Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Overal waar je komt hoor je het: 'We gaan landskampioen worden''

Laatste update:

Maarten Stekelenburg is de enige selectiespeler van Ajax die een landstitel veroverde. Collega Kenneth Vermeer werd alleen in de jeugd kampioen en weet dat een landskampioenschap op het hoogste niveau een heel andere belevenis zal zijn. "Zo'n titel vier je dan met de supporters", blikt Vermeer vooruit. "Daar leef je met z'n allen naar toe. Maar het is nog niet zo ver."

/

"We zijn nog altijd afhankelijk en Excelsior mogen we niet onderschatten", vertelt Vermeer in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Als we zelf niet honderd procent zijn, kun je gewoon tegen een ketser aanlopen, hoor. Je moet honderd procent gefocust zijn." De ploeg van trainer Frank de Boer heeft één punt minder dan PSV, terwijl regerend landskampioen FC Twente vier punten meer heeft plus een wedstrijd meer gespeeld.

Ondanks de nadelige marge, leeft het kampioenschap al wel in Amsterdam. "Je merkt het in je omgeving", vervolgt Vermeer zijn verhaal in het dagblad. "Overal waar je komt hoor je het: 'We gaan kampioen worden, we gaan kampioen worden'. Wij zullen er in ieder geval alles aan doen, moeten de druk houden op de concurrentie. De titel is niet onmogelijk. We gaan voor de dubbel."

Ajax eindigt het seizoen met ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoor je dat niet ieder jaar vanuit Amsterdam???

23 april 2011 om 12:29

Wat moeten ze dan zeggen, wij geloven er totaal niet in.
Zo dichtbij het einde moet je juist het geloof erin houden. Wij worden kampioen hoor ik ook ieder jaar vanuit Eindhoven.

23 april 2011 om 14:55

Ja, en dat horen we ook elk jaar uit Eindhoven, zelfs aan het begin van dit seizoen met spandoeken en al. Maar daar wordt uiteraard niet zoveel aandacht aan besteed, omdat wanneer Eindhovenaren dit zeggen, dit niet gebruikt kan worden om een mooi vooroordeel te bevestigen en uit te vergroten

Ik heb er zelfs overigens een heel hard hoofd in, aangezien ik niet zeker ben van de 3 punten in Heerenveen, en al helemaal niet van de drie punten als we FC Twente thuis krijgen.

23 april 2011 om 17:02

ik geloof het wel, denk dat frank de boer de jongens wel op scherp ken zetten zodat, we kunnen winnen van heereveen en twente

Ik heb dat gevoel totaal niet... Kan er ook mee te maken hebben dat elke keer dat dit geschreeuwd werd de afgelopen 7 jaar dat we het dan weggaven tegen ''kleinere'' ploegen omdat we al dachten dat we kampioen waren...

Komt door onderschatting en mentale hardheid.. Te gewend zijn in de jeugd aan winnen. En het logisch vinden. Terwijl je er soms gewoon voor moet knokken. En het dan geen donder uitmaakt dat je toevallig 20 scharen kan en leuk een bal aan kan nemen...

23 april 2011 om 12:01

Zie jij psv als een kleinere club ?

23 april 2011 om 12:04

Ben nu wel heel benieuwd hoe jij erbij komt dat wij kampioenschappen hebben weggeven door 1 wedstrijd tegen Psv>

We hebben afgelopen jaren vaker meegemaakt dat we ''een goede kans hadden op kampioenschap'' of het binnen handbereik lag. En dat we het dan weggeven tegen ploegen als Excelsior of Nec. Omdat die tot het bot scherp en gemotiveerd waren en wij een stel dromers in het veld hadden die al dachten dat ze kampioen waren..

23 april 2011 om 12:05

Ik in ieder geval wel:

- Kleinere aanhang
- Minder groot stadion
- Lagere begroting

Als we gaan kijken naar het sportieve aspect is PSV qua resultaat wel beter dan Ajax.
Dat is gewoon zo en daar kunnen wij, als realistische ajacieden, niet omheen.

On: Denk overigens dat Ajax alleen een kans maakt als PSV morgen punten verspeelt bij Feyenoord. Het zal een gekkehuis worden morgen als PSV morgen achterkomt in de kuip en dit bericht komt door in de Arena.

23 april 2011 om 12:06

Waar haal je nu weer vandaan dat hij PSV een kleinere club vindt?

Waar hij onder andere op doelt is dat Ajax het in dit soort fases bijvoorbeeld weet te presteren om met 4-0 van sparta te verliezen (dat ging dan om CL ipv kampioenschap).

23 april 2011 om 12:17

@maykel; ik dacht even dat iedereen mijn bericht verkeerd gelezen had (of ik verkeerd geschreven). Want wat ik inderdaad bedoel is dat we tegen laag geklasseerde team nog wel eens verloren (sparta, of een gelijkspel tegen RKC kan ik me ook nog heugen). Waardoor we alsnog verloren.

En ik zal nooit zeggen trouwens ik PSV een mindere club dan Ajax vindt trouwens. Ik heb er minder binding mee. Maar ik respecteer ze wel... Evenals Twente trouwens.

23 april 2011 om 12:54

PSV is in alles een kleinere club, dat zijn feiten.

23 april 2011 om 14:32

@filip
Oow, Sorry ik dacht dat je bedoelde met tegen kleinere ploegen bedoelde dat het kampioenschap naar een kleinere ploeg is gegaan ,

@afca_frank
Waar gaat het uiteindelijk om ? Resultaat of heb ik het verkeerd ?
Je krijgt toch geen punten voor Aanhang , Groter stadion en hogere begroting ?

@bjornn Ja in alles , Behalve in resultaat zo te zien

23 april 2011 om 17:37

Wel een eigen stadion :P

23 april 2011 om 17:51

Ook in resultaten dus.

We hoeven niet hypocriet te gaan doen, want dit zegt iedereen in het begin van het seizoen in Eindhoven net als in Enschede, en terecht.

24 april 2011 om 01:23

Maar voor hoelang? :P

23 april 2011 om 12:05

Klopt, heb je ook nog een CE over geschreven als ik het me goed herinner.

Heb in deze lichting echter meer vertrouwen in dan afgelopen jaren, omdat er het hele seizoen al geknokt moet worden. Normaal gesproken voetbalde ajax leuk op een paar wedstrijden na en kon het in die paar niet de knop omzetten. De laatste weken zie ik eindelijk weer een strijdbaar Ajax op een manier waarop ik het al jaren niet meer heb gezien. Ikw eet het zo nog wel niet, Heerenveen uit wordt van vitaal belang, maar ik denk dat vdwiel, Anita en Boilesen wel in staat moeten zijn Heerenveens ''dynamische drie'' plat te leggen en dan is dat team toch ook maar middelmaat.. ik weet het niet, het zou typisch Ajax zijn het te laten liggen maar voor het eerst ben ik niet meer bang dat het dan een mentale kwestie is

23 april 2011 om 12:15

Klopt ja... Wel grappig btw dat Cruijff het er ook over heeft dat de jeugdteam niet kampioen hoeven te worden maar individueel beter moeten worden. Ik ben er zelf ook voorstander van omdat men dan ook de kunst van het verliezen leert. (waar inderdaad des tijds het clubexpert stukje over ging).

Misschien is deze lichting verder. Maar als we kijken naar Utrecht uit. Of Ado uit en thuis. Zie je toch wel dat we afgetroefd zijn door teams die het juist op wilskracht en strijd van Ajax wonnen.

Er moet een positieve focus ontstaan bij Ajax. Volle concentratie aan een wedstrijd beginnen. Niemand onderschatten. Dan kan er gewonnen worden. Er moet een positieve wil om te winnen ontstaan.

Heerenveen uit wordt inderdaad cruciaal. En we hebben het nooit makkelijk uit in Heerenveen. Persoonlijk denk ik dat die wedstrijd vooral een strijd van het middenveld wordt. Als je dat van heerenveen kan neutraliseren. De aanvoer kan stoppen. Dan kom je al ver. En ajax moet eigenlijk vroeg een goal krijgen. Want Heerenveen spelers laten snel het koppie hangen..

23 april 2011 om 12:29

Daarin verwees je naar een reactie van mij haha, daarom weet ik het nog. Vind het nog steeds een hele interessante kwestie: technische vorming & tactische vorming zijn bij ajax heel goed ontwikkeld, Ajax-opleiding staat in elk geval garant voor een goede basis. Wat Ajax-jeugd inderdaad niet mee krijgt, is mentale vorming en het is heel interessant om er over na te denken hoe je dat kan verbeteren. Inderdaad, zoals Cruyff zei, zet de linksbuiten maar eens op linksback, dan leert hij wel knokken.

Of inderdaad, deel Ajax maar in hogere leeftijdscategorieën in (al moet ik wel zeggen dat dat een erg Ajax-gecentreerde oplossing is want dat betekent dat alle hogere jeugdteams van andere clubs minder tegenstand krijgen doordat ze tegen jongere Ajax-jonkjes spelen). Wat dat betreft is de oplossing van Cruyff misschien meer op z'n plaats.

Utrecht hebben we inderdaad op felheid verloren, tweemaal zelfs, maar dat was wel in de tijd dat de Zeeuw zo ver heen was dat hij nog maar op halve kracht kon gaan en dat Enoh niet een diepgaande Strootman/lensky én Silberbauer kon hebben. Wat betreft ADO hebben we het thuis inderdaad op wilskracht verloren, uit vond ik juist dat er al een hele vooruitgang was geboekt. Voetballend kwamen we er niet doorheen, maar ik vond dat Ajax zich op dat moment heel volwassen opstelde: rustig op zoek gaan naar de kansen die wel zouden komen. Die wedstrijd hebben we uiteindelijk verloren doordat we geen echte killer achterin hebben, maar dat heeft te maken met de technische vorming die Ajax-trainers proberen bij te brengen en dat is in mijn ogen niet heel relevant wat betreft de kwestie die Cruyff en jouw CE aan de kaak stelden

Twente heeft toch echt 68 punten hoor, na gisterenavond. Weliswaar wel een wedstrijd meer gespeeld, maar hoe kun je deze cijfers nou neerzetten?

dan is hij toch echt niet hier geweest want ik zou zoiets nooit zeggen.

Ajax maakt elk jaar kans op de landstitel en dat is dit jaar niet anders. Of het Ajax gaat lukken is nog maar de vraag maar het is zeker mogelijk.

overal waar Kenneth komt...zal wel niet veel buiten Amsterdam komen denk ik...

23 april 2011 om 12:49

Ajax heeft landelijk meeste supporters.
Als een Ajaxspeler ergens is, zullen ajax supporters hem vast aanspreken en zeggen: We worden kampioen.

Dit zal ongetwijfeld ook voor een Psv speler en in mindere mate een Twente speler gelden.

23 april 2011 om 12:55

Ik ben zelf Amsterdammer en ik hoor echt niet veel om me heen dat Ajax wel even kampioen wordt. De meeste mensen willen niet weer op hun bek gaan net als de afgelopen 7 jaar. Ik heb vorige week de wedstrijd tegen NEC gezien, en dat belooft weinig goeds voor de komende wedstrijden en dan ben je ook nog eens afhankelijk of PSV of FCT punten laat liggen.

tjaa we hebben het gewoon niet in eigen hand dus ik durf dit echt niet te roepen. Er wordt lijkt wel vanuit gegaan dat wij alles gaan winnen wat natuurlijk echt niet zo makkelijk is.

Die kans zit er ook zeker in! Alleen is dit wel vaker geweest in de afgelopen jaren, en steeds was het net niet. We zyn in deze laatste wedstryden toch weer afhankelyk en mogen zelf absoluut niets laten liggen.

Vooral dat laatste maakt me zorgen, ondanks het relatieve makkelijkere programma. Maar we gaan het zien, ik sta iig volledig achter myn club en vind dat het in dit moeilyke seizoen met veel problemen fantastisch zou zyn om juist dan de titel te pakken!

Gewoon alle wedstrijden winnen en als je dan landskampioen bent is het geweldig ! Je moet niet naar de andere kijken, maar alleen naar jezelf. Gewoon alles winnen en vooral de laatste Tegen Twente zal lastig worden, maar dan moet PSV nog wel punten laten liggen en dat zou dit weekend wel eens kunnen gebeuren. En anders hopelijk tegen Groningen. Het is in ieder geval ontzettend spannend !

Tja, het zou echt geweldig zijn als het zou gebeuren maar ik denk eerlijk gezegd niet dat we het gaan worden.

Ajax moet morgen tegen Excelsior, voor de meeste een zekerheidje maar ik denk daar toch anders over.
Excelsior heeft het PSV 2x moeilijk gemaakt en ook FC Twente won thuis met hangen en wurgen van de Kralingers, als Ajax speelt zoals tegen Heracles of Groningen kan het zomaar in een 0-0 gaan eindigen, ik verwacht toch dat Ajax wint maar het zal moeilijk worden.
Heerenveen uit is de wedstrijd die ik het meest vrees eerlijk gezegd, Heerenveen is weer goed in vorm de laatste 2 wedstrijden en heeft in potentie de beste voorhoede van Nederland, Dost is een potentiele topspits voor de Eredivisie, en Assaidi en Narsingh zijn heerlijke buitenspelers, bovendien heb je dan ook nog Beerens die als hij in vorm is geweldige dingen kan laten zien.
FC Twente thuis spreekt natuurlijk voor zich, dat wordt sowieso een zware wedstrijd.

Het zou erg knap zijn als Ajax nog kampioen wordt na al die blessures, vermoeide selectie en problemen, maar ik vrees dat het niet gaat gebeuren, al hoop ik uiteraard anders.

Hoe is het toch mogelijk dat ze in Amsterdam niet verder vooruit kunnen kijken dan de eerstvolgende wedstrijd? Zouden ze nu echt denken dat ze volgende week in Heerenveen wel even drie punten halen nu Heerenveen weer beter is gaan spelen en kans op de 8e plek heeft? Ik kan het me haast niet voorstellen!

De strijd om het kampioenschap zal gaan tussen PSV ern Twente, waarbij PSV de grootste kans heeft.

23 april 2011 om 17:54

En jij doet nu hetzelfde niet? Denk je nou echt dat Twente wel even drie punten haalt in de laatste wedstrijd in de Arena nu Ajax nog vol op mee doet om het kampioenschap en champions league voorronde in eigen hand heeft?

En zouden ze nu echt denken dat Psv dit weekend in Rotterdam wel even drie punten halen nu Feyenoord weer beter is gaan spelen en kans op de 8e plek heeft? Ik kan het me haast niet voorstellen!

Dat moet ik dan ajax wel weer nageven, het geloof is er wel. Bij PSV wordt Rutten uitgefloten terwijl hij bijna eerste stond en vanaf het Twente kamp komen er telkens berichten zoals ''ajax heeft het geluk van de kampioen'' en ''we zijn niet zenuwachtig want er moet niks''. Ajax staat er het minste voor, maar heeft wel het lef om te zeggen: Wij gaan kampioen worden.

Ajax zal naar mijn mening nog een jaar moeten wachten. Ajax zal mijns inziens tegen puntenverlies aan lopen bij Heerenveen uit en/of Twente thuis, terwijl ik Twente en PSV minder punten zie verliezen. PSV zal denk ik kampioen worden, gevolgd door Twente en Ajax die de top 3 zullen complementeren.

Hey Vermeer. Zal ik je even een geheimpje verklappen? We gaan t gewoon weer niet redden dit jaar.

volgens mij is het al gewoon over die strijdt volgende week moet twente tegen willem 2 en die winnnen ze bijna zeker en dan is twente niet meer te achterhalen en is het dus over voor ajax

23 april 2011 om 12:19

? Als Ajax wint van Excelsior en Heerenveen (wat lastig zat gaat worden) is Twente uiteraard nog wel te achterhalen.

23 april 2011 om 12:52

Je weet dat de laatste wedstrijd Ajax - Twente is?

In jouw redenatie zie ik niet dat Ajax waarschijnlijk van te voren punten verliest, dus als dat niet gebeurt, dan kan Ajax Twente nog achterhalen.

Daarnaast moet ook Psv nog punten verliezen
Volg jij de Eredivisie uberhaupt wel?

Het hangt allemaal van PSV af. Als die alle wedstrijden winnen, zijn ze kampioen en Ajax niet. Verder is de tweede plek natuurlijk ook erg belangrijk. Dat zou weer enkele miljoenen schelen en natuurlijk CL voorronde. Toch zegt mijn gevoel dat Twente kampioen gaat worden en ik hoop dat wij PSV morgen verslaan.

Het is zeker mogelijk, maar ze hebben het in het eigen hand. Het belangrijkste is dat ze van Excelsior winnen en maar hopen dat PSV punten verspeeld tegen Feyenoord. Na zondag weten we waar we staan. Ook belangrijk is dat Ajax niet naar Twente uitslagen moet kijken, maar gewoon naar hun tegenstanders, want Twente heb je zelf in de hand op de laatste speelronde. Als we de beker van hen winnen, is dat alleen maar goed voor het zelfvertrouwen de laatste speeldag!

23 april 2011 om 12:21

Ik denk dat zolang Ajax zijn wedstrijden wint dat die beker door beide gestolen kan worden. Je gaat immers niet met volle kracht die beker wedstrijd in. De schaal is veel belangrijker. Ik denk dus ook niet dat het iets zou zeggen als Twente of Ajax die wedstrijd wint. Komt het tot de laatste speeldag aan dan verwacht ik een veldslag in de Arena. Laten we in ieder geval hopen dat Twente niet genoeg heeft aan een gelijkspel. Dus het beste zou zijn als Psv gewoon gelijk speelt. Al kan dat ook weer nadelig uitpakken voor Ajax. Wanneer Ajax de laatste wedstrijd zou verliezen of gelijk spelen, dan eindig je straks gewoon op de 3e plek. Ach laten we na dit weekend maar weer eens verder kijken naar de mogelijkheden, uit eindelijk hebben wij het niet voor het kiezen.

Ik zie Ajax sowieso wel 2e worden, mits ze gewoon alle wedstrijden winnen (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk). Kampioen een kleine kans, net als de beker.

Wordt liever 2e dan dat we de beker pakken..

23 april 2011 om 12:59

En de penningmeester waarschijnlijk ook, aangezien de CL behoorlijk wat meer geld oplevert dan de beker.

Ik zie ons helaas niet kampioen worden. Wij gaan morgen wel winnen maar uit bij heerenveen gaan we punten verspelen waardoor Twente of Psv Kampioen gaat worden. Maar dan ga ik wel lekker in Waalwijk feesten want die worden wel kampioen heb ik toch nog een feestje.

23 april 2011 om 13:00

Waarom denk je dat Ajax bij Heerenveen punten gaat verspelen en waarom dan niet gewoon tegen Twente. Of wist je niet dat de laatste competitiewedstrijd tegen Twente was?

23 april 2011 om 14:07

Omdat het een moeilijke uitwedstrijd voor ons is.en ik gewoon het gevoel heb dat we daar punten laten liggen. Tegen Twente thuis is het weer anders dan spelen we thuis en mochten we nog voor plaats 2 gaan of eventueel voor het kampioenschap dan zien we een heel ander ajax die nog ergens voor knokt. Twente is uit vorm dus die moeten we thuis wel pakken.

23 april 2011 om 14:25

Dus tegen Heerenveen is het moeilijkste, maar je zag hoe Frank de Boer vorige week zijn team kon motiveren. Sommige spelers haaden na afloop van de wedstrijd al aangegeven dat ze Frank in de rust nog nooit zo kwaad hadden meegemaakt. Dus ik denk dat Frank de spelers heel goed weet te motiveren. Nu vooral omdat Ajax gewoon nog kampioen kan worden.

Ik heb ook een zeer goed gevoel.
Dat gevoel moet morgen bevestigd worden door feyenoord.
En ajax moet gewoon alles winnen.
Dat weten ze dus ze zijn er op gebrand om dat te doen nu.

Ja maar iedereen heeft het over Ajax-fct maar Ajax met wel winnen bij Heereveen uit en daar heeft Ajax het altijd moeilijk! Ik hoop natuurlijk dat Ajax kampioen wordt... eindelijk die 3 sterren! Droom er 7 jaar van! Maar moet psv nog wat punten verliezen!

Heeft Oleguer nooit een landstitel veroverd Vz?

Kom op ajaz, het kan nog!!!

23 april 2011 om 12:34

plus in ieder geval De Zeeuw en Ooijer
edit: Steek is natuurlijk wel de enige speler die met Ajax een kampioenschap behaalde.

23 april 2011 om 12:50

Het zal over kampioenschappen met het eerste elftal van Ajax gaan

Zowel Ajax en Twente hebben het niet in eigen hand. Als psv van Feyenoord wint is het afgelopen.
Vitesse is de laatste jaren hun beste vriend in de strijd om het kampioenschap en bij Groningen uit hebben ze het meestal niet zo moeilijk als dat iedereen verwacht. Ajax en Twente mogen dan uitmaken wie 2e wordt.

gewoon 1 voor 1 elke wedstrijd winnen en dan zien we wel waar we staan.... de 2e plek hebben we daardoor zelf in handen, de 1e hebben we een klein beetje hulp nodig van feyenoord, vitesse, groningen en/of psv zelf.....

maarre het zal moeilijk genoeg worden om zelf alles te winnen. Laten we eerst maar zorgen dat we zondag weer 3 punten pakken...

Iedereen roept wel de hele tijd dat Ajax het makkelijkste programma heeft, maar daar denk ik toch echt anders over...
De enige (op papier) gemakkelijke wedstrijd is komend weekend, thuis tegen Excelsior.
De wedstrijd daarna, uit tegen Heerenveen, is helemaal niet zo makkelijk als iedereen de hele tijd roept. Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat Ajax daar punten laat liggen.
De thuiswedstrijd tegen Twente wordt ook zeer lastig, maar die moeten ze hoe dan ook winnen, of ze nog kampioen kunnen worden of niet...

23 april 2011 om 12:57

Heerenveen-uit is voor Ajax juist traditioneel gezien een van de lastigste wedstrijden van het seizoen. En Ajax is niet in een dergelijk goede vorm dat ze daar 'even' drie punten gaan ophalen.

23 april 2011 om 14:33

dat klopt , hoewel van de laatste 4 edities eindigde er 3 in een overwining in Friesland voor ons aller ajax , daar kun je dan wel weer moet uit putten. Maar het zal zeker niet makelijk worden , ik weet nu al dat het 90 minuten lang keihard knokken voor de punten word en dat ik vermoedelijk een TV middag vol irritatie en spanning en emotie krijg. Evenals de wedstrijden overige wedstrijden , de opdracht is simpel , het bewerkstellen is enorm moeilijk.

makkelijk tegen Exelsior. Hahaha dat hebben er meer geroepen.
Ik denk dat ze gelijk spelen in de arena

Ajax heeft 4 punten minder dan FC Twente en niet 1 punt!!

Volgens mij heeft Twente 3 grote voordelen waardoor zei wederom kampioen gaan worden. A, het heeft het makkelijkste programma, nog maar een zware wedstrijd terwijl PSV en Ajax nog 2 lastige wedstrijden voo de boeg hebben en bovendien heeft Twente de beste selectie en de meeste punten. Dit alles heeft mij gisterenavond doen besluiten de champagne vast koud te zetten.

Volgens mij hoef je hier geen hoge wiskunde voor gestudeerd te hebben en hoef je ook geen Cruyff te heten om dit te concluderen. Twente is de grootste titelkandidaat. (op dit moment)

23 april 2011 om 13:02

@remco1981 misschien een beetje een dooddoener maar aan het eind van het seizoen zijn er geen gemakkelijke wedstrijden meer .... spanning en prestige maken sommige wedtrijden onvoorspelbaar.... zelfs een thuiswedstrijd tegen willem2 kan dan opeens moelijk.... Twente heeft zich gisteren idd een goede dienst bewezen, maar volgens mij is het als volgt. Ajax en psv hebben nog 3 lastige wedstrijden en twente 2!

alhoewel ik geen fan ben is door het beste doelsaldo en aantal verliespunten psv nog steeds de favoriet, met twente een goede 2e en ajax als outsider die de lachende 3e kan worden...

23 april 2011 om 13:04

Wist je dat Twente ook nog uit tegen Ajax moet? Dat noem ik niet echt makkelijk En natuurlijk heeft Twente de meeste punten? Dat is n.l. omdat ze 1 wedstrijd meer hebben gespeeld terwijl PSV morgen nog moet spelen en als PSV die wint (wat ik eigenlijk toch wel verwacht) dan staat PSV qua doelsaldo gewoon bovenaan.

23 april 2011 om 14:39

Ik denk dat je Twente oprecht als titelfavoriet mag bestempelen mocht PSV verliezen van Feyenoord. Maar als dat gelijk word dan ligt het toch wat anders. Stel voor dat PSV gelijk speelt bij Feyenoord en vervolgens wint van Vitesse , Ajax wint ook beide wedstrijden en Twente wint van Willem II. Dan betekend het dat Twente moet winnen in de Arena , wil je het in eigen hand houden , Ajax moet dan winnen in de Arena en bij een gelijkspel zou PSV wel eens de kampioen kunnen worden , hoewel die dan natuurlijk ook moeten winnen van Groningen. Dat zou de ultime slotdag zijn , 1 wedstrijd bepaald wie van de 3 kampioen word en 1 van de 3 doet er niet eens aan mee.

Maar goed , fantaseren kan maar het is nog ver weg. Eerst nog maar eens met Excelsior afrekenen , niets is makelijk meer in deze fase van de competetie.

Het grootste gevaar zit hem voor Ajax juist in al die mensen die roepen dat ze kampioen gaan worden omdat ze een makkelijker programma zouden hebben. Naar mijn idee sluipt dit er bij Ajax vaak dan in bij de spelersgroep, die dit gewend zijn vanuit de jeugd misschien? En wat krijg je dan, zo'n eerste helft als tegen Nec. Toen had je toch geen enkel idee dat Ajax voor het kampioenschap streed? Dat zal morgen tegen Excelsior volledig anders moeten.

Bovendien heeft Ajax niets in eigen hand. Het moet hopen op puntverlies van Psv. Dus zo zeker ben ik er in ieder geval nog niet van.

In amsterdam word gemakshalve vergeten dat ze nog tegen heereveen spelen die in vorm zijn en op het speelmoment hun laatste thuiswedstrijd van dit seizoen spelen. Het hele kampioensschap verhaal hangt af van '' onze vrienden '' uit rotterdam of ze winnen van psv. Dan word twente zeker kampioen met willem2 voor de boeg. Als het echt op die laatste wedstrijd Zal aankomen gaat twente links en rechts over ajax heen omdat ze simpelweg een veel beter team hebben. Ik Zie twente dit jaar de hollandse tripple pakken en het kratje grolsch staat vast koud hier

23 april 2011 om 13:31

Heerenveen in vorm???. Op basis waarvan?. Omdat ze, nou eigenlijk alleen die ene verdediger (ben ze naam effe kwijt), Narsingh en Assaidi toevallig een goede dag hadden?. Of op basis van dat het tegen PSV was, dat ook, net als Ajax en Twente al een tijdje niet top spelen?. Of op basis van de laatste thuiswedstrijd tegen Excelsior, waarin men een 2-0 weggaf en 2-3 verloor en waarbij zelfs Dost, Assaidi en Narsingh dat niet konden voorkomen?.
Of op basis van de prestatie's van de tweede seizoenshelft, waarin slechts 1 a 2 clubs het nog slechter deden?.

Laten we eerst maar eens kijken hoe of Heerenveen het dit weekend doet. En zelfs dan moet ik het nog zien of Heerenveen wel de punten thuis kan houden tegen Ajax. Immers, getuige de wedtrijd van Heerenveen uit bij Psv, leg je Heerenveen al aardig lam als je vooral Narsingh en Assaidi aan banden kan leggen. Dan is zo'n beetje de angel uit het creatieve gedeelte van Jans' elftal.

Toch opmerkelijk dat de meesten (de neutrale toeschouwers maar ook de PSV en Ajax-fans) denken dat Ajax of PSV kampioen wordt. Schijnbaar is FC Twente door iedereen afgeschreven, maar op basis waarvan? Het komende programma? Het slechte spel van de afgelopen tijd? Het aantal punten?

23 april 2011 om 13:55

Wellicht is dat op basis van het feit dat Twente in het laatste potje nog in Amsterdam langs moet, formeel heeft Ajax de eindpositie t.o.v. in elk geval Twente in eigen hand. Echter hoe graag ik het ook wil, ik acht een overwinning van Ajax mogelijk maar helemaal geen zekerheidje, van Twente wint Ajax niet zomaar dus Ajax zal een finale moeten overleven. Het is de vraag of dat lukt.

PSV gaat het denk ik écht moeilijk krijgen om nog boven Ajax en Twente te komen, daarvoor acht ik het programma van de Eindhovenaren te lastig.

En dat is dus waarom Ajax wéér geen kampioen gaat worden, omdat ze altijd van begin af aan al heel arrogant roepen; Wij gaan kampioen worden. En dat voor 10 jaar lang. Ook nog met het meest dramatische voetbal durven ze dat te zeggen, ongelooflijk. Volgend jaar jullie grote muil houden en misschien, heel misschien worden jullie dan kampioen.

23 april 2011 om 13:21

Wat is daar nou arrogant aan? Ajax is een club die altijd voor een kampioenschap moet strijden en als je dat ieder jaar roept, dan toont het toch van zelfvertrouwen.

Arrogant is als je een club overneemt en roept dat je in een paar jaar tijd kampioen gaat worden, terwijl deze club ooit maar 2 maal kampioen is geworden (1977 en 1989) en dat de club alleen maar gebruikt wordt om spelers van een vriend te laten stallen.

23 april 2011 om 17:59

Dus volgens jou worden Twente en psv ook geen kampioen? Ik herinner mij een gigantisch groot spandoek van psv tijdens haar eerste thuiswedstrijd waarin ze de landstitel al claimde....

24 april 2011 om 07:41

Daar is niks arrogants aan. Clubs zoals PSV en Ajax zijn zo vaak landskampioen geworden, die hebben zich het recht verworven om elk jaar te zeggen dat ze kampioen worden. Een club zoals Twente die één keer landskampioen geworden is en waarvan de supporters al een grote mond hebben, dat vind ik ergerlijker.

Ik denk dat er heel veel op puntenverlies hadden gerekend van Twente tegen ado.
Nu hoor je overal dat Twente kamioen word.en morgen weer dat ajax kampioen word en volgende week dat psv kamioen word.....en ik hoef alleen maar een achtse plaats.snel tevreden he?

Aangezien de Ajacieden nu hebben gezien dat Twente van Ajax heeft gewonnen, en ze ( Twente) nog thuis tegen Willem II Moeten is het een feit geworden dat Ajax zelfs Excelsior niet mag onderschatten, hoop voor ze dat ze dat ook niet doen.

23 april 2011 om 15:26

Wanneer morgen Ajax Excelsior verslaat........ ga je dan roepen dat twente Willem 2 niet mag onderschatten???.

Ze leren het nooit, ze hebben geen enkel recht om over het kampioenschap te spreken. Niet lullen, voetballen voor je geld. De volgende wedstrijd is de belnagrijkste en dat zal ook tegen Excelsior niet makkelijk worden. We hebben nog niks, dus hard werken en inzet voor de punten en dan zien we wel verder.

Het hangt allemaal van PSV af. Ik denk dat iedereen zich morgenmiddag gaat verbazen over Psv. Alle media zijn nu puur gericht op Ajax en hopen dat Ajax kampioen gaat worden. PSV en Twente worden meer buiten de media gelaten. Laat ik het zo zeggen als PSV morgen wint van Feyenoord zijn ze ongeveer al zeker van een 2de plaats. Winnen ze van Vitesse thuis dan is de kans heel erg groot dat PSV kampioen word. PSV is op dit moment de favoriet van het kampioenschap of je wil of niet. Ik ga ervan uit dat PSV gewoon wint in Rotterdam.

1. Psv, met 9 punten uit 3 wedstrijden
2. Twente, met 7 punten uit 3 wedstrijden
3. Ajax, met 5 punten uit uit 3 wedstrijden

en in enschede zullen ze wel zeggen dat die kampioen worden en in eindhoven wel dat psv kampioen word maar in amsterdam hoor je het alleen vaker

Zal je zwaar tegenvallen vriend haha.
Dit is voor ons de belangrijkste wedstrijd van dit seizoen?
En thuis in een Ramvolle kuip. Met speler die ervoor gaan vechten.
Je kan btr geen uitspraken gaan doen over dat Psv wel fftjes gaat winnen van Feyenoord.
Want ik denk dat je het iedereen nog zwaaar tegen gaat vallen.
Psv is niet meer wat het is geweest vind ik.
En ik zeg niet dat Feyenoord wint.
Maar ik zeg wel dat Psv het zkr niet makkelijk gaat krijgen

23 april 2011 om 14:26

Winst op Willem II moet je gewoon weer vergeten. Morgen gaat het namelijk om een tegenstander die wel kan voetballen..............

Sorry, maar morgen zal blijken dat Feyenoord heel hard kan werken maar gewoon te weinig kwaliteit heeft.

PSV is de nieuwe kampioen want de laatste 2 wedstrijden zijn een formaliteit tegen uitgespeelde tegenstanders...........

23 april 2011 om 14:32

Over je 1e aline ben ik het met jou eens.
De 2de en 3de alinea's kan ik niks van zeggen want de wedstrijd is pas morgen
En ik blijf erbij dat Psv het niet makkelijk gaat krijgen bij ons.

en weer de bluf uit amsterdam ik juist van de eigen supporters van hun dat ze het niet gaat lukken.

Lekker laten dromen, is naar mijn mening niet mogelijk met hun matige spel.

23 april 2011 om 20:05

Nee Psv En Twente ballen er fantastisch op los wil je zeggen.

Het is leuk dat Ajax weer een kans heeft, maar ik ben er absoluut niet van overtuigd dat Ajax kampioen gaat worden. Ten eerste omdat ik denk dat Ajax nog punten gaat laten liggen bij Heerenveen uit en ik zie PSV eigenlijk geen punten meer verspelen. Als Ajax alsnog kampioen wordt zou wel fantastisch zijn. Het kampioenschap winnen op de laatste speeldag lijkt mij meesterlijk.

Om te beginnen zegt Vermeer het nog niet eens zelf, dat ze kampioen worden. Maar mensen om hem heen hoort ie het zeggen.
Toch zou ik het juist goed vinden als ie de verwachting uitspreekt dat ze landskampioen gaan worden. En niet alleen hij, maar ook de rest van de spelers. Liever vertrouen in een goede afloop als twijfel daaraan. Twijfel is een slechte raadgever. Dus spelers met een goede motivatie, ja ook als men niet goed speelt, heb ik dus liever.
En dat geroep over die laat wel en die laat geen punten liggen.....eigenlijk is dat allemaal onzin. Tenzij we een glazen bol zouden hebben.
Geen van de 3 nog overgebleven kandidaten speelt echt goed...dan is dus veel mogelijk, ook voor de mindere teams. Excelsior kan heus wel winnen van Ajax, juist om de reden van dat men niet goed speelt is de kans misschien groter zelfs. In het voordeel van de amsterdammers spreekt echter dat men thuis speelt en dus de steun kan verwachten van het publiek.
PSV speelt eigenlijk geen haar beter en kan ook dus zomaar punten verspelen aan Feyenoord, dat de laatste twee duels beter in haar vel lijkt te steken als voorheen. Juist omdat PSV matigjes presteert (daar doet de 2-0 tegen Heracles niets aan af, want je had eigenlijk weinig te vertellen als PSV zijnde in die wedstrijd) zal Feyenoord best een goede kans maken. Al helemaal omdat Feyenoord thuis speelt en dus ook nog eens de steun van het Legioen kan verwachten.

En mensen, die al hun schijnwerpers voorbij dit weekend werpen en het hebben over Willem 2, Vitesse en Heerenveen. Geen van de 3 kandidaten (tenzij ze daadwerkelijk hun spelniveau opkrikken) kunnen er vanuit gaan zonde kleerscheuren door die wedstrijden te komen. Voor Twente ligt zelfs de grootste kans van onderschatting, omdat Willem 2 eigenlijk wel gedegradeerd zal zijn op dat moment en dus nergens meer om speelt. Psv, welliswaar thuis, een Vitesse op bezoek krijgt, dat sinds dat Wilfried Bony zijn draai lijkt te hebben gevonden echt geen gemakkelijk koekje is. Net als dat Heerenveen, zeker als de stijgende lijn dit weekend blijven vasthouden echt niet een makkie is voor Ajax.

Toch zie je veel supporters hier de komende wedstrijden benaderen als zou hun club in een flow zitten en zijn normale niveau halen. Alleen is daar 1 probleem bij: geen van allen doen dat!.
En zolang geen van ze dat doen blijft het heel erg open en is er dus vanalles mogelijk, ja ook het meest onwaarschijnlijke. De factor geluk wordt dan groter, groter dan de factor kwaliteit, waarop dan wedstrijden beslist worden.

Mensen roepen dat Ajax kampioen wordt omdat ervanuit wordt gegaan dat PSV gaat verliezen bij Feyenoord! Feyenoord speelde de laatste wedstrijd tegen Willem II en de week ervoor tegen uitermate teleurstellend Utrecht (dat drie penalty's had moeten krijgen!), dus dat is dan vanzelfsprekend dat je dat wint. En laten we bovendien niet vergeten dat Psv, ondankt zijn mindere vorm, op alle posities (behalve misschien rechtsbuiten (labyad - Biseswar) en de rechter centrale verdediger (marcelo - De Vrij)) een speler heeft staan die beter is dan die van Feyenoord op dezelfde positie!

Ajax wordt geen kampioen, daar speelt het gewoon niet goed genoeg voor. PSV speelt ook niet goed, maar die hebben toch wel een minder moeilijk programma denk ik (en dat zit hem vooral in de laatste wedstrijd). Bovendien heeft PSV het geluk dat het, op Feyenoord na, tegenstanders treft die nergens meer voor spelen (vitesse en Groningen) en Ajax nog twee tegenstanders heeft die ergens voor moeten strijden (SC Heerenveen en Twente)!

Denk dat dit de eindstand wordt (ado - Twente meegerekend):
1. PSV 71 (6 uit 3)
2. Ajax 71 (7 uit 3)
3. Twente 71 (6 uit 3)
PSV dus kampioen omdat ze een beter doelsaldo hebben dan Ajax en Twente en Ajax tweede door beter doelsaldo dan Twente!

24 april 2011 om 00:25

Mooie post. Maar het blijft toch koffiedik kijken.
Natuurlijk kon je vanmiddag niet weten wat vanavond de uitslagen zouden worden......maar bij winst morgen van Groningen zijn ook zij nog kanshebber op de 4de plaats (verschil met AZ wordt dan 3 punten). Maar goed, dan zal het ook vóórdat het tegen PSV moet op de laatste speeldag ADO moeten verslaan.
Heerenveen verspeelde vandaag weer punten tegen VVV en zal indien Utrecht èn Feyenoord punten pakken vrijwel kansloos worden voor de 8ste plaats. Dan staan er simpelweg te veel ploegen voor hen die niet alle drie in 2 wedstrijden alles laten liggen. Plus..... Heerenveen is in tegenstelling tot wat anderen willen doen laten geloven totaal niet in vorm.

PSV tegen Feyenoord. Tsjah..... normaal gesproken zou je zeggen dat op iedere positie PSV een betere speler heeft staan. Maar wat is in deze fase, dat iedereen belabberd speelt nog normaal?.
Op een zelfde manier hadden anderen kunnen betogen vandaag, dat AZ op iedere positie een beter speler heeft dan Willem 2. Toch won Willem 2 en is Twente gewaarschuwd!.

Het mooiste scenario voor Ajax zal zijn, dat zij natuurlijk zelf weten te winnen, wat ook al moeilijk zal zijn, daar in principe Excelsior vecht voor laatste kans om na-competitie te ontlopen (6 punten achter op De Graafschap). Zeg maar net zoals Willem 2 vandaag vocht tegen AZ om laatste kans te behouden rechtstreekse degradattie te ontlopen. Wanneer dan Feyenoord, tegen de wil in van sommige supporters aldaar, minimaal 1 punt weet te bemachtigen, draait de situatie van Ajax naar één die men al jaren niet meemaakte in de slotfase van de competitie. Dan krijgt men voor het eerst weer eens alles in eigen hand (net als Twente overigens). En zal uiteindelijk winst in de Arena vermoedelijk voor òf Twente òf Ajax het landskampioenschap brengen. Al naargelang wie wint, want dat daar een gelijkspel zal worden......?. Geloof ik niet, al helemaal niet als uit de stand zal blijken, dat alleen winst de titel naar 1 van beiden brengt. Dan gaat het helemaal los na een aftastend begin.

Ik schat de kansen van Ajax heel laag in. Ten eerste denk ik dat PSV gewoon hun laatste drie wedstrijden zal gaan winnen. Iedereen zegt dat dat zo'n moelijk programma is, maar volgens mij valt dat reuze mee. Morgen spelen ze uit bij de nummer ''10''. Die dan wel de laatste twee wedstrijden won, maar de twee wedstrijden daarvoor gewoon verloor. En bovendien niet voor niets in Eindhoven eerder zo'n afstraffing kreeg. Daarna spelen ze nog tegen Vitesse en Groningen die dan nergens meer voor spelen.
Ten tweede staat ook Twente nog gewoon boven Ajax. Dus Ajax moet eerst morgen winnen en bij Heerenveen en dan ook nog thuis van Twente (terwijl Twente het heel goed doet dit seizoen in de topwedstrijden. Vraag maar aan Psv) en dan zijn ze Twente pas voorbij. Ook die kans is gering.
Dus twee kleine kansen. Nee, dat had ik er vorig jaar veel meer vertrouwen in en zelfs toen ging het mis ondanks dat fantastische doelsaldo toen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren