Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wachtlijst door vraag naar Ajax-kaarten, 'driesterren-items' populair

Laatste update:

De nasleep van het veroveren van landstitel nummer dertig is vooralsnog alleen maar positief voor Ajax. Zondag kroonde de club uit de hoofdstad zich tot kampioen van Nederland: als gevolg daarvan bestellen veel supporters nu reeds een seizoenskaart voor de jaargang 2011/12. De club meldt woensdag zelf dat het over heeft moeten gaan tot het maken van een wachtlijst om de belangstelling te temperen.

/

In financieel opzicht legt de landstitel Ajax dus geen windeieren in de komende maanden, lijk het. Ook business seats in skyboxen in de ArenA verkopen momenteel erg goed. Daarnaast heeft de derde ster ook voor de nodige bijdragen geleverd in de merchandising. Op het nieuwe shirt voor volgend seizoen zullen drie sterren prijken, één voor elke tien landstitels; de verkoop ervan gaat enorm hard.

Daarnaast zijn ook andere items met de drie kampioenssterren erop zeer populair. Ajax moest vele seizoenen wachten voor het zich eindelijk weer de beste van Nederland mocht noemen. Een 3-1 overwinning op FC Twente, voor eigen publiek, bracht eindelijk weer eens de schaal naar Amsterdam. In de voorgaande seizoenen kroonden FC Twente, AZ en PSV zich tot competitiewinnaar.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En als je dan bedenkt, dat dit pas het begin is. Met komst van nieuwe en betere spelers en een Johan Cruijf. Ik kan nu al niet meer wachten op komende seizoen!

18 mei 2011 om 18:16

Eerst maar eens afwachten wat Cruijff daadwerkelijk gaat doen!!! Wat betreft de nieuwe spelers, Janssen zou geweldig zijn, Rits een aanstormend talent en tsjah wat verder.... Veel hangt ook af of Vertonghen, Van der Wiel (die hopelijk zijn rust pakt en sterker dan ooit terug komt) Steek blijven, vindt voor die drie maar eens goede vervangers!!!

18 mei 2011 om 18:19

We hebben Vermeer, hij is natuurlijk niet zoals Stekelenburg maar echt wel een goede vervanger. Voor van der Wiel zal het niet zo super lastig zijn, dit seizoen was hij namelijk amper in goede vorm, dus zullen we hem volgend seizoen minder missen en volgensmij hebben we ook wat in de jeugd lopen. Voor Verthongen dacht Frank aan Mathijsen, dat vind ik ook geen achteruitgang, en misschien komt Heitinga zelfs, hij wou ooit terugkeren naar Ajax, wanneer is natuurlijk niet bekend! Dus ook dat valt wel mee!

18 mei 2011 om 18:22

Ik denk dat met Vermeer ze al een aardige vervanger voor Stekelenburg in huis hebben, veel beter dan Vermeer voor een goede prijs ga je ze in ieder geval niet vinden. Van der Wiel zal nog een jaartje blijven denk ik en mocht Verthongen weggaan dan ga ik ervan uit dat met Matthijsen een ervaren verdediger wordt aangetrokken.

Ik ken alleen Serero en Rits nog niet heel goed, weet één van jullie wat voor soort type spelers dat zijn?

18 mei 2011 om 18:24

Vermeer is zeker goed, maar volgend jaar nog met Steek in de CL, tsjah dat maakt toch wel een verschil lijtk mij. Van der Wiel komt sterk terug, daar ben ik van overtuigd, De Boer kan hem de kneepjes van het vak uti eigen ervaring bij brengen, we moeten deze jongen nog niet afschrijven. Seizoen 2009/2010 en tijdens het WK heeft hij laten zien hoe goed hij wel niet kan zijn!!! Matthijsen is verdedigend ijzersterk, maar opbouwend toch minder, vraag is waar is behoefte aan. Johnny zal nog niet terug komen, maarja we spelen CL dus je weet het maar nooit!!!

18 mei 2011 om 18:26

@ryanbabel8

Ik dacht dat van der wiel had aangegeven te willen blijven omdat hij nog niet uitgeleerd was in amsterdam. voor Stekenleburg is Vermeer een goede vervanger hij is wel minder dan Steek maar wel een goede vervanger en als Vertonghen vertrekt wilde ajax proberen matijsen te halen.

18 mei 2011 om 22:17

Komen de succes ''supporters'' weer allemaal....pfff

18 mei 2011 om 22:30

Ach, vorig jaar en het jaar daarvoor hoorde je mij ook niet klagen, ik klaag wel over mensen zoals jou die alleen maar provoceren en zonder argumenten komen.

19 mei 2011 om 08:54

De seizoenskaarten zijn vrijwel ieder jaar uitverkocht. Voor veel vakken geldt ook al jaren een wachtlijst. Ik zie de nieuwswaarde van dit artikel dan ook niet zo. Het zal eerder zijn dat iedereen dit jaar iets sneller zijn seizoenkaart heeft verlengd dan in eerdere seizoenen.

Niet te geloven dat er op voetbalzone ook al bericht wordt over de merchandise inkomsten van Ajax.

18 mei 2011 om 18:17

Als er een opvallende verandering is in seizoenskaart-verkopen bij andere clubs wordt dit ook wel gemeld hoor. Als nu blijkt dat niemand meer een seizoenskaart van jouw club wil omdat wanprestatie na wanprestatie wordt geleverd, dan maken de media daar ook wel melding van. Maarja, als je even frustraties over ajax kwijt moest..

18 mei 2011 om 18:21

Naast dat is het toch ook gewoon leuk om te weten dat een kampioenschap zoveel invloed heeft op merchandise inkomsten?

18 mei 2011 om 19:27

Inderdaad, kan me onlangs nog het bericht over de seizoenskaarten bij Vitesse herinneren. Dus de opmerking van Spotlight gaat niet echt op.

18 mei 2011 om 18:19

Het kampioenschap van Ajax is nog steeds een hot item. Daarnaast weet iedereen dat als dit het 29e kampioenschap zou zijn er niet zoveel shirts zouden worden verkocht als nu, want die 3e ster op het shirt helpt daar natuurlijk enorm aan mee. Daarnaast betekent dit veel inkomsten voor Ajax en dat is interessant om te laten weten lijkt mij.

18 mei 2011 om 18:20

Straks word het ook over elk grassprietje gedaan dat zich in de Amsterdam Arena laat misbruiken door al die voetbal schoentjes.

18 mei 2011 om 18:30

@xanderyafool

''wachtlijst door vraag naar Ajax-kaarten, 'driesterren-items' populair''

Ik denk ik laat je de titel nog maar even zien want als dit je niet boeit klik er dan niet op. Er zijn ook gewoon mensen (waaronder ik) die het wel wat intresseert dat Ajax financieel beter wordt door het kampioenschap.

18 mei 2011 om 18:24

Ach het is informatief als je je ervoor interesseert en daarnaast zit er natuurlijk een grote schare aan Ajax-supporters hier. Toegevoegde waarde is niet voor iedereen hetzelfde.

Ajax lijkt lekker bezig wat betreft inkomsten en ik denk dat het bestuur na de afgelopen roerige tijden geen vreemde, grote uitgaven zal doen. Hoe snel kan het tij keren, voor de verkoop van Suarez leek de club nog op de pijnbank te liggen en nu schijnt de zon.

18 mei 2011 om 18:27

Dit is toch voetbalrelevant nieuws?

Dit zijn net zo min statistieken als topscoorders etc. alleen dan bekijken we hier de clubs vanuit een andere invalshoek.

Vraag me trouwens af of je ook hebt gereageerd op het bericht met de afname van seizoenskaarthouders van Vitesse? Vast niet he?

Spotlight staat zeker op je voor dit soort rare opmerkingen

18 mei 2011 om 19:04

is iedereen vergeten dat aan het begin van het seizoen met Jordania veel gepraat werd over de grote verkoop van seizoenskaarten bij vitesse....

18 mei 2011 om 19:07

Pff wat ben jij toch gefrustreerd, het spat er in elke reactie van je vanaf..

Waarom zou VZ dit niet plaatsen? Dat is toch hartstikke interessant voor elke ajacied om te lezen? Of moet VZ alleen nieuws plaatsen wat jouw goedkeuring krijgt?

19 mei 2011 om 02:35

Ik ben in totaal geen Ajax supporter, maar toch interesseren mij dit soort onderwerpen. Net zoals waarschijnlijk vele anderen. Zo zie je hoe een succesvol seizoen van invloed kan zijn op de financiën van je club. En als het je niet interesseert, klik je er toch niet op? Ik weet dat vele mensen tegen Ajax zijn. Ik hoop ook dat vele clubs kampioen worden, uitgezonderd Ajax. Maar dit komt waarschijnlijk doordat Ajax de meest succesvolle club in de geschiedenis van het nederlandse voetbal is. Een club met vele supporters, maar minstens net zoveel ''vijanden''. Dat is ook goed, maar vind het een beetje triest om dan elk bericht van Ajax af te gaan kraken.

18 mei 2011 om 19:23

Niet te geloven dat jullie allemaal op Spotlight reageren. Hij heeft bijna altijd wat negatiefs te melden over Ajax.

Mij lijkt het verder geoon logisch dat de merchandise nu heel goed gaat bij Ajax, maar dat had iedereen wel van te voren kunnen voorspellen. Een shirt met 3 sterren erop..... welk voetbalclub in Nederland heeft dat nog meer? Eerst komende club die dat gaat halen zal wellicht pas over minimaal 10 jaar zijn. Dus voorlopig kan Ajax lekker pronken met hun 3 sterren.

18 mei 2011 om 19:30

Volgens mij werd er ook melding van gemaakt toen van ADO Den Haag alles (vrijwel) was uitverkocht door het goede seizoen.
Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk scoren met een dergelijke opmerking over AFC Ajax.

18 mei 2011 om 22:17

Er wordt hier bericht over de merchandise inkomsten omdat dit veel lezers trekt. Dit artikel wordt vaak gelezen....

Het hele artikel is dan ook gewoon onzin! Bij Ajax is al veel langer een wachtrij voor seizoenskaarten en ieder jaar komen hier aanvragen bij!!! Alleen omdat ajax nu kampioen geworden is kan men dit weer betitelen als successupporters! Daarom zal dit artikel veel gelezen worden en dat is alleen maar goed voor de mensen die dit publiceren. Zo werkt de journalistiek.....alleen jammer dat veel mensen dit niet door hebben

Zondag kroonde de club uit de hoofdstad zich tot kampioen van Nederland: als gevolg daarvan bestellen veel supporters nu reeds een seizoenskaart voor de jaargang 2011/12.

En dan zijn Twente supporters, succes supporters

18 mei 2011 om 18:19

Alsof dit opeens mensen zijn die voor Ajax zijn. Dit zijn gewoon al lange tijd Ajax supporters die de wedstrijden en trainingen, filmpjes etc wel volgen, maar niet een seizoenkaart hebben. Ik hoor hier zelf ook bij, heb nog nooit een seizoenkaart gehad, dit is gewoon te duur, maar ik ben wel al voor Ajax sinds ik met voetbal begon op mn 5e!
Volgens jouw redenatie zouden er dus ook maar 50.000 echte Ajax supporters Kunnen zijn en bij Twente 30.000 ? ofzo

18 mei 2011 om 18:32

Hij heeft anders wel gelijk. Twente fans werden bijna allen als gloryhunters afgestempeld, terwijl er nu bij Ajax na een prijs ineens veel meer vraag is naar een seizoenskaart. Ook successupporters als je het mij vraagt.

18 mei 2011 om 18:39

Tja, successupporters...
90 procent van de supporters zijn successuporters denk ik.
Velen hebben de mond vol van wat een echte supporter is, maar als het puntje bij paaltje komt, blijven er nog maar weinig echte supporters over.
Is ook gewoon logisch: als elke week slecht voetbal gespeeld wordt, je verliest elke week, de spelers en de speelstijl spreken je niet aan.. Is het dan zo raar als er minder vraag is naar seizoenskaarten? En is het zo raar dat de vraag naar seizoenskaarten stijgt bij succes, bij een trainer die je aanspreekt, bij spelers die je waardeert??

18 mei 2011 om 18:51

@ajaxadam12

Ik wil ff aangeven dat er een wezenlijk verschil is tussen een supporter en een fan. Jij bent een fan! Supporters zitten in het stadion,die supporten een club! Een fan volgt een club op afstand! Als supporter ben je wel een fan,maar een fan maakt je nog geen supporter. Wat wel veel voorkomend is, is dat een fan meestal bij succes van een club ook supporter wil worden. Wil ik mee zeggen dat bij de meeste clubs veel successupporters zijn.

18 mei 2011 om 19:15

Als je dan maar niet na 3 slechte wedstrijden achter elkaar de moed op geeft en/of met witte zakdoekjes zwaaien. Supporters blijven namelijk ook de club steunen in mindere tijden.

18 mei 2011 om 19:17

@wizard,

Ik woon in het oosten en ben al sinds ik klein ben ajax fan. Maar gen supporter? Ik ben dit seizoen 1x bij ajax geweest. De wedstrijd thuis tegen NEC op vrijdag avond. Zondags kan ik helemaal niet, laat staan dat ik veel geld heb om er altijd heen te gaan. Ik zie bijna alles van ajax, volg het op de voet en was zondag aanwezig in amsterdam. Ben ik dan een Fan en geen supporter?

18 mei 2011 om 19:28

Jij bent fan ja! Ook al heeft het misschien met omstandigheden te maken. Ik kom al 20jaar bij ADO Den Haag. In goede en slechte tijden,door weer en wind. Is niks mis mee dat je fan bent! Maar ook al wil je supporter zijn,doe je dat niet door eredivisielive te kijken en af entoe een wedstrijdje te kijken. In de 20 jaar dat ik bij ADO kom heb ik 3 wedstrijden gemist! Ik schreeuw de longen uit mijn lijf elke wedstrijd. Ook bij ons is duidelijk te merken dat fans door het succes supporter willen worden! Juich dat toe,maar noem het beestje gewoon bij de naam. En dat heet successupporters. Oh ja ik woon ook niet meer in de buurt van Ado,ik woon nu in Heerlen,maar zit er nog steeds elke thuiswedstrijd.

18 mei 2011 om 19:42

@ El Fenomeno

Ajaxadam12 heeft hier gelijk, niet fctwentu zoals jij beweert. 90% van de Fctwente-supporters zijn gloryhunters ja. 4/5 seizoenen terug kwam je zowat nergens een Fctwente supporter tegen. Pas toen Twente een x 4e werd en het jaar erop 2e doken de ''supporters'' op. Ajax heeft altijd al de meeste supporters gehad en tsja logisch dat nu iedereen een seizoenskaart probeert te bemachtigen .

18 mei 2011 om 19:45

Er kunnen maar 50.000 in het stadion en dat zijn dus de echte supporters? Dus Aajax heeft de meeste supporters. Statistisch gezien zit de Arena het meest vol elke thuiswedstrijd. Dan hebben andere clubs dus meer successupporters.

Nog even wat...ik ben mijn hele leven voor Ajax. In de jaren negentig heel veel awedstrijden bezocht. Op een gegeven moment gegeven moment ga je trouwen, koopt een huis en krijg kinderen. Dan heb je andere prioriteiten. Daardoor ben ik minder naar wedstrijden geweest (ook omdat ik de laatste jaren de EL minder interessant vond dan de CL) dan ben je dus een successupporter?

Supporters van andere clubs proberen altijd fans en supporters van Ajax als successupporters af te schilderen. Waarom?? OM heel eerlijk te zijn interesseren andere clubs en supporters mij helemaal niks. Hoe kan je nou voor een club zijn die elke week verliest? Dat snap ik bijv. niet.

18 mei 2011 om 19:48

@thuntelaar

Ajax heeft meeste fans bedoel je,die nu successupporter willen worden! Feyenoord heeft de meest trouwe supporters. Het punt van Twente geef ik je gelijk in daar komen de meeste successupporters vandaan en stipt op nr.2 staat Ajax! Gelukkig is Vitesse bezig met z'n project,dus daar zullen binnenkort de meeste successupporters komen.

18 mei 2011 om 19:58

@bongobrain

Jij sluit je betoog af met:

''om heel eerlijk te zijn interesseren andere clubs en supporters mij helemaal niks. Hoe kan je nou voor een club zijn die elke week verliest? Dat snap ik bijv. niet''

Zit in mijn bloed,in goede en slechte tijden kom ik mijn team supporten! Ik heb succes in mijn priveleven dus heb geen succes nodig van een club die wint! Ook al ben je getrouwd, wat ik ook ben. Is een slecht excuus om niet te gaan. Ik heb ook een kleintje op komst en ga gewoon naar mijn cluppie als ie geboren wordt! Allemaal zwakke argumenten van fans die nu supporter willen worden. Ik moet vanuit Heerlen naar Den Haag voor meestal een verliespartij,maar blijf komen! Dat is wat supporter zijn inhoud.

18 mei 2011 om 21:54

Ik vind je wel degelijk een supporter
En niet zoals wizzard1979 zegt een fan
Ik ken hier bij Twente ook mensen die de club vanaf jongsaf volgen maar die niet de middelen hebben altijd in het stadion te zitten terwijl ze dat wel graag zouden willen
Als er maar iets financiele middelen over zijn gaan ze hun club supporteren.
Dat noem ik echte supporters

18 mei 2011 om 21:59

Jij doet of je de wijsheid in pacht heb
Dat zal dan wel over Ajax gaan maar over de Twente supporters sla je de plank helemaal mis
Er staan hier al jaren mensen op de wachtlijst
Zouden die dan hebben geweten dat Twente vorig jaar kampioen zou worden
Wel even de feiten bekijken anders is het net of je hier zo maar iets neerzet.

19 mei 2011 om 02:42

Haha dan weet ik volgens mij waar je in Heerlen woont, aangezien ik daar vaker een ADO vlag heb gezien. . Ergens klopt jou verhaal. Maar ergens ook niet. Ben de laatste 10 jaar elke thuiswedstrijd van Roda JC geweest. En ook vele uitwedstrijden. Ook in het rampseizoen 2 jaar terug. Nu woon ik tijdelijk in Berlijn en kan dus niet naar de thuiswedstrijden. Betekent dat dan dat ik voor 6 maanden geen supporter ben, maar een fan?

18 mei 2011 om 18:23

Tot nu stijgt het aantal seizoenskaarthouders bij mijn weten sowieso jaarlijks... Maar ja als je net 500 euro voor een kaartje voor 1 wedstrijd hebt betaald ben je misschien wel eerder geneigd tot het aanschaffen van een seizoenskaart. Puur economisch belang .

18 mei 2011 om 18:24

@fc-twentu. Goed punt, absoluut. Feit is echter wel dat wanneer het een club gaat dat er dan veel meer animo is. Zelf kom ik uit Emmen en ben afgelopen seizoen (mede vanwege het feit dat ons 2e zoontje geboren is) geen een keer naar Ajax geweest, simpelweg te druk... Maar voor volgend seizoen (nu het 'tij gekeerd lijkt') ga ik echt wel proberen weer eens heen te gaan (succes-supporter?!?! Je weet in elk geval dat je niet voor niets gaat en dat die lange reis (hele zondag kwijt) niet voor niets zal zijn (hoop je dan maar ).

Mijn schoonouders wonen Twente en ik krijg zodoende veel mee van de taferelen in Twente: de hele regio (behoudens Almelo??) is nu ineens 'twent' en voelt zich verbonden met FC Twente, terwijl toen de club een jaar of 10 terug aan de financiële afgrond stond, een ieder zoiets had van, ja, dat lossen ze 'daar in Enschede' maar op en was de achterban erg klein... Zo zie je maar weer: als je wint. heb je vrienden.

Wat ik overigens wel erg mooi vond (typisch gevalletje van harmonie) dat de lokale supermarkten 'dubbel-aanbiedingen' hadden: kratje bier met 4 gratis tompoucen) en dat de hele regio meeleeft. Er heerst dan wel ineens een gevoel van 'ons' wat we in heel Nederland kennen van Ek/wk's. Maar alles staat en valt met succes.

18 mei 2011 om 18:27

Heeft niks met successupporters te maken. Als je 7 jaar geen schaal hebt en je ziet zondag de ontlading, dan voelt dat als supporter eindelijk weer eens iets om trots op te zijn. Die hunkering was zo groot, sommige mensen zijn het echte Ajax verloren omdat Ajax als bedrijf wordt gerund. Mensen hebben weer meer hoop gekregen dat Ajax weer Ajax wordt en dit is gewoon een bevestiging, er zijn sowieso veel clubcardhouders..

In die laatste 7 jaar hadden we al vaker kampioen kunnen zijn, denk maar aan 2007..

18 mei 2011 om 18:33

Eerst zeg je dat het niks met succes supporters heeft te maken en daarna ontkracht je dat zelf..

18 mei 2011 om 18:55

Hij zegt alleen dat mensen het echte Ajax zijn verloren en komend seizoen onder De Boer speelt Ajax in ieder geval het 'eigen' voetbal weer in tegenstelling tot onder Jol. Dat bedoelt hij hiermee denk ik.

18 mei 2011 om 19:15

Drumms snapt het

On: ik wacht op het 3-sterren shirt

19 mei 2011 om 11:12

@fc-twentu

Dit is totaal verkeerd geinterpeteerd , men concludeert dat door het kampioeschap er nu meer seizoenskaarthouders kopen , dit terwijl je al behoorlijk lang je aanvraag kan doen. Men concludeert nu , dat alles wat tussen nu en een aantal weken terug (nog voor het kampioenschap) te wijten is aan het kampioeschap terwijl de meeste vraag verzoeken al lang en breed waren ingediend. De kampioensitems die populair zijn komt je vast bekend voor , dat was vorig jaar in Enschede ook zo.

Tuurlijk iedereen wil dat shirt met 3 sterren en geef ze is ongelijk, mensen willen dat gewoon hebben als collecteritem door de 3 sterren. en wachtlijsten ja dat komt door het succes anders was het wel anders geweest! Successupporters komen nu naar ajax!!

18 mei 2011 om 18:22

Dit seizoen was de Arena ook altijd wel behoorlijk vol hoor. Alleen de seizoenskaarten gaan nu gewoon veel sneller over de toonbank aangezien ze bang zijn dat anderen ze kopen.

Als mensen logisch nadenken (wat tegenwoordig erg moeilijk is!) is dit gewoon heel logisch.

18 mei 2011 om 18:28

Je kan niet ontkennen dat nu veel mensen zich ajax supporter noemen omdat ze kampioen zijn geworden, en daar zitten dan voornamelijk successupporters bij, want de mensen met seizoenkaart verlengen gewoon lijkt mij.

18 mei 2011 om 21:51

Dit ontken ik deels wel. De kaarten werden sowieso verkocht, maar nu alleen sneller. Ik vind het erg raar om ze dan opeens successupporters te noemen. En het is logisch dat als een club kampioen wordt (noem maar een club waar het niet zo is), dat de seizoenskaarten sneller verkocht worden.

19 mei 2011 om 11:40

Ik noem een club zoals Borussia Dortmund! Waar de kaarten altijd worden verkocht maakt niet uit wat voor resultaten! En natuurlijk door positieve prestaties alleen het is nu wel heel toevallig dat nu iedereen weer naar ajax gaat en 5 weken geleden was het stadion half-vol, dus je ziet dat er veel meer successupporters bij ajax zijn want die willen alleen komen als het goed gaat.

20 mei 2011 om 17:42

5 weken geleden? Dat was waarschijnlijk tegen Exselsior? En half-vol is wel heel erg overdreven. En tegen een degredatiekandidaat hoor je juist succes te boeken. Dus het succes in die ''successupporters'' telt niet.

Ook weet ik zeker dat de kaarten nu eerder verkocht zijn bij Borussia Dortmund als normaal. Nogmaals, Ajax verkoopt altijd zijn kaarten wel, het gaat nu alleen heel snel. Ze zitten er toch sowieso..

18 mei 2011 om 18:30

Al jaren lang meer dan 40.000 echte supporters, ondanks 7 jaar geen kampioen. Dat er een paar duizend successupporters bijkomen zo nu en dan kan geen enkele club wat aan doen. Nouja tenzij je het zoals Feyenoord aanpakt door gewoon niet succesvol te zijn

18 mei 2011 om 19:00

De Arena is zelden uitverkocht behalve wanneer ze kampioen dreigen te worden en als je je dan bedenkt dat Ajax het meeste aantal 'supporters' heeft van Nederland dan is dat gewoon schrikbarend. Vind het wel een beetje zielig aan het worden. Mensen die je nooit hoort over voetbal praten nu nergens anders meer over omdat Ajax kampioen is geworden

18 mei 2011 om 19:18

Oke, even om jouw op je plaats te zetten.

Ajax is de club met de meeste seizoenskaarthouders, gemiddeld het hoogste aantal toeschouwers dus waar praat jij in hemelsnaam over?

Ajax zit al jaren aan zijn max met seizoenskaarten..

Ajax staat zelf 16e in Europa met beste toeschouwersaantallen.

Het hoogste van de hele eredivisie. Feyenoord staat 34e ofzo uit me hoofd.

Bron. ELF

18 mei 2011 om 20:03

@ hanguh

gemiddeld hoogste aantal toeschouwers ....als je alle seizoenskaarthouders mee telt zeker. haal alleen degene die niet komen (bijna elke wedstrijd zo'n 10-20%) er af, dan weet ik t zo net nog niet..

18 mei 2011 om 20:27

Ook zo want de statistieken worden gemaakt op basis van ingescande kaarten. Ik zit er zelf al 8 jaar en het op een uitzondering na, dat heeft iedereen wel, is het altijd wel vol huis

19 mei 2011 om 08:56

Ik heb nog wel een shirtje liggen met twee sterren, dat is straks pas echt een collector's item. De komende pakweg 25 jaar zijn de drie-sterren-shirts te koop (ik hoop korter).

Toch ongelofelijk dat de shirtjes nu al uitverkocht zijn, terwijl ze zeven jaar hadden om ze te maken!

18 mei 2011 om 18:20

Zijn de shirts al uitverkocht?! Dit stond namelijk niet in de tekst, dus of je hebt het fout gelezen of ik zou wel is weten waar dit staat. Was namelijk van plan om snel een shirtje te kopen

18 mei 2011 om 18:25

Ik had gehoord dat ze waren uitverkocht van de week, misschien zijn er inmiddels al weer nieuwe.

19 mei 2011 om 11:17

uiteraard komen er weer nieuwe , de stormloop is zo massaal dat die dingen vreselijk snel uitverkocht waren. Maar bij Ajax hebben ze ook wel door dat als nog duizende kampioensitems herdrukken dat die ook binnen no-time zijn uitverkocht. Zolang er veel belanstelling voor is blijven die nog wel verkocht worden.

Dit is niet zo gek natuurlijk. Ajax is altijd al de club geweest die ieder jaar de meeste seizoenskaarten verkocht. En ja, beste mensen, daar gingen er ook een hele hoop niet naar wedstrijden als tegen Excelsior thuis enzo, dat heb je wel eens.

Wel goed om te zien dat ondanks het feit dat ze al het grootste stadion hebben en dus de meeste toeschouwers kunnen plaatsen er toch nog een wachtlijst is.

Daarbij moeten we niet vergeten dat dit pas het begin is. Ik kijk er in ieder geval niet raar van op als we binnen nu en 5 jaar gegroeid zijn naar een stadion met 60.000 zitplaatsen, welke ook nog eens allemaal zijn uitverkocht.

18 mei 2011 om 19:18

Ik hoop dat ze die afgrijselijke gracht dichtgooien, dat plan werd toch een keer geopperd? Als je daar nog een paar duizend man extra kwijt kan is dat een win-win situatie.

Weet iemand wanneer je het thuisshirt van volgend seizoen van Ajax kan kopen?
Bij voorbaat dank

Onit is natuurlijk alleen maar positief nieuws voor Ajax, zo te horen zit het stadion straks bij elke wedstrijd vol. Ik hoop dat dan ook elke thuiswedstrijd de sfeer net zo goed is als die op zondag 15 mei was. Ik heb vertrouwen in volgend seizoen!

18 mei 2011 om 18:36

Een week voor de open dag.

18 mei 2011 om 18:37

het uitshirt kun je al kopen bij de Ajax fanshop

Tjah, ondanks dat er best wat mensen zullen zijn die al langere tijd overwogen hebben om een seizoenskaart voor Ajax aan te schaffen, lijkt dit wel erg veel successupporters aan te trekken... jammer, want er zullen ook genoeg mensen zijn die écht heel graag in de Arena willen zitten.

18 mei 2011 om 18:26

De seizoenskaarten verkopen elk seizoen erg hard, dat dit nu wat sneller gaat door het kampioenschap is niet meer dan normaal. Bovendien worden dit soort berichten natuurlijk ook alleen maar de wereld in geholpen om mensen nog meer aan te sporen zo snel mogelijk een seizoenskaart te kopen, voordat ze op zijn.

18 mei 2011 om 18:37

Wat ook jammer is Tubantia, dat er ook dit seizoen 44.000 seizoenskaarten waren verkocht, van de 52.000 plaatsen. En twee jaar geleden zelf 45.000.

18 mei 2011 om 18:45

Oh, ik gun het Ajax als ze hun stadion vol krijgen met seizoenskaarthouders, vind ik geen probleem. Maar ik hoop ook dat de mensen die nu een seizoenskaart hebben bemachtigd hebben of die zich nu op de wachtlijst zetten ook in iets mindere tijden (mochten die zich opnieuw voordoen) achter de club blijven staan. Niet van die dagjesmensen die in hartje winter denken: ''ach, het voetbal van Ajax is momenteel niet aan te zien, het sneeuwt buiten, dan moet ik door die kou op de fiets naar het station om de trein te pakken naar het stadion, en de NS heeft altijd problemen met sneeuw, laat ik maar het risico niet nemen om naar het stadion te gaan, want daar mis ik toch niets.''

Misschien wordt de Amsterdam Arena zometeen wel uitgebreidt! Als het zo nog een jaar doorgaat dat Ajax weer op plek 1 staat dan denk ik dat de Amsterdammers willen gaan uitbreiden.

18 mei 2011 om 18:40

Ze gaan de Arena sowieso uitbreiden. Er zijn hiervoor 2 scenario's. Eerste is de hoeken opvullen, tweede scenario is de gracht opvullen. Welke van de 2 het gaat worden is nog niet bekend, alleen dat beide opties klaarliggen.

Bij beide opties zou de capaciteit uitkomen rond de 60.000.

18 mei 2011 om 18:45

Dat dacht ik al! En eerlijk gezegd hoop ik ook dat ze gaan uitbreiden want dan wordt het stadion nog mooier!

18 mei 2011 om 18:54

Wat betreft het mooier worden van het stadion zijn er ook veranderingen op komst. De stoeltjes worden op niet al te lange termijn vervangen. Dit zal zijn in 2014. Gezien de kosten (5miljoen) zal dit niet eerder gebeuren.

18 mei 2011 om 19:02

Ik lees hier met verbazing jouw reactie en vraag mij af hoe jij tot deze plannen komt?

Ik ben circa 3 maanden geleden op een bespreking geweest die over mogelijkheden ging met de arena en wat jij noemt klopt niet.

1.de hoeken, mogen wegens veiligheidsvoorschriften niet opgevuld worden.
2.de arena is geen voetbalstadion, er worden ook concerten georganiseerd en dergelijke waardoor de gracht een cruciale rol speelt.

De opties om uit te breiden is een ring erop, dat kost een godsvermogen.
Een andere optie is het veld laten zakken in combinatie met een smallere gracht en minder ruimte in de parkeergarage.

Echter zijn dit verbouwingen die enorm veel kosten, enorm lang duren. Hierdoor zal dit pas echt gebeuren als de kosten er meteen grotendeels door bijvoorbeeld een WK uitgehaald kunnen worden of er een degelijke andere mogelijkheid waar in de tussentijd Ajax kan spelen. Want voetballen in een stadion wat half verbouwd wordt is niet veilig.

18 mei 2011 om 19:10

Als je bluft moet je het goed doen

1. die hoeken mogen gewoon dicht gebouwd worden, tenzijn jij met een bron aan kunt tonen dat dit niet mag. Die bron moet je niet zelf zijn natuurlijk

2. dit klopt, de oplossing hiervoor draag je zelf al verderop in je stuk aan

Die opties van een ring erop is niet van toepassing gezien we het WK niet hebben gekregen. Daarbij lichten ze die optie sowieso niet omdat je ook na het WK verder moet met het stadion!

Alles wat ik zeg is gewoon terug te vinden op internet hoor.

18 mei 2011 om 19:42

Ken je feiten maat, die gracht is aangelegd om te voorkomen dat supporters tijdens wedstrijden het veld oprennen, heeft geen cruciale rol zoals jij zegt. Tijdens grote wedstrijden wordt die gracht zelfs omgetoverd tot extra zitruimte en met concerten en dergelijke wordt de gracht grotendeels overdekt.

Met die hoeken heb je half gelijk, minimaal 1 hoek moet openblijven, deze dient als doorgang voor hulpdiensten in geval van een incident.

18 mei 2011 om 19:56

Bij concerten en dergelijke wordt het veld gebruikt door zo'n 10.000 man. Deze willen catering en er moeten vluchtwegen zijn. Als jullie meer informatie willen hebben over de Arena en zijn mogelijkheden raad ik jullie aan naar de Arena te gaan en te vragen om dergelijke informatie. Niet heel veel daarvan is namelijk vertrouwd

18 mei 2011 om 19:57

En alles wat op het internet staat is waar? Dat is pas een grote bluf, haha.

De bron was een bijeenkomst met evenementmanagers en een paar specialisten om te kijken in welke mogelijkheden de arena ten volste gebruikt kan worden, wat veilig is, wat niet, en wat de uitbreidingsmogelijkheden waren.

Toedeloe.

18 mei 2011 om 20:00

En je hoort mij overigens neit zeggen dat de optie van de ring erop VAN toepassing is ik zeg het een mogelijkheid dus als ik de rest van je bericht lees staat er alleen dat ik me eigen bron niet mag zijn en dat jij alles van internet af hebt? Sterk beargumenteerd allemaal hahaha

18 mei 2011 om 23:24

Ik zeg toch niet dat het gelijk waarheid is? Ik zeg alleen dat daar alles op staat wat ik zeg, hiermee verwijs ik dus indirect naar mijn bron, dit in tegenstelling tot jou

Ach, vorig jaar waren de seizoenskaarten ook nagenoeg uitverkocht. Vrijwel iedereen die er een had verlengt hem en die 5% die er bij komt zou je successupporter kunnen noemen, maar waarschijnlijker is het dat ook deze fans al tijden supporter zijn van Ajax en al een paar seizoenen twijfelen om een seizoenskaart te nemen ennu besluiten om een seizoenskaart aan te schaffen.

Ik zou sinds vandaag mijn seiz.kaart kunnen verplaatsen maar als ik dit zo lees komt het er niet van denk ik.....

18 mei 2011 om 18:33

Hoe het het eigenlijk met het verlengen eigenlijk?

Dit is natuurlijk in alle opzichten geweldig voor de club! Wel mooi al dat goede nieuws, en ik ben er van overtuigd dat er nog veel meer voordelen zullen volgen!

Trouwens, weet iemand wanneer het thuisshirt voor volgend seizoen in de verkoop gaat? Ik kan het nergens vinden..

Afgelopen seizoen waren er al 42.000 seizoenskaarten. Veel van deze supporters zullen verlengt hebben en degene die nog niet verlengt hebben kunnen dit nog tot een bepaalde tijd doen, vandaar die wachtlijst.

Daar komen de enorme getallen succes supporters weer. Niet dat het voor Ajax uitmaakt, in tegen deel zij komen door deze mensen er alleen maar beter vanaf met stijgende verkopen. Alleen laten die mensen het altijd weer zo snel afweten.

Ieder jaar verkoopt Ajax zo'n 44.000 seizoenskaarten en onder Van Basten waren het er zelf meer dan 45.000. Dit is niets bijzonders alleen maakt Voetbalzone er nu melding van.

Ik wist niet dat succes supporters zoveel geld hadden om een seizoens kaart van Ajax te kopen. Want ik ken echte supporters die daar geen geld voor hebben. Dus die mensen die zeggen dat het succes supporters zijn denken niet logisch na (uitzonderingen bevestigen de regel)

De nieuwswaarde over de seizoenskaarten tot daar aan toe. Maar het stukje over de verkopen van die shirtjes en dergelijke gaat natuurlijk nergens over! Allemaal leuk dat deze niet opeens veel verkocht worden, maar die shirtjes met slechts twee sterren zullen nu natuurlijk amper meer verkocht worden. Dit is gewoon een marktwerking. Heeft (zeker voor mij) echt geen nieuwswaarde.

Aan al die jongens die zeggen: ''dat zijn allemaal mensen die opeens supporter worden omdat ze een prijs hebben gewonnen.''

Waar komen al die mensen vandaan dan? Slaan die op maandag de Telegraaf of het AD open en denken: ''he das leuk, Ajax is kampioen! Kom laat ik een seizoenskaart kopen, ik keek nooit voetbal en naar stadions gaan deed ik al helemaal niet maar NU ga ik wel in een keer een seizoenskaart kopen...''
Klinkt redelijk onlogisch toch?
Een ander iets kan zijn dat het idd de zogenaamde ”nep-supporters” zijn, supporters die bijvoorbeeld vorig jaar dan nog in de Grolsch-veste op de tribune zaten... Dit zijn dan mensen die wellicht hun liefde voor de sport niet aan een club willen binden maar aan het beste voetbal/leukste sfeer/meeste kans om kampioensfeesten mee te maken. Zijn deze mensen dan mensen waar je je voor moet schamen als club? Zijn deze mensen minder welkom en helpen hun aanmoedigingen minder?

Een laatste optie en een die voor mij het meest logisch is: De Ajax supporters die altijd op ere-divisie live naar ajax keken, of in de kroeg of aan de radio gekluisterd zaten. Mensen die wellicht gecharmeerd zijn geraakt door de ontwikkelingen in en om de Arena en deze van dichtbij willen zien.(lees: Cruijf, ontwikkeling jonge spelers etc.) Oftewel echte supporters die om verschillende redenen geen seizoenskaart hadden en er nu wel een willen. Vergeet niet dat een seizoenskaart niet voor iedereen te betalen is en al helemaal niet met de huidige crisis die we net achter ons gelaten hebben.
Ik als ajacied verwelkom deze mensen met open armen in het stadion want voetbal moet een feest zijn en niet een wedstijd welke harde kern de grootste is...

18 mei 2011 om 19:14

Joh je hebt helemaal gelijk, er is totaal geen verband tussen het behalen van de landstitel en een stijgende vraag naar seizoenskaarten en merchandise. Dat iemand dat ook maar durft te beweren, schande!

18 mei 2011 om 19:46

L-e-z-e-n, ik heb helemaal nergens gezegd dat dat verband er niet is...sterker nog: je kan mijn hele post als een off-topic beschouwen daar ik alleen maar aan de kaak wil stellen dat het hele ''nep-supporter'' onderwerp nergens op slaat, die mensen komen niet uit het niets maar zijn waarschijnlijk al jaren supporter van de club.

Degene die zich zo'n zorgen maken over 'nep-supporters' zijn de mensen die bang zijn dat zo'n 'nep-supporter' zich voordoet als iemand die net zoveel van de club houdt als 'hij'. Dat terwijl 'hij' al jaaaren in de arena en in de meer gezeten heeft...want iemand die al jaaaren in het stadion zit houdt namelijk meer van de club dan iemand die dit seizoen pas een kaart gekocht heeft. En door al die nep-supporters raken nu Alle vaste seizoenkaart houders hun kaart kwijt aan die nep-supporters...oh nee want ajax geeft de houders namelijk elk jaar de mogelijkheid hun kaart stop te zetten en anders telt hij gewoon door.

Ik ben het btw helemaal met je eens als jij zegt dat er meer kaarten verkocht worden doordat ze kampioen zijn geworden. De cijfers liegen niet.

18 mei 2011 om 20:53

Feyenoord had de kuip tegen Ajax niet eens uitverkocht, waarschijnlijk door de magere resultaten...succes-supporteeeers!

Afgelopen paar jaar sowieso al meer dan 42.000 seizoenskaarten verkocht..zonder ook maar 1 titel te winnen!

18 mei 2011 om 21:51

Nee, kwam niet door de magere resultaten van dit seizoen. Kwam omdat ze als de dood waren om weer in eigen huis vernederd te worden door Ajax en dat durfden ze niet aan te zien.
Eigenlijk zijn dat soort supporters dus de èchte successupporters.

19 mei 2011 om 13:40

haha wat? ga je nou beweren dat Feyenoordsupporters successupporters zijn? Ik was er tegen ajax thuis ja en ik denk dat er inderdaad een half vak in totaal leeg was...maar dat kwam ook door de belachelijke prijzen (feyenoord had alles x2 gedaan). Er zijn gewoon mensen die dat niet kunnen opbrengen. En als we dan toch zo gaan beginnen...ajax had de bekerfinale niet eens uitverkocht
Verder na de 10-0 vernedering in eindhoven gewoon een volle Kuip vol achter Feyenoord. Dus houdt alsjeblieft op met ons successupporters noemen.

Mijn reactie hierboven was ook een beetje kidnerachtig, maar was mijn eerste reactie toen ik dit las.

@ricking08

Ik wil ff aangeven dat er een wezenlijk verschil is tussen een supporter en een fan. Jij bent een fan! Supporters zitten in het stadion,die supporten een club! Een fan volgt een club op afstand! Als supporter ben je wel een fan,maar een fan maakt je nog geen supporter. Wat wel veel voorkomend is, is dat een fan meestal bij succes van een club ook supporter wil worden. Wil ik mee zeggen dat bij de meeste clubs veel successupporters zijn.

18 mei 2011 om 20:02

Lieve Fan.

Ten eerste: jij weet helemaal niets over mij, laat staan of ik een stoeltje in de Arena heb.

Ten tweede:
http://www.encyclo.nl/begrip/supporter

Er staat nergens dat je voor supporter in het stadion moet zitten ouwe.

Ten derde (en zit dit glunderend in te tikken):
http://www.encyclo.nl/begrip/fan

oh, kijk ff bij punt nummer vier....daar staat namelijk WEL dat je BIJ de wedstrijd je club aanmoedigt. Je mag jezelf voortaan dus een heuse 'fan' van je club noemen, mocht je onverhoopt toch in het stadion zitten. Wat betreft jouw mening over dit artikel, jij en ik gaan het daar niet over eens worden.

blijkt weer duidelijk dat het hier gaat om successupporters...als het goed gaat met de club staan ze vooraan gaat het wat minder dan zie je niet meer.neem dan een voorbeeld aan Feyenoord ze degraderen bijna en de kuip zit bomvol...dat noem ik pas echte supporters

18 mei 2011 om 19:13

Niet mee eens. Bij Ajax zit de Arena altijd goedgevuld. We weten helemaal niet of de Arena leeg zou zijn als Ajax op degraderen staat. Ajax is nu eenmaal te goed om op een positie lager dan 5 te staan..

18 mei 2011 om 20:55

Die extra-supporters misschien wel, maar niet die 44.000 die al een seizoenskaart hadden....

Beetje jammer dit. Je moet je club trouw zijn en niet een kaart wanneer het club net een landskampioenschap of een andere prijs heeft behaald. Nu komen de befaamde 'successupporters' er weer massaal op af. Je moet je club steunen in goede en slechte tijden en aan dit soort type supporters(ik scheer niet iedereen over één kam, maar heb het over een groot deel) hebben de spelers helemaal niets, want die gaan weer weg als het wat minder gaat met de club. Natuurlijk komt er wel meer geld binnen, maar ik denk dat de sfeer in het stadion er niet persé van omhoog gaat en dit is jammer want dit hebben de spelers zeker nodig.

18 mei 2011 om 19:23

Klopt helemaal wat je zegt, maar dit is nou eenmaal niet anders.... net als de mensen die eerder weggaan voordat de wedstrijd afgelopen is... allemaal randzaken van mensen die er een andere manier van supporteren op nahouden, anders dan die van jou en mij....

18 mei 2011 om 20:06

alsof de Arena altijd lege plekken heeft en nu opeens helemaal vol zit. De seizoenkaarthouders van nu raken hun stoeltjes niet kwijt aan jouw zogenaamde ''nep-supporters' en ajax gaat er heus niet 2 op een stoeltje zetten.
Wellicht zullen de mensen met een Ajaxlife clubcard nu een seizoenkaart aanschaffen omdat ze in het vervolg niet meer het risico willen lopen een wedstrijd te missen als ze een kaartje moeten kopen aan de kassa.

Tja, mensen weten nu wat de beste Club van Nederland is. Hier zal Ajax flink van gaan profiteren. Mooie aanhang, maar de mooiste is die van Twente (voor mij dan)

nou als er nu is geld is bij ajax kan er een ring bovenop kunnen we weer stuk meer supporters kwijt en meer seizoenskaarten verkopen

18 mei 2011 om 20:05

Een ring bovenop? ik hoop dat je een grapje maakt!

18 mei 2011 om 20:25

Die 3e Ring zou er alleen maar komen als Nederand & Belgie die Wk-bid haddengekregen.
Dat is niet gebeurd dus gaat die optie mogelijk niet meer door.

Zucht, jammer dat voetbalzone dit bericht plaats, nu moeten we van alle calimero´s weer lezen dat we bij Ajax alleen maar successupporters hebben. Ik kijk Ajax al 3 jaar lang, elke week thuis op de buis live, ik kijk elke dag als het lukt Ajax-tv, en bezoek maar regelmatig een wedstrijd van Ajax.

1 Het kost veel geld om een seizoenskaart aan te schaffen
2 Ik moet naar de Arena bijna 1,5 - 2 uur onderweg.

Dit geldt niet alleen voor mij, maar nog veel en veel meer mensen, bovendien is het niet zo dat er ineens heel veel mensen wel een seizoenskaart willen, en die eerst nog niet hadden. Het is zo dat de mensen die nu al een seizoenskaart hebben, deze heel graag willen verlengen!

Bij Ajax worden er sowieso elk jaar al meer seizoenkaarten verkocht, dan het jaar daarvoor al jaren lang! zelfs als ze weer in prijs per stuk omhoog gaan. Kun je nagaan, in de 7 jaar dat we geen kampioen zijn geworden, is het aantal seizoenkaarthouders elke keer gestegen, zelfs met prijsverhoging..

jaja... echte gloryhunters.

18 mei 2011 om 20:09

Tja kerel, je hebt wel gelijk en zo...en je redenen zijn wel legitiem...maar tja...aangezien je niet zo'n kaart hebt ben je Toch geen echte supporter. Je bent officieel nu een nep-supporter on VZ. Verander je naam ook maar direct he!
(dit antwoord was niet serieus bedoeld btw...so no offense)

18 mei 2011 om 21:55

@ 034ajax

12 maanden Eredivisie Live kost 204 euro, daar heb je ook een kaart voor. Reistijd mag geen issue zijn, in Nederland zijn de afstanden klein en Amsterdam is centraal gelegen.

En de prijzen zijn bij Ajax gemiddeld ook nog eens beschaafd vergeleken met vele andere clubs.

18 mei 2011 om 22:35

@cristobal

204 euro voor eredivisie live? ik zou maar gauw naar radar.nl surfen want dan wordt je opgelicht. wij betalen 12x11 euro per maand en dat komt neer op 144 euro, en geloof me daar haal je geen seizoenkaart voor bij ajax.

bovendien betalen we Eredivisie live met meerdere mensen bij ons thuis, omdat ook meerdere mensen er naar kijken.

18 mei 2011 om 22:38

Ik ging even uit van het normale tarief bij Ziggo van 17 euro er maand. Dat betaal ik zelf ook niet hoor, 4 tientjes per jaar is maximaal voor die matige zender...

Ik heb hem net opgezegd na 10 jaar.
Met net een nieuw eigen huis en een auto'tje is het gewoon niet meer op te brengen elk seizoen voor 01-05 420,- over te maken.
Daargelaten vond ik de laatste wedstrijd daardoor nog veel mooier, ik hoop er over een paar jaar weer bij te zijn.


Wat een gezeur over toeschouwers aantallen enz.

Het belangrijkste is wij zijn weer kampioen,en dat zal de club goed doen.

In alle opzichten,

Wat is het trouwens een heerlijk gevoel zeg, als je weer eens kampioen bent geworden.

Dit gaat neregens eindiggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ga binnekoirt me 3 sterren laten zetten.
Ajax heeft echt een geweldige toekomst.
Frank De Boer is een top trainer, de jeugd begint weer aardig wat te leveren Cruijf kom en het kan alleen nog maar beter worden De inkomsten zullen top zijn in 5 jaar zie ik Ajax met gemak de 2de ronde van de Champions League halen, die titel heeft alleen maar positieve dingen, ook all zouden Steek, Jan, en Greg vertrekken zijn der al vervangers. En iedereen wilt nu komen, Janssen volgend seizoen!!!

18 mei 2011 om 20:45

welja denk je niet dat we die CL gewoon winnen anders? We moeten wel realistisch blijven natuurlijk. Het eerste kampioenschap in 7 jaar betekend nog niks voor de toekomst. Voor het zelfde geld vliegen we er kansloos uit in de CL en worden we 3rde in de eredivisie...

18 mei 2011 om 20:57

Mja, ik denk dat het eerst tot een dieptepunt moet zakken (de afgelopen 7 jaar), voordat je weer aan hoogtepunten toekomt! Ik zeg niet dat we de CL gaan winnen, maar een paar kampioenschappen op rij zou natuurlijk schitterend zijn!

Volgens mij waren er ieder jaar al wachtlijsten. Volgens mij werd er bijna ieder jaar, de afgelopen jaren, een soort van record gevestigd met de snelheid waarin de seizoenskaarten werden verkocht.

Niet zoveel byzonders natuurlijk, dat nu, net na het behalen van de landstitel, die snelheid in het aanvragen van seizoenskaarten nog hoger ligt en dat men nu al met wachtlijsten moet gaan werken. Zal misschien nog wel erger worden als men al heel snel de selectie voor het komend seizoen voor elkaar krijgt en dus mét Janssen, mét Sightorsson en mét Boerrigter.
Het nieuws, dat men bij een eventueel vertrek van bijv. Vertonghen al een vervanger (mathijsen) op het oog heeft werkt daar ook nog in mee.
Het is wel eens anders geweest bij Ajax......dat men maar wachtte en wachtte tot wat er allemaal in augustus te gebeuren stond. Gelukkig is men nu wat pro-aktiever!.

18 mei 2011 om 23:00

Precies, hoop kortzichtige reacties hier over succecsupporters. Zo was er in het seizoen 2009/2010 ook een wachtlijst, na het schitterende seizoen 2008/2009 waar we 10+ achter de kampioen de schitterende 3e plek behaalde.

Daarnaast is het begrip wachtlijst ook vertekend aangezien er altijd voor bepaalde vakken/zijdes in eerste instantie veel meer vraag is. Aangezien huidige seizoenskaarthouders voor gaan (tot aan juni oid) heb je per definitie voor een aantal vakken/zijdes altijd wachtlijsten.

Toevoegend aan dit topic moet ook gezegd worden dat ajax aankomend jaar weer aantrekkelijker is voor spelers (sigthorson,janssen) door gegarandeerde deelname champions-legue, regerend landskampioen,financiele gezondheid etc....tja het kan niet mooier eigenlijk voor de amsterdammers.

Hmm als dit maar niet een periode word van een hele lange alleenheerschappy. Ik ben er bang voor want dit ziet er allemaal wel heel perfect uit voor de amsterdammers

ik las hier dat ajax mathijsen wou hebben dat lijkt me een goeie keus maar hetinga is ook goed vind ik beide hebben aardig wat ervaring met oranje en dan kunnen ze de jonge jongens sturen bijv. eriksen, ebicilio, en blind/boilessen en ook nog wel een beetje alderweilerd

En opeens willen de mensen allemaal een seizoenkaart van ajax.
Wat een gloryhunters zijn zulke mensen.
Bah.

18 mei 2011 om 21:29

Vergeet je niet dat het een 1 seizoenkaart is........ en dat alle 44.000 mensen die dit seizoen een seizoenkaart hebben dus ook weer een seizoenkaart willen...

daarom heet het ook een seizoenkaart en niet een ''ik ben elk jaar in het stadion te vinden'' kaart.

18 mei 2011 om 21:34

Het is heel simpel,je steunt je club in goede en slechte tijden anders ben je gewoon een misselijkmakende gloryhunter die gewoon uit ieder stadion in Nederland geweerd moet worden.

18 mei 2011 om 21:40

Een seizoenkaart is niet het ultieme vereiste om supporter van een club te zijn. Sommige mensen kunnen zich geen seizoenkaart permitteren vanwege de tijd, geld, werk, gezinssituatie of de reisafstand. Zo zijn er misschien nog wel meer redenen.

Een club zit in je hart. En dat is het enige wat telt.

18 mei 2011 om 21:56

Swongd...en daarom was het dus niet vol toen jullie tegen Ajax speelde?
We praten dus nu ook over misselijkmakende gloryhunters?

18 mei 2011 om 22:26

maar het heeft die 7 jaar zonder kampioenschap gewoon vol gezeten, hoe kun je dan nu zeggen dat het gloryhunters zijn..

je spreekt jezelf tegen.. stikjaloers.

19 mei 2011 om 09:45

Juist satesaus, ik moet van de andere kant van nederland komen en ben nog student, dat gaat dus niet he. Zeker niet als je tussendoor nog een stage in bv. Duitsland doet.

Met alle respect,laat ik dat voorop stellen,maar ik heb weinig op degenen die nu ineens een seizoenkaart gaan aanschaffen. Bij mij op noord B is het verloop van seizoenkaarten heel erg laag,dus de meeste mensen om me heen ken ik al jaren. En wat hebben we een kutwedstrijden gezien. De jubuleum wedstrijd tegen Twente die we met 0-1 verloren, de vernederingen tegen pvs en ga zo maar door.maar al die 7 slechte jaren waren we er. En het zijn lang niet alleen maar mensen uit de uurt. Mn buurman komt uit Nijmegen en komt altijd met een duitser,er zitten friezen,echt van alles. Ook ga ik al jarenlang met een groep naar een uitwedstrijdje of wat,zowel voor de competitie als eurpees.
En hoewel velen het met me oneens zijn voel ik me idd meer supporter dan velen die hier maar op voetbalzone lopen te bleren dat ze zulke diehards zijn terwijl de enige wedstrijden die ze van ajax zien via de tv zien. En maar bleren en arrogant doen. Ik ben een amsterdammer met een grote bek,maar ik schaam me vaak voor de onzin die mijn ''medefans'' roepen over mijn cluppie. Ik snap best dat velen niet kunnen op zondag ivm met alle verplichtingen,maar er zijn zoveel ''supporters'' die maar wat bleren en er met hun onzin voor zorgen dat alle vooroordelen over mijn stad en mijn club bevestigd worden,maar nooit in de arena komen.veel plezier op eredivisie live weer volgend seizoen........

19 mei 2011 om 09:50

Ik zat te overwegen een seizoenskaart te halen om twee verschillende redenen niet gedaan. De eerste is dat ik nog steeds student ben en dus te weinig geld heb en de twee is het vertrek van, van den Boog. Uit protest dus omdat ik het ongelooflijk slecht voor onze club dat we niet vast kunnen houden aan onze mensen, continuiteit wil ik zien. Super dat we dan kampioen zijn geworden maar dat haalt mij niet meer over, ik wordt scheitziek van het blijven wisselen van bestuur, zeker als de prestaties niet slecht zijn.

Goh, gloryhunters, ik dacht dat ze dat bij Ajax altijd andere clubs verweten. Sterk opkomende subtoppers bijvoorbeeld. Nu weten we gelukkig beter...

Voor de Amsterdammers gaan er nu weer vast andere tijden aanbreken na het behalen van het kampioenschap
Verder is het toch schitterend en prima reclame voor het NL voetbal dat er zoveel toeschouwers naar de stadions komen.
En wat maakt het dan uit dat daar ook successupporters bijzitten
De echten zullen trouwens nooit afhaken.

Wel mooi dat dit succes direct impact heeft op de business seats en skyboxen waar natuurlijk het echte geld mee wordt verdiend. De 'gewone' supporter is er immers toch altijd wel (althans heeft altijd wel een kaartje betaald of hij/zij er ook altijd is is een tweede )

18 mei 2011 om 23:31

Daar heb je wel en punt.
Op de business-seats en skyboxen wordt natuurlijk goed op verdiend.
Supporters, die die gasten uit die business-seats en skyboxen maar niets vinden...dat kan ik tot zekere hoogte wel volgen. Echter..., om heel neerbuigend te praten over dat soort supporters, moet je je wel bedenken, dat zonder hen je kaartje vele malen duurder zou zijn èn dat misschien juist zij wel degene zijn die er dus voor zorgen dat ookal zijn de kaarten duur, ze nog enigzins te betalen zijn en dus ervoor zorgen dat anderen ook nog de wedstrijden kunnen zien.

Bijvoorbeeld......zonder hen zouden zomaar bijvoorbeeld de kaarten op jaarbasis 200, 300 a 400 euro duurder kunnen zijn. Hoeveel, die nu nog een seizoenskaart hebben zouden dan nog dat kunnen veroorloven??.

Goeie zaak! Hopelijk kunnen we nog wat grote vissen vangen qua sponsoring, overigens Aegon deelt ook een fikse bonus uit voor CL en het kampioenschap, bovenop de toch al uitzonderlijk grote sponsordeal (10 miljoen per jaar?!).

Ik vind dat licht blauwe uitshirt trouwens ook prachtig. En vind dat ajax een uitbreiding van de arena moet bekijken, er is al wel eens over gesproken om een uitbreiding naar 60.000 - 65.000 te doen. Ik denk dat je dat ook vol gaat krijgen, je bezettingsgraad zal geen 100 % zijn over het hele seizoen maar toch zeker in de wedstrijden waar het om gaat CL, Psv, feyenoord, twente maar ook groningen, heerenveen, az, ado, utrecht krijg je dat wel vol. Dan kun je de begroting nog wat opschroeven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren