Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Siem de Jong: 'Nu moeten we weer achter Twente aan en dat is vervelend'

Laatste update:

André Ooijer heeft geen verklaring waarom Ajax voor de derde keer in korte tijd niet tot winst kon komen. Na een gelijkspel bij Excelsior twee weken terug en de verliesbeurt bij Auxerre van afgelopen woensdag ging zondag ADO Den Haag er met de zege vandoor. “Dat mag niet gebeuren”, zei hij na afloop van de 0-1 nederlaag tegenover AT5.

/

Dat Ajax op achterstand kwam deerde de routinier niet zo veel, maar wel vindt hij dat zijn ploeg zich beter moet zien te herstellen. “Kort na rust krijg je meteen een kans, echt binnen een minuut. Ik vind het dus wel meevallen dat het er voor ons niet in zat. ADO gaat met elf man achter de bal staan en dan wordt het moeilijk. Maar je moet naar jezelf kijken. Je hebt thuis verloren van ADO Den Haag en dat mag gewoon niet.”

Volgens de verdediger staan de matige prestaties vooralsnog echter op zichzelf en moet er niet meer achter worden gezocht. Ploeggenoot Siem de Jong ziet echter wel een patroon. “In de vorige wedstrijden was de organisatie soms ook weg. Er worden wel kansen gecreëerd maar die maken we niet af. Op een gegeven moment zie je dat zoiets in de kopjes gaat zitten en dat we er de kracht niet meer voor lijken te hebben.”

“Natuurlijk ben je teleurgesteld als je twee keer achter elkaar verliest”, vervolgde de zichtbaar teleurgestelde aanvallende middenvelder. “Twente staat nu op vier punten en dus zullen we er weer achteraan moeten gaan. Dat is vervelend voor ons.”

Ajax mist kwaliteit om kampioen te worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat moeten ze het hele jaar al.

7 november 2010 om 19:48

nee, ajax stond een tijdje boven twente hoor.

7 november 2010 om 19:49

Klopt maar vorig jaar stonden ze ook lange tijd achter twene en was de schade aan het einde van het seizoen slechts een punt overigens verloor ajax ook de Johan Cruijff schaal van twente.

7 november 2010 om 19:57

ow, op die manier, dan heb je wel gelijk ja, en om heel eerlijk te zijn, ik geniet dit jaar ook meer van twente dan van mijn eigen club ajax, er zit totaal geen spektakel in het spel van ajax, bij twente kan ik juist genieten van ruiz, chadli en de jong.

ajax kan dit jaar zomaar tegen iedereen winnen zelf real maar ze kunnen ook zomaar tegen ado thuis verliezen. totaal niet stabiel die ploeg

7 november 2010 om 20:00

Klopt, wat mij dan ook opvalt is dat ajax steeds slechter gaat voetballen. Jol moet echt wat eraan doen, want als ze deze streep zo door trekken dan blijven ze maar verliezen. En sowiesow moet er in de winterstop nieuwe aankopen komen.

8 november 2010 om 00:23

Van iedereen winnen dat kunnen we al een tijdje niet meer. Het is nu zo dat we van iedereen kunnen verliezen. De zekerheidjes zijn er niet meer voor dit Ajax. Verleden jaar stonden we gelukkig vaak aan de goede kant van de score, maar dit jaar is dat niet het geval. Dit ga je krijgen als je niet op automatisme kan terug vallen . Dan loop je als een kip zonder kop op zoek naar die goal

Wat vervelend is dat Siem in de basis staat. Slechtste Ajax nr10 ooit. Verder Daisy de Zeeuw er aub ook uit wat een nonchalante luie speler is dat zeg, een dikke miskoop. Dit is het slechts voetballende Ajax in een hele lange tijd, lijkt op het Ajax onder van Basten, nu al zo vroeg in het seizoen.

7 november 2010 om 19:35

Siem zijn broertje is gewoon beter dan siem zelf.
moet ajax ook maar eens inzien.
dat telt ook voor fc twente en ajax.
twente is op het moment gewoon stabieler en datt moet ajax inzien.

7 november 2010 om 19:47

Waar slaat dat op Vjennecity?
Je mag dan wel gelijk hebben maar wat heeft het voor Ajax zin om in te zien dat Twente beter draait? Hoop je erop dat Ajax sneller het bijltje erbij neergooit of wat?

7 november 2010 om 21:55

Vorig seizoen was Siem anders één van de sterkmakers van de Ajax selectie.
Dat het nu wat minder gaat wil toch niet zeggen dat hij er nu ineens niets meer van kan.
Suarez draait ook een stuk minder dan eerder, maar is er toch geen mindere voetballer om of heb ik dat mis.
Vind jou reactie eigenlijk een beetje zout op de wond strooien maar dat is dan weer mijn menig.

7 november 2010 om 19:36

Inderdaad Siem is geen nummer 10 hij is slecht een hardwerkende middenvelder vind eigenlijk dat Jol het vertrouwen op Eriksen moet geven hij is nog jong en heeft meer potentie dan De Jong.

7 november 2010 om 20:06

Siem is meer een schaduwspits. Hij was vorig jaar fantastisch toen hij steeds in de spits kon opduiken. Nu El Hamdaoui op de plaats van Pantelic speelt gebeurt dat veel minder vaak en dan verliest De Jong veel van zijn waarde. Vorig jaar hebben we heel vaak gehoord dat De Jong zo goed op het juiste moment diep kon gaan en nu gebeurt dat niet meer vanwege Suarez en Mounir.

Dit is niet de fout van De Jong maar van Jol. Jol had moeten zien dat op deze manier De Jong totaal niet rendeert en dat daar gewoon iemand anders moet staan.

7 november 2010 om 20:21

Vorig jaar was het nog een geweldig talent toen hij de ene naar de andere bal er in schoot, nu wordt hij door iedereen uitgespuugd. Volgens mij vergeten een hoop mensen dat veel van deze jongens (zoals de Jong) pas rond de 21 jaar zijn.

7 november 2010 om 20:37

Het is een prima balletjeswachter maar totaal geen spelmaker, die we dit jaar wel echt missen.

Laat me raden.......

En op het einde kom je net te kort.

Al 7 jaar als Ajax zijnde.

Wat vervelend zeg. En wat een pech hebben we toch ook...

7 november 2010 om 20:31

Pech doen we blijkbaar toch aan ons zelf. Misschien moet Ajax is een hele andere structuur krijgen. Geen trainer meer die moppert over transfers. Een persoon binnen de club die goede dingen kan regelen. Een investeerder die met goed gevoel investeert maar niet de club overneemt.

7 november 2010 om 22:08

De laatste paar zinnen zijn ook sarcastisch bedoeld.

het is ook vervelend dat je zwak presteerd en dat dit kut bestuur nod steeds bij ajax zit

zou hij weten dat hij ook nog achter psv aan moet?

7 november 2010 om 19:42

waarschijnlijk wel , maar de 2de plaats is niet waar je voor moet gaan. Je moet je altijd op de nummer 1 foccusen wil je kampioen worden. Maarja, als je speelt zoals vandaag dan heeft het allemaal weinig zin. Totaal geen vertrouwen in de ploeg , en een pass over 5 meter is iedere keer weer spannend , 50/50 dat hij aankomt.

een vaste basisopstelling van Jol zal misschien de prestaties bevorderen ipv iedere keer de switchen in de verdediging of op het middenveld. Als het zo door gaat heeft straks niemand nog het gevoel dat hij het vertrouwen van de trainer heeft. Zorg in ieder geval dat er de komende wedstrijden tegen AZ en PSV geen vedere schade word opgelopen , veder vooruitkijken heeft geen zin want als je het in deze 2 wedstrijden laat liggen kan Ajax zich beter op volgend seizoen gaan richten.

Ik zie dit Ajax geen kampioen meer woren , er is al teveel schade geleden in wedstrijden tegen Utrecht , Excelsior en ADO , Gronningen , waar je normaal gesproken 10 punten tegen haalt haal je er nu maar 2. Je kunt wel winnen van Feyenoord , Roda en Heerenveen maar wat heb je eraan als je hebt al meer verlies punten dan het aantal wedstrijden.

7 november 2010 om 21:25

Misschien heel heel raar hoor, maar is het dan niet een keer verstandig om bij Ajax de druk weg te halen bij de spelers? en daar bedoel ik mee te zeggen dat het bestuur een jaartje minimaal de top 3 wil halen i.p.v kampioen? het zal toch wel niet gebeuren en weinig mensen zullen het niet met mij eens zijn, maar kijk naar Twente, Groningen, AZ (welteverstaan het kampioensjaar), deze clubs zit niet zo heel veel druk achter als bij Ajax, want ik hoor altijd mensen zeggen bij de traditionele top 3 (of 2 tegenwoordig eigenlijk) Ajax en PSV dat het altijd Moet. Het is daar nooit goed genoeg,

Eigenlijk zeg je het ook al wel een beetje in je reactie, dat als ze de volgende 2 wedstrijden verknallen dat ze beter naar volgend seizoen kunnen kijken.

on;

Heb een klein stukje van de wedstrijd gezien maar was echt belachelijk slecht, Suarez zei in een interview na der tijd wel van dat het in zijn Ajax carrière de slechtste wedstrijd was die hij gespeeld heeft. Ik denk dat Ajax (ik hoop het niet voor mijn club) wel weer de draad oppakt, net zoals ze vorig seizoen in de tweede seizoenshelft hebben gedaan, want verdomme hé, met deze selectie zou je echt niet zon wedstrijd mogen verliezen. En jongens, een uitglijder kan een keer gebeuren maar nu zijn er toch echt al wel te veel punten gemorst in de afgelopen wedstrijden.

7 november 2010 om 23:57

Hey Adzevedo,

Je had het over wisselingen in het elftal van Ajax, maar Ooijer voor Alderweireld of omgekeerd moet toch geen probleem zijn?
De Zeeuw of Lindgren, zijn toch al een tijdje bij Ajax en weten precies hoe er gespeeld moet worden en wat de trainer verlangt van zijn spelers. Als ze er nou voor het eerst bij zitten dit seizoen zou ik zeggen, oki...hij mist nog automatismes, maar dat kan niet, want ze zitten al 2 jaar onder Jol en Ooijer moet een verdediging met zijn ervaring kunnen leiden.

Voorin geldt dat precies hetzelfde, je weet dat als Sulejmani erin komt, dat je met 3 gevaarlijke spitsen speelt en dat je dan met 2 controlerende middenvelders moet spelen, want anders mis je het balans op het middenveld, maar wat doet Ajax...siem en Demy willen ook nog eens scoren en dan heb je op het middenveld een overtal situatie, alleen Barcelona kan dat spelletje spelen.

Kijk naar Twente, daar valllen 3 steunpilaren weg, waarvan 2 op belangrijke positie's (brama en Janssen), waarom loopt het daar wel en bij Ajax niet?

Ligt het aan Jol of aan 't spelersmateriaal? Nee het ligt aan Jol, omdat hij alles laat afhangen van zijn 2 spitsen, ipv een goed en degelijk team neer te zetten die niet altijd met vermakelijk voetbal hoeft te winnen, want je bent na een CL wedstrijd wel eens moe en dan heb je weleens rust nodig en moet je weleens rouleren, maar Jol slaagt er steeds in, na een Cl-wedstrijd om punten te verspelen.

Speel dan eens een keer 442, als je zegt dat je geen buitenspelers hebt, dan moet je niet spelen met gemaakte buitenspelers, maar je hebt ze wel, alleen moet je ze durven op te stellen en ze beter maken, maar dat kost te veel tijd en dat hebben ze in Amsterdam niet.

Kampioen worden, dat wordt je met 24 a 30 man (hele selectie) niet met 2 spitsen en een goede doelman, ook zij zijn mensen en hebben eens een keer een off day!

8 november 2010 om 00:18

@twente_fct

Natuurlijk heb je groot gelijk dat Ajax het drama voor zichzelf alleen maar groter maakt door steeds weer de titel te willen ipv mikken op een plaats bij de top 3. Maar dat zit hem natuurlijk ook in de druk van al 7 jaar geen titel.

Er zat natuurlijk iets chronisch mis bij Ajax , want de periode vanaf 2000 is er niet sprake van een tijdelijk achteruit gang maar eerder van een stucturele. Het feit dat Kluivert de laatste goed opgeleide spits was zegt toch ook wel iets. Te lang heeft Ajax aansluiting proberen te creeren met de top door middel van het kopen van spelers die elder goed presteerde. 1 op de 4 slaagde daadwerkelijk en men vergat waar men eigenlijk om bekend stond en goed in was, het opleiden van toekomstige topspelers.

We zijn miljoenen verloren , en nauwlijk prijzen rijker. als je kijkt naar de jaren na succes bij Ajax heeft men altijd rustig beleid gevoert , na de periode onder Cruijff of onder van Basten is er altijd wel weer een nieuwe generatie opgestaan. Het heeft alleen even de tijd geduurt. Het probleem is we de afgelopen jaren die tijd niet gegunt hebben en dat we nu eigenlijk rustig zouden moeten opbouwen naar een nieuwe generatie.

Probleem zijn de vergooide miljoenen en dat Ajax de aansluiting met Europa is kwijtgeraakt. Er is afgelopen zomer schoon schip gemaakt er zijn zo'n 15 contract spelers vertrokken en Ajax is weer bezig de financieen op orde te krijgen. Toch moet er nu gepresteerd worden , want als supporter word je er best wel pissig van om zolang zonder landstitel te zijn.

Waar ik me dan ook aan begin te ergeren is de steeds verandende basiself. Ik zie het liefste wat ik vorig jaar ook zag , een team waar ik van te voren minstens 10 namen blind kan invullen. En als je ziet dat Jol nog altijd flink aan het puzzelen is terwijl de selectie op Rommendahl en Pantelic intact is gebleven en je ziet ajax zou ploeteren dan trek je de haren uit je hooft.

Ik houd nog altijd hoop , maar ja Ajax moet van wedstrijd naar wedstrijd gaan leven. Als het niet dit seizoen is , dan maar een ander seizoen maar het liefst zo snel als mogelijk.

(2013 lijkt me best wel een kansrijk jaar om de titel te behalen , want dan is als het goed is het 100 jarig bestaan van PSV en aangezien grote clubs de neiging hebben in hun lustrum jaar te floppen zie ik kansen )

8 november 2010 om 07:44

@chafa

ik zie het wel degelijk als een probleem aangezien Verthongen binnen nu en een jaar of 2 vertrekt en Ooijer een 1jarige contract heeft. Wie moet dan het hart van het centrum verdedigen ? Alderweirld , vorig jaar niet voor niets uitgeroepen tot grootste talent van Ajax. Hij is wisselvallig sinds hij na Ajax - Vitesse gepasseerd is. De enige werkelijke reden dat Alderweirld die wedstrijd het minder deed dan zijn collega is omdat Anita , V/d wiel en Verthongen allen trefzeker waren. Als Alderweirld de 5-2 had gescoort was er niets veranderd. Vorig jaar slaagde de combi van Alderweirld/verthongen met vlag en wimpel. Nu moet daar met alle respect oude rot spelen.

Op het middenveld hekel ik eerder de wissel bij het begin. Vandaag zat Enoh op de bank , De Zeeuw is al eens gepasseerd , Urby en Lindgren eveneens. Het is een groot raadsel met wie Jol nu weer komt. Vorig jaar wist je zeker dat De Zeeuw , Enoh en De Jong het middenveld vormde.

Natuurlijk mist Ajax buitenspelers maar het mist vooral een trainer die niet inziet dat dit zo niet werkt. 1-4-4-2 lijkt me dan wel handig maarja, Jol bepaald en niet ik of jij.

Maar hij is niet alleen verantwoordelijk , de spelers hebben ook verantwoordelijkheid en als V/d wiel zich vooraf tegen Excelsior bezig houd met overschatten en na een 2-1 nederlaag nog tweete dat hij respect wilde .... Wat kan Jol daar aan doen , naast v/d wiel een behoorlijk cursus media contacten geven ? Overschatting en laksheid , niet een speler heb ik vandaag erop kunnen betrappen dat hij dit erg vond. Toen ik De Cler zag na de nederlaag tegen PSV dacht ik , zo moeten Ajacieden ook voor de camera staan als ze een wanprestatie hebben gelevert : Bewust van de wanprestatie en schaamte.

De foto van juichende Hagenezen komt wat mij betreft op de kleedkamer te hangen , naast die van de feestvierende Utrecht spelers om de spelers van Ajax eens bewust te maken: dit soort prestaties mogen nooit meer.

Als supporters mogen we ook de hand in eigen boezem steken , we moeten de druk van de ketel weghalen ipv hem opvoeren. De eis van het kampioenschap moet worden opgeborgen en er moet van wedstrijd tot wedstrijd geleeft worden.

7 november 2010 om 19:43

PSV moeten we nog 2 keer dus dat hebben we in eigen hand.

On: de eerste zin is daat Ooijer het niet weet maar ik denk dat het Ooijer dondersgoed is opgevalle dat sinds hij in de basis staat we doelpunten als kadootjes weggeven maar vooral dat we niets meer creeren.

Met Alderweireld zit er veel meer tempo in de omschakeling en opbouw. Wordt tijd dat Jol zijn grootste fout sinds zijn aantreden terugdraait.

7 november 2010 om 20:37

Als je achter de nummer 1 aangaat en je staat zelf 3de betekent dat automatisch dat je dus ook achter de nummer 2 aanmoet. Of snap je dat niet Villian?

7 november 2010 om 20:58

@promatt,
Als je boven Twente staat wil dat niet zeggen dat je automatisch kampioen bent. Of snap je dat niet Promatt

8 november 2010 om 17:11

Hij doelt waarschijnlijk op vorig seizoen. Want toen liepen ze ook achter de feiten aan. Twente is gewoon een hele goede stabiele ploeg. En dat is AFC Ajax niet. Ze kunnen winnen van iedereen, maar ook verliezen van iedereen.

trainer mag ook wel eens aangesproken worden op dit Anti-ajax voetbal.

dan liever met jeugd verliezen maar wel met het Ajax-spel!!!!

was er niet nog een trainer vrij met een echt Ajax-hart namelijk Frank Rijkaard!!!!

7 november 2010 om 20:50

Als ik Jol net in zijn reactie hoorde dan is hij toch wel degelijk voor het aanvallende voetbal en wil hij het publiek vermaken. Maar hoe wil je met deze selectie mooi voetbal spelen?

Acherin staat het redelijk. Anita is in aanvallend opzicht nog redelijk, maar verdedigend komt hij, vooral fysiek. enorm tekort. En Ooijer heb je ook helemaal niks aan. Alderweireld heeft het altijd goed gedaan, domme zet om hem eruit te halen en ook laten.

Op het middenveld heb je helemaal geen creativiteit met spelers als Enoh, de Zeeuw en Lindgren. Ze komen allemaal echt tekort voor een topclub en kunnen niet makkelijk het spel maken of beslissen. Daarnaast staat de Jong niet op de juiste plaats achter de spitsen.

Voorin heb je twee creatieve spelers staan maar er is weinig aanvoer door het matige middenveld. Ze moeten vaak zelf de acties maken en vinden elkaar ook niet goed. Dat gemopper van Suarez ben ik ook zat. Speel eens wat meer over. Hij werkt trouwens wel hard, wat een pluspunt is.
Alleen mis je de buitenspelers bij Ajax. Je hebt alleen Sulejmani maar die is ook nog niet in zijn topvorm die hij gehad heeft. Hij kan een actie maken en een voorzet geven, maar het is niet optimaal.

Dus vertel mij eens op welke manier Jol aanvallend voetbal moet spelen?
(met een goede onderbouwing)

Het is ook vervelend dat jullie wederom als natte kranten hebben gevoetbald. Verder is het ook ververlend dat meteen de koppies naar beneden gaan en het is nog vervelender dat er dan geen onmschakeling is van ballerina voetbal naar de mouwen opstropen en dan maar hard werken voor een resultaat

stelletje mooiweer voetballers. In elk stadion van Nederland is weer smakelijk gelachen om de val van de arrogante godenzonen

7 november 2010 om 19:48

Wie uit deze selectie zou jij als arrogant willen beschouwen dan? Ik kan zelf alleen El Ham noemen (die heeft er ook reden toe) en Vertonghen misschien maar verder zie ik juist te weinig trots en zelfvertrouwen waardoor ik weer een hele dag kwijt ben, mijn geld op is en het enige wat ik over heb gehouden is een schijthumeur.

7 november 2010 om 19:53

Lees al die praatjes in interviews maar hier op voetbalzone voor elke wedstrijd. die de zeeuw die vorig jaar al de hele tijd liep te blaten dat de druk bij twente lag, alderweireld die weer roept dat ajax makkelijk van Ado moet winnen enz enz.

ik heb welhaast medelijden met Suarez. de enige met de winaarsmentaliteit bij Ajax moet toch ook gek worden van zo'n mentale bout-mentalitiet van de rest van het elftal. Los zand is, elf eigen bv-tjes

Ik heb me eerlijk gezegd al neergelegd bij weer een jaar zonder kampioenschap. Hoe pijnlijk het ook is, maar ik zie het dit jaar weer niet gebeuren.

Ooier ?
Die heeft toch mee gespeeld vandaag tegen Ado.
Waarom weet Oooier dan niet dat ADO de beste kansen heeft gehad en wel degelijk bereid was om aan te vallen.
Indien ADO vandaag met 3-0 de Arena verlaat mogen de Ajaxieden niks zeggen

7 november 2010 om 20:01

Waar heb je het in hemelsnaam over? Ben zelf bij die wedstrijd geweest. ADO was niet slecht ze waren één keer goed effectief en het was raak. Ajax was daarna zeker wel de ploeg die de kansen creëerde alleen zelf er niks mee deed. Ado had zelf ook wel kansen alleen het werd er niet gevaarlijk om.

7 november 2010 om 20:04

Ik heb de wedstrijd op eredivisie live gezien.
Soms zie je voor de tv de wedstrijd nog beter om te beoordelen en oordelen dan in het stadion zelf.
Ajax was waardeloos vandaag en zonder de intentie om te willen winnen.
ADO speelde fris en frank voor de overwinning en heeft meer dan verdiend gewonnen.

7 november 2010 om 20:54

Keiser,
zoals gewoonlijk een zwaar gekleurde reactie van jou. Ado heeft welgeteld twee schoten op goal gehad. Ajax heeft er 7 op goal gehad. De intentie van Ajax was duidelijk, alleen het lukte niet. Het zou je sieren als je wat objectiviteit aan de dag zou kunnen brengen.

7 november 2010 om 21:00

Ik heb anders vier 100% kansen van Ado gezien. V.d. Bergh kreeg de eerste grote kans in de wedstrijd, Kubik had kunnen scoren en er was nog die bal van Verhoek op de kruising. Ajax had meer balbezit en drong wel aan, maar werd nauwelijks gevaarlijk. Ja, Ajax had een aantal mogelijkheden, maar volgens mij maar één echte 100% kans (van Siem de Jong).

7 november 2010 om 21:09

Dat zeg ik toch, twee schoten op goal; de goal van Verhoek en de bal op de lat.
Ben je het schot van El Hamdaoui vergeten? De kopkans(en) van De Jong? Het penalty moment van diezelfde De Jong, vlak na de 0-1?

7 november 2010 om 22:28

Ik weet niet of je goed leest wat hij zegt! Voor de tv kan je een wedstrijd nog beter beoordelen! Ajax had 54 procent balbezit! betekend dat ado bijna net zo veel balbezit had dan Ajax! Als je de kansen verhouding zag, mag je blij zijn dat het geen 0-4 werd!

Siem hoe zou dit toch komen? Wat is dit nou man verliezen van ADO waar gaat dit nou over. Wij Ajax moeten hier toch overheen walsen kom op. ADO was helemaal niet zo goed ze benutten de kansen. Wij waren gewoon slecht niemand deed wat alleen Jan, en Suarez deden hun best. De rest deed maar wat ze dachten allemaal er komt weer een individuele kans voor iemand.

ik hoop dat het na de winterstop beter zal gaan, en het liefst zonder de jong in de basis, hij speelt erg slecht sinds het vertrek van pantelic, dan heb ik liever lodeiro, ik denk dat hij wel beter gaat spelen als hij wekelijks in de basis staat. en ik heb nog steeds vertrouwen in atouba, al shij terug is van zijn blessure kan hij toch wel een belangrijke rol gaan spelen bij ajax, de enige goede linksback die we hebben is blind maar die speelt toch nooit.

stekelenburg
v/d wiel
alderweireld
vertonghen
atouba
de zeeuw
enoh/lindgre
lodeiro
suarez
el hamdaoui
sulejmani

ik ben niet iemand die snel roept dat een trainer weg moet maar ik pleit echt voor een vertrek van jol
ik weet niet wat die kerel allemaal is aan het doen! vandaag gaat die enoh opeens eruit halen terwijl hij een van de beste van heel ajax is en zeker beter als lindgren en zet aub eriksen erin wat creativiteit is niet verboden en dan zegt die ook nog na de wedstrijd thuis hoop je het publiek te vermaken laat dan niet zo veel verdedegende middevelders spelen helaas maar het is weer duur punten verlies vandaag

Ik vind dat Ooijer niet helemaal gelijk heeft als hij zegt dat ADO alleen maar voor de goal hangt. Zeker in het laatste half uur, kan het ook zomaar 0-2 worden (misschien ook wel 1-1).

Ik vind dat John van der Brom een compliment verdient. Hij heeft van ADO een aantrekkelijke, goede ploeg gemaakt die bij vlagen het positiespel speelt, waar Ajax vroeger om bekend stond.

Als er bij Ajax niet snel een ommekeer plaatsvindt, denk ik Jol voor de winterstop het veld ruimt. Gelijk tegen Excelsior en thuis verliezen van ADO en Utrecht, dat vinden ze in Amsterdam Ajax onwaardig (en dat is het misschien ook wel).

pff siem de jong moet aan de bank vastgeplakt worden.
Die man komt nooit in de bal, bied zich zelden aan en heeft van spelverdelen al helemaal geen kaas gegeten. Verder kan ik hem ook niet betrappen op het passern van een man of een fatsoenlijke steekpass geven op Luis of Mounir.

Deze jongen is een waterdrager, niet denigrerend bedoeld, maar hij kan alleen van nut zijn als hardwerkende middenvelder zeker niet als nr 10.. Dat jol hem op die positie blijft opstellen geeft naar mijn mening aan dat hij een tactish onbenul is.. helemaal als je nagaat dat hij Aisatti wegsuurt terwijl we nou juist zo een soort spelerop de 10 missen. Over z'n aankoopbeleid maar niet te beginnen.

Ik zie het helaas somber in hoop dat JC zich begint te roeren en ons het Ajax voetbal terug geeft.
Wat dit engelse hotse knots kick & run/ lange balle gauw thuis ''voetbal'' van jol gaat nergens over.

He de Jong, als je dat zo erg vindt om achter Twente aan te gaan, ga dan eens voetballen met je luie team waarbij het hen ontbreekt aan mentaliteit. (behalve bij Jan Vertonghen en Maarten Stekelenburg)
Ze krijgen hun tonnen toch wel, of ze winnen of niet, helaas zit die gedachte er bij sommige spelers in, erg jammer.

Laten we eerst eens beginnen met een vaste opstelling te hanteren, zekerheid en dan spelers als De Jong en Mido gebruiken wanneer we het lastig krijgen. Het middenveld moet in balans zijn. Vandaag hadden we 3 eenheidsworsten. Ik ben een groot fan van De Jong, zet hem maar op de positie van De Zeeuw, de beste man denkt volgens mij dat hij groter is dan de club.

Zie opstelling: De Jong heeft een goede passing, werkt hard en verdomd het in ieder geval niet om mee te verdedigen. Enoh komt voorbij 35 meter van de goal van de tegenstander, hij bijt zich vast in de creatieve middenvelder van de tegenstander. De Jong moet vooral aanspeelbaar zijn door de verdedigers, waardoor zij bij de opbouw meerdere keuzes hebben. Crosspass, bal naar de zijkanten of naar het midden. Eriksen verzorgt het aanvallende gedeelte, mocht Eriksen niet werken, dan maar eens Lodeiro proberen wanneer hij is hersteld. Voorhoede lijkt me logisch, ik ben geen fan van Emanuelson, dus vandaar Eriksen.

7 november 2010 om 22:09

Eindelijk iemand die een beetje respect voor de Jong toont.
Ik lees eigenlijk alleen maar dat deze speler de schuld is van een verloren wedstrijd.
De winnaars mentaliteit die zag je vanmiddag niet daar scheelde het aan.
Ik heb veel wedstrijden van Ajax gezien waarbij je bij voorbaat al zag dat ze zouden winnen.
Maar vanmiddag zag je veel mis gaan, en dan onmiddelijk de koppen naar beneden laten hangen inplaats van de schouders er onder zetten.
Ach als de volgende wedstrijd weer gewonnen wordt met een paar mooie doelpunten, is alles weer vergeten en vergeven en is Jol weer de held.

Vorig jaar moest de vader van Siem kiezen wie van zijn zoons hij de titel gunde. Hij koos toen voor Luuk. Vanaf dat moment heeft Siem geen pepernoot meer geraakt terwjl hij vlak daarvoor nog schitterde tegen Feyenoord

Ja maar ajax loopt het hele jaar zoiezo al achter twente aan want twente wordt kampioen,

Siem de Jong slaat de spijker precies op zijn kop, inderdaad heel heel vervelend en naar voor hun om de achterstand goed te maken op FC Twente. Zolang er bij Ajax elf bvtjes lopen zal de achterstand nog groter worden. Net zoals de seizoenen ervoor en dat is een hard gelach, krijgt Ajax de rekening gepresenteerd voor het (wan)beleid wat zij voeren. Het beleid van Ajax is gericht op persoonlijke belangen en Niet in het belang van de clup.

De grote stoor factor bij ajax is de trainer martin jol, hij weet met dit elftal geen eenheid te smeden. Spelers die voor elkaar door het vuur gaan. Ik lig er niet wakker van, deze crisis bij ajax mag het hele seizoen wel voort duren.

Alles went zolang iets maar frequent voorkomt. Dus ook dit zal gaan wennen Siem. Ik zie PSV als Twentes enige concurrent. Laat Ajax het lekker met Roda, AZ en Groningen uitzoeken.
Kwalitatief is Ajax zeker niet minder maar Jol is niet de man die Ajax successen gaat brengen. Hij maakt spelers niet beter, hij kiest voor gevestigde namen maar spelers als Ooijer, Lindgren en Oleguer gaan Ajax geen kampioen maken.

ik zeg volgende week met deze opstelling beginnen. Want dit zijn de 11 die willen vechten voor de bal , en vol 100% gaan .

Verhoeven
Aldeweireld
Oleguer
Vertongen
Blind
Bonevacia
Enoh
Jozefzoon
Suarez
Zeegelaar
Mido
7 november 2010 om 20:19

Ja el-hamdaoui heeft de laatste 4 wedstrijden ook maar 6x gescoord dus logisch dat er dan voor Mido moet worden gekozen. Ben jij familie van ene Martin J.?

7 november 2010 om 20:30

Heb je de wedstrijd wel gezien kerel .
Mounir leek wel als linksbuiten opgesteld en toen stond ie weer rechts voor en toen weer voor de neus van De Jong.

Ik vind hem een zeer goeie speler maar ik heb liever een Pantelic type (mido) in de spits die anderen beter laat voetballen dan iemand die paar prachtige goals maakt.

7 november 2010 om 21:08

Met jouw opstelling word ajax geen kampioen, maar hij mag ze van mij opstellen. Dat wordt zeker genieten geblazen volgende week.

7 november 2010 om 20:36

Mido komt niet eens meer voor uit en El Ham is echt een topper! Het probleem ligt achterin! Maar ook voorin werkt het niet met El Ham en Suerez. Beiden toppers maar wel in de spits!

7 november 2010 om 20:44

Je mist de grootste probleem het Middenveld.
Ik zie geen steekpasses meer , geen Cross ballen van Vertongen geen Rushes van Suarez , en ook niet het vrijlopen van De jong en het ballen afpakken van Enoh , Dezeeuw..

7 november 2010 om 20:45

Suarez zit met zichzelf in de problemen en voelt zich zichtbaar ongelukkig. De Zeeuw vind zichzelf gigantisch goed maar moet eens constant iets laten zien!

Beste Siem,

een beetje realiteitszin kan geen kwaad.
Je kunt je beter druk maken of je Groningen, Roda, AZ en ADO wel voorblijft dit seizoen...... want de achterstand op Twente en PSV gaat met de winterstop in de dubbele cijfers lopen....

7 november 2010 om 20:53

ben je ook zo'n iemand die Ajax meer haat ,dan dat je van je eigen club houdt ?

7 november 2010 om 21:12

@schizo,
De komende 2 speelrondes krijgt Ajax PSV en AZ. Uitsluiten dat Groningen dan alleen de 3de plaats te pakken heeft lijkt me arrogant. Goiania zijn stelling heeft meer weg van realiteit dan met Ajax-haat.

8 november 2010 om 17:14

Dit is gewoon de realiteit. Ajax moet tegen PSV en AZ. Dat is gewoon moeilijker dan het schema van Groningen van de komende 2 weken.

Siem mag zijn mondje wel dicht houden in mijn ogen. Hij presteert op het moment totaal niet. Al een paar weken. Hij had zelfs de kans nog op 1-1 maar uit een voorzet schiet hij hem gewoon ver naast en over. Siem mag in de spiegel kijken en kijken wat hij fout doet.

7 november 2010 om 21:56

@ Goiana

Dubbele cijfers achterstand op PSV en Twente lijkt me overdreven, maar je hebt gelijk dat als Ajax zo blijft spelen ze zich beter druk kunnen maken over de vraag of ze Groningen en Roda wel voor kunnen blijven.

Maar je zou toch mogen verwachten dat ze komend weekend AZ wel verslaan. Over twee weken tegen PSV geef ik Ajax niet veel kans.

7 november 2010 om 22:06

Natuurlijk, is ook een beetje gechargeerd.

Maar ik denk wel dat ze het behoorlijk zwaar krijgen tegen Az.
Wat je ook van Verbeek mag vinden, het is allerminst een nobody in het trainerswereldje.
Die heeft beslist in de gaten wat de succesformule tegen Ajax is...

7 november 2010 om 23:10

Ik denk niet dat AZ die succesformule op de mat kan leggen. AZ is defensief niet zo hecht en zo sterk dat Ajax daar geen gaten in weet te slaan.

AZ zal best aardig mee kunnen voetballen, maar ze hebben te veel moeite met scoren en lopen achterin te makkelijk averij op.

Waar is ons dominant Ajax voetbal gebleven.

Frank Rijkaard kom onze redden jij hebt wel een Ajax-hart!!!!

Ik heb vandaag voor het eerst de wedstrijd afgezet omdat het niet om aantezien was, ik schaamde me gewoon voor het vertoonde spel.

Ajax moet naar mijn mening gewoon weer met een herkenbaar systeem gaan spelen met meer voetballende spelers en als er dan een wedstrijd ''beslist'' is de wat meer verdedigende spelers er in ipv anders om

steek
wiel
alderweireld
vertongen
blind
zeeuw
eriksen
urby
suarez
el ham
sulej

Ajax moet in de winterstop Wesley verhoek kopen en dan deze opstelling doen met De Zeeuw aanvallende middenvelder, Enoh verdedigende middenvelder en verhoek en emanuelson als vleugels!!

Stekelenburg
Van der Wiel
Alderweireld
Verthongen
Anita
Verhoek
Enoh
De Zeeuw
Emanuelson
Suárez
El Hamdaoui
7 november 2010 om 20:36

Met andere woorden: Met Verhoek ipv Siem de Jong komt het helemaal goed.
Volgens mij zit het euvel niet op een bepaalde positie en schiet je er niets mee op om maar weer een nieuwe speler aan te trekken. Deze selectie heeft kwaliteit genoeg om kampioen van Nederland te worden alleen moet er wel op structuur en vaste patronen worden getraind en dat is wat er bij Ajax aan ontbreekt.

7 november 2010 om 21:06

Remco,
Jij verwoordt precies mijn gedachte. In mijn beleving is het probleem niet het kwaliteitgebrek. Eerder de ontbrekende beleving en lage mate van zekerheid. Ik mis de passie, het gevoel dat onze jongens echt weten waarvoor ze spelen.

Emanuelson zie ik graag plaatsnemen op de linkshalf positie ten einde de combinatie beter te laten lopen. Bovendien zal hij zorgen voor lading creativiteit. Anita is de man voor linksachterin. Sulejmani kan zich vervolgens bewijzen op de linksbuiten positie.
Het middenveld kan aangevuld worden met De Zeeuw en De Jong. Zij zijn in staat goede combinaties te maken en een goal te produceren. Daarbij hebben zij veel loopvermogen. Wellicht kan Eriksen met zijn weergaloze techniek De Jong vervangen, die helaas niet in beste vorm steekt.
Risico van deze opstelling is dat het uitmondt in trechtervoetbal. Daar moet voor gewaakt worden, maar ik acht de spelers in staat dat te doorzien en dit dus te voorkomen.

Stekelenburg
VD Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Anita
De Zeeuw
De Jong/Erik
Emanuelson
Suarez
El Hamdaoui
Sulejmani
9 november 2010 om 19:34

Je opstelling is lachwekkend , haha.

De laatste 6 die je opstelt zit er maar een van die kan verdedigen en ballen kan onderscheppen en die speelt ook de laatste tijd belabberd (urby).

Ik ben er achtergekomen dat de aankoop van Mounir niet nodig was , hij staat toch niet op zijn positie . Gelukkig kostte hij maar 5 mil.
Als we hem goed gebruiken dan worden we kampioen want wat Ajax mist is een spits die ballen kaatst , dieploopt , vrijstaat. wat El-ham doet is 10 meter voor zijn man staan bal ophalen op de middencirkel en dan een pass geven.
Ik denk als hij de rol van Pantelic als werker overneemt dat Ajax kampioen wordt.

Volgend jaar wel even een grote schoonmaak door de selectie en hopelijk krijgen sommigen uit de jeugd een kans in de basis Bijv. Bonevacia , Jozefzsoon , Zeegelaar , Donald, Ozbiliz . Als die 5 doorbreken en basisspelers worden zou dat prachtig zijn.

Als laatst wil ik nog zeggen dat Vurnon Anita ook nog op een ander positie kan en dat is de Dmf misschien dat hij het daar beter doet dan op de lback.

Dit ligt niet aan kwaliteit, maar aan inzet. Het probleem zijn V/D Wiel, Anita, Emanuelson, De Zeeuw, De Jong, Sulejmani en Enoh.

Ze willen niet werken voor hun geld.

Oleguer kan VDW vervangen, vandaag deed hij het goed. Anita is geen linksback, Vertonghen is linksbenig, langer en fysiek sterker. Emanuelson voegt aanvallend niets toe, op links Suárez. Nu moet Luis (stijf rechts) naar binnen komen met rechts en moet hij met links schieten, dus het is handiger om hem op links te zetten. Mido in de spits, hij is een echte nummer negen (in een Pantelic-rol). El Hamdaoui heeft bij AZ een tijdje op rechts aardig gespeeld, hij heeft een actie, als hij simpeler speelt (voorzet en geen onmogelijke actie) kan hij op rechts. De Jong is geen 10 en heeft geen rendement, Eriksen verdient een kans. Lodeiro en geen De Zeeuw/enoh, hij kan als voetballende controleur spelen (net als VDV in Oranje). Ooijer centraal in de verdediging voor routine en omdat Vertonghen linksback is.

Maar dit is waarschijnlijk een verloren seizoen.

Jol is onschuldig, sommige spelers zijn niet te motiveren.

Ik hoor al gezeik dat Suárez op de bank moet. Bullsh*t. Hij geeft assists en werkt hard als een van de weinigen. Ook niet wisselen, hij kan uit het niets scoren en heeft veel pech met paal en lat. En als Jol hem niet tevreden houdt verlaat hij Ajax.

Suárez krijgt ook weinig goede ballen van anderen (middenveld).

Ik heb me nooit geirriteerd aan het gedrag van Luis en zal dat nooit doen, hij verdient het om in een elftal te spelen met spelers die hun best doen. De spelers uit mijn opstelling lijken me daar geschikt voor.

Stekelenburg
Oleguer
Alderweireld
Ooijer
Vertonghen
Lindgren
Lodeiro
El Hamdaoui
Eriksen
Suárez
Mido

En niet alleen achter twente,siem (broer van Jo) want er staat nog een team tussen

7 november 2010 om 21:00

dat wou ik net zeggen:vergeet vriend siem niet een club waar ze al sinds jaar en dag achteraan lopen??

7 november 2010 om 22:00

Nee, hoor. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat zij al twee jaar achter ons aanlopen.

De Jong, tijd dat je je gaat bewijzen. Je hebt blijkbaar genoeg krediet opgebouwd, aangezien je er nu nog steeds in staat.

Weetje k vind dat bepaalde spelers het niveau van ajax naar beneden halen. Dat heeft idd met Martin Jol te maken omdat hij de gene s die de opstelling moet maken.

Als ik het voor het zeggen had, dan had ik de linksbuiten(urby), de Aanvallende middenvelder(siem) en de centralemiddenvelder(de Zeeuw) Per Diect uit de basis gehaald! Ik vind hun zwakke schakels in het team terwijl zij wel Belangrijke posities innemen in het team!

Ik kan het ook nog onderbouwen hoor.
1: Siem komt te kort voor de nr10 positie bij ajax!
2: De zeeuw voelt zicht TE groot om het vuile werk samen met enoh of lindgren op te knappen! En wilt het liefst op nr10 spelen.
3)urby voert zijn taken als Linkerspits niet uit!(mannetje uitspelen naar binnen en schieten OF mannetje uitspelen en voortzetten op de spits)

Om nog verder te gaan vind ik het onterecht dat Anita steeds de schuldkijgt, terwijl HIJ wel de gene is die het vuile werk(linksback) van de verprutsende Linkerspits(urby) op knapt!

Mijn conclusie/oplossing is: Enoh naast Lindgren controlerend. Sulejmani op links. Mido op nr10 ter ondersteuning/balvastigheid voorin.

Mee eens?

7 november 2010 om 21:02

Dat de Jong het niveau van Ajax niet aan kan vind ik moeilijk te zeggen aangezien hij vorig seizoen scoorde aan de lopende band. Ik denk eerder dat het voor hem heel moeilijk is, want hij is een type speler die graag de ruimtes in duikt en dat kon vorig seizoen, maar nu zie je eigenlijk dat El Hamdaoui precies hetzelfde doet zodat de Jong wat overbodig wordt. Mido op nr 10 wordt helemaal lachwekkend aangezien normaal gesproken de nr 10 de spelbepaler is, maar Mido kan dat helemaal niet. Mido moet gewoon als breekijzer worden gezien maar meer ook niet. Ik zou tot dat Lodeiro fit is Eriksen proberen, hij heeft het talent maar hij moet wel wat fysieker worden.

Tja, Siem heeft wel een punt. gat is alweer 4 punten en ze moeten volgende week naar alkmaar en krijgen een week later Psv thuis. Grote kans dat gat nog groter wordt met Twente.
Ajax wil graag buitenspelers aantrekken, dus hebben ze kapitaal nodig wat er niet meer is. Ik zou als Twente zijnde een leuk bod neerleggen op de nu speltechnisch gezien overbodige Siem de Jong...

7 november 2010 om 22:00

De gebroeders De Jong in 1 team zou ik geen gek idee vinden, maar op het middenveld zijn normaal Janssen en Brama zekerheidjes. Voor de 3e positie hebben we Luuk De Jong, Landzaat en nu ook nog Bruggink en Diba. Feitelijk is Siem ook bij ons overbodig, hoewel ik het met het ook op vorig jaar zeker geen slechte speler vind.

Het grootste probleem is dat het team als zodanig niet in balans is.
Goede individuele spelers met echte toppers.
Maar het hart van de ploeg ontbreekt, daar op het middenveld wordt een wedstrijd gemaakt of verloren.
Je kun nog zo'n goede voorhoede hebben, maar als je ze op de verkeerde manier bediend kun jet het vergeten.
Voorbeeld is bv Urby, trekt als een trein naar voren maar weet dan niet waar hij met de bal heen moet, lijd balverlies en er ligt op eens een gat op het middenveld, Ado heeft daar niet voldoende gebruik van gemaakt anders was de uitslag nog hoger geweest.
Met het is niet alleen Urby, het hele team loopt met het hart onder de arm, geen structuur of affiniteit met het spel, meer van ''ik moet vandaag spelen want ik krijg er voor betaalt maar de rest kan me op dit moment niets schelen''.
Een blinde kan bijna zien dat er op dit moment iets niet klopt bij ajax.
Bij zo'n grote selectie moet er talent aanwezig zijn, nu alleen nog een coach die daar oog voor heeft. en het elftal laat spelen naar zijn mogelijkheden.
Een mooi voorbeeld is ADO op dit moment, speelt met zijn hart, knokt ervoor.
Zo win je een wedstrijd, niet met talent alleen!!!!!

Het klinkt misschien vreemd maar ik denk dat Ajax beter gaat draaien als of Suarez of El Ham er uit zou gaan en in plaats daarvan een middenvelder erbij. Probleem is namelijk dat Ajax vaak de slag op het middenveld verliest en daardoor de spitsen niet kan bereiken. Zodoende wordt (vooral bij een achterstand) veel te snel de lange bal gespeeld en dat is natuurlijk geweldig voor de tegenstander.

Dat is zeker vervelend Siem.
Vertel het ook even aan die trainer van je, want die schijnt het niet te weten dat Ajax kampioen wil worden. Hij praat er nogal makkelijk over.

Ajax moet gewoon meer op automatisme trainen,meer combinaties,betere hoekschoppen nemen,beter achterin verdedigen en op het middenveld minder balverlies leiden.ajax heeft heel veel spelers die te creatief zijn en spelers die op een verkeerde positie spelen.ajax moet opzoek gaan naar een nr 10,wat snellere buitenspelers en een echte nr 4.we hadden bijna altijd goede buitenspelers,echte nr 10en en nr 4en,maar sinds een paar seizoenen kopen we alleen nog maar spelers voor in de breedte,die niks toevoegen of die goedkoop weg mogen,in bijna 3 a 4 jaar tijd vergooide Ajax een hoop geld,die nu of in het 2de staan of ergens anders wel goed spelen.speel je een goed seizoen,is Ajax erbij om je te kopen en na een half seizoen,beland je weer op de bank.,bv Sulejmani,wielaert en co.

Ajax moet gwn met twee buitenspelers spelen en suarez en el hamdaoui zijn allebei gevaarlijk in het centrum.

Zorg er dan eens voor dat FC Twente achter jullie aan moet! Door simpelweg zelf is goed te gaan voetballen! Ga is werken voor die miljoentjes die je jaarlijks int. Ik ken heel veel mensen die 100x keer zo hard werken als jou maar net geen 1% van jou salaris verdienen. Koppies hangen, wat een onzin, als mij iets niet lukt ga ik er net zo lang voor dat het wel lukt. Sommige mensen werken een maand om bijvoorbeeld naar deze wedstrijd te kunnen. (losse kaartjes waren gemiddeld €42,- en dan kan je nog veel duurder gaan zitten) Ik ben voorlopig even klaar met dit Ajax.

Jol: Sulejmani is een zelfde soort speler als Suarez wil eigen kansen creeren en de actie maken daar speelt hij wat minder hij is niet echt een aanspeelpunt....

Waarom Geef JE DAN 5 Miljoen UIT AAN Zo'n 3E Speler?!

Hopelijk legt El Hamdaoui er nog een paar in en dan vertrekt hij in de winterstop samen met Jol. Uitstekende speler maar maakt Ajax niet beter.

2 Vedettes werkt niet! Ze willen beide scoren en gunnen het elkaar pas nadat ze gescoord hebben.

Ja Siem dat is weer mooi achteraf geklets. Dat wist je al voordat de wedstrijd tegen ADO begon. Je bent zelf ook al maanden niet in vorm. Je werkt hard, bent sympathiek. Maar de overwinningen die tellen.
Wellicht heeft het allemaal met Pantelic te maken. Met hem voor je, rendeerde je uitstekend. Nu met El Ham is er totaal geen wisselwerking met jou als 10. Jammer, want het seizoen is praktisch alweer over. Twente en PSV laten niet zo snel punten liggen !!

Ik denk niet dat iedereen meteen in paniek hoeft te raken dat Ajax opeens heeft vergeten hoe ze moeten voetballen. Het gaat eventjes wat minder met Suarez (lijkt wel een beetje op Douglas hoe hij tekeer gaat op het veld wanneer het niet naar z'n zin gaat, lol) maar hij kan nog steeds goed voetballen. Zodra hij er weer een inprikt is ie weer goed

ADO is een degelijke ploeg, en ook wij hadden er moeite mee thuis (ik denk niet dat ik hier verder op hoeft in te gaan, vis-a-vis de wedstrijdleiding, bedoel ik?

Vorig jaar stond Ajax zelfs 9 punten achter Twente, en hadden ze het toch nog bijna goedgemaakt. En zoals Twente speelt de laatste weken, kan ik me best voorstellen dat we meer op PSV moeten letten, dan elkaar. We gaan het wel zien, helemaal met de laatste wedstrijd van het seizoen in de Arena!

Success aan de Ajax en PSV fans. Ik denk dat alle drie teams er weer bij zullen zijn aan het einde. Het wordt leuk, wie er ook wint

Ajax heeft genoeg kwaliteit om kampioen te worden, maar ze spelen als inviduen en niet als een team

Ajax heeft zat kwaliteit om kampioen te worden, maar de wilskracht en teamspirit zie je niet terug op het veld.

Ajax heeft zeker genoeg kwaliteit maarja met alleen induviduele kwaliteiten kom je er niet. De teamspirit is het grote probleem daar. En dat is mede Jol aan te rekenen.

Eigenlijk kan ik er maar 1 ding op zeggen: eigen schuld dikke buld.

Die gasten weten heus wel dat het niet best was, zoals Ajax de laatste 3 wedstrijden al niet goed speelt. Maar als supporter beleef je goede en slechte tijden maar blijf je je club steunen door dik en dun. Ik heb het gevoel dat er steeds meer Ajax supporters afhaken, jammer. Blijf je club steunen net nu ze het nodig hebben. De selectie van Ajax herbergt veel kwaliteit alleen moet het op de juiste wijze gebruikt worden. En volgens mij schort er iets aan de mentaliteit bij sommige spelers. Slecht spelen kun je door hard werken gedeeltelijk compenseren maar dat zie ik niet terug op het veld. Ach en dan 4 punten, wat is dat nu. Twente 2x gelijk en Ajax 2x winst en je staat weer gelijk. De spelers moeten maar eens goed in de spiegel kijken, zich schamen, en afvragen of ze het Ajax shirt wel waard zijn. Van een Ajacied wordt wel iets meer verwacht dan datgene wat de laatste wedstrijden gepresteerd is. Ik wens Jol veel succes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren