen ga zetten laat ik eerst maar even iedereen speculeren.

Tevens denk ik dat niemand bij twente hem deze stap kwalijk neemt, iedere andere speler van twente had hetzelfde gedaan; financieel en sportief een stap omhoog, iedere speler wil het hoogst haalbare.

23 mei 2011 om 18:13

Brama, Ruiz, Douglas, gaan allemaal zeker niet naar ajak

23 mei 2011 om 18:15

Dat is ook wel logisch. Brama is een echte Tukker. Ruiz is toe aan een stap hoger. Een andere competitie dus. En Douglas is niet het type dat Ajax nodig heeft. Hij kan soms heel raar doen. Dat vindt Ajax niet passen bij zichzelf

23 mei 2011 om 18:20

@gristal ik weet wel zeker dat Ajax Douglas heel graag zou hebben. Je onderbouwing is nogal merkwaardig te noemen vind ik.
Douglas zou een prima, maar dan ook prima verdediger zijn voor Ajax.

23 mei 2011 om 18:22

Nee, jouw reactie is provocerend richting Douglas, en vraagt om een reactie terug. Dus Ajax vind dat niet nodig? nou waarom wel dan Suarez, Verthongen halen?

23 mei 2011 om 18:23

Jammer dat je zo kinderachtig Ajax fout moet schrijven, zegt wat over het niveau. Maar dat terzijde, Brama en Douglas hebben we niet nodig, we hebben zelf al voldoende klasse in huis op die posities. Ruiz zal denk ik niet heel erg lang meer bij Twente spelen, is het niveau gewoon ontgroeid. Ik verwacht dat Ajax alleen nog een spits aan gaat trekken.

23 mei 2011 om 18:26

@jordfct. Provocerend? Twente - AZ & AZ - Twente zijn voorbeelden. Ik ga zo nooit door het lint als ik een rode kaart krijg, gewoon accepteren en de douche opzoeken

23 mei 2011 om 18:34

@gulio
Ik denk behalve aan een spits toch nog aan een centrale verdediger.
Oleguer is einde contract, Ajax heeft dan in feite alleen Vertonghen Alderwereld en Ooijer. Daar kan wat mij betreft nog wel eentje bij, zeker als de interesse in Vertonghen groter wordt.

23 mei 2011 om 19:20

en wie haal je er dan uit, verthongen of alderweireld?? Die opbouwend ijzersterk zijn, douglas is daar veel minder in. Ajax zoekt opbouwende verdedigers, waarbij verhtongen aanvoerder is en alderweireld een vrij groot talent, nee aan douglas heeft ajax niks...

23 mei 2011 om 19:35

Vertonghen en Alderweireld zijn ook mijn eerste keus, maar met alleen Ooijer op de bank is dat wel heel magertjes. Ik pleit vooral voor een extra centrale verdediger dit hoeft niet per se Douglas te zijn.

Om toch maar op Douglas in te gaan als eventuele mogelijkheid: Jouw argumenten wat betreft de opbouwende kwaliteiten van Douglas kloppen, aan de andere kant is Douglas verdedigend sterk, kan verdedigend en aanvallend koppen en hij is snel, deze snelheid kan een ploeg die veel op de helft van de tegenstander speelt en dus veel ruimte in de rug heeft, zoals Ajax, goed gebruiken.

23 mei 2011 om 21:02

@gristal,
maar dat is toch juist des Ajax? Verthongen en Suarez gingen/ gaan ook vaak door het lint.

23 mei 2011 om 21:48

@ Elmo, nee jij onderbouwt het goed zeker? Je moet andere mensen niet afbranden als je zelf ook alleen maar onzin uitkraamt (zonder onderbouwing). Ajax heeft Douglas helemaal niet nodig, met Toby en Jan hebben we twee Cv's die gelijkwaardig zijn. Zoals eerder al gezegd werd zijn ze opbouwend ook nog eens een stuk sterker.

Overigens, Douglas heeft laten zien een kort lontje te hebben, zo iemand hoeven we bij Ajax echt niet te hebben.

23 mei 2011 om 21:51

@jordfct, Suarez en Jantje door het lint? Dan mag jij die beelden eens voor mij opzoeken op youtube, ik denk dat je verrekte weinig zal vinden. Suarez liet zich misschien gaan met dat 'bijt incident', maar zij zijn nog nooit zo door het lint gegaan als die Douglas. Man man man, hoe die vent zich liet gaan was gewoon ronduit beschamend.

23 mei 2011 om 18:13

Financieel is het waarschijnlijk wel een stap omhoog, maar sportief? Twente is de afgelopen 3 jaar 2 keer hoger geëindigd dan Ajax.

23 mei 2011 om 18:19

@ downtoearth
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst kan ik het ook gooien op het feit dat ajax record kampioen is.... dus dat raakt kant noch wal!

on: welke club zou niet een theo janssen willen hebben? Elke club inc. europese topclubs kan iemand als hem wel gebruiken, zn goeie traptechniek dat ie de bal gewoon op iemands hoofd legt om hem erin te koppen... type beckham

23 mei 2011 om 18:21

Dit jaar is Ajax sportief hoger, zoals Twente dat vorig jaar was en het jaar daarvoor AZ. Voor nederlandse clubs is het gewoon lastig om de voorronde CL door te komen, waardoor de kampioen toch wel een groot voordeel heeft t.o.v. de nummer 2.

23 mei 2011 om 18:28

En de afgelopen 30 jaar ook maar 3x hoger geindigt

Natuurlijk is het verschil op financieel vlak groter maar met alle respect voor Twente , Ajax is nog atlijd een grotere club , ook op sportief gebied. Kijk alleen al naar de doelstelling van Twente , eindigen bij de eerste 5 terwijl men bij Ajax de titel heeft als doel en mocht dat niet lukken dan 2de zodat er alsnog CL voetbal kan worden afgedwongen. Janssen wil CL spelen en Ajax heeft als doelstelling ieder jaar CL te halen, wel even wat anders dan Twente waar het doel EL is.

23 mei 2011 om 19:02

Weken lang wordt er geroepen dat het verleden niet telt! Dit jaar is ajax kampioen en is het geen stap omhoog omdat twente 2 x hoger geeindigt is dan ajax:-) Ook sportief gezien is ajax en ook psv een stap omhoog, daar moet je kampioen worden en bij twente mag je! Dat is niet lullig bedoelt want het zal me een zorg zijn wie er kampioen wordt! Zodra twente ook kampioen moet worden is de druk, de aandacht pas hetzelfde.

23 mei 2011 om 19:39

Natuurlijk is het een stap omhoog want of AZ, Twente, Groningen of Heerenveen bijvoorbeeld een paar seizoenen hoger eindigen wil niet zeggen dat ze als club ook groter zijn dan Ajax. Op zich ben ik wel blij met deze transfer, ondanks dat ik absoluut geen fan ben van de persoon Theo Janssen. Maar hij heeft wél wat we missen bij Ajax, een echte vechter met een topmentaliteit in het veld(daarbuiten iets minder helaas) en een briljante pass/voorzet. Dat is de ontbrekende schakel, dus als we verder alles bij elkaar houden durf ik me aan de voorspelling te wagen dat we volgend jaar weer kampioen worden. En Ajax heeft Janssen indirect eigenlijk gratis opgehaald. Je betaalt 3 miljoen aan de concurrent die je daarmee dermate verzwakt dat ze de voorronde van de CL never nooit niet zullen overleven. Zelfs mét Janssen was dat al hele lastige opgave geworden. Maar doordat Twente het waarschijnlijk niet gaat redden krijgt Ajax het volledige bedrag van de televisiegelden, dit loopt in de miljoenen en dat kun je dan wegstrepen tegen de transfersom die voor Janssen betaald is. Prima deal, zowel sportief als financieel!

24 mei 2011 om 01:09

Zeker hoger op, hij speelt nu 100% zeker CL

23 mei 2011 om 18:15

doe eens een openingetje dan... ben wel benieuwd. Vertel maar wat je denkt dan kunnen we het achteraf op waarde schatten ... Misschien toch wel Seedorf??

23 mei 2011 om 19:30

Jij denkt echt dat Ajax de beste club van de wereld is hè?

Het is inderdaad financieel een stap omhoog voor Theo omdat Twente niet zulke belachelijke salarissen betaald. De verhoudingen komen dan helemaal scheef te zitten. Voor de rest zie ik geen vooruitgang in deze transfer...

23 mei 2011 om 20:29

Ajax is in alle opzichten een grotere club dan Twente en zal dat hoogstwaarschijnlijk ook altijd blijven. Maar tegenwoordig (de laatste 3 à 4 jaren) zijn ze in sportief opzicht ongeveer gelijkwaardig. Een sportieve verbetering is het dus niet, maar Theo was toe aan een nieuwe stap en kan bij Ajax inderdaad meer verdienen. Twente wil doorselecteren en doorgroeien en kan daarbij de opbrengst van Janssen goed investeren in jongens waar nog groei in zit.

Blijft alleen wel een merkwaardige stap voor iemand die zegt dat hij uitgekeken is op de Nederlandse eredivisie, er alles al gewonnen heeft wat er te winnen valt en zich niet meer kan motiveren voor wedstrijden als Roda-uit.

Twente en Theo hebben de afgelopen drie jaar veel aan elkaar gehad. Laten we dat als fans blijven koesteren en waarderen.

23 mei 2011 om 20:57

Laat ik vooropstellen dat ik hoop dat Twente door de voorrondes CL komt. Maar aangezien dit een behoorlijk lastig verhaal word mag Twente blij zijn met een seizoen Europa League. Met dat ik het vooruitzicht noem ik de transfer weldegelijk een sportieve verbetering.

23 mei 2011 om 19:31

@expert 4 life

Ajax altijd al slagvaardig geweest onder de Boer?

Dat was te merken toen Heereveen het bod op Dost uiteindelijk toch nog accepteerde, maar de gehele directie Chinees aan het eten was en de deal uiteindelijk toch niet kon rondkomen.,

23 mei 2011 om 20:32

Ken je feiten wel even, Heerenveen ded het bod omlaag maar dat was al veel te laat. Het papierwerk etcetera kon toen al niet meer afgehandeld worden ook al zaten ze chinees te eten.die deal is niet rondgekomen omdat 2 partijen allebei bij hun bedrag bleven, en toen er 1 naar beneden ging was het al te laat om het te regelen

23 mei 2011 om 21:15

Ja.. de deal was bijna rond, maar er was bij ajax niemand meer die de beslissing kon nemen.. dat is toch niet slagvaardig? hehe

23 mei 2011 om 22:49

Ken je feiten??
Dat kan ik beter tegen jou zeggen!
De deal is niet rond gekomen omdat alleen Rick vd Boog op de club was, en hij toestemming moest hebben van alle directieleden van Ajax. Omdat deze Chinees zaten te eten kon de deal uiteindelijk niet rond komen.

Slagvaardigheid.. Amaturistisch kwam meer in de buurt.,

Theo bedankt voor het geniale voetbal wat je bij Twente hebt laten zien. Helaas dat je niet naar het buitenland vertrekt. Hoop dat je slaagt bij ajax als speler en dat de prijzen naar Enschede gaan.

Dit is echt een geweldig goede aankoop van Ajax, ben erg benieuwd hoe ze dit gat bij Twente zullen gaan opvullen. Neemt niet weg dat elk gat op te vullen. Ben erg benieuwd naar komend seizoen want met Janssen gaat Ajax er flink op vooruit

Helaas......

Ik dacht deze Anhemse jongen voor Vitesse zou gaan financieel geen probleem zou ik zeggen.

Wel hoop ik dat hij tegen vitesse geen vrij trappen neemt hahahha

Nu nog 2 mooie jaren gewenst bij ajax.

Welkom Theo! Hij is de ontbreekende schakel op het middenveld die Ajax mist, hij heeft een uitstekende trap, goed overzicht, fysiek sterk, en speelt met gif in ze spel wat ik zo mooi vind aan zijn spel. Zijn mentaliteit gaat Ajax nog door veel wedstrijden slepen voorspel ik zo..

Ik moest toch wel ff een traantje laten toen ik dit las, Theo waarom??

23 mei 2011 om 18:16

Houd toch op man, een traantje laten toen je dit las is gewoon lachwekkend.
Er vertrekken zoveel spelers bij een club...
Ik ben ook een FC Twente-volger en vind het ook ontzettend vervelend dat hij naar een concurrent gaat maar komop gun Theo Janssen deze transfer en daar laat je toch geen traan om?
Destijds zeker ook gedaan bij Arnautovic, Elia, N'kufo etc. ?

23 mei 2011 om 18:24

@hetro,
Theo gaat naar de concurent. dat is iets anders dan toen Arnautovic en Elia en N'kufo gingen. Tevens Had twente toen het stadium van 4e, en nu het stadium van top 2. daar zit het hem.

23 mei 2011 om 18:30

Hoezo concurent ? Jullie doelstelling zal toch weer zijn bij de eerste 5 te eindigen ? de doelstelling van Ajax licht volgend jaar op het kampioenschap , dat is toch niet de doelstelling van Twente ?

23 mei 2011 om 20:01

Ajax = nr 1
Twente = nr 2

En dat vind je geen concurrenten...?

23 mei 2011 om 20:33

AZ is toch ook geen concurrent, terwijl die een paar jaar terug nog kampioen waren.
Denk is logisch na man. Twente zie ik als Ajacied zijnde, nog niet als concurrent, maar wel die in opmars zijn in ieder geval.

23 mei 2011 om 20:58

Als je gaat kijken naar de rest van Nederland is Twente wel de concurrent.

Welkom bij Ajax Theo!!! Ben zeer benieuwd hoe hij het gaat doen... En ben ook erg benieuwd naar de opstelling van komend seizoen...

Nou ik ben benieuwd wat hij allemaal kan brengen. Ik snap zijn redenatie wel. Is natuurlijk een uitdaging om met Ajax hetzelfde te behalen als bij twente. De randvoorwaarden zullen beter zijn maar de druk nu ook. Kijken hoe hij daar mee omgaat.

Kan niet wachten op het nieuwe seizoen.

Inderdaad de goede keuze. Dit middenveld is in Nederland zeer goed: Eriksen-de Zeeuw/anita-janssen.

Een speler waar Ajax veel plezier aan gaat beleven. Nog geen 4 maanden geleden zei ik nog dat Ajax misschien wel de zwakste middenveld van de top 5 had. Enoh en de Zeeuw zijn lachwekkend slecht. Nu hebben ze een ervaren middenvelder met een fantastische trap die veel toevoegt aan het spel. Een goede keus van Ajax, alleen jammer dat hij al zo oud is.
Nu nog een goede stofzuiger vinden en dan lijkt het me duidelijk dat Ajax de beste selectie van Nederland heeft.

23 mei 2011 om 19:05

Heb je de kampioenswedstrijd niet gezien? De Zeeuw was een van de beste van het veld. Ajax heeft nu sowieso het beste middenveld van de Eredivisie met Janssen-eriksen-de Zeeuw

23 mei 2011 om 20:23

anita en enoh kunnen beide prima fungeren als 'stofzuigers' vind ik, waarbij enoh verdedigend en anita aanvallend een puntje voor heeft.

schandalig is dit toch.
Theo Janssen bewijst hier maar weer eens zijn loyaliteit en betrouwbaarheid. Zoals hij ook in zijn privé-leven heeft laten zien.
Begrijp niet zo goed, wat hij hiermee wil bereiken, als hij zijn best had gedaan voor Twente had hij waarschijnlijk ook wel Champions League gespeeld. Je hoopt toch bijna dat Twente de Jc-schaal wint, om deze transfer. Vind het tragisch om te zien dat clubliefde vrijwel nergens meer blijkt te bestaan.

23 mei 2011 om 18:34

met alle respect voor jc schaal.
maar ik vind dat totaal geen belangrijke prijs.
ik hoor hem nu zo vaak voorbij komen de afgelopen weken.
dus als twente hem wil winnen ga je gang.

het gaat om de CL, kampioenschap,en beker.
en meer niet.
die jc schaal is niet belangrijk.

En theo heeft wel clubliefde.
en dat is niet twente en denk ik ook niet ajax.
maar dat is vitesse.
maar hij heeft altijd voor ajax willen voetballen is mij gisterenavond duidelijk geworden.

23 mei 2011 om 18:46

Wat een onzin zeg. Janssen is gewoon een broodvoetballer met liefde voor 1 club en dat is vitesse. Wat heeft dit nou met betrouwbaarheid te maken, hij heeft toch ook nergens gezegd nooit meer naar een andere club te gaan?? Maar goed twente mag van mij de JC schaal hebben hoor als ajax de titel maar weer pakt Tragisch is de aardbeving in japan en de onlusten in libie. Blijf wel relativeren zou ik zeggen.

23 mei 2011 om 19:04

@eltanque

broodvoetballer. denk jij echt dat hij er bij ajax op vooruit gaat? blijf vooral zijn salarisfacts bekijken. Betrouwbaarheid is dat je niet na 1 seizoen waarin je net niet kampioen, de week na die nederlaag, naar de ploeg gaat waarvan je verloren hebt. Maar goed daar kunnen meningen over verschillen, misschien heet dat voor jou betrouwbaarheid.
Daarbij, ieder zijn eigen mening over wat hij tragisch vind, die van jou zal ik respecteren.

23 mei 2011 om 19:15

mr wright. Ja hij gaat er bij ajax behoorlijk op vooruit. Het is bekend dat bij ajax de hoogste salarissen worden betaald. Waar hij bij twente tonnen betaald kreeg zal het bij ajax al gauw richting de 1.5 miljoen zal gaan. Dat is nogal een verbetering, niet? Ach jij mag het tragisch vinden maar een beetje relativeren maakt het leven een stuk gemakkelijker weet ik uit ervaring, maar natuurlijk je gevoel voor tragiek mag je geheel zelf bepalen. En dat janssen meerdere malen heeft aangegeven CL te willen spelen lijkt me al uitleggen waarom hij nog niet terugkeert bij Vitesse. Lijkt me ook te vroeg te verwachten dat Vitesse volgend seizoen om de prijzen gaat spelen.

Hier nog even een stukje om je geheugen op te frissen:

De traditionele top drie van Nederland, bestaande uit Ajax, Feyenoord en Psv, bestaat voor wat betreft de spelerssalarissen nog onverminderd voort. Feyenoord betaalde haar selectie in totaal ruim 5,7 miljoen euro. Dat is inclusief de salarissen van de inmiddels vertrokken Roy Makaay en Giovanni van Bronckhorst. Dat meldt Nusport in de door de website gepubliceerde Inkomens Top 100.

Ajax had de hoogste salarisomvang van de Eredivisie. De Amsterdammers betaalden de selectie ruim elf miljoen euro aan loon, waar PSV ruim negen miljoen kwijt was. FC Twente volgt Feyenoord met 3,24 miljoen.

Maarten Stekelenburg zag met een 22ste plaats in de Inkomens Top 100 zijn vermogen van alle Ajacieden het meeste toenemen. Stekelenburg kreeg er 2,15 miljoen bij, zij het met inbegrip van enkele tonnen aan Wk-premies.

Buiten de traditionele top drie is Stijn Schaars de speler die binnen de Eredivisie het meeste inkomen genereerde. Schaars neemt in de Top 100 de 54ste plaats in en verdiende één miljoen euro.

23 mei 2011 om 21:13

mooi dat hij er op vooruit gaat heeft hij verdiend. met alles wat hij heeft betekend voor twente gun ik dit hem wel.

maar over dat stukje van salarissen. leuk dat de traditionele top 3 van nederland de meeste salarissen betalen. maar zie eens waar ze de 3 jaren eindigen?
ajax dit jaar kampioen oke. vorig jaar twente dat jaar daarvoor az. die dus bij lange na niet zoveel betalen.
dus zet ik mijn kanttekening bij het beleid dat bij de traditionele top3 word gevoerd. Feyenoord is een bekend verhaal. psv die dik in de rode cijfers staan. en ajax als die geen cl haalde het ook en stuk lastiger zou krijgen.

wat ik bedoel je kunt wel veel spenderen en betalen maar het vormt nog geen elftal. duidelijke voorbeeld is man city

23 mei 2011 om 21:22

Laat dat helder zijn met de begrotingen van psv en vooral ajax lijkt het mij moeilijker geen kampioen dan wel kampioen te worden in theorie, Dat er in amsterdam jaren wanbeleid is gevoerd is ook geen nieuws helemaal mee eens hoor. Laten ze er nu van geleerd hebben.

23 mei 2011 om 21:41

bij ajax lijken ze op tijd te beseffen dat beleid wat ze gevoerd hebben anders moet. dit had denk ik geen jaar langer moeten duren.

ik ben bang dat psv op hetzelfde scenario afstevent waar feyenoord nu inzit. hoop het niet voor het nederlands voetbal maar ben er bang voor. en dat nummer 1 en 2 ajax en twente zullen uitvechten. en dat groningen netjes 3de eindigd.

Hebben ze in a'dam ook eindelijk iemand die een fatsoenlijke bal voor de goal kan slingeren bij vrije trappen/corners. Alleen daarom al is het een prima aankoop.
Alleen snap ik Janssen niet, deze transfer slaat werkelijk waar helemaal nergens op. Ten eerste kan die het gewoon niet maken tov de Twente aanhang (niet dat je mij daar over hoort zeuren, haha) en daar komt nog bij dat het totaal geen verbetering is op zes (kansloze) verliespartijtjes in de CL na dan.

23 mei 2011 om 18:30

1. Waarom zou hij dat niet kunnen maken? Hij is de supporters van Twente helemaal niets schuldig, zij zijn hem juist eerder iets schuldig. Zonder Janssen had Twente de afgelopen jaren niet zo veel bereikt als dat ze nu gedaan hebben.

2. Geen verbetering? Financiël is het zeker een verbetering en er wordt zeker CL gespeeld, dat is toch wat die voetballers willen?

3. 6 kansloze verliespartijtjes? Laat me niet lachen man. Dit jaar hebben we ondanks dat we niet doorgingen best goed gepresteerd in de CL.

23 mei 2011 om 18:54

Ok, waarschijnlijk gaat hij er financieel niet op achteruit, daar moet ik je gelijk in geven.
Maar zoals jij het stelt vind ik wel makkelijk, ''zonder Janssen had Twente de afgelopen jaren niet zo veel bereikt als dat ze nu gedaan hebben.'' Je kan het ook andersom bekijken.
En wat betreft de Champions League, Ajax is waarschijnlijk gewoon weer kansloos. Net als vorig jaar. Een toevallige zege bij Milaan doet daar niks aan af, want 9 van de 10 keer wint Milaan dat gewoon, minstens.

23 mei 2011 om 19:50

En bij Twente zijn het geen 6 kansloze verliespartijtjes want in Enschede strijden ze mee om de eindoverwinning? Hou toch op zeg, Nederlandse clubs hebben inderdaad weinig in te melk te brokkelen in de CL, maar dat is wél het podium waarop elke voetballer wil schitteren en bij Ajax is Janssen daarvan verzekerd, bij Twente bij lange na niet want de kans dat zij het gaan halen tegen Bayern München, Arsenal of een van die andere grootmachten die ze als ongeplaatst clubje kunnen treffen is zowat nihil. Dus hij verdient stukken beter en speelt CL tegenover een minder salaris en wellicht EL bij FC Twente, wat zou jij kiezen? Ik wist het wel hoor. Blijf wel de realiteit onder ogen zien aub.

23 mei 2011 om 22:33

Sorry hoor maar dit is wel een hele doorzichtige manier van iemand de woorden in de mond leggen. Waar hoor je mij zeggen dat Twente het beter zal doen in de Champion League? Wáár hoor je me zeggen dat Twente de Champions League alleen al bereikt?
Dat is toch het verschil wat ik noem? De groepsfase in de CL. Juist ja, daar valt voor zowel Ajax als Twente geen eer te behalen.
Ik snap er gewoon geen hol van, maar dat zal dan wel weer aan mij liggen want van Ajax naar Twente is een logische stap.

Overigens speel ik liever een mooie wedstrijd tegen pak 'm beet Tottenham (el) dan dat ik afgeslacht wordt door Real, Barça of United. Hoe mooi het dan ook zou zijn om daar ooit in zo'n stadion te spelen.

Ik verheug me nu al op de vrije trappen en corners want die zijn echt een wapen!
Welkom Theo lullig voor Twente dat de eerste wedstrijd direct tegen hun is maar ik ben blij met Theo in het rood-wit met de drie sterren

23 mei 2011 om 18:44

nou ik zou het geweldig vinden als deze beste man de winnende scoort en dan zo overdreven hard gaat juichen. ik heb namelijk langzamerhand een hekel gekregen aan een aantal van die twentesupporters hier die eerst theo helemaal geweldig vonden en nu die naar ajax gaat eigenlijk maar een matige voetballer is met een persoonlijkheid waar je niks mee kan. zou ik dus wel leuk en geweldig provocerend vinden naar die twente-supporters die zo hier op VZ doen.(dit geldt dus niet voor alle twentesupporters voor die gaan reageren!)

Welkom Theo, Ik als supporter van ajax ben wel blij met deze transfer. We hebben teveel jochies in het elfal, en de vechtersmentaliteit van Theo kunnen we dan ook goed gebruiken. Net als Suarez heeft Theo een winnaars mentaliteit.

Alleen, de laatste spelers die van Twente naar ajax gingen hebben het niet gehaald. En dan heb ik het over Bakkiechoco en Wielaert. Ik hoop dat dit wel een succes wordt, en dat theo Ajax ver kan helpen, zowel als in de competitie en in de Champions League. Iedereen heeft wel gezien dat Theo wel Champions Leaque waardig is, kijk naar de wedstrijd tegen Inter alleen al.

Goodluck Theo

Gaat Enoh/de zeeuw nu eigenlijk weg?

23 mei 2011 om 18:18

Beiden blijven, de Zeeuw gaat sowieso nergens naartoe

23 mei 2011 om 19:35

nee , beide blijven en ik vermoed dat als De Zeeuw zijn niveau van voor zijn blessure op het WK te pakken heeft die de laatste weken steeds meer terug kwam is hij onbetwist een basisspeler. Enoh zal vermoedelijk plaatsnemen op de bank , maar ik verwacht dat De Zeeuw in de zomer van 2012 wel eens mogelijk zou kunnen vertrekken mits hij een goed seizoen draait zoals in 2010. Daarnaast is Enoh een zeer goede backup bij blessures of schorsingen en zal hij zeker zijn wedstrijden wel krijgen aangezien Ajax standaart een wedstrijd of 50 officieel per seizoen speelt (dus oefenduels nog niet meegerekent).

Bij mij in de skybox lopen allemaal mensen die de afgelopen 3 jaar het salaris van
janssen hebben betaald,, en die zitten allemaal met een stuk onbegrip en onbehagen,
Bye bye , zwaai zwaai en doorspoelen met die overloper.

23 mei 2011 om 18:48

en dus ook hebben genoten van de titel, beker en JC schaal?? die mensen hebben dus waar voor hun geld gekregen lijkt mij zo.

Toch begrijp ik het niet helemaal.

Na het mislopen van de titel neem je toch lekker een paar weekjes rust, en ga vervolgens in alle rust met je zaakwaarnemer in gesprek over waar je allemaal wel niet heenkan?

Maarnee, nog geen dag later is hij al bezig met een transfer naar Ajax, notabene de club waar ze de titel van verloren. Ook naar heel Twente en de fans toe vind ik het niet netjes, niet zo kort erna. De wonden waren nog vers en hij was al onderweg naar Amsterdam.

Waarom niet lekker wachten? Nu zal hij nooit weten welke clubs zich voor hem gemeld zouden hebben, denk dat er best interresse zou zijn geweest maar nu is dat te laat.

23 mei 2011 om 18:32

Wat boeit dat nou man? Hij heeft veel voor Twente betekend, zonder Theo waarschijnlijk geen beker en geen schaal in Enschede. Het is echt zo makkelijk om iemand af te branden, terwijl die persoon veel voor de club heeft betekend. Het is trouwens zijn carriere, dus hij mag zelf weten wat hij doet.

23 mei 2011 om 18:40

Ik brand hem toch niet af? Ik zeg alleen dat ik ervan op kijk, en dat ik had verwacht dat hij lekker een paar weekjes vrij nam om eens even goed te oriënteren. Het verbaasde me gewoon dat het zo snel na de verloren wedstrijd allemaal in gang werd gezet.

23 mei 2011 om 18:54

Ik bedoelde jou niet met afbranden, maar menig ander supporter in het algemeen

23 mei 2011 om 22:42

@ Gulio, je zegt dat Theo zoveel voor Twente heeft betekend, maar ik denk dat dat eerder andersom is. Voordat Janssen naar Twente kwam was het lang niet zo'n fitte,sterke en volwassen voetballer dan dat hij nu is. Twente heeft hem de kans gegeven (mn Mc Claren) om zicht te ontwikkelen tot waar hij nu is.

23 mei 2011 om 18:44

Leuk dat het rond is denk dat ajax hier heel wat plezier aan kan beleven met zijn fijne trap

Wat een verademing is dit vergeleken met voorgaande jaren, we hebben de selectie nu al met 3 spelers versterkt Janssen, Serero en Boerrighter. En er is nog geen speler vertrokken....

Normaal moesten we wachten tot augustus tot er spelers werden verkocht, en dan hopen dat er nog wat spelers die kwalitatief nog niet eens goed genoeg waren voor de bank werden binnengehaald voor de deadline.

Hulde voor Ajax

23 mei 2011 om 18:22

Amen dat is de daadkracht van Frank de Boer heerlijk man!
En ze zijn nog bezig met Sightorsson, ik verwacht dat dat nog wel rond gaat komen ook.
Ik ben bang dat Vertonghen vertrekt, vd Wiel blijft en Toby ook, Frankie wil Mathijsen halen voor Vertonghen als hij vertrekt maar of hij het kan brengen..?

Qua potentie heeft Ajax voor het komende seizoen toch wel 1 van de betere opties sinds een aantal jaar. Normaal gesproken is de aanval het sterkste punt van Ajax, voor zover is dat nu het middenveld. Als Verthongen blijft dan hebben we het achterin ook heel goed voor elkaar. Toch hoop ik dat het Ajax nog lukt om een echte goaltjesdief te halen voor in de aanval/spits. Naar mijn idee missen we die nog. Wie weet kan sigthorsson het waarmaken, mocht hij nog komen. Maar met de opties die we nu voorin hebben lopen vind ik het persoonlijk nog een beetje matig. Boerrichter blijft gewoon een gok.

23 mei 2011 om 18:19

Ik heb wel vertrouwen in Boerrigter en ben ervan overtuigd dat hij doelpunten gaat scoren voor Ajax en Ajax is nog bezig met Sightorsson dus we wachten het af

Ach voetballers zijn passanten.theo bedankt voor mooie 3 jaren en wens je bij deze veel succes in amsterdam.we kunnen wel moeilijk gaan doen maar ben wel zo realistisch om in te zien dat Ajax een stap hoger is dan Twente en dat zal ook altijd wel zo blijven,want ik ben niet blind voor het verleden en dat Ajax ons op de internationale kaart heeft gezet.zonder Ajax waren we een nog kleiner voetballandje.

23 mei 2011 om 18:52

zeer reele reactie. Voetballers voetballen voor 1 ding en dat is de centen en bij Ajax kun je nu eenmaal een pak meer verdienen dan bij twente. En op dit moment ben je bij ajax verzekerd van CL voetbal ook prettig voor een voetballer. En hij heeft twente natuurlijk veel plezier bezorgt met de titel, de beker en de jc schaal. Ook in de CL heeft hij leuke dingen laten zien. Dus als twente supporter zou ik hem ook dankbaar zijn.

23 mei 2011 om 19:17

Leuke reactie! Absoluut terecht wat je zegt.

Theo wil naar mijn mening bovenal een nieuwe uitdaging. Het verschil tussen Twente en Ajax is op dit moment nihil en eigenlijk speelt Twente beter voetbal. Ajax is en blijft ook een tussenstation.

Dat Ajax zo snel interesse toonde zegt inderdaad genoeg. Maar wat ik niet snap is dat Theo niet geaarzeld heeft, althans dat blijkt gezien de snelle deal.

Er zullen toch ook zat geïnteresseerde clubs uit Engeland zijn geweest die toch wel wat meer betalen

Ben benieuwd hoe lang het goed gaat aangezien hij bij twente op zich veel vrijheid kreeg betreft het drinken roken en het laat naar bed gaan. Theo bedankt voor de 3 jaren dat je bij ons speelde.
Hopelijk wordt je volgend jaar weer geen kampioen

23 mei 2011 om 18:26

Hier spreekt zeker een lid van de staf bij Twente? Denk je dat Twente hem echt veel vrijheid gaf, hou op man. Een peukie roken mocht ie maar meer niet. Maar nee je spreekt alsof je er elke dag op het veld staat met die spelers.

23 mei 2011 om 23:52

Kerel als je niks nuttigs kan zeggen zeg dan helemaal niks.

23 mei 2011 om 18:36

Ik denk dat Ajax goed nagedacht m.b.t. het aantrekken van Janssen, denk niet dat ze het hadden gedaan als het risico op problemen te groot was. Gezien de snelle afhandeling denk ik dat Theo er helemaal voor zal gaan bij Ajax. Enne.. wat die vrijheid betreft, overdrijven is ook een vak he laat naar bed gaan? Roken? Drinken? Man je doet net alsof het hier om een rebelse tiener gaat ofzo.

Klassespeler! Hopelijk gaat de technische staf bij Ajax op de juiste manier met hem om. Of zoals Preuf'homme zei: 'iemand als Theo moet je juist in zijn waarde laten, zodat hij lekker in zijn vel zit en optimaal kan presteren.'

Theo Janssen was toe aan een nieuwe stap een nieuwe omgeving daarom heeft hij deze keuze gemaakt denk ik.twentefans die vinden het niks maar voor janssen zelf is het een goede stap vind ik.want hij gaat nu cl spelen met ajax hij gaat meer verdienen dan bij twente. Kampioen worden met ajax volgend seizoen.

''zijn laatste duel als FC Twente-speler was tégen Ajax, zijn eerste duel als Ajacied zal plaatsvinden tégen FC Twente (johan Cruijff Schaal).''

Ben benieuwd hoe de Twente-supporters zullen reageren. Lees op vz wel genoeg volwassen reacties en dat stemt mij wel gerust, het is toch wel een klassebak die respect verdient.

23 mei 2011 om 18:34

ik zal iig voor hem klappen.. al hou ik gemengde gevoelens over aan deze transfer (waarom zo snel na het verspelen van de titel, waarom niet naar het buitenland, etc)..

23 mei 2011 om 18:55

han2han2 omdat er in het buitenland geen club voor hem komt die CL speelt. En dat wil hij graag. Dat is voor een voetballer het hoogst haalbare. En ik denk dat Theo snel financiele zekerheid wil hebben, lijkt me een jongen die niet van maanden onzekerheid houdt. Maar dat is mijn perceptie natuurlijk.

23 mei 2011 om 18:37

JC schaal wordt in de Arena gespeeld, dus ik verwacht weinig negatieve inbreng van de meegereise supporters. Als het in Enschede of op een ander terrein was gespeeld, dan had die wedstrijd voor Theo wel eens een negatief randje kunnen krijgen. Maar goed, er zijn gelukkig ook genoeg volwassen mensen die het hem gewoon gunnen.

Ik ben erg benieuwd hoe Janssen het gaat doen bij Ajax. Zonder twijfel een geweldige speler en het kan heel mooi gaan worden met Theo erbij. Alleen snap ik niet dat hij niet gewacht heeft op bijvoorbeeld een Duitse club, hij wilde toch graag naar het buitenland. Maar hij is van welkom! Nu nog een goeie spits erbij en laat dat nieuwe seizoen maar komen

Ik hoop eerlijk waar dat hij niet bij Ajax slaagt en wel om de volgende objectieve redenen. Wat Theo de supporters en de club Twente aandoet is gewoon verraad, want hij gaat naar de aartsrivaal van Twente, die hijzelf de afgelopen 2 jaar ook zelf zou uit hebben gekotst, en naar mijn mening kan dat gewoon echt niet. Ik vind dan ook dat Janssen een verkeerd voorbeeld geeft, want hij maakt het begrip 'clubliefde' kapot. Wat het al helemaal jammer maakt is dat hij eerst volledig gefixeerd is op een transfer naar de bundesliga of premiership en vervolgens voor zoiets kiest. Zeg dan gewoon dat je voor het geld gaat.

De transfer van Janssen naar Ajax vind ik toch wel zo vreemd dat ik een toch iets meer uitgesproken mening erover heb dan andere voetbaldiscussies. Hetzelfde had gegolden als bijvoorbeeld Vertonghen naar Twente zou gaan.

23 mei 2011 om 18:29

Aartsrivaal is overdreven om te zeggen. Feyenoord, Psv & AZ zijn de enige aartsrivalen van Ajax.
Ik vind jouw reactie erg raar. Als Cruijff het had gedaan was alles top?

23 mei 2011 om 18:34

Het gaat hier niet over Ajax, maar over Twente kerel -.-' Heracles is toch ook geen aardsrivaal van Twente en andersom wel?

23 mei 2011 om 18:36

@gristal: Een aartsrivaal, daar heb je er maar 1. Vandaar het stukje aarts ervoor. De enige aartsrivaal van Ajax is Feyenoord. Psv is een grote concurrent voor de titel, net als Twente, en Az heeft vooral een hekel aan Ajax. Net als Utrecht en Ado. Natuurlijk is er wel rivaliteit tussen de clubs, maar de enige aartsrivaal is Feyenoord. Bij Twente weet ik het niet, gok op Heracles maar weet het niet zeker.

23 mei 2011 om 18:38

Hou op man. Az een aartsrivaal...feyenoord, utrecht, ado en wellicht psv.

23 mei 2011 om 18:38

Sorry van mijn reactie

23 mei 2011 om 18:56

psv valt wel mee en AZ al helemaal niet. Feyenoord is de enige en echte aartsrivaal.

23 mei 2011 om 18:35

en wel om de volgende objectieve redenen.

Hierna volgt een kletsverhaal over verraad en kan het woordje objectief weer overboord. De aartsrivaal van Twente is Heracles, of in ieder geval niet Ajax. Grote concurrent misschien wel.
Clubliefde? Die heeft Janssen misschien wel, maar dan toch voor Vitesse. Daar heeft hij 10 jaar gespeeld, bij Twente maar 3. En hoeveel clubs uit de bundesliga of premiership hebben zich gemeld voor Janssen? Zelfs toen hij in gesprek was met Ajax zei hij nog dat hij liever naar het buitenland zou gaan als er zich iets zou melden.

Het enige van jou verhaal waar ik het wel mee eens ben is dat deze transfer vreemd is. Hij blijft in dezelfde competitie, bij een club die net als Twente strijd om de titel.

23 mei 2011 om 19:04

Welk kletsverhaal? Het staat er gewoon allemaal zwart op wit, dit is zoals Janssen denkt om te gaan met werkgevers. Heracles is een aartsrivaal in de zin dat ze ook uit onze regio komen ja, maar het woordenboek zal je toch echt een andere betekenis geven. Daarnaast kan het wel zo zijn dat hij nog over het buitenland sprak om de tafel bij Ajax, dat geeft hem nog niet gelijk in zijn uitspraak over Ajax; een sportieve verbetering? Ajax is een topclub met echte historie, maar momenteel staat die club op z'n kop en op basis van het hele seizoen is er eigenlijk geen verdiende kampioen, dus vanwaar de keuze om naar Ajax te gaan als je daar ook nog is je huidige aanhang mee in de steek laat? -> €

23 mei 2011 om 20:41

@elders
Elke voetballer speelt voor de euro's. Het is hun werk. Wat vind je hier zo vreemd aan?

23 mei 2011 om 21:59

Omdat ik het gewoon onfatsoenlijk vindt om naar een rivaal te gaan, terwijl je bij je huidige club ook al zat verdiend? Ik vind het juist raar dat iedereen hier zo sceptisch over is? Als je van voetballer je werk maakt moet je de sportieve prestaties van een club voorop stellen en niet het geld dat je op jaarbasis binnen sleept.

23 mei 2011 om 18:36

Concurrent bedoel je, de aartsrivaal van FC Twente lijkt mij toch echt Heracles Almelo

23 mei 2011 om 18:44

1.twente de aartsrivaal van Ajax? Laat me niet lachen, Feyenoord en Psv zijn aartsrivalen omdat we een lange geschiedenis met hen hebben. Twente is gewoon die club uit Enschede, niet meer niet minder.

2.wat je zegt over clubliefde is ook gewoon gezwets, heeft hij ooit beloofd altijd trouw te blijven aan Twente? Heeft hij gezegd dat zijn hart bij Twente ligt? Nee en nee, als je iets van Janssen weet dan weet je dat zijn hart in Arnhem bij Vitesse ligt en nergens anders.

3. Hij kist voor het geld? Ik denk dat hij juist niet voor het geld gekozen heeft, anders was hij wel naar Duitsland of Engeland gegaan.....

4. Triest dat je het hem niet op een normale manier kan gunnen, hij heeft juist zoveel betekend voor Twente. Ik weet niet of Twente zonder Janssen een schaal of beker had gepakt. Dus een beetje meer respect mag wel.

5. Je laatste zin is onzin, er zal nooit een basis speler van Ajax naar Twente gaan. Laatst overigens wel een jeugdspeler, een verdediger als ik het goed heb.

23 mei 2011 om 22:28

Zucht, alweer bait.

Twente is op sportief gebied op het moment wel degelijk rivaal van Ajax.
Ik weet ook wel dat Vitesse zijn cluppie is, maar Janssen heeft bij Twente een hele mooie periode doorgemaakt en kreeg behoorlijk wat vrijheid met zijn leefgewoontes en ik weet zeker dat hij zich min of meer wel heeft gehecht aan de club. Dat hij dan vervolgens naar Ajax gaat is gewoon niet te snappen, zou toch hetzelfde zijn als Vertonghen naar Twente zou gaan als die hem meer salaris zouden aanbieden dus misschien valt punt 5 nu ook bij je. Ik kan het Janssen idd in dit geval niet gunnen, want het is gewoon een rare streek net zoals elke voetbalkenner die niet uit Amsterdam komt vindt.

Ik kan nu alleen maar hopen dat Twente de Jc-schaal wint. Dan zal blijken dat Theo de verkeerde keuze heeft gemaakt...

Alsof het van 1 wedstrijd afhangt. Als Ajax kampioen wordt en goed presteert in Europa en bovendien Theo zelf bepalend is, pas dan kan je spreken van een goede keuze.

23 mei 2011 om 20:42

Jc-schaal kan me gestolen worden, Ajax ziet dat eigenlijk meer als een oefenpartij, dat eigenlijk allang bekend is.
Is toch gewoon een wedstrijd voor het nieuwe seizoen, kijkend hoe spelers een team vormen e.d.

Leuk allemaal, maar waarom denkt iedereen al dat het huwelijk Janssen-ajax één groot succes gaat worden? Bij Twente was het altijd mógen presteren, bij Ajax is het móéten! Verder is Janssen een speler die bij Twente altijd zijn 'zin' heeft gekregen en waar niemand hem ooit iets in de weg heeft gelegd, maar bij Ajax zal dit ongetwijfeld héél anders gaan, dat zie je ook wel met El Hamdaoui! Ik wil het nog wel eens zien... Maar op basis van 'eerder vertoonde beelden' is dit natuurlijk een fantastische aankoop van Ajax!

23 mei 2011 om 18:49

Ga toch weg, ook bij een club als Twente moet je presteren anders kun je het vergeten. De druk ligt bij Ajax wel hoger, maar bij beiden moet er gepresteerd worden. Verder vind ik het nogal overdreven wat je zegt: Verder is Janssen een speler die bij Twente altijd zijn 'zin' heeft gekregen en waar niemand hem ooit iets in de weg heeft gelegd. Je doet nu alsof hij alles kon maken daar in Enschede, beetje overdreven denk je niet? Ook voor Theo Janssen gelden er regels, of anders is het wel heel triest gesteld met het bestuur van Twente.

Mounir heeft trouwens een heel ander karakter, hij voelt zich te groot en de grote vedette, Janssen heeft dat niet zo. Bij Mounir was dat al duidelijk toen hij een grotere auto wilde en een vergoeding voor zijn sportzaak.

23 mei 2011 om 18:59

Heb je ooit iemand horen zeggen bij Twente dat er een kampioenschap geëist wordt? Bij Ajax roept men nú al dat het volgend seizoen (dit is nog niet eens afgelopen!) kampioen wordt! Misschien is de beredenering van de 'druk' waar ik het over heb niet echt goed, maar je snapt hopelijk wel mijn punt. Laat ik het anders zeggen: de druk bij Ajax is anders dan de druk bij Twente!

23 mei 2011 om 20:43

Bij Ajax is het moeten, maar dat geldt voor iedere speler daar, waarom zou Janssen er meer moeite mee hebben dan Ebecilio of Enoh?

Begin me wel een beetje zorgen te maken over de financien indien er niemand vertrekt. Het aantrekken van Sorero, Janssen, Boerrigter en Sigthorson zal een slordige 10 miljoen kosten. Er was wat interesse voor El Ham, maar niet toerijkend genoeg. Het ziet er nog niet naar uit dat de Zeeuw vertrekt en Vertonghen is eigenlijk te belangrijk. Ik zou iig proberen zo snel mogelijk el Ham en de Zeeuw te slijten.

23 mei 2011 om 18:42

Die financien daar hoef jij je niet druk om te maken. Dat doen zij wel. En dat valt allemaal wel mee. Veel dure spelers zijn al weg en van de zomer lopen nog een aantal contracten af. Salaris van Atouba en Oleguer niet meer betalen scheelt een hoop.

23 mei 2011 om 18:43

Ajax heeft 2 jaar achter elkaar de CL gehaald, en Suarez en Emanuelson verkocht, voor z0'n 30 miljoen bij elkaar. Tel daar die dikke 24 miljoen CL inkomsten bij op dan zit het wel goed, hoewel er met deze inkomsten wel een flink gat gedekt is. 10 Miljoen voor Fischer, Sorero, Boerrigter en misschien nog Sigthorson is niet veel geld voor 4 spelers. Allen talenten, waarvan de technische staf overtuigd is. Een extra verdediger zou nog wel moeten komen, want anders is Ooijer de enige stand-in van Alderweireld en Vertongen. Ik hoop wel dat Lodeiro ondanks de komst van Janssen kansen gaat krijgen, want die was verreweg de beste man op het veld gisteren. Een omdat inderdaad de salarissen van Atouba, Wielaert en Oleguer weg vallen, zou ik het erg waarderen als Ajax alles op alles zou zetten om Chivu terug te halen. Hij heeft vaker laten weten daarvoor open te staan, en dan hebben we meteen een vervanger van Vertongen, want ik betwijfel of we die kunnen behouden.

23 mei 2011 om 18:45

Met het vertrek van Atouba, Wielaert, Sno en eventueel Oleguer(einde contract deze zomer) komt er ook wel weer ruimte van enkele miljoenen vrij.

23 mei 2011 om 18:50

Jep, dat gaat ongeveer 5.000.000 euro op jaarbasis schelen, kan Ajax leuke dingen mee doen. Theo Janssen halen bijvoorbeeld

23 mei 2011 om 19:00

waarom de Zeeuw slijten ik denk dat hij juist met Janssen en Eriksen het middenveld van ajax gaat vormen. Daarnaast lopen er een aantal zeer prijzige contracten af Atouba (1.4 miljoen per jaar) Oleguer (2.2 miljoen per jaar) Sno (1 miljoen per jaar) er worden wat jongens verhuurd. Daarnaast de inkomsten uit de transfers van Suarez en Emanuelson en de inkomsten CL en die kosten zijn wel gedekt. Ik verwacht dat de financien geen probleem zullen zijn.

Sigthorson is nog niet aangetrokken en aangezien Ajax niet aan de vraagprijs wilt voldoen, gaat dit ook niet gebeuren. AZ wilt de volle mep voor die boy hebben. Ajax moet 5 mil gaan tikken...

23 mei 2011 om 18:41

5 miljoen voor een speler die net 1 jaar heeft gepresteerd en waarvan het contract volgend jaar afloopt.....logisch dat Ajax dat niet doet. Wie zou dat wel doen.

23 mei 2011 om 18:48

Haha, zal wel ergens tussen de 5 en de 2 mil komen te liggen. 3.5 mil lijkt mij meer dan genoeg voor een spits die zich slechts 1 half jaar heeft bewezen en nog maar een contract van een jar heeft.

23 mei 2011 om 18:52

Ik kan je nu al verklappen dat Geen club 5 milj zal betalen voor Sigthorson, ajax niet en ook geen buitenlandse club. Affelay speelde al een paar goed en daar kregen ze met moeite nog een paar miljoen voor.

Ik hoop dat Theo Janssen echt hetzelfde blijft zoals hij ook bij Twente was, dan heeft Ajax het meest aan hem. Een echte vent met winnaars en vechtmentaliteit hij kan het middenveld geniaal leiden en bedienen van geweldige passes.

Hahaha zorgen om financieen? Na het vertrek van Luis Suarez en Urby is er nog geen enkele cent uitgegeven, daarbij lopen er een hoop contracten dit jaar af. De salarispost zal met miljoenen dalen en daarbij zijn er ook nog eens de inkomsten die wederom uit de CL gehaalt zullen worden. Met de aankopen Sightorsson, Serrero, Boerrichter en Janssen zal minder dan 10 miljoen worden uitgegeven. Financieel ziet alles er perfect uit!!

Waarom blijven mensen hier de aanstaande band van Theo Janssen met Frank de Boer maar een op een projecteren op die met Hamdaoui en De Boer?
Alsof daar ook maar een vergelijking op los gelaten kan worden.

Welkom Theo bij Ajax. Schijnbaar voelt hij zich er goed bij dat Ajax zo snel zo serieus werd.
Als je dan toch een vergelijking met Hamdaoui wil maken: voordat die transfer eindelijk beklonken was...om niet goed van te worden.
Wat dat betreft is het duidelijk: Theo 1 - Hamdaoui 0

23 mei 2011 om 18:53

Inderdaad, het is een lachwekkende vergelijking. Mounir paste bij voorbaat al niet bij Ajax, maar Jol zat in het nauw en moest een spits hebben. Het was bij de contract onderhandelingen al duidelijk dat het geouwehoer zou gaan worden, meneer wilde een grotere auto en een goede vergoeding voor zijn sportzaak. Bij Theo is het allemaal snel en rustig verlopen.

Ik denk dat Ajax en dan vooral Frank goed hebben nagedacht over het aantrekken van Theo, De Boer weet dus echt wel wat hij binnen haalt. Als het een te groot risico zou zijn dan had Ajax hem never nooit gehaald, daar ben ik zeker van!

Tja bij Ajax is hij op z'n plek. Janssen is een winnaar en bij Ajax kun je veel winnen. Beste NL club en beste eredivisie speler. Prachtige deal.

23 mei 2011 om 18:49

Dit zal wel wat haat reacties brengen van alle supporters uit de provincie en de feyenoorders, maar je hebt gewoon gelijk, Ajax en Theo zijn geboren voor elkaar :D

Nou hoop ik alleen dat er in de transferperiode weer van die net niet spelers worden aangetrokken. Maar met Frank aan het roer ben ik daar nu niet meer zo bang voor. Ajax moet ervoor zorgen dat de basisspelers blijven, want die hebben we hard nodig in de Champions League.

En dan hebben we ook een zeer sterke bank:
- Vermeer
- Verhoeven
- Ooijer
- Bruno Silva
- Blind
- Anita
- Enoh
- Lodeiro
- Ebecilio
- Cvitanich
- Boerrigter
- Sneijder
- Bonevacia
- Josefzoon

En volgend seizoen zijn we ook (waarschijnlijk) verlost van:
- Lindgren
- El Hamdaoui
- Graafland
- Sno
- Oleguer?

Steek
vd Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
De Zeeuw
Janssen
Eriksen
Ozbiliz
De Jong
Sulejmani
23 mei 2011 om 23:03

Josefzoon is richting Breda op huurbasis

Toffe aankoop van Ajax. Toch weer bij op het kleine lijstje dat het momentele bestuur heeft gedaan. Nu moet de jeugd opleiding weer goed gemaakt worden. De juiste mensen op zn plekkie en Ajax gaat weer mee doen om waar het om mee kan doen, een verassing in Europa. Veel mensen zouden me hier voor gek verklaren. Maar in 2003 miste Ajax op 1 minuut na de halve finale van uit eindelijke winnaar Ac Milan. Dus waarom ook niet? Jansen erbij heb je eindelijk weer een speler die een vrije trap erin kan krullen of zo'n strakke voor zet geven dat spelers als Vertonghen, Alderweireld en de Jong kunnen koppen. Jansen over 3 maanden verwacht ik je in et supportershome een biertje doen!

Het kaboutermiddenveld kan opgedoekt worden, geen Enoh en Anita meer op het middenveld denk ik. Theo Janssen is precies wat Ajax miste op die positie: gogme, infiltratie, routine, souvereine trap, steekpass en persoonlijkheid. Alles wat Enoh niet heeft eigelijk

Stekelenburg
Van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
De Zeeuw
Eriksen
Janssen
Sulejmani
Sigthórsson
Boerrigter
23 mei 2011 om 19:03

nu zou de Jong op de bank zitten, die zal daar niet blij mee zijn, maar ik weet ook niet wie je er anders uit moet halen :s

23 mei 2011 om 19:04

Deze opstelling teken ik voor, precies zoals ik hem in gedachte had. Maar of vertonghen, steek en wiel blijven weet ik nog zo net niet. Dan kun je vermeer, blind en anita invullen op die plekken. Dan denk ik dat boilesen centraal gaat spelen. Wellicht toch nog een aankoop dan (mathijssen) maar dan lever je voetballend een hoop in achterin.

23 mei 2011 om 19:08

Vertonghen is denk ik de enige die gaat vertrekken, tenzij Stekelenburg naar een buitenlandse subtopper wilt en ik denk niet dat hij dat wil. Mathijsen is een prima vervanger voor Jan.

23 mei 2011 om 19:20

verdedigend zou het een prima vervanger zijn maar je ziet hoeveel voetbal vertonghen brengt als hij mee op komt. Dat heeft de laatste wedstrijd voor ajax gewonnen en dat ga je missen met een echte mandekker als mathijssen. Maar goed Alderweireld kan ook goed opkomen en heeft een prachtige crosspass dus wellicht kan hij die rol overnemen.

23 mei 2011 om 19:57

Precies, dan kan Alderweireld zich ontwikkelen als opbouwer.

23 mei 2011 om 22:24

Waarom verkies jij Sigthorson boven De Jong? De Jong speelt al 2 jaar bij Ajax op een redelijk/goed niveau. Sigthorson komt net om de hoek kijken. Hij heeft misschien aardig wat doelpuntjes gemaakt maar wie zegt dat hij past in het Ajax systeem. Ik denk dat Ajax dan hetzelfde krijgt als met El Hamdaoui.
Ik zou voor De Jong gaan in de spits en dan als 2e spits kijken of Serero het aan kan of anders een jeugdspeler.

Veel succes Theo.
De beste speler van de eredivisie, en als beste speler van de Eredivisie hoor je Champions League te spelen.

Selectie (hopelijk) van Ajax seizoen 2011/2012, komt ie: Vermeer verhoeven padt- boilesen blind mathijsen alderweireld vanrhijn ooijer boulahrouz- anita vdheijden janssen eriksen dezeeuw dejong enoh serero- ebecilio boerrigter castillion sightorsson ozbiliz mertens. Wellicht Rits er nog bij en evt nog een rechtsback.

Ja je leest het goed, zonder Sulejmani. Zodra er een goed bod komt, verkopen die goser, wordt niet veel beter dan ie nu is.

En hupsakeetje op naar de vierde ster !!!!!!!!!!

23 mei 2011 om 19:15

mooie overgang van verhoeven naar padt!

23 mei 2011 om 20:19

Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind Sulejmani niet echt bij het spel van Ajax passen. Ook al heeft hij erg verdienstelijk gespeeld in de 2e competitiehelft.

Daarom zou een verkoop voor mij ook het beste zijn. De gedane investering krijg je nooit meer. Daarom nu voor een acceptabel bedrag (8-10) verkopen. Bij een juiste ploeg, waar hij echt kan zwerven, kan hij echt gaan exelleren.

Een speler als Verhoek zou een veel beter optie zijn op de rechterflank dan Mickey. Hopelijk leest FdB dit .....

misschien wordt het wel een gevalletje peiremans. die heeft twente ook op het juiste moment verkocht!

Blij, maar ben nu wel heel benieuwd hoe Ajax wil gaan spelen dit seizoen. Frank is wel van een vaste basis en ik denk dat er komend jaar dan ook gevochten zal worden om een plekkie. De voorbereiding zal een sleutelrol bekleden. Ik kijk er naar uit. Zie op dit moment de volgende elf als de meest logische zolang Sigthorsson niet gecontracteerd wordt. Als dat wel gebeurd, ben ik heel benieuwd waar De Boer heen wil met jongens als De Zeeuw, Anita, Enoh en De Jong. Daarbij komt dat Lodeiro fit is en in alle wedstrijdjes (veelal oefenen) een uitstekende indruk heeft gemaakt. Wel mooi trouwens dat Ajax voorin weer wat opties heeft met de opkomst van Ebecilio, Ozbiliz en de komst van Boerrigter. Concurrentie dus! Heerlijk!

Steek
Vd Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Anita
Eriksen
Janssen
Sulejmani
De Jong
Ebecilio

Een uitstekende aankoop van Ajax. Maar ik dacht altijd dat Theo in Duitsland wou gaan voetballen?
Want hij zit al op een leeftijd dat je nu een overstap zou kunnen maken naar de Europese subtop
Een merkwaardige transfer vanuit de perspectief van Janssen maar goed voor de Amsterdammers.

Goede aankoop van ajax. Ten eerste voor breedte van het team, aangezien volgend jaar veel wedstrijden gespeeld gaan worden. Ten tweede als ervaring, deze man heeft belangrijke duels achter zijn rug en kan het middenveld gaan leiden.

Veel succes Theo in Ajax. Voor mij blijf je altijd een vitessenaar.

Denk dat we twee zaken moeten scheiden. Zakelijk gezien prima deal voor zowel Twente (vangt 3 Mio) alsook Ajax (merchandise onder naam Jansen levert vast 3 Mio op) alsook voor Janssen, nieuwe uitdaging met behoud van vertrouwde omgeving alsook de voetballiefhebber,janssen blijft in beeld binnen de comeptitie.

Emotioneel gezien wat lastiger, Janssen was het boegbeeld van het succesvolle FC Twente en haar supporters.het doet pijn als jouw boegbeeld vertrekt naar een club welke wij in Tukkerland als concurrent zien.
Pijn vergaat als Twente ook volgens seizoen zonder Theo aansprekende resultaten kan neerzetten.gebaseerd op het vakmanschap van de huidige leiding an Twente ben ik daarvan overtuigd.

Succes Theo, succes Ajax maar vooral succes Twente.

23 mei 2011 om 19:38

Ach ja, er zijn vaker spelers weggegaan bij ons, waarvoor betere spelers teruggekomen zijn. hoe het met Janssen z'n knie en gedrag gaat in A'dam zien we vanzelf wel. Wij hebben in ieder geval Willem Janssen erbij en ik denk dat er nog wel 1 of 2 middenvelders komen, die weer andere kwaliteiten hebben als Theo.

Als we tegen Ajax moeten, weten we in ieder geval wat de zwakke punten van Theo zijn, dat kan Preud'homme mooi gebruiken in zijn tactiek.

23 mei 2011 om 20:14

Gelukkig is het 11 tegen 11.
N.a.v. de laatste wedstrijd zal Frank de Boer ook vele zwakke punten bij Twente gezien hebben, want 3-1 had eigenlijk 5-1 moeten zijn !

Wat ik wel vreemd vind is dat Theo zich heeft afgemeld voor oranje ivm blessure.hoe is hij door die keuring bij ajax gekomen.trouwens leuke binnenkomer geblesseerd aan je nieuwe job beginnen.sterkte Theo.

23 mei 2011 om 20:13

Waarschijnlijk een blessure van kleine aard.

En slim van hem om zich nu te laten behandelen, want de 1e training staat eind juni gepland. Pas dan gata het voor hem beginnen !

Welkom Theo!

Ik ben blij dat deze jongen voor Ajax gekozen heeft, al leek een transfer naar een buitenlandse club mij meer voor de hand liggen. Echter in Nederland na Twente de enige logische optie, gezien de podia waarop komend seizoen geacteerd gaat worden.

Geweldig,
Mijn dag is ook weer goed!
Hij is het verschil tussen Knock out fase en weer kampioen worden
Voor 3 miljoen doen we het goed, omdat we dit dubbel en dwars terug zullen krijgen van inkomsten!

23 mei 2011 om 20:08

Niets is zeker, we kunnen volgend jaar ook gewoon 2e 3e of 10e worden. In het voetbal is alles mogelijk dus iedereen die zegt dat Ajax het kampioenschap gekocht heeft, dat dachten we met de aanval Suarez-hunterlaar-sulejmani ook!

23 mei 2011 om 21:01

en met die aanval had ajax ook kampioen geworden. Waren het niet dat hunteaar geblesseerd raakte en verkocht werd in de winter

23 mei 2011 om 23:10

Ja klopt en straks raakt Janssen geblesseert aan zijn knie

24 mei 2011 om 03:46

Natuurlijk is niks zeker, maar als je nu gaat rekenen, is Ajax verreweg de sterkste.
Voor de titel strijd waren de kenner het der mee eens dat Twente meer kwaliteit en lef hadden dan Ajax... Theo Janssen hun beste speler met Ruiz, en zeker de man met de I Don't give a F*** attitude. Ajax was beter 1 week geleden en speelde beter ook vooral op mentaliteit, nou laten wij net de speler met zo'n super mentaliteit contracteren. Ja voor hetzelfde geld wilt Hiddink coach worden , komt Gago, is opeens Reis beter, wilt Kevin Gameiro komen en komen Alex Gomes en Mendes terug, ja de bal is rond... Maar zo als het der nu uit ziet is Ajax de sterkste. Eriksen en Janssen zijn de 2 beste middenvelders in de eredivisie, en kunnen nu echt wel mee bij Valencia en de Spurs (qua voetbal kwaliteit dan) Stekelenburg, en Vermeer ik vind het de 2 beste doelmannen van de vaderlandse competitie. Van Der Wiel, was moe dit seizoen, maar waneer hij top is dan is hij echt 2 klasse hoger dan de Eredivisie niveau. Jan Vertonghen is in mijn ogen toe aan een top club in Europa, en Boilesen en Toby hebben nog tijd om te groeien.
Voorin is Mickey weer in vorm dankzij de beste trainer in de eredivisie , Boerrigeter en Ebicilio samen strijden voor de linker vleugel, en dan voorin Sightorson, De Jong, Serrero, en Castillion.
Ajax ziet er rooskleurig uit... voorlopig !

Ik had hem toch liever naar Duitsland zien gaan ofzo, maar wens hem alle succes bij Ajax!
Wat deze man Twente wel niet allemaal heeft gegeven

geweldige aankoop van Ajax. ik hoop dat ze een keertje weer meedoen in de Champions League door hem. 2e ronde moet wel een keer haal baar voor ze zijn.
leuk dat eindelijk een speler voor bijna ze hele carriere voor de eredivisie kiest.
hopen dat hij het net zo goed doet als bij Twente. dat gun ik Janssen heel erg

Succes met theo, blijkt maar weer dat alcohol je hersenen aantast..

Heel goed, dat Ajax snel gehandeld heeft. Ik heb altijd maar graag voor de start van de training van het nieuwe seizoen de selectie rond. Anders krijg je vaak van die te dure miskopen.

janssen is een speler met hele specifieke eigenschappen, dus als je geïnteresseerd bent, dan moet je snel toehappen ! Chapeau Ajax !!

Wat is er mis met iedereen?
Een binnenlandse transfer van 3.2 miljoen voor een 29-jarige speler is nog altijd teveel geld, of hij moet wel heel erg goed zijn. Hebben we ook maar een kleine garantie dat hij zijn vorm van vorig seizoen vasthoudt? Immers in het verleden heeft hij ook pieken en dalen gehad.
En wat is nou verder echt zijn kwaliteit naast zijn traptechniek? Tuurlijk die is fenomenaal maar verder is zijn uithoudingsvermogen nou niet denderend, zijn duelkracht valt ook mee. Daar doet iemand als De Zeeuw niet echt voor onder ofwel?
Natuurlijk is het wel een versterking voor Ajax, maar 3.2 miljoen voor een 29-jarige, voornamelijk voor zijn traptechniek... dat vind ik overdreven/

Hoezo mag ik in godsnaam niet zeggen dat ik een Ajaxshirt met Janssen achterop ga kopen!? Al de tweede keer dat dat verwijderd word. Nu koop ik er 3!

Succes Theo
Hij heeft veel voor Twente gedaan en ons successen gebracht
natuurlijk ligt het gevoelig en zullen er ook mensen zijn die hem uitfluiten
Maar de echte Twente supporters zullen hem altijd waarderen

Ook ik vraag me wel af of hij kwa karakter bij Ajax past , maar de tijd zal het leren
Hij heeft wel een handleiding dus ik ben benieuwd of De Boer zijn gedrag zal accepteren ... bij Elham ging dat ook mis
het is hier geen groot geheim dat Theo wel wat meer dronk dan een paar biertjes ... en hij mist Arnhem ook wel maar niet als ie weer eens met een jongedame in z n hotel zat hahah

Wel jammer dat Ajax zo n goeie speler erbij krijgt , ik hoop dat Twente Strootman en Wijnaldum kan krijgen .. krijgen we weer een mooi seizoen.

Ik gun het Theo van harte. Ik hoop dat hij zal slagen bij Ajax. Hij verdient het om op het hoogste niveau te blijven voetballen!

Hartelijk gefeliciteerd met je contract bij Ajax Theooo goed zo we hebben der weer een goeie TOP speler bij gekregen bij Ajax we gaan weer voor de Kampioenschap ik wens je het beste bij Ajax en laat de mensen maar negatief praten ze zijn allemaal Jaloersss en geen tijd om iets nuttigs te zeggen ik kijk er al naar uit naar het nieuwe seizoen 2011/2012 om Zondag lekker voor de Buis Live te kijken naar geweldig voetbal.

Theotje gun ik het wel naar Ajax te gaan, hij gaat daar echt iets bijbrengen.
Toch had ik liever gehad dat hij naar VFL Wolfsburg ging of naar Udinese Calcio dat is beter dan Ajax

Theo, welkom bij de Beste club van Nederland. WIJ Zijn Ajax EN WIJ Zijn DE Beste!!!

Theo kan niet naar het buitenland. Hij kan niet weg uit Arnhem, vanwege heimwee.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren