Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als ik nog bij Ajax zat, had Suárez nu beter gefunctioneerd'

Laatste update:

Marko Pantelic denkt dat hij nog van waarde had kunnen zijn voor Ajax, als de club de moeite had genomen hem te behouden. De Servische aanvaller vertrok in de zomer transfervrij naar Olympiakos Piraeus, omdat de clubleiding vasthield aan haar voornemen om 'spelers op leeftijd' geen meerjarige verbintenissen meer voor te schotelen. “Zonder de clever boy te willen uithangen, ik weet zeker dat Luis Suarez beter had gefunctioneerd als ik nog bij Ajax zat.”

/

Pantelic kwam vorig jaar zomer over van Hertha BSC en tekende voor één seizoen in Amsterdam. Mede dankzij zijn zestien treffers en zijn assists marcheerde Ajax na de winterstop naar de tweede plaats, achter landskampioen FC Twente. Nu speelt Pantelic voor Olympiakos, waar hij in negen duels vier doelpunten maakte. “Ik voelde Suárez perfect aan. Mounir El Hamdaoui is een uitstekende nummer 9, maar is meer op eigen succes uit”, zegt Pantelic aan Voetbal International.

De 32-jarige Oost-Europeaan zegt niet te weten op welke plek Ajax dit seizoen zal eindigen. “Ajax is soms te veel bezig met het opleiden van spelers en het typische Ajax-spel. Maarten Stekelenburg en Gregory van der Wiel zijn wereldklasse. Maar wil Ajax kampioen worden, dan heeft het meer ervaren spelers nodig. Ja, spelers zoals ik zelf. Op basis daarvan besliste FC Twente de titelstrijd”, aldus Pantelic. In Griekenland ondertekende hij een verbintenis voor twee seizoenen.

Als Marko Pantelic nog bij Ajax speelde, zou Luis Suárez beter functioneren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Komt misschien arrogant over maar hij heeft hier wel gelijk....wat Suarez betreft dan.
Ik mis Pantelic. Ik mis die spits die liever een ander laat scoren dan zelf scoort als die ander er beter voor staat. De spits die de middenvelders laat opkomen en ze beter laat spelen. Het doelpuntensaldo van afgelopen seizoen zei alles al over de waarde van deze spits voor Ajax. Belachelijk dat ze hem en Rommedahl hebben laten gaan. Als ze waren gebleven had het uiteindelijk nog minder gekost dan wat ze nu betalen aan El Ham!

15 december 2010 om 18:02

Klopt is een prima spits en Ajax wilde hem ook 1 jaar verlengen en had het zelf ook graag zien gebeuren.

Kan mij er echter wel aan ergeren dat iedereen hier liep te schreeuwen dat Ajax zich aan het rapport Coronel moest houden en door Pantelic geen langdurig contract te geven deden ze dat want daar stond dat 30+ geen langlopende contracten meer gegeven mochten worden. Maar nu deden ze het dus en voerden ze 1 van die conclusies uit en was het weer niet goed!!!??

15 december 2010 om 18:04

Pantelic hoefde je niet te houden, maar je kon op ze minst opzoek gaan naar hetzelfde soort type speler en daar heeft Jol hopeloos in gefaald.

15 december 2010 om 18:07

Maar dat had toch ook weer miljoenen gekost. Dan kon je net zo goed doorgaan met de spits waarmee het team zo goed presteerde.

15 december 2010 om 18:08

Ik ben het ook zeer zeker met je eens. Had Pantelic ook graag zien blijven maar ik snap de keuze van Ajax wel. Wil alleen zeggen dat iedereen die spreekt van wanbeleid over dat ze hem lieten vertrekken dezelfde personen waren die spraken van wanbeleid omdat het rapport Coronel niet nageleefd werd.

15 december 2010 om 18:42

@ Ajaxdude
Ik denk dat je met een Demouge een goede vervanger had gehad voor Pantalic en daar had Ajax ook geen miljoenen voor hoefen te uitgeven.

15 december 2010 om 19:12

goed, misschien is het zo dat suarez rond pantelic beter gepresteerd had. maar ajax heeft hem terecht laten gaan. hij had de kans om te blijven maar wilde per se een meerjarige verbintenis.

er is een constructie denkbaar waarbij hij een derde jaar zou krijgen als hij gedurende het tweede jaar een bepaald aantal wedstrijden zou spelen. als hij een vent was had hij zich blijvend bewezen. ik vind het makkelijk om op die leeftijd van een afstandje commentaar te gaan zitten leveren. hoewel ik weet dat hij een grote bek heeft en me daar nooit aan irriteerde, sta ik achter de keuze van ajax.

vergeet niet dat wanneer hij zijn zin gekregen had het hele land weer over ajax heen zou vallen om te roepen dat er weer veel te veel geld wordt gegeven aan dertigers die de jeugd in de weg staan. er is altijd wat te zeiken, maar elk weldenkend mens ziet dat el hamdaoui veel meer kwaliteiten heeft. ajax gaat nog veel plezier van hem hebben als suarez weg is. daarbij hebben ze hem gehaald voor een spotprijs. als je een dom rekensommetje gaat maken over de kosten van el hamdaoui naast wat pantelic gekost zou hebben, moet je ook even bedenken dat ajax hiermee wel de opvolger van suarez in huis heeft.

overigens vind ik wel dat ajax beter draait met een balvaste spits. maar die zijn makkelijker te vinden en goedkoper dan het type suarez, el hamdaoui.

15 december 2010 om 18:16

Ik vind het terecht dat ze hem hebben laten gaan. Z'n salaris was flink, en hij wilde per se een 3 jarig contract. Tja, dan neem je een keuze en daar sta ik wel achter. En je vergeet met je verhaal wel dat suarez al lekker liep voordat Pantelic naar Ajax kwam. Was zeker een nuttige spits, maar hij was al de snelste niet meer, dat wordt met de jaren alleen nog maar erger.

Dat ze dan El Hamlap aantrekken staat daar eigenlijk los van. Die is gekomen door Jol die hem kende, maar is imo een miskoop. Prima voetballer, maar ik zie niet echt een goede plek voor hem als je in het Ajax systeem probeert te spelen.

Ik had dan nog liever Dost of Luuk de Jong oid zien komen, of voor mijn part Siem in de spits, zoals nu ook gebeurt, of een jeugdspeler. Mido is ook prima, hebben ze een goede constructie voor verzonnen. En dan heb je nog zat opties in het buitenland evt.

Je vergeet even dat ze zonder Rommedahl en Pantalic zo 2 a 3 miljoen per jaar besparen.
Het salaris huis was te hoog, dus dan moet je daar wat aan doen. Rommedahl wilde inleveren en blijven, totdat een andere club hem wel dat geld/contract duur wilde betalen. Dan ben je hem dus kwijt.

Allemaal niet erg, maar het aankoop beleid van Jol sloeg vervolgens nergens op. Taino? EH? etc ... Allemaal spelers op plekken die al bezet waren, terwijl er geen vleugel spelers waren (ervaren dan) of een linksback.

Dat is namelijk het probleem, samen met de spelopvatting en gebrekkige inzicht van Jol, niet zozeer dat die 2 vertrokken zijn.

15 december 2010 om 19:55

Hij wilde een 2 jarig contract. Net zoals Rommedahl maar Ajax wilde dat niet en wilde liever miljoenen weggooien aan een andere spits. Je hebt het over geld besparen. maar wat denk je dat El Ham gekocht heeft. En wat voor salaris hij nu loopt te verdienen. Rommedahl wilde een lading salaris inleveren idd maar is niet weggegaan omdat een andere club kwam die hem wel dat geld wilde betalen. Hij is weggegaan omdat Ajax hem geen 2 jarig contract wilde geven!

15 december 2010 om 21:10

Wat denk je nog dat je voor pantelic en rommedahl had kunnen krijgen voor de verkoop??
wat denk je dat je nog kan krijgen voor el ham als je die verkoopt??

Dat noemt men investeren!!

nu zeg ik niet dat el ham de geode spits is voor ajax, maar het gaat natuurlijk nergens over als je pantelic 2 miljoen per jaar gaat geven voor 2 jaar lang. Dat kost je 4 miljoen terwijl je er niks voor terug krijgt na die tijd.

15 december 2010 om 21:14

Het had Ajax wel een kampioenschap op kunnen leveren als ze zo door waren gegaan. Dan hadden ze meer punten gehad dan nu! En als El Ham dit hele seizoen in de spits staat kan ik je verzekeren dat dat niet gaat gebeuren.

15 december 2010 om 22:55

Ah joh, zijn toevoeging is veel te overtrokken. Hij was een leuk aanspeelpunt in een goed draaiend Ajax waar hij z'n goaltjes in meepikte, echt niet alleen door hem dat de resultaten beter waren. Als ze nou Suarez weg hadden gedaan, ok dat is wat anders, want hij maakte het succes vorig jaar, niet pantoffel.

Het spel vond ik niet zo geweldig. Individueel piekte de meeste spelers. De Zeeuw, Suarez, vd Wiel etc ... En door opportunistisch te spelen, peren naar voren, en met Pantoffel die een bal vast kon houden en Suarez kon inspelen die je elke bal kon geven en het werd gevaarlijk. Dat werkt op zich prima, maar was toen al niet het spel wat ik graag bij Ajax zie. Maargoed, het rendeerde.

Cvitanich liep ook 1 op 1 en werd nog afgeschreven. We schreeuwen hier altijd maar wat, maar wij hoeven geen rekening te houden met maandelijkse kosten en dat soort zaken. Als we allemaal zo makkelijk dachten dan was Ajax net zo afgezakt als Feyenoord.

Ik geloof nooit wat we met pantoffel nu wel bovenaan hadden gestaan. Die gozer was keihard meegegaan in de malaise, want ruggengraat heeft die gast niet.

Incl bonussen heb je zo 4 a 5 miljoen bespaard.

En volgens mij betaalde de nieuwe club van Rommedahl wel degelijk meer geld, en meer zekerheid met een meerjarig contract. Dankzij een goed WK.

Nogmaals, dat ze dan EH aantrekken gaat er bij mij ook niet in hoor. Dat is dan weer geld verkwisten. Had dan gewoon Cvitanich gebruikt. Maar je haalt die 2 dingen door / bij elkaar. En ik zie dat als 2 aparte situaties.

Die 2 laten gaan vond ik goed, want dat was de hele discussie vorig seizoen, dat het financieel niet lekker zat bij Ajax. Maar haal dan Dost ofzo, die was goedkoper, heeft potentie en is een echte nr 9.

15 december 2010 om 18:29

Het klopt helemaal wat je zegt, ik mis hem ook, en ik denk alle ajacieden. Maar stel nou dat ze allebei wél waren gebleven, had je ook weer van die mensen en journalisten ( de Snor, Cruijff etc. ) die hadden gezegt: Ja er wordt weer hélemaal niet naar de jeugd gekeken, en was er ook al die kritiek geweest. Ik denk dat het verlengen van hun contract het best zou zijn geweest, maar zo komen we er misschien ook wel. Met spelers als Ebecilio en Özbiliz, en de Boer als trainer denk ik dat we, dit seizoen misschien nog niet, maar volgend seizoen zeker weer een topseizoen kunnen draaien. Dan denk ik er ook aan om Meham gewoon weer voor 5 miljoen te verkopen aan een leuke Franse club ofzo, en misschien dat Suarez weg kan voor een leuk prijsje.
Kortom Pantelic was eigelijk de belangrijkste schakel in het succesteam van vorig jaar, en die mist Ajax op dit moment, maar ik twijfel er niet aan dat het weer goed zal gaan lopen.

De reactie van Frisekea is een voorbeeld van die 'kritiek'

15 december 2010 om 21:57

zeker weten dan was ajax nu riant koploper en ze hadden ook nog geld over ook maar eerlijk is eerlijk cruijf krijgt het nu ook wel recht

Zeer met deze Pantelic eens! Jammer dat hij nooit de harten heeft kunnen breken van de Ajax fans, want in de tweede seizoenshelft deed hij het toch uitstekend. Uiteindelijk stond ie 1 op 2 dacht ik en dat is met in het achterhoofd de doelpunten aantallen suarez ernaast redelijk goed. Jammer dat deze spits is weggegaan, want in principe heb je nu 5 miljoen gespendeerd voor een spits die niet beter functioneert.

15 december 2010 om 18:03

Hoezo niet van de Ajaxfans?? Veel Ajaxsupporters liepen met deze jongen weg en er was zelfs een song(etje) voor hem gemaakt. De rest van NL zei altijd dat het een waardeloze miskoop was.

15 december 2010 om 18:22

Velen ook niet.
En het woord miskoop kwam toch echt van een groot gedeelte van de eigen aanhang.
In het begin was ik ook niet zo gecharmeerd van deze speler, maar hij had mij na een aantal wedstrijden al helemaal om wat mijn mening over hem betrof.
Deze speler was vooral na de winterstop een hele belangrijke schakel in het team van de Amsterdammers.
Ook dit seizoen had hij nog van groote waarde in het elftal van Ajax kunnen zijn.
Dit was wel een prima keuze van Jol dus.

15 december 2010 om 19:23

Inderdaad, ik was wel weg van hem. Ja hij was niet de snelste en nee niet de sierlijkste ajax spits, maar hij hield ballen vast, legde terug, was niet egoistisch en scoorde zelf ook 14 goals in de competitie volgens mij. Gewoon een uitstekende spits die je goed kan gebruiken in een team als ajax. Dat ajax hem liet gaan vanwege te hoog salaris en 3 jaar contract eis begrijp ik. Dat heel nederland toen liep te zeuren en zelfs sommige ajax supporters dat deze man incapabel was en te slecht heb ik nooit begrepen.

15 december 2010 om 18:07

nou uhh, mij hart had ie wel gestolen hoor, had hem zeer graag willen zien blijven, en dat roep ik niet alleen nu, maar dat riep ik in Mei ook al, maar helaas, bestuur dacht er anders over
Verder liepen niet alleen Ajax supporters met hem weg, wat denk je van de supporters van Herta Bsc

Markoooooooo Panteliiiiiiic,
Marko Marko Marko Pantelic
Marko Marko Marko Pantelic
Markoooooooo Panteliiiiiiiic
Zo was het liedje

15 december 2010 om 19:03

off: Het is een hart stelen niet een hart breken. Een hart van iemand breken betekent dat je iemand kwetst.

on: Al kwam hij soms arrogant over, Pantelic heeft zich toch zeer goed bewezen met 16 doelpunten en vele assists.

Ik ben het volledig met panta eens. De meest onderschatte speler van vorig seizoen op de Nederlandse velden. Tot op heden mist ajax deze balvaste spits nog steeds.

Ik denk dat heel Ajax beter zou functioneren dan onder Jol begin dit jaar, als hij gebleven was. Echter nu De Boer de scepter zwaait denk ik dat Suarez zijn vorm weer zal herpakken. Pantelic zou trouwens wel een ideale spits zijn voor het systeem van De Boer. Pantelic is bekritiseerd, uitgelachen, belachelijk gemaakt, maar hij was, zo bleek achteraf, van grote waarde voor Ajax. Achteraf is het natuurlijk wel makkelijk praten voor mij, maar het was beter geweest als hij was gebleven. Ook Rommedahl had moeten blijven. Nu lopen we met drie egootjes voorin (mickey, Luis, el ham), die niet samen kunnen spelen, en liever zelf drie keer scoren en 4-3 verliezen, dan dat ze winnen met 1-0 door een goal van Anita.

15 december 2010 om 18:02

Helemaal in dit systeem past hij perfect inderdaad, hij zou zich nog ietsjes kunnen aanpassen dan zou het helemaal perfect zijn en zou hij zeker één van de topscorers zijn!

cijfers liegen niet he!!
is volkomen waar wat pantelic zegt

Ik vind het nog altijd dom hoe Ajax met deze man en ook met Rommedahl is omgegaan. Je had een, zeker voor de eredivisie, fantastische spits en supersub en dan laat je ze gaan omdat je ze geen meerjarig contract wil geven .... Denk dat we toch met deze man toch echt meer punten gehad hadden.

misschien wat arrogant maar ik ben het met hem eens. Hij was een perfect aanspeelpunt voor de middenvelders waardoor zij ook goed gingen voetballen. En suarez was ook heel goed mede door hem. Was hij nog maar bij ajax. Vond hem echt goed

Jammer dat er nog zo vaak oude koeien uit de sloot worden gevist. Hier is het al zo vaak over gegaan toen hij vertrok, het is gebeurt klaar. Elke keer beginnen die voetballers erover; wat als.....
dan zou....... etcetc. Je wou blijven, het kon niet / ze wouden het niet, klaar!
En die argumenten die hij gebruikt zijn ook zo cliché, die hoor je echt overal.
Ik heb geen afkeer tegen hem of tegen de schrijver van dit stuk maar ik vind dit wel.

15 december 2010 om 18:49

Het zijn geen oude koeien uit de sloot, hij liet Suarez echt beter voetballen. Dat is gewoon bewezen en hoe wil je zeggen van niet? Kan je Suarez met die van vorig jaar vergelijken? Ik vind Luuk De Jong zelfs beter functioneren dan Suarez op dit moment. We hebben het over 1 jaar geleden he? Die oude koe is dus niet zo oud.

Ik denk dat het wel enigzins verschil had gemaakt als pantelic nog bij Ajax zou spelen. Maar Suarez heeft deze periode een vormdip. In het begin speelden Elhamdoui en Suarez ook goed samen. Maar ik vond pantelic toch een voetballer die beter tot zijn recht kwam.

Het klinkt misschien een beetje arrogant, maar hij heeft wel gelijk.
Pantelic heeft totaal geen techniek, maar koppelt dit aan een flinke dosis inzicht.
Hij kijkt altijd eerst wat een ander kan, door middel van terug te leggen, of een slimme loopactie te maken.
El Hamdaoui kijkt eerst wat hij zelf kan, zo zal hij eerder naar het doel toe draaien dan een bal terugleggen. Daarom vind ik El Hamdaoui beter als hij achter de spitsen voetbalt, zodat hij zijn acties kan maken.

Daarom vind ik niet dat je kunt zeggen dat El Hamdaoui een miskoop is, maar je kunt hem wel een foute aankoop noemen omdat hij niet functioneert zoals een ajax-spits moet functioneren: balvast en altijd op de goede plaats staan om de bal er in te tikken. Je kan Pantelic van alles verwijten, maar als hij er moest staan stond hij er.

Wat mis ik deze man toch zeg, hij was echt ontzettend belangrijk vorig seizoen, echt de ideale aanvalspartner van Suarez.
Ballen vasthouden, geweldige balcontrole, overzicht en ook nog scorend vermogen.
Ik zou het echt geweldig vinden als hij terugkomt maar dat lijkt me helaas onwaarschijnlijk.

Zoals Pantelic al zegt, El Hamdaoui is een uitstekende nummer 9 maar is te veel uit op eigen succes.
Hij past niet in het Ajax-systeem, Pantelic kaatste ballen door, El Hamdaoui neemt ze aan en gaat dribbelen.
Mido is voorlopig nog lang niet de helft van Pantelic, Mido is een aanspeelpunt maar mist de nodige aspecten die Pantelic wel beheerste.

Waarom moet deze arrogante Serviër weer zo een discussie openen?
Is het eindelijk weer een beetje rustig bij Ajax.
Moet zo een overschatte speler weer iets in de media roepen.
Misschien fuctioneert Suarez dan beter.
Maar als Mounir dan nu goed functioneert is dat dan niet goed?
Dus mensen willen dat Suarez wel goed speelt en Mounir dan maar minder?
Lekkere instelling dan, maar goed.

Heb trouwens vernomen dat hij op de bank zit bij Olympiakos.
Dus gewoon gefrustreerd dat Ajax hem heeft laten gaan wat in mijn ogen is Mounir vele malen beter en completer.

15 december 2010 om 18:13

Jij snapt er ook helemaal niks van he. Het gaat er niet om wie er beter is als voetballer. maar wie er beter is voor het team en de spelers om de spits heen.

En deze zin slaat helemaal kant nog wal.....'' Maar als Mounir dan nu goed functioneert is dat dan niet goed?
Dus mensen willen dat Suarez wel goed speelt en Mounir dan maar minder?
Lekkere instelling dan, maar goed'' Daar gaat het toch helemaal niet over man.

15 december 2010 om 18:33

@ ajaxdude,diegoforlan en Miccoli

Ik erger me vooral aan het moment dat Pantelic weer zo een discussie opent.
Want zoals je in mijn tekst heb kunnen lezen is het eindelijk weer een beetje rustig bij Ajax.
Alles is weer goed, ze halen weer resultaat, de Boer heeft alles aardig onder controle.
el Hamdaoui schijnt nu beter zijn best te willen doen en zich meer te willen inzetten voor Ajax omdat hij een oriënterend gesprek heeft gehad met de Boer.

En dan komt Pantelic weer met de discussie die we al 100x hebben gevoerd.
Aan het begin van het seizoen hoorde ik maar weinig mensen klagen over el Hamdaoui.
Toen ging het namelijk wel goed met zijn samenwerking met Suarez.
Maar omdat Suarez even in een vormdip zit is ligt het aan el Hamdaoui.
Kan mij trouwens een moment herinneren in de wedstrijd tegen H'veen dat el Hamdaoui een perfect passje gaf op Suarez.
Maar die schoot hem nota bene van 3 meter op de doelman en vervolgens in tweede instantie naast.
Wil nu niet al te diep in details treden.
Maar Mounir geeft wel degelijk passjes zolang de spelers maar goed vrijlopen.
Dat gebeurt heel weinig bij Ajax.

Pantelic heeft het misschien goed gedaan als aanspeelpunt.
Maar kijk bijvoorbeeld naar een Barcelona.
In de spits hebben zij ook een beweeglijke spits in de naam van Villa.
Daar hoor je niemand klagen.
Ik wil Ajax nu niet vergelijken met Barça.
Maar ze hebben wel dezelfde speelstijl. Al doet de een het veel beter dan de ander.
Dus waarom zou Mounir niet kunnen functioneren bij Ajax?

Dus Pantelic moet zich maar meer bezig houden met zijn persoonlijke prestaties.
En de rest overlaten aan Ajax.

Want ik denk dat Mounir en Suarez nog een hoop kunnen betekenen voor Ajax.
Mits ze zoals jullie aangeven weer beide in vorm geraken.
Dat zal wel gebeuren wanneer ook Suarez weer fris terugkeert van Uruguay.

Hoop jullie hiermee goed te hebben ingelicht.

15 december 2010 om 19:13

@danielalves #54
Heb al zoveel reacties van jou gelezen en daarin zit jij maar telkens El Hamdaoui op te hemelen en te verdedigen.
Wat jij klaarblijkelijk niet in wilt zien, is dat El Hamdaoui op dit moment niet bij Ajax past. Ja, het is een zeer goede speler met echte kwaliteiten maar gewoon niet geschikt voor het spel dat Ajax momenteel wilt spelen.
Frank de Boer heeft inderdaad aangegeven dat hij met Ajax het spel wilt spelen zoals dat bij Barcelona gebeurt. Maar hij heeft ook aangegeven dat dat verre toekomstmuziek is. Voordat Ajax überhaupt het spel beheerst met een bewegelijke centrumspits moet Ajax eerst leren om het spel voorin te beheersen en dat gaat gewoon makkelijker met een statistische centrumspits die kan dienen als rustpunt en aanspeelpunt. Als Ajax dat beheerst en zodoende ook de bal voorin kan vasthouden, kan langzaam overgegaan worden naar een meer dynamisch aanspeelpunt. Je moet eerste leren lopen voordat je kan rennen.

Zoals Pantelic het stelt, heeft hij gewoon gelijk: El Hamdaoui gaat meer voor eigen succes dan dat hij in teambelang speelt. En geen één speler (hoe goed hij ook is) is belangrijker dan de club. Als El Hamdaoui zijn plek niet kent dan lijkt mij het beste dat hij zijn biezen pakt en zijn heil ergens anders zoekt.

15 december 2010 om 20:06

Ja, ik vind het namelijk onterecht dat er zoveel kritiek wordt geleverd op el Hamdaoui.
Dat is de reden dat ik alleen positief over hem ben.
Mensen, vergeten namelijk wat hij allemaal heeft betekent tot nu toe voor Ajax.

Maar om op jou terug te komen,

Ik vind het gewoon onzin dat je met siem de Jong verder komt dan met el Hamdaoui.
Want hij heeft barweinig toegevoegd.
Tegen Milan 5x de bal gehad 3x geschoten.
En van die 3x heeft hij 2x de bal de stadion uitgeroeid.
1x met toeval op Bonera geschoten volgens mij en dan de goal van de Zeeuw in de rebound.
Mij gaat het meer om het feit dat Mounir het ook kan.
Dus ik vind het overbodig dat hij buiten de basis wordt gelaten.
Zelfs de Italiaanse kranten vonden het onbegrijpelijk.
Tegen Vitesse hetzelfde Siem had 2 1 op 1 kansen.
Met Mounir erbij had je gegarandeerd met 0-3 gewonnen.

Maar weet je wat,

Laat ook maar zitten, wil alleen mijn standpunt duidelijk maken.
Maar het is overduidelijk te zien dat de meerderheid niet kijkt naar wat ik te melden hebben. Het gaat ze om het feit dat ze Mounir gewoon niet mogen waarom weet ik niet.

Maar ik kan maar een ding zeggen Q_asd1975, als de Boer Mounir de komende 2 weken in de punt van de aanval laat beginnen.
Zullen heel veel mensen weer positief praten over Mounir.
Weet zeker dat hij minstens 5 goals kan scoren in die 2 weken ben er van overtuigd

15 december 2010 om 20:27

@danielalves #99
''maar ik kan maar een ding zeggen Q_asd1975, als de Boer Mounir de komende 2 weken in de punt van de aanval laat beginnen.
Zullen heel veel mensen weer positief praten over Mounir.
Weet zeker dat hij minstens 5 goals kan scoren in die 2 weken ben er van overtuigd''

Nou ik kan je nu al zeggen dat er ook nog steeds heel veel mensen niets moeten hebben van Mounir.
Bedenk ook eens even dat er nu veel mensen ontevreden zijn over de gang van zaken bij Ajax en dat terwijl Ajax niet eens zoveel achterloopt op de koplopers.
Dit betekent dat veel Ajacieden niet naar cijfers kijken of resultaten maar kijken naar het voetbal. Voetbal waar Ajax bekend om is geworden.
Bedenk ook even dat momenteel El Hamdaoui de topscorer van Ajax is maar dat zegt Ajacieden niets. Want het gaat niet om titels als topscorer maar het gaat om het voetbal.
Bij Ajax wil men een bepaald soort voetbal zien. Natuurlijk wil Ajacieden overwinningen en doelpunten zien maar niet ten koste van het spel. Ik kan me niet voorstellen dat er Ajacieden zullen zijn die bijvoorbeeld het zouden accepteren dat Ajax op de catanaccio manier haar wedstrijden wint.

Wat wil ik met bovenstaande zeggen: dat ondanks dat Mounir El Hamdaoui topscorer van Ajax is en een aantal mooie doelpunten voor Ajax heeft gemaakt hij altijd ondergeschikt zal zijn aan het voetbal en aan de club. Ook al scoort hij 10 doelpunten in de twee volgende wedstrijden maar dat komt doordat hij voor zijn eigen succes gaat en er geen voetbal wordt gespeeld volgens de Ajax filosofie dat hij van veel Ajacieden nog steeds mag vertrekken.
Op dit moment vind ik hem niets toevoegen aan het voetbal dat Ajax hoort te spelen. En ik zie het niet gebeuren dat El Hamdaoui door Frank de Boer in de punt van de aanval wordt gezet. Dat heeft Frank de Boer volgens mij al laten doorschemeren.

Btw je haalt Siem de Jong erbij maar je laat in mijn ogen klaarblijkelijk zien dat je niet begrijpt waarom Siem de Jong beter functioneert dan El Hamdaoui in de punt van de aanval. Siem de Jong heeft ook voor ruimte gezorgd voor overige spelers. Als je bijvoorbeeld in de wedstrijd tegen Vitesse keek, zag je doordat Siem uit het centrum trok dat Eriksen vrij kwam te staan en daaruit kon scoren. Bij El Hamdaoui merk je gewoon dat hij veelal de ruimtes dichtloopt en graag continu de bal wilt hebben en voor zijn eigen actie en succes gaat. Daarnaast houdt El Hamdaoui langdurig de bal vast waardoor er weinig vaart in het spel zit. Siem de Jong heeft niet de illusie dat hij de techniek beheerst om allerlei verdedigers te passeren dus die levert al heel snel de bal weer af.

15 december 2010 om 18:14

Ho Ho verklaar je eens even nader.

Arrogant? omdat hij de waarheid spreekt? het is de harde waarheid, Pantelic laat andere beter voetballen en is veel meer een teamspeler, ben je tegenwoordig al arrogant als je je mening geeft?

Overschat? Eerder Onderschat ! hij heeft zelden de complimenten gekregen die hij verdiende, hij was de ideale aanvalspartner van Suarez, hij kaatste ballen door terwijl Mounir gaat dribbelen, heeft overzicht en scorend vermogen.

Mounir veel beter en completer? Mounir is technisch veel beter en sneller, maar ik heb vaak het idee dat hij niet 100% geeft voor de club, hij loopt maar met een zoutzakken instelling op het veld, bijna plichtmatig, ik heb nooit vernomen dat hij echt oprecht voor Ajax wilde spelen, met al die pijn en moeite wou hij toch maar voor Ajax spelen.
Pantelic daarin tegen was veel meer een teamspeler, en liet andere beter spelen, Pantelic gaf tenminste 100% voor de club in de tijd dat hij hier speelde.

15 december 2010 om 18:21

Dit is echt al de zoveelste reactie die ik van jouw zie waar je zegt dat het iedereens schuld is behalve die van El Hamdaoui. Hij past gewoon niet in het systeem van Ajax op het moment. Nouwja hij past er vast wel, maar hij kan niet samen spelen met Suarez dat is dus gebleken. En dan vraag jij je af waarom wij Suarez liever zien dan El Hamdaoui? Omdat Suarez 120% geeft voor Ajax, omdat Suarez van Ajax houd en omdat hij onze aanvoerder is. El Hamdaoui daar in tegen speelt 100% voor zichzelf. Je ziet hem amper werk verrichten en behalve zijn prachtige stiftballen heb ik nog niets mooi gezien van onze Mounir. Het is zeker een goede voetballer maar hij past gewoon niet bij Ajax.

En wat Pantelic hier zegt is gewoon waarheid. El Hamdaoui is een goede nummer 9 maar gaat te veel voor eigen succes en loopt daarmee andere spelers van Ajax in de weg. Pantelic daar in tegen zette zich 100% in voor Ajax en liet andere spelers beter spelen (de Jong en Suarez). Sinds El Hamdaoui er is speelt de Jong bagger en speelt Suarez bagger. Heel Ajax speelde ineens bagger! Nu staat hij er 2 wedstrijden naast en Ajax speelt weer goed. Natuurlijk zijn er ook nog veel andere dingen gebeurt. Maar mij lijkt het toch wel duidelijk nu dat El Hamdaoui niet in het Ajax systeem past.

15 december 2010 om 18:22

Hij opent ook echt zelf zo een discussie, bij VI zijn ze ook niet gek.
Die zagen natuurlijk ook dat veel mensen vinden dat Mounir en Suarez niet zo goed samengaan en zien ook dat Ajax niet lekker draaide.
Die gaan dan op zoek naar Pantelic en leggen hem dit natuurlijk meermaals voor.

Pff wat zou ik willen dat Pantelic nog bij Ajax was. Dit jaar zie je hoe belangrijk hij was. Er is voorin nu geen aanspeelpunt. Pantelic heeft daarom helemaal gelijk, hij was dat aanspeelpunt dat Suarez nodig had, waardoor Suarez de actie kon maken. Nu heeft ie een spits naast zich staan (El Hamdaoui) die voor eigen succes gaat en zelf de actie maakt.. Was Pantelic maar gebleven..

De publieke opinie over Pantelic is gevormd door Johan Derksen die hem wekelijks de grond in boorde. Jammer dat toen heel Nederland op Hans Kraay junior na achter Derksen aan liep.

15 december 2010 om 18:14

Ja en nu zie je veel van diezelfde mensen roepen dat ze Pantelic missen. Veel Ajax supporters wilden hem steeds weg hebben want hij kon niks.
Kijk ze nu eens.
Ik heb altijd vertrouwen in hem gehad. Terrecht gelukkig. maar Derksen spreekt zichzelf nu ook alweer tegen he. Vorig seizoen voegde hij niks toe aan Ajax.....nou dat hebben we gezien. En nu was ie ineens wel bruikbaar voor Ajax volgens Derksen.

Was deze man er nog maar, geweldenaar. Hij heeft helemaal gelijk.

Helemaal mee eens! hij is een onderschatte voetballer die vorig seizoen van grote waarde was voor Ajax.

Hij heeft hier volkomen gelijk in. Met hem speelde Suarez een stuk beter en scoorde ze allebei veel doelpunten en Pantelic liet het hele elftal goed spelen onder andere de nummer tien Siem De Jong.

Hij was een goede voetballer. Maar nu moeten we niet met z'n allen gaan doen als of de successen van vorig seizoen komen door Pantelic. Hij was balvast, dat zou ajax nu nodig hebben. Maar Suarez is niet beter geworden door Pantelic. Loop de goals van Suarez maar na en je ziet dat hij ze bijna allemaal zelf heeft gecreeërd. Overschat Pantelic niet. Maar hij had dit seizoen zeker kunnen bijdragen aan het behalen van de 3e ster.

15 december 2010 om 18:23

is goed als jij de goals dan ook ff naloopt, en dan niet suarez in de gaten houdt, maar pantelic, kijk goed naar bijvoorbeeld de loopactie van pantelic, voordat de bal naar Suarez gaat.

15 december 2010 om 18:25

meestal zijn de goals gewoon een actie van Suarez die naar binnen komt en hem binnenschiet. Of een steekpass waarbij Suarez precies op de goede plek stond. Niks tegen Pantelic, goede spits. Maar we moeten niet doen alsof Pantelic de man van Ajax was vorig jaar. Hij was zeker bruikbaar geweest dit jaar. Maar nee, Pantelic is niet een speler die Ajax kampioen maakt.

15 december 2010 om 18:30

En hoe komt het dat suarez naar binnenkomt? Omdat Panteic weg liep en zo zijn tegenspeler meetrok uit die zone, waardoor er ruimte vrijkwam voor Saurez om binnendoor te komen.

En verder scheelde het anders niet veel vorig jaar met het kampioenschap

15 december 2010 om 18:38

Ik zeg niet dat Pantelic slecht loopt. Hij loopt uitstekend maar 3/4 van de goals creeërt Suarez toch echt helemaal zelf.
Nee het scheelde inderdaad niet veel met het kampioenschap, maar is dat de verdienste van Pantelic? Nee zeker weten van niet.

met dit team hadden ze bovenaan gestaan met een frisse suarez en sorry hoor maar pantelic en rommedahl had je beter kunnen houden dan mido en el hamdaoui halen mido heeft nog wel een functie maar dan had je pantelic en rommedahl nog beter van dat geld kunnen houden dan el hamdaoui kopen

stekelenburg
v.d wiel
alderweireld
vertonghen
emanuelson
de zeeuw
enoh
eriksen
rommedahl
pantelic
suarez
15 december 2010 om 18:24

Als je met Pantelic kon spelen dan moet je sowieso de Jong er in zetten. Pantelic maakt gaten en laat middenvelders mee opkomen, iets waar de Jong heel goed in is.

Ik las de tekst en ik dacht meteen aan Marko Pantelic. Ik open het en ja hoor, Marko Pantelic.
Het is raar om te zeggen, maar ik mis hem wel opzich. In het begin vond ik hem niet geweldig. Maar toen zag ik nog niet dat hij best wel belangrijk was voor dit Ajax.
Jammer dat Ajax hem heeft laten lopen. Maar zo gaat dat nou eenmaal. Met dit Ajax moet het ook kunnen.

das geen nieuws, roep ik al tijden
met el ham heeft ajax ingespeeld op een vertrek van suarez, maar niet de balvaste spits gehaald die ze nodig hebben om de zeeuw en de jong veel beter te laten spelen en de ballen vast te houden zodat niet elke bal even hard terug komt.
Ik heb vorig seizoen al vaak gezegd dat pantelic belangrijker was dan veel mensen wilden zien en hij heeft hier gewoon 100% gelijk

Pantelic mag niet blijven omdat hij te oud is. Weet je wat we doen, we halen Mido en Ooijer!

15 december 2010 om 18:24

Mido is nog maar 27 jaar.

Oke Ooijer is inderdaad te oud.

15 december 2010 om 19:16

Mido is 27 en heeft het gewicht van een olifant.
Dus hij is net zo traag en ze handelingssnelheid is net zo hoog als iemand van 40

15 december 2010 om 18:28

Te duur, niet te oud.

Hij wilde simpelweg een meerjarig contract met teveel salaris. Mido kan op dezelfde manier functioneren als Pantelic zodra hij fit en is heel wat goedkoper. Mido heeft simpelweg tijd nodig (pantelic begon ook slecht en niet fit bij Ajax) al is het natuurlijk maar de vraag of de Boer hem ook wil gebruiken.

Ooijer is een verdediger, dus staat hij buiten deze discussie lijkt mij.

15 december 2010 om 19:15

Nee, want Ajax wou 30+ers geen contracten meer geven toch?

15 december 2010 om 20:25

Nope, ze wilden 30+-ers geen meerjarige contracten meer geven. Maar alleen contracten die maar één jaar lopen.

15 december 2010 om 19:16

@ajaxmatthew #35
Pantelic mocht blijven maar kreeg alleen een één-jarig contract voorgeschoteld. Hij wilde in ieder geval een meerjarig contract hebben en kreeg die niet. Mido en Ooijer hebben ook een één-jarig contract voorgeschoteld gekregen en hebben dat wel geaccepteerd.
Zo zat het in elkaar en niet anders.

15 december 2010 om 21:42

Als je als Ajax supporter de feiten niet eens kent, kun je beter even de feiten opzoeken dan hier met een reactie komen die nergens op slaat.

Ajax wou Pantalic wel behouden. Maar omdat hij veel geld kost, op leeftijd is en een waar het voornamelijk om ging een 3-jarig contract wilde, moest hij weg.
Wat naar mijn inziens logisch is. Want als je een speler boven de 30 voor drie jaar vastlegd, die redelijk duur is, dan ben je niet goed bezig. En het past helemaal niet binnen het beleid van Ajax.

En wat betreft Mido en Ooijer. Dat snap ik al helemaal niet waarom die gehaald zijn. Veel te oud voor Ajax en stonden onder Jol alleen maar de jeugd in de weg.

Verder was Pantalic een bruikbare speler en heeft hij helemaal gelijk. Hij maakte andere spelers, voornamelijk Suarez, veel beter. Hij wilde niet zelf scoren en heeft een goed inzicht.
Als hij voor twee jaar kon tekenen of een jaar dan had Ajax zeker toegehapt.
Helaas hebben ze nu El Hamdoui gehaald, en dat blijkt een miskoop te zijn omdat hij niet binnen het systeem past. Nu moeten ze kiezen tussen twee goede en dure spelers.

Mido past nog beter in het klassieke Ajax-systeem dan Pantelic. Ik heb veel vertrouwen in Mido, al moeten er nog een aantal dingen beter.

Nu kan iedereen wel zeggen dat hij achteraf praat, maar hij heeft 100% gelijk, ware het niet dat hij een belachelijk hoog salaris vroeg en een contract van 3 jaar. Ik neem het dus op voor de leiding bij Ajax. Ze mochten Pantelic nooit een contract aanbieden voor 2 of meer jaar dus daarin hebben ze goed gehandeld. Tegenwoordig vind ik trouwens het bestuur weg moet, als je kijkt wat voor spelers er gehaald zijn i.p.v. Pantelic......

15 december 2010 om 18:28

Ooit gehoord van constructies, geef hem een contract dat automatisch met een jaar verlengt wordt als hij 2/0 wedstrijden heeft gespeeld of zo

15 december 2010 om 18:29

Moet Pantelic dat wel willen natuurlijk. En dan blijft zijn salariseis nog steeds te hoog.

Ik snap ook uberhaupt niet waarom Pantelic weg moest, te oud?(als je nog goed presteerd maakt dat niet uit, te duur? (dat is el hamdoui ook). Nu zit je met Mounir en Suarez is er niet beter op gaan spelen.
Spelers als Suarez hebben een type Pantelic nodig, een aanspeelpunt, een speler waar je combinatie's mee kan aangaan en iemand die de verdedeging afleid en iemand die een neusje voor de goal heeft.

Het was een goede speler voor Ajax en dat zou het nu ook nog zijn.

Deze randebiel vroeg een abnormaal salaris, lekker wegwezen met die gast. Plus, Jol heeft hem te belangrijk gemaakt, dat vergeten jullie. Natuurlijk was hij belangrijk, maar dat kwam omdat Jol alles om hem liet draaien en geen antwoord op zijn vetrek had. Kom op mensen, deze discussie is toch niet eens nodig... Nu Blind en de Boer het roer hebben overgenomen zie je toch dat het aan Jol lag.

15 december 2010 om 18:39

Je kunt het ook zo stellen, als Pantelic nog hier was, hadden blind en De Boer waarschijnlijk nog niet aan het roer gestaan, want dan was Jol nog steeds een goede trainer

15 december 2010 om 18:51

Ja dat is waar. Maar kom op zeg... Pantelic is geen Messi. Je mag één zo'n middelmatige spits (want dat is hij uiteindelijk wel) niet zo belangrijk maken. Dit Ajax onder de Boer vind ik een verademing. En dat zonder de 'grote' Pantelic. Jol had gewoon ééén truucje in petto en toen Pantelic weg ging raakte hij de draad kwijt. Ik ben Jol dankbaar voor het halen van de Champions League en voor die fantastische 2de helft van het vorige seizoen. Maar Pantelic is de meest overschatte spits sinds jaren. En Jol zijn magie was gewoon uitgewerkt, klaar. Je kijkt toch voetbal lijkt me? Heb jij op dit moment het gevoel dat je Pantelic nodig hebt?

15 december 2010 om 19:03

Nee op dit moment zeker niet, maar wat vorig jaar in de 2e helft had gekund, had misschien dit jaar doorgezet kunnen worden, maar ja dan denk ik misschien alleen maar aan die derde ster, en kijk ik niet naar de talenten die staan te trappelen om te spelen, want die kregen destijds weinig kans van Jol, terwijl eigenlijk, en eerlijk gezegd, deze talenten toch wel belangrijker zijn dan pantelic, maar goed alles loopt misschien toch nog goed af, misschien nog wel beter ook

En wat te denken van Siem? Sinds het vertek van Pantelic raakt ie bijna geen pepernoot meer..heeft zijn momenten maar is toch niet zo constant als de tweede seizoenshelft vorig jaar. Lijkt ook zijn vertrouwen in eigen kunnen kwijt te raken. Die kans tegen Twente laatste minuut had ie er vorig seizoen gewoon ingeknald..daar waar hij vorig jaar uitblonk in effectiviteit, heeft hij dit seizoen meer gemist dan gemaakt..

Hij heeft volledig gelijk, echte target spits die zelf overal garant staat voor 15 goals, tg niet slecht lijkt me. En hij deed voor Luis wat Mounir niet voor Luis doet maar enkel voor zichzelf, ruimte creëren.

Pff het enige wat ik niet mis aan pantelic zijn zijn praatjes. Jammer dat ie weg is, rendeerde prima bij ajax.

Als zlatan,vd vaart,sneijder,babel bij ajax waren gebleven dan had suarez ook goed gefunctioneerd...wat een stomme opmerking. Pantelic wou niet blijven omdat hij 2jaar contract wou en nu zegt hij dit.

Ik ben geen fan van Pantelic, maar ik moet zeggen dat hij eind vorig jaar goed begon te draaien. Dan vind ik het wanbeleid om hém weg te bezuinigen en daarvoor El Hamdaoui te kopen, een spits die Suárez steeds minder waard maakt omdat er totaal geen chemie is.

pantelic en rommedahl worden wel gemist dit seizoen.
Ben benieuwd hoe beide het doen in griekenland..?

Maar ja pantelic had je maar niet zo n hoog salaris moeten vragen en een contract van minimaal 2 jaar...!

15 december 2010 om 18:50

Pantelic 10 (5)
Rommedahl 7 (1)
spelen niet echt veel dus, Al heeft pantelic wel weer een leuk doelpunt gemiddelde

15 december 2010 om 21:44

Ben ik ook wel benieuwd naar het aantal assists dat hij gegeven heeft?

Want daar is hij heel belangrijk in, zoals hij zelf in interview ook al aangeeft.
En terecht ook

tja pantelic wilde een contract van 3 jaar en Ajax wilde hem maar een jaar geven. Opzich wel begrijpelijk gezien zijn leeftijd. Misschien was het goed om hem een aanbieding van 2 jaar te doen maarja dat is makkelijk praten achteraf.
Wat ik misschien wel erger vind dan het niet behouden van pantelic, is dat er bij Ajax al jaren geen zelfopgeleide spits meer is doorgebroken. Er wordt altijd wel over buitenspelers gepraat maar in het systeem van Ajax is de spits belangrijker dan de buitenspelers. Een zelf opgeleide spits zal altijd beter functioneren dan een aangekochte omdat die precies weet hoe er gevoetbald wordt. Kluivert was de laatste zelf opgeleide spits en die is 15 jaar geleden doorgebroken, dat is wat mij betreft toch te weinig.

Ik riep ooit eens dat Pantelic belangrijker voor Ajax was dan Suarez en werd voor gek verklaard. Dat Ajax slechter zou gaan spelen als Pantelic weg ging, alle ajacieden in mijn kring verklaarden me voor gek. Volgens mij heb ik het toch degelijk goed gezien Hoe speelde Siem en Suarez samen met Pandapik? Juist ja, beste doelsaldo sinds jaren!

Voor Ajax is het alleen maar goed dat dit soort maffe spelers niet meer in Amsterdam spelen. Wat denkt hij wel niet? Veel te veel salaris vragen en dan weg gaan, en nu, nu Ajax een nieuwe trainer heeft, Ajax beter wordt gemaakt begint hij te mekkeren over dingen die hadden kunnen gebeuren? Waardeloze speler+karakter. Was vorig jaar best belangrijk, maar overdrijven is ook een kunst!

Het is veel belangrijker dat Ajax verder gaat met jongens als Erikson de Jong, Suarez en eigen jeugd. Toch prachtig dat die jonge jongen tegen Vitesse uit Ajax 1 op de vleugel staat en goed speelt? Ajax moet zichzelf niet verlogenen het is prima geweest om afscheid te nemen van deze egoist! Jongens met hart voor Ajax, eigen jeugd, + de huidige selectie - Mido Ooier, Tanio, Atouba en alle andere maffe aankopen gaat Ajax suc6 opleveren!
De Boer gaat Ajax beter maken en wat nu achter de schermen gebeurd helpt zeker zodat het geen slangenkuil wordt.
Ajax hulde voor de ingeslagen wegen!

Suarez was ook vorig jaar ook vaak beter in de wedstrijden waar Pantelic niet mee deed. Met name in het begin van het seizoen vorig jaar was hij fenomenaal en toen deed Pantelic nog niet mee. Bovendien stoorde Suarez zich volgens mij regelmatig aan Pantelic.

Overhypte speler. Speelde alleen goed als Ajax ook goed speelde. Ze missen een type Rommedahl veel meer dan een type Pantelic.

15 december 2010 om 19:10

Ze missen ze allebei. Wat Pantelic hier zegt is natuurlijk arrogant, maar hij heeft wel degelijk gelijk. Suarez speelde goed omdat hij de ballen voor hem vasthield en op het juist manier op hem doorspeelde. Rommedahl kon met een snelle actie aan de zijkant, zij het een pass zij het een sprint, ook Suarez vrijzetten.

Toch denk ik dat Ajax dit jaar met de titel aan haal gaat. PSV zie ik vanaf de winterstop minder presteren en ook bij Twente zie ik een sterspeler vertrekken. Of dat nou Ruiz of Janssen is, één van de twee zie ik deze winter verkassen waardoor ook Twente een dipje zal kennen. Ik denk dat de top 5 dit jaar erg dicht bij elkaar zal eindigen maar dat Ajax dit jaar lucky zal zijn...

hij kan goed klappen en zijn duim opsteken maar voetballen kan hij niet.
hij heeft veel te veel eigendunk en verprutst veel kansen.

15 december 2010 om 19:08

Je kan zeggen wat je denk maar hij was een zeer balvaste spits die goed kaatste met zijn rug naar de goal en daarna om de middenvelders op te laten komen.

15 december 2010 om 19:11

Daarom scoorde hij vorig jaar ook maar 16x en gaf hij talloze assists. Wie heeft er bij Feyenoord vorig jaar meer dan 16x gescoord? Owja precies: niemand...

15 december 2010 om 19:17

Ik ben van mening dat bijvoorbeeld Castillion ook wel 16 keer had gescoord gezien de hoeveelheid kansen Ajax vorig seizoen kreeg. Jammer dat je over Feyenoord begint, straks komen er allerlei discussies over Feyenoord/ajax terwijl het eigenlijk over Pantelic en Suarez gaat.

15 december 2010 om 19:22

Klopt ik had me niet moeten laten provoceren door feyenordf maar kon het niet laten. Zoals de reactie boven die van hem aantoont was mijn eerste intentie dan ook ontopic te reageren maar kon het weer niet laten in te gaan op een inhoudsloze reactie...

Vergeet het Pantelic. De enige die Suarez nu beter had kunnen laten functioneren is de bondscoach van Uruguay door hem met terugwerkende kracht niet te selecteren voor de wk van afgelopen zomer.

Mensen die de tekortkomingen van de Jong, de slechte vorm van Suarez en daarmee ook heel Ajax toedichten aan El Hamdaoui bevinden zich met het hoofd in lala-land. Die zoeken gewoon een stok om Mounir mee te slaan.

Ik hoor trouwens verder ook niemand over dat Suarez Sulejmani slechter laat functioneren aangezien Sulejmani pas weer een beetje op de oude begint te lijken sinds Suarez geschorst is.

Pantelic blijft voor mij een held.
Ik kende hem niet toen hij bij Ajax kwam maar vrij snel was voor mij wel duidelijk dat hij weliswaar technisch misschien niet zo goed onderlegd was maar dat hij wel wist wat er van hem werd verlangd en daar ook goed invulling aangaf. Het werd een speler die ervoor zorgde dat het team beter functioneerde.

De kritiek die Johan Derksen uitte, vond ik ook altijd overdreven maar ja het werd toen ook duidelijk dat Johan Derksen klaarblijkelijk geen kijk op voetbal heeft die aansluit op de mijne.

Pantelic was vorig seizoen zeker een belangrijke radar in het spel dat Ajax speelde. Het verbaasde mij dan ook dat El Hamdaoui werd gehaald in plaats van een balvaste spits à la Pantelic. Natuurlijk had ik het liefst Pantelic gehouden aangezien hij al bij Ajax zat en al gewend was om met de overige Ajacieden te spelen. Een nieuwe spits zal altijd tijd nodig hebben om zich aan te moeten passen. Maar begrijpelijk als tussen speler en club geen overeenkomst bereikt wordt dat ieder zijn eigen weg gaat. Helaas heeft Ajax niet gezocht naar een speler à la Pantelic maar is op de proppen gekomen met El Hamdaoui. Natuurlijk heeft die ook zijn tijd nodig om zich bij Ajax in te passen maar gezien zijn houding en zijn kwaliteiten denk ik niet dat El Hamdaoui echt goed uit de verf gaat komen bij Ajax of dat Ajax daadwerkelijk goed gaat voetballen met El Hamdaoui in de gelederen. Pas als El Hamdaoui zich ondergeschikt maakt aan het clubbelang dan zou dat kunnen maar ik zie het niet gebeuren.

Hij zou misschien gelijk kunnen hebben, We zullen het nooit weten, want hij is er niet meer. Pantelic stelde werkelijk niks voor tegen Juventus, wie geeft de garantie dat hij er tegen Paok en Dyamo Kiev wel had gestaan? Leuk dat hij er voor zorgde dat Suarez kon uitblinken tegen Vvv, Willem II en NEC maar daar win je geen kampioenschap mee.

Hij vroeg een 3 jarig contract, Rohmedahl 2. Bij elkaar zullen ze wel een jaarsalaris van 2miljoen opstrijken, zeg dat je dan 7 miljoen betaalt voor 2 spelers die geen enkele transferwaarde meer vertegenwoordigen, en ook geen garantie bieden voor de toekomst. Misschien is El Hamdaoui niet de ideale spits maar als hij nu op de transferlijst word gezet zat hij waarschijnlijk al winst opbrengen. Dat kun je van Pantelic en Rohmedahl niet zeggen.

Jammer dat de 70th minute-sub en de wandelende kaatsmuur weg zijn, maar dat waren de beste beslissingen die het bestuur in 2010 genomen heeft. In tegenstelling tot de onzin aankopen van Jol.

“ajax is soms te veel bezig met het opleiden van spelers en het typische Ajax-spel. Maarten Stekelenburg en Gregory van der Wiel zijn wereldklasse. Maar wil Ajax kampioen worden, dan heeft het meer ervaren spelers nodig. Ja, spelers zoals ik zelf. Op basis daarvan besliste FC Twente de titelstrijd”, aldus Pantelic.

Wat een onzinopmerkingen. Ajax is de laatste jaren juist niet bezig geweest met deze zaken en gaat dat nu gelukkig meer doen. En wat voor internationale ervaring had Twente dan wel boven die van Ajax, en dat terwijl Pantelic zelf meespeelde? Nee, dat is allemaal larie wat hij zegt. Hij heeft nooit top gespeeld en had bij Ajax de mazzel dat hij vorig jaar net paste. Hij heeft het daar goed gedaan, maar moet nu niet ineens denken dat hij er verstand van heeft.

Maar wil Ajax kampioen worden, dan heeft het meer ervaren spelers nodig. Ja, spelers zoals ik zelf. Op basis daarvan besliste FC Twente de titelstrijd”, Over welke spelers heeft hij het dan bij Twente

Wat zielig eigenlijk dat een club als Ajax die top spitsen heeft geproduceerd nu Pantelic mist. Dat zegt toch meer over Ajax dan over Pantelic? Hij word alleen maar gemist bij gebrek aan beter. Deze spits is nooit Ajax waardig geweest, hij was gewoon beter dan de rest en menig verdediging waardoor hij handig was voor Ajax. Ajax moet helemaal niet afhankelijk zijn van zo'n spits. Komop zeg, we hebben het over Ajax, niet over een Willem II (met alle respect).

15 december 2010 om 19:55

Onzin en kortzichtig. Pantelic was gewoon goed in zijn rol, hij liet anderen scoren met zijn overzicht en acties. Stefan Petterson was ook niet de normale Ajax-spits, maar hij ook rendeerde bijzonder goed. Het gaat niet om de beste 11 spelers, maar om de 11 spelers, die samen het beste team vormen !

15 december 2010 om 20:08

Als je als eredivisie club zijnde wil overleven, gaat het om de 11 spelers die samen de hoogste transferwaarde vertegenwoordigen..

Pantelic was inderdaad zeer waardevol vorig seizoen.

ps. VZ, jullie hebben dit bericht goed overgenomen van een concurrent hoor

15 december 2010 om 20:15

@niekjansen

wie zegt dat ze dit hebben overgenomen? ze kunnen ook het intervieuw zelf op papier hebben gezet. wil niet zeggen dat als een andere site het eerder heeft dat het artikel ook echt van hun is.

15 december 2010 om 20:19

Nee, is niet zo. Weet ik heel zeker, precies 10 min. na plaatsing daar kwam die op Vz Heb 'm namelijk zelf geschreven voor andere site xd Vind ik trouwens wel een eer

wat is hij toch bescheiden

nee maar het is wel volkomen waar. dit is nou iemand die je een aanspeelpunt noemt. kan goed ballen vasthoeden, scoort ook veel en heeft veel assits. wat wil je nou nog meer? echt zonde voor ajax dat hij weg is....

Pantelic is geen voetballer voor Ajaks. Staat de jeugd in de weg. Hij is leuk voor NEC / Nac. Gewoon te slecht, dat mensen heb terug willen dat is echt idioot.

Het klopt inderdaad, El Hamdaoui is het type daar niet voor. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat hij niet zo'n kapsones hoeft te hebben want ik denk dat hij op een rol als Mounir zeker had gehoopt. Maar hij was al snel aanspeelpunt omdat hij het tempo niet aankon

Ik vind het jammer dat hij weg is, maar logisch gezien de nieuwe koers die Ajax aan het varen is. El Hamdaoui is natuurlijk een fantastische speler, maar niet wat Ajax echt nodig had. Beter hadden ze een type als Pantelic gehaald, alleen dan een jaar of 8 jonger.

Hij slaat de spijker behoorlijk op zijn kop.

Suarez speelde zoiezo al goed voordat Pantelic kwam, maar deed het met hem nog beter ja. Verder liet Pantelic De Jong en De Zeeuw goed draaien.
Ik baal er nog steeds van dat hij is vertrokken, want zo'n spits als Pantelic is fantastisch om in je team te hebben. Iemand die voorin de bal vasthoudt en dan of wegdraait en zelf scoort of de bal aflegt op de nummer tien. Dit seizoen is gebleken dat Ajax zo iemand mist.
Daarbij had hij hart voor de club en het voetbal. Hij ging er altijd vol voor.

Pantelic moet niet zoveel praten, Servische geldwolf dat hij is. Ajax heeft er goed aan gedaan die malloot niet bij zich te houden. Want er komt een nieuw Ajax aan en Eriksen is daar de belichaming van..

Suaréz houd van een balvaste spits zodat hij er vaak onder kan komen en kan schieten maar Pantelic maakte ook veel handige loopactie's dat zie je bij mounir en mido minder

pantelic deed niet alles en gunde niet suarez om te scoren hij wou zelf scoren kom op zeg mounir vind ik wel een beter voetballer dan pantelic suarez en mounir zijn gewoon de konings kopel als ousama van heereeveen bij ajax kwam dan zou er heel wat veranderen je kijk wat hij bij twnete deed hij scoorde met een stift en gaf 2asisten en maakte 3doelpunten

Ik denk ook dat Marko een handige kracht had kunnen zijn dit jaar, maar over 3 jaar met een hoog salaris en een niet al te ruime bankrekening bij Ajax?

........ en ik denk dat als van hanegem nog bij feyenoord speelde feyenoord kampieon zou worden.

on: ik bedoel dat is allemaal kletspraat wat heb je eraan

Ik vind de aangereikte reden van Pantelic niet opgaan: waar zat de ervaring bij FC Twente dan? Blaise N'kufo en Sander Boschker waren spelers op leeftijd, maar nationaal en internationaal hebben ze het nooit ver geschopt. Dus Twente was simpelweg een beter team over het gehele seizoen genomen, punt uit. Anders had Pantelic er wat meer moeten maken, want als we kijken naar zijn statistieken begon hij ook pas later op stoom te raken, maar heeft hij in het begin moeite gehad zijn draai te vinden. Dat, terwijl het gloednieuwe team van Twente wél er in één keer stond: Ruiz, Stoch, Brama was nog jong), Douglas, Rajkovic; allemaal talentvolle broekies net als bij Ajax. Dus deze Servische vlieger gaat niet op mijns inziens en de heer Pantelic doet zichzelf iets teveel eer aan.

misschien een beetje egoistisch maar hij heeft wel gelijk. hij was een goede aanspeelpunt. hij kon de bal ook wel vas houden. en goede passes geven op de vleugelspelers. maar nou te zeggen van dat hij nog bij ajax speelde en dan dat suarez beter ging voetballen. nee.. hij was gewoon oververmoeid. nu hij ff op vakantie is geweest. en weer zijn ritme opgaat bouwen kunnen we denk ik wel weer genieten in februari van zijn akties

16 december 2010 om 19:08

Suarez is gewoon individueel een goede speler, of hij nou Pantelic bij zich heeft of El Hamdaoui.
Het was gewoon zo dat Pantelic de bal weer teruggaf, El Hamdaoui speelt zelf verder.
Ik denk dat we met El Hamdaoui meer kanten op kunnen dan met Pantelic.

toch denk ik niet dat pantelic gelijk heeft Als je namelijk kijkt hoeveel kansen suarez krijgt die hij er vorig jaar gewoon ingeschoten had, dan denk ik suarez ongeveer weer evenveel doelpunten had kunnen maken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren