Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax-fans die seizoenkaart aanbieden lopen risico op stadionverbod

Laatste update:

Op de zwarte markt wordt grif geboden op toegangsbewijzen voor de kampioenswedstrijd die Ajax en FC Twente zondag in Amsterdam spelen. De clubleiding van de thuisploeg is echter van plan om streng op te treden tegen seizoenkaarthouders die hun ticket illegaal aanbieden.

/

De Amsterdammers zijn daarom een onderzoek gestart naar de illegale verkoop, meldt Novum. Ajax wil niet dat supporters van de eigen club hun seizoenkaart voor het laatste, cruciale duel met Twente voor grote bedragen verkopen. In een rechtstreeks confrontatie maken de Tukkers en runner-up Ajax zondag uit welke ploeg de nieuwe landskampioen wordt. “We zijn een onderzoek gestart, dat we deze week nog aanscherpen”, bevestigde een woordvoerster van de Amsterdammers.

Fans die hun kaart illegaal aanbieden lopen het risico dat ze anderhalf jaar worden uitgesloten van het bezoeken van thuiswedstrijden. “Er zijn twee opties. De eerste is dat zijn seizoenskaart wordt geblokkeerd en de tweede optie is dat hij een stadionverbod krijgt voor achttien maanden. We achterhalen de naam, het adres en andere gegevens van de verkopers. Als er voldoende bewijs is, dan nemen we maatregelen tegen de supporters.”

Het is terecht dat Ajax deze verkoop van kaarten wil voorkomen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom zou Ajax daar eigenlijk op tegen zijn? Misschien is dit wel een hele domme vraag maar ik kan me nauwelijks een écht goede reden bedenken. Laat de supporters zelf beslissen wat ze met hun seizoenskaart doen?

Edit; voor alle reacties onder mij, het is niet alsof Ajax anders wel weet wie er in het stadion zitten dus wat betreft de veiligheid vind ik het een schertsvertoning van Ajax. Via de losse kaartenverkoop kan iedereen een kaartje kopen voor Ajax zonder dat Ajax enig idee heeft of dit een Feyenoord of Twente supporter zou zijn?

10 mei 2011 om 13:33

Omdat je dan niet kan controleren wie er in het stadion zit. In het slechtste geval gaan er een paar Rotterdamse hooligans (bijvoorbeeld) mee aan de haal en die kunnen vervolgens voor allerlei rotzooi zorgen. Uit angst dus.

10 mei 2011 om 13:37

Maar het is ook niet alsof Ajax anders wel een hele security chek loslaat op de supporters. Lijkt me een schertsvertoning dit aangezien Ajax nooit enig idee heeft wie haar stadion binnen komt via de losse kaartenverkoop.

10 mei 2011 om 13:37

Och, die paar hooligans zullen wel in hun broek poepen als ze in een vol Ajax-vak zitten dus. Denk ook niet dat ze er graag bij zijn als Ajax (mogelijk) kampioen wordt.

Ik snap ook niet waarom een ander niet met je seizoenskaart de wedstrijd mag bekijken. Hoewel, tegen belachelijke bedragen kan ik het snappen dat ze er tegen optreden, maar misschien zijn er mensen die zondag niet kunnen en aangezien het de laatste wedstrijd is, hebben ze die seizoenskaart toch niet nodig. Dus ik kan begrijpen als je je kaart op marktplaats aanbiedt en dan is het gewoon een kwestie van wie het meest biedt.

10 mei 2011 om 13:43

@ tristanajax. Schertsvertoning is dat hele securitybeleid overal wel. Maar normaal gesproken heb je een CC of SCC nodig om losse kaarten te kopen, dus heb je enigszins houvast. Maar zonder dat vangnet weet je echt helemaal niet meer wie je binnenlaat.

10 mei 2011 om 13:43

Volgens mij sta je als supporter ook geregistreerd met een clubkaart,anders kan je geen losse kaart kopen.
Tuurlijk valt dat wel te omzeilen,maar heel tis toch wel een verschil wanneer ik staks op jouw jaarkaart naar die wedstrijd ga,en vanuit jouw stoel dan een of ander projectiel op het veld gooi.
Je bent nog verantwoordelijk ook voor diegene aan wie je je jaarkaart verkoopt.
Nu geef ik misschien een dom voorbeeld,zeker voor mezelf,maar het lijkt me duidelijk dat de kans op chaos vele malen groter is.

10 mei 2011 om 13:44

Alleen is je sc bij Ajax 3 jaar geldig, dus als je hem niet terug krijgt heb je volgend jar een probleem

10 mei 2011 om 13:51

Tot er een stuk of 10 keiharde Twente supporters kaarten kopen en in een familievak terrecht komen.
Ajax wint en zij breken alles af in dat vak. Die honkiebonkie stewarts doen er ook niets tegen en Ajax staat weer slecht in het nieuws door de slechte controle.
Wat valt hier niet aan te snappen? En dus heel goed dat Ajax het tegengaat....

10 mei 2011 om 13:55

Jaa, maar het broertje van een Rotterdamse hooligan die voetbal niks interesseert kan ook een clubcard aanvragen op zijn naam en dan zijn broer (de hooligan) laten gaan. Je wordt namelijk toch niet gecontroleerd op ID of iets. Er zijn veeeeeeeeeel meer manieren om het stadion in te kunnen komen.

10 mei 2011 om 13:56

@ Afca013
Tuurlijk niet... Gewoon supporterszaken bellen, zeggen dat je je kaart kwijt ben, €12,- administratiekosten betalen. Wordt de oude geblokkeerd en krijg je je nieuwe thuisgestuurd. Easy

10 mei 2011 om 14:08

Nou dan laat je hem blokkeren omdat je hem verloren bent. Dan kan je een nieuwe krijgen voor 12 euro. Maar ik vind als jij je seizoenskaart verkoopt voor de kampioenswedstrijd dan ben je geen echte supporter.

10 mei 2011 om 14:25

Het heeft niets met hooligans of wat dan ook te maken. Ajax biedt kaarten aan tegen een redeleijke prijs. Ze willen niet dat op de zwarte markt er hoge prijzen betaald gaan worden. Dit zal namelijk betekenen dat alleen de rijke mensen naar het stadion kunnen komen.

Het is een beetje hetzelfde als kaartjes voor het WK. Gemiddelde prijs voor een kaartje ligt zeg maar op 50 euro. Hierdoor kan 'de gewone man' ook nog naar het stadion. Als vervolgens een organisatie alle kaartjes opkoopt en de prijs op 200 euro zet, maken zij dikke winst en kunnen alleen de rijkere mensen nog naar de wedstrijden.

10 mei 2011 om 14:34

@elmo1981

Duidelijk dat jij er veel te simpel over denkt, daar was ik al bang voor dat mensen dat zouden doen na mijn vraag. Het gaat mij om het nut van deze maatregel. Ik geloof niet dat een slappe maatregel als dit werkelijk hooligans buiten zou houden omdat in de losse kaartverkoop iedereen ook een kaartje had kunnen kopen. Een Clubkaart aanvragen bij Ajax is een werkje van niks en het koste 25 euro per jaar dacht ik en ze zullen dan echt geen background chek doen of jij toevallig een Rotterdamse hooligan bent hoor..
Het gaat mij erom dat deze zogenaamde veiligheidsmaatregel van Ajax duidelijk een grote schertsvertoning is om zo tegen te gaan dat supporters hun hele seizoenskaart terug kunnen verdienen. Ik snap niet waarom Ajax daar tegen zou zijn? Supporters (al ben je geen echte supporters als je je kaart verkoopt voor deze wedstrijd) mogen toch zeker wel zelf weten wat ze met die kaart doen, hebben ze genoeg voor betaald hoor met die constante verhogingen van de prijzen..

10 mei 2011 om 14:41

@willowfield. Elk stadion behalve dat van Ado! Bij ons zijn ze persoonsgebonden met biometrische foto. Niemand van buitenaf kan binnenkomen. Met uitzondering van dagkaart regeling bij bepaalde wedstrijden,maar moet je nog indentiteitskaart overhandigen. Daarom hebben wij ook het veiligste stadion van Europa!
Trouwens als je kaarten probeert te verkopen aan derde wat voor supporter ben je dan? Maar goed heel nederland weet dat in ajax stadion alleen maar successupporters zitten.

10 mei 2011 om 14:50

@wizard1979. Ja, ok, ADO is de uitzondering. Je mag alleen twijfelen of je daar blij mee moet zijn... Ik ben ervoor dat ze mensen individueel aanpakken en stadionverboden met meldplicht geven. Ik wil weer gewoon op eigen vervoer naar het stadion kunnen gaan, daar gewoon een pils kunnen pakken. En dat alles het liefst zonder dat er persoonsgebonden kaarten met biometrische foto's nodig zijn.

What's next? Dat je bij het bestellen van je scc eerst ff je snikkel op een scanner moet leggen? Je moet je kaart gewoon kunnen doorverkopen als je dat wilt... Dat je dan inderdaad een waardeloos supporter bent is even bijzaak. De angst regeert momenteel, terwijl de security overal toch bagger is.

10 mei 2011 om 15:22

De veiligheidsafdeling van Ajax maakt onderscheid in wedstrijden: Laagrisico, Hoogrisico wedstrijden...losse kaartverkoop wordt alleen bij laag risicowedstrijden aangeboden. Ajax - de Graafschap bijvoorbeeld.. bij hoogrisicowedstrijden is dit niet het geval, Ajax - ADO bijvoorbeeld.

10 mei 2011 om 15:25

honkiebonkie stewards? Beetje respect voor de mensen die dit tegen een laag salaris doen, meestal voor de hobby, en bij veel clubs zelfs op vrijwilligersbasis. Bovendien heeft Ajax hospitality stewards (de gele jassen) en security stewards (blauwe jassen). Security stewards zijn speciaal getraind om dergelijke uitbarstingen in te tomen, meestal met succes. Daarnaast is er altijd een ME team op standby in het stadion.... die slechte controle waar je het over hebt, valt reuze mee..je kan nu eenmaal niet een beveilger naast iedere supporter zetten.

10 mei 2011 om 15:48

Je zegt het goed, de kaarthouder is altijd verantwoordelijk voor zijn kaart maar er mag wel degelijk iemand anders op naar binnen.

Zo heb ik zelf twee kaarten, waarbij meestal mijn broer op de tweede kaart gaat. Maar als hij een keertje niet kan, mag er gewoon iemand anders mee.

10 mei 2011 om 15:56

Geef mij maar het engelse systeem. Stewards voorzien van cameras aan het hoofd, gebeurt er wat sta je meteen op beeld en lopen ze naar de aanwezige politieagenten die bekijkt meteen het beeld en pakt als zij het nodig vinden hem meteen op. Ook geen eetwaren,drinken en roken op de tribune. Alles verboden maar nog steeds het gezelligste voetbalsfeer van Europa! Daar kan je dus gewoon je kaart doorgeven,omdat je binnen 5 min van je plek wordt gehaald en meegenomen wordt naar bureau als er wat gebeurt. Hier gaat onderzoek na onderzoek aan vooraf dus veel te omslachtig allemaal. Zelfs de nieuwe voetbalwet gaat niks helpen. Ik kom minimaal 6x per jaar bij West Ham, Tottenham,arsenal of Fulham. En maakt niet uit welk risco gehalte (a,b,c of D)de wedstrijd heeft, er zijn altijd kaarten te krijgen.

10 mei 2011 om 16:21

welk succes? we zijn al 7 jaar geen kampioen geworden weet je nog?

10 mei 2011 om 16:44

Degene die meer dan één seizoenkaart bezitten hebben elke keer een gast op hun tweede seizoenskaart. Dit is uiteraard gewoon toegestaan (anders heb je uiteraard niets aan die tweede kaart).

Dus uiteindelijk heb je helemaal geen vangnet m.b.t. wie er naar binnengaat, daar is de kaarthouder voor verantwoordelijk.

10 mei 2011 om 17:04

Daar heb je volkomen gelijk aan! Maar als ze niets ondernemen en er breekt ergens de pleuris uit is het ook foute boel!
En je hebt gelijk, ik ben dit jaar ook naar Ajax Feyenoord gegaan dmv een clubkaart om mijn vriendin haar naam. Dus het zegt niets, maar je moet ergens een grens trekken om bepaalde dingen te voorkomen. Daarbuiten zijn er zaken die niet te voorkomen zijn, maar dat hou je altijd.

10 mei 2011 om 17:06

Hou toch op, de meeste stewards zijn zielige verschijningen die lopen te mierenneuken, maar als er echt wat gebeurd zijn ze nergens te vinden hoor.

10 mei 2011 om 17:17

klinkt stoer willowfield maar dit is onzin. ik heb twee seizoenskaarten op mijn naam en kan meenemen wie ik wil. op ons vak heb je legitimatieplicht en wordt geregeld gecontroleerd of je naam op een lijst met stadionverboden staat: aan de hand van je id, niet van je seizoenkaart.

de reden dat ajax tegen zwarthandel is staat dus los van wie het kaartje zou willen overnemen, wie binnenkomt is tenslotte verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag en kan daarop worden aangesproken. ik geloof ook dat je best kaarten te koop mag aanbieden, alleen niet tegen exorbitante bedragen.

10 mei 2011 om 13:33

Ik denk vanwege de veiligheid. Je weet niet wie dan de kaarten in handen krijgt.

10 mei 2011 om 13:34

Dat dacht ik ook inderdaad en de klanten kopen de kaarten toch echt zelf. Het is niet dat de supporters (die de kaarten illegaal verkopen) een pistool tegen hun hoofd aan houden!

10 mei 2011 om 13:35

Je moet ook niet vergeten dat dit illegale handel in de kaart speelt... Op het moment dat Ajax dit toestaat kan iemand een handeltje van zijn seizoenskaart maken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling...

En ook veiligheid zal inderdaad meespelen..

10 mei 2011 om 13:36

Om te beginnen hoef ik geen juichende Tukker voor me te hebben zitten, en Ajax weet graag wie er in hun stadion aanwezig zijn. Volkomen logisch dus.

Van mij hoeft een Ajacied die zijn kaart voor zo'n wedstrijd prostitueert ook nooit meer terug te komen.

Al kan ik natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken....

10 mei 2011 om 13:40

Deze situatie was er vorig jaar voor Nac. Twente kon in de wedstrijd Nac-twente ook kampioen worden.

Nac, de politie en gemeente vroegen destijds aan iedere stadionbezoeker legitimatie om op die manier te zorgen dat er geen tukkers op NAC vakken zaten, omdat het anders uit de hand zou lopen.

10 mei 2011 om 13:47

Als iemand zijn kaartje voor deze prachtige wedstrijd verkoopt, met de rede dat je lekker gaat caschen, dan ben je geen echte Ajacied en zul je in geval van een stadion verbod zeker niet worden gemist.

Misschien dat zo ook al die lege plekken van seizoenkaarthouders weer mooi vol komen te zitten.

Trouwens, Ajax heeft toch een soort eigen 'poule' waar je je kaartje kan verkopen wanneer je niet bij machte bent om naar het stadion te komen?

10 mei 2011 om 13:50

Nou ja, toen kon NAC natuurlijk geen kampioen worden.

10 mei 2011 om 14:01

Klopt. Dan kun je je seizoenkaart online beschikbaar stellen via de site van Ajax. Dan kan iemand hem kopen en heb jij niet onnodig betaald voor een wedstrijd die je niet kan zien.

10 mei 2011 om 16:30

Ja die markt van Ajax, is 1 grote grap.
Als je je kaart beschikbaar stelt, en hij wordt verkocht...

Krijg je een waardebon van 10 euro die je kan uitgeven in de Ajax webshop. Dus dan is het toch logischer om je kaart als die 30 euro waard is, voor 30 euro op marktplaats te zetten?

10 mei 2011 om 13:46

Nou omdat Ajax aan supporters de mogelijkheid biedt om voor 7,50 euro de kaarten terug te verkopen aan Ajax. Zij verkopen ze vervolgens weer voor de volle pond. Kortom: Ajax loopt dan winst mis. Schandalig natuurlijk. Het is van jou en als jij het door wil verkopen, dan is dat ook aan jou.

10 mei 2011 om 16:02

Stel je voor: 10 mensen kopen ieder 300 kaartjes in, om ze daarna voor duurder te verkopen, maar als iedere verkoper er maar 100 verkoopt, zijn er dus 200x10=2000 mensen minder in het stadion. Dat zou de club in sportief aspect benadelen.

Aan de andere kant is het financieel aspect wel beter natuurlijk als je een vol stadion krijgt, door doorverkopers of niet, maar het is gewoon een beetje misbruik maken vind ik, waar Ajax dus waarschijnlijk ook tegen is.

10 mei 2011 om 19:13

@ Afcajaxruub

Hoe kunnen 10 mensen nu 300 kaartjes inkopen terwijl er maar 1 ticket per club of seizoenkaart te koop is???

10 mei 2011 om 22:57

Het is stel voor. Ok, een beetje overdreven, maar je kan soms wel per seizoenskaart meerdere kaarten kopen hoor. Het gaat om het idee, maar ik denk vooral dat ze het misbruik gewoon tegen willen gaan.

10 mei 2011 om 16:35

Na de bekerfinale zeggen Frank de Boer en een aantal spelers van Ajax dat ze het heel belangrijk vinden dat er een vol Arena is die als 12e man fungeert. Misschien vergezocht van mij, maar zo kan Ajax voorkomen dat er veel niet-ajaccieden binnenkomen, want vergeet niet dat deze kaarten ook aan bijv. Twente-supporters verkocht kunnen worden.

10 mei 2011 om 19:12

Omdat er anders jongens in het stadion terrecht kunnen komen met een stadionverbod!!!? Dit is niet alleen bij deze wedstrijd hoor maar bij elke thuiswedstrijd zijn er wel eens mensen die hun kaart aan een vriend ofzo geven omdat ze zelf niet naar de wedstrijd kunnen en dit is altijd al verboden geweest. En voor risicowedstrijden zijn er nooit losse kaarten in de vrije verkoop want is er alleen een ticket te koop als je een clubkaart hebt en een kaart overkopen die gekocht is op iemand anders zijn clubkaart is ook al sinds jaar en dag verboden.

Prima zaak. Altijd misselijkmakend dat volk dat geld wilt verdienen over de rug van een medesupporter.

Stadionverbod voor het leven lijkt me dan een betere optie.

10 mei 2011 om 13:39

Nee, toch niet. Deze mensen hebben hun seizoenskaart gewoon heel het jaar gebruikt. Ze kopen dus niet extra kaarten in voor een wedstrijd of een concert, ze kapen niks weg voor de neus van een ander zonder het zelf te willen gebruiken.

10 mei 2011 om 14:27

Wat doet dat ertoe? Mijn punt blijft gewoon staan dat ze winst maken over de rug van hun medesupporter.

10 mei 2011 om 14:57

meer dan 500 euro wordt er al geboden.....en het is idd gewoon illegaal

10 mei 2011 om 16:10

Dat doet er alles toe, dat kaartje was namelijk al vergeven. Als iemand dan zegt joh ik geef je 2 ruggen als ik je kaartje mag. Wat dan nog. Ajax verdient ook geld over de ruggen van zijn eigen supporters.

Neemt niet weg dat ik ook geen voorstander hiervan ben hoor.

Ik snap helemaal niet waarom je je seizoenkaart zou willen verkopen voor deze ene superbelangrijke wedstrijd. Ik neem aan dat de seizoenskaarthouders van Ajax supporters zijn, dan wil je toch niet het duel der duels missen, als je de luxe hebt om erbij te zijn.
Ik denk dat we de komende jaren nooit meer zo'n spannende ontknopping krijgen door een rechtstreeksduel om de titel.
Snap overigens wel dat Ajax optreedt, je weet nooit in welke handen de seizoenskaarten vallen. Ik ga er van uit dat ze worden verkocht aan Ajax-supporters maar voor je het weet heb je dadelijk een gemengd vak van Twente en Ajax supporters en ik weet niet of zoiets goed gaat.

10 mei 2011 om 13:47

Ach ja, ik doe het ook niet. Maar voor sommige is een bod van 350 euro op een kaart gewoon heel veel. Daar kan je een jaar gratis voor naar Ajax (bijna 2 als je een goedkope kaart hebt).

10 mei 2011 om 16:32

Je kan ook niet kunnen he?
Dan verkoop je hem liever voor wat extra euro's dan dat je hem in je portomonnee laat zitten

Wie gaat zijn kaartje nou verkopen voor de mooiste belangrijkste wedstrijd in jaren??? Vind het goed als ze hier hard tegen op treden.

10 mei 2011 om 13:35

Nou ja... als je krap bij kas zit en je kan voor die ene wedstrijd ineens dik geld krijgen. Het kan soms in de 3 nullen lopen... Dan heb je je seizoenskaart voor het volgende seizoen er weer dik uit.

Ik zou het zelf niet doen... maar het kan je veel centen opleveren

10 mei 2011 om 14:18

Ja ok, maar ja die wedstrijd wil je toch niet missen! Als ik een kaartje had, zou ik hem voor geen geld verkopen hoor!

10 mei 2011 om 15:22

Je mag toch wel aannemen dat niet bij iedereen alleen maar Ajax wedstrijden op de kalender staan.

Ik kan me ook niet voorstellen dat wanneer je in de mogelijkheid bent om naar de wedstrijd te gaan je deze allesbeslissende historische wedstrijd (nog nooit is de ED beslist in de laatste ronde met een onderling duel).

Maar aan de andere kant, wanneer je absoluut niet kunt gaan en zo wel wat geld kunt verdienen, om bijvoorbeeld het nieuwe tenue te kopen, dan zie ik er gaan kwaad in. Het is in het voordeel van Ajax dat de Arena tot de allerlaatste stoel is uitverkocht......

ik ga al 2 jaar naar Ajax met een SC die op iemand anders' naam staat aangezien hij in het weekend niet meer kon. Is er een kans dat er nu opeens legitimatie getoond moet worden? Misschien iemand die dit weet uit ervaring? Nogal lullig als ik zondag niet binnenkom!

10 mei 2011 om 14:04

Gewoon even contact opnemen met Ajax zou ik zeggen. Als jij een bewijs kunt tonen zullen er toch wel uitzonderingen zijn?

10 mei 2011 om 14:06

Volgens mij is je seizoenskaart niet strikt persoonsgebonden, maar mag je ook iemand anders in jouw plaats laten gaan. Je moet zo en zo je legitimatie meenemen, want zonder je legitimatie weigeren ze je zeker bij controle. Maar als je helemaal zeker wilt zijn zou ik Ajax supporterszaken even bellen, die kunnen je het precies vertellen.

10 mei 2011 om 14:43

Ik heb in die twee jaar tijd nog nooit mn ID moeten laten zien.. Maar ik zal idd ff Supporterszaken opbellen. Thanks

10 mei 2011 om 14:19

Waarom heb je dan in die 2 jaar nooit die kaart op je naam laten schrijven vraag ik me dan af.
Dat is zo gebeurd en je heb hem op je eigennaam en je kan na 3 seizoenen dan meer rechten krijgen een bepaald vak ofzo.

Nou, dat verkopen valt ook wel weer mee lijkt me, aangezien de seizoenskaart voor Ajax meerdere jaren geldig is. Je zou dan alsnog mee moeten om de kaart daarna weer in handen te krijgen, want als je hem aan een vreemde verkoopt, lijkt het me stug dat die vreemde hem daarna weer netjes terugstuurt/brengt.

Gewoon zelf gaan!!!! Heerlijke ambiance en hopelijk wedstrijd..........

Goedzo, beetje medesupporters oplichten door een kaartje met een waarde van 30 euro te verkopen voor meer dan 200... Ben je gek ofzo! Als je niet kan vraag dan een bedrag dat je normaal gesproken zou moeten betalen voor die plek + eventueel 5-10 euries voor jezelf, maar ga niet van die rare bedragen ervoor vragen (zou ajax eens moeten doen zulke prijzen, dan zijn diezelfde mensen opeens de gedupeerde zeker)

10 mei 2011 om 14:00

Dat is de wet van vraag en aanbod. Waarom zou je met 30 euro genoegen nemen als je er ook 200 euro voor kunt vangen? Maargoed, ik zou zelf pas vanaf 500 euro gaan overwegen om deze wedstrijd aan me voorbij te laten gaan, om dit geld vervolgens weer te investeren in een mooie Europese trip volgend seizoen. Echter zijn deze prijzen niet aan de orde, dus zit ik gewoon lekker op de tribune zondag. Laten we hopen dat iedereen waar krijgt voor zijn geld zondag.

Volgens mij doe je juist alles om deze wedstrijd bij te wonen als je supporter bent. Voor deze wedstrijden doe je het toch? Voor geen geld gaat iemand mijn kaart krijgen. Ik zit der zondag zelf!

Tja die kaartjes worden verkocht voor ongeveer 300euro. Met dat geld kan je meteen je nieuwe seizoenskaart kopen. Maarnee ik zou dit voor nog geen 1000 euro willen missen!

Vreselijk dat supporters voor de laatste wedstrijd hun seizoenskaart verkopen. Moet je dat nog wel een echte supporter noemen? Als ik het hele jaar in de Arena zit dan ga ik natuurlijk de laatste wedstrijd ook, en al helemaal als het een kampioenswedstrijd is. Ik verkoop men seizoenskaart nog voor geen 1000 euro voor die laatste wedstrijd. zoals hierboven al gezegd word moet dat zwaar bestraft worden. Loyaliteit is toch wel prioriteit bij een supporter.

10 mei 2011 om 13:49

Dat ze dit willen verbieden doen ze niet om de loyaliteit te helpen maar omdat het illegaal is en op deze manier teveel mensen in het stadion kunnen komen die er bv niet meer in mochten.

10 mei 2011 om 14:00

Ja dat begrijp ik.. Maar het is niet loyaal van de Ajax supporters met de bedoeling om hun seizoenskaart te verkopen. Dat ze dan gestraft worden omdat het illegaal is maakt me niet uit, maar ik vind et terecht op emotioneel gebied. Onder het motto van God straft onmiddelijk.

10 mei 2011 om 14:20

Ja maakt t nou uit eigenlijk. In de plaats daarvan komen toch ook weer supporters te zitten? Ik zou ook voor geen goud deze wedstrijd willen missen. Dat gebeurd maar eens in de zoveel jaar.

Aan de andere kant kan je ook zeggen dat er nu meer echte supporters in het stadion zullen zitten als ze er 300-500 euro voor overhebben en dat het theaterpubliek dan wegblijft.

Echte supporters verkopen hun seizoenkaart niet voor de allerbelangrijkste wedstrijd van het jaar.

Logisch dat ze hier willen optreden. Het hele idee van de clubcard en seizoenkaart is juist dat je min of meer kunt controleren wie je binnen krijgt.

Die zich supporter noemt en een kaartje voor veel geld via internet verkoopt is Geen supporter! En zeker moeten deze personen gestraft worden!!! Er zijn genoeg mensen die erbij zouden willen zijn en dan heb je van die gekken die voor het geld kiezen ipv de club mogelijk kampioen zien worden. Iets waar we toch alweer een tijdje naar uitkijken. Schande!

10 mei 2011 om 14:11

Heel makkeljik om dit zo te roepen, maar mijn buurman is Ajacied in hart en nieren. Maar vediend het minimumloon en gaat al zeker 6 jaar niet op vakantie omdat hij zijn seizoenskaart en alle bijkomende kaarten te kunnen kopen. Hij moet echt ieder dubbeltje 2 keer omdraaien voordat hij het uitgeeft. Als hem dan een bedrag van € 1.000 wordt geboden waardoor hij de komende 2 jaar alle andere wedstrijden van zijn club nog kan gaan bezoeken en hij zijn vrouw een keer blij kan maken met een vakantie... Kan ik het mji voorstellen dat je heel hard twijfelt over het wel of niet verkopen van je kaart hoor.

11 mei 2011 om 09:19

Als hij het ervoor over heeft om al zeker 6 jaar niet op vakantie te gaan omdat hij een seizoenskaart heeft, dan ben je toch bij zeker bij DE Ontknoping en het halen van een derde ster! Buiten dat, seizoenskaart wordt einde mei afgeschreven. Dus als hij nog opzegt kan hij en naar de wedstrijd en houdt hij een extra cent over voor op vakantie te gaan.

Buiten dat, ik heb ook een seizoenskaart al jaren en zit op vak 425 (oftewel: 410)

10 mei 2011 om 16:46

Er zijn mensen met twee seizoenskaarten, die mogen gewoon met een gast het stadion bezoeken. Wat is nou het verschil of je iemand gratis uitnodigd of dat je de tweede kaart verkoopt?

11 mei 2011 om 09:25

Volgens mij moet je het bericht nog eens lezen...

Het gaat zich erom dat er mensen zijn die hun kaart aanbieden tegen belachelijke prijzen! Dat wil zeggen dat zij misbruik maken van het feit dat er veel mensen naar deze pot willen, waardoor echt Ajacieden die niet al te veel geld hebben, zeker niet kunnen gaan, maar dat er weer een dikkop of iemand met veel te veel 'zwarte' pieken op de tribune zit om stoer te doen.

Verder gaat het zich niet om of je iemand uitnodigd of je kaatje moet verkopen, maar de manier waarop!

schandalig, als (echte trouwe) ajax supporters wil je toch juist bij deze aller belangrijkste wedstrijd van het seizoen aanwezig zijn toch.
diegene die ze betrappen een stadion verbod voor het leven geven. zodat iemand anders die zit te wachten op een siezoenkaart nu zijn kans heeft. aan zulke supporters heb je niks........

hopelijk valt het mee wat hier beweerd word en dat het slechts een klein handje vol onverlaten betreft die je bij iedere club hebt rondlopen.

come on ajax

Mag je eigenlijk wel kaarten van iemand overnemen die met een clubcard gekocht zijn?

Je kon er immers 4 kopen per clubcard.

Het woord ''ajax-fans'' kunnen ze wel in de titel weghalen en beter veranderen in ''scc'ers van Ajax'', want fans of supporters zijn het niet...

10 mei 2011 om 17:25

Hoezo? Als ik om mijn eigen seizoenskaart naar de wedstrijd ga en op mijn tweede iemand anders laat gaan, ben ik dan geen echte supporter meer?

sorry hoor, maar wat voor een loser van een supporter ben je wel niet als je die laatste wedstrijd laat lopen.
Mochten mensen hem daadwerkelijk doorverkopen....dan, opzouten en nooit maar dan ook nooit meer bij je cluppie komen om de zogenaamde 12de man uit te gaan hangen. schande!!!

Precies, welke Ajax supporter zou zijn seizoenskaart nou willen verkopen op de laatste (beslissende) speeldag? Dan heb je geen hart voor je club.

Ajax-fans die seizoenkaart aanbieden zijn het niet waard om fan genoemd te worden. Een echte Ajax-fan wil hierbij zijn.

Terecht dat de aanbieders 1,5 jaar stadion verbod krijgen.

Het hele beleid is enigszins vreemd. Ik heb twee seizoenkaarten op de naam van mijn vader. Kortom: als het kan dat 1 persoon twee seizoenkaarten op naam heeft dan is het oncontroleerbaar wie in het stadion zit.

In Amsterdam word er tegenwoordig wat afvergaderd door al die flut commissietjes. Misschien een ideetje voor de ledenraad om 2 naamsveranderingen door te voeren. Clubnaam wijzigen in Amsterdamse droeftoeter club Ajax. En voor de stadion naam zou ik me de Grolsch Arena kunnen voorstellen gezien alle Twente fans die zondag de plek in hebben genomen van zo’n “echte Ajacied”.

Als je als club zulke fans als vrienden hebt dan heb je niet eens tegenstanders meer nodig.

Inderdaad stadionverbod voor deze gasten. Zullen er overigens volgend seizoen nog meer lege plekken in de Arena zijn. Die waren er dit seizoen al opvallend veel.

En ik begrijp best dat je je seizoenkaart wil verkopen voor een hoog bedrag. Heeft niets te maken met het feit of je een echte fan bent.

Op de vooravond van de WK finale had ik mijn kaartje verkocht als iemand 10.000 euro zou bieden. Weet je wat ik kan doen met 10.000 euro? Alles is te koop voor de juiste prijs maar de hoogte van de prijs is per persoon verschillend.

Als echte Ajaxfan maar met beperkte middelen is het toch een mooie afweging. Kies je voor deze wedstrijd of kun je het hele volgende jaar met je beide kinderen naar alle thuiswedstrijden.

Jullie vergeten één ding.

Mensen kunnen ook wel eens gewoon Niet kunnen? Ze hebben een verplichting of weet ik wat, zijn op vakantie noem maar op. Waarom zou je je kaart dan niet mogen verkopen?

En trouwens jullie kunnen makkelijk praten met je nog voor geen 1000 euro. Maar als ik een bedrag van minimaal 500 euro krijg geboden op mijn kaart, dan doe ik er een strik omheen en ga ik lekker op het leidseplein kijken. Net zo gezellig en me vakantie is alvast betaald. Ik heb me kaart alleen niet te koop staan.... Maar als iemand dat mij toevallig biedt, nou... jammer dan. Ik heb genoeg leuke wedstrijden gezien al afgelopen jaren.

Ik zou mijn kaart toch echt niet verkopen voor zo'n wedstrijd!
Ik zou trouwens willen dat de knvb bij het programma van volgend jaar gewoon alle titelkandidaten als laatste een thuiswedstrijd laat spelen.
Dat is toch veel leuker voor de supporters.
Want stel dat PSV kampioen was geworden dan hadden de fans in Eindhoven nog iets van 4 uur moeten wachten tot de speler terug kwamen uit Groningen

10 mei 2011 om 16:49

ja, daar hebben wij zondag ook last van hoor. Alleen begint het feest alvast opde snelweg richting het mooie Oosten.

10 mei 2011 om 17:01

Ja daarom het zou toch mooier zijn als Twente een thuiswedstrijd had gehad. Dan had je misschien geen directe confrontatie tussen Ajax en Twente gehad maar toch. Dan hadden er ook nog 3 ploegen meegedaan om het kampioenschap.

De sponsors van ajax doen dit al jaren bij iedere wedstrijd die gaat ajax echt niet een stadion verbod geven.

is het niet zo dat ajax bang is dat mensen die een stadionverbod hebben die kaarten via internet kopen? kan aan mij liggen maar denk eerder dat dat het is

Op zich snap ik de gedachtegang van Ajax hier gewoon. Je weet als club natuurlijk niet wie ermee aan de haal gaan. Voor hetzelfde geld zijn het herrieschoppers die zelf al niet volgens de reglementen aanwezig mogen zijn bij de wedstrijd.

Ik heb zelf ook een aantal keer een wedstrijd bezocht op de seizoenkaart van een ander. In principe is daar niks mis mee. Als een seizoenkaarthouder verhindert is, is het alleen maar goed dat er iemand anders kan gaan omdat anders de stoel leeg is. Bovendien wordt degene die de seizoenskaart leent enthousiast en wil hij zelf daarna ook een seizoenskaart. Als iemand echter herrie gaat schoppen dan is de eigenaar van de seizoenkaarthouder verantwoordelijk en in dat geval moet hij gestraft worden voor het binnenlaten van herrieschoppers. Als je echter je seizoenskaart uitleent aan iemand en diegene gedraagt zich gewoon netjes zie ik geen probleem.

10 mei 2011 om 20:47

D'r is wel een verschil tussen uitlenen als je zelf verhinderd bent of de kaart verkopen aan de hoogste bieder. Degene aan wie je een kaart uitleent ken je normaal gesproken.

10 mei 2011 om 21:12

Ja dat klopt. Daarom moet je ook 2 keer nadenken voordat je je kaart aan iemand verkoopt, maar om het bij voorbaat te verbieden en te gaan dreigen met stadionverboden vind ik overdreven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren