Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Maza wil vertrekken bij PSV: 'Ik voel me geen deel van het elftal'

Laatste update:

Francisco ‘Maza’ Rodriguez wil in de winterstop vertrekken bij PSV. De Mexicaanse verdediger is zijn basisplaats in Eindhoven kwijtgeraakt en wil daarom terugkeren naar zijn vaderland. Cruz Azul zou geïnteresseerd zijn: “Dat is erg vleiend en ik sluit een transfer niet uit”, zei Rodriguez tegen het Mexicaanse Record. Zijn contract loopt in de zomer af.

/

Als het echter aan de verdediger ligt vertrekt hij al volgende maand uit Nederland. “Ik wil vertrekken want ik voel me niet langer deel van het elftal, en dat doet pijn”, zei Rodriguez, die dit seizoen negen competitiewedstrijden speelde. “Ik heb hier meerdere keren met de coach over gesproken, maar ik heb geen reden gekregen waarom ik niet speel.”

De 56-voudig international is bezig aan zijn derde seizoen in het Philips Stadion en moet dit jaar het duo Wilfred Bouma/Marcelo voor zich dulden. Vorig seizoen kwam Rodriguez nog tot 29 competitiewedstrijden; het jaar daarvoor stopte de teller bij negen duels. Voor zijn komst naar Nederland speelde Rodriguez in eigen land voor Chivas Guadalajara.

Maza hoort in de basis bij PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zeg verkopen en Bruma als vervanger halen! En dan in de zomer maar verder kijken..

8 december 2010 om 23:15

haha, bruma halen als vervanger... denk je dat chelsea een van hun talenten zomaar even naar psv laat gaan?

8 december 2010 om 23:17

Waarom nou weer die overschatting, Bruma is voor Chelsea niet meer dan een talent die vooral het mooie weer maakt bij de reserves en de League Cup.

8 december 2010 om 23:17

Ja, verhuren.

8 december 2010 om 23:29

hoezo overschatting? ik zeg niet dat hij tientalle miljoenen kost maar chelsea laat denk ik niet een talent gaan met het oog op de toekomst, die paar miljoen die die nu opbrengt hebben ze toch niet nodig

8 december 2010 om 23:29

@ Donmaximus

Dat denk ik ja,, aangezien bruma zelf graag verhuurd wil worden door het ontbreken van perspectief op het moment.. Voor Chelsea is het toch mooi als zo'n jongen bij een europese subtopper kan spelen.. (als hij speelt dan)

9 december 2010 om 02:51

Ja, verhuren wel idd, maar kun je daar op bouwen? Maza heb je onder contract. die is er volgend jaar ook nog. Als Bruma komt is het goed mogelijk dat hij volgend jaar weer bij Chelsea zit. En dan?

Heeft toch wel goede wedstrijden gespeeld, maza. Leek z'n plek in het elftal gevonden te hebben, maar is schijnbaar weer afgezakt. Ik heb het niet zo gevolgd.

9 december 2010 om 15:38

Bruma gaat al naar vitesse :D

8 december 2010 om 23:19

Je hebt niks aan Bruma als je hem maar half jaar huurt.
ik vind Maza toekomstige basisspeler . Maar jammer dat hij Marcelo en Bouma voorzich heeft

8 december 2010 om 23:21

Ja maar als hij niet wil verlengen kan je hem nu beter verkopen, want dan verdien je er nog iets aan. En als je dan Bruma voor dat halve jaartje haalt, wat hij zelf graag wilde, heb je vervanging en dan kan je in de zomer gaan kijken naar een geschikte opvolger.

8 december 2010 om 23:24

Bij de eerste zin heb je een punt maar daarna ben ik het niet mee eens .
Bruma wil toch spelen maar voor wie wou hij ingaan? Fred verwisselt nou eenmaal niet snel een verdediger.
Bruma is nou niet bepaald een Alex 2 snap je wat ik bedoel

8 december 2010 om 23:46

Ja dat begrijp ik. Hij moet het natuurlijk ook eerst laten zien! En wie weet speelt hij wel de sterren van de hemel op de training! Maar het lijkt mij gewoon een prima optie tot de zomer mocht Maza vertrekken

9 december 2010 om 00:04

Toekomstige basisspeler? die gozer is 29, heeft vorig seizoen alleen basis gespeeld bij gebrek aan beter. Dus je kan hem het best verkopen...
Fredje rutten wou niet voor niets een nieuwe centrale verdediger hebben.

maza wil weg, nijland en amrabat ook. de kleedkamer is wat te breed geworden. ik vind marcelo voorlopig niet echt een geslaagde aankoop. maza zou een paar wedstrijden de kans moeten krijgen.

8 december 2010 om 23:18

Dat van Nijland snap ik nog wel, eerst de vertrouwen krijgen van een trainer, en dan vervolgens berg gaan huren. Daardoor krijgt nijland helemaal geen speeltijd meer, tja een brede bank is leuk, maar dit zijn de nadelen ervan

8 december 2010 om 23:18

Ik denk dat Fredje Rutten zijn eigen graf heeft gegraven met zijn term en ambitie 'kleedkamer'

Spelers gaan mokken omdat ze niet spelen en wat mij vooral opvalt is dat ze collectief vaststellen dat ze geen uitleg wordt gegeven door de coach....dat is niet zo slim want daarmee creeer je onrust...

hier gaat het gezegde 'een zachte heelmeester maakt stinkende wonden' misschien wel goed op?

Ik snap echt niet waarom Bouma de voorkeur krijgt boven deze jongen, wat heeft hij nou vorige jaar fout gedaan? Echt onbegrijpelijk

8 december 2010 om 23:24

Bouma is beter in de (eventuele) opbouw en maakt minder fouten. Daar komt bij dat Bouma kopsterker is dan Maza. Ook heeft Bouma meer ervaring en ziet er wat agressiever uit dan Maza (altijd meegenomen als centrale verdediger).

Allemaal dingen waarom ik het wel begrijp waarom Bouma 1ste keus is.

8 december 2010 om 23:28

Bouma ziet er agressiever uit? Man, maza ziet eruit als Mexicaanse cokebaas die je doorzaagt als je naar hem kijkt.

Het probleem met Maza is naar mijn mening dat hij wat knullige fouten maakte vorig seizoen, maar overall genomen is hij een prima verdediger en bovendien international. Opbouwend komt hij misschien ook wat tekort, waar Bouma iets beter is.

Even als kanttekening, met deze gegevens meegenomen dat Afellay weggaat, Nijland, Maza, Amrabat ontevreden zijn en de verdediging nogal lek is. Wordt het nogal een leuke periode na de winter.

Vooral als je die wedstrijd van Ajax vanavond meeneemt...

8 december 2010 om 23:30

@ Disco.

Staat tegenover dat bij een tegenaanval Bouma er 9 van de 10 keer uitgelopen wordt. Kopsterker in aanvallend opzicht misschien, maar in verdedigend opzicht echt niet. Hij is hartstikke klein een beetje spits wint elk kopduel van Bouma.

8 december 2010 om 23:34

Maza zou er als een cokebaas uit kunnen zien als ie wat vaker agressiever keek :P Maar hij komt mij meer zachtaardig over.

En toegegeven, Maza is een prima verdediger, maar Bouma is op dit moment op veel fronten gewoon beter.

PSV en Rutten moeten inderdaad oppassen dat er geen onrust in de kleedkamer komt, want dat kan PSV inderdaad niet hebben. Betreffende die spelers: Nijland krijgt denk ik zijn kans als volgend jaar Berg, Toivonen en Koevermans weg zijn. Amrabat mag van mij zo weg. Maza mag van mij blijven, maar dan wel als reserve dus.

8 december 2010 om 23:37

@ehmnummer9:
Bouma is net zo snel als Maza, dus dat maakt niet veel uit. Daar komt bij dat Bouma er niet zo vaak wordt uitgelopen hoor. Tegen Excelsior gebeurde dat overduidelijk wel, maar er is geen enkele verdediger die Fernandez wel had kunnen bijbenen

9 december 2010 om 00:50

@mentalist

Ajax wint een wedstrijd tegen Milan die totaal nergens meer om gaat.
Laat ze nu eerst eens tegen Vitesse spelen zondag, 1 zwaluw maakt immers nog geen zomer.
Daarbij komt nog dat Suarez er voorlopig niet bij is dus denk niet dat Ajax het gaat redden.
En zoals ze bij studio sport terecht al opmerkte, je kunt beter 10 punten achterstaan op 1 concurrent dan 5 punten op 2 concurrenten..

8 december 2010 om 23:27

denk dat het ook een beetje in het opbouwende zit...bouma kan redelijk opbouwen en maza totaal niet....aangezien marcelo dat ook niet kan dan heb je 0 opbouw van achteruit....verdedigend is maza wel goed

Verrassend dat er vandaag twee soortgelijke berichten komen uit het PSV kamp.
Had wat meer saamhorigheid verwacht.

Maza deed het in het begin toch goed en het is een van de schaarse verdedigers die er ook nog eens wat van kan. Het verbaast me sowieso dat hij maar weinig kansen krijgt bij het eerste, want hij was met Pieters voorheen toch een van de weinigen die er vorig seizoen iets van kon.

Daar komt bij, wat houd je over als hij ook nog eens vertrekt. We zitten al niet druk met de verdedigers en dan komt het niet echt uit als een van de talenten er ook nog eens vandoor gaat. En hoe zit het met een vervanger? Waar wou je die zo snel vandaan halen? Alles wat een beetje weg kan werken is financieel onhaalbaar. In de jeugd zitten geen toppers (echte verdedigers zijn op leeftijd).

Wil je gaan huren in de hoop een 'alex' voor een paar jaartjes vast te leggen? Die liggen ook niet echt voor het oprapen natuurlijk.

Laten die jongen lekker gaan, voegt niks toe en kan alleen maar lastig worden! Ben er geen fan van en hoop dat psv dit goed oplost. Lekker nog wat voor vangen en afscheid van nemen, en zoeken naar een jonge jongen (hopelijk eigen jeugd) die als stand in van Bouma of Marcelo kan fungeren!

Ik zeg fred rutten ontslaan, Cocu aanstellen als trainer Rare keuzes van rutten want maza is egt wel beter dan marcelo

is imad najah trouwens goed genoeg om bij de eerste te komen?

maar ik denk dat rutten wat meer moet rouleren. toivonen en lens spelen erg matig, en die mogen steeds blijven spelen, elke week weer. echt niet eerlijk t.o.v. nijland en amrabat. zo geef je ook een signaal aan toivonen en lens. engelaar <---> ojo geldt dit verhaal trouwens ook.

Wat een ophef. Kan toch zijn dat een speler zich niet op zn plek voelt?

Dit heb je vaak met Zuid Amerikanen, als ze niet spelen zijn ze op hun teentjes getrapt en willen ze weg. Rodriguéz is een prima verdediger maar op het moment doen Bouma en Marcelo het beter. Als er een club zich voor hem meld dan denk ik niet dat Psv er negatief tegenover staat. Hij verdient een behoorlijk salaris en komt al op leeftijd. Als ze hem verkopen en er een jongere speler voor terug kunnen halen zullen ze dat zeker doen. Die Pablo is nog steeds in beeld meen ik.

9 december 2010 om 08:00

wat heeft dat met Zuid Amerikanen te maken ?
Nijland is ook niet tevreden en die is hollander, Amarabat is ook niet tevreden en hij is Marokaan.
Begrijp niet dat je land kan gebruiken als verklaring voor iemands gedrag.

On: ik zou het zonde vinden als hij vertrekt want hij heeft wel een meerwaarde.
als ik Rutten was zou ik maar wisselen achterin, soms Marcelo soms Maza.
houd je ook iedereen tevreden.( of zet Marcelo rechtsback)

wat ik als psv supporter nou niet kan begrijpen is het volgende.

Marcello is uit Polen over gekomen voor 3 miljoen euro fred heeft zich hier hard voor gemaakt.nou blijkt marcello eigenlijk in mijn ogen helemaal geen vooruitgang te zijn op Maza ze kunnen bijde niet opbouwen dat weet je dat is ok daar heb je bouma en eventueel de backs pieters en manolev voor.
Maar Marcello vind laat verdedigend meer steken vallen dan Maza alleen 'marcello is op voorspraak van Fred gekomen dus staat er nou eenmaal in.ze dachten waarschijnlijk goh FC Twente doet het wel goed met Douglas laten wij ook maar een robuuste Braziliaan halen totaal onnodig aangezien Maza het ook kan.

9 december 2010 om 07:56

precies, ik denk er precies hetzelfde over.
Of Marcelo moet zich nog verder gaan ontwikkelen, maar tot nu toe vind ik het nog geen verbetering t.o.v. Maza.
Persoonlijk vind ik Maza nog beter opbouwen dan Marcelo.

jammer dat hij weg wil.
weet iemand hoelang zijn contract nog door gaat?
misschien kunnen we nog iets aan hem verdienen

In de inleiding hebben ze het over 'zijn contract loopt in de zomer af'. Koffie?

9 december 2010 om 10:09

stond volgens mij laatst hier op vz dat er in zijn contract staat dat psv een eenzijdige optie heeft om zijn contract met twee jaar te verlengen dus is niet gratis voor clubs als ze het verlengen

Laat hem maar gaan,

Nu je er nog geld voor kan vangen is het verstandig om hem zo snel mogelijk te verkopen, zijn contract loopt af en bovendien word hij ook al ouder.
Rodriguez is een van de betere verdienders onder de selectie, bovendien heeft PSV nog Vukovic en anders laat je iemand maar overhevelen van de jeugd opleiding naar PSV 1.

Bovendien is hij sporadisch in actie geweest.

Maza mag van mij ook weg. Niet basis waardig en alleen maar onrust in de keet met zo iemand.

Maza lekker verkopen in de winter net als Afellay dan heb je zo 6 miljoen en krijgen we nog de miljoenen van Robert 3,5. Ik zou Bruma voor 1,5 of 2,5 jaar huren van Chelsea (net als alex destijds). en als PSV kampioen wordt hebben ze weer de nodige miljoenen van de CL erbij en ziet het er een stuk rooskleuriger uit in Eindhoven

Ik denk dat volgend jaar zomer Dzsudzsak, Toivenen en Manolev ook wel vertrekken! Het gemis van Toivonen en Manolev is op te vangen door Nijland/bakkal en Hutchinson. Dzsudzsak zal meer gemist worden en ik zal de markt op gaan voor een goede buitenspeler.

9 december 2010 om 15:45

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik vind 'maza' juist wél een basisspeler, en zou voor elke Nederlandse club een aanwinst zijn. Maar helaas voor hem doen Marcelo en Bouma het nu gewoon beter.

En mocht 'maza' dan uiteindelijk toch verkocht worden voor een miljoen of 2/3, dan heb je inderdaad inclusief de transfer van Afellay toch gauw 6 miljoen, en inderdaad misschien nog de overige 3,5 miljoen van Robert.

Ik zou Bruma huren als vervanger van 'maza', indien hij gaat, maar ik denk dat Bruma dan ook niet aan spelen toekomt.

En je redeneert 'als PSV kampioen wordt', ja als als.
Ik denk wel dat PSV uiteindelijk nog kampioen gaat worden, maar het zal vreselijk lastig worden met de concurrentie van FC Twente en Ajax.

En inderdaad, dan heb je meteen de Champions League binnen plus de 11 miljoen inkomsten voor deelname, en dan is PSV direct van de rode cijfers af. Balázs Dzsudzsak en Ola Toivonen zullen PSV zeker verlaten, indien ze de rest van het seizoen zo door blijven gaan.
Je noemt nu Bakkal als vervanger van Toivonen, maar Afellay gaat ook, weet je nog? Dan zal PSV toch echt moeten inversteren op de transfermarkt of een jeugdspeler als Stijn Wuytens of Zakaria Labyad. Of je moet Hutchinson ook gewoon op het middenveld zetten, en een nieuwe rechtsback kopen. (voor het nieuwe seizoen, dus niet in de winterstop, gold dit alles wat ik zei)

Dit is in ieder geval mijn opstelling voor na de winterstop:

Isaksson
Hutchinson
Marcelo
Bouma
Pieters
Engelaar
Toivonen
Bakkal
Lens
Reis
Dzsudzsák

Niet zeiken vind ik....dus elke speler moet een basisspeler zijn, en anders willen ze zomaar vertrekken??

heeft een doorlopend contract enpsv heeft een eenzijdige 2 jarige optie.....ik zeg die optie gewoon lichten en een goed gesprek met hem voeren.....

psv heeft hem gewoon nodig als bouma/marcelo wegvalt.....

Gaat lekker.
Amrabat, Maza, Wuytens en Nijland hebben al aangegeven te willen vertrekken. Ik geef ze trouwens ook geen ongelijk als je nooit mag spelen.

Als PSV in de winter alleen Maza, Manolev, Koevermans, Afellay en Ojo op huur basis kwijt raken dan zal ik niet klagen. Natuurlijk vind ik het vreselijk jammer dat Afellay weg gaat(moet), maar de tijd is toch gekomen dat hij een stapje hoger wilt.

Voor Maza zou ik Bruma halen op huur basis.
Voor Koevermans heb je al Berg
Voor Manolev heb je Hutchinson
Voor Afellay heb je Bakkal
En voor Ojo heb je Wuytens

Als volgend seizoen Berg, Toivonen en naar alle waarschijnlijkheid Dzsudzsak verkocht zullen worden of huurcontract loopt af, heb je de volgende vervangers:
Berg -> Amrabat
Toivonen -> Nijland
Dzsudzsak zal wel een prioriteit zijn om een vervanger te halen
Ook zou ik voor volgend jaar een nieuwe doelman halen: een jonge goede keeper zoals Mihaylov of Tyton.

@ Psv1913dan je spreekt je gelijk al tegen je zegt: ik vind Maza wel basis waardig en zou voor elke nederlandse club een aanwinst zijn. maar helaas doen Marcelo en Bouma het beter??

Marcelo en Bouma krijgen wekelijks 2 a 3 goals tegen, en Maza staat geen basis dus is hij inpricipe nog slechter toch? dus conclusie Maza is niet basis waardig en al helemaal geen versterking voor clubs als Psv, Ajax en Twente

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren