Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Suárez baalt: 'Ik weet niet wat het probleem van ons is'

Laatste update:

Luis Suárez wil graag nog eens landskampioen worden met Ajax, maar zag die aspiraties zondagmiddag een nieuwe deuk oplopen. De Amsterdammers verloren in eigen huis van ADO Den Haag (0-1) en hebben nu vier punten minder dan koploper FC Twente. PSV, dat won in Utrecht, heeft bovendien ook nog drie punten meer dan Ajax.

/

Suárez baalt: “Wij speelden zo slecht en klaar", zei de aanvoerder van Ajax na afloop van de nederlaag tegen Eredivisie Live. "Ik weet niet wat het probleem van ons is, maar wij kunnen niet alle wedstrijden goed spelen. Zoveel domme foutjes. Tegen Utrecht verliezen, vandaag ook, en dat is zo slecht voor het elftal."

Volgens de Uruguayaan wordt het winnen van de landstitel nu alleen maar lastiger. "We zijn niet honderd procent weg van de titel, maar FC Twente en PSV zijn sterk en het is nu moeilijk voor ons. Ons doel is altijd om te winnen, maar soms kan dat niet", aldus Suárez. Midweeks treft Ajax in de beker eerstedivisionist BV Veendam.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er zijn twee problemen: een hoop spelers laten hun koppie hangen als het niet loopt en het middenveld heeft te weinig creativiteit.

7 november 2010 om 22:00

Hier ben ik het helemaal mee eens maar er is nog een derde probleem vind ik.

Het ontbeert Ajax aan rust en overtuiging. Daar waar Twente en PSV niet snel in paniek raken doet Ajax dit wel. Zodra het even niet loopt worden ze zenuwachtig en denken '' oh jee we gaan toch niet weer punten laten liggen? '' waardoor niemand nog een pepernoot raakt. Dit wordt ook gevoed door Jol. Hij hoort door middel van tactische wissels in te grijpen en het team nieuw houvast te geven. In plaats daarvan gooit hij er blinde renners in wat het allemaal nog rommeliger en opportuun maakt.

7 november 2010 om 22:08

@lawless,

Ze zeggen wel eens dat het team een de afdruk van het karakter van een coach is. Zo speelt PSV zo behoudend als Rutten zijn karakter, en zie je aan FC twente het avontuurlijke en wispelturige van trainer Preud'homme terug. In hoeverre vertegenwoordigt Ajax de karaktereigenschappen van Martin jol?

7 november 2010 om 22:45

Als ik iemand zenuwachtig vind ogen is het Rutten wel. Als PSV heeft verloren heb ik het gevoel dat die man elk moment een burn-out kan krijgen..

7 november 2010 om 23:24

@lawless,

Ik ben het zeer zeker met je eens. Daar wil ik nog aan toevoegen dat er nóg een probleem is, en dat is Suarez zelf. Hij reageert als een volslagen idioot op scheidsrechterlijke beslissingen. Daarbij gaat hij met iedere minuut dat het tegenzit net iets minder voetballen. Daar doe je je team, als aanvoerder, ook geen goed mee. Op die momenten moet je op een andere manier het voortouw nemen. Hij kan wedstrijden beslissen, dat is een feit. Maar vandaag 'gedraagt' hij zijn team de wedstrijd bijna uit, en dat is iets wat hij wel vaker doet. Dit loopt akelig vaak parallel met een steeds slechter wordende wedstrijd van Ajax.

@ Carpe Diem,

Fc Twente speelt volgens het karakter van het elftal, en niet volgens het karakter van Preud'homme. Twente speelt weliswaar redelijk avontuurlijk, met momenten. Maar dat doen ze altijd vanuit een solide basis (douglas-wisgerhof, Brama-janssen). PSV is in staat wedstrijden toch op een redelijk open en aanvallende manier (uit) te spelen. Inderdaad niet echt zoals Rutten overkomt.
In hoeverre de karaktertrekken van Jol terug te vinden zijn in het spel van Ajax? Sterk; als het loopt... Feit is dat er momenteel bij Ajax in de middenlinie niet één speler te noemen is die het niveau haalt van vorig jaar. Waarom zullen we maar in het midden laten want dat word een eindeloos verhaal. Daarnaast is Alderweireld hopeloos uit vorm en loopt, zoals ik eerder al aangaf, Suarez zo over van ambitie dat hij zichzelf verliest in een strijd met zichzelf. Dan heb je het over 5 bepalende pionnen die deels wegvallen.

Tot slot, inderdaad 'zeggen ze weleens' dat een team een karakterafdruk van een coach is. 'zeggen ze' en 'weleens' zijn hierin de sleutelwoorden. Het klopt in zoverre dat het in weinig situaties van toepassing is. En hoe goed kennen jij en ik de karakters van de trainers nou? Rutten komt over als een lulletje rozenwater, Jol als een hautaine betweter en Preud'homme als een replica-aftershave-verkoper op de Luikse markt. Eens kijken hoe dat zou zijn als we er vier weken mee op een eiland zitten. Kortom; we weten niet hoe die gasten in elkaar zitten en we baseren ons oordeel over hen op niks...

8 november 2010 om 00:00

@achates1,

''kortom; we weten niet hoe die gasten in elkaar zitten en we baseren ons oordeel over hen op niks... ''

Ah, maar dat is waar wij ons vrijwel allemaal schuldig aan maken. Wanneer ik in een Ajax-gerelateerd topic mensen de mooiste theorieën zie ontwikkelen over de herstructurering van Ajax, waarbij ze precies de vinger op de zere plek lijken te kunnen leggen lijken ze het als volkomen logisch te beschouwen dat hun visie klopt, en de bestuurders van de club het helemaal fout hebben. Erg grappig. Want er zijn zoveel facetten waarmee er rekening moet worden gehouden. Allemaal onderhuids kwesties die zich achter de schermen afspelen.

Rik van den Boog en consorten zijn gelauwerde bestuurders en hebben er studies voor gevolgd. Daarnaast zijn zij uitstekend op de hoogte van alles wat er in de voetbalclub/ het bedrijf Ajax omgaat. Maar als de gemiddelde Vz'er al feilloos aan kan geven wat er precies misgaat bij Ajax en hoe het beter kan, zou Rik van den boog daar zelf dan niets van snappen?

Al onze commentaren zijn in principe erg oppervlakkig. Het verschil is dat de een er net iets meer kijk op heeft dan de ander, en/of het beter weer te verwoorden. Maar wat er werkelijk aan de hand is zullen we nooit weten. Wij focussen ons slechts op het spel dat er op de mat wordt gelegd, en andere zeer oppervlakkige zaken. Je zult mij dan ook nooit horen zeggen dat ik de absolute waarheid in pacht heb. Maar ik vraag me soms wel eens af of anderen de complexe situatie rondom een voetbalclub niet onderschatten.

8 november 2010 om 01:23

Dat valt dan reuze mee aangezien rutten maar 1x verloren heeft!!!
Psv verliest zelden ook dit seizoen zijn ze erg compleet en draaien ze fluitend mee.
Ik denk dat rutten zich nergens zorgen over hoeft temaken.
Dus dat over Rutten valt reuze mee

7 november 2010 om 22:10

het is niet des ajax maar zou dit team misschien beter renderen in een 4-4-2 systeem? misschien met eriksen en siem en enoh en de zeeuw op het middenveld. dan heb je toch creativiteit en ook verdedigende kwaliteiten op het middenveld en voorin kunnen de 2 kemphanen het samen uitzoeken.
suarez is op dit moment niet in vorm en wil te graag toch een hoofdrol voor zich opeisen. de vorm komt vanzelf wel terug maar hou eens op met je aan alles te irriteren. Al snap ik best dat ie zich irriteerd aan het niveau van zijn team vandaag.

7 november 2010 om 23:10

haha, dat is nou juist net het probleem denk ik..

'en voorin kunnen de 2 kemphanen het samen uitzoeken.'
Als ik naar Ajax kijk, zie ik helemaal niks meer terug van wat de afgelopen jaren juist zo goed was, het Voetbal! Ajax voetbalde altijd, waar dan ook. Nu zie ik het elftal het veld opkomen samen met Suarez en El Hamdaoui. Voetballend gaat het steeds slechter en lijkt het wel of het hele team wacht tot Suarez of El Hamdaoui eens een keer een geweldige actie maakt waaruit een doelpunt gaat komen. Het vloeiende positiespel zie ik niet meer terug op het veld. Het veld word niet meer breed gehouden. Wanneer Suarezz aan de bal is, kruipt hij naar binnen naar de goal, waar het al zo ongelooflijk druk is. El Hamdaoui is een zeer sterke speler, maar laat zijn medespelers niet beter functioneren, net als dat Suarez dat niet doet. Het middenveld staat in mijn ogen teveel los van de aanval. Siem de Jong, vorig jaar scoorde hij de één naar de ander, met assists erbij. Pantelic liet de jongens onder hem goed functioneren, maar waar zie je dat nu nog terug bij Ajax, dat spelers elkaar beter laten spelen om doelpunten te maken? Ik hoop dat Ajax juist het 433 weer goed op gaat pakken, met een diepe 10. Een échte links én rechtsbuiten met een killer in de spits.

De laatste paar jaar zat ik voetbal te kijken, omdat ik ervan houd. Wanneer ik Ajax keek, wilde ik alleen maar dat ze gingen verliezen. Waarom? Omdat Ajax altijd goed was. En de meeste mensen hebben daar een hekel aan, vooral als ze 'arrogant' overkomen. Tegenwoordig kijk ik erna, en vind ik het erg jammer wat er allemaal is veranderd daar. Ik wil het liefst weer terug naar de tijden waar ik Ajax graag zie verliezen.. Nu wil ik ze eerst weer lekker zien voetballen.

'

8 november 2010 om 11:56

dat doen ze dus al. Jol heeft het met een 4-4-2 geprobeerd en dit is in meerdere wedstrijden gruwelijk fout gegaan. het lijkt mij dat Ajax weer moet uit gaan van de kracht van het team, en Suarez als rechtsbuiten moet positioneren. dat ging vorig jaar in de tweede seizoenshelft prima.

8 november 2010 om 02:10

Ajax is Suarez en verder helemaal niets,
En Suarez kan ook zijn dag wel eens niet hebben.
Veendam kan ook wel eens een hels karwei gaan worden.
Ik denk ook niet dat Ajax een rol van betekenis zal gaan spelen in de titelstrijd.

8 november 2010 om 08:46

Ik weet niet of je zelf voetbalt of aan een andere teamsport doet.. voetbal blijft nog altijd een teamsport. Je wint met ze 11en je verliest met ze 11en. Of ben jij ook zo'n figuur die denkt dat je met alleen maar aanvallers kan winnen?

8 november 2010 om 15:50

klopt jol moet de jong eruit halen en dan eriksen erin zetten dan heb je al veel meer creativiteit ook is het niet handig om met zowel de zeeuw als lindgren te spelen.

Maybe weet ik het wel je moet de helft van de wedstrijd niet met je armen omhoog staan. Hij werkt wel hard maar moet af en toe wat eerder afspelen dan kan een spits (elhamdioui) gewoon inteprikken. Ik zag de laatste wedstrijden live maar dan heb je een paar van die kansen die hij moet afspelen maar dan schiet hij hem in het zijnet. Te weinig creavititeit op het middenveld en te veelst te snel kopje hangen.

mischien wat te afhankelijk van Suarez en El Hamdoui???

7 november 2010 om 20:30

Dat denk ik niet eens. Het is niet een klein probleem, maar een groot probleem. Zij het niet de beslissingen van Jol? Denk aan de wissels of het selectie (slash aankoop) beleid. Of is het niet de mentaliteit van de spelers die zij tonen. Ajax teert te veel op hun naam en op hun 'individuele' kwaliteit... Nou het begint net het verleden Real Madrid te lijken... En dat is/was de laatste 5 jaar ook niet best.

Word denk tijd om sancties te gaan treffen. Want als je vandaag de mentaliteit zag, nou dan is er filnk werk aan de winkel.

7 november 2010 om 22:13

Ajax heeft veel goede voetballers, maar Jol is niet in staat om er een team van te maken. Ajax / Jol is Pantalic en Rommedahl kwijtgeraakt, maar heeft El Hamdaoui, Mido, Ooijer en een Fin (tainio of zo iets) teruggekregen. Er zijn nauwelijks wijzigingen in het team, dat vorig jaar zo'n fantastische 2e seizoenhelft heeft gespeeld. Maar Jol gaat lopen 'rotzooien'. En zeurt continu op alles en iedereen. Jol is in mijn ogen het grootste probleem binnen Ajax. Eigenlijk niet zo gek, want bij Tottenham en HSV presteerde hij in het 2e (complete) seizoen ook heel matig. De spelers worden door Jol niet beter gemaakt, er worden steeds weer dezelfde fouten gemaakt en jeugd breekt niet of nauwelijks door.
Ajax kan beter met Jol breken, als ze van dit seizoen nog iets willen maken.

8 november 2010 om 07:18

Als ik je zo hoor is het bijna witte zakdoekjes tijd bij Ajax....

Het probleem lijkt me juist vrij duidelijk. Ooijer achterin kost je punten en als de twee voorin (suarez en El Ham) het niet lukt heeft het middenveld niet de voetbalende kwaliteiten, ingespeeldheid en vastigheden om tot een uitgespeelde aanval te komen.

Suarez moet zelf ook eens beseffen dat als hij niet in de wedstrijd zit hij nog best van grote waarde kan zijn. Het enige wat hij vandaad deed was mokken en zoeken naar veel te moeilijke oplossingen.

7 november 2010 om 20:28

Suarez moppert wel op zich zelf en op de leiding dat geef ik toe. Alleen van hem kan je niet zeggen dat hij geen werklust heeft. Hij doet er alles aan om nog iets goeds te doen. Het is bekend dat Suarez niet in vorm is zoals we hem kennen. Maar dan moeten is andere spelers opstaan en het werk doen. Voor de rest doet Ooijer het helemaal niet slecht, het was een fout van Verthongen, en toevallig gaat hij er in. Misschien heeft Ajax het gevoel dat ze al met 12 man beginnen. Ajax moet voetballen tot dat de 90 minuten voor bij zijn. Ben blij dat er nog 2 echt een goede inzet tonen. De rest loopt er maar bij en hoopt dat iemand anders individu scoort dat is het hele probleem.

7 november 2010 om 20:35

Auxerre, Excelsior, Ado. Allemaal fouten van Ooijer die jullie (bijna) punten kosten.
Vandaag stapt hij ook 3x te laat voor buitenspel waaruit één doelpunt en twee honderd procent kansen van ADO ontstonden.

Suarez werkt idd hard maar hard werken alleen sorteert weinig effect. De oplossingen werden vandaad veel te moeilijk gezocht.

7 november 2010 om 20:37

Inderdaad, de goal van vandaag was helemaal niet aan Ooijer te wijten. Dus erg raar om dat te zeggen. Daar komt bij dat Ooijer vrijwel nooit fouten in de verdediging bij Ajax maakt. Het zijn eerder Anita en Alderweireld die soms cruciale fouten maken.

7 november 2010 om 20:43

Ik snap niet waarom jij Ooijer hier verdedigd, met hij doet het niet slecht. Hij doet het dramatisch.

- Ajax - Auxerre, domme rode kaart Ooijer en de vrije trap gaat erin. Van een ervaren speler mag je verwachten dat hij hem laat lopen, desnoods met een tegengoal.
- Excelsior - Ajax, 1-0 dekkingsfout Ooijer
- Heracles Almelo - Ajax, 1-1 Ooijer laat zich kinderlijk uitspelen door Overtoom in de 16 en Overtoom scoort.
- Ajax - Ado, 0-1 Ooijer stapt niet op buitenspel, waardoor Verhoek vrij de bal kan inschieten. Later die wedstrijd stapte Ooijer ook weer verkeerd op buitenspel.

Als jij dit niet slecht noemt ben je snel tevreden. 4 tegengoals al die direct zijn schuld zijn. Vertonghen was slecht vandaag, maar het was niet Jan die bleef hangen en de buitenspelval verklote.

7 november 2010 om 21:00

Er waren een paar situaties vandaag waar Ado niet scoorde, maar Ooier weer is te vergeefs en te laat de buitenspelval probeerde te gebruiken, vervolgens gaat hij (terwijl het dankzij hem dus geen buitenspel is) twee seconden lang stilstaand zijn hand in de lucht voor buitenspel houden, begint toch maar te sprinten en loopt vervolgens al meters achter en achter de feiten aan.

Toch zou je deze wedstrijd zelfs met 4 ooiers achterin moeten winnen, wat een drama was het, de eerste weken werd Ajax vaak nog gered door Stekelenburg, die vangt nu alsnog vaak een bal, maar de onmogelijke ballen houdt ie ook niet meer tegen, nu is er geen houwen meer aan.

De verdediging: doet het slecht, incasseert veel goals
Middenveld: verliest vaak de bal, kan niet combineren, ook hierdoor ontstaan tegengoals
Aanval: kan niet veel meer klaarspelen

Het gaat gewoon in alle linies fout.

7 november 2010 om 22:04

Correct me if I´m wrong, maar was het niet Ooijer die een foutieve pass gaf? Een pass die uiteindelijk de inleiding bleek van de goal van Ado?

7 november 2010 om 22:08

hmm kan niet veel meer klaarspelen? volgens mij heeft ajax toch de (gedeelde) topscoorder. vind dat je hier elham en suarez toch te kort doet.

daarbij even op Master D te reageren: uhm dus torsten frings is ook geen goede verdediger? tegen twente trok toch ook hij aan de noodrem. nee jonge. een rode kaart krijgen omdat je een doorgebroken speler neerhaalt is het allerlaatste redmiddel voor een verdediger. dan offert een ervaren verdediger zich op omdat de kans op een goal uit een vrije trap veel kleiner is dan een 1 op 1 op de keeper. al sta je tegenover cesar van inter.

dus dat was gewon zichzelf opofferen in de hoop dat de speler de vrije trap niet zo goed neemt. als een verdediger de doorgebroken speler laat lopen dan is hij heel fout bezig en is het geen verdediger. je moet ten alle tijde de speler proberen tegen te houden lukt dat niet fair jammer dan dan moet je aan de noodrem trekken. zoveel topverdedigers doen dat. Maarja dat zijn dan geen topverdedigers meer want je mag toch van een ervaren en van een topverdediger verwachten dat ze dat neit doen!
Uhuhm Sarcastisch!

8 november 2010 om 00:06

Wanneer heeft anita een fout gemaakt dan? Volgen mij praat jij mee met de rest die vinden dat Anita slecht is en nu maak jij ervan dat hij fouten maakt???

on: Het is geen goed gecoacht team. En dat is wel nodig. Suarez valt niet te coachen want die doet wat hij wil en word snel boos. El ham luistertd allleen naar suarez. En ze spelen de bal alleen naar elkaar en slaan de rest over. Voor de rest is er te weinig kwaliteit voorin. Sulejmani is gewoon dramatisch. Urby speelt wel lekker en houdt de bal vast maar heeft geen rendement. En dan ja word het lastig. Ajax moet meer gecoacht worden door een type v gaal. Harde hand door de selectie. En die spelers laten doen wat de trainer wilt. Want zo gaat het niet.

8 november 2010 om 02:19

Welke andere spelers???????
Ajax heeft die niet, misschien als Lodeiro terug is en die de kans krijgt.
Ajax acht ik dus ook kansloos voor de titel en ik denk dat ze ook moeten vrezen dat een utrecht of Groningen ze zal passeren en ze ook achter zich zullen houden aan het einde van de rit.
Ook Roda is een geduchte concurent voor Ajax.
Zoals je ook afgelopen Woensdag kon zien is Ajax een kwaliteitsarm team dat absoluut niet thuishoort in de Championsleague.
Weliswaar was afgelopen woensdag de amusementswaarde hoog maar dat kwam ook omdat Auxerre ook zo slecht is als Ajax.
Wat dat betreft gaat Ajax de kant op waar Feyenoord nu is beland.
Ajax is op sterven na dood en er is geen enkel perspectief.

8 november 2010 om 07:19

Wat ik heb gezien van Ajax is dat Ooijer geen rugdekking krijgt van de andere verdedigende spelers van Ajax en dat hij dit wel bij hen doet. Dus kortom, Ooijer valt ogenschijnlijk door de mand, terwijl het eigenlijk alle spelers om hem heen zijn!

Ajax is in mijn ogen geen kampioenskandidaat meer. Het elftal is te afhankelijk van spelers uit de voorhoede, de verdediging is kwetsbaar en de bank bevat weinig kwaliteiten om een wedstrijd open te breken. Ergens vermoed ik dat door de doordeweekse wedstrijden in combinatie met de bovenstaande minputen Ajax wederom geen kampioen wordt.

7 november 2010 om 20:58

Ben ik (als Ajacied) helaas met je eens. Vind het triest dat dit nu alweer te concluderen valt, maar ik had na de wedstrijd tegen excelsior al niet het idee dat dit een incident was. Daarvoor wordt toch te inspiratieloos, te moeilijk en te dom soms gevoetbald.
Ben af en toe wel jaloers op Twente dat zij de druk niet hebben om te moeten.
Kan echt van Twente genieten als ik ze tegen Inter zie spelen, en tegen Werder ook helemaal.
In de eredivisie hoop ik dat ze elke wedstrijd verliezen, dus dan geniet ik er toch iets minder van omdat ik dan iets minder goed neutraal kan kijken :-)

8 november 2010 om 07:27

Jongen jongen, jullie lijken wel Ajax-fans ipv supporters. Ik vind het prima dat jullie opgeven. Maar jullie doen het op een manier waar ik echt een schurft hekel aan heb, we hebben ze bij PSV ook, van die dodo's die na 1 pot te hebben verloren zeggen dat het niet meer gaat lukken,dat PSV nooit meer kampioen gaat worden dit jaar. Wat een onzin,ben eens een supporter en blijf achter je club staan, en laat je koppie niet hangen na 1 verlies partij, of 2. Dat doen de spelers wel voor jullie!

Neem een voorbeeld aan Feyenoorders,al jaren in de shit en ze zijn er toch elke week, ook al doen zij niet mee voor de titel. Terwijl ze dit voorheen altijd hebben gedaan.

Ajax heeft fans genoeg, maar kan als ik het zo allemaal lees naar verhouding wel wat meer Supporters gebruiken.

8 november 2010 om 11:35

Hoe kun je het aan je supporters verkopen dat je tegen Utrecht thuis kansloos met 2-0 verliest door o.a. een domme handsbal, verliest uit van Excelsior en thuis (terecht) verliest van Ado? Als je het kampioenschap wilt laten afhangen van uit- en thuisoverwinningen op je directe concurrenten lijkt het me toch een aardig lastig pakket waar we in zitten op dit moment. Ik zeg niet dat we die 4 punten op Twente niet meer in kunnen lopen, maar mijns insziens kun je toch beter zorgen dat je zulke wedstrijden in ieder geval wint, zodat een supereindsprint zoals vorig jaar er niet alsnog voor zorgt dat je geen kampioen wordt....

Kwaliteit van de meeste spelers, mentaliteit van de meeste spelers en Jol is het probleem op tactisch gebied meer wil en kan ik er niet over zeggen.

7 november 2010 om 20:32

ik denk dat je helemaal gelijk hebt.
kwaliteit: ajax mist de kwaliteit die ze een paar jaar geleden wel hadden met sneijder, huntelaar, stam, heitinga, de periode onder ten cate zeg maar, de huidige selectie is erg zwak vergeleken met dat team en het team van 2005.

mentaliteit: spelers laten snel hun koppie hangen en ze gaan ook niet altijd vol voor de overwinning, eigenlijk alleen in de topwedstrijden, de enige goede wedstrijden van ajax tot nu toe vond ik die in de champions league en tegen twente.

jol: zijn tactiek met alsmaar de lange bal gebruiken werkt simpelweg gewoon niet met de huidige selectie, en een club als ajax hoort niet met 3 controlerende middenvelders te spelen, hij heeft het vorig seizoen erg goed gedaan maar dit jaar telt dat niet meer, nu gaat het gewoon erg slecht.

7 november 2010 om 21:08

Denk niet dat het kwaliteit betreft.
Ze hebben nog bijna dezelfde selectie als waarmee ze vorig seizoen de inhaalrace begonnen na de winterstop.
Alleen is El Hamdaoui erbij gekomen in de spits.
En een paar wedstrijden terug toen El Hamdaoui nog op een schitterende manier scoorde hoorde je niemand.
Dus het gaat me te ver om nu ineens de kwaliteit van de selectie de schuld te geven nu het een paar wedstrijden wat minder gaat.
Wat me vanmiddag wel opviel is dat ze fysiek nogal eens de duels verloren.
Maar als er aankomende week weer gewonnen wordt is alles zo weer anders.
Verder natuurlijk een prima prestatie van Ado.
Trouwens mooi spandoek van de Ajax aanhang

7 november 2010 om 23:40

Ze hebben 1 verkeerde kwaliteit en dat is Suarez zelf, ik vind hem totaal niet bij ajax passen. Verkoop hem en haal een goede rechtsbuiten. Het is een goede voetballer maar absoluut geen vleugelspeler. Een aanspeelpunt is het ook niet verkoop hem. Ik denk dat daarmee veel spelers beter tot hun recht gaan komen. Ajax heeft in principe een ideale selectie voor 433 alleen een rechtsbuiten ontbreekt. V/d Wiel die op kan komen, een suli die op links prima zijn taken kan doen. Een sterke centrum spits met Elham, een goede 10 met Siem. De Zeeuw die toch ook creatief kan zijn met passes. Jammer dat er trouwens een flapdrol van een trainer in een trainingspakje langs de kant staat, die er verder ook maar weinig van snapt. Een Ooijer haalt en Toby op de bank plaatst. Een Oluguer in brengt terwijl je een eigen jeugd speler in je selectie hebt zitten die al behoorlijke goede wedstrijd heeft gespeeld op het hoogst niveau in Nederland, namelijk Blind. Wat dat betreft kunnen de trainers van ajax en ado beter veranderen van club.

7 november 2010 om 20:41

Vreemd dat als je deze conclusie trekt als niet ajaxied je mening direct verwijderd wordt als zijnde provocatie.
Ik ben het helemaal met je eens en dan vooral wat betreft mentaliteit.
Hoe goed suarez ook is hij begint bijna vanaf de aftrap al te klagen en te zwaaien met zijn armen in de lucht.
Elh kan een briljante voetballer zijn maar altijd maar met dat buitenkantje wordt je ook een beetje misselijk van.
Stekelenburg is top en wordt steeds beter, vd wiel krijgt de te verwachte terugval nadat iedereen hem een beetje teveel opgehemeld heeft en de rest van de selectie is middelmaat.
En dan Jol die overal excuses zoekt behalve bij zichzelf te rade gaat.
Zoals sommige van zijn opmerkingen vandaag weer ls ik 10 miljoen had dan was er geen probleem?!
Dat is nog eens een lekker positief signaal naar zijn spelers toe.
Was hij het niet die de toppers mido,ooijer,enoh,lodeiro,suk en atuba gehaald heeft.
Ben benieuwd welke toppers hij nu weer in gedachte heeft .
Na de wedstrijd geeft hij nog ff fijntjes het ajaxbestuur op zijn falie en maakt hij zich onsterfelijk belachelijk door te stellen dat als hij mido in had mogen brengen het heel anders had afgelopen tegen ado.
Er is heel veeel mis in amsterdam en dat is al jaren zo ,jammer dat je dat als niet ajaxied niet mag ventileren.

Naar mijn mening komt het omdat je met en el hamdoui en suarez speelt. Ze zijn allebei onvoorspelbaar, gaan vaak voor de actie en laten zich ook vaak terugzakken. Daardoor heb je geen echte spits en wordt het veel te druk op het middenveld, zeker omdat urby zich ook vaak laat terugzakken. Vorig jaar had je met pantelic een speler die vrijwel de hele tijd voorin stond, hij hield de balvast en dan kon het middenveld bijsluiten. Nu heb je geen echte spits. Begrijp me niet verkeerd ik vind El hamdoui een betere voetballer dan Pantelic, maar voor het team was Pantelic beter.

7 november 2010 om 20:25

Je laatste zin.
Daarin verwoordt je alles wat er fout gaat bij Ajax perfect.
Hamdaoui, heerlijke spits, prachtige goals, zou ook zeker in een elftal van ajax passen, maar denk dat we dit seizoen beter met Bas Dost hadden kunnen spelen.

7 november 2010 om 20:40

Waar heb jij het nou over, ze presteren gewoon allen slecht heeft niks met Pantelic of El Hamdaoui te maken! De Jong had die grote kans gewoon moeten afmaken klaar dan was het een andere wedstrijd geweest!

Het is wel makkelijk om naar het verleden te kijken, kijk eens een keer naar voren man anders kun je net zo goed zeggen was Van der vaart, Sneijder, Huntelaar, Kluivert Etc etc nog in het team dan was het omvoorde handliggende redenen anders gelopen!

Je moet kijken wat je nu hebt aan spelers en de trainer moet er een team van maken, zo is het ook bij Twente gelukt (N kufo,elia,stoch Etc...) dus waarom zou dat niet lukken bij Ajax!

Om er even een paar te noemen:
- Suarez zelf loopt als een gefrustreerd klein kind rond
- De trainer stelt stelselmatig een verdedigend elftal op met een middenveld dat constant word overlopen
- De instelling van de spelers is gelijk aan dat van een bier elftal dat op zondagmiddag een wedstrijdje in de 4e klasse moet gaan afwerken.

Ik denk dat ik wel weet waar het aan ligt. Volgens mij oefent Ajax totaal niet op positiespel en dat vind ik schandelijk voor een club als Ajax. Het is vaak gezegd maar het is echt zo dat Vertonghen de bal direct naar Suarez met een lange trap en hij moet het dan maar uitzoeken met M. el. H. Ik mis serieus het spel dat Ajax met twee echte buitenspelers speelde en waar een creatieve middenvelder aanwezig was. In het spel van Ajax zie ik totaal geen samenhang of combinaties van achteruit.

Nog schandelijker vind ik de opmerking van Jol dat hij nog eens 10 miljoen wil voor een buitenspeler! GA eens met je spelersmateriaal aan de gang i.p.v. continue maar lopen zeiken over nieuwe spelers!
Vorig jaar camoufleerde Suarez een hoop, maar nu kan het echt niet meer.

Ik heb het lang aangekeken en wilde in eerste instantie niet meegaan in het opportunisme rondom Cruijf, maar ik heb toch sterk de neiging te denken dat Cruijf inderdaad schoon schip moet maken bij Ajax van de directie tot de spelersgroep en Ajax weer Ajax maken!

Zo mijn hart is weer gelucht!

Suarez aan jou ligt het niet. Jij rent nog meer dan het hele team bij elkaar, en dat meen ik uit me hart. Sommige spelers van Ajax lopen naast hun schoenen. Ze geven niet hun volle 100% inzet als ze beginnen in de wedstrijd.

8 november 2010 om 00:37

Indirect is Suarez in mijn optiek wel de oorzaak van het povere positiespel en gebrek aan vastigheid in het elftal. Ajax speelt onder Jol erg opportunistisch en voorspelbaar, namelijk: Alle ballen op Suarez. Daarmee is langzaam maar zeker het positiespel uit het elftal geslagen. In principe moeten al de aanwezige spelers meer dan voortreffelijk in staat zijn tot verzorgd positiespel. Ajax speelt nu als een verwaarloosd en verwend kind dat niet heeft geleerd om moeite te hoeven doen voor zaken.

Vorig seizoen redde Jol Ajax door Pantelic aan te trekken. Niet dat Pantelic zo'n voortreffelijke spits was, maar Ajax moest noodgedwongen terugschakelen naar een lagere versnelling. Het spel werd meer verdeeld en Pantelic kon als aanspeelpunt de bal vasthouden, waardoor het middenveld kon bijsluiten...en voilla...
Siem de Jong werd ineens een wereldspeler.

Er zat toen veel meer lijn in het spel van Ajax, dat leidde toen tot een ongekende inhaalrace die op 1 punt na het kampioenschap opleverde. Ajax heeft nu Mounir gehaald en dat is een counterspits. Heeft net als Suarez soms geniale momenten, maar owee als het niet zijn dag is, dan kan Ajax niets anders dan gewoon dom door proberen en hopen dat 1 van de 2 spitsen alsnog de goal maakt. Ik blijf erbij dat Ajax in potentie verreweg het beste elftal van de eredivisie heeft.

Misschien zou je kunnen beginnen met meer oog voor je medespelers te hebben. Misschien zou je je als aanvoerder meer met het spel bezig kunnen houden en minder met de scheidsrechter. Misschien zou je niet bij alles wat je niet aanstaat je zo druk moeten maken en energie verspelen.
Misschien zou je met de sterkhouders van je team (steek, de Zeeuw en Vertonghen) eens moeten overleggen en de prestaties van de trainer ter discussie stellen.

Laat je de negatieve trekjes achterwege en trek je de lijn van vorig jaar door dan ben je een meerwaarde voor je club en een topper in de nederlandse competitie en dan gaat Ajax daar van profiteren en kan het allemaal nog best goed komen met jou en je club.

Overigens ook wel heel typisch om nu Jol te horen zeggen dat hij graag een buitenspeler wil en dat zijn voorgangers 60 miljoen hebben uitgegeven aan spelers voor verkeerde posities maar zelf haalt hij voor vele miljoenen el-hamdaoui. Dit vind ik een erg goede speler hoor maar had dan die buitenspeler gekocht die je zo graag wil. Voor de spitspositie had je al Suarez en was je al met Mido bezig toen Mounir werd aangetrokken dus ik begin bij Jol ook duidelijk te merken dat hij naar excuses zit te zoeken en de fout bij zijn voorgangers neer te leggen. Gedeeltelijk heeft hij een punt maar zelf heeft hij ook wel degelijk centen uitgegeven aan spelers voor verkeerde posities. (zoals hij het zelf zegt)

Er zijn meerdere punten op te noemen waarom Ajax achterop ligt op Twente en Psv:

- Ajax heeft geen buitenspelers dus alles moet via het middenveld via de Zeeuw en Enoh die totaal geen creativiteit hebben.
- Suarez loopt de hele wedstrijd op iedereen te zeiken en te schelden wat ook niet goed is voor de team spirit.
- Sommige spelers gaan te vaak voor eigen succes, terwijl het ook makkelijk kan.
- Ajax kan niet degelijk een wedstrijd uitspelen zoals Twente en PSV dat wel kunnen
- Met spelers als Ooijer(die vandaag ook weer enorm blunderde) en Mido kun je niks.
- De trainer denkt alleen aan zichzelf en moet tactisch toch eens wat anders te werk gaan. Alderweireld opstellen zou een begin zijn, en talenten een kans geven i.p.v een Mido.

7 november 2010 om 20:36

Ik ben het grotendeels met de punten eens die je opnoemt, ik wil er graag nog wat aan toe voegen, dat is nl.
- Ajax heeft geen kopkracht, alleen de Jong of de verdedigers kunnen koppen, waar ik van de Jong de laatst wedstrijden ook maar weinig goede kopballen heb gezien.
Wat dat betreft zou ik die Bulikin van ADO wel een optie voor Ajax vinden.
- De trainer heeft geen lef om Suarez eruit te halen(en zo rust te geven), en om Blind of Vertongen linksback te zetten ipv Anita of Emanuelson.

7 november 2010 om 20:42

Ben ik het wel met je mee eens. Vertongen en Alderweireld zijn de einig die voor gevoor kunnen zorgen bij dode spel momenten.
Verder hebben ze ook veel kleine spelers die fysiek tekort komen in de duels.
Dat zie je inderdaad ook bij Anita en Emanuelson. In balbezit kunnen ze leuk meekomen, maar verdedigent komen ze tekort.

Vz.. dat Suarez gebrekkig Nederlands praat is okay, maar het is niet gebruikelijk om dat vervolgens ook letterlijk in gebrekkig Nederlands over te nemen en op te schrijven.

Ontopic:

Ajax mist kwaliteit op het middenveld en in de verdediging. Jongens als Enoh, De Zeeuw en de Jong halen niet het niveau dat nodig is voor de Nederlandse top. Pure middelmaat. Dát is het probleem van Ajax. Aan Suarez en El Hamdaoui ligt het in ieder geval niet. Ajax voetbalt niet meer, maar roeit elke bal naar voren in de hoop dat één van de twee spitsen hem oppikt. Met zulk slecht positiespel word je inderdaad geen kampioen.

7 november 2010 om 20:35

Ik ben het met je eens dat ons middenveld slecht speelt, alleen ik vraag me af of dit komt door vormgebrek of door kwaliteitgebrek. De Zeeuw heeft bij Az en vorig jaar bij ons bewezen dat hij een goede speler is in de combinatie en over een goed inzicht beschikt. De Jong is een lopende speler, met een wat mindere techniek. Hij is echter wel in staat om een bal goed te koppen en positie te kiezen. Het is dus afwachten of de afgelopen weken 'indicenteel' zijn of dat het een structureel probleem gaat worden.
Ik ben nog steeds van mening dat het WK ons parten speelt. Bepalende spelers hebben totaal geen rust gehad, door het WK, alle interlands daarna, beker, competitie en (voorronde)cl.

ik denk dat iedereen wel weet wat het probleem is bij onze ajacieden. het koningskoppel Luis Suarez en Mounir el Hamdaoui. Suarez werkt zich helemaal kapot. het kan veel simpeler als ze meer oog voor elkaar hebben.
ik weet zeker als Suarez niet zo gebrand is op een doelpunt, wat ik heel goed snap, dat het een stuk beter met het team gaat.

Ajax is gewoon té veel afhankelijk van de vorm van Suarez

Dat krijg je na een posttraumatisch jaar, waarin je WK finale misloopt of verliest...maar Luis kan ook niets met de Nederlandse mentaliteit: meedoen is belangrijker dan winnen...

Frank Rijkaard moet ons maar komen redden.

We willen weer het dominaten Ajax-voetbal zien en gecoach door een man met een Ajax-hart!

7 november 2010 om 20:38

Wat denk je dat dat ons oplevert? We hebben de afgelopen 12 jaar gezien dat een trainer altijd en overal de schuld van geven weinig oplevert. Jol heeft genoeg krediet opgebouwd om een slechte maand te overleven. Hij moet echter wel het vertrouwen gaan terugbetalen middels resultaten.

7 november 2010 om 20:47

resultaat alleen is niet genoeg er moet ook weer ajax-voetbal gespeeld worden.

het nederlands elftal is ook 2de op wk geworden maar ik schaam me kapot moet zulk voetbal als nederlander zijnde.

dus Jol met en mooi voetballen en winnen dat is Ajax niks meer en niks mindr en anders plaats maken voor een ander.

JIJ bent het probleem!
hij loopt zwaar gefrustreerd in het veld , als ik Jol was had ik hem gewisselt vandaag.
Met zijn negatieve manier van aandacht vragen en zijn akelige maniertjes neemt hij andere spelers mee in de negatieve spiraal. Zonde want hij kan zo goed voetballen, als hij zijn eigen ego opzij kan zetten en in teambelang kan spelen.

7 november 2010 om 20:36

Suarez is niet echt het probleem, het kan niet aan 1 speler liggen. Ik vind eigenlijk dat Jol het probleem is. In het begin had hij wat rare taktieken of wissels maar kwam hij er goed mee weg omdat ze wonnen, maar nu zie je toch dat het tegen hem gaat werken. Hoe kan een trainer nou Ooijer opstellen als je bijvoorbeeld Alderweireld op de bank hebt zitten, dat is toch een grote fout. En ik vond vroeger Jol altijd al een te verdedigende coach, ik vond het ook een rare keuze van Ajax om hem aan te stellen, en dat merk je nu eigenlijk weer als je Ajax's middenveld ziet met: De Zeeuw, Lindgren en de Jong. En omdat Emanuelson en Suarez de flankspelers zijn, weet je van te voren al hoe Ajax precies gaat spelen, alle ballen gaan via het midden naar de spitsen. Als de spitsen zoals vandaag een mindere dag hebben dan verliezen ze hun wedstrijden. Wat ik ook opvallend vond was dat Jol zei dat ze geen buitenspelers hadden terwijl hij 2 buitenspelers op de bank had zitten, Josefzoon en Sulejmani. Hoe zouden hun zich voelen toen Jol dit had gezegd. Ik hoop dat Ajax beter gaat presteren onder Jol, maar ik zie het in ieder geval somber in.

7 november 2010 om 20:39

Kijk jij wel eens naar een volle wedstrijd? misschien is het goed als er een aantal spelers is goed boos opzch zelf gaan worden net als Suarez doet. en tuurlijk belemmert het zijn spel maar het laat in deze ook zijn winnersmentaliteit zien. want hij sleurt en werkt iedere wedstrijd weer (zouden ze bij ploegen als Feyenoord en Liverpool erg waarderen).

Maar iedereen kan zien dat het aan kwaliteit/mentaliteit komt van spelers als: Anita, Vd wiel, Lindgren, Urby, De zeeuw) en El hamdaoui die past gewoon niet in het systeem van ajax, dan mag hij er wel 11 al in hebben liggen maar Ajax heeft een balvaste spits alla Kjh/pantelic nodig. want ik denk dat mensen onderschatten hoe belangrijk pantelic was. hij mocht dan wel altijd overdreven klappen als er iets fout ging, zeuren en veel acteren, hij deed wat hij moest doen en spelers als De Jong en Suarez voetballen het liefst met zo een spits.

Voorderest zoals ik al eerder aangaf faalt Jol in mijn ogen tactisch heel erg (kan wel 15 voorbeelden noemen). al met al er moet veel veranderen en hoop dat Cruijf echt heel maar dan ook heel snel de helpende hand bied.

Het probleem is Martin Jol klaar! Te veel spelers in een elftal kunnen niet verdedigen en gaan hier niet profesioneel om na een balverlies met name de grootste deel van Demy de Zeeuw. Urby Emanuelson ook. Hamdaou en Suarez (hij werkt erg hard ja maar loopt niet naar eigen helft) kunnen ook niet verdedigen. Te veel spelers, he.

Het probleem naar mijn inziens is: De aanvallers bij Ajax gunnen elkaar niets.
Want als El hamdaoui, Suarez of Sulejmani de bal voor het goal hebben en ze hebben de mogelijkheid om zelf te schieten (en misschien te scoren) of om te passen gaan ze voor 90% voor eigen succes.

Haha nou Suarez, ik kan je van je probleem helpen hoor, wees niet bang. Het probleem is dat het bestuur van Ajax afgelopen zomer ontzettend dom is geweest, echt ontzettend dom. Vorig jaar, met name tweede seizoenshelft, was Ajax ongelofelijk goed, beter dan Twente en Psv, alleen was de achterstand te groot om het gat definitief te dichten met Twente. Een opstelling van toen: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; De Zeeuw, Enoh, De Jong, Rommedahl, Pantelic, Suarez;

Zoals iedereen weet zit Alderweireld op de bank en is een zeer, zeer matige verdediger Andre Ooijer daar nu komen te staan. Ik vind hem echt zo slecht, maar Jol vindt hem meedogenlozer (weer zo'n nieuw kansloos woordje in de voetbalwereld). Verder zijn Rommedahl en Pantelic vertrokken naar Olympiakos en met name die twee worden enorm gemist. Rommedahl voor de counter en Pantelic was echt een geweldig aanspeelpunt. Pantelic werd vorig jaar het hele seizoen onderschat, ten onrechte blijkt nu. Wat is Pantelic een geweldige spits voor Ajax geweest en iedereen lachte hem maar uit, maar goed....men zal nu wel anders in gaan zien daar in die bestuurskamertjes van de Arena. Door Pantelic kon Suarez zich op zijn taken concentreren, Pantelic haalde de bal wel op. Ook Siem de Jong speelde enorm goed onder Pantelic, omdat De Jong een aanspeelpunt had, verder kon ook Demy de Zeeuw beter spelen door Pantelic, de aansluiting liep perfect op het middenveld. Ook was vaak te zien dat Pantelic terugzakte en De Jong/de Zeeuw diepging, waarna er een goal viel (heerenveen thuis vorig jaar bijv, staat op youtube).

Dus: het probleem is dat Toby Alderweireld niet meer in de verdediging staat, die een enorm goede lange bal heeft (en hoe vaak hield Ajax de nul niet vorig jaar, Martin Jol?). En het gemis van Pantelic en Rommedahl is toch wel erg groot blijkt nu.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Jullie zullen me wel een idioot vinden omdat ik het opneem voor de man die zo graag in zijn handjes klapt en zijn duim omhoog steekt, maar die El Hamdaoui laat ook weinig goede dingen zien. Ja af en toe een mooi doelpunt, allemaal leuk en aardig, maar voor de rest bakt hij er geen drol van, erg overschat die El Hamdaoui. Maar goed, dat is mijn mening.

7 november 2010 om 20:45

Jij ben helemaal de weg kwijt, wil er eigenlijk niet eens op in gan, Hoop dat El hamdaoui snel weggaat bij ajax want hoe de meesten hem kleineren vind ik gewoon te walgelijk voor woorden!

Overal maar de schuld geven aan El hamda wanneer het misgaat en wanneer hij punten bezorgd aan Ajax is het de team! Als het misgaat heeft El Hamdaoui het weer gedaan en praten mensen nog over Pantelic, kun je net zo goed Sneijder, Van der vaart, Huntelaar en zelfs Kluivert terughalen als je over het verleden praat!

7 november 2010 om 20:48

Oh ben ik de weg kwijt? Oke, is nieuw voor mij, dank je. El Hamdaoui is een speler die 3x scoort als ze met 5-0 winnen, maar bij 0-0 zie je hem niet, he. En ik ga niet praten over spelers die jaren geleden er speelde, maar vergelijkingen met vorig seizoen mogen er gemaakt worden Ab! En ik kleineer El Hamdaoui niet, het is een bruikbare speler hoor, maar of hij of Suarez moet eruit. En ipv daarvan moet er weer een aanspeelpunt komen. En eerlijk gezegd......laat die gefrustreerde Suarez maar gaan dan. Zit em nogal dwars dat hij niet vertrokken is in de zomer denk ik.

7 november 2010 om 20:57

3 -1 Heerenveen (leverde 3 punten op) 2x El Hamda
2-2 Excelsior (leverde 1 punt op) 1x El hamda
1-1 Milan (leverde 1 punt op) 1 x El hamda
2-2 Twente (leverde 1 punt op) 1 x El Hamda
1-2 Feyenoord (leverde 3 Punten op) 1 x El Hamda
2-1 Dynhamo Kiev (leverde 3 punten op) 1 x El Hamda
3-0 Roda (leverde 3 punten op) 2 x El Hamda
2-2 Groningen (leverde 1 punt op) 2 x El Hamda

Dankzij zijn spel heeft Ajax 16 Punten verzameld! Speler die 3 x scoort als ze met 5-0 winnen? Wat een Onzin!

7 november 2010 om 21:21

0-1 Ajax-ado 30 keer balverlies, geen enkele goede actie
1-2 Ajax-utrechte 50 keer onnodig en dom balverlies, 3 100% kansen gemist
2-1 Auxerre-ajax Structureel dom balverlies en domme loopacties
2-2 Twente-ajax Gemist voor open goal, geen goede actiies van zijn kant
En zo kan ik nog wel doorgaan. El Hamdaoui laat op zijn goals na werkelijk waar niks zien. Sterker nog, hij valt puur in negatieve zin op.
Ik denk dat het er nog wel uit kan gaan komen, El Hamdaoui in dit Ajax. En daarmee bedoel ik in dit Ajax dat dan ook nog eens goed speelt. Maar tevreden ben ik over hem allesbehalve.

7 november 2010 om 23:52

Overdrijven is ook een Vak, concentreren op éen persoon ga eens op het hele team letten! Net oof hij de enige was die het slecht heb gedaan! Jij bent zeker ook zo eentje die alles afreageert op El hamdaoui!

Trouwens ik zie meer positieve ontwikkelingen als ik kijk naar mijn statistieken dan bovenstaande hersenloze statistieken van jou!

8 november 2010 om 01:31

lekker makkelijk om alles op mounir teschuiven!!!
Winnen doe je met het hele elftal en verliezen ook.
Als mounir geen bruikbare ballen krijgt van het middeveld dan kan hij moeilijk mooie dingen laten zien.
Ajax heeft vandaag verloren omdat ado gewoon op alle fronten sterker was.
Het middeveld van ajax werd totaal weggetikt en over lopen kijk de wedstrijd maar terug!!!!
En het middeveld daar speelt mounir toch echt niet!

Ik zal proberen de meeste problemen op een rijtje te zetten.

- Suarez en El Hamdoui. Deze twee gaan niet samen. Ze worden pas sociaal zodra ze zelf hebben gescoord en voor dat moment zullen ze beide alleen voor eigen succes gaan. Met name Suarez zelf is veel te druk bezig met zichzelf, de scheids, het irriteren van de tegenstander in plaats van het goede voorbeeld te geven als aanvoerder, Doordat hij elke bal opeist is het hele middenveld niks waard. Hij wil continu individuele acties maken ipv de bal rustig rond te tikken. Wat mij betreft verkopen ze deze jongen, dan zal het middenveld veel nadrukkelijker zijn stempel kunnen drukken en hoeft de verdediging niet continu die lange ballen richting Suarez te spelen, omdat ze bang zijn dat hij anders boos wordt ofzo.

- Het middenveld. Er zit 0,0 voetbal in het middenveld van Ajax. Als De Zeeuw, Lindgren en Enoh worden opgesteld heb je drie spelers die niet kunnen tikken. Het zijn alle drie controlerende middenvelders. De enige speler die diepgang probeert te zoeken is De Zeeuw, maar daar is hij nou niet bepaald goed in. Ook Siem de Jong is niet goed in tikken, en hij hefet geen goede steekpass. Waar hij goed in is, is de 1-2 opzoeken(dat ging heel goed met Pantelic), en vervolgens zelf af te ronden. Daar is hij geweldig in. Echter met 2 van zulke egoïstische spitsen voor je neus kan je hem passen en terugverwachten, maar ze zullen hem nooit terugspelen. De enige voetballende middenvelder is Eriksen, maar die zit altijd op de bank, en zodra hij erin komt gaat hij forceren omdat er nog zo weinig tijd is.

- De laksheid. De verdediging is echt heel sterk in mijn ogen, maar ze zijn zo ontzettend laks en vaak ongeconcentreerd. Dat is het verschil met vorig jaar, waarin iedereen om de een of andere reden nog wel op scherp stond.

- Martin Jol. Hij is geen coach die spelers beter maakt, of het team beter maakt. Hij is alleen maar bezig met het vergroten van zijn macht binnen Ajax en hij wil continu geld uitgeven dat er niet is.

- Het bestuur. Het bestuur is een zootje vol wanbeleid geweest. Het lijkt nu redelijk de goede kant op te gaan, maar ik zie geen directe verbeteringen. Met dank aan dit bestuur missen we nu twee van de belangrijkste spelers van vorig seizoen: Rommedahl en Pantelic. Zij verdienden gewoon een meerjarig contract. Pantelic maakte het voetbal en de mentaliteit veeeeel beter en Rommedahl was een hele goedkope speler die zeer veel wilde inleveren voor Ajax, maar Ajax schatte zijn waarde niet goed in en liet hem lopen. Een schande voor zo'n speler, die Ajax echt wilde helpen en niet voor het geld ging.

Mijn oplossing: Luister naar Cruyff, schakel zijn hulp in. Laat hem lekker zijn gang gaan, zijn eigen coach en staff neerzetten, zijn eigen bestuur in elkaar zetten etc. Ik hoop dat hij het binnenkort voor het zeggen krijgt binnen Ajax, dan denk ik dat het goed gaat komen.

7 november 2010 om 21:28

Jij snapt het! Ik heb een column geschreven van die strekking. Met als toevoeging dat Ooijer wekelijks direct of indirect voor een tegengoal zorgt.

7 november 2010 om 22:38

Maar zou het probleem niet op te lossen zijn door 4-4-2 te gaan spelen.
En zou het zo'n verschil maken als bv Rijkaard coach zou zijn? Van Basten was ook een ajax man.

7 november 2010 om 23:14

Van Basten heeft er financieel gewoon een zootje van gemaakt, en hij was veel te onervaren om toen al zo'n belangrijke taak op zich te krijgen. Ik weet niet hoe Rijkaard is als coach, maar het gaat er vooral om dat Ajax een coach heeft die aansluit op het bestuur en op zijn technische staf. Tussen Jol en het bestuur bestaat juist een groot contrast, want Jol zit continu te zeiken dat hij meer geld wil en dat zijn selectie niet goed genoeg is etc. Dat terwijl het bestuur juist wil bezuinigen. Dat klopt toch niet met elkaar? Ook heeft Jol geen vaste opstelling zoals vorig jaar, waardoor het middenveld ook nooit een beetje ingespeeld raakt op elkaar. Wat mij betreft staan voortaan altijd De Zeeuw, Eriksen en Enoh erin. Een beetje net als bij Arsenal, die ook met een breekijzer, een creatieve aanvallende middenvelder en een normale middenvelder spelen, mits Diaby speelt.

8 november 2010 om 00:12

Ik heb ook zo mijn vraagtekens bij de roep om Cruijff...
Veel mensen vergeten dat van Basten in zijn tijd bij Ajax ook een protégé van Cruijff was.
Van Basten werd toch aardig uitgekotst in zijn tijd.

Meneer Cruijff heeft mooi praten in het warme zonnige Barcelona, en mensen die nu gaan refereren aan de succes die hij Barca heeft gebracht kunnen maar beter stoppen. Clubs als Ajax en Barca zijn niet meer te vergelijken, Barca mag bij wijze van miljarden schuld hebben, zo kan elke club een goed elftal neerzetten. In Nederland is dit gewoon niet meer mogelijk. Cruijff heeft natuurlijk ook rake punten maar om nou te zeggen dat hij het roer over moet nemen en dat dan alles meteen weer goed is...

Wat zat ik me te ergeren aan Suarez constant vragen om gele kaarten terwijl hij juist de voorbeeld moet zijn met zijn kwaliteiten hij moet de kar nu gaan trekken als het weer niet lukt.
En ze hebben een creatieve nummer 10 nodig met een dodelijk steekbal wat De Jong (vind ik) niet heeft en ik vraag me af wanneer Suljemani in de basis mag beginnen. Zonder Stekelenburg was het allang 3nul minimaal geweest en ik vond dat bulikyn goed inviel maar hij had er wel 1moeten scoren.

suarez is niet in vorm dus heel ajax niet in vorm
als jol een beetje lef had dan had hij suarez gewisseld
suarez is een goede voetballer maar als je niet in vorm bent en alleen maar loopt te klagen dan hoor je niet op het veld maar op de bank

er is maar 1 probleem en dat is Jol want die heeft geen Ajax-hart en laat Ajax niet des Ajax voetballen.

het is tijd voor een Ajax-god en wel Frank Rijkaard!!

Probleem bij ajax is:

Als het loopt, dan loopt het als een trein die niet te stoppen is.
Maar als ajax tegen een club speelt die tactisch heel sterk is,
dan wordt het moeilijk om op gang te komen. Heel erg moeilijk zelfs,
want ADO is de perfecte voorbeeld.

Twente en PSV daarintegen hebben weer de klasse om moeilijk wedstrijden
te winnen, ookal spelen ze niet goed, of, verdient de tegenstander een punt etc.
Ze winnen zulke wedstrijden wel. En daarom denk ik dat Ajax geen kampioen gaat worden.
De moeilijke wedstrijden worden niet gewonnen. En dat gaat ze aan het eind van het seizoen
de kop kosten.

Suárez : 'Ik weet niet wat het probleem van ons is'

ik wel dat jij onze leider bent . Je laat je alleen horen als je geen corner krijgt of een penal , vrijetrap.
Je loopt elke week een scheidrechter vol te schreeuwen met je Azc taal.
Ajax mist een leider op het middenveld die de aanvallers laat voetballen en de verdedigers helpt.
Zulke types hebben Psv en Twente wel (engelaar , Afellay) (brama ,janssen , Landzaat ). Bij ons zijn dat Lindgren , Enoh , De Zeeuw , maar alle drie spelen zo dramatisch dat ik denk stuur Tainio en Bonevacia maar erin .

Buiten dat Suarez je bent super goed in wat je soms doet maar je bent nog niks in vergeleken van vorig jaar , maar dat is het hele team niet.

Er is maar een probleem en dat ben jij!!! Jij zorgt voor veel irritaties bij de tegenstander/medespelers ( die zullen het alleen, logisch niet toegeven ) bij de scheidsrechters en bij de toeschouwers..ik snap werkelijk niet waarom zon iemand in hemelsnaam aanvoerder is..jaa om het te beschermen..maar kom op zeg..dus kortom: Jij bent de gene wat mis is!!

Het lijkt er wel op dat Ajax gewoon niet tegen de druk kan van het moeten winnen . Ze willen denk ik gewoon TE graag en bij de belangrijke wedstrijden komt het er gewoon niet uit. Vooral als ze achter komen zakt het als een plumpudding in elkaar en vergeten ze te voetballen. Suarez ook, geweldige voetballer maar hoe langer hij niet scoort, hoe gefrustreerder hij op het veld rondloopt. Ik zie Ajax de achtervolging op Twente en PSV op deze manier niet volhouden.

7 november 2010 om 20:52

Het wordt idd lastig om niet verderop te raken. Ajax is te wisselvallig terwijl Twente en PSV zijn moeilijke wedstrijden wel winnend weet af te sluiten. Dat is het probleem bij Ajax denk ik zij winnen hun slechte wedstrijden niet en laten onnodig de punten liggen met alle respect tegen de ''kleintjes''.

Ik ben teleurgesteld in deze middag maar Ajax komt hier wel weer uit. Vorig seizoen verloren wij ook veel punten in de maanden oktober en november. En na de winterstop waren wij bijna niet meer te stoppen en pakten we bijna de titel. Het is dat Twente zijn plicht deed bij Nac Breda. Suarez komt er ook wel weer boven op. Donderdag is die ideale dag om weer een doelpunt te maken, en misschien geeft hem dat weer vertrouwen. Volgende week geen punten verspelen bij AZ en dan die week erop weer gelijk komen met Psv. Ook dat zal moeilijk worden maar als we met dezelfde instelling spelen als de cl wedstrijden tegen Ac milan en Auxerre dan moet het lukken.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er zo'n enorm drama wordt gemaakt van dit puntverlies. Ja, de wedstrijd was barslecht van Ajax, maar de achterstand is maar 5 punten. Er is nog helemaal niets verloren, al zal het spel beter moeten.. dat is duidelijk. Ik vind het alleen opmerkelijk dat de koppies bij veel Ajax spelers én supporters gaan hangen, terwijl we nog niet eens halverwege het seizoen zijn. Ajax is gewoon nog volop in de race voor het kampioenschap.

7 november 2010 om 21:01

DIt kan je het kampioensschap kosten...

7 november 2010 om 21:30

Zoveel reacties dat Jol de schuld is notabene door de eigen aanhang.
Terwijl twee wedstrijden geleden alles nog goed was
En de andere clubs gaan ook nog wel punten verspelen
Het enigste wat je de spelers kunt verwijten is de vechtlust,en zoals jij al zegt te snel de koppie's laten hangen.
Dus ze hadden het spandoek van hun aanhang vanmiddag wel iets beter mogen bekijken.
Maar volgens mij heeft er maar één ploeg goed naar het doek gekeken, want Ado speelde een stuk scherper dan de Amsterdammers.
Over Suarez zal ik hier niets zeggen want dat hebben er al genoeg voor mij gedaan.

Ik zeg maar één naam.
Johan Cruijf
Ik geloof erin dat hij ons weer naar de top kan leiden als hij er de tijd voor krijgt.
Dan krijgen we het oude ajax met de jeugd het mooie aanvals spel en een gezonde financiële situatie
Hij kan ons weer naar de trots van ajax brengen
Laat de ajax mensen het overnemen bij de club en zorg dat ajax weer hetzelfde ajax word uit de gouden tijden.

Zoals deze man zich gedraagt, onvoorstelbaar. De hele wedstrijd jammeren, mekkeren, vallen en zeiken op de arbitrage. Echt een aanvoerder onwaardig, een schande dat Jol dat niet snapt. Als topclub een aanvoerder hebben die niet serieus wordt genomen door de arbitrage kost je bovendien punten. Gewoon Stekelenburg die band geven.

7 november 2010 om 21:03

Inderdaad! De band hoort bij de beste en meest constante speler van Ajax die ook nog is op een betere positie staat om te coachen! Ik had Stekelenburg allang aanvoerder gemaakt!

7 november 2010 om 22:04

het doel is niet echt een goede plek om je team te coachen hoor.

7 november 2010 om 23:03

Je hebt heel je verdediging voor je, dat lijkt mij het belangrijkst, want Suarez heeft volgens mij niet zoveel contact met zijn verdediging tijdens de wedstrijd.

- Geen creativiteit op het middenveld. De Jong is geen echte 10, meer een schaduwspits. Hij heeft weinig goede steekpassen en schiet weinig meer op goal. Het ligt niet alleen aan de Jong want in tegenstelling tot vorig seizoen schieten Enoh en de Zeeuw ook te kort, het grootste probleem ligt op het middenveld.
- Geen buitenspelers en geen balvaste spits. Zoals iedereen weet kregen Rommedahl en Pantelic geen contract meer. Met name Pantelic wordt gemist, hij was een geweldig aanspeelpunt en sinds zijn komst begon Ajax beter te draaien. El Hamdaoui is een echte spits, geen aanspeelpunt. Ik wil niet zeggen dat hij het slecht doet, hij maakt prachtige doelpunten en daar staat hij voor. Maar in het systeem van Ajax kan je beter een Pantelic hebben. Rommedahl wordt ook zeker gemist, vooral als Ajax achter stond kon je hem erin zetten en er ging gehijd dreiging van hem uit. Hij is harstikke snel en had een goede voorzet in huis.
- Jol moet inzien dat Ooijer niet goed genoeg voor de top is. (hij is tenslotte voor ervaring gehaald). Alderweireld is opbouwend beter, sneller, heeft een lange bal in huis en verdedigend scheelt het niet veel. Vorig seizoen het minste doelpunten tegen, dus ik zie geen reden om te veranderen. Maar ik ben Jol niet, helaas.
Nou Suarez, ik hoop dat al die problemen snel opgelost zijn. Geen onnodige punten meer weggeven en dan komt alles goed.

Ik weet wel wat jullie probleem is.jouw grote ego om voor je eigen te spelen ipv je als een aanvoerder te gedragen en een teamspeler te zijn.kijk we weten dat je graag wilt scoren,maar omdit nou met behulp van zeuren en vallen te doen help je niemand.je mede teamgenoten zijn ook de weg kwijt,bv Oleguer laat zich simpel opzij zetten door Bulykin,dat is geen rechtsback,zet Blind daarneer,die deed het goed bij Groningen,ooijer denkt nog steeds dat hij 18 is,kortom net als Jol probeer je excuses te zoeken dat jullie niet weten waar het aan ligt,misschien moet je een paar keer feller worden, gewoon harder trainen.ik zou de hele club,stadion,bestuur,staf en 1ste elftal op marktplaats zetten,in ruil voor een stadion waar je niet het gevoel heb dat je op een koude planeet zit,een bestuur,waar je de voorzitter en TD tenminste wat vaker ziet,dan op tv,een trainer die met een karate trap voordoet hoe het moet en een elftal dat wil winnen en met modder en gras overal van het veld loopt,die voetbal van een andere planeet speelt zoals in 95/96.

Ajax heeft een aantal problemen. 1 daarvan is dat ze creativiteit op het middenveld missen. De enige echt creatieve middenvelder is Eriksen. Het nadeel aan hem is, is dat hij fysiek bijna niks kan brengen. Maar met zijn steekballetjes kan hij El-hamdaoui of suarez wel 1 op 1 met de keeper zetten. Dat zie ik de Zeeuw, Enoh of Lindgren niet zo snel doen. Siem de Jong zou dit misschien nog wel kunnen als hij zijn dag heeft, maar is ook niet constant. HIj is ook meer van het harde werken. Ook vind ik dat Suarez minder moet janken en meer moet gaan voetballen.ik zou dus zeggen: Christian Eriksen op de 10 positie.

Stekelenburg
v.d Wiel
vertonghen
aldeweireld
Anita
De Jong
Eriksen
De Zeeuw
Suarez
El-Hamdoui
Emanuelson

Toch snap ik 1 ding niet; de tweede helft vorig seizoen heeft Ajax met exact hetzelfde elftal, behalve Pantelic (waarvoor ze El H hebben gekregen, dus een verbetering), heel goed voetbal laten zien, wo 2 overwinningen tegen Twente en Psv. Met datzelfde elftal hebben ze de CL gehaald na een sterke ploeg als Kiev te hebben uitgeschakeld.

Met datzelfde elftal hebben ze dit seizoen onder meer FC Twente in eigen huis bij vlagen zoek gespeeld, hebben ze twee goede wedstrijden in de CL gespeeld tegen Auxerre thuis en Milan thuis.

Het is dus niet zo dat het al het hele seizoen constant kommer en kwel is.

Ergens snap ik dus ook niet wat hier gebeurt. Mensen hebben het over Pantelic dat een beter aanspeelpunt was etc., het zal wel, maar El H is een betere voetballer dus per saldo moet het elftal alleen maar sterker zijn geworden.

1 ding weet ik wel; het opstellen van Ooijer is een kapitale blunder en mensen die dat doen moeten ze eigenlijk hun trainerslicentie ontnemen, maar voor de rest ...?

7 november 2010 om 23:54

Vergis je niet in Pantelic, het is niet zo'n goede voetballer als EH, maar een veel betere teamspeler. Een echt aanspeelpunt. Wanneer je live kijkt naar een wedstrijd (ik weet zeker dat jij dat ook doet), moet je eens opletten op EH. Hij kan geen bal vasthouden, moet steeds een dribbel maken. Dit lijd vaak tot balverlies. Ook lijkt het alsof hij aan het dromen is in het veld, wanneer er een bal op hem wordt gespeeld, zet hij z'n sprint te laat in, of loopt hij de verkeerde kant op. Hij kan goed afmaken ja, maar daarom heen kan hij niet zo heel veel. En met Suarez hebben we al zo'n soort type speler. Pantelic liet de rest van het team daadwerkelijk ook beter voetballen.

Het probleem ligt grotendeels aan het middenveld, als je ze op een ijshockeyveld of rugbyveld zet, liggen ze binnen in een mum van tijd in het ziekenhuis. Daarmee wil ik zeggen dat ze fysiek veels tekort komen op het middenveld en in de aanval loopt het ook niet lekker. Suarez en El Hamdaoui, hoe graag ze misschien ook zelf zouden willen het gaat niet lukken. Ze passen niet bij elkaar en Suarez heeft vleugelspelers nodig om te scoren. Nu zie je dat het niet draait bij Suarez en dat alles minder gaat. El Hamdaoui is het probleem, het is voor Ajax een splinter met 2 bolle kanten, want hij doet het zeer goed maar hij loopt Suarez in de weg waardoor het bij die jongen niet meer lekker loopt. Kortom verkoop El Hamdaoui voor die 20 miljoen het is een werelddeal en koop vleuger spelers voor dat geld! Zo gaan ze weer mee strijden om de titel.

Het probleem is heel simpel ajax heeft 5 spelers die egt top eredivisie zijn en boven de spelers van andere teams uitsteken buiten de top 3 namelijk
stekelenburg
el hamdaoui
suarez
verthongen
vd wiel

Wat is nu net het probleem de rest is gewoon middelmatig en zal nooit het verschil kunnen maken. Daarnaast zijn suarez en vd wiel al weken niet in vorm en was ook el hamdaoui de laatste 2 wedstrijden zeer matig. Dan hou je alleen steek en verthongen over die wat kunnen en dat zijn nog verdedigers ook. zonder steek had ajax heel wat meer doelpunten tegen gehad dit seizoen.

het middenveld bij ajax is veelste statisch lindgren en de zeeuw zijn geen spelers met een fluwele techniek die een man kunnen uitspelen en andere voor het doel kunnen zetten en daarbij haast nooit balverlies hebben alla sneijder, vd vaart. Ook de jong is gewoon een hardwerkende middenvelder en geen echte nummer 10.
erikson is te licht en lodeiro geblesseert. achterin is die ooijer ook geen haar beter dan alderweireld ik denk zelfs nog minder dan hem. Anita zal altijd een zwakke schakel blijven. sulejmani en emanuelson spelen vaak voor spek en bonen mee vaak niet beslissend.

Waneer 3 van de 5 belangerijke spelers die ik eerder opnoemde van ajax niet in goede vorm zijn dan hou je egt heel weinig over is mijn conclusie.

7 november 2010 om 23:56

De enige 2 spelers die op dit moment de betere zijn bij Ajax zijn Verthongen & Stekelenburg. Als je Verthongen geen goede speler vindt, zal ik eens ipv. alleen de samenvattingen, ook daadwerkelijk een live wedstrijd kijken. Hij geeft geweldige passes, kan heel goed dribbelen, en is echt een sterke verdediger.

8 november 2010 om 00:03

Een betere rechtsback vind je in Nederland niet dus die kan je gerust laten staan.
Vertonghen is echter een ander verhaal, Douglas is minstens gelijkwaardig zo niet beter.

8 november 2010 om 14:33

@ kralingen. Dat zeg ik juist dat stekelenburg en verthongen op dit moment de betere zijn bij Ajax.

Ik vind het echt jammer dat suarez zo uit vorm is.
Mischien is hij toch bezig met een vertrek ?
Ik hoop in ieder geval dat hij snel weer begint te draaien samen met El Ham.
Als die 2 eenmaal draaien strax dan ben ik overtuigd dat ajax toch nog kampioen word.

Steek
VD.Wiel
Toby
Jan
Urby
Demy
Eriksen
Enoh
Suarez
El.Ham
Mickey

Voor een groot gedeelte is Suarez zelf het probleem. Dat hij uit vorm is, dat is natuurlijk vervelend, maar Suarez heeft dan niet het idee om in dienst van andere te gaan spelen, maar hij wil nog steeds elke bal zelf schieten, zelf alle acties maken en na al die mislukte dingen durft hij nog steeds de rest de huid vol te schelden na een verkeerde pass. Jol zou er goed aan doen om hem eens een keer op zijn plek te zetten en hem een keer 90 minuten op de bank te houden. Probleem is wel dat er geen goed alternatief voorhanden is voor zijn positie en natuurlijk ook dat Suarez ook wel voor problemen zal gaan zorgen dan.

Jol. tactisch niks waard. speelt met een harstikke defensief middenveld. Waar stond ajax bekend om?

-aanvallend spel.
-creatieve middenvelders
-buitenspelers.
-jeugd.

Alle 4 hebben we niet. trek je conclusies bestuur en Jol.

Demy de Zeeuw was ontluisterend slecht.. vreemd normaal toch een sterke speler voor het team?

Joll is wel effe beter dan pannekoek hoor?, Het Bestuur moet eruit Vanboog moet opstappen en ze rotzooi meenemen, Dan word ons ajax weer normaal, Cruijf Erneer Zetten, En dan rijkaart erbij zetten, Vol op Eigenjeugd gaan, En niet gelijk een speller kopen, Die een paar wedstrijdjes goed speelt,
Suarez en al die lui moeten Werken voor hun Geld!!, Niet Goed Voetballen Geen Geld Geven, Klaar!.

7 november 2010 om 22:13

Ik ben het met je eens over Cruijf en Rijkaard ja, daar heb ik ook over na lopen denken
Het Bestuur eruit en mensen van de club in het bestuur mensen met verstand van voetbal.

Ajax moet weer gaan bouwen aan het echte Ajax
Ze worden geen kampioen met dit team momenteel.
Ik zie veel liever deze opstelling(check opstelling)
Met veel jeugd en aanvallende intensie's. Het liefst zie ik eigenlijk nog een ervaren sterke centralen verdediger komen met uitstraling. Dan moet helaas een van de 2e belgen eruit maar dan kom je wel verder als ploeg geloof ik. Een bikkel achterin(type Heitinga) en een speler als Verthongen.
Bouwen met jeugdig aanvallend voetbal aan de toekomst.
Het liefst zie ik in de winter ook Suarez vertrekken zodat we ook een echte linksbuiten op links kunnen zetten. Momenteel zie ik alleen Sulejmani daar spelen, maar dan moet Suarez eerst worden verkocht.

Srry zo te zien was ik de opstelling erbij vergeten.
Hier is die dan

Stekelenburg
V.d Wiel
Alderweireld
Verthongen
Blind
Bonevacia
Eriksen
Emanuelson
Josefzoon
EL hamdaoui
Suarez
8 november 2010 om 15:57

Met deze opstelling gaan we mee doen om de 4e plaats. Dit is dus echt een opstelling van niets! De Zeeuw, Lindgren, Enoh, Anita, Sulejmani op de bank. Dit zou inderdaad een leuke opstelling zijn voor Ajax - Capelle. Denk dat je toch beter met de goede spelers kunt gaan spelen en niet met de jonge (ook talentvolle) spelers uit de jeugd. De opstelling die ik erbij heb gezet zal ik uitleggen. Stekelenburg natuurlijk in de goal. 1 blunder in het afgelopen jaar. Dan heb je rechtsback Van der Wiel. Top, zit nu even in een dipje. Maar komt daar uit, heeft laten zien dat hij het kan. Centraal belgisch duo met Alderweireld en Vertonghen hebben vorig jaar iets heel raars laten zien. Iets wat Ajax eigenlijk tot dan toe bijna nooit kon. Het achterin op slot gooien. Top duo. Links Anita, goede speler die alleen iets te klein is. Op het middenveld heb je Enoh voor de verdedigende rol, Lindgren voor de normale rol (meehelpen in aanval en verdediging), en dan nog De Zeeuw laatste tijd niet geweldig maar toch een goede speler! Hij is voor de aanvallende kant. Ik kies hier niet voor Siem de Jong vanwege de slechte prestaties van de afgelopen maanden. In de aanval heb je Suárez, El Hamdaoui en Emanuelson. Suárez top speler, laatste tijd niet heel goed maar toch een zekerheid en een fantastische speler om naar te kijken! El Hamdaoui mooie goals, maar somigge wedstrijden onzichtbaar, maar hij weet toch vaak toe te slaan. Hij is niet voor niets topscorer van de Nederlandse Eredivisie. Op linksbuiten heb je 2 opties Emanuelson en Sulejmani, ik zou nu voor Emanuelson kiezen en als die niet lekker in de wedstrijd zit na de rust Sulejmani erin brengen. Met deze opstelling gaan we punten pakken.

Stekelenburg
Van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Anita
De Zeeuw
Enoh
Lindgren
Suárez
El Hamdaoui
Emanuelson

Ajax moet het eerste elftal niet als opleidingselftal gebruiken, maar als eindstation.
De jeugd van ajax wint alles vrij eenvoudig, kan overal voetballend uitkomen en is technisch beter dan de meeste tegenstanders. Gevolg daarvan is dat de verdedigers uit de jeugd pas in het 1e elftal zware tegenstand krijgen. Emanuelson, Vertonghen, Anita, Aldeirwereld, Vermealen komen/kwamen puur verdedigend allemaal te kort wanneer ze uit de jeugdopleiding komen. Vermealen en Vertonghen hebben inmiddels al zoveel uren in het 1e erop zitten dat ze goed meekunnen (al zie je vaak aan vertonghen dat het geen pure verdediger is), maar de rest komt te kort. Van der Wiel was vorig seizoen hierop een uitzondering, maar hij heeft dan ook een tijdje bij Haarlem gebald in een team die niet superieur was aan de tegenstanders. Gevolg, hij heeft leren te vechten.
Ditzelfde geldt voor de verdedigende middenvelders van ajax. Gevolg, Ajax staat niet stabiel en presteert niet constant. De ene wedstrijd staat alles goed, de andere wedstrijd is het drama.
Wat ajax dus moet doen is of het jeugdbeleid aanpassen en verdedigers meer uitlenen voor de ervaring, of jeugdbeleid afschaffen en verdedigers kopen. Met een stabiele achterhoede zou ajax al een stuk sterker zijn en geeft ze meer ruimte om aan te vallen.

Het is zo jammer dat een goede voetballer als Suarez zo snel gefrustreerd raakt wanneer het niet loopt en, misschien nog erger, dit ook laat blijken aan zijn team. Je bent aanvoerder, moedig je collega's aan ipv ze aan te vallen.

Daarnaast is er zo snel chaos als de spelers van Ajax merken dat het niet zo soepel gaat; maar misschien is die chaos gewoon het spel van Ajax geworden en dat is jammer met veel zo'n goede voetballers.

misschien ligt het aan mij, maar waar ik me echt kapot aan erger is dat martin jol altijd de scheids de schuld geeft. of hij zegt dat hij geen voldoende middelen heeft. ik zeg je dit laat jol vertrekken en hoop dat hij kampioen word. zet cruiff neer als coach/trainer of als bestuursleider. verkoop suarez en el hamdoui. ik ben wel fan maar we hebben het geld nou eenmaal nodig. gokken op de jeugd en dan word dit zo ongeveer de opstelling volgend jaar.

vermeer
v.d wiel
aldenweireld
vertongen
anita
de zeeuw
eriksen
siem.lodeiro
jozefzoon
suk
sulejmani

Dit ajax speelt zo inspiratieloos geen frovoliteit,niets wil lukken bij ze.
Suarez en el ham waren zo uitzichtloos en geen tel om de rust tebewaren,suarez wil zo graag en ja hij werkt hard maar loopt als een kip zonder kop rond.
Enoh v-d wiel lindgren waren niets bij wat lukte,zo slecht heb ik ze niet zien spelen als vandaag.
Het draait allemaal op suarez daar is ajax op gebouwd,als hij niet draait dan draait heel het team niet.
Zijn zorgwekkende dingen die er zijn,ze willen maar kunnen niet.
Denk dat het wel eens einde is dat suarez danwel al ham in de winter danwel zomer vertrekken bij ajax.
De onrust is bij alle spelers af telezen,de koppen gaan hangen als niets lukt.
Ze spelen dan voor hun zelf en dat komt niets ten goede,het blijven goede voetballers,maar missen zo veel inzet en inspiratie om een wedstrijd te domineren en controleren,das het manko van dit ajax.
Helaas maar waarheid worden mogelijk nog zware weken tot de winterstop.

Het probleem is Suarez. Met zijn gejammer, gezeur en gezeik helpt hij dit elftal totaal niet. Hij is egoistisch en staat al 8 wedstrijden droog. Iedereen kent zijn truukjes onderdehand wel.... en raakt niet meer onder de indruk. Hij is hopeloos uit vorm en Jol durft hem niet te wisselen, bang voor kritiek van zijn zogenaamd sterspeler. En een jammerende Suarez zeikt op iedereen..... en die gaan ook niet beter spelen. Ajax zit in een diep dal en is daar niet zomaar uit. Volgende week AZ. Die hebben gezien hoe je dit elftal kunt aanpakken..... het gaat zwaar worden voor ze..... zeker als Jol niet ingrijpt.

7 november 2010 om 22:55

Ja en de week erna psv....doffe ellende opkomt, maar dat mag niet aan één speler liggen.en dat ligt het dus ook niet. Een team dat denkt om het kampioenschap te spelen mag niet afhankelijk zijn van één speler en dat is het helaas wel

Te weinig kwaliteit............heel erg simpel. Goeie keeper, een verdediging zo lek als een seef, een dramatisch middenveld en voorin twee goeie spitsen die zich remi voelen. En verder wordt dit team dat uit individualisten bestaat nogeens geleid door een directuer die in de belangrijkste weken van de transfer periode met vakantie is.
Heel eenvoudig wat er aan schort.......

Iedere ploeg heeft wel eens een vormdip. De kunst is dan om de schade beperkt te houden. Er is helemaal geen reden tot paniek, Suarez en El Ham schieten er samen toch wel 40 in dit seizoen. Wat is nou 4 punten met nog 21 wedstrijden te gaan?

En als er dan toch een oorzaak genoemd wordt worden denk ik dat er teveel persoonlijke B'vtjes op het veld staan.
Emanuelson, v.d. Wiel, Suarez, e.v.a. zijn teveel bezig met zichzelf i.p.v. het team. Eigen succes om een mooie transfer te maken gaat voor het teambelang. Als je daar als coach niet de vinger op kan leggen kom je in de problemen, dat is in mijn ogen ook waarom v. Basten verzoop bij Ajax, die kon daar niet mee omgaan, en naar het schijnt Jol ook niet

Het probleem is dat het voetbal van Ajax net kick and rush is. Gewoon blind geven aan El Hamdaoui en Suarez en dan zien we wel hoe het uitpakt. Een ander probleem ben jijzelf Luis. Je speelt met oogkleppen op, neemt je team niet op sleeptouw wanneer het moet en je gunt je collega geen goal.

Weet je wat het probleem van ajax is?suarez is het probleem,die gozer is teveel met zichzelf bezig.hij wil zo nodig scoren.

Het probleem is Jol! Zijn taktiek en aankoopbeleid zijn gewoon waardeloos. Hij weet het team duidelijk niet beter te maken en er absoluut geen lijn in te krijgen! Het is los zand en absoluut geen team! 11 bv'tjes met 1 absolute wereldtopper (stekelenburg), 2 a 3 spelers die absolute top zouden kunnen halen (suarez, Van der Wiel en Eriksson/alderweireld) maar voor de rest is het middelmaat troef ( Vertonghen, De Zeeuw, Enoh, Lindgren, De Jong, Sulejmani, Emanuelson, Anita) Hier zou je er een paar van kunnen gebruiken in een team om het vervelende werk op te knappen (vertonghen en De Zeeuw of Enoh) maar verder is er een geweldig gebrek aan creativiteit en goede vleugelaanvallers. Spelers als Elia, Verhoek, Chadli, Martens, Honda, Jansen zijn allen bij ons aangeboden, hadden allen voor ons kunnen spelen!! Ik blijf altijd trouw aan mijn cluppie, maar dit bestuur gaat het op deze manier niet lang volhouden is mijn voorspelling! Wij als fans kunnen dit gewoon niet langer aanzien en willen niet dat onze club door een stelletje egotrippende nietsnutten naar de klote wordt geholpen! Uri Koronel, lees je rapport nog eens door dat je een aantal jaren geleden geschreven hebt en kijk waar we nu staan. Kijk dan eerlijk in de spiegel en neem ontslag, want geen van je mooie beleidsplannetjes is ook maar ergens terug te vinden in de huidige situatie van de club. We zijn afhankelijk van bevliegingen van 2 spelers en er ontbreekt een voetbalvisie en het aankoopbeleid is gewoonweg schandalig! Klotezooi! Weer een jaar weggegooid en volgend seizoen weer opnieuw opbouwen met nieuwe trainer en nieuwe spelers! En ook dan weer geloof ik dat we die derde ster eindelijk eens gaan binnenhalen! Tegen beter weten in natuurlijk, maar ik zal altijd blijven geloven in de toekomst van onze club! Er moet nu echter wel een bestuur omvallen.... Ik steun de Rood-witte Olifant!

Het probleem is dat teveel jongens uit vorm zijn, wat een logisch gevolg is van een WK.

Barca draait tot op heden niet super, net als Inter en Bayern Munchen. Allemaal clubs die hofleverancier waren op het afgelopen WK. Al deze spelers hebben amper vakanties gehad en bij Ajax al helemaal niet. Die jongens moesten zich vrijwel meteen voorbereiden op Vcl.

Weet je wat er mis gaat bij Ajax:

- Ajax heeft een echte leider op het middenveld nodig, iemand die de lakens verdeelt in het veld. Die er staat als de club met 10 man speelt, of achter staat.

- Suarez jij kan geen aanvoerder van een team zijn, daar ben je teveel met jezelf bezig.

- Jol, Ga is een creatief middenveld opstellen

Oplossing:
- Stel Cruijff aan, hij snapt het spelletje van Ajax.

Volgens mij weet iedereen wat er mis is bij Ajax, ze zijn haast allemaal met zichzelf bezig en presteren niet als team. Creatief middenveld opstellen zeggen mensen, nou volgens mij heb je met de jong en de zeeuw wel enige creativiteit daarbij komt emanuelson vaak vanaf het midden en is suarez normaal gesproken creatief. (mensen die beweren dat de zeeuw niet creatief is: kijk de eerste helft tegen Auxerre)

Off:
Die cijfers slaan werkelijk weer nergens op, oke ajax levert een wanprestatie maar om nu allemaal 2en en 3en te geven tegenover dikke 7s van Ado.. Zo goed was ADO nu ook niet... Ik vond Emanuelson trouwens veruit de beste Ajacied, had nog enigszins leuke acties en van hem kwamen tenminste ook nog wat passes aan..

Ik vond het als Feyenoordfan natuurlijk eventjes geweldig dat Ajax verloor van Ado, zeker na die uitspraken van ADO dat ze neit bang waren, zoals het hoort.

Er ging vandaag heel veel mis bij Ajax, heel veel passes te kort of te zacht, sommige ballen kwamen niet eens aan, steekpasses werden neit begrepen. Het was een hele slechte dag voor Ajax.

Ik ben het met elke Ajacied eens dat Suarez een groot werkvermogen heeft, en dat hij nooit opgeeft.
Maar kijk eens zeg, die jongen is zóveel met zichzelf bezig, zó forcerend op zoek naar een doelpunt.

De creativiteit op het middenveld van vorig jaar kwam tot stand door Pantelic, door de 1-2tjes met de Jong. Verder kwam De Zeeuw af en toe op en is Enoh een nieuwe Diarra, dus 0,0 technisch / creatief vermogen inbegrepen. Nu kan je zien dat ze eigenlijk alleen de bal hoeven in te spelen op de spitsen die het graag wel even (geforceerd) willen laten zien wat ze kunnen.

Je ziet nu dus dat Ajax op dit moment echt bestaat uit alleen Suarez / El Hamdaoui en desnoods Stekelenburg .. het is géén team.

8 november 2010 om 00:15

Vooral je laatste zin legt de vinger op de zere plek. En daar komt bij dat met name Suarez totaal uit vorm is. Hopelijk komt ie snel weer terug op aarde..

Ik als Ajacied moet zeggen dat ik het leuk vond hoe Feyenoord vandaag speelde en had ze de 3 punten van harte gegund.

Ik heb net zoals velen het idee dat echt iedereen binnen ajax zelf op zoek is naar een doelpunt, vooral bij Suarez, El Hamdaoui, de Jong en de Zeeuw.
Ik irriteer me steeds meer aan de Zeeuw, Suarez en El Hamdaoui omdat ze echt veel te veel met zichzelf bezig zijn, zo zag je vandaag ook weer erg bij de Zeeuw hij deed echt veel te veel lopen met de bal, wat dus ook veel balverlies betekende.
Bij Suarez en El Hamdaoui merk ik het al weken, ze lopen veel te veel met de focus op de actie om één of meer tegenstanders te omspelen en te scoren, ze houden te lang de bal bij zich waardoor er weer 2 á 3 man op hun staan, en dan kunnen ze niet meer de bal afspelen en proberen hopeloos een actie. Als die 2 nou eens wat meer het overzicht hielden en die bal eens wat meer lieten rond gaan en sneller de bal deden afspelen dan maak je ook stukken sneller een verdediging gek waardoor ook makkelijker een actie zou lukken. Zo zag je vanmiddag ook, El Hamdaoui stond met zijn rug naar het doel en 3 mensen in zijn rug, en aan zijn rechter kant liep de Jong helemaal vrij in de 16, als hij daar nou gewoon die bal aan de Jong gaf in plaats zelf een hopeloze actie te proberen, had er veel maar dan ook veel meer ingezeten, want hij zou dan zelf ook meer vrij komen te staan op dat moment. El Hamdaoui en Suarez moeten gewoon veel meer hun medespelers erbij betrekken waardoor er geen 2 man op hun kunnen staan en ze uitendelijk ook meer ruimte krijgen en mischien wel net die ene beslissende actie lukt.
Wanneer ziet Jol het eindelijk in dat hij eens harder moet optreden tegen die egoistische spelers.

Ik had vandaag met deze opstelling gespeelt, omdat Ado ver voor hun eigen doel wou spelen, waardoor er natuurlijk ruimtes komen. Daarnaast zouden ze met deze opstelling ook de gehele wedstrijd veel druk op de verdediging van Ado uit kunnen oefenen.

Stekelenburg
V.D. Wiel
Aldeweireld
Verthongen
Anita
De zeeuw
De jong
Eriksen
Emanuelson
El Hamdaoui
Suarez

sjonge jonge met die Ooijer en Oleguer win je toch ook geen wedstrijden
2 oude spelers die het niet bij houden
Meer creativiteit moet de in

mijn opstelling hier

ben wel fann van Enoh hij is een werker misschien iets voor de verdediging
reacties graag

maarten
gregory
toby
ENOH
jan
eriksen
de zeeuw
miralem
de jong
suarez
mounir

Het grote probleem bij ajax is gewoon, dat martin jol geen zak met 10miljoen heeft... anders kwam alles goed

Ik weet wel wat er aan de hand is Suarez!!

Er staan teveel spelers op die individueën zijn (zoals Suarez, El Hamdoui, Suleijmani enz.) jullie zijn geen team zoals Roda JC Kerkrade dat wel is!!

Dat is het probleem... ;-)

Iedereen roept hier van alles de 1 geeft de schuld aan jol de ander aan suarez de ander aan het bestuur de ander aan anita??????
Mensen mensen mensen wat kan het bestuur hier aan doen?
Zij hebben de spelers gehaalt die jol en blind erbij wouden hebben.
Waarom naar iedereen wijzen bij een verliespartij.
Je kan ook zeggen dat het aan ado lag!!!!!!
Ado was sterker scherper en wat nog het meest opviel is dat Ado met 4-3-3 (het ajax systeem) ajax een koekje gaf van eigen deeg!!!!!!!!!
Ado verdiend alle complimenten ze hadden er echt zin in en dat kan je van de meeste ajaxspelers niet zeggen!!!!
Strijd heeft het vandaag gewonnen en dat is wat ajax niet had of waar het geen zin in had!!!!!
Dus het probleem lag niet aan het bestuur of alleen aan suarez of alleen aan mounir maar aan alle 11 spelers die er totaal geen zin in hadden!!!!!!

Ach, Ze moeten Suarez zo snel mogelijk van de hand doen.
Begrijp mij niet verkeerd maar in dit zo intens slechte Ajax zal hij ook gaan delen in de malaise en is hij straks geen cent meer waard.
Ik vind Suarez dan ook veel te goed voor dit Ajax en voor beide partijen is het beter als ie van de winter verkocht zal worden.
Ook is het goed voor Suarez zelf, zo kan hij zich ontwikkelen tot een echte wereldtopper bij een echt fatsoenlijke club.
Suarez is hier uitgeleerd en toe aan de volgende stap.

Wie gisteren goed gekeken heeft zo als bijna iedereen hierboven weet dat het aan Hamdaoui en Suarez ligt.
2 kapiteins op 1 schip..................

Hamdaoui speelt zoals hij dat ook bij AZ deed, iedereen speelt in Zijn dienst.
Dembele werd er ook ziek van dat hij nooit eens de bal terug kreeg.

Gisteren in het begin van de wedstrijd : Ajax countert en het hele veld ligt open. Suarez speelt de bal naar Elh en kruist naar de buitenkant van de 16m. Elh wil dat niet zien, terwijl een simpele steekbal op Suarez Ajax een 100 scoringskans gaat opleveren. Nee hij schiet van 20m zelf op het doel.
Dit heb ik hem in Alkmaar al zo vaak zien doen dat ik nu bijna kaal ben.

Elk team heeft de behoefte aan 1 individualist en 10 team spelers..............
Zelfs een Dennis Bergkamp met al zijn klasse was een teamspeler.

8 november 2010 om 15:57

Ben het met je eens, toch moeten we wel wat hebben als Suarez weg zou gaan.

Ajax als ploeg hangt als los zand aan elkaar.
Dus er = totaal geen eenheid.
Daar zijn meerdere speler s voor verantwoordelijk alsmede de trainer.
Indien het de laatste weken moeijlijk ging werd de bal te vaak te snel richting Suarez gespeeld.
Soms met drie passes, soms ineens vanuit Stekeleburg zo snel mogelijk direct naar Suarez.
Dit mag je als trainer nooit accepteren dat er in de ploeg het vertrouwen op die manier wordt weg gegooid
Dan hang je als ploeg als los zand aan elkaar.
Ajax komt hier voorlopig echt niet uit zonder maatregelen te nemen.

Ajax mist iemand die ze aan de hand neemt. Iedereen zegt steeds dat Suarez doet moet zijn, maar hij moet het vooral hebben van individuele acties die als ze lopen geniaal zijn maar dan ben je wel erg afhankelijk....
Er zit totaal geen rust in dit elftal en daarom kan ik het opzich wel begrijpen dat Jol Ooijer opsteld alhoewel dit toch een vrij beperkte trage speler is. Er moet iemand in het elftal komen die zorgt dat de individuen is gaan werken voor het team maar dit lijkt me een lastig proces aangezien het bij de basis al fout is gegaan. Kortom: Ajax blijft afhankelijk van de ingevingen van suarez en afmaak skills van El Hamdaoui. Laten we afwachten waar het schip gaat stranden......

Is niet zo moeilijk wat het probleem is. Ten eerste Suarez zelf. Hij voetbalt als een krant, loopt als een gefrustreerde gek door het veld, is veel te egoistisch en absoluut geen goede aanvoerder.

Verder wordt de opstelling elke week verandert en zie je totaal geen automatismen en een herkenbare spelopvatting. Iedereen doet maar wat, er wordt totaal niet als team geopereerd. Daarnaast speelt de Zeeuw echt giga slecht en gisteren was El Hamdaoui ook niks.

Ik vind dat Jol bepaalde spelers slechter maakt de laatste tijd. De Jong raakt geen bal meer, terwijl hij toch echt goed kan spelen. Dit komt waarschijnlijk omdat hij van de 2 spitsen geen bal terug krijgt. Nu zet Jol hem op de bank en verliest hij nog mer vertrouwen.
En Suljemani wordt zo ook kapot gemaakt. Deze jongen kan echt goed voetballen en verdient het om eens 4 a 5 wedstrijden het vertrouwen te krijgen. Hij werkt hard en wil graag. Kan me voorstellen dat het voor hem ook vervelend is om te zien dat andere spelers het volste vertrouwen krijgen, terwijl ze niets presteren. Zo'n El Hamdaoui die verzet ook nog eens geen arbeid, dan heb je er dus helemaal niks aan.

het is gewoon als suarez zijn dag niet heeft is heel ajax slecht. hij komt niet tot scoren word vervelend gaat mopperen als hij zelf de verkeerde pass geeft. en ajax kan absoluut niet verdedigen helemaal nu van der wiel geblesseert is

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren