Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van den Boog: 'Bij Jols baan hoort een enorme druk, en die nam toe'

Laatste update:

Rik van den Boog neemt met pijn in het hart afscheid van Martin Jol. De algemeen directeur liet onlangs nog weten dat hij de trainer nooit zou ontslaan, maar toen Jol maandagavond zelf zijn ontslag indiende, werd deze geaccepteerd door het bestuur. “Iedereen heeft een mening over Ajax. Bij zijn baan hoort een enorme druk van buitenaf. En die druk nam toe”, zei Van den Boog.

/

Jol stond sinds de zomer van 2009 onder contract bij Ajax. “Laat ik vooropstellen dat ik het vertrek van Martin Jol betreur en respecteer", zei Van den Boog op de website van Ajax. "We hebben wekelijks overleg, officieel. Tussendoor spraken we elkaar geregeld. Het gaat sportief gezien de afgelopen weken minder goed dan de periode daarvoor. En de vraag is hoe dat tij gekeerd kan worden. Dat is een lastige kwestie.”

Van den Boog kijkt met plezier terug op anderhalf jaar samenwerken met Jol bij Ajax. "Dat dit vandaag gebeurt doet niets af aan het fantastische seizoen dat we vorig jaar hebben beleefd. En na de zomer wist hij de ploeg ook al snel op niveau te brengen waardoor de poulefase van de Champions League werd bereikt. Dat was voor ons allemaal heel belangrijk. Hij heeft veel spelers ontwikkeld, een ‘gezicht’ gegeven. Veel wedstrijden die we onder hem wonnen waren spectaculair, met veel goals voor en weinig tegen."

Ook Rik van den Boog moet opstappen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha iedereen bezwijkt onder die druk.. Wie volgt? Hadoeee

6 december 2010 om 22:01

Hopelijk Van Der Boog, hij is deels verantwoordelijk voor dit drama. Hij liet Jol lekker kopen welke speler hij wou, en dat heeft zich uitbetaald. Of juist niet..

6 december 2010 om 22:03

Hij liet niet alleen Jol elke speler kopen hij liet ook Pantelic en Rommedahl gaan. Dat reken ik hem nog meer aan als de aankopen El Hamdaoui, Tainio, Ooijer en Mido.

6 december 2010 om 22:09

Rommedahl wilde gewoon een 2 jarig contract, en juist door hem niet meer dan 1 jaar aan te bieden, vind ik een goed beleid. (niet dat hij nou zo veel verdiende, maar als je een speler met het risico van het uitzitten van ze contract hebt, en dan het risico niet neemt, getuigt van een goed beleid. Het gaat om het principe.) Wat als hij geblesseerd raakt en dan geen wedstrijd meer speelt. maar ondertussen betaal je wel 2 seizoenen door.

Pantelic eiste ondertussen ook meer als 2 miljoen salaris per jaar. En dan moet je Suarez ook nog meer salaris geven. Dat verstoort alleen maar de balans van de salarissen. Het is jammer dat we beiden heren niet konden behouden. Maar juist door ze niet te behouden, was een voorbeeld van zich vasthouden aan een goed beleid. Een van de weinige dingen die wel goed gingen. Niet dat het weg laten gaan van deze spelers nou goed beleid is. maar het kan niet anders.. jammer.

6 december 2010 om 22:11

Volgens mij hoort het beleid te zijn, jeugdspelers met daarbij wat spelers die echt van toegevoegde waarde zijn. Dat was in ieder geval Pantelic 100% zeker. Dus daar zat het bestuur zeker fout.

6 december 2010 om 22:13

Rommedahl wilde meer dan de helft van zijn salaris in leveren om bij Ajax te blijven! Hoezo goed beleid als je je supersub niet voor 2 seizoenen strikt voor minder geld dan in het hele vorige seizoen?

6 december 2010 om 22:15

Tja, dat klopt. Rommedahl had eigenlijk moeten blijven. Maar je gaat pas spelers echt missen als ze ook daadwerkelijk weg zijn. En dat was zeker het geval bij Rommedahl. Altijd als hij speelde, riep de helft dat hij drama was, alleen snel en zo. En nu roept iedereen dat het ongelofelijk wanbeleid was dat hij weg moest/gaat.

6 december 2010 om 22:15

Ja, Pantelic was een toegevoegde waarde. Maar het salaris wat hij eiste, paste niet in de balans.
Als je hem 2 miljoen gaat geven, wat wil suarez dan? wat wil ieder ander die je daarna aantrekt dan? Je krijgt dat je vaste lasten veels te hoog worden.

6 december 2010 om 22:31

@adrianolr: Lekker kortzichtig stukje. Was jij bij de onderhandelingen van Jol en het Bestuur? Was het niet het bestuur die Pantelic en Rommedahl lieten gaan. Waren het niet deze 2 die Ajax op de rit hielpen? Rommedahl wilde zelfs dikke knaken inleveren, maar wel een 2 jarig contract.
Altijd alles maar op Jol schuiven is zo makkelijk als je de ins en outs niet kent. En dat domme gelul van ''hij liet Jol maar kopen''... De meeste waren transfer vrij en kostte geen ene mallemoer. In dat licht vind ik een Ooijer en een Mido slimme en nuttige versterkingen.

6 december 2010 om 23:08

@dokus: Mido en Ooijer zijn helemaal geen nuttige versterkingen maar matige voetballers van het niveau Nac, Utrecht. En ja, dit is allemaal de schuld van Jol. met zijn Tainio, met zijn Atouba. Wat een flutaankopen. En ze drukken allemaal flink op de loonlijst ook.

Met het materiaal wat Jol ter beschikking had, moet je kampioen van de Eredivisie worden en de beker pakken. Anders heb je het slecht gedaan. Dat weet je op het moment dat je daar komt als trainer.

7 december 2010 om 02:15

@ 123jacco

Ow spelen er ook spelers van Nac in Oranje dan?? Ooijer is voor een transfervrije speler met een laag salaris gewoon een goede ervaren kracht die je in je team nodig hebt. Een speler die op elk moment in kan vallen en vooral de jonge spelers van Ajax veel kan leren door zijn ervaring. Atouba heeft een zware knieblessure waar hij al ruim een jaar mee sukkel dus wat kan Jol daaraan doen? Tainio....wat goed dat jij een speler op 1,2 wedstrijd kan beoordelen dat hij waardeloos is. Overigens ook een speler die per wedstrijd betaald word net zoals Mido en dus niet zwaar op de loonlijst staat. Mido die gehaald is als stormram en zijn nut tot nu toe gewoon nog bewezen heeft. Maar waarschijnlijk ben jij ook zo iemand die vorig seizoen Pantelic helemaal af zat te kraken in het begin van het seizoen en nu loopt te roepen dat z ehem nooit hadden moeten laten gaan.

Precies om dit soort gezeur willen veel grote Nederlandse trainers in Nederland niet meer gaan trainen omdat er hier alleen maar negatief gezeurd word.

Overigens ook grappig dat je eerder zei dat Ajax matig materiaal had maar da tje wel roept dat ze met dit materiaal kampioen moeten worden!!!!

6 december 2010 om 22:04

Wie volgt? Niemand.

Frankie zit nu op de bank, het verlengstuk van Cruijff. Dit seizoen beschouw ik voor het gemak maar even verloren, maar gedurende het seizoen moet het top worden. Ze wilden al de lange termijn op met Jol, maar hij gaat dus voor het geld.

Frank is een echte Ajax - man. Clubheld met een grote naam, en met een gedegen technische staf heb ik er superveel vertrouwen in!

Bovendien kan Cruijff nu langskomen om de jeugd te reviseren. Mensen aan te wijzen en die via Frank in te passen bij de jeugd, je kan er bovendien op vertrouwen dat Ajax nu weer 4-3-3 gaat spelen, een zegen voor mij.

Stiekem hoop ik nog op het vertrek van Rick van den Boog en Uri Coronel. Dan kan Cruijff in één slag de hele club overnemen, en zijn pionnetjes neerzetten. Jol heeft zojuist mijn dag gemaakt.

6 december 2010 om 22:19

Was Marco van Basten ook niet een echte Ajax man? Ik wil niet lullig over komen, maar dat waren ook geen ''ajax'' tijden onder hem.

6 december 2010 om 22:23

Totaal andere situatie. Hij was alleenheerster, kreeg een vrijbrief en had geen technische staf maar een vriendenclubje.

Frank is bescheiden genoeg om te luisteren naar de mensen die er kijk op hebben, en de oude meester in persoon van Cruijff zal hem wel begeleiden. Die heeft hem in het zadel geholpen. Met goede begeleiding zal het hem wel lukken, maar dan moet de staf van hoog niveau zijn en geen vriendenclub.

6 december 2010 om 23:30

Ik ben het met veel punten met je eens, maar van Basten was ook een man van de club. Is ook tegen gevallen. Onder van Basten heeft het 2e elftal het mooiste en beste voetbal van de laatste 20 jaar laten zien, maar kreeg dit er bij het eerste ook niet in. Dus geen garantie's. De enige garantie die we hebben is dat de seizoenkaarten weer duurder worden voor het 9e opbouwjaar achteréén, en daar wordt ik wel een beetje moe van.

6 december 2010 om 23:55

haha.. frustraties Jvdb?? Hoe oud ben je?

Eerste les voor jou op een laat tijdstip. Zoek het begrip Calimero op.. Geef me morgen antwoord!!

Oh ja, google (als je weet wat dat is) ook ff Johan Cruyff (moelijk he, spellen) en wat hij voor het NL voetbal heeft betekend!

7 december 2010 om 02:19

Was van Basten ook geen Ajax man? Was Blind ook geen Ajax man? Beide zijn er als hoofdtrainer uitgebonjourd.

Wat een kortzichtige gedachte weer zeg en dit is juist de reden dat het de laatste jaren zo slecht gaat bij Ajax. Even een paar tegenvallers en hoppa de trainer eruit en mensen zoals jij doen er vrolijk aan mee. Hier lopen schreeuwen om Cruijf en het rapport Coronel maar in dat rapport stond wel dat er met een trainer gebouwd moest worden en niet dat je een trainer gelijk moest ontslaan want juist die vele trainerswisselingen waren de reden van het slechte functioneren. Maar zo hypocriet zijn velen van jullie....

Wat een bizar einde van de dag zeg. Opeens, uit het niets, zijn Martin en Cock weg! Ik denk toch dat de druk vanuit het kamp Cruijff wel iets met de beslissing van het bestuur om het ontslag te accepteren te maken had. Hopelijk blijft Frank wel een tijd, lijkt me een goede trainer. Danny Blind weer lekker in de rol van technisch manager waar hij goed in is.
Dit is volgensmij toch echt het begin van Cruijff's revolutie.

6 december 2010 om 22:05

Pas maar op. Voor je het weet heb je een nieuw programma op TV: 'boer zoekt punten' . Natuurlijk blijft Frank de Boer niet structureel hoofdtrainer. Daarvoor is hij nog niet klaar en het zal betekenen dat hij al vroeg in zijn loopbaan een grote kans heeft af te branden. Ik vraag me sterk af wie er nog meer gaat vertrekken. Is dit een nieuw hoofdstuk in het boek 'de teloorgang van wat eens een topclub was' of wordt er nu eindelijk aan een nieuw boek begonnen.

6 december 2010 om 22:19

Tja, Frank de Boer is waarschijnlijk nog niet klaar voor deze klus, maar ik vind wel dat hij wat tijd en een eerlijke kans moet krijgen totdat er iets beters is. Want zeg nou zelf, om weer een trainer van buitenaf te halen zonder enig Ajax verleden en zonder dat het een duidelijke verbetering is heeft ook weinig zin. Frank vraagt in tegenstelling tot veel andere trainers ook geen debiel salaris. Dus gewoon voor de groep laten staan, als hij het goed doet gewoon laten staan, als het slecht gaat en een betere optie doet zich voor, dan voor die optie gaan.

Dat is al jaren zo bij Ajax.
En waardoor komt die druk?

Juist: DE Supporters.

Het verwachtingspatroon wordt gewoon veel te hoog gelegd. Ajax heeft niet meer de middelen en de spelers om elk jaar CL te spelen en kampioen te worden. Ze zijn in de jaren '90 verwend en verwachten nu ook te veel.
Ze moeten nu de club en de nieuwe trainer de ruimte te geven om op te bouwen. Gewoon een jaar of twee geen verwachtingen en daarna weer meestrijden om de landstitel. Wat voor die tijd komt is mooi mee genomen.

6 december 2010 om 22:04

Wat moeten ''we'' dan gaan verwachten? Dat Ajax elk jaar de groepsfase van de Europa League gaat halen ?
Ajax is een club die qua historie misschien wel in de top 5 van de wereld past...
Als je ook kijkt naar het budget vergeleken met andere Nederlandse clubs dan is er maar 1 verachting: Kampioen worden!

Nou moet ik zeggen dat ik als Ajax-supporter een zware tijd heb, al jaren geen kampioenschap meer en ik ben zelfs al blij als we een keer 2e worden...
Ajax heeft nog altijd naam in Europa, gebruik dat dan om eens spelers van formaat aan te trekken!

6 december 2010 om 22:12

Die Historie is mooi en ook iets om trots op te zijn!
Maar dat kun je duidelijk niet vergelijken met het heden. Op de tweede helft van vorig seizoen na heb ik ze al tijden lang geen mooi voetbal zien spelen. En al helemaal niet aanvallend voetbal.
Zelf ben ik ook geen ajacied, maar ik hoop steeds dat ze weer kampioen worden. Maar als ik dan zie naar het beleid dan weet je gewoon dat het niet mogelijk is.
Ze hebben de grootste begroting en de aankopen die ze doen zijn nou niet Ajax waardig. Dat je spelers haalt die over de top zijn en de ontwikkeling van de talenten in de weg staat noem ik nou wanbeleid. En dat Jol ze dan ook laat spelen in plaats van de andere spelers is ook onzin. En dan grijpt het bestuur ook niet in.

Maar op de EL terug te komen. Ja ik denk dat dit het hoogst haalbare is voor alle clubs in Nederland. Maar dat heeft allemaal met geld te maken wat we hier in Nederland niet hebben en ze in het buitenland genoeg hebben.

6 december 2010 om 22:23

Die Historie kan nog wel degelijk van belang zijn in het heden...
In bijv. Scandinavië is Ajax nog altijd een Wereldclub en daar heeft Ajax al enig voordeel van gehad: Eriksen, Boillesen (of hoe heet die vent...)

Dat zou Ajax alleen veel meer moeten doen, de naam hebben ze nog, nu nog er gebruik van maken

6 december 2010 om 22:06

Onzin, de achterban heeft zich allang neergelegd bij het feit dat we weinig voorstellen in Europees verband.

Maar als je 4-2-4 gaat spelen tegen NEC en met 37% balbezit het schip in gaat de eerste helft teken je je eigen doodsvonnis.

Met een begroting van 65 miljoen mag je gewoon verwachten dat Ajax ieder jaar met spectaculair voetbal kampioen wordt.

6 december 2010 om 22:14

Als je het juiste beleid voert mag je dat verwachten. Maar wordt dat gedaan?

Nee, ik vind van niet. De aankopen staan de eigen jeugd in de weg en kun je ook geen versterkingen noemen. En toch spelen ze.
Daarnaast wordt er ook niet ingegrepen wanneer dat moet. Wie heeft Jol nou eens een keer op de vingers getikt? Volgens mij helemaal niemand. Hij heeft kunnen doen wat hij zelf wilt.

6 december 2010 om 22:16

nee daarom is het ook zo'n zegen dat Jol opgestapt is. Frank de boer zit er, een verlengstuk van Cruijff. Die zullen ieder weekend wel even bellen, of een gesprekje hebben.

Ik ben in euforische staat. We gaan morgen gelijk het resultaat zien, en ik verwacht in ieder geval dat de bal weer over de grond gespeeld wordt.

7 december 2010 om 02:23

De media en rest van Nederland heeft hier natuurlijk geen enkele invloed in. In programma's als voetbal international lopen schreeuwen dat Ajax matig materiaal heeft en alleen Suarez maar 10 seconden later wel zeggen dat ze kampioen van Nederland moeten worden...

Daar houd je neem ik aan wel rekening mee. Daarbij heeft hij zelf ook ontzettend veel druk gecreerd in de zomerstop door zo vaag te antwoorden op vragen over waar z'n carriere heen ging. Vorig jaar heeft hij ook druk gehad in de winterstop toen hij 9 punten achterstond. Toen stapte hij ook niet op.

En niet iedereen bezwijkt onder die druk, oud ajacieden kennen het en weten meestal wel hoe ze er mee om moeten gaan. Heb in die zin wel goede hoop met De Boer alleen dan moet hij wel goed ondersteund worden.

Dacht dat van den Boog zich solidair zou stellen als Jol zou vertrekken. Of hoe je dat ook noemt.

Frank de Boer lijkt me goede zet. Hoop dat hij er wel voor open staat om adviezen aan te nemen.
Wie neemt de technische taken Jol over? Blind?

En nu jij weg man zonder verstand!
Hou jij je maar bezig met andere zaken ipv van voetbal want verstant van voetbal heb je niet ma je portomonnee vullen wel!
Want wat heeft vd boog nu eigenlijk allemaal gedaan voor ajax wat in het nieuws kwam,,
Weinig! Bar Weinig!
Het ligt niet alleen aan jol,ajax is van alle eredivisie teams de leverancier van wk spelers.
Die zijn vermoeid,zie suarez van der wiel stekelenburg de zeeuw,enoh,eriksen ook al deed die niet heel veel mee bij denemarken en speelt ie minder bij ajax.
Ik zeg Van de boog huub hap lupp weg en stap mee in jol zijn luuk!
Baai Baai Zwaai Zwaai!

6 december 2010 om 22:10

Ga toch weg man. De Wk waren weer een achterlijke smoes van Jol om zich in te dekken. Bij Barcelona spelen ook spelers die allemaal de Finale hebben gespeeld. Die zijn ook zo vermoeid zeg.

En 4-2-4 spelen tegen NEC niet de schuld van Jol? met alle respect, aardige gozer hoor. Leuke uitstraling en rustige grapjes. maar Ajax leiden is niet voor Jol weggelegd.

6 december 2010 om 23:04

Barcelona en Ajax vergelijken gaat ten eerste niet samen!
Ten 2de Heb je gezien vanaf welke leeftijd suarez al niet meer vrij heeft gehad juist vanaf zijn 19de heeft ie elke week een wedstrijd gevoetbald en of getraind volop!
Het lijkt allemaal maar niks ma train maar is op een dag 5 uur.!
Daarbuiten hoeven wij ons minder aan de eetgewoonte aan te passen om geen tientonner te worden!
Barcelona is wel een paar niveau's hoger!
4-2-4 misschien geen goede opstelling ma hoe speelde ze juist heb je dat gezien waarschijnlijk niet 4-3-3- met een schaduwspits!
Dus eigenlijk speel je geen 4-2-4
Maar ik weet waar het tot leid nog meer reactie's!

6 december 2010 om 23:14

Ik ben dit niet met je eens. Ajax moest er veel eerder staan dan een barca, real etc voor de voorrondes van de CL daarnaast hebben deze teams een bredere selectie waardoor ze spelers rust kunnen geven. Dit is zelfs nog bij het commentaar geweest van de CL Stekelenburg dit jaar over de 40 officiele wedstrijden waar de real spelers max aan de 30 wedstrijden kwamen!

7 december 2010 om 02:26

Wat een achterlijke vergelijking. Barcelona heeft een grotere spelersgroep met topspelers en kunnen hun spelers dus regelmatig rust geven.
Kijk hoeveel wedstrijden spelers als Iniesta, Xavi het afgelopen seizoen gespeeld hebben en suarez, Gregory, de Zeeuw etc. Suarez heeft bijna 90 wedstrijden gespeeld in dit jaar...dat is een absurd aantal. Bij de wedstrijd van Real Madrid werd het nog gezegd het gemiddelde aantal wedstrijden van de Ajaxspelers die op het veld stonden en de spelers van Real sinds het WK. Spelers zoals Suarez hebben 1 week vakantie gehad en toen stonden ze weer op het trainingsveld bij Ajax om 2 dagen later tegen Paok aan te treden.

ongelofelijk al die kritiek op jol... hij is wel degene die ajax na zoveel jaar weer champions league voetbal heeft bezorgd, maar na 2 verliespartijen hoor je daar niemand meer over. lekker ondankbaar

6 december 2010 om 22:08

Hij is ook degene die El Hamdaoui voor een paar miljoen koopt voor de spitspositie en vervolgens na 10 wedstrijden gaat zeuren om geld voor buitenspelers terwijl El Hamdoui steeds slechter begint te presteren en daardoor de marktwaarde voor Suarez daalt en de Jong dramatisch speelt.

6 december 2010 om 22:18

oh oke dus el ham was een goeie aankoop maar sinds hij de laatste paar wedstrijden wat slechter speelt en daardoor blijkbaar de marktwaarde van suarez en de jong naar beneden haalt niet meer? en jol is verantwoordelijk dat el ham slechter begint te spelen? klinkt geloofwaardig, not

6 december 2010 om 23:17

Nee maar wel dat er al 44 selectiespelers hebben gespeeld dit seizoen bij Ajax 1 en daarnaast iedereen in een dramatische vorm verkeerd en er totaal geen automatismen zijn te bespeuren in Ajax 1. Natuurlijk zijn we jol erg dankbaar dat hij CL heeft gehaald en daarmee een hoop van zijn miskopen zelf al heeft terug verdient maar de enige die ik kan noemen die noemenswaardig beter is geworden op dit moment is suljemani en dat zegt een hoop

7 december 2010 om 02:28

En deze mening had je in juli ook??? Nee toen was Jol waarschijlijk God en de nieuwe messias voor jou. Donmaxiumus heeft gewoon gelijk.

Mooi! Nu Pantelic terughalen en het komt weer helemaal goed met Ajax!

6 december 2010 om 22:05

Volgens mij wou jol pantelic en rommedahl behouden ma van de boog niet!
Dat zegt ook weer genoeg!

6 december 2010 om 22:10

Ja misschien wel ja...maar Jol wilde ook een hoop nietsnutten halen, als hij wilde dat Pantelic bleef was hem dat wel gelukt hoor! Maar goed, ben blij dat hij weg is.

6 december 2010 om 22:13

Nietsnutten ja?
Atouba was gewoon pech,mido scoort er nu 2 in 2 wedstrijden en is een aanspeelpunt klein beetje vergelijkbaar met pantelic,ooijer mocht van mij weg blijven en tainio ook!
Conclusie 2 stomme aankopen
Mido kost niks en kan belangrijk zijn
Atouba pure pech!

6 december 2010 om 23:47

Ooijer en tainio zijn gratis binnen gehaald .
Weet niet wat ooijer verdiend maar tainio krijgt net zoals mido per wedstrijd betaalt die hij speelt maarja dat neemt niet weg dat het stomme ''aankopen'' zijn

7 december 2010 om 00:13

Jaja......en gewoon maar weer eens vertellen dat Mido niets kost.......
Die verdiend een prestatieloon plus een basissalaris en ok 2 uit 2 is niet slecht,
Maar kom op, zoveel geld voor zo n voetballer......

8 december 2010 om 23:39

Basissalaris ja?
Wedstrijdbasis dat zeggen ze niet zomaar.
En als die ook nog eens basissalaris zou krijgen ja,,waarom zou die nog geen eens 400.000 moeten kosten dit jaar?
Ajax mag blij zijn met hem!

Alles wat van den Boog hier weer zegt is natuurlijk onzin. Dat weet je natuurlijk van te voren als je bij de grootste club tekent. Dat er elke dag camera's en andere journalisten op de deur staan te kloppen. Weer een nieuw onzin bericht uit de mond van Boog. Die jongen moet ook is een keer weggaan, alleen het verleden Borsato zegt al genoeg.

Jol moest van te voren weten hoe groot de druk is bij Ajax. Je moet ook een grote jongen zijn als er mindere tijden bij Ajax zijn. Toen het de 2e seizoenshelft goed ging stond hij elke dag te glimlachen. Nu het minder ging was het de zak met de miljoenen of ze moesten wennen.

En nog 1 ding Goede zet om frank de boer naar voren te schuiven iets wat Cruijff wou en waarom doet van de boog dit juist om zichzelf de kop boven de hand te houden.!

van de Boog tegen Martin; Adijols!

6 december 2010 om 23:21

Ik hoop dat je hier niet al te lang over nagedacht hebt.

Als je een rood randje kon krijgen had ik hem je gegeven.

Jammer dat Jol al zo snel opstapt, maar gelukkig neemt hij wel heel zijn kliekje met zich mee.

''het gaat sportief gezien de afgelopen weken minder goed dan de periode daarvoor.''

Is dit nou een ongelofelijk kromme zin, of ligt dit aan mij?

6 december 2010 om 22:48

Beetje krom ja. 'De afgelopen weken' had beter voor 'sportief' gepast. Dan is de zin iets makkelijker te lezen. Hij doelt op het feit dat de sportieve resultaten minder zijn dan eerst, vrij logisch lijkt me.

Vreemd dat Jol nu ineens weg is
ik las het al in die andere topic
Jol naar Newcastle dat zou best eens kunnen ... misschien een dealtje gemaakt

6 december 2010 om 22:10

Hebben ze bij Newcastle vleugelspelers die Ajax kan gebruiken dan . Die wil Jol graag houden dan.

Hiermee toont van den Boog aan ongeschikt te zijn. Hij heeft Jol de volledige technische macht gegeven, vervolgens haalt Jol 5/6 aankopen waarvan er maar 2 functioneren, Jol gaat weg en Ajax blijft met de aankopen van Jol zitten. Hopelijk trekt hij zijn conclusies en stapt hij samen met de rest van het bestuur op. Keje Molenaar komt op tv op mij over als een uitermate integere en bekwame directeur met een Ajax verleden. Heeft dus (net als de Boer) veel credits bij het publiek.

6 december 2010 om 22:40

Twee van zijn aankopen, Mido en Atouba, hebben maar een contract tot de zomer van 2011. Ik neem aan dat deze contracten niet verlengd worden. Dus dat valt nog wel mee...

6 december 2010 om 23:11

Ooijer en Taino hebben ook maar een contract tot het einde van het seizoen. Enkel de Zeeuw en El Hamdaoui hebben een langdurig contract, maar dat zijn ook twee aankopen geweest met het oog op de basis. Breedte-aankopen hebben enkel een 1-jarig prestatiecontract gekregen. Dus desondanks dat het waardeloze aankopen waren heeft Ajax toch nog enigszins geleerd van de fouten uit het verleden.

7 december 2010 om 15:19

Ja, je hebt gelijk. Ooijer en Tainio was ik even vergeten. Ik vind Ooijer eerlijk gezegd geen echt slechte aankoop, tenminste niet zo slecht als een Atouba die al bij HSV steeds geblesseerd was.

Deze zomer is er voor Ajax de kans om contracten af te laten lopen en om te proberen een aantal niet bruikbare spelers te verkopen, desnoods voor weinig geld, maar dan ben je tenminste van hun salarissen af en dat scheelt ook weer. Ik ben benieuwd!

In principe verklaart Rvdb Jol dus ongeschikt voor zijn vak, al kunnen we helaas niet beoordelen in hoeverre deze kritiek terecht is. Gelukkig heeft Jol zichzelf met zijn doen en laten al dit brevet van onvermogen opgespeld, en als toetje ook nog met zijn laatste daad als trainer van Ajax door een dag voor de Cl-wedstrijd op te stappen aangetoond wat een slappe zak het is.

Wordt het niet eens tijd dat van der Boog zelf zijn biezen pakt?

Ach ik denk dat Van den Boog en consorten onder druk zijn gezet door eisen van Cruijff en zijn mannen.
Dit was vast 1 van de eisen.
Daarnaast aast Jol al op een baan in Engeland is dat gedoe rond Fullham en nu is Newcastle ineens vrij gekomen (in mijn ogen niet eens echt terecht) maar daar staat natuurlijk al een vervange klaar en ik verwacht dat het nou net Jol zal zijn..

ik betreur dit Martin Jol was en is een grote trainer welke trainer heeft Ajax nou de laatste jaren nou nog in het miljoenebal geloodst,en we gaan weer gewoon verder de volgende trainer houd het weer een kleine twee jaar vol zo gaat het al 10 jaar,besef nou toch eens allemaal dat Ajax heel beperkt matrieel heeft alleen suarez steek zijn toppers de rest is zeer matig,jol kon het nog wat compenseren met wat goedkope spelers denk aan Mido,pantalic ,romedaal,maar DIE twee laatste konden we ook al niet houden en wat ook de val van Ajax betekende.

6 december 2010 om 22:20

Precies, je kan hier nog 100 trainers voor de groep zetten, maar dit brengt niets. Van deze selectie kan niemand wat maken. Zoals je zegt steken Suarez en Stekelenburg erboven uit en verbloemen de rest.
Sinds van gaal in 1997 heeft geen een trainer zijn contract uitgediend, dus waarom zou dat nu met Frank de Boer wel gebeuren? Dit materiaal kan niet beter....helemaal niet verasend dus.

6 december 2010 om 23:24

Behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Dus waarom zou de boer niet de wederopstanding kunnen zijn en wel zijn contract uitdienen?

Het is toch raar dat er bij hun geen druk ligt dan?

Het lijkt er trouwens wel op dat er al naar Cruijff wordt geluisterd, wie riep er niet zo heel kort geleden dat Frank de Boer de nieuwe trainer moest worden bij Ajax?

Het is toch vreemd te noemen dat niet Danny Blind maar Frank de Boer opvolger wordt (al dan niet tijdelijk).

Of zal Danny Blind weer technisch directeur worden?

6 december 2010 om 22:17

Wat geweldig nieuws dit, eigenlijks dat Jol weggaat. Ik weet dat het kampioenschap weggegooid is. Maar dit maakt me niks meer uit, liever dat we volgend seizoen met een frisse nieuwe wind beginnen. Nu maar goed onderhandelen, hoe het als selectie door moet gaan. Kijken of spelers als Suarez er tegen over kijken hoe ze het willen doen.

6 december 2010 om 22:36

Net op Ned2. Danny weer terug in de rol van TD. aan de ene kant goed zoadat Daley geen voorkeursrol geniet.

Achteraf gezien was aan het smoelwerk van Jol na de wedstrijd tegen NEC al af te lezen dat ie er klaar mee was.

ja meneer vd boog...
bij jou baan hoort ook druk...
dus neem het voorbeeld van jol en vertrek ook!!...

6 december 2010 om 23:06

Juist, weg ermee een cadeau is het niet eens maar een zak vuil!

Het zou van den Boog sieren om morgen ook de biezen te pakken.

Och, Jol die gaat nou naar Newcastle, omdat die coach ontslagen is. Hij had gewoon geen zin meer in Ajax en gaat nu lekker verdienen in Engeland. Mooi voor die man!

Ajax wilde hem ook weg hebben, win win situatie dus.

Jouw baan staat nu ook onder meer druk nu Jol weg is.

Van den Boog heeft al veel rotzooi gemaakt en nu krijgt hij dit ook, en hier moet hij een oplossing voor zien te vinden.
Zou me niks verbazen als Jol voor het einde van de week al een contract heeft getekend bij een andere club.

Hoe kan van den Boog dat nu zeggen de druk nam toe, JOl krijgt een vorstelijk salaris, ik denk dat van de boog ook de weg kwijt is.

Weliswaar speelde Ajax de afgelopen tijd als een natte dweil, maar ik betreur dat er alweer een trainer in dusdanige korte tijd het toneel verlaat. Op deze manier komt er nooit een stabiel beleid. Enkel als er een trainer langdurig aan het roer staat van Ajax, in combinatie met een bestuur wat de lange termijn beleid bewaakt, zal Ajax weer succesvol zijn. Met name dat het bestuur onder de druk van deze trainer is afgeweken van haar beleid / rapport vind ik het pijnlijkste aan de situatie. Wat mij betreft verbindt ook van der Boog zijn lot aan het vertrek van Jol. Onder zijn beleid is er afgeweken van het beleid en kijk wat dat uiteindelijk heeft opgeleverd. Helemaal niks! Van der Boog heeft prima zijn poot stijf gehouden inzake Pantelic en Rommedahl (wat andere mensen ook beweren het was beleidstechnisch logisch dat deze spelers geen meerjarig contract kregen), maar inzake breedte-aankopen heeft hij nagelaten zich aan het beleid / rapport te houden. Weliswaar heeft de raad van commissarissen niet ingegrepen, maar dit moet toch consequenties hebben.

Pijnlijke situatie,maar hopelijk pakt het goed uit voor Ajax. Laat de revolutie van Cruijf maar beginnen (ook al heb ik er weinig vertrouwen in).

Van den Boog zal de volgende word die gaat rollen,omdat de groep Cruijff steeds stap voor stap meer macht krijgen binnen Ajax.van den Boog zal binnen nu en voor winterstop ook weggaan en dan zal Cruijff alles veranderen of hij Ajax brengt waar het hoort is maar de vraag..
Jol heeft met geen pijn in zijn hart afscheid genomen,hij wilde daar zo snel mogelijk weggaan omdat hij daar niets meer kon doen..

Waar moeten al die spelers zoals autuba,ooijer,mido en taino heen gaan nu Jol weggaat ? Die krijgen nu ook niet veel speeltijd nu jol weggaat en de Boer voor de jeugd kiest

Ik hoop dat het bestuur zich zal realiseren dat de volgende trainer er één moet zijn die de druk wel aankan. Verder moeten ze de druk op de trainer terugbrengen door hem minder verantwoordelijkheden (=macht) te geven. Verder is het handig om een trainer te nemen die de Ajax-cultuur van binnenuit kent. En iemand die krediet heeft. Een trainer die zelf op niveau heeft gespeeld en iemand die de spelers wel beter kan maken. Oh jee, die gaat nu de boel al overnemen: Frank de Boer. Als hij niet als interim maar als echte coach zal worden aangesteld zul je zien dat die het beter doet dan Jol. Want wees eens eerlijk, in het huidige seizoen zijn er geen wedstrijden spectaculair gewonnen en is er geen speler gegroeid. Het plezier is uit het spel en het iis te danken aan een sterke Stekelenburg en positieve oprispingen van Suarez dat Jol nog enig succes heeft gehaald, zoals de Cl-groepsfase. Het gezicht dat sommige spelers hebben gekregen onder Jol? Een bijtende Suarez, een jojoënde Emanuelson, een onzekere El Hamdaoui, een terugvallende Van der Wiel, een balende Vertonghen, een onzeker gemaakte Andeirwereld en ga zo nog maar even door. Van der Boog heeft zijn toekomst afhankelijk gemaakt van Jol. Hmmm.

Pff serieus? Danny Blind weer terug naar TD? Die jongen wordt ook lekker van hot naar her geschopt als het om het invullen van posities gaat bij Ajax.

Schoonschip maken nu! Dit is verdomme het moment van ons Ajax Supporters om op te staan en het bestuur weg te jagen gewoon! Ik ben het zat, meneer van den Boog is mede verantwoordelijke en moet gewoon weg! Het hele bestuur moet gewoon opstappen en Cruijf moet met zijn visie en ervaring de poppetjes op de juiste positie zetten klaar!! Dit is het moment mede supporters geloof mij, Er zullen binnenkort vele actie's zijn tegen het zittende bestuur, want nu moeten we er gewoon wat aan doen!

Hopelijk neemt de druk op jouw baan wat meer toe.

Rik is de enige hoofdverantwoordelijke die Jol binnen banden had moeten houden. In de zomer gewoon moeten cashen van Fulham. Jol tevreden, Ajax geld erbij. Nu allebei met lege handen!!

7 december 2010 om 00:31

Lekker kort door de bocht. Jol presteerde het eerste seizoen uitstekend met Ajax. Dat Ajax vervolgens Jol aan zijn contract heeft gehouden is juist goed beleid.

Het enige wat je van der Boog kan verwijten is dat hij vervolgens onder de druk van Jol afgeweken is van het beleid / rapport en breedte-aankopen heeft toegestaan. Dat hij daarop afgerekend wordt en eventueel moet opstappen lijkt mij terecht. Hij was zelf een van de personen die zij dat hij het rapport zou doorvertalen in beleid. Dat echter de raad van commissarissen toentertijd niet heeft ingegrepen is ook erg nalatig te noemen en laat ernstige twijfels achter over de daadkracht van het huidige bestuur.

7 december 2010 om 00:40

Dat maak ik hiermee toch duidelijk.

V/d Boog is hoofdverantwoordelijk en heeft achteraf gebleken gewoon een vrijbrief gegeven aan Jol omdat hij bang was voor vertrek. Nu stapt Jol op, alleen maar verliezers.

7 december 2010 om 00:45

ik ben het volledig met jouw eens, en wij nemen straks met pijn in het hart afscheid van vd Boog Not!! wat een soap en toneelstukjes voert die vent op gladjakkers zijn 't geen echte ajacieden.

7 december 2010 om 00:46

@hen_nie

Ja, maar jij laat het ook klinken alsof van der Boog van de zomer had moeten instemmen met een vertrek van Jol. Dat was een belachelijke actie geweest en dan had iedereen moord en brand geschreeuwd. Hoe het nu is gelopen had niemand kunnen voorzien.

Ja Rikkie jouw toneelstukje is ook bijna ten einde wanneer gaan de ogen open van de echte ajacieden die een realistische koers gaan varen, dit beleid kun je niet meer verkopen, kijk eens hoe jullie met je jeugd omgaan met Danny Blind omgaan. Dit is het bestuur van Ajax echt wel aan te rekenen al die spelers die binnengehaald zijn waar je 0 aan hebt afgeschreven zijn, wanneer wordt het eens normaal, gewoon normaal een club leiden, goed scouten, normaal besturen, de jeugd een kans geven..... en ga zo ma door gewoon normale aspecten die bij een club als Ajax horen. Hoe kun je trainer zoveel macht geven als Ajax zijnde binnen je toko onverantwoord.

Tsja wel heel vreemd dat Frank de Boer naar voren wordt geschoven als hoofdtrainer. Wat in mijn ogen een hele goede keuze is. Hij kent het Ajax cultuur. Jol was net zoals al de voorgaande trainers een passant. Het ging puur om het financieele gedeelte. Wat Van den Boog zegt ''en de vraag is hoe dat tij gekeerd kan worden.'' Het beste is dat hij ook opstapt samen met Coronel en Ari Slop. Dat zijn mensen die ook niks toevoegen binnen Ajax. Wat ik gewoon vreemd vind is dat Ajax na zoveel jaren nog niks geleerd heeft. Nu maar hopen dat Johan Cruijff dit keer wel een mogelijkheid krijgt om te doen wat hij wilt. Dan kunnen we weer onze eigen Ajax zien..!

Mensen,

ik ben Roda JC Kerkrade supporter..

Maar ik vind dat het gehele bestuur daar moet opstappen en dat Cruijf en z'n mannen de zaken moeten invullen zodat Ajax weer representatief elftal heeft waar men ook in europa iets mee te zoeken heeft.

En niet zoals het nu gaat.. want dit is een lachertje..

maar goed eigenschuld dikke bult

Mensen,

ik ben Roda JC Kerkrade supporter..

Maar ik vind dat het gehele bestuur daar moet opstappen en dat Cruijf en z'n mannen de zaken moeten invullen zodat Ajax weer representatief elftal heeft waar men ook in europa iets mee te zoeken heeft.

En niet zoals het nu gaat.. want dit is een lachertje..

maar goed eigenschuld dikke bult

Weer een onervaren trainer net als van Basten. . Denk dat we de komende weken nog veel kunnen lachen om de prestaties van ajax.

dat JOL vertrekt vind ik jammer een geweldige trainer alleen die trainingpakjes vond ik altijd slecht..
en dat nouw iedereen zo hard schreeuwt met Cruijf vind ik onzin het was een geweldige voetballer..
maar bewijst de laatste tijd echt geen hart te hebben voor ajax dan had die niet al die onzin en alles niet uitgeschreeuwt!! ja natuurlijk ajax doet het momenteel niet goed dat ziet elke blinde maar om dan alleen maar kritiek te geven waardeloos..!! net zo als DIE ajax supporters die alles bekritiseren bij ajax.. (niet alle supporters van ajax) die mensen moeten is achter hun club en spelers staan..
en zeggen dat mido echt niet ajax waardig is vind ik de grootste onzin toen die voor het eerst bij ajax speelde was dat een grote geweldenaar net zoals Zlatan en dat is hij zeker nog niet verleerd die man is nog maar 27 en is van zeer groot belang en maakt zen doelpuntjes ook wel..

agja ajax succes en hoop dat ik ongelijk heb en dat het nu beter gaat..!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren