Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alderweireld opgetogen met De Boer: ‘De training is weer des Ajax’

Laatste update:

Onder nieuwbakken trainer Frank de Boer won Ajax woensdagavond met 0-2 bij AC Milan. Eén van de doelpunten, een prachtige knal in de kruising, kwam op naam van Toby Alderweireld. De Belg was erg blij met zijn treffer en verklaart nog nooit zo’n doelpunt te hebben gemaakt. “Op het moment zelf gaat er niet veel door je heen. Maar het doelpunt op zich maakt het wel mijn mooiste doelpunt ooit.”

/

“Het is vreemd als een trainer weggaat. Je hebt anderhalf jaar, iedere dag, met elkaar samengewerkt aan een doel”, blikt Alderweireld via de officiële kanalen van de Amsterdammers terug op de periode onder Martin Jol. “Met de nieuwe trainer moeten we weer vooruit kijken. Als je nu naar de training kijkt zie je dat het des Ajax is. Zeker als je de jeugd hebt doorlopen is het een veilig en prettig gevoel.”

“Iedereen had het gevoel alsof het een nieuwe start was’’, vervolgt de verdediger, doelend op het treffen met AC Milan. “De trainer gaf duidelijke instructies over wat we moesten doen en dat is wel prettig. Ik was vooral blij dat we over de hele wedstrijd gezien goed hebben gevoetbald. We kunnen fantastisch voetballen en dat moeten we blijven laten zien.’’

Zondag staat er weer andere koek op het menu: van Milaan naar Arnhem, waar Vitesse de tegenstander is. “Maar dat betekent niet dat we makkelijk van Vitesse winnen. We moeten dezelfde inzet en concentratie tonen zoals in Milaan”, besluit Alderweireld.

Andre Ooijer hoeft door de komst van Frank de Boer niet meer te hopen op een basisplaats

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tegen ADO vorig seizoen raakte hij hem trouwens ook aardig!

10 december 2010 om 16:54

Valt me wel op dat de centrale verdediger van Ajax een goed schot in de benen hebben. Toby en Jan kunnen die bal strepen als de beste.

10 december 2010 om 17:08

En doen dat eigenlijk te weinig.. Ik kan me twee schoten van Alderweireld herinneren en die zaten er allebei schitterend in. Ik hoop dat beide spelers onder de Boer meer vrijheid krijgen om in te schuiven want (zie Granqvist, Pique) dat is echt een wapen.

Ook Vertonghen heeft zo'n geweldig schot inderdaad. Als centrale verdediger laat hij dat niet echt meer zien, maar ik kan me een wedstrijd tegen NAC (meen ik, of misschien Vitesse herinneren) die we met 0-3 wonnen en waar Vertonghen tweemaal scoorde omdat hij met die grote passen het hele veld overstak en de bal in de goal knalde. Dat wil ik meer zien, daar kan ik zo van genieten.

10 december 2010 om 17:26

Toen speelde hij ook nog niet centraal achterin, dat was nog een wedstrijd onder van Basten als ik me niet vergis.
Onder Jol is hij pas daar pas vast geposteerd geworden, onder van Basten speelde hij geregeld nog wel eens linksback of linkshalf.
En als linkback/half heb je gewoon meer vrijheid om mee op te stomen daar waar je achterin gewoon heel wat beperkter bent.
Hoe dan ook Vertonghen laat die ''streep'' van hem in zijn vrije trappen nog zeer geregeld zien dacht ik zo.

10 december 2010 om 17:39

Het kan zeker een wapen zijn, wanneer De Boer dit duidelijk maakt aan de spelergroep. Vooral als je met Enoh speelt, is het af en toe goed om één van de centrale verdedigers op te laten komen, waar Enoh die plek over kan nemen. Zo krijg je meer opbouw via het midden en meestal sticht dit verwarring bij de tegenpartij. De meeste spelers zijn zo gefocust op het dekken van hun man, dat wanneer er ineens verandering in de positionering van de spelers komt, ze gaan twijfelen om met hun man mee te lopen of in de bezetting te blijven staan.

Het is een theorie, die ik afgelopen wedstrijden licht terug zag, waar Enoh het gat opvulde voor een opkomende centrale verdediger. Dit was echter zo spondarisch, dat het nauwelijks noemswaardig is. Daarom zou het goed zijn wanneer De Boer hier op gaat trainen. Maar ik ben ook niet bang dat er onder De Boer de nodige veranderingen doorgevoerd zullen worden. Laten we hopen dat de goal van Toby Alderweireld de opmars is van een fris en geconcentreerd Ajax is!

10 december 2010 om 17:55

Ze moeten nu het lef krijgen om om beurten in te schuiven. Zoals Heitinga dat in zijn laatste seizoen ook vaak met succes deed. Zo kan je ook goed druk houden op een tegenstander, maar dat weten De Boer en Blind nog wel uit de tijd dat ze samen in het centrum stonden.

10 december 2010 om 18:56

Inderdaad, in verdedigend opzicht heeft Ajax niks te klagen qua begeleiding van de spelers. Ik ben blij met de filosofie van De Boer en ik hoop dat de ledenraad ook onder handen genomen wordt. Je ziet dat deze spelersgroep zoveel potentie heeft en dat ze veel kunnen bereiken. Hopelijk gaat het onder De Boer er ook daadwerkelijk uitkomen.

''we moeten dezelfde inzet en concentratie tonen zoals in Milaan”, besluit Alderweireld.''

Ik vraag mij dan af: Speelden jullie onder Martin Jol dan niet met 'dezelfde inzet en concentratie'

10 december 2010 om 16:29

Als je de wedstrijd tegen NEC had gezien, dan had je je dat niet hoeven afvragen. Blijkbaar liep het niet meer tussen de spelersgroep en Jol. Wellicht dat de (vermeende) ruzie tussen Blind en Jol daarbij ook een rol heeft gespeeld. Het is allemaal nattevingerwerk, maar tegen NEC kon je zien dat er iets goed fout zat in de ploeg.

10 december 2010 om 16:32

Tegen nec was het echt bedroevend. Dat het niet loopt is één, maar dat wil niet zeggen dat je niet met inzet speelt. Zondag wordt het de eerste test van F. de Boer. Misschien kan hij zich manifesteren als de messias van Ajax. Is er een 2de Guardiola in de maak?

10 december 2010 om 16:39

De eerste test? Milaan was dus geen test, maar gewoon een tussendoortje voor 8 ton? Juist ja...

10 december 2010 om 16:33

Nou op het laatst was inderdaad duidelijk te zien dat ze dat niet meer deden.
Jol had het misschien bij een aantal spelers verbruikt. Ik denk ook bij Alderweireld die ineens op de bank moest plaats nemen ten faveure van Ooijer, en Ooijer speelde nou ook niet bijster goed.

10 december 2010 om 16:33

Het probleem onder Jol was, afgaande op reacties van onder andere Eriksen en Alderweireld, dat Jol geen duidelijke instructies gaf voor het duel in te gaan.. Als je dus niet precies weet wat je taak is, bijvoorbeeld aan de zijkant staan en enkel naar binnen komen wanneer je aan de bal komt, dan kan je deze dus ook niet uitvoeren. Als 11 spelers dit hebben, loop je elkaar dus veelal in de weg. Zeker als de snelheid van het spel hoger ligt, zoals dus bij topvoetbal. Je raakt geirriteerd en je concentratie zakt weg, automatisch gevolg is dat je je niet meer 100% kan inzetten.

Alderweireld, wat een prachtige goal was dat zeg

10 december 2010 om 16:35

Inderdaad wat een goal zeg. Alderweireld mag vaker meekomen naar voren.

10 december 2010 om 17:07

@galactico,

Blijkbaar speelden ze niet met dezelfde inzit en concentratie bij Jol.
Dit vind ik toch de meest komische quote uit dit stukje:
“De trainer gaf duidelijke instructies over wat we moesten doen en dat is wel prettig''
Net alsof Jol ze het veld in heeft gestuurd: Jongens, doe maar waar je zin in hebt, kijk maar wat het wordt en als je af en toe een actie kunt maken en een doelpuntje doe je best.

10 december 2010 om 17:14

Hahaha! Inderdaad. Maar VDV zei laatst in de VI dat de coach van Tottenham Hotspur ze het veld opstuurde zonder instructies, alleen met: 'enjoy the game guys'. Nou en waar was Jol ook werkzaam...? ........ Juist

10 december 2010 om 18:11

Het verschil is alleen dat Redknapp het wel goed doet met Tottenham :-)
Maar ik hoorde inderdaad dat het wel vaker gebeurt in Engeland, dat ze als kippen zonder kop het veld op gestuurd worden. Nouja geef mij maar een coach die zelf een tactisch plan uitstippelt en precies weet wat ie wil.
Je kunt spelers toch niet zelf laten beslissen waar ze spelen en wat ze doen? Uitzonderingen daargelaten, sommige spelers hebben niet echt coaching nodig. Sommige hebben meer voetbalverstand dan de coach zelf (cruijff was denk ik wel n mooi voorbeeld).

Ik denk dat Alderweireld zich fantastisch zal ontwikkelen onder Frank de Boer. Frank de Boer is een trainer die spelers individueel beter maakt. Hij geeft aan wat ze fout doen en laat ze daar extra op trainen met de daarbij horende trainer. Aangezien hij zelf een topverdediger was zal hij de verdediging onder zijn eigen hoede nemen.

10 december 2010 om 19:02

En dat weet jij al na 1 wedstrijd. Is toch wel knap. Marco van Basten was een top aanvaller maar heeft nog nooit iemand beter gemaakt. Laat hem nou eens eerst aan het werk gaan en zichzelf bewijzen. Heb zelf best wel vertrouwen in Frank de Boer op basis van zijn persoonlijkheid maar eerst bewijzen en dan mag je hem daarna de hemel inprijzen maar niet op voorhand. Dit is helaas de fout die bij Ajax constant gemaakt wordt. Als iemand de bal 3 meter rechtuit kan trappen dan wordt er gedacht dat ze de nieuwe Messi in huis hebben. Wanneer de Boer echter van Vitesse verliest dan kan hij er gelijk ook helemaal niets van volgens de Ajax redenatie.

10 december 2010 om 19:07

Misschien volg ik de A1 van Ajax al langer dan vandaag en zie ik daar dat spelers onder zijn hoede aanmerkelijk beter beginnen te presteren? Eriksen is daar een voorbeeld van, hij deed het vorig seizoen bij de B1 prima en mocht naar de A1. Onder Frank de Boer excelleerde hij met veel prachtige doelpunten en assists.
Ook Jody Lukoki speelt aanmerkelijk goed en gaf de boer daar ook de credits voor, kan het stukje alleen niet meer vinden. Daarnaast hebben we Klaassen en Bouy nog.
Natuurlijk is het de jeugd en betekent dat ook niet alles, maar het is in ieder geval een goede voorbode. Ik ben benieuwd.

Ik vind het wel jammer dat je meteen alle Ajacieden over één kam scheert. Van mij heeft Frank de Boer al het vertrouwen, al verliest hij nu 5x achter elkaar.

Als Ajax constant op balbezit speelt, dan winnen ze daar simpel. Maar dan moet dat ook gebeuren, lekker balbezit houden, rond tikken en hoppa toeslaan. (zie Barca), dat is waar ze naar toe moeten werken en dat begrijpt de Boer dan ook volledig.

Het ziet er alweer prima uit voor Ajax, het kan snel gaan. Nu ook vasthouden en daarin met het bestuur van Ajax ook een grote rol in spelen, ik zou zeggen luister naar Cruijff en alles komt goed.

Wat een onzin al deze berichtgeving rondom Ajax. Tegen een inspiratieloos Milan hebben ze het prima gedaan. Alderweireld mag blij zijn dat hij speelt; is gewoon een hele matige verdediger. Typisch Amsterdams om nu meteen weer hoog van de toren te blazen. Wanneer je met een middenveld als Zeeuw, Enoh en Eriksen blijft volharden ga je hoe dan ook tegen pak en beet Excelsior en NEC dure punten verliezen.

10 december 2010 om 16:31

ze speelden 180 graden anders dan onder jol, er zat weer voetbal in de ploeg, dus sociofan, je hebt helemaal gelijk.

10 december 2010 om 17:01

Daarbij is Alderweireld alles behalve een matige verdediger. Die jongen is pas 21 jaar en er zit nog veel potentie in voor verbetering. Hij is zelfkritisch en weet waar hij aan moet werken. Daarbij is het een hele sympathieke speler en draagt aanvallend/opbouwend zijn steentje ook bij. Samen met Jan heeft hij afgelopen seizoen in de tweede seizoenshelft vrijwel niks weggegeven en dat doe je niet zomaar. Deze jongen kan echt wel wat. Hij heeft alleen het vertrouwen van de trainer nodig en moet wedstrijden spelen, dan groeit hij nog eens uit tot een ware topper.

10 december 2010 om 17:35

Ik vind het anders 1 van de grootste verdedigende talenten in de eredivisie, op de positie van centrale verdediger misschien wel het groostste talent. Hou wel even in gedachten dat dit pas zijn 2e seizoen in de basis is enhij nog jong is voor een verdediger

Oke, nu wordt het voor mij als Ajacied ook een beetje teveel van het goede qua Ajax artikelen.....

Ontopic: tja, als je uit de Ajax jeugd komt en je krijgt een trainer die zelf is opgegroeid met de ajax stijl, dan is het logisch dat hier een stuk herkenbaarheid bij komt kijken!

10 december 2010 om 16:35

Eens, met beide punten. Echter over dat laatste, ik vind het belachelijk hoe sommigen in de media overkomen. Wellicht is het uit verband gerukt, maar Alderweireld en Eriksen trappen vrolijk Martin Jol nog dieper in de Amsterdamse stront. Zijn imago was al niet zo goed, en deze twee jonge spelers hebben er volgens mij geen weet van wat ze kunnen doen met zo'n gozer. Lijkt me niet prettig om als trainer te lezen hoe je ex-ploeg je opvolger wél waardeert.

10 december 2010 om 16:38

Klopt. Hoewel ik me afvraag of alle reacties eerder uiterst positief bedoeld zijn richting De Boer, als bedoeld als natrappen tegen Jol.

De voetballerij leeft vaak in de waan van de dag he! Je bent zo goed als je laatste wedstijd.

10 december 2010 om 16:57

Ik denk beiden, gezien Alderweireld en Eriksen onder Jol sporadisch aan de bak kwamen dit seizoen terwijl De Boer meteen zijn geld zet op deze twee spelers in zijn vuurdoop-wedstrijd. Maar je hebt gelijk hoor, de waan van de dag regeert.

We gaan het zien of dit een puur schokeffect was of dat Jol echt totaal niets kan als trainer en De Boer natuurlijk een goede trainer is. In ieder geval is het natuurlijk goed dat men weer terug gaat naar de basisprincipes binnen de club. En achteraf is de keuze voor Jol dus ook lachwekkend geweest welke natuurlijk niets heeft met de Ajaxprincipes. Hoop voor Ajax dat ze nu eindelijk eens leren van dit soort fouten...

Voorspel niks goeds voor ajax. Het is nu allemaal geweldig enzo van milan gewonnen. Ajax is terug etc. Met Jol was iedereen ook blij. Als ajax derde wordt moeten ze al blij zijn. Twente en PSV zijn gwn stuk verder. Mocht Luiz suarez vertrekken en Vertonghen dan zie ik het somber in vooral in de toekomst. Mounir wordt gewoon als vuil behandelt terwijl hij redelijke cijfers heeft.

10 december 2010 om 16:37

Bedankt Jomanda

Als Afellay, Dsudszak , Toivonen en Reis vertrekken zie ik het ook somber in voor Psv, en als Ruiz, Janssen en Douglas vertrekken bij Twente zie ik het ook somber voor Twente in.

10 december 2010 om 16:48

ik weet nog goed 2 jaar geleden iedereen zei niemand kan elia en arnautovic opvangen,
En ja hoor twente doet het,
dus munsterman weet er heus wel raad mee hoor met dat geld van hun

daar ben ik absoluut niet bang voor..

10 december 2010 om 16:52

En toen Huntelaar,sneijder,van der Vaart,vermaelen Babel, Grygera , Chivu, Trabelsi , Maxwell weg gingen zeiden ze dat ook over Ajax.

10 december 2010 om 17:10

Uuuuuuuuuuh, als Bahai, Leerdam, Tomasson, Cisse, De Cler, Bisewar...vertrekken....dan zie ik het positief in...

Kan de Kuip mooi Koevermans of Ambrabat halen...

10 december 2010 om 17:10

Tja, als je de wedstrijden ziet, zie je ook hoe geweldig goed ze dat bij Ajax hebben opgevangen.

10 december 2010 om 19:40

Whahah kijk wat er in de plaats is gekomen?

enoh een lachertje
de zeeuw nog niet zo heel goed
lindgren bakt er ook niet zo heelveel van
sulejmani ook niet maar laatste weken iets positiever

jongens pas op voor mido :D

10 december 2010 om 16:45

PSV en FC Twente een stuk verder? FC Twente is volwassener maar PSV in mijn ogen niet.
PSV is enorm afhankelijk van Afellay en Dzsudzsak die elke aanval opzetten en hebben het vaak moeilijk met bijna elke tegenstander en pas als de tegenstander rood krijgt (wat erg vaak gebeurd) loopt PSV uit naar zeer geflateerde zege's

Waarom wordt Mounir als vuil behandeld? omdat meneer een keer op de bank moet beginnen?
Wat overigens zeer terecht is omdat hij al weken zonder enkele inzet speelt.
Hij heeft redelijke cijfers maar je moet ook naar het spel kijken, hij doet veel te veel alleen, is geen aanspeelpunt en elke vlot lopende aanval wordt afgebroken door El Hamdaoui omdat hij in plaats van doorkaatst zelf wil gaan dribbelen.

10 december 2010 om 17:08

Nouja als je 1-1 tegen NEC thuisspeelt en 5 punten achterstaat ben je zeker net zo ver als Psv! En nee Ajax is totaal niet afhankelijk van Suarez, mindere weken voor Suarez Ajax speelt minder. En PSV vaak moeilijk met de tegenstander voordat de tegenstander rood krijgt? Je krijgt het meestal ook minder moeilijk als je met een mannetje meer speelt, vrij logisch.

10 december 2010 om 17:22

Jij begrijpt er duidelijk niet veel van he?

PSV staat misschien wel 1e door de vele goals maar ze scoren zo veel omdat ze vaak tegen 10 man kwamen te staan, even wat voorbeelden :
PSV - Feyenoord 10-0, dat was het nooit geworden als Feyenoord met 11 bleef.
PSV - Graafschap 6-0, Graafschap kreeg al binnen 10 minuten rood waardoor je als underdog natuurlijk al hebt verloren.
PSV - Heracles 5-2 , zeer geflatteerd er waren er nooit 5 gemaakt als Heracles met 11 bleef.

PSV heeft daarmee een beetje mazzel maar spelen in mijn ogen alles behalve overtuigend, ik vind FC Twente veel overtuigender die zijn als enige ploeg van de Eredivisie niet afhankelijk van 1,2 of 3 spelers.

10 december 2010 om 17:43

Vertel jij mij is wat ik niet begrijp?
Ik zeg net in mijn vorige reactie dat het makkelijker word (logisch toch) als je met een mannetje meer komt te staan. Dan hoor je ook als een club als PSV ze ook van de mat te tikken. Is geen schande aan als je je tegenstander overklast als die met 10 man staan ofwel? Dat hoor je te doen. En als je de wedstrijden van afgelopen weekend hebt gezien, zie je ook dat Twente weldegelijk afhankelijk was van 2 vrijetrappen van een of andere Theo Janssen.

10 december 2010 om 20:34

Ben erg blij dat jij het wel allemaal begrijpt.

Natuurlijk staat PSV momenteel 1e doordat ze alleen maar geluk hebben gehad en veel van zijn wedstrijden geflatteerd gewonnen hebben. En ik moet natuulijk niet vergeten dat PSV bijna al z'n wedstrijden tegen slechts tien man hoefde te spelen. Ohh, er komt trouwens ook nog bij dat PSV slechts 2-3 goede voetballers in zijn team heeft waaralles om draaid, de rest is brandhout.

Ben voor jou blij dat jou Ajax over een selectie beschikt met op iedere positie minimaal één topper, zijn wedstrijden overtuigend wint waar dan ook nog eens de klasse van af druipt, en jullie zijn zeker niet afhankelijk van 2-3 spelers.

Kijk je ook wel eens wedstrijden? Of lees je alleen voetbalzone en teletekst?

10 december 2010 om 20:55

Waarom altijd dat gezeik over Psv?

Omdat ze vaak winnen van een team met 10 spelers?
Dat hoort gewoon zo en zal ook wel een terechte kaart zijn.

Weet je wat niet hoort?

Verliezen en gelijk spelen tegen teams met 11 man.
En ik bedoel Ajax omdat over het algemeen, het Ajax supporters zijn die zulke reactie's neerzetten tegen Psv. En als je iets over Ajax zegt ben je gelijk een Ajax hater. Ze hebben eindelijk weer eens gewonnen en ze denken dat ze de wereld kunnen veroveren.

Maar vind deze reacties niet raar omdat ongeveer 50 procent van VZ voor Ajax is.

Verder zal ik hier maar niet op ingaan maar als bij Ajax : Stekelenburg, Alderweireld, Ericsen en Suarez vertrekken ziet het er al helemaal niet best uit voor Ajax.

Ik schrijf dit niet omdat ik een Ajax hater ben, want ik vind het zelfs nog een mooie club met een mooi elftal met goede spelers over alle linies. Ajax supporters nog gefeliciteerd met jullie 0-2 overwinning in het San Siro.

10 december 2010 om 17:07

Twente is inderdaad op dit moment wat verder dan Ajax, Twente heeft momenteel gewoon het beste team van Nederland.. PSV doet het niet slecht natuurlijk, staan niet voor niks bovenaan, maar het zou mij erg verbazen als ze daar aan het eind van de competitie nog steeds staan, het is een ploeg met een matige keeper, matige verdediging, redelijk middenveld, goede voorhoede.

Jol zat er waarschijnlijk ook nooit bovenop. Hij gaf opdrachten en die deden ze dan. BIj wedstrijden staat hij misschien 1 keer op en als het niet loopt coacht hij niet. Denk dat hij het daar over heeft. Dingen overbrengen zal er ook wel bij horen. Deze selectie heeft veel sturing nodig iets wat jol niet gaf. Ben positief verrast met de werkwijze van de boer. HIj stuurt ze. Heeft een heldere visie en als je de, al zijn het een paar, trainingen ziet. Zie je hem vol passie alles uitleggen en veel aan positiespel doen. Ga zo door!

10 december 2010 om 17:35

Dus omdat Jol niet vaak opstaat is het geen goede trainer? Volgens mij zal Van Marwijk ook voornamelijk in de dugout afgelopen WK, terwijl andere trainers gek stonden te doen en dugouts kapot aan het trappen waren.

Jol was een prima trainer, maar het liep niet meer. En daar heeft hij geen antwoord op weten te vinden. Dat is jammer, want het was een goede coach voor Ajax.

10 december 2010 om 17:44

euhm ja eigenlijk wel ja. Jol coacht niet. Iets wat een jonge ploeg toch vooral nodig heeft. Ze kwamen vaak in de problemen en jol zei niks. Dat is toch kwalijk. Ik heb het over ajax en niet over het nederlands elftal. Maar als je er toch over begint. Het nl elftal heeft niet zoveel coaching meer nodig. Het is een ouder elftal met goed ingespeelde spelers die eigenlijk alles winnen. Ajax is alles behalve dat dus moest hij ze meer coachen. Schoppen tegen een dugout heet geen coachen.
Hij durfde suarez ook niet op ze flikker te geven. Prima vind ik ook niet ajax waardig. HIj had gekke inkopen ook el ham ja. want die passte niet. En hij had geen systeem. Met pantelic en rommedahl liep het beter maar dat heeft het bestuur verpest. Maar alderweireld zegt nu ook dat de trainingen weer des ajax zijn en andere gaven aan dat hij er echt op zit. Iets wat jol niet deed. En kijk gelijk naar AC milan.

10 december 2010 om 17:56

Wat ik wil zeggen is dat ik Jol een prima coach vind. Een slechte coach had Ajax vorig jaar niet zo goed laten spelen. Alleen hij kreeg het niet voor elkaar Ajax weer op de rails te krijgen als het minder ging. Dat komt oa door een verkeerde speelwijze. De Boer doet de 'ajax' speelwijze en het gaat beter lopen. Jol is wel een goede trainer maar misschien niet voor Ajax. Want hij is een coach die geld wil uitgeven, en dat was er gewoon niet. Maar een slechte coach vind ik het niet.

Oftewel Jol was geen Ajax coach...
Ben altijd benieuwd of spelers wel doorhebben wat voor indruk ze met zulke uitspraken achterlaten na een trainingswissel. Ze hebben misschien wel gelijk en waarschijnlijk bedoelen ze het misschien goed, maar eigenlijk geven ze totaal onnodig een sneer na aan de vorige trainer.
Zulke uitspraken voegen eigenlijk niets toe en hebben ook geen bestaansrecht eigenlijk als je maar 4x met elkaar hebt getraind en maar 1 wedstrijd hebt gespeeld.
Niemand wordt hier geloofwaardiger door. Presteer maar eerst een paar wedstrijden goed en dan zien we vanzelf of het des Ajax is.

10 december 2010 om 17:10

was het wel een Ajax coach dan met zijn manier van voetbal en spelopvatting en met zijn trainingspak op de bank.............nee nee nee dat is niet des Ajax!

Beetje moe van de Ajaxposts vandaag! Laat ajax toch eens bekomen van alle heibel van de afgelopen dagen! En niet elke mening op voetbalzone te plaatsen!

De Boer moet gewoon gewoon zorgen dat of Alderweireld of Verthongen als het kan(best vaak imo) doorschuift naar het middenveld. Bij Jol bleven ze vaak beide achterin zelfs als de tegenstander maar met 1 spits speelde.

Denk dat het zeer goed is voor Ajax dat Jol weg is. Frisse wind door de club. Met Frank de Boer hebben ze iemand met een clubhart in huis, die denkt in het belang van de club en niet iemand die alleen maar denkt aan zichzelf (en zijn bankrekening).

Martin kan gerust weer bij een andere club aan de gang met zijn motto:
''me, myself and Cock''.

en verklaart nog nooit zo’n doelpunt te hebben gemaakt.

Ik vond die tegen Ado ook wel aardig hoor...

Deze snotneus zit net zelf pas bij de selectie. Hoe weet hij nou wat des Ajax is, neem aan dat hij vroeger bedoelt? de afgelopen 7 jaar of misschien wel langer is ajax in NL een goede nummer 2 of 3, en europees een subtopper dusja....

10 december 2010 om 17:21

Wat kan jij slap lullen zeg, Ajax heeft in de afgelopen vijf jaar twee keer het kampioenschap op een haar na gemist. Europees is het al jaren geen subtopper meer. Bovendien hoef je geen raketgeleerde te zijn om te weten dat snel combinatievoetbal over de flanken met behulp van een inschuivende voorstopper en een regisseur op tien ''des Ajax'' is. Zeker als je zo hebt leren voetballen in de jeugdopleiding. Bovendien was Toby vorig seizoen basisspeler, nu ook weer. Dus nét kijken?

'' verklaart nog nooit zo’n doelpunt te hebben gemaakt''
Nou tegen Ado uit vorige jaar had hij ook zo'n mooi doelpunt misschien iets dichterbij maar wel even mooi

10 december 2010 om 17:31

Hij bedoelt met name in zo'n mooi en groot stadion als San Siro.als je in het Ado-stadion scoort dan ben je wel blij maar niet zo blij als in het San Siro.

Maar het waren beide mooie doelpunten.

10 december 2010 om 18:28

Dat moet hij dat er bij zeggen .
Maar als je even meedenkt en niet naar de omgeving kijkt zijn het beide goals hetzelfde, 2 geplaatste schoten in de kruising .

10 december 2010 om 21:03

Toch vind ik die in Milan mooier,hij stond aan de linkerkant en schoot hem pardoes in de linkerkruising.
Laten we er geen issue van maken,het zij allebei mooie doelpunten in de kruising..

Ik vind dit altijd zo'n dom gelul net nadat er een nieuwe trainer is. ''ja de training is weer des Ajax.'' Ga toch weg, zorg er nou eerst maar voor dat de resultaten ver verbeteren, want Ajax staat nog wel 5 punten achter op PSV en Twente.

10 december 2010 om 20:37

Kijk eindelijk een ajaxcied die het begrijpt!

Alsof alle problemen met de nieuwe trainer opgelost zijn.

10 december 2010 om 20:59

Iedereen geeft toch zijn eerste reactie op een nieuwe trainer en de bijbehorende nieuwe trainer? Dit is toch hartstikke normaal? Als de trainingen van Jol in negatieve opzichten anders was dan die van De Boer, dan mag dit toch naar buiten worden gebracht? Of moeten ze nu eerst vijf weken de mond houden voordat ze een mening mogen geven?

Als ze tegen Vitesse verliezen dan is het eigenlijk voor niets geweest...
Was de training van Jol dan niet 'des Ajax'???

10 december 2010 om 18:30

Nee als je goed nadenkt is Jol een andere trainer die niet echt van aanvallend voetbal houdt dat zag je ook bij zijn vorige club .
Frank de Boer is toch een Ajacied in hart en nieren en die kent de Ajax-filosofie wat Cruijff altijd zegt. Frank de Boer doet veel positie spellen wat Jol wellicht niet al te vaak deed.

10 december 2010 om 21:04

Oke maar wat deed Jol in de 2e seizoenshelft dan ?
Speelde hij verdedigend ?
Nee,toch niet hij speelde aanvallend als nooit tevoren,en dat betaalde zich uit met vele doelpunten..

10 december 2010 om 21:44

Het gaat niet om de 2e seizoenshelft maar over de laatste maanden .
Misschien heb je geen Eredivisie live maar de is de positiespel toch wel matig omdat de middenveld niet genoeg beweegt .
Maar daar komt wellicht verandering door de komst van De Boer

Wat mij sinds het vertrek van Jol is opgevallen is dat geen van de spelers zijn vertrek echt betreurt. Aangezien ik geen Jol fan ben snap ik dit best. Wat ik echter niet begrijp is dat niemand kennelijk zijn mond open heeft gedaan. Daar waar mensen als Vertonghen en de Zeeuw voor ieder wissewasje iets te vertellen hebben in de media, volgens mij staan ze meer voor de microfoon als op het trainingsveld, heb je ze hier nooit over gehoord net zoals de andere spelers. Denk dat hier ook een deel van de problemen liggen. De spelers groep ontbeerd krachtige karakters die de boel op sleeptouw nemen. Suarez steld als aanvoerder ook niet echt wat voor. Is aanvoerder om hem te pleasen maar niet omdat hij een echte leider is. Dit zou wel eens het lastigste probleem voor Frank de Boer kunnen worden.

Zo langzaam aan komen er geluiden naar buiten over het ongenoegen onder Jol.
Frank zou dus duidelijke opdrachten gegeven hebben aan de spelers- Jol dus niet, de trainingen zijn weer des Ajax- bij Jol was het dus van alles wat en met Frank kunnen ze weer vooruit kijken waar ze bij Jol alleen maar achterom keken?!
Ik vind het niet verstandig dat ze dit uitspreken zo snel naar een trainerswissel. Vind het sowieso nooit goed om na te trappen.
Zondag staat Vitesse te wachten en die beginnen te draaien en Ajax heeft alleen vertrouwen weten te tanken uit de wedstrijd tegen ( het al geplaatste) Milan.
Voor het Nederlandse voetbal zou het mooi zijn als er weer een topper aansluit en voor Ajax is het mooi dat er weer Ajax uitgestraald wordt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren