Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het is al zo lang geleden voor Ajax, het moet nu gebeuren'

Laatste update:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ik vandaag zit te kijken en dan hahahahahah ............... uhm ik snap niet waarom hij dan moet lachen. Kan iemand mij dat uitleggen ?

En de ajax supporters juichen niet voor het doelpunt maar voor het tegendoelpunt van PSV

25 april 2011 om 14:54

Hij bedoelt daarmee dat hij het dramatisch vond denk ik.

25 april 2011 om 14:55

Hij vond het heel, heel erg matig vandaag. En dat vonden er nog 50.000 gister waaronder ikzelf.

25 april 2011 om 14:57

Hij moest lachen omdat het gesprek ging over het kampioen worden en VDV vond het niveau van de wedstrijd dramatisch, maar hij wilde dat niet zeggen.

25 april 2011 om 16:19

Misschien had Wesley hem moeten zeggen dat hij met Ajax thuis tegen excelsior 2-2 gelijk speelde in een veel slechtere wedstrijd en zo hun titelkansen verkleinde.
En misschien dat VDV zich de grootste thuisnederlaag tegen PSV ooit kan herinneren, Hij speelde die dag als een natte krant. Je gaat die nieuwe jonge gasten niet zo denigrerend uitlachen, zeker niet als je zelf ook zulke wedstrijden gespeeld hebt.

25 april 2011 om 18:57

Ik vind van der Vaart de laatste tijd (sinds hij de man is bij Tottenham) steeds vaker arrogant overkomen. Nou kan ik het me wel voorstellen dat rafael en wesley er zo bijlopen, want ze doen het allebei toch erg goed bij hun club plus de mooie vrouwen, maar ik kan het niet echt uitstaan.

25 april 2011 om 19:45

Hier staan gewoon 2 jongens die plezier hebben. Als jij samen met je vriend gezellig n wedstrijdje gaat kijken ben je dan ook serieus?
Jullie moeten hier niet zo zwaar aan tillen

@ajaxadam12 Je kunt over van der vaart zeggen wat je wil, maar deze man is alles behalve arrogant!!

25 april 2011 om 15:04

@meghni

De ajax supporters juichten wel voor het doelpunt van feyenoord, want daardoor zouden ze psv voorbijgaan op de ranglijst.

25 april 2011 om 15:19

ze juichen niet voor feyenoord maar tegen psv

Klopt, maar het zal niet makkelijk worden met Heerenveen-uit en dan de laatste wedstrijd tegen Twente.

Mooie verspreking van Sneijder: ''als er uit bij Heerenveen gewonnen wordt, hebben WE alles in eigen hand''.

25 april 2011 om 14:51

Hij heeft gelijk Rikkinho. Denk maar eens goed na. Waar moet Ajax de laatste wedstrijd tegen en op welke plek staan die en hoeveel punten verschil zijn er tussen die 2 clubs?

25 april 2011 om 14:55

Denk dat Rikkinho bedoelt dat Sneijder niet bij Ajax hoort en daarom niet mag spreken van 'we'. Het is geen verspreking, want ook als supporter van Ajax mag je spreken van 'we' en ik denk wel dat Sneijder een supporter is.

25 april 2011 om 14:56

Denk jij maar eens goed na....

Rikinho bedoelt dat Sneijder niet meer onderdeel van Ajax is, maar toch spreekt met WE.

25 april 2011 om 14:56

Ik bedoel dat het mooi is dat hij nog steeds over ''we'' heeft.

Wat hij verder inhoudelijk zegt is eigenlijk een open deur intrappen

25 april 2011 om 14:57

Denk zelf ff na, dan weet je dat Sneijder niet meer bij Ajax speelt en er dus geen we is, daarom ook WE in hoofdletters

25 april 2011 om 15:04

Denk zelf maar eens na. Je hoort toch dat Sneijder Ajax een warm hart toe draagt. Dan praat je al snel over we.

25 april 2011 om 15:28

@ P107

Je wil nu iets recht lullen wat krom is. Dat kan niet. Rikkinho legt de nadruk op WE, omdat Sneijder niet meer bij Ajax speelt. Jij legde de nadruk op 'alles in eigen hand'. Je interpreteerde de bedoeling van Rikkinho dus verkeerd....

25 april 2011 om 14:51

Beetje dom ook, want daarvoor hebben WE toch ook alles in eigen hand?

@afcaxx als er niet van Heerenveen wordt gewonnen dan waarschijnlijk niet meer, of Willem II moet voor een wonder zorgen

25 april 2011 om 14:55

Nee, oke dat begrijp ik, maar als je van Twente verliest ook niet. Punt is dat Ajax het nu al in eigen hand heeft, niet pas als er in Heerenveen gewonnen wordt.

Ook v/d Vaart en Sneijder zijn onder de indruk van het niveau.....

Wat wij natuurlijk zien, zien hun nog veel duidelijker. Wij kijken iedere wedstrijd, zij pakken er misschien 1/2 in een jaar mee. Dan is het contrast natuurlijk heel groot met het elftal dat kampioen werd in 2004. Lachwekkend groot...

25 april 2011 om 14:57

Tja, we hebben inderdaad minder kwaliteit dan zo ongeveer alle jaren hiervoor, maar we moeten ook niet doen alsof het onder deze heren altijd goed was. Met Sneijder werden we ook een keer vijfde en speelde we thuis ook een keer gelijk tegen Excelsior.

25 april 2011 om 15:04

@ Afcaxx

Natuurlijk, maar het niveau was toen wel hoger. Daarbij is het contrast voor Sneijder en V/d Vaart heel groot. Zij zien niet iedere week meer wedstrijden uit Nederland. Als ze dan eens een wedstrijd zien dan kan ik me voorstellen dat je schrikt. Als je dit namelijk vergelijkt met het niveau de Serie A of sterker nog de Premier League dan is het pijnlijk maar logisch dat er lacherig over gedaan wordt....

25 april 2011 om 15:09

Klopt, maar zeg dan ook gewoon niks in plaats van zo denigrerend te gaan staan lachen. Of is Wes soms vergeten dat ie met Ajax de grootste thuisnederlaag ooit heeft geleden (tegen Psv)? Het is een heel jong elftal met weinig spelers aan wie ze zich op kunnen trekken. Ik vind het een beetje een vreemde houding, zeker als ze dan vervolgens gaan zeggen dat El Hamdaoui zo zijn best doet (terwijl ze van het rest van het team zeggen dat ze niet genoeg laten zien dat ze kampioen willen worden), dat is wel zo'n beetje de zwakste schakel van het geheel.

25 april 2011 om 15:28

Ik denk niet dat het niveau zo veel hoger was dan toen Ajax vijde werd. De kwaliteiten zijn nu anders verdeeld. Toen had Ajax het aanvallend beter voor elkaar, maar nu staat de verdediging beter. Hoe lang is het wel niet geleden dat de keeper, centrale verdediger en de rechter vleugelverdediger in de belangstelling stond van grote clubs?

25 april 2011 om 15:42

@ hen_nie

Dan is het maar goed dat Sneijder niet de wedstrijden van Inter terugkijkt want sorry hoor maar de serie A wedstrijden zijn vaak van een lager niveau dan de eredivisie wedstrijden. Kan mij ook nog 3 wedstrijden dit seizoen herinneren van Inter, AC Milan en Napoli (op dat moment de num 1-3) die behoorlijk weg werden getikt in Enschede, Amsterdam en Utrecht.

En ook dat ophemelen van de Premier leage word ik een beetje ziek van. Heb dit seizoen ook genoeg wedstrijden gezien die slaapverwekkend en het aanzien niet waard waren in Engeland en dat waren dan 2 topploegen tegen elkaar...dit was tegen Excelsior.

Wesley: 'Je moet altijd voor jezelf spreken'
even later..
Wesley: 'ja, dan gaan we ervoor!'

Hmm...

Ik denk dat het heel lastig wordt. Als we op het huidige niveau doorgaan dan wordt winnen in Heerenveen al een hels karwei. Mogelijk geeft het sterkere Twente ons een dreun in de bekerfinale en dan moeten we een week later in eigen huis van ze winnen, terwijl zij op basis van de prestaties dit seizoen en de sterkte van de spelersgroep de favoriet zijn. Stel dat PSV twee keer wint, dan kunnen we ook overal nog naast grijpen. Ik hoop het van harte, maar een titel zou voor mij als een verrassing komen, zeker omdat Ajax nu misschien de minste ploeg van de laatste jaren heeft, zeker aanvallend.

25 april 2011 om 15:06

@ Babinho

Ik ben het volledig met je eens. Ook voor mij zou het een verrassing zijn en is het helemaal niet ondenkbaar dat we nog 3de gaan eindigen. We hebben de laatste tijd veel geluk nodig gehad om wedstrijden te winnen, dat is een keer op. Echter, als je in Heerenveen (onverwacht voor mij) wint dan komt die titel opeens heel erg dichtbij...

25 april 2011 om 15:15

Dat zeker, dan kan het een heksenketel worden in de Arena en komt het dichtbij. Die bekerfinale zou er eigenlijk een week na moeten zitten, psychologisch gezien

Maar toch: Chadli, De Jong en Ruiz. Met daarachter Landzaat, Brama en Janssen

Dat heeft meer klasse, is volwassener, constanter en fysiek sterker dan Ebecilio, een dysfunctionerende El Hamdaoui, Sulejmani, De Jong, Eriksen en Anita

25 april 2011 om 15:44

Ik vind het wel een beetje pessimistisch als je denkt dat Ajax weinig kans heeft om bij Heerenveen te winnen eerlijk gezegd.

Tuurlijk gaat het lastig worden en het is absoluut niet vanzelfsprekend, alleen Heerenveen doet het nou ook weer niet zo geweldig..
Tegen PSV hadden ze de eerste 60 a 70 minuten niets te vertellen en komen eigenlijk door verschrikkelijk slecht verdedigen van PSV op voorsprong.
Tegen Utrecht winnen ze weliswaar met 3 - 0, maar er werd eigenlijk een geldig doelpunt gescoord door Utrecht en als van Wolfswinkel iets beter met zijn kansen om gegaan was dan had Heerenveen het nog behoorlijk lastig gekregen.

Heerenveen heeft gewoon geen geweldige verdediging, je krijgt dus sowieso wel kansen. De aanval is echter wel zeer behoorlijk, maar de beste aanvaller is geschorst. Als je Narsingh en Beerens een beetje in bedwang kunt houden, ben je al een heel eind en wordt de toevoer naar Dost al nihil.
Hopelijk speelt De Zeeuw, want die brengt toch net iets meer controle op het middenveld en dat gaat Ajax wel nodig hebben.

Stel dat Ajax de drie punten mee neemt naar Amsterdam, dan zou Ajax het in de Arena af kunnen maken.
Twente heeft individueel denk ik een stuk beter elftal dan Ajax, maar dit komt in het spel nog niet echt veel tot uiting en met het publiek er achter is er genoeg mogelijk.

25 april 2011 om 15:56

@ Gtpp

Je maakt een spelfout, ipv. pessimistisch bedoel je denk ik realistisch.....

Heerenveen draait dit jaar inderdaad ondermaats en speelt ook niet goed. Toch hebben ze een hele gevaarlijke aanval met Dost, Beerens en Narsingh (assaidi doet niet mee). Verdediging is inderdaad dramatisch, maar onze aanval is ook erg wisselvallig en creeert vrij weinig kansen. Daarbij hebben wij het tegen iedere tegenstander lastig, zelfs in thuiswedstrijden hebben we moeite om te winnen. Het gaat vaak gepaard met wat geluk, van overtuiging is nauwelijks sprake. We creeren bovendien veel te weinig kansen. Als je bijvoorbeeld bedenkt dat we bij NEC in de rust ook met 3-0 achter hadden kunnen/moeten staan dan is het niet zo gek om te verwachten dat we het heel erg moeilijk krijgen in Heerenveen.

25 april 2011 om 16:29

Nee ik bedoelde wel pessimistisch....

Natuurlijk gaat ajax het moeilijk krijgen, maar dat is wel wat anders dan weinig kans om in heerenveen te winnen. De overwinning zal niet gemakkelijk komen, daar móet wel wat voor gedaan worden.

Ik denk wel dat ajax, ondanks dat het weinig kansen creeert, 1 of 2 keer móet kunnen scoren, als je het dan achterin dicht kunt houden is de winst binnen.

En als ik dan op mijn beurt een beetje optimistisch mag zijn, hoop ik dat het spel van spartak thuis weer een keer terugkeert, maar dan gekoppeld aan een paar doelpunten. En in mijn ogen is de zeeuw daar een hele belangrijke speler voor, vandaar dat ik hoop dat hij opgesteld wordt.

25 april 2011 om 16:34

@ Gtpp

Haha, natuurlijk wist ik dat je het zo bedoelde. Het was meer een ironische opmerking.

Ik hoop van harte dat Ajax wint en dat het goede spel terugkeert, ik zie daar op dit moment echter niet veel aanleiding voor. Maar laat Ajax mij dit keer maar eens verrassen dan...

25 april 2011 om 16:58

Weet ik, je vroeg alleen of ik niet realistisch bedoelde en die vraag beantwoordde ik :-)

Toch vind ik ajax bij vlagen aardig spelen, alleen bij vlagen is het ook ver onder de maat. Om NEC maar als voorbeeld te nemen, de eerste helft was heel slecht, maar de tweede helft en zeker het begin was weer redelijk goed.

25 april 2011 om 18:03

Ebicilio begint steeds beter te spelen, en nee dit zeg ik niet door zijn twee goals, lees het live-meepraten topic er maar op na, mijn reactie dan.

El Hamdoui moet gewoon uit het elftal gezet worden, is werkelijk waar te lui voor woorden. De Jong in de spits is een goede optie. Dan heb je ook Sulejmani nog, een erg goede speler in mijn ogen, werkt hard en zeker als hij van links komt is hij gevaarlijk, op rechts gaat het ook steeds beter.

Eriksen, De Zeeuw en Anita lijkt me een goed middenveld. De kwaliteit van de spelers is in mijn ogen niet echt het probleem, meer het tempo van de bal, daar moet Ajax aan werken wil het tegenstanders kapot spelen.

25 april 2011 om 18:05

@ Paturain

Het tempo van de bal is onderdeel van de kwaliteit van de spelers. Een gebrek aan kwaliteit dus.

Waar hebben we dat vaker gehoord... En met wat stond ajax dan, aan het eind van het seizoen ? Met niks, met lege handen. Dus maak het eerst maar eens waar, daarna mag je zo hard bluffen als je maar wilt.

Beetje kinderlijk interview zeg , domme vragen

Ajax heeft het in eigen hand, maar Twente ook. Verschil is dat als wij van Willem 2 winnen aan een gelijkspel in de Arena genoeg hebben. Ajax Moet winnen.

25 april 2011 om 15:47

Ja dat is waar dus als wij van Willem 2 winnen doen we hele goede zaken wat nog knap lastig gaat worden denk ik zelf want Willem 2 vecht voor hun laatste kans. En Ajax moet uit tegen Heerenveen wat toch ook niet makkelijk is Twente heeft hier 6-2 van verloren en ik denk dat als Ajax het spel maakt Heerenveen dodelijk kan zijn op de counter met snelle buitenspelers als Narsingh en Beerens en gelukkig voor Ajax is Assaidi geschorst.

25 april 2011 om 16:44

Jullie kunnen idd kampioen worden komend weekend want Heerenveen uit is knap lastig voor Ajax altijd al geweest , maar Ajax heeft het in eigen hand 2 keer winnen en dan kampioen, het word nog heel spannend

25 april 2011 om 17:06

als ajax verliest en twente wint zijn ze nog geen kampioen.

als psv wint kunnen die nog altijd kampioen worden

25 april 2011 om 15:47

Vergeet niet dat Willem II directe degradatie nog kan omlopen dus ze moeten ook nog voor iets spelen.

Ach die hadden gewoon geen zin in zo'n interview. Ze hadden er al meerdere gegeven, en als de volgende dan weer dezelfde vragen gaat stellen, dan maar een beetje dollen. Niet zo serieus nemen allemaal...

En hoe meer er over gepraat word hoe harder het deksel aankomt straks

Waar slaat dat toch op mensen?/ over wat hebben jullie het..
Sneijder spreekt van WE! omdat hij een Ajaxied is! en een supporter is.. dus mag hij van WE spreken!
Daarnaast dat de supporters bij het doelpunt van Feyenoord juichen betekend dat niet gelijk zwak ofzo, hebben ze alle recht op! Tuurlijk ga je juichen als een directe tegenstander verliest!! dat doet iedereen, PSV zal ook juichen als Ajax verliest of een doelpunt tegenkrijgt..

Ajax heeft alles in eigen hand, ze gaan het in eigen Arena winnen van Twente en zo kampioen worden!!!
als Ajax dit niet uitspeelt en verliest van Heerenveen, kunnen ze gewoon niet met de druk om en zijn ze geen topteam en kampioenwaardig! zo simpel..

Vind het behoorlijk respectloos dat ze zo zitten te lachen om het niveau. Ja natuurlijk was het slecht ja maar ze zitten hun club nu gewoon uit te lachen. En bedankt he....ga maar lekker weer naar jullie ''topclubs ''.

25 april 2011 om 15:46

Vind het altijd zo leuk om voetballers horen zeggen dat ze ooit willen terug keren naar hun oude liefde. Maar dit bijna nooit doen, geld zal de motivatie wel zijn.

25 april 2011 om 16:14

Ik begrijp er ook weinig van. Toen deze jongens bij Ajax begonnen zaten er ook dit soort wedstrijden bij. Misschien nog wel dramatischer omdat ze die niet winnend wisten af te sluiten. 2-2 thuis (inclusief Sneijder)

Ja ik ook hij moet niet zo doen want zelf speelde hij hier ook en om dit moment in de competitie gaat het gewoon simpelweg niet om het spel maar om het resultaat dat moeten beide heren ook begrijpen.

25 april 2011 om 15:46

Klopt, maar als je zo voetbalt als in de laatste twee wedstrijden dan kunnen de resultaten met 2x Twente en Heerenveen-uit voor de boeg wel eens uit gaan blijven

25 april 2011 om 15:57

Dat voetbal in de laatste wedstrijden heeft wel gewoon de volle buit opgeleverd. Van mij mogen ze zo doorgaan. De wedstrijd tegen twente is toch anders, dan is iedereen gewoon top en staan de mannen er. Vooral met een kolkend stadion erachter. Die wedstrijd is al weken uitverkocht. Ik zie het dus helemaal goedkomen.

Dan gelijk maar even op de rest reageren. De vergelijking met het team waar Sneijder/van der Vaart kampioen mee is geworden gaat natuurlijk niet op, dat spreekt voor zich. Daar zaten nog wat ervaren spelers tussen, die mis je in de huidige selectie. Daarbij had je toen exceptionele talenten zoals die 2 + Zlatan, Maxwell etc etc.

25 april 2011 om 16:54

@expert4 life. Wat heb je toch steeds over een kolkend stadion. Het kolkt echt alleen als ze de eigen spelers uitfluiten.

Het kan momenteel nog alle kanten op, zelfs PSV kan nog kampioen worden (alles winnen, Ajax wint van Twente en verspeelt punten tegen Heerenveen). Twente heeft de beste papieren, met een punt meer en een makkelijke wedstrijd tussendoor, maar Ajax heeft absoluut een grote kans om kampioen te worden. Het zal nu ongeveer zo liggen:
Twente 45%
Ajax 35%
PSV 20%

25 april 2011 om 16:07

@ Geldrop

Ik denk eerder aan 60-20-20. Ajax en PSV moeten namelijk allebei 6 punten halen om kampioen te worden. Beide spelen een lastige uitwedstrijd (respectievelijk Heerenveen en Groningen). Ajax speelt daarbij ook nog eens tegen Twente thuis, wat ook niet gemakkelijk is. PSV moet Vitesse wel kunnen verslaan, en heeft in principe de 2de plaats sowieso in eigen handen. Het enige voordeel van Ajax is dat ze bij winst op Heerenveen opeens wel een grote kans maken, maar ik zie ze daar niet zo snel winnen. Twente heeft de beste papieren, die hebben maximaal 4 punten nodig waarvan ze er zeer waarschijnlijk al 3 pakken tegen Willem II thuis (hoewel die het Twente nog wel moeilijk zouden kunnen maken). Als Ajax toch (onverwacht voor mij) zou winnen in Heerenveen dan is het afgelopen voor PSV en wordt het 45-55 tussen Ajax en Twente.

25 april 2011 om 16:52

Het is gewoon zoiezo een rare situatie dit jaar, door Ajax - Twente op de laatste speeldag. De nummer drie kan nog eerste worden en heeft de tweede plek in eigen hand. Verder kan de nummer één nog derde worden door te verliezen op de laatste speeldag, maar hebben de nummer een en nummer twee de eerste plaats in eigen hand!

Dat is wel een leuk scenario van Heitinga. Als de ploeg van 2004 in hun herfstdagen weer terugkomt in de Arena en dan ook weer eens kampioen wordt.

Maar ik begin het ook een beetje sneu te vinden. Ze mogen van mij ook best wel eerder een keer weer kampioen worden............alleen niet dit seizoen.

Ajax kan alles of niets hebben dit seizoen. En dan doet iedereen volgend seizoen weer alsof ze 18e zijn geëindigd en hun eigen ploeg met slechts 1 punt meer een veeeeeeeel beter seizoen heeft gedraaid. Daarom zou ik blij zijn Ajax nu eens aan de goede kant van de score valt.

Mochten ze 2e worden en de voorronde CL halen dan doen ze het al een stuk beter dan een aantal voorspelers op VZ rond de winterstop verkondigde. Ajax deed niet meer mee om plek 1 of 2. Sterker zelf, Groningen of AZ zou wel even boven Ajax eindigen was hier een veel gelezen betoog.

Die gasten zijn ineens angstvallig stil geworden, maar mocht Ajax aan het einde van de rit er net naast grijpen, dan komen ze weer uit alle gaten kieren om te roepen: ''zie je wel, ik rekende Ajax al niet tot kanshebber op de titel.''

Het zal dit jaar ook wel niks worden. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop het heel erg, en ik wil heel graag dat Ajax na 7 seizoenen weer een keer kampioen wordt, maar ze spelen niet echt heel goed. Het spel moet echt beter anders dan gaan ze het niet redden de laatste 2 wedstrijden te winnen.

25 april 2011 om 16:21

Kijk dan ook verder dan alleen naar ons zelf. Okay we spelen niet goed.....
Maar dat doet Twente ook niet..... en Heerenveen speelt op Narsingh en Assaidi na bijkans nog slechter.....en Assaidi doet niet eens mee tegen ons.

Kom op een beetje vertrouwen hoor.... zeker nu dat we voor het eerst sinds 2004 op 2 wedstrijden van het eind we het allemaal in eigen hand hebben. Dat hebben we al 6 jaar niet meer gehad. Ènnnnnn......... we hebben het geluk van de kampioen weer eens aan onze zijde......dat was ook al een hele tijd geleden dat we dat hadden!.

Twente en Ajax zullen aankomend weekend denk ik geen misstap meer begaan.
Willem 2 had en zeer goede dag tegen AZ, maar ik verwacht dat dat slechts eenmalig was. Heerenveen is in de tweede seizoenshelft de op 2 na slechtst presterende ploeg, had toevallig een uitschieter in Eindhoven, maar daarvoor tegen Excelsior en afgelopen weekend tegen VVV was het bar slecht. Heerenveen ontbeert gewoon als team de vorm, vorm die het nodig heeft om daadwerklijk de angstgegner van weleer van Ajax te kunnen zijn. En het Heerenveen dat de uitschieter in Eindhoven had steunde ook in die wedstrijd op de kwaliteiten van voornamelijk Narsingh, maar zeker die van Assaidi. En Assaidi doet niet mee nav schorsing. Dan denk ik gewoon dat Heerenveen het uiteindelijk niet zal kunenn bolwerken tegen Ajax....zelfs niet tegen het Ajax dat minder speelt als wat we graag willen. Narsingh kan het niet in zijn eentje èn Dost kan alleen gevaarlijk worden als ze hem weten te vinden.....daar was Assaidi geweldig is bij vlagen.

Punt zal zijn voor Psv, dat het niet weer tegen puntverlies aanloopt, want bij winst van Twente en Heerenveen biedt alleen winst van PSV nog uitzicht op de 2de plaats. Maar puntverlies tegen Vitesse lijkt niet geheel onmogelijk. Niet omdat Vitesse zo goed is.....al speelt het wel beter sinds de komst van Wilfried Bony, maar eerder doordat Rutten heel heel veel werk te verrichten zal hebben deze week. Immers hijzelf en ook zijn spelers reageerden gelijk met dat de titelkansen zijn verkeken. Nou probeer je dan nog maar eens op te laden èn doe het dan ook nog eens zonder 4 spelers......

Ik ben van mening, dat Twente en Ajax de titelstrijd gaan beslechten in de Arena op 15 mei. Dat gaat denk ik een enorm gevecht worden. Heb er nu al zin in!.

Het komt ongetwijfeld op de laatste wedstrijd aan. Het opmerkelijke is dat 'het provincieclubje' Twente veel meer ervaring heeft in het spelen van kampioenswedstrijden dan 'topclub' Ajax. Wat dat betreft zou je kunnen verwachten Twente beter tegen de druk van het kampioenschap kan dan Ajax.

25 april 2011 om 16:29

@villian

Dan ben je de slotfase van vorig seizoen al vergeten. In de slotfase kwamen toen ook Twente en Ajax elkaar tegen, was het kampioenschap van Twente nog niet veilig en diende men ook te winnen van Ajax....ook die wedstrijd vond plaats in de Arena en de uitslag was 3-0 voor Ajax, waarop de Amsterdammers wel heel dicht naderden en het uiteindelijk goed kwam voor Twente doordat het de laatste wedstrijden wel wist te winnen.
Nu, zeker als Ajax binnen de 3 punten blijft van Twente, zal men heus niet op voorhand ook gaan winnen van Twente.....maar om nu te zeggen dat men gelouterd en dus ervaren is in het spelen van beslissende wedstrijden?. Nee. Vorig jaar hadden ze bij winst het al kunnen beslissen tov Ajax......ze lieten het op dat moment na. En op 15 mei zal het denk ik ook wel nipt zijn..... denk iig niet dat het een gelijkspel wordt, omdat daarmee mogelijk geen van beiden wat mee opschieten. Zeker als PSV dichtbij blijft staan.

25 april 2011 om 17:01

Ken je feiten: die wedstrijd was op 7 februari, dus ruim twee maanden voor het einde van de competitie. Toen stond PSV bovenaan met 5 punten voorsprong op Twente en 9 op Ajax. Het kwam alleen maar goed voor Ajax omdat PSV twee slechte weken had met nederlagen tegen NAC (2-1) en Ajax (4-1) en een gelijkspel tegen Sparta (1-1)

Ik denk dat een gelijkspel nog best wel eens tot de mogelijkheden kan horen: Twente vind het niet erg (ervanuitgaande dat er van Willem II gewonnen worden), omdat dan Ajax voorgebleven wordt. Ajax móét gewoon winnen van Twente om nog kans te maken op de titel, zo simpel is het!

25 april 2011 om 17:10

rodenski,

Jij leest wat je wilt lezen. Ik zeg nergens dat Twente wel even van ajax wint, ik zeg gewoon dat het opmerkelijk is dat in de ploeg die twente nu heeft staan meer kampioenservaring zit dan in de ploeg van ajax. Dat vind ik opmerkelijk.
Die ervaring lijkt mij zeker een voordeel, maar zegt nog niets over de uitslag van de wedstrijd.
En schattig dat je ajax - twente erbij haalt. Ik wil je best een veer in de kont stoppen door te zeggen dat ajax toen terecht gewonnen had van twente. Fijn he? Ik zie verder niet wat dat punt met de wedstrijd over 2 weken te maken heeft. Ik denk dat de opstellingen over 2 weken op minimaal 10 plekken anders zijn dan vorig seizoen.

25 april 2011 om 23:20

Kan je nagaan sta je op dat moment 9 punten voor, waar het in de winterstop zelfs nog meer was........en eindig je toch nog onder Ajax.

En daar ziet het dit jaar weer naar uit........

En een gelijkspel wordt het nog steeds niet, ookal hoop je er vurig op. Trouwens waar maak je je druk om......vitesse snoept jullie laatste hoop op meer dan de derde plaats op.
Het vertrouwen is bij zowel coach als spelers weg..... vertrouwen van supporters in coach en spelers is weg.....4 spelers doen niet mee tegen Vitesse. Veel plezier!.

25 april 2011 om 23:27

@villian

Eigenlijk zeg je dat wel met de opsomming van argumenten als dat Twente beter tegen de druk zou kunnen. Je zegt toch dat Twente beter tegen de druk zou kunnen....daar kan je maar 1 conclusie aan verbinden als je het zo brengt.
En ik hoef niet die veer hoor.... we zijn arrogant genoeg van onszelf dat we die bevestiging niet egt nodig hebben.

Net zoals men nu weer hard roept dat we ineens weer aarogant gaan doen. Fout!. Dat deden we altijd al, alleen is het nu nog vervelender voor jullie allemaal, omdat straks ook nog eens zou kunnen blijken dat Ajax idd kampioen is geworden en ja dan kan je iets minder makkelijk tegen de arrogantie van de ajacieden aantrappen. Immers niets is leuker om arrogante mensen te confronteren met de cijfers die dat loochenstraffen.....maar ja als straks ook die cijfers de ajacieden gelijk geven.......is dat voor velen een nachtmerrie.

25 april 2011 om 17:37

Twente meer ervaring in het spelen van kampioenswedstrijden???? Wat is dat voor onzin.

25 april 2011 om 18:52

dat alleen stekelenburg, de zeeuw en el hamdaoui een kampioenschap mee heeft gemaakt.

25 april 2011 om 23:29

Kan het missen van een kampioenschap op 1 punt zoals vorig seizoen ook misschien niet bepaalde krachten losmaken bij de ajacieden van zoiets als: dat willen we nooit meer en zal ons ook nooit meer overkomen (los van het feit of het ook zo zal uitdraaien).
Dan kan juist het verlies van een kampioenschap vorig seizoen voor vele van het team als soort van doping werken.

Nou van mij hoeft het nog lang niet te gebeuren. Twente moet gewoon kampioen worden. Heeft de beste selectie!

25 april 2011 om 18:24

Puur op selectie gezien zou Twente inderdaad de beste zijn. Als ze het niet worden roepen ze het over zichzelf af. Dat zeg ik al sinds de herfst. PSV kan het gewoon niet worden met dit matige team, dat kan ik me echt niet voorstellen, ook dat riep ik toen psv tijden lang eerste stond. ajax heeft wel een prima comeback gemaakt moet ik toegeven, maar denk niet dat ze het nog kunnen redden. Het gaat wel een geweldige climax worden. De winnaar van ajax-twente zal de schaal wel pakken.

Het verschil zit erin dat ajax het moet hebben van het geluk net als gisteren. Maar kwalitatief gezien is Twente een stap (en misschien wel meer) verder dan ajax.

Gisteren haddden ze de beelden nodig van de Kuip om geinspireerd te worden en het was dat exelsior de kansen in het eerste deel van de wedstrijd net benutte anders was het allang een verkeken zaak voor ajax. Daarnaast als de 2-1 ook nog in buitenspelpositie gemaakt mag worden, ja ...........

En wat is er mooier voor een twentenaar om in de arena de schaal in ontvangst te mogen nemen. We nemen dan jullie felicitaties graag in ontvangst. Mooier zou het zijn om volgende week al kampioen te worden daqn mag ajax de laatste wedstrijd wel winnen.

We gaan voor de tripple (de JC schaal hebben we al -was ook tegen ajax-)

25 april 2011 om 17:35

En dan noemen ze Ajacieden arrogant. Niet te geloven.

25 april 2011 om 18:54

Whaha Twent52, wat een lachwekkende reactie van jou dit, als je dit vergelijk met Ajacieden, dan is de arrogantie bij de Ajacieden ver te zoeken.

Je kraamt écht zoveel onzin uit, wat doe je hier.

Wat lijkt me dat prachtig om demy en toby een erehaag te zien vormen voor de twenteselectie voor aanvang van de wedstrijd. Dan kan de beker hopelijk op de schaal !

Met alle respect voor Twente maar als ajax dit nog laat liggen ben je ajax onwaardig. Op enkele posities na is ajax gewoon de betere alleen het verschil is dat elke club in Nederland van ajax wil winnen dus het veel moeilijker is. Geld hetzelfde voor Bayern Munchen en Real Madrid want die worden ook gehaat. Bij elke club waar deze 3 komen is het meteen de wedstrijd van het jaar en dan word het meteen moeilijker. Als psv of twente op bezoek komen is het gewoon een competitiewedstrijd en dat scheelt tov ajax. Respect voor de club uit Enschede maar het zal wel een keer ophouden.

En toch denk ik dat Twente het gaat prolongeren. Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen is thuis winnen van Willem II en niet verliezen in de Arena. PSV gaat geen 3 punten pakken in Groningen denk ik en ajax krijgt het al erg lastig in Heerenveen. Het wordt in ieder geval heel erg spannend.

De sleutelwedstijd wordt Heerenveen-uit.

Als Ajax daar de volle mep niet haalt, kan 't kampioenschap op hun buik geschreven worden. Dan staan ze 1 punt achter op Psv.....

PSV wint in Groningen en Ajax dient dan te strijden op Champions League voetbal, wat ze uiteindelijk zulllen gaan halen, want winnen doen ze thuis van Twente!

Eindstand:

Alledrie 71 punten, PSV op doelsaldo landskampioen, want 't kán niet zo zijn dat een club die met een ruime 10-0 overwinning geen kampioen wordt!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren