Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik voelde na de winst bij AC Milan wel iets van schaamte richting Jol'

Laatste update:

Bij Feyenoord is men in de ban van het aanstaande aftreden van technisch directeur Leo Beenhakker, maar bij Ajax leeft men in alle rust toe naar de Klassieker van woensdagavond. Sinds de komst van Frank de Boer waait er weer een positieve wind door de Amsterdam ArenA, merkt ook Jan Vertonghen. De Belg heeft echter wel te doen met Martin Jol.

/

De voorganger van De Boer nam twee dagen voor de wedstrijd tegen AC Milan afscheid van Ajax en zag zijn oude ploeg met 0-2 winnen in het San Siro. “Na de winst op Milan zag ik het meteen weer zitten. Al voelde ik ook iets van schaamte richting Jol. Het verschil was extreem groot, misschien wel té”, verklaart Vertonghen tegenover NUSport. "Ik heb veel respect voor Jol en vond dat we op die manier een beetje afbreuk deden aan hem."

"Dat potje hadden we net nodig”, vervolgt de mandekker over de winst op Milan. "Iedereen heeft nu het vertrouwen dat we op de goede weg zijn. Dat we weer op Ajax beginnen te lijken." En dat terwijl hij kort na het horen van het vertrek van Jol nog dacht van 'daar gaan we weer': “Maar de jongens die hem kennen van Oranje en de Ajax-jeugd waren meteen scherp.”

“Deze trainer eist superveel. Van iedereen. Doe je niet mee, dan val je af. Dat is de juiste methode. Ik snap dat het moeilijk was voor Jol, hij heeft zoveel over zich heen gekregen. Ik heb persoonlijk veel aan hem te danken. Hij gaf me een vaste positie, veel vertrouwen en ik heb veel van hem geleerd. Maar we hadden een nieuwe prikkel nodig. Een nieuwe trainer of een nieuw systeem. We kregen beide."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie realistische en respectvolle reactie van Jan. Hij is onze onbetwiste topper geworden, heel knap hoe hij zich heeft ontwikkeld de afgelopen jaren. Ik hoop dat hij nog zeker 1,5 jaar bij Ajax kan blijven, al ben ik bang dat ook hij deze zomer een toptransfer gaat maken.

18 januari 2011 om 11:22

Idd, heeft hij dit heel netjes gezegd! (dus hij kan het wel na het Feijenoord incident)
vind hem ook een van de sterkhouders van dit ajax. ik vind het overigens wel vreemd dat iedereen nu ineens minstens 10% beter in zijn vel zit dan onder Jol.. is dit Jol aan te rekenen of juist de spelers??

18 januari 2011 om 11:23

alsof je een trainer nodig hebt om je te motiveren.
wat een bulshit zeg. Zijn toch geen kleuters?
Dat de boer wat tacktische aanpassingen gedaan heeft is een ander verhaal.

18 januari 2011 om 11:27

Een trainer kan wel die extra prikkel geven die soms nodig is. Waarom presteerde Mourinho geweldig bij inter en Benitez niet? Omdat Mourinho spelers geweldig kan motiveren en Benitez alleen maar andere en betere spelers wilde en zo juist demotiverend bezig was.

18 januari 2011 om 11:29

Ja precies ik vind ook dat spelers profs zijn en onder elke trainer gewoon 100% moeten geven, de tactische veranderingen heeft natuurlijk wel met trainers te maken.
(zie de opbouw bijv.) wat dat betreft heeft FdB gelijk met een gedegen opbouw te beginnen in de Nederlandse competitie, europees is dit ook weer een ander verhaal wanneer de tegenstand toeneemt

18 januari 2011 om 11:32

die prikkel moet uit jezelf komen, anders had je een ander vak moeten kiezen

18 januari 2011 om 11:33

Een trainer kan wel degelijk wat extra motivatie brengen naar zijn spelers, wat een onzin van jou kant zeg, vreselijk.
Zoals Drumms al aangeeft is Mourinho hier bijvoorbeeld een geweldig voorbeeld voor, de spelers zelf gaven ook aan extra prikkels te krijgen dankzij hem.
Zelfde met van Gaal, ook hij geeft iets extra's mee aan spelers wat ze zelf ook erkennen. het is dus wel degelijk op feiten berust djstoffel.

18 januari 2011 om 11:35

Ja maar heeft dat echt met de trainer in kwestie te maken, of meer iets van de nieuwe frisse wind?? iedereen die weer kansen ruikt enz? mourinho en van gaal zijn natuurlijk ook beetje buiten categorie waar we FdB natuurlijk nog niet onder kunnen scharen.

18 januari 2011 om 11:41

Daar ben ik het wel mee eens. Voetballers lijken vaak net kleuters. Tsja. Dat doet niets af aan het feit dat Vertonghen een redelijke voetballer is.

18 januari 2011 om 11:59

@djstoffel, een grotere onzin heb ik niet vaker langs zien komen hier.

Het kunnen motiveren van je spelers is een kunst apart. Op de juiste momenten iemand even bij je roepen. Iemand vrij geven als hij er even door heen zit. Iemand telkens vertellen hoeveel vertrouwen je in hem hebt.

Voetballers zijn soms net mensen en zijn wellicht wel de meest onzekere personen op deze wereld. Je moet spelers duidelijk maken dat ze fouten mogen maken zonder dat de trainer het vertrouwen in ze verliest.

Trainers als Mourinho, van Gaal, Hiddink zijn hier fantastisch in en kunnen spelers alleen al door vertrouwen te geven ver boven zichzelf uit laten stijgen.

18 januari 2011 om 12:37

Nou soms kan dat een heel verschil maken met wat voor trainer je te maken heb que motivatie. Een trainer die er bovenop zit en zegt je doet mee of anders heb je pech dan ga je toch echt met een andere instelling in als he jij staat wel basis hoor maak je maar geen zorgen Ik heb het zelf ook meegemaakt(bij amateurs) trainerswissel waarbij de eeerste rustig was en de tweede echt een winnaar was die elke wedstrijd iedereen opbeurde en eisen stelde. Dat heeft gewoon te maken met de karakter van de trainer en de manier waarop de trainer zich uit naar de spelersgroep. En bij ajax zitten veel jonge spelers die niet altijd 1,2,3 het heft in handen nemen. Die het wel doen zijn onderandere stekelenburg, vertonghen suarez. Zelfs de zeeuw zou je zeggen die kan dat ook wel met zijn ervaring maar van hem zie je het niet echt.

18 januari 2011 om 12:57

@lazylen, Ontken ik dat ergens?
Je geeft wel antwoord maar je vergelijkt appels met peren. Daar gaat het helemaal niet over.
heb het immers niet over de capaciteiten van een trainer en de toegevoegde waarde hiervan.
Als ajax na 1 dag frank de boer een metamorfose ondergaat klopt er iets niet.
Hetzelfde dus wat Vertongen eigenlijk doet! Die onderschrijft eigenlijk mijn mening, zonder dat jij het in de gaten hebt
.......

18 januari 2011 om 13:06

dat het werkt hoef je mij niet uit te leggen maar is nog geen antwoord op mijn zienswijze.
Spelers moeten sowieso 100% geven, ook al staan Bassie en adriaan voor de groep.

18 januari 2011 om 13:21

Ja, als iedereen nu gewoon 100% geeft zonder dat het uitmaakt welke trainer/baas/regering hij heeft dan komt het allemaal goed. Lekker makkelijk gezegd weer. Gevoelswaarde en het psychologische effect van verschillende benaderingsmethoden geven weldegelijk een ander resultaat. Verandering werkt ook nog eens verfrissend. Een groep leiden als trainer of manager is zeker wel een talent.

Ajax speelt anders, maar ik ben benieuwd of ze de vorm kunnen vasthouden. Jol heeft vorig jaar een onwijs sterke 2e seizoenshelft neergezet.

onbetwiste topper??
haha laat me niet lachen, zwaar overschatte voetballer die zichzelf nogal wat vind.
Elk jaar weer loze uitspraken doen. dat is Jan ten voete uit.

18 januari 2011 om 11:25

Zeker een onbetwiste topper en terecht tot tweede aanvoerder benoemt. Hij zet de lijnen achterin uit en is verdedigend sterk. Daarnaast kan hij opbouwend ook goed meekomen en pakt hij regelmatig een doelpuntje mee.
En met deze reactie heeft ook gelijk. Onder Jol presteerden ze niks en het verschil was groot. Misschien heeft druk er ook wat mee te maken en een ander systeem, maar het was wel even een ander Ajax om naar te kijken.

18 januari 2011 om 11:28

En toch blijft het een zwaar overschatte voetballer die zich zelf te gek vind. De wedstrijden waarin het er om gaat geeft hij niet thuis..

18 januari 2011 om 11:33

onderbouw dit eens Lippie28? Vorig jaar onderdeel van de minst gepasseerde verdediging van NL en op dit moment ook de minst gepasseerde verdediging. Volgens mij tegen PSV de 0 gehouden en dat is een wedstrijd die er om doet. Leuk om maar wat te roepen maar geef eens argumenten.

18 januari 2011 om 11:41

Vorig seizoen 2x tegen Psv, tegen Juventus viel hij zwaar door de mand dat zijn maar 2 voorbeelden om maar even snel te reageren..

18 januari 2011 om 11:51

Dat zijn drie wedstrijd gebaseerd op een heel seizoen waarin hij misschien wel vijftig wedstrijden heeft gespeeld. Dus dat zullen dan wel uitzonderingen zijn. En iedereen heeft wel eens een wedstrijdje waarin het wat minder gaat,

Hij was altijd sterk in de verdediging. Ze hebben een goede tweede seizoenshelft gedraaid met veel doelpunten en de minste tegen! Hij speelde bijna altijd en heeft zelfs zijn doelpunten meegepikt! Dus je kunt hem niet afrekenen op twee of drie mindere wedstrijden.

18 januari 2011 om 11:53

Dat zijn maar even snel 3 voorbeelden ja, kijk tegen vvv, graafschap en noem maar op daar staat hij zijn mannetje wel ja, maar als het er echt om gaat valt hij gewoon door de mand. En als je dat niet wil zien met je ajax brilletje op, mij prima hoor..

18 januari 2011 om 12:09

Ik kijk als neutrale toeschouwer, als je even verder had gekeken zie je dat ik niet voor Ajax ben. Maar ik vind hem niet door de mand vallen. Hij valt weinig in negatieve zin op en staat zijn mannetje in vrijwel alle wedstrijden. Haal eens een keer alle andere wedstrijden eruit en vergeet de wedstrijden die jij zegt. Hoe kijk je er dan tegen aan? Of kijk je zelf vanuit een anti Ajax brilletje?

18 januari 2011 om 12:11

@lippie28
volgens mij heb jij Ajax dit jaar niet gevolgd in de CL? Tegen Ac Milan 2 ijzersterke potten gespeeld. Tegen Real thuis was hij de enige ajacied die overeind bleef. In de Eredivisie, in mijn ogen de beste verdediger. Speeld op het moment een stuk zekerder dan Douglas van Twente. Ik vind daarom jou reactie nergens op gebaseerd, hoogstenst haat jegengs Jan!! Zeer goede speler en binnenkort spelens bij een topclub in Engeland denk ik!

18 januari 2011 om 12:14

@lippie28: Vorig seizoen 2x tegen Psv? Ajax heeft het thuisduel 4-1 gewonnen...
Daarnaast zie je aan Afellay dat het dus zeker wel kan ook die was in de topduels onzichtbaar maar speelt nu wel bij Barca.

Neemt niet weg dat Verthongen zich absoluut heel goed ontwikkeld en tuurlijk maakt hij wel eens nog een foutje maar dat doet elke verdediger. Niemand speelt 100% foutloos. Anders zou elke wedstrijd 0-0 worden.

18 januari 2011 om 13:01

Lippie28,

Dat zijn dus nu al 3 voorbeelden in 92 wedstrijden die Vertonghen vorig seizoen en dit seizoen al heeft gespeeld. Nou, nou, je gaat vooruit met je voorbeelden. Wel raar dat Van Basten, Jol en De boer het wel in hem zien zitten, behalve jij. Dus dan vraag ik mij af wie er verstand heeft van voetbal.

18 januari 2011 om 13:38

Haha Hootch lekkere voorbeelden.
van basten jol haha
Zagen die het niet ook zitten in wielaert, urzaiz lugue atouba mido en weet ik veel wie nog meer?
Nee ijzersterk voorbeeld haha..

18 januari 2011 om 16:31

Mag je best vinden, maar wil je je reactie eventjes onderbouwen met goede standpunten graag!

18 januari 2011 om 11:28


@lippie. Ik weet niet welke wedstrijden jij ziet van jan, maar ik zie elke minuut van Ajax (thuis in stadion, en uit voor de tv) en hij steekt er al een seizoen lang met kop en schouders bovenuit. Ook in de periode dat het minder ging met Ajax.

In de eredivisie vind ik het wel degelijk een topper, of hij dat in het buitenland is is natuurlijk nog maar de vraag. Maar als je het een zwaar overschatte voetballer vindt dan ben ik vooral benieuwd naar je argumentatie want die ontbreekt nu volledig

18 januari 2011 om 11:47

goede respectvolle reactie, waarbij ook hij zich afvraagt waarom het ineens anders (en beter) kan.

18 januari 2011 om 11:56

Ach laten we nou niet doen alsof onze Jan in 1 jaar tijd van stuntelige verdediger zich heeft ontpopt tot wereldtopper in wording. Vertongen is gewoon een redelijke verdediger die blij mag zijn dat hij voor Ajax speelt. Wat Lippie28 aangeeft klopt wel degelijk voor een deel, deze jongen vindt zichzelf helemaal geweldig, terwijl hij zichzelf (in mijn ogen) nog niet heeft bewezen. De voorbeelden die Lippie noemt (met name Juventus) geven wel aan dat hij in Europa weinig in te brengen heeft, Doe mij dan maar liever een Douglas die gewoon week in week uit laten zien klaar te zijn voor een stap hogerop.

(Ik ben gewoon Ajacied, voordat daar ook weer rare reacties op komen)

18 januari 2011 om 12:03

Maar waarop baseren jullie dat hij zichzelf helemaal geweldig vindt? Dit is niet provocerend bedoeld hoor, ik heb het gewoon nog nooit ergens gelezen/gezien..

18 januari 2011 om 13:35

Lippie28,

Je geeft geen uitleg, maar je noemt alleen de wedstrijden.

Juventus is een topclub, dus Vertonghen kon het allemaal niet in z'n eentje doen. Die eerste kon je zeker Vertonghen aanrekenen, maar de tweede doelpunt van Juventus, kon vertonghen niet springen, omdat del Piero al met een arm op vertonghen leunde.tegen PSV uit, was er geen één doelpunt die je Vertonghen kon aanrekenen. Tegen PSV thuis had Ajax gewoon met 4-1 gewonnen, waarbij Vertonghen de bal per ongeluk tegen zijn eigen bovenarm aankopte en meer niet.

Dit zijn nou uitlegs.

''we hadden een nieuwe prikkel nodig. Een nieuwe trainer of een nieuw systeem. We kregen beide'', zegt Vertonghen. En uiteindelijk blijkt het bestaande systeem de remedie. Inderdaad wel fair van hem dat hij zich zo uitdrukt, en zeker ook de reactie van Van der Boog eerder (jol moest vooral resultaat boeken; de rest telde minder).

Ik vind het een respectvolle opmerking van Jan, ondanks alle kritiek heeft Jol Ajax toch maar weer naar de CL geleid.
Ik ben zeer benieuwd naar de 2e seizoenshelft. Ik hoop dat die voor Ajax net zo is als vorig seizoen, maar we zullen zien of de hand van De Boer al meteen zichtbaar is. Verder ben ik ook wel benieuwd hoe PSV het gaat oplossen zonder Reis en Afellay en naar de nieuwe aanwinsten van Vitesse. Het belooft weer een spannend en interessant einde van het seizoen te worden als je het mij vraagt!

Topper???
Hahaha!! Absoluut geen mandekker en kan ook niet opbouwen.
Enige wat heeft is een fatsoenlijke crosspass en grote mond.

18 januari 2011 om 11:37

kan zeker wel opbouwen, is zeer balvast en laten we niet beginnen over verdedigen als je de minst gepasseerde verdediging bent van NL en nu ook weer het minst gepasseerd kun je niet zeggen dat hij er niets van kan. En ja laat die jongen een grote mond hebben zolang hij niet scheld vind ik het best.

18 januari 2011 om 18:53

hwhahaha, kan niet opbouwen? Dat is net één van zijn sterkste troeven... Heb jij uberhaupt wel al eens een match van Jantje gezien? zijn zwak punt is mss wel zijn snelheid, verder lijkt hij me niet echt zwakke punten te hebben...
Als Belg heb ik de indruk dat er een paar anti-ajax typetjes zitten die alles van Ajax moeten afkraken. Ik kan mis zijn maar dat lijkt in ieder geval zo.
Vertonghen & Douglas staan beide op een niveau apart in de Eredivisie. (kijk wel enkel matchen van Ajax, Twente, Psv & Utrecht)

ben benieuwd hoe de boer en ajax morgen met hun eerste tegenslag omgaan :P

18 januari 2011 om 11:38

ja ik ook zal toch zeer teleurstellend zijn dat de champagne binnen een half uur op is zeer benieuwd hoe ze daar mee omgaan!

Zonder gekheid we zien het morgen wel hoe ze voor de dag komen. Leuk dat posistiespel maar erg effectief is het nog niet.

18 januari 2011 om 13:38

Ja, want daar in Rotterdam zijn ze tegenslagen gewend.

Zonder gekheid. Vertrouwen heb je dus nog wel in Feyenoord en dat is natuurlijk altijd goed. Ajax mist Suarez, Mounir en Urby, dus het kan wel een leuk potje voetbal gaan worden.

Wat er is gebeurd maakt Ajax weer vol leven .
Sinds de naam Frank de Boer is gaan wapperen is er bij Ajax lente in de club gekomen.

Ik hoop voor Ajax dat Ajax weer gaat bloeien als nooit tevoren.

Bij ajax leeft het gevoel dat oranje had op het wk: We hebben een missie
Ik denk dat frank dat heeft meegenomen naar ajax

Nette reactie van Vertonghen. Geeft aan dat sommige dingen soms gebeuren in de voetballerij. En dat je dan niet altijd het negatieve hoeft te benadrukken.

Vrees alleen wel dat Vertonghen aan het eind van het seizoen niet meer te behouden is voor Ajax. Speelt al een tijd erg sterk en is in mijn ogen 1 van de beste spelers in de Eredivisie.

18 januari 2011 om 11:51

Ja dat vrees ik ook! daarom moet er snel een TD komen die beleid voor komende zomer kan uitvoeren. want i kdenk dat vertonghen niet de enige zal zijn. zie (stekelenburg vertonghen vd wiel suarez el hamdaoui) weet natuurlijk niet zeker maar een paar daarvan zal wel kloppen..

Wat een demagoog deze Vertonghen. Eerst kruipt hij Jol nog even in zijn stevige kont en vervolgens Frank de Boer er direct maar achteraan. Zeg gewoon dat je blij bent dat je onder het juk van Jol verlost bent. Maar ik ben het wel gewend bij Jan Vertonghen.telkens maar die politiek correcte antwoorden van deze man. Doe mij dan maar balotelli, die is in ieder geval eerlijk.

18 januari 2011 om 14:24

Eerlijk? In het laten zien wat voor zelfingenomen, arrogant mannetje het eigenlijk is? Dit is gewoon een geweldige reactie van iemand die wil laten zien zijn oude coach nog niet vergeten te zijn. Balotelli kan hier nog een boel van leren....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren