Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV doet aangifte van poging tot diefstal tegen Ajax-supporters

Laatste update:

PSV heeft aangifte gedaan tegen een aantal Ajax-supporters die een groot spandoek van de supportersvereniging van de Eindhovenaren wilden stelen. Dat meldt de club via haar officiële kanalen. Omdat er zaterdag op last van de Nederlandse Spoorwegen geen treinen konden rijden naar Amsterdam waren er geen fans van PSV aanwezigheid bij de topper tussen Ajax en de club uit de lichtstad (0-0). De supportersvereniging van PSV kreeg daarop toestemming een groot doek in vak 416, het bezoekersvak van de Amsterdam ArenA, te leggen.

Voor de wedstrijd werd het doek uitgerold door de stewards van Ajax. Na afloop van het treffen probeerden Ajax-fans het enorme spandoek mee te nemen. De politie Amsterdam heeft twee aanhangers van de club uit de hoofdstad aangehouden. Volgens ooggetuigen waren er meer betrokkenen, maar die namen de benen.

De vlag is vervolgens aan PSV overgedragen en met de spelersbus mee terug naar Eindhoven gegaan. Op advies van de politie Amsterdam heeft PSV aangifte gedaan van poging tot diefstal. De twee aangehouden personen krijgen een stadionverbod opgelegd.

Een stadionverbod is een terechte straf voor iemand die een spandoek wil stelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Triest dat je zoiets wil jatten, maar goed, het zullen wel een paar jochies geweest zijn die zich niet konden inhouden. Het merendeel van de supporters zou het afkeuren

22 november 2010 om 15:25

Ik denk dat een paar Ajax supporters, graag willen overstappen naar Psv. Kan ik de laatste jaren ook best nog wel begrijpen ;-)

22 november 2010 om 16:31

gezien het enorme succes van psv de afgelopen jaren?

22 november 2010 om 17:02

ja idd, de laatste 2 jaar iets minder maar daarvoor zo'n 5 jaar lang aan de mach geweest en nu 6 punten voor op ajax

22 november 2010 om 17:53

Eens ajacied, altijd ajacied

22 november 2010 om 17:08

Wat een enorme onzin dit. Wie zegt dat ze het wilden stelen? Wie weet wilden ze het alleen maar 'onzichtbaar' maken voor mensen. Verder is het zo dat het spandoek in de Arena lag en dus niet meer in bezit van Psv-supporters. Want ook spandoeken van Ajax kunnen in beslag genomen worden (het spandoek van Ajax-fans met de tekst ''knvb Stop willekeur: Van Gelder stadionverbod'' werd ook verwijderd en in beslag genomen). Stadionverbod is ook belachelijk hierom.

22 november 2010 om 18:23

Aha, dus als ik in de trein zit en ik leg mijn portemonnee even op het tafeltje, dan mag ook iedereen hem meenemen?

22 november 2010 om 18:17

Ajax supporters noemen zichzelf Ultra's, in de 'ultra cultuur' is het zo dat als je een groepsdoek van de tegenstander weet te stelen, dat ze dan een andere naam moeten nemen. Misschien was dit het doel wel van de (kansloze) supporters

ik ga het niet goed praten hoor.
maar psv gaat wel vaak naar de rechter of niet ?

22 november 2010 om 13:37

wanneer is PSV nog meer naar de rechter gegaan dan?
Ik kan me zo 1,2,3 niets herinneren

22 november 2010 om 13:49

Wat dacht je van eergister (of was het gister?) met de zaak omtrent het contract van Castaignos?

PSV gaat dus naar de rechter om erop te wijzen dat, dat contract niet geldig is.

22 november 2010 om 13:53

'geruchten over interesse PSV voor Castaignos absolute onzin'

20 november 2010 Vi.nl

Zaakwaarnemer Arie Treffers van Luc Castaignos liet op Vi.nl weten dat de geruchten in de media over belangstelling van PSV voor Luc Castaignos en dat de club daarom het ongeldige contract van Castaignos bij de Knvb aanhangig zou willen maken absolute onzin zijn. 'absolute onzin.' De uitlatingen van Treffers over een gang van PSV naar de Knvb zouden onterecht in verband zijn gebracht met Castaignos. 'die club wil weten hoe het zit met soortgelijke contracten die het zelf ook afsloot met jeugdspelers. Primair ligt de toekomst van Luc bij Feyenoord, waar hij zich de afgelopen maanden prima heeft ontwikkeld.'

Of doen ze dat toch niet? Even inlezen beste vriend. Nonsens dus

22 november 2010 om 13:55

Dit was inderdaad in het nieuws, maar vanuit PSV gewoon ontkend. Dus ik weet niet wat er waar is. Wellicht dat Castaignos en/of zijn zaakwaarnemer dit verhaal verspreidt hebben om druk te zetten bij Feyenoord.

22 november 2010 om 14:40

Nee de media blazen dat verhaal gewoon weer op. PSV was benieuwd of hun eigen contracten wel of niet rechtsgeldig zijn. Daarvoor wouden ze eventueel een stap naar de rechter maken om dit uit te zoeken, zodat ze voorkomen dat hun belangrijkste talenten alsnog transfervrij de deur uit lopen!

22 november 2010 om 14:47

@elcazador

Zal wel weer een niet zo zijn...
Een berichtje van een calimero'tje van dat clubje in de versukkeling (nee, niet Rotterdam).
Punt 1. PSV is niet naar de rechter gegaan noch zijn ze dat ooit van plan geweest ivm Castaignos
Punt 2. PSV heeft zich wel tot de juridische afdeling van de Knvb gewend vanwege opheldering over een contract met Labyad dat bijna een zelfde constructie kende als Feyenoord heeft met Castaignos
Punt 3. PSV heeft geen belangstelling voor Castaignos

Nu weer een beetje op de hoogte, elcazador? En stel even meteen je mede-supportertjes op de hoogte...

22 november 2010 om 13:38

ze hebben toch ook groot gelijk. een spandoek waar onder meer veel werk in zit van de supportersvereniging en die door de spoorwegen toch iets van hun club nog in het stadion kunnen hebben en dan zijn die ajax supporters zo zielig om dit doek te proberen te jatten en waarschijnlijk ook mollen. Dan zou PSV zich niet moeten schamen om (weer) naar de rechter te stappen, maar juist ajax dat hun supporters zich weer zo schandalig gedragen!
Daarnaast werd deze actie van psv geadviseerd door de gemeente Amsterdam, dus als je al zonodig commentaar moet hebben op PSV moet je eerst maar eens naar je eigen gemeente kijken!!

22 november 2010 om 13:53

Gaat PSV nu ook betalen voor dat vak?

22 november 2010 om 14:00

nee natuurlijk niet. Dankzij de gemeente amsterdam konden er geen alternatieve vervoersmethoden en -manieren gebruikt worden waardoor er toch psv supporters naar de wedstrijd konden dus zitten zij ook maar met de problemen van de kosten voor dat vak. Moet je ook maar een beetje meewerken

22 november 2010 om 14:07

Vergeleken met ajax betalen wij lastig ja. Wij geven niet al het geld dat we toch al jaren niet hebben uit

22 november 2010 om 14:41

Beste Toivonen , er is een verschil met een boekjaar met verlies afsluiten , weten jullie in Ehv ook alles van , en je kas posititie. Verder hebben wij nog altijd een positief eigen vermogen .

22 november 2010 om 15:00

Ach ach ach als er een Ajaxspandoek in het Philpsstadion zou liggen dan zou er idd geen enkele Psv'er op het idee komen om dat doek mee te nemen. Jullie zijn wel echt de voorloper in de moraalridder uithangen ................. hypocriet gedrag...

22 november 2010 om 15:02

Omdat ze de veiligheid van jullie supporters niet kunnen waarborgen. Denk je nou echt dat de gemeente Eindhoven Ajacieden wel zou laten komen met vrij vervoer? Die slaan heel Eindhoven tot puin.

Daarbij moet PSV wel gewoon voor de kosten gaan betalen want Ajax heeft gezegd als er geen Psv-supporters mogen komen dan willen wij de beschikbare stoeltjes vrijgeven voor onze eigen supporters en daar is PSV tegen in beroep gegaan. Dus ze hebben het hele vak opgeeist dus nu zullen ze er ook gewoon voor moeten gaan betalen.

Ook is er mee gedacht over een eventuele combi via Breda-rotterdam-den Haag en dat was volgens de NS mogelijk maar de supportersvereniging van PSV heeft dat zelf afgekeurd omdat er dan bijbetaald moest worden en omdat het veiligheidsrisico dan te hoog zou zijn.

22 november 2010 om 15:17

En Psv een eigen stadion dat over enkele jaren hypotheekvrij is.

22 november 2010 om 15:44

uit het verleden is idd gebleken ja dat wij psv-ers ons beter weten te gedragen wat ook blijkt uit het aantal rellen en dergelijke. Ik heb ook nog nooit iin het nieuws gehoord dat er een club tegen onze supporters een aanklacht heeft ingedient, wat dit voor ajax niet de eerste keer is dus ik vraag me af of jij wel met recht het woord hypocriet kunt gebruiken. Wat ik nu al uit een aantal reacties van jou heb vernomen is dat jij misschien zelfs wel een van de grootste hypocrieten bent die er bij ajax rondlopen en alles bekijkt door een jax bril.
Daarnaast kan je ook zorgen dat dat ajax tuig zijn fatsoen houdt waardoor een buscombi mogelijk wordt, maar nee voor hun is het natuurlijk weer teveel gevraagd om zich ook maar 1 keer te gedragen.
Daarnaast lijkt het voor ajacieden misschien wel een goed idee om nog wat extra supporters in het stadion te duwen i.p.v. uitsupporters, maar dit is natuurlijk dan pure competitievervalsing -> namelijk door vervelende omstandigheden nog maar eens extra voordeel halen uit je thuisvoordeel. Dit zal natuurlijk niet werken want dan heeft psv nog meer mensen die een hele wedstrijd naar zich staan te fluiten en te schelden

22 november 2010 om 15:57

Dat je bij zo'n geval nog je club kan verdedigen dan ben je echt de laagste soort in de samenleving. Wanneer dit andersom was gebeurd had ik het misschien leuker gevonden maar had er net zo goed aangifte gedaan moeten worden. Jij zit stelen dus goed te praten anders ziet ajax er even slecht uit??? Zie je al een beetje in hoe stom dat is? Best wel stom he, vindt het wel erg jammer dat je dit alleen maar van psvers hoort, want ik zou me ogen uit me kop schamen als een medesupporter iets dergelijks zou zeggen. Misschien zegt dat iets over het niveau van de Ajacieden hier?

22 november 2010 om 16:41

Aheb je helemaal gelijk in , maar als ik me niet vergis , en dat doe ik zelden , overweegt PSV regelmatig iets met die constructie te doen om geld te genereren ..... Doen ze niet voor niks denk ik.......en ik wil je niet beledigen hoor , ik kom 1x per jaar in dat stadion , en ik vind de uitstraling aan de buitenkant best mooi , maar zodra je door de ingang bent is het een vies geheel . Gore trappen , tribunes idem dito , ergo niet van deze tijd. Dus als ik PSV was zou ik daar eerst wat geld tegenaan gooien , is hard nodig. En verder no hard feelings . Ik wou dat wij 10 jaar een voorzitter hadden gehad a la Harry van Raaij. Was een klasbak .

22 november 2010 om 17:42

Ik kan me nog een wedstrijd herinneren van PSV tegen Kaiserslautern..

22 november 2010 om 17:44

kan ik me niet herinneren. ik herinner me nog wel toevallig een wedstrijd van ajax tegen feyenoord dat jullie je weer zodanig hebben misdragen dat deze wedstrijd tegenwoordig zonder publiek is. is dat niet ietsje erger meneer dikkers

22 november 2010 om 17:48

Beste meneer dickers,

Allereerst, maak u toch niet zo dik. U weet toch zelf zeker ook wel dat Toivonen gelijk heeft? Jullie supporters zijn gewoon tuig. PSV supporters daarentegen zijn erg nette mensen die niet van dat soort mensen houden!

22 november 2010 om 18:10

ons stadion is tenminste wel van onszelf, kunnen jullie niet zeggen ofwel?

22 november 2010 om 20:01

haal er toch geen dingen bij die er niet toe doen man.
Als dat elders gebeurt dan mag daar ook gewoon aangifte van diefstal worden gedaan ja. Hier is toch niks vreemds aan of wel? Gewoon met je poten van andermans spullen afblijven, of dat nou in de Arena is of langs de velden van fc knudde.

22 november 2010 om 23:37

wat maken jullie je nou allemaal druk...dit is toch gewoon mooie gezonde rivaliteit en niuks meerl....slaan ze elkaar een keer niet de koppen in, is het weer niet goed!
en alle ajax haters weer de moraalridders uithangen....
andersom zou het zelfde gebeurd zijn...ik kan me nog herrineren dat er een vlag van galatasaray(of fenerbache) opgehangen werd in het philllips stadion en die is ook weggehaald door ''de eindhoven foolies' de pot verwijt de ketel??

22 november 2010 om 13:38

Jammer.... Aangifte doen of naar de rechter gaan is heel wat anders...

22 november 2010 om 13:42

Beter om naar de rechter te stappen, dan zelf stappen te onder nemen en dat het weer op rellen uitdraait en dat alleen omdat er gastuh zijn die een vlag willen stelen van supporters die om hun club geven.

Tegenwoordig is het makkelijk om voor eigen rechtertje te spelen en waar draait het op uit?

Gewonden, doden en supporters die voor 5 jaar hun club niet mogen steunen in uitwedstrijden

Het is goed dat Psv aangifte heeft gedaan en zo zijn er weer 2 zogenaamde supporters uit een voetbalstadion verdwenen die hun club alleen maar een slechte naam bezorgen.

Nu worden de echte supporters gescheiden van de dieven, relschoppers enz.....

22 november 2010 om 13:43

Ze worden toch geadviseerd aangifte te doen ?
Als men bij jou inbreekt en de politie adviseert je aangifte te doen, zal jij dat toch ook gewoon doen ?
Wat is het verschil dan ?

22 november 2010 om 13:59

Bigmac079,

De jongens zijn opgepakt en zonder aangifte kunnen ze zo weer op vrije voeten zijn. Dus goed dat PSV gewoon aangifte doet.

22 november 2010 om 14:01

PSV gaat bovendien naar de rechter op advies van de Amsterdamse politie, waarschijnlijk om de daders beter te kunnen vervolgen.
Hoop dat het dezelfde zijn die vorige week een steward bij AZ mishandelden.

22 november 2010 om 14:28

Als je aangifte doet, ga je niet naar de rechter. Aangifte doe je van een strafbaar feit. justitie bepaald uiteindelijk of deze zaak dan voor de rechter komt...

OT: Jammer dat een paar van deze kansloze mensen dit willen jatten. goed van Ajax dat ze direct een stadioverbod krijgen

22 november 2010 om 14:53

@bigmac079
Er staat op advies van de politie Amsterdam dus niet zo zeuren kerel..
En daarbij hoor je er vanaf te blijven klaar..

22 november 2010 om 15:23

Actie reactie he bigmac. Het is was niet nodig geweest, maar helaas zitten er bij jou club dieven dus moeten ze wel. Is niet dat je het zelf in de hand heb dan he slimmerik.

22 november 2010 om 18:02

PSV gaat vaak naar de rechter zeg je? Nou nee eigenlijk niet. Deze keer doen ze dat wel, en ze hebben groot gelijk. Ik weet dat jullie ajaxcieden normaal alles goed praten maar dat kan dus echt niet.

En terecht, ze moeten hun fatsoen behouden en respect hebben hiervoor.

Het was al erg genoeg dat de supporters er zelf niet waren.

Lullig om daarvoor een stadionverbod te krijgen. Waarschijnlijk een uit de hand gelopen grap.

22 november 2010 om 13:36

Poging tot diefstal een uit de hand gelopen grap...kom op zeg...als zoiets bij een uitwedstrijd van Ajax zou gebeuren zou er moord en brand worden geroepen....

22 november 2010 om 13:41

Als dit een tussen Groningen en Heerenveen was gebeurd, dan wat het een ludieke actie.
Aangezien ze de spandoek niet mee hebben kunnen nemen weten we ook niet wat ze ermee van plan waren. Misschien ook wel net zo'n ludieke actie.. Neemt niet weg dat ik persoon vindt dat je van elkaars spullen moet afblijven.

22 november 2010 om 13:44

Wat zouden Ajax supporters met een grote vlag van PSV doen....hmmm laat me raden...hetzelfde als wat Koeman met een shirt van Matthäus doet misschien....

22 november 2010 om 14:01

Caritas,

Dat was het shirtje van Olaf Thon.

22 november 2010 om 14:11

@tubes

Groningen heeft een spandoek van NN gejat en in de fik gestoken. Ludiek? Kinderachtig bedoel je. Het werk van anderen stelen en vernielen. Overigens ook wel tekenend voor een groot gedeelte van de zelfnoemende hooligans, maar dat ter zijde.

22 november 2010 om 15:11

Gelukkig wordt er nu niet moord en brand geroepen...

22 november 2010 om 13:39

En weer een goedprater. Was je zelf ook bij de actie aanwezig? Het is gewoon niet toegestaan om andermans spullen te jatten. of het nou een vlag is of een euro. Maakt geen verschil!

22 november 2010 om 13:43

een grap dan weet ik niet onder welke steen hun leven?

Misschien wilden deze Ajax-fans wel overstappen van club en het Psv-spandoek op hun slaapkamer hangen.

Terecht, gewoon met je tengels van andermans spullen blijven. Kinderachtig altijd hoe mensen kunnen zijn. Laat dat ding gewoon liggen, is niet van jou, dus gewoon met je poten van afblijven.

22 november 2010 om 13:40

Precies, ik vind een stadionverbod wel een slechte straf!
Je moet gewoon de handen eraf hakken, dan komen ze er niet meer met de handen aan!

22 november 2010 om 13:48

Dan snap jij de ''logica'' van voetbalsupporters niet. Ik kan me wel indenken dat dit een ruige trofee zou zijn zo'n vlag, doet het wel goed op feestjes en partijen. En je weet dat als ze je pakken dat je een SV riskeert. Wijzelf zijn eens in het Psv-stadion het Ajax-vak ingegaan om een vlag proberen te halen. Was bij een Philips-toernooi in de jaren tachtig. Maar ook dat mislukte helaas. Mijn linkeroog was na drie dagen weer een beetje open
Toen ging dat nog, niks geen SV, een dik oog en een waarschuwing van oom agent en dat was het dan.

22 november 2010 om 13:52

De logica van een voetbalsupporter....hmmm

Is dat dezelfde logica als die van een dief?

Je moet gewoon met je poten van andermans spullen blijven. Voetbalsupporter of niet, je doet dat gewoon niet. Klaar. Stoer hoor als je zo'n vlag pikt of in elkaar geramd wordt tijdens het proberen er van. Als je je zelf dan nog stoer vindt ook, vind ik je een hele grote stakker.

22 november 2010 om 13:57

Ik vind me toch niet stoer ? Het was gewoon lachen toen.
Ik praat nondeju over bijna dertig jaar geleden man.
Altijd nog beter vlaggetje pikken dan afspreken op een veld !
Da's pas afkeuring waardig.

22 november 2010 om 15:30

Maar je blijft een dief. Ook nog een domme want het mislukt.

22 november 2010 om 23:41

is gewoon rivaliteit maak je niet druk..

Wat een belhamels, supporters van de ene partij, die wat proberen af te pakken van de andere partij. Het mag niet en is daarom ook tegengehouden. Lijkt me verder niet zo een heel boeiend topic of wel?

Terecht dat PSV aangifte doet want anders kun je dit gedrag nooit uitdoven. Die supporters hadden gewoon hun hersenen moeten gebruiken. Doen ze niet, dan ben je hardleers. Eigen schuld dikke bult!

Hahaha o o o, PSV is net een drama queen. Dat huilerige gedrag altijd.

22 november 2010 om 13:50

Ach jongen, als het andersom was geweest dan had je het waarschijnlijk van de daken geschreeuwd. Mocht je het niet weten, diefstal is niet toegestaan in dit land. Dus of je nou iets jat van een persoon of een instantie, zoals Psv, dan hoor je een straf te krijgen.dat Ajax/amsterdam een stadionverbod oplegt is een goede zaak, want dit soort gedrag is niet nodig.

22 november 2010 om 13:51

Zou Ajax of de supportersvereniging niet hetzelfde doen? Of is dat anders?

22 november 2010 om 13:55

Nee, die zouden geen aangifte doen, die zou ze gewoon terug pakken.

22 november 2010 om 14:17

Ja dat helpt idd. Volgens mij is aangifte doen de beste manier om ze terug te pakken want nu mogen ze straks niet meer het stadion in. Das pas een goede grap.

22 november 2010 om 14:58

Waarschijnlijk zou er niets meer zijn geweest om terug te pakken.... Overigens hadden de PSV supporters weinig terug te pakken, want zij waren niet aanwezig.

22 november 2010 om 15:41

Ja tuurlijk gewoon terugpakken bla bla. Je vergeet dat ze bij jou trieste club op het idee komen om uit een leeg supportersvak een vlag proberen te halen. Wat een heldenactie zeg. Kom hem maar halen als er mensen inzitten dan ben je een held. Komt nog bij dat ze nog worden opgepakt ook. Oke psv volgens jou beredenering huilerig, ajacieden volgens mijne dan dom en laf. Weet wel wat ik liever heb en als je dan toch zo'n bink bent zet je adres dan neer, kijken of je ook zo'n grote mond hebt als ze je huis leeghalen.

22 november 2010 om 14:01

Drama queen? Haha, kijken hoe Ajax zou reageren als een grote vlag van hun werdt gestolen, waar uren, dagen of misschien wel weken tijd in heeft gezeten.

22 november 2010 om 14:07

Dat huilerige gedrag altijd.

Heb net even uw reacties terug gekeken maar als er iemand al de hele ochtend aan het huilen is bent U het wel.
De geloofwaardigheid wordt er zo niet veel beter op.
Ik weet dat het frustrerend is als je wat punten achter staat maar je kunt het ook overdrijven.

22 november 2010 om 14:16

Snap dat je geïnteresseerd bent in mijn reacties. Ik ben niet gefrustreerd. Iedereen is juist zo gefrustreerd om Suarez, dat vind ik schitterend.

We staan nu punten achter ja, maar pas nou maar op met wat je zegt. Affelay gaat weg en er is nog een hele lange weg te gaan, met 5 ploegen die dicht bij elkaar staan.

22 november 2010 om 14:22

wat ben jij een raar mannetje zeg...
jij bent echt de kijk op de realiteit totaal verloren...
eerst domme en nutteloze reacties plaatsen bij het bijtincident dat het niet te zien is etc...
en nu dit weer?

on: vanzelf sprekend dat je aangifte doet als er een poging word gedaan om spullen van je te stelen, als iemand iets van jou probeert te stelen doe je toch ook aangifte?
oh nee (nee, die zouden geen aangifte doen, die zou ze gewoon terug pakken)......

22 november 2010 om 14:30

je hoort gewoon met je tengels van andermans spullen af te blijven klaar!!!!

22 november 2010 om 15:20

Volgens mij is er de laatste weken een club uit Amsterdam constant in het nieuws met huilerig gedrag dus ik weet niet waar jij het over hebt.

@wimpers

Hoop dat jij er om kan lachen!

Ze moeten gewoon hun fatsoen behouden en respect hebben net als wat T1-1959 al zei.

Dom van die Ajax supporters. Het is van Psv, dus laat zo'n fratsen achterwegen. Nu heb je problemen. Het stadionverbod vind ik een goede straf, ze moeten maar leren wat respect heet.

Snap het best dat men ook zo'n shirt wilt hebben. Kunnen ze ons geen andere versie toe sturen? Slechte actie natuurlijk van de Ajax-supporters. Je druk maken over een shirt, kom op zeg. Terecht dat PSV aangifte doet.

Dat ze maar aangifte hadden gedaan tegen die laffe gasten die 2 jaar geleden brandblussers en stukken plexiglas naar beneden gooiden en uitbraken uit het vak tijdens Psv-ajax. Blijft natuurlijk een kansloze en trieste actie.

22 november 2010 om 13:59

Hoewel ik het vroeger ook gedaan heb (vlaggetje pikken voor de lol) vind ik dat je daar een punt hebt Tank.
Die gasten werden eerst ''levenslang buiten het Philips-stadion gehouden''. Maar daarna werd dit weer teruggedraaid...

En het nut van het stelen van iemand anders zijn eigendommen is ?
Die tijd als klein kind ben je toch wel voorbij?

Al die gefrustreerde reacties meteen. Goed lezen blijft moeilijk he, PSV is geadviseerd door de Amsterdamse politie om melding te maken van poging tot diefstal.

Je moet gewoon met je klauwen van iemand zijn spullen afblijven. Snap zowiezo niet dat die ''supporters'' zo maar in het uitvak kunnen komen. Je zou toch zeggen dat die dingen er voor gemaakt zijn zodat er niemand naar binnen of buiten kan.

Ajax supporters willen natuurlijk het officiele shirt van de Nederlandse Kampioen hebben..

22 november 2010 om 14:03

Als dat zo zou zijn, zou het om het shirt van Twente gaan.
Maar nee, ik bedank u vriendelijk

22 november 2010 om 14:03

Dan moeten ze even met de trein naar Enschede gaan. Zal Joop wel even bellen....

22 november 2010 om 14:11

Het was maar een grap met een cynische ondertoon he
haha

ik snap de stewards van ajax niet, als zij daadwerkelijk voor ajax zijn, dan raak je dat doek voor toilet gebruik toch niet aan?

22 november 2010 om 14:28

een bewijs dat er nog beschaafde mensen rondlopen die
het doen voor de sport. Ajax en PSV rivalen? Ja zeker!
Sportiviteit en respect naar elkaar: Helaas maar weinig mensen

Vorig jaar hadden Roda-jc-supporters een dag voor de wedstrijd Roda-vvv een groot Vvv-spandoek ''geleend'' uit het Vvv-stadion en dit in het eigen stadion opgehangen en werd net voor de wedstrijd uitgerold. Ik vond dit wel een ludieke actie en het spandoek werd keurig terugbezorgd bij de Vvv-supporters.
Ik vind zoiets wel kunnen.

22 november 2010 om 14:23

Ik zat destijds in het uitvak van Vvv. Uitermate leuke limburgse derbij met inderdaad een humoristische actie vanuit Roda.
Er werd vlak naast het uitvak een klein spandoek uitgerold met daarop de woorden: Iets kwijt?? en een grote pijl richting andere kant stadion (fanatieke kern roda). Hier werd vervolgens het grotere spandoek uitgerold dat normalerwijs in de Koel hangt.
Na de wedstrijd werd inderdaad het spandoek netjes teruggebracht.
Maar dit is natuurlijk wel weer iets anders dan een spandoek na afloop van een wedstrijd proberen weg te halen....

Tjonge jonge,wat een ophef om iets wat gewoon katte kwaad is.
Beetje triest allemaal.

22 november 2010 om 14:08

ook triest dat ajax niet wilde meewerken om de supporters toch naar de wedstrijd te kunnen laten gaan. wil jou wel eens horen als er iets van je wordt gestolen. mensen moeten met hun poten en tanden van andermans eigendommen afblijven.

22 november 2010 om 14:21

Dat Ajax niet mee wilde werken ???
Ajax heeft niet besloten dat er geen supporters van jouw club mee kwamen.

Dit soort dingen gebeuren al zolang het voetbal bestaat ,en ja dit zie ik als katte kwaad ja,dat is mijn mening en daar moet je het maar mee doen.
Jij hebt zeker nooit katte kwaad uitgehaald in je leven ?

Grappig dat je probeert je gelijk te halen,door die domme actie van Suarez erbij te halen.
Dat heeft hier toch niks mee te maken man.
Net zo triest als dat PSV niet wou dat Ajax die kaarten alsnog verkocht.
Maar dat heeft ook niks met dit topic te maken.

22 november 2010 om 14:24

psv heeft alternatieve treinroute voorgesteld. Dat gaat buiten ajax om.
psv heeft ook buscombi of autocombi voorgesteld. poitie eindhoven is hier ook mee bezig geweest. wie wilde dit niet? juist jou clubbie, dat noem ik dwarsbomen ja.

diefstal vind ik niet onder kattekwaad vallen. denk dat daar ook het probleem zit. wat veel mensen tever vinden gaan wordt daar anders gezien. zie met het bijten en dan zeggen dat het een liefdeskusje is. of vuurwerk van de tweede ring tussen je eigen supporters gooien, ook kattekwaad in jou ogen?

22 november 2010 om 15:00

Je haalt de burgemeester van A'dam met Ajax door elkaar... Burgemeester zag het niet zitten die buscombi, Ajax had hier niets van doen. Als je dan toch perse de Ajax-hater wilt uithangen, check dan eerst de feiten.

Hadden ze dit ook gedaan bij bv . Willem II supporters?

aan de andere kant had Ajax ook een van de mindere goden niet geschorst bij het bijt-incident?

mooi pak ze maar eens aan inderdaad. ze denken maar dat ze alles kunnen doen en maken.

Tja stelen is stelen.
Onze fc utrecht mascotte was ook gejat door ajax. ingebroken in ons clubhuis en meegenomen... daar mogen ze volgensmij zelfs een peruaanse gevangenisstraf voor krijgen.

22 november 2010 om 14:10

ben het met je eens. en eht is keer op keer supporters uit .....
als het nou eens incidenteel was, maarn ee dit is structureel. als ze kunnen provoceren, uitdagen, vechten of mishandelen dan staat een deel van de supporters voor in de rij. zelfs als hun eigen bus aan komt rijden.
het respect voor anderen en andermans bezit is bij hun ver te zoeken,.

Tsja... je mag niet stelen dus lijkt me logisch dat je hier een straf voor krijgt. Als je het doet, doe het dan goed (cynisch)

Veel ophef over in mijn ogen een klein incidentje, maar voorop gesteld horen de Ajacieden dit niet te doen.

22 november 2010 om 14:45

Precies, de ophef is wel erg groot.
Vind het trouwens best zwaar gestraft dat die jongens een stadion verbod krijgen.
Ik kan me best voorstellen dat mensen er de lol van in zien en het was afhankelijk wat ze er mee gedaan hadden nog best een stunt geweest.
Theo Maassen heeft ook geen stadion verbod gekregen voor het stelen van de europa-cup, die had hem ook gestolen maar dat was achteraf best grappig.

22 november 2010 om 16:04

Haha inderdaad, maar in Nederland wordt wel vaker over kleine incidentjes grote ophef gemaakt omdat we hier niet veel ergere dingen gewend zijn zoals in Griekenland enz.

Het is natuurlijk niet netjes van de Ajacieden, maar ik vind dat een stadionverbod wel een hele zware straf is.

Eigenlijk kan ik me er niet zo druk om maken. Ik vind het er een beetje bijhoren. Supporters moeten zelf maar hun trots verdedigen. Als dat om wat van reden niet kan moet je zo'n vlag er niet neerleggen. Zelfde als studentenverenigingen die spullen brassen van andere studentenverenigingen. Hierbij gaat het er natuurlijk wel om wat er vervolgens met de spullen gedaan wordt.

Nog triester was dat psv de plekke niet vrij gaf voor verkoop aan ajaxsupporters. Ik neem aan dat psv nu wel de kosten op zich neemt zodat ajax niet hoeft op te draaien voor de derving. Ze hebben er immers een groot spandoek neergeplempt.

Misselijk volk dat er tussenloopt...... ( niet iedereen) maar dit is best wel treurig moet ik zeggen. Waarom zou je een spandoek stelen?

Kijk iedereen hier moord en brand schreeuwen en gelijk de kans aangrijpen om ajax zwart te maken

Is toch mooi als je zulke 'trofeeën' van elkaar kan bemachtigen. Hoort een beetje bij de rivaliteit toch?
Dat mensen hier gelijk zo zwaar aan gaan wegen, en die mensen gelijk een stadionverbod voor het leven willen geven kunnen ook niet relativeren..

Het is tenslotte maar een vlag

waarom aangifte doen tegen ajax-fans die spandoek wouden stelen? maar ze doen geen aangifte tegen feyenoord fans die psv site hackte?

22 november 2010 om 15:24

Hier hebben ze ook aangifte tegen gedaan.

ON: PSV ben toch blij dat die ajax supporters het niet meer zien zitten en supporter van PSV willen worden

22 november 2010 om 15:24

Dan heb je toch iets gemist lijkt me.

Ach wellicht een ludiek, bijna studentikoze, grap die uit de hand is gelopen. Beetje overdreven van PSV om aangifte te doen. Is Theo Maassen eigenlijk ooit veroordeeld?

22 november 2010 om 15:40

klopt... ik ken deze personen en wilden dit doek naar beneden trekken omdat zoiets lelijks niet in Amsterdam hoort haha...

en hoe wil je in godsnaam dit doek meenemen naar huis haha? + echt een trieste actie van Psv!

en mensen begrijp me niet verkeerd maar dit was een grap en ze wilden niks kapot maken of stelen laat dit even duidelijk zijn!

22 november 2010 om 15:57

Slechte grap, weinig respect voor de tegenstander. En hoe wil je die meenemen? Gewoon op dezelfde manier als dat het is heengegaan mischien?

22 november 2010 om 16:20

zie het als een grap en niet als niet respect hebben voor de tegenstander... vind trouwens wel heel simpele reactie... op de zelfde manier als naar binnen... simpele ziel

22 november 2010 om 18:10

als de gemeente Amsterdam adviseert om aangifte te doen lijkt me duidelijk dat PSV dit niet wilde doen. hoewel het me eigenlijk niets interesseert zo'n spandoek en ik het wel grappig vind dat ze dit probeerden snap ik het idee erachter niet helemaal. ok je hebt een spandoek en nu? onder je shirt stoppen? pff dat ding neemt het hele uitvak in beslag. gewoon impulsieve reactie en vind stadion verbod te zwaar gestraft.

Sorry dat ik het zeg hoor ma aangifte doen tegen een spandoek die ze probeerde te jatten,moet je na gaan hij is nog geen eens is gejat zet er wat nuttiger nieuws op kom op zeg. Waar gaan me met ze allen na toe dit slaat nergens meer op.

Wat een kleuter niveau dit. Gebeurd veel vaker dat snapdoeken van supporters bij elkaar worden weg gestolen en dat hoort er gewoon bij.

Nou vind ik het in dit geval een triest iets want er waren geen supporters in de buurt om het spandoek te verdedigen dus dit is vrij laf en een heldendaad is het zeker niet maar kom op zeg wat een betutteling dit weer.

Huilebalken eerste klas die hier over zeuren.

Terecht een stadion verbod. Stelen is stelen en al het nu een scooter of spandoek is maakt niks uit.
Deze jongens horen niet op een voetbalveld thuis. Zielig.

Dit is inderdaad een laffe streek.
En voor de daders: Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
Dus hun al helemaal en stelen is stelen.
En een spandoek van een andere club wat heb je eraan in de brand steken?
Voel je je dan o zo stoer?
Koop dan lekker een vlag bij Primera voor 10 euro en steek die lekker in de brand.
En blijf dan lekker van iemand anders zijn eigendommen af.

trietst van beide kanten hoor.

een spandoek proberen te stelen vind ik al echt nutteloos en kinderachtig.
En dan als Psv aangifte doen voor het proberen te jatten van een spandoek.
Ze hebben dat ding toch gewoon nog. dus niet zo kinderachtig..

22 november 2010 om 16:21

jullie hebben het over stelen... een doek naar beneden trekken is iets anders dan stelen! of zie ik het verkeerd...??? maar je moet idd wel van iemands spullen afblijven...

als ik al deze reacties lees. voel/denk ik dat niemand heeft iets gejaat of geprobeerd of dacht om te stelen, en wie zegt dat die jonegens uit Ajax supporters komen, misschien hebben CC Ajax maar ze zijn niet ajacieden en andersom ook. alleen ruzie te maken en de club te verzieken.

22 november 2010 om 16:37

Wil niet zeggen dat ik goed in Nederlands ben hoor.
Maar jou reactie slaat egt alle stoppen los.
Weet niet of je weet op welke site je zit, maar om je even een gedachte te geven: www.voetbalzone.nl
Dat is een voetbalsite waar je reacties kan plaatsen.
En die nl staat voor Nederlands, dus praat of bijna geheel goed of gewoon niet

22 november 2010 om 20:48

F.l.r wat lul je nou, wat heb je erover? of (egt) Echt bedoel je !!!!!! ik kan ook type fouten maken zoals jij of iedere persoon op deze website aangemeld is. er staat niet in de voorwaarden dat als ik een reactie moet schrijven dat ik ABN moet gebruiken.
bedankt voor je reactie.

22 november 2010 om 19:45

Of ze nou voor Ajax zijn of niet, Ajax heeft ze een (seizoens(club))kaart verkocht, dus Ajax is verantwoordelijk voor deze mensen!

22 november 2010 om 20:56

daar heb je gelijk in, en ik hoop dat de haat ergens stopt.

Zitten hier alleen docenten in spe en 16-jarige klikspanen die nooit jokken thuis? Wat een gehuilebalk om een droge actie zeg. Als het andersom zou gebeuren zou het ook gewoon een goeie actie zijn.

Natuurlijk ''hoort het niet'' - maar als er mensen van de supportersvereniging zijn die een doek mogen neerleggen, dan zijn die er toch ook om hun spullen in de gaten te houden?

Als een fanatieke supporter van iedere andere club de gelegenheid zou hebben om zo'n megashirt van een andere club ''te pikken'' dan zou dat ook gebeuren. Dat is toch iets heel anders dan elkaar de kop in slaan.

Stadionverbod, wat een onzin. Laat ze een keer de spelersbus van PSV wassen en klaar.

Kan De Graafschap ook doen!

Paar jaar geleden was er volgens mij ook een doek van de graafschap gestolen. Kunnen ze geen spandoeken maken daar in A'dam?? Triest zooitje

Waarom deze dieven met ajax in verband brengen? Als je dat doet ben je pas een calimero! Overal zitten dieven op de tribune, en ja zelfs bij Psv! Dit staat totaal los van Ajax en zijn supporters!

22 november 2010 om 20:59

bedankt feyenoordo10.

je hebt mijn reactie vertaald in goede nederlandstalig en ik hoop dat F.l.r 2 dit leest en begrijpt wat ik bedoelde.

pfff, wat een godoe zeg.

Natuurlijk moet je van andermans spullen afblijven. Maar hier worden wel erg veel doekjes om gewikkeld. Er kwamen een paar mensen het uitvak in om het spandoek te willen stelen. De politie heeft twee mensen aan gehouden en een stadionverbod gegeven. Waarom moet PSV dan nog aangifte doen. Ja er staat op ''advies van de politie''. Maar ik vind het wat overdreven. Er is immers niks met het spandoek gebeurd.

beetje overdreven zeg.
Natuurlijk stelen mag niet.
Maar kom op om aan gifte te gaan doen.
er zijn toch al 2 mensen op gepakt.

Vroeger was het ''normaal'' om tijdens wedstrijden een vlag uit het uitvak te jatten als soort van trofee. Moeten ze er maar beter op letten was de redenatie. Ook bij rellen in of buiten het stadion was een gejatte shawl van de tegenstander een trofee. Tegenwoordig is het bijna niet meer mogelijk en zie je dit ook minder. Bovenstaande zaken keur ik af maar toch zie je dit gedrag overal terug. Een jager hangt het gewei in zijn huis van een prooi die hij geschoten heeft.

Maar proberen een vlag te jatten uit een Leeg uitvak is laag en laf. Vergelijk het met een jager die een gewei jat op de rommelmarkt om in zijn huis te hangen. Kennelijk slaat de moraal van Suarez snel over......

Ik dacht eerst dat het om 2 punten ging, toen ik de titel las, maar het was het spandoek dus.

Als ik aangifte ga doen bij de politie dat mijn theedoek is gejat of dat er een poging was, dan verwacht ik niet echt dat de politie het serieus zal nemen. Waarom zoiets dan wel?

laffe actie en dan ook nog de benen nemen als er psvers zaten zouden ze nog geeneens op de wand durve slaan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren