Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Stekelenburg: 'De concurrentie heeft het ook niet zo goed gedaan'

Laatste update:

Maarten Stekelenburg ziet nog genoeg mogelijkheden voor Ajax in de tweede seizoenshelft. De Amsterdammers maakten een belabberde novembermaand door, maar staan nog altijd slechts drie punten achter op de koploper PSV en FC Twente. “Dat betekent dus dat de concurrentie het ook niet zo goed heeft gedaan”, zegt de Oranje-goalie op de website van zijn club. “Daar moeten we blij mee zijn en vertrouwen uit putten.”

/

Ajax speelt voor de winterstop nog drie competitieduels. Komend weekend is NEC te gast in Amsterdam, en daarna wachten nog confrontaties met Vitesse (uit) en Feyenoord (thuis). Tussendoor nemen de hoofdstedelingen het in de Champions League nog op tegen AC Milan en voor de beker tegen AZ. Stekelenburg kijkt nu al uit naar dat laatste duel.

“Na Ajax - AZ is het eindelijk tijd voor een korte vakantie. Het geeft me mooi de gelegenheid om eindelijk mijn hoofd even helemaal leeg te maken. Het was een intensief jaar”, besluit hij. Ajax treedt zaterdag om 18:45 in de ArenA aan tegen NEC.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Weet jij de laatste? ????
Reacties

Dat klopt Maarten, dat is ook de voornaamste reden dat Ajax nog zo dicht in de buurt staat.
Dat was afgelopen seizoen wel anders.
Nu moet Ajax zelf weer in vorm komen en dan hebben ze gewoon nog steeds grote kans om (eindelijk) het kampioenschap binnen te slepen.

3 december 2010 om 17:02

Vorig seizoen was het vooral spannend tussen de top 3. Nu zijn er een aantal clubs(zoals Groningen, Nac, AZ en Ado) die in goede doen zijn, en waar je niet zo maar van wint. Daardoor zijn de punten meer verdeeld en is er grotere kans op puntenverlies van de huidige top 3.
Ik vind de competitie hierdoor een stuk leuker. Toch denk ik niet dat Ajax, als het zo door gaat als nu, nog een echte titelkandidaat is. Daarvoor presteren ze toch te onregelmatig.

3 december 2010 om 17:06

Ik ben het met je eens dat de competitie in de breedte sterker is geworden, of de top slechter, en dat de competitie daar leuker door wordt. Als Ajax zo doorgaat als nu maken ze niet veel kans nee, maar vorig jaar zagen we ook ineens een ommekeer bij Ajax. Ik hou hoop...

3 december 2010 om 17:08

Precies,, als ze gaan spelen zoals in de tweede seizoenshelft van vorig jaar dan is het natuurlijk weer een heel ander verhaal. Maarja,, die hoop heb ik als tukker natuurlijk niet

3 december 2010 om 17:11

En dat neem ik je niet kwalijk ook.
Ik heb vorig jaar als medetukker overigens ook genoten van Twente, alleen Ajax heeft bij mij nog net een streepje voor
Ik zie het wel gebeuren dat ajax weer beter gaat draaien, spelers krijgen een paar weken rust en kunnen zich weer opladen voor de 2e seizoenshelft. Dit geldt natuurlijk ook voor Twente maar de spelers daar schijnen tot dusver minder last van vorig seizoen te hebben.

3 december 2010 om 17:16

Ik zie het, Haaksbergen Daar kwam ik vorig jaar nog regelmatig.
Ik vond Twente vorig jaar ook een stuk stabieler dan het Twente van dit jaar. Niet zozeer sterker,, maar vorig jaar was ik er zekerder van dat Twente in de eredivisie alles wel zou winnen. Dat seizoen wordt er het ene moment een topprestatie neergezet, terwijl er ook onnodig punten worden gemorst.

3 december 2010 om 17:22

Ja dat klopt Twente oogt minder solide. Vorig jaar kon je rustig zitten zelfs als het na 70 minuten 0-0 stond had je het gevoel dat twente toch wel ging winnen, maar dit jaar geldt voor de hele competitie dat ze niet rustig meer kunnen zitten.

3 december 2010 om 18:06

nac en Ado staan op plek 10 en 7, dat moet normaliter te doen zijn voor de top.
verder is ajax alleen uitgeschakeld in de championsleaugue, maar geen enkel rationeel denkend mens had van te voren verwacht dat ajax deze poulfase zou overleven.

3 december 2010 om 18:10

Plek zegt niets, vorm zegt alles.

Nac wint van Twente en PSV
ADO is de revelatie van het seizoen.
Beiden hebben ze natuurlijk ook de nodige punten laten liggen,, maar het niveau ligt een stuk dichter bij elkaar..

4 december 2010 om 00:31

Als Ajax, PSV of Twente verliest dan staan we gewoon op 1 punt en staan we zelfs 2 punten los van Ajax. ( Ik praat namens Groningen ) Denk niet dat ze verliezen hoor, maar het is leuk voor ons. Ze hebben wel geluk dat iedereen steken laat vallen. Daarom denk ik dat de kampioen geen 80 punten nodig heeft om kampioen te worden, maar 73 of zoiets.

Tegen het einde van de competitie laat iedereen steken vallen. Ik denk dat dit te maken heeft met het overvolle programma van afgelopen jaar. Bij alle topploegen spelen internationals die oververmoeid zijn en het niveau is er laag.
Stekelenburg heeft helemaal gelijk, hopelijk is het voetballend een stuk beter na de winterstop.

Inderdaad. Iedereen spreekt over de Rampmaand/crisis van Ajax maar ze doen nog overal voor mee. Niet uitgeschakeld in de beker, 3 punten achter op de #1 en ze hebben nog een goede kans op een EL ticket.
Wanneer de vorm bij bepaalde spelers weer terugkeert na een vakantie heeft Ajax nog een goede kans op prijzen!

3 december 2010 om 17:04

Ik denk persoonlijk zelfs dat PSV dieper in de problemen zit dan Ajax. Bij Ajax is het team niet in goede doen, maar van vorig jaar weet iedereen nog dat nagenoeg ditzelfde team superieur kan zijn in Nederland. PSV is in vorm, maar wel heel wisselvallig, zie Nacuit. Daarbij komt het verlies van Affelay en ondanks dat Bakkal geen slechte speler is, zal dat toch een slok op een borrel schelen. Daarbij komt dat Ajax na de winter bijna traditiegetrouw betere resultaten haalt dan voor de winter en bij PSV is dat andersom. Twente speelt goed, maar mist de killersmentaliteit van vorig jaar, kortom het gaat nog interessant worden.

3 december 2010 om 17:06

Inderdaad, PSV verliest over 2(?) wedstrijden hun sterspeler. Ajax en Twente missen op dit moment ook hun sterspelers, maar die keren na de winter weer gewoon terug.
Daarnaast is Psv, zoals je al zegt, wisselvallig. De wedstrijd tegen Sampdoria was daar een goed voorbeeld van, 1e helft was niet om aan te zien, 2e helft was al een stuk beter tho.
Het belooft dit jaar een spannende titelstrijd te worden tussen Ajax/psv/twente maar we moeten ook Groningen en AZ niet vergeten, ook zij staan er goed voor op dit moment. Ik ben benieuwd hoe die laatste 2 clubs dit vol gaan houden

3 december 2010 om 18:09

mwa, groningen krijgt de klapt nog wel; ze hebben nu de wind mee, geen blessures en schorsingen, maar normaal gesproken zal dat nog veanderen. verder is Az gewoon niet goed; die zakken nog wel. Ze hebben het geluk dat ze relatief makkelijke tegenstanders gehad hebben de laatste wedstrijden, waardoor ze gestegen zijn, maar ik zie ze echt niet meedoen om het kampioenschap.

Helemaal mee eens Maarten, al is het spel van PSV en Twente niet zo slecht als dat van Ajax, maar goed uit Eindhoven hebben we al jaren gehoord dat het alleen om het resultaat gaat, dus laten we maar niet te veel woorden daar aan vuil gaan maken.

Ik denk dat Ajax tot de winterstop al zijn wedstrijden moet winnen, dan kunnen we lekker op vakantie, iedereen tot rust komen en na de winterstop vol het gas erop gooien.

''het was een intensief jaar'' besluit Stekelenburg. Dit was anders wel het jaar van Stekelenburg. Een jaar waarin hij heeft laten zien van topniveau te zijn en een jaar waarin hij zeer belangrijk is geweest voor zowel Ajax als Nederland. Ik ben en blijf namelijk nog steeds van mening dat Oranje de finale niet had gehaald als we geen Stekelenburg op doel hadden en dat Ajax geen tweede was geworden in het vorige voetbalseizoen. Het blijft natuurlijk suggeren, maar als je ziet wat een reddingen Stekelenburg had in vooral dit kalenderjaar. Het schot van Kaka, om er maar even een te noemen.

Ik durf te zeggen dat Stekelenburg een hele grote stap heeft gezet naar de top. Buffon, Julio Cesar, Casillas, van der Sar.. Ik durf ze allemaal in een adem op te noemen met Stekelenburg. Let op: Dit betekent niet dat ik Stekelenburg van hetzelfde niveau van Julio Cesar vind, maar het scheelt niet veel.

Jammer dat Steek Ajax gaat verlaten, maar het is hem gegund. Nu Vermeer blijkbaar, ik word er niet vrolijk van....

3 december 2010 om 17:10

Ik vind het raar dat je Stekelenburg niet van hetzelfde niveau vind als Julio Cesar, als je hem nou net onder Casillas plaatst kan ik me nog voorstellen, maar hij doet voor Julio Cesar echt helemaal niets onder. Sterker nog in potentie is Stekelenburg nog een veel betere keeper dan Julio Cesar.

Verder ben ik het met je eens, al snap ik niet waarom je niet zo vrolijk wordt van Vermeer, is gewoon een hele goede doelman, die ook nog heel veel stappen kan maken als die basiskeeper is bij Ajax!

3 december 2010 om 17:22

Naja, om eerlijk te zijn vind ik Casillas het laatste jaar - anderhalf jaar wat minder goed presteren dan voorheen. Daarmee wil ik niet zeggen dat het een slechte keeper is, want hij is en blijft een keeper met uitzonderlijke kwaliteiten. Net als Messi komt hij van een andere planeet, zou je vrijwel zeggen..

Ik vind Julio Cesar daarintegen constant presteren. Als er al een verschil in kwaliteit zit bij deze keepers (ja oke, dat is er haha), dan gaat het om luttele procenten denk ik. anyways, wie er nou de beste is en waarom, het maakt niet uit. Wat ik alleen probeer aan te geven, en gelukkig heb je dat gewoon door, is dat Stekelenburg enorm gegroeid is. Twee seizoenen geleden zei ik al dat Stekelenburg een grote zou worden, maar niemand die dat door had.. Er werd gevloekt en mensen wilden Vd Sar terug.. Tsjah..

Waarom ik niet vrolijk word van Vermeer. Ik vind hem veel te wisselvallig. De ene keer keept hij fantastisch, de andere keer kan je net zo goed geen keeper neerzetten. Toen Stekelenburg geblesseerd was onder van Basten, deed Vermeer het voor het grootste gedeelte gewoon goed, maar toen Stekelenburg weer fit was en zwaar onterecht zijn plek niet terug kreeg, begon Vermeer te blunderen. Stekelenburg had ook wel slecht gekeept, maar iedereen was het er over eens dat Vermeer gewoon tweede doelman moest blijven. Oke, dat is allemaal passe, zand erover.

Dit jaar was er een wedstrijd, ik durf niet te zeggen welk duel.. Maar Vermeer keepte of verving Stekelenburg na een blessure, volgens mij het laatste. Wat gebeurde er? Vermeer komt totaal onnodig zijn goal uit, rent richting de linkercornervlag maar is veel te laat en wordt simpel uitgespeeld. Doelpunt tegenpartij. Een beetje zoals ten Rouwelaar dat altijd doet.............

Nee, Vermeer mag van mij een kans krijgen, maar ik vind dat Ajax beter verdient. Hopelijk kan Vermeer laten zien dat hij de juiste nummer 1 kan zijn voor Ajax, helaas is hij nu geblesseerd.

Waar ik toevallig de laatste dagen aan denk..... Boric (volgens mij van Celtic..) is een prima keeper! Misschien is dat iets..........

3 december 2010 om 17:27

Dat was in oefenwedstrijd tegen Porto en als die niet uit kwam dan kon die speler van Porto de bal geven aan iemand die hem dan voor leeg doel binnen kon schieten. Die bal trouwens ook de achterlijn al gepasseerd maar dat zag de grensrechter niet.

Vermeer gaat het wel laten zien reken daar maar op als die zeker is van een basissplaats keept die veel vrijer, een fantastische snelle doelman eigenlijk hetzelfde als Michel Vorm van Utrecht.

Herinner je nog die redding tegen AZ vorige jaar toen Vermeer keepte omdat Stekelenburg een kindje kreeg? Dat getuigt van een boel klasse.

3 december 2010 om 17:28

Dus nu is Stekelenburg in een keer 'in potentie' beter dan Julio Cesar. Laat me niet lachen alstjeblieft. Het is niet alsof Stekelenburg nog vroeg in de 20 is. Het scheelt maar drie jaar tussen beide keepers. Natuurlijk is Stekelenburg een uitstekende keeper en kan hij naar dat niveau toegroeien. Maar beter dan Cesar? De man heeft wel even de Champions League gewonnen en overtuigd iedereen al jaren van zijn kunsten op het hoogste niveau. Laat Stekelenburg dat nu eerst maar even proberen wanneer hij straks een transfer verdient heeft. Dan kunnen we zien of hij het niveau echt heeft. Zie Gomes, iedereen vond hem hier geweldig, de beste van de wereld etc. Dan zie je toch dat de topcompetities gewoon een ander niveau zijn.

3 december 2010 om 17:32

Alles leuk en aardig meneer Laat, iedereen weet dat keepers op hun top zijn als ze de 30 passeren!

Dus het is juist beter dat die geen 20 meer is, maar juist ouder wordt. Hoe meer ervaring een keeper heeft hoe beter die gaat keepen.

3 december 2010 om 17:43

Klopt, tegen Porto was het.. Toen ik in Spanje was inderdaad! Goed geheugen heb je haha! Chapeau! Maar waar het bij die actie om ging was dat Vermeer daar totaal niets te zoeken had. Vermeer is de schuldige aan de goal, niet de rest.. Of, het is hoe je het bekijkt uiteraard, maar Vermeer heeft het laatste stapje gezewt voor Porto, al was de bal idd over de achterlijn heen geweest.

Sorry, maar ik heb totaal geen vertrouwen in Vermeer. Op dit moment hebben wij de allerbeste keeper in onze competitie spelen: Stekelenburg.. Maar, als hij vertrekt, ben ik bang dat teams als Psv, Twente en Utrecht gewoon een betere doelman hebben in de namen van Isaksson, Migeilhofnogwathoejehetookschrijft en Vorm. Daar komt bij dat ik Gentenaar van VVV ook een prima doelman vind, die al veel verder is dan Vermeer.

Ja ik herinner me dat nog. Maar Vermeer heeft naast een heleboel goede dingen, ook een heleboel verkeerde dingen laten zien. Van mij mag hij lekker weg, of gewoon tweede doelman blijven.

Het verschil is wel dat PSV een relatief moeilijk programma heeft gehad en vrij veel punten gehaald in die wedstrijden. PSV krijgt de komende 5 wedstrijden vrij veel wedstrijden die ze normaal gesproken gemakkelijk winnen. Ajax gaat nog hele zware wedstrijden krijgen komende 5 wedstrijden. Ook Twente krijgt het nog lastig.

3 december 2010 om 17:22

Idd dat is me ook opgevallen. Ajax krijgt nog oa Utrecht uit, PSV uit, Roda uit... allemaal traditioneel zeer lastige wedstrijden.

3 december 2010 om 17:29

Ja alleen gelukkig dit keer na de winterstop en niet ervoor! En traditioneel is Ajax sterker na de winterstop dan ervoor. Dus laten we hopen dat Ajax dit keer die traditionele wedstrijden een keer winnend afsluit in plaats van met onnodig puntverlies.

3 december 2010 om 17:32

ik heb daar alle vertrouwen in, Jol heeft het licht gezien dat ajax met buitenspelers moet spelen (zie zeegelaar bij selectie, je haalt geen extra vleugelspeler erbij als je zonder vleugelspelers wilt spelen)
hopelijk zien we vanaf nu weer het sprankelende ajax

3 december 2010 om 17:31

nou psv-roda moeten ze toch echt ff oppassen hoor...
(ook uit bij de graafschap zie ik ze gek genoeg niet zomaar ff winnen)
maar voor de rest moeten ze alles kunnen winnen ja de komende 5 wedstrijden (beker niet meegerekend natuurlijk)

3 december 2010 om 18:23

Tja wat is een lastig programma? Twente, Feyenoord, Groningen, AZ en ook Heracles uit heb je ook niet zomaar gewonnen om maar eens wat te noemen terwijl Ajax die clubs allemaal wel al heeft gehad. Waarbij Ajax bijvoorbeeld nog naar Psv, Nac, Heereneveen, Ado en Utrecht moet. Twente mag nog naar Ajax, Heerenveen, Groningen, Utrecht, AZ, Ado.

Daarnaast weet je ook niet hoe de competitie loopt richting het einde. Een degradatiekandidaat uit kan op dat moment een stuk lastiger zijn dan een nummer 10 die nergens voor balt.

Tja, Twente heeft het qua punten niet goed gedaan, maar heeft gewoon goed gespeeld tegen NAC en vooral AZ. Dat vind ik nog wel wat anders als kansloos verliezen thuis tegen Ado, gelijkspelen bij Excelsior en vrij kansloos gelijkspelen tegen Psv.
Maar ja, aan het einde zullen we zien wie de beste is van dit seizoen, ik heb in elk geval veel vertrouwen in wederom een kampioenschap voor ons, Twente

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren