Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Belgisch toptalent twijfelt tussen Ajax en andere Nederlandse club

Laatste update:

Mats Rits heeft nog niet besloten waar hij zijn loopbaan gaat vervolgen, maar zal België in ieder geval verlaten. Hoewel de gehele Belgische top achter de veelbelovende middenvelder van Germinal Beerschot aanzit, heeft zaakwaarnemer Karel van den Burik Rits ervan overtuigd naar Nederland te gaan. De strijd gaat tussen Ajax en een nog niet bekende andere Nederlandse club.

De zeventienjarige Rits twijfelt of hij nu al de stap naar een topclub maakt of kiest voor een tussenstap. "Mats heeft indertijd de verkeerde keuze gemaakt om in België te blijven. Nu wil hij de juiste keuze maken en daar neemt hij de tijd voor. Op korte termijn zal hij zijn beslissing kenbaar maken", aldus Van Burik tegenover AjaxLife.

In zijn jeugd maakte Van Burik zelf ook deel uit van de jeugdopleiding van Ajax en hij deelt zijn ervaringen met Rits, die twee jaar geleden ook al in de belangstelling van de Amsterdamse club stond. "Ik heb hem verteld hoe het bij Ajax werkt. Ik ben op mijn twaalfde naar Ajax gegaan en heb het eerste elftal gehaald. Maar Mats is een intelligente jongen. Hij zal een bewuste keuze maken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu ben ik benieuwd wie die andere club is.

13 mei 2011 om 14:24

Dat is niet echt een tussenstap, dat is ook gewoon een club die voor het kampioenschap gaat. Ik denk meer een club als Groningen of Az.

13 mei 2011 om 14:49

zou om fc Utrecht gaan.

13 mei 2011 om 17:27

denk dat dit soort jongens steeds huiveriger worden voor de befaamde tussenstap. ze hebben inmiddels legio voorbeelden van talenten die daadwerkelijk doorbreken en vervolgens moeizaam wegkomen omdat de club flink wil cashen. ze verpakken het dan met allemaal mooie excuses, maar de subtoppers in nederland en zelfs de kleinere clubs denken tegenwoordig voor elke geslaagde speler 5 miljoen te kunnen vragen.

ik kan me voorstellen dat je dan een kortlopend contract tekent of ineens voor je kansen bij bijvoorbeeld ajax gaat. zeker nu de jeugd er weer toekomst heeft. wel hoop ik dat ajax zich snel gaat richten op het zoeken naar ervaring, want dat heeft wat mij betreft prioriteit voor komend jaar. talent is er genoeg geloof ik.

13 mei 2011 om 14:22

Neem aan PSV , hebben al meer belgen gehad laatste jaren.

13 mei 2011 om 14:23

Het lijkt me niet dat het PSV of Twente is, daar er in het artikel staat dat hij twijfelt of hij meteen de stap naar een topclub moet maken of eerst een tussenstap neemt. Of hij moet natuurlijk PSV en Twente als een tussenstap zien en Ajax als topclub, maar dat lijkt me sterk.

13 mei 2011 om 14:24

Ik neem aan Feyenoord, hebben al meer Belgen gehad de laatste jaren.

Wat een flauwekul reden zeg....

13 mei 2011 om 14:29

ik neem aan Utrecht, die hebben ook ong 3 belgen gehad.

hahaha goede reden.

update: ik zie hieronder dat het misschien nog klopt ook

13 mei 2011 om 14:29

Inderdaad, het moet wel PSV zijn. Dat is duidelijk de enige club in NL waar Belgen spelen/hebben gespeeld...lekker logisch

13 mei 2011 om 14:48

Jongens, dit is Twente, Met een Belgische trainer.

13 mei 2011 om 14:51

Die Belgische trainer kent hem. En al wie hem in de eerste ploeg van GBA aan het werk heeft gezien weet genoeg en zal hem niet nemen...

13 mei 2011 om 14:55

Of AZ die hebben Martens
Of Feyenoord die hebben Swerts
Of Twente die hebben Chadli
Of NEC die hebben Vlemincks
Of Utrecht die hebben Mertens
Of Ajax die hebben Vertonghen
Of Roda die hebben Lachambre
Of Heerenveen die hebben Vandenbussche
Of de Graafschap die hebben Steve de Ridder
en zo kan ik nog wel even doorgaan

13 mei 2011 om 15:03

Vergeet je VVV Venlo niet?
Die hebben Begois & Leemans

13 mei 2011 om 15:03

Of Groningen die hebben Ivens

13 mei 2011 om 15:09

Je vergeet Alderwereild :-)

13 mei 2011 om 15:18

@peskens-psv
wat een logica, denk dan dat hij tog voor ajax gaat hebben ook al meer belgen gehad laatste jaren, Vertonghen, Alderweireld, Vermaelen, Soetaers, De Mul en ik zou er ook vats wel een paar vergeten zijn ... :S

13 mei 2011 om 15:28

ik denk nac. die hebben namelijk Bart van den Eede gehad. en dat was een succes!!!

13 mei 2011 om 16:24

K neem aan Ajax , die hebben 2 belgen in de basis.

13 mei 2011 om 17:21

haha echt hè

13 mei 2011 om 17:25

Was misschien sarcastich bedoelt, omdat voor mij ook al 2 hetzelfde reageerden als ik, maar dan met Twente en Az en die inmiddels hun reacties zijn verwijdert.

13 mei 2011 om 18:35

Dan is het Roda; en een Belgische trainer die al met Rits gewerkt heeft en veel Belgische spelers en 30 minuten van Belgie af. De vraag alleen is, waar haalt Roda het geld vandaan.
Dus we kunnen dit feit staven met 3 beweringen waarbij nummer 4 eigenlijk het feit weer ontkracht(tenzij hij transfervrij is, maar dat haal ik niet uit het stukje).

Edit:

ik lees net op Twitter dat Rits bij de Hornbach gesignaleerd is met zijn zakenwaarnemer en de heer Wielaert.

13 mei 2011 om 15:06

Vitesse volgt hem ook...dus het kan iedere club zijn

13 mei 2011 om 15:35

Vitesse niet,

Vitesse zoekt spelers met ...ic als laatste 2 letters..

13 mei 2011 om 16:00

wahaha...zoals er bij PSV een lading van spelen?

Damn wat lollig.

Dat zal PSV of Twente wel zijn. Ik denk Twente want die geven talenten nog weleens een kans.

13 mei 2011 om 14:23

Als je het bericht goed leest zegt hij dat hij twijfelt tussen Ajax en een tussenstap.
PSV en Twente zijn geen tussenstap. Tussenstap zal meer richting Groningen, Heerenveen, etc zijn.

Daarnaast is Twente niet de enige die talenten de kans geeft. Ajax doet dat de laatste tijd ook.

13 mei 2011 om 14:57

Staat toch nergens dat Ajax de enige topclub is die interesse heeft. Kan net zo goed zijn dat de topclubs Psv, Twente en Ajax hem willen hebben maar of hij liever een paar jaar wilt spelen bij een club als Heerenveen, Groningen of Feyenoord ofzoiets.

13 mei 2011 om 14:51

Was ik even vergeten dat Twente talenten aan de lopendeband een kans geeft. Vandaar dat het eerste ook bulkt van het eigen talent. Twente staat om veel bekend behalve dat.

13 mei 2011 om 14:55

Maar ze kopen wel heel erg gericht aankopen. Beste voorbeeld L. de Jong die werd op 18e jarige leeftijd bij de Graafschap weggeplukt. Jaartje laten rijpen en jaar daarop vrijwel basisspeler. Aangezien Rits een talent is kan je best aannemen dat ze hetzelfde met Rits voor ogen hebben. En Preudhomme is trainer.

13 mei 2011 om 14:53

Denk het niet aangezien hij twijvelt of hij een tussenstap wil maken of dat hij direct naar een topclub (ajax) gaat. Zal dus eerder een ploeg zijn die normaliter voor de plek 4 en 8 strijd in de Eredivisie; Sc Heerenveen, Fc Utrecht, AZ, Fc Groningen..

Ik hoop dat hij gewoon kiest voor Ajax aangezien het anders weer een hoop gaat kosten wanneer ze hem over 2 jaar willen kopen van een andere club in NL. Ik snap wel dat hij twijvelt aangezien er veel concurrentie op zijn plek is.. Zou het denk ik wel gaan redden..
Hij is een centrale middenvelder dus zal de concurrentie moeten aangaan met de Zeeuw, Anita, Enoh, de Jong en wellicht ook van der Heyden..

Persoonlijk zou ik de Jong, Enoh en Lindgren verkopen,. Ik weet dat ik hier commentaar op krijg aangezien de Jong een goede speler is maar vind hem op geen enkele positie binnen Ajax passen.. Hij is eerder een speler voor een 4-4-2 systeem waarin hij de nummer 8 is en er een nummer 6 (type Nigel de Jong) naast staat.. Ook is hij geen spits en als nummer 10 zie ik veel liever Eriksen in de Basis..

Aan beide spelers hou je ong. 12/13 mil. over;
de Jong (6/7 mil.)
Enoh (3 mil.)
Lindgren (1/2 mil.)

Kunnen ze daarvan een goede fysiek sterke balvaste middenvelder halen met lengte minstens 1.80/1.85m..
Dan hebben ze Anita en de aankoop als verdedigende middenvelders en de Zeeuw en Rits als centrale middenvelders en Eriksen en Lodeiro op 10.. Dan kan je gewoon rouleren en spelen alle 4 deze spelers minstens 20 wedstrijden..

Hoop trouwens echt dat er voor v.d. Wiel en Vertongen goede vervangers komen.. El Hamdaoui kan verkocht worden aan ik verwacht Bordeaux.. Cvitanic kan vertrekken naar Boca wanneer zij nog steeds interesse hebben.. Dan Sigthorsson ophalen,. en nog een wat oudere spits met ervaring (als stormram).. Dan heb je voor de spitspositie; Sigthorsson, Castillion en de aankoop.. Dan kunnen ze gaan werken want geld hebben ze dan genoeg met alle transfers aan een Cl-waardig elftal;

Stekelenburg: 7.5 mil.
Vertongen: 15 mil.
v.d. Wiel: 12.5 mil.
Enoh: 3 mil.
de Jong: 6/7 mil.
Lindgren: 1/2 mil.
Cvitanic: 2/3 mil.
El Hamdaoui: 4/5 mil.
Totaal transfers: 53 mil.

13 mei 2011 om 15:36

Welke kans geeft Twente aan talenten dan

Buyse > Labyad
John > Wuytens

Die andere nederlandse club is FC Utrecht heb ik me laten vertellen. Ook waait dit rond op twitter. Kben benieuwd.

13 mei 2011 om 14:24

Vind ik logischer, hij twijfelt namelijk of hij al gelijk naar een topclub wil of eerst iets anders. PSV en Twente zijn net zo goed topclubs als Ajax.

13 mei 2011 om 14:31

Kan ook net zo goed Heerenveen zijn, die hebben zich ook gemeld voor Rits. Twitter is nou niet bepaald een betrouwbare bron, daar wordt allerlei onzin op gezet en dat wordt vervolgens weer door alles en iedereen over genomen.

13 mei 2011 om 14:34

Een verslaggever die nauwe banden heeft met FC Utrecht tweete dit.

13 mei 2011 om 14:43

Er werd in de winterstop ook 'getweet' dat Chivu naar ajax zou komen en al gesignaleerd was bij de Arena. Dus als iemand op twitter dit zegt is het ook zo?

Twitter is de meest waardeloze bron ooit.

13 mei 2011 om 14:47

Achja, aan de ene kant ben je veel sneller op de hoogte van het reilen en zeilen in de voetbalwereld. Aan de andere kant krijg je ook meer informatie dat niet waar is. Je weet dat met zulke bronnen op voorhand. Ik heb bv mijn plezier wel in onofficiële bronnen.

13 mei 2011 om 15:22

Lees goed. Een verslaggever die insider is bij FC Utrecht tweete dit. Dat Chivu gebeuren is getweet door een grappemaker uit Amsterdam. Lees eerst voordat je komt brullen.

13 mei 2011 om 15:24

Dat neemt niet weg dat je twitter niet als serieuze bron kan noemen.

13 mei 2011 om 15:39

Dat vind jij..

Als een politieagent zijn verhaal vertelt op twitter over een zaak wat dichtbij je buurt is (bijv.) dat is het toch maar een lulverhaal, is toch geen serieuze bron.

Als een werknemer van zijn eigen instantie info verschaft op wat voor manier dan ook dan is het voor mij wel degelijk een serieuze bron.

13 mei 2011 om 16:32

Ik kan wel 100 kantjes vullen met voetbal geruchten die het afgelopen jaar via Twitter zijn verspreid. Het feit is dat 99% van deze geruchten nergens op gebasseerd zijn, meestal geplaatst door mensen met een gebrek aan aandacht. Het is toch opvallend dat bijna iedereen die voetbal geruchten plaatsen op Twitter altijd met een vage bron als: iemand van binnen, iemand die bij de club komt, iemand die als dit en dat bij de clubh werkt enz enz. Namen van personen of bedrijven worden er niet gegeven, zogenaamd om de bron niet te verraden. Met andere woorden, er is gewoon geen bron en op die manier probeert men de schijn te wekken dat er wel sprake is van een bron.

Wat je zegt over die agent is een heel ander verhaal, die werkt in een team en mag geen informatie achterhouden, dus alles wat die zal twitteren zal reeds bekend zijn bij anderen. Dergelijke Twits kunnen dus vrij eenvoudig op waarheid worden gecontroleerd.

16 mei 2011 om 14:41

Dan mag jij mij vertellen waarom die tweet dan toch wel waar is...

Daarbij kan je volgens mij niet lezen. Hoe kan je iemand volgen zonder naam?? want die was er wel degelijk in naam van Rene vd Berg. Daarnaast bestrijd ik niet of geruchten waar zijn of niet waar. ik bestrijd dat ze wel degelijk een bron zijn. Dus als hij het via twitter doet, rookpluimen, postduiven of via hiërogliefen, het is wel degelijk een bron. dat blijkt kijk maar is verder dan je neus lang is.

agent is hetzelfde verhaal: werknemer, bepaalde instantie > verschaft info
verslaggever: werknemer, bepaalde instantie > verschaft info

16 mei 2011 om 14:47

Gast ik had het over twitter in het algemeen, dat er nu een keer een gerucht blijkt te kloppen doet niets af aan het feit dat 99% van de twitter berichten gewoon onzin zijn met bijna altijd een vage bron.

Een agent werkt op basis van feiten, een journalist werkt vaak op basis van een mix van feiten en meningen.

zal dit weer een strijd worden tussen ajax en twente? haha die clubs komen elkaar dan wel vaak tegen

13 mei 2011 om 14:26

Ik weet bijna 100% zeker dat het Twente niet is, anders was er allang iets naar buiten gekomen namelijk.

13 mei 2011 om 14:27

aan welke club zat u aan te denken dan meneer julius?

13 mei 2011 om 14:35

Als het Twente betreft blijft het meestal juist heel lang heel stil.. Zag je vorige zomer ook weer, zo uit het niets was daar in een keer Nacer Chadli, die nog niet eerder met Twente in verband was gebracht..

On: Ken deze jongen niet, maar moet wel een goede speler zijn als je de berichtgeving van de laatste weken ziet.. Het lijkt mij het verstandigst om eerst een tussenstap te nemen en dan als nog richting de top te gaan.

13 mei 2011 om 14:38

Ik denk zelf sterk aan Utrecht.. Wat ik hierboven ook al las.. EN eventueel Groningen.

rtvutrecht-verslaggever Rene vd Berg zegt idd dat het FC Utrecht betreft

Hij zal vast wel voor ajax kiezen, hij ziet vast ook wel hoeveel jeugd het 1e elftal haalt de laatste tijd, en aangezien er weer een hoop spelers weggaan in de zomer (hoogst wss). Zal er al vrij snel een plaatsje vrij komen voor een jongen van 17.

kan iemand mij vertellen wat voor middenvelder het is, want met eriksen en fischer is die 10 voorlopig wel bezet...

je zou denken twente, aangezien hij al in de belangstelling van Twente stond. Maar \zijn vader zegt dat die andere club geen ''top'' is dus zal het denk ik een groningen of heerenveen zijn! ik hoop dat Ajax hem haalt; goede scouting maar ze halen de laatste tijd wel veel (top)talenten die aanvallende middenvelders zijn!!

Ik denk dat de andere keus Twente is en dat hij wacht op wie er kampioen wordt.

13 mei 2011 om 14:31

Ik denk het niet, en hij speelt volgend jaar hoogstwaarschijnlijk toch nog niet in het eerste. Dat jaar daarna misschien ook nog nieteens.

13 mei 2011 om 14:38

Daar heb je een goed punt. Dan zal het inderdaad niet Twente zijn.

ik begrijp dat hij een verstandige keuze wilt maken, maar ten eerste waarom was wachten onverstandig? en waarom wacht hij dan nu nog steeds.
Heel eerlijk, mijn vermoeden stijgt dat het teveel een twijfelaar is. en of twijfelaars de top halen...

13 mei 2011 om 16:49

Ten eerste heeft twijfelen ivm met zaken niks met voetbalkwaliteit te maken, zolang hij maar niet twijfelt in het veld. Ten tweede is het slim om een weldoordachte keuze te maken, misschien wil hij kijken naar de toekomstige concurrentie op die positie, naar zijn groeimogelijkheden binnen de club.

13 mei 2011 om 17:04

dat het slim is om een weldoordachte keuze te maken lijkt mij een behoorlijk pleonasme.
maar dat hij aangeeft de verkeerde keuze gemaakt te hebben vind ik vreemd, dat hij kijkt naar concurrentie lijkt me logisch. De groeimogelijkheden binnen de club op je 17de lijken me ook duidelijk: binnen 2 jaar het eerste halen.

misschien ligt het aan de communicatie van de zaakwaarnemer, daar wil ik niet iets van verkeerde keuzes over horen, omdat dat (deels) zijn verantwoordelijkheid is.

Ik denk dat de andere club Bv Veendam is.

13 mei 2011 om 14:28

Lol

Ot

hajoekie guidok
Mats Rits van Germinal Beerschot schijnt volgens @vdbergrene in de belangstelling te staan van FC Utrecht en Ajax #utrproat

Topclub of tussenstap en Ajax is een beide clubs....

Dan denk ik niet dat Twente en PSV er nog bij zal zitten...??

Utrecht heb ik al eens eerder genoemd horen worden....

We wachten af! Net als naar zondag!

Ik denk dat als hij een tussenstap wil maken je moet denken aan clubs als : Vitesse, utrecht en Heerenveen ik beschouw Twente en Ajax qua druk nu wel het zelfde komt ook meer op presteren aan.

Damn,

Eindhoven is lekker dichtbij zijn familie dus ik vrees dat de Psv'ers ons hierin gaan aftroeven

13 mei 2011 om 15:11

Willem II, Nac, Roda, met uitzondering van een 4 tal clubs ligt de rest allemaal dichterbij. Dat zal echt niet de doorslag geven.

Feit is dat er diverse clubs zijn waar de afgelopen periode jeugdige (belgische)spelers zijn doorgebroken.

Vraag is of hij de mentale druk die er bij Ajax extra bijkomt nu al aankan. Maar als hij dat niet aandurft is de weg naar de top wel een stuk langer. Als hij nu niet naar Ajax gaat komt er waarschijnlijk geen 2e kans. Zie Mertens... En dus zal hij via een kleinere club de overstap moeten maken naar bv England. En dan ga je dezelfde weg als Denbele in.

Ik denk dat hij Thomas, Jan en Toby achterna gaat, oftewel naar Ajax. Ook een logische keuze, want voorgaande drie heren hebben het gemaakt of gaan het zeer waarschijnlijk maken. Bovendien staat de jeugd nog altijd behoorlijk goed aangeschreven en heeft Ajax een aantrekkingskracht wat de andere clubs niet hebben.

En zijn zaakwaarnemer, zo blijkt uit de tekst, stuwt hem in positieve zin (eigen ervaring, succes van de andere Belgen) de kant van Ajax op.

1 en 1= 2. Simple as that.

13 mei 2011 om 15:29

Dan mag je mij vertellen waarom hij dan zo twijfelt en wacht als het zo ''simple as that'' is. Voorlopig heeft die aantrekkingskracht nog niet gewerkt tegenover een tussenstap. Plus dat de jeugd prima is dat laat ik aan jou over, maar waar het hem om gaat is waarschijnlijk zijn ontwikkeling. Ervoor kiezen om in de jeugd te spelen van een elftal of om in het 1e mee te spelen. Daar zit een groot verschil in.

13 mei 2011 om 18:34

Als er meerdere opties zijn, dan zijn er altijd twijfels.

Maar mijn inziens is de keuze ''simple as that'' vanwege het feit dat zijn zaakwaarnemer vanuit eigen ervaring kan spreken dat Ajax een goede oplossing is; hij kan zien hoe het verlopen is met 3 ex-beerschot-jeugdexponenten en Ajax nog altijd een goede naam heeft wat betreft de jeugdopleiding en doorstroom naar het eerste.

Bovendien lijkt het me sterk dat hij op zijn 17e al direct elders in het eerste zal spelen. Hij zal sowieso rustig gebracht worden en misschien een (half)jaartje bij Jong... spelen. En waar kan je dat beter doen dan bij Ajax? We zijn toch ook de club met de meeste jeugdspelers (of spelers die een gedeelte van de jeugd hebben doorlopen) in het eerste (verleden en heden)?

We zullen het zien, en misschien ben ik een beetje te voorbarig, maar Ajax zou, in mijn ogen, de meest logische keuze zijn.

16 mei 2011 om 14:36

Ik weet wel zeker wanneer Mats naar utrecht komt dat hij zal spelen in de 1e, dat is juist het optiek wat ik bedoel, en bij Ajax inderdaad in jong Ajax waar de concurrentie 2maal is door 1st de jeugd door te komen en ten 2e in ajax 1 door te breken. Plus dat hij hiermee niet een half jaar maar misschien wel 2 jaar verspilt zeg ik voorzichtig, terwijl de keus ook aanwezig voor het hoogste niveau.

Vb: Stef Nijland, ben geen fan van psv maar volgde zijn jeugd wedstrijden een beetje waarin hij vaak schitterde. wordt een keer verhuurd en komt hij wat meer op niveau maar heeft hij toch 2/3 jaar verspeeld. Had utrecht hem maar gehaald maar de transferprijs was te hoog.

Gezien hij het hier heeft over Ajax of een tussenstap is het logisch dat voor die tussenstap 17 clubs in aanmerking komen. Iedere club onder Ajax kan gezien worden als tussenstap naar de échte top, Ajax dus.

Is ook logisch natuurlijk wanneer we kijken naar de druk die komt kijken bij een club als Ajax. Iedere wedstrijd moeten winnen, de iconen die er werken, de prijzenkast, het stadion, de aanhang, noem het allemaal maar op.

Wat dat betreft kan een club als Groningen, AZ of twente een mooie tussenstap zijn naar de top.

13 mei 2011 om 14:39

hahaha jij bent gewoon 1 grote grap haha!! zo eentje heb je op elke site!! wel grappig! Je lijkt een beetje op een vriend van mij; hij is die-hardfeyenoorder. dan vraag ik hem wie beter is Stekelenburg of Mulder zegt ie met een serieus gezicht Mulder haha!! Van dijk of stekelenburg vraag ik hem ,ehh... van dijk natuurlijk! etc etc etc maar je bent wel origineel maar ook een beetje zielig geen objectiviteit!!
on-topic: ik hoop dat mijn cluppie (ajax) hem binnenhaalt Talenten kun je er altijd bijhebben en hij is binnen EU dus geen al te groot salaris

13 mei 2011 om 14:47

Dat zijn natuurlijk kansloze vergelijkingen ja. Die van mij zijn echter zeer realistisch. Kort door de bocht is twente de nummer 1 van Nederland, met afstand de beste, kwalitatief, mentaal, noem het allemaal maar op. Wereldspelers zoals ruiz, janssen, douglas. De topclubs staan in de rij met miljoenen te zwaaien. Ik heb nog niks gelezen, maar dat roept iedereen van twente.

Nou even terug naar de werkelijkheid. De laatste jaren is gewoon gebleken dat Ajax de top is in Nederland. Hoe lang draait twente nou al bovenin mee? Als het 3 jaar is dan is het al veel. Daarbij is de druk bij Groningen, Az en twente natuurlijk een stuk lager. Hierdoor kan een talent zich dan makkelijker aanpassen. Wanneer deze vervolgens er aan toe is kan die altijd nog doorstromen naar Ajax. Beetje zoals met Suarez ook gebeurd is, die is nou publiekslieveling in Liverpool. Sneijder idem dito bij Inter en zo kunnen we natuurlijk nog 10tallen namen noemen.

Ik zeg dus niks geks en begrijp tevens dat bovenstaande feiten confronterend zijn voor de rest van Nederland.

13 mei 2011 om 14:51

ik ben ajax-fan met heel mijn hart maar ajax de laatste jaren de enige top in NL? dat is niet zo dat is (auuuw) PSV (bleh). Ajax wer4d kampioen 7(!) jaar geleden! PSV daarna was onverslaanbaar!!! nu Az Twente en... ik hoop Ajax, maar als je deze feitjes leest hoezo is Ajax dan de enige echte top??

13 mei 2011 om 14:53

En hoeveel titels heeft Ajax de laatste jaren nu ook alweer gehaald?

13 mei 2011 om 14:58

Nou Nou, De laatste jaren is het toch Twente de jaren ervoor was het Psv.
Welke topspelers lopen er dan bij Ajax. Suarez is reeds vertrokken en Sulimani moet nog doortrekken om de top te halen verder loopt er in de verdediging en middenveld geen toppers bij Ajax. Bij Twente lopen trouwens ook niet veel toppers. Douglas en Ruiz verder houd het op. Jansen doet het goed maar is maar iets beter dan de zeeuw.

13 mei 2011 om 15:15

Het gaat nu niet op prijzen of wat dan ook maar om druk.
Bij Ajax zal je als jonge speler meer druk hebben omdat het gewoon de grootste en beste club in Nederland is. Daarom is iedere andere club een mogelijkheid in dit verhaal want iedere andere club in Nederland is een tussenstap vergeleken met Ajax.

13 mei 2011 om 15:30

Hehe..lekker blijven provoceren.. goed bezig ....maar het is wel grappig: ik ben vaak in het buitenland en als ik vertel dat ik voor Ajax Amsterdam bent, weten ze allemaal waar ik het over heb. Niemand die ooit van Twente en Feyenoord hebben gehoord , hoogstens PSV Eindhoven doet een belletje rinkelen, ik heb het hier dan wel over de gemiddelde man, niet de diehard voetbalvolgers...

13 mei 2011 om 15:40

niet denegerend bedoeld tegenover Feyenoord en Twente maar dat is toch ook een beetje logisch? Ajax heeft 4 x de Europa cup I/|champions League gewonnen feyenoord 1x PSV 1x en twente 0!! Verder heeft Ajax totaalvoetbal gepresenteerd doormiddel van Cruijff en Michels, NL elftal zat in finale WK tegen Duitsland met ontzettend veel Ajacieden tegen Spanje met ontzettend veel (oud)-ajacieden...moet ik doorgaan? ik wil niet opscheppen maar het zijn gewoon feiten!!

13 mei 2011 om 18:44

Top ben je niet alleen door het meespelen om de titel of het winnen om prijzen. Top is wat verwachten de supporters van je. Hoe denken de sportjournalisten over je club. Welke uitstraling heb je buiten nederland. dat is top. En dan kunnen we toch wel zeggen dat Ajax met kop en schouders boven iedereen uitsteekt. Dan komt PSV , daarna Feyenoord en dan veel later komt Az, Twente en de rest.

Niet voor niets gaan de nederlandse spelers van Twente graag naar Ajax. Niet alleen omdat ze dan in een echte stad komen, maar ook omdat ze dan bij een topclub spelen.

13 mei 2011 om 20:38

Lees eens goed de tekst van deze zelfgenaamde Expert. Hij stelt dat op het gebied van opleiding en het doorstromen van spelers Ajax de absolute top van Nederland is. Nu kun je veel spelers gaan opnoemen van andere clubs maar in dit geval heeft deze E4L toch wel gelijk.

De afgelopen 10 jaar mag je dus rekenen vanaf 2000/2001 tot heden. Ik ga niet eens beginnen met namen op te noemen. In het kader van de titels heb je overigens gelijk :-) ... Daarin is Ajax de afgelopen 10 jaar gewoon 2e van Nederland.

13 mei 2011 om 14:41

Expert4life

je blijft een grappenmaker,

een club die al 7 jaar geen kampioen is geworden aanmerken als echte top,

tis je echt naar de kop gestegen,

de club die het nederlands voetbal te kakken zette in de voorronde CL tegen slavia praag of fc Kopenhagen, doe eens normaal man,

Je kunt het niet laten hè, om alles wat geen ajax heet belachelijk te maken, wanneer zie je eens in dat zelfs echte ajacieden je uitkotsen door je domme en arrogante uitspraken, ik weet dat je met opzet provoceert maar dit is belachelijk.

13 mei 2011 om 14:49

nou nou je hoeft niet zo te haten! Gewoon niet reageren of iets posirtiever reageren zoals ik hierboven (niet arrogant bedoeld, ik zet dit erbij omdat ik Ajacied ben en die zijn allemaal arrogant!)
Ajax blijft (nederlandse) top hoor, hier hoort twente naar mijn mening al bij (somiige vinden dat jullie er nog 1 of 2 jaartjes aan de top moeten blijven), ik vind jullie echt goed. Maar we zullen zien hoe het met de Twente supporters zit zoals jij als de terugval gaat komen, want ja die komt er die heeft elke club gehad die bij de top hoorde! ik hoop dat als de terugval komt de twente fans reageren zoals die van feyenoord, schitterend!!

Las ergens dat het om Utrecht gaat. Ook geen slechte club om als talent te beginnen.

Zal wel Roda worden, wij hebben namelijk interesse in elke Belg volgens mij. En zijn in Belgie bekend als een ideaal tussenstation. Daarbij hebben wij de meeste Belgen in onze selectie en is Kerkrade maar 20 min rijden van de Belgische grens. Tja duidelijk, of niet dan

13 mei 2011 om 15:08

haha...laat Johan D. het maar niet horen..

Toch vreemd dat geen enkele Belgische topploeg tracht om hem een aantrekkelijk voorstel te doen... Ook al is hij België nu beu, heeft dat enkel te maken met wat wrijvingen in Antwerpen. Maar in België is het een kunst om het eigen talent weg te laten trekken om dan in Buenos Aires of Scandinavië spelers te gaan zoeken.

13 mei 2011 om 14:57

Als geen enkele Belgische club interesse in hem heeft, zegt dat dan niet meer over de speler zelf? Die clubs hebben hem namelijk allemaal van dichtbij kunnen volgen en niemand hoeft hem nog... Hij kost veel (dik contract) en heeft niks laten zien.

13 mei 2011 om 15:15

er staat letterlijk in het artikel: hoewel de gehele Belgisch top achter de veelbelovende middenvelder van Germinal Beerschot aanzit....
I rest my case!

13 mei 2011 om 15:22

Dat staat inderdaad in het artikel, maar ik spreek over meer dan enkel dit artikel. De Belgische top volgde hem vorig jaar vooral. Nu helemaal niet meer en niemand die er in wilt investeren. I rest my case too ;-)

13 mei 2011 om 15:25

@stakkevdb: Dat zegt niets over de speler zelf. Voorbeelden genoeg denk ik? Niemand die nog maar 1 euro uit wou geven voor de 15 Ivoriaanse topspelers die bij Beveren speelden. Martens, Chadli, Mertens, e.d. in hun jongere jaren net hetzelfde.

Vooral jouw laatste argument is typerend voor Anderlecht. Over De Bruyne werd nét hetzelfde gezegd vorig jaar, kost teveel (vorig jaar voor 3 miljoen kunnen komen) en heeft nog niets laten zien. En neem dit vooral niet op als aanval van een anti-rsca supporter, want dat ben ik allesbehalve.

13 mei 2011 om 15:29

Niemand die wil investeren???

Hij is contractvrij he, Gratis dus. De hele belgische top zit er achter aan maar hij kiest waarschijnlijk zelf coor Nederland.

13 mei 2011 om 15:36

Hoe weet je dat dan? er staat namelijk in dit artikel dat ze hem wél willen...

Is de zaakwaarnemer niet Dick van Burik. Dan zou de interesse van Utrecht ook logisch zijn. Ik ken trouwens ook geen oud-ajacied die Karel van den Burik heet.

13 mei 2011 om 14:54

Dan typ je bij google in Karel van den Burik. En dan zie je dat hij wel bestaat

13 mei 2011 om 16:53

Het moet zijn Karel van Burik (zonder ''den''). Is trouwens de vader van Dick van Burik.

13 mei 2011 om 18:14

Bedankt voor de info. Nooit geweten dat zijn vader ook in het eerste heeft gespeeld.

Jammer dat hij de laatste 2 jaar stilstond in zijn carrière, maar een club die hem de juiste begeleiding kan geven, zal veel profijt uit hem halen. Alle scouts van de Europese topclubs kennen zijn naam, dus talent heeft hij alleszins.

Grtz

Ik denk zelf aan Nec, misschien als opvolger van Schone.

Hij zal Vlemincks wel hebben zien spelen met al die goals, en denkt misschien daar zijn kans te pakken!

Nou Ajax, dan weet je wat je moet doen, biedt deze gast een 4 jarig contract aan, met daarin de clausule dat je hem het eerste jaar verhuurt en eventueel een eenzijdige opzegclausule na 2 jaar. Valt ie tegen kan je alsnog van hem af. Straks komt die bij Utrecht terecht, presteert enorm goed en betaal je je weer het schompes voor hem

Ben benieuwd wie de andere club zou zijn. Ken deze speler niet zo heel goed maar hoor toch positieve verhalen over hem.

13 mei 2011 om 15:06

Ik woon in Antwerpen en hoor van de supporters die hem wekelijks bezig zien toch niet veel lof: geen startsnelheid, geen dribbel, geen kopspel en bezit 0,0 duelkracht. Wel perfect tweevoetig, een zuivere pass en inzicht, maar daarmee alleen red je het niet!

13 mei 2011 om 15:27

Dat valt te zien hoe goed je die andere eigenschappen beheerst...sneijder bijvoorbeeld heeft ook 'geen' snelheid, kracht of echte dribbel maar dat is ook niet nodig voor zijn positie.

13 mei 2011 om 15:34

Ik heb gehoord dat hij mits de juiste begeleiding en als hij dan vooral nog aan zijn fysiek en duelkracht kan werken(en dat zijn toch dingen die je op die leeftijd nog makkelijk kunt bijschaven) dat hij wel een topper kan worden en een echte spelmaker.

Of hij de absolute top kan halen, zoals een jaar terug nog werd gezegd, is zeer twijfelachtig maar hij heeft het naar het schijnt toch in zich om een zeer degelijke speler te worden voor de subtop in Europa.

13 mei 2011 om 15:36

Een jongen van 17 jaar die niet goed in zijn vel zit, zal natuurlijk slecht spelen. Zelfs van Messi zouden ze zo praten.

Zowel Beerschot als Mats hebben fouten gemaakt die niet meer te herstellen zijn, daardoor vertrekt hij ook. Als hij gaat naar een club die jeugdspelers WEL goed begeleidt (beerschot staat erom bekend dat ze hun jeugdspelers in het eerste niet goed begeleiden), en er worden duidelijke afspraken gemaakt op voorhand, dan zal je direct een totaal andere Mats Rits zien.

Grtz

denk dat hij kiest voor ajax.
Aangezien er al een aantal belgen spelen of gespeeld hebben.

Vermaelen naar arsenal
Vertongen ook op de nominatie om naar engeland te gaan.
Aldewiereld bassis ajax

Denk dat deze jongens wel effe een goed woordje doen bij rits

Waarschijnlijk is de andere club FC Twente en wacht hij het resultaat van komende zondag af.

Van wat ik heb ervan heb gehoord is dit talent bijzonder overroepen. Zijn eerste wedstrijd in het basisteam van GBA was veelbelovend, maar daarna is hij wat gestagneerd. Ik ben benieuwd...

Zo toptalent is hij niet meer hoor,zen carriere zit int slop.paar jaar geleden kreeg hij de stempel van talent maar heeft het nooit waargemaakt en zal dit waarschijnlijk ook nooit waarmaken.

zonder hem echt te willen pushen laat zijn zaakwaarnemer toch weten hoe mooi het bij ajax wel is....en ondanks zijn talent is het toch heel vreemd dat hij een zwakke ploeg als gba nooit zijn kans heeft gekregen ...maar je weet in belgië word je al rap tot toptalent gebombardeerd.....

Laat hem maar lekker voor een Belgische club kiezen en laat Nederlandse clubs weer volop de kans geven aan jonge Nederlandse spelers! (uitgezonderd Feyenoord en Ajax, die geven nog wel Nederlandse jeugd een kans).

Toptalent, my ass. Heeft nog helemaal niets bewezen. Geen ene fluit, mag dan ik dan vragen waarop toptalent is gebaseerd? Omdat Ajax hem wil zeker.

13 mei 2011 om 18:16

Inderdaad, snap heel die hype rond Rits niet. Lijkt mij niet meer dan een normaal talentje te zijn, genre Stijn Wuytens bij Psv.

of feyenoord daar kan hij best wel in de basis komen

Als hij eerst een tussenstap wil maken en daarna naar ajax toe kan hij beter een gelimiteerde transfersom in zijn contract laten opnemen. Stel utrecht is de tussenstap. Je denkt toch niet dat ajax over een paar jaar dan de hoofdprijs gaat betalen he. Die tijd is voorbij.

Ik heb hem gezien, maar na 2 matchen merkte ik al niet meer dat die meevoetbalt. Gewoon een speler die zichzelf goed vind , maar niet is.

Hij zal wel inzien dat Ajax gewoon de beste manier is of hij moet eerst een tussen stap maken bij een suptopper als: Utrecht, Groningen, Twente, Feyenoord of AZ maar als die slim is komt die meteen bij de grootste club leert die meteen met druk omgaan.

Gewoon eerst lekker naar Utrecht gaan, kennis maken met het Nederlandse voetbal, cultuur enzo. Vervolgens kan hij altijd nog de stap maken als hij zich goed ontwikkelt daar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren