Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'FC Groningen wil Blind uitsluitend kopen en niet huren van Ajax'

Laatste update:

Ajax heeft FC Groningen op eigen initiatief op de hoogte gebracht dat Daley Blind voor de tweede seizoenshelft gehuurd kan worden, zo meldt Dagblad van het Noorden maandag. De noorderlingen zouden de verdediger annex middenvelder echter alleen willen kopen van de Amsterdammers.

/

FC Groningen zou wel bereid zijn aparte afspraken te maken over voorwaarden waarop Ajax Blind terug zou kunnen kopen. De zoon van oud-international Danny Blind komt amper aan spelen toe in Amsterdam en wil graag terugkeren bij de club, waar hij het begin van dit kalenderjaar goed presteerde.

Ajax-trainer Martin Jol hield Blind afgelopen zomer in Amsterdam, ondanks interesse van clubs. Ook toen was FC Groningen maar ook NAC Breda al geïnteresseerd, maar leidde het niet tot een verhuur. Jol is voorstander van een tijdelijk vertrek van de zoon van zijn assistent-trainer.

Heeft Daley Blind toekomst onder Martin Jol bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Liever niet. Dan graag naar een andere club maar niet verkopen.
Denk dat deze jongen het nog wel gaat maken.

29 november 2010 om 20:08

Zolang Jol baas is in Amsterdam. Zie ik hem niet doorbreken. Groningen heeft goede ervaringen met deze jongen en het is een goede speler. In mijn ogen beter dan Vurnon Anita. Jol geeft hem geen kansen en als Groningen dat wel wil doen, vind ik gewoon dat ze hem moeten laten gaan!

29 november 2010 om 20:39

Inderdaad, en zeker als ze zorgen dat hij dan goedkoop teruggekocht kan worden!

29 november 2010 om 20:43

Ja inderdaad. Gewoon zoiets in zijn contract zetten. Ze verkopen hem voor 500.000 en ze kunnen hem terug kopen voor 750.000. Dan maken ze niet heel veel verlies en hij groeit dan ook nog is heel erg. Denk dat hij sowieso wel een goede speler is voor de subtop. In mijn ogen zelfs beter dan Vurnon Anita. Blijkbaar vind Jol dat niet.

29 november 2010 om 20:49

Wat heeft het dan voor nut om hem eerst aan groningen te verkopen, om hem later terug te kopen?
Verhuur hem gewoon, en anders hebben ze in groningen gewoon pech, zullen echt wel meerdere clubs zijn die hem willen
Hij moet zeker bij Ajax blijven, want als Jol weg is staat ie zeker in de basis.

29 november 2010 om 20:51

De hoogte van de transfersom voor de terugkoop zal sowieso hoger zijn dat de transfersom die FC Groningen nu voor blind zal betalen. Waarschijnlijk zal het bedrag ongeveer de transfersom 1,5 jaar salaris zijn. Op die manier kost het FC Groningen niks als Ajax blind over een poos terug wil hebben, maar kost het Ajax ook niks (geen loon meer vanaf nu) als hij niet genoeg doorontwikkeld en ze hem niet terug willen kopen.

Edit: dit was een reactie op beetgaar hieronder!

@ Afca: Het voordeel voor Ajax is dat ze bij een verhuur waarschijnlijk nog een deel van het loon moeten doorbetalen, als hij daarna nog niet goed genoeg is, dan gooi je dat loon eigenlijk weg. Belangrijker nog is het feit dat bij FC Groningen een goede basis is (stabiel elftal) om door te ontwikkelen voor een jonge speler, Blind kent Groningen inmiddels en de trainer van Groningen is wel een trainer met een Ajax verleden en dus een Ajax filosofie. Daardoor weet Ajax wel dat Blind in goede handen terecht komt en dat de kans op doorontwikkelen erg groot is. Als Ajax zijnde zou ik zon constructie niet willen, maar van Groningen kant is het natuurlijk logisch, alhoewel die misschien ook wel overstag gaan als blijkt dat Ajax hem niet wil verkopen onder die voorwaarden.

29 november 2010 om 20:59

Groningen geeft hem kansen en als hij daar 2 seizoenen in de basis heeft gespeeld. Is hij echt een betere voetballer en dan is 750.000 euro een spotprijs. Verhuren heeft ook geen nut. Dan moet hij volgend seizoen weer weg en dan heeft hij een half jaartje ergens anders gespeeld.

Als Jol weggaat. Dan zou ik zeker blijven. Jol zorgt ervoor dat zijn groei word geremd.

29 november 2010 om 20:38

Gewoon verkopen voor een paar miljoen met een optie hem terug te kunnen kopen voor een habbekrats...

29 november 2010 om 20:45

Klinkt leuk, maar je denkt toch niet dat Groningen gek is? Eerst miljoenen investeren in een speler en wanneer hij zich goed ontwikkelt weer voor een schijntje laten gaan.

29 november 2010 om 21:00

Groningen is niet gek hoor. Ze gaan hem dan heus wel duurder verkopen. Ik zeg bijvoorbeeld: Kopen voor een miljoen. Ajax mag het terug krijgen als ze willen voor 1.5 miljoen. Dan maakt Groningen winst en is Blind gegroeid.

nou dan gaat hij toch ergens anders heen, naar een club die hem wel wil huren.. als ajax hem verkoopt is dat gewoon super dom, want hij is een erg groot talent en hoort nu eigenlijk al in de basis inplaats van anita. maar jol ziet dat weer niet!!

Het is moeilijk te concluderen of Blind toekomst heeft onder Jol aangezien we de redenen niet weten van het niet spelen. Verder is de vraag natuurlijk; moet hij op het middenveld of in de verdediging.
Verder begrijp ik wel dat Ajax niet wilt verkopen aangezien in het verleden de fout met te vroeg verkopen te vaak gemaakt is door Ajax.

29 november 2010 om 19:34

Het is ook nog maar de vraag of Jol toekomst heeft bij Ajax natuurlijk.
Dus Blind lekker houden, die komt volgend seizoen wel aan bod.

(al snap ik er ook geen snars van dat hij geen kans krijgt als linksback nu - met Anita op die positie schiet je toch ook niks opt)

Niet doen Ajax, dan staan er nog wel andere spelers op de lijst om eerder te verkopen. Huren, of anders niet.

Slim van Groningen, kopen voor b.v. 1 miljoen en dan een optie dat Ajax hem voor 3 miljoen terug kan kopen, als Ajax dan deze optie licht dan maken ze gewoon 2 miljoen winst. Of dit gaat gebeuren is een ander verhaal.

29 november 2010 om 19:36

Groningen koopt daley blind waarschijnlijk rond de 500.000 en ajax krijgt een terugkoopgarantie van 3.000.000 dus dat is een aardige winst voor groningen als hij natuurlijk dan verkocht word

29 november 2010 om 19:38

Als Ajax hem voor 500.000 verkoopt ben ik meteen van mening verandert over het functioneren van Jol en het huidige bestuur. Dat zou echt idioot zijn.

29 november 2010 om 19:58

Die simpele berekeningen altijd. Dus FC Groningen betaalt hem geen salaris, verzekeringen enz. wanneer hij daar speelt? Een club heeft altijd ook kosten aan een speler. Winst op een speler is nooit aankoop-verkoop. Daar moet je ook de spelerskosten nog vanaf trekken.

Ik heb bijvoorbeeld ook al hier en daar gezien dat Ajax 5 miljoen winst gaat maken op El Hamdaoui over 2 jaar wanneer hij voor 10 miljoen verkocht gaat worden (5 miljoen aankoop). In die twee jaar heeft hij sowieso al 2,5 miljoen salaris gekost.

29 november 2010 om 20:54

Suysiem, dat is ook te simpel beredeneerd.

Salaris wordt toebedeeld op basis van prestatie. Prestaties die een bijdrage leveren aan de algehele organisatie (incl omzet). Als je tot een sluitende cost-benefit analyse wil komen moet je talloze factoren incalculeren. Niet te doen dus.

In principe valt er op basis van transfersommen dus prima te zeggen of je winst of verlies maakt, aangezien het salaris technisch gesproken weg te strepen valt tegenover inzet.

Wat betreft Dewey Blind, hij moet zijn kans grijpen zich te bewijzen en die lijkt hij bij Ajax niet te krijgen.

30 november 2010 om 07:03

Klopt dat mijn beredenering ook niet compleet is.

Jij zegt:

''in principe valt er op basis van transfersommen dus prima te zeggen of je winst of verlies maakt, aangezien het salaris technisch gesproken weg te strepen valt tegenover inzet.''

Daar ben ik het toch niet mee eens, want hoe vaak gebeurt het niet dat de inzet zich niet uitbetaald in geld? Kijk naar mijn cluppie: al 6 jaar geen kampioen met als gevolg het mislopen van heel veel omzet / inkomsten. Dit terwijl de kosten vrolijk doorliepen. We kennen de gevolgen: grote tekorten. Ook al werden er spelers voor meer verkocht dan ze gekocht werden, was het nettoresultaat absoluut minder dan verkoop - aankoop.

Dan maar niet wegdoen; Het is een doodzonde als hij dadelijk bij Groningen de sterren van de hemel speelt. Gewoon nog even wachten hoe het dit seizoen afloopt met Martin Jol, en daarna de knoop keihard doorhakken

Goede zaak van Fcg. Blind is een hele goede speler. Ajax wil talenten geen kans geven, nou geef ze maar aan Fcg.

Kom maar naar ons. Alleen willen wij hem niet huren. Met huren vergooi je alleen je geld. Wij als subtopper moeten juist investeren.

Volgens mij hadden de clubs afgelopen zomer een constructie in gedachten om Daley te kopen en aan Ajax terug te verkopen als ze dat mochten willen voor het zelfde bedrag + de tot dan toe door FC Groningen betaalde salarissen. Dit bedrag lag volgens mij rond de 500.000 euro.

29 november 2010 om 19:37

Ja, tot die constructie waren de clubs afgelopen zomer gekomen, maar Blind wilde zelf de banden met Ajax (wellicht) niet definitief verbreken, hij wilde dus alleen verhuurd worden. Misschien gaat hij nu alsnog overstag. Is een hele goede voetballer voor Grunn, laat maar komen!

29 november 2010 om 20:08

Toendertijd wilde Ajax hem ook met bepaalde voorwaarden aan Groningen verkopen. En lees nu dat hij zelf ook naar Groningen wilt. Dus het lijkt me alleen de kwestie of Blind zelf nu verkocht wil worden met een mogelijkheid om teruggekocht te worden naar Ajax.

29 november 2010 om 20:09

Denk dat het nu wel anders is. Maar denk dat Ajax hem niet kwijt wil. Terecht hoor daar niet van. Maar hij verdient een club die hem vertrouwt en hem een basisplaats geeft. Moet nu ook minuten maken anders komt hij nooit ver.

Laat ze dan maar lekker het heen en weer krijgen daar in het hoge Noorden Er zijn vast ook wel andere clubs uit de eredivisie die hem wel willen huren.

29 november 2010 om 20:04

Er zullen genoeg clubs zijn die hem wel willen huren, vraag me alleen af wie hem kan betalen. Goedkoop is die jongen niet om te huren.

Dat Groningen niet wil huren is meer dan logisch, heeft Groningen niks aan op lange termijn.

misschien leuke speler voor fc twente als ajax hem misschien toch niet meer nodig heeft dan maar lekker naar twente en zich daar laten zien dat lijkt me wel wat!

Heel slim Groningen, chapeau!

Als Blind het bij Groningen weer uitstekend doet, dan plukt Ajax er straks de vruchten van. Eigenlijk moet Ajax Blind wel verkopen, want hij heeft nog geen één minuut in Ajax 1 gespeeld dit seizoen. Hij is totaal buiten beeld en het ziet er niet naar uit dat hij binnenkort speelminuten gaat maken.

29 november 2010 om 19:39

Zou inderdaad een goede aankoop zijn van Groningen, echter vraag ik me af of Blind het wel ziet zitten. Ik bedoel, een nieuwe trainer, een nieuwe visie. Misschien liggen er dan wel kansen. Heb namelijk niet het Idee dat Jol volgend seizoen nog trainer is van Ajax.

29 november 2010 om 20:27

@thomaslegend #11
Blind heeft in ieder geval 33 minuten gespeeld in Ajax 1 dit seizoen.

Goed van Groningen!
Kwam bij Ajax toch niet aan de beurt wegens de sterke linker kant (anita, Emmanuelson, Sulejmani).
Ook goed voor de jongen zijn persoonlijke ontwikkeling.

29 november 2010 om 20:36

sterke linker kant?
Alstjeblieft zeg, Anita is een aardige speler voor het middeveld maar is zeer beperkt met zijn rechterbeen, links in de verdediging. Emanuelson is veels te wisselvallig, en Micky heeft net een paar redelijke wedstrijden gespeelt

Ehmnummer9. wij krijgen niet het heen en weer hoor beetje domme reaktie maar goed, als ajax niet wil dan toch niet , verhuren ze hem toch gewoon aan een andere club maar het is van Fcgr toch wel een goed besluit en wijst wederom op een goed beleid.. en dat is nu precies wat je van ajax niet kan zeggen. gr uit gronignen

Slim bedacht van Groningen maar denk niet dat Ajax daarmee instemt.

Groot talent en heeft naar mijn gevoel een kans verdient omdat Ajax stroef draait.
Jol zal wel zijn redenen hebben om hem niet op te stellen maar het is zo jammer dat zo'n jongen geen kans krijgt terwijl Jozefzoon en Bonevacia wel minuten hebben gemaakt.

Een tijdelijk vertrek van 1,5 jaar is een logische oplossing en voor beide partijenlevert het voordeel op.

Ben benieuwd als Daley vertrekt (definitief) wat vader Danny gaat doen want hij is ook gefrustreerd door het fiet dat zijn zoon geen kans krijgt in het eerste en dat hij bij jong Ajax niet op het middenveld speelt.

Nou Groningen zeg maar dag met je handje. Zo dom is Ajax natuurlijk niet en op deze manier lijkt het net alsof Ajax van Blind af wil en dat kan nooit de bedoeling zijn. Ik kan me nog herinneren hoe moeilijk Groningen deed als Ajax een speler wilde hebben, daar waar Ajax meestal toch net iets coulanter was in tegenovergestelde richting. Maar dit gaat toch net iets te ver. Ik neem aan dat er genoeg clubs zijn die Blind wel willen huren dus dan maar niet naar Groningen, opties zat. Oja en dan zie ik sommigen zeggen hoe slim dit van Groningen is. Nou, misschien kan Ajax morgen Messi dezelfde aanbieding doen en Barcelona mag alleen verkopen, verhuren is geen optie. Wat een onzin. Als het lukt is het slim ja, maar dit voorstel is gedoemd te mislukken dus ik zou het daarom niet willen kwalificeren als slim... eerder als kansloos en simpel.

29 november 2010 om 20:48

''ik kan me nog herinneren hoe moeilijk Groningen deed als Ajax een speler wilde hebben, daar waar Ajax meestal toch net iets coulanter was in tegenovergestelde richting''

Een niet te vergelijken situatie. Ajax plukte bij Groningen de toppers weg daar waar Groningen niets een verkopen wou. Ajax wil die spelers kwijt die bij hun niet aan de bak komen.
Om appels met appels te vergelijken; Groningen kan zich ook wel coulant opstellen als Ajax bijvoorbeeld een Veldmate zou willen hebben (overigens een uitstekende baller die van mij een kans mag krijgen).

On; prima standpunt van Groningen. Niet huren, dat is andermans kas spekken en talenten opleiden.

Zou stom zijn hem te verkopen, toekomstige basisspeler, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren onder Jol.

Graag of niet. Er zijn gelukkig meer clubs in de eredivisie waar Ajax hem kan stallen. Ik denk ook niet dat Blind verkocht wil worden, hij wil bij Ajax slagen. Misschien is het nu nog niet het moment voor hem maar dat komt echt nog wel.

Ik geloof ook niet dat Ajax hem verkoopt, zeker niet met de druk die de suporters op het bestuur uit oefenen. De supporters zullen het echt niet accepteren als deze jongen verkocht wordt, dat is spelen met vuur.

29 november 2010 om 20:45

Graag of niet? Groningen heeft geen drang om hem te halen, het biedt alleen een mogelijkheid voor Blind om zich weer in de kijker te spelen. Blind gaf aan het erg leuk te hebben in Groningen en bovendien trok hij de aandacht door goede prestaties. Daardoor wil Ajax nu opeens vele malen meer geld ontvangen voor verhuur, maar blijkbaar hebben ze in Amsterdam nu pas door dat Blind en Ajax zelf de dupe daarvan is. Niemand wil zo'n absurd hoog bedrag betalen voor zo'n relatief onervaren jongen.

Blind is hier zeer welkom, maar het moet zijn dat wij opeens onze begroting aan moeten passen voor hem. Wij zijn een stabiele club en willen dat graag zo houden, gelukkig beseft Nijland dat maar al te goed. Prima idee zo'n regeling, mocht Ajax hem dan weer terug willen halen dan betaald het alleen het salaris dat de FC aan hem heeft uitgegeven en wordt de transfersom terugbetaald, oftewel het kost dan Ajax even veel als nu, nu z'n ontwikkeling stil staat.

29 november 2010 om 21:08

Groningen wil hem echt niet binnen halen zodat hij zichzelf weer in de kijker kan spelen. Groningen wil hem binnen halen om er zelf beter door te worden (logisch). Groningen is geen satelietclub van Ajax om spelers van Ajax beter te maken.

Waar maak jij uit op dat Ajax geld wil zien als Groningen hem zou huren? Wanneer Ajax een speler verhuurd betaald Ajax zijn salaris. Ze kunnen er ook voor kiezen dat, in dit geval, groningen zijn salaris zou betalen. Meer is het niet, het is niet voor niks een verhuur.

Voor Ajax zou het alleen voordelig zijn als Groningen hem wil huren. Ajax zou gek zijn als ze hem nu verkopen en straks voor 3 miljoen kunnen terug kopen. Blind verdiend echt geen 3 miljoen in 2 jaar tijd. Er zijn zat clubs die hem willen huren waarbij Ajax niet erna in de buidel hoeft te tasten, waar ook zijn ontwikkeling niet stil zal staan.

Ik vind het ook raar dat voetbalzone hier beweerd dat Ajax hem afgelopen zomer niet van de hand wou doen. Blind koos zelf voor een terugkeer naar Amsterdam. Naar eigen zeggen wilde hij voor zijn kans vechten omdat hij hoopt te slagen bij Ajax.

30 november 2010 om 14:34

Je hoort mij niet zeggen dat Groningen Blind wil halen zodat hij zich in de kijker kan spelen. Natuurlijk doet FC Groningen het voor zichzelf, maar dat betekend wel dat dat Blind de >mogelijkheid< biedt om zich in de kijker te spelen. Goed lezen is het halve werk. Kortom, bij zo'n regeling kan Blind zich weer doorontwikkelen zonder de banden met Ajax door te snijden.

Natuurlijk wil Ajax geld zien bij verhuur, dat was het hele verhaal afgelopen zomer. Dat halve jaar dat Blind gehuurd werd betaalde FC Groningen 75.000 euro aan Ajax. Maar door het succes van Blind in Groningen schroefde Ajax het bedrag op naar 4 ton, voor dit hele seizoen, en daarom is de FC dus definitief afgehaakt.

Uiteraard is verhuur voor Ajax het voordeligste, maar dan moeten clubs dat absurde bedrag wel accepteren en dat zie ik niet zo snel gebeuren. Want als je goed zoekt kun je een vergelijkbare speler als Blind voor 4 ton kopen.

ALS (nadruk) de geruchten waar zijn dan is dit het huidige voorstel:
Groningen koopt Blind voor een X bedrag (750.000 naar verluid)
Ajax heeft 1 jaar (12 maanden) om hem voor dit bedrag + salariskosten terug te kopen

Na 12 maanden komt er dan een x bedrag per jaar bij op tot een maximum van 3 miljoen.
In principe is het dus 12 maanden huur en daarna wordt hij duurder voor Ajax.

Voor iedereen die grunn afzeikt, een van de weinige clubs die het goed voor elkaar heeft.
Hadden ze dat in a-dam nou ook maar gedaan ,maar dat is 1 grote puinhoop!
Blind krijgt geen kans ,wil spelen ,prima , maar moet groningen dan maar even dienen om deze jongen spelritme op te laten doen en zich ontwikkelen?
Ga dan lekker naar nac of zo,grunn heeft groot gelijk en anders maar niet,we hebben het hier niet over messi! En dat is beleid waar ze in de hoofdstad nog wat van kunnen leren.
Als die komt,hartstikke mooi , maar wel met verantwoord beleid,en anders jammer de bammer.

Ongelooflijk als Ajax dit gaat doen..wat Jol betreft denk ik wel..

En dan gaat vd Wiel weg en dan kopen ze zeker weer een 3e rangs rechtsback die heel het jaar geblesseerd is a la Atouba..

Anita presteerd ook al weken niks...waarom stelt hij deze jongen niet op?

Was vorig jaar 1 van de mannen van Groningen..die kan het toch niet afgeleerd zijn..

Jol doe je ogen is open en stel deze jongen nou eens op, bijv linksback.slechter als wat er nu staat kan het toch niet gaan op die positie..

29 november 2010 om 20:31

@benno1985 #25
Mocht Van der Wiel ooit weggaan dan kan Ajax nog een beroep doen op Oleguer, Bruno Silva, Kappelhof en naar alle waarschijnlijkheid tot vooral Van Rhijn.

Een slimme zet van Groningen. Heeft in zijn vorige huurperiode toch een goede indruk achter gelaten en zichzelf in de basis gespeeld.

Maar zou Ajax ook snappen als ze het niet doen. Het is een echte Ajax jongen die graag in het eerste wil spelen. En hij kan op meerdere plekken uit de voeten.
Jol moet gewoon goed nadenken of hij toekomst in die jongen ziet en hem langszaam brengen. Zo kan hij zich ook verder ontwikkelen. En anders zou verhuren ook een goede optie zijn.

Sorry hoor maar uuhhhhh Ajax wordt eens wakker !!!!!! Jullie gaan die jongen toch niet verkopen hé !!
Die jongen speelde een jaar lang de sterren van hemel bij Groningen. Geef m een beetje vertrouwen als Jol weg is.... en je hoeft geen andere te kopen.... Of gaan we weer voor de dure weg ...!?!?

Eind augustus leek een transfer van Daley Blind naar FC Groningen in kannen en kruiken. Beide clubs waren overeengekomen dat Daley voor een bedrag dat ruim onder € 500.000 lag verkocht zou worden aan de FC, waarbij ajax een terugkoopgarantie had: het zou Daley (vermoedelijk in elke transfer window, dus twee keer per jaar) mogen terughalen naar Amsterdam, tegen dezelfde vergoedingssom vermeerderd met de tot dat moment door FC Groningen aan Blind betaalde salarissen. Ook Daleys vader Danny kon zich in deze constructie vinden.

Bron: fcgonline.nl.

29 november 2010 om 20:43

lijkt mij voor alle partijen een prachtige constructie toch?

29 november 2010 om 20:46

Prima. Iedereen moet dan wel meewerken. Daley is helaas niet zo verstandig.

typisch gevalletje van: Die komt dus niet. Hij wil zelf alleen verhuurd worden en Grunn wil hem dus alleen maar kopen. Heel verstandig. Anders komt hij weer een half jaar als passant en zal zeker iemand uit de basis spelen. Dan zit je met een ontevreden speler waar je wel in geïnvesteerd hebt. Zou dom zijn. Geef Groningen groot gelijk. Of helemaal komen, of wegblijven. Hiermee wil ik Blinds kwaliteiten uiteraard niet ontkennen. Maar zou visie van niets zijn en het gaat nu ook goed

En nu gewoon voet bij stuk houden Hans Nijland! Die jongen alleen nemen als je hem koopt (eventueel met terugkoop). We gaan die jongen niet huren zodat Ajax straks de vruchten er van plukt. Dan speel je de concurrentie alleen maar in de kaart.

29 november 2010 om 21:08

Concurrentie? Dat meen je toch niet? Ik schoot even in de lach... Heb ik iets gemist de laatste 45 jaar??

29 november 2010 om 22:01

Nee dit gaat mij zelfs als FC Groningen-supporter te ver. Wij hebben nog nooit een prijs gewonnen. Dat gaan voorlopig niet doen ook. Voor ons is Europees voetbal een prijs. Bij Ajax is het mislopen van de CL bijna een reden om de trainer te ontslaan. Groningen staat nu vlak bij Ajax, maar dat blijft niet zo. En al blijft dat zo dan is dat omdat Ajax ondermaats presteert. Maar het is wel leuk om Ajaxfans een beetje onderling mee te stangen. Maar oprecht Groningen zien als concurrent van Ajax verbaasd mij ook

30 november 2010 om 08:27

Direct is het ook geen concurrent. Maar als je alleen maar blijft huren zal het ook nooit een concurrent worden.

Kijk... dit een nou een goed management dames en heren. Niet huren want daar win je weinig mee. Geld weg en de meerwaarde t.o.v. Kieftenbelt is niet heel erg groot daar waar Kieftenbelt alsmaar beter wordt. Uitstekend standpunt.

Ik lees hier miljoenenbedragen maar ajax moet blij zijn wanneer ze deze jongen voor 1 miljoen kunnen verkopen, daarbij vind ik ook dat ze het niet kunnen maken om deze jongen te houden want hij wordt enorm tegen gehouden in zijn ontwikkeling.

Wat ik mij nog goed kan herinneren bij de FCG hadden ze vroeger met Lingren ook een dergelijke afspraak met Ajax. Iemand nog een idee hoe die afspraak toen lag/

Goed, Groningen koopt hem, Jol gaat bij Ajax weg en Ajax koopt Blind terug voor het 5-voudige bedrag. Ofwel, niet doen Ajax, niet verkopen.

slim van groningen, weten de situatie, weten dat blind niet tevreden is en zetten nog maar eens extra druk op de ketel maar als ajax een beetje verstandig is verkopen ze hem niet!
maar ja, je weet het maar nooit met Jol die het niet in hem ziet zitten...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren