Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sneijder zou het 'fantastisch' vinden ooit Ajax-hoofdtrainer te zijn

Laatste update:

Wesley Sneijder is in zijn hoofd al bezig met het leven ná het profvoetbal. De middenvelder van Internazionale en het Nederlands elftal ziet zichzelf ooit wel trainer worden bij Ajax, de club waar hij zijn jeugdopleiding genoot, uitgroeide tot international en een transfer verdiende naar Real Madrid. “Ik zou het fantastisch vinden. Ik denk dat ik het in me heb. Het bedenken van tactische concepten, ik zie dat wel zitten”, laat Sneijder weten in een gesprek met Voetbal International.

/

Dat Sneijder niet meer bij Ajax terugkeert als speler, maakte hij in het verleden al eens duidelijk. De 26-jarige spelmaker, die Ajax drieënhalf jaar geleden verliet, wil graag afsluiten in zijn geboortestad Utrecht. “Ik heb regelmatig contact met Frans van Seumeren, de man achter de wederopstanding van Utrecht. Mijn gevoel bij die man en zijn plannen is goed”, geeft Sneijder aan. “Achter alles wat ze daar doen zit een gedachte. Wat dat betreft kan Ajax daar een voorbeeld aannemen.”

Voor Sneijder zit 2010, het succesvolste jaar uit zijn carrière, er bijna op. In zijn eerste seizoen als speler van Inter pakte hij de landstitel, beker en Champions League. Vervolgens bereikte hij met Oranje de finale van het WK in Zuid-Afrika. In het nieuwe seizoen werd direct de Italiaanse Super Cup in de wacht gesleept, maar de Europese Super Cup ging wel verloren. Op het WK voor clubteams zegevierde Inter vervolgens wél weer, al viel Sneijder al vroeg weg met een blessure.

In Wesley Sneijder gaat een potentiële toptrainer schuil

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En dan Jan Wouters als assistent! Dan heb je bij elkaar 2 meter aan trainers! Als je dan nog geen kampioen wordt!

Ik denk dat Yolanthe dan assistent wordt samen met Jan Smit.

21 december 2010 om 15:38

En wat hebben we weer gelachen.. :S

21 december 2010 om 16:11

Zoveelste vraag, welke Jan smit?

Als toekomstige hoofdtrainer zie ik hem nu nog niet, maar hij is natuurlijk altijd van harte welkom om zijn voetbalkennis met de club te komen delen.

ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik moest echt lachen toen ik deze titel las

21 december 2010 om 13:19

Niet alleen bij de titel...bij alles wat Sneijder roept moet ik echt lachen....wat staat deze man ver van de werkelijkheid af zeg....het bedenken van tactische concepten vind hij leuk....gelukkig hoef je als hoofdtrainer niet veel meer te doen dan dat...

21 december 2010 om 13:36

Of je ziet de hoofdtrainer in een ander model als het Nederlandse model. Als je naar het Engelse model kijkt, dan doet de trainer bijvoorbeeld vaak niet zelf de veld trainingen maar juist andere dingen. Het maken van opstellen, het regelen van transfers, etc. Dan ben je dus wel veel bezig met tactische concepten enzo!

21 december 2010 om 14:31

Ja whahaha, hou jezelf nou maar eerst met voetballen bezig, zijn pensioen duurt nog wel een tijdje....

21 december 2010 om 15:58

Tsja, ik zou het fantastisch vinden als Wesley zich gewoon met voetballen bezig hield.

Oh. Ik zou het ook fantastisch vinden om Ajax hoofdtrainer te zijn.

Ah. Voetbalzone vind het fantastisch dat iedereen weer op zo'n onzin stuk reageert.

21 december 2010 om 15:22

echt he... ik snap ook niet waarom vz dit soort onderwerpen neerzet... ach ja.. het is om te lachen idd, dus misschien wel ergens goed voor...
hahahah... ik zie t al voor me.. die kleine met z n armen over elkaar aan de zijlijn en jolanthe die in de rust ff komt kijken hoe t met zn hart gesteld is... asjeblieft!

LOL sorry dat zie ik nog niet helemaal voor me

Eerst maar wat temperament verliezen.

Nee ik denk dat ze Yolanthe gebruiken voor de conditie van de spelers.

21 december 2010 om 13:03

ik zie haar meer als therapeute

21 december 2010 om 13:04

Precies, degene die de meeste rondjes om het veld rent mag haar een keer lenen

21 december 2010 om 14:05

Of massaseur dat zullen de spelers leuk vinden of toch nee niet tegen die tijd is ze misschien rimpelig. Hankt er van af tot wanneer Sneijder doorgaat met voetballen.

21 december 2010 om 14:55

Jongens, jongens, tegen de tijd dat Sneijder trainer is wil ik Yolanthe nog wel eens zien

21 december 2010 om 15:40

Hankt... ja, je niveau zegt veel.

Wat een ondankbare hork! Afsluiten bij Utrecht... Gewoon je carriere afsluiten bij Ajax...

21 december 2010 om 12:57

Dat bepaal jij dus meneer?
Volgens mij moet Wesley dat helemaal zelf weten, want volgens mij heeft hij nooit gezegd dat hij zijn carriere bij Ajax wilde afsluiten.

Dan kan ik het voorbeeld van Kuyt nemen, die wél heeft gezegd zijn carriere af te sluiten bij Feyenoord. Als hij toch zou afsluiten bij de FC Utrecht, dan zou ik het natuurlijk heel jammer vinden, maar er wel begrip voor hebben.

21 december 2010 om 13:00

Probleem is wel dat hi,j toen hij bij Utrecht wegging precies hetzelfde heeft gezegd over Utrecht, we wachten maar af waar hij zal afsluiten.

21 december 2010 om 13:02

Als Kuyt degradatievoetbal wil spelen moet hij inderdaad bij Feyenoord afsluiten.... En waar zie jij staan dat ik zeg dat Sneijder heeft geclaimd dat hij zijn carriere bij Ajax zou afsluiten? Is gewoon mijn mening na alles wat de club voor hem heeft gedaan... de club FC Utrecht heeft niks voor hem betekent...

21 december 2010 om 13:06

Dat zie ik nergens staan, ik geef het alleen als extra argument
Volgens mij heeft Wesley al genoeg teruggedaan voor Ajax, als je even kijkt naar zijn transfersom die Ajax heeft gekregen voor hem van Real.
Die jongen moet helemaal zelf weten waar die zijn carriere afsluit, al zou dat ergens in Qatar zijn om nog meer geld op te strijken, dat moet hij toch lekker weten?
Dan zou jij nu even moeten bepalen voor hem dat hij naar Ajax terug moet gaan omdat hij zogenaamd nog iets terug moet doen?

21 december 2010 om 13:11

Ej frankiejj, je kan ook overdrijven, ik snap dat jij als Feyenoorder opgelucht ademhaalt dat een van de beste spelers ooit niet naar Ajax terug komt om zijn loopbaan af te sluiten, dat laat je heel duidelijk merken onbewust. Maar Patrick zijn mening begrijp ik wel als ajacied, en wie ben jij om te bepalen wat hij wil zeggen als dit zijn mening is.

21 december 2010 om 13:11

Hij heeft al voldoende voor Ajax gedaan, hij heeft altijd gewerkt voor zijn geld. Begrijp niet waarom spelers altijd maar moeten terugkeren op het ''oude'' nest. Zou prachtig zijn als Sneijder 30 is en zegt zo nu nog lekker 3 jaar Utrecht en dan kap ik ermee.

21 december 2010 om 13:19

Hoezo ben ík degene die overdrijft?
Volgens mij zijn jullie het juist die overdrijven, Wesley moet lekker zelf weten waar hij zijn carriere afsluit. Ik vind het ook nergens op slaan als hij dan veroordeelt zou worden als ondankbaar persoon mocht hij niet terugkeren

21 december 2010 om 13:20

@duoevento: Gewerkt voor zijn geld? Kijk we zijn allemaal voetballiefhebbers, maar werken is een groot woord...

@frankie: Nogmaals, mijn mening is dat, mocht hij terugkeren naar Nederland, hij op zijn minst Ajax zou moeten overwegen. Hij heeft nooit bij Utrecht gespeeld, dus waarom daarheen gaan? Omdat hij daar geboren is? Leuk, ga dan gewoon daar wonen en chillen met je maten die daar ook rondhangen.

@marcos: Thanks for the support!

21 december 2010 om 13:23

Kijk, nu klinkt het al heel anders dan dat je zegt; ondankbare hork, vind je ook niet?
ik respecteer je mening, dat je vind dat hij zou moeten overwegen naar ajax terug te keren omdat hij daar zijn opleiding genoot, maar ik kan zijn gedachte ook begrijpen.
Spelen voor de club van je thuisstad, voor de club waar vrienden en familie misschien wel voor is, dat lijkt me ook fantastisch namleijk

21 december 2010 om 13:26

Kijk, nu we allebei wat genuanceerder onze mening naar voren brengen is ons standpunt toch bij elkaar overgekomen. Spelen voor je thuisstad kan nu ik het zo bekijk natuurlijk ook wel zijn impact hebben op een topvoetballer!

21 december 2010 om 14:12

Kuyt zegt bij elke club waar ie weg gaat dat hij daar afscheid wil nemen...feyenoord, Utrecht en Katwijk... Hij zegt altijd wat de fans willen horen.

Sneijder moet idd lekker zelf weten waar hij wil stoppen.
Van mij mag ie altijd terug komen bij Ajax, maar snap ook best dat ie eens in zn eigen stad wil spelen.

En hoezo ondankbaar??? Hij heeft altijd hard zn best voor Ajax gedaan en Ajax heeft een mooi bedrag aan hem over gehouden.. Prima toch!

21 december 2010 om 14:23

Jouw mening is niet zo relevant, het gaat erom wat Wesley wil. Ajax heeft volgens mij 22 miljoen voor hem gekregen dat is gewoon een mooi bedrag, wat dat betreft is hij Ajax verder niks verschuldigd.

Kuyt is een ander verhaal. Dat is een geweldige slijmbal die bij 3 clubs zijn carriere gaat afsluiten, hoe hij dat gaat doen is me trouwens een raadsel. Toen hij wegging bij Utrecht en Feyenoord zei hij namelijk dat hij daar zijn carriere wilde komen afsluiten, maar toen hij vervolgens bij Liverpool aankwam gaf hij aan dat het zo'n fantastische club is dat hij daar de rest van zijn leven wilde spelen.

21 december 2010 om 18:22

Mijn mening is even relevant als die van jou... Denk dat jij niet op voetbalzone moet zitten, mensen geven namelijk hun mening op artikelen...

hahaah Sneijder trainer bij Ajax, zeker samen met De Boer op de bank.

prachtig. ik zit nu al te wachten op dat moment. vraag me af hoe hij het gaat doen. heeft onder de beste trainers getraind. als hij hier heeft opgelet en een goede charisma kan hij het ver schoppen

Hahahahahahahahaaha

Dat is alle wat ik te zeggen heb.

Maar! omdat dat van VZ niet mag nog dit erachter aan:

Sneijder hoofdcoach klinkt als iets belachelijks, maar je weet nooit hoe het er over een paar jaar uitziet. Wie weet wordt onze kleine Sneijder nog volwassen en verstandig. Zijn voetbal kwaliteiten zijn buiten kijf en heeft hij dit jaar Inter niet naar al die prijzen geleid? Dan moet hij wel tacktisch inzicht hebben, maar misschien heeft dat ook wel aan Mourinho gelegen..

Het is gissen, maar je weet nooit.

nou nou, hij zal iig wel veel mediageld ophalen tegen die tijd om zijn transferbudget omhoog te krikken.

eerlijk gezegd zie ik het nog niet voor me. maar wie weet over een aantal jaar ik er anders over denk.

Grote voetballers hoeven niet altijd een goede trainer te zijn, maar als hij de poging wilt wagen om hoofdtrainer te worden, probeer ´t!
Als je goed opgelet hebt bij Mourinho, of later bij Mourinho in de leer gaat zoals Mourinho dat deed bij van Gaal, zou hij uitstekend weten het beste uit zijn team te halen en tactisch vele fijne kneepjes leren.

En het blijkt gewoon dat hij veel liefde overheeft voor zijn geboortestad Utrecht, waar hij dus voor de FC wilt spelen, boven Ajax.

21 december 2010 om 15:29

Dat moet dan wel , want hij kan moeilijk voor FC Utrecht voetballen omdat Utrecht supporters nou zo sympthatiek tegen hem waren. Wat heet , die deden ronduit schandalig tegen hem toen hij bij Ajax speelde. Hij kon niet eens fatsoenlijk over straat gaan in Utrecht. Daarom vond ik het opmerkelijk dat hij wil afsluiten bij Utrecht. Respect dat hij , ondanks hoe hij in het verleden behandelt is toch naar Utrecht wil.

21 december 2010 om 16:14

Volgens mij is het nu hij niet meer bij Ajax speelt juist zo, dat hij op handen wordt gedragen
Het ligt gewoon aan Ajax, speel als Utrechter niet bij Ajax, en daarna maakt elke club niet uit.

21 december 2010 om 16:52

Inderdaad , dan weet je gelijk hoe de rivaliteit tussen Ajax en Utrecht in elkaar steekt. Die komt geheel van een kant , en dat is die van Utrecht. Zelfs soms zo erg dat ze polonaise lopen als het slecht gaat met Ajax omdat sommige zich meer met Ajax bezig houden dan met Utrecht. Maar goed, je moet als Wesley zijnde , als ajacied , dan het toch maar op brengen om aftesluiten bij Utrecht.

Hij is overal ter wereld geliefd, behalve in zn eigen geboortestad. Juist daarom wilt ie in Utrecht afsluiten

21 december 2010 om 13:39

Hoezo niet geliefd in zijn geboortestad? Ik zie hem regelmatig in de stad lopen en iedereen heeft groot respect voor hem.

21 december 2010 om 14:01

Als iemand bij de Utrecht-ajax wedstrijden werd uitgekotst, uitgejauwd en uitgescholden was het Sneijder altijd wel

Maarja, als hij onder de vlag van Oranje en Inter presteert is het opeens ''onze Sneijder, de Utrechter''. Zo werkt het opportunisme!

21 december 2010 om 14:25

Klopt wat je zegt Streepan. Het zou kunnen dat dit wellicht is omgeslagen nadat Sneijder een bosje bloemen kwam brengen na het tragische overlijden van David Di Tomasso. Hij werd toen namelijk ook onder applaus ontvangen, al was dat natuurlijk normaal gezien de omstandigheden.

21 december 2010 om 15:32

Het feit dat het normaal is dat een speler pas fatsoenlijk door het publiek behandelt word geeft aan hoe onbeschoft hij eerder is behandelt. Trouwens heeft Sneijder tot en met 2007 bij Ajax gevoetbalt , en op een of andere manier waren het jaar erna toch een aantal mensen dat bosje bloemen het jaar erna vergeten.

Het is een geweldige voetballer en een lefgozertje...maar ik zie voor als nog geen enkele goede trainerseigenschappen bij Wesley. Uiteraard vind ik het persoonlijk jammer dat hij niet voor Ajax kiest indien hij uberhaupt terugkeerd naar Nederland maar dat is geheel z'n eigen keus...hij heeft z'n sporen bij Ajax reeds verdient .

off-topic: Gelukkig zijn er wel spelers die terug willen keren...johnny ...hoe eerder hoe beter

Ja Wesley ik moet het allebei eerst nog maar zien. Fc Utrecht mag leuk klinken maar ik vraag me af of ze jou salaris kunnen betalen, bovendien moet je met een beetje pech aanmodderen in de middenmoot van de eredivisie. Dat vind jij op je 31e, met het einde van je carrière in zicht, dan waarschijnlijk toch een wat mindere gedachte.
Als trainer zie ik je nog niet echt rondlopen, voornamelijk omdat goede trainers rust moeten kunnen uitstralen, maar ik kan het natuurlijk ook niet uitsluiten. We zullen zien.

21 december 2010 om 13:31

Als je tegen die tijd al zo veel hebt gewonnen en verdient dan neem je genoegen met een minder.

21 december 2010 om 14:24

@lunny: Hij heeft ook nog een verwende vrouw die hij moet verzorgen he
Nee zonder gekheid het is leuk dat hij zichzelf als trainer ziet, het is alleen nog maar even afwachten hoe het gaat na zijn voetbalcarriere. Zolang hij het maar op kan brengen om langzaam aan te beginnen en niet denkt meteen als eerste klus naar Ajax te gaan want dat gaat hij het niet redden.

21 december 2010 om 15:03

Zelfs met een salaris dat je bij Ajax kan verdienen kun je haar niet betalen

21 december 2010 om 15:58

Daarom werkt ze zelf ook hé.. Het verstand hier op VZ is hier soms toch echt bedroevend laag..

21 december 2010 om 16:49

Fijn dat jij er zo serieus op in gaat, dat haalt het niveau enigszins omhoog.

Als Sneijder vanaf de kant het spel ook zo kan controleren als in het veld belooft het nog heel wat te worden! Maar laat hem eerst maar eens lekker ballen.

21 december 2010 om 13:32

Indien het verhaal werkelijkheid zou zijn is 31 wat vroeg te noemen..en ik denk dat hij ten alle tijd zich moet schikken in een bescheide salaris...als het ware betaald aftrainen. Ik denk dat hij gewoon stopt op het hoogste niveau en vervolgens jeugdtrainer word bij bijv. Utrecht...zoals hij nu is zie ik geen groot trainer in hem waarbij groot uiteraard als uitdrukking is gebruikt

Wat is sneijder een ontzettend ondankbare '.#$*#^.' zeg.. cariere afsluiten bij utrecht....

Hij heeft 17 jaar voor Ajax gespeeld! Ajax heeft hem in die 17 jaar groot gebracht tot wat hij nu is: 1 van de betere voetballers op de wereld. En dan wil hij zijn cariere aflsuiten bij utrecht waar hij nog nooit gespeeld heeft? Hoe ondankbaar kan je zijn tegenover Ajax, hoe ondankbaar kan je zijn voor wat voor voetballer je nu bent, hoe ondankbaar kan je zijn voor die 17 jaar..

Nu zullen waarschijnlijk weer veel mensen gaan zeuren 'dat bepaald hij zelf toch en bla en bla en bla.. ja inderdaad dat bepaal hij zelf. maar dit is mijn mening hierover.. en die is helemaal niet zo gek geloof ik n.a.v. de argumenten hierboven.

21 december 2010 om 13:32

Utrecht is blijkbaar zijn club en ik kan begrijpen dat je graag een keer voor je club wilt voetballen. Als je het bekijkt zoals jij het doet moet iedereen bij zijn eigen club eindigen...

21 december 2010 om 13:36

ofschoon ik hem het liefst bij Ajax zie terugkomen vind ik het geen ondankbare ##$$%%^...hij heeft ajax en de supporters 17 jaar veel plezier gebracht en heeft de clubkas aardig gespekt...ik denk dat hij uiteindelijk op het hoogte platform stopt en pas als jeugdtrainer terugkeerd naar Nederland. Gelukkig hebben we nog een hondstrouwe Johnny

21 december 2010 om 14:04

@ lunny

Dat Utrecht 'zijn' club is zou nergens op slaan als hij vanaf zijn 7e al bij Ajax speelt.. en nooit ij utrecht gespeld heeft ..maargoed.. @ lunny en invuurenvlam.. Waar het mij omgaat is het woordje ondankbaar als je door Ajax 17 jaar bent grootgebracht tot wat voor een geweldige voetballer je nu bent.. en dan niet eens overwegen om naar Ajax terug te keren als 'dank'.. Daarom gaat het voor mij om 'ondankbaar.. Hij heeft niet net als kuyt bijvoorbeeld maar een aantal jaar bij een club gespeeld.. hij heeft er 17 jaar gespeeld!.. Zelfde als kuyt zou zeggen: 'ik sluit mijn cariere af bij katwijk'.. Dat is zelfs nog veel minder erg omdat kuyt maar aantal jaar heeft gespeeld bij feyenoord.

21 december 2010 om 14:20

Keer het eens om...buiten het feit dat Ajax hem groot heeft gemaakt heeft hij de supporters op een verdienstelijke wijze laten genieten van zijn spel...en daarbij Ajax opgescheept met een boel centjes. Het is uiteraard, indien hij daadwerkelijk terugkeerd naar Nederland (iets wat ik niet geloof) als speler wat onwennig als hij dan niet voor Ajax kiest maar aan de andere kant is Utrecht de stad waar hij georen en getogen is en ik kan mij die band best begrijpen...maar gelukkig voor ons komt Johnny wel weer terug op z'n vertrouwde stek!

21 december 2010 om 14:30

Ja waar ik mezelf ook op betrap is dat ik het jammer vind dat één van de iconen van de goeie jeugdopleiding van Ajax niet echt een Ajax hart heeft blijkbaar.. Tuurlijk wel een Ajax hart.. Maar het is niet wit-rood-wit als die van Johnny. Mooi dat hij wel terug komt!

21 december 2010 om 15:07

Sneijder heeft een ander voorkeur en dat vind ik zelf ook jammer, maar om hem als een ondankbare hond neer te zetten gaat mij te ver. Al die 17 jaar bij Ajax heeft hij keihard zijn beste gedaan en ons veel mooie dingen laten zien.
Utrecht kan dan nog wel 'zijn' club zijn. Jaap Stam heeft ook jaren gespeeld bij Psv, maar was eigenlijk Ajax fan.

21 december 2010 om 15:38

Volgens mij staat er ook at hij houdt van de club omdat Utrecht zijn geboortestad is en het beleid dat er in utrecht gevoerd wordt! Daar voelt hij zich in thuis

Dat is toch begrijpelijk! Lees de tekst eerst eens, voordat je allemaal andere zaken erbij gaat halen, die helemaal niet van toepassing zijn op de mening van Sneijder!

Eens kijken of hij tegen die tijd nog steeds voor Utrecht kiest wanneer Utrecht dan in het rechterrijtje bungelt en Ajax de sterren van de hemel speelt.

Jongens, even serieus. Waarom zit iedereen er zo overin dat hij zogenaamd Utrecht boven Ajax zou kiezen als laatste honk voordat hij stopt met voetbal? Ik bedoel deze jongen heeft een Utrecht hart, dat weet iedereen. Maar hij is door Ajax groot geworden, dat doet toch niet onder voor zijn wens om ooit een keer te spelen voor Utrecht? Heeft echt helemaal niks met ondankbaarheid te maken, maar met je gevoel. Hij heeft Ajax al veel geholpen, en hij zou er graag trainer willen worden.

On: Je kan nooit met zekerheid zeggen of een speler uiteindelijk wel of geen goede coach wordt. Sneijder lijkt ons nu heel temperamentvol en te egoistisch, maar verstand komt met de jaren zeggen ze altijd

Off: Weet iemand hoe het zit met Toto 13. Telsta - Nac wordt uitgesteld, wat wordt met de uitslag gedaan? Afgelopen weekend zijn alle afgelaste thuiswedstrijden '' gewonnen '' door de thuisclub. Sampdoria - Genoa daarentegen kreeg een '' 3 ''. Snap er niets van.

Hoe kan hij ooit boven de groep staan? ( Qua Lengtje)

21 december 2010 om 15:36

Ik zie het wel voor me hoor , Wesley die een stoel uit de kantine mee neemt en als hij de groep op de training wil toespreken gaat hij daar gewoon op staan.

On:
Niet te snel oordelen over of hij een geschikte trainer is of niet. Hij kan als hij een trainers carriere wil het beste doen wat Mourinho en Van Gaal ook deden , eerst als assistent beginnen. Dan loop je minder risco om een soort Van Basten te worden.

ik verwacht niet dat Sneijder een echte goede trainer wordt, zal wel leuk zijn natuurlijk als hem dat lukt, maar ik verwacht het niet!

De kleine generaal wordt het dan hehe.

Het valt wel op dat het nu wat beter gaat, dat je ineens weer berichten hoort over terugkeren etc.

Ik vind het jammer dat hij zijn carriére wil afsluiten bij FC Utrecht, want het meeste groot gebracht is die toch bij Ajax. En over zijn trainerskwaliteiten kan ik weinig zeggen, maar ik denk dat die wel wat kan, want ook als trainer kun je veel van Mourinho leren.

Een goede voetballer hoeft niet gelijk een goede trainer te worden, zo is het nou eenmaal.
Kijk maar naar Marco van Basten, die kon het gewoon niet aan bij Ajax, ik denk ook niet dat hij echt wist wat er allemaal bij kwam kijken. Ik denk dat dat met Sneijder ook gaat gebeuren als hij hoofdtrainer wordt bij Ajax al kan ik me dat totaal niet voorstellen. Dat denkt hij nu, maar over een paar jaar zegt hij weer iets anders natuurlijk. Wel een gewaagde gok trouwens om bij Utrecht te willen spelen aan het einde van zij loopbaan. Al zouden de supporters hem zo in de armen sluiten waarschijnlijk

Wesley en Johnny als trainers van de A om vervolgens Frank op te volgen.. wat een ideaal toekomst beeld.. Dat zal ook wel in het straatje van Cruijff passen :-)

Vind het jammer dat hij zijn carriére afsluit wil afsluiten bij FC utrecht, maar ik heb daar alle begrip voor, hij is niet voor niets een geboren Utrechter.
En hij heeft genoeg voor Ajax betekent, waarmee ik hem nogmaals wil bedanken.

En Yolanthe als Td zeker, we wachten het gewoon rustig af.

Wordt een leuk team dan, met Kuyt en Sneijder in een team.

Waarom zou je heel stellig niet voor Ajax willen spelen, maar wel Ajax trainen? Het blijft dezelfde club.
Heel Jammer dat hij niet terug komt, maar ik vraag me af hoe hij er voorstaat als hij uit het buitenland terug komt. Als ik hoor hoeveel pijn hij overal heeft en hoe zijn gewrichten ervoor staan vrees ik over een paar jaar het ergste. Hopelijk zit ik ernaast. Bij Utrecht is hij heel vaak uitgefloten, en collega's van mij die die hard Utrecht fan zijn (en ook naar het stadion gaan), verklaarde hem nooit in een Utrecht shirt te willen zien. Ik vraag me af of dat nog steeds zo is als hij daadwerkelijk terug keert.

21 december 2010 om 15:42

Hij heeft dit al vaker gezegd.. dit speelt al sinds Van Seumeren bij de club is. Dit was een van de eerste berichten die toen naar buiten kwam!

Daarnaast is er nogal een verschil tussen trainer zijn van een club of speler zijn. Maargoed, van mij mag sneijder komen. Dat gelul over dat hij altijd werd uitgefloten,, dat gebeurde met Van den Bergh ook, wat daarna onze held werd. Volgens mij worden alle spelers uitgefloten van ajax die naar utrecht komen om tegen utrecht te voetballen..

21 december 2010 om 16:02

''dat gelul over dat hij altijd werd uitgefloten''
Als het zo is, dan is het toch geen gelul? je bevestigd even verderop in je verhaal dat het zelfs gebruikelijk is.

De redenen die hij laat doorschemeren, namelijk beleid, zijn nog meer van toepassing als trainer dan als speler. Dus daarom snap ik niet waarom je dan niet als speler maar wel als trainer teug wilt komen

”volgens mij worden alle spelers uitgefloten van ajax die naar utrecht komen om tegen utrecht te voetballen.. ”
Ook als ze al jaren niet meer voor Ajax spelen (babel)

21 december 2010 om 16:40

met 'gelul' bedoel ik dat ik het onzin vind om daar steeds over te beginnen.

Over het beleid, ik denk dat je als trainer juist meer inspraak hebt, om een voorbeeld te noemen; Ajax wilde niet meer investeren in spelers, jol wil graag een speler en een maand later staat El hamdaoui op het wedstrijdformulier van ajax ipv az, zelfde geld voor Mido.. Wat voor beleid heb je dan? Silberbauer wil graag meer verdienen, maar dat kan niet omdat het bestuur dit niet wel betalen, punt.. gevolg; speler vertrekt

Tot slot, wat een naar mannetje ben jij! Ik weet niet de precieze reden van het uitfluiten van babel, of het echt puur om de persoon gaat ,wat ik me niet kan voorstellen of om het domme gedrag van een aantal supporters. Wil sneijder nog weleens zien spelen tegen utrecht! Denk dat hij met applaus wordt ontvangen. Daarentegen zal een suarez altijd uitgefloten worden, puur om zijn persoon en karakter.

Hij weet ook echt niet wat hij moet zeggen tegen de pers want elke keer als iemand hem weer wat vragen stelt gaat die vent onzin uitslaan. En dan vind hij het vreemd dat hij wat tikjes krijgt van een columnist en dan gaat hij weer huilen bij Yolanthe. Wat een onzin. Hij kan misschien leuk voetballen maar dat is natuurlijk geen garantie dat hij een goeie trainer word. Ik vind hem helemaal geen gezag uitstralen. En ajax heeft wel een goeie trainer nodig. Ik denk niet dat dat wat kan worden!

Zie hem in potentie wel als trainer, alleen zou hij zich ondergeschikt kunnen maken aan het team? of altijd zelf in de schijnwerper staan?

Zie hem een als een soort Advocaat later, ach het nut van dit intervieuw? Wesley verveelt zich zeker door ze blessure en is aan het filosiferen of iets?

Ow eb ben nu al benieuwd hoe hij met kritiek omgaat dan? ook met een aanklacht dreigen?

Waarom zou hij geen trainer kunnen worden ?
Die gozer toont gewoon ambities daar is niks mis mee.

Over het afsluiten bij Utrecht heb ik gemengde gevoelens, ja hij komt uit de Domstad maar echt lekker bejegend is hij daar niet.
Vind het wel grappig overigens dat voor de meeste Utrechters hij nu opeens een prima jongen is.
Nu wil ik niet zeggen dat alle Utrecht supporters die hier actief zijn ook deelnamen aan die spreekkoren maar vind het wel opvallend.

21 december 2010 om 18:58

Spreekkoren zijn niet goed te praten, dat ie aardig uitgefloten werd in de Galgenwaard toen ie voor Ajax speelde was gewoon logisch.
Als Utrechter voor Ajax spelen is een soort van verraad naar Utreg toe.

Tegen die tijd dat hij trainer worden zijn we wel 15 jaar verder denk ik zo. Wel mooi overigens dat ie toch in zijn stadsjie zijn carriere wilt afsluiten.

22 december 2010 om 15:36

Sorry voor de late rep.
Kijk dat uitfluiten daar til ik niet zo zwaar aan.
En omdat hij uit Utrecht komt en bij ons speelde en daarom niet geliefd was bij jullie snap ik ook wel.
Maar bepaalde verwensingen naar zijn moeder enzo kan gewoon niet.
En het is niet zo dat een klein groepje dit deed, het was toch behoorlijk massaal.
Dus persoonlijk snap ik niet dat je dan ooit voor die mensen wilt uitkomen.
Tuurlijk dat kan jede club Utrecht niet kwalijk nemen, maar voor zo'n publiek zou ik dus niet willen uitkomen als mijn moeder tot op het bot beledigd zou worden.

Dat zal wel wat worden met Sneijder als trainer van Ajax.
Stel je voor Ajax komt ooit eens met een lange slungel en Wesley is trainer.
Dan word dit de Napoleon van Ajax.
Maar ik gun het hem wel hoor.

Hoop niet dat je ooit trainer wordt van Ajax.. Ga maar lekker naar Utreg en blijf dan daar ook maar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren