Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax is nog niet unaniem overtuigd van kwaliteiten van Boerrigter'

Laatste update:

Derk Boerrigter is een van de spelers die Ajax dit seizoen in de gaten houdt. Tot concrete belangstelling voor de 24-jarige buitenspeler van RKC Waalwijk is het echter nog niet gekomen. Binnen Ajax wikt en weegt men de voors en tegens, aldus het Algemeen Dagblad maandag.

/

Boerrigter, die tussen 2005 en 2007 eerder onder contract stond bij Ajax, beleeft een goede eerste seizoenshelft, zoals Nacer Chadli dat vorig seizoen had bij AGOVV Apeldoorn. De tegenwoordig speler van FC Twente stond toentertijd ook in de belangstelling van de Amsterdammers, maar door een mindere tweede seizoenshelft kwam het niet tot een bod.

Binnen Ajax is men nog niet unaniem overtuigd van de specifieke kwaliteiten van Boerrigter, die dit seizoen in zestien duels al negen keer scoorde. Ajax-trainer Martin Jol klaagt al enige tijd steen en been over het gebrek aan ideale buitenspelers in zijn selectie. Aras Özbiliz en Florian Jozefzoon maakten dit seizoen hun debuut.

Derk Boerrigter zou Ajax sterker maken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En weer een buitenspeler die al onder contract gestaan heeft bij Ajax en is vertrokken. Is toch een beetje absurd hoeveel buitenspelers er weg gedaan zijn. En nu weer overwegen deze Boerrigter terughalen, ik zeg Nee. Je doet het nu maar met de buitenspelers uit de jeugd.

6 december 2010 om 10:18

inderdaad, dit verhaal begint steeds triester te worden.
Mischien moeten ze eens gaan kijken bij de veteranen elftallen of daar nog een leuke balvaste speler rondloopt voor als Mido geblesseerd raakt.

6 december 2010 om 10:30

Het is niet altijd verkeerd dat een speler eerst zijn heil ergens anders zoekt voordat hij terugkeerd bij zijn oude club, er zijn zo voorbeelden ten over, zelfs internationalszoals De Boer of van Bronckhorst hebben dit ook al eens meegemaakt.
In 2007 was er voor Boerrigter echt geen plaats in ajax1.

6 december 2010 om 10:33

Nee door een gebrek aan ervaring of iets dergelijks kan een speler nog niet aanhaken bij het eerste elftal. Dan moet de club besluiten of ze potentieel in hem zien en daarop het besluiten maken hem te verhuren, verkopen of bij de selectie te houden. Aangezien ze hem toen van de hand hebben gedaan bleek hij niet goed genoeg. Wellicht weer een fout, misschien niet. Het enige wat ik wel zeker weet is dat Ajax Weer een transfersom zal moeten betalen om een oud-ajacied binnen te slepen.

6 december 2010 om 10:40

Dat klopt, maar ik vraag me wel af of Boerrigter meer kan brengen, dan wat je al in huis hebt.
Het zou zonde zijn als je weer geld moet betalen voor iemand die straks weer op de bank plaats moet nemen terwijl je eigen jeugd staat te popelen.

6 december 2010 om 10:47

ja maar dan kan je iets doen wat verhuren heet....

Dit voorkomt dat je weer een transfer bedrag moet betalen

6 december 2010 om 10:50

Boerrichter is gewone een buitenspeler ala Verhoek, alleen passen ze op dit moment allebei niet bij ajax.

Ik zou ze liever allebei wel op de vleugels zien bij Twente, niet dat Ruiz en Chadli het niet goed doen, maar met een spits als Janko zie ik met Boerrichter en Verhoek, Janko een stuk meer scoren.

Conclusie: als ajax een echte buitenspeler(s) wil halen moeten ze of Mido vast in de spits zetten, of eerst een echte balvaste spits (terug)halen

Pantalic misschien een idee?

6 december 2010 om 10:52

Kan wel zo zijn, maar je kan nu eenmaal niet elk talent verhuren en Boerrigter was 3 en een half jaar geleden in Amsterdam; hoe lang moet je iemand blijven verhuren?
Ik denk dat men er destijds vanuit ging, dat er nog wel betere talenten zouden komen, je kunt tenslotte ook niet alles van te voren weten.

6 december 2010 om 10:37

Ik snap wat je zegt maar Ajax heeft in mijn optiek de juiste beslissing genomen om deze speler van de hand te doen.

Het feit dat ze deze jongen nu in de gaten houden is in mijn ogen schrijnender. Ik vind deze speler absoluut geen meerwaarde voor Ajax, terwijl het beleid zou moeten zijn dat er alleen transfers worden binnengehaald die een meerwaarde betekenen voor Ajax.

Leuke speler voor RKC en evt. voor een kleine eredivisieclub, maar niet voor Ajax.

6 december 2010 om 13:15

Helemaal mee eens, deze jongen is te licht en waarom ze hem in de gaten houden is voor mij ook een raadsel. Waarom niet kijken naar bv Roy Beerens. Inderdaad die is duurder maar een garantie voor kwaliteit en bruikbare voorzetten. Goed overzicht, scorend vermogen en snel. Een zekerheidje dus...

6 december 2010 om 15:31

Ja, met het risico dat het een gevalletje Sulejmani wordt en Ajax weer met een miljoenenaankoop zit die niet presteerd en alleen maar met verlies verkocht kan gaan worden. Nee, in Amsterdam moeten ze de weg van Twente bewandelen; goedkope jonge spelers aantrekken waar je jezelf geen gigantische buil aan kan stoten. Wat mij verder in deze weer steekt, is dat Boerrigter is opgeleid door Ajax, weer te snel is afgeschreven en nu 3/4 jaar later weer terug kan keren naar Amsterdam, terwijl er een vergoeding tegenover staat. Ik ben het spuugzat dat jonge Ajax pupillen in hun eerste 5 wedstrijden moeten laten zien wat ze kunnen en anders mogen vertrekken. Ongelooflijk dat Ajax al jaren(!) liever het risico neemt om 7 miljoen te betalen voor een vage Argentijn, dan een jeugd speler een ''goedkoop'' contract te geven en het even wat langer aan te kijken. Het maakt de club kapot en het wordt maar niet gezien daar in de Arena...

6 december 2010 om 15:41

Vind je Boerrigter dan een versterking voor Ajax? Ik niet. Daarnaast vind ik het minachting aan spelers als Ozbiliz als ze Boerrigter zouden aantrekken. Toegegeven, ik ken die speler niet goed, maar nu talenten in de wachtkamer zetten voor Boerrigter, dát is pas minachting naar je eigen jeugdopleiding.

6 december 2010 om 20:07

@ xunomei

' Daarnaast vind ik het minachting aan spelers als Ozbiliz als ze Boerrigter zouden aantrekken.'

Waarom dan? Wat heeft Ozbiliz tot nu toe meer bereikt dan Boerrigter?

'maar nu talenten in de wachtkamer zetten voor Boerrigter, dát is pas minachting naar je eigen jeugdopleiding.'

Die minachting is volgens mij anders al lang aan de gang met het aantrekken van Tainio, Mido en Ooijer!

6 december 2010 om 10:38

Dat komt overal voor. Vrijwel alle topclubs hebben spelers rondlopen bij andere clubs die enorm succesvol zijn geworden.

Barcelona heeft Fabregas in het buitenland, wereldmiddenvelder van 50 miljoen. Je kunt moeilijk alle spelers behouden.

Daarbij hoor ik ook veels te vaak dat Ajax weer een speler laat gaan, die wel goed genoeg was voor Ajax-1. De Cler(?), Lamey, veel onbekende namen, na 1 goed seizoen is iedereen wereldenthousiast van ze, zich niet beseffende dat spelers weleens beter lijken dan ze zijn in een goed draaiend Vvv, Rkc, Sparta elftal. Meestal blijkt achteraf dat management toch gelijk had. Je kunt niet alle spelers behouden, dan zeurt weer iedereen dat Ajax 130 spelers heeft, ik hoor ze al zeuren dat we er nu 70 hebben.

Het is beetje makkelijk kritiek mijn inziens. Grootste probleem van Ajax is dat investeringen van 3+ miljoen opvallend vaak slecht uitpakken en dat spelers die succesvol zijn vaak hun contract nooit meer willen verlengen, omdat dat niet in hun interesse is.

6 december 2010 om 11:47

Fabregas is niet weggestuurd door Barcelona maar op jonge leeftijd weggekaapt door Arsenal. Boerrigter was niet goed genoeg voor Ajax en moest weg. Je vergelijking raakt dus kant nog wal.

De transfer soap in Amsterdam is weer begonnen. Jol jankt al weer om miljoenen en de scouting is weer bezig met spelers die weer onder contract hebben gestaan en waarvan men de kwaliteiten dus al zou moeten kennen. Het bestuur zegt overigens dat er geen financiële ruimte is voor versterkingen wat ik mij goed voor kan stellen als je zelfs in een seizoen met CL inkomsten nog verlies gaat draaien.

We kunnen tot eind Februari hier op VZ weer rustig achterover leunen en genieten van nieuwe afleveringen van de lach of ik schietshow op locatie in Amsterdam. Net zoals afgelopen zomer. En ook weer genieten van al die Ajacieden die alles proberen recht te praten wat krom is zoals ze dat afgelopen zomer ook deden rondom Ooijer, Mido, EH en Fulham-gate.

6 december 2010 om 12:18

Over kant noch wal raken gesproken:
''de transfer soap in Amsterdam is weer begonnen. Jol jankt al weer om miljoenen en de scouting is weer bezig met spelers die weer onder contract hebben gestaan en waarvan men de kwaliteiten dus al zou moeten kennen''

Ajax volgt Boerrigter al een hele tijd. Heeft niets te maken met Jol's ''janken'' zoals jij dat noemt. Misschien dat jij alleen de quootjes leest op VZ ? iedere dag 1 zin uit hetzelfde interview en dan maar weer met zijn allen quasi lollige opmerkingen maken over Jol of gezellig de Snor napraten?

6 december 2010 om 12:28

Er was een buitenspeler die bijna gratis wilde voetballen bij Ajax, Rommeldahl, maar die kreeg geen contract meer. Nu nog geen half jaar later hebben ze geen buitenspelers meer.
Ze moeten eens wakker worden in Amsterdam.

6 december 2010 om 12:36

Nee ze moeten niet wakker worden, ze moeten opstappen in Amsterdam. Rommedahl wilde idd blijven, dat wilde Jol ook, alleen het bestuur wilde niet

Waarom niet eens gewoon een jeugdspeler de kans geven?
Er word/werd altijd gezegd Ajax is talent.
Nou laat dat talent dan ook zien en spelen!

6 december 2010 om 10:14

Die jeugd van Ajax is ook niet meer wat het is. Als je Eriksen, Zeegelaar en Ozbiliz ziet voetballen snap je wel weer waarom ze buiten de deur kijken.

6 december 2010 om 10:17

Nou volg ik, zoals velen van jullie vast niet zal verbazen, Ajax niet op de voet en weet ik alleen dat Eriksen de nieuwe Litmanen zou zijn en hoorde ik laatst dat Ozbiliz de opvolger van Messi zou zijn mja ze zijn dus niet zo heel erg goed.
Nou misschien dat Ajax dan beter geld in de jeugdopleiding kan pompen dan dat ze spelers als Atouba e.d. aantrekken.
Maar ja dat is maar de mening van een Feyenoorder.

6 december 2010 om 10:31

@spotlight: dat heeft er dan waarschijnljik mee te maken dat ze gewoon niet genoeg spelen.. Kleine kanttekening voor het geval je het niet weet. Zowel Ozbiliz als Zeegelaar zijn lange tijd geblesseerd geweest.

Toen ik in de samenvatting zag wat de opstelling was kon ik direct begrijpen dat het niet liep zoals moet.. El hamdaoui moet gewoon in de spits blijven staan of naast het veld en niet op 10, geef Eriksen nu eens echt een kans..
Met ozbiliz op links en sulejmani op rechts heb je veel snelheid en kwaliteit op de vleugels maar ze moeten ook bereikt worden, als je 10 de ballen dan niet geeft kom je geen steek verder!:s

6 december 2010 om 10:50

Ik geloof dat de Boer heeft gezegd dat Ozbiliz dezelfde stijl heeft als Messi, niet dat het zijn opvolger is. Dat is een wereld van verschil.

Overigens heeft Eriksen het inderdaad nog niet helemaal waar kunnen maken, maar die jongen is pas 18. Hij kwam op zijn 16e naar Ajax, werd op z'n 17e bij de A selectie gehaald en speelde deze zomer al een WK. Het gaat allemaal zo snel bij die jongen, dan kan je verwachten dat hij een terugslag zal krijgen. Maar het is en blijft een groot talent.

6 december 2010 om 11:09

Een terugslag kun je krijgen als je goed speelt en het daarna opeens minder doet. Dit is echter niet het geval bij Eriksen, hij speelt gewoon wekelijks slecht als hij een kans krijgt. Maar dat is sowieso dit seizoen het euvel bij Ajax, bijna iedereen speelt structureel slecht, zelfs Suárez. Alleen Stekelenburg, Vertonghen en de laatste tijd Sulejmani kunnen me bekoren, voor de rest is het kommer en kwel. En als je dan met Boerrigter aankomt schiet je weer niets op. Die jongen is echt niet beter dan de jeugdspelers die we op die positie kunnen opstellen. Beter wordt er eens gezocht naar een echte spelmaker want El Hamdaoui op 10 is echt een grote farce. Lodeiro vond ik voetbaltechnisch in de schaarse speeltijd die hij kreeg voor zijn blessures altijd leuk spelen, dus hopelijk is hij de creatieve man die we nodig hebben. Zo niet, zoek er een!

6 december 2010 om 10:16

Gregory van der Wiel - 21
Toby Alderweireld - 21
Vurnon Anita - 21
Siem de Jong - 21
Sulejmani - 22
Eriksen - 19

Nee, er speelt inderdaad geen talent bij Ajax... Als ze nog jongere spelers op stellen spelen ze met de B1... Dat vergeet men altijd even voor het gemak.

Maar goed ontopic: Boerigter is absoluut niet goed genoeg voor Ajax. Ajax is nu op zoek naar een soort Chadli en Mertens en moet uitkijken niet een te grote gok te nemen. Boerigter is niet goed genoeg voor Ajax en zal dat ook nooit worden.

6 december 2010 om 10:20

Ja dat zijn de gevestigde namen in Nederland.
Op Eriksen en Sulejmani na zijn dit goede spelers.
Maar dan nog, de jeugd heeft de toekomst, maar daar is weinig van te zien.
Jol heeft liever een oude hamlap voorin lopen terwijl er vast wel wat goede jeugd op de bank zit.

6 december 2010 om 10:22

Inderdaad, ze moeten hem niet alleen nemen omdat ze ook een speler uit de 1e divisie willen halen die voor een verrassing kan zorgen. Mertens doet het leuk, maar wel bij FC Utrecht. En Chadli speelt verrassend sterk bij Twente, maar moet het ook nog over een langere periode laten zien. Dus alleen Boerrigter nemen als hij stukken beter is dan Ozbiliz of Zeegelaar. En stuur dan 1 van die naar Rkc.

6 december 2010 om 10:32

Gevestigde namen van 21 jaar.... die jongens komen net kijken en dan wil men nog jongere spelers zien....

Vorig jaar had je Suk op de bank. Die knakker heeft geen drol laten zien in de wedstrijden die hij kon spelen. Even als Bodul die gewoon niets bij ajax te zoeken heeft. Dan heb je nog Castillon die ook nog absoluut niet het niveau heeft van Ajax. Heeft wel talent, maar niet het niveau dat je nodig hebt. Dan heb je nog Cvitanich, nou daar werd ook niemand warm of koud van.

Voorlopig heeft Mido in de wedstrijden die hij speelde laten zie dat hij wellicht niet de fitste is, maar wel het niveau met gemak aan kan. Hij is vrijwel altijd aanspeelbaar en in de lucht vrijwel niet te kloppen. Als breker is hij gewoon hartstikke goed voor dit Ajax. Het is dan ook geen wonder dat Ajax met hem in de punt beter speelt dan met El Hamdaoui in de punt.

Daarbij speel je Champions League tegen de beste ploegen in de wereld. Waar heb je dan meer aan? Iemand van 19 die net komt kijken of iemand die meer dan 200 wedstrijden op het hoogste niveau in de grootste competities + veel internationale wedstrijden heeft gespeeld. Talent is niet genoeg...je hebt ook ervaring nodig.

6 december 2010 om 10:34

Het feit dat ze jong zijn en bij Ajax spelen, betekend echt niet dat het grote talenten zijn. geen enkele speler die je opnoemt is onomstreden. integendeel; Anita, de Jong en Sulejmani hebben niet echt kunnen overtuigen.

Dan zou ik nog eerder Amrabat ophalen. Die zit te verpieteren op de bank/tribune bij Psv. Maar wat is er mis met Josefzoon een kans geven (zodra hij hersteld is)?

Wel mooi dat Chadli en Mertens gewoon werden aangeboden die 2 hadden toen echt niks gekost. Elia moest 10 miljoen kosten mar dan haal je een internatinal binnen die jong is en het niveau makkelijk aankan. En nu Boerigter het zegt wel genoeg dat Ajax de enoge is die met hem in verband word gebracht

Boerrigter was vorig jaar het enige lichtpuntje bij Rkc. Goede speler met doorzettingsvermogen en een goede voorzet, maar ik ben bang dat hij niet al te veel aan Ajax toevoegt.
Hij moet naar een subtopper gaan (misschien als vervanger voor Verhoek of Kubik, als 1 van die 2 vertrekt bij Ado), maar zeker niet naar Ajax.
Afgelopen zomer wilde ze nog wel 1 miljoen euro voor Boerrigter hebben, weet niet wat zijn huidige marktwaarde is.

Niet halen Jozefzoon is beter!!!
Maar daar licht het niet aan we hebben een zwak middenveld ajax onwaardig.. iedereen ziet het behalve onze flapdrol...

Natuurlijk gebeurt het wel eens dat je een speler verkeerd inschat, dat je die niet op het juiste moment koopt of dat je hem wegstuurt in de jeugd. Maar zolangzamerhand beginnen de verhalen over spelers die bij Ajax in eerste instantie niet goed genoeg werden gevonden, maar later wel, mythische proporties aan te nemen. Elia, Amrabat, Reis, nu deze gozer weer.

Als het om jeugdspelers gaat dan moeten ze kennelijk allemaal zo goed zijn als Overmars was, ander dan worden ze weggestuurd. Maar als het gaat om het kopen van spelers, dan is Rommedahl ineens de benchmark waar iedereeen mee vergeleken wordt.

Tja, dan vraag je er om. Dan word je nooit kampioen.

Boerrigter, een van de weinige spelers bij RKC die eredivisie waardig zijn. Een jongen met een prachtige traptechniek en een goed inzicht, helaas mist hij twee vaardigheden die hem een top buitenspeler hadden kunnen maken. Zo is hij niet snel genoeg én kan hij zijn mannetje niet uitspelen in een 1 vs 1 situatie. Dus in mijn ogen geen aanwinst voor Ajax, maar zeker niet te min voor een middenmotor in de Eredivisie

Ajax faalt hier al jaren in, Ze weten nooit de juist talenten uit de jupiler league te halen. Dat zag je al met mertens en chadli. Die jongens waar voor een paar ton op te halen? Waarom niet dat risico nemen? en wel 16 miljoen uitgeven voor suljemani die er helemaal niks van bakt?

6 december 2010 om 10:39

Ach het is altijd afwachten hoe spelers het doen. Chadli en Mertens doen het bij hun clubs goed maar ik denk dat ze bij Ajax gefaald zouden zijn. Bij de clubs waar ze nu zitten hebben ze toch meer tijd en ruimte om zich te ontwikkelen. Bij Ajax kun je zo na 1 wedstrijd al afgebrand worden en zit je gelijk de rest van het seizoen op de tribune.

6 december 2010 om 10:41

klopt, maar je had ze daarom ook makkelijk een jaartje kunnen verhuren. nu halen ze gekke talenten uit buitenland (lodeiro) voor enkele miljoenen die hun geld opstrijken op d tribune en dan weer heel snel terug vliegen om daar van hunleven te genieten

6 december 2010 om 10:45

Had gekund ja. Zijn toch wel gemiste kansen hoor. Volgens mij heeft Chadli 750.000 euro gekost en die heeft al 10x zoveel gepresteerd als Sulejmani die 17.000.000 heeft gekost.

Maar het is altijd afwachten hoe spelers zich ontwikkelen. Bij Ajax zit het af en toe tegen, misschien zit het hem in de scouting, is het de druk. Als je bekijkt dat Dzsudzsak 100.000 heeft gekost mag je toch wel in je handjes wrijven.

Kan me heel goed voorstellen dat ze bij Ajax nog niet geheel overtuigd zijn van Boerrigter. Die jongen is een goede voetballer maar voor het niveau dat Ajax nastreeft komt hij natuurlijk tekort. Als Ajax hem koopt dan halen ze de zoveelste miskoop binnen. Ze kunnen het geld dat ze hebben beter opsparen en investeren als ze een echt talent hebben ondekt.

6 december 2010 om 10:36

Het niveau dat ajax nastreeft?? wees eens eerlijk, daar is al jaren niets meer van te merken. Dat niveau is echt niet zo hoog hoor; kijk maar eens naar de spelers die de afgelopen jaren gehaald zijn.

6 december 2010 om 10:49

Van te voren weet je nooit of iemand het niveau aankan, behalve als je een basisspeler van Barca haalt

Het gaat hier gewoon puur om beleid. Je kunt Boerrighter waarschijnlijk voor 5 ton halen, maar wat doe je dan als Suarez terug is, want Sulejmani is ondertussen ook weer lekker bezig. En je moet Ozbilliz dan meteen verhuren. Ik zou gewoon wachten tot volgend seizoen, want Boerrighter maakt je niet opeens kampioen, dat worden we dit jaar toch niet. Jol gaat waarschijnlijk en hopelijk! toch weg dit seizoen, dus ga in de zomer echt beleid voeren en niet met 1 nieuwe aankoop, maar met 3 bijvoorbeeld die passen bij de gebreken van de huidige selectie.

Ik denk dat Suarez en Vd Wiel verkocht worden, dat zou ik ook toejuichen als het voor een mooi bedrag is en ik hoop dat Vertonghen en Steek blijven

6 december 2010 om 15:37

Zelfs dat niet! Een gewaardeerd selectie-lid van Barcelona werd aangetrokken en het enige wat hij gespresteerd heeft is de prijs voor 'het meest je man laten lopen'. Deze vriendelijke vriend was onze vrijdheidsstrijder Oleguer die samen met onnodige tegengoals en defensieve fouten, nog altijd een vorstelijk salaris int. Ajax moet weer terug naar de basis en vertrouwen op de eigen jeugd. Dit is ook niks, we draaien dit jaar een verlies van zo'n 20 miljoen euro en we zijn ook hard op weg om negatieve records op het veld te behalen. Weg met die omhooggevallen ''topspelers'' en terug naar het eigen kapitaal wat alleen maar kan groeien, áls je ze maar de kans geeft.

Ik denk dat het meer te maken heeft met het ego van Ajax en dat ze zich te groot voelen om zo'n speler vast te leggen. Ajax vond Keisuke Honda ook niet goed genoeg en die had nu perfekt op 10 kunnen spelen ipv Eriksen of de Jong. Honda zit niet op de plek in Rusland, maar blijft een fenomeen. Die jongen had alles in huis om Ajax bij de hand te nemen. Daarintegen halen ze wel rare buitenlanders met een fors salaris en dure afkoopsom. Aankoop beleid is gewoon triest bij Ajax denk ik. Denk dat Boerigter bij dit zwalkend Ajax een goede linksbuiten zou zijn.

ja of chadli of mertens op 10, dan had ajax zkr rond plek 1 gestaan, maar nee nu spelen daar enoh en lindgren, vooral die laatste is lachwekkend. een speler uit eigen opleiding die vervolgens weer word teruggekocht

vind dit bericht niet echt verbazend moet ik zeggen. ik zou pas verbaasd zijn als het was: 1 Ajax is overtuigd van de kwaliteiten van Boerigter 2 Boerigter is niet overtuigd van de kwaliteiten van Ajax

Het lijkt me dat Ajax gewoon de eigen jeugdspelers een kans moet geven. Laat Ozbiliz, Zeegelaar en Josefzoon (zodra weer fit) gewoon een paar wedstrijden staan. Allen zijn opgegroeid in het Ajax system, waren goed genoeg om het tot jong Ajax te schoppen en hun debuut te maken in het eerste.

Dat het nu niet loopt is niet de schuld van die spelers. Het zijn de dragende spelers van vorig jaar die ver onder hun niveau spelen, met uitzondering van Stekelenburg.

Boerrichter wie??????als je toch zo'n speler wilt hebben geef dan de eigen ajax-jeugd een kans.

6 december 2010 om 11:16

Dat was die man die vanaf 30 meter een vrije trap in de kruising schoot in jullie stadion? of was je toen al thuis?

6 december 2010 om 12:53

hahahah ja dat is hij en het is boerrigter. Denk niet dat derk overigens naar ajax gaat. ;-)

Gewoon halen die jongen, hij maakt tenminste acties aan de linkerkant, het lijkt wel of ze bij Ajax niet trainen op acties langs de zijlijn. Sulejmani komt eindelijk een beetje in vorm, en stiekem begin ik toch weer te hopen dat hij na dit seizoen dan eindelijk zijn gewenste niveau gaat halen. Hij is dan wel een oude jeugdspeler van Ajax, maar er spelen zoveel spelers in de JL die nu niet zouden misttaan in de eredivisie zoals: Luis Pedro(go Ahead) Boerigter(ajax) Achente(psv).colak(go Ahead) zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Ajax moet deze winter of zomer kijken of ze Suarez, Sulejmani, Emanuelson, El Hamdaoui en Mido van de hand kunnen doen en van het geld Beerens, Verhoek en Pluim kopen. Kunnen jongens als Zeegelaar, Jozefzoon, Ozbiliz en Castillion daar mooi achteraan sluiten. Als Vertonghen weggaat Granqvist halen als er niks in de eigen jeugd rondloopt en voor van der Wiel Janmaat.

6 december 2010 om 15:50

Mido is gehuurd en vertegenwoordigd dus geen transferwaarde (voor Ajax).
Verder vind ik jou plan zeer ambitieus, speel je Online Soccer Manager? Ik vind trouwens je keuze voor Janmaar ronduit lachwekkend, want zo goed doet hij het niet bij Heerenveen. Is zelfs al meermaals uit de basis gespeeld door, met alle respect, Gerry Koning!
Nee, ik heb het eerder gezegd en ik zeg het weer: 'ajax moet terug naar zijn ''roots'' en uitgaan van de eigen kracht, de jeugdopleiding'. Tuurlijk zullen er mindere jaren volgen en zal de club ups en downs beleven, maar je denkt wel aan je continuïteit als club zijnde. Als Ajax op deze voet door blijft gaan spelen we zometeen gedwongen Eerste Divisie of kunnen we opdoeken. Er moeten nu(!) veranderingen plaats gaan vinden, voordat het te laat is en wij Feyenoord achteraan gaan, waardoor we gedwongen worden om de verandering van dure contractspelers naar eigen jeugd te laten plaatsvinden. Mijn mening is dat je die snelheid veel beter zelf kan gaan bepalen dan dat het over een x-aantal jaar abrupt moet plaatsvinden.

Waarom Boerrigter halen als je Ozbiliz en Jozefzoon hebt, die op het punt van doorbreken staan. Van Boerrigter moet nog maar eens blijken of hij de stap van een topclub uit de Jupiler naar Ajax kan maken.

Als je dan toch een buitenspeler wil halen, denk dan aan Verhoek of Mertens. Zij hebben zich op subtopniveau al bewezen, alleen zullen zij een stuk duurder zijn. Dus of je telt er geld voor neer of geef de jeugd het vertrouwen.

De problemen van Ajax liggen niet aan de verdediging of aanval, maar het middenveld is geen schim meer van wat het geweest is. Er is geen aansluiting richting aanval en bij balverlies komen de middenvelder steeds te laat en geven ze teveel ruimte weg. Daar ligt dus duidelijk het probleem !

Ajax moet dit niet doen...ze hebben op die positie Jozefzoon die me toendertijd positief opviel. Je moet je niet gaan verlagen door zulke spelers weer terug te halen...

Die Boerrigter moet je nooit halen. Dat gaat een typisch gevalletje als Soetaers, Sikora, Kennedy worden als we mazzel hebben. Het is een prima speler voor de middenmoot in de eredivisie, maar veel meer ook niet. Dan kun je beter tijd investeren in Ozbiliz op links en Jozefzoon op rechts.

Jol klaagt steen en been over het gebrek aan buitenspelers...loopt er in ieder vertegenwoordigend elftal in de jeugd niet een goede flankspeler dan Martin?

Waarom nu weer geld uitgeven en groot, eigen talent (ozbiliz, Josefzoon enz.)in de kou laten staan?

Ga toch weg man, maak er eens een team van en loop niet te mekkeren, dat wanstaltige gedrag slaat over op de spelers....jij behoort het goede voorbeeld te geven..

Boerrigter heeft zijn kans gehad en werd te licht bevonden....punt

6 december 2010 om 12:55

Derk heeft absoluut nooit de kans gehad. Dus wat jij zegt klopt voor geen kant. Derk had de pech dat er een nieuwe trainer kwam die nieuwe spelers aangetrokken heeft. En ja wat moet je dan als jeugd speler?

6 december 2010 om 13:14

dat hij via zwolle bij rkc terecht is gekomen zegt m.i. genoeg...dat zijn geen topclubs met topprestaties/verwachtingen..daarbij heeft hij in 2 jaar tijd te weinig laten zien..ook niet in het 2e o.i.d.

Kansen dwing je af, zo niet dan ben je niet top genoeg...dus wat ik stel klopt m.i. wel degelijk...

Dit zou een erg slechte zaak zijn. Geeft ook nogmaals het slechte transferbeleid van ajax aan. Of ze halen een oude bekende die al onder contract heeft gestaan of een andere voetballer vanuit nederland.
Altijd weer hetzelfde liedje. Het wordt er niet beter op voor Ajax als ze Boerrigter zouden halen.

Wat betreft het transferbeleid van ajax is het iedereen wel over eens. Diep en diep triest als
je ziet wat ze weg sturen en dan weer kopen. Maar het gaat nu over een langere termijn. Ajax heeft
veel potentie in de jeugd zitten. Met de nadruk op potentie. Deze jongens dienen zoals in het verleden wel werd gedaan ervaring op te doen bij mindere clubs. Ik kan me herinneren dat RKC hier een goed geschikte club voor is. Vertongen, vermaelen hebben eerst ervaring opgedaan bij RKC en zijn toen pas echt doorgedrongen in de selectie van Ajax. Zo hoort het eigelijk ook te gaan bij grote clubs die niet iedere speler een kans kan geven. En met deze cunstrutie van verhuren ofwel van de hand doen kun je als club ze altijd nog kosteloos terug halen bij verhuren. Bij het van de hand doen van jeugdspelers zul je toch in de buidel moeten tasten als ze dan alsnog doorbreken zoals boerrigter!

ontopic: Boerrigter kan wel degelijk het verschil maken bij ajax. Volg is voor de gein wat wedstrijden van hem. Stuk voor stuk is elke voorzet op maat. Alleen aan het afronden mist het RKC nog wel eens. Ook is elke vrije trap van Boerrigter gevaarlijk.

Niet halen, jeugd heeft genoeg spelers.

Ik twijfel of hij het bij ajax zou kunnen,, maar dat ie nog in de jupiler league speelt vind ik belachelijk
Hij is echt wel middenmoot/subtop eredivsie waardig

En dan maar zeuren dat de opleiding geen buitenspelers opleidt.
Sorry?!
Als je boerrigter, elia etc etc etc nou eens had gehouden...

was je een heeel stuk verder geweest

6 december 2010 om 15:41

Verhoek, die heeft nooit bij Ajax gespeeld... Als je dan aanmerkingen wil maken op de opleiding, zeg dan wel juiste dingen. De gevallen Amrabat en Elia worden ook vaak aangehaald, maar deze twee jongens zijn beide weggestuurd wegens slecht gedrag, niet omdat ze de kwaliteiten ontbeerden. Het zou best een rol hebben kunnen spelen, maar hoofdreden was toch echt hun motivatie en het niet kunnen omgaan met discipline en gezag.

6 december 2010 om 20:25

@ Seaniej

Toch vreemd dat ze beiden laatst dan (weer) in de belangstelling van Ajax stonden!

Tja, als je verder kijkt welke spelers ze nog meer 'te licht' vonden of om welke reden dan ook niet 'hoefden': Mertens, Chadli, Dzsudzsák, Lens.....

Schrijnend........

6 december 2010 om 20:32

Ja, maar dat haal ik al tijden aan; het transferbeleid in Amsterdam is onnavolgbaar. Verder zijn Amrabat en Elia natuurlijk al een stuk volwassener geworden. Verder komen er wel meer ''sprookjes'' de wereld ingebracht over het aftesten van spelers bij Ajax; zo was er laatst een verhaal dat Ajax Messi had afgetest wegens gebrek aan techniek. Hoge bomen vangen veel wind, maar de Ajax besturen kunnen hier al jaren niet mee omgaan en gooien zelfs nog wat extra olie op het vuur.

Ajax moet boerrigter niet halen. Die moet eerst naar een subtopper gaan. Bij ons heeft hij niks te zoeken dan zie ik liever mensen uit de jeugd, Die doen het echt niet minder als boerrigter. En dan zul je zien dat Sulejmani weer op de bank komt te zitten. (dat zal ook wel weer als Suarez weer mag spelen).zit regelmatig in het stadion van RKC maar sinds dat hij in de belangstelling staat is hij echt minder geworden. Ik zou voor de jeugd kiezen of een type als verhoek/beerens halen. Maar die zullen wel te duur zijn daarom zijn ze bij boerrigter beland. Die jongen kost 1 miljoen geloof ik.

Als ajax deze jongen niet uit de jeugdopleiding van twente had weggekaapt, dan had deze jongen nu een gouden carriere gehad. Nu konden elia, arnautovic, stoch, ruiz etc. in alle rust zich tot toppers ontwikkelen en speelt derk bij Rkc..............

Het is wel tekenend weer dat hij 'weggestuurd' is bij de Ajax-jeugd.
Als je hem nu terughaalt heb je er in mij inziens niets aan,dan wordt het weer een gevalletje Kennedy,sulejmani enz. Hoewel die laatste steeds beter begint te draaien sinds het wegvallen van Suarez..
Lens,amrabat,enz. zijn nu goede spelers die Ajax zeker kon gebruiken..

Ajax moet gewoon de gok nemen bij zo'n speler. Waarom zou je wachten tot hij bij een ''grotere'' club dan RKC ook het gewenste niveau laat zien? Nu is hij nog vrij goedkoop, koop hem voor een miljoen en stuur een Zeegelaar naar Rkc, hier worden beide partijen beter van. Ajax goedkoop een talent, RKC een vervanger voor Derk en daarnaast een speler van Ajax die lekker veel wedstrijden kan spelen.

Laat je hem lopen en koopt een Heerenveen of andere subtopper hem, kost ie volgend jaar gelijk het 5 -voudige. Dat zou pas kapitaalvernietiging zijn. Daarnaast is Derk echt een goede voetballer met vooral een supertraptechniek, hij mag dan niet de snelste zijn, maar met zijn voorzet hoeft hij niet een speler te passeren. Waarom denk je dat Donny de Groot zoveel scoort? Puur omdat hij goede voorzetten van de linkerkant krijgt...

6 december 2010 om 23:29

Ik sluit me hier volkomen bij aan!
Gewoon halen die Derk en inderdaad Zeegelaar naar RKC sturen.
Niets meer aan toe te voegen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren