Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rep wil gaan scouten voor Ajax: 'Ik zou één van de beste zijn'

Laatste update:

John Rep wil graag iets voor Ajax gaan betekenen. De voormalig steraanvaller zag af van een rol in de ledenraad bij de Amsterdammers, maar hoopt iets in de scouting te kunnen gaan doen. “Als je al die transfers ziet van de laatste tijd, moeten sommige mensen zich even achter de oren krabben. Weggegooid geld, hè", zegt Rep in gesprek met Voetbal International.

Het goudhaantje, zoals Reps bijnaam luidde, is kritisch wanneer hij naar de aankopen van zijn geliefde club kijkt. “Dario Cvitanich, Nicolas Lodeiro: wat voegt het toe? Cvitanich kostte vijf miljoen. Nacer Chadli speelde vorig seizoen voor AGOVV de sterren van de hemel tegen Ajax. Dan zit je toch te slapen, of niet?", vraagt Rep zich af.

"Dries Mertens: zelfde verhaal. Die heeft het gewoon. Twijfelden ze bij Ajax aan zijn lengte? Nou, dan moet je vooral Lodeiro kopen." Van een baan bij Ajax is het nog niet gekomen, al heeft Martin Jol de Rep wel een keer gepolst. "Maar ja, die is nu weg. Je moet er ook niet met hangende pootjes naartoe hoeven. Als scout zou ik één van de besten zijn. Daar ben ik van overtuigd. Ik zie gewoon meteen of iemand kan voetballen."

Ajax moet John Rep een contract aanbieden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha, de Amsterdamse arrogantie is in ieder geval duidelijk. Heerlijk! Vind het een goed idee om Rep aan te stellen als scout.

6 januari 2011 om 13:02

Ik weet niet wat die man allemaal buiten Ajax gedaan heeft de laatste jaren..en wat hij nu zegt is niets nieuws en op basis daarvan zie ik dat er veel mensen zijn die hem wel de functie gunnen. Hoe dan? Ik zie liever Arnessen komen. Maar goed!!!

Over Mertens, Tioté, Samaras en Chadli ben ik de afgelopen 2/3 jaar wel duidelijk geweest.

Ik zie liever toch wat meer ervaren krachten komen met de leeftijd 26 of 28, maar ze moeten wel wat kunnen toevoegen en niet komen banken.

Tja de aankopen van de laatste jaren zijn slecht geweest, Misschien een beetje vernieuwing in de scouting

6 januari 2011 om 10:56

vernieuwing ok en verbetering, graag. maar rep? ach ik heb er geen zicht op, weet alleen dat rep als je hem eens hoort of ziet vooral overkomt als een gefrustreerd mannetje. hij is na zijn carriere nogal diep gezonken en heeft al wel vaker aangegeven dat hij het ajax kwalijk neemt dat hij daar niet is opgevangen met een leuk baantje. hij roept nu niet voor het eerst dat hij de beste scout ter wereld zou zijn... ik vind het een beetje makkelijk geouwehoer. het is nogal een vak apart en je moet er in mijn ogen je hele leven bovenop zitten. voetbal ademen eten en dromen en vooral al je tijd benutten om jong talent bezig te zien. lijkt me niet dat hij er nu in stapt en opeens de ene brilante vondst na de andere doet.

ik heb in drie seconden bekeken of iemand kan voetballen... haha. lijkt me in het licht van een open sollicitatie handig als hij zich eerst eens inzet om een echt voorbeeld te geven van zijn magistrale inzicht, voor hij ajax ten overvloede gaat wijzen op gemiste kansen. dat chadli en mertens na agovv flink zijn doorgegroeid heeft iedereen in de kroeg kunnen horen en is nu dus achteraf gelul. als ajax na de bekerwedstrijd chadli had gehaald en was geflopt had iedereen het weer op de kortzichtige waan van de dag gegooid en wanbeleid genoemd.

'twijfelden ze bij Ajax aan zijn lengte? Nou, dan moet je vooral Lodeiro kopen.''' Hoezo de vinger op de zere plek?

Fantastische kerel, als hij zich gedraagt zou hij zeker wat toevoegen aan de technische staf van elke club. De man is toch wel een kenner en liefhebber pur sang!

6 januari 2011 om 11:08

Dat je verdedigers enige lengte moeten hebben en eventueel een controlerende/verdedigende middenvelder kan ik wel begrijpen. Alleen is onze Lodeiro een aanvallende middenvelder die op de linker flank speelt, een beetje lengte is natuurlijk handig maar zeker geen vereiste voor een aanvallend ingestelde speler. Zijn kleine gestalte wordt voldoende gecompenseerd door zijn prima techniek, snelheid en pass. Messi is nou bepaald ook niet de grootste speler die er rondloopt toch :P

6 januari 2011 om 11:43

Maar die twijfel over lengte ging over Mertens, waarna ze vervolgens voor 3 miljoen meer Lodeiro halen. Dat is de zere plek, niet dat er een kleine speler gehaald wordt.

Maar iedereen kan nu over Mertens en Chadli zeggen dat het een fout van Ajax was dat ze niet heeft gehaald. En zeggen dat je een goeie scout zou zijn ook. Dat denken al die scouts volgens mij over zichzelf.

Maar geef Rep graag de kans om zich te bewijzen. Echter, hoeveel scouts heeft Ajax op de loonlijst. De personeelslijst is volgens mij behoorlijk gevuld en Ajax is geen liefdadigheidsinstelling.

6 januari 2011 om 15:10

Inderdaad, allemaal achteraf gepraat.
Wat is Rep een goede scout zeg. Die noemt nu spelers die het laten zien (chadli, Mertens, etc) en veroordeelt miskopen (lodeiro). Goed hoor...:s. Misschien moet je Bale en Maicon gaan scouten. En daarna misschien Drogba. Hé Rep, dat noem ik geen scouten he! Noem eens een speler uit de Jupiler League of zo die Ajax nu zo kan kopen waarvan JIJ zeker weet dat 'ie 't gaat halen. Ik kan m'n kop ook wel op het spoor leggen als de trein al geweest is...zwak hoor.

Hoe je het ook went of keert, John heeft gelijk.
De goede weg lijkt ingeslagen te zijn om de jeugd weer een kans te geven, maar als er aankopen gedaan moeten worden dan moeten het ook noodzakelijke aankopen zijn.

Een flinke opruiming lijkt mij nog steeds de hoofdzaak.

Nou aan zelfvertrouwen geen gebrek zullen we maar zeggen. Ik vind wel dat ie Lodeiro te vroeg af schrijft, verwacht nog steeds dat die gast t wel gaat maken bij Ajax.

6 januari 2011 om 10:51

Inderdaad, als je Lodeiro hebt zien spelen dan weet je waarom Ajax hem gehaald heeft (niet alleen om Suarez blij te maken). Die jongen heeft een geweldige techniek, een prima overzicht een een steekpass waar je als voetballiefhebber je vingers aflikt. Als Urby straks weg is hebben we mooi een goede speler voor de linkshalf.

6 januari 2011 om 11:00

Inderdaad, ik verheug me al een tijd op de doorbraak van Lodeiro, fijne speler.

Daarbij betwijfel ik ook wel of Mertens het zo goed had gedaan als hij direct naar Ajax was gegaan.

6 januari 2011 om 11:07

ja precies, vind het nu nogal makkelijk praten voor Rep.
Waarschijnlijk had die C. Ronaldo ook al gezien tijdens een vakantie in Portugal en snapt die niet waarom die niet bij Ajax zat.

Chadli doet het nu goed maar als Ajax hem had gehaald en hij was mislukt dat had iedereen gezegd: ja wat verwacht je van een speler uit de eerste divisie? Dat die de langverwachte linksbuiten voor Ajax is?....

Dus Rep, kom gerust bij Ajax, en bewijs jezelf!

6 januari 2011 om 11:24

Inderdaad, een beetje makkelijk. Mertens zou het bij Ajax een stuk moeilijker hebben dan bij Utrecht denk ik, maar dat kan je niet weten. Je kan tegen over de meeste succesvolle scouting ook slechte verhalen zetten. Chadli slaagt bij Twente, maar daar staan Bajrami, Parker en Javadov weer tegenover. Hebben je scouts het dan goed of slecht gedaan?

Gezien de carriere van Rep na het voetbal, weet ik niet of Ajax hem een baan moet aanbieden. Je kan immers niet iedereen een baan aanbieden en zijn ''cv'' is niet heel sterk.

6 januari 2011 om 13:18

Op zich is het naderhand inderdaad makkelijk praten.
Maar je kon toen toch zeker wel zien dat Mertens talent had
en utrecht heeft hem voor 6 ton van Agovv gekocht!
Daar had Ajax hem ook voor kunnen halen
en dan aan Utrecht kunnen verhuren.
Als je hem nu zou willen halen ben je wat, 3 tot 4 miljoen kwijt?
En als die het dan niet red?
Beter voor 6 ton de boot in dan voor 3 of 4 milj.

6 januari 2011 om 13:19

Feit is wel dat Lodeiro nog niks heeft laten zien bij Ajax en Mertens zich wel in de kijker heeft gespeeld (bij Utrecht, oké minder druk dan bij Ajax). De gok om voor Mertens te gaan was financieel veel kleiner dan de gok om voor Lodeiro te gaan. Maar misschien (en hopelijk) ontpopt Lodeiro zich nog tot een topper bij Ajax, als dat gebeurt dan vindt iedereen dat het een goede zet is geweest om hem te halen.

6 januari 2011 om 14:46

maar Lodeiro was geblesseerd dus heeft daarom nog niks kunnen laten zien

Lodeiro zou ik niet zomaar afschrijven ik denk dat die er nog wel komt alleen misschien niet bij Ajax. Ik heb dingen van die jongen gezien in balbehandeling die ik maar van 2 andere spelers in de eredivisie ken en eentje is er naar Barca gegaan!

6 januari 2011 om 11:55

En de andere met zo'n balbehandeling speelde ooit bij Real Madrid en inmiddels voor Groningen?

Hij heeft helemaal gelijk wat betreft de scouting, alleen wil ik nog niet zeggen dat Lodeiro een miskoop is. Vorig seizoen kwam hij halverwege het seizoen en was het een half jaartje wennen aan een nieuwe omgeving/club/speelwijze. Nu is hij dit seizoen alleen nog maar geblesseerd geweest, dus schrijf deze jongen nog niet te snel af!

6 januari 2011 om 10:52

hij schrijft hem ook niet af, hij schrijft de scouting af, waarom zeiken over de lengte van mertens als je wel lodeiro haalt. Dat bedoelt hij te zeggen, mertens voor een paar ton laten liggen maar wel lodeiro halen voor 5 mil. Daar moet gewoon naar gekeken worden.

6 januari 2011 om 12:06

Ik Citeer: “dario Cvitanich, Nicolas Lodeiro: wat voegt het toe?

arrogant of niet, hij heeft meer dan gelijk. Altijd afschrijven op lengte maar ondertussen wel lodeiro halen zoals hij zegt. Van mij mag hij komen, zegt natuurlijk niet dat het wat wordt maar alles beter dan nu lijkt me.

Wordt vervolgd hopelijk!!

Die gast praat lekker makkelijk achteraf. Van mij krijgt hij hier geen complimenten voor want zo simpel als hij het hier samenvat ben ik en ieder ander hier ook s'werelds beste scout.
Laat Ajax hem maar een proefperiode geven om lekker de Jupiler League gaan scouten, blijkbaar ziet hij daar de talentjes lopen die Ajax nodig heeft.

6 januari 2011 om 10:58

Scout zijn lijkt een relax en leuk baantje, beetje reizen, beetje wedstrijdjes bezoeken enz. Alleen moet je wel echt verstand hebben van voetbal wil je de kwaliteiten van een speler kunnen beoordelen en kunnen zien of hij een aanwinst voor de selectie zou zijn. Van een groot talent kan elke leek nog wel zien dat hij goed is en een aanwinst zou zijn....

6 januari 2011 om 11:29

Rep voert die grote talenten hier aan als voorbeelden. En op basis van wat hij zegt kan je niet beoordelen of meneer Rep een goede scout is. Dit terwijl hij zegt: 'ik zou een van de beste zijn'.

Ajax moet tegelijk bij het zoeken van geschikte kandidaten en oud spelers voor verschillende posities niet een liefdadigheidsfonds worden voor oud spelers die wel een leuk baandje bij Ajax willen scoren op dit moment. Die gasten moeten echt toegevoegde waarde hebben. Ajax heeft het al zwaar genoeg met alle salarissen die op de begroting drukken.

Hetzelfde geldt voor die gasten in de ledenraad waarvan ik me ook erg afvraag of daar iedereen echt wat bijdraagt. Dan hoop ik maar die twee/drie personen waarvan het twijfelachtig is buikspreekpoppen van Cruijff zijn want jongens die mooi kunnenvoetballen zonder enige bestuurlijke ervaring, leiderschapskwaliteiten, visie of een goede opleiding zijn niet direct wat Ajax nodig heeft.

Ach.. geef hem een jaar de kans. hij vind het schijnbaar leuk en hij denkt dat die er goed in is.

Ga je gang. Misschien haalt die er 1 binnen, maar wel een goede. ipv wat er afgelopen jaren binnengehaald is.

6 januari 2011 om 11:00

haha dus iedereen die het schijnbaar leuk vindt en denkt dat ie er goed in is moet maar een jaar de kans krijgen? ik doe ook mee dan. zo help je de club definitief naar de klote.

6 januari 2011 om 11:16

oke. iedereen die het schijnbaar leuk vind.

het is niet pietje puk heh vriend waar het stuk over gaat.

6 januari 2011 om 11:23

En iemand die je wilt helpen door af en toe aan te geven als er een talent loopt ergens.
dat is natuurlijk funest voor je vereniging.

6 januari 2011 om 11:25

pietje puk niet nee, maar wel een ex topsporter die het zwarte gat na zijn carriere niet helemaal kon ontwijken. als hij al die jaren had gebruikt om op regenachtige zaterdagochtenden langs de pupillenvelden te staan speuren had gebrukt zou hij een kans verdienen. maar hij vond die flessen jajem interessanter en komt er zo tegen zijn 60e achter dat hij niet zoveel uit zijn leven gehaald heeft en probeert even mee te liften op de oproep van cruijff om oud ajacieden te betrekken bij de organisatie van ajax. respect voor wat hij in het ajax shirt heeft laten zien maar niet iedereen heeft ongelimiteerd krediet natuurlijk.

6 januari 2011 om 11:31

ze zeggen altijd het is nooit te laat om te leren van je fouten!

6 januari 2011 om 11:37

helemaal waar. ik probeer vooral aan te geven dat het nogal arrogant is om jezelf neer te zetten als één van de beste (scouts) en dat onderbouwd met een paar twijfelachtige voorbeelden. denk je dat rep een grote vent is en zijn woorden terugneemt als lodeiro door mag breken? ik betwijfel het nu alvast. scouten is een kunst en er zijn maar een handvol toppers op de wereld. de fantastische scouts van heerenveen grepen na een aantal successen mis en ook twente zal niet altijd de juiste opvolger vinden voor een speler die vertrekt. bij ajax is de scouting meer succesvol geweest dan de afgelopen jaren, maar noem mij 1 reden om aan te nemen dat johnny rep het beter gedaan had. ik kan hem niet bedenken namelijk.

6 januari 2011 om 11:40

Dat is een waarheid als een koe Manodedios. Hij heeft weliswaar al vaker aangegeven dat hij wel iets wil doen voor Ajax, maar er is nooit aanleiding geweest om hem aan te nemen. Weet ook niet of hij echt iets toe zal voegen aan het scouting apparaat. Heb groot respect voor de voetballer Rep, maar daarna heeft hij toch vrij weinig gepresteerd.

Lodeiro kan ongetwijfeld voetballen, maar op welke positie zou hij iets toe kunnen voegen bij Ajax?

6 januari 2011 om 10:56

Aan de positie van Suarez. Iedereen weet toch dat hij mede gehaald is om Suarez tevreden te houden. De dag nadat de aankoop was beklonken tekende hij een nieuw contract.

6 januari 2011 om 11:11

linkshalf en misschien op 10. hij is erg balvast en sterk. type davids misschien.

Het is ook belachelijk dat sommige mensen binnen Ajax als excuus hebben 'chadli is toen d'r tijd niet goed genoeg bevonden door onze scouts' hij had te weinig technische mogelijkheden meen ik me te herinneren en er was nog iets waar ik even niet op kan komen.
Dat is toch gewoon van de gekken!
Ik zag nog wel dat hij het daar verschrikkelijk goed deed daarbij was hij toen Ajax hem over kon nemen maar 1miljoen euro (en Twente nam hem geloof ik zelfs voor minder over) een stuk goedkoper dan de in dit artikel genoemde spelers lodeiro en cvitanich (spelers die we overigens niet nodig hadden).

6 januari 2011 om 13:24

Het lijkt zo inderdaad wel te zijn dat Ajax gedacht heeft wat van ver komt is lekker. Ze namen toch financieel grote risico's om Lodeiro en Cvitanich te kopen. Dat risico was veel kleiner geweest bij Chadli en Mertens. Maar goed, misschien waren die ook wel mislukt bij Ajax, omdat er bij Ajax een grotere druk staat op de spelers dan bij Twente en Utrecht.

6 januari 2011 om 13:38

Ja ,inderdaad wat je zegt alleen presteerd Chadli nu ook in de CL daarbij is het op dat moment aan de speler om het te bewijzen.
blijft jammer dit.

Ik vind dit een beetje achteraf redeneren. Zoiets van 'ik had het zo en zo gedaan'. Die fouten zijn in het verleden gemaakt en oude koeien uit de sloot halen is altijd makkelijk.
Ik zou zeggen, geef Rep een contract, laat hem zijn woorden maar waarmaken. Brengt hij niets dan moet hij zijn salaris weer terugstorten.

6 januari 2011 om 11:05

Of zoals we in Brabant zeggen, achter af is het makkelijk 'lullen'. Ajax zag het gewoon niet zitten in die spelers en heeft ze daarom niet vastgelegd. Dat ze het nu zo goed doen is leuk voor die jongens en hun nieuwe club en gewoon jammer voor Ajax.

Aan vertrouwen geen gebrek, maar moet iedereen nu het verhaal van Mertens en Chadli herhalen? Ik snap best dat Ajax twijfelde, ze konden zich niet nog een miskoop veroorloven en er zijn zat gevallen dat toppers uit de Jupiler League die niet slagen. Neem Koc en Amrabat bijvoorbeeld.

Ik vond Chadli ook een goede speler maar het blijft een gok. Hij heeft zich dan ook boven verwachting ontwikkeld. Ajax heeft Emanuelson, Ozbiliz, Ebicilio en Zeegelaar die vanaf zijn plek kunnen spelen, dus dat zal ook een reden zijn geweest.

Ach ja, er is al vaak genoeg geschreven en nagedacht over het aankoopbeleid bij Ajax. Van Gaal heeft in zijn tijd als TD al een grondige analyse gemaakt en kwam tot de conclusie dat jongens uit Zuid-amerika zelden slagen. Een percentage van 1 op de 10. Dat zegt volgens mij wel genoeg en het is dus ook typerend dat na zijn vertrek men gewoon weer doorgegaan is met de ene miskoop na de andere uit Zuid-amerika.

Ik wil overigens wel even benadrukken dat Zuid-amerikanen echt wel kunnen ballen, het probleem met deze gasten bij een club als Ajax is echter dat ze meer moeten kunnen. Ze moeten ook het systeem snappen en daar gaat het vaak fout. Van Gaal concludeerde toen al dat men zich vooral moest gaan richten op Scandinavië en omringende landen als België. Hier is het slagingspercentage vele malen groter. Ook moest er meer gescout worden in de leeftijdscategorie 15-18. Het lijkt erop dat men dit wel opgevolgd heeft getuige de Belgen en nu weer Erikson en die Fin.

Als Rep komt zal hij in ieder geval verder moeten kijken dan puur voetbaltechnische kwaliteiten en ik denk dat het daar nog wel eens fout gaat....

Pfff leuk hoor Rep maar waarom Lodeiro al meteen afschrijven. Lodeiro heeft vanwege vooral blessureleed nog weinig kunnen laten zien bij Ajax.
Als hij nou de aankopen als Atouba en Luque had bekritiseerd had ik het wel begrepen.

En dan de vergelijking met Mertens: in tegenstelling tot Mertens heeft Lodeiro al geacteerd op een Wk.
Bovendien dat Chadli 1 wedstrijd goed tegen Ajax heeft gespeeld, betekent nog niet dat hij het niveau van Ajax aankan. Ook het feit dat Chadli het nu goed doet bij FC Twente betekent nog niet automatisch dat hij dat ook bij Ajax zou doen. Niet omdat Ajax van een hoger niveau zou zijn maar omdat het toch om andere clubs gaat qua cultuur als ook qua spelomvatting. Denk dat een speler gewoon meer krediets krijgt bij FC Twente en ook men daar geduldiger is.

Die man neem ik totaal niet serieus. Die was een jaar geleden nog alcoholist, en dat vertelde hij in een Sport programma. Op dit moment is ze geld op en hij wou ook bij Feyenoord aan de slag. Hij wou gewoon weer werk zoeken, en geld verdienen. Maar ik zie hem echt niet als scout, bedoel iedereen ziet wel in dat Chadli een goede aanvaller is. Maar zo makkelijk scouten is het ook weer niet, er komen ook andere dingen er bij.

Hij schrijft Lodeiro en Cvitanich af? Alle bij hebben ze geen eerlijke gouden kans gehad. Lodeiro is de laatste een blessure geval geworden, op zulk soort dingen kan je nooit van te voren weten. Als hij dit seizoen al 6 had gescoord had iedereen gezegd wat een top aankoop.

Roepen dat hij een geweldige scout is en vervolgens Lodeiro noemen als een slechte aankoop. Misschien even wat dvdtjes van hem bekijken, dan veranderd zijn mening wel. Lodeiro is beter dan Eriksen.

Rep zou inderdaad een goede scout zijn voor Ajax. Maar bepaalde dingen die hij zegt vind ik ook niet kloppen. Dat Chadli en Mertens het goed doen bij Twente en Utrecht wilt nog niet zeggen dat ze bij Ajax geslaagd zouden zijn. Het blijft natuurlijk altijd een risico nemende investering. Achteraf kan je altijd zeggen ja die had naar Ajax gemoeten. Maar om bij Ajax te spelen komt er een hele andere druk. Veel spelers falen erin. Wilskracht moet heel sterk zijn om in de Amsterdam Arena te voetballen. En ja je moet het in je hebben. Vooralsnog hoop ik dat dit soort mensen die met Ajax prijzen hebben gepakt inderdaad wat kunnen betekenen in de jeugd of de scouting. Want de laatste jaren is er niet zo goed gescout bij Ajax. Hopelijk komt daar nu wel verandering in..!

6 januari 2011 om 12:39

Goede scout????

Waar baseer je dat op dan. Die kerel heeft keihard gefaald als trainer. Toen hij mijn trainer was(pancratius) stond ie iedere training half lam op het veld en na de training zoop ie zich klem in de kantine. Na een jaar is hij eruit geknikkerd wegens teleurstellende resultaten, wat overigens bij bijna alle amateurclubs die hij gecoacht heeft gebeurde.

Nee dit is echt niet iemand die geschikt is als scout. Z'n geld zal wel op zijn en hij wil weer een betaald baantje hebben.

Nou nou nou wat een zelfvertrouwen. Deze man past dus uitstekend in de clubcultuur. Misschien moet je hem eerst een prestatie of proefcontract geven ofzo. Je kan altijd kijken wat deze beste man in huis heeft. Misschien blijkt het wel een superscout te zijn je weet het nooit als je het niet probeert.

Als ajacied zou het mooi zijn om rep als scout te hebben. Maar deze uitspraken zijn onzin.

Ten eerste heeft Cvitanich niet veel kansen bij Ajax gekregen, en heeft hij heimwee. Hij heeft het bij Pachuca goed gedaan, en als ik dan lees dat er clubs zijn die m voor 5 miljoen wil kopen kan hij toch wat.

Lodeiro heeft veel pech. Was terug van een blessure en viel weer terug. En zo slecht zal hij niet zijn: hij speelde op het WK, zal dus wel iets hebben laten zien in Uruguay.

Over Chadli: met alle respect naar Twente, maar ze mogen zich in hun handen knijpen dat Chadli is geslaagd. Dat hij een goede wedstrijd tegen Ajax speelt zegt niets. En er zijn wel vaker veelscorende spitsen in de Jupiler Leaugue geweest die het in de Eredivisie niet hebben gehaald.

Mertens: zelfde verhaal als Chadli.

Tot slot, als Ajax ze wel had gehaald, en ze flopten? Dan zou elke ''voetbalanalyticus'' roepen dat het slecht beleid is, dat die jongens te licht zijn. Dat mertens een ''dwerg'' is en ze iemand van 2 metrr hadden moeten kopen.

Meneer Rep, ik vind dit een mooi gebaar naar mijn club, maar de opmerkingen oppertunisme van de hoogste plank

Ik blijf mij erover verbazen dat mensen Lodeiro nu al als miskoop bestempelen. Die jongen heeft mede door wat ongelukkige blessures nog niet veel kunnen laten zien, maar in de minuten die hij maakte zag je dat die jongen een goede dribble had en een goed inzicht! Geef die jongen een kans!

Cvitanich ( Nr.9 ) vergelijken met Chadli ( Nr.11 ) en Lodeiro ( Nr.10 ) vergelijken met Mertens ( Nr.11 ) ....ja idd Rep, jij zou één van de beste zijn.

6 januari 2011 om 11:37

Hij vergelijkt toch nergens de posities en spelers? Hij wil alleen maar aangeven dat het anders kan. Hij is van mening dat hij goedkopere spelers met meer potentie kan spotten dan Ajax bij deze 2 heeft gedaan. We moeten alleen niet vergeten dat Chadli ook op het lijstje van Ajax stond maar zij dachten dat de stap te groot was. En wie weet had Chadli het ook niet gehaald als die nu bij Ajax speelde. Bij twente speel je toch met een stuk minder druk. Dit is gewoon een beetje achteraf geouwehoer, ik zelf hou er niet zo van maar als hij denkt dat hij het beter kan en Ajax denkt iets aan hem te hebben in die functie, laat het hem dan maar bewijzen.

6 januari 2011 om 11:53

Het blijft toch een beetje appels met peren vergelijken vind ik, destijds was er een nummer 9 nodig en werd Cvitanich gehaald dan kun je wel zeuren dat een Chadli goedkoper is maar die was destijds niet nodig aangezien Sulejmani werd aangetrokken als linksbuiten....maar ik ben het met je eens na het nog een keer gelezen te hebben dat het er misschien ook wel wat ongelukkig staat.

Dat het anders moet ben ik overigens volkomen met hem eens hoor, ik had zowel Chadli als Mertens graag bij Ajax gezien al moet ik zeggen dat ik zowel Lodeiro als Cvitanich niet als spelers zie die niets toe kunnen voegen, ze hebben beide nog niet echt de kans gehad vind ik om te laten zien wat ze nou echt in hun mars hebben dus dat vind ik vooralsnog een beetje voorbarig.

Er zijn wel heel veel spelers aangetrokken die ver onder het niveau zitten dat Ajax zou moeten nastreven de laatste jaren waarbij je dat van te voren al had kunnen zien aankomen maar er zijn ook een aantal spelers geweest die bij de subtop in Nederland of Buitenland erg goed speelde en die het bij Ajax ( om welke reden dan ook, al geloof ik niet zo in het meer druk verhaaltje ) niet hebben kunnen waarmaken.
Het is niet alleen de scouting die faalt denk ik , er is wel meer aan de hand binnen de club Ajax waardoor het allemaal zo moeizaam gaat.

Lodeiro nog niet afschrijven! Ik heb echt veel vertrouwen in die jongen, heeft gewoon wat pech gehad met blessures.

Er zal toch wel een reden voor zijn dat Rep al jaren niets in de voetballerij heeft kunnen betekenen. In ieder geval niet op het hoogste niveau. Ik vermoed dat hij als voormalig ''goudhaantje'' allang ergens was aangenomen, in wat voor functie dan ook, als hij kwaliteiten bezat die iets konden toevoegen aan een bvo. Maar als hij het allemaal zo goed weet, mogen ze het wat mij betreft proberen bij Ajax. Hij loopt als buitenstaander alleen nu al te roepen dat Lodeiro een miskoop is. Daarmee schiet hij zichzelf in zijn voet. Die jongen heeft amper kunnen spelen en iedereen kan zien dat het een jonge speler met potentie is. Ik ben benieuwd of Ajax hier iets mee gaat doen. Volgens mij hebben ze het in Amsterdam niet zo op dit soort open sollicitaties. En terecht ook. Ga dan gewoon in gesprek in plaats van ongenuanceerd dingen roepen in de media.

Voetbal kennis en inzicht heeft Rep zeer zeker en veel slechter dan het huidige scoutingsaparaat kan bijna niet! Binnenhalen die Ajacied zou ik zo zeggen!

Ben het volledig eens met Middenweg1.

Deze uitlatingen zijn voor mij al het bewijs dat deze man totaal geen talent heeft wat van toegevoegde waarde zal zijn voor (het scoutingsapparaat van) Ajax. Makkelijk om de juiste groeibriljantjes te vergelijken met de zware tegenvallers. Deze conclusie kan iedereen trekken. Als ons goudhaantje zich een btje verdiept in het scoutings gebeuren dan zal hij toch wel beseffen dat dit niet zo eenvoudig is als hij zich, in zijn beperkt ontwikkelde brein, voorstelt.

Goede voetballer trouwens.

Scout? Zie het, na het lezen van het onderstaand bericht, op z'n zachtst gezegd niet echt zitten...

Bron Parool.nl
Pancratius heeft weer een trainer

Oud-ajacied John Rep nam vorig seizoen halverwege het stokje van de ontslagen Michel Klijnzoon over en 'maakte er een potje van'. ''de uitspraak van Co Adriaanse dat een goed paard nog geen goede ruiter maakt, slaat uitstekend op hem'', aldus secretaris Harry den Arend.

Zondag tweede klasse B

Badhoevedorp - Het was vorig seizoen op zijn zachtst gezegd een rommel bij Pancratius. De ene trainer vloog de laan uit en de ander interesseerde zich totaal niet voor het elftal. Nu oud-speler Ray Semmoh trainer is, lijkt alles weer zoals het hoort.

Ondanks de overvloedige regen die neerdaalt op het sportpark van Pancratius, is men tijdens de rust in de bestuurskamer goed geluimd. Het elftal staat voor, maar belangrijker: er wordt weer voor elkaar gestreden op het veld.

Hoe anders was het vorig jaar, toen oud-ajacied John Rep voor de groep stond. Hij nam halverwege het stokje van de ontslagen Michel Klijnzoon over en maakte er een potje van, volgens spelers en bestuur. Rep zei bijvoorbeeld niets tijdens trainingen en kende zijn eigen spelers niet bij naam. Dat Pancratius zich uiteindelijk via de nacompetitie wist te handhaven, mag dan ook een wonder heten.

Maar over de persoon Rep zal je niemand bij Pancratius een kwaad woord horen zeggen. ''hij is alleen geen goede trainer,'' zegt waarnemend secretaris Harry den Arend. ''hij had volgens mij geen idee wie hij opstelde. De uitspraak van Co Adriaanse dat een goed paard nog geen goede ruiter maakt, slaat uitstekend op hem.''

De huidige trainer Ray Semmoh voetbalde vorig seizoen nog onder Rep en speelde ook een aantal jaar daarvoor onder hem bij Zwarte Schapen en dat was niet goed bevallen. ''als het bestuur mij vorig jaar naar Rep had gevraagd, had ik zeker een negatief advies gegeven,'' vertelt hij na de wedstrijd.

''ik wil Rep verder niet beschadigen. Ik vind hem een hele aardige vent. Maar hij wist gewoon niet waar hij mee bezig was. Dat we het in de hoofdklasse goed deden met Zwarte Schapen, kwam vooral omdat de spelers zelf hun verantwoordelijkheid namen.''

6 januari 2011 om 12:44

Dit kan ik dus beamen, heb zelf bij Pancratius onder hem gewerkt..... ging nergens over.

Contaminatie! 'De beste' of 'een van de beteren'

Whatever, Rep zou een goede zijn voor Ajax: hij kent het spelletje als de beste en heeft er denk ik wel 'gevoel' voor. Iemand als Rep kan Ajax altijd gebruiken in de scouting! Er moet echter wel bijgezegd worden dat hij met zijn voorbeelden echt gewoon 4 open deuren intrapt, aangezien half Nederland dit al wist!

Ik vind de voorbeelden van Chadli en Mertens wel erg gemakkelijk. Het probleem van Ajax is dat ze ook de verkeerde soort spelers kopen. Op Lodeiro zijn plaats lopen in de jeugd al genoeg talenten waaronder Eriksen. En Cvitanisch is totaal geen Ajax spits. Ze moeten spelers kopen die passen bij Ajax en die nog jong zijn. Aan 2de rangs buitenlanders hebben we ook niks.

zijn voorbeelden kloppen...maar dat kan iedereen zien....dat hij een betere scout is, dan wat er nu is, geloof ik ook best....

maar om nu te roepen dat je een van de beste zult zijn???

Natuurlijk zijn die voorbeelden op dit moment makkelijk omdat ze het heel goed doen tot nu toe.
En ook ik had twijfels over Mertens, met name door z'n lengte. Ik denk dat iedereen die twijfels wel gehad heeft, misschien ook wel bij Utrecht. Maar des te mooier vind ik het dan voor Utrecht dat het goed uitpakt want zij hebben wel de gok durven te nemen.

Maar wat ik niet snap van Ajax is dat ze zo'n gok niet durven te nemen.
Mertens is geloof ik voor 600.000 gekocht van Agovv, als Ajax Agovv opbelt en zegt; wij bieden 400.000 en als Mertens 10x speelt krijgen jullie nog 200.000 en als hij 20x speelt nog 200.000 dan is Ajax als het niks wordt 400.000 kwijt en als het wel lukt (wat voor iedereen goed is dan) 800.000 kwijt.
Wat is dat geld nou voor Ajax? Dat is wel iets anders dan 4,5 miljoen betalen voor Lodeiro terwijl dat misschien nog wel een grotere gok is vanwege aanpassingsproblemen.
Al weet iedereen dat Lodeiro gekocht is om Suarez te behouden en om Jol z'n eigen portemonnee te vullen via Raiola.

Het wordt nu gewoon eens tijd dat bij Ajax de hooftrainer, de assistent-trainers en de scouting samen 1x per week om de tafel gaan zitten en alles samen bespreken en alles samen beslissen, want met de laatste 2 hoofdtrainers is dat natuurlijk nooit gebeurd, die hebben gewoon zelf hun spelers gehaald.

Held! What else to say? Fantastische speler en gewoon lekker recht door zee. En als hij echt zo goed kan zijn als hij zelf zegt dan moet je hem meteen een contract onder zn neus duwen!

Zegt hij dit, omdat hij een baan nodig heeft? Of zegt hij dit omdat hij Ajax wil helpen. Ik ben een beetje bang voor het eerste...

Nou Rep, je slaat hier toch wel erg de plank mis met je voorbeelden, waardoor ik twijfel aan jouw capaciteit als scout.

Kom niet aan met Chadli als voorbeeld die, volgens jou meteen gekocht had moeten worden omdat hij de pannen van het dak speelde tegen Ajax... Deed Suljemani niet hetzelfde tegen ons? Het is onzin om dat als argument te gebruiken om een speler te halen omdat hij tegen Aajx goed speelde, daarmee zijn we vaker de mist ingegaan, zie Sikora en Soetaers die ook allemaal goed speelden tegen Ajax.

Nou dan hoop ik wel dat meneer rep iedergeval gestopt is met zijn neus te poederen,het is al een tijdje terug dat hij coach was van het toenmalige zwarte schapen en later fc omniworld maar in die periode luste hij wel een lijntje.

moet ie eens naar foresters het vijfde kijken en dan die lange spits in de gaten houden!
misschien ziet ie het meteen

ontopic: hoop dat-ie komt .. toch weer een man met een ajax hart en zo te zien is ie niet op zijn mondje gevallen

Jammer dat zijn verleden betreffende zijn alcoholmisbruik en poedergebruik er steeds bij gehaald wordt. Is totaal niet relevant. Verder hebben een hoop mensen moeite met lezen. HIj zet zijn vraagtekens bij de manier hoe spelers gescout en aangetrokken worden en niet meer dan dat. Bijv. als er vraagtekens gezet worden bij de lengte van Mertens dan is het wel vreemd dat dat niet van belang is bij Lodeiro die ook nog eens 5 miljoen kost. Heeft het helemaal niet over de kwaliteit van Lodeiro als speler.

Een goede scout is nooit weg, maar dan zal Rep zich toch eerst moeten bewijzen. Kan hij beter eerst gaan scouten voor een Jupiler club of iets dergelijks.

De scouting moet wel weer een stuk beter bij Ajax. Al moet ik daarbij zeggen dat het niet alleen de scouting ligt. Veel spelers zijn aangetrokken op de voorspraak van slechts één persoon, zoals bijvoorbeeld de trainer. Hierbij is dan niet gekeken of de persoon positief uit de scoutingrapporten komt, wel in het systeem van Ajax past of dat er überhaupt behoefte is aan een dergelijke speler.

Elke potentiële aankoop moet eigenlijk door minimaal twee verschillende scouts positief beoordeeld worden. Vervolgens kan de technisch directeur kijken of hij ook daadwerkelijk in het systeem past en of er behoefte is aan een dergelijke speler (als er bijvoorbeeld net een jeugdtalent op het punt van doorbreken staat is het overbodig). Pas dan is het noodzakelijk dat de trainer erbij betrokken wordt. De trainer moet natuurlijk ook positief staan tegenover de potentiële aankoop.

Ze hadden toch ook Ze eduardo, weet iemand hoe het daarmee zit? hoor er namelijk niks meer van

6 januari 2011 om 15:25

Hij was gehuurd van Inter met optie tot koop. Volgens mij heeft Ajax daar geen gebruik van gemaakt en is hij afgelopen zomer weer terug naar Inter gegaan. Voor zover ik weet nam Inter zijn salaris voor zijn rekening, dus het was een risicoloos experiment.

6 januari 2011 om 16:38

Dat was toch Kerlon???

6 januari 2011 om 16:40

Ze kwamen beide van Inter met dezelfde regeling. Kerlon raakte al zeer snel zwaar geblesseerd en is toen gelijk terug gestuurd.

6 januari 2011 om 22:33

Had al ff op internet gezocht, ze hadden Ze Eduardo niet van Inter gehuurd maar van Cruzeiro Esporte Clube. hij begon de beloftes maar hij kon zich daar niet bewijzen en ging daar naar de A-jeugd. Hier belandde hij op de bank. Hij is nu verhuurd aan Parma FC

6 januari 2011 om 17:53

Hij speelt nu bij Parma. Althans, daar is hij in dienst...

Ach, Rep zit gewoon nu ook naar een baantje te vissen...die man zit al jaren zonder werk, woont in een afgedankt flatje en leeft van een uitkering.hij zal best verstand van voetbal hebben, maar dat wil niet zeggen dat hij in 1x alle talentjes gaat binnenhalen..scouten is gewoon een heel moeilijk vak en daar worden fouten gemaakt. De laatste jaren door Ajax wel een aantal behoorlijke fouten, maar er wordt in ieder geval goede jeugd gescout..kijk maar naar Boilesen, Alderweireld, Eriksen, Vertonghen om er even vier te noemen. Allemaal op jonge leeftijd naar Ajax gehaald en drie van de vier spelen inmiddels wekelijks in de basis, terwijl Boilesen nog jong is en tijd nodig heeft, maar die komt er ook wel...op de lange termijn scouten kan Ajax dus blijkbaar wel..met directe aankopen wil het niet altijd lukken (atouba, Lodeiro door blessures), maar Suarez is gewoon een topaankoop geweest, evenals KJH en Demy de Zeeuw..dus zo slecht is het niet met de scouting, er wordt ook altijd allleen maar naar de fouten gekeken!

Scouten voor Ajax heeft totaal geen zin ! Elke trainer doet alleen zaken met zijn eigen netwerk en trekt zich niks aan van scoutings rapporten . Sinds Co Adriaanse is er geen goede speler meer aangetrokken d.m.v de scouting weg gegooid geld.

als Rep nu eens namen noemt die nog moeten doorbreken.... dan ben ik misschien onder de indruk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren