Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jol: 'Mido is nog geen Olijfje van Popeye, maar het begint er op te lijken'

Laatste update:

Evenals tegen BV Veendam in het bekertoernooi trad Achmed Mido Hossam zondagmiddag op als redder van Ajax. De aanvaller werd in de uitwedstrijd tegen VVV-Venlo in de ploeg gebracht en leidde met de openingstreffer de moeizame 0-2 zege in. Martin Jol was tevreden met de inbreng van de Egyptenaar: “Met Mido erbij ging het een stuk beter en werd er makkelijk gespeeld.”

De aanvaller is nog altijd niet op het gewenste gewicht, maar volgens Jol begint het te komen: “Het is natuurlijk nog geen Olijfje van Popeye, maar het begint er op te lijken", zei de oefenmeester, die na de openingstreffer van Mido Miralem Sulejmani voor de beslissing zag zorgen. De Servische aanvaller was één van de lichtpuntjes bij het moeizaam draaiende Ajax.

Sulejmani werd door de kijkers van Eredivisie Live gekozen tot man van de wedstrijd en ook Jol had lovende woorden over voor zijn duurste speler uit de selectie: “Normaal doet Miralem Sulejmani het als rechtsbuiten niet goed, maar toen hij na rust op die positie terechtkwam presteerde hij prima", aldus Jol tegenover het ANP.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij is inderdaad op de goede weg, leuk voor hem dat hij zn doelpuntje weer meepikte. Hopelijk kan hij zn waarde voor Ajax vaker bewijzen. Ik ben benieuwd.

En met Tainio erin ging het lachwekkend bagger. Dus ga je zelf niet op de borst kloppen Martin. Je maakt jezelf onderhand oerbelachelijk door Anita nog boven Blind te verkiezen. Zo goed was Mido helemaal niet. Te idioot voor woorden dat iemand met overgewicht sowieso een contract krijgt.

28 november 2010 om 17:30

die aanname die hij deed bij dat doelpunt om hem vervolgens goed af te maken was niet bepaald slecht dacht ik zo.

al dat gezeik met die vooroordelen etc. die mensen blijven het maar negatief zien terwijl, als je normaal kijk, je toch wel degelijk positieve dingen kunt zien...

28 november 2010 om 17:39

Tja als je ongelijk wordt bewezen kun je volwassen reageren en toegeven dat je verkeerd zat of je kunt gewoon je kop in het zand steken en niets toegeven (de Derksen manier zeg maar).

Altijd dat gezeur om jeugd, jeugd kan alleen renderen in een elftal dat goed draait anders gaan ze genadeloos onderuit. Kijk maar naar Feyenoord als je een voorbeeld wil hebben.

28 november 2010 om 17:45

Ik vind dat ajax lef en jeugdige elan mist. De drive en inzet van een talent die er helemaal voor gaat, dat mist ajax. Dat kun je met 1 of 2 jeugdspelers die in mijn ogen kwalitatief niet minder zijn wel bereiken. Iemand die een actie durft te maken en zich wilt bewijzen

28 november 2010 om 17:47

Nou ja. Hij heeft wel gelijk hoor. Ajax streeft naar een bepaald niveau en Mido heeft dat niet. Dat hij dan scoort is wel leuk, maar ook hij was slecht!

28 november 2010 om 21:52

Ik moet toch even reageren op zowel Stanafca als fubar. Ik zag toch echt Ozbiliz invallen in de tweede helft en de door jullie gemiste jeugdige drive en inzet op de mat leggen. Zat tot tweemaal toe dicht tegen een debuuttreffer aan. Op dit moment is Josefzoon nou eenmaal geblesseerd en waarom Blind en Bonevacia er niet ingezet worden moet je aan Jol vragen. Hij zal best wel zijn redenen ervoor hebben. Wellicht zitten die twee wel in een dipje of vertonen ze niet genoeg ontwikkeling/arbeid op de trainingen?

Daarnaast vergeten heel veel mensen volgens mij dat bijna de gehele selectie van Ajax bestaat uit talenten of mensen uit de eigen opleiding. Ik zag vandaag Emanuelson, Anita, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, Sulejmani, Van der Wiel, Stekelenburg, Suarez en Ozbiliz. Dat zijn 10 spelers die niet ouder zijn dan 23 jaar of uit eigen kweek komen. En dan vergeten we voor het gemak nog Blind, Bonevacia, Josefzoon en Siem de Jong. Dus als mensen hier durven te zeggen dat Ajax niks met talenten of eigen jeugd doen praten ze onzin...

28 november 2010 om 23:25

Ja ja ja ja dat gezeur kennen we nu inmiddels wel. Kan mij nog ene Pantelic herinneren die al afgeserveerd werd voordat hij uberhaupt een bal had geraakt en wat volgens velen nu de verlosser van dit seizoen had kunnen zijn???

Maar misschien moet je een functie als scout gaan ambieren aangezien jij iemand kan beoordelen zonder hem ook maar 1 volle wedstrijd te hebben zien spelen. Alhoewel als je dan zegt Blind op de linksbackpostitie dan neem ik mijn woorden weer snel terug want dat getuigd van weinig voetbalinzicht.

Tja Jol maar dit begint niet op Ajax te lijken waar ik verliefd op was geworden. Waar is de jeugd dat het altijd zo goed deed in de eerste? Ga me nu niet vertellen dat ajax geen goede jeugd heeft op dit moment want het heeft het zeker, je moet ze alleen een kans geven en goed begeleiden.

Als je het van Mido de rest van het seizoen moet hebben belooft het niet veel goeds, want ik wil hem wel eens tegen een middenmoter zien of een topclub. Kijken of die dan nog zo leuk voetbalt.

Mijn complimenten naar suljemani, ik vind dat hij goed en hard werkt en maakt progressie. Ookal gaat het langzaam.

28 november 2010 om 17:29

noem eens 1 jeugdspeler die fatsoenlijk in de spits kan spelen?
nou?
castillion, bodul en suk zijn nog gewoon niet goed genoeg (bodul en ik denk ook suk zullen dat nooit worden)
al dat gezeik om jeugdspelers in de spits, als je ze niet hebt dan heb je ze niet!

28 november 2010 om 17:34

Uh jongens misschien is hij gewoon niet iemand die de jeugd kan begeleiden en daarom niet geschikt voor ajax. Hij heeft Bale laten debuteren maar daarna vond hij bale ook niks.
Jol is gewoon niet de juiste man voor ajax. en ik weet zeker als hij meer op de positiespel hamert ajax het beter zou doen als nu. Ik zeg niet dat ze bovenaan zouden staan, maar ze zouden veel leuker voetbal laten zien.

28 november 2010 om 17:48

Hoezo is castillion en bodul niet goed genoeg? Die hebben nog geen minuut gemaakt?! Ik ben bang dat jol er ook zo over denkt, ajax kan goed 1 a 2 talenten in zetten! Geeft ze in ieder geval de kans. Ozbiliz schrijf ik absoluut nog niet af hoor, hij kreeg vandaag weinig ballen en liet een keer ziet technisch vaardig te zijn, bovendien geen bal dom verspeeld die ozbiliz daar kan emanuelson nog wat van leren.

Met die kans is jammer maar hij staat er toch, ik zie liever een ozbiliz waar toekomst, drive en jeugdige elan vandaan komt. Dan een lamlendige emanuelson die altijd fouten maakt, zijn man niet vaak voorbij komt en bovendien aan het einde van het seizoen transfervrij vertrekt.

28 november 2010 om 17:49

@ stanafca

Hoe kan Ozibliz nou veel ballen verspelen als hij, zoals jij zegt, nauwelijks ballen kreeg?

28 november 2010 om 17:51

castillion heb ik een aantal keer gezien maar kon me niet overtuigen en bodul heeft vorig seizoen vrij weinig laten zien bij sparta.
als je bij sparta geen potten kan breken kun je een jaar later echt niet mee met ajax hoor...

28 november 2010 om 17:53

Heb je gelijk in, maar laat hem maar fouten maken, zeker als linksbuiten. Van de drie dat hij een man uitprobeert te spelen komt hij er echt wel een keer langs, dat kan voldoende zijn. Dan straalt hij in ieder geval dreiging en lef uit, emanuelson komt zijn man niet vaak voorbij als linksbuiten.

Daarnaast heeft hij van wat hij heeft laten zien vandaag, geen fouten gemaakt. Die kans schiet hij in ieder geval op doel, alweer een plus tenopzichte van emanuelson (5de minuut). In emanuelson zit helemaal geen toekomst en ik erger me kapot aan zijn blijvende fouten, na meer dan 100 wedstrijden in ajax 1 zou je beter moeten kunnen!

28 november 2010 om 17:56

Mij heeft hij wel kunnen overtuigen. Ik vind castillion erg goed, tja meningen verschilen. Maar ik zeg laat hem maar een keer zien! Ik denk dat hij niet veel onder doet voor bv. een pantelic of mido.

28 november 2010 om 17:29

De jeugd? Vandaag Ozibiliz gezien? En Eriksen? En de laatste weken Siem de Jong? Die deden het toch ook niet echt heel geweldig

28 november 2010 om 17:31

ja eriksen niet omdat hij niet op 10 speelde.
die jongen hoort in de basis thuis hoor maar wel op 10!

28 november 2010 om 17:48

Eriksen speelde op de vleugel. Het is toch een nummer 10. Logisch dat hij het niet goed doet. Hij heeft geen kracht en geen snelheid. Hij heeft een steekpass en moet op nummer 10 staan.

28 november 2010 om 17:49

sorry maar hij heeft wel snelheid! Kijk maar eens bekerwedstrijd tegen volendam terug. Een van zijn kwaliteiten is dat hij op snelheid aan de bal nog rechtop loopt en overzicht kan bewaren. Ik ben het met je eens hij moet op 10 staan, maar hij heeft wel snelheid. en stond vandaag niet op de juiste positie.

28 november 2010 om 17:51

je bedoelt de bekerwedstrijd tegen Veendam?

28 november 2010 om 17:53

hij heeft snelheid, echt waar, liet hij ook vorig seizoen zien tegen sparta met een actie, kreeg de bal in de diepte, sprintte er naar toe, ging er vervolgens op snelheid langs om een assist te geven.
hij hoort op 10, heeft inzicht, een schot, snelheid (handig als er ruimte ligt)

28 november 2010 om 17:53

Nee volgens mij vorig jaar tegen volendam. Lag hij lekker op snelheid hoor.

ik sluit me hier helemaal mee aan.
weet je wat het is, denk ik,,
Jol durft de jeugd de kans niet te geven!
wat voegt die jongen nou toe , wat in de jeugd niet zo rond lopen?
ik denk dat jol ook verdient aan die maffe transfers van die ouwe en totaal ongeschike spelers voor ajax!

28 november 2010 om 21:38

Wat voegt hij toen? Hij maakt toch de o zo belangrijke 1-0! En jeugd speelde: Eriksen, ozbiliz, Anita, Alderweireld, allemaal broekies

Mooi eindelijk weer eens een keer gewonnen en mido ajax weer gered! Sulejmani is eindelijk op de goede weg!

haha, leuke uitspraak

tainio was slecht, we moeten gewoon toegeven dat deze man totaal niks toevoegt.
mido echter wel ook al zijn er zoveel vooroordelen waardoor diezelfde mensen niet meer ''normaal'' kijken naar zijn spel waardoor hij er alleen maar negatief uit kan komen maar ja...

Leve FC Suarez-loos.....

Het is duidelijk dat nu Suarez er niet is zowel Sulejmani en El Hamdaoui beter voetballen, ook al was El Hamdaoui niet super!

28 november 2010 om 17:43

MEH speelde beter dan normaal.. zo nou dan wil ik hem niet bij die andere wedstrijden meemaken..

28 november 2010 om 17:44

Ik vind Sulejmani beter voetballen met Suarez samen, heb het idee dat er tussen hun wel een klik is. En Elhamdaoui is te wisselvallig, maar ik ga echt niet beweren dat hij beter speelt als Suarez er niet. Hij speelde vandaag namelijk nogal bagger, en heb niks fatsoenlijks van hem kunnen zien net zoals van de rest van het team. Het leek weer bijna een wanprestatie te gaan worden. Gelukkig heeft onze grote held Mido ons weten te redden. Toen ie 5 min na z'n doelpunt weer in beeld kwam leek hij te moe om nog te kunnen lopen, maar dat terzijde

Ik vind als je het nivo Ajax wilt nastreven dat je geen spelers als Mido, Ooijer, taino, Lindgren en niet te vergeten Atouba moet halen.

Geef gewoon Sulejmani de kans! heel af en toe zie ik dit seizoen het talent Sulejmani, wat ik ooit bij heerenveen zag voetballen

Sulejmani heeft inderdaad geweldig gespeeld, het was verreweg de beste Ajacied samen met Stekelenburg. El Hamdaoui heeft daarentegen echt verschrikkelijk slecht gespeeld net als de rest van Ajax, het was echt niet om aan te zien. Ik ben weliswaar als Ajax-supporter wel blij met de overwinning maar dit kan zo niet langer verdergaan natuurlijk....

Nee, Martin Jol die maakt zich niet druk over de wedstrijd, hij doet niets tijdens een wedstrijd hij zit alleen maar in zijn luie stoel toe te kijken. Ik vroeg me al af, waar die dan aan dacht. Maar nu weet ik het: Hij verzint grappen tijdens de wedstrijd.

Complete schande, die Jol. Dit heeft toch helemaal niets meer met een topclub te maken ? ! Waarom wordt er niet ingegrepen ? Hoe diep kan Ajax nog zakken ? Wat een gebrek aan fatsoen en klasse...

Grappig hoe mensen Jol zo afzeiken omdat hij spelers van 1 zaakwaarnemer haalt.

Ik ken nog iemand die dat altijd deed en dat was Leo Beenhakker en dat was nog van dezelfde zaakwaarnemer ook. Hij haalde via Raiola Zlatan, Maxwell, Grygera, Mido... . Alleen had Ajax in die tijd wat meer centen te besteden dan Jol nu heeft. Daarnaast is het nogal vreemd dat Beenhakker hierom zo bejubeld wordt en Jol zo wordt neergehaald.

Ik vraag me bovendien af welke spits in de jeugd als aanspeelpunt kan functioneren. Volgens mij Castillion, Suk en Bodul alledrie niet..

28 november 2010 om 17:59

Volgens mij alledrie juist wel. Heb je die castillion wel eens gezien? Weet je hoe lang hij is? Het zelfde geldt in minder mate voor suk en bodul die vind ik wel wat minder.

28 november 2010 om 18:01

Nou ik vind ze alledrie nog te onrustig om goed een bal vast te kunnen houden, zeker in het geval van Suk. Een aanspeelpunt heeft wel meer nodig dan alleen lengte.
Ik zie in Mido op dit moment de enige speler die zoals Pantelic kan spelen, die kon ook niet zo bijster veel en had ook zeer weinig snelheid maar was wel heel nuttig.

28 november 2010 om 18:09

Ben ik het mee eens, ik vind mido geen slechte aankoop begrijp niet verkeerd. Maar ik vind dat er meer jeugdspelers de kans moeten krijgen, een ozbiliz mag er van mij bv. wel vaker in. Doet niks onder voor emanuelson en is miss. nog wel beter, zit iig toekomst in!

28 november 2010 om 18:25

Beenhakker wordt misschien bejubeld als je kijkt waar die spelers die hij gehaald heeft nu spelen. Alle vier de spelers waren belangrijk bij Ajax. Op Mido na spelen die andere drie bij Eurpese topclubs en hebben misschien de nodige centjes opgebracht.

28 november 2010 om 18:35

Nee, Beenhakker wordt bejubeld omdat hij deze spelers gehaald heeft. Waar ze vervolgens terecht komen is niet zo belangrijk, niet ten aanzien van het functioneren van de TD in ieder geval; die heeft daar geen invloed op. Beenhakker was er ook niet meer toen deze spelers weer weg gingen.

28 november 2010 om 23:30

Hahahaaha inderdaad Afcaxx. Maar ach je weet hoe mensen denken als het over Ajax gaat. Dan kunnen ze alleen negatief praten .

Ach Martin toch.

Dankzij jouw tactische falen is dit seizoen ook alweer verloren. En nu heb je het lef ook nog om een speler als Mido weer op te hemelen alsof hij de verlosser is van jouw falen. NOu beste martin met deze spelers is het al lastig tegen vvv, laat staan tegen een willekeurige tegenstander in de europa league.

Eerste helft had Ajax er al twee moeten maken.. Zo slordig hoe ze met de ruimte's omgingen, en defensief kwam Ajax duidelijk tekort en dan hoef je alleen maar naar de back's Van der Wiel en Anita te kijken en dan weet je wat ik bedoel, zo dramatisch slecht.. Dan speel je nu (met alle respect tegen Vvv-venlo) maar tegen subtopclub's of topclub's krijg je de deksel op de neus.

Indien je als trainer er ook nog achter blijft staan dat aankopen zoals Mido goed zijn voor Ajax, dan denk ik dat je je vak bent mis gelopen.

Waar blijft de jeugd meneer Jol ? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat jij meneer Jol daar zo een grote hoed vanop had.

29 november 2010 om 00:01

Ja, het is veel slimmer om niet achter een eigen aankoop te staan..
Spreek niet zo aanmatigend en hou eens op met zeiken.

Mido scoort wel de 1-0, dus hij is wel 1 moment een toegevoegde waarde geweest voor Ajax. In de beker heeft hij ook al een belangrijke gemaakt. Blijkt hij opeens al twee keer van waarde te zijn geweest.

Weet je, misschien kan hij als hij in het veld staat wel vaker van waarde zijn.
Kortom, loop toch niet zo te zeiken. Hij doet het vooralsnog prima.

29 november 2010 om 10:02

Sorry, dit is kort beleid handhaven en slechts hier en daar een puntje pakken.
Man, kijk liever vooruit en laat de Ajax jeugd invallen.
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Ook Jol was eens een paar weken trots op de Ajax jeugd.
Die Mido is echt lachwekkend, het snelste sprintje van Mido was de ren naar Jol nadat hij een doelpunt had gemaakt.
Ik wist niet dat jij Heista al zo snel te vreden was met deze miskoop.
Jij gaat volledig op in Jol zijn denkwijze.
Man, wordt wakker.

Wat een stel jankerds kunnen Ajaxfans toch zijn zeg, als je al dit commentaar hierboven leest...

We winnen eindelijk weer eens, ook al was het wederom niet sprankelend. Dat eeuwige gezeur om de jeugd, die natuurlijk een keer de kans moet krijgen, terwijl dat lang niet altijd de beste oplossing is.

Bodul, Castillion of Suk een betere optie dan Mido op dit moment? Dus echt niet.
Bij dit soort type spits is het ook echt belangrijk om ervaring te hebben, kijk bijvooreeld maar naar Castaignos. Hij is een best jong en het is daar diepe noodzaak om hem op te stellen, maar in de 1 op 1 duels wordt hij nog te vaak afgetroefd door ervaren verdedigers.

Elke keer weer dat Jol-bashen en Mido-bashen.. Superirritant.

29 november 2010 om 10:05

Oeps, en dat soort slappe telsten krijgt een groen randje.
Het zijn niet alleen Ajax fans, ook de meeste andere voetbal kijkers vinden het een lachertje om Mido serieus te nemen.
Ajax ( Jol ) speeld door dit soort speler s op te stellen Paniek Voetbal.
Dit is een schande voor een ploeg als Ajax.
Laat dat eens tot je doordringen.
Kijk liever verder dan je neus lang is.

29 november 2010 om 12:08

Pantelic was ook en Ajax-onwaardige spits.
Nou, als alle Ajax onwaardige spitsen het zo goed doen, mogen ze van mij blijven.

Mido is een aanvulling, een pay as you play speler.
Vooralsnog heeft hij nauwelijks gespeeld en je hebt je mening al klaar. Als hij echt niks toevoegd zal ik met je meeroepen, maar hij heeft nu in twee wedstrijden als invaller al wel zijn ''tijdelijke'' waarde bewezen.

Tuurlijk, de jeugd heeft de toekomst, maar de jeugdspelers zijn geen verlossers. Als het team goed staat en speelt, dan kan je jeugdspelers inpassen.

'“normaal doet Miralem Sulejmani het als rechtsbuiten niet goed, maar toen hij na rust op die positie terechtkwam presteerde hij prima'', aldus Jol tegenover het Anp.'

Dus hij weet dat Mickey daar niet goed speelt, maar zet hem er toch neer? Heerlijk zulke beslissingen, daar heeft hij geluk gehad dat het nog goed uitpakt.

Mido , tss kom op zeg ;s
hij gaat echt geen pantelic ofso opvolgen Tainio was al een waardeloze speler en dan ook nog Mido.. Ajax heeft sowieso verder geen aanvaller om in te brengen met lengte en fysiek.. wie willen ze brengen ene Bodul die bij sparta niks gebakken heeft? ;s Die Castillion die is ook alleen lang heb je het gehad en over die Suk hoef je nog niet us te beginnen.. Tijd voor de winterstop maar als Ajax dan weer zo'n domme speler gaat kopen ben ik eens benieuwd hoe het seizoen afloopt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren